Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
Lees de startpost van dit topic eens door en dan m.n. het gedeelte "Terug naar de officiële HTC ROM".

Hier vind je stock roms : http://shipped-roms.com/i...egory=android&model=Bravo

En ook dit specifieke bericht :

Groentenboer in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4"

Misschien dat iemand anders hier zijn licht nog ff over kan laten schijnen...?

[ Voor 48% gewijzigd door dafmay op 06-03-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spykes22
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2022
zal vanavond ff kijken ik probeer nu nog een andere rom maar als dat niet lukt begin ik ff van voren af aan

alvast bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spykes22
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2022
het gekke is alles lukt en fash gaat goed ook met andere roms maar ik kan niet gebeld worden......

ik begin vanavond/morgen ff overnieuw...

mocht iemand nog oploosing weten dan hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mad Marty schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:29:
[...]

Die ROM is niet voor de Desire.
Verrek, compleet overheen gelezen.

Wat mij wel opvalt aan MW 9.5 is dat het Nederlandse woordenboek er niet in zit. Vanavond maar even de versie van 9.0 eruit halen en flashen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MegaTronics schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:04:
[...]

Verrek, compleet overheen gelezen.

Wat mij wel opvalt aan MW 9.5 is dat het Nederlandse woordenboek er niet in zit. Vanavond maar even de versie van 9.0 eruit halen en flashen.
Goh...en dat was mij nog niet opgevallen :) Ik ga dan meteen die uit mw-9 halen. Edit : gedaan en NL woordenboek werkt nu prima.

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 06-03-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@Megatronics (en andere MW-9.5 gebruikers) :

Zou je eens willen kijken of je ook een FC krijgt bij het gaan naar Geavanceerde wifi settings (Settings > Wireless > Wifi settings > Menu > Advanced).

Indien geen FC...zou je dan nog kunnen kijken en doorgeven wat er ingesteld staat bij connectie...staat deze op behouden wifi tijdens scherm uit, of op een andere setting?

Ik had dit bij MW-9 namelijk niet en is voor mij van belang dat wifi aan blijft als scherm uit, omdat ik vaak Tune-In Radio gebruik en daarbij niet mijn beperkte dataverbinding wil gebruiken.

Bedankt alvast voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huorpalantir
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-08 17:37
Ik heb al een tijdje deze custom Jelly Bean AOKP ROM op m'n Desire draaien in combinatie met 4ext Recovery Touch. Als je op zoek bent naar een ROM die het meest op stock Jelly Bean lijkt, is dit een aanrader. Daar bovenop zitten vet handige AOKP features, zoals ROM Control.
Hij draait niet geheel zonder problemen, de camera is wat buggy (maar maakt gewoon goede foto's). En heel af en toe blijft ie zonder reden hangen en moet ik recoveren. De smoothness van JB weegt daar wat mij betreft wel tegenop :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

dafmay schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:06:
@Megatronics (en andere MW-9.5 gebruikers) :

Zou je eens willen kijken of je ook een FC krijgt bij het gaan naar Geavanceerde wifi settings (Settings > Wireless > Wifi settings > Menu > Advanced).

Indien geen FC...zou je dan nog kunnen kijken en doorgeven wat er ingesteld staat bij connectie...staat deze op behouden wifi tijdens scherm uit, of op een andere setting?

Ik had dit bij MW-9 namelijk niet en is voor mij van belang dat wifi aan blijft als scherm uit, omdat ik vaak Tune-In Radio gebruik en daarbij niet mijn beperkte dataverbinding wil gebruiken.

Bedankt alvast voor de hulp :)
Nope, werkt gewoon. Kon ik meteen instellen dat de WiFi niet uit moet gaan als het scherm uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
huorpalantir schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:14:
Ik heb al een tijdje deze custom Jelly Bean AOKP ROM op m'n Desire draaien in combinatie met 4ext Recovery Touch. Als je op zoek bent naar een ROM die het meest op stock Jelly Bean lijkt, is dit een aanrader. Daar bovenop zitten vet handige AOKP features, zoals ROM Control.
Hij draait niet geheel zonder problemen, de camera is wat buggy (maar maakt gewoon goede foto's). En heel af en toe blijft ie zonder reden hangen en moet ik recoveren. De smoothness van JB weegt daar wat mij betreft wel tegenop :9.
Ik ben altijd een liefhebber/voostander geweest van de custom JB roms (m.n. die van VJ), maar kom daar zolangzamerhand een beetje van terug. Heel mooi en gelikt, snel/vloeiend zat, geen noemenswaardige issues (behalve zoals je zegt de camera, maar daar zijn prima alternatieven voor). Echter heb ik de laatste tijd toch zo nu en dan last van spontane reboots en dat (merk ik) is dan toch ongewenst (logisch lijkt mij).

Dus sinds een week oid doe ik het weer met de "oude, vertrouwde" roms van Mildwild. Momenteel is dat MW-9.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MegaTronics schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:19:
[...]

Nope, werkt gewoon. Kon ik meteen instellen dat de WiFi niet uit moet gaan als het scherm uit is.
Bedankt voor het nakijken. Zeg je daarmee dat de instelling standaard staat op "wifi behouden wanneer scherm uit" ... of dus juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

dafmay schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:20:
[...]

Bedankt voor het nakijken. Zeg je daarmee dat de instelling standaard staat op "wifi behouden wanneer scherm uit" ... of dus juist niet?
Hij stond op WiFi uit als scherm uit is en staat nu op WiFi altijd aan. En geen FC als ik het menu advanced open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MegaTronics schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:21:
[...]

Hij stond op WiFi uit als scherm uit is en staat nu op WiFi altijd aan. En geen FC als ik het menu advanced open.
Shit :( Dat is jammer, maar dank voor het nakijken :)

Edit : wacht eens effe. Net maar eens geprobeerd om eerst naar de advanced settings te gaan, de instelling aan te passen, en daarna pas wifi te activeren. En dat gaat wel gewoon goed! _/-\o_ Andersom gaf een FC. Top...ik kan weer volledig verder met MW-9.5 :)

[ Voor 31% gewijzigd door dafmay op 06-03-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Sinds eergisteren een HTC Desire. Gekregen van een vriend van me omdat ie toch hem over had. Had zelf eerst een HTC Legend met CM 9 erop, maar merkte dat ie toch redelijk langzaam begon te worden.

Nu heb ik dus de Desire met [ROM/4.2.2] [March 03 2013] VJ CM10.1 | Jelly Bean 4.2.2 - v5.2 erop. En wat werkt die soepel en snel zeg :D _/-\o_ Niet verwacht dat 400 MHZ meer zoveel verschil zou uitmaken. De Rom draait soepel, geen FC's of reboots.

Aanrader deze Rom.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070704

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Timocos schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:26:
Sinds eergisteren een HTC Desire. Gekregen van een vriend van me omdat ie toch hem over had. Had zelf eerst een HTC Legend met CM 9 erop, maar merkte dat ie toch redelijk langzaam begon te worden.

Nu heb ik dus de Desire met [ROM/4.2.2] [March 03 2013] VJ CM10.1 | Jelly Bean 4.2.2 - v5.2 erop. En wat werkt die soepel en snel zeg :D _/-\o_ Niet verwacht dat 400 MHZ meer zoveel verschil zou uitmaken. De Rom draait soepel, geen FC's of reboots.

Aanrader deze Rom.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070704
Yep, dat is de JB rom van VJ waar ik zojuist naar refereerde. Prima rom en ik gebruik 'm al af en aan sinds versie 3..., maar de rom kan zomaar gekke kuren (spontane reboots) gaan vertonen is mijn ervaring, dus ik ben er nu weer even klaar mee. In de (nabije) toekomst zal ik zeker de rom weer gaan installeren en uitproberen...want JB is allemaal wel erg strak&gelikt vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huorpalantir
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-08 17:37
dafmay schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:19:
[...]

Ik ben altijd een liefhebber/voostander geweest van de custom JB roms (m.n. die van VJ), maar kom daar zolangzamerhand een beetje van terug. Heel mooi en gelikt, snel/vloeiend zat, geen noemenswaardige issues (behalve zoals je zegt de camera, maar daar zijn prima alternatieven voor). Echter heb ik de laatste tijd toch zo nu en dan last van spontane reboots en dat (merk ik) is dan toch ongewenst (logisch lijkt mij).

Dus sinds een week oid doe ik het weer met de "oude, vertrouwde" roms van Mildwild. Momenteel is dat MW-9.5.
Die reboots/crashes zijn inderdaad licht frustrerend. Ik heb een redelijke troubleshooting procedure weten te creëren voor mezelf, maar dat moet je dan inderdaad willen inleveren voor die custom ROM. Als er een crash voorkomt, ben ik meestal binnen 5 minuten weer online. De spontane reboots blijven irritant, dat geef ik toe, vooral als je ergens mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Nu online
dafmay schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:36:
[...]

Yep, dat is de JB rom van VJ waar ik zojuist naar refereerde. Prima rom en ik gebruik 'm al af en aan sinds versie 3..., maar de rom kan zomaar gekke kuren (spontane reboots) gaan vertonen is mijn ervaring, dus ik ben er nu weer even klaar mee. In de (nabije) toekomst zal ik zeker de rom weer gaan installeren en uitproberen...want JB is allemaal wel erg strak&gelikt vind ik.
Draai hem nu sinds maandagavond en tot nu toe nog niks geks ondervonden met de laatste versie :) Dat A2SD werkt ook perfect, 120 apps er nu op staan en nog 110 mb vrij :D Verschil met mijn Legend waarop ik ongeveer 80 apps kon zetten en maar 24 mb over had.

[ Voor 6% gewijzigd door Ikkuh84 op 06-03-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Timocos schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:46:
[...]

Draai hem nu sinds maandagavond en tot nu toe nog niks geks ondervonden met de laatste versie :) Dat A2SD werkt ook perfect, 120 apps er nu op staan en nog 110 mb vrij :D Verschil met mijn Legend waarop ik ongeveer 80 apps kon zetten en maar 24 mb over had.
Yep dat was mij ervaring ook...roms van VJ werkten uitstekend en ik heb ze echt al langere tijd in gebruik, diverse versies. En sinds gisteren/vandaag opeens spontane reboots. Dat kan natuurlijk met de laatste versie 5.2 te maken hebben, omdat ik het nog nooit eerder heb gehad met eerdere versies van de rom. Maar goed...dat is koffiedik kijken :) Voorlopig even rust en zekerheid en met MW-9.5 verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

dafmay schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:27:
[...]

Goh...en dat was mij nog niet opgevallen :) Ik ga dan meteen die uit mw-9 halen. Edit : gedaan en NL woordenboek werkt nu prima.
Hoe heb je die geflashed, bij mij wil die hem niet vervangen. Ik boot in recovery en start dan adb op met dit commando: adb push LatinIME.apk /system/app/LatinIME.apk, waarbij de LatinIME.apk uit MW-9 komt. Maar als ik dan de telefoon weer boot staat de MW 9.5 versie er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MegaTronics schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:18:
[...]

Hoe heb je die geflashed, bij mij wil die hem niet vervangen. Ik boot in recovery en start dan adb op met dit commando: adb push LatinIME.apk /system/app/LatinIME.apk, waarbij de LatinIME.apk uit MW-9 komt. Maar als ik dan de telefoon weer boot staat de MW 9.5 versie er nog.
Ik doe het middels ES File Explorer...dat werkt bij mij altijd feilloos. De stappen (lijkt veel, maar valt mee):

- In ES explorer : Root opties aanzetten (Settings > Root) : Root explorer en Mount File System aanvinken.
- APK bestanden (uit MW-9) op sd kaartje plaatsen.
- Binnen ES Explorer op zoek naar die bestanden, kopieren en plakken in de System\App folder.
- Daarna (soms nodig) de eigenschappen van beide bestanden bekijken en de "permissions" aanpassen waar nodig naar :

user : read en write
group : read
other : read

En in sommige gevallen moet je de telefoon even een reboot geven...that's it :)

Edit : bij mij heeft ADB nog nooit gewerkt, vandaar deze "omslachtige" manier.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 06-03-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

dafmay schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:28:
[...]

Ik doe het middels ES File Explorer...dat werkt bij mij altijd feilloos. De stappen (lijkt veel, maar valt mee):

- In ES explorer : Root opties aanzetten (Settings > Root) : Root explorer en Mount File System aanvinken.
- APK bestanden (uit MW-9) op sd kaartje plaatsen.
- Binnen ES Explorer op zoek naar die bestanden, kopieren en plakken in de System\App folder.
- Daarna (soms nodig) de eigenschappen van beide bestanden bekijken en de "permissions" aanpassen waar nodig naar :

user : read en write
group : read
other : read

En in sommige gevallen moet je de telefoon even een reboot geven...that's it :)

Edit : bij mij heeft ADB nog nooit gewerkt, vandaar deze "omslachtige" manier.
Bedankt voor de info, het is nu wel gelukt. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MegaTronics schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:57:
[...]

Bedankt voor de info, het is nu wel gelukt. *O*
Ha...top! :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
dafmay schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:36:
[...]

Spontane reboots kwamen bij mij (v3) ook na een tijdje voor, wat te verhelpen was door Dalvik en cache te wissen.

Nu VJ CM10.1 | Jelly Bean 4.2.2 - v5.2 erop, es ff zien hoe die loopt. Op XDA zijn juist meldingen van het niet hebben van reboots. Eerste indruk is iig goed. Zeker met de Atom laucher erop.
MegaTronics schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:18:
[...]

Wat ik altijd doe daarmee is in 4EXT, menu Recovery, de optie te kiezen "Mount System als te wijzigen".
Daarna kun je die LatinIME.apk in de map zetten. Daarna weer unmounten en klaar.

[ Voor 26% gewijzigd door CultFreak op 06-03-2013 23:17 . Reden: toevoeging 4EXT ]

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:46
@CultFreak: Ik draai op VJ v5.1. Heb jij toevallig ook last van lag van het verschijnen van tekst op je scherm als je een bericht typt in whatsapp oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Ik heb momenteel overal lag. What voor Governor, I/O en snelheden gebruik jij?
Morgen maar verder pielen, wellicht iets te veel teruggezet qua apps/data.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Nu online
Titanium Backup geeft aan dat ik nog 110 mb vrij heb intern, maar als ik een app probeer te updaten in de market geeft ie aan onvoldoende ruimte :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Timocos schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:11:
Titanium Backup geeft aan dat ik nog 110 mb vrij heb intern, maar als ik een app probeer te updaten in de market geeft ie aan onvoldoende ruimte :?
Kan zijn dat je een aangepaste hboot hebt, waar de cache partitie erg klein van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Nu online
MegaTronics schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:19:
[...]

Kan zijn dat je een aangepaste hboot hebt, waar de cache partitie erg klein van is?
Hmm, en hoe kan ik dat controleren?

Ga nu proberen met Link2SD alles op mijn SD te zetten ipv met Titanium Backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:46
@CultFreak: Ik heb hier eigenlijk nog niks mee gedaan.

Governor staat bij mij op "ONDEMAND"
Minimale kloksnelheid is 245MHz
Maximale klksnelheid is 998MHz
I/O scheduler staat op DEADLINE
Instellen tijdens opstarten heb ik niet aangevinkt.

Ik zie het niet echt zitten om de governor op performance te zetten o.i.d. Zal ongetwijfeld meer stroom verbruiken, waardoor ik weer sneller met een lege batterij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Rom opnieuw geflashed, gaat nu wel rap. Ook met whatsapp.

Nu pielen met Pimp My Rom,
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1908269

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:18
Timocos schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:01:
[...]

Hmm, en hoe kan ik dat controleren?

Ga nu proberen met Link2SD alles op mijn SD te zetten ipv met Titanium Backup.
Zou je even moeten kijken welke Hboot je hebt en dan kun je kijken op http://alpharev.nl/ welke partitionering erbij hoort. Data++ heeft bijvoorbeeld maar 5MB, dat gaat niet altijd goed bij elke ROM.

In de TS staat ergens onder het kopje S-off hoe je kunt zien welke Hboot versie je hebt.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Heb er MildWild 9.5 op gezet, ik kom van 4.5 af. Wat een batterydrain is 9.5 in vergelijking! Kan ipv 1.5 dagen nu maar 1/2 dag met een batterij doen.

Meer mensen met dit probleem? Ik heb er de zelfde apps op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MW komt vandaag weer met iets nieuws...ben benieuwd :)

http://forum.xda-develope...hp?p=38903077&postcount=1

[ Voor 39% gewijzigd door dafmay op 08-03-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:29
Ben benieuwd!

Helaas heb ik slecht nieuws. Ik ga de Desire community verlaten... *cry cry* ;w
Gisteren een goede deal gesloten voor Galaxy S3. Vond dat ik na 3 jaar Desire wel mocht upgraden!
Veel galaxy S2's en S3's in handen gehad, vind ze toch wel erg fijn.

Desire heeft flink zijn best gedaan. Merkte laatste tijd toch wel dat hij sloom wordt, zeer slechte/brakke accu etc. Mag na 3 jaar wel eens een nieuwe telefoon.

Blijf hier nog wel beetje rondhangen om mijn Desire af en toe te upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
...een zwarte dag voor onze desire community indeed ;) Mooi van de goede S3 deal, dat is een supertoestel. Ik heb zelf ook flink wat gekeken naar nieuw toestel omdat ik ook weer eens mag...maar ik ben er nog niet uit (htc one x, sony experia z, of S3). Maar dat komt nog wel, voorlopig doet het oude beestje het nog prima :) Have fun met je nieuwe S3 en wellicht tot ziens ergens binnen tweakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Haha ja bijna een zwarte dag te noemen haha, heb hier toch een flinke tijd rondgelopen. Ben ook echt blij geweest met mijn Desire, heeft het toch al maar mooi 3 jaar volgehouden nu, petje af!

Keuze voor S3 heb ik toch wel vlot gemaakt. Twijfelde tussen S3, One X of Iphone. Iphone viel toch al wel af omdat ik voor het toestel nog flink moet bijbetalen. Bleef S3 en One X over. Voelde nu de drang eens voor een Samsung te gaan. De S2's en S3's die ik in handen heb gehad komen toch altijd wel prettig over. Loopt allemaal vloeiend en heb vroeger ook goede samsungs gehad.

Ik hoef ook niet perse nu direct de S4 of de HTC One, ik merk dat ik een goed toestel wil, maar niet perse de top of de hill en dan flink bijbetalen. Ik geloof er heilig in dat ik dan met de S3 wel weer 2-3 jaar vooruit kom.

Nou wellicht zie ik je daar nog eens Daffie. Ik blijf hier nog voorlopig wel rondneuzen hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Ik heb een nieuwe accu gekocht en ga nog maar ff door met m'n zilveren Desire. :)

Desalniettemin veel plezier met de s3. Als ik het geld had, had ik hem ook gekocht.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Heb het geluk van een mooi aanbod. Geen toestel kosten, 24 maanden lang 36euro per maand. Is voor mij behapbaar. Inclusief Vodafone 14,4mb internet, 4GB internet en 200 belminuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
CultFreak schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:53:
Ik heb een nieuwe accu gekocht en ga nog maar ff door met m'n zilveren Desire. :)

Desalniettemin veel plezier met de s3. Als ik het geld had, had ik hem ook gekocht.
Welke accu heb je gekocht?
Sleehond schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:21:
Heb het geluk van een mooi aanbod. Geen toestel kosten, 24 maanden lang 36euro per maand. Is voor mij behapbaar. Inclusief Vodafone 14,4mb internet, 4GB internet en 200 belminuten.
Die goeie ouwe tijd, waar je toptoestellen had voor 20tot25 p/m, met 300min+300 sms, &1gb. *O*

Ik ben nog steeds blij met mijn Desire, dat hij nog steeds sneller aanvoelt, langer op een versleten accu doet, dan menig andere toestellen onder de €150,-. (uitzonderingen daargelaten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Deze accu:
http://www.accu-shop.nl/htc-desire-g7-6078.html

Ik heb sim only abo en los mijn toestel gekocht toen hij uitkwam. Wat dat betreft ben ik nu kosten aan het besparen :)

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is er een rom met de optie cell broadcast on/off?
Mijn desire heeft last van het snel leeglopen(1/2 dag), waarschijnlijk door cell broadcasts
Accu snel leeg (div. toestellen)

CM10.1 heeft die niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
sander817 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 07:54:
is er een rom met de optie cell broadcast on/off?
Mijn desire heeft last van het snel leeglopen(1/2 dag), waarschijnlijk door cell broadcasts
Accu snel leeg (div. toestellen)

CM10.1 heeft die niet
Naar mijn weten ondersteunen custom ROMS voor de Desire deze optie niet, ik heb het in ieder geval nooit aan kunnen zetten. De standaard basis voor de meeste custom Roms bevat deze optie niet omdat hij er uit gesloopt wordt bij het "afslanken" van de ROM.

Ik zou het in eerste instantie een battery drain ergens anders zoeken. Ik merk bijvoorbeeld dat de custom ROM die ik nu heb ook de battery leegsleept tov. de vorige ROM die er op stond. Wat is de laadspanning op je accu als hij "vol" is?

[ Voor 8% gewijzigd door kjast op 13-03-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
Wat is lichtste en stabielste rom die er is? Ik heb nu CM10.1 er nu een week op maar nu inmiddels strooptraag, veel vastlopers en willekeurige uitvallers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkC50
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:04
Ik heb ook van alles geprobeerd, draai nu een aantal weken gewoon cm-7-20130201-NIGHTLY-bravo, hier te downloaden: http://download.cyanogenmod.org/?device=bravo Heel stabiel, lange batterijduur, maar ja je moet wel Android 2.3.7 willen. Blijft toch een android versie die het meest bij dit soort devices past.

[ Voor 1% gewijzigd door HenkC50 op 17-03-2013 09:13 . Reden: Foutive link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

HenkC50 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:20:
Ik heb ook van alles geprobeerd, draai nu een aantal weken gewoon cm-7-20130201-NIGHTLY-ace, hier te downloaden: http://download.cyanogenmod.org/?device=ace&type Heel stabiel, lange batterijduur, maar ja je moet wel Android 2.3.7 willen. Blijft toch een android versie die het meest bij dit soort devices past.
Die ROM die je aangeeft is voor de Desire HD, die voor de Desire staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkC50
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:04
MegaTronics schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 07:22:
[...]
Die ROM die je aangeeft is voor de Desire HD, die voor de Desire staat hier.
Sorry, inderdaad, dat is de juiste, ik heb ook een HD, vandaar.
De bijbehorende gapps vind je hier: http://goo.im/gapps/

[ Voor 8% gewijzigd door HenkC50 op 15-03-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
MW heeft weer een nieuwe rom, verdergaand op zijn CM8 Mildwild. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2188931
Het is een GB met Jelly Bean theme ofzo, ik kan er eerlijk gezegd ook geen touw meer aan vast knopen.

Ik heb eigenlijk irritaties aan MW Redux nu, vanwege de beperkte Quick Controls, ik kan er namelijk niet meer toevoegen die er standaard in staan.

Ook heeft het thema nog steeds wat flaws/bugs, en ik heb straks het idee dat hij het MW Redux topic weer kinderachtig dicht gaat gooien omdat mensen zich gaan afvragen of hij er nog aan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
Het maakt mij niet uit welke Android versie, ik wil alleen een ROM met apps op SD die licht en snel werkt voor komende 6 maanden. Ga dit weekend cm-7-20130201-NIGHTLY-ace wel 's proberen.

Wil later dit jaar wel overstappen op nieuwe telefoon (Iphone, HTC One) maar financieel even niet de middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
wheeler schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:49:
Het maakt mij niet uit welke Android versie, ik wil alleen een ROM met apps op SD die licht en snel werkt voor komende 6 maanden. Ga dit weekend cm-7-20130201-NIGHTLY-ace wel 's proberen.

Wil later dit jaar wel overstappen op nieuwe telefoon (Iphone, HTC One) maar financieel even niet de middelen.
Ik zal je dan gewoon MW Oxy aanraden. Een Erg stabiele ROM, energiezuinig en heeft niet de onnodige poespas. Ik denk zelfs dat je daarmee langer vooruit komt dan een half jaar.
De Desire i.c.m. met zulke goede roms, streeft nog steeds mobieltjes onder de €150 voorbij in gevoels performance, batterijduur en gebruiksgemak. (uitzonderingen daargelaten)

En de Ace is voor de Desire HD, dus ga hem niet flashen als je de Desire hebt.

(Dit is gewoon het Desire topic, niet het Desire S/Desire HD topic zoals sommige mensen lijken te denken)

[ Voor 7% gewijzigd door Holland1994 op 15-03-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zit me trouwens godsgruwelijk%^$%$@#$#@ dood te ergeren dat 99,9% van de roms met van die achterlijke KAK geluidjes en ringtones komen. Ik zet hem vaak maar op stil omdat de geluiden meer lijken op een dronken kotsende kameel dan fatsoenlijke geluidjes waar meer dan 1 seconden aandacht aan is besteed.

Ik ben de hele middag al opzoek naar die tweet/vogel/birdachtig geluidje die ik wel eens op sommige samsung toestellen hoor (die dat je een kort getjilp van een vogeltje hoort). Maar ik kan hem nergens vinden. Als ik zoek via google kom ik alleen maar irritante tweety en een hoop onzin geluiden tegen.
Heeft iemand hem toevallig ergens online staan?

[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 15-03-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Holland1994 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:48:
MW heeft weer een nieuwe rom, verdergaand op zijn CM8 Mildwild. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2188931
Het is een GB met Jelly Bean theme ofzo, ik kan er eerlijk gezegd ook geen touw meer aan vast knopen.

Ik heb eigenlijk irritaties aan MW Redux nu, vanwege de beperkte Quick Controls, ik kan er namelijk niet meer toevoegen die er standaard in staan.

Ook heeft het thema nog steeds wat flaws/bugs, en ik heb straks het idee dat hij het MW Redux topic weer kinderachtig dicht gaat gooien omdat mensen zich gaan afvragen of hij er nog aan werkt.
Ik draai deze rom sinds een aantal dagen en bevalt uitstekend!

Zeer vlot en soepel, veel extra CM instellingen, en ziet er strak uit. Alles werkt prima en tot nu toe geen enkel probleem tegengekomen, ook geen spontane reboots oid.

Het is eigenlijk een nieuwe versie van de voorgaande CM-8 rom, met wat cosmetische aanpassingen hier en daar :)

Mijn favoriet momenteel.

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 15-03-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 08:38
Ik gebruik nu (na eerst MW 4.3 geprobeerd te hebben) MildWild 9.5
Ik ben er toch niet gelukkig mee. Ik heb nu bij beide al een paar keer meegemaakt dat het scherm geen beeld meer geeft, en wat ik ook doen ik zie niets. Het enige dat helpt is de batterij eruit, en weer opnieuw starten.

Is er iemand die dat herkent? Is dat een MildWild-ding?

Ik heb al ontdekt dat je niet iets van apps2sd moet installeren op MW want dan werkt NU.nl niet meer. Ook vreemd.

Ik denk er nu oever om maar eens over te stappen op CM10.1_VJ_4.2.2_V5.3_March13
Iemand daar al ervaring mee? Is dat stabiel?
Nog andere suggesties?

Ik wil eerst iets hebben dat stabiel is voor ik een nederlands woordenboek en een ander toestenbord probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:36
Hendrik55 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:13:
Ik gebruik nu (na eerst MW 4.3 geprobeerd te hebben) MildWild 9.5
Ik ben er toch niet gelukkig mee. Ik heb nu bij beide al een paar keer meegemaakt dat het scherm geen beeld meer geeft, en wat ik ook doen ik zie niets. Het enige dat helpt is de batterij eruit, en weer opnieuw starten.

Is er iemand die dat herkent? Is dat een MildWild-ding?

Ik heb al ontdekt dat je niet iets van apps2sd moet installeren op MW want dan werkt NU.nl niet meer. Ook vreemd.

Ik denk er nu oever om maar eens over te stappen op CM10.1_VJ_4.2.2_V5.3_March13
Iemand daar al ervaring mee? Is dat stabiel?
Nog andere suggesties?

Ik wil eerst iets hebben dat stabiel is voor ik een nederlands woordenboek en een ander toestenbord probeer.
Probleem met custom rom is vaak dat het ook per toestel verschilt hoe een ROM draait. Sommige hebben nooit problemen met een bepaalde rom en andere weer wel. Als je hiermee aan de slag gaat is er eigenlijk meet 1 mogelijkheid en dat is proberen.

Als je voor je begint een nandroid backup maakt dan kun je rustig testen. Bevalt hij niet dan restore je de nandroid weer en is je toestel weer in de staat voor je ging testen. Zorg wel dat je backup even kopieert naar je PC omdat je soms je SD kaart moet formateren en dan ben je de backup kwijt.

Lees ook altijd goed over apps2sd bij de ROM maker. Veel makers bouwen dit al standaard in en hoef je alleen maar een EXT3 of EXT4 partitie aan te maken zodat dit werkt. Door zelf met apps2sd te gaan stoeien kun je dan problemen krijgen omdat er al scripts in de ROM verwerkt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Bedankt voor je antwooord MikeOO

Wat betreft apps2sd kan ik me dat voorstellen.
Wat betreft het testen; je moet er toch even een tijdje mee werken om tegen problemen aan te lopen. Ook moet er e.e.a aan apps op, en dan kost het altijd weer even tijd.
Welke ROM draai jij, of waar heb je goede ervaringen mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Hendrik55 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:13:
Ik heb nu bij beide al een paar keer meegemaakt dat het scherm geen beeld meer geeft, en wat ik ook doen ik zie niets. Het enige dat helpt is de batterij eruit, en weer opnieuw starten.
Ik heb dat ook. En soms na lang wachten gaat het scherm toch weer aan. Hij lijkt ergens op te hangen.
Ik heb het bij alle ROM's, dus denk dat het een hardware probleem is.

Ik las net op XDA het volgende, wat wellicht kan helpen.
For those who have problems with some bugs I recomand to disable screen on animations (because some time the screen remains black and the key buttons on)
Maar waar zit de optie verstopt om de animatie uit te zetten in JB?

[ Voor 24% gewijzigd door CultFreak op 20-03-2013 19:42 . Reden: toevoeging oplossing? ]

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
[

[...]

Nou en die heb ik dan weer voor jou gevonden: Instellingen --> Weergave--> Animatie :)
Althans daar zit hij bij mij in MildWild 9.5
Ik heb hem nu uitgezet.... Kijken of het helpt.

Bedankt voor de tip

[ Voor 6% gewijzigd door Hendrik55 op 20-03-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Hendrik55 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:08:
Bedankt voor je antwooord MikeOO

Wat betreft apps2sd kan ik me dat voorstellen.
Wat betreft het testen; je moet er toch even een tijdje mee werken om tegen problemen aan te lopen. Ook moet er e.e.a aan apps op, en dan kost het altijd weer even tijd.
Welke ROM draai jij, of waar heb je goede ervaringen mee??
Zelf heb ik een HTC One X maar voor mijn ouders heb ik beide voorzien van Mildwild CM 4.6 een tijdje terug. Is niet de nieuwste maar draait zeer stabiel en zonder problemen.

Via titanium backup kun je een backup maken van je apps + data. Backup veilig stellen op PC.
Nieuwe ROM installeren en Titanium weer installeren.
Backup op SD terugzetten als de SD geformatteerd is geweest.
Backup terugzetten en je nieuwe ROM is weer maar al je APPS en instellingen.

Dit gaat meestal wel goed.

Zo kun je heel snel switchen en proberen. Als je zorgt dat je een goede Nandroid hebt kun je waar je ook bent deze terugzetten als je merkt dat je toch problemen krijgt.

Ik maak regelmatig een nieuwe nandroid van beide toestellen. Dan heb ik altijd een recente backup als er iets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Hendrik55 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:55:
[...]

Nou en die heb ik dan weer voor jou gevonden: Instellingen --> Weergave--> Animatie :)
Althans daar zit hij bij mij in MildWild 9.5
Ik heb hem nu uitgezet.... Kijken of het helpt.

Bedankt voor de tip
In mijn ROM zit die optie niet. Maar gevonden hoe je het kunt uitzetten. Gebruik in build.prop de volgende waarde: debug.sf.hw=0

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CultFreak schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:27:
[...]

Ik heb dat ook. En soms na lang wachten gaat het scherm toch weer aan. Hij lijkt ergens op te hangen.
Ik heb het bij alle ROM's, dus denk dat het een hardware probleem is.

[...]

Die zit "verborgen" onder Developers opties...ik heb het in het Engels, dus als volgt :

Settings > About Phone (onderste optie in de lijst) > klik 7x op Build nr...daarna krijg je de Developers opties erbij in het Instellingen Menu. Daarnaartoe en ergens in het midden heb je 3 aparte instellingen voor animatie. Ik heb dat spul allemaal op "uit" staan...de rom is dan op z'n soepelst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Ja, die heb ik ook. Maar daar gaat de tv animatie niet van weg.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik gebruik verder nog de app Lockscreen Policy (een aanrader!) en heb zelf nergens de bekende tv animatie.

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 21-03-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Een nieuwe dag, een nieuwe ROM: Slim VJ Jelly Bean 4.1.2 - v1.0
Veeeel tweakmogelijkheden en lekker rap. Heerlijk tot zover.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mooi...die gaan we eens ff aan de tand voelen! ;)

So far...so good. Prima lichte en snelle rom, zelfs lichter dan de VJ 4.1.2 v3.1. Ik heb 110Mb vrij in Systeem (stock hboot 250Mb). Deze rom bevalt mij prima, eens zien of alles stabiel werkt en blijft (geen spontane reboots e.d.).

[ Voor 82% gewijzigd door dafmay op 22-03-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Tot nu toe geen rare dingen gehad.

Er zijn ook softkeys trouwens, aanzetten zit verstopt tussen de interface opties.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:30
Mijn Desire heeft geen zin meer om te booten. :'( Was al een tijdje een tevreden gebruiker van Mildwild 4.4, maar wilde nu upgraden naar 4.9 en gelijk het toestel s-off maken en een andere HBOOT flashen.
Het s-off maken is gelukt, het flashen van een custom HBOOT ook (Oxygen r2), maar na het flashen van Mildwild 4.9 en rebooten blijft hij op het witte HTC screen hangen. Ik heb uiteraard vantevoren een full wipe gedaan. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoofie
  • Laatst online: 12-09 21:59
Andere hboot, ik heb tot een week of 2 terug ook Oxygen gedraaid, met de bijbehorende hboot.
En ook bij wilde de MW 4.9 niet opstarten, bleef op het witte htc scherm hangen.
De /system is te klein, het flashen van de hboot CM7 r2 heeft bij mij het probleem opgelost...

@Liander:Ja, ik snap dat jullie een probleem hebben, en nee, dat geeft jullie niet het recht ons op een ongeoorloofde manier geld af proberen te troggelen... Dank voor het crediteren van de onterechte factuur, nu de rest van Nederland nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Stoofie schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:39:
Andere hboot, ik heb tot een week of 2 terug ook Oxygen gedraaid, met de bijbehorende hboot.
En ook bij wilde de MW 4.9 niet opstarten, bleef op het witte htc scherm hangen.
De /system is te klein, het flashen van de hboot CM7 r2 heeft bij mij het probleem opgelost...
Ik heb CM7 r2 ook al geprobeert, maar daarmee heb ik hetzelfde probleem.

Update: Nandroid backup teruggezet en weer opnieuw een full wipe gedaan en ROM geflasht. Nu boot hij opeens wel. Vreemd, maar het werkt in ieder geval :).

Helaas werkt PDroid niet op Mildwild 4.9, althans, door de Pdroid patch freezed hij. Dan maar weer terug naar 4.4. |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Lee245 op 22-03-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Lee245 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:06:
[...]

Ik heb CM7 r2 ook al geprobeert, maar daarmee heb ik hetzelfde probleem.

Update: Nandroid backup teruggezet en weer opnieuw een full wipe gedaan en ROM geflasht. Nu boot hij opeens wel. Vreemd, maar het werkt in ieder geval :).

Helaas werkt PDroid niet op Mildwild 4.9, althans, door de Pdroid patch freezed hij. Dan maar weer terug naar 4.4. |:(
Probeer anders eens LBE Privacy Guard misschien dat deze wel werkt. Gebruikte ik ook altijd op mij Desire.

Dat je telefoon niet verder start kan ook aan je SD liggen. Heb je deze ook geformatteerd en opnieuw EXT3 of EXT4 aangemaakt. Dit wil wel eens helpen. Anders eens een andere SD proberen. Veel vage problemen hebben met sd te maken. De ene rom werkt er prima mee en de andere wil niet doen.
En inderdaad even goed lezen welke HBOOT er wordt aanbevolen bij een ROM.

Voordeel met de Desire is dat je hem niet zo snel stuk maakt met flashen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
MikeOO schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 07:57:
[...]

Probeer anders eens LBE Privacy Guard misschien dat deze wel werkt. Gebruikte ik ook altijd op mij Desire.

Dat je telefoon niet verder start kan ook aan je SD liggen. Heb je deze ook geformatteerd en opnieuw EXT3 of EXT4 aangemaakt. Dit wil wel eens helpen. Anders eens een andere SD proberen. Veel vage problemen hebben met sd te maken. De ene rom werkt er prima mee en de andere wil niet doen.
En inderdaad even goed lezen welke HBOOT er wordt aanbevolen bij een ROM.

Voordeel met de Desire is dat je hem niet zo snel stuk maakt met flashen. >:)
LBE Privacy Guard krijgt niet zulke goede reviews; veel vastlopers etc zie ik. Pdroid ben ik al een tijdje een tevreden gebruiker van.

Ik had hem niet helemaal geformatteerd, want ik had geen zin om mijn muziekcollectie van 20GB weer naar de SD te schrijven met 9 Mb/s. Had alleen de EXT4 partitie geformatteerd. Ik zal vandaag en morgen hem toch nog maar eens helemaal opnieuw formatteren en nog wat ROMs uitproberen (icm Pdroid). Maar Pdroid werkt sowieso niet op alle ROMs, wat toch erg jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CultFreak schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:34:
Tot nu toe geen rare dingen gehad.

Er zijn ook softkeys trouwens, aanzetten zit verstopt tussen de interface opties.
Mbt Slim VJ JB : doet bij jou het NL toetsenbord ook geen woordvoorspellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Heeft iemand nog een goede prettig lezende handleiding voor het formatteren van een sd kaart met ext 4?

Ik heb er ergens één gezien, maar kan hem niet meer vinden.

Ik moet toch maar weer eens wat anders proberen, want mijn mw 9.5 is inmiddels al weer 2x vast geslagen (geen beeld meer). Ik weet echter nog niet wat. Ik wil iets dat gewoon werkt, zonder vastlopers en dergekijke. Las dat MildWild ook weer iets nieuws heeft/maakt. Misschien dat het beter zou zijn dat hij iets 99% stabiel maakt.... In plaats van telkens iets nieuws...
Maar dat is kennelijk niet gebruikelijk in deze wereld...

Ik hou me aanbevolen voor tips voor een STABIELE (met hoofdletters) rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nieuwe versie van VJ CM10.1 JB 4.2.2 is uit. Deze is erg compact geworden, en dus ook erg vlot&soepel. Ik heb 105Mb vrij (stock hboot 250Mb). Hetzelfde dus als bij VJ's Slim JB rom :)

Een aanrader denk ik (is wel nog te vroeg om te kunnen inschatten qua stabiliteit...al zit dat vaak wel goed bij VJ roms in mijn ervaring).

http://forum.xda-develope...hp?p=35994924&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
dafmay schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:46:
[...]

Mbt Slim VJ JB : doet bij jou het NL toetsenbord ook geen woordvoorspellingen?
Nee, doet hij niet. Maar je kunt denk ik een LatinIME in /system zetten neem ik aan. Ik ga dat ook ff doen.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hendrik55 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:50:
Heeft iemand nog een goede prettig lezende handleiding voor het formatteren van een sd kaart met ext 4?

Ik moet toch maar weer eens wat anders proberen, want mijn mw 9.5 is inmiddels al weer 2x vast geslagen (geen beeld meer). Ik weet echter nog niet wat. Ik wil iets dat gewoon werkt, zonder vastlopers en dergekijke. Las dat MildWild ook weer iets nieuws heeft/maakt. Misschien dat het beter zou zijn dat hij iets 99% stabiel maakt.... In plaats van telkens iets nieuws...

Custom rom en stabiel in 1 zin...ja het kan is mijn ervaring, maar ikzelf maak dan ook zeer beperkt gebruik van mijn Desire (email, sms, whatsapp). Je zult ben ik bang toch echt gewoon wat roms moeten uitproberen om te zien wat lekker loopt op jouw tel.

Mildwild roms zijn over het algemeen goed en stabiel. Geen idee waarom het op jouw telefoon een probleem geeft...aan de rom ligt het 99% zeker niet.

De JB roms van VJ lopen op mijn Desire prima en stabiel...die kun je ook proberen. Bij voorkeur zou ik dan een 4.1.2 versie nemen en niet de 4.2.2. Ook al lopen beide versies bij mij uitstekend.

Ik gebruik 4ext Recovery voor alles...geen enkel, nul komma noppes probleem gehad...en dat na honderden keren flashen van custom roms _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CultFreak schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:44:
[...]

Nee, doet hij niet. Maar je kunt denk ik een LatinIME in /system zetten neem ik aan. Ik ga dat ook ff doen.
Ik heb dit al geprobeerd met de apps uit andere VJ JB roms...helaas niets werkt.

Maar....ondertussen van VJ Slim af omadt er een nieuwe 4.2.2 versie uit is...en zoals je kunt lezen in mijn eerdere post is die net zo goed/snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Ach, ik probeer de VJ Slim nog ff. Werkt nog prima.
Ik ga de LatinImeDictionaryPack.apk uit die nieuwe 4.2.2. VJ proberen.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
dafmay schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:47:
[...]

Ik gebruik 4ext Recovery voor alles...geen enkel, nul komma noppes probleem gehad...en dat na honderden keren flashen van custom roms _/-\o_
Hoe regel ik dat? Heb een verse sd class 10 liggen. Maar het allemaal nog een beetje abacadabra voor mij. Ik wil best wat uitzoeken en experimenteren, maar het moet niet te veel tijd kosten. Voor mij is die telefoon een gebruiksvoorwerp, dat moet werken. Dat zoeken kost tijd en schiet niet op dus ik had gehoopt dat er iemand een lekkere duidelijke handleiding had. Een soort "best practice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Op pagina 1 (startpost) van dit topic staat een zeer uitgebreide handleiding waar veel tijd en moeite in is gestoken...begin daar eens. Ps ook alles over recovery...

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 24-03-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Kijk daar heb ik wat aan. Ik ga er naar kijken. Hoop dat het nog actueel is. Bedankt

Die pdf uit de introductie moet ik maar eens lezen om er een beetje te begrijpen... En dan maar eens verder experimenteren!

[ Voor 43% gewijzigd door Hendrik55 op 24-03-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
4ext is super. :)

De LatinImeDictionaryPack.apk uit de 4.2.2. VJ werkte niet. Een GB LatinIME.apk werkte wel. Gewoon overschrijven.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Weer een nieuwe optie ..... [ROM] [March 24 2013] MildWild Sense A2SD+
Die ga ik ook in de gaten houden.... Ik hoop dat die stabiel wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Hendrik55 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:50:

Als je een stabiele rom zoekt kan ik Mildwild 4.9 zeker aanraden. Heeft een aantal nuttige tweaks om o.a. accuduur te verhogen. Voor de rest is het een redelijk kale rom, maar perfect voor de niet veel eisende gebruiker die iets wil wat gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CultFreak schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:13:
4ext is super. :)

De LatinImeDictionaryPack.apk uit de 4.2.2. VJ werkte niet. Een GB LatinIME.apk werkte wel. Gewoon overschrijven.
Ik heb de ICS keyboard (johntanmi) uit de Google Playstore geplukt...werkt perfect.

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 25-03-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Nu online
Weet er iemand wat het verschil is tussen:

VJ CM10.1 | Jelly Bean 4.2.2 - v5.4 Stock/Sense/Data++
en
[ROM][PRE-ALPHA] Jelly Bean 4.2.2 - Pre-alpha 1 [14.02.13]

Want aangezien de ROM van VJ gebaseerd is op de versie eronder kan ik eigenlijk niet echt verschillen ontdekken. Heb zelf nu V5.2 een tijdje draaien van VJ, maar laatste tijd reageert mijn telefoon soms niet meer op de aan/uit knop en trackball button om hem aan te zetten.
Tevens heb je bij de Pre-Alpha versie geen soft-reboots.
Maar waarom kiezen we dan toch voor de VJ versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
VJ is obv CM10.1. Dus een boel meer instellingen. Ik dacht dat de Nikez rom niet is obv CM...maar ik kan mij vergissen.

Edit : ik heb geen last van reboots bij VJ. Laatst op v5.2 (uit m'n hoofd) pas voor het eerst een reboot gehad...

[ Voor 45% gewijzigd door dafmay op 25-03-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Nu online
dafmay schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:36:
VJ is obv CM10.1. Dus een boel meer instellingen. Ik dacht dat de Nikez rom niet is obv CM...maar ik kan mij vergissen.

Edit : ik heb geen last van reboots bij VJ. Laatst op v5.2 (uit m'n hoofd) pas voor het eerst een reboot gehad...
Ah zie het nu (net even de laatste Alpha versie geinstalleerd). Dan maar eens de 5.4 versie proberen. Misschien komen die freezes wel doordat ik 'Pimp My Rom' gebruik om nog instellingen te veranderen.

En die soft-reboots komen vanzelf wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Timocos schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:38:
[...]

Ah zie het nu (net even de laatste Alpha versie geinstalleerd). Dan maar eens de 5.4 versie proberen. Misschien komen die freezes wel doordat ik 'Pimp My Rom' gebruik om nog instellingen te veranderen.

En die soft-reboots komen vanzelf wel ;)
Nah...ik draai VJ nu al lang genoeg (maanden) dus zeer weinig kans meer op grote veranderingen waardoor spontane reboots kunnen optreden.

Inmiddels draai ik weer even de Slim versie van VJ 4.1.2. Dit is toch wel de fijnste JB rom tot nog toe imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Ja, erg stabiel.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Lee245 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:38:
[...]

Als je een stabiele rom zoekt kan ik Mildwild 4.9 zeker aanraden. Heeft een aantal nuttige tweaks om o.a. accuduur te verhogen. Voor de rest is het een redelijk kale rom, maar perfect voor de niet veel eisende gebruiker die iets wil wat gewoon werkt.
Heb ik al geprobeerd, maar die liep ook vast bij mij.. Daarom ben ik op zoek naar wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Vandaag maar eens een nieuwe rom er op gezet.

[ROM/4.2.2] [March 25 2013] VJ CM10.1 | Jelly Bean 4.2.2 - v5.4.1 Stock/Sense/Data++

Verse 4 Gb sd class 10. Ext3 partitie er op en het lijkt te draaien als een zonnetje. Ik heb dat al eens geconverteerd naar ext4, maar daar kwam ellende van kon ik opnieuw beginnen. Als iemand nog een tip heeft om life zonder verlies van gegevens te converteren dan houd ik mij aanbevolen.

Ik moet nog een beetje instellen en naar mijn hand zetten, maar ik ga hem eens een week er op laten staan en kijken hoe dat loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Hendrik55 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:17:
Vandaag maar eens een nieuwe rom er op gezet.

[ROM/4.2.2] [March 25 2013] VJ CM10.1 | Jelly Bean 4.2.2 - v5.4.1 Stock/Sense/Data++

Verse 4 Gb sd class 10. Ext3 partitie er op en het lijkt te draaien als een zonnetje. Ik heb dat al eens geconverteerd naar ext4, maar daar kwam ellende van kon ik opnieuw beginnen. Als iemand nog een tip heeft om life zonder verlies van gegevens te converteren dan houd ik mij aanbevolen.

Ik moet nog een beetje instellen en naar mijn hand zetten, maar ik ga hem eens een week er op laten staan en kijken hoe dat loopt.
Waarom niet direct een EXT4 aanmaken voor je gaat Flashen. Mogelijk dat er iets fout gaat met converteren.

Maakt een backup met bv Titanium van je eigen APPS + Data
Maak een Nandroid
Kopieer de inhoud van SD naar PC.
Formateer de SD met bv SDFormatter zodat alle partities weg zijn.
Kopieer de nieuwe ROM naar SD, flash de rom, en maakt de EXT4 partitie aan en doe een full wipe etc.
Kopieer de inhoud terug naar SD vanaf PC.
Start de GSM weer op met SD kaartje.
Stel de ROM in en herstel je APPS+DATA met Titanium.
Op pag 1 staat ook een stukje over backup maken.

Als je een nieuwe ROM gaat gebruiken kun je het beste opnieuw beginnen. ALs je dat niet wilt dan zet je dus je APPS en DATA terug. Maar dit kan soms voor problemen zorgen dus als je problemen krijgt of foutmeldingen dan nogmaals flashen en zonder backup gaan testen.

[ Voor 32% gewijzigd door MikeOO op 31-03-2013 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Bedankt MikeOO
Is iets voor na de paaseieren...
Heeft iemand al uitgezocht wat het verschil in snelheid is tussen ext3 en ext4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Hendrik55 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:06:
Bedankt MikeOO
Is iets voor na de paaseieren...
Heeft iemand al uitgezocht wat het verschil in snelheid is tussen ext3 en ext4?
Dat hebben vele aan voor je gedaan.
https://www.google.com/se...ference%20ext%20vs%20ext4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
MikeOO schreef op zondag 31 maart 2013 @ 08:30:
[...]

Waarom niet direct een EXT4 aanmaken voor je gaat Flashen. Mogelijk dat er iets fout gaat met converteren.
Kopieer de nieuwe ROM naar SD, flash de rom, en maakt de EXT4 partitie aan en doe een full wipe etc.
Zo ongeveer heb ik dat ook gedaan, maar ik kreeg geen optie om een ext4 partitie aan te maken dus toen werd het ext3. Die heb ik later geconverteerd en toen werkte er heel veel niet meer o.a. Google Play. Ik las ergens dat er staandaard een ext3 wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Hendrik55 schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:43:
[...]

Zo ongeveer heb ik dat ook gedaan, maar ik kreeg geen optie om een ext4 partitie aan te maken dus toen werd het ext3. Die heb ik later geconverteerd en toen werkte er heel veel niet meer o.a. Google Play. Ik las ergens dat er staandaard een ext3 wordt gemaakt.
Probeer het eens met 4EXT Recovery Touch. Werkt erg goed op de Desire.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1377759

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:39
Ik heb alweer een hele poos Oxy ZM draaien. Dat bevalt prima, echter ik kan helaas geen proxy instellen via Wifi (wel via mijn 3G APN).

Iemand een idee of dit opgelost kan worden? Of heb ik echt een andere ROM nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
musicfreak schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:31:
Ik heb alweer een hele poos Oxy ZM draaien. Dat bevalt prima, echter ik kan helaas geen proxy instellen via Wifi (wel via mijn 3G APN).

Iemand een idee of dit opgelost kan worden? Of heb ik echt een andere ROM nodig?
Ik liep met Mildwild ook al tegen dat probleem aan. Volgens mij zijn er wel apps te vinden waarmee je een proxy kan instellen. Heb daar verder zelf nog weinig ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbeer
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 16:02
Heeft er iemand dit http://bcmon.blogspot.be/ al geprobeerd en werkende gekregen op de desire?

Het zou mogelijk zijn, maar voor mij werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
....zucht, ik kan weer eens iets niet vinden. Vragen kan altijd, want misschien weet iemand hier het antwoord.

Elke keer als ik gebeld word en het gesprek beëindig, krijg ik het meldiingsgeluid te horen. Er zal dus ergens wel een instelling zijn, maar ik kan hem nergens vinden. Ik wordt er gek van. Ik hoef helemaal niet te horen dat een gesprek is beëindigd, omdat dat al weet.

Ik draai nu [March 25 2013] VJ CM10.1 | Jelly Bean 4.2.2 - v5.4.1
Best stabiel eigenlijk, alleen is het wel zoeken,zoeken,zoeken....
=================================================
Wie zoek vindt ook wel een wat: Het is de "LowSoundDetection" (het geluid was helemaal niet zacht...)
Als je dat uit zet is het probleem (tijdelijk, tot de volgende rebooot als ik het goed heb..) verholpen.

Je vindt het onder: Check in Settings - Applications - Running aps - Alles :)

[ Voor 24% gewijzigd door Hendrik55 op 03-04-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
pbeer schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:01:
Heeft er iemand dit http://bcmon.blogspot.be/ al geprobeerd en werkende gekregen op de desire?

Het zou mogelijk zijn, maar voor mij werkt het niet.
Vraag mij af of dit werkt. Kan geen info vinden over de chipset icm de Desire. Alleen een verwijzing naar de Desire Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
oeps

[ Voor 113% gewijzigd door Gabliboeba op 04-04-2013 16:27 . Reden: oeps ]

Pagina: 1 ... 28 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]