[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 04-04-2013 18:46 ]
Alle info is nogthans gemakkelijk te vinden.
De ondersteunde chipsets on 'current status':
http://bcmon.blogspot.be/...or-mode-on-nexus-one.html
bcm4329 op de Nexus One
Technische info over de HTC Desire
Wikipedia: HTC Desire
Hier is ook vermeld hoe gelijkaardig HTC Desire is aan de Nexus One.
Moest je dan nog twijfelen of je desire wel zeker dezelfde chipset gebruikt:
Open een terminal window (met een gerootte telefoon)
Zet je Wireless aan
geef het commando 'lsmod' in het terminal window.
bcm4329 op de Nexus One
Zet je Wireless aan
MikeOO schreef op donderdag 04 april 2013 @ 07:51:
[...]
Vraag mij af of dit werkt. Kan geen info vinden over de chipset icm de Desire. Alleen een verwijzing naar de Desire Z.
Hangt ook af wel ROM je gebruikt. Er staat ook dat als je een andere telefoon gebruikt je dus zelf moet gaan compilen. Heb je dat ook geprobeerd.pbeer schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:59:
Alle info is nogthans gemakkelijk te vinden.
bcm4329 op de Nexus One
Zet je Wireless aan
[...]
Als je onderstaand bekijkt dan werkt het compilen niet echt lekker op een aantal toestellen
http://code.google.com/p/bcmon/issues/list
Ook niet erg actief daar dus chipset kan gelijk zijn maar zijn denk ik toch meer afhankelijkheden..
Ze zijn nog bezig om de alles verder te ontwikkelen en laaste reactie op de site is van Januari dus niet heel actief qua melden.
Rest je niets anders dan wachten of zelf proberen om te gaan compilen en proberen.
Ik ben al een tijdje actief bezig met customROMs. In eerste instantie voornamelijk voor A2SD, aangezien de Desire gewoon extreem weinig opslagruimte heeft. Na het proberen van ICS en nu ook Jelly Bean ben ik ook gewoon gewend aan android 4 en hoe het eruit ziet.
Nu mijn probleem. Ik heb gister wegens wat problemen met de CM10(.1?) versie van VJ de slimrom 4.1.2 van erop gezet, aangezien ik er hier goede geluiden over hoorde. Ben er ook zeker tevreden mee. Ik heb alleen een probleem met het A2SD script. Ik heb het netjes geactiveerd in terminal emulator met (N|Y|N) zoals omschreven. Kreeg ook logische respons van het script dat bij reboot mijn apps en data naar de sd verplaatst zouden worden. Ik heb in 4ext een ext4 partitie van 1gb aangemaakt en die ziet titaniumbackup bijvoorbeeld ook. Maar na het terugzetten van mijn apps met titaniumbackup krijg ik hem niet zo ver dat ie ze naar de ext4 partitie verplaatst. Ook na meerdere reboots blijf ik veel te weinig ruimte hebben op mn interne storage... Wat doe ik fout?
Nu mijn probleem. Ik heb gister wegens wat problemen met de CM10(.1?) versie van VJ de slimrom 4.1.2 van erop gezet, aangezien ik er hier goede geluiden over hoorde. Ben er ook zeker tevreden mee. Ik heb alleen een probleem met het A2SD script. Ik heb het netjes geactiveerd in terminal emulator met (N|Y|N) zoals omschreven. Kreeg ook logische respons van het script dat bij reboot mijn apps en data naar de sd verplaatst zouden worden. Ik heb in 4ext een ext4 partitie van 1gb aangemaakt en die ziet titaniumbackup bijvoorbeeld ook. Maar na het terugzetten van mijn apps met titaniumbackup krijg ik hem niet zo ver dat ie ze naar de ext4 partitie verplaatst. Ook na meerdere reboots blijf ik veel te weinig ruimte hebben op mn interne storage... Wat doe ik fout?
Is het juist niet Y|N|Y ? Althans dat heb ik gedaan op mijn Desire met de JB ROM en heb nu er 120 apps op staan en nog 80 mb intern vrij, en system rom heb ik nog 50 mb vrij.CavaH schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:23:
Ik ben al een tijdje actief bezig met customROMs. In eerste instantie voornamelijk voor A2SD, aangezien de Desire gewoon extreem weinig opslagruimte heeft. Na het proberen van ICS en nu ook Jelly Bean ben ik ook gewoon gewend aan android 4 en hoe het eruit ziet.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Info.
VJ komt (vandaag) met nieuwe versie van JB 4.2.2 waarin de soft reboots zouden moeten zijn verholpen, plus een aantal andere behoorlijke verbeteringen. Zie :
http://forum.xda-develope...p=39948152&postcount=2674
VJ komt (vandaag) met nieuwe versie van JB 4.2.2 waarin de soft reboots zouden moeten zijn verholpen, plus een aantal andere behoorlijke verbeteringen. Zie :
Las het ja. Kan niet wachten om hem te testendafmay schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:44:
Info.
Hopelijk is eindelijk die bug eruit dat als je je koptelefoon uit toestel haalt je je telefoon opnieuw moet opstarten om weer geluid uit je koptelefoon te krijgen
Ik las jouw reactie inderdaad in het xda draadjeTimocos schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:46:
[...]
Las het ja. Kan niet wachten om hem te testenZit zelf nog steeds op versie 5.2, aangezien 5.3 en 5.4.1 bij mij vastlopen als ik eenmaal al mijn apps geinstalleerd heb.
Hopelijk is eindelijk die bug eruit dat als je je koptelefoon uit toestel haalt je je telefoon opnieuw moet opstarten om weer geluid uit je koptelefoon te krijgen
Ben toch uiteraard wel benieuwd naar de verbeteringen mbt de andere versie van VJ later...
Oh doh. Heeft ie het verkeerd in zn topic staanTimocos schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:29:
[...]
Is het juist niet Y|N|Y ? Althans dat heb ik gedaan op mijn Desire met de JB ROM en heb nu er 120 apps op staan en nog 80 mb intern vrij, en system rom heb ik nog 50 mb vrij.
Het staat juist zo in de OP op XDACavaH schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:34:
[...]
Oh doh. Heeft ie het verkeerd in zn topic staanDus wel Dalvik en niet Appdata? En dan weer wel rebooten... Nouja, ik wacht wel even op die nieuwe dan denk ik
Gistren de nieuwe v6.0 versie van VJ JB 4.2.2 geinstalleerd...draait als een zonnetje
Overigens de instelling Y/Y/Y gebruikt voor het verplaatsen van dalvik en (app) cache naar SD kaart (class10). So far so good...
http://forum.xda-develope...hp?p=35994924&postcount=1
Overigens de instelling Y/Y/Y gebruikt voor het verplaatsen van dalvik en (app) cache naar SD kaart (class10). So far so good...
[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 06-04-2013 11:46 ]
Ik heb hem ook zojuist geflashed, eerste indruk is goed.dafmay schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:09:
Gistren de nieuwe v6.0 versie van VJ JB 4.2.2 geinstalleerd...draait als een zonnetje![]()
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Draait hier nu als een zonnetjedafmay schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:09:
Gistren de nieuwe v6.0 versie van VJ JB 4.2.2 geinstalleerd...draait als een zonnetje![]()
Helaas blijft die bug met het geluid en koptelefoon nog steeds erin zitten
[ Voor 22% gewijzigd door Ikkuh84 op 06-04-2013 14:37 ]
Zo hey, dat kopen van een nieuwe accu (originele van HTC) heeft wel geholpen. Kon ik voorheen met moeite het een hele dag volhouden (Mildwild Oxygen, 25% helderheid), nu kan ik met gemak anderhalf á twee dagen volmaken op één accu.
Ben erg benieuwd hoe de rom zich verhoudt tot MildWild Oxygen 4.9 (Android 2.3.7). Die draait hier ook als een zonnetje. Het lijkt erop dat er nu eindelijk een stabiele Jelly Bean rom is voor de Desire.Timocos schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:26:
[...]
Draait hier nu als een zonnetjePas 1 keer een soft-reboot gehad, maar dat was tijdens Titanium Backup toen ik gigantisch veel system apps verwijderde. Verder nog geeneen keer een reboot gehad nu
Helaas blijft die bug met het geluid en koptelefoon nog steeds erin zittenHopelijk fixen ze dat ook een keer. Kwam er wel achter dat als ik hem paar keer achter elkaar aansluit en eruit haal mijn koptelefoon, dat ie hem wel weer herkent en dat ik niet hoef te rebooten. Maar toch zou het fijner zijn als ie gewoon ineenkeer herkent wordt
[ Voor 65% gewijzigd door Gabliboeba op 06-04-2013 14:45 ]
Ah ja dat is inderdaad jammer, maar zoals je zegt overkomelijk. Verder loopt de rom erg goed tot nu toe.Timocos schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:26:
[...]
Draait hier nu als een zonnetjePas 1 keer een soft-reboot gehad, maar dat was tijdens Titanium Backup toen ik gigantisch veel system apps verwijderde. Verder nog geeneen keer een reboot gehad nu
Helaas blijft die bug met het geluid en koptelefoon nog steeds erin zittenHopelijk fixen ze dat ook een keer. Kwam er wel achter dat als ik hem paar keer achter elkaar aansluit en eruit haal mijn koptelefoon, dat ie hem wel weer herkent en dat ik niet hoef te rebooten. Maar toch zou het fijner zijn als ie gewoon ineenkeer herkent wordt
Heb voor de gein ook eens de data+ versie gedownload en verder gestript van alle onnodige crap...de rom is dan alsnog 10mb kleiner dan de reguliere (door mij ook gestripte) rom. Neem aan dat het dan verwijderde libs e.d. zullen zijn. Niet geinstalleerd uiteraard...ga niet weer beginnen
Weet iemand waar ik de broncodes kan vinden voor de kernel van custom ROMs?
Momenteel gebruik ik MildWild V-4.9 JG,
maar als het nodig ik wil ik ook gerust een andere erop zetten.
Momenteel gebruik ik MildWild V-4.9 JG,
maar als het nodig ik wil ik ook gerust een andere erop zetten.
Die nieuwe VJ JB 4.2.2 draait goed, het enige probleem wat ik heb is dat de camera af en toe de weg kwijt is bij het maken van een panoramafoto (alles dubbel etc.). Gewone foto's en video lijken wel bijna altijd goed te gaan.
[ Voor 24% gewijzigd door MegaTronics op 07-04-2013 10:26 ]
Ik heb ook de knoop doorgehakt en een S3 besteld. Mijn desire heeft ook wat gehad, maar ziet er wel niet zooo gehavend uit 
Nu had ik graag de Desire aan mijn vriendin gegeven die nog geen smartphone heeft. Welke ROM vandaag de dag is zo de beste voor de oude desire?
Nu had ik graag de Desire aan mijn vriendin gegeven die nog geen smartphone heeft. Welke ROM vandaag de dag is zo de beste voor de oude desire?
[ Voor 7% gewijzigd door Cpt-Cholo op 08-04-2013 16:04 ]
Of het de beste is weet ik niet (is ook lastig te beoordelen), maar wel één van de betere: Mildwild based on Oxygen. Een retesnelle en stabiele ROM (wel Android 2.3.7).Cpt-Cholo schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:04:
Ik heb ook de knoop doorgehakt en een S3 besteld. Mijn desire heeft ook wat gehad, maar ziet er wel niet zooo gehavend uit
Bedankt,Lee245 schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:18:
[...]
Of het de beste is weet ik niet (is ook lastig te beoordelen), maar wel één van de betere: Mildwild based on Oxygen. Een retesnelle en stabiele ROM (wel Android 2.3.7).
Ik probeerde net cyanogenmod 7.2, maar daar crasht de camera al meteen.
Update: niet meer te vinden via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=19500361
Heeft iemand een mirror?
[ Voor 13% gewijzigd door Cpt-Cholo op 08-04-2013 17:07 ]
Ik heb hiervoor MildWild 9.5 gedraaid en die werkt goed. Sinds afgelopen weekend draai ik VJ CM10.1 | Jelly Bean 4.2.2 - v6.0 welke op zich ook wel lekker draait. Dus als je een vertrouwde snelle ROM wilt, neem MildWild, wil je het nieuwste van het nieuwste draai VJ.Lee245 schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:18:
[...]
Of het de beste is weet ik niet (is ook lastig te beoordelen), maar wel één van de betere: Mildwild based on Oxygen. Een retesnelle en stabiele ROM (wel Android 2.3.7).
Daar is een apart topic voor: [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4. Daar vind je alle informatie die je nodig hebtCpt-Cholo schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:04:
Bij deze zijn de bovenstaande 4 posts en deze in het juiste topic gezwierd
[ Voor 12% gewijzigd door AmbroosV op 08-04-2013 19:59 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Kernel 3.0 boot op de desire.
Jeeej
Daarmee kunnen we een volwaardige JB rom krijgen toch?
Jeeej
Yep...zo had ik 'm ook begrepenkaasaanfiets schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 01:10:
Kernel 3.0 boot op de desire.
Jeeej
Beste tweakers,
ik ben vanwege het weinige opslaggeheugen in de HTC Desire ook maar eens aan de slag gegaan om hem te rooten. Ik heb hierbij de handleiding op pagina 1 gevolgd. Ik heb een externe partitie aangemaakt op mijn SD-kaart dmv Amon_RA (512 MB), zoals daar gemeld. Daarna Cyanogen ROM geinstalleerd, gevolgd door Gapps en het Darktremor-script. Voor zover werkt alles. Alleen wanneer ik nu een app download uit de store, wordt mijn interne geheugen (opslagruimte geeft 148 MB aan) toch minder. Is dat normaal, of is er toch nog een stap die ik moet uitvoeren? Ook heb ik bij opties van CyanogenMOD de installatielocatie op extern gezet. Maar het bleef hetzelfde. Alvast bedankt!!!
ik ben vanwege het weinige opslaggeheugen in de HTC Desire ook maar eens aan de slag gegaan om hem te rooten. Ik heb hierbij de handleiding op pagina 1 gevolgd. Ik heb een externe partitie aangemaakt op mijn SD-kaart dmv Amon_RA (512 MB), zoals daar gemeld. Daarna Cyanogen ROM geinstalleerd, gevolgd door Gapps en het Darktremor-script. Voor zover werkt alles. Alleen wanneer ik nu een app download uit de store, wordt mijn interne geheugen (opslagruimte geeft 148 MB aan) toch minder. Is dat normaal, of is er toch nog een stap die ik moet uitvoeren? Ook heb ik bij opties van CyanogenMOD de installatielocatie op extern gezet. Maar het bleef hetzelfde. Alvast bedankt!!!
Ten eerst moet je vaak even herstarten en dan wordt de app verplaatst. Verder zal er nog steeds ruimte gebruikt worden in het interne geheugen, voor de data van het programma.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ten eerste bedankt voor dit razendsnelle antwoord. Maar dien ik die opties van CyanogenMOD nog steeds in te stellen, zodat de installatielocatie extern wordt. Of is dit na het script al standaard zo? Thanks
Normaal gesproken voldoet het scrip al, de meeste data wordt dan op je sd kaart gezet (je ext partitie) een beetje komt dus altijd op je internegeheugen.
Mocht je behoefte hebben aan nog meer ruimte dan kun je ook nog een andere Hboot flashen
In de topicstart staat hoe het moet.
Het lijkt in het begin allemaal ingewikkeld maar als je eenmaal begonnen bent met flashen, dan doe je het allemaal op de automaat
Mocht je behoefte hebben aan nog meer ruimte dan kun je ook nog een andere Hboot flashen
In de topicstart staat hoe het moet.
Het lijkt in het begin allemaal ingewikkeld maar als je eenmaal begonnen bent met flashen, dan doe je het allemaal op de automaat
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik zal er eens mee aan de slag gaan. Heb het even doorgelezen en dat moet wel gaan lukken. Ik begrijp er wel uit dat ik dus alles opnieuw moet flashen? Dus ik zal niet de mogelijkheid hebben om de AMOR-RA recovery te flashen (voor het aanmaken van de partitie), maar de Clockworkmod recovery moeten gebruiken?
Ik heb de Hboot geflashed. Ik heb nu inderdaad meer ruimte over van het interne opslaggeheugen. Alleen wanneer ik nu iets probeer de downloaden uit de store, krijg ik de melding dat ik niet genoeg ruimte heb. Iemand een idee?
Is je EXT partitie niet vol?korenjw schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:19:
Ik heb de Hboot geflashed. Ik heb nu inderdaad meer ruimte over van het interne opslaggeheugen. Alleen wanneer ik nu iets probeer de downloaden uit de store, krijg ik de melding dat ik niet genoeg ruimte heb. Iemand een idee?
Nee, alles is na een schone installatie. Na het installeren van de Hboot krijg ik deze melding, ervoor niet. En wanneer ik het darktremor-script (apps2sd) niet installeer, kan ik wel gewoon downloaden uit de store. Erna niet, dus ik ga even een andere mogelijkheid uitproberen.
Sh*t de nieuwe HTC One is wel een waanzinnig mooi stukje vakwerk...zou zomaar eens kunnen dat ik mijn oude vertrouwde Desire toch maar ga vervangen binnenkort...
Ondertussen draai ik nog steeds VJ's JB 4.2.2 v6.0 sinds dag 1 en tot nu toe ben ik geen spontane reboots of andere vervelende zaken tegengekomen...draait tot nu toe heel erg goed. Een aanrader!
Ondertussen draai ik nog steeds VJ's JB 4.2.2 v6.0 sinds dag 1 en tot nu toe ben ik geen spontane reboots of andere vervelende zaken tegengekomen...draait tot nu toe heel erg goed. Een aanrader!
Ik zit zelf te denken om de Desire in te ruilen voor een Nexus 4. De kale android op Nexus apparaten bevalt mij wel (heb ook een Nexus 7) en snel updates naar nieuwe releases.
(OffTopic aan) Die heb ik ook overwogen...maar is / was alleen nog in losse verkoop te krijgen (in bijv Duitsland)...en ik ga verlengen. En uiteraard kan de One ook geroot worden, dus geen beperkingen vwb kale Android.(Offtopic uit)MegaTronics schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:23:
Ik zit zelf te denken om de Desire in te ruilen voor een Nexus 4. De kale android op Nexus apparaten bevalt mij wel (heb ook een Nexus 7) en snel updates naar nieuwe releases.
dafmay schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:50:
[...]
(OffTopic aan) Die heb ik ook overwogen...maar is / was alleen nog in losse verkoop te krijgen (in bijv Duitsland)...en ik ga verlengen. En uiteraard kan de One ook geroot worden, dus geen beperkingen vwb kale Android.(Offtopic uit)
offtopic:
Je kunt ook verlengen met een SIM only en zelf een toestel regelen.
* MegaTronics gaat sowieso niet verlengen, waar krijg je tegenwoordig nog een FUP Internet (meter bij my vodafone staat op 1 GB) en 135 minuten/sms voor een tientje.
Je kunt ook verlengen met een SIM only en zelf een toestel regelen.
* MegaTronics gaat sowieso niet verlengen, waar krijg je tegenwoordig nog een FUP Internet (meter bij my vodafone staat op 1 GB) en 135 minuten/sms voor een tientje.
Even een kort vraagje. Zijn alle apps gewoon met Titanium Backup te restoren als je in upgrade van 2.3.7 naar 4.2.2? Of kun je dan stabiliteitsproblemen krijgen?
Restoren van slechts de apps lijkt mij niet zo'n punt...echter bij terugzetten specifieke instellingen e.d. kun je altijd wel issues verwachten...
Apps (als in apk's) restoren is inderdaad geen probleem. Data moet je niet terugzetten bij wisselen tussen GB en ICS/JB, aangezien het datamodel is veranderd in ICS (data kun je dus wél restoren als je bij dezelfde Androidversie blijft, of ICS <-> JB doet)
[ Voor 22% gewijzigd door Mad Marty op 11-04-2013 16:36 ]
Rail Away!
Grappig, want ik heb gewoon vanuit GB de meeste of wel alle apps kunnen restoren met data. En tot nu toe merk ik niet echt problemen.Mad Marty schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:34:
Apps (als in apk's) restoren is inderdaad geen probleem. Data moet je niet terugzetten bij wisselen tussen GB en ICS/JB, aangezien het datamodel is veranderd in ICS (data kun je dus wél restoren als je bij dezelfde Androidversie blijft, of ICS <-> JB doet)
Ik heb ook meer het probleem dat het restoren van sommige apps gewoon niet lukt. Het downloaden via de play store werkt wel en dan kan ik met Titanium Backup wel de bijbehorende data restoren.
Ik heb perongeluk de voice input apk van mijn systeem verwijderd met Titanium BackUp. Weet iemand welke apk file ik terug moet zetten uit de Rom zodat ik weer voice input heb?
Dan heb je wellicht gelukHolland1994 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:26:
[...]
Grappig, want ik heb gewoon vanuit GB de meeste of wel alle apps kunnen restoren met data. En tot nu toe merk ik niet echt problemen.
Geen backup? Eigen schuld!Timocos schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:07:
Ik heb perongeluk de voice input apk van mijn systeem verwijderd met Titanium BackUp. Weet iemand welke apk file ik terug moet zetten uit de Rom zodat ik weer voice input heb?
Nee, serieus, ik zou het niet weten
[ Voor 23% gewijzigd door Mad Marty op 12-04-2013 10:17 ]
Rail Away!
Hoe gaat het in de Desire community :-p ?
Tijd geleden overgestapt naar de SIII (sorry!). Maar eens kijken of ik mijn Desire nog even een nieuwe ROM voorzie voor het geval dat ;-)
Tijd geleden overgestapt naar de SIII (sorry!). Maar eens kijken of ik mijn Desire nog even een nieuwe ROM voorzie voor het geval dat ;-)
Ja goed hoor...onkruid vergaat niet 
Hoe bevalt de SIII ("open deur" denk ik...) ?
VJ draait op volle toeren...
Het blijft "wachten" op een nieuwe van MW...
[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 12-04-2013 11:02 ]
Mja, dacht dat ik het nooit zou gebruikenMad Marty schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:14:
[...]
[...]
Geen backup? Eigen schuld!![]()
Nee, serieus, ik zou het niet weten
En hoe verwacht je precies dat wij kunnen helpen wanneer we niet weten welke rom je draait?Timocos schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:04:
[...]Mja, dacht dat ik het nooit zou gebruikenSchijnbaar wil ik het toch gebruiken
Maar nu weet ik niet welke APK file het is
Heb je misschien een linkje voor me naar betreffende topic?dafmay schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:57:
Ja goed hoor...onkruid vergaat niet
Mijn huidige MW rom is toch een beetje behelpen en wordt onderhand maar weer eens tijd mijn Desire te gaan flashen , heeft al veel te lang geduurd
Woops dacht dat ik het erbij had staandafmay schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:09:
[...]
En hoe verwacht je precies dat wij kunnen helpen wanneer we niet weten welke rom je draait?
[ROM/4.2.2] [April 05 2013] VJ CM10.1 | Jelly Bean 4.2.2 - v6.0 Stock/Sense/Data++
Die draai ik nu
Draait 4.2.2 dan al zo goed op de Desire? Had 4.2.2 een tijdje op mijn Xperia S staan, maar dat werkte voor geen meter in vergelijking met 4.1.2, dus ik ging binnen dag altijd weer terug.
Anway ben op zoek naar een ROM voor mijn vader, liefst 4.1 (hij vindt die nieuwe vierkante toggles niet zo mooi). Iemand die een goede zo uit zijn mouw kan schudden?
Anway ben op zoek naar een ROM voor mijn vader, liefst 4.1 (hij vindt die nieuwe vierkante toggles niet zo mooi). Iemand die een goede zo uit zijn mouw kan schudden?
XDA bedoel je?schumi2004 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:13:
[...]
Heb je misschien een linkje voor me naar betreffende topic?
Mijn huidige MW rom is toch een beetje behelpen en wordt onderhand maar weer eens tijd mijn Desire te gaan flashen , heeft al veel te lang geduurd
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=628
Ik zou zeggen download de rom zip nogmaals en open 'm mbv bijv 7zip. Uit m'n hoofd zijn het de bestanden genaamd beginnend met voice...Timocos schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:15:
[...]
Woops dacht dat ik het erbij had staan![]()
[ROM/4.2.2] [April 05 2013] VJ CM10.1 | Jelly Bean 4.2.2 - v6.0 Stock/Sense/Data++
Die draai ik nu
Zou je inderdaad denken, maar helaas zitten die er niet bijdafmay schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:21:
[...]
Ik zou zeggen download de rom zip nogmaals en open 'm mbv bijv 7zip. Uit m'n hoofd zijn het de bestanden genaamd beginnend met voice...
4.2.2 draait wat mij betreft prima vlot en soepel. Sommige gebruikers hebben echter nog wel eens last van een spontane reboot. Ikzelf eigenlijk nooit (zeker vwb v6.0), maar ben dan ook zeer licht-gebruiker (weinig apps en geen widgets in gebruik).thefal schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:19:
Draait 4.2.2 dan al zo goed op de Desire? Had 4.2.2 een tijdje op mijn Xperia S staan, maar dat werkte voor geen meter in vergelijking met 4.1.2, dus ik ging binnen dag altijd weer terug.
Ik draai deze 4.2.2 JB rom :
Deze 4.1.2 JB rom draait uitstekend :
http://forum.xda-develope...hp?p=33010942&postcount=1
Deze ook...is net even iets anders qua opzet / mogelijkheden :
http://forum.xda-develope...hp?p=39133052&postcount=1
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 12-04-2013 11:27 ]
Ik heb zelf ook even gekeken, maar kan ook niet zeggen welke apk je moet hebben.Timocos schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:23:
[...]
Zou je inderdaad denken, maar helaas zitten die er niet bijAlthans wel google voice, maar dat is schijnbaar alleen een app voor te chatten.
Bleek het gewoon google search te zijndafmay schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:32:
[...]
Ik heb zelf ook even gekeken, maar kan ook niet zeggen welke apk je moet hebben.

/me voelt zich stom
Thanks, ik ga die v6.0 eens proberendafmay schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:23:
[...]
4.2.2 draait wat mij betreft prima vlot en soepel. Sommige gebruikers hebben echter nog wel eens last van een spontane reboot. Ikzelf eigenlijk nooit (zeker vwb v6.0), maar ben dan ook zeer licht-gebruiker (weinig apps en geen widgets in gebruik).
Ik draai deze 4.2.2 JB rom :
Deze 4.1.2 JB rom draait uitstekend :
http://forum.xda-develope...hp?p=33010942&postcount=1
Deze ook...is net even iets anders qua opzet / mogelijkheden :
Graag gedaan. Btw zorg ervoor dat je na installatie van de rom bij het Instellingen menu > Over de telefoon, 7x klikt op het Build-nummer...daarna krijg je namelijk pas de "Opties voor ontwikkelaars" erbij in het Instellingen menu. Zet in dat menu vervolgens alle instellingen mbt "vensteranimatieschaal" e.d. (3x) op "uit". En verder in het Instellingen > Prestaties menu : vink bij Geheugenbeheer alles uit. Processor op Ondemand en 245-1113Mhz. Op deze manier is de rom zo soepel mogelijk...
Wederom dank. Die 7x op build-nummer klikken is dan weer grappigdafmay schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:53:
[...]
Graag gedaan. Btw zorg ervoor dat je na installatie van de rom bij het Instellingen menu > Over de telefoon, 7x klikt op het Build-nummer...daarna krijg je namelijk pas de "Opties voor ontwikkelaars" erbij in het Instellingen menu. Zet in dat menu vervolgens alle instellingen mbt "vensteranimatieschaal" e.d. (3x) op "uit". En verder in het Instellingen > Prestaties menu : vink bij Geheugenbeheer alles uit. Processor op Ondemand en 245-1113Mhz. Op deze manier is de rom zo soepel mogelijk...
Voor de liefhebbers, VJ heeft zijn Slim JB 4.2.2 rom een update gegeven naar v2.0. Een mooie slanke versie van de JB 4.2.2 rom. Ik ga 'm eens aan de tand voelen...
Hallo Dafmay,dafmay schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:53:
[...]
Is het nodig om deze instellingen aan te passen. Ik draai nu nog 5.4.1 en heb niets aangepast... En ik vind hem soepel en prettig draaien. Ben onder de indruk van Jelly Bean op deze enigszins gedateerde telefoon. Ik heb in 14 dagen nog geen reboot gehad.
Het enige dat nog niet goed is, is dat de camera na de eerste start flikkerd (na de tweede start lijkt het over) en ik had nog het probleem van notifymelding na het beëindigen van een telefoongesprek. Daarvoor heb ik LoeSoundDetection uitgeschakeld, maar nu hoor ik de melding maar heel zacht, en dat is ook niet de bedoeling. Maar beide zijn volgens mij bekende problemen, dus ik hoop dat ze opgelost worden bij de volgende update van 6.0
VJ doet fantastisch werk, dat hoop ik resulteert in een zeer stabiele voor velen van ons bruikbare ROM voor de HTC Desire.
Hey,Hendrik55 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:36:
[...]
Hallo Dafmay,
Is het nodig om deze instellingen aan te passen. Ik draai nu nog 5.4.1 en heb niets aangepast... En ik vind hem soepel en prettig draaien. Ben onder de indruk van Jelly Bean op deze enigszins gedateerde telefoon. Ik heb in 14 dagen nog geen reboot gehad.
Mijn eigen ervaring is dat die aanpassingen de rom wel een stuk soepeler doen aanvoelen, maar iedereen zal zo zijn eigen interpretatie en gebruikservaring hebben uiteraard.
Ik vind dat ook maar behelpen, die camera draait gewoonweg niet lekker. Daarom verwijder ik altijd de Gallery.apk (= Gallery + Cam) uit de rom zip voordat ik deze flash, en installeer later de Camera ICS+ en Gallery ICS uit de Play Store...een prima combi voor JB roms.Het enige dat nog niet goed is, is dat de camera na de eerste start flikkerd (na de tweede start lijkt het over) en ik had nog het probleem van notifymelding na het beëindigen van een telefoongesprek. Daarvoor heb ik LoeSoundDetection uitgeschakeld, maar nu hoor ik de melding maar heel zacht, en dat is ook niet de bedoeling. Maar beide zijn volgens mij bekende problemen, dus ik hoop dat ze opgelost worden bij de volgende update van 6.0
Ik ben ook heel erg te spreken over VJ en zijn JB roms. Inderdaad ongelofelijk dat dit allemaal werkend is gemaakt voor ons oude beestjeVJ doet fantastisch werk, dat hoop ik resulteert in een zeer stabiele voor velen van ons bruikbare ROM voor de HTC Desire.
En VJ als developer verdient een pluim...zeer consentieus en correct in zijn communicatie met gebruikers, en roms waar veel aandacht aan is besteed...tot in de kleine puntjes. Naar mijn mening kan bijv MW daar nog wel wat van leren...(en dat zeg ik met een behoorlijke mate van respect voor MW).
Bedankt dafmay, heb toch maar die 4.2.2 ROM erop gezet, heb de animaties alleen wel aangelaten, dat was (op de Xperia S) voor juist een van de redenen om te upgraden
Viel me trouwens op dat Swype er standaard op staat en ik was redelijk verbaasd, want op de hele 1e pagina van die thread staat niks over swype! Oh well, we gaan zien of hij het allemaal goed vindt werken.
Zie nu trouwens ineens dat mensen problemen ondervinden met muziek en camera:
EDIT: OK dat was dus geen succes om een of andere reden. Elke 5 minuten een reboot, GMail en exchange ontvangen geen mail en op een gegeven moment stond het toestel vast op een wit scherm. Heel raar allemaal.
Denk dat ik er morgen even Walkman op zet ipv Apollo en MIUI camera ipv stock camera als ik die kan vinden. Anders wordt het Quickpic en Camera ICS+.PD: default camera has glitches and is slow comparing it with MIUI camera. Is the same with Apollo...it simply sucks (for example, I can't play a mp3 file selecting it with default file manager and FCs randomly (luckily not much), and with MIUIs I can do this perfect.
Try it and you will see the -improvement- difference
EDIT: OK dat was dus geen succes om een of andere reden. Elke 5 minuten een reboot, GMail en exchange ontvangen geen mail en op een gegeven moment stond het toestel vast op een wit scherm. Heel raar allemaal.
[ Voor 10% gewijzigd door thefal op 13-04-2013 01:00 ]
Zo...dat is inderdaad extreem! Ik hoef natuurlijk niet te vragen of je een complete wipe hebt gedaan voor het installeren van de rom? Vreemd.thefal schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:51:
Bedankt dafmay, heb toch maar die 4.2.2 ROM erop gezet, heb de animaties alleen wel aangelaten, dat was (op de Xperia S) voor juist een van de redenen om te upgradenViel me trouwens op dat Swype er standaard op staat en ik was redelijk verbaasd, want op de hele 1e pagina van die thread staat niks over swype! Oh well, we gaan zien of hij het allemaal goed vindt werken.
[...]
Denk dat ik er morgen even Walkman op zet ipv Apollo en MIUI camera ipv stock camera als ik die kan vinden. Anders wordt het Quickpic en Camera ICS+.
Probeer dan eens de Slim versie...de nieuwe versie heb ik gisteren geinstalleerd en deze is aanmerkelijk lichter (what's in a name...). Hopelijk draait deze op jouw Desire beter...
Btw geen enkele JB versie heeft een camera welke goed functioneert...allemaal met flikkeren en 2x opstarten enz. Ik houd het liever bij Gallery ICS en Camera ICS+.
Ga deze ook eens proberen, v6 draait toch niet helemaal zoals ik gehoopt had.dafmay schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 09:16:
[...]
Zo...dat is inderdaad extreem! Ik hoef natuurlijk niet te vragen of je een complete wipe hebt gedaan voor het installeren van de rom? Vreemd.
Probeer dan eens de Slim versie...de nieuwe versie heb ik gisteren geinstalleerd en deze is aanmerkelijk lichter (what's in a name...). Hopelijk draait deze op jouw Desire beter...
Btw geen enkele JB versie heeft een camera welke goed functioneert...allemaal met flikkeren en 2x opstarten enz. Ik houd het liever bij Gallery ICS en Camera ICS+.
Vraag me af wat nu wijsheid is.
a2sd (apps) of ad2sd (apps + data)
Wat zouden jullie doen?
[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 13-04-2013 11:38 ]
Bedoel je Y/Y/Y of Y/N/Y mbv Android Terminal? Ik gebruik (icm Class10 sd kaart) altijd de 1e...dus ook app data op sd kaart.schumi2004 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:05:
[...]
Ga deze ook eens proberen, v6 draait toch niet helemaal zoals ik gehoopt had.
Vraag me af wat nu wijsheid is.
a2sd (apps) of ad2sd (apps + data)
Wat zouden jullie doen?
Mmmm heb net Y/N/Y gedaandafmay schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:43:
[...]
Bedoel je Y/Y/Y of Y/N/Y mbv Android Terminal? Ik gebruik (icm Class10 sd kaart) altijd de 1e...dus ook app data op sd kaart.
nog maar eens draaien
Edit:
Das appart, alles van begin tot einde opnieuw gedaan en nu bij elke download "onvoldoende opslagcapaciteit" iemand een idee?
[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 13-04-2013 12:24 ]
Ik heb deze melding zelf nog nooit gehad, maar ik draai dan ook slechts een 10-tal apps, en weet daarom helaas ook niet het antwoord op je vraag. Ik weet wel dat in de topics op xda deze melding vaak aan de orde is geweest...misschien vind je daar het antwoord.schumi2004 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:45:
[...]
Mmmm heb net Y/N/Y gedaan
nog maar eens draaien
Edit:
Das appart, alles van begin tot einde opnieuw gedaan en nu bij elke download "onvoldoende opslagcapaciteit" iemand een idee?
Ik begin wel weer opnieuw, deze optie geld niet voor slim v2 denk of wel? kan niet vinden namelijkdafmay schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:28:
[...]
Ik heb deze melding zelf nog nooit gehad, maar ik draai dan ook slechts een 10-tal apps, en weet daarom helaas ook niet het antwoord op je vraag. Ik weet wel dat in de topics op xda deze melding vaak aan de orde is geweest...misschien vind je daar het antwoord.
Change CPU governor to smartassV2 (Applicable for version 1.0 since it is supported in 4.1.2 kernel)
Smartass is inderdaad geen optie binnen de diverse JB 4.2.2 roms.schumi2004 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:30:
[...]
Ik begin wel weer opnieuw, deze optie geld niet voor slim v2 denk of wel? kan niet vinden namelijk
Change CPU governor to smartassV2 (Applicable for version 1.0 since it is supported in 4.1.2 kernel)
* MegaTronics is de slim v2 voor de derde keer aan het flashen.
De eerste keer drukte hij per ongeluk op The Real Dark Slim met een reboot loop tot gevolg. De tweede keer was hij vergeten om de restore uit te zetten bij zijn Google account voordat A2SD was geinstalleerd. Dus nu extra goed aan het opletten waar hij klikt.
De eerste keer drukte hij per ongeluk op The Real Dark Slim met een reboot loop tot gevolg. De tweede keer was hij vergeten om de restore uit te zetten bij zijn Google account voordat A2SD was geinstalleerd. Dus nu extra goed aan het opletten waar hij klikt.
Ja het blijft inderdaad altijd opletten geblazenMegaTronics schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 15:00:
Schumi...is het nog gelukt?
Ik mis nu alleen het nederlandse woordenboek, die staat niet in de lijst. Dat is toch een kwestie van de LatinIME.apk van bijvoorbeeld VJ 6.0 te gebruiken ipv de meegeleverde versie?
[ Voor 45% gewijzigd door MegaTronics op 13-04-2013 15:29 ]
Ik gebruik de ICS keyboard van johntanmi uit de Playstore.MegaTronics schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 15:25:
Ik mis nu alleen het nederlandse woordenboek, die staat niet in de lijst. Dat is toch een kwestie van de LatinIME.apk van bijvoorbeeld VJ 6.0 te gebruiken ipv de meegeleverde versie?
thnx, die ga ik eens bekijken.dafmay schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 15:31:
[...]
Ik gebruik de ICS keyboard van johnlatmi uit de Playstore.
Sorry, moet zijn John Tanmi.
Google Play: Ice Cream Sandwich Keyboard
[ Voor 26% gewijzigd door dafmay op 13-04-2013 15:37 ]
Ik heb eventueel ook nog een aantal (NL) toetsenbord varianten in een dropbox folder staan. Mocht je interesse hebben, stuur me dan een DM. Je kunt ze voor het flashen toevoegen aan de ROM of achteraf installeren.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
MW reageert inderdaad nogal eens vreemd en geïrriteerd, hoewel hij wel goede roms maaktdafmay schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:15:
[...]
En VJ als developer verdient een pluim...zeer consentieus en correct in zijn communicatie met gebruikers, en roms waar veel aandacht aan is besteed...tot in de kleine puntjes. Naar mijn mening kan bijv MW daar nog wel wat van leren...(en dat zeg ik met een behoorlijke mate van respect voor MW).
Kom ik misschien nog op terug als ik overstap op 6.0janvanduschoten schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 15:41:
Ik heb eventueel ook nog een aantal (NL) toetsenbord varianten in een dropbox folder staan. Mocht je interesse hebben, stuur me dan een DM. Je kunt ze voor het flashen toevoegen aan de ROM of achteraf installeren.
Ik heb nu volgens mij een nederlands woordenboek, maar hoe ik daar aan kom, geen idee....
Iemand een idee hoe ik het geluidsniveau van de beltoon en de notificatie aan elkaar koppel in VJ slim 2.0? In VJ 6.0 had je daarvoor een optie in de settings, maar in de VJ slim vind ik die niet.
Die optie staat bij mij gewoon onder Instellingen > Volume...MegaTronics schreef op zondag 14 april 2013 @ 08:26:
Iemand een idee hoe ik het geluidsniveau van de beltoon en de notificatie aan elkaar koppel in VJ slim 2.0? In VJ 6.0 had je daarvoor een optie in de settings, maar in de VJ slim vind ik die niet.
Hmmm. VJ V6.0 geeft mij bij mij weer meerdere reboots per dag... Nogal vervelend dat ik daardoor vaak niet bereikbaar ben.
Toch nog maar eens MW proberen, voordat ik definitief ga overwegen een andere telefoon te nemen... Welke versie is aan te raden? Bvd!
Toch nog maar eens MW proberen, voordat ik definitief ga overwegen een andere telefoon te nemen... Welke versie is aan te raden? Bvd!
Ik zie daar alleen maar de optie staan om de beltonen in te stellen, niet de mogelijkheid om ze aan elkaar te knopen. Maar hoe dan ook, die koppeling bleek er al te zijn.dafmay schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:26:
[...]
Die optie staat bij mij gewoon onder Instellingen > Volume...
VJ 6.0 liep bij mij ook af en toe vast, bij de slim VJ 2.0 tot nu toe nog niet meegemaakt. Hiervoor draaide ik MW 9.5 Redux2 welke ook geen problemen gaf.CavaH schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:32:
Hmmm. VJ V6.0 geeft mij bij mij weer meerdere reboots per dag... Nogal vervelend dat ik daardoor vaak niet bereikbaar ben.
[ Voor 47% gewijzigd door MegaTronics op 14-04-2013 11:11 ]
MegaTronics schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:05:
[...]
Ik zie daar alleen maar de optie staan om de beltonen in te stellen, niet de mogelijkheid om ze aan elkaar te knopen. Maar hoe dan ook, die koppeling bleek er al te zijn.Bij andere ROMs heb je een vinkje om die te koppelen, hier niet. Misschien dat ze daarom al gekoppeld zijn.

Ah daar staat die, ik dacht dat 'Volumes' gewoon een titel was in het menu Sound.

/me Sinds het 'The Real Dark Slim' klik gebeuren, klik ik niet zo maar overal op.
Trouwens die nieuwe Play Store is ook even wennen.
[ Voor 15% gewijzigd door MegaTronics op 14-04-2013 11:37 ]
Ga ik dat even proberen. Toch wel erg gewend aan ICS en JB.MegaTronics schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:05:
VJ 6.0 liep bij mij ook af en toe vast, bij de slim VJ 2.0 tot nu toe nog niet meegemaakt. Hiervoor draaide ik MW 9.5 Redux2 welke ook geen problemen gaf.
Over die camera en gallery apps, kan ik gewoon gallery2.apk en andere apks die ik niet nodig heb (zoals email2.apk en exchange2.apk (gebruik toch alleen gmail)) uit de map /system/app (in de slimrom[..].zip weggooien en daarna de camera en gallery apps uit de market die wel werken installeren?
Daarnaast wat is tegenwoordig een fijne launcher? Had altijd Launcherpro, maar die ben ik een beetje zat..
Dat doe ik altijd...alle onnodige hap eruit voordat ik de rom flash. Gallery ICS en Camera ICS in de plaats van de standaard camera en gallery. Momenteel overigens 120Mb vrij in System (stock hboot 250Mb).CavaH schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:50:
[...]
Ga ik dat even proberen. Toch wel erg gewend aan ICS en JB.
Over die camera en gallery apps, kan ik gewoon gallery2.apk en andere apks die ik niet nodig heb (zoals email2.apk en exchange2.apk (gebruik toch alleen gmail)) uit de map /system/app (in de slimrom[..].zip weggooien en daarna de camera en gallery apps uit de market die wel werken installeren?
Ik gebruik eigenlijk altijd de Sony Launcher (die uit de roms van Mildwild)...Daarnaast wat is tegenwoordig een fijne launcher? Had altijd Launcherpro, maar die ben ik een beetje zat..
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 14-04-2013 12:07 ]
Dit is, na een boel verwijderen uit de zip file, de inhoud van mijn (Slim) JB custom rom, incl Launcher2.apk (de launcher uit MW rom). De rom is nu nog slechts 82Mb groot. Na installatie 120Mb vrij in System (stock hboot 250Mb).
Na installeren van ander keyboard (John Tanmi ICS), ivm ontbreken NL dictionary in standaard Slim JB keyboard, kunnen deze apk's nog verwijderd worden :
En verder verwijder ik na de installatie van de rom ook nog deze apk's :
AndroidTerm.apk |
ApplicationsProvider.apk |
Bluetooth.apk |
CalendarProvider.apk |
CertInstaller.apk |
Contacts.apk |
ContactsProvider.apk |
DefaultContainerService.apk |
Development.apk |
DownloadProvider.apk |
DrmProvider.apk |
Email2.apk |
Exchange2.apk |
FusedLocation.apk |
GoogleBackupTransport.apk |
GoogleCalendarSyncAdapter.apk |
GoogleContactsSyncAdapter.apk |
GoogleFeedback.apk |
GoogleLoginService.apk |
GooglePartnerSetup.apk |
GoogleServicesFramework.apk |
InputDevices.apk |
KeyChain.apk |
LatinIME.apk |
LatinImeDictionaryPack.apk |
Launcher2.apk |
MediaProvider.apk |
MediaUploader.apk |
Mms.apk |
NetworkLocation.apk |
OneTimeInitializer.apk |
PackageInstaller.apk |
Phone.apk |
Phonesky.apk |
PicoTts.apk |
Settings.apk |
SettingsProvider.apk |
SetupWizard.apk |
Stk.apk |
SystemUI.apk |
TelephonyProvider.apk |
UserDictionaryProvider.apk |
Na installeren van ander keyboard (John Tanmi ICS), ivm ontbreken NL dictionary in standaard Slim JB keyboard, kunnen deze apk's nog verwijderd worden :
LatinIME.apk |
LatinImeDictionaryPack.apk |
UserDictionaryProvider.apk |
AndroidTerm.apk |
GoogleBackupTransport.apk |
OneTimeInitializer.apk |
SetupWizard.apk |
Stk.apk |
[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 14-04-2013 13:08 ]
Kun je de .apk van een launcher gewoon in de zip plaatsen, en wordt deze dan geinstalleerd?dafmay schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:54:
Dit is, na een boel verwijderen uit de zip file, de inhoud van mijn (Slim) JB custom rom, incl Launcher2.apk (de launcher uit MW rom). De rom is nu nog slechts 82Mb groot. Na installatie 120Mb vrij in System (stock hboot 250Mb).
AndroidTerm.apk ApplicationsProvider.apk Bluetooth.apk CalendarProvider.apk CertInstaller.apk Contacts.apk ContactsProvider.apk DefaultContainerService.apk Development.apk DownloadProvider.apk DrmProvider.apk Email2.apk Exchange2.apk FusedLocation.apk GoogleBackupTransport.apk GoogleCalendarSyncAdapter.apk GoogleContactsSyncAdapter.apk GoogleFeedback.apk GoogleLoginService.apk GooglePartnerSetup.apk GoogleServicesFramework.apk InputDevices.apk KeyChain.apk LatinIME.apk LatinImeDictionaryPack.apk Launcher2.apk MediaProvider.apk MediaUploader.apk Mms.apk NetworkLocation.apk OneTimeInitializer.apk PackageInstaller.apk Phone.apk Phonesky.apk PicoTts.apk Settings.apk SettingsProvider.apk SetupWizard.apk Stk.apk SystemUI.apk TelephonyProvider.apk UserDictionaryProvider.apk
LatinIME.apk LatinImeDictionaryPack.apk UserDictionaryProvider.apk
AndroidTerm.apk GoogleBackupTransport.apk OneTimeInitializer.apk SetupWizard.apk Stk.apk
En past de rom zoals jij hem post op een cm7r2 hboot?
CM7r2 hboot heeft ruimte voor 145Mb in System. Ik denk dat het zal passen, maar heb het zelf niet geprobeerd.Gabliboeba schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:24:
[...]
Kun je de .apk van een launcher gewoon in de zip plaatsen, en wordt deze dan geinstalleerd?
En past de rom zoals jij hem post op een cm7r2 hboot?
Ik probeer het eerst wel gewoon met de Data++ hboot. Waar heb je die launcher2 apk vandaan?dafmay schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:29:
[...]
CM7r2 hboot heeft ruimte voor 145Mb in System. Ik denk dat het zal passen, maar heb het zelf niet geprobeerd.
Ik heb net de Slim V2 op de Dataplus Hboot (180Mb system/5Mb cache/252Mb data) geinstalleerd, zonder bestanden te verwijderen (eerst uitproberen), en dat past probleemloos (nog 25 Mb vrij op system na installatie).
Moest wel de hboot aanpassen via fastboot omdat hij het weigert te doen via de SD-kaart, maar goed. Ben tot nu toe onder de indruk
Moest wel de hboot aanpassen via fastboot omdat hij het weigert te doen via de SD-kaart, maar goed. Ben tot nu toe onder de indruk
Klinkt goedgambieter schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:55:
Ik heb net de Slim V2 op de Dataplus Hboot (180Mb system/5Mb cache/252Mb data) geinstalleerd, zonder bestanden te verwijderen (eerst uitproberen), en dat past probleemloos (nog 25 Mb vrij op system na installatie).
Ik heb gister voor het eerst (na mijn Desire al bijna twee jaar in mijn bezit te hebben..) mijn toestel geroot. Ging allemaal prima, handleiding uit de TS gevolgd (Amon_RA gebruikt) en ik dacht geflashed te hebben naar deze ROM, want het ging mij in eerste instantie alleen om het probleem met ruimte op te lossen.
Alleen nu lijkt er niets veranderd te zijn: na het opnieuw installeren van wat apps, krijg ik in de meeste gevallen niet de mogelijkheid om deze op SD te installeren...
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Alleen nu lijkt er niets veranderd te zijn: na het opnieuw installeren van wat apps, krijg ik in de meeste gevallen niet de mogelijkheid om deze op SD te installeren...
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
@Zeddicus: welke ROM? Je linkt naar een pagina waar init.d wordt aangezet in de stock Froyo (2.2) in 2011.
Installeren op SD doe je niet per app, maar via A2SD (die linkt een speciale partitie op je SD-kaart als extra /data partitie).
Installeren op SD doe je niet per app, maar via A2SD (die linkt een speciale partitie op je SD-kaart als extra /data partitie).
Ik had de link uit de Ts gehaald:
)
Dat A2SD, is dat die app die je via Google Play kunt downloaden? (excuses voor de onwetendheid, ik ben hier duidelijk niet zo bedreven inWil je alleen maar apps2sd, dan kun je de .zip uit deze post op XDA downloaden en flashen als een custom rom
Ik heb dat vroeger ook wel eens geprobeerd en niet aan de gang gekregen. Ik kan je alleen maar aanraden niet te gaan klooien met oude ROMs of de stock ROM, en volledig naar een nieuwe ROM te gaan. De VJ Slim ROMs of de Mildwild ROMs hebben beiden al natieve ondersteuning van A2SD, gebruik dat ook gewoon 
Aangaande de VJ ROM, even goed om te weten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2190345
. En inderdaad, ik kan opnieuw flashen
Aangaande de VJ ROM, even goed om te weten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2190345
Dat heb ik dus wel gedaanIssue:
Do not click on "Settings -> The Real Dark Slim" it will make into boot loops.
[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 14-04-2013 14:15 ]
Dank! Ik ga de VJ Slim maar eens proberen te flashen. Hopelijk gaat het goed en maak ik geen dingen stuk....
gambieter schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:11:
[...]
Dat heb ik dus wel gedaan![]()
. En inderdaad, ik kan opnieuw flashen
![]()

MegaTronics schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 15:00:
Ha, die post had ik gemist
Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]