Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-08 08:02
Dag allemaal! ;)

Ben ook zeer benieuwd. Het is nog mijn laatste HTC Desire actie voor volgende maand mijn HTC One er is :D Maar zo heb ik toch nog even wat plezier van mijn huidige toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
codemann schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:15:
Dag allemaal! ;)

Ben ook zeer benieuwd. Het is nog mijn laatste HTC Desire actie voor volgende maand mijn HTC One er is :D Maar zo heb ik toch nog even wat plezier van mijn huidige toestel ;)
Zeer benieuwd naar jouw bevindingen mbt de One...ik ben zelf sterk geneigd over te stappen. Mocht je een review plaatsen op tweakers laat je het dan hier nog even weten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-08 08:02
Zal ik doen. Maar ik twijfel er eigenlijk niet aan dat dit een top toestel is.

Naar mijn mening het eerste Android toestel wat het "Apple effect" heeft. De eerste reactie van zo goed als iedereen is hoe mooi het toestel wel niet is, hoe goed het scherm is, enz. En de kleine minpuntjes die er zijn die worden daardoor al snel aan de kant geschoven en vergeten. Ik kan niet wachten tot ik ook van dat WAW!-effect kan genieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik ben toch weer geswitcht van Slim VJ Jelly Bean 4.2.2 v2.0 naar MildWild V-4.9 JG.

De battery drain in de Jelly Bean rom was zo erg dat ik de dag vaak niet vol kon maken. Ik vind het erg jammer, want verder liep de rom erg goed.

Aan de andere kant is de MildWild rom toch weer een stukje stabieler en past met een paar aanpassingen op de CM7r2 hboot, wat ook wel erg fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Lol die Nikez is nog maar 21 jaar :o http://nikez.nu/about.php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ja joh de jeugd van tegenwoordig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Ik krijg het via Slime File Manager maar niet voor elkaar om de nieuwe settings.apk (the real dark slim fix) te vervangen met de huidge :( Als ik het bestand copy en paste naar /system/app (waar volgens mij de huidige staat) geeft hij wel aan dat het gelukt is, alleen zie ik de nieuwe settings.apk helemaal niet staan :?

(als ik de oude settins.apk verwijder en de nieuwe via dezelfde manier probeer te vervangen staat de oude na een reboot gewoon weer in de map..)

Wat doe ik verkeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:11
Zeddicius schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:56:
Ik krijg het via Slime File Manager maar niet voor elkaar om de nieuwe settings.apk (the real dark slim fix) te vervangen met de huidge :( Als ik het bestand copy en paste naar /system/app (waar volgens mij de huidige staat) geeft hij wel aan dat het gelukt is, alleen zie ik de nieuwe settings.apk helemaal niet staan :?

(als ik de oude settins.apk verwijder en de nieuwe via dezelfde manier probeer te vervangen staat de oude na een reboot gewoon weer in de map..)

Als ik het goed zag hadden ze er ook een flashable zip file bij gedaan die je gewoon kan flashen.

Zit nu te twijfelen of ik maar even wacht op de nieuwe build die VJ binnenkort op het net zou gooien (dus die van de Slim versie). Hopelijk vanavond nog (tel ziet er nu niet uit, geen zin om alles weer opnieuw in te stellen als er al binnenkort nieuwe build komt)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Zeddicius schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:56:

Is /system wel writable?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 12:40
Furthermore, S-OFF also reduces restrictions on accessing the NAND flash memory on the device, allowing all partitions (including /system) to be mounted in write mode while the operating system is booted.
Bron

Dus ja, met s-off.

[ Voor 5% gewijzigd door Lee245 op 24-04-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Timocos schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:48:
[...]
Als ik het goed zag hadden ze er ook een flashable zip file bij gedaan die je gewoon kan flashen.
Die had ik inderdaad als eerst geprobeerd, maar het flashen gaf een foutmelding...
Dan zal /system bij mij niet writable zijn, eens kijken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen. Bedankt voor de feedback d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zeddicius schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:23:
[...]

Die had ik inderdaad als eerst geprobeerd, maar het flashen gaf een foutmelding...

[...]

[...]

Dan zal /system bij mij niet writable zijn, eens kijken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen. Bedankt voor de feedback d:)b
Ik kan ES File Explorer aanraden of anders Solid Explorer. De laatste gebruik ik sinds kort en heeft de eerste vervangen na een zeer lange tijd gebruikt te hebben (na de laatste update vind ik deze behoorlijk traag geworden in het gebruik). Met beiden kun je makkelijk van root explorer opties gebruikmaken...

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 25-04-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Zeddicius schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:23:
[...]

[...]

[...]

In 4ext kun je dat heel makkelijk doen. Is een optie in het menu.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Over het toetsenbord van een paar dagen terug, sinds 4 dagen is Swype te koop bij Google Play voor de introductieprijs van $ 0.99 (€ 0.76). Er is ook een 30 dagen trial beschikbaar om te testen.

Ik heb de trail geprobeerd en die beviel zo goed dat ik hem voor die $ 0.99 heb gekocht. Nu kan het ICS keyboard er weer vanaf, want in Swype is ook een Nederlandse woordenboek beschikbaar.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Thnx voor de tip!

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:39
Cool dat hij nu gewoon in de app store is te verkrijgen. Ik gebruikte Swype eerder al op m'n Desire, maar de .apk daarvoor had ik destijds via minder legale wegen verkregen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik doe het nog steeds via de 'minder legale weg' aangezien ik geen cc heb en je niet kunt betalen met paypal...helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
dafmay schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:22:
Ik doe het nog steeds via de 'minder legale weg' aangezien ik geen cc heb en je niet kunt betalen met paypal...helaas.
Er zijn alternatieve mogelijk.
3vcash
http://www.androidworld.n...creditcard+wel+apps+kopen

of een prepaid creditcard .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MikeOO schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 07:56:
[...]

Er zijn alternatieve mogelijk.
3vcash
http://www.androidworld.n...creditcard+wel+apps+kopen

of een prepaid creditcard .
Kijk...dat is interessant. Dank ik ga er eens induiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem.... :X

Een paar maanden geleden heb ik mijn telefoon S-OFF en een geroote costom rom geinstalleerd, allemaal zonder problemen gelukt.

Ik gebruikte de CM10.1 VJ Jelly Bean rom, af en toe wat soft reboots..
Nu heb ik een paar dagen terug een update naar de 6.2 versie gedaan en minder last van reboots..

Tot gister, was de telefoon compleet uit..
hm, vreemd maar oke.. dus probeer hem aan te zetten, niks.
batterij leeg? aan de oplader, meteen groen lampje (ipv oranje opladen) maar de telefoon ging wel aan

Kreeg het SOFF splash screen, telefoon gaat uit en weer splash screen, weer uit, etc
Toen geprobeerd om via HBOOT de recovery te doen, maar als ik in hboot zit start hij na 5 sec weer opnieuw op naar spash screen.

Via XDA gelezen dat recovery beschadigd zou zijn, dus die opnieuw geladen via FASTBOOT (wat dus wel werkt) en opnieuw proberen.. ook niet..
andere recovery img geprobeerd, zelfde verhaal.

Dus ik denk, dan maar RUU flash..
Maar dat gaat niet als de telefoon verder niet aan gaat, want die moet aanstaan om te flashen..
Dan maar via de PP99IMG.zip manier, boot in recovery geen reactie..
Proberen te laden via FASTBOOT, krijg ik de melding "FAILED (remote: data length is too large)"

Ik heb geen goldcard, dus die optie kan ik helaas niet proberen..

Iemand een idee? Want ik weet het niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:08:
Ik heb een probleem.... :X

Een paar maanden geleden heb ik mijn telefoon S-OFF en een geroote costom rom geinstalleerd, allemaal zonder problemen gelukt.

Ik gebruikte de CM10.1 VJ Jelly Bean rom, af en toe wat soft reboots..
Nu heb ik een paar dagen terug een update naar de 6.2 versie gedaan en minder last van reboots..

Tot gister, was de telefoon compleet uit..
hm, vreemd maar oke.. dus probeer hem aan te zetten, niks.
batterij leeg? aan de oplader, meteen groen lampje (ipv oranje opladen) maar de telefoon ging wel aan

Kreeg het SOFF splash screen, telefoon gaat uit en weer splash screen, weer uit, etc
Toen geprobeerd om via HBOOT de recovery te doen, maar als ik in hboot zit start hij na 5 sec weer opnieuw op naar spash screen.

Via XDA gelezen dat recovery beschadigd zou zijn, dus die opnieuw geladen via FASTBOOT (wat dus wel werkt) en opnieuw proberen.. ook niet..
andere recovery img geprobeerd, zelfde verhaal.

Dus ik denk, dan maar RUU flash..
Maar dat gaat niet als de telefoon verder niet aan gaat, want die moet aanstaan om te flashen..
Dan maar via de PP99IMG.zip manier, boot in recovery geen reactie..
Proberen te laden via FASTBOOT, krijg ik de melding "FAILED (remote: data length is too large)"

Ik heb geen goldcard, dus die optie kan ik helaas niet proberen..

Iemand een idee? Want ik weet het niet meer 8)7
Goldcard was alleen nodig als je een Desire hebt met een aangepaste ROM (branding)van de provider.
Als je dus een Desire hebt zonder logo's op de telefoon of dat je een logo zag als je de telefoon opstarten dat hij nog origineel is dan heb je dat niet nodig.

Een goldcard kun je zelf aanmaken indien nodig maar weet niet of dat tegenwoordig nog nodig is.
http://www.androidworld.n...d-te-maken.html#post20023

Heb je ook al een geprobeerd om je SD een keer opnieuw te formateren. Veel problemen met opnieuw opstarten kunnen ook worden veroorzaakt door een sd kaart die niet meer lekker werkt. Omdat er veel apps via SD werken gaat dit wel eens mis en wil je telefoon ook niet meer goed opstarten en blijft hij in een bootloop zitten.
Dan wordt het dus ook lastig om je HBOOT via SD te installeren.

Kopieer de inhoud naar je PC en indien nog mogelijk dan verwijder je alle partities van je SD en maak je deze weer opnieuw aan en kopieer je de inhoud weer terug naar je SD.

Anders kun je het ook op je PC gaan doen.

De naam die je voor de HBOOT gebruik is niet juist. Mogelijk een type fout alleen hier maar even voor de zekerheid dit moet zijn: PB99IMG.zip

Tevens moet je voor RUU eerst de downgrade HBOOT gebruiken en daarna kun je de originele HBOOT weer installeren als je de HBOOT hebt aangepast.

Mogelijk dat het dan wel gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:40:
[...]

Goldcard was alleen nodig als je een Desire hebt met een aangepaste ROM (branding)van de provider.
Als je dus een Desire hebt zonder logo's op de telefoon of dat je een logo zag als je de telefoon opstarten dat hij nog origineel is dan heb je dat niet nodig.
Het is helaas wel een Desire van Orange ES (ORANG309)
Een goldcard kun je zelf aanmaken indien nodig maar weet niet of dat tegenwoordig nog nodig is.
http://www.androidworld.n...d-te-maken.html#post20023
Die had ik al gevonden, maar daarvoor moet de telefoon dus opstarten omdat je anders niet aan de CID van de microSD komt....

Heb nog geen andere manier gevonden om daar achter te komen..
Heb je ook al een geprobeerd om je SD een keer opnieuw te formateren. Veel problemen met opnieuw opstarten kunnen ook worden veroorzaakt door een sd kaart die niet meer lekker werkt. Omdat er veel apps via SD werken gaat dit wel eens mis en wil je telefoon ook niet meer goed opstarten en blijft hij in een bootloop zitten.
Dan wordt het dus ook lastig om je HBOOT via SD te installeren.
hm..

Dat heb ik nog niet geprobeerd..
Zal zo eens een leeg geformateerd kaartje proberen :)
De naam die je voor de HBOOT gebruik is niet juist. Mogelijk een type fout alleen hier maar even voor de zekerheid dit moet zijn: PB99IMG.zip
Typo 8)7
Ik heb de RUU ook via FASTBOOT geprobeerd te laden, dan krijg je dus die melding dat de system.img te groot is..
Miss omdat er nu een 4.x rom op staat en stock 2.x is?
(De RUU is trouwens ORANG309 maar heb ook andere geprobeerd en die geven aan dat de CID niet correct is)
Tevens moet je voor RUU eerst de downgrade HBOOT gebruiken en daarna kun je de originele HBOOT weer installeren als je de HBOOT hebt aangepast.

Mogelijk dat het dan wel gaat lukken.
Heb ik..

Ik ga weer prutsen, hoop dat het dan de sd kaart is :o

/edit

niet helemaal...
als ik een andere sd kaart gebruik kan ik iig wel door de HBOOT opties lopen ipv dat de telefoon meteen weer boot.. Ik kan ook PB99IMG.zip laden (die van alpharev), maar helaas niet de RUU dan werktie niet..
waarschijnlijk zelfde probleem als via fastboot..

als ik via fastboot weer de alpharev stock hboot laad en de cm recovery en ik ga naar de optie recovery start de telefoon weer opnieuw op en krijg ik alleen maar bootsplash - uit - splash - uit - etc

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:35:
[...]

Het is helaas wel een Desire van Orange ES (ORANG309)
Misschien kun je wat met de info en links uit dit topic
http://androidforums.com/...-slcd-bricked-desire.html

Mocht je via USB mogelijk nog kunnen bladeren naar je Desire dan zou je dit nog kunnen proberen voor de CID.
http://mobility.forumsee....d-goldcard-generator.html

Wat je ook nog kunt proberen via de link in dit topic
http://www.modaco.com/top...ot-access-how-to-recover/

Of (moet je alleen een sd kaart in een laptop of via PCI voor hebben)
http://htc-desire-s-downl...rd-for-your-desire-s.html

We geven nog niet op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CavaH
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-06-2022
Kan iemand mij uitleggen wat het flashen van hboots precies inhoud? Als ik het goed begrijp veranderd de indeling van het geheugen van je telefoon en heb je zo meer ruimte over voor apps? Of zit ik er nu naast?

Ik heb namelijk de slimrom van VJ op mijn desire staan, maar die geeft enorm veel reboots en problemen. Ik vermoed dat het gedeeltelijk komet omdat mijn sdkaart niet zo top is.

ik wil eigenlijk terug naar een stabiele MildWild. Hoe weet ik welke hboot ik dan moet flashen? Zijn de hboots op alpharev.nl de enige optie, of zijn er nog anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CavaH schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:34:
Kan iemand mij uitleggen wat het flashen van hboots precies inhoud? Als ik het goed begrijp veranderd de indeling van het geheugen van je telefoon en heb je zo meer ruimte over voor apps? Of zit ik er nu naast?

Ik heb namelijk de slimrom van VJ op mijn desire staan, maar die geeft enorm veel reboots en problemen. Ik vermoed dat het gedeeltelijk komet omdat mijn sdkaart niet zo top is.

ik wil eigenlijk terug naar een stabiele MildWild. Hoe weet ik welke hboot ik dan moet flashen? Zijn de hboots op alpharev.nl de enige optie, of zijn er nog anderen?
Vwb hboots...je omschrijving klopt. Het is puur het aanpassen van de indeling van beschikbare geheugen op de telefoon.

Mbt de issues icm VJ rom...ik zou inderdaad beginnen met de SD kaart. Kan zijn dat het een te trage kaart is dwz Class2 of 4 bijv? Een Class6 of 10 kaart is aan te raden. Je kunt ook beginnen met de SD kaart eens opnieuw te formatteren en partitioneren. Kopieer alles van de SD kaart naar je PC (backup SD kaart) en doe het opnieuw formatteren/partitioneren bijvoorbeeld mbv Recovery op je telefoon, of anders mbv een progje op de PC. Via Recovery is de beste methode. Een Ext3/4 partitie grootte van 1GB is hierbij in de meeste gevallen voldoende, zelfs 512Mb is vaak voldoende (afhankelijk van jouw gebruik / installatie apps)

Maak tevens een backup (nandroid) van de momenteel-geinstalleerde rom, zodat je later deze terug kunt zetten, nadat de SD is geformateerd/gepartitioneerd. Deze actie wist namelijk ook de ext3/4 partitie welke de rom nodig had/heeft.

Mildwild draait gewoon op de standaard hboot, maar vaak ook op bijv cm7r2.

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 08-05-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CavaH
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb net MW 4.9 op mn telefoon gezet. De Nandroid backup hiervan is echter 152mb. Dat betekent denk ik dat ik hem niet op de cm7r2 kan zetten of wel (die is 145mb).
Ik heb er al wat standaard systemapps uitgehaald om hem kleiner te maken, moet ik er nog meer uithalen om hem te laten passen of kan ik nog ergens anders ruimte winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
dafmay schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:03:
[...]

Vwb hboots...je omschrijving klopt. Het is puur het aanpassen van de indeling van beschikbare geheugen op de telefoon.
HBOOT is de bootloader, niet zomaar iets waarmee je alleen de geheugenindeling aan kan passen. Een bootloader doet nog veel meer. De naamt zegt denk ik genoeg.
CavaH schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:29:
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb net MW 4.9 op mn telefoon gezet. De Nandroid backup hiervan is echter 152mb. Dat betekent denk ik dat ik hem niet op de cm7r2 kan zetten of wel (die is 145mb).
Ik heb er al wat standaard systemapps uitgehaald om hem kleiner te maken, moet ik er nog meer uithalen om hem te laten passen of kan ik nog ergens anders ruimte winnen?
De aangeraden volgorde is om eerst een full wipe te doen, dan de HBOOT te flashen en dan de ROM. Een Nandroid backup bevat bootimage, cache, data, recovery en system. Jij hebt het alleen over de grootte van de systempartitie. MW 4.9 is van zichzelf klein genoeg om op de systempartitie te passen. Cache en data zijn hierbij niet van belang, dat is voor, jazeker, cache en data. :9 Dus als je nog niet de CM7r2 HBOOT hebt geflasht zou ik eerst een full wipe doen, dan de HBOOT flashen en dan pas de ROM flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Lee245 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:40:
[...]
HBOOT is de bootloader, niet zomaar iets waarmee je alleen de geheugenindeling aan kan passen. Een bootloader doet nog veel meer. De naamt zegt denk ik genoeg.
Ja allemaal waar, echter mijn doel was het zo eenvoudig mogelijk en to-the-point the houden voor CavaH. Gezien zijn vragen voornamelijk gaan om de geheugen-indeling tbv ruimte voor te installeren apps.

Btw : de verschillende hboots van Alpharev zijn m.i. toch m.n. bedoeld om de geheugen-indeling van je Desire aan te passen...ik ben ook nog nooit andere settings tegengekomen na het flashen van een andere hboot (cm7r2, data++, oxygen, stock). Maw het kan dan wel de complete bootloader zijn welke wordt vervangen, maar het enige verschil waar de gebruiker iets van merkt is de andere geheugen-indeling. Of mis ik hier iets?

[ Voor 30% gewijzigd door dafmay op 08-05-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CavaH
Het is gelukt. Nu 288 mb intern geheugen :) met een beetje geluk hou ik het zo zonder ext partitie ook prima uit.

Alleen mn homebutton werkt nu niet meer, zal nog wel een keer opnieuw flashen als het aanhoudt. Bedankt dafmay en Lee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CavaH schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:21:
Het is gelukt. Nu 288 mb intern geheugen :) met een beetje geluk hou ik het zo zonder ext partitie ook prima uit.

Alleen mn homebutton werkt nu niet meer, zal nog wel een keer opnieuw flashen als het aanhoudt. Bedankt dafmay en Lee!
Goed werk! ;) Overigens ben ik zelf ook wel eens tegengekomen na het flashen van een custom rom dat de Home button het niet deed...nooit kunnen achterhalen wat de oorzaak was. Ook na reflashen was het niet verholpen, maar ik zou het zeker wel proberen als ik jou was. Is nogal rom / desire afhankelijk deze issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CavaH
dafmay schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:26:
[...]

Goed werk! ;) Overigens ben ik zelf ook wel eens tegengekomen na het flashen van een custom rom dat de Home button het niet deed...nooit kunnen achterhalen wat de oorzaak was. Ook na reflashen was het niet verholpen, maar ik zou het zeker wel proberen als ik jou was. Is nogal rom / desire afhankelijk deze issue.
Ah onhandig. Zie ook net dat hij geen lockscreen geeft. Dat was me nog niet opgevallen net 8)7. Ook na het instellen van een security pattern niet. Vanavond nog maar eens reflashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CavaH schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:31:
[...]

Ah onhandig. Zie ook net dat hij geen lockscreen geeft. Dat was me nog niet opgevallen net 8)7. Ook na het instellen van een security pattern niet. Vanavond nog maar eens reflashen..
Inderdaad...de combi geen Home button én geen Lockscreen komt mij zeer bekend voor :) Welke rom heb je geflashed?

Edit : zie al dat je MW 4.9 hebt geflashed. Die heeft het op mijn Desire altijd prima gedaan overigens, dus dit was niet een van de custom roms die op mijn Desire dat probleem had. Maar...zoals gezegd, dit verschilt per telefoon.

[ Voor 21% gewijzigd door dafmay op 08-05-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
dafmay schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:15:
[...]

Ja allemaal waar, echter mijn doel was het zo eenvoudig mogelijk en to-the-point the houden voor CavaH. Gezien zijn vragen voornamelijk gaan om de geheugen-indeling tbv ruimte voor te installeren apps.
Alright, no harm done ;).
dafmay schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:15:
[...]

Btw : de verschillende hboots van Alpharev zijn m.i. toch m.n. bedoeld om de geheugen-indeling van je Desire aan te passen...ik ben ook nog nooit andere settings tegengekomen na het flashen van een andere hboot (cm7r2, data++, oxygen, stock). Maw het kan dan wel de complete bootloader zijn welke wordt vervangen, maar het enige verschil waar de gebruiker iets van merkt is de andere geheugen-indeling. Of mis ik hier iets?
De HBOOTs die op de Alpharev website staan verschillen (voor zover ik weet) inderdaad alleen qua geheugenindeling. Er zijn wel custom Hboots met andere instellingen, maar ik weet niet of die er ook voor de Desire zijn. Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik die ben tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:11
Ik gebruik nu maar de CM 10.1 Version 5.4.1 van VJ, want die 6.1 enzo liepen echt om de haverklap bij mij vast (op 1 dag gewoon 15 keer batterij eruit moeten halen, omdat ie niet meer reageerde op hardware buttons. Tevens nog 8 keer ofzo een soft-reboot gehad).

Bij version 5.4.1 loopt mijn telefoon echt geweldig, zonder soft-reboots. Alleen nu loop ik tegen een euvel op:

Als iemand mij belt dan reageert mijn toestel totaal niet. Hardware buttons werken niet, geluid wordt niet afgespeeld, kan telefoon niet meer aanzetten (oftewel weer batterij eruit halen)

Weet iemand misschien hier hoe ik dat kan oplossen of dat ik iets fout doe? :?

Hier volgt hoe ik 5.4.1 geïnstalleerd heb:

- Full Wipe gedaan
- Rom geïnstalleerd inc. soft buttons (kan echt niet meer zonder die buttons, zoek nog manier om hardware knoppen uit te schakelen/licht niet meer aan gaat)
- Via terminal A2sd ingesteld (YNY)
- Processor op 1133 MHZ gezet, en minimum op 387 MHZ (de 1 na laagste snelheid)
- Rom ingesteld; met Titanium Backup onnodige programma's eruit gehaald die ik toch niet gebruik/vervanger voor heb*)
- Via Titanium dalvik cache in rom geplaatst en dalvik opgeschoond.
*De volgende apps heb ik eruit gesloopt:

- Apollo.apk --> vervangen door Poweramp
- Browser.apk -> vervangen door Dolphin Browser Mini
- Calculator.apk --> vervangen door Science Calculator
- CMFileManager.apk --> vervangen door Solid Explorer
- CMFileManager Theme.apk
- Email2.apk --> vervangen door Outlook en Gmail
- Exchange2.apk
- Gallery2.apk --> vervangen doo Quickpic
- GoogleEars.apk
- HoloSpiralWallpaper.apk
- LatinIME.apk --> vervangen door Swiftkey
- LatinImeDictionaryPack.apk
- LatinIMELang.apk
- LiveWallpapers.apk
- PhaseBeam.apk
- Talk.apk
- Talkback.apk
- Trebuchet.apk --> vervangen door ADW Launcher EX en Widgetlocker
- UserDictionaryProvider.apk
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zoals je ziet heb ik geen belangrijke systeembestanden verwijderd.

-edit- kom er net achter dat dit probleem met opnemen alleen gebeurt als ik een paar apps heb gedraaid, dus lijkt wel alsof geheugen vol loopt ofzo (terwijl ik toch altijd bijna alles sluimer met Greenery)

-edit2- Nu heb ik weer batterij eruit moeten halen en opnieuw moeten opstarten, en krijg nu de foutmeldig elke keer dat SystemUI gecrashed is... waardoor ik dus niks kan. Dan maar weer een nieuwe installatie (heb gelukkig backup van voordat ik alle apps geinstalleerd en verwijderd heb _/-\o_, maar leuk is anders)

[ Voor 6% gewijzigd door Ikkuh84 op 08-05-2013 20:44 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
CavaH schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:21:

Hier draait ook versie 4.9 maar de home button doet het prima. Misschien een keer een reset van de ROM doen via CWM en ook cache etc even wipen en opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CavaH
MikeOO schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 07:50:
[...]

Hier draait ook versie 4.9 maar de home button doet het prima. Misschien een keer een reset van de ROM doen via CWM en ook cache etc even wipen en opnieuw starten.
Heb full wipe gedaan (ook cache etc), daarna hboot opnieuw geïnstalleerd en nog een keer full wipe (just to be sure) daarna de rom er opnieuw opgezet. Maar heb nog steeds hetzelfde probleem... Daarbij had ik nog als extra probleem gister dat ik gister niet gebeld kon worden. Iedereen die dat probeerde kreeg de voicemail of ingesprek toon..
Wat is een andere stabiele MW versie?

Edit: Zag eerder in het forum staan dat MW 9.5 Redux2 stabiel was. Dus die maar gedownload. Maar als ik de MD5SUM daarvan check met 4EXT recovery dan kom ik op een hele andere MD5SUM dan die in het topic (Link). Is dat erg?

[ Voor 17% gewijzigd door CavaH op 10-05-2013 13:49 . Reden: MD5SUM? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CavaH schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:18:
[...]

Heb full wipe gedaan (ook cache etc), daarna hboot opnieuw geïnstalleerd en nog een keer full wipe (just to be sure) daarna de rom er opnieuw opgezet. Maar heb nog steeds hetzelfde probleem... Daarbij had ik nog als extra probleem gister dat ik gister niet gebeld kon worden. Iedereen die dat probeerde kreeg de voicemail of ingesprek toon..

Edit: Zag eerder in het forum staan dat MW 9.5 Redux2 stabiel was. Dus die maar gedownload. Maar als ik de MD5SUM daarvan check met 4EXT recovery dan kom ik op een hele andere MD5SUM dan die in het topic (Link). Is dat erg?
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar denk dat het wel zal loslopen...ik weet dat MW niet echt bekend staat als iemand die erg precies is in dit soort zaken ;)

Overigens kan ik je de volgende MW rom aanraden...deze draait op mijn Desire heel erg goed, ziet er strak uit (combi van GB en JB), stabiel, en een goede accuduur :

http://forum.xda-develope...hp?p=39094078&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
CavaH schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:18:
Ik draai nog steeds de 4.5 Oxygen (final) met de Thalamus 2.6.35 kernel. Sindsdien is het in mijn ogen enkel bergafwaarts gegaan. Dit was de final versie van de allereerste MildWild. MildWild heeft sindsdien een kuub varianten uitgebracht, deels met andere kernels.. de meeste heb ik nooit stabiel kunnen krijgen.

In mijn ogen zit er te weinig continuiteit in de laatste varianten, simpelweg teveel smaakjes waarbij geeneen echt werkt.

EDIT: stabiliteit is voor mij overigens van groot belang, dit is mijn dagelijkse telefoon, niet mijn hobbyding. Dat is ook de reden dat ik de recentere ROMs zoals de Slim ROM niet gebruik.

[ Voor 14% gewijzigd door kjast op 10-05-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CavaH
kjast schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:38:
[...]

Ik draai nog steeds de 4.5 Oxygen (final) met de Thalamus 2.6.35 kernel. Sindsdien is het in mijn ogen enkel bergafwaarts gegaan. Dit was de final versie van de allereerste MildWild. MildWild heeft sindsdien een kuub varianten uitgebracht, deels met andere kernels.. de meeste heb ik nooit stabiel kunnen krijgen.

In mijn ogen zit er te weinig continuiteit in de laatste varianten, simpelweg teveel smaakjes waarbij geeneen echt werkt.

EDIT: stabiliteit is voor mij overigens van groot belang, dit is mijn dagelijkse telefoon, niet mijn hobbyding. Dat is ook de reden dat ik de recentere ROMs zoals de Slim ROM niet gebruik.
Thanks voor de tip! Heb de 4.5 er vanmiddag opgezet. Dat werkt inderdaad prima. Is bij mij inderdaad ook mn dagelijkse telefoon. Erg frustrerend als die steeds uitvalt 8)7 :) Hoop dat ik hiermee de koop van een nieuwe kan uitstellen. Al is de koop van een Nexus 4 voor €369 bij de Mediamarkt in Duitsland wel erg aanlokkelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog bedankt voor je hulp en links, maar na 4 avonden prutsen is het nog steeds niet gelukt..
wel gelukt de goldcards (2) te maken maar helaas werkte die niet.. maar heb geen andere om te proberen..

Heb nu iig even een oud leen toestel, dus ga de telefoon hier naar de lokale telefoonturk brengen kijken of hij er nog wat mee kan.. Het zou moeten lukken volgens mij...

Nog geen zin om mijn geliefde desire op te geven, ook omdat ik niet echt een opvolger kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:14:
[...]

Nog bedankt voor je hulp en links, maar na 4 avonden prutsen is het nog steeds niet gelukt..
wel gelukt de goldcards (2) te maken maar helaas werkte die niet.. maar heb geen andere om te proberen..

Heb nu iig even een oud leen toestel, dus ga de telefoon hier naar de lokale telefoonturk brengen kijken of hij er nog wat mee kan.. Het zou moeten lukken volgens mij...

Nog geen zin om mijn geliefde desire op te geven, ook omdat ik niet echt een opvolger kan vinden...
Jammer dat het niet gelukt is. ZOu het ook zeker niet opgeven want zolang je nog in CWM kan komen is hij nog niet bricked is. Voordeel van de Desire dat je deze bijna altijd wel weer aan de praat kan krijgen.

Je zou ook nog een eigen topic kunnen aanmaken bij XDA waarbij je alles vermeld en de foutmeldingen. Daar zit een hoop ervaring dus mogelijk dat ze daar nog goede tips hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vanmiddag de Slim VJ 4.2.2 maar weer vervangen door de MW-9.5 Redux2, aangezien ik te vaak de notificaties miste van de telefoon omdat die weer te zacht waren. Dus totdat ik de Nexus 4 ga halen gebruik ik MW-9.5.

Edit: Lees net dit, dus misschien moet de Desire nog wat langer mee. :+

[ Voor 28% gewijzigd door MegaTronics op 12-05-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Na een uitstapje naar Windows Phone 8 (Ascend W1) heb ik mijn Desire ook maar weer onder het stof vandaan gehaalt. Wat me echter nu (nog meer) irriteert is de batterijduur; gisteren was hij halverwege de dag gewoon leeg. Hebben jullie allemaal inmiddels nieuwe batterijen besteld, of superzuinige rom's uitgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Eddos schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:49:
Na een uitstapje naar Windows Phone 8 (Ascend W1) heb ik mijn Desire ook maar weer onder het stof vandaan gehaalt. Wat me echter nu (nog meer) irriteert is de batterijduur; gisteren was hij halverwege de dag gewoon leeg. Hebben jullie allemaal inmiddels nieuwe batterijen besteld, of superzuinige rom's uitgezocht?
Het laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Oké :-)
Heb nu ook die MW 9.5 (Redux2) geinstalleerd, zal mij benieuwen of dat nog uitmaakt kwa batterijleven tov de 4.x ROMS. WP8 vond ik verder niet zo, maar met die W1 kon ik wel makkelijk 2 dagen op een batterij doen. Dat mis ik nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Eddos schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:35:
[...]

Oké :-)
Heb nu ook die MW 9.5 (Redux2) geinstalleerd, zal mij benieuwen of dat nog uitmaakt kwa batterijleven tov de 4.x ROMS. WP8 vond ik verder niet zo, maar met die W1 kon ik wel makkelijk 2 dagen op een batterij doen. Dat mis ik nu wel.
Ik haal met deze rom met gemak 1% per 2 uur in standby. Dit is met een 2G dataverbinding (veel zuiniger dan 3G/H). Bij werkelijk gebruik van de telefoon zal uiteraard meer worden verbruikt, maar ook dat zal dan nog prima zuinig zijn (tov andere roms).

Mbt het verbruik bij normaal gebruik, daar kan MegaTronics je wellicht meer over vertellen...

Edit : ik merk op mijn Desire wel dat wifi op deze rom (en in het algemeen GB roms) de accu behoorlijk snel leegtrekt helaas. JB roms doen het wat wifi betreft veel beter qua verbruik.

[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 13-05-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb er een nieuwe batterij ingezet en de MW-9.5 erop gezet, dus in mijn geval beide. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Heb nu ook die MW 9.5 geinstalleerd en vanmiddag om 14:30 van de stroom afgehaald en hij staat nu op 78%. Met wat gebruik tussendoor vind ik dat nog niet zo erg. Maar niemand heeft nu ervaring met andere (zuinigere) kernels voor JB roms? Ik merk dat ik GB nu toch wel erg verouderd vind ogen, ondanks de nieuwe launcher e.d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
JB roms draaien op mijn Desire eigenlijk allemaal zuinig. Zeker bij daadwerkelijk gebruik van de telefoon verbruiken de GB roms op mijn Desire altijd meer sap. De enige reden voor mij om nog zo nu en dan (altijd kortstondig) terug te gaan naar een GB rom is vanwege de betere snelheid/soepelheid tov JB roms. Al vind ik dat op de JB roms meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Ik heb nieuwe batterijen en zuinige ROM's, maar nog steeds is de batterijduur klote. :(
Misschien toch maar eens kalibreren op de moeilijke manier.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ja, ik heb ook weleens naar die moeilijke manier gekeken, maar vraag me af of het zoveel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De moeilijke manier zorgt er vooral voor dat je telefoon bij 0 procent uitgaat. Volgens mij gaat hij er verder niet langer door mee. Helpt het bij jullie niet om altijd 2g te gebruiken tenzij je zwaar internet? Scheelt bij mij enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ben nu de hercalibratie aan het doen, dan ga ik kijken hoelang hij het met MW9.5 volhoudt op 3G. Zal daarna eens 2G proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb eigenlijk bijna altijd 2G aan staan, alleen als ik wat wil opzoeken o.i.d., schakel ik hem over naar 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sj44k13 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:10:
De moeilijke manier zorgt er vooral voor dat je telefoon bij 0 procent uitgaat. Volgens mij gaat hij er verder niet langer door mee. Helpt het bij jullie niet om altijd 2g te gebruiken tenzij je zwaar internet? Scheelt bij mij enorm.
Ik gebruik 3G/H nooit, maar altijd 2G. En wanneer ik echt wil internetten oid dan zet ik wifi even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CavaH
Eddos schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:11:
Ben nu de hercalibratie aan het doen, dan ga ik kijken hoelang hij het met MW9.5 volhoudt op 3G. Zal daarna eens 2G proberen.
Hoe doe je een hercalibratie dan? Ben daar nog geen menuoptie voor tegengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Is ook geen menu optie, ik heb deze HOWTO gevolgd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=755903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladiblo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:37
Ik heb nog niet echt issues met batterijverbruik eigenlijk, ik haal met gemiddeld gebruik makkelijk de 24h. Ik heb wel juicedefender op mn telefoon staan, dat scheelt allicht.

Ik draai nog Slim VJ 4.1.2, nog niet aan toegekomen om de nieuwst versie erop te zetten (iemand die dat heeft gedaan en grote verschillen merkt?). Bevalt aardig goed, wel jammer dat tethering niet werkt. Enige issue wat ik (ook bij vorige ROMs) had was dat het intern geheugen soms tekort leek te schieten waardoor apps als Maps niet goed werkten en mijn launcher (Go ex) vaak opnieuw moest worden geladen. Ik heb nu echter Kernel samepage merging aangezet, en dat scheelt flink! Telefoon is er merkbaar vlotter van, aanrader voor iedereen die Slim VJ draait.

Wat ik wel nog steeds heb, en misschien staat dat los van de ROM, is gezeik met de apn settings. Zo af en toe lukt het me ineens niet meer om verbinding te maken. Als ik dan vervolgens het verificatietype aanpas komt de verbinding tot leven. Het rare is dat het niet uit lijkt te maken welk verificatietype ik kies, als ik het maar verander. Iemand een idee wat hier nou het probleem kan zijn? (provider is tele2) En wat doet dat verificatietype nou precies eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 08:38
....en heeft het geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Nou, mijn bevindingen:
Met 3G aan en het verwijderen van de telefoon van de lader (na deze calibratie) rond een uur of 11 in de ochtend leverde een batterijpercentage van 40% op rond bedtijd (~23:00).
Gisteren heb ik het eens met 2G geprobeerd, en dan doet hij het vanaf uit bed komen (~06:20) tot bedtijd (~23:00) met ongeveer de helft van de batterij. Gisteravond stond hij namelijk op 50%.
Dat is voor mij wel werkbaar.

Ga vandaag een 4.X rom flashen, en kijken naar de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:43
Werkt de Facebook sync bij jullie ROMs overigens goed? Ik heb van de week bij mijn vriendin (met veel pijn en moeite) VJ CM 10.1 geinstalleerd, maar blijkbaar willen haar FB-contacten nu niet meer synchroniseren. Op XDA las ik dat meer mensen dat probleem hebben en er werd steeds geadviseerd om een 3rd party tool te gebruiken om te synchroniseren.
Ook de batterijduur is bedroevend met de hele dag WiFi aan, maar geen mobiel Internet.

Als dit bij andere ROMs wel goed werkt, wil ik er wellicht een andere ROM op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zo...en ik ben (voorlopig) weer terug aanbelandt bij VJ JB 4.1.2 v3.1 :)

De afgelopen week hebben op mijn Desire verder nog de volgende roms de revue gepasseerd :

- VJ JB 4.2.2 v6.2
- VJ AOKP JB 4.2.2 v2.2
- VJ Slim JB 4.2.2 v2.0
- MW Jelly-Gingerbread
- MW Redux v9.5
- MW v4.9JG

Het betreft overigens het terugplaatsen van nandroid backups. Dat jullie niet denken dat ik dag&nacht bezig ben geweest met herinstallatie van iedere rom ;) Ik wilde de nandroids even updaten met de nieuwste Google Market apps en versies e.d. Vandaar deze actie.

Enfin...hieronder in het kort mijn bevindingen :

MW voordelen : compact en daardoor verreweg het snelst en soepelst en alles werkt naar behoren/zoals bedoeld.
MW nadelen : GB look&feel (is persoonlijk) en verder met name de slechte accuduur bij gebruik Wifi.

VJ voordelen : JB look&feel (wederom persoonlijk), meer uitgebreide (sharing) mogelijkheden, goede accuduur...met name valt dat op bij gebruik wifi (m.n. bij JB 4.2.2 versies).
VJ nadelen : afhankelijk van de versie niet het snelst&soepelst (vergeleken met MW GB roms)...maar voor mij toch voldoende vlot. Sommige zaken werken (afhankelijk van de versie) niet volledig of beperkt (bijv wifi tethering).

Het is zoals gezegd redelijk summier, maar voor mij persoonlijk is de VJ JB 4.1.2 v3.1 rom dan toch de beste/fijnste combinatie van look, snelheid, compleetheid, en goede accuduur.

Wellicht heeft verder iemand nog iets aan deze (beknopte) bevindingen...

Edit : vandaag de knoop doorgehakt en een HTC One besteld (met verlenging tel nr). Dat zat er aan te komen en na lang wikken&wegen ben ik toch voor de HTC One gevallen.

De HTC Desire heeft zijn dienst met vlag&wimpel bewezen en neemt binnenkort afscheid met een diepe buiging _/-\o_ :)

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 17-05-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een oproep aan alle trotse HTC Desire gebruikers,

De Desire development gemeenschap (waaronder Team Evervolv die voor ons allen ICS en JB roms mogelijk heeft gemaakt) heeft al ons hulp nodig om HTC te overtuigen om een bepaalde camera library vrij te geven.
Zie hier voor de details (en ook hier):
So, here's the problem; As we're going to use ION to allocate memory for the different parts (Camera, Sound, Video, etc.) of our beloved Desire we need to rewrite the stuff (drivers etc.) that expects PMEM to use ION instead... Everything except the proprietary libraries is possible to rewrite, and we're almost done with that. BUT the camera uses some proprietary libraries which ONLY HTC has the sources to, thus we can't do ANYTHING about it.... Unless ... We somehow magically convince them to release the libraries.

Alrighty then! Let's start.
COPY AND PASTE THIS TWITTER MESSAGE AND TWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET;

@htcdev Please release the sources for #QSD8K's libcamera, liboemcamera & cameraHAL. We've ported ION/Kernel 3.X We only need this from you
Als we betere/nieuwere roms willen (met kernel 3.x) voor ons geliefde Desire toestel, dan hebben we deze library echt nodig.
Ik vraag jullie daarom om te verenigen als Desire gemeenschap en mee helpen om HTC te overtuigen de library vrij te geven. Alle hulp is onmisbaar en welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
Doet doet mij denken aan een eerdere actie van de Desire community, met Qualcomm was het dacht ik, waarvoor weet ik niet meer.

Ik heb al een e-mailtje gestuurd en ik hoop dat het iets oplevert;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je moeite Holland1994.

Hierbij nog een status update voor de camera library actie:

De tweet actie is goed onderweg en al richting de 100!
Evervolv developer Nikez heeft een pagina opgezet die het aantal tweets toont: tweets.nikez.nu
@htcdev Please release the sources for #QSD8K's libcamera, liboemcamera & cameraHAL. We've ported ION/Kernel 3.X We only need this from you

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:15
Die VJ JB 4.1.2 v3.1 is inderdaad wel een snellen Jelly Bean rom.

Voelt sneller aan dan CyanoMod007 (JB 4.2.2 | Int2Ext+ | A2Ext+) [STOCK | CM7]

Waar ik echter bij VJ JB 4.1.2 v3.1 tegen aan loop is dat ik opeens geen agenda meer zie als ik agenda app draai. Hij vindt niks. Nog niet eerder meegemaakt.

En de OP wekt de indruk dat de GApps er bijzitten, maar gmail, maps, etc waren niet aanwezig.

@dafmay: Viel jou dat ook op of is er toch iets niet goed gegaan met flashen?

Heb netjes de stock HBOOT er opgezet. Full wipe gedaan en toen de rom geflasht.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
DeTjuk schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:52:
Die VJ JB 4.1.2 v3.1 is inderdaad wel een snellen Jelly Bean rom.

Voelt sneller aan dan CyanoMod007 (JB 4.2.2 | Int2Ext+ | A2Ext+) [STOCK | CM7]

Waar ik echter bij VJ JB 4.1.2 v3.1 tegen aan loop is dat ik opeens geen agenda meer zie als ik agenda app draai. Hij vindt niks. Nog niet eerder meegemaakt.

En de OP wekt de indruk dat de GApps er bijzitten, maar gmail, maps, etc waren niet aanwezig.

@dafmay: Viel jou dat ook op of is er toch iets niet goed gegaan met flashen?

Heb netjes de stock HBOOT er opgezet. Full wipe gedaan en toen de rom geflasht.
Eerlijk gezegd, weet ik het niet precies omdat ik zelf nogal wat uit de rom zip verwijder voordat ik 'm flash. Ik weet wel dat je de Google calendar app vanuit de Play Store kunt gebruiken...deze gebruik ik ook en werkt perfect. Ik meen mij wel te herinneren dat Gmail en Maps niet standaard zijn included in de rom zip, dus dat kan kloppen.

Fijne rom dat is zeker. Ik draai 'm nog naar volle tevredenheid....totdat ik deze week m'n nieuwe telefoon (HTC One) ontvang...dan zal mijn Desire na 3 jaar trouwe dienst afscheid nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
De niet werkende agenda kwam doordat de app, zoals je hierboven al noemt, niet was geinstalleerd. Er staat wel een agenda app in, maar blijkbaar doet die niks met mijn google kalender, op moment dat de Google calendar niet is geinstalleerd. Wat op zich wel weer logisch is.

Het werkt nu weer :)

Heb jij met deze rom de tethering funcionaliteit nog getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
DeTjuk schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:41:
De niet werkende agenda kwam doordat de app, zoals je hierboven al noemt, niet was geinstalleerd. Er staat wel een agenda app in, maar blijkbaar doet die niks met mijn google kalender, op moment dat de Google calendar niet is geinstalleerd. Wat op zich wel weer logisch is.

Het werkt nu weer :)

Heb jij met deze rom de tethering funcionaliteit nog getest?
Nee heb ik zelf niet getest of gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Ok, ik zag in het XDA draadje ook nog een alternatief voorbijkomen. Gaan we maar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 09:46
Sinds kort ook mijn Desire aangepakt na het zat te zijn om altijd maar het geheugen vol tekentje in mijn scherm te zien. Super handleiding in de TS maakte het een stuk makkelijker.

Geweldig leuk om de nieuwste versie van Android nu te draaien en genoeg intern geheugen te hebben.
Alleen heb ik problemen dat hij soms wel erg traag wordt. Als ik iets uit de play store installeer dan moet ik echt geen knop aanraken anders loopt hij vast en ik heb al verschillende browsers geprobeerd maar dat loopt ook niet soepel.

Ik heb er nu de mod: CyanoMod007_v21_f-CM7-STOCK op staan.
En ik heb ook de snelheid van mijn SD-card nagekeken, het is de originele Sandisk 4Gb class 2 die bij de telefoon zat. Writing speed: 4,3 MB/s en Reading speed 8,7 MB/s

Zou mijn SD kaart het probleem kunnen zijn of kan ik beter een andere mod proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
JPvdB schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 08:37:
Sinds kort ook mijn Desire aangepakt na het zat te zijn om altijd maar het geheugen vol tekentje in mijn scherm te zien. Super handleiding in de TS maakte het een stuk makkelijker.

Geweldig leuk om de nieuwste versie van Android nu te draaien en genoeg intern geheugen te hebben.
Alleen heb ik problemen dat hij soms wel erg traag wordt. Als ik iets uit de play store installeer dan moet ik echt geen knop aanraken anders loopt hij vast en ik heb al verschillende browsers geprobeerd maar dat loopt ook niet soepel.

Ik heb er nu de mod: CyanoMod007_v21_f-CM7-STOCK op staan.
En ik heb ook de snelheid van mijn SD-card nagekeken, het is de originele Sandisk 4Gb class 2 die bij de telefoon zat. Writing speed: 4,3 MB/s en Reading speed 8,7 MB/s

Zou mijn SD kaart het probleem kunnen zijn of kan ik beter een andere mod proberen?
Een class 2 SD kaart is sowieso een bottleneck. Je kan beter een class 10 kaartje aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik ben er wel achter dat niet iedere SD card goed werkt in de Desire. Ik heb een tijdje een Transcend class 10 16 GB in de Desire gehad, maar dan had ik regelmatig dat er apps stopte met werken (erg lastig als het dan de launcher was en niet meer op kwam :X ). Die weer vervangen door de oude Samsung class 2 16 GB en alle problemen lijken weer weg te zijn. Volgende week komt als het goed is de Nexus 4 hier binnen en dan is het SD card verhaal voor wat mij betreft ook afgelopen en mag mijn schoonvader aan het klooien met de Desire (zijn eerste smartphone :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 11:42
Mijn Desire gaat plaats maken voor een One X na zeer trouwe dienst :D

Desire gaat door naar mn ouders, maar welke ROM raden jullie aan? Wat vooral belangrijk is is accuduur, animaties, mooie menu's, gekke features etc is allemaal totaal niet belangrijk want meer dan bellen/sms/whatsapp/fotootje maken/googlen/mailen zal er niet op gebeuren.

Ik draai zelf al sinds ie uit is CoolDroid V3 met een 2gb ext4 partitie, is GB 2.3.7. Zijn er inmiddels betere ROMs die niet echt speciale dingen hoeven te kunnen maar wel gewoon prima werken en een beetje mild zijn voor de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Na steeds in een reboot loop gekomen te zijn, is het me eindelijk gelukt om INT2EXT+ aan de praat te krijgen op VJ JB 4.1.2 v3.1. Belangrijk daarbij is deze variant te pakken: INT2EXTV2+
En uiteraard is dit van toepassing op een nieuwe installatie, waarbij alles eerst gewiped/geformateerd is.

Te downloaden via: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1716124

en vervolgens dit gevolgd: http://www.android-hilfe....m-10-a-8.html#post5370303

Het verhaal over Entwicklermenü is niet van toepassing.
Bij de VJ JB 4.1.2 v3.1. rom is de developer mode al unlocked. Daar wordt verwezen naar de VJ JB 4.2.2 versie.

Heb geen dingen verwijderd uit de originele rom zoals ook wordt voorgesteld. Dit lukte me niet (moet de zip dan weer opnieuw gesigned worden?), maar gewoon de rom zip en de CronMod-INT2EXTV2+_signed zip geflasht. Vervolgens int2ext-dalvik-wipe-tool_signed zip geflasht en na een reboot nog een keer de dalvik-wipe tool toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:39
Het Vosje schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:04:
Mijn Desire gaat plaats maken voor een One X na zeer trouwe dienst :D

Desire gaat door naar mn ouders, maar welke ROM raden jullie aan? Wat vooral belangrijk is is accuduur, animaties, mooie menu's, gekke features etc is allemaal totaal niet belangrijk want meer dan bellen/sms/whatsapp/fotootje maken/googlen/mailen zal er niet op gebeuren.

Ik draai zelf al sinds ie uit is CoolDroid V3 met een 2gb ext4 partitie, is GB 2.3.7. Zijn er inmiddels betere ROMs die niet echt speciale dingen hoeven te kunnen maar wel gewoon prima werken en een beetje mild zijn voor de accu?
M'n moeder heeft mijn oude Deaire, en daar heb ik een jaar/anderhalf jaar teug ik dacht CM7 op gezet, en dat werkt eigenlijk prima. Lekker stabiele rom. Volgens mij wel een aangepaste hboot voor meer apps ruimte (ook de cm versie denk ik)

Natuurlijk wel hopeloos ouderwets in vergelijking met de JB roms die hier voorbijkomen, maar als het werkt werkt het toch :D ?

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 26-05-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Het Vosje schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:04:
Desire gaat door naar mn ouders, maar welke ROM raden jullie aan?
Ik heb heel lang deze ROM gedraaid: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1521514

Is erg stabiel, nooit tegen dingen aangelopen die niet werkte. In het verleden is mijn in deze draad daar ook positief over geweest. Qua UI verouderd daarom ben ik nu overgestapt naar de nieuwere JB roms.

Qua accuduur kon ik altijd een dag vol maken. 's Avonds altijd aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij de VJ JB Slim blijven de Wifi-widgets crashen. Verder zit er geen Alarm/Clock app in?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
gambieter schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:57:
Bij de VJ JB Slim blijven de Wifi-widgets crashen. Verder zit er geen Alarm/Clock app in?
Deze versie bedoel jij zeker: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2190345

Hier heb ik me nog niet aan gewaagd. Is me nog net wat te experimenteel.
Hoop dat het stabiel te krijgen is op de Desire.
Ik vind de DashClock erg tof, maar dat is pas mogelijk vanaf 4.2

In de Trebuchet launcher zijn beperkte mogelijkheden om op het lockscreen info te laten zien, maar is niet zo tweakable als bij de DashClock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

DeTjuk schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:15:
[...]

Deze versie bedoel jij zeker: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2190345

Hier heb ik me nog niet aan gewaagd. Is me nog net wat te experimenteel.
Hoop dat het stabiel te krijgen is op de Desire.
Ik vind de DashClock erg tof, maar dat is pas mogelijk vanaf 4.2

In de Trebuchet launcher zijn beperkte mogelijkheden om op het lockscreen info te laten zien, maar is niet zo tweakable als bij de DashClock.
Op zich draaide die ROM wel lekker op de Desire, alleen het euvel van de zachte notificaties bleef er in zitten, vandaar dat ik weer terug ben naar MW-9.5 redux2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPvdB
Lee245 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 09:12:
[...]

Een class 2 SD kaart is sowieso een bottleneck. Je kan beter een class 10 kaartje aanschaffen.
Ik ben benieuwd, class 10 kaartje besteld, morgen eens kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
JPvdB schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:10:
[...]

Ik ben benieuwd, class 10 kaartje besteld, morgen eens kijken :P
Er spelen natuurlijk veel meer variabelen, maar goed..

[ Voor 4% gewijzigd door Lee245 op 27-05-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPvdB
Lee245 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:46:
[...]

Er spelen natuurlijk veel meer variabelen, maar goed..
Begrijp ik hoor, zo'n grote investering is het nu ook weer niet ;)
Ik heb gewoon een 8 Gb kaartje besteld via het internet.

Alleen de lol al om met mijn oude vertrouwde Desire te kunnen spelen is het al waard :P

Volgens mij moet een sneller kaartje alleen maar beter worden, als het daarna nog niet bevalt ga ik weer kijken naar een andere Rom of misschien een andere installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey
ik heb mijn desire c juist geroot maar heb een probleem nu.
Ik heb de cm7 als custom ROM gedownload maar als ik deze wil installeren krijg ik de hele tijd een error (status 7). Ik heb echt geen idee hoe ik dit kan oplossen... Als het helpt, ik heb er momenteel clockworkmod opstaan maar die vind ik persoonlijk niet zo gemakkelijk.

grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Welke stappen heb je gevolgd met betrekking tot rooten, s-off, partitioneren en flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://solidoaks.wordpress.com/htc-desire-c/
deze uitleg volledig gevolgd... omdat degene op deze site niet lukte (geen idee waarom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:07:
deze uitleg volledig gevolgd... omdat degene op deze site niet lukte (geen idee waarom)
Je weet dat het hier over de HTC Desire (Bravo A8181) gaat, niet over de "Desire C"? Dat is een ander toestel.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 29-05-2013 15:24 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:07:
Als je die in de OP bedoeld klopt dat, want dit topic gaat over de HTC Desire (Bravo) níet de HTC Desire C. ;)

Edit: net te laat^^

[ Voor 3% gewijzigd door Lee245 op 29-05-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb een nieuwe accu gekocht voor mijn desire, 3500mAh, met een nieuwe achetrkant aangezien deze veel dikker is. Moet ik nu nog wat resetten om er maximaal profijt van te hebben?
Ik kan niet zeggen dat de standbytijd echt langer is geworden tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
sander817 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:56:
ik heb een nieuwe accu gekocht voor mijn desire, 3500mAh, met een nieuwe achetrkant aangezien deze veel dikker is. Moet ik nu nog wat resetten om er maximaal profijt van te hebben?
Ik kan niet zeggen dat de standbytijd echt langer is geworden tot nu toe
Toevallig gekocht op een chinese site? In dat geval ben ik benieuwd of er ook echt 3500mAh in past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Desire ligt nu in de hoek. Ik heb een Iocean x7 nu. Geroot natuurlijk.
Heerlijk.

Dank u allen voor het vermaak en piel ze nog even verder. ;)

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb de Desire ook sinds gisteren niet meer in gebruik en ben over naar de Nexus 4. De Desire word nog een keer leeg gemaakt en dan gaat die naar mijn schoonvader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPvdB
De nieuwe class 10 SD kaart zit erin, toch maar een full wipe gedaan en alles opnieuw geïnstalleerd en het loopt nu lekker. Alle apps die ik wil gebruiken staan erop en geen gezeur over te weinig geheugen.
Voorlopig kan de Desire weer even mee. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

kjast schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:31:
[...]

Toevallig gekocht op een chinese site? In dat geval ben ik benieuwd of er ook echt 3500mAh in past...
yep, en dat weet ik. Echter ging mijn desire nog maar een halve dag mee met de accu.
Wat is een goede app voor accu stats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
JPvdB schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:09:
[knip] Voorlopig kan de Desire weer even mee. :p
Welke rom heb je erop gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

sander817 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:41:
[...]

yep, en dat weet ik. Echter ging mijn desire nog maar een halve dag mee met de accu.
Wat is een goede app voor accu stats?
Een paar keer een laad/ontlaad cyclus is meestal wel goed om de batterystats op peil te krijgen.

Daarnaast zijn er een aantal methoden om te calibreren:
1) wipen van batterystats in recovery NOT (zie jelmervos hieronder)
2) De charge-powerdown-charge-poweron-powerdown-charge-methode :P http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=755903 (er staat een waarschuwing bij, ik heb deze methode zonder problemen een paar keer gebruikt)
3) met een simpele app http://www.xda-developers...-calibration-for-android/ (root benodigd, ik ken deze methode zelf niet)
4) de shutdown-and-charge methode ;) en een uitgebreide methode met de Battery Calibration Tool, beide in http://forum.xda-develope...php?p=6805433&postcount=1

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mad Marty schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:29:
[...]

Daarnaast zijn er een aantal methoden om te calibreren:
1) wipen van batterystats in recovery
Helaas, die werkt niet: https://plus.google.com/1...0261832/posts/FV3LVtdVxPT

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPvdB
DeTjuk schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:06:
[...]

Welke rom heb je erop gezet?
Ik heb de stappen zoals in de TS gevolgd en daarna de stock versie van deze rom gebruikt:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2213033

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ah, thx. Ik heb het zelf ook nog nooit gedaan, maar ik lees het steeds weer. Ik zal het goede voorbeeld geven en 'm meteen maar even doorstrepen :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik draai ondertussen ongeveer driekwart jaar de Oxy ZM (ICS Styled Oxygen 2.3.2). Dit draaide destijds beter qua accuduur en snelheid dan de toenmalige ICS roms maar ik wil nu graag een JB ROM proberen.

Ik twijfel tussen de AOKP VJ 4.2.2 Jelly Bean v2.2 en de Slim VJ Jelly Bean 4.2.2 - v2.0. Kan iemand me de verschillen hiertussen aangeven, of wellicht verschillen ze qua batterijverbruik of prestaties?
dafmay schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:27:
Zo...en ik ben (voorlopig) weer terug aanbelandt bij VJ JB 4.1.2 v3.1 :)
Ondanks dat je een HTC one hebt besteld ben ik benieuwd waarom je na alle ROM tests voor de JB 4.1.2 v3.1 versies gekozen hebt in plaats van de VJ (CM10.1) JB 4.2.2 - v6.2.
Pagina: 1 ... 31 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]