Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
dEX2340 schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:05:
Heeft er hier niemand een grotere batterij in zijn Desire zitten? Ik heb nu een 3500 mAh batterij. Je hebt er wel een aangepaste backcover voor nodig (zat erbij). Desire lijkt nu wat op zeilboot of Citoën DS :-)

Batterij% wel niet zo betrouwbaar. % stijgt soms paar procenten terwijl je bezig bent. Na reboot soms hoger % dan ervoor. Maar ze gaat wel langer mee :-)
Hier 2 foto's (kwaliteit niet zo denderend):

Afbeeldingslocatie: http://i1356.photobucket.com/albums/q737/Wouter_Duerinck/DSC00534_zpsdba375d4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1356.photobucket.com/albums/q737/Wouter_Duerinck/DSC00535_zpsbefaed93.jpg

Hier heb ik batterij besteld: http://www.batterychampio...7678/shopGroupId/70418404

[ Voor 11% gewijzigd door dEX2340 op 31-12-2012 15:28 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar wordt de telefoon toch veel te dik door? Ik heb ooit een tweede batterij gekocht en zo'n rechargable batterijlader, dat is imo veel handiger :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
gambieter schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:36:
Daar wordt de telefoon toch veel te dik door? Ik heb ooit een tweede batterij gekocht en zo'n rechargable batterijlader, dat is imo veel handiger :)
Valt best mee, past nog altijd goed in jeansbroek. Wel wat zwaarder uiteraard.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

pfff moeilijk hoor ik draai nu nikez jb 4.1 maar ik mis toch sense.

Is er in middels als een JB rom MET sense? die goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dEX2340 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:34:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070704

Ola, nieuwe versie van CM10 VJ ... JB 4.2.1!!!

Heb hem net geflashed en boy, hij is weer snel! Heb hem geïnstalleerd over 3.0 (4.1.2). Wipe cache en Dalvik cache. Alle apps die ik had werken voorlopig zonder probs. Lees zeker 1 v d eerste posts over instellingen die je moet veranderen.

Geniet ervan!

EDIT: wel pre-alpha dus niet stabiel. Ik terug naar 4.1.2.
Heb hem ook een dagje draaien nu. Is iets minder stabiel dan 3.0.heb nu 2x een spontane reboot gehad. Maar dat lag misschien ook aan het feit dat ik alle apps er opgingen.
Bevalt nu nog goed, reageert lekker, moet wel zeggen dat qua layout ik 4.1.2 iets beter vond, nu is bij de wekker moeilijker in te stellen / niet zo intuitief.

Camera werkt niet echt lekker maar andere camera app erop en probleem opgelost.

Blijf zo wel aan het flashen lol, ik verwacht binnen een weekje ofzo wel weer een nieuwe update :9 kan ik weer opnieuw flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:44:
[...]
Heb hem ook een dagje draaien nu. Is iets minder stabiel dan 3.0.heb nu 2x een spontane reboot gehad. Maar dat lag misschien ook aan het feit dat ik alle apps er opgingen.
Bevalt nu nog goed, reageert lekker, moet wel zeggen dat qua layout ik 4.1.2 iets beter vond, nu is bij de wekker moeilijker in te stellen / niet zo intuitief.

Blijf zo wel aan het flashen lol, ik verwacht binnen een weekje ofzo wel weer een nieuwe update :9 kan ik weer opnieuw flashen
Altijd nieuwste versie willen hebben is een gekend probleem :-)
:P
Heb nu ook spontane reboot gehad (4.2.1 4.1). Maar VJ werkt aan fix.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:44:
[...]

3.0 werkt hier op de Desire van vriendinlief overigens ook niet 100% stabiel. Iig minder stabiel dat de "jellynow" die hiervoor draaide.

Ze heeft zo ong. iedere dag wel een keer een spontane reboot. Gelukkig start ie wel weer door (en ze heeft haar sim niet beveiligd met een pincode) dus ze is ook direct weer bereikbaar.

Ze is wel blij met het feit dat de camera nu weer 100% flicker free werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 02-01-2013 22:20 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Heb 3 Desire's in m'n beheer (broertje, zus, moeder).

Alle 3 op Nick's Phone 1.2. (gebaseerd op Oxygen)

Krijg van m'n zusje echter voortdurend klachten dat haar SD ge-unmount is, en ze daardoor geen foto's kan maken en bekijken.

Hoe los ik dat definitief op? Vaak werkt het na een rebootje wel weer, maar vaak ook niet.

Of anders een stabiele 2.3 ROM met mogelijkheid om apps op SD te zetten. Met de originele HTC rom kreeg ik namelijk steeds klachten dat het geheugen vol was.... pffff :P

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 04-01-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ThinkPadd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:29:
Hoe los ik dat definitief op? Vaak werkt het na een rebootje wel weer, maar vaak ook niet.
Andere SD geprobeerd? Testen en kijken of het de SD is, of de telefoon, of de ROM, etc.
ThinkPadd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:29:
Of anders een stabiele 2.3 ROM met mogelijkheid om apps op SD te zetten. Met de originele HTC rom kreeg ik namelijk steeds klachten dat het geheugen vol was.... pffff :P
Verder is in dit draadje al heel vaak aangegeven dat de MildWild ROMs gewoon goed, snel en A2SD-enabled zijn, gewoon doen die ROMs.

[ Voor 42% gewijzigd door gambieter op 04-01-2013 20:13 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:44
Ik heb in het verleden heel vaak problemen gehad met MildWild roms. Ik kreeg ze nooit terug uit stand-by. Zelfs de recente versies en zelfs als ik de governors verander. In mijn hele "custom rom carrière" heb ik slechts 1 rom gehad waar ik 100% tevreden van ben geweest. Runnymede!. Zelfs de recent uitgebrachte Jelly Beans hebben vaak nog som storende dingetjes.

Nu, na 2jaar en zoveel maanden zeg ik mijn Desire vaarwel, ik ga hem verkopen en laat hem zijn pensioen nuttigen in een andere handpalm. Ben overgestapt op een HTC One S met S4 processor.

Desalniettemin zal ik nog vaak hier terugkomen om te lezen, daar mijn moeder nog een HTC Desire bezit :p

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:36
Unrealiac schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 02:56:
Ik heb in het verleden heel vaak problemen gehad met MildWild roms. Ik kreeg ze nooit terug uit stand-by. Zelfs de recente versies en zelfs als ik de governors verander. In mijn hele "custom rom carrière" heb ik slechts 1 rom gehad waar ik 100% tevreden van ben geweest. Runnymede!. Zelfs de recent uitgebrachte Jelly Beans hebben vaak nog som storende dingetjes.

Nu, na 2jaar en zoveel maanden zeg ik mijn Desire vaarwel, ik ga hem verkopen en laat hem zijn pensioen nuttigen in een andere handpalm. Ben overgestapt op een HTC One S met S4 processor.

Desalniettemin zal ik nog vaak hier terugkomen om te lezen, daar mijn moeder nog een HTC Desire bezit :p
Gebruik MildWild hier op 2 Desire en werken uitstekend en herken je probleem totaal niet. Stand-By functie werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Zojuist de nieuwste MildWild Oxygen er op gezet, ik kom van v4.3 af. Toch zeker een aantal verbeteringen, en nog sneller!

Wel wat issues met de SD kaart, maar dat kwam door mijn eigen brakke partitionering. Geformateerd en A2SD werkt nu perfect.

Tot op heden slechts een bug kunnen ontdekken; de WiFI overleeft een DHCP release niet. Als de telefoon op de WiFi zit terwijl dat gebeurd (1x per 24 uur hier) moet ik de telefoon opnieuw opstarten.

EDIT: dus ook geen problemen met standby hier. Gebruik je veel apps die ook in standby doorgaan?

[ Voor 10% gewijzigd door kjast op 05-01-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:44
MikeOO schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 08:55:
[...]

Gebruik MildWild hier op 2 Desire en werken uitstekend en herken je probleem totaal niet. Stand-By functie werkt zoals het hoort.
Ja, dat vind ik zelf zo raar. Dat het bij iedereen zo goed werkt, maar niet bij mij. De fout zal wel aan mijn kant liggen maarja!

En veel apps gebruik ik niet eigenlijk, Ik denk slechts een 20tal.

[ Voor 8% gewijzigd door Unrealiac op 05-01-2013 13:16 ]

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Unrealiac schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:15:
[...]

Ja, dat vind ik zelf zo raar. Dat het bij iedereen zo goed werkt, maar niet bij mij. De fout zal wel aan mijn kant liggen maarja!

En veel apps gebruik ik niet eigenlijk, Ik denk slechts een 20tal.
Neem dit topic en vooral het XDA topic daar genoemd eens door. Mogelijk vind je daar nog iets.
http://www.htcforums.com/desire-z/7547-standby-problem.html

Het betreft wel een andere model Desire maar oorzaak en oplossing kan natuurlijk heel goed gelijk zijn.
Probeer ook eens een andere ROM (andere maker) als test of je het daarmee ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
Ik kan iedereen de JellyBean 4.2.1 rom (obv CM10.1) van VJ aanraden. Zojuist is er een nieuwe versie 4.3 uit en deze overtreft alle custom rom's die ik tot nu toe heb geprobeerd...ja zelfs die van Mildwild ;) Ziet er supergelikt uit, is retesnel en supersmooth. Minimaal het proberen waard....

http://forum.xda-develope...hp?p=35994924&postcount=1

Een paar tips...
- lees startpost van VJ draadje door voor a2sd!
- na installatie in Settings menu > Over telefoon : klik 7x op Build nr en je krijgt de Developer en Performance opties erbij.
- in Developer opties, zet de venster animatie schaal settings allemaal op 0.
- in Performance settings zet kernel samepage merging aan en eventueel ook allow purging of assets

Oh en als je de shortcuts vanuit het lockscreen niet gebruikt en je wilt af van die lelijke verticale lijnen links/rechts in beeld, installeer dan Lockscreen Policy vanuit de Playstore.

Hieronder een linkje naar mijn eigen Lite versie (119Mb) van deze rom ....

https://dl.dropbox.com/u/6404779/CM10.1_VJ_4.2.1_V4.3.zip

En een paar screenshots : https://picasaweb.google....uthuser=0&feat=directlink

Btw mag de vlag uit? Post nr 4.000 :)

[ Voor 65% gewijzigd door dafmay op 06-01-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geweldig! Ik wacht even af hoe vriendinlief d'r huidige rom bevalt (de laatste stable JB 4.1 van VJ). Als ze daar verder geen noemenswaardige problemen meer mee ervaart, dan denk ik dat we het zo gewoon lekker laten (ze wordt inmiddels wel beetje kirewiet van steeds een complete reset).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Interessant. Kan die ROM op een CM7r2 HBoot, of heb je nog steeds Stock HBoot nodig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
gambieter schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:51:
[...]

Interessant. Kan die ROM op een CM7r2 HBoot, of heb je nog steeds Stock HBoot nodig? :)
Ben bang dat ie niet op een CM7r2 boot past. Mijn Lite versie heeft al 195mb nodig voor system ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
eymey schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:45:
Geweldig! Ik wacht even af hoe vriendinlief d'r huidige rom bevalt (de laatste stable JB 4.1 van VJ). Als ze daar verder geen noemenswaardige problemen meer mee ervaart, dan denk ik dat we het zo gewoon lekker laten (ze wordt inmiddels wel beetje kirewiet van steeds een complete reset).
:) Kan ik mij helemaal voorstellen. De stable version is trouwens ook een super rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dafmay schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:00:
Ben bang dat ie niet op een CM7r2 boot past. Mijn Lite versie heeft al 195mb nodig voor system ;)
Vermoedde ik al, maar wie niet vraagt... ;)

In ieder geval gedownload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:31

mucuracat

YES

dafmay schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:06:
Ik kan iedereen de JellyBean 4.2.1 rom (obv CM10.1) van VJ aanraden. Zojuist is er een nieuwe versie 4.3 uit en deze overtreft alle custom rom's die ik tot nu toe heb geprobeerd...ja zelfs die van Mildwild ;) Ziet er supergelikt uit, is retesnel en supersmooth. Minimaal het proberen waard....

http://forum.xda-develope...hp?p=35994924&postcount=1

Een paar tips...
- lees startpost van VJ draadje door voor a2sd!
- na installatie in Settings menu > Over telefoon : klik 7x op Build nr en je krijgt de Developer en Performance opties erbij.
- in Developer opties, zet de venster animatie schaal settings allemaal op 0.
- in Performance settings zet kernel samepage merging aan en eventueel ook allow purging of assets

Oh en als je de shortcuts vanuit het lockscreen niet gebruikt en je wilt af van die lelijke verticale lijnen links/rechts in beeld, installeer dan Lockscreen Policy vanuit de Playstore.

Hieronder een linkje naar mijn eigen Lite versie (119Mb) van deze rom ....

https://dl.dropbox.com/u/6404779/CM10.1_VJ_4.2.1_V4.3.zip

En een paar screenshots : https://picasaweb.google....uthuser=0&feat=directlink

Btw mag de vlag uit? Post nr 4.000 :)
Tnx voor je tip! Werkt goed op dit moment. :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@Mucuracat : graag gedaan.

@Gambieter : benieuwd naar jouw ervaringen.

Trouwens ik heb Camera ICS+ en Gallery ICS geinstalleerd ipv de standaard Nexus7 camera/gallery. Die cam toont nog kuren, vandaar.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 07-01-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
dafmay schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:06:
Klinkt goed.
1 vraag; werkt wifi tethering?(dus niet alleen aanzetten, maar ook echt internetten via de telefoon?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Eddos schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:42:
[...]

Klinkt goed.
1 vraag; werkt wifi tethering?(dus niet alleen aanzetten, maar ook echt internetten via de telefoon?)
Ik heb het zelf niet geprobeerd, dus weet niet wat er precies wel en niet werkt, maar weet wel dat het nog niet perfect is. In de startpost op XDA lees ik :

Wired Tether use 'this' (linkje)
Wireless Tether works with open network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dafmay schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:18:
@Gambieter : benieuwd naar jouw ervaringen.

Trouwens ik heb Camera ICS+ en Gallery ICS geinstalleerd ipv de standaard Nexus7 camera/gallery. Die cam toont nog kuren, vandaar.
Is volgens mij inderdaad goed. Ik ben niet echt blij met het lockscherm (PIN) en ben geen fan van die Xperia launcher, maar verder soepel. Ik ga denk ik wel het origineel installeren, en weer wat apps op /system zetten :)

Tethering werkt inderdaad niet met WPA of WPA2, wel met een open netwerk. Getest en wel.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 08-01-2013 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
gambieter schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 03:33:
[...]

Is volgens mij inderdaad goed. Ik ben niet echt blij met het lockscherm (PIN) en ben geen fan van die Xperia launcher, maar verder soepel. Ik ga denk ik wel het origineel installeren, en weer wat apps op /system zetten :)

Tethering werkt inderdaad niet met WPA of WPA2, wel met een open netwerk. Getest en wel.
Klopt ik heb de Trebuchet launcher uit de rom vervangen door de Xperia launcher...is mijn favoriete launcher :) Lockscreen kun je nog enigzins aanpassen hè als je wilt mbv lockscreen policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Wel jammer dat WPA niet werkt, gebruik het voornamelijk in de trein namelijk dus een open netwerk is dan ook niet alles. Nou ja, misschien kan ik ook wel zonder, zal hem een dezer dagen ook eens proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dafmay schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:18:
Dit is inderdaad belangrijk: de camera doet het pas normaal met Camera ICS+, kleine moeite, groot plezier ;)

Al met al mooi dat het "oude" beestje zo nog een nieuw leven krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Kan ik bij CM7 ook een default telefoonnummer van een contactpersoon instellen? Ik zie het zo niet staan.
Heb namelijk al meerdere keren gehad dat ik moeders en vaders van vrienden midden in de nacht wakker belde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:29
Dafmay, je tip opgevolgt. We hebben vaker contact gehad over MW roms, ik geloof je geheid dat deze ROM van met JB een goede is. Zojuist alles geflashed en langsgelopen. Eerste indruk inderdaad goed. Of het beter is dan MW, dat moet ik nog even tijdje aankijken. Ben benieuwd of ik hier blijf hangen of terugkruip naar MW....

Edit: ben stiekem toch de MW rom 6.0 CM (nieuw) aan het flashen..... :D :D

Sorry Dafmay, blijf toch nog even lekker bij MW hangen. Blijft voor mij toch echt de meest vlotte ROM die je kan hebben. JB voelt voor mij gewoon niet lekker op de Desire!

[ Voor 28% gewijzigd door Sleehond op 08-01-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sleehond schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:28:
Dafmay, je tip opgevolgt. We hebben vaker contact gehad over MW roms, ik geloof je geheid dat deze ROM van met JB een goede is. Zojuist alles geflashed en langsgelopen. Eerste indruk inderdaad goed. Of het beter is dan MW, dat moet ik nog even tijdje aankijken. Ben benieuwd of ik hier blijf hangen of terugkruip naar MW....

Edit: ben stiekem toch de MW rom 6.0 CM (nieuw) aan het flashen..... :D :D

Sorry Dafmay, blijf toch nog even lekker bij MW hangen. Blijft voor mij toch echt de meest vlotte ROM die je kan hebben. JB voelt voor mij gewoon niet lekker op de Desire!
:) Kan ik helemaal inkomen. MW blijft toch altijd wel de meest soepele en vlotte rom voor de Desire. Je merkt gewoon dat ie een stuk 'lichter' is dan een JB rom in het gebruik. Je ziet dat eigenlijk al meteen in de grootte van het zip bestand...MW ongeveer 55Mb tov JB zo'n 130Mb...dat scheelt nogal.

Zover nog tevreden met de JB rom...vind 'm er erg gelikt uitzien en alles loopt nog prima en vlotjes. Ik blijf dus nog even hierbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Klopt helemaal. Heb weer de CM7 r2 Hboot geflashed en dan MW CM-6.0
Werkt voorlopig weer zonder problemen, lekker vlot en ziet er strak uit.

Ik ga de ontwikkelingen van die JB ROM verder wel volgen, maar voorlopig nog even lekker bij MW. Denk dat die ROM van JB nog paar fases verder ontwikkeld moet zijn eer dat ik hem weer test verwacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Ik draai nu JB 4.2.1 VJ 4.2.1. Schitterende ROM maar je moet wel kunnen leven met sporadische soft reboots (enkel CyanogenMOD scherm, HTC splash screen wordt geskipt => of is dit hot reboot?). Maar dat moet blijkbaar door Google zelf gefixt worden. Smartphones en tablets die officieel 4.2.1 draaien hebben er zelfs last van (issue raised door verschillende gebruikers).

Bluetooth en WiFi tethering heb ik niet nodig, Bluetooth zou ondertussen gewoon werken. Gekend probleem met camera is er nog maar workaround.

AnTuTu benchmark (v 3.0.3) score: 3409. Kan nog beter want ik heb simpele class 2 SD card. Als jullie mijn settings willen, vraag het gerust.

[ Voor 12% gewijzigd door dEX2340 op 09-01-2013 12:28 . Reden: benchmark test toegevoegd ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Die JB 4.2.1 is voor mij echt compleet onwerkbaar door die soft reboots, ziet er tof en vlot uit, maar het moet wel werken. Soft reboots tijdens telefoongesprekken is echt compleet onacceptabel voor mij.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben terug gegaan naar de oudere 3.0 versie, ik vind het lockscreen van de nieuwere versie niets, en ook neemt de nieuwere versie meer plek in op /system zonder dat ik daar iets nuttigs voor terug zie. En 3.0 was stabiel in mijn handen en werkte ook snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Blijft toch vreemd...ik heb nog geen enkele reboot gehad met JB 4.2 of 4.3. Sommige gebruikers hebben ze blijkbaar continue en anderen niet of nauwelijks. Tot nu toe draait deze rom op mijn Desire erg goed, zonder problemen. Maar ik kan mij goed indenken dat het onwerkbaar is met reboots ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
gambieter schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:54:
Ik ben terug gegaan naar de oudere 3.0 versie, ik vind het lockscreen van de nieuwere versie niets, en ook neemt de nieuwere versie meer plek in op /system zonder dat ik daar iets nuttigs voor terug zie. En 3.0 was stabiel in mijn handen en werkte ook snel :)
Je kan heel wat verwijderen uit system, ik heb 25 MB vrij. Lockscreen vind ik ok (Chronus widget + de gewone links naar messages, calls, camera, ...)

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
dEX2340 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:15:
[...]

Je kan heel wat verwijderen uit system, ik heb 25 MB vrij. Lockscreen vind ik ok (Chronus widget + de gewone links naar messages, calls, camera, ...)
Ik geloof dat gambieter (in 1e instantie) mijn 'Lite' versie heeft geprobeerd? Ik heb obv die versie namelijk ook zo'n 50Mb vrij in system RAM. Dat verklaart ongetwijfeld waarom ik nog geen reboot heb gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
dafmay schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:04:
Blijft toch vreemd...ik heb nog geen enkele reboot gehad met JB 4.2 of 4.3. Sommige gebruikers hebben ze blijkbaar continue en anderen niet of nauwelijks. Tot nu toe draait deze rom op mijn Desire erg goed, zonder problemen. Maar ik kan mij goed indenken dat het onwerkbaar is met reboots ;)
Ik ken ook mensen die ook met een stock RUU op een gegeven moment spontane reboots krijgen. Het ligt er denk ik maar net aan hoe alles 'ge-tuned' is. Met JB VJ 3.0 had m'n vriendin aanvankelijk ook reboots, tot ik de cpu frequentie maar terug heb gezet naar 900 mhz. (nog snel genoeg voor haar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
eymey schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:21:
[...]
Ik ken ook mensen die ook met een stock RUU op een gegeven moment spontane reboots krijgen. Het ligt er denk ik maar net aan hoe alles 'ge-tuned' is. Met JB VJ 3.0 had m'n vriendin aanvankelijk ook reboots, tot ik de cpu frequentie maar terug heb gezet naar 900 mhz. (nog snel genoeg voor haar).
Klopt helemaal. Eea is sterk afhankelijk van een boel zaken zoals jij noemt en ook zelfs vermoed ik hardwarematig...welke versie Desire (scherm type PTC oid was het...ben ff kwijt precies). Enfin...vele factoren zijn van invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dafmay schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:13:
Ik geloof dat gambieter (in 1e instantie) mijn 'Lite' versie heeft geprobeerd? Ik heb obv die versie namelijk ook zo'n 50Mb vrij in system RAM. Dat verklaart ongetwijfeld waarom ik nog geen reboot heb gehad :)
Klopt, ik had eerst jouw versie geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik heb diverse roms gebruikt, en nu de tweede cm10 VJ, nu v3.0. En na wat problemen bij de vorige versie zoals lags,buggy camera ed, moet ik nu echt zeggen dat deze top draait, geen lags, geen problemen met de camera, deze rom is veel sneller, mijn cpu instellingen 245/1036, en de gebruikstijd is van 18 uur naar bijna 36 gegaan.

Even een tipje voor mensen die een fatsoenlijke sens rom zoeken, probeer Runnymede_AIO_V6.0.4.3_Special_Edition eens, hier heb ik zelf erg goede ervaringen mee.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Laatst online: 12-09 15:11
Helaas een probleem gekregen bij het flashen van de Hboot.
Ging van CM7r2 terug naar stock(wou die JB ook wel eens proberen). Nu krijg ik een waarschuwing van 4ext dat sytem niet bereikbaar is en dat ik hem moet formateren.
Dit lukt dus echter niet en blijft hij hangen op het formateren (die ring blijft trouwens wel doorlopen maar duurt nu al een half uur).
Iemand een idee welke stap ik nu moet ondernemen?

Edit: probeer eerst een backup terug te zetten.
En dat wil ook niet... hmm ga me toch wat zorgen maken nu..
Oude Hboot maar proberen te flashen

Edit 2: oude Hboot flashen deed het hem, formateren daarna geen probleem meer.
MW 4.8 staat er nu op (was trouwens 4.3).

[ Voor 28% gewijzigd door richy t op 09-01-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
richy t schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:31:
Helaas een probleem gekregen bij het flashen van de Hboot.
Ging van CM7r2 terug naar stock(wou die JB ook wel eens proberen). Nu krijg ik een waarschuwing van 4ext dat sytem niet bereikbaar is en dat ik hem moet formateren.
Dit lukt dus echter niet en blijft hij hangen op het formateren (die ring blijft trouwens wel doorlopen maar duurt nu al een half uur).
Iemand een idee welke stap ik nu moet ondernemen?

Edit: probeer eerst een backup terug te zetten.
En dat wil ook niet... hmm ga me toch wat zorgen maken nu..
Oude Hboot maar proberen te flashen
Probeer eens hboot_bravo_downgrade.img te flashen (zie AlphaRev website...Bravo downgrader). En daarna kun je weer gewoon verder stock Hboot flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Bericht van MildWild:

a little later today MildWild CM-6.5 Jelly-Gingerbread. with detailed explanation

Ben dus erg benieuwd! Hij springt van CM 6.0 naar 6.5! Ben benieuwd naar 6.5 met bijhorende changelog. Ga het vanavond even in de gaten houden of hij online komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sleehond schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:07:
Bericht van MildWild:

a little later today MildWild CM-6.5 Jelly-Gingerbread. with detailed explanation

Ben dus erg benieuwd! Hij springt van CM 6.0 naar 6.5! Ben benieuwd naar 6.5 met bijhorende changelog. Ga het vanavond even in de gaten houden of hij online komt!
Interesting! Dank voor de heads-up.

Btw MW kennende kan het net zo goed pas over dagen zijn ;)

[ Voor 24% gewijzigd door dafmay op 09-01-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MW CM6.5 is inmiddels online :)

Oh en ook een VJ JB 4.2.1 update naar 4.4

[ Voor 42% gewijzigd door dafmay op 10-01-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
MW 6.5 werkt hier super, waar ik met 4.2.1 v3 superveel soft reboots had heb ik dat bij deze MW nog niet gehad... En daarnaast is hij ook nog eens bloedjesnel :-) Zou zomaar kunnen dat dit m'n laatste flash was ;-)

[edit]
Heb de benchmarksheet ingevuld, nu nog wachten op toestemming om de andere resultaten te bekijken ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door Solomon op 11-01-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 23:16
Solomon schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:50:
MW 6.5 werkt hier super, waar ik met 4.2.1 v3 superveel soft reboots had heb ik dat bij deze MW nog niet gehad... En daarnaast is hij ook nog eens bloedjesnel :-) Zou zomaar kunnen dat dit m'n laatste flash was ;-)

[edit]
Heb de benchmarksheet ingevuld, nu nog wachten op toestemming om de andere resultaten te bekijken ;-)
Laatste flash, NOT ;)

thank´s @ all for report...working hard on the new version. "MildWild CM 7.0 JG Stable"
not quite finished.at the moment, everything is going well (no bugs so far)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
BigSurf schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:06:
[...]

Laatste flash, NOT ;)

thank´s @ all for report...working hard on the new version. "MildWild CM 7.0 JG Stable"
not quite finished.at the moment, everything is going well (no bugs so far)
Dammit :P Dan moet ik toch echt eerst eens kijken wat de changelog is... Deze werkt voor mij vooralsnog compleet bugvrij namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
dafmay schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:41:
MW CM6.5 is inmiddels online :)

Oh en ook een VJ JB 4.2.1 update naar 4.4
Kan alleen niet vinden wat de changelog is van versie 4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Eddos schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:01:
[...]

Kan alleen niet vinden wat de changelog is van versie 4.4.
Die was deze keer inderdaad nogal verborgen :)

http://forum.xda-develope...?p=36520557&postcount=755

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 11-01-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Zelf nu MW 6.5 draaien, werkt weer perfect met cm7 r2 hboot.
De VJ JB zal ik wel in de gaten blijven houden qua ontwikkeling. Vind het nu nog niet helemaal lekker werken op de een of andere manier

Zie nu dat 4.5 uit is met important fixxes. Misschien vanmiddag even pielen en opnieuw VJ JB proberen, heb wel wat tijd vanmiddag :-)

[ Voor 25% gewijzigd door Sleehond op 12-01-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sleehond schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:44:
Zelf nu MW 6.5 draaien, werkt weer perfect met cm7 r2 hboot.
De VJ JB zal ik wel in de gaten blijven houden qua ontwikkeling. Vind het nu nog niet helemaal lekker werken op de een of andere manier

Zie nu dat 4.5 uit is met important fixxes. Misschien vanmiddag even pielen en opnieuw VJ JB proberen, heb wel wat tijd vanmiddag :-)
:) that's the spirit.

Ik draai nu sinds gisteren ook even CM6.5...fijne rom! VJ blijft ook erg fijn, dus inmiddels weer even terug naar deze rom v4.4. Draait zo soepeltjes, niet te geloven en dat op het oude beesie. V4.5 laat ik heel even vanwege de kleine aanpassingen...verder is ie gelijk aan v4.4.

Ps morgen komt waarschijnlijk update naar CM7.0...

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 12-01-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Heb nu zelf weer versie 4.5 van VJ JB draaien. Draait goed en behoorlijk soepel, beter dan 4.3 die ik als laatst had geprobeerd. Ben nog wat in de instellingen aan het pielen en rondkijken om hem zo smooth mogelijk te krijgen. Bevalt in ieder geval goed nu. Ben benieuwd wat MW van versie 7.0 gaat maken, tot die tijd blijf ik nu even bij deze. Gelukkig zijn beide ROM's continue in ontwikkeling, dat vind ik wel prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hmm ga toch maar v4.5 installeren...wifi tether kan nog wel eens van pas komen. Pff zo blijf je bezig haha :)

Btw : MW CM7.0 is uit....

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 13-01-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Mooi, eind van middag maar even MW 7.0 flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sleehond schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:50:
Mooi, eind van middag maar even MW 7.0 flashen!
Is het jou al gelukt om de bestanden te downloaden? Mediafire geeft steeds een time-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Ja is gelukt. Ben door het flashen heen.

Eerste indruk weer erg goed... ik blijf voorlopig lekker bij MW! Ben altijd meer dan tevreden met deze ROM, gewoon lekker snel voor de Desire, en dat heb ik wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sleehond schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:18:
Ja is gelukt. Ben door het flashen heen.

Eerste indruk weer erg goed... ik blijf voorlopig lekker bij MW! Ben altijd meer dan tevreden met deze ROM, gewoon lekker snel voor de Desire, en dat heb ik wel nodig.
Klinkt goed! Ben erg benieuwd. Edit : zojuist beide bestanden kunnen dl-en van mediafire dus ik kan aan de slag ;)

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 13-01-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Gelukkig dat het gelukt is, succes ermee! Hier alles beetje aan het instellen en terugzetten. Laatste dagen weer veel zitten flashen, ga er nu even wat rust mee houden. Blijf voorlopig bij deze ROM en focus me even op de updates voor deze ROM boven andere ROM´s. Uiteindelijk werkt gingerbread toch wel het meest stabiel voor de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sleehond schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:50:
Gelukkig dat het gelukt is, succes ermee! Hier alles beetje aan het instellen en terugzetten. Laatste dagen weer veel zitten flashen, ga er nu even wat rust mee houden. Blijf voorlopig bij deze ROM en focus me even op de updates voor deze ROM boven andere ROM´s. Uiteindelijk werkt gingerbread toch wel het meest stabiel voor de Desire.
Hmm ja gelukt en ook weer niet. Na installatie blijft de eerste start op boot animatie hangen. Kom dus niet verder helaas. Jij dit toevallig ook gehad? Ik heb de specifieke installatie instructie van MW opgevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Ja heb precies de stappen van MW gevolgd.

1) complete wipe gedaan (factory, cache, dalvik, battery etc)
2) Flash part 1
3) Reboot, opstarten, pincode ingevoerd en vervolgens direct gereboot in CWM
4) Flash part 2
5) Enjoy

Zo werkte het voor mij. Overigens heb ik Hboot CM7 r2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sleehond schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:01:
Ja heb precies de stappen van MW gevolgd.

1) complete wipe gedaan (factory, cache, dalvik, battery etc)
2) Flash part 1
3) Reboot, opstarten, pincode ingevoerd en vervolgens direct gereboot in CWM
4) Flash part 2
5) Enjoy

Zo werkte het voor mij. Overigens heb ik Hboot CM7 r2
Thanks...gelukt.

Edit : FC keyboard had te maken met overijverig deleten binnen zip bestand ;)

De rom is in 1 woord geweldig! Zeer gelikt, razendsnel en supersmooth. Ja ik weet het, ik gebruik deze termen wel vaker. Maar goed...iedere keer wordt je toch weer aangenaam verrast :) Een aanrader.

[ Voor 40% gewijzigd door dafmay op 14-01-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
Ik heb even een vraagje, hoe je nou het beste je apps back-upt als je van een andere ROM switcht. Ik heb altijd Titanium Backup gebruikt, maar voor alle 200 apps steeds maar weer op install drukken, vind ik niet echt een optie.
Hypershell kan ik volgens mij alleen worden gebruikt als je de pro versie hebt van Titanium Backup, klopt dat?

Dus, andere manieren nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Holland1994: Huh? Met titanium backup steeds op install drukken?

Heb je het icoontje rechtsboven nog nooit gevonden? (batch). Hiermee kan je gewon in 1 keer je hele rits apps+data restoren (en op dezelfde manier ook backuppen).

Zelf gebruik ik Titanium backup al sinds ik met custom roms bezig ben. Het heeft wel een gebruiksaanwijzing en ik gebruik het ook alleen voor de gebruikers-apps + data (dmv. filters). Van de systeem onderdelen backup en restore ik alleen de 'gele' dingen.

Overigens, ik gebruik wel de pro versie :P

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 14-01-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kan het met de pro versie wel goed dan? Bij mijn weten wordt vaak geadviseerd om de apps zelf alleen te restoren als het dezelfde ROM betreft.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:59
Ik heb me er nog niet in verdiept maar misschien is dit wel wat, [TOOL][Multi-Platform] Ultimate Backup Tool v1.3.2 - Full backup without root

Afbeeldingslocatie: http://s7.directupload.net/images/121102/fo8svl4w.png

Backup van je toestel op de PC. Als het echt wat is hoor ik het graag :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gonadan schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:12:
Kan het met de pro versie wel goed dan? Bij mijn weten wordt vaak geadviseerd om de apps zelf alleen te restoren als het dezelfde ROM betreft.
Ik heb met de PRO versie geen problemen ondervonden als je, zoals ik hierboven aangaf, je aan bepaalde vuistregels houdt:

* Alle 'gewone' gebruikers apps (zeg maar die je vanuit de Play store hebt geinstalleerd) backupt inclusief hun data, dan kan je die prima restoren (en ben nogal wat tussen ICS en JB geswitched de laatste tijd)
* Bij 'systeem' kan je ook veillig de 'gele' dingen (zoals bellijst, smsjes, wifi toegangspunten) backuppen en restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
eymey schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:37:
[...]

Ik heb met de PRO versie geen problemen ondervonden als je, zoals ik hierboven aangaf, je aan bepaalde vuistregels houdt:
Ik heb de PRO-versie zelfs gebruikt om apps over te zetten van mijn Desire (GB) naar mijn Desire HD (ICS/JB). Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

haling schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:53:
[...]

Ik heb de PRO-versie zelfs gebruikt om apps over te zetten van mijn Desire (GB) naar mijn Desire HD (ICS/JB). Werkt perfect!
Apps (=apks) tussen GB en ICS/JB is inderdaad geen probleem. App-data schijnt wel een probleem te zijn (ik heb het nooit geprobeerd, tussen GB en ICS altijd alleen apps zonder data gerestored).

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Bij mij gaat het (iig bij enkele apps) juist om de data. Welke apps je had wordt als het goed is ook wel in je Google account bij gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Mad Marty schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:54:
[...]

Apps (=apks) tussen GB en ICS/JB is inderdaad geen probleem. App-data schijnt wel een probleem te zijn (ik heb het nooit geprobeerd, tussen GB en ICS altijd alleen apps zonder data gerestored).
Apps+data gingen perfect. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ff een heads-up voor degenen die de MW CM7.0 gebruiken of willen gaan gebruiken...de rom kan *niet* worden teruggezet mbv een nandroid restore!

Edit : in het xda draadje wordt melding gemaakt van een eventuele workaround, maar ik heb dit zelf niet getest.

[ Voor 28% gewijzigd door dafmay op 16-01-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb de laatste dagen ineens enorm last van battery drain, maar ik heb geen idee waardoor. Ik heb geen bijzondere apps geïnstalleerd, maar misschien is het gekomen door een app update. Weten jullie misschien een tool om dit te analyseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Sj44k13 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:33:
Ik heb de laatste dagen ineens enorm last van battery drain, maar ik heb geen idee waardoor. Ik heb geen bijzondere apps geïnstalleerd, maar misschien is het gekomen door een app update. Weten jullie misschien een tool om dit te analyseren?
Powertutor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zoals Sleehond ondertussen ook al heeft gezien...de rom's are coming quick and fast op xda ;) Een boel updates bij MW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 23:38

westergas

rikkie_pc

Even een vraagje...ik wil de Desire van mijn vriendin flashen met een Sense rom. De twee roms die ik heb geprobeerd zijn SensEVolutioN en LeeDrOiD maar daar werkt de facebook sync niet van. Heeft iemand een tip van een rom waarbij die sync wel werkt?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
De MW ROM Redux 6 is echt geweldig snel van MW! Heerlijke ROM zeg. Voelt volgens mij echt oprecht veel sneller aan als de CM versie. Heb overigens CM7r2 Hboot. Werkt allemaal zeer vlot tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ja niet normaal meer zo snel en soepel als die rom is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 23:16
Sleehond schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:13:
De MW ROM Redux 6 is echt geweldig snel van MW! Heerlijke ROM zeg. Voelt volgens mij echt oprecht veel sneller aan als de CM versie. Heb overigens CM7r2 Hboot. Werkt allemaal zeer vlot tot nu toe!
Ik gebruik nu 'MildWild CM-7.0 JG Stable'. Is de 'MW ROM Redux 6' volledig gebaseerd op een ander base? Is het interessant om de Redux versie te gebruiken omdat die sneller is dan de CM7 of zijn er andere nadelen aan de Redux rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
@ BigSurf

Zeker een aanrader om Redux te proberen. Ik zat ook op 7.0 JG Stable. Prima ROM, absoluut. Maar ik zag een nieuwe versie van Redux en als een flash maniac ben ik het toch eens gaan proberen. Ik moet echt oprecht zeggen dat ik het gevoel heb dat de Redux versie een stuk vlotter is als de CM versie. Met name een beetje in de instellingen menu merk ik dat onder andere. De ROM is lekker klein, heb er zelf wat notification en oproep geluiden uit gehaald en het bestand was toen slechts 60MB. Verder gebruik ik het in combinatie met CM7r2 Hboot.

Ik heb nog geen nadelen, errors of random boots gehad met Redux versie, draait dus naar tevredenheid. Ben zelf alleen nog benieuwd naar de battery prestaties of daar verschil in zit, maar kan ik nog weinig over zeggen.

Ik heb geen spijt van de stap van 7.0 CM naar Redux 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb laatst de Android 4.0.4 HTC dev rom geflashed. Geen problemen verder, echter merk ik dat de telefoon eigenlijk net iets te traag is. Nou had ik de CPU master free app geinstalleerd om te kijken of de cpu misschien net iets sneller gezet zou kunnen worden. Echter krijg ik de melding dat ik geen root access heb.

Heb je altijd root access nodig om de cpu snelheid te kunnen wijzigen ?
Zover ik de OP lees kan je alleen root access krijgen door je hele device weer te flashen. Hier zit ik niet zo op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ja, je hebt root nodig om je CPU te over-/onderklokken.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sleehond schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:31:
@ BigSurf

Zeker een aanrader om Redux te proberen....

Ik heb nog geen nadelen, errors of random boots gehad met Redux versie, draait dus naar tevredenheid. Ben zelf alleen nog benieuwd naar de battery prestaties of daar verschil in zit, maar kan ik nog weinig over zeggen.
Met het batterijverbruik (in standby) zit het op mijn tel wel goed. G verbinding, email sync uit, SmartassV2 245-1113, screenstate-scaling aan : 5% verbruikt in 14 uur. Veelal standby, dus de tel weinig werkelijk gebruikt. Maar het is een indicatie. Met andere roms is het verbruik namelijk bijna het dubbele!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
Ik heb dus toch maar gerestored met Titanium Back pro, ging weer prima. Zit nu op MW cm7, ik merk toch dat hij stabieler was dan de MW OXY ROM, geen reboots of crashes.
Kwa batterij verbruik is het toch wel een verschil, met MW oxy gebruikt ik in de nacht, (airplane mode) 0-1%. Maar met CM toch zo'n rond 5%, significant verschil.
Ik zie nu dat Mildwild weer overgesprongen is naar REDUX, dat is dus aan te raden volgens de reacties hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 14:20
Ik zou zeggen probeer het eens. ;)

Zit met hetzelfde dilemma en ga nu een flash wagen naar MW Redux.

[ Voor 4% gewijzigd door KirovAir op 20-01-2013 12:11 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Denk dat je er geen spijt van zult hebben!
Redux versie de beste die ik momenteel van MW heb gehad.
Nu paar dagen Redux draaien, die laat ik erop staan, ga niet meer switchen, ervan uitgaande dat toekomstige Redux versies geen slechte updates verkrijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 08:08
Beste mensen, als lurker zie ik inmiddels door de bomen het bos niet meer... (En door Googlen word ik niet veel wijzer met zoveel aanbod.)

Ik sta op het punt om een alternatieve ROM op m'n Desire te zetten, maar voor mij is stabiliteit én tethering een absoluut vereiste. Verder mag het allemaal zo kaal mogelijk zijn, liefst zo dicht mogelijk bij de originele Google-ROMs. Hoeft niet persé de allernieuwste versie te zijn, als dat de prestaties en stabiliteit negatief beïnvloedt.

Wat is de beste (makkelijkst te installeren) ROM voor mij? Nikez?

Dank!

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Nikez heeft geen stabiele tethering. Pak dan een MW rom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Sleehond schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:01:
Denk dat je er geen spijt van zult hebben!
Redux versie de beste die ik momenteel van MW heb gehad.
Nu paar dagen Redux draaien, die laat ik erop staan, ga niet meer switchen, ervan uitgaande dat toekomstige Redux versies geen slechte updates verkrijgen :-)
Redux wordt niet meer ontwikkeld en is closed source. Voor mij dus een reden om met de CM versie te pakken.
Draai nu nog MildWild 4.8 overigens.

Hoe haal je er trouwens notificatiegeluiden etc. uit? Gewoon een kwestie van zipje openen, verwijderen en weer zippen?

[ Voor 10% gewijzigd door kjast op 20-01-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 15:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

Eddos schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:07:
Nikez heeft geen stabiele tethering. Pak dan een MW rom :-)
Toevallig gister deze fix gebruikt en werkt (tot nu nog) naar behoren :)
* glashio is z'n nopjes met nikez JB 4.2.1... super strakke rom!

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
kjast schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:14:
[...]

Redux wordt niet meer ontwikkeld en is closed source. Voor mij dus een reden om met de CM versie te pakken.
Draai nu nog MildWild 4.8 overigens.

Hoe haal je er trouwens notificatiegeluiden etc. uit? Gewoon een kwestie van zipje openen, verwijderen en weer zippen?
MW-7 is net uitgekomen! :)

Na downloaden van rom zip kun je het bestand openen (!) mbv 7zip en alles eruit slopen wat je niet nodig hebt. Je kunt daarna gewoon 7zip afsluiten, geen noodzaak om iets op te slaan oid...7zip doet dit namelijk zelf. Daarna de zip flashen mbv bijv 4Ext recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je bedoelt MildWild MW-7... Heb net letterlijk 5 minuten geleden MW-6 geflasht... lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
glashio schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:14:
[...]
Toevallig gister deze fix gebruikt en werkt (tot nu nog) naar behoren :)
* glashio is z'n nopjes met nikez JB 4.2.1... super strakke rom!
Is dat een 'Nikez' specifieke fix? Misschien probeer ik hem ook wel even op mijn 4.2.1 ROM, als het niet baat maakt het in het ergste geval mijn ROM stuk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:19
dafmay schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:18:
[...]

MW-7 is net uitgekomen! :)

Na downloaden van rom zip kun je het bestand openen (!) mbv 7zip en alles eruit slopen wat je niet nodig hebt. Je kunt daarna gewoon 7zip afsluiten, geen noodzaak om iets op te slaan oid...7zip doet dit namelijk zelf. Daarna de zip flashen mbv bijv 4Ext recovery.
Inmiddels ben ik in het bezit van een xiaomi m2 en wil de htc aan mijn zoontje geven als mediaplayer. Is het mogenlijk om de bel en sms functie uit de rom te slopen? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mlguys schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:02:
Inmiddels ben ik in het bezit van een xiaomi m2 en wil de htc aan mijn zoontje geven als mediaplayer. Is het mogenlijk om de bel en sms functie uit de rom te slopen? Iemand tips?
phone.apk en messaging.apk waarschijnlijk, maar gewoon geen SIM-kaart erin doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:19
gambieter schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:03:
[...]

phone.apk en messaging.apk waarschijnlijk, maar gewoon geen SIM-kaart erin doen?
Ga ik proberen. Zonder sim kun je 112 bellen en dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mlguys schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:59:
Zonder sim kun je 112 bellen en dat wil ik niet.
Goed punt, had ik geen rekening mee gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
mlguys schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:59:
[...]

Ga ik proberen. Zonder sim kun je 112 bellen en dat wil ik niet.
Misschien even Smart App Protector
proberen en bellen zet je een wachtwoord op.

Prima app die ik al een tijdje gebruik om bepaalde apps zoals telebankieren extra te beveiligen. Dit zou ook moeten lukken met het bellen en sms etc.
Pagina: 1 ... 26 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]