Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

d:)b Gelukt! Wat een verschil met de standaard versie zeg...Lijkt wel of ik een compleet nieuwe telefoon in mijn bezit heb. :) Nu nog uitvinden hoe alles werkt (waaronder A2SD..). Bedankt voor de hulp in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Zojuist Slim VJ Jelly Bean 4.2.2 v2.0 geflashed. Heb handmatig wat apps die ik niet belangrijk vind en niet gebruik verwijderd uit de zip file, en heb na installatie nog 29,7mb vrij op /system (met datat++ hboot). Net te weinig om 'm op cm7r2 hboot te flashen.

Eerste indruk is erg goed. Alles loopt soepel. Ook het backuppen van user apps incl data ging goed (ik kwam van Mildwild JG 4.9, android 2.3.7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zeddicius schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:37:
d:)b Gelukt! Wat een verschil met de standaard versie zeg...Lijkt wel of ik een compleet nieuwe telefoon in mijn bezit heb. :) Nu nog uitvinden hoe alles werkt (waaronder A2SD..). Bedankt voor de hulp in ieder geval
Kwestie van het installatie script van a2sd draaien voordat je begint met het installeren van apps.

Steps to execute A2SD script:

Open terminal emulator provided in the rom.
Type the following commands
# su
# a2sd install
Y
N
Y

En na de reboot kun je los gaan met het installeren van apps.

[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 14-04-2013 14:49 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Dank! Ik heb het script nu uitgevoerd, betekent dit nu dat ik voortaan apps (als ik dat via de standaard manier, dus Google Play) installeer dat deze op de SD komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Klopt, alleen de data van de app staat nog op het interne geheugen. Dat kun je ook nog op de SD kaart laten zetten door bij de installatie Y/Y/Y te gebruiken, maar ik zelf vind dan dat de telefoon wat trager reageerd (en dan heb ik zelfs nog een class 10 SD kaart in gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
:( !

Ook per ongeluk op The Real Dark Slim geklikt. Had ik verdomme net alles ingesteld, krijg je dit...

De komende dagen maar goed oppassen en hopen dat er snel een fix komt.

[ Voor 28% gewijzigd door Gabliboeba op 14-04-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gabliboeba schreef op zondag 14 april 2013 @ 15:13:
:( !

Ook per ongeluk op The Real Dark Slim geklikt. Had ik verdomme net alles ingesteld, krijg je dit...

De komende dagen maar goed oppassen en hopen dat er snel een fix komt.
Bedankt voor de reminder, de backup van de ROM loopt nu. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Jezus, wat een domme hond ben ik toch ook. Druk ik weer per ongeluk op the real dark slim (nu door die fucking slider naar 'on', dus ik drukte eigenlijk niet eens). En dan ook nog per abuis vanuit recovery sdcard geformatteerd. Gelukkig had ik nog een complete backup van de sdcard van gisteren, anders was ik compleet fucked :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
Gabliboeba schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:45:
Jezus, wat een domme hond ben ik toch ook. Druk ik weer per ongeluk op the real dark slim (nu door die fucking slider naar 'on', dus ik drukte eigenlijk niet eens). En dan ook nog per abuis vanuit recovery sdcard geformatteerd. Gelukkig had ik nog een complete backup van de sdcard van gisteren, anders was ik compleet fucked :')
Inderdaad echt slim is het niet...maar goed, al doende leert men... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
dafmay schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:56:
[...]

Inderdaad echt slim is het niet...maar goed, al doende leert men... |:(
Het lijkt me toch niet heel moeilijk om te fixen voor de developer? Desnoods een quick fix waarbij die optie gewoon uit het settings menu gesloopt wordt. Want dit is wel en heel erg vervelende bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirefel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-09 21:26
Gisteren CM10.1 VJ JB 4.2.2 v6.0 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070704) er op gezet. Werkt stabiel en soepel. Enig niet werkende onderdeel dat ik heb kunnen ontdekken is een flikkerende camera, maar na wat lezen op xda heb ik de animaties (onder ontwikkelaarsopties) op 1x 0.5x 0.5x gezet en dat lijkt te helpen. Nu nog even afwachten hoe lang de batterij het volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Sinds en enkele dagen heb ik opeens enorme battery drain. Vannacht stond mobiele data uit, maar daar lijkt toch ergens het probleem te liggen. Is er hier iemand die mij kan helpen met een goede suggestie?

Ik draai Nikez 4.2.2 3.3.0p1. Het probleem doet zich voor sinds ik een backup heb teruggezet. Ik heb net nog even cache en dalvik gewist, maar weet nog niet of dat helpt.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img577/9044/screenshot2013041508402.pngAfbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img838/8629/screenshot2013041509111.png

[ Voor 10% gewijzigd door Marked op 15-04-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gabliboeba schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:02:
[...]
Het lijkt me toch niet heel moeilijk om te fixen voor de developer? Desnoods een quick fix waarbij die optie gewoon uit het settings menu gesloopt wordt. Want dit is wel en heel erg vervelende bug.
Ach joh gewoon niet op die optie klikken...zo moeilijk is dat toch ook weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marked schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:59:
Sinds en enkele dagen heb ik opeens enorme battery drain. Vannacht stond mobiele data uit, maar daar lijkt toch ergens het probleem te liggen. Is er hier iemand die mij kan helpen met een goede suggestie?
Heb je het apparaat al eens helemaal uitgeschakeld? Desnoods haal je de batterij er even uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MegaTronics schreef op zondag 14 april 2013 @ 15:02:
Klopt, alleen de data van de app staat nog op het interne geheugen. Dat kun je ook nog op de SD kaart laten zetten door bij de installatie Y/Y/Y te gebruiken, maar ik zelf vind dan dat de telefoon wat trager reageerd (en dan heb ik zelfs nog een class 10 SD kaart in gebruik).
Ik gebruik de setting Y/Y/Y icm een Class10 sd kaart en de rom loopt super soepel en vlot, geen lags oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MegaTronics schreef op zondag 14 april 2013 @ 15:37:
[...]

Bedankt voor de reminder, de backup van de ROM loopt nu. :p
Ik begrijp nooit zo goed waarom sommige mensen tegen een probleem aanlopen en dan geen nandroid kunnen terugzetten...blijkbaar omdat men de nandroid niet heeft gemaakt 8)7 Ik heb de goede gewoonte om na het installeren van een nieuwe rom altijd even een nandroid te maken...dat kost slechts 2 minuten en scheelt een boel geklooi achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
dafmay schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:56:
[...]

Ik gebruik de setting Y/Y/Y icm een Class10 sd kaart en de rom loopt super soepel en vlot, geen lags oid.
Heb meerdere malen mijn desire geflashed van scratch en elke keer onvoldoende geheugen bij A2SD Y/Y/Y, doe ik Y/N/Y (zoals voorgesteld in xda topic) dan werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
schumi2004 schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:13:
[...]

Heb meerdere malen mijn desire geflashed van scratch en elke keer onvoldoende geheugen bij A2SD Y/Y/Y, doe ik Y/N/Y (zoals voorgesteld in xda topic) dan werkt het perfect.
Dat is vreemd. Gebruik je Titanium backup toevallig? En heb je nog op xda gezocht voor oplossing? Bij Y/Y/Y heb je namelijk theoretisch gezien minder kans op onvoldoende geheugen omdat immers de app data ook op de sd kaart wordt geplaatst.

Info + mogelijke oplossing :

http://forum.xda-develope...p=40183481&postcount=2934

http://forum.xda-develope...p=40254168&postcount=3007

Oh en...de ene Desire is de andere niet. Komt nogal eens voor dat een gebruiker een bepaalde rom prima kan gebruiken waar een andere gebruiker er alleen maar troubles mee heeft...vreemd maar waar. Enfin...dat was de disclaimer ;)

[ Voor 45% gewijzigd door dafmay op 15-04-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50

Ik draai Nikez 4.2.2 3.3.0p1. Het probleem doet zich voor sinds ik een backup heb teruggezet. Ik heb net nog even cache en dalvik gewist, maar weet nog niet of dat helpt.

[afbeelding][afbeelding]
Er zit dan iets op de achtergrond te draaien wat je batterij helemaal leegtrekt.

Haal BetterBattery Stats van XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

Vervolgens kijk je bij de stats wat nou erg veel de telefoon wakker houdt, en je Googled het als je niet weet wat het bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magua
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 23:57
Ik wil mijn Desire flashen naar AOKP VJ 4.22. Er staat nu Cyanogen 7.2 op. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 12:40
Magua schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:01:
Ik wil mijn Desire flashen naar AOKP VJ 4.22. Er staat nu Cyanogen 7.2 op. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
1. Backup de data die je wilt behouden (evt. een Nandroid backup zodat je altijd terug kan mocht er iets fout gaan)
2. Full wipe
3. Flash nieuwe rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magua
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 23:57
Ik heb er Hboot 2.14 op gekregen via de terminal. Ik begreep dat dat nodig was. Maar als ik nou boot naar Hboot om de rom te flashen komt hij er niet in. Wel in fastboot, maar niet in Hboot /recovery. Kan ik hem ook nog op een andere manier flashen? Via android flasher ofzo?

Die Hboot zegt trouwens dat ie versie 6.93 is in fastboot. Klopt dat, of is er dan iets fout?
Kan ik ook via de clockwork recovery de rom flashen? Dat is makkelijk, maar VJ zegt dat voor zijn AOKP 4.22 rom Hboot nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Magua schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:52:
Ik heb er Hboot 2.14 op gekregen via de terminal. Ik begreep dat dat nodig was. Maar als ik nou boot naar Hboot om de rom te flashen komt hij er niet in. Wel in fastboot, maar niet in Hboot /recovery. Kan ik hem ook nog op een andere manier flashen? Via android flasher ofzo?

Die Hboot zegt trouwens dat ie versie 6.93 is in fastboot. Klopt dat, of is er dan iets fout?
Kan ik ook via de clockwork recovery de rom flashen? Dat is makkelijk, maar VJ zegt dat voor zijn AOKP 4.22 rom Hboot nodig is.
Als ik jou was zou ik me eerst inlezen in alle termen etc. Je haalt nu dingen door elkaar en spreekt jezelf tegen. Volgens mij doe je nu gewoon maar wat. Er zijn genoeg plaatsen (o.a. XDA Developers) waar informatie te vinden is over termen etc. Als er nu iets fout gaat weet je niet wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Ola, mijn din gebruikt nog steeds haar HTC Desire, maar klaagt regelmatig over te weinig geheugen. We kunnen natuurlijk een nieuwe foon kopen, maar ik gun deze nog wel een tweede ronde eigenlijk. In de TS staat een overzicht van roms, ik weet niet hoe up2date dat nog is, maar welke is aan te raden als de nadruk moet liggen op "het moet gewoon werken, snel zijn en weinig geheugen gebruiken"? Waarschijnlijk verre van de 4.x roms blijven?

(ik heb dit topic diagonaal doorgescrolld, maar als ik wat betere trefwoorden heb (namen van aanbevolen roms bvb) zal ik dat nogmaals doen)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Ik zou dan inderdaad geen 4.x ROM pakken, maar gewoon één die op 2.2(.3) gebaseerd is.
Ik zou kijken naar CM7 ofzo; je kunt dan ook een CM7 hboot flashen; klaagt je vriendin nooit weer over te weinig geheugen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Eddos schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:18:
Ik zou dan inderdaad geen 4.x ROM pakken, maar gewoon één die op 2.2(.3) gebaseerd is.
Ik zou kijken naar CM7 ofzo; je kunt dan ook een CM7 hboot flashen; klaagt je vriendin nooit weer over te weinig geheugen ;)
En niet vergeten een EXT partitie aan te maken op je SD card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

1. zien dat je een class 10 sd kaartje koopt/hebt, niet het brakke sd kaartje dat je kreeg bij je desire.
2. ext partitie maken
3. Rom installeren, mag gewoon 4.x zijn, die draaien prima. Ik, en vele anderen gebruiken zonder problemen deze ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070704 .
4. bij oa de gelinkte rom zit een terminal bij, met een a2sd app waarmee je je ext partitie als app data kunt gebruiken.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
4bit schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:18:
1. zien dat je een class 10 sd kaartje koopt/hebt, niet het brakke sd kaartje dat je kreeg bij je desire.
2. ext partitie maken
3. Rom installeren, mag gewoon 4.x zijn, die draaien prima. Ik, en vele anderen gebruiken zonder problemen deze ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070704 .
4. bij oa de gelinkte rom zit een terminal bij, met een a2sd app waarmee je je ext partitie als app data kunt gebruiken.
Overall mee eens.

Sd kaartje ja Class10 is aan te raden, maar Class6 is ook prima.

Deze is wellicht beter / stabieler :

http://forum.xda-develope...hp?p=39133052&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

dafmay schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:34:
[...]

Overall mee eens.

Sd kaartje ja Class10 is aan te raden, maar Class6 is ook prima.

Deze is wellicht beter / stabieler :

http://forum.xda-develope...hp?p=39133052&postcount=1
Hm, ze heeft net een 16Gb class 4 kaartje gekocht (voor haar muziek). Een deel van haar apps staat nu ook al op haar oude (brakke) 4gb kaartje, wat wellicht niet eens class 4 is.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij de VJ slim 4.2.2 v2.0 heb ik wel vaak het euvel dat de notificaties erg zacht zijn, ook al staat het volume op maximaal. Meer mensen dit probleem en zo ja, is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Ik weet niet hoeveel apps ze installeert, maar ik kon bijvoorbeeld prima toe met de extra ruimte na het wijzigen van mijn HBOOT. Daarnaast introduceer je met SD-EXT een afhankelijkheid van je SD kaart, en dat vind ik zelf nog steeds niet zo prettig. Dus, ik zou het eerst met een andere HBOOT proberen, en dan kun je later alsnog je SD kaart opnieuw partitioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Ben ik de enige die vindt dat het standaard Jelly Bean toetsenbord in Slim Jelly Bean bagger is? Het lijkt wel of ik te snel type, want als ik een beetje doortype, mis ik in elk woord wel één of meer letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
JohnTanmi ICS keyboard! (dafmay valt in herhaling...)

[ Voor 44% gewijzigd door dafmay op 16-04-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

dafmay schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:56:
Yep, die werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
dafmay schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:18:
[...]

Dat is vreemd. Gebruik je Titanium backup toevallig? En heb je nog op xda gezocht voor oplossing? Bij Y/Y/Y heb je namelijk theoretisch gezien minder kans op onvoldoende geheugen omdat immers de app data ook op de sd kaart wordt geplaatst.

Info + mogelijke oplossing :

http://forum.xda-develope...p=40183481&postcount=2934

http://forum.xda-develope...p=40254168&postcount=3007

Oh en...de ene Desire is de andere niet. Komt nogal eens voor dat een gebruiker een bepaalde rom prima kan gebruiken waar een andere gebruiker er alleen maar troubles mee heeft...vreemd maar waar. Enfin...dat was de disclaimer ;)
Held _/-\o_
Oplossing hier (althans voor mij) http://forum.xda-develope...p=40183481&postcount=2934
Note: Maak geen gebruik van Titanium ;)

Klopt het trouwens dat in de slim de klok app weg is? (ROM Gereflashed maar geen clock, iemand de apk in zijn bezit?)
Wilde een alarm instellen om er achter te komen dat dit niet ging, camera en galary etc doen het in vergelijking met v6.0 een stuk beter op de slim rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 22:32

yay

[afbeelding][afbeelding]
Zit je bij T-mobile? Zo ja: Accu snel leeg (div. toestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
*takes a bow* :P
Oplossing hier (althans voor mij) http://forum.xda-develope...p=40183481&postcount=2934
Note: Maak geen gebruik van Titanium ;)
Indeed :) Of slechts voor terugplaatsen apps (geen data en/of instellingen).
Klopt het trouwens dat in de slim de klok app weg is? (ROM Gereflashed maar geen clock, iemand de apk in zijn bezit?)
Wilde een alarm instellen om er achter te komen dat dit niet ging, camera en galary etc doen het in vergelijking met v6.0 een stuk beter op de slim rom.
Klopt inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
dafmay schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:56:
Lost het probleem niet op voor mij. Moet nog steeds erg rustig typen om de woorden te krijgen zoals ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 08:38
Er is een nieuwe VJ uit.... 6.1

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070704

Ben benieuwd naar de ervaringen? Hoop dat er meer opgelost is dan er in de changelog staat.
Cameraflikkering? LowSoundDectection probleem ( meldings geluid na einde telefoongesprek....) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
6.0 Draait hier nu op zich wel soepel (alleen soms wil mijn telefoon niet reageren op aan/uit knop of trackball :/
Ik wacht wel op de nieuwe release waarin VJ 3.0 kernel erin heeft gestopt (betere camera enzo)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gabliboeba schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:36:
[...]
Lost het probleem niet op voor mij. Moet nog steeds erg rustig typen om de woorden te krijgen zoals ik wil.
Tja dan moet je het 'probleem' bij jezelf zoeken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hendrik55 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:41:
Er is een nieuwe VJ uit.... 6.1

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070704

Ben benieuwd naar de ervaringen? Hoop dat er meer opgelost is dan er in de changelog staat.
Cameraflikkering? LowSoundDectection probleem ( meldings geluid na einde telefoongesprek....) ?
Ik laat deze in 1e instantie even schieten denk ik, tenzij er grote verbeteringen zijn. De Slim versie draait erg fijn tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Nu online
dafmay schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:50:
[...]

Ik laat deze in 1e instantie even schieten denk ik, tenzij er grote verbeteringen zijn. De Slim versie draait erg fijn tot nu toe...
Wat is het grote verschil met de Slim versie vergeleken met de 6.0 versie als ik vragen mag?
Om de vraag eigenlijk beter te formuleren:

Waarom zou ik de Slim versie installeren als de 6.0 versie ook (op sommige puntjes na) goed draait? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ikkuh84 op 16-04-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Timocos schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:51:
[...]

Wat is het grote verschil met de Slim versie vergeleken met de 6.0 versie als ik vragen mag?
Om de vraag eigenlijk beter te formuleren:

Waarom zou ik de Slim versie installeren als de 6.0 versie ook (op sommige puntjes na) goed draait? :)
Hmm...ik zou de berichten van de afgelopen dagen eens nalezen...

Om kort te gaan...de Slim versie is...slim (jim)...als in lichtgewicht :P

6.0 : 200Mb system in gebruik, de Slim versie slechts 130mb...

Oh en andere extra opties dan CM versie...

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 16-04-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Nu online
dafmay schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:59:
[...]

Hmm...ik zou de berichten van de afgelopen dagen eens nalezen...

Om kort te gaan...de Slim versie is...slim (jim)...als in lichtgewicht :P

6.0 : 200Mb system in gebruik, de Slim versie slechts 130mb...

Oh en andere extra opties dan CM versie...
Hmm, ga die morgen maar eens proberen dan. Kijken of daar sommige euvels verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
MegaTronics schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:05:
Bij de VJ slim 4.2.2 v2.0 heb ik wel vaak het euvel dat de notificaties erg zacht zijn, ook al staat het volume op maximaal. Meer mensen dit probleem en zo ja, is er een oplossing voor?
Ik heb wel vaak dat oproep volume laag staat. :(

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
grmbl. ik draaide aantal weken tot volle tevredenheid CM 10.1 VJ 5.2 maar toen ik gisteren mijn telefoon pakte was alles weg en stond eigenlijk 99% terug op toen ik 'm net geinstalleerd had. Apps weg, inclusief Gapps en alleen welkomsbericht. Herstart etc heeft geen verschil gemaakt.

Iemand idee waar het kan zijn gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
wheeler schreef op woensdag 17 april 2013 @ 07:59:
grmbl. ik draaide aantal weken tot volle tevredenheid CM 10.1 VJ 5.2 maar toen ik gisteren mijn telefoon pakte was alles weg en stond eigenlijk 99% terug op toen ik 'm net geinstalleerd had. Apps weg, inclusief Gapps en alleen welkomsbericht. Herstart etc heeft geen verschil gemaakt.

Iemand idee waar het kan zijn gebleven?
Is je SDcard nog wel "zichtbaar" Zit hij er wel goed in...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:56
Klinkt inderdaad als een SD kaart probleem, daar moet je gaan zoeken...

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Kaartje is wel zichtbaar, als ik bekijk staat er ook nog allerlei data op. Ga straks een class6/10 kaartje halen en andere rom erop zetten. Het oorspronkelijke kaartje van HTC is ook niet enorm snel...

edit: in terminal heb ik dit gevonden: /sd-ext not mounted properly.

[ Voor 15% gewijzigd door wheeler op 17-04-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:56
Het kan zijn dat je ext partitie corrupt is geraakt. Als je apps2sd gebruikt (wie niet :') ) dan ziet je toestel je apps niet meer en krijg je de situatie zoals hij nu is.
Je kunt het beste een backup maken van je sd kaart, deze opnieuw partitioneren en je Nandroid back-up (ik hoop dat je die hebt gemaakt incl. ext partitie) terugzetten.
Als je sd kaart nog goed is zou dat moeten werken.

Het probleem zit hem meestal in de back-up :P

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Dat probleem heb ik laatste weken ook nu en dan. Voornamelijk als mijn batterij volledig plat is geweest en ik dan opnieuw opstart. Android start dan op met updating, en dan opeens zo goed als al mijn apps kwijt. Tot nu toe opgelost met nog eens a2sd te runnen en dan een reboot.
SeatRider schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:57:
[...]

Hm, ze heeft net een 16Gb class 4 kaartje gekocht (voor haar muziek). Een deel van haar apps staat nu ook al op haar oude (brakke) 4gb kaartje, wat wellicht niet eens class 4 is.
Bijgeleverd kaartje was bij mij class2, goed genoeg voor muziek maar niet geschikt om apps op te zetten. Ik heb het geprobeerd, maar apps openen duren lang en vele grafische glitches. Hierdoor zijn sommige apps zelfs onbruikbaar (zoals browsers, iets of wat scrollen in een webpagina is ondoenbaar). Class4 zal op het randje zijn.

edit:
Gabliboeba schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:49:
Ben ik de enige die vindt dat het standaard Jelly Bean toetsenbord in Slim Jelly Bean bagger is? Het lijkt wel of ik te snel type, want als ik een beetje doortype, mis ik in elk woord wel één of meer letters.
Zelf grote voorstander van gewoon swiftkey te kopen, je kan het in ieder geval 1 maand gratis proberen. Nog nooit zo snel mijn berichten getypt.

[ Voor 20% gewijzigd door 4bit op 17-04-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nikez heeft een update gegeven aan zijn JB rom: http://desire.nikez.nu/ch...evervolv-turba-3-2-0p4-2/

Hij postte dit in het kernel 3 forum.
trololo, more news are coming in a minute

edit: up on ze website
Neem aan dat hij deze bedoelt? Helaas geen changelog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

CultFreak schreef op woensdag 17 april 2013 @ 00:43:
[...]

Ik heb wel vaak dat oproep volume laag staat. :(
Het viel mij net op dat nadat ik een telefoontje had gehad, de notificatie erg zacht was. Na een volume down en up was het oude volume weer actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MegaTronics schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:29:
[...]

Het viel mij net op dat nadat ik een telefoontje had gehad, de notificatie erg zacht was. Na een volume down en up was het oude volume weer actief.
Kijk eens in het Slim v2.0 draadje op xda...VJ heeft eerder vandaag een apk gepost waarmee het probleem verholpen zou moeten zijn. Bij mij werkt het tot nu toe inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

dafmay schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:58:
[...]

Kijk eens in het Slim v2.0 draadje op xda...VJ heeft eerder vandaag een apk gepost waarmee het probleem verholpen zou moeten zijn. Bij mij werkt het tot nu toe inderdaad prima.
Aha, gaan we daar even kijken. Bedankt voor de tip.

Edit: bij het installeren geeft die aan installation aborted. :?

[ Voor 8% gewijzigd door MegaTronics op 17-04-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MegaTronics schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:52:
[...]
Aha, gaan we daar even kijken. Bedankt voor de tip.

Edit: bij het installeren geeft die aan installation aborted. :?
kijk eens bij Instellingen > beveiliging of alles goed staat...aangevinkt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb geboot in recovery en toen de zip geïnstalleerd. Daarna bootte die wel, maar toen ik na sounds ging, kwam die in een reboot loop. Dus nu even de nandroid restoren.

Dat lijkt mij toch de juiste gang van zaken of maak ik ergens een denkfout?

[ Voor 18% gewijzigd door MegaTronics op 17-04-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Wat is op dit moment een goede, stabiele en energiezuinige rom?

Er zijn de afgelopen tijd zoveel verschillende MildWild Roms uitgekomen dat ik die maar links laat liggen. Op dit moment heb ik Nikez Lente er op staan, maar die is me te traag.

Tips? Of toch terug naar MildWild 4.7, want dat was de laatste die echt lekker werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MegaTronics schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:22:
Ik heb geboot in recovery en toen de zip geïnstalleerd. Daarna bootte die wel, maar toen ik na sounds ging, kwam die in een reboot loop. Dus nu even de nandroid restoren.

Dat lijkt mij toch de juiste gang van zaken of maak ik ergens een denkfout?
Huh? Ik heb vanmiddag uit het draadje een apk geplukt...dus geen zip.

Hier dus...

http://forum.xda-develope...p?p=40379380&postcount=72

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 17-04-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
kjast schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:49:
Wat is op dit moment een goede, stabiele en energiezuinige rom?

Er zijn de afgelopen tijd zoveel verschillende MildWild Roms uitgekomen dat ik die maar links laat liggen. Op dit moment heb ik Nikez Lente er op staan, maar die is me te traag.

Tips? Of toch terug naar MildWild 4.7, want dat was de laatste die echt lekker werkte.
Ik zou zeggen lees je eens een beetje in door de posts van de afgelopen dagen te bekijken...een boel handige info en tips te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

dafmay schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:54:
[...]

Huh? Ik heb vanmiddag uit het draadje een apk geplukt...dus geen zip.

Hier dus...

http://forum.xda-develope...p?p=40379380&postcount=72
Verrek, het is een apk, op de een of andere manier heb ik, of mijn browser, er een zip van gemaakt. Dan gaan we nu maar de apk installeren. |:(

Dat verklaard wel de fout bij het flashen :p

Ondertussen is de app geïnstalleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 17-04-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
dafmay schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:58:
[...]

Lijkt bij mij ook te werken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MegaTronics schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:09:
[...]

Verrek, het is een apk, op de een of andere manier heb ik, of mijn browser, er een zip van gemaakt. Dan gaan we nu maar de apk installeren. |:(

En net even gechecked, als je met IE10 de apk download maakt die er zelf een zip van. 8)7 In Chrome en firefox gaat het wel goed en blijft het een apk.

Trouwens de fix lijkt te werken, de notificatie is niet zacht te krijgen lijkt het.

[ Voor 13% gewijzigd door MegaTronics op 18-04-2013 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
janvanduschoten schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:37:
Het kan zijn dat je ext partitie corrupt is geraakt. Als je apps2sd gebruikt (wie niet :') ) dan ziet je toestel je apps niet meer en krijg je de situatie zoals hij nu is.
Gisteren een class10 kaartje gehaald en direct andere ROM erop gezet (Slim VJ Jelly Bean 4.2.2 v2.0). Avondje werk maar nu voelt alles écht snel. Moet zeggen dat dit twee stappen vooruit is, nu wel even backup maken. Helaas ook per ongeluk op knop "The Real Dark Slim" gedrukt dus toen kon ik nog een keer.

Hopelijk draait het nu wat langer :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BIElMzGCMAIUSks.jpg:large

[ Voor 6% gewijzigd door wheeler op 18-04-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
wheeler schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:57:
[...]

Gisteren een class10 kaartje gehaald en direct andere ROM erop gezet (Slim VJ Jelly Bean 4.2.2 v2.0). Avondje werk maar nu voelt alles écht snel. Moet zeggen dat dit twee stappen vooruit is, nu wel even backup maken. Helaas ook per ongeluk op knop "The Real Dark Slim" gedrukt dus toen kon ik nog een keer.

Hopelijk draait het nu wat langer :P

[afbeelding]
Hoe bevalt deze rom in verhouding tot een mildwild rom? Veel trager? Doen wifi thetering en usb thetering het goed?

Ik heb ook een vraagje over HBOOT wisselen. Ik heb nu 4ext recovery en heb gelezen dat deze wel eens problemen wil vertonen als je HBOOT wisselt, tenzij je eerst alle partities wist. Je hebt daar een functie voor in de recovery, dan wordt ook de boot partitie gewist. Is dit schadelijk? Werkt de recovery nog als je de boot partitie wist? Voor een 160mb systeem partitie moet ik namelijk HBOOt wisselen, omdat ik nu CM7R2 draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sj44k13 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:16:
[...]

Hoe bevalt deze rom in verhouding tot een mildwild rom? Veel trager? Doen wifi thetering en usb thetering het goed?

Ik heb ook een vraagje over HBOOT wisselen. Ik heb nu 4ext recovery en heb gelezen dat deze wel eens problemen wil vertonen als je HBOOT wisselt, tenzij je eerst alle partities wist. Je hebt daar een functie voor in de recovery, dan wordt ook de boot partitie gewist. Is dit schadelijk? Werkt de recovery nog als je de boot partitie wist? Voor een 160mb systeem partitie moet ik namelijk HBOOt wisselen, omdat ik nu CM7R2 draai.
Ik heb de ervaring dat hboot wisselen eigenlijk altijd (het beste) werkt via de software "fastboot commander" vanaf je pc.

En vwb de Slim v2.0 rom...uitstekend!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dat het via fastboot commander kan weet ik idd. Maar jullie wissen niet eerst alle partities voor je wisselt? Heb je 4ext recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sj44k13 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:33:
Dat het via fastboot commander kan weet ik idd. Maar jullie wissen niet eerst alle partities voor je wisselt? Heb je 4ext recovery?
Wissen partities nog nooit gedaan tbv wisselen hboot.
En ja ik heb 4Ext recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ah, dan ga ik als de kernel 3 roms komen eens klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Jazeker, als dat allemaal lukt dan staan er ons mooie dingen in het vooruitschiet!

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 18-04-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
MegaTronics schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:09:
[...]

Had hem ook installed maar het geluid werd er alleen maar slechter op, zo slecht dat er nauwelijks iets hoorbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:46:
Jazeker, als dat allemaal lukt dan staan er ons mooie dingen in het vooruitschiet!
Ik las al in die thread op XDA dat kernel 3 een stuk sneller was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sj44k13 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:04:
[...]

Ik las al in die thread op XDA dat kernel 3 een stuk sneller was.
Exact! En ongetwijfeld een boel verbeteringen sowieso (camera, camcorder, enz...). Het gepeupel wordt overigens alweer ongeduldig...zie het xda draadje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Sj44k13 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:16:
[...]

Gisteren v6.1 geflasht in Touch en moest ook de HBOOT wisselen. Kreeg bij afsluiten van Touch wel netjes melding dat er een USB brick was geconstateerd en of hij dat moest repareren.
Dat mocht hij zeker doen en daarna geen problemen meer gehad.

Advies is wel om de partities te wissen. Kreeg in Touch ook melding na het veranderen van de HBOOT dat Touch in veilige mode was gestart. Ik moest de partities verwijderen en opnieuw starten en daarna deed hij het weer goed. Op zich geen probleem even je gegevens kopiëren naar je PC en dan kun je na afloop dit weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dus je hebt dan 'wipe all partitions except sdcard' gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Sj44k13 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:37:
Dus je hebt dan 'wipe all partitions except sdcard' gekozen?
Nee ik heb gekozen om alles te verwijderen en heb de partities met Touch weer opnieuw aangemaakt.
Maar je kan jou optie proberen en mocht het niet goed gaan dan geeft hij het netjes aan en kun je het alsnog doen.

Ik vindt het persoonlijk wel prettig om bij een switch naar een andere rom even opnieuw te beginnen en zoveel extra werk ik het niet en weet ik zeker dat alles goed gaat. Zolang je eerst een nandroid maakt en daarna de inhoud kopieert naar je pc is er niet veel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Eens je van buiten weet hoe een nieuwe ROM te installeren is het snel gebakken. Moest er een ninite voor android zijn dan zou het helemaal snel gebakken zijn. Nu is alle apps terug installeren nog 1 van het meeste werk.

De slim versie van de VJ mod, zijn daar enige beperkingen op? Of is het gewoon optimalisatie werk. Misschien komend weekend ook eens een proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Toch ben ik niet onder de indruk van de batery life van Slim VJ Jelly Bean 2.0.
Ik kan vaak niet eens de dag volmaken, met gemiddeld verbruik. Ik doe echt m'n best om zo energiezuinig te doen (Lightning Launcher, geen widget, 25% helderheid, zwarte achtergrond), maar vandaag was het over en uit om 21:00u (09:00 van de lader). En dat terwijl ik pas een nieuwe batterij heb gehaald.

De battery life was onder MildWild V-4.9 JG stukken beter. Zit mede hierom toch te twijfelen om terug te gaan, ondanks dat ik het verder een hele fijne, stabiele en snelle rom vind.
4bit schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:12:
Eens je van buiten weet hoe een nieuwe ROM te installeren is het snel gebakken. Moest er een ninite voor android zijn dan zou het helemaal snel gebakken zijn. Nu is alle apps terug installeren nog 1 van het meeste werk.

De slim versie van de VJ mod, zijn daar enige beperkingen op? Of is het gewoon optimalisatie werk. Misschien komend weekend ook eens een proberen.
Het enige wat bij mij niet helemaal lekker werkt, is de camera. Veel artefacts, en vandaag een vastloper tijdens het maken van een filmpje.

[ Voor 35% gewijzigd door Gabliboeba op 18-04-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
dafmay schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:55:
Ik zou zeggen lees je eens een beetje in door de posts van de afgelopen dagen te bekijken...een boel handige info en tips te vinden.
Ik zie vooral veel voorbij komen dat
a) instabiel is
b) een button bevat die opnieuw instaleren nodig maakt
c) veel batterij verbruikt.

Leuk als hobbytelefoon, maar mijn Desire moet het voornamelijk gewoon doen. Ik ga toch maar terug naar MildWild 4.7 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Gabliboeba schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:10:
Het enige wat bij mij niet helemaal lekker werkt, is de camera. Veel artefacts, en vandaag een vastloper tijdens het maken van een filmpje.
Probeer anders zoals eerder aangeven in het topic
Gallery ICS en Camera ICS+.

Werken uitstekend en ben je van die problemen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
kjast schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:33:
[...]

Ik zie vooral veel voorbij komen dat
a) instabiel is
b) een button bevat die opnieuw instaleren nodig maakt
c) veel batterij verbruikt.
Je hebt niet echt aandachtig gelezen ben ik bang. Veel zijn tevreden over deze rom (VJ Slim), myself included. Instabiel? Ik draai deze rom vanaf de 1e dag en ben nog geen enkel probleem tegengekomen en ook nog geen enkele reboot. Slim VJ v2.0 is een uitstekende rom.
Leuk als hobbytelefoon, maar mijn Desire moet het voornamelijk gewoon doen. Ik ga toch maar terug naar MildWild 4.7 denk ik.
Custom roms = per definitie "hobby-en". Als jij een 100% stabiele telefoon wil, dan kun je beter bij de originele rom blijven en niet beginnen aan het flashen van custom roms. Je zult namelijk altijd wel ergens tegenaan lopen dat jou persoonlijk niet/minder bevalt....
Gabliboeba schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:10:
Toch ben ik niet onder de indruk van de batery life van Slim VJ Jelly Bean 2.0.
Ik kan vaak niet eens de dag volmaken, met gemiddeld verbruik. Ik doe echt m'n best om zo energiezuinig te doen (Lightning Launcher, geen widget, 25% helderheid, zwarte achtergrond), maar vandaag was het over en uit om 21:00u (09:00 van de lader).
Om een idee te geven van batterijverbruik met Slim v2.0...

Ik haal makkelijk 7% verbruik in 12 uur standby met wifi en sync aan.

Overigens gisteren toevallig behoorlijk met de tel bezig geweest, w.o. installatie van een aantal navigatie paketten zoals TomTom, Navigon en Sygic... inclusief het downloaden van kaarten via wifi verbinding en het testen van navigatie met gps aan. Ondertussen internetradio de hele dag aan gehad, en veel ander gebruik w.o. email, sms en whatsapp. Aan het eind vd dag nog 54% batterij over. Dat vind ik helemaal niet verkeerd!

[ Voor 73% gewijzigd door dafmay op 19-04-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
dafmay schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:17:
[...]

Om een idee te geven van batterijverbruik met Slim v2.0...

Ik haal makkelijk 7% verbruik in 12 uur standby met wifi en sync aan.

Overigens gisteren toevallig behoorlijk met de tel bezig geweest, w.o. installatie van een aantal navigatie paketten zoals TomTom, Navigon en Sygic... inclusief het downloaden van kaarten via wifi verbinding en het testen van navigatie met gps aan. Ondertussen internetradio de hele dag aan gehad, en veel ander gebruik w.o. email, sms en whatsapp. Aan het eind vd dag nog 54% batterij over. Dat vind ik helemaal niet verkeerd!
Dat is inderdaad erg netjes. Dat haal ik bij lange na niet, terwijl ik zulke resultaten wel haalde met Mildwild 4.9 JG. Heb je verder nog instellingen veranderd die het batterijverbruik ten goede kunnen komen (afgezien van het uitschakelen van de window animations etc.)?
Ik merk vooral een enorme battery drain tijdens stand-by. Als ik hem op 3g/wifi actief gebruik valt de battery drain in verhouding wel mee...
MikeOO schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 07:53:
[...]

Probeer anders zoals eerder aangeven in het topic
Gallery ICS en Camera ICS+.

Werken uitstekend en ben je van die problemen af.
Die gebruik ik nu inderdaad ook. Werken prima. Als vervanger voor de clock, die mist in Slim 2.0, gebryik ik Clock JB+, van dezelfde developer.

[ Voor 5% gewijzigd door Gabliboeba op 19-04-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gabliboeba schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:11:
[...]
Dat is inderdaad erg netjes. Dat haal ik bij lange na niet, terwijl ik zulke resultaten wel haalde met Mildwild 4.9 JG. Heb je verder nog instellingen veranderd die het batterijverbruik ten goede kunnen komen (afgezien van het uitschakelen van de window animations etc.)?
Ik merk vooral een enorme battery drain tijdens stand-by. Als ik hem op 3g/wifi actief gebruik valt de battery drain in verhouding wel mee...
Ik gebruik altijd de combi 2G/wifi, aangezien 3G bij mij 2x zoveel batterij wegtrekt. Verder geen energiezuinige instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
dafmay schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:20:
[...]

Ik gebruik altijd de combi 2G/wifi, aangezien 3G bij mij 2x zoveel batterij wegtrekt. Verder geen energiezuinige instellingen.
Ah, dat is inderdaad ook een optie, aangezien ik mobiel internet vrijwel alleen gebruik voor WhatsApp en Teletekst. Ik zal eens kijken of die instellingen iets helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gabliboeba schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:22:
[...]
Ah, dat is inderdaad ook een optie, aangezien ik mobiel internet vrijwel alleen gebruik voor WhatsApp en Teletekst. Ik zal eens kijken of die instellingen iets helpen.
2G is inderdaad meer dan voldoende voor sms, email en whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CavaH
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-06-2022
Ik ben tot nu toe ook erg tevreden over Slim v2.0. Mijn batterij gaat overigens ook nogal snel leeg. Heb hem dus ook maar even op 2G gezet, kijken of dat helpt.

Ik heb nu alleen al twee keer meegemaakt dat hij uitviel midden in een telefoon gesprek. De eerste keer (gisteravond) gebeurde het toen ik mn lader erindeed. Ik dacht dat het daarmee te maken had, maar net gebeurde het nog een keer, terwijl de lader nu niet inde buurt is :p... Iemand anders dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Hebben jullie niet ook gewoon last van de NL alert battery drain? Als ik mijn telefoon op 3g zeg gaat dat ook heel snel. Bij sommige roms kan je cell broadcast uitzetten, dan is het volgens mij over (mildwild 4.9 heeft die optie niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 14:39
dafmay schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:35:
[...]

2G is inderdaad meer dan voldoende voor sms, email en whatsapp.
2g scheelt inderdaad meer dan de helft in batterijverbruik. Met 3g is hij bij mij met een halve dag leeg. Met 2 g kan ik de dag volmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CavaH schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:54:
Ik ben tot nu toe ook erg tevreden over Slim v2.0. Mijn batterij gaat overigens ook nogal snel leeg. Heb hem dus ook maar even op 2G gezet, kijken of dat helpt.

Ik heb nu alleen al twee keer meegemaakt dat hij uitviel midden in een telefoon gesprek. De eerste keer (gisteravond) gebeurde het toen ik mn lader erindeed. Ik dacht dat het daarmee te maken had, maar net gebeurde het nog een keer, terwijl de lader nu niet inde buurt is :p... Iemand anders dezelfde ervaring?
Ik persoonlijk heb die ervaring niet. Tot nu toe nog geen enkele spontane reboot tegengekomen met Slim v2.0. Ik ben zelf ook best verbaasd over de stabiliteit van deze rom. Zeer vlot, soepel en ook stabiel.
Sj44k13 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:57:
Hebben jullie niet ook gewoon last van de NL alert battery drain? Als ik mijn telefoon op 3g zeg gaat dat ook heel snel. Bij sommige roms kan je cell broadcast uitzetten, dan is het volgens mij over (mildwild 4.9 heeft die optie niet).
Wat is "NL alert battery drain" ?

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 19-04-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sjeez...wat een boel mensen met accu problemen. Wat doen die toch allemaal met hun tel en/of batterij. Ik heb echt nog nooit een probleem gehad met de accu van mijn Desire...maar dat verder terzijde :)

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 19-04-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Volgens mij is het provider afhankelijk. Ik heb Tele 2 dat dus T mobile netwerk is, kpn en vodafone hebben geloof ik geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Goh...rustig hier de afgelopen tijd ;) Tijd om het topic een beetje leven in te blazen...

Heb een mooie (live) wallpaper app gevonden met Xperia Z afbeeldingen. Aangezien ik sterk heb gedacht om de Xperia Z aan te schaffen, maar toch nog even bij mijn oude vertrouwde Desire blijf, is dit een leuke "tussen-oplossing" :)

Google Play: Xperia Z live achtergrond

Er is ook een versie met reguliere wallpapers, dus de "niet-live" versie. En is dit nu volledig off-topic vragen jullie je af...yup, zo goed als. Echter deze wallpaper bijv sluit mooi aan op het Slim VJ rom lockscreen icoontje ;)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-orgSwdUQt_I/UXZzq5CReOI/AAAAAAAAAKM/LhEcqtxxRwk/s400/Screenshot_2013-04-23-13-42-07.png

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 23-04-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Nu online
Ik ga nu maar eens mijn telefoon helemaal opnieuw installeren (dus alle apps opnieuw downloaden en alles from scratch instellen), want met 6.1 heb ik soms dat mijn telefoon totaal niet reageert op aan/uit knop of trackball. Enige manier is dan om batterij eruit te halen.

Als jullie A2SD doen, verplaatsen jullie daarna ook de apps met bijv Titanium Backup naar SD kaart, of is dat eigenlijk dan totaal niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mbt VJ Slim v2.0. Tim Hermans heeft op xda een fix geplaatst voor een settings menu zonder 'real dark slim' optie, zie :

http://forum.xda-develope...?p=40622657&postcount=100

Linkje naar mijn eigen post waarin ik aangeef dat alles werkt (voordat men het idee zou krijgen dat er alsnog getest moet worden).

Alle credit naar TimHermans :)

[ Voor 32% gewijzigd door dafmay op 23-04-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Oh en er komt een nieuwe versie aan...VJ meldde dit vanmiddag. Build4 van de VJ Slim 4.2.2 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-08 08:02
En als die nieuwe versie er is, ga ik die ook eens een kans geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hey daar codemann (zag je gisteren nog op xda). Ja ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe versie, en of daar al iets van grote verbeteringen (nieuwe kernel 3) in zijn verwerkt. Vermoed van niet, maar je weet het nooit met die devs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die fix werkt goed, optie is weg uit het settings menu.

Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]