Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:15
@musicfreak: je zou deze ook nog kunnen proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2131790

Wat betreft ervaringen / prestaties kun je beste de draadjes op xda doorlezen. Daarnaast is het natuurlijk ook wat jezelf belangrijk vindt. De ene rom voelt wat sneller aan dan de ander. Kwestie van uitproberen. Hierboven valt ook het een en ander te lezen over de voor- en nadelen.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:31
Zo, vandaag de oude HTC Desire in de lade tegen gekomen. Er uit gevist, opgeladen en CM10.1 VJ Jelly Bean 4.2.2 v6.3 er op gezet. M'n camera deed het al jaren niet meer (tijdens garantieperiode 3x 'gerepareerd' bij HTC/The Phonehouse). CM10.1 is heerlijk vlot en met name een grote stap voorwaarts tov CM7, wat ik er eerst op had staan. Via een videotutorial de Desire gesloopt, contactjes van camera module schoon gemaakt en waarempel.. hij doet t weer! Alleen de flitserled lijkt écht overleden.

Heb trouwens benchmarks ingevuld zoals dat in de OP gevraagd wordt.
Maarja.. wat doe ik nou met een werkende HTC Desire met CM10.1 als ik al een aaifoon5 en een Nexus4 heb :P Het was wel m'n eerste smartfoon......

[ Voor 1% gewijzigd door cyclofosfamide op 03-06-2013 20:26 . Reden: ROM naam volledig gemaakt ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
cyclofosfamide schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:22:
Zo, vandaag de oude HTC Desire in de lade tegen gekomen. Er uit gevist, opgeladen en CM10.1 VJ Jelly Bean 4.2.2 v6.3 er op gezet. M'n camera deed het al jaren niet meer (tijdens garantieperiode 3x 'gerepareerd' bij HTC/The Phonehouse). CM10.1 is heerlijk vlot en met name een grote stap voorwaarts tov CM7, wat ik er eerst op had staan. Via een videotutorial de Desire gesloopt, contactjes van camera module schoon gemaakt en waarempel.. hij doet t weer! Alleen de flitserled lijkt écht overleden.

Heb trouwens benchmarks ingevuld zoals dat in de OP gevraagd wordt.
Maarja.. wat doe ik nou met een werkende HTC Desire met CM10.1 als ik al een aaifoon5 en een Nexus4 heb :P Het was wel m'n eerste smartfoon......
Mijn eerste en enige smartphone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb mijn HTC Desire intussen uitgerust met de standaard VJ ROM, maar wel door Sense/Dataplus, en de kalender opties teruggezet voor alarm en zo. Werkt goed, alleen merk ik dat de telefoon zich zo nu en dan reset. Kan het SD-kaartje zijn, maar dat heeft nooit eerder problemen gegeven. Suggesties?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:45
gambieter schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:52:
Ik heb mijn HTC Desire intussen uitgerust met de standaard VJ ROM, maar wel door Sense/Dataplus, en de kalender opties teruggezet voor alarm en zo. Werkt goed, alleen merk ik dat de telefoon zich zo nu en dan reset. Kan het SD-kaartje zijn, maar dat heeft nooit eerder problemen gegeven. Suggesties?
Kan inderdaad heel goed komen door het sd-kaartje. Kan een leesfout/error zijn die erop staat.

Ik zou het SD-kaartje eens op fouten controleren.
Andere en persoonlijk betere is

1. Nandroid maken
2. Bestanden op de SD naar je PC te kopiëren
3. SD kaartje via CWM of Touch alle partities verwijderen en opnieuw aanmaken en formateren.
4. Bestanden weer terugplaatsen op SD
5. GSM weer opstarten en dan zou hij weer moeten werken. Het kan zijn dat de GSM een aantal herstart, dat is normaal. Is meestal 2 a 3 keer tijdens het starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MikeOO schreef op zondag 16 juni 2013 @ 08:51:
Kan inderdaad heel goed komen door het sd-kaartje. Kan een leesfout/error zijn die erop staat.
Het was toch de ROM. Ik had een nieuw kaartje genomen, ROM ook opnieuw geinstalleerd, maar had nog steeds reboots (dwz dat ik opeens de SIM-lock zag en pincode moest invoeren). Ook was de telefoon langzaam.

Ik heb nu de stock Hboot teruggezet, en de VJ CM10 geinstalleerd, en dat maakt een groot verschil. Stabiel, soepel, alleen minder RAM. Maar op deze manier is de telefoon weer goed te gebruiken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 08:38
Welke vj 10.1 heb je er opgezet? 6.3? Ik heb nu 5.4 en denk er over om opnieuw te instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hendrik55 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 00:08:
Welke vj 10.1 heb je er opgezet? 6.3? Ik heb nu 5.4 en denk er over om opnieuw te instaleren.
Niet CM10.1 (4.2), maar CM10 (JB 4.1.2). CM10_VJ_4.1.2_V3.1_with_GApps.zip via dit XDA topic. Ik heb die CM10.1 niet stabiel gehad, maar CM10 bevalt me echt goed, het heeft de Desire een tweede leven gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Oké. Ik heb nu vj 5.4.1 en die heb ik al zo'n 3 maand. Eerste 2 maanden geen problemen, maar de laatste maand heb ik veel apps geinstalleerd, getest en vaak weer verwijderd en merk nu dat de stabiliteit minder is. Af en toe een spontane reboot. Ik ben dus zelf de oorzaak denk ik. Ik heb al wel ontdekt dat als je na een spontane reboot, nog een keer zelf een reboot doet, het weer een beetje beter draait. Maar ik denk dat een frisse installatie nodig is. De vraag is welke ga ik installeren. 5.4.1 of 6.3 of wacht ik tot ook kernel 3 er in zit....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Kernel 3 duurt nog wel even afaik, ik zou daar niet op gaan lopen wachten. In principe zou ik gewoon voor de nieuwste versie kiezen, behalve als duidelijk is dat daar echt iets mee aan de hand is (maar dat heb je snel genoeg door als je even de laatste paar pagina's van het xda-topic doorleest).

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:04

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb hier een Desire Bruin welke via zijn eigen update functie niet hoger wil dan Android 2.2.

Nu heb ik voor een camera app minstens Android 2.3 nodig, custom roms is eventueel een optie maar daar zal ik me weer even deftig voor moeten inlezen ( jip en Janneke tuts zijn welkom) maar heb ook ooit wel eens HTC Wildfire moeten restoren naar stock vanuit een CM6 of 7 mod via zo een handige RUU file oid, zijn er voor deze HTC Desire dergelijke files die em eventueel naar een 2.3 kunnen zetten, nu ben ik niet te vies om te gaan modden, maar een zo makkelijkere manier is natuurlijk altijd handig?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RUU´s vind je hier

en een "noob proof" tut op xda met filmpjes die je makkelijk kunt volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Thnx Fer, much apriciated, hiermee kom ik wel op gang...

uiteraard direct een vraagje, in de lijst van RUU files vind ik onderin een HTC Desire android 2.3 upgrade.zip, hoe herken ik of dit gaat werken, of vertelt de file me dit na gsm aan pc koppelen en file runnen? (maw is dit foolproof of is er toch wel eerst iets te checken?)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbeer
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 16:02
Hier vindt je de officiële RUU van HTC en de bijhorende uitleg. Eén en ander wordt verwijdert omdat Android 2.3 te groot is voor HTC Desire.
http://www.htcdev.com/process/legal_download/152

Bezitters van een onofficiële ROM (de meeste mensen die je hier op de chat vindt) lossen dat probleem op door de ruimte uit te breiden met een deel van hun SD-kaart. De officiële ROM's bieden die functie niet.
sain onez schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:24:
Thnx Fer, much apriciated, hiermee kom ik wel op gang...

uiteraard direct een vraagje, in de lijst van RUU files vind ik onderin een HTC Desire android 2.3 upgrade.zip, hoe herken ik of dit gaat werken, of vertelt de file me dit na gsm aan pc koppelen en file runnen? (maw is dit foolproof of is er toch wel eerst iets te checken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat die 2.3upgrade.zip is durf ik niet te zeggen..
zou je hem even moeten downloaden en bekijken

De RUU's zijn exe bestanden die voor zover ik weet zelf controleren of je de juiste te pakken heb, anders installeerd hij gewoon niet..
WWE zijn voor heel de wereld, met alle talen er in.. en dan heb je nog de andere specifiek voor Vodafone etc in verschillende landen...

De PB99IMG zijn om op je SD kaart te zetten en via recovery te flashen

Ik heb zelf deze costum rom draaien omdat ik de ICS roms te onstabiel vond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 30 juni 2013 @ 00:27:
[...]

Niet CM10.1 (4.2), maar CM10 (JB 4.1.2). CM10_VJ_4.1.2_V3.1_with_GApps.zip via dit XDA topic. Ik heb die CM10.1 niet stabiel gehad, maar CM10 bevalt me echt goed, het heeft de Desire een tweede leven gegeven :)
Super! Vandaag de bovenstaande ROM geinstalleerd op mijn oude Desire en ik moet zeggen dat ik diep onder de indruk ben. 4.1.2 draait als een tierelier en is lekker stabiel. 4.2.2 (CM 10.1) reboote af en toe op het lockscreen en ik had wat last van een storende camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

pbeer schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:29:
Hier vindt je de officiële RUU van HTC en de bijhorende uitleg. Eén en ander wordt verwijdert omdat Android 2.3 te groot is voor HTC Desire.
http://www.htcdev.com/process/legal_download/152

Bezitters van een onofficiële ROM (de meeste mensen die je hier op de chat vindt) lossen dat probleem op door de ruimte uit te breiden met een deel van hun SD-kaart. De officiële ROM's bieden die functie niet.

[...]
Thnx, wrs is dat diezelfde als ik aankaartte..
De phone word echt heel simpel gebruikt met enkel wat smsen, eventueel whatsapp en bellen, en dus voor die cambekijk app is dat wrs de simpelste oplossing, de missende wallpapers en operator settings stel ik wel in via hun site.

Is die RUU file in dergelijk minimaal gebruik wel een juiste oplossing of lees ik ook uit je opmerking dat daarna de telefoon sowieso amper ruimte zal hebben voor die paar apps met bijbehorende interne geheugen/ opslag meldingen, en is dus een custom rom installeren sowieso een beter alternatief met de app2sd functies?

beetje puzzelen om te custom rommen kan geen kwaad, maar niet als het niet hoeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sain onez schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 03:22:
beetje puzzelen om te custom rommen kan geen kwaad, maar niet als het niet hoeft..
Het is juist beter van wel. Je kunt dan beter keuzes maken, ipv maar hopen dat het gaat werken. Zoals aangegeven is de CM10 ROM erg goed.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 02-07-2013 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbeer
sain onez schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 03:22:
[...]
Is die RUU file in dergelijk minimaal gebruik wel een juiste oplossing of lees ik ook uit je opmerking dat daarna de telefoon sowieso amper ruimte zal hebben voor die paar apps met bijbehorende interne geheugen/ opslag meldingen, en is dus een custom rom installeren sowieso een beter alternatief met de app2sd functies?
Persoonlijk had ik al last van weinig ruimte met de Android 2.2 officiële ROM. Als je niet zoveel apps gebruikt, heb je daar mogelijk geen last van. Dat is puur persoonlijk. Maar als HTC er al allerlei programma's heeft uitgegooit, kan je ervan uit gaan dat je nog minder ruimte zal hebben met de 2.3 als met de 2.2.

Rooten en een custom ROM installeren is niet moeilijk. Ik heb daarvoor volgende tool gebruikt: http://revolutionary.io/
Ik ben ervan overtuigt dat deze de eenvoudigste methode biedt.

De boodschap is steeds RTFM:
READ THE FUCKING MANUAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik meende de makkelijke manier te pakken en de officieele update gedraaid, alles leek prima te verlopen, alle downloads en dergelijke, maar uiteindelijk gaf de laptop dat de update niet gelukt was, terwijl de balk helemaal vol stond, kreeg het toestel (waar geen beweging in zat) niet uitgezet, en nog steeds niet, enkel door de batterypull, hierna start hij op in een wit HBOOT scherm en daar geeft hij in het orange RUU aan, maar loopt niet door, zie in het witte scherm ook in vier hoeken een driehoek met een uitroepteken.

Moet ook telkens me battery pullen om hem uit te krijgen, er zit geen sim of sd card in, ik zie de bui al hangen, is het nu game-over of kan ik vanaf een sdcard met een bepaalde toetscombi ofzo opstarten een andere installatie of herinstallatie uitvoeren, als dit nog mogelijk is lijkt me het enigste alternatief dan nog een custom, any help please? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin nu eens met niet de "makkelijkste" manier te kiezen, maar de beste manier. Wat gebeurt er als je Vol-Up of Vol-Down indrukt bij het aanzetten van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Beide geprobeerd, start op in een zwart scherm met HTC in het midden en die driehoekjes met uitroeptekens in de hoeken. Vervolgens kan ik daar niet uit, totdat ik de telefoon aan de laptop koppel, het tingelgeluidje hoor, en als ik dan de kabel weer disconnect valt hij in dat witte HBOOT scherm met bovenin wat info (die andere data weergeeft dan voorheen) met daaronder staatdus weer in het orange RUU zoals hierboven beschreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat is die info bovenaan? Heb je Revolutionary al geinstalleerd en geprobeerd? Kun je contact krijgen met ADB?

Je zult echt compleet en nauwkeurig moeten zijn. Juist door voor gemakkelijk te gaan zit je nu mogelijk in de problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 06-07-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

BRAVO PVT4 SHIP S-ON
HBOOT-1.02.0001
MICROP-051d
TOUCH PANEL-SYNT0101
RADIO-5.11.05.27
Jul 22 2011, 16:19:16

RUU in orange..

Nadat de balk vol was gelopen en hij hoorde in de wizard op de PC te melden dat het gelukt was, gaf hij dus aan dat de upgrade niet gelukt was, met bovenin in een rijtje de radio rood als niet gelukt, de rest allemaal in orde, daarna kwam in de wizard als enigste knop een RESTORE mogelijkheid maar na die drukken was het direct restore-error, zonder dat hij maar iets begon na te lopen, maar ik heb ook geen backup gemaakt, of een file daarvoor op die locatie van die RUU file staan, omdat het een factoryresetet toestel was, waar niets meer op stond...

edit: Als ik de betreffende RUU file opnieuw laat runnen gaat hij weer netjes door, maar meld hij dat het de incorrecte ROM is, en ik de juiste moet nemen. Hopelijk valt er nog wel wat te fixen dus, hetgeen me tegen zit tegen bovenstaande custom rom is het wrs moeten partitioneren van een sdcard, en ik zou het liefst een oplossing zonder die sdcard willen vinden, maar nu sta ik open voor iedere suggestie natuurlijk :+

[ Voor 23% gewijzigd door SAiN ONeZ op 06-07-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sain onez schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:19:
hetgeen me tegen zit tegen bovenstaande custom rom is het wrs moeten partitioneren van een sdcard, en ik zou het liefst een oplossing zonder die sdcard willen vinden, maar nu sta ik open voor iedere suggestie natuurlijk :+
Met het gratis Partition Wizard Home Edition voor Windows is dat partitioneren van de SD-card echt niet moeilijk. Zorg gewoon voor een FAT32 primaire partitie als eerste partitie, en een EXT3 primaire partitie aan het einde van de kaart. 750 MB tot 1GB is mooi voor de EXT3 partitie.

Heb je ClockWorkMod geinstalleerd? Zo niet, dan eerst dat doen via Fastboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

telefoon doet niets meer dan booten in hboot, verwacht met een andere RUU file er wel weer leven in te krijgen is, zodat ik daarna dan maar weer ga prutsen voor die partities op een sdcard te krijgen..

of is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan horen we het wel als je openstaat voor het advies. Het is nu al vaak genoeg gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zoals je kunt lezen sta ik daar voor open, maar met een toestel dat niet meer opstart kan ik moeilijk CWM installeren, met of zonder fastboot, of prepareer ik dat allemaal vanuit me pc op een sdcard en ga ik die dan runnen, in een smartphone die nu alleen maar opstart in dat HBOOT scherm, of heb ik het nu verkeerd?

misschien dat dit allemaal gesneden koek voor je is, maar mij zegt het allemaal niet zoveel..

[ Voor 13% gewijzigd door SAiN ONeZ op 06-07-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sain onez schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:53:
Zoals je kunt lezen sta ik daar voor open, maar met een toestel dat niet meer opstart kan ik moeilijk CWM installeren, met of zonder fastboot, of prepareer ik dat allemaal vanuit me pc op een sdcard en ga ik die dan runnen, in een smartphone die nu alleen maar opstart in dat HBOOT scherm, of heb ik het nu verkeerd?

misschien dat dit allemaal gesneden koek voor je is, maar mij zegt het allemaal niet zoveel..
Je kunt met ADB en Fastboot wel installeren vanuit het HBOOT scherm, dat is nu juist het punt. Maar dat zul je dan wel moeten proberen, en ja, dat vereist uitzoekwerk. Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat als je de telefoon nog wilt kunnen gebruiken, je af moet stappen van "gemakkelijk" (dat heeft nu juist je probleem veroorzaakt) en alleen nog maar voor de beste opties moet kiezen, ondanks dat die meer werk zijn. Zeggen dat het moeilijk is, is dus niet de juiste aanpak.

Begin dus met ADB en Fastboot te installeren, en kijk of je verbinding krijgt met de telefoon als die op het HBOOT scherm staat en met de USB-kabel is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Met de revolutionary tool krijg ik geen verbinding meer met het device.

Ik heb een fastboot.exe gevonden in een tools mapje maar daar zie ik een dosscherm ophoog komen en weer sluiten, wel heb ik een fastbootcommander tool gevonden, en daarin kan ik radio en hboot selecteren die ik flashen wil, is dat hetgeen ik nodig heb?

Ik ben al de hele dag tuts aan het lezen maar kom niet echt verder, die RUU 2.3 GB file heeft me hboot naar 1.02 gebracht en dat zou wel eens einde oefening kunnen zijn, zou je me nog wat tips kunnen geven hoe te werk te gaan met die ADB en fastboot? Kan dus wel in het hboot scherm komen maar dat is pas nadat ik de usb kabel connect en weer disconnect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sain onez schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 20:37:
Met de revolutionary tool krijg ik geen verbinding meer met het device.

Ik heb een fastboot.exe gevonden in een tools mapje maar daar zie ik een dosscherm ophoog komen en weer sluiten, wel heb ik een fastbootcommander tool gevonden, en daarin kan ik radio en hboot selecteren die ik flashen wil, is dat hetgeen ik nodig heb?
Fastboot en ADB moet je runnen vanuit een DOS-scherm. Bij het opstarten moet je eerst de Volume UP toets indrukken, dan de Aan/uit knop, en na een paar seconden de volume knop loslaten. Kom je dan in de bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Nope, hij blijft dat zwarte scherm met HTC in het midden geven met die uitroepteken driehoekjes..

Dezelfde ruu file kan ik wel draaien maar er is iets in de radio mis gegaan, en dat blijft zich reproduceren met de melding dat die update tool die rom niet installeren kan.
Zodra ik hem dus vanuit dat zwarte scherm koppel en weer ontkoppel van me pc zit ik in het HBOOT scherm met dat oranje RUU in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:11
sain onez schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:36:
Nope, hij blijft dat zwarte scherm met HTC in het midden geven met die uitroepteken driehoekjes..

Dezelfde ruu file kan ik wel draaien maar er is iets in de radio mis gegaan, en dat blijft zich reproduceren met de melding dat die update tool die rom niet installeren kan.
Zodra ik hem dus vanuit dat zwarte scherm koppel en weer ontkoppel van me pc zit ik in het HBOOT scherm met dat oranje RUU in beeld.
Zet eens deze file op je sd-kaart, en dan sd-kaart in telefoon, opstarten. Als dan dat scherm komt met uitroepteken druk je volume omhoog + power button tegelijk. Dan zou ie CWM moeten laden.

Althans meen me te herinneren dat ik het zo heb gedaan (heb ik met rooten altijd, probeer vanalles als het niet lukt, en dan werkt het, maar weet ik de stappen niet meer)

Deze file:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/25827428/update.zip

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dat zou te makkelijk zijn, heb het natuurlijk even geprobeerd, maar zoals hierboven beschreven kom ik wel uiteindelijk in een hboot scherm, maar kom niet in een recovery mode oid.. (stond er ook nog geen op..)
En iedere toetscombi met de startknop geeft hetzelfde zwarte scherm met in iedere hoek een driehoek met uitroepteken, en na usb kabel in en er weer uit zit ik dus in dat hboot screen.

Gezien ik via de RUU files wel de telefoon kan laten installeren/ benaderen, maar hij daarna zeurt dat de rom updatetool niet geschikt is, lijkt het me dat hij op de juiste manier toch wel te starten is, alleen is het me nog niet helemaal helder hoe.. :(

[ Voor 22% gewijzigd door SAiN ONeZ op 07-07-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbeer
Je GSM geeft nu aan:
Zoek eerst eens op wat S-ON betekend voordat je nog maar iets anders aan je GSM verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dat is me al duidelijk alleen die revolutionary tool detecteert de gsm niet meer, om daar zo een nummer mee te creeeren en daar verder mee te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbeer
sain onez schreef op zondag 07 juli 2013 @ 12:32:
Dat is me al duidelijk alleen die revolutionary tool detecteert de gsm niet meer, om daar zo een nummer mee te creeeren en daar verder mee te gaan..
Haal een keer de batterij uit je GSM en kijk wat er onder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ah oke, daar vind ik een S/N en P/N nummer, the quest continues...

Straks maar weer even verder puzzelen als de nevel van al die biertjes vanmiddag op t terras is weggetrokken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn Desire HD met Revolution 7.3 rom ben ik op zoek naar de battery mod die de stock battery meter in de status bar vervangt door één met percentage erin.

Ik heb zitten googlen maar kon niet de juiste mod vinden waarvan ik met zekerheid kon zeggen dat ie geschikt is voor mijn rom.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:43:
Voor mijn Desire HD met Revolution 7.3 rom
Verkeerde topic: dit gaat over de HTC Desire (Brave A8181), dwz zonder HD :)

Probeer het eens in [HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 08-07-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-08 19:10
oef! schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:37:
[...]

Super! Vandaag de bovenstaande ROM geinstalleerd op mijn oude Desire en ik moet zeggen dat ik diep onder de indruk ben. 4.1.2 draait als een tierelier en is lekker stabiel. 4.2.2 (CM 10.1) reboote af en toe op het lockscreen en ik had wat last van een storende camera.
Hallo, ik heb een HTC Bravo welke wel geroot is en draait op android 2.2. Omdat ik er een app op wil laten werken welke alleen werkt op android 2.3.3. of hoger ben ik op zoek gegaan op internet en kwam ik hier terecht.

Als jij het hebt over je 'oude Desire' heb je het dan ook over een Desire Bravo? En 4.1.2. is dat dan een android versie? En zo ja, zou iemand me hier willen helpen om dat ook op mijn telefoon te krijgen (via deze topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

103720 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:18:
Als jij het hebt over je 'oude Desire' heb je het dan ook over een Desire Bravo? En 4.1.2. is dat dan een android versie? En zo ja, zou iemand me hier willen helpen om dat ook op mijn telefoon te krijgen (via deze topic).
De HTC Bravo is inderdaad de HTC Desire waar het hier om gaat. En ja, 4.1.2 is een Android-versie.

Maar je zult toch echt zelf aan de slag moeten gaan, wat heb je al geprobeerd en wat heb je zelf gezocht? Je gaat niet aan het handje worden gehouden, er staan in de startpost instructies over hoe te rooten, S-OFF te krijgen en een custom ROM te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Door middel van de duidelijke uitleg op pag.1 is het me al gelukt om 4.1.2. te installeren. Ben nu bezig om mijn gewenste apps er op te zetten, maar na 1 app geeft mijn telefoon al aan dat het interne geheugen al vol zit (nog 25 MB vrij).

Is dat normaal? Lijkt me toch van niet want dat zou betekenen dat ik geen apps kan downloaden en gebruiken. Heb ik iets verkeerd gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke ROM heb je geinstalleerd? Heb je een EXT3 of EXT4 partitie op de SD-kaart gemaakt zodat je A2SD kunt gebruiken? Zit je op stock HBOOT of een aangepaste HBOOT?

Je zult specifieke informatie moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
103720 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:45:
Door middel van de duidelijke uitleg op pag.1 is het me al gelukt om 4.1.2. te installeren. Ben nu bezig om mijn gewenste apps er op te zetten, maar na 1 app geeft mijn telefoon al aan dat het interne geheugen al vol zit (nog 25 MB vrij).

Is dat normaal? Lijkt me toch van niet want dat zou betekenen dat ik geen apps kan downloaden en gebruiken. Heb ik iets verkeerd gedaan?
Graag wat meer inzet aub. Kijk zelf eens naar wat je precies geflasht hebt, hoeveel geheugen het inneemt en welke andere zaken je geheugen bezet houden. Hier kunnen wij niets mee, en het is niet de bedoeling dat we je aan het handje gaan houden.

We willen je best helpen, maar zo werkt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Okay, duidelijk, maar je hebt hier wel met een 'beginneling' te maken. De dingen die jullie vragen zijn voor jullie misschien wel vanzelfsprekend, maar voor mij niet.

Ik heb mijn SD kaartje geformateerd en daarna ext2 naar ext3 omgezet. Ik heb AppMgrIII gedownload om apps van mijn intern geheugen naar het sd-kaartje over te zetten, maar daar geeft hij dus aan: Totaal 150,75MB , Vrij 24,44 MB.

Voor het verdere geheugen (op het sd-kaartje) staan nu 5 Apps (Google Play Services 16MB, Fox Sports13MB, Agenda4MB, Contacts2MB en HTC Sync1MB. Dat is alles.

Jullie hoeven me niet bij de hand te houden, natuurlijk wil ik zelf e.e.a. doen, graag zelfs om er van te leren, maar voor een 'beginner' is het echt af en toe heel moeilijk om al die termen te begrijpen of de juiste werkwijze te hanteren.

Het is als fietsen, dat moet je ook zelf doen en leren, maar er is wel iemand die je moet helpen. Je kunt niet tegen iemand zeggen; Ga maar op het fietsje zitten, beweeg je benen en dan kun je fietsen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
103720 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:53:
Okay, duidelijk, maar je hebt hier wel met een 'beginneling' te maken. De dingen die jullie vragen zijn voor jullie misschien wel vanzelfsprekend, maar voor mij niet.

Ik heb mijn SD kaartje geformateerd en daarna ext2 naar ext3 omgezet. Ik heb AppMgrIII gedownload om apps van mijn intern geheugen naar het sd-kaartje over te zetten, maar daar geeft hij dus aan: Totaal 150,75MB , Vrij 24,44 MB.

Voor het verdere geheugen (op het sd-kaartje) staan nu 5 Apps (Google Play Services 16MB, Fox Sports13MB, Agenda4MB, Contacts2MB en HTC Sync1MB. Dat is alles.

Jullie hoeven me niet bij de hand te houden, natuurlijk wil ik zelf e.e.a. doen, graag zelfs om er van te leren, maar voor een 'beginner' is het echt af en toe heel moeilijk om al die termen te begrijpen of de juiste werkwijze te hanteren.

Het is als fietsen, dat moet je ook zelf doen en leren, maar er is wel iemand die je moet helpen. Je kunt niet tegen iemand zeggen; Ga maar op het fietsje zitten, beweeg je benen en dan kun je fietsen ;-)
Zou op je SD-kaart een Ex4 partitie zetten.
Voor geheugen vrij te maken:

- Open Terminal
- Typ in ''su'' --> geef root-permissie
- Typ inj ''a2sd xdata -> y-y -> reboot
- Open weer Terminal -> weer intypen ''su'' --> typ in ''a2sd install'' -> y/n/y

Nu zou je geen problemen meer moeten hebben met te weinig geheugen. Zit nu zelf op de 120 apps die ik heb geinstalleerd, en heb nog 180 mb vrij. Je hoeft dan zelfs niet eens apps te verplaatsten naar SD-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Ga het proberen, weet nog niet wat Terminal is, maar dat ga ik opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
103720 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:16:
Ga het proberen, weet nog niet wat Terminal is, maar dat ga ik opzoeken.
Terminal is een app die automatisch op je tel staat als je de ROM geinstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 11-09 03:07
103720 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:53:
In de openingspost van dit topic staat eigenlijk alles wat je weten wilt. Het is wel vrij veel, waardoor je mogelijk denkt dat het heel moeilijk is. Dat is het niet, en helemaal niet als je het een keertje gedaan hebt.

Mogelijk ben je, net als ik, wat meer visueel ingesteld en zou je het liever eens in de praktijk voorgedaan zien. Dat kan, hier staan (in het derde bericht) een aantal filmpjes waarin alle stappen vanaf het begin beschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Wow,.... als ik nu met AppMgr III kijk staat er bij intern geheugen: Totaal 458MB Vrij 292MB. Gruwelijk bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Okay, e.e.a. loopt redelijk. Loop echter tegen een raar probleem aan.

Als ik met mijn browser naar YouTube ga, kan ik geen filmpjes kijken (hij laat het beginscherm wel zien, maar speelt geen filmpjes af). De YouTube-app gedownload en daar kan ik wel filmpjes mee bekijken. Maar met mijn browser nog steeds niet. Ook heb ik een speciale voetbal-app (waarmee je video's zou moeten kunnen bekijken), maar ook daar lukt het me niet om filmpjes mee te kijken.

Adobe Air gedownload, geen resultaat.
Adobe Flash player gedownload, geen resultaat.

Als ik met m'n browser naar Dumpert ga, en ik laad een filmpje, dan heb ik wel geluid, maar geen beeld.

[ Voor 8% gewijzigd door 103720 op 24-07-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05:02
@103720: Even MX player uit de app store downloaden. Kun je de filmpjes vanuit de browser in dat programma openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@AMD1800, gedownload, geinstalleerd,....geen verbetering. Heb bij een online nieuwsapp ook dat hij wel de teksten laat zien, maar de bijbehorende foto's niet (voetbal-app).

Rare is natuurlijk dat hij wel videos speelt op het moment dat ik de YouTube-app gebruik, alleen in de browser doet hij het niet.

[ Voor 27% gewijzigd door 103720 op 24-07-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

103720 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:41:
@AMD1800, gedownload, geinstalleerd,....geen verbetering. Heb bij een online nieuwsapp ook dat hij wel de teksten laat zien, maar de bijbehorende foto's niet (voetbal-app).

Rare is natuurlijk dat hij wel videos speelt op het moment dat ik de YouTube-app gebruik, alleen in de browser doet hij het niet.
Ik weet niet welke ROM je hebt geïnstalleerd, maar zit daar niet toevallig een ad-blocker of firewall in die wellicht iets te aggressief blocked?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Naar aanleiding van een van de gasten hier die er enthousiast over was heb ik deze geinstalleerd:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1945441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schulten-brau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03 18:19
Hallo,

Ik heb de laatste paar maanden meerdere custom roms geprobeerd. Het meest gecharmeerd was ik eigenlijk van paranoid android (4.2.2). Nu heb ik de conclusie getrokken dat bij alle roms waarbij mijn sd kaart wordt aangesproken de telefoon aanzienlijk vertraagt. Tot zo'n niveau dat er zelf een merkbare typ-lag ontstaat. Hierdoor ben ik weer terug naar 2.3 gegaan.

Kan het zijn dat dit aan mijn specefieke sd card ligt (Samsung 32GB 10X) en dat android 4.2.2 normaal gesproken wel heel soepel draait? Of hebben meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05:02
@schulten-brau: Heb ik ook last van. Ik draai VJ CM10.1 v6.3 op een Kingston 16GB 6x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Zetten jullie app-data ook op SD dan? In mijn ervaring maakt dat de boel erg langzaam, apps op SD werkt prima en dalvik op SD is ook nog wel te doen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schulten-brau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03 18:19
Bij het installeren van ParanoidAndroid wordt eerst alle data op het interne geheugen geplaatst. Helaas is hier niet genoeg van beschikbaar en ben je gedwongen om alle functies beschikbaar te hebben e.e.a over te hevelen naar de externe sd (via bijgeleverd script). Vanaf dit moment wordt de telefoon trager, zeker als er daarna ook nog apps uit de strore worden geïnstalleerd.

Als het opstarten van een app nou net wat langer duurt, vind ik dat niet zo'n ramp. Type-lag daarentegen is super irritant |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

103720 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:41:
In de stockbrowser doen de video's het inderdaad niet. In Opera Classic matigjes, maar ze werken tenminste. Ik heb Opera op Desktop staan, niet op Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Nog een vraagje, ik heb op aanraden, toch gebruik gemaakt van Google Contact om mijn contacten en telefoonnummers over te zetten. Ik heb de telefoonnummers als volgt ingevoerd: (bv): 31123456789

Maar als ik nu een contactpersoon probeer te bellen dan laat mijn telefoon de nummers zien als: 31 123 456 789 (dus met spaties tussen een serie van 3 nummers). Hierdoor kan hij geen verbinding maken met degene die ik bel (voor ik het nummer handmatig in zonder spaties kan ik wel bellen).

Is dit een instelling die ik ergens kan veranderen (heb geGoogled maar kon het niet vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 11-09 03:07
103720 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:06:
Maar als ik nu een contactpersoon probeer te bellen dan laat mijn telefoon de nummers zien als: 31 123 456 789 (dus met spaties tussen een serie van 3 nummers). Hierdoor kan hij geen verbinding maken met degene die ik bel (voor ik het nummer handmatig in zonder spaties kan ik wel bellen).
Instelling zou ik niet weten, wel dat hier een app voor is, deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

grun93 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:41:
[...]

Instelling zou ik niet weten, wel dat hier een app voor is, deze.
Handige app, ik heb hem gebruikt voor de Nexus 4. d:)b

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:45
103720 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:06:
Nog een vraagje, ik heb op aanraden, toch gebruik gemaakt van Google Contact om mijn contacten en telefoonnummers over te zetten. Ik heb de telefoonnummers als volgt ingevoerd: (bv): 31123456789

Is dit een instelling die ik ergens kan veranderen (heb geGoogled maar kon het niet vinden).
Ik voer ze altijd in als: +31123456789 of 0031123456789 mag ook.
Weet niet of dit nog verplicht is maar ben het gewend uit de niet smartphone tijd.

Mogelijk dat dit iets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Heeft iemand bij VJ CM10.1 ook problemen met de dictionary en 'swype'? Ik krijg namelijk Nederlands niet geïnstalleerd en dat vind ik jammer.

Ook een losse download mocht niet baten, ik zie de dictionary niet als 'add-on' onder keyboard settings verschijnen..

Ook Gmaps V7 draait niet goed, 6.4.14 lijkt het wat dat betreft beter te doen. Nog mensen last van?

EDIT: voor de rest wel een snelle ROM, al hoop ik met een class 10 kaartje ook nog eens SENSEDREAM V0.5 te proberen. Op een class4 kaartje is die veels te traag!

[ Voor 18% gewijzigd door ScSi op 07-08-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
MikeOO schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:40:
[...]

Ik voer ze altijd in als: +31123456789 of 0031123456789 mag ook.
Weet niet of dit nog verplicht is maar ben het gewend uit de niet smartphone tijd.

Mogelijk dat dit iets veranderd.
Je hebt de taal waarschijnlijk op English(US) staan. Probeer English(UK). Bij de eerste worden er spaties toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik draai de MildWild rom en de Gmail versie is best verouderd. Helaas kan ik in de market Gmail niet bijwerken/verwijderen of een nieuwe downloaden. Kan ik gewoon een nieuwe Gapps flashen of niet? Of is er een andere manier om aan een nieuwe Gmail versie te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RekZ schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:20:
Ik draai de MildWild rom en de Gmail versie is best verouderd. Helaas kan ik in de market Gmail niet bijwerken/verwijderen of een nieuwe downloaden. Kan ik gewoon een nieuwe Gapps flashen of niet?
Als je de nieuwste rom gebruikt, moet je ook de nieuwste Gapps gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 12:40
Mildwild heeft alleen Gingerbread roms toch? Is het niet zo dat de nieuwste gmail-app versies alleen voor Android 4.x beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
Lee245 schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:55:
Mildwild heeft alleen Gingerbread roms toch? Is het niet zo dat de nieuwste gmail-app versies alleen voor Android 4.x beschikbaar is?
Ik denk het ook, want er staat bij de nieuwe updates "Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) en hoger."

Ik zit trouwens nog steeds op VJ CM10.1 | Jelly Bean 4.2.2 - v6.2 Data++ rom. Ik vind het jammer dat hij paar maanden niks van zich heeft laten horen.
Hij had volgens mij 3 of 4 maanden geleden iets belangrijks met werk, hij zou de komende weken igg niet aan ROMS werken zei hij toen.
Nou vermoed ik inderdaad dat hij het gewoon gedropped heeft, wel jammer.
Nog wel beter dan bij Mildwild, want die beulde iedereen af die er ook maar over begon en ging elke week weer stoppen en beginnen en maakte nooit iets helemaal af.

Misschien binnenkort maar LaidbackNikez voor JB 4.3 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
Ik zou graag de MildWild V-4.9 JG ROM willen flashen, echter de Mediafire link uit de XDA thread is verlopen en de de thread zelf is gesloten.
Heeft iemand wellicht nog een backup? Of is deze ROM sowieso niet meer aan te raden?

Ik draaide tot voor kort Oxy ZM en ik zoek een stabiele lichte ROM. Al die nieuwe Jellybean ROMS hebben stock HBoot nodig, en heb lijkt me slim om zoveel mogelijk ruimte voor /system over te houden. Of is dat niet persé nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 16:06
musicfreak schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:42:
Al die nieuwe Jellybean ROMS hebben stock HBoot nodig, en heb lijkt me slim om zoveel mogelijk ruimte voor /system over te houden. Of is dat niet persé nodig?
Grootte van je /sytem is niet zo relevant. Er zijn ook JellyBean roms die met een kleinere /sytem toekunnen (180 MB i.p.v. 250 MB), De kracht en het snelheidsvoordeel van veel roms van MildWild was dat de dalvik-cache gewoon op je snelle interne geheugen kon blijven draaien.

Jellybean is dermate groot dat je eigenlijk wel verplicht bent je dalvik-cache naar je SD-ext peratitie te verhuizen. Als je dan geen class 10 kaartje hebt dan voelt JellyBean erg traag aan.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• musicfreak
Sorry voor de wat late reactie, ik was vergeten deze thread te bookmarken.

Ik heb een class 6 kaartje in mijn Desire zitten dus ik denk dat ik dan maar voor een Gingerbread ROM ga, met Dalvik op het interne geheugen. De vraag is dan alleen nog even, welke uit deze lijst op XDA (da's volgens mij wel een redelijk compleet overzicht)? Die MildWild V-4.9 JG kan ik dus niet downloaden, heeft iemand nog andere tips voor een snelle en stabiele ROM naast Oxy ZM?

[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 14-09-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik draaide op mijn Desire MildWild 9.x Redux2 en die vond ik erg stabiel. Ik zie op XDA dat hij net versie 10 heeft gereleased van deze ROM. Die zou je eens kunnen proberen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Ik volg deze al een tijdje: http://forum.xda-develope...ead.php?t=2205516&page=35

En als ik dat lees, dan lijkt het behoorlijk stabiel. En Chromium is snel met antwoorden en komt ook tussen tijds met fixes. Ik zit nu op VJ 6.3 maar ik ga denk ik maar over stappen. V.J. Heeft denk ik de stekker er uit getrokken en ik heb nog een paar probleempjes. O.a. LowSound, die door de LowSoundFixer niet wortd opgelost.

Heeft iemand al ervaring met de rom van Chromium? Mijn ervaring is ook dat je bij MildWild niet iets moet vragen....... en zo stabiel was dat ook niet en als ik mij niet vergis is het Gingerbread.

VJ en Chromium zijn Jellybean

[ Voor 6% gewijzigd door Hendrik55 op 15-09-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Hendrik55 schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:40:
Ik volg deze al een tijdje: http://forum.xda-develope...ead.php?t=2205516&page=35

En als ik dat lees, dan lijkt het behoorlijk stabiel. En Chromium is snel met antwoorden en komt ook tussen tijds met fixes. Ik zit nu op VJ 6.3 maar ik ga denk ik maar over stappen. V.J. Heeft denk ik de stekker er uit getrokken en ik heb nog een paar probleempjes. O.a. LowSound, die door de LowSoundFixer niet wortd opgelost.

Heeft iemand al ervaring met de rom van Chromium? Mijn ervaring is ook dat je bij MildWild niet iets moet vragen....... en zo stabiel was dat ook niet en als ik mij niet vergis is het Gingerbread.

VJ en Chromium zijn Jellybean
Chromium is awesome _/-\o_ Gebruik hem nu al een tijdje en de dev ervan is echt heel behulpzaam. Elk probleem dat aangekaart wordt probeert ie een antwoord op te vinden, of te verhelpen.

Stabiel, snel en goede updates :) Aanradertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 19:32
musicfreak schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:42:
Ik zou graag de MildWild V-4.9 JG ROM willen flashen, echter de Mediafire link uit de XDA thread is verlopen en de de thread zelf is gesloten.
Heeft iemand wellicht nog een backup? Of is deze ROM sowieso niet meer aan te raden?

Ik draaide tot voor kort Oxy ZM en ik zoek een stabiele lichte ROM. Al die nieuwe Jellybean ROMS hebben stock HBoot nodig, en heb lijkt me slim om zoveel mogelijk ruimte voor /system over te houden. Of is dat niet persé nodig?
Heb hier er ook weer opgezet. Is erg fijne en ook snelle rom.

Linkje voor de rom:

https://www.dropbox.com/s...MildWild%20V-4.9%20JG.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
MegaTronics schreef op zondag 15 september 2013 @ 09:28:
Ik draaide op mijn Desire MildWild 9.x Redux2 en die vond ik erg stabiel. Ik zie op XDA dat hij net versie 10 heeft gereleased van deze ROM.
Dank voor de tip, ik ben alleen een beetje beducht voor het woord TEST in de titel...

Chromium lijkt ook een prettige ROM, en dan heb ik nu ook MildWild V-4.9 JG kunnen downloaden. Wat een keuzes, leuk! Ik ga later deze week eens op mijn gemak flashen en testen, ik laat mijn ervaringen nog weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
[b][message=40884299,noline]musicfreak schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:16[/me.......

Chromium lijkt ook een prettige ROM, en dan heb ik nu ook MildWild V-4.9 JG kunnen downloaden. Wat een keuzes, leuk! Ik ga later deze week eens op mijn gemak flashen en testen, ik laat mijn ervaringen nog weten.
Altijd fijn en nuttig om je ervaringen te delen. Daar heeft een ander dan weer wat aan... :)

• musicfreak
Ik heb vanmiddag Chromium ROM geïnstalleerd. Na eerst wat uitzoekwerk gedaan te hebben om de navigatiebalk weg te krijgen viel me vooral op dat de ROM er erg mooi uitziet. Ik heb alleen wel last van een flikkerend scherm, herkennen jullie dat?

Verder viel het me op dat bij de geadviseerde a2sd instellingen van chromium de Dalvik cache op de SD kaart wordt geplaatst. Ik heb vanwege de snelheid voor Nee gekozen, is dat een goede keus? Bij de MildWild roms wordt de Dalvik ook op de SD gezet zag ik.

• Hendrik55
Misschien wordt dat flikkeren opgelost door één van de fixes. Tearing ...
Wanneer heb je er last van..?

• Ikkuh84
musicfreak schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:48:
Ik heb vanmiddag Chromium ROM geïnstalleerd. Na eerst wat uitzoekwerk gedaan te hebben om de navigatiebalk weg te krijgen viel me vooral op dat de ROM er erg mooi uitziet. Ik heb alleen wel last van een flikkerend scherm, herkennen jullie dat?

Verder viel het me op dat bij de geadviseerde a2sd instellingen van chromium de Dalvik cache op de SD kaart wordt geplaatst. Ik heb vanwege de snelheid voor Nee gekozen, is dat een goede keus? Bij de MildWild roms wordt de Dalvik ook op de SD gezet zag ik.
Als je dalvik niet naar je sd verplaatst heb je weinig ruimte over om apps te installeren. Ik heb hem zelf op sd gezet, en mijn telefoon is an sich nog steeds wel snel en vloeiend.

• Mad Marty

Mad Marty

Dalvik op SD maakt qua snelheid inderdaad niet zo heel veel uit, appdata op SD daarintegen geeft wel behoorlijk snelheidsverlies.

Rail Away!

• Ikkuh84
Mad Marty schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:30:
Dalvik op SD maakt qua snelheid inderdaad niet zo heel veel uit, appdata op SD daarintegen geeft wel behoorlijk snelheidsverlies.
Helaas is appdata redelijk tot zeer groot dat je wel genoodzaakt bent om die ook te verplaatsen ;(

• musicfreak
Hendrik55 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:21:
Misschien wordt dat flikkeren opgelost door één van de fixes. Tearing ...
Wanneer heb je er last van..?
Bijvoorbeeld als ik door het instellingen menu scroll, maar ook als je een app zoals GMail start. Merk het op veel momenten.

Met MildWild V-4.9 die ik er nu heb opgezet en de de Dalvik op SD plaatst voelt alles ongelofelijk snappy aan. Ik hoop dat dat zo blijft, ook al je meer apps gaat installeren. Is appsdata het gedeelte wat je met scripts als apps2sd op de SD kaart plaatst? Mijn vriendin die de telefoon gaat gebruiken gaat denk ik weinig apps installeren, dus wellicht is het toch een optie om de appdata op het telefoongeheugen te houden.

Is het eigenlijk nog steeds zo dat Gingerbread ROMs qua accuduur beter scoren dan ICS / Jelly bean roms? Ben ook wel benieuwd hoe MildWild V-4.9 op dit gebied scoort t.o.v. Oxy ZM.

[ Voor 46% gewijzigd door musicfreak op 21-09-2013 07:50 ]

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Hier nog een fan van de ChromiumROM. Draait snel en heeft (althans bij mij) minder last van bugs en vastlopers dan de VJ CM 10.1.

Ikzelf heb er nog Apollo en cLock op geïnstalleerd en kan nu weer een tijdje vooruit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Ik ga vandaag de overstap maken. Ik ben dat gedoe met geen geluid bij berichten zat. Ik volg Chromium al een tijdje en denk dat het stabiel genoeg is voor de telefoon die ik dagelijks gebruik en dus moet werken.

Ik meld hoe het gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Hendrik55 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:01:
Ik ga vandaag de overstap maken. Ik ben dat gedoe met geen geluid bij berichten zat. Ik volg Chromium al een tijdje en denk dat het stabiel genoeg is voor de telefoon die ik dagelijks gebruik en dus moet werken.

Ik meld hoe het gegaan is.
Met Chromium heb ik soms nog steeds dat geluid niet afgespeeld wordt.
Merk wel de laatste tijd als de batterij onder de 60% komt hij steeds langzamer/trager reageert. Hopelijk wordt dit verholpen, want verder is dit toch wel de beste ROM voor de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Timocos schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:45:
[...]

Met Chromium heb ik soms nog steeds dat geluid niet afgespeeld wordt.
Merk wel de laatste tijd als de batterij onder de 60% komt hij steeds langzamer/trager reageert. Hopelijk wordt dit verholpen, want verder is dit toch wel de beste ROM voor de Desire.
Installatie verliep soepeltjes en ik nog nog geen problemen.
Geluid doet het nu..... Ik hoop dat het blijft werken. Ik heb LowSoundFixer nog niet gebruikt. Die optie heb ik nog achter de hand. GPS ben ik niet zeker van of dat werkt, dat ga ik vandaag eens testen. Lettertype weet ik nog niet wat ik daar van moet vinden.

Ik ga hem deze week gebruiken en kijken wat er met de batterij gebeurd. Ik las dat jij misschien een nieuwe batterij gaat kopen. Waar? Prijs? Ben benieuwd hoe lang hij dan mee gaat. Of dat significant scheelt?

Voorlopig vind ik dit een prima ROM, maar of hij nu beter is dan VJ weet ik niet. Chromium is echter actief in de ondersteuning en van VJ hebben we al een tijd niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Hendrik55 schreef op zondag 29 september 2013 @ 09:23:
[...]

Installatie verliep soepeltjes en ik nog nog geen problemen.
Geluid doet het nu..... Ik hoop dat het blijft werken. Ik heb LowSoundFixer nog niet gebruikt. Die optie heb ik nog achter de hand. GPS ben ik niet zeker van of dat werkt, dat ga ik vandaag eens testen. Lettertype weet ik nog niet wat ik daar van moet vinden.

Ik ga hem deze week gebruiken en kijken wat er met de batterij gebeurd. Ik las dat jij misschien een nieuwe batterij gaat kopen. Waar? Prijs? Ben benieuwd hoe lang hij dan mee gaat. Of dat significant scheelt?

Voorlopig vind ik dit een prima ROM, maar of hij nu beter is dan VJ weet ik niet. Chromium is echter actief in de ondersteuning en van VJ hebben we al een tijd niets gehoord.
GPS werkt goed bij mij (was GPS aan het testen met teveel ijzer in het huis, vandaar dat ie het niet deed toen ik het op XDA zette). Lettertype heb ik zelf veranderd met die zip file die Chromium beschikbaar gesteld heeft, maar ik hou ervan om alles te veranderen, dus met een ander appje het lettertype veranderd naar een lettertype wat ik zelf leuk vind.

Qua batterij is er inderdaad bij de mijne iets vreemds aan de hand. Ben inderdaad van plan om binnenkort een nieuwe te bestellen (had maar even snel via google gezocht op batterij htc desire kopen) en kwam uit op deze website: http://www.mytrendyphone....sire-batterij-27734p.html
Had geen zin om verder te zoeken (zal vast wel via Ebay ofzo goedkoper zijn, maar 23 euro valt wel mee).

Verder is deze ROM echt de beste tot nu toe voor mijn telefoon. Enige nadeel is dat ik geen 2G kan gebruiken, waardoor het energie verbruik natuurlijk nog hoger ligt omdat ie op 3G constant staat. Verder werkt alles zeer goed, en ook nog eens lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Wat een batterij betreft, ik heb deze van Pisen, doet het erg goed en is goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Ik zag orginele Htc batterij bij belsimpel voor € 13,95 incl verzendkosten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Chromium ROM lijkt wat minder batterij-vriendelijk, maar de A2SD werkt beter. Bij de oude CM10 ROM die ik gebruikte kon ik relatief weinig apps gebruiken terwijl er toch zat SD-EXT was, maar met Chromium heb ik dubbel zoveel RAM over en al meer apps geladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
....... Ik ben er nog niet zeker van, maar ik heb ook het gevoel dat Chromium iets minder batterij-vriendelijk is. Kijken hoe mijn gevoel hierover eind van deze week is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
En Chromium is naar mijn mening stukken minder vloeiend dan VJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 19:32
Holland1994 schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:42:
En Chromium is naar mijn mening stukken minder vloeiend dan VJ
Heb ze er hier allebei opgehad maar toch terug naar MildWild 4.9 draait toch soepeler en fijner....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb Chromium er weer afgegooid; al een aantal random reboots gehad waarbij de telefoon gewoon bevroor en na een tijdje bootte, en heel lang nodig had voor de reboot. De oude backup teruggezet en die loopt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Na een weekje Chromium ben ik er eigenlijk wel content mee :-)

Ik had nog wat twijfels over het batterij verbruik, maar ik merk dat het niet verschilt van het verbruik door de VJ rom.
Ik denk dat ik hier maar een tijdje bij blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Vroem schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:24:
[...]
Heb hier er ook weer opgezet. Is erg fijne en ook snelle rom.
Werkt de camera bij jou? Ik krijg een zwart scherm. In het topic op XDA lees ik alleen over problemen met andere kernels maar ik draai standaard MildWild V-4.9...
Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]