Mildwild redux is het niet voor mij. Bijna 10 procent per uur verloren zonder internet in idle, waar dat eerder 2 procent had mogen zijn...
Hmm, wat versta je onder "zonder internet"?
. Heb je dan ook alle synchronisaties uit staan en zo?
2% per uur kan ik op mijn Incredible S iig alleen maar van dromen, hoe zuinig ik ook alles heb staan zonder het effectief een 'dumb phone' te maken en ongeacht welke rom/kernel of combi ik gebruik.
De Desire van m'n vriendin met VJ JB houdt gemiddeld aan het einde van de dag ('s ochtends van de lader) oong. 50% batterij over indien grotendeels op 3g en met gewoon gmail, contacten en calendar, latitude, talk en whatsapp aan. Zeg paar per 12 uur ong. 50% afname. Overigens best knap voor een meer dan 2,5 jaar oude accu
Dat laatste resulteert er trouwens wel in dat hij er vanaf iedere waarde onder de 20% ineens mee kan ophouden.
Overigens wil de Desire van m'n vriendin met de meest recente VJ JB nog wel geregeld rebooten, zelfs als ik de max cpu freq wat omlaag gooi
2% per uur kan ik op mijn Incredible S iig alleen maar van dromen, hoe zuinig ik ook alles heb staan zonder het effectief een 'dumb phone' te maken en ongeacht welke rom/kernel of combi ik gebruik.
De Desire van m'n vriendin met VJ JB houdt gemiddeld aan het einde van de dag ('s ochtends van de lader) oong. 50% batterij over indien grotendeels op 3g en met gewoon gmail, contacten en calendar, latitude, talk en whatsapp aan. Zeg paar per 12 uur ong. 50% afname. Overigens best knap voor een meer dan 2,5 jaar oude accu
Overigens wil de Desire van m'n vriendin met de meest recente VJ JB nog wel geregeld rebooten, zelfs als ik de max cpu freq wat omlaag gooi

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 22-01-2013 11:15 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Precies de reden dat ik het ook liever de CM versie wil hebben.kjast schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:14:
[...]
Redux wordt niet meer ontwikkeld en is closed source. Voor mij dus een reden om met de CM versie te pakken.
Ik heb nu maar de kernel van manu geflashed, (heb Mildwild cm) met havs, axi, bfs, verbruik lijkt iets om laag te gaan. Nu nog maar 2 à 3% per nacht en ik krijg hem stabiel op 1,2 ghz
Hmm...vreemdSj44k13 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:37:
Mildwild redux is het niet voor mij. Bijna 10 procent per uur verloren zonder internet in idle, waar dat eerder 2 procent had mogen zijn...
G data (dus niet 3G/H)
Email sync uit
CPU 245-1113
5% verbruik in 15 uur standby.
Goed dat ik toch nog even hier kijk voordat ik MW Redux flash op het toestel van mijn vrouw, toch maar de CM7 versie gekozen
Ik ga zo eens even kijken of het een fijne ROM is.
Ik ga zo eens even kijken of het een fijne ROM is.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Nieuwe MildWild Oxygen uit!
(V-4.9 JG)
Loopt tot nu toe zeer stabiel, mooie statusbalk ook! Ga deze een tijdje houden denk ik.
Loopt tot nu toe zeer stabiel, mooie statusbalk ook! Ga deze een tijdje houden denk ik.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Tsjonge en daar gaan we weer 
Overigens ook weer een nieuwe uit van VJ...v4.6
http://forum.xda-develope...hp?p=35994924&postcount=1
Overigens ook weer een nieuwe uit van VJ...v4.6
http://forum.xda-develope...hp?p=35994924&postcount=1
Toch zal ik hier vanaf nu denk ik wat minder komen. De kogel is door de kerk en vriendin was het gepruts met de Desire toch wel een beetje zat aan het worden. Dus ze heeft een Galaxy Ace 2 besteld. Geen slechte keus denk ik (en qua specs nog verdacht veel op de Desire lijkend, behalve wat nieuwere GPU en dual-core CPU ).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Begrijp ik
Denk een pima keuze gedaan vwb nieuw toestel.
Ik vind cm nog wat mooier, maar batterij verbruik is gewoon wat hoger dan bij oxy. Ik dacht eerst weer dat MW de ontwikkeling ging staken, maar het blijft doorgaan voor MW oxyKirovAir schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:15:
Nieuwe MildWild Oxygen uit!(V-4.9 JG)
Ontwikkeling is uiteindelijk toch gestaakt helaas.Holland1994 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:40:
[...]
Ik vind cm nog wat mooier, maar batterij verbruik is gewoon wat hoger dan bij oxy. Ik dacht eerst weer dat MW de ontwikkeling ging staken, maar het blijft doorgaan voor MW oxy
Moet zeggen dat deze 'final' versie wel eindelijk weer de kwaliteit van 4.3 haalt! Geen lelijke statusicons meer, GPS is ook gefixed. In combinatie met Go Launcher EX en alle visuele effecten aan loopt het nog steeds ontzettend vloeiend en voelt het eindelijk ook als een compleet thema.
Statusbalk improvements zijn ook niet te missen:

Enige nadeel zijn de (kleine) artifects in de bel-geschiedenis. Ik zal eens kijken of ik deze misschien zelf nog kan fixen op een manier.
Dit betreft de telefoon van een maat van me, ga zelf nu eens de nieuwe Nikez proberen, mocht dat niets zijn maar weer eens een CM build van MildWild erop gooien.
[ Voor 3% gewijzigd door KirovAir op 24-01-2013 14:41 ]
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Ziet er zeker strak uit. Voor de duidelijkheid...is dit dus MW Oxygen 4.9 JG?
Ik wil mijn HTC Desire S Rooten naar andiod 4.X,
Welke kan ik hiervoor beste gebruiken en draait stabiel?
Eens tijd voor wat anders dan de standaard 2.3.5
Ik denk dat je weer terug gaat hahaKirovAir schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:37:
[...]
Ontwikkeling is uiteindelijk toch gestaakt helaas.
Moet zeggen dat deze 'final' versie wel eindelijk weer de kwaliteit van 4.3 haalt! Geen lelijke statusicons meer, GPS is ook gefixed. In combinatie met Go Launcher EX en alle visuele effecten aan loopt het nog steeds ontzettend vloeiend en voelt het eindelijk ook als een compleet thema.
Statusbalk improvements zijn ook niet te missen:![]()
[afbeelding]
Dit betreft de telefoon van een maat van me, ga zelf nu eens de nieuwe Nikez proberen, mocht dat niets zijn maar weer eens een CM build van MildWild erop gooien.
Welke kernel ga je dan gebruiken als je terug gaat naar MW CM?
Ja.dafmay schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:38:
Ziet er zeker strak uit. Voor de duidelijkheid...is dit dus MW Oxygen 4.9 JG?
Dit is het verkeerde topic, je moet naar: [HTC Desire S] Rooten en Custom ROM'slekrutes schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:38:
Ik wil mijn HTC Desire S Rooten naar andiod 4.X,
Volgensmij bloed de Desire rom comunity een beetje dood of niet?
Ik zoek een nieuwe rom met oude vertrouwde sense maar kan niets boeiend vinden.
misschien:
[15-9][4.1.2][JB:CM10:PA] PARANOIDANDROID [2.54-2] & PACman [v17][JB:CM+PA+AOKP:AiO]
of
[ROM][15/09][STABLE][Sense2.1+3.0GB]InsertCoin CM7 HBOOT/STOCK 1.1.4-Kernel Update #2
maar eens proberen
misschien:
[15-9][4.1.2][JB:CM10:PA] PARANOIDANDROID [2.54-2] & PACman [v17][JB:CM+PA+AOKP:AiO]
of
[ROM][15/09][STABLE][Sense2.1+3.0GB]InsertCoin CM7 HBOOT/STOCK 1.1.4-Kernel Update #2
maar eens proberen
[ Voor 54% gewijzigd door kaasaanfiets op 24-01-2013 22:04 ]
Dat komt omdat veel mensen juist van Sense afwillen, en liever vanilla Android willen. Sense neemt veel ruimte in, en is een vertragende factor, en zal ook moeilijker in een ROM te krijgen zijn. Ik zou het zeker niet als een teken zien dat de community een dood bloed.kaasaanfiets schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:59:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Feit blijft wel dat er minder mensen met sense roms bezig zijn.gambieter schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:38:
[...]
Dat komt omdat veel mensen juist van Sense afwillen, en liever vanilla Android willen. Sense neemt veel ruimte in, en is een vertragende factor, en zal ook moeilijker in een ROM te krijgen zijn. Ik zou het zeker niet als een teken zien dat de community een dood bloed.
Er zijn inderdaad mensen die niks van sense moeten hebben maar er zijn ook genoeg mensen die sense wel prettig vinden werken waaronder ik en die roms zijn maar moeilijk te vinden.
Als ik es op xda rond kijk zie ik nou niet heel veel vernieuwde roms op die van nikez na die ik nu heb draaien.
This says it all...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328
[ Voor 5% gewijzigd door kaasaanfiets op 25-01-2013 01:49 ]
Tja, wat verwacht je tegenwoordig van een toestel wat bijna 3 jaar oud is. Ik vind het al bewonderenswaardig dat ze 4.2 erop krijgen!kaasaanfiets schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:47:
[...]
Feit blijft wel dat er minder mensen met sense roms bezig zijn.
Ja, dat klopt. Ik vind zelf persoonlijk niks aan Sense, maar goed die discussie ga ik niet voeren hier.kaasaanfiets schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:47:
[...]
Er zijn inderdaad mensen die niks van sense moeten hebben maar er zijn ook genoeg mensen die sense wel prettig vinden werken waaronder ik en die roms zijn maar moeilijk te vinden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328
Ja, en er zijn nog een paar grote bezig. Gingerbread blijft nog steeds de beste keuze voor de Desire, de rest bied gewoon niet de optimale gebruikers ervaring. En de meerderheid van de Android smartphones draait nog steeds GB, dus ik weet zeker dat GB nog een jaar belangrijk blijft binnen Android, maar tegen die tijd heb je denk ik wel een Galaxy S4/S5 ofzo...Stfnlln schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:54:
[...]
Tja, wat verwacht je tegenwoordig van een toestel wat bijna 3 jaar oud is. Ik vind het al bewonderenswaardig dat ze 4.2 erop krijgen!
ik heb altijd MildWild 4.3 gebruikt en wou eens upgraden na een lange tijd en ik zag mildwild cm 7.0 staan en dacht zal eens updaten, maar ik kreeg errors toen ik de apk van htc toetsenbord wou gebruiken. dus heb ik maar geupdate naar 4.9 en daar werkte het wel en play store zette ook all mijn apps terug die ik bij 4.3 had dat deed hij bij cm 7.0 ook niet. dus ik blijf bij 4.9 het is wel zo te zien de laatste release van de jg reeks spijtig
Dat zijn ook 2 verschillende versie en daarmee kun je niet gaan upgraden en kun je dus idd problemen krijgen.zagevent schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:23:
ik heb altijd MildWild 4.3 gebruikt en wou eens upgraden na een lange tijd en ik zag mildwild cm 7.0 staan en dacht zal eens updaten, maar ik kreeg errors toen ik de apk van htc toetsenbord wou gebruiken. dus heb ik maar geupdate naar 4.9 en daar werkte het wel en play store zette ook all mijn apps terug die ik bij 4.3 had dat deed hij bij cm 7.0 ook niet. dus ik blijf bij 4.9 het is wel zo te zien de laatste release van de jg reeks spijtig
Binnen dezelfde versie kun je wel upgraden zoals je nu ontdekt hebt.
Vandaag komt MW versie CM 8.0 aldus MW zelf. Ben benieuwd. Redux versie werkt hier nog steeds erg goed en snel. Even changelog CM 8.0 bekijken later vandaag :-)
Gisteren ook maar de stap gewaagd met het rooten van mijn Desire na de zoveelste internal memory melding. Als eerste maar de stappen van CM gevolgd en dat ging goed totdat de radio geflashed moest worden. Via Google uitgevonden hoe je de radio flashed via fastboot, zodat dat ook ging werken. Ook een ext3 partitie aangemaakt op de SD card voor Apps2SD via E2S. Ik vond de response van CM7.2 niet al te goed, dus vandaag dit topic doorgelezen en aan de hand van de reacties de MildWild MW-7 Redux2 erop gezet. Man o man wat werkt die rom fijn zeg.
Het ding reageert weer als een nieuwe smartphone, dus voorlopig blijf ik nog bij mijn Desire.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
...and here we goSleehond schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:59:
Vandaag komt MW versie CM 8.0 aldus MW zelf. Ben benieuwd. Redux versie werkt hier nog steeds erg goed en snel. Even changelog CM 8.0 bekijken later vandaag :-)
http://forum.xda-develope...hp?p=21568284&postcount=1
Lastige keuze. Mildwild Oxygen 4.9 JG (waar staat JG eigenlijk voor?) of Mildwild CM8.0 ...
Ik ben erg tevreden over de batterylife, stabiliteit en snelheid van de Oxygen rom, dus ik denk dat ik daar maar voor ga.
Ik ben erg tevreden over de batterylife, stabiliteit en snelheid van de Oxygen rom, dus ik denk dat ik daar maar voor ga.
Ja best goede keuze, al zou ik eerder kijken naar Redux, want die wordt nog door ontwikkeld.Gabliboeba schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:54:
Gelijk flashen dan maar!dafmay schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:30:
[...]
...and here we go
http://forum.xda-develope...hp?p=21568284&postcount=1
Ach, ik gebruik m'n telefoon tegenwoordig eigenlijk alleen voor WhatsApp, Gmail en wat standaard-apps. Het enige wat ik zoek in een rom is stabiliteit, snelheid en een goede battery-life. Dat updaten om de haverklap ben ik intussen ook wel een beetje zat.Holland1994 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:14:
[...]
Ja best goede keuze, al zou ik eerder kijken naar Redux, want die wordt nog door ontwikkeld.
[...]
Gelijk flashen dan maar!
Zie hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1621031 al werkt het voor mij niet zoals het zou moeten (je moet zelf folder van foto's aanduiden maar foto's staan online, niet?KirovAir schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:37:
[...]Enige nadeel zijn de (kleine) artifects in de bel-geschiedenis. Ik zal eens kijken of ik deze misschien zelf nog kan fixen op een manier.
iPhone XR
Hey
Ik wil de desire van mijn vriendin updaten
aangezien ik een one x heb volg ik het hele rom gebeuren op desire niet zo
wat ik graag wil weten, welke rom:
- heeft goede batterij tijd
- is er snel
- voldoende ruimte
Nu keek ik naar die rom van MW, die ziet er goed uit maar welke partitie indeling moet ik hebben (heb nu Cm7r2 incl MW CM-5 erop staan.
sense of no sens maakt niet uit,
- is er snel
- voldoende ruimte
Nu keek ik naar die rom van MW, die ziet er goed uit maar welke partitie indeling moet ik hebben (heb nu Cm7r2 incl MW CM-5 erop staan.
Weet niet hoe je hier bij komt. De Redux kernel wordt juist niet doorontwikkeld.Holland1994 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:14:
Ja best goede keuze, al zou ik eerder kijken naar Redux, want die wordt nog door ontwikkeld.
Klopt, daar had CM moeten staan.kjast schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:07:
[...]
Weet niet hoe je hier bij komt. De Redux kernel wordt juist niet doorontwikkeld.
Cm7r2 als partitie is goed, verder kan je eigenlijk kiezen uit de verschillende MW ROMS. Ze zien er allemaal gelikt uit en zijn verder stabiel, dus CM of Oxy zou ik voor gaan.SamStar schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:00:
Hey
- is er snel
- voldoende ruimte
Ik heb nu iets vreemds waar ik niet uit kom met de MildWild MW-7 Redux ROM.
Ik heb vandaag een nieuwe 16 GB Class 10 SD kaart binnen gekregen en wil deze gebruiken als vervanging van de 16 GB Class 2 SD kaart in de Desire. Eerst heb ik via de recovery een backup gemaakt van het systeem op de oude SD kaart. Toen de gereed was heb ik die uit de Desire gehaald (die uitgezet was door mij) en op de PC aangekoppeld en alle data er van afgehaald. Toen de nieuwe SD kaart in de Desire gestopt en weer de recovery geboot om de nieuwe SD kaart te partitioneren (1024 MB ext partitie, geen swap (net zoals de oude SD kaart)). Toen die gereed was, het ik de Desire weer uitgezet en de SD kaart op de PC aangesloten en de data van de oude hier op terug gekopieerd. Toen de SD kaart weer in de Desire gestopt en weer geboot naar de recovery voor een restore.
Dit ging allemaal goed en na de restart was mijn oude systeem weer online, echter was alleen de stock SMS app niet aanwezig. Als test heb ik ook de MildWild MW-7 Redux opnieuw kaal geflashed (met en zonder de new-mms optie) maar daar mist die app ook. Ook heb ik al alle caches etc. gewiped maar dat had ook geen resultaat.
Heeft iemand een idee hoe dit in eens kan komen? Een ander SMS app werkt wel gewoon, maar ik ben benieuwd waarom die stock SMS app ineens niet meer beschikbaar is op de Desire.
Edit: Zojuist de desire van mijn vrouw geroot en ook voorzien van MildWild Redux2, maar die heeft ook geen stock SMS applicatie.
Ik heb vandaag een nieuwe 16 GB Class 10 SD kaart binnen gekregen en wil deze gebruiken als vervanging van de 16 GB Class 2 SD kaart in de Desire. Eerst heb ik via de recovery een backup gemaakt van het systeem op de oude SD kaart. Toen de gereed was heb ik die uit de Desire gehaald (die uitgezet was door mij) en op de PC aangekoppeld en alle data er van afgehaald. Toen de nieuwe SD kaart in de Desire gestopt en weer de recovery geboot om de nieuwe SD kaart te partitioneren (1024 MB ext partitie, geen swap (net zoals de oude SD kaart)). Toen die gereed was, het ik de Desire weer uitgezet en de SD kaart op de PC aangesloten en de data van de oude hier op terug gekopieerd. Toen de SD kaart weer in de Desire gestopt en weer geboot naar de recovery voor een restore.
Dit ging allemaal goed en na de restart was mijn oude systeem weer online, echter was alleen de stock SMS app niet aanwezig. Als test heb ik ook de MildWild MW-7 Redux opnieuw kaal geflashed (met en zonder de new-mms optie) maar daar mist die app ook. Ook heb ik al alle caches etc. gewiped maar dat had ook geen resultaat.
Heeft iemand een idee hoe dit in eens kan komen? Een ander SMS app werkt wel gewoon, maar ik ben benieuwd waarom die stock SMS app ineens niet meer beschikbaar is op de Desire.
Edit: Zojuist de desire van mijn vrouw geroot en ook voorzien van MildWild Redux2, maar die heeft ook geen stock SMS applicatie.
[ Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 01-02-2013 18:44 ]
Ik gebruik nu een paar maanden deze :kaasaanfiets schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:59:
misschien:
of
maar eens proberen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124810
Maar kan af en toe eens ontzettend traag worden, ik ga hem volgende week zondag eens eraf gooien en een nieuwe erop zetten. Maar ik vind Sense 2.1 echt fijn werken, ik wil eigenlijk ook niet terug maar mijn Desire begint nu irritant te worden met deze rom.
Ondertussen heb ik zelf een fix gevonden. Ik heb de default sms van MildWild CM-8.0 genomen en die geflashed. Nu had ik het icoon weer terug in de App lijst en kon ik ook mijn SMS berichten bekijken, echter het aanroepen van de settings resulteerde in een force close. Toen heb ik als test weer de new sms for MildWild MW-7 van Redux geflashed en toen had ik de applicatie nog steeds en werkte de settings ook weer.MegaTronics schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:24:
Ik heb nu iets vreemds waar ik niet uit kom met de MildWild MW-7 Redux ROM.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2131790
Iemand deze al geprobeerd, ziet er wel tof uit eigenlijk....
Goh...wat ze allemaal niet steeds weer bedenkenSleehond schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:46:
Edit : laat maar...de rom is m.i. veel te fors tov andere (m.n. VJ) 4.2 roms.
[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 07-02-2013 11:15 ]
Na een stuk of 5 roms blijf ik nu maar even hangen bij: MildWild MW-7 Based on Redux2
Bevalt me tot nu toe goed (muv sense) ik heb een aantal apps geherinstalleerd om sense zo veel mogelijk te na te bootsen. Helaas heb je niet zo'n handige klok en agenda (had hier een heel verhaal over waarom ik het niet zo handig en lekker vindt werken maar achteraf is dit niet het juiste topic om dat in te bespreken)
Ik gebruikt nu:
Android Pro Widgets
Fancy sense clock van een apk van xda
Jorte kalender
Om het wat op te leuken.
Die paranoidandroid had ik al eens eerder draaien (toen nu een vroegere versie i guess) maar was niet onder de indruk.
Bevalt me tot nu toe goed (muv sense) ik heb een aantal apps geherinstalleerd om sense zo veel mogelijk te na te bootsen. Helaas heb je niet zo'n handige klok en agenda (had hier een heel verhaal over waarom ik het niet zo handig en lekker vindt werken maar achteraf is dit niet het juiste topic om dat in te bespreken)
Ik gebruikt nu:
Android Pro Widgets
Fancy sense clock van een apk van xda
Jorte kalender
Om het wat op te leuken.
Die paranoidandroid had ik al eens eerder draaien (toen nu een vroegere versie i guess) maar was niet onder de indruk.
Ik heb hem nu bijna 2 week draaien en bevalt prima. Kom van Woh's vorige PA jellybean ROM, maar eigenlijk is de nieuwe 4.2.1 variant nu al beter.Sleehond schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:46:
Voor PA heb ik meer dan een jaar Insertcoin gedraaid, voor Sense fans is die imo de beste. Alle nieuwere sense Roms bleken bij mijn Desire altijd veel laggier. Maar vanaf Jellybean zou iedereen netzo goed van Sense af kunnen stappen, net als ik
Verwijderd
ik heb zelf weleens dat na een paar minuten in gesprek de ander mij niet meer kan horen (met een nikes build en nu ook met CM10.1 VJ 4.3) hebben anderen daar ook last van?
heb net de benchmark resultaten ingevuld om ROMs te vergelijken, maar waar kan ik een mooie spreadsheet hiervan vinden? (deze is niet zo duidelijk https://docs.google.com/s...FczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ)
heb net de benchmark resultaten ingevuld om ROMs te vergelijken, maar waar kan ik een mooie spreadsheet hiervan vinden? (deze is niet zo duidelijk https://docs.google.com/s...FczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ)
Hoe lang gaat jullie desire mee? Mijne haalt vaak maar een uur of 9 met een klein beetje whatsapp en misschien een half uurtje internetten. Ik heb wel 3 email accounts ingesteld staan... Mildwild 3.9.
Ik heb ooit een nieuwe batterij gekocht, maar die wordt niet goed herkend, ook al is hij van HTC zelf. De telefoon snapt de afname van % niet goed. De laatste tijd valt de telefoon zelfs soms op 50% uit met die batterij, dus ik heb de oude weer erin gestopt.
Ik heb ooit een nieuwe batterij gekocht, maar die wordt niet goed herkend, ook al is hij van HTC zelf. De telefoon snapt de afname van % niet goed. De laatste tijd valt de telefoon zelfs soms op 50% uit met die batterij, dus ik heb de oude weer erin gestopt.
Dan moet je hem gaan kalibreren. En kalibreren is niet van de apps in de playstore die dat beweren of dergelijke.Sj44k13 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:36:
Hoe lang gaat jullie desire mee? Mijne haalt vaak maar een uur of 9 met een klein beetje whatsapp en misschien een half uurtje internetten. Ik heb wel 3 email accounts ingesteld staan... Mildwild 3.9.
Lees deze post door en succes met kaliberen: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=24599586
Ik zou trouwens upgraden naar Mildwild Oxy 4.9 / Mildwild Redux.
Ik gebruikte nog een oudere versie van MildWild Oxy. Nu ik wilde updaten bleek dat die niet meer supported was. Ik ben dus maar overgestapt naar PARANOIDANDROID. Ziet er beter uit, maar wel trager. Camera is ook choppy. Overall is het een leuke ROM.
Gebruik de Redux versie, daar komt morgen nieuwe versie van, aldus MW. Vind de Redux versie echt goed!NoFearz schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 20:07:
Ik gebruikte nog een oudere versie van MildWild Oxy. Nu ik wilde updaten bleek dat die niet meer supported was. Ik ben dus maar overgestapt naar PARANOIDANDROID. Ziet er beter uit, maar wel trager. Camera is ook choppy. Overall is het een leuke ROM.
Oeh, nice. De Redux versie bevalt mij ook erg goed, op het SMS gedeelte na (hoewel dat redelijk eenvoudig te fixen was). Ik ben benieuwd naar de verbeteringen.Sleehond schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:36:
[...]
Gebruik de Redux versie, daar komt morgen nieuwe versie van, aldus MW. Vind de Redux versie echt goed!
Edit:
Na wat geklooi met Titanium Backup is het toch gelukt. Bleek dat ik de Fix Permision nog even moest draaien voordat ik de backup goed kon terug zetten.
[ Voor 73% gewijzigd door MegaTronics op 17-02-2013 12:23 ]
Changelog MW-8:
--------------------------
* System-Updates!
* Many New libs.
* Big Theme-Updates
* Fixed: Mms
* Fixed: Browser
* Fixed: Grafik glitch in ad new contact
* Larger Pic. in caller
* Dalvik is moved to SD
* Beats removed
* Update fileManager
* Update Hosts
No Time for more..sorry
keep in mind that the development of Redux2 is stopped and closed source so some things can't be fixed..i recommend a full wipe!
--------------------------
* System-Updates!
* Many New libs.
* Big Theme-Updates
* Fixed: Mms
* Fixed: Browser
* Fixed: Grafik glitch in ad new contact
* Larger Pic. in caller
* Dalvik is moved to SD
* Beats removed
* Update fileManager
* Update Hosts
No Time for more..sorry
keep in mind that the development of Redux2 is stopped and closed source so some things can't be fixed..i recommend a full wipe!
Ja, ik vind de sms van MW cm het mooist, die heb ik ook opgeslagen met Titanium back up en die werkt perfect.
Met betrekking tot de nieuwe MW redux, het thema ziet er iets minder JB uit, maar ik vind het best mooi.
Enja, ik heb het gevoel dat hij over een paar maanden weer terug is, afgaande op zijn vorige periodes van aan- en afwezigheid.
Met betrekking tot de nieuwe MW redux, het thema ziet er iets minder JB uit, maar ik vind het best mooi.
Enja, ik heb het gevoel dat hij over een paar maanden weer terug is, afgaande op zijn vorige periodes van aan- en afwezigheid.
Heb MW Redux versie 8 geflashed, alles werkt weer erg goed. Heb even complete wipe gedaan van alles, werkt als een zonnetje weer en ziet er erg goed uit!
Ik begrijp niet helemaal waarom dat gebeuren van Redux2 closed source is. En wat moet ik mij precies voorstellen bij het feit dat "the development of Redux2" is gestopt.
Is er dan geen andere basis waaruit men verder kan werken? en hoezo closed source kan men daar niet bij of wijzigingen in aanbrengen?
Is er dan geen andere basis waaruit men verder kan werken? en hoezo closed source kan men daar niet bij of wijzigingen in aanbrengen?
Mocht je interesse hebben in een speciale Hboot voor MW Redux:
http://forum.xda-develope...?p=38102053&postcount=552
Gebruik zelf nog CM7r2 Hboot voorlopig, werkt prima zat, en zat ruimte.
Gebruik zelf nog CM7r2 Hboot voorlopig, werkt prima zat, en zat ruimte.
Heerlijke rom weer de nieuwe MW-8! Smooth as a baby's bottom 
Btw de nieuwe VJ 4.2.2 v5.0 is ook erg fijn. Moeilijk kiezen toch op deze manier...beiden vind ik erg fijn. MW is subliem qua snelheid en smoothness, en VJ ziet er zeer gelikt uit vanwege JB 4.2.
Kleine minpuntjes voor mij persoonlijk vwb MW zijn de lockscreen vibration en het niet automatisch sluiten van het Multitasking Panel na het kiezen van een optie...
Btw de nieuwe VJ 4.2.2 v5.0 is ook erg fijn. Moeilijk kiezen toch op deze manier...beiden vind ik erg fijn. MW is subliem qua snelheid en smoothness, en VJ ziet er zeer gelikt uit vanwege JB 4.2.
Kleine minpuntjes voor mij persoonlijk vwb MW zijn de lockscreen vibration en het niet automatisch sluiten van het Multitasking Panel na het kiezen van een optie...
[ Voor 24% gewijzigd door dafmay op 17-02-2013 16:59 ]
Ik heb nog de stock hboot en heb nog genoeg vrije ruimte beschikbaar. Wat mij wel op valt bij deze ROM is dat die bij sommige witte schermen in het midden een verticale lijn geeft (o.a. bij de k-9 mail applicatie). Hebben meer gebruikers dat?
Ik draai al een flinke tijd Cooldroid V3, Android 2.3.7 met 2gb EXT4 ipv die belachelijk weinige 140mb voor apps.
De laatste tijd is mn desire echter idioot traag, openen van apps als Facebook en Whatsapp duurt soms zo 5-10+ seconden. Ook als ik caches/grote gesprekshistories wis blijft het langzaam. Idem voor andere apps en 'multitasken' overigens, de hele foon is gewoon traag, de ene keer erger dan de andere keer. Ik reboot regelmatig, helpt niet.
Zou het opnieuw flashen van de rom helpen, of is dat enkel een korte termijn oplossing? Of zijn er andere roms die beter/sneller zijn? Tis een (vrijwel) launch desire, dus een oudje al
De laatste tijd is mn desire echter idioot traag, openen van apps als Facebook en Whatsapp duurt soms zo 5-10+ seconden. Ook als ik caches/grote gesprekshistories wis blijft het langzaam. Idem voor andere apps en 'multitasken' overigens, de hele foon is gewoon traag, de ene keer erger dan de andere keer. Ik reboot regelmatig, helpt niet.
Zou het opnieuw flashen van de rom helpen, of is dat enkel een korte termijn oplossing? Of zijn er andere roms die beter/sneller zijn? Tis een (vrijwel) launch desire, dus een oudje al
Ik ben nu bezig met calibreren, maar ik haal de 3201 Mv niet. Hij valt al uit op 3480 Mv of zo. Moet ik de hex value bij 66 nu op iets anders dan 'a4' zetten? Zo ja, op wat?Holland1994 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:34:
[...]
Dan moet je hem gaan kalibreren. En kalibreren is niet van de apps in de playstore die dat beweren of dergelijke.
Lees deze post door en succes met kaliberen: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=24599586
Ik zou trouwens upgraden naar Mildwild Oxy 4.9 / Mildwild Redux.
edit: ben nu voor b1 gegaan, dan moet hij ergens naar de 3450 gaan om in learning mode te komen. Ben benieuwd of het gaat lukken!
edit2: de batterij is gecalibreerd en de battery age was 85%. Ik heb nog steeds last van battery drain trouwens. Er staat nu mildwild 4,9 op. Vanavond was de batterij in 5 uur van 40% naar 0% gegaan, terwijl ik internet uit had staan en sync uit... Ik draai trouwens het e-mail programma van cyanogenmod 7,1, omdat ik hiermee mappen kan syncen in Hotmail. Kan dit voor problemen zorgen? Bij betterbatterystats heeft het e-mailprogramma namelijk voor de langste partial wakelock gezorgd (30seconden).
edit3: mijn telefoon voelt eigenlijk constant een beetje warm aan de onderkant, dus iets moet actief zijn, maar ik zou niet weten wat...
[ Voor 39% gewijzigd door Cobiwan op 19-02-2013 15:19 ]
Lijkt dus erop dat hij de hele tijd awake is. Nou moet je even kijken wat de kernel wakelocks zijn, partial wakeocks, en de alarms. Dan moet je kijken welke de meeste tijd actief zijn, en ook het aantal keer is van belang. Google ze één voor één af en probeer die apps tijdelijk uit te schakelen of the "freezen".
En 30 seconden wakelock, op wat? Op een dag , een uur? Daar kunnen wij niet echt veel mee.
En 30 seconden wakelock, op wat? Op een dag , een uur? Daar kunnen wij niet echt veel mee.
Tja, ik kan alleen maar zeggen: probeer eens de MildWild ROM versie Redux ( zit nu op versie 8 )Het Vosje schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:30:
Ik draai al een flinke tijd Cooldroid V3, Android 2.3.7 met 2gb EXT4 ipv die belachelijk weinige 140mb voor apps.
Supersnel, ontzettend veel ruimte over, goed uithoudingsvermogen. Voor mij persoonlijk de beste ROM.
Bekijk deze maar eens zou ik zeggen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2031467
PS heb zelf de CM7r2 Hboot in combinatie met deze ROM, geeft je lekker veel ruimte. Op een van de laatste pagina's van dit topic op XDA is zelfs door iemand een speciale MW Redux Hboot gemaakt, dus eventueel is dat ook aantrekkelijk. Zit er zelf aan te denken deze Hboot eens te flashen en het ruimteverschil te checken, al is de ruimte met CM7r2 Hboot ruim zat al..
Zie hier de speciale Hboot
Stock = 250 system / 40 cache / 147 data
CM7r2 = 145 system / 5 cache / 287 data
Redux Hboot = 105 system / 5 cache / 327 data
Het is dus echt zonde om Stock te runnen
[ Voor 21% gewijzigd door Sleehond op 20-02-2013 20:01 ]
@Sleehond: Als ik de ROM die jij hebt installeer, kan ik dan weer vloeiend een spelletje Tetris doen en filmpjes maken met mijn telefoon? Dat lukt nu namelijk niet. 
Edit: Aha, ik zie dat het Android 2.3.7. is. Ik heb natuurlijk veel liever JB
Edit: Aha, ik zie dat het Android 2.3.7. is. Ik heb natuurlijk veel liever JB
[ Voor 19% gewijzigd door AMD1800 op 20-02-2013 22:27 ]
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom MildWild is gestopt met de ontwikkeling van de Oxygen en CyanogenMod roms. In plaats daarvan gaat 'ie verder werken aan een rom die closed source is en waar enkele problemen nooit van opgelost zullen worden. Beetje vreemde keuze.
Ik weet wel dat hij echt een drama queen is, hij heeft al talloze keren gezegd dat hij vergoed weg was.Gabliboeba schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:24:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom MildWild is gestopt met de ontwikkeling van de Oxygen en CyanogenMod roms. In plaats daarvan gaat 'ie verder werken aan een rom die closed source is en waar enkele problemen nooit van opgelost zullen worden. Beetje vreemde keuze.
Ook heeft hij in het MW oxy topic ineens geen zin meer in, hij heeft het topic laten sluiten zonder ook maar iets te zeggen.
Ik heb wel respect voor zijn ROMS die hij maakt, maar vind het verder soms kinderachtig hoe hij reageert en doet.
Iedereen blijft dat zeggen, maar ik heb eigenlijk helemaal geen (grote) bugs gevonden op Redux die mijn Desire ervaring aantasten, jij wel dan?
@AMD1800 Tja, GB voor de Desire blijft ook nog veel sneller en stabieler. Een van de grote problemen waar de Desrie last van heeft is het werkgeheugen, dat lijkt mij de grootste bottleneck. Mijn mobiel draait prima op 128/499mhz, zelfs vloeiend(natuurlijk wel ietsjes langer laden), met veel werkgeheugen vrij. Zodra ik veel apps neem die een groot beslag nemen op de RAM, dan zie ik de performance kelderen. Als ik dan de CPU op 998mhz zet dan is hij wat sneller, maar nooit wanneer hij meer RAM tot zijn beschikking had.
Buiten het feit dat voor JB niet alle drivers probleemloos werken, vraagt dat systeem meer RAM, dus gaat dat ook langzamer.
@Sleehond: Ik heb nu nog 220mb vrij met CM7r2, dus ik kan voorlopig door
Exact zoals ik dat ervaar. Hij kan erg gevoelig en soms erg kinderachtig doen vwb zijn reacties en acties op xda. Het zonder normale reden sluiten van een draadje is wat mij betreft overigens wel erg "not-done". Je behandeld daarmee eigenlijk al je gebruikers zonder enig respect.Holland1994 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:24:
[...]
Ik weet wel dat hij echt een drama queen is, hij heeft al talloze keren gezegd dat hij vergoed weg was.
Ook heeft hij in het MW oxy topic ineens geen zin meer in, hij heeft het topic laten sluiten zonder ook maar iets te zeggen.
Ik heb wel respect voor zijn ROMS die hij maakt, maar vind het verder soms kinderachtig hoe hij reageert en doet.
Maar z'n roms zijn daarentegen wel erg goed
Ik draai momenteel weer even de 4.9 JG versie...erg fijn. Alles werkt eigenlijk perfect. Op MW-8 (en vorige versies) merk ik dat de apps camera ics en gallery ics soms kuren vertonen, die op zijn andere roms gewoon goed werken. Dit kan overigens een typisch iets mbt mijn desire zijn...je hoort/merkt wel vaker van dit soort zeer-typische dingen per telefoon.
@Holland1994: Ja, daar kan je heel erg goed gelijk in hebben. Misschien moet ik dan maar terug gaan. Ik ben er vooral bang voor dat ik bepaalde apps niet meer kan gebruiken, omdat ze alleen android 4.0 compatible zijn. Heb je ooit al eens iets niet kunnen installeren?
Dan kan je ze inderdaad niet meer gebruikenAMD1800 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:35:
@Holland1994: Ja, daar kan je heel erg goed gelijk in hebben. Misschien moet ik dan maar terug gaan. Ik ben er vooral bang voor dat ik bepaalde apps niet meer kan gebruiken, omdat ze alleen android 4.0 compatible zijn. Heb je ooit al eens iets niet kunnen installeren?

Ook kon ik volgens mij niet meer de apps restoren van JB naar GB(data), dus dat was ook wel zuur.
Maar hoeveel RAM wordt er nu gebruikt door alles en nog wat? Dat staat bij applications en running services uit mijn hoofd.
Nou Redux MW 9 kunnen we vandaag of morgen wel verwachten!
@Holland1994: Bij Apps > Actief staat 305 MB gebruikt en 100 MB vrij. De telefoon doet nu alleen de standaard dingen met wifi aan. Mail ophalen enzo.De grootste verbruikers zijn Facebook en Lookout mobile security. Daarnaast is het verbruik van Instellingen 29 MB.
Ik heb problemen met spelletjes die maar iets grafische kracht vragen en daarnaast is het typen altijd laggy. Dan verschijnt er geen tekst in beeld of trilt ie niet terwijl ik wel een toets in druk en komt het teken dat ik indruk uiteindelijk toch weer op het scherm.
Ik heb problemen met spelletjes die maar iets grafische kracht vragen en daarnaast is het typen altijd laggy. Dan verschijnt er geen tekst in beeld of trilt ie niet terwijl ik wel een toets in druk en komt het teken dat ik indruk uiteindelijk toch weer op het scherm.
Ja goed man! ...ik ben benieuwd. Ihb omdat MW8 op mijn Desire toch nog een aantal vreemde kuren vertoonde...Sleehond schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:08:
Nou Redux MW 9 kunnen we vandaag of morgen wel verwachten!
Vooral die verticale streep bij witte achtergronden was erg irritant.
Precies. En hopelijk kan de nieuwe versie nu op mijn telefoon ook goed overweg met de camera ics en gallery ics apps. Om de een of andere reden werkten die bij mij niet (op geen enkele andere rom een probleem).MegaTronics schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:54:
Vooral die verticale streep bij witte achtergronden was erg irritant.
Ik gebruik quickpic als gallery app. Kan niet meer zonder, werkt veel vlotter en mooier als standaard android gallery apps.
Ja die ken ik en is op zich prima app, maar mijn voorkeur gaat tochnuit naar de ics versie.Sleehond schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:27:
Ik gebruik quickpic als gallery app. Kan niet meer zonder, werkt veel vlotter en mooier als standaard android gallery apps.
Btw...MW-9 is uit
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 24-02-2013 19:25 ]
Ik heb nu MildWild9 op mijn desire na een crash van vorige rom maar hoe krijg ik in godsnaam a2sd, data2sd or whatever enabled?
Zie of kan er niks van terug vinden.
Probeer dit eens. VIndt het ook altijd een vaag onderdeel. Sommige beschijven netjes wat je hiervoor moet doen en andere laten je lekker het zelf uitzoeken.schumi2004 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 01:36:
Ik heb nu MildWild9 op mijn desire na een crash van vorige rom maar hoe krijg ik in godsnaam a2sd, data2sd or whatever enabled?
http://forum.xda-develope...?p=37071957&postcount=441
Niet de simpelste methode lijkt maar ga die eens proberen, thanksMikeOO schreef op maandag 25 februari 2013 @ 08:39:
[...]
Probeer dit eens. VIndt het ook altijd een vaag onderdeel. Sommige beschijven netjes wat je hiervoor moet doen en andere laten je lekker het zelf uitzoeken.
http://forum.xda-develope...?p=37071957&postcount=441
Edit:
Zojuist geflashed maar dat is een no-go geworden. Toestel blijft hangen op mildwild bootlogo

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 26-02-2013 10:37 ]
En van wat ik in het topic lees, is nog niet alles opgelost en komt er binnenkort MW-10 uit. Ik wacht daar wel even op, tot die tijd voldoet MW-8 wel.dafmay schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:19:
[...]
Ja die ken ik en is op zich prima app, maar mijn voorkeur gaat tochnuit naar de ics versie.
Btw...MW-9 is uit
Valt wel mee...loopt bij mij als een zonnetje. Enige kleine issue is de verticale lijn op een witte achtergrond, zoals ook al in v8. Geen dealbreaker voor mij, dus MW-9 is eigenlijk prima.MegaTronics schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:33:
[...]
En van wat ik in het topic lees, is nog niet alles opgelost en komt er binnenkort MW-10 uit. Ik wacht daar wel even op, tot die tijd voldoet MW-8 wel.
Ik meld me ook even in dit topic.. Ik ben ook een trouwe bezitter van een desire en ik vind het een heerlijke telefoon, maar na drie jaar loopt ie toch wel een beetje tegen zijn grenzen aan.. Het is vooral een geheugen probleem. Omdat ik eigenlijk nog geen zin heb om een nieuwe telefoon aan te schaffen, en om toch het geheugen probleem de baas te bieden, zal ik dan toch een andere rom moeten gaan installeren..
Maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe en wat
Hoe weet ik of ik een lcd of amoled scherm heb? Verder zat ik mij af te vragen, of het echt nodig is om een back up te maken van alle apps etc. Ik kan deze toch ook weer uit de store downloaden? Dat ik smsjes verlies of app data maakt niet zo heel veel uit.. E.e.a. staat toch ergens op ene online server..
Verder zoek ik een rom met weinig poespas maar meer ruimte. Op zich ben ik best tevreden met de stock rom behalve dan dat er allemaal rotzooi bij zit de ik nooit gebruik en ook niet kan verwijderen (weer app, facebook app, latitude, aandelen, gmail, nieuws en weer, teeter, ...), wat weer heel irritant is nu het probleem volgens mij zit in de hoeveelheid beschikbaar geheugen. Verder zou ik een add blocker heel fijn vinden en natuurlijk accu duur ... Die wil nog wel eens snel leeg zijn..
Wat zou voor mij een geschikte rom zijn? (ik gebruik de telefoon hoofdzakelijk in combinatie met touchdown voor exchange, paar woordenboek apps, km registratie, inetrenet radio en surfen op inet.. )
Maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe en wat
Verder zoek ik een rom met weinig poespas maar meer ruimte. Op zich ben ik best tevreden met de stock rom behalve dan dat er allemaal rotzooi bij zit de ik nooit gebruik en ook niet kan verwijderen (weer app, facebook app, latitude, aandelen, gmail, nieuws en weer, teeter, ...), wat weer heel irritant is nu het probleem volgens mij zit in de hoeveelheid beschikbaar geheugen. Verder zou ik een add blocker heel fijn vinden en natuurlijk accu duur ... Die wil nog wel eens snel leeg zijn..
Wat zou voor mij een geschikte rom zijn? (ik gebruik de telefoon hoofdzakelijk in combinatie met touchdown voor exchange, paar woordenboek apps, km registratie, inetrenet radio en surfen op inet.. )
MW-9 Redux2 is een cleane rom, zonder veel toeters en bellen, dus die zou geschikt moeten zijn voor jou.
http://forum.xda-develope...?p=38597785&postcount=645
Zondag MW-10?
http://forum.xda-develope...?p=38597785&postcount=645
Zondag MW-10?

[ Voor 31% gewijzigd door MegaTronics op 02-03-2013 10:46 ]
Ik zit er al een dag op de kloten, maar hier is mijn verhaal:
Ik heb circa 1.5 jaar geleden een soort testversie van 2.3.3 geinstalleerd, deze kwam van de htcdev site zelf. Deze Android bevat nog de Market ipv Google Play en dit is ook de belangrijkste reden dat ik het wil omzetten. Ik heb Google Play nodig omdat ik bezig ben met een app op Google Maps API v2 en daarvoor moet ik dus Google Play geinstalleerd hebben op de telefoon. Ik wil me telefoon het liefst weer terugzetten naar de orginele Android 2.2, maar weet tot nu toe nog niet precies hoe. De HBoot versie is 1.02.
Overigens heb ik de "Terug naar de officiële HTC ROM" al geprobeerd, hierbij lijkt de downgrader niet te werke, en ik weet niet welke stock rom ik moet hebben, ik zit bij T-mobile.
Kan iemand met helpen? Of in de juiste richting sturen teminste.
thx
Ik heb circa 1.5 jaar geleden een soort testversie van 2.3.3 geinstalleerd, deze kwam van de htcdev site zelf. Deze Android bevat nog de Market ipv Google Play en dit is ook de belangrijkste reden dat ik het wil omzetten. Ik heb Google Play nodig omdat ik bezig ben met een app op Google Maps API v2 en daarvoor moet ik dus Google Play geinstalleerd hebben op de telefoon. Ik wil me telefoon het liefst weer terugzetten naar de orginele Android 2.2, maar weet tot nu toe nog niet precies hoe. De HBoot versie is 1.02.
Overigens heb ik de "Terug naar de officiële HTC ROM" al geprobeerd, hierbij lijkt de downgrader niet te werke, en ik weet niet welke stock rom ik moet hebben, ik zit bij T-mobile.
thx
[ Voor 12% gewijzigd door piewarrior op 03-03-2013 13:23 ]
Google Play hoort zichzelf bij te werken. Ook al heb je Market dan hoort deze vanzelf bijgewerkt te worden.lifetap schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:59:
Ik zit er al een dag op de kloten, maar hier is mijn verhaal:
thx
Er gaat dus wel meer niet helemaal lekker op je telefoon.
je kan deze zelf installeren via bv: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1836057
Versie: com.android.vending-3.10.14.apk is een recente.
Welke versie je hebt hangt af of T-Mobile een aangepast rom (Branded) heeft gemaakt voor je toestel. Meestal zie je dit als je de GSM opnieuw start. Je krijgt dan tijdens het starten een aangepast scherm te zien met iets van T-Mobile. Als je niets te zien krijgt wil dat niet zeggen dat het niet om een aangepast versie gaat.
Hier staat bv wat info. Dit is al aardig oud maar zou nog steeds kunnen werken, maar check dit voor de zekerheid.
http://www.androidworld.n...rom-t-mobile-branded.html
Als het niet gaat lukken om een originele terug te zetten dan zou je kunnen proberen om jet toestel te rooten en een andere ROM (Unbranded) erop te zetten. Als je wilt kun je dan vanaf deze versie weer terug naar een originele HTC rom of je laat de andere ROM erop staan.
Uiteraard allemaal op eigen risico.
Vermeld bij je eventuele overige vragen ook welk (fout)melding je krijgt en wat je zelf al hebt geprobeerd zodat wij niet alles gaan herhalen.
Die stappen staan op Pag 1 beschreven en daar staat ook nog wat uitleg over de Branded Roms
Bij het starten van mijn telefoon zie ik geen T-mobile, en als ik mijn telefoon reset moet ik ook mijn provider kiezen (T-mobile, Ben, ...) dus het lijkt er op dat hij unbranded is.MikeOO schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:06:
[...]
Google Play hoort zichzelf bij te werken. Ook al heb je Market dan hoort deze vanzelf bijgewerkt te worden.
Er gaat dus wel meer niet helemaal lekker op je telefoon.
je kan deze zelf installeren via bv: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1836057
Versie: com.android.vending-3.10.14.apk is een recente.
Welke versie je hebt hangt af of T-Mobile een aangepast rom (Branded) heeft gemaakt voor je toestel. Meestal zie je dit als je de GSM opnieuw start. Je krijgt dan tijdens het starten een aangepast scherm te zien met iets van T-Mobile. Als je niets te zien krijgt wil dat niet zeggen dat het niet om een aangepast versie gaat.
Hier staat bv wat info. Dit is al aardig oud maar zou nog steeds kunnen werken, maar check dit voor de zekerheid.
http://www.androidworld.n...rom-t-mobile-branded.html
Als het niet gaat lukken om een originele terug te zetten dan zou je kunnen proberen om jet toestel te rooten en een andere ROM (Unbranded) erop te zetten. Als je wilt kun je dan vanaf deze versie weer terug naar een originele HTC rom of je laat de andere ROM erop staan.
Uiteraard allemaal op eigen risico.
Vermeld bij je eventuele overige vragen ook welk (fout)melding je krijgt en wat je zelf al hebt geprobeerd zodat wij niet alles gaan herhalen.
Die stappen staan op Pag 1 beschreven en daar staat ook nog wat uitleg over de Branded Roms
Dus het lijkt dat ik hem kan terug zetten naar 2.2.
Maar nu ik de Google Play heb kunnen installeren werkt dit eigenlijk nog beter, 2.3 is toch een meer ondersteunde versie (voor apps) en ik had toch nog tot zo verre geen probleem anders dan dat ik Google Play miste.
Tenzij er toch problemen zijn zou ik toch nog naar 2.2 kunnen gaan.
Heel erg bedankt!
thx MikeOO
Ik heb het idee dat mijn battery drain met de mobiele verbinding te maken heeft. Als ik bij mijn vriendin in Drenthe ben heb ik geen last van een drain en hier in Zuid Holland wel... De drain wordt een stuk minder als ik mijn mobiel internet op G zet ipv 3g...
Klopt, 2G is energiezuiniger dan 3G. Geen idee hoe 4G het doet, maar daar is de Desire toch niet geschikt voor.Sj44k13 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:04:
Ik heb het idee dat mijn battery drain met de mobiele verbinding te maken heeft. Als ik bij mijn vriendin in Drenthe ben heb ik geen last van een drain en hier in Zuid Holland wel... De drain wordt een stuk minder als ik mijn mobiel internet op G zet ipv 3g...
Alleen als je meer data wilt verstoken dan is 3G weer zuiniger omdat je bij 2G geen snelheid haalt.MegaTronics schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:25:
[...]
Klopt, 2G is energiezuiniger dan 3G. Geen idee hoe 4G het doet, maar daar is de Desire toch niet geschikt voor.
Mildwild 9.5 Redux2 is ook uit.
* MegaTronics is flashing his Desire.
Haha...ik was je voorMegaTronics schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:02:
Mildwild 9.5 Redux2 is ook uit.
Edit : quickPic werkt helaas niet lekker op MW-9.5.
[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 05-03-2013 19:16 ]
Alleen het standaard geneuzel na een flash begint weer. Mijn backups van Titanium willen maar erg moeilijk restoren.
Dta moet toch handiger kunnen, waarom maak je anders backups?

Ja...gelukkig maak ik slechts gebruik van een handvol apps, dus ben normaal gesproken in een 20 minuten klaar met installeren en configureren.
Hier restored die er een paar en dan reboot de shell weer. Met fix permisions lost het dan weer tijdelijk op maar het schiet niet op zo.
[ Voor 27% gewijzigd door MegaTronics op 05-03-2013 19:45 ]
En hoe zit het met a2sd of int2sd of wat dan ook ?
Krijg hem op 9 maar niet aan de gang
Hmm...voor zover ik weet is a2sd standaard geactiveerd. System info geeft bij mij aan :schumi2004 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:52:
A2sd : 857 free (1gb)
Internal storage : 140mb free (148mb)
System storage : 168mb free (250mb)
Stock hboot.
hoi
ben beetje noob
maar heb net mijn desire geflasd alles wel en nieuwste rom geinstalleerd
maar ik kan niet bellen of smsen
de knop is er gewoon weg niet...?
wie weet wat ik fout heb gedaan....?
alles werkt apps en bootloaders maar kan niet bellen maar wel gebeld worden
wie helpt me ff op weg
ben beetje noob
wie helpt me ff op weg
Zo, de nodige reboots verder (Fix permisions was toch niet nodig) en de Desire is weer up and running.
@hierboven Heb je wel een draadloze verbinding?
@hierboven Heb je wel een draadloze verbinding?
Welke "nieuwste" ROM heb je geïnstalleerd dan? Zonder dat kunnen we weinig zeggen natuurlijk. Heb je wel Phone of Messaging in je appdrawer staan?spykes22 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:50:
hoi
ben beetje noob
wie helpt me ff op weg
Rail Away!
de nieuwste ROM] ~|Half-Sense|~™ V0.8.1[AOSP Look][OTA][11-02-2013]
werkt okey..
Phone of Messaging staan er dus niet tussen.....
ook niet in apps waar bv googlemaps/whatsapp en zo staat..?
Wifi werkt gewoon !
alles eigenlijk.. behalve het bellen en berichten bekijken of maken
werkt okey..
Wifi werkt gewoon !
[ Voor 37% gewijzigd door spykes22 op 05-03-2013 22:58 ]
Als ik het topic over die ROM doorlees, moet je ook de bijgeleverde boot.img flashen om alles werkend te krijgen (in dit geval WiFi problemen), heb jij dat wel gedaan?
[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 06-03-2013 07:24 ]
Als je in de specs kijkt staat erschumi2004 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:52:
* "froyo style" apps2sd, it also supports A2SD with an EXT3 or EXT4 partition.app2sd is enabled
Dus als je een EXT3 of EXT4 partitie aanmaakt of hebt dan zou het standaard moeten werken.
Die ROM is niet voor de Desire.spykes22 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:50:
de nieuwste ROM] ~|Half-Sense|~™ V0.8.1[AOSP Look][OTA][11-02-2013]
werkt okey..
Wifi werkt gewoon !
Rail Away!
Hahaha ik lach me rot...die had ik nog niet eerder gezien..incredible

En aan de originele poster, kijk hier eens of er iets tussen zit :
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=628
imdiddels wel weer sms en bel functie zenden/bellen lukt wel
maar kan niet gebeld worden.... wel sms ontvangen...??
is dat een functie die je aan of uit kunt zetten.. in die rom
maar kan niet gebeld worden.... wel sms ontvangen...??
is dat een functie die je aan of uit kunt zetten.. in die rom
ik denk dat ik de ruu verkeerd heb gekozen maar welke moet het nu zijn..?
bv http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667
of dit verhaal od de HTCDEV site (welke moet ik kiezen) :
HTC Desire
Carrier
ROM
Model #
US Cellular
2.11.573.5
PB9940000
Download
Cellular South
2.12.563.1
PB9940000
Download
enz enz
ik neem aan als ik een verkeerde kies dat ik niet de EU versie heb ook niet gebeld kan worden..???
bv http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667
of dit verhaal od de HTCDEV site (welke moet ik kiezen) :
HTC Desire
Carrier
ROM
Model #
US Cellular
2.11.573.5
PB9940000
Download
Cellular South
2.12.563.1
PB9940000
Download
enz enz
ik neem aan als ik een verkeerde kies dat ik niet de EU versie heb ook niet gebeld kan worden..???
[ Voor 18% gewijzigd door spykes22 op 06-03-2013 11:05 ]
Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]