Hij werkt helemaal goed, krijg alleen klachten dat hij wat traag is... Hij stond er voor de vakantie ook op maar kreeg toen fout 492 waardoor ik wat andere roms erop heb gezet (oa VJ, Chromium) maar die waren stuk voor stuk niet zo fijn als deze.musicfreak schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:04:
[...]
Werkt de camera bij jou? Ik krijg een zwart scherm. In het topic op XDA lees ik alleen over problemen met andere kernels maar ik draai standaard MildWild V-4.9...
Wel vreemd dan dat 'ie het bij mij niet doet, waar zou dat aan kunnen liggen? Heeft het nog zin om een andere camera app te proberen? Of maken ze allemaal gebruik van dezelfde 'drivers'?
Heb wel eens problemen gehad met camera maar weet niet meer onder welke rom dat was..... heb voordat ik MildWild 4.9JG weer terug zette Chromium erop gehad. Full Wipe gedaan en het werkt. Geen idee waar het mee te maken kan hebben... sorrymusicfreak schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:12:
Wel vreemd dan dat 'ie het bij mij niet doet, waar zou dat aan kunnen liggen? Heeft het nog zin om een andere camera app te proberen? Of maken ze allemaal gebruik van dezelfde 'drivers'?
Draai hier ook al een goeie week Chromium. Weinig problemen.
Wel dat het beltoon volume plots gelimiteerd lijkt. De slider op 100% is dan maar even luid als 10%. Geen idee wat het uitlokt. Enkel een reboot lost het op.
Ook de lockscreen kan soms raar doen. Bv de lock-timeout na het uitschakelen van het scherm lijkt hij niet toe te passen (altijd onmiddellijk). Of als ik het scherm aanzet, verschijnt soms een van de widgets (zoals camera of rekenmachine) en niet het "hoofd-unlock-scherm".
Nog geen spontane reboots ervaren.
Nu probeer ik Google Chrome up te daten, maar dat lukt niet. "Onvoldoende opslagcapaciteit". Ik vermoed dat er te weinig ruimte is op een of andere partitie waar hij de files tijdelijk wil stockeren, voor hij ze naar m'n sd-ext verhuist. Die laatste is namelijk nog groot genoeg. Ik gebruik de stock HBOOT.
De Chrome update is 27MB groot. Huidige partities:
/cache: 38.72/40MB free
/data: 60.16/147MB free
/storage/sdcard0: 10/14GB free
/sd-ext: 351/1000MB free
/system: 5.85/250MB free (die laatste is volgens altijd al zo vol geweest, al sinds de eerste boot van Chromium)
Iemand suggesties?
Wel dat het beltoon volume plots gelimiteerd lijkt. De slider op 100% is dan maar even luid als 10%. Geen idee wat het uitlokt. Enkel een reboot lost het op.
Ook de lockscreen kan soms raar doen. Bv de lock-timeout na het uitschakelen van het scherm lijkt hij niet toe te passen (altijd onmiddellijk). Of als ik het scherm aanzet, verschijnt soms een van de widgets (zoals camera of rekenmachine) en niet het "hoofd-unlock-scherm".
Nog geen spontane reboots ervaren.
Nu probeer ik Google Chrome up te daten, maar dat lukt niet. "Onvoldoende opslagcapaciteit". Ik vermoed dat er te weinig ruimte is op een of andere partitie waar hij de files tijdelijk wil stockeren, voor hij ze naar m'n sd-ext verhuist. Die laatste is namelijk nog groot genoeg. Ik gebruik de stock HBOOT.
De Chrome update is 27MB groot. Huidige partities:
/cache: 38.72/40MB free
/data: 60.16/147MB free
/storage/sdcard0: 10/14GB free
/sd-ext: 351/1000MB free
/system: 5.85/250MB free (die laatste is volgens altijd al zo vol geweest, al sinds de eerste boot van Chromium)
Iemand suggesties?
Zojuist heb ik mijn Desire voorzien van OzyZM, de ROM die ik voor Chromium en MildWild V-4.9 JG gebruikte. Ook hierbij doet de camera het niet, terwijl hij het een maand of twee terug nog prima deed. Vreemd! Wat zou dat nou toch kunnen zijn?
Leiden de downloads bij Redux bij jullie trouwens ook tot een site met alleen maar een vage iLivid download manager?
Leiden de downloads bij Redux bij jullie trouwens ook tot een site met alleen maar een vage iLivid download manager?
[ Voor 40% gewijzigd door musicfreak op 11-10-2013 16:46 ]
M'n moeder heeft deze telefoon, weet zo even niet meer welke ROM ik er op heb gezet. Volgens mij CM7.
Maargoed, het ding doet een beetje irritant, elke keer als de standaard ADW launcher wordt bijgewerkt dan springt hij weer terug naar die launcher. Maar ik heb er Go Launcher op gezet omdat ik die stukken beter vind werken... Maar iedere keer krijg je dan die vraag welke launcher je wilt gebruiken. Heb m'n moeder al uitgelegd dat ze dan go launcher moet aantikken + vinkje voor default. Maar dat onthoud ze niet, dus iedere keer heb ik daar weer gesodemieter van. Is er een truuk om gewoon GO Launcher keihard te forceren?
En zelfde voor het toetsenbord, heb er Kii toetsenbord opgezet, omdat met het CM7 toetsenbord de woordvoorspelling niet werkte. Maar ook iedere keer als het Kii toetsenbord is bijgewerkt is hij weer verdwenen, en moet ik het toetsenbord weer opnieuw instellen via instellingen, invoermethode etc...
Is daar ook niet een truuk voor?
Het is volgens mij een 2.3 bug, want op mijn S2 met 4.nogwat blijft de GO launcher gewoon geactiveerd na updates.
Anders misschien die MildWild V-4.9 JG rom erop knallen, daar zijn veel mensen in dit topic wel tevreden over lees ik. CM7 is natuurlijk ook al oude meuk....
Maargoed, het ding doet een beetje irritant, elke keer als de standaard ADW launcher wordt bijgewerkt dan springt hij weer terug naar die launcher. Maar ik heb er Go Launcher op gezet omdat ik die stukken beter vind werken... Maar iedere keer krijg je dan die vraag welke launcher je wilt gebruiken. Heb m'n moeder al uitgelegd dat ze dan go launcher moet aantikken + vinkje voor default. Maar dat onthoud ze niet, dus iedere keer heb ik daar weer gesodemieter van. Is er een truuk om gewoon GO Launcher keihard te forceren?
En zelfde voor het toetsenbord, heb er Kii toetsenbord opgezet, omdat met het CM7 toetsenbord de woordvoorspelling niet werkte. Maar ook iedere keer als het Kii toetsenbord is bijgewerkt is hij weer verdwenen, en moet ik het toetsenbord weer opnieuw instellen via instellingen, invoermethode etc...
Is daar ook niet een truuk voor?
Het is volgens mij een 2.3 bug, want op mijn S2 met 4.nogwat blijft de GO launcher gewoon geactiveerd na updates.
Anders misschien die MildWild V-4.9 JG rom erop knallen, daar zijn veel mensen in dit topic wel tevreden over lees ik. CM7 is natuurlijk ook al oude meuk....
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 11-10-2013 12:50 ]
Zo, ik meld me hier ook maar eens....Ik heb 1,5 jaar zeer stabiel gedraaid met InsertCoin CM7 1.1.4, maar die begon toch nukken te vertonen.
Toen verder gegaan met VJ cm10.1 v6.3. Wow! Wat een smooth JB 4.2.2 Rom was dat! Helaas...niet bruikbaar voor daily usage voor mij. Te vaak Low sound, geluid door de verkeerde speaker, dus regelmatig notificaties gemist. Ook veel problemen gehad met GPS, en juist die gebruik ik erg veel. Verschillende radio's geprobeerd, maar helaas, niet stabiel te krijgen. Daarbij nog af en toe spontane reboots...
Ik vond het jammer, maar het was gewoon net niet voldoende.
Eerst met MildWild cm8.0 aan de gang. Die Rom vond ik slordig in elkaar gezet. Geen welkomst wizard en met het advies in de thread om s2e erop te zetten, ging de installatie om zeep. Op zich werkte hij wel goed, maar een collega die ik ook deze flash had aangeraden had al snel zijn eerste spontane reboot.
Ik ben nu MW 4.9 aan het flashen, die voelt alweer sneller aan dan cm8.0 en tot nu toe lijkt alles lekker te werken...ben benieuwd of dat komende dagen zo blijft. De desire gaat namelijk tzt over naar mijn vrouw (Als ik mijn nieuwe phone binnen heb), en die houdt niet van geknutsel...
Toen verder gegaan met VJ cm10.1 v6.3. Wow! Wat een smooth JB 4.2.2 Rom was dat! Helaas...niet bruikbaar voor daily usage voor mij. Te vaak Low sound, geluid door de verkeerde speaker, dus regelmatig notificaties gemist. Ook veel problemen gehad met GPS, en juist die gebruik ik erg veel. Verschillende radio's geprobeerd, maar helaas, niet stabiel te krijgen. Daarbij nog af en toe spontane reboots...
Ik vond het jammer, maar het was gewoon net niet voldoende.
Eerst met MildWild cm8.0 aan de gang. Die Rom vond ik slordig in elkaar gezet. Geen welkomst wizard en met het advies in de thread om s2e erop te zetten, ging de installatie om zeep. Op zich werkte hij wel goed, maar een collega die ik ook deze flash had aangeraden had al snel zijn eerste spontane reboot.
Ik ben nu MW 4.9 aan het flashen, die voelt alweer sneller aan dan cm8.0 en tot nu toe lijkt alles lekker te werken...ben benieuwd of dat komende dagen zo blijft. De desire gaat namelijk tzt over naar mijn vrouw (Als ik mijn nieuwe phone binnen heb), en die houdt niet van geknutsel...
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
@Mistraller Je zou ook nog voor Chromium build 11 kunnen gaan. Die is vergelijkbaar met VJ 6.3 maar lijkt stabieler te draaien.... Ik dacht gelezen te hebben dat GPS standaard werkt, maar heb toch TopNTP geïnstalleerd en ben daar gisteren weer tot tevredenheid mee aan de wandel geweest. Ik heb voor video VideoCam illusion geïnstalleerd. Ik ben er wel tevreden over deze ROM voor dagekijkd gebruik.
Ik lees in alle android 4.x threads problemen met notification sounds. Ik ben van mening dat de basis van een ROM (dus hardware aansturing, daily usage stuff) gewoon goed moet werken. Dus; krijg ik een berichtje, dan wil ik geluid. ALTIJD. Niet per ongeluk een van de 10 keren via de verkeerde speaker. Wil ik GPS, geef me een locatie. Dan direct daarna pas, een fijne GUI.Hendrik55 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:00:
@Mistraller Je zou ook nog voor Chromium build 11 kunnen gaan. Die is vergelijkbaar met VJ 6.3 maar lijkt stabieler te draaien.... Ik dacht gelezen te hebben dat GPS standaard werkt, maar heb toch TopNTP geïnstalleerd en ben daar gisteren weer tot tevredenheid mee aan de wandel geweest. Ik heb voor video VideoCam illusion geïnstalleerd. Ik ben er wel tevreden over deze ROM voor dagekijkd gebruik.
Vandaag ook nog altijd tevreden met MW v4.9....
---------------
@Mistraller. .... Ik had met diverse ROM's ook problemen met notification sound, maar met build 11 gaat het (tot op heden) allemaal goed.... Ik hoop dat het zo blijft. :-)
Ik heb mijn Desire verkocht, zal ik er voor volgende eigenaar maar Mildwild 4.9 opzetten?
.... of je gaat voor JellyBean.... En kiest Chromium build 11. Ze zijn allebei goed en behoorlijk stabiel. Ik heb met 3 MW's last gehad van reboots en scherm dat zwart blijft, maar ook van vastlopers. Daarom overgestapt op VJ, maar die ontwikkeld niet meer en gaf vaak geen geluid.
Toen overgestapt op Chromium. En daar ben ik best tevreden mee.
Of je vraagt de koper wat hij wil....!
Toen overgestapt op Chromium. En daar ben ik best tevreden mee.
Of je vraagt de koper wat hij wil....!
Haha, ja maar de koper weet het niet dus ga voor de makkelijkste weg. Heb nu ook een VJ geinstalleerd maar daar heb ik ook kleine kuren mee.
Nou, misschien dan toch nog eens een gokje wagen met chromium. Vandaag tijdens runkeeper weer een spontane reboot....aargh...weer mijn track log kwijt!
Wat me wel opviel; van mijn VJ v6.3 had ik een nandroid backup gemaakt. (nand +ext)
Maar na een restore kom ik in de welcome wizard...lijkt er dus op dat alleen system gerestored is.
Terwijl bij andere rommetjes een nandroid backup gewoon prima terug te plaatsen is. Is dat bij meerdere JB roms bekend? Ik heb Amon_ra 2.0.1 recovery.
Wat me wel opviel; van mijn VJ v6.3 had ik een nandroid backup gemaakt. (nand +ext)
Maar na een restore kom ik in de welcome wizard...lijkt er dus op dat alleen system gerestored is.
Terwijl bij andere rommetjes een nandroid backup gewoon prima terug te plaatsen is. Is dat bij meerdere JB roms bekend? Ik heb Amon_ra 2.0.1 recovery.
---------------
Beste Desire liefhebbers,
Mogen we 'binnenkort' nu ook de eerste roms op basis van android 4.4 verwachten op XDA?
Dat zou wel erg prettig zijn, gezien 4.4 ook op minder recente hardware 'soepel' zou draaien.
Of staan er nog allerlei uitdagingen in de weg alvorens dit op ons oude beestje mag draaien?
Mogen we 'binnenkort' nu ook de eerste roms op basis van android 4.4 verwachten op XDA?
Dat zou wel erg prettig zijn, gezien 4.4 ook op minder recente hardware 'soepel' zou draaien.
Of staan er nog allerlei uitdagingen in de weg alvorens dit op ons oude beestje mag draaien?
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
De MW4.9 JG is de meest stabiele die ik heb gevonden dus ik zou die doen. Geen gezeur en draait soepel.wheeler schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:29:
Haha, ja maar de koper weet het niet dus ga voor de makkelijkste weg. Heb nu ook een VJ geinstalleerd maar daar heb ik ook kleine kuren mee.
Bedoel je daarmee deze?: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1453287Vroem schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:20:
De MW4.9 JG is de meest stabiele die ik heb gevonden dus ik zou die doen. Geen gezeur en draait soepel.
Geloof het of niet, maar Nikez heeft KitKat in ieder geval geboot gekregen op zijn DesireDeTjuk schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:05:
Beste Desire liefhebbers,

http://forum.xda-develope...p=47096965&postcount=3877
Rail Away!
Dat dacht ik ook, maar nu toch weer GPS gesodemieter. Nu las ik ergens de tip om een file (gps.bravo.so) uit de InsertCoin Rom (die ik lang naar volle tevredenheid heb gebruikt) te kopieren, nu nog even uitvinden hoe...Vroem schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:20:
[...]
De MW4.9 JG is de meest stabiele die ik heb gevonden dus ik zou die doen. Geen gezeur en draait soepel.
maar ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb...
[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 05-11-2013 11:49 . Reden: gevonden ]
---------------
Sweet. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.Mad Marty schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:24:
[...]
Geloof het of niet, maar Nikez heeft KitKat in ieder geval geboot gekregen op zijn Desire![]()
![]()
Nee dezeDeTjuk schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:34:
[...]
Bedoel je daarmee deze?: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1453287
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1353861
Kan iemand me vertellen hoe ik dit doe?renem schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:47:
[...]
Ik gebruik nu al zo'n half jaar MIUI en ook daar had ik het GPS probleem. Ik heb de gps.bravo.so uit de Insertcoin (sense) rom gehaald en vervangen in MIUI, sindsdien ook geen problemen meer.
---------------
@ Mistraller
Hoe ik het zou doen, maar dat is dan echt de noob way.
Rom installeren waar het bestand in zit, deze met een bestandsverkenner (bijv es explorer) kopieren naar je sd card, deze veilig stellen op pc.
Vervolgens de rom installeren die je wilt hebben en het bestand van je pc weer in de rom kopieren.
Maar of dat werkt...geen idee...
Hoe ik het zou doen, maar dat is dan echt de noob way.
Rom installeren waar het bestand in zit, deze met een bestandsverkenner (bijv es explorer) kopieren naar je sd card, deze veilig stellen op pc.
Vervolgens de rom installeren die je wilt hebben en het bestand van je pc weer in de rom kopieren.
Maar of dat werkt...geen idee...
Je kan gewoon het bestand uit de ROM-zip halen en op je SD zetten, dan system als RW mounten met bv Root Explorer en het bestand van je SD naar de betreffende directory op system kopiëren.
Rail Away!
Ja, gelukt! sytem/lib/hw/gps.bravo.so vervangen door dezelfde file uit de insertcoin rom.
GPS is weer aan de praat!
GPS is weer aan de praat!
---------------
Nice. Was nog een stap makkelijker dus.
Heb nu MildWild 5.0 draaien: [ROM][Oct 07. 2013] MildWild 5.0
Vooralsnog werkt dat prima. Nog geen FC of andere rare dingen tegengekomen.
Vind het wel wat minder mooi er uit zien als de Jelly Bean rom die ik hiervoor draaide.
Wel is dit een stuk sneller dan het 4.2 gebeuren. Hoewel dat ook werkbaar was is dit toch allemaal net wat sneller in reageren.
Moet de GPS nog testen.
Maar wat ik wel interessant vond is de optie om gesprekken op te nemen: Kernel with Call Recording
Ik heb echter nog niet kunnen ontdekken hoe dat aan te zetten is, iemand een idee hierover?
Heb nu MildWild 5.0 draaien: [ROM][Oct 07. 2013] MildWild 5.0
Vooralsnog werkt dat prima. Nog geen FC of andere rare dingen tegengekomen.
Vind het wel wat minder mooi er uit zien als de Jelly Bean rom die ik hiervoor draaide.
Wel is dit een stuk sneller dan het 4.2 gebeuren. Hoewel dat ook werkbaar was is dit toch allemaal net wat sneller in reageren.
Moet de GPS nog testen.
Maar wat ik wel interessant vond is de optie om gesprekken op te nemen: Kernel with Call Recording
Ik heb echter nog niet kunnen ontdekken hoe dat aan te zetten is, iemand een idee hierover?
[ Voor 89% gewijzigd door DeTjuk op 07-11-2013 18:39 . Reden: toevoeging vraag en opmerkingen, ]
Kwam op XDA nog een lijst tegen voor welke telefoons al een Anroid 4.4 Kitkat ROM voor beschikbaar is:Mad Marty schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:24:
[...]
Geloof het of niet, maar Nikez heeft KitKat in ieder geval geboot gekregen op zijn Desire![]()
![]()
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2513088
Helaas nog geen installeerbare ROM van de hand van Nikez, na de eerste voortvarende berichten.
Ik zit weer even op This is the Smoothest CM10.1 VJ Jelly Bean 4.2.2 v6.3
Kon maar moeilijk wennen aan de Gingerbread look. JB brengt toch wel wat leuke visuele aspecten met zich mee. Of het ligt gewoon aan het uiterlijk van de ROM. Hierbij vind ik de CM look prettiger.
Sinds de laatste versie is er veel door de maker weer verbeterd veranderd.
De nieuwste versie van Youtube werkt echter niet op deze ROM. Het alternatief is versie 4.4.11 te downloaden via: http://www.androiddrawer....d-youtube-4-4-11-app-apk/
Waar ik nu nog tegen aan loop dat eens in de zoveel tijd het scherm voor het invoeren van de pincode verschijnt. Dit wordt ook door een ander iemand genoemd in de XDA draad, maar een oplossing is er niet.
Na paar dagen testen, ga ik ook nog even Chromium testen.
Heb ineenkeer iets vreemds met mijn Desire. Ik kan geen apps meer installeren via Titanium Backup of Play Store. Hij geeft dan elke keer aan dat er niet genoeg ruimte vrij is om de app te installeren. Dit is allemaal sinds ik mijn Ext4 partitie vergroot heb van 1 gig naar 1,5 gig. Zelfs als ik een Rom opnieuw installeer kan ik hooguit 2 apps installeren (ik download altijd gelijk Titanium Backup en Mounts2sd na een installatie).
Mijn SD-kaart opnieuw partitioneren werkte ook al niet, rom opnieuw installeren ook niet.
Terwijl er meer dan genoeg ruimte is

Dit is nadat ik een backup heb terug gezet. Dus nu staan er ongeveer 120 apps op mijn telefoon, maar nog steeds genoeg ruimte in feite.
Mijn SD-kaart opnieuw partitioneren werkte ook al niet, rom opnieuw installeren ook niet.

Dit is nadat ik een backup heb terug gezet. Dus nu staan er ongeveer 120 apps op mijn telefoon, maar nog steeds genoeg ruimte in feite.
Ah, dit probleem heb ik ook soms. Dacht al dat het aan Tasker lag, aangezien ik daar had opgegeven dat als ik op thuis netwerk zit, ik geen wachtwoord hoef in te voeren.DeTjuk schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:14:
[...]
Waar ik nu nog tegen aan loop dat eens in de zoveel tijd het scherm voor het invoeren van de pincode verschijnt. Dit wordt ook door een ander iemand genoemd in de XDA draad, maar een oplossing is er niet.
[ Voor 23% gewijzigd door Ikkuh84 op 12-11-2013 16:57 ]
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
@Timocos: ik bedoel de pincode voor het invoeren van de SIM kaart. Niet een code om de schermbeveiliging te unlocken oid.
Ah, nooit geweten dat daar een verschil tussen zitDeTjuk schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:24:
@Timocos: ik bedoel de pincode voor het invoeren van de SIM kaart. Niet een code om de schermbeveiliging te unlocken oid.
Ergens in die xda thread staat uitgelegd dat je vervolgens, om te voorkomen dat google play hem wil updaten, het appje zipsigner kan gebruiken om de key aan te passen. Dan heb je wel een werkende jouwbuis, en overschrijft play hem niet.DeTjuk schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:14:
[...]
Kwam op XDA nog een lijst tegen voor welke telefoons al een Anroid 4.4 Kitkat ROM voor beschikbaar is:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2513088
Helaas nog geen installeerbare ROM van de hand van Nikez, na de eerste voortvarende berichten.
Ik zit weer even op This is the Smoothest CM10.1 VJ Jelly Bean 4.2.2 v6.3
Kon maar moeilijk wennen aan de Gingerbread look. JB brengt toch wel wat leuke visuele aspecten met zich mee. Of het ligt gewoon aan het uiterlijk van de ROM. Hierbij vind ik de CM look prettiger.
Sinds de laatste versie is er veel door de maker weer verbeterd veranderd.
De nieuwste versie van Youtube werkt echter niet op deze ROM. Het alternatief is versie 4.4.11 te downloaden via: http://www.androiddrawer....d-youtube-4-4-11-app-apk/
Na paar dagen testen, ga ik ook nog even Chromium testen.
Dan heb je dus gewoon een reboot gehad. Een van de redenen dat ik een beetje verdrietig wordt van de huidige roms. Tot nu toe heb ik het met alle mildwild roms, 4.2 roms...DeTjuk schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:24:
Ik heb nu uit arren moede de pin van mijn sim afgehaald, anders ben ik gewoon stilletjes onbereikbaar na een reboot. Ik zit dus nu te overwegen om terug te gaan naar stock of rooted stock, want mijn vrouw gaat het toestel gebruiken en die zit niet te wachten op bugs. Of naar insertcoin. Die rom vond ik tot nu toe beter dan al wat ik geprobeerd heb.
---------------
Had ik ook. Toen opnieuw geinstalled, a2sd xdata y y reboot a2sd install y y y gedaan toen paste het wel.Timocos schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:55:
Heb ineenkeer iets vreemds met mijn Desire. Ik kan geen apps meer installeren via Titanium Backup of Play Store. Hij geeft dan elke keer aan dat er niet genoeg ruimte vrij is om de app te installeren. Dit is allemaal sinds ik mijn Ext4 partitie vergroot heb van 1 gig naar 1,5 gig. Zelfs als ik een Rom opnieuw installeer kan ik hooguit 2 apps installeren (ik download altijd gelijk Titanium Backup en Mounts2sd na een installatie).
---------------
Dit is ongetwijfeld ook mogelijk en kwam ik ook in dat draadje tegen. Je kunt ook, zoals daar ook wordt genoemd, per app de automatische update uitschakelen. Dit heb ik gedaan nu zal youtube dus niet naar een nieuwere versie worden bijgewerkt.Mistraller schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:10:
[...]
Ergens in die xda thread staat uitgelegd dat je vervolgens, om te voorkomen dat google play hem wil updaten, het appje zipsigner kan gebruiken om de key aan te passen. Dan heb je wel een werkende jouwbuis, en overschrijft play hem niet.
Het andere probleem betrof de camera, een van de suggesties is het installeren van Camera ICS uit de Play store. Dit bevalt me prima. Geen flikkering en traag werkende camera meer.
Ook het invoeren van de pincode is vooralsnog een tijdje niet voorgekomen. Wat hier de reden van is, weet ik niet, maar ik vind het prima. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je bij de melding om te rebooten alvorens de telefoon weer te kunnen gebruiken op de terug knop diende te drukken. Dit heb ik gedaan en daarmee lijkt het verholpenDan heb je dus gewoon een reboot gehad. Een van de redenen dat ik een beetje verdrietig wordt van de huidige roms. Tot nu toe heb ik het met alle mildwild roms, 4.2 roms...
Ik heb nu uit arren moede de pin van mijn sim afgehaald, anders ben ik gewoon stilletjes onbereikbaar na een reboot. Ik zit dus nu te overwegen om terug te gaan naar stock of rooted stock, want mijn vrouw gaat het toestel gebruiken en die zit niet te wachten op bugs. Of naar insertcoin. Die rom vond ik tot nu toe beter dan al wat ik geprobeerd heb.

InsertCoin rom heb ik ook heel lang na alle tevredenheid gedraaid. Op het laatst werd deze echter heel traag en toen is de zoektocht naar alterntieven gestart, met wisselend succes.
Maar ik vind het geweldig dat ik dit nog steeds kan doen met mijn Desire. Voor de Sensation is nu een Kitkat 4.4 rom te testen: http://nikez.nu/?kitkat
Mijn vriendin heeft er een, maar die mag ik niet als proefkonijn gebruiken
Maar wel als je dus handmatig update, en je doet "alles updaten" zoals ik zelf gewend ben.DeTjuk schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:33:
[...]
Dit is ongetwijfeld ook mogelijk en kwam ik ook in dat draadje tegen. Je kunt ook, zoals daar ook wordt genoemd, per app de automatische update uitschakelen. Dit heb ik gedaan nu zal youtube dus niet naar een nieuwere versie worden bijgewerkt.
Vond ik irritant, en met de zipsigner kan je dat dus voorkomen.
Als ie om pincode vraagt is je telefoon uit zichzelf gereboot omdat er een niet herstelbaar probleem is opgetreden (memory probleem bv). Je bent dan dus niet bereikbaar tot je je pincode invoert.Ook het invoeren van de pincode is vooralsnog een tijdje niet voorgekomen. Wat hier de reden van is, weet ik niet, maar ik vind het prima. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je bij de melding om te rebooten alvorens de telefoon weer te kunnen gebruiken op de terug knop diende te drukken. Dit heb ik gedaan en daarmee lijkt het verholpen
---------------
Verwijderd
Beste, ik heb een HTC Desire. Ik heb er nog nooit een andere rom opgezet, maar vanwege weinig ram geheugen zou ik dit toch willen proberen. Als ik een paar appjes installeer, zit het geheugen vol. Ik wil dus een no nonsens rom, die maar weinig geheugen pakt.
Kan iemand mij helpen?
Remco
Kan iemand mij helpen?
Remco
Kijk maar eens op het XDA Developers forum.Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:45:
Beste, ik heb een HTC Desire. Ik heb er nog nooit een andere rom opgezet, maar vanwege weinig ram geheugen zou ik dit toch willen proberen. Als ik een paar appjes installeer, zit het geheugen vol. Ik wil dus een no nonsens rom, die maar weinig geheugen pakt.
Kan iemand mij helpen?
Remco
Welkom.Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:40:
Oh, is dat ook op tweakers? Ik ben nieuw hier.
Voordat je begint, lezen, lezen, lezen.
Je kunt beginnen met de startpost van dit draadje. Hier zul je bekend worden met bepaalde termen en zaken die er moeten gebeuren voordat je andere ROMS kunt gaan flashen.
Als je dat gelezen hebt wil ik je aanraden om te gaan lezen op het XDA forum, zoals al is voorgesteld. Daar vind je ook heel veel informatie over de HTC Desire en aanverwante zaken.
Je startpunt is hier: http://forum.xda-developers.com/htc-desire/development
Als laatste tip; maak altijd een backup (nandroid) voordat je daadwerkelijk begint met flashen van een ROM. Dit kan bijvoorbeeld met ext4 recovery.
Welke ROM je uiteindelijk kiest, is een kwestie van smaak en de eisen/voorkeuren die je hebt. In dit draadje zijn genoeg opties terug te vinden om te gebruiken. Desnoods kun je ook nog in oudere delen zoeken voor 'oudere' ROMS.
Succes!
Dat is ook waar ik sinds een week tegenaanloop: spontane reboots. Soms gaat het een paar dagen goed en dan ineens doet-ie het 3 keer per uur. Ik kan het eigenlijk niet linken aan bepaalde apps/acties, het gebeurt soms ook midden in de nacht.Mistraller schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:10:
[...]
Als ie om pincode vraagt is je telefoon uit zichzelf gereboot omdat er een niet herstelbaar probleem is opgetreden (memory probleem bv). Je bent dan dus niet bereikbaar tot je je pincode invoert.
Ik gebruik al een jaar CM7.2 en de enige verandering in gebruik is dat ik sinds een paar week whatsapp vrij intensief gebruik (bij vlagen).
@Mistraller: Ik lees eerder in dit topic over een brakke radio of sdkaart. Jij hebt het over memory probleem, bedoel je dan ook de sdkaart? of werkgeheugen? Ik zal mijn kaartje eens testen dan...
Gewoon teveel appjes die op de achtergrond iets willen doen. Ram van het toestel schiet simpelweg tekort. App's worden in de loop der tijd zwaarder en veeleisender. De meest rare apps komen soms met meldingen die op de achtergrond dus opgehaald worden.BlueMotion schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:55:
[...]
Dat is ook waar ik sinds een week tegenaanloop: spontane reboots. Soms gaat het een paar dagen goed en dan ineens doet-ie het 3 keer per uur. Ik kan het eigenlijk niet linken aan bepaalde apps/acties, het gebeurt soms ook midden in de nacht.
Ik gebruik al een jaar CM7.2 en de enige verandering in gebruik is dat ik sinds een paar week whatsapp vrij intensief gebruik (bij vlagen).
@Mistraller: Ik lees eerder in dit topic over een brakke radio of sdkaart. Jij hebt het over memory probleem, bedoel je dan ook de sdkaart? of werkgeheugen? Ik zal mijn kaartje eens testen dan...
[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 18-11-2013 17:46 ]
---------------
Verwijderd
Oke, bedankt allemaal. Ik heb van iemand een tip gekregen om link2sd te installeren. Dat heb ik wat meer ruimte uit de sd kaart. Misschien is dat een oplossing voor mij.
Yup. Heb hem even erop gezet. Werkt zeer soepel, zelfs met andere launcher eroverheen. Wacht liever op een Chromium versie of WOH versie ervan, zodat ie net iets afgewerkter en completer is. Ik heb namelijk soft keys nodig, omdat mijn hardware buttons bijna niet meer reageren (en dan met name de back-knop).Marked schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:24:
Iemand hier al Kitkat uitgeprobeerd?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1766550
Enige oplossing is Xposed met GravityBox, alleen wil Gravitybox bij mij niet werken (kan UI ervan niet laden geeft ie aan)
Link naar de KitKat versie van Nikez is al gepost zie ik 
Ga hem morgen zelf proberen. Tot nu toe Chromium gedraaid. Is wat minder batterij vriendelijk en heeft zo af en toe een reboot, maar voor mij wel werkbaar.
Deze is ook wel handig om er even bij te hebben, mocht je tegen dingen aan lopen die niet werken en een oplossing zoeken: [KITKAT] Evervolv's general and Q & A thread
Eerste indruk is zeker positief. Rom voelt snel aan en apps laden ook snel. Clash of clans deed er op Chromium wel een tijdje over om gestart te zijn. Dat is nu niet het geval. Hopen dat dat zo blijft.
Helaas zijn er meerdere apps waarbij je gratis een censuurfunctie bij krijgt met deze rom.
Nu.nl bijvoorbeeld heeft grote zwarte vlakken over de tekst. De standaard browser ook, maar een andere browser kent het probleem niet.
Dit lijkt het probleem idd te zijn: Originally Posted by dimmy1405
As far as I see, black squares appear when the memory is getting low and it mostly happens when switching between apps...
Mocht iemand een suggestie hebben om die zwarte vlakken weg te krijgen dan hoor ik het graag.
Om zelf maar een suggestie te geven:
Als ik de Home toets lang ingedrukt hou, dan de apps handmatig weg swipe (automatisch lukt niet in deze rom?, eerder kon je dan op die drie streepjes drukken, maar die zie ik hier niet bij staan) en dan de app weer opstart, dan gaat het wel goed = geen zwarte blokken.
Er lijkt langzaam aan een oplossing voor de zwarte vlakken te komen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=48092507#post48092507
Ga hem morgen zelf proberen. Tot nu toe Chromium gedraaid. Is wat minder batterij vriendelijk en heeft zo af en toe een reboot, maar voor mij wel werkbaar.
Deze is ook wel handig om er even bij te hebben, mocht je tegen dingen aan lopen die niet werken en een oplossing zoeken: [KITKAT] Evervolv's general and Q & A thread
Eerste indruk is zeker positief. Rom voelt snel aan en apps laden ook snel. Clash of clans deed er op Chromium wel een tijdje over om gestart te zijn. Dat is nu niet het geval. Hopen dat dat zo blijft.
Helaas zijn er meerdere apps waarbij je gratis een censuurfunctie bij krijgt met deze rom.
Nu.nl bijvoorbeeld heeft grote zwarte vlakken over de tekst. De standaard browser ook, maar een andere browser kent het probleem niet.
Dit lijkt het probleem idd te zijn: Originally Posted by dimmy1405
As far as I see, black squares appear when the memory is getting low and it mostly happens when switching between apps...
Mocht iemand een suggestie hebben om die zwarte vlakken weg te krijgen dan hoor ik het graag.
Om zelf maar een suggestie te geven:
Als ik de Home toets lang ingedrukt hou, dan de apps handmatig weg swipe (automatisch lukt niet in deze rom?, eerder kon je dan op die drie streepjes drukken, maar die zie ik hier niet bij staan) en dan de app weer opstart, dan gaat het wel goed = geen zwarte blokken.
Er lijkt langzaam aan een oplossing voor de zwarte vlakken te komen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=48092507#post48092507
[ Voor 98% gewijzigd door DeTjuk op 04-12-2013 09:27 . Reden: toevoeging ervaring Kitkat ]
Wat ik even snel las is dat de module nog aangezet moet worden?Timocos schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:59:
Enige oplossing is Xposed met GravityBox, alleen wil Gravitybox bij mij niet werken (kan UI ervan niet laden geeft ie aan)
http://forum.xda-develope...light=module#post47967092
Mooi zo. Welke rom heb je nu draaien?Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:55:
Gelukt! Ik heb hem geroot, en link2sd er op gezet. Helemaal top!
Heb al een tijdje Chromium ROM draaien, eerst build 10, maar die had zijn problemen, dus onlangs build 11 geflashed. De camera lijkt wat sneller te zijn, maar helaas lijken de meer cruciale problemen nog steeds aanwezig te zijn.
- Maximum volume notification sounds daalt steeds, ook al staat de slider op max, totdat je niets meer hoort. Enkel een reboot, of gek genoeg, even je telefoon laten rinkelen door ernaartoe te bellen, reset het maximum volume opnieuw (voor een tijdje)
- Spontane reboots
- Spontane "Sim kaart aangesloten, voer uw pin code in" meldingen, zelfs zonder voorafgaande reboot.
Het resultaat is dus dat als ik niet alle 5 minuten m'n telefoon controleer, ik zonder het besef urenlang onbereikbaar kan zijn, en als ik al bereikbaar ben, binnenkomende mails/sms'en niet eens hoor.
Conclusie: ik zoek een andere, stabielere android 4 rom
Daarvoor had ik Mildwild CM-5 oid, maar de te oude android belemmerde mij de nieuwste Youtube, Maps, Hangouts, ... te installeren.
Iemand suggesties?
- Maximum volume notification sounds daalt steeds, ook al staat de slider op max, totdat je niets meer hoort. Enkel een reboot, of gek genoeg, even je telefoon laten rinkelen door ernaartoe te bellen, reset het maximum volume opnieuw (voor een tijdje)
- Spontane reboots
- Spontane "Sim kaart aangesloten, voer uw pin code in" meldingen, zelfs zonder voorafgaande reboot.
Het resultaat is dus dat als ik niet alle 5 minuten m'n telefoon controleer, ik zonder het besef urenlang onbereikbaar kan zijn, en als ik al bereikbaar ben, binnenkomende mails/sms'en niet eens hoor.
Conclusie: ik zoek een andere, stabielere android 4 rom
Daarvoor had ik Mildwild CM-5 oid, maar de te oude android belemmerde mij de nieuwste Youtube, Maps, Hangouts, ... te installeren.
Iemand suggesties?
Ja, de Kitkat rom. Is officieel ook nog een alfa, maar draait sneller en stabieler dan Chromium.
Helaas zitten ook hier nog wat vervelende bugs, maar das voor een alfa niet zo raar natuurlijk.
Probeer het eens zou ik zeggen, ik ben aangenaam verrast in ieder geval. Batterij duur is ook een stuk beter dan met Chromium.
Helaas zitten ook hier nog wat vervelende bugs, maar das voor een alfa niet zo raar natuurlijk.
Probeer het eens zou ik zeggen, ik ben aangenaam verrast in ieder geval. Batterij duur is ook een stuk beter dan met Chromium.
Ik draai al een half jaar ofzo de CM10.1 VJ, versie 6.2 data++. Prima tevreden over, die zeldzame keer dat er een spontane reboot optreedt neem ik voor lief. Ik weet dat anderen minder konden leven met de kleine gebreekjes van de rom, maar mijn desire kan zo nog wel even mee.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070704
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de Kitkat-roms, zodra de nu bekende bugs grotendeels verholpen zijn ga ik hem eens proberen. De eerste verhalen zijn zeker bemoedigend.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070704
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de Kitkat-roms, zodra de nu bekende bugs grotendeels verholpen zijn ga ik hem eens proberen. De eerste verhalen zijn zeker bemoedigend.
Hmm, ik heb m'n Desire ook nog steeds in een la liggen (ben ondertussen al 2 telefoons verder), maar misschien maar eens hier in verdiepen. Heb ik ook weer wat te doen met dat ding.
LaidbackNikez is ook enthousiast over de belangstelling voor deze Kitkat rom: http://forum.xda-develope...p=48112094&postcount=4194bladiblo schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:35:
Belooft veel goeds.
Als Desire HD gebruiker vraag ik jullie even: hebben jullie ook 'black boxes' in KitKat roms? Iemand hier noemde dat het te maken zou hebben met weinig vrij RAM geheugen terwijl veel devs juist aan het graven zijn in de GPU drivers volgens mij.
Lees op XDA dat er inderdaad meer mensen last van hebben met de KitKat versie. In dat topic op XDA hebben ze het inderdaad over te weinig geheugen vrij.r100 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:34:
Als Desire HD gebruiker vraag ik jullie even: hebben jullie ook 'black boxes' in KitKat roms? Iemand hier noemde dat het te maken zou hebben met weinig vrij RAM geheugen terwijl veel devs juist aan het graven zijn in de GPU drivers volgens mij.
Zelf wacht ik nog even een paar builds af voordat ik hem op mijn telefoon weer zet. Hopelijk gaat Chromium er dan ook weer mee verder
Zoals ik hierboven heb aangegeven, ondervind ik inderdaad 'black boxes'. Persoonlijk denk ik een probleem met te weinig geheugen. Als ik de Home knop lang ingedrukt hou en daar alle programma's wegswipe is het opgelost. Maar dat is niet echt een fijne oplossing.
Ik vermoed dat er wel een oplossing voor gaat komen, maar dat we daar geduldig op moeten wachten. Je zou deze versie kunnen proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=48092507#post48092507
Ik wacht gewoon een nieuwe release van Nikez af.
Ik vermoed dat deze release de zwarte blokken wel oplost: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=48160174&postcount=581
De stoute schoenen aangetrokken en bovenstaande geflasht. De bestanden vind je hier: https://www.dropbox.com/sh/40y5e7l6ftjqcy3/PVsFDeRVax
Als je al een vorige versie had draaien hoef je alleen de dalvik-cache en cache te wissen.
Zowel de ROM ev_bravo-4.0.0p2-05.12.zip als de Gapps (11-26_GApps_Core_4.4_signed.zip) flashen.
No more black boxes
Onze italiaanse vriend Paolo is ook al bezig met KitKat 4.4.1 te compilen
Dat is hem echter nog niet gelukt. Wel zijn er nieuwe Gapps (4.4.1) te vinden in zijn dropbox.
Ik vermoed dat er wel een oplossing voor gaat komen, maar dat we daar geduldig op moeten wachten. Je zou deze versie kunnen proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=48092507#post48092507
Ik wacht gewoon een nieuwe release van Nikez af.
Ik vermoed dat deze release de zwarte blokken wel oplost: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=48160174&postcount=581
De stoute schoenen aangetrokken en bovenstaande geflasht. De bestanden vind je hier: https://www.dropbox.com/sh/40y5e7l6ftjqcy3/PVsFDeRVax
Als je al een vorige versie had draaien hoef je alleen de dalvik-cache en cache te wissen.
Zowel de ROM ev_bravo-4.0.0p2-05.12.zip als de Gapps (11-26_GApps_Core_4.4_signed.zip) flashen.
No more black boxes
Onze italiaanse vriend Paolo is ook al bezig met KitKat 4.4.1 te compilen
Dat is hem echter nog niet gelukt. Wel zijn er nieuwe Gapps (4.4.1) te vinden in zijn dropbox.
[ Voor 46% gewijzigd door DeTjuk op 07-12-2013 09:40 ]
Toch voor een andere gegaan; deze.Piet91 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:36:
Hmm, ik heb m'n Desire ook nog steeds in een la liggen (ben ondertussen al 2 telefoons verder), maar misschien maar eens hier in verdiepen. Heb ik ook weer wat te doen met dat ding.
Recovery was wel verouderd (uiteraard) maar kwam via via bij een site waarmee ik CWM in 5 seconden op de telefoon had staan. Toen was flashen van de nieuwe ROM zo gepiept, met als resultaat

En dé hamvraag... Te gebruiken als dagelijkse ROM? Wat werkt, wat werkt niet? Ik heb nog 'n Desire als tweede telefoon en draai standaard de 2.3 Gingerbread.
Het is alweer een backup telefoon van een backuptelefoon. (lees: ben al 2 telefoons verder).cocico schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:20:
En dé hamvraag... Te gebruiken als dagelijkse ROM? Wat werkt, wat werkt niet? Ik heb nog 'n Desire als tweede telefoon en draai standaard de 2.3 Gingerbread.
De Desire lag nog in een la en ik dacht; laat ik eens kijken of daar nog leven in zit en zo ja of ik er wat mee kan doen.
(en nu er een ROM opstaat weet ik nog niet wat ik er nu mee moet gaan doen
Het is dus niet m'n dagelijkse telefoon. Maar volgens het XDA-topic zou bijvoorbeeld dit moeten werken:
Maar USB mass storage, Wifi en camera werken bij mij sowieso wel. Bluetooth en telefoonspul geen ervaring mee want geen simkaart.Apart from that following things are working:
- Telephony
- USB mass storage
- Bluetooth
- Wifi (with inserted SIM only)
- 3G
- Camera
Not working:
- Videorecording
Heb voor de rest dat ik hem (spaarzaam) heb gebruikt ook nog niets raars gezien/ervaren. Wel dat accuduur vannacht van 60% naar 0% dook maar dat kan ook aan de accu liggen, hoewel deze niet in het toestel bewaard is (los in de la).
[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 08-12-2013 23:21 ]
Vandaag is er een update aangeboden via de Evervolv software met als bestandsnaam ev_bravo_nightly-2013.12.10-squished.
Vanavond maar eens even updaten
Downloaden? Kijkt u hier maar: http://evervolv.com/devices/bravo
Let op: Het flashen van de gapps (download hier) gaat niet goed ivm ruimte gebrek.
Dit is op te lossen door de rom ietwat te slimmen, dit kun je zelf doen of door deze post te lezen en de bloatkill.zip te flashen.
Let op: Het flashen van de gapps (download hier) gaat niet goed ivm ruimte gebrek.
Dit is op te lossen door de rom ietwat te slimmen, dit kun je zelf doen of door deze post te lezen en de bloatkill.zip te flashen.
[ Voor 62% gewijzigd door DeTjuk op 12-12-2013 10:44 . Reden: toevoeging over nieuwste versie succesvol flashen ]
Kan helaas geen changelog vinden wat er in deze build anders is.DeTjuk schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:14:
Vandaag is er een update aangeboden via de Evervolv software met als bestandsnaam ev_bravo_nightly-2013.12.10-squished.
Dit heeft misschien te maken, omdat het nightlies zijn??Timocos schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:34:
[...]
Kan helaas geen changelog vinden wat er in deze build anders is.
Zie dat er al een nieuwere versie bij is gekomen: http://evervolv.com/devices/bravo
2013.12.11: ev_bravo-nightly-2013.12.11-squished.zip
Maar als iemand weet waar changelog te vinden is houd ik me aanbevolen.
Belangrijkste is dat de zwarte vlakken uit deze versie is. Dat was voor mij de meeste vervelende bug die erin zat. Maar dat had Paolo ook al gefixt, voordat het Evervolv dit online gooide.
UPDATE: Er zijn alweer twee nieuwere nightlies te vinden op de evervolv site.
Ik heb echter 4.4.2 geinstalleerd via onze Italiaanse vriend. De bestanden vind je in zijn dropbox: https://www.dropbox.com/sh/40y5e7l6ftjqcy3/PVsFDeRVax
[ Voor 15% gewijzigd door DeTjuk op 12-12-2013 21:59 . Reden: 4.4.2. download toegevoegd ]
Ik had alles geflashed van de Paolo, maar ik kreeg maar geen Gapps, ook toen ik ze geflashed had. Zal wel komen omdat ik nog op de data++ hboot zit. (ik heb wel de 4.4 rom gestriped van onnodige dingen om hem erop te laten passen).
Tevens vond ik 4.4 wel vloeiend, zeker met scrollen enzo, maar als je bijvoorbeeld iets opent, dan is er wat lagg, dit heb ik niet bij 4.2
Tevens vond ik 4.4 wel vloeiend, zeker met scrollen enzo, maar als je bijvoorbeeld iets opent, dan is er wat lagg, dit heb ik niet bij 4.2
@Holland194:
Kan heel goed dat het door je hboot komt. En hou wel de juiste volgorde van flashen aan zoals hij heeft aangegeven.
Zie dat hij de inhoud van zijn dropbox alweer wat heeft aangepast. Ik heb een oudere versie draaien.
Kan heel goed dat het door je hboot komt. En hou wel de juiste volgorde van flashen aan zoals hij heeft aangegeven.
Zie dat hij de inhoud van zijn dropbox alweer wat heeft aangepast. Ik heb een oudere versie draaien.
[ Voor 28% gewijzigd door DeTjuk op 17-12-2013 11:45 ]
Ik zit met hetzelfde probleem dat ik Gapps niet zie. Welke hboot moet ik daarvoor hebben (heb nu stock)? En/of moet de rom ook gestripped worden?
Ik heb de laatste nightly van Evervolv geflashed en de laatste Gapps. Rom werkt verder zo te zien prima, maar Gapps is wel een vereiste.
Edit: de meeste google als zijn trouwens gewoon te vinden in de play store. Een echte noodzaak voor Gapps is er dus niet meer. Of wel?
Ik heb de laatste nightly van Evervolv geflashed en de laatste Gapps. Rom werkt verder zo te zien prima, maar Gapps is wel een vereiste.
Edit: de meeste google als zijn trouwens gewoon te vinden in de play store. Een echte noodzaak voor Gapps is er dus niet meer. Of wel?
[ Voor 71% gewijzigd door Jelte op 24-12-2013 19:49 ]
Ik probeer ook te rooten ... mijn Desire met de HW knoppen. Android: 2.2.2
Maar stappen 5 en 8 geven een error: Sorry, but the AndroidSPIN Downloads have been suspended due to malicious activity.
Nu ben ik een beetje huiverig om door te gaan.
gr Marten
PS: Ik vind ook nergens Android 1. 0 in mijn Device manager.
HBOOT scherm en dan 4 x volume down geeft weer Fast Boot waar ik vandaan kwam
SD check geeft 3 maal error: geen image.
Sluit ik dan toch de tel op de PC aan dan wordt HBOOT -> HBOOT USB PLUG
Device manager geeft nog steeds geen Other Devices, maar:
Ports (COM & LPT)
-> HTC Serial Interface (COM7)
Reeds alles van HTC weggegooid, maar W7 64 Bit installeert in no time de drivers. (4 stuks)
Maar stappen 5 en 8 geven een error: Sorry, but the AndroidSPIN Downloads have been suspended due to malicious activity.
Nu ben ik een beetje huiverig om door te gaan.
gr Marten
PS: Ik vind ook nergens Android 1. 0 in mijn Device manager.
- Extract your hboot driver files somewhere you will remember.
- Boot into Hboot screen (from off, hold volume down and press power)
- Connect Desire to PC (the screen will then show "HBOOT USB")
- Right click "My computer" > Manage > Device Manager
- Expand "Other Devices" in the right-hand pain and locate "Android 1.0 device"
- Right click on Android 1.0 and click Update Driver Software
- Click on Browse my computer for driver software.
HBOOT scherm en dan 4 x volume down geeft weer Fast Boot waar ik vandaan kwam
Sluit ik dan toch de tel op de PC aan dan wordt HBOOT -> HBOOT USB PLUG
Device manager geeft nog steeds geen Other Devices, maar:
Ports (COM & LPT)
Reeds alles van HTC weggegooid, maar W7 64 Bit installeert in no time de drivers. (4 stuks)
[ Voor 74% gewijzigd door mrenkema op 28-12-2013 21:36 ]
Het is voor mij al een hele tijd geleden, maar ik dacht dat ik de handleiding die ergens op de eerste pagina's genoemd staat heb gebruikt. Welke heb jij gebruikt?
Na diverse Rom's te hebben gebruikt heb ik nu Chromium 11 en ben daar tevreden over. Stabiel en slecht heel enkel een reboot nodig. Maar dat had ik lang geleden ook al met de orginele HTC rom.
Na diverse Rom's te hebben gebruikt heb ik nu Chromium 11 en ben daar tevreden over. Stabiel en slecht heel enkel een reboot nodig. Maar dat had ik lang geleden ook al met de orginele HTC rom.
Even Kitkat geprobeerd op de Desire, maar daar liep mijn vriendin toch tegen rare dingen aan. Nog niet helemaal te gebruiken als dagelijkse ROM.
Op de tip van h.nekkers Chromium 11 geinstalleerd. Hopen dat de rom hier ook stabiel draait
edit: Ziet er goed uit, maar helaas krijg ik mobiele data niet aan de praat. Niet met de standaard Telfort sim, maar ook niet met een Vodafone sim (werken beide wel in een ander toestel).
Ik ga toch maar weer voor een 2.3.7 rom. Welke kunnen jullie aanraden? Sense liever niet.
MildWild 14 schijnt veel FC's te geven, maar is wel de meest recente. Andere zijn al een tijd niet geupdate. Wat is wijs?
Op de tip van h.nekkers Chromium 11 geinstalleerd. Hopen dat de rom hier ook stabiel draait
edit: Ziet er goed uit, maar helaas krijg ik mobiele data niet aan de praat. Niet met de standaard Telfort sim, maar ook niet met een Vodafone sim (werken beide wel in een ander toestel).
Ik ga toch maar weer voor een 2.3.7 rom. Welke kunnen jullie aanraden? Sense liever niet.
MildWild 14 schijnt veel FC's te geven, maar is wel de meest recente. Andere zijn al een tijd niet geupdate. Wat is wijs?
[ Voor 47% gewijzigd door Jelte op 29-12-2013 11:51 ]
@jeltel. Geen mobile data? Dat is vreemd. Heb ik eigenlijk nog nergens problemen over gelezen. Ook niet op XDA. Kan het niet aan je installatie liggen? Heb je alles gedelete? Ik draai chromium nu al een tijdje op mijn enige telefoon zonder noemenswaardige problemen. Heb vroeger ook al eens mildwild gebruikt, maar daar had ik veel meer problemen mee. Via VJ ben ik toen bij Chromium gekomen, en dat is volgens mij, voor mij de beste ROM voor mijn Desire en zoals ik hem gebruik. Maar goed, dat kan voor iedreen anders zijn.
Ja, die heb ik ook gebruikt. Als ik die drivers via HBoot usb niet kan zetten kom ik niet ben ik bang.Hendrik55 schreef op zondag 29 december 2013 @ 10:17:
Het is voor mij al een hele tijd geleden, maar ik dacht dat ik de handleiding die ergens op de eerste pagina's genoemd staat heb gebruikt. Welke heb jij gebruikt?
....
Het lijkt erop alsof de 4.x roms geen data verbing geven op deze desire. Nu maar gewoon de laatste officiële cyanogenmod 7 geïnstalleerd. En daar werkt het gelukkig wel gewoon.Hendrik55 schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:23:
@jeltel. Geen mobile data? Dat is vreemd. Heb ik eigenlijk nog nergens problemen over gelezen. Ook niet op XDA. Kan het niet aan je installatie liggen? Heb je alles gedelete? Ik draai chromium nu al een tijdje op mijn enige telefoon zonder noemenswaardige problemen. Heb vroeger ook al eens mildwild gebruikt, maar daar had ik veel meer problemen mee. Via VJ ben ik toen bij Chromium gekomen, en dat is volgens mij, voor mij de beste ROM voor mijn Desire en zoals ik hem gebruik. Maar goed, dat kan voor iedreen anders zijn.
Dus zolang die het goed doet (met app2sd) dan blijft de desire. Anders komt er toch een andere.
Wonderlijk... Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Is dus kennelijk iets tussen jou desire en roms 4.x Vreemd.Jelte schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:43:
[...]
Het lijkt erop alsof de 4.x roms geen data verbing geven op deze desire. Nu maar gewoon de laatste officiële cyanogenmod 7 geïnstalleerd. En daar werkt het gelukkig wel gewoon.
Dus zolang die het goed doet (met app2sd) dan blijft de desire. Anders komt er toch een andere.
Het blijft hierom draaien:
HBOOT scherm en dan 4 x volume down geeft weer Fast Boot waar ik vandaan kwam Geldt niet voor die van mij: BRAVO
Sluit ik dan de tel op de PC aan dan wordt HBOOT -> HBOOT USB PLUG
Device manager geeft nog steeds geen Other Devices,

maar:
Ports (COM & LPT)
Plaatje:

Kan iemand mij een tikkie in de goede richting geven?
Thx, M
PS: Windows 7, 64 bit systeem.
HBOOT scherm en dan 4 x volume down geeft weer Fast Boot waar ik vandaan kwam Geldt niet voor die van mij: BRAVO
Sluit ik dan de tel op de PC aan dan wordt HBOOT -> HBOOT USB PLUG
Device manager geeft nog steeds geen Other Devices,

maar:
Ports (COM & LPT)
Plaatje:

Kan iemand mij een tikkie in de goede richting geven?
Thx, M
PS: Windows 7, 64 bit systeem.
[ Voor 37% gewijzigd door mrenkema op 29-12-2013 16:15 ]
Er zijn op het web nog wel een paar handleidingen te vinden. Ik herinner me dat het bij mij ook niet in één keer vloeiend ging. Het zou ook kunnen zijn dat ik iets anders gebruikt heb. Zoek eens op "how to......
Succes.
Succes.
Ik draai nu sinds gisteren de 02-01-2014 nightly versie van KitKat, en ik moet zeggen hij draait verdomd goed. Stukken sneller dan JB. Samen met Xposed en Gravity heb ik nu alle functies terug die ik ook in Chromium roms zou hebben.
Enige probleem die ik nu ondervond was dat als ik met Minimalistic Text een weer-widget maak die weer doorlust naar Folder Organizer, en als ik erop klik dat ie dan reboot. Dit is de enige widget die tot nu toe niet werkt (overige Minimalistic Text+Folder Organizer widgets werken perfect)
Ga deze ROM nu zeker gebruiken als daily rom iig.
Enige probleem die ik nu ondervond was dat als ik met Minimalistic Text een weer-widget maak die weer doorlust naar Folder Organizer, en als ik erop klik dat ie dan reboot. Dit is de enige widget die tot nu toe niet werkt (overige Minimalistic Text+Folder Organizer widgets werken perfect)
Ga deze ROM nu zeker gebruiken als daily rom iig.
Verwijderd
Is dat van Evervolv? Welke Gapps heb je gebruikt?Timocos schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 13:21:
Ik draai nu sinds gisteren de 02-01-2014 nightly versie van KitKat...
Ik gebruik de Gapps van Evervolv (staan ergens in het topic op XDA van KitKat, iets van 20 mb geloof ik)Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:09:
[...]
Is dat van Evervolv? Welke Gapps heb je gebruikt?
Verwijderd
Bedankt! Ik heb de nigtly en de gapps gedownload van nikez.nu.Timocos schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:56:
[...]Ik gebruik de Gapps van Evervolv (staan ergens in het topic op XDA van KitKat, iets van 20 mb geloof ik)
Ik ben overgaan van MildWild naar Chromium, voornamelijk om Xposed aan de praat te krijgen.
Maar traag.... MildWild was toch wel stukken sneller. Benieuwd hoe de batterij zich houdt.
Maar traag.... MildWild was toch wel stukken sneller. Benieuwd hoe de batterij zich houdt.
Waarom installeer je KitKat nightly niet? Heb hem nu een week draaien en alles werkt wat er te werken valt (zeker samen met Xposed en Gravitybox) en tot nu toe nog geeneen reboot gehad. En snel dat KitKat is zegkjast schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:51:
Ik ben overgaan van MildWild naar Chromium, voornamelijk om Xposed aan de praat te krijgen.
http://evervolv.com/devices/bravo
[ Voor 3% gewijzigd door Ikkuh84 op 14-01-2014 11:57 ]
Mijn Desire is nu alweer weken zonder ook maar een probleempje in gebruik door mijn vrouw. Draai er nu een near stock rom op (hele oude rom eigenlijk dus), met alleen a2sd en root
Is eigenlijk toch ook wel weer leuk, en scheelt een hoop geklaag, want hij doet het gewoon. Altijd.
---------------
All,
Kreeg recent een vraag van een collega om zijn HTC Desire te rooten en nieuwe ROM te plaatsen omdat hij na 3 jaar het gebrek aan geheugen beu is (respect voor zijn engelen geduld imo). Aangezien het zijn daily driver is lijkt mij een stabiele ROM het meest wenselijk. Android KK of JB is niet nodig tenzij jullie aangeven dat deze 200% stabiel zijn, alles werkt en de snelheid goed is.
Hoe dan ook, heb hier zelf ook nog een (backup) HTC Desire liggen waar ik graag eerst mee wil experimenteren alvorens ik zijn daily driver verniel ;-). Setup mijn telefoon:
Rooted (Unrevoked)
S-Off (AlphaRev)
1.5GB Ext3 (Gparted)
CWM 2.5.0.7
cm-7.2.0.1-bravo.zip
Bij storage settings zie ik (zit 16GB kaartje in de telefoon):
SD card
- Total space 1.46GB
- Available space 1.33GB
(volgens mij heb ik destijds een 1.5GB ext3 partitie aangemaakt op de SD)
Internal storage
- Total space 148MB
- Available space 13.92MB
Krijg direct meldingen van low space, enige suggestie hoe ik dat dien op te lossen? Dacht iets van de terminal emulator, maar kan er momenteel weinig over vinden. Is er ergens iets niet helemaal lekker gegaan want had voor SD card space ~14.5GB verwacht en internal ~1.6GB.
Ben druk bezig met Googlen hier en XDA maar veel links zijn inmiddels dood..
EDIT: is het slimmer om Amonon_RA of EXT4 erop te zetten icm S2E, daar vind ik nog wel wat info over.
EDIT: wellicht is het gemakkelijk opnieuw te beginnen met de juiste apps? Zo ja wat is aan te raden?
Kreeg recent een vraag van een collega om zijn HTC Desire te rooten en nieuwe ROM te plaatsen omdat hij na 3 jaar het gebrek aan geheugen beu is (respect voor zijn engelen geduld imo). Aangezien het zijn daily driver is lijkt mij een stabiele ROM het meest wenselijk. Android KK of JB is niet nodig tenzij jullie aangeven dat deze 200% stabiel zijn, alles werkt en de snelheid goed is.
Hoe dan ook, heb hier zelf ook nog een (backup) HTC Desire liggen waar ik graag eerst mee wil experimenteren alvorens ik zijn daily driver verniel ;-). Setup mijn telefoon:
Rooted (Unrevoked)
S-Off (AlphaRev)
1.5GB Ext3 (Gparted)
CWM 2.5.0.7
cm-7.2.0.1-bravo.zip
SD card
- Total space 1.46GB
- Available space 1.33GB
Internal storage
- Total space 148MB
Krijg direct meldingen van low space, enige suggestie hoe ik dat dien op te lossen? Dacht iets van de terminal emulator, maar kan er momenteel weinig over vinden. Is er ergens iets niet helemaal lekker gegaan want had voor SD card space ~14.5GB verwacht en internal ~1.6GB.
EDIT: is het slimmer om Amonon_RA of EXT4 erop te zetten icm S2E, daar vind ik nog wel wat info over.
EDIT: wellicht is het gemakkelijk opnieuw te beginnen met de juiste apps? Zo ja wat is aan te raden?
[ Voor 14% gewijzigd door Card Nox op 19-01-2014 16:50 ]
De versie van KitKat is 99,99% stabiel (enige waarbij ik nu reboot krijg is als ik backup maak met Titanium Backup, en dan alleen als ik dat automatisch doe ipv handmatige backup maken van apps, dus niet echt storend)Card Nox schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:17:
All,
Rooted (Unrevoked)
S-Off (AlphaRev)
1.5GB Ext3 (Gparted)
CWM 2.5.0.7
cm-7.2.0.1-bravo.zip
SD card
- Total space 1.46GB
- Available space 1.33GB
Internal storage
- Total space 148MB
Gebruik dan wel die van 6 januari aangezien die tot nu toe het snelste en stabielste is.
- Install Rom
- Download terminal.
- Open terminal
- Typ ''Su'' --> zonder aanhalingstekens
- Typ ''a2sd install'' en druk dan y/n/y
- Open nog een keer terminal na reboot
- Typ weer ''su''
- Typ ''a2sd xdata'' en druk dan y/y
- Automatische reboot en voila, nu kan je je volledige ruimte gebruiken
Download Xposed en Gravitybox (KK) om overige zaken in te stellen (zoals navigation bar/ volume enz enz)
Nou, ik heb die Nightly geprobeerd, en zag er wel aardig uit, maar in no time zat 'ie muurvast op het bootlogo. Jammer maar toch maar weer terug naar de oude
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zelfs die van 6 januari? Dat is degene die bij mij echt heerlijk loopt. Tot nu toe nog geen reboots. Vanavond maar eens de nightly van de 23ste proberen. Een iets grotere release log dan de vorige, dus er zullen wel weer wat dingen geoptimaliseerd zijn.gambieter schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 00:53:
Nou, ik heb die Nightly geprobeerd, en zag er wel aardig uit, maar in no time zat 'ie muurvast op het bootlogo. Jammer maar toch maar weer terug naar de oude
Hoe loopt bij jou de browser? Die is bij mij erg traag. De rest van de telefoon loopt wel redelijk vlotjes.Timocos schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:47:
[...]
Zelfs die van 6 januari? Dat is degene die bij mij echt heerlijk loopt. Tot nu toe nog geen reboots. Vanavond maar eens de nightly van de 23ste proberen. Een iets grotere release log dan de vorige, dus er zullen wel weer wat dingen geoptimaliseerd zijn.
Geen problemen met aosp browser (die er standaard op staat).speedmetal35 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:15:
[...]
Hoe loopt bij jou de browser? Die is bij mij erg traag. De rest van de telefoon loopt wel redelijk vlotjes.
Merk wel een vertraging als ik teug wil gaan naar mijn home screen vanuit een app (met back of home button) van ongeveer 2,5 sec.
En als ik batch backup doe met Titanium Backup dan reboot ie. Maar als ik backup handmatig (elke app selecteren en op backup drukken) geen problemen.
Ja, die van 6 januari. Ach, hij doet wat 'ie moet doenTimocos schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:47:
Zelfs die van 6 januari? Dat is degene die bij mij echt heerlijk loopt. Tot nu toe nog geen reboots. Vanavond maar eens de nightly van de 23ste proberen. Een iets grotere release log dan de vorige, dus er zullen wel weer wat dingen geoptimaliseerd zijn.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Toch de laatste nightly maar eens proberen. Hopelijk binnenkort met kernel 3.: )
Ik gebruik hem als mijn primaire telefoon vanwege de batterijduur, dus ik laat dat maar achterwege
Is die kitkat nu werkelijk al zo stabiel op de desire? En de snelheid? Batterijverbruik?
Ik draai nu chromium 11 en heb daar eigenlijk ook geen problemen mee. Ik reboot hem eens in de 2 weken en gebruik hem als mijn dagelijkse telefoon.
Heb ook niets anders, maar merk wel dat het een ding op leeftijd is. Ik ben altijd in voor iets snellers.. Dus misschien toch maar eens proberen....
Of ik moet me zo langzamerhand eens orienteren op een nieuw sneller aparaat.
Ik draai nu chromium 11 en heb daar eigenlijk ook geen problemen mee. Ik reboot hem eens in de 2 weken en gebruik hem als mijn dagelijkse telefoon.
Heb ook niets anders, maar merk wel dat het een ding op leeftijd is. Ik ben altijd in voor iets snellers.. Dus misschien toch maar eens proberen....
Of ik moet me zo langzamerhand eens orienteren op een nieuw sneller aparaat.
@ Timocos
Je draait, als ik het goed begrijp Kitkat op je Desire. Welke? Waar gedownload?
Is dat stabiel? Snel? Batterijverbruik? Hoe is dat in vergelijking met Chromium 11?
Dat draait bij mij nu al een tijdje en ik heb weinig problemen. Af en toe moet ik reboten om weer eens vers te beginnen. Soms moet ik de pin van de Sim opnieuw invoeren. Maar voor de rest draait het, al merk ik wel dat het allemaal niet sneller wordt, maar dat zal door de enigszins gedateerde specs van de Desire komen.
Ik heb een tijd geleden eens een nieuw batterij gekocht, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat die oude nog helemaal niet slecht was.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met Kitkat, en hoop dat je er iets over kunt zeggen in vergelijking met Chromium 11.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Is dat stabiel? Snel? Batterijverbruik? Hoe is dat in vergelijking met Chromium 11?
Dat draait bij mij nu al een tijdje en ik heb weinig problemen. Af en toe moet ik reboten om weer eens vers te beginnen. Soms moet ik de pin van de Sim opnieuw invoeren. Maar voor de rest draait het, al merk ik wel dat het allemaal niet sneller wordt, maar dat zal door de enigszins gedateerde specs van de Desire komen.
Ik heb een tijd geleden eens een nieuw batterij gekocht, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat die oude nog helemaal niet slecht was.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met Kitkat, en hoop dat je er iets over kunt zeggen in vergelijking met Chromium 11.
Ik draai nu de nieuwste nightly versie (14-02-14), en deze loopt ook zeer goed. Vanochtend alleen een reboot gehad (waarbij ik batterij eruit moest halen, aangezien hij bleef hangen bij Android logo), dus waarschijnlijk ga ik weer terug naar een iets oudere build, aangezien ik daar geen reboot had (maar kan ook een eenmalig iets zijn geweest). Moet zeggen dat alle builds van na 6 januari goed draaien en ze zeker stabiel genoeg zijn voor dagelijks gebruik (deze Desire is zelfs mijn main telefoon, dus heb hem echt dagelijks nodig)Hendrik55 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:46:
@ Timocos
Heb ongeveer een jaar lang Chromium gedraaid op mijn telefoon en moet zeggen dat die ook zeker niet verkeerd waren. Maar als je overstapt van JellyBean naar KitKat gaat er echt een wereld voor je open op je oude Desire:
- Reactiesnelheid is echt super! Voelt niet meer sluggish aan vergeleken met Chromium Roms (trouwens met de VJ-Roms voelde het ook sluggish aan)
- Heel stabiel (toevallig dan met deze versie van 14-2 een reboot gehad, maar met de vorige builds geeneen, en voelde ook niet traag aan na een tijdje)
- Batterij duur is nog even belabberd als met JB, maar dat komt meer omdat mijn batterij aan vervanging toe is, dus niet echt representatief. Ik kan ongeveer een hele dag met een batterij doen, redelijk intensief dagelijks gebruik (constant Whatsapp, internet en klooien met instellingen
- Sinds KitKat werkt eindelijk 2G weer op mijn telefoon
- Bijna alle Xposed modules werken perfect op deze CM versie (terwijl ze eigenlijk niet ondersteund worden).
- Immerse mode werkt heerlijk
Overall:
Deze rom geeft je Desire echt een nieuw leven. Geen lag meer op het scherm, alles werkt (behalve uiteraard video maken, maar dat werkte al sinds JB niet meer)
Waar kun je de nightlies downloaden:
Gapps download:
http://nikez.nu/?gapps
Nu gebruik ik eindelijk ook weer mounts2SD ipv a2SD. Hierdoor kan ik nu eindelijk mijn notification bar enzo transparant krijgen.
Als je mounts2SD gebruikt moet je wel de a2sd files uit je rom verwijderen, wat anders conflicten kan opleveren. Deze 2 files staan in:
system/etc/init.d
system/bin
---------------------------
Enige waar ik me nu aan stoor is dat Titanium Backup Pro mijn apps niet meer backuped (volgens mij niet goed getypt, naja). Wel de gegevens van een app backuped, maar de app zelf niet. Vreemde is dat dit met verschillende Xposed modules gebeurd en ook met Whatsapp+. Zal de maker van Titanium eens een mailtje erover sturen.
[ Voor 5% gewijzigd door Ikkuh84 op 15-02-2014 19:52 ]
Verwijderd
Ook ik ben erg tevreden over Evervolv. Heel weinig reboots. Alleen toevallig deze week een reboot gehad, waarna het a2sd-gebeuren niet meer goed werkte. Pas nadat ik mijn toestel naar fabrieksinstellingen had gereset, werkte dit weer. En december vorig jaar problemen gehad. Ik ben toen teruggegaan naar de laatste goedwerkende Evervolv-rom. Toen ik begin januari las dat bij Timocos de 6 januari rom goed werkte, heb ik deze er weer opgezet. Ik gebruik nu de 12-2 rom. Misschien vandaag even de nieuwste installeren...
@timocos bedankt voor je antwoord.
"Immerse mode werkt heerlijk" wat moet ik me daar bij voorstellen? Transparante notification bar...?
Heb ik dat nodig voor gewoon dagelijks gebruik....?
Je mag mijn oude accu hebben. Zo slecht was hij denk ik nog niet. Ik had met die nieuwe nauwelijks langer gebruik. Als ik veel met mijn telefoon aan het experimenteren ben, is hij volgens mij na een dag ook wel leeg.
@evdm Ben benieuwd naar je ervaring met de laatste build...?
"Immerse mode werkt heerlijk" wat moet ik me daar bij voorstellen? Transparante notification bar...?
Heb ik dat nodig voor gewoon dagelijks gebruik....?
Je mag mijn oude accu hebben. Zo slecht was hij denk ik nog niet. Ik had met die nieuwe nauwelijks langer gebruik. Als ik veel met mijn telefoon aan het experimenteren ben, is hij volgens mij na een dag ook wel leeg.
@evdm Ben benieuwd naar je ervaring met de laatste build...?
Nadat Maps weer niet geupdate kan worden door onvoldoende opslagruimte ben ik het zat. Ik gebruik nu mijn Acer dual SIM telefoon voorlopig als hoofdtelefoon, ga kijken naar een Moto G en ga de Desire maar weer eens als ROM-test gebruiken
Welke ROM gebruikte jij. Ik gebruik Chromium 11 en had geen problemen met het updaten.gambieter schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:32:
Nadat Maps weer niet geupdate kan worden door onvoldoende opslagruimte ben ik het zat. Ik gebruik nu mijn Acer dual SIM telefoon voorlopig als hoofdtelefoon, ga kijken naar een Moto G en ga de Desire maar weer eens als ROM-test gebruiken
Ik denk er over om een Kitkat versie te gaan installeren.
Ik zit nog op een eerdere VJ-rom, die werkt verder heel goed alleen is de A2SD niet erg efficient.
Met VJ had ik ook vaak problemen en met Chromium 11 was dat beduidend minder. Ik merk alleen dat het allemaal toch wel wat trager wordt. Kitkat lijkt wat soepeler te draaien op de Desire als ik de berichten daarover lees.
Ik wilde ook eens de Evervolv kitkat gaan proberen (de build van 17-2), heb tot nu toe nog een VJ-CM versie gedraaid met data++. Hboot geflashed naar stock, maar bij het flashen van de ROM gaat er wat mis. Ik krijg de melding "no file-contexts" na het verifyen van de package. Ik heb geen idee wat er mis gaat, iemand hier bekend mee?
Kreeg ik ook, maar de ROM installeert gewoon en runt nu bij mij
[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 18-02-2014 00:40 ]
Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]