Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Het configuratiescherm vind ik niet zo overzichtelijk, ik zou niet weten wat ik 'uit' zou moeten vinken.Embryo1 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:30:
[...]
Gebeurt dit, ondanks dat 3D is uitgevinkt in het Nvidia configuratiescherm ? Dat is heel erg vreemd.
Als je in het Nvidia configuratiescherm bent, vind je links de optie "stereoscopische 3D".ChrisLNFF schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:54:
[...]
Het configuratiescherm vind ik niet zo overzichtelijk, ik zou niet weten wat ik 'uit' zou moeten vinken.
Dubbelklik hierop.
Vervolgens klik je op "stereoscopische 3D installeren"., daarna haal je evt. het vinkje weg bij "stereoscopische 3D inschakelen" en natuurlijk "toepassen".
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Thanks, het werkt!Embryo1 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 08:47:
[...]
Als je in het Nvidia configuratiescherm bent, vind je links de optie "stereoscopische 3D".
Dubbelklik hierop.
Vervolgens klik je op "stereoscopische 3D installeren"., daarna haal je evt. het vinkje weg bij "stereoscopische 3D inschakelen" en natuurlijk "toepassen".
Ik kan mij herinneren dat een aantal weken terug deze vraag ook voorbij is gekomen op het GoT? Wat kan ik hier aan doen?
Specs: i7 2760, GT555M, 16 gig ram.
http://www.nvidia.co.uk/o...04.48-beta-driver-uk.html
New in R304 Drivers:
;Performance Boost – Increases performance for GeForce 400/500/600 Series GPUs in several PC games vs. GeForce 301.42 WHQL-certified drivers. Results will vary depending on your GPU and system configuration
Voor mij werkte het volgende:ChrisLNFF schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:09:
Net even GTA 4 opgepikt bij de bart smit. Alles geinstalleerd, wat opvallend lang duurt maart goed. Bij het eerste keer opstarten even kijken wat er mogelijk was qua grahics, staan de settings in de allerlaagste stand......Terwijl het nog maar een fractie van het geheugen gebruikt!
Ik kan mij herinneren dat een aantal weken terug deze vraag ook voorbij is gekomen op het GoT? Wat kan ik hier aan doen?
Specs: i7 2760, GT555M, 16 gig ram.
GTA IV als administrator uitvoeren, en aan snelkoppeling "doel" toevoegen:
"C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions -nomemrestrict -availablevidmem 50 -minspecaudio
Daarnaast de voorkeursinstelling voor de Nvidia(Nvidia-configuratiescherm) kaart ingesteld om de krachtige kaart voor alle toepassingen te gebruiken, en nog als extra de krachtige kaart aan GTA IV toegevoegd in de voorkeuren.
Draait hier sindsdien prima
Werkt! Ongelooflijk, dacht dat ik alles al geprobeerd had. Spel loopt als een tiet, alles op max. Ziet er prachtig uit.cooolkast schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:59:
[...]
Voor mij werkte het volgende:
GTA IV als administrator uitvoeren, en aan snelkoppeling "doel" toevoegen:
"C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions -nomemrestrict -availablevidmem 50 -minspecaudio
Daarnaast de voorkeursinstelling voor de Nvidia(Nvidia-configuratiescherm) kaart ingesteld om de krachtige kaart voor alle toepassingen te gebruiken, en nog als extra de krachtige kaart aan GTA IV toegevoegd in de voorkeuren.
Draait hier sindsdien prima
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
http://www.klacht.nl/dell/klacht/klacht-bij-customer-care-niet-naar-tevredenheid-opgelost/
Ik hoop dat iedereem die problemen met Dell heeft op een adequate manier wordt geholpen door Dell.
Dell probeert het wel maar slaagt er niet in om een probleem afdoende op te lossen.
Eén dag na het verlopen van de servicegarantie heb ik een hele horizontale pixellijn die dood is.
Heeft iemand van jullie tips wat ik hier aan zou kunnen doen?
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 16:59 ]
Verwijderd
Weet iemand een weg om aan een verlicht toetsenbord te komen? Groetjes en alvast bedankt!
Backlit keyboard is 45,36 en kan je bestellen door een mail te sturen naar: CER_TS_CONS_Notebook@dell.com
Ik heb de mail in het engels geschreven en mijn service tag meegestuurd.
Daarna kreeg ik een mailtje terug, dat ik zelf verantwoordelijk ben voor eventuele schade door het aanbrengen ervan, maar zolang je voorzichtig bent, kan er weinig verkeerd gaan.
In dat mailtje dat je terugkrijgt, staat ook de handleiding om het keyboard te vervangen.
Je moet dan antwoord geven op die mail, of je wilt betalen dmv credit card of via een andere manier.
Als je doet via credit card, moet je een tijd doorgeven dat je telefonisch bereikbaar bent, dan belt die medewerker je op en loopt wat gegevens door en na een paar dagen ligt er een nieuw keyboard.
"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"
Moet je de quickset driver voor hebben. http://www.dell.com/suppo...702x&urlProductCode=FalseCuball schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 09:07:
Weet iemand of er een driver/programma beschikbaar is om visueel het volume aan te duiden? Ik heb een XPS17 aangekocht maar heb nooit de originele installatie opgestart (opnieuw geïnstalleerd via DVDs na toevoegen van een SSD) en weet dus niet of dit erin zit of niet...
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
super!Moet je de quickset driver voor hebben. http://www.dell.com/suppo...702x&urlProductCode=False
Een stuk beter dan het lelijke groen van bij mijn oude hp
"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"
Verwijderd
De XPS17 krijgt dan wel geen upgrade naar IvyBridge, maar voor wat programmeerwerk en een SSD erin is het verschil minimaal met Sandy bridge neem ik aan, dat gaat om enkele procenten.
Ik kan verder helaas geen config meer vinden met het AG display (1920x1080) en de GT555M. De configurator zeurt dan direct dat je een 3D "cappable" scherm moet nemen, omdat de kaart 3D cappable is. Telefonisch bestellen of is er nog ergens een "geheime" configuratie? (De huidige link die ik gebruik: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1)
Het blijft een lastige keuze... Volgens mij is er op 't moment van design/opties/prijs niets beter dan de XPS17. De Inspiron ziet er leuk uit, maar daar zijn tot nu toe vrij weinig reviews over te vinden.. Ook de "ribbels" als behuizing lijken me mateloos irritant (Soort Carbonfiber?). En helaas maar 6-cells batterij als maximum..
Verwijderd
RollieBollie schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 08:05:
Misschien is dit wel handig voor de topicstart, aangezien de vraag over hoe men aan een backlit keyboard komt vaak terug komt:
Backlit keyboard is 45,36 en kan je bestellen door een mail te sturen naar: CER_TS_CONS_Notebook@dell.com
Daarna kreeg ik een mailtje terug, dat ik zelf verantwoordelijk ben voor eventuele schade door het aanbrengen ervan, maar zolang je voorzichtig bent, kan er weinig verkeerd gaan.
In dat mailtje dat je terugkrijgt, staat ook de handleiding om het keyboard te vervangen.
Je moet dan antwoord geven op die mail, of je wilt betalen dmv credit card of via een andere manier.
Als je doet via credit card, moet je een tijd doorgeven dat je telefonisch bereikbaar bent, dan belt die medewerker je op en loopt wat gegevens door en na een paar dagen ligt er een nieuw keyboard.
denk dat er velen op een review wachten, ikzelf ookpinokkia schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:42:
De nieuwe Inspiron 17R SE zijn trouwens ook mooi. Wie heeft hier ervaringen mee?
ben gecharmeerd van de veel snellere geforce 650m tov de 555m. Schijnt 2x zo goed te zijn in 3dmark.
psn = smeersbergen
Verwijderd
RollieBollie schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 08:05:
Misschien is dit wel handig voor de topicstart, aangezien de vraag over hoe men aan een backlit keyboard komt vaak terug komt:
Enkel is mijn beeldschermresolutie wel niet zoals voorheen..
Ik kan geen FHD resolutie (1920x1080) meer selecteren, dit is nu maximaal 1280x1024.
Help?
[ Voor 14% gewijzigd door Agent 47 op 28-06-2012 12:33 ]
Weet je zeker dat je de videokaart-driver al geïnstalleerd hebt? Download de nieuwste van internet en herstart je PC. Zodra je de driver geïnstalleerd hebt komt je resolutie weer terugEnergon schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:33:
Ik heb net (voor de eerste keer yay) een clean install gedaan, alle drivers geïnstalleerd en ben nu bezig met de updates.
Enkel is mijn beeldschermresolutie wel niet zoals voorheen..
Ik kan geen FHD resolutie (1920x1080) meer selecteren, dit is nu maximaal 1280x1024.
Help?
Jep, ik heb die gehaald van dit linkje (http://forum.notebookrevi...nstall-9.html#post8535448).Torrentus schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:36:
[...]
Weet je zeker dat je de videokaart-driver al geïnstalleerd hebt? Download de nieuwste van internet en herstart je PC. Zodra je de driver geïnstalleerd hebt komt je resolutie weer terug
Zijn er dan recentere?
Ik heb eens gekeken op de site en er zijn verschillende te vinden
Is deze goed?
VERDE R300 DRIVER
Version:301.42 WHQL
Release Date:2012.05.22
Operating System:Windows 7 64-bit, Windows Vista 64-bit
Language:English (UK)
File Size:204 MB
Edit:
net eens gekeken naar de geïnstalleerde programma's en de nvidia driver zit er niet bij? Het mapje staat er wel, maar zodra ik wil installeren geeft hij een foutmelding dat deze versie niet geschikt is voor mijn laptop.
Enkel de 3D vision controllerstuurprogramma 285.62 is geïnstalleerd.
[ Voor 9% gewijzigd door Agent 47 op 28-06-2012 12:59 ]
Iemand enig idee?
Ja, het wordt bijna een reiskoffer maar dat wil ik niet. Het moet echt een tas zijn
Ik heb deze http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TCB001EU. Ik weet niet of je een rugzak zoekt, maar hier past de XPS 17 met gemak in, en er zijn nog 2 compartimenten met wat aparte opbergvakjes.PCR schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:13:
Heb jullie hulp nodig voor een non-tech 'probleem'. Ik zoek een goede tas waarin deze XPS17 ruim past met daarnaast ook voldoende ruimte voor een tweede laptop van die afmeting, een netbook en een tablet. Daarnaast ook ruimte voor netwerk-apparatuur als een routertje en wat netwerk/power-kabels. Dan moet er ook nog ruimte zijn voor ander spul zoals schrijfblokken/pennen en dat soort spul.
Iemand enig idee?
Ja, het wordt bijna een reiskoffer maar dat wil ik niet. Het moet echt een tas zijn
Wat ook erg handig is, is het regenzeil dat onderaan zit verborgen. Heeft zijn dienst al meermaals bewezen
Maar waarschijnlijk zoek je dus iets anders, ik geef het maar mee
Okay dan!PCR schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:36:
Dank voor je tip maar ik zoek idd geen rugtas. Wat ik nu heb is die Targus tas die Dell ook levert. De laptop past nét. Targus lijkt me op zich wel een goed merk trouwens.
Weet je toevallig welke sleeve geschikt is voor deze laptop?
Heb al veel gezocht, maar weinig gevonden. Die 9-cel maakt 'm zo hoog.
Het werkt! ThanksTorrentus schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:36:
Weet je zeker dat je de videokaart-driver al geïnstalleerd hebt? Download de nieuwste van internet en herstart je PC. Zodra je de driver geïnstalleerd hebt komt je resolutie weer terug
[ Voor 37% gewijzigd door Agent 47 op 28-06-2012 13:58 ]
https://maxict.nl/product...riefcase-l?imgid=10188086PCR schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:36:
Dank voor je tip maar ik zoek idd geen rugtas. Wat ik nu heb is die Targus tas die Dell ook levert. De laptop past nét. Targus lijkt me op zich wel een goed merk trouwens.
Ik gebruik deze laptoptas. Laptop past precies in laptop vak, maar daar voor en achter heb je meer als voldoende voor tablet, 2de laptop, dossier mappen e.d.
Ik heb onderin het laptop vak wel een stukje schuimrubber gelegd. Om bij erg hard wegzetten de "schok" op te vangen.
Anders probeer eens in een winkel met je laptop.
- de SD kaart driver krijg ik maar niet aan de praat. Heb het gezipte bestand bij de andere drivers gezet, maar dit werkt niet. Er zit ook geen .exe bestand bij.
- de cursor verplaatst zich random, al staat het touchpad uit en ik de muis niet aanraak (dit had ik voorheen niet). Bvb. Als ik een zin typ, dan verspringt mijn cursor automatisch naar een andere plek, waar het helemaal niet moet zijn.
Aan wat kan dit liggen?
Edit: ik heb net iets gevonden: de knop "touchpad uitschakelen" doet blijkbaar niets meer buiten dat oranje lichtje boven het touchpad. Hoe kan ik dit terug werkend krijgen? Ik geloof dat het hieraan ligt. Zowel in aan/uit-status kan ik met de touchpad werken..
- ik heb het gevoel dat de fan nu constant staat te draaien, ook dit had ik voorheen niet.
Begin hoe langer hoe meer spijt te krijgen van die clean install
[ Voor 17% gewijzigd door Agent 47 op 28-06-2012 23:35 ]
Als ik een Inspiron 17R SE wil bestellen met 8GB RAM dan kan ik opeens geen backlit keyboard en recovery disk erbij bestellen; met de 6GB variant kan dit wel. Wat zijn dat voor fratsen?
Ook een leuke hier:
Klik je door: 750GB harde schijf en geen mogelijkheid voor keuze tweede harde schijf; komt allemaal nogal amateuristisch over zo...Full HD scherm! Zeer snel multi-tasken met meer geheugen en heel veel documenten, foto's en muziek op zeer grote 1.5TB harde schijf opslaan !
Ik neem trouwens aan dat de 17" Inspiron SE wel een mogelijkheid tot het inbouwen van een tweede harde schijf heeft? Hij wordt geleverd met een 750GB 5400RPM harde schijf en een 32GB mSATA SSD. Uiteindelijk wil ik er een 512GB SSD in zetten als primaire harde schijf en de 750GB als dataschijf gebruiken.
Hoe het precies dan gaat werken met de 32GB mSATA SSD weet ik niet; werkt deze alleen samen met de primaire harde schijf? Ik las namelijk bijvoorbeeld dat de SATA-connectie naar de optical bay slechts SATA-150 was, waardoor je dus een beperkte snelheid hebt als je die ooit vervangt door een hard drive tray, dus ik kan mij voorstellen dat er nog wel meer haken en ogen aan dit verhaal zitten.
[ Voor 81% gewijzigd door TimMer op 29-06-2012 03:29 ]
Verwijderd
er passen er 2 in.
De dell site is inderdaad een totale ramp... probeer ook Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8", dat gaat wat sneller.
Zou totaal geen problem mogen zijn, ik doe altijd een clean install van de dell machines.Energon schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:31:
3 probleempjes bij mijn clean install:
- de SD kaart driver krijg ik maar niet aan de praat. Heb het gezipte bestand bij de andere drivers gezet, maar dit werkt niet. Er zit ook geen .exe bestand bij.
- de cursor verplaatst zich random, al staat het touchpad uit en ik de muis niet aanraak (dit had ik voorheen niet). Bvb. Als ik een zin typ, dan verspringt mijn cursor automatisch naar een andere plek, waar het helemaal niet moet zijn.
Aan wat kan dit liggen?
Edit: ik heb net iets gevonden: de knop "touchpad uitschakelen" doet blijkbaar niets meer buiten dat oranje lichtje boven het touchpad. Hoe kan ik dit terug werkend krijgen? Ik geloof dat het hieraan ligt. Zowel in aan/uit-status kan ik met de touchpad werken..
- ik heb het gevoel dat de fan nu constant staat te draaien, ook dit had ik voorheen niet.
Begin hoe langer hoe meer spijt te krijgen van die clean install. Anyone?
Als je nu eens bij support.dell.com even je servicetag invult dan de drivers even downloaden en dat werkt prima.
De apparaten die over blijven in apparaat beheer die nog niet de goede driver hebben, die moet je even met de hand doen, de overige gaan via de installers ( de .exe )
suc6.
ehhh.. noppes
Ik heb deze voor mn XPS17. Belkin laptop bag 17" Is er in verschillende kleuren, erg ruim en heeft veel extra vakjes en zakjes en zelfs een apart tasje voor je adapter. Ik heb naast mn laptop de voeding, muis, allerlei kabels, muismat, gamepad, 3d bril, externe hdd etc. in de tas zitten en dat past ook nog prima. Succes.PCR schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:52:
Hm, die lijkt best wel op wat ik zoek. Bedankt!
Verwijderd
Zeker. Ga je gangEmbryo1 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:30:
Is het misschien handig om de Inspiron 17" SE, te bespreken in een Inspiron topic of een nieuwe starten ??
Op het supportgedeelte vind ik bij mijn servicetag enkel volgende drivers:Thc_Nbl schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:32:
Als je nu eens bij support.dell.com even je servicetag invult dan de drivers even downloaden en dat werkt prima.
De apparaten die over blijven in apparaat beheer die nog niet de goede driver hebben, die moet je even met de hand doen, de overige gaan via de installers ( de .exe )
- chipset: usb3 (heb ik reeds)
- diagnose: dell diagnostics 32 bit (ik heb 64bit, en diagnostics heb ik niet nodig)
- seriële ATA: seagate firmware (deze heb ik nog niet geïnstalleerd, wordt deze voor de HDD gebruikt?)
- toepassing: dell quickset (heb ik al geïnstalleerd)
- verwisselbare opslag: PLDS firmware trayload DVDRW (deze stond ook niet op dat linkje van notebookreview; heb ik deze wel nodig?)
Verder staat er niks over SD kaart driver of touchpad knop..
Voor de SD kaart driver nog iets anders geprobeerd:
Ik heb die .zip file dan maar uit de drivers-map verwijderd.
Dan nog eens het .zip file uitgepakt, en gereboot. Dit doet niks.
Hierna via Apparaatbeheer gekeken en er staan 2 gele uitroeptekens:
- Onbekend apparaat !
- SM- buscontroller !
Via stuurprogramma op bijwerken geklikt (online dan), en hij vindt hier niks voor beide apparaten.
[ Voor 17% gewijzigd door Agent 47 op 29-06-2012 14:00 ]
[ Voor 12% gewijzigd door guapper op 29-06-2012 14:37 ]
Ik zou het niet weten; waar kan ik dat opzoeken?guapper schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:36:
dat onbekende apparaat is niet toevallig de valbeveiliging (drop protection oid) van de harde schijf?
Heb wel de Free-Fall Motion Sensor geïnstalleerd (linkje vanop notebookreview). Mss dat dit er iets mee te maken heeft?
Verder heb ik nu ook 3x Base System-apparaat staan, boven 'Onbekend apparaat' en 'SM bus-controller' bij "Overige apparaten".
En nu staat er onderaan wel SD- hostadapters. Dus dat werkt.
Nu blijft enkel nog de touchpad-knop over die niet zijn werk doet, en die onbekende apparaten van god-weet-waar ze vandaan komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Agent 47 op 29-06-2012 15:03 ]
SD card driver is een standaard driver in Windows. Je moet bij Windows Update een zoeken naar de functie: updates voor apparaten installeren. Dan moet je een sd-card in je laptop duwen en dan naar updates zoeken. Als het goed is worden er dan een stuk of 4 Base-devices geinstalleerd.Energon schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:31:
3 probleempjes bij mijn clean install:
Aan wat kan dit liggen?
Begin hoe langer hoe meer spijt te krijgen van die clean install. Anyone?
Je verspringende cursor kan ik niet thuisbrengen, sorrie.
Je touchpad in/uitschakelen: installeer de Quickset update 64-bit en de Synaptics drivers, ik heb hetzelfde probleem gehad, bij mij werkte deze drivers. Ik had ook dat alleen het lampje aan ging maar het touchpad bleef werken. Na deze 2 progjes was het weg.
Wat betreft je fan, ik heb ooit last gehad van een hortende en stotende fan, maar dat loste een clean install bij mij juist op
Heb net een SD kaartje erin gestoken en dan via Windows Update gezocht naar updates, hij vindt er geenBartjezz schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:26:
SD card driver is een standaard driver in Windows. Je moet bij Windows Update een zoeken naar de functie: updates voor apparaten installeren. Dan moet je een sd-card in je laptop duwen en dan naar updates zoeken. Als het goed is worden er dan een stuk of 4 Base-devices geinstalleerd.
Je verspringende cursor kan ik niet thuisbrengen, sorrie.
Je touchpad in/uitschakelen: installeer de Quickset update 64-bit en de Synaptics drivers, ik heb hetzelfde probleem gehad, bij mij werkte deze drivers. Ik had ook dat alleen het lampje aan ging maar het touchpad bleef werken. Na deze 2 progjes was het weg.
Wat betreft je fan, ik heb ooit last gehad van een hortende en stotende fan, maar dat loste een clean install bij mij juist op
Er staan wel 3 Base System-apparaten bij Apparaatbeheer (maar allen met een geel uitroepteken).
Quickset update 64-bit heb ik reeds geïnstalleerd (versie 11.0.22) en Synaptics heb ik via hun site:
Synaptics Gesture Suit featuring Synaptics / Scrybe (versie 1.6.5.17120)
Synaptics Pointing Device Driver (versie 15.2.20.0)
Windows Update gaf onderaan de taakbalk net een probleem aan:Probleem met ST Micro Screen Detection Sensor. ST Micro Screen Detection Sensor is niet compatibel met deze versie van Windows.
Dit is volgens mij de driver die guapper bedoelt? Ik had eerst W7 Home Edition 64 bit en heb er een clean install van W7 Ultimate 64 bit opgegooid.
Qua fan noise valt het idd nog mee, het was enkel gisteren en de batterij was aan 't opladen
Bedankt!Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:21:
http://support.euro.dell....s/ins7720/en/om/om_en.pdf
er passen er 2 in.
De dell site is inderdaad een totale ramp... probeer ook Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8", dat gaat wat sneller.
Die sheet verandert trouwens niets aan het feit dat je een backlit keyboard alleen met een glossy screen kunt bestellen. Dat wordt dus waarschijnlijk los nabestellen; wat een BS...
Hoe werkt dat eigenlijk softwarematig met die mSATA-drive? Die cachet alleen de primaire harde schijf? Valt daar nog iets aan in te stellen in het BIOS?
De Inspiron 17R SE is de nieuwe XPS 17, aangezien die er niet gaat komen en de 7220 qua prijs en specs de natuurlijke opvolger van de oude XPS 17 is.Embryo1 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:30:
Is het misschien handig om de Inspiron 17" SE, te bespreken in een Inspiron topic of een nieuwe starten ??
[ Voor 11% gewijzigd door TimMer op 29-06-2012 20:17 ]
Verwijderd
Alles werkt softwarematig. Als jij op die 32GB je windows wil installeren, geen probleem. Zonder de software werkt-ie ook niet als caching drive.TimMer schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:07:
Hoe werkt dat eigenlijk softwarematig met die mSATA-drive? Die cachet alleen de primaire harde schijf? Valt daar nog iets aan in te stellen in het BIOS?
Dat ben ik met je eens, maar er is een goede reden voor dat we nu niet in het [Ervaringen] Dell Studio 17 - Deel 1 aan het praten zijnDe Inspiron 17R SE is de nieuwe XPS 17, aangezien die er niet gaat komen en de 7220 qua prijs en specs de natuurlijke opvolger van de oude XPS 17 is.
Dus die kun je weggooien als je er een 512GB SSD als primary in hangt?Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:11:
[...]
Alles werkt softwarematig. Als jij op die 32GB je windows wil installeren, geen probleem. Zonder de software werkt-ie ook niet als caching drive.
Ik volg de link niet helemaal met de Studio-serie, maar goed.[...]
Dat ben ik met je eens, maar er is een goede reden voor dat we nu niet in het [Ervaringen] Dell Studio 17 - Deel 1 aan het praten zijn
Verwijderd
voor zover ik weet wel.TimMer schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:19:
[...]
Dus die kun je weggooien als je er een 512GB SSD als primary in hangt?
Vroegah:Ik volg de link niet helemaal met de Studio-serie, maar goed.
inspiron - studio - studio XPS - alienware
vorig jaar:
inspiron - XPS (vervangt studio & studio XPS) - alienware
nu:
inspiron - inspiron 15R SE - XPS - alienware.
Ik hanteer altijd nieuw design == nieuw topic. Anders praat je met zn alles langs elkaar heen..
Oh? Volgens mij wordt de Inspiron 17R enkel met mat scherm geleverd hoor. Via deze link: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 kan ik gewoon een backlit toetsenbord bestellen.TimMer schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:07:
[...]
Bedankt!
Die sheet verandert trouwens niets aan het feit dat je een backlit keyboard alleen met een glossy screen kunt bestellen. Dat wordt dus waarschijnlijk los nabestellen; wat een BS...
Als ik dan bij 't overzicht kijk zie ik dit staan: 44 cm(17.3") witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating. Lijkt me een mat scherm...
Is er iemand die inmiddels een Inspiron 17R in z'n bezit heeft? Ben toch wel erg benieuwd naar de build-quality (en het scherm!) in vergelijking met de XPS17.
Verwijderd
albert04 in "LAN laptop ~600 euro"
In de XPS 17 zit plots een ander mat scherm. Ik vermoed de 17.3" versie van http://www.anandtech.com/...-and-asus-n56vm-preview/8, wat zo ongeveer het beste matte 17.3" scherm is wat je kan krijgen.
Interessant. Dat is toch zeker wel een pluspunt voor de XPS17. Inprincipe verschilt de XPS17 vrij weinig met de Inspiron 17R qua CPU-power lijkt me. Het verschil tussen de 2670QM en de 3610M is minimaal volgens mij. Het is enkel de videokaart (650M vs 550M) wat toch wel een fors verschil is.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:32:
Over het scherm gesproken:
albert04 in "LAN laptop ~600 euro"
In de XPS 17 zit plots een ander mat scherm. Ik vermoed de 17.3" versie van http://www.anandtech.com/...-and-asus-n56vm-preview/8, wat zo ongeveer het beste matte 17.3" scherm is wat je kan krijgen.
Het is toch vreemd dat Dell de XPS17 niet gewoon een "simpele" upgrade geeft. De XPS17 heeft gewoon een aantal voordelen tegenover de Inspiron. De 9CELL batterij is bijvoorbeeld ook niet beschikbaar op de Inspiron.
Zal Dell verder hetzelfde scherm voor de Inspiron gebruiken? Aangezien de keus dan alweer een stuk makkelijker wordt.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:42:
Ik vermoed dat dell simpelweg alle matte 17.3" schermen in hun line-up heeft vervangen door de LG. (behalve de zakelijke modellen, maar daar werd het chi-mei scherm aldus de geruchten na klachten niet meer gebruikt)
chi-mei aarghVerwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:47:
[...]
Dell Inspiron 17R Special Edition:
Monitor
Windows description...... Algemeen PnP-beeldscherm
Manufacturer............. CMN
Plug and Play ID......... CMN1720
Data string.............. HDKPVƒ173HGE [*CP437]
Serial number............ n/a
Manufacture date......... 2011, ISO week 2
Filter driver............ Monitor
-------------------------
EDID revision............ 1.4
Input signal type........ Digital
Color bit depth.......... 6 bits per primary color
Color encoding formats... RGB 4:4:4
Screen size.............. 380 x 210 mm (17,1 in)
Power management......... Not supported
Extension blocs.......... None
-------------------------
DDC/CI................... n/a
Color characteristics
Default color space...... Non-sRGB
Display gamma............ 2,20
Red chromaticity......... Rx 0,640 - Ry 0,330
Green chromaticity....... Gx 0,300 - Gy 0,610
Blue chromaticity........ Bx 0,150 - By 0,060
White point (default).... Wx 0,313 - Wy 0,329
Additional descriptors... None
Timing characteristics
Range limits............. Not available
GTF standard............. Not supported
Additional descriptors... None
Preferred timing......... Yes
Native/preferred timing.. 1920x1080p at 60Hz (16:9)
Modeline............... "1920x1080" 141,290 1920 1976 2014 2110 1080 1084 1090 1116 +hsync -vsync
Standard timings supported
Report information
Date generated........... 30-6-2012
Software revision........ 2.60.0.972
Data source.............. Registry-Active
Operating system......... 6.1.7601.2.Service Pack 1
Raw data
00,FF,FF,FF,FF,FF,FF,00,0D,AE,20,17,00,00,00,00,02,15,01,04,90,26,15,78,02,ED,95,A3,54,4C,9C,26,
0F,50,54,00,00,00,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,31,37,80,BE,70,38,24,40,38,26,
46,00,7E,D7,10,00,00,1A,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,FE,00,48,
44,4B,50,56,83,31,37,33,48,47,45,0A,00,00,00,00,00,00,41,01,9E,00,00,00,00,02,01,0A,20,20,00,F0

ik ben eigenlijk wel blij dat ik voor de XPS 17 ben gegaan, want ik zat namelijk ook te twijfelen aan de Inspiron 17R SE vanwege de GPU.
De 17R is iets anders dan de 17R SE.Rprp schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:29:
[...]
Oh? Volgens mij wordt de Inspiron 17R enkel met mat scherm geleverd hoor. Via deze link: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 kan ik gewoon een backlit toetsenbord bestellen.
Als ik dan bij 't overzicht kijk zie ik dit staan: 44 cm(17.3") witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating. Lijkt me een mat scherm...
De 17R is iets anders dan de 17R SE.Rprp schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:29:
[...]
Oh? Volgens mij wordt de Inspiron 17R enkel met mat scherm geleverd hoor. Via deze link: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 kan ik gewoon een backlit toetsenbord bestellen.
Heb jij een glossy of een matte scherm? Zit sterk te twijfelen tussen deze twee, zeker als blijkt dat één van de twee LG is in plaats van Chi Mei. Aan de andere kant: is Chi Mei echt zo slecht?
Er zijn wel meer redenen om over te twijfelen:albert04 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:14:
Pff.. dat is idd erg jammer.
ik ben eigenlijk wel blij dat ik voor de XPS 17 ben gegaan, want ik zat namelijk ook te twijfelen aan de Inspiron 17R SE vanwege de GPU.
- Snellere en zuinigere processor
- Sneller geheugen
- Snellere en zuinigere videokaart
- Betere wireless incl. Bluetooth
- Lichter
En nog iets interessants:
Those who haven't jumped on the SSD trend there is a big reason to do so in 2012 with Intel's launch of Chief River, the mobile platform based on Ivy Bridge, which replaces Huron River and Sandy Bridge. A new technology from Intel will lower power consumption when in standby to the same levels as sleeping.
The new technology, currently nameless, takes the standby mode to a whole new level. The technology writes the DRAM data to the SSD and after a while puts the computer in a power saving mode where the energy consumption is lowered to levels far below regular standby. By using a SSD as the mid-storage point the system can boot up again in a flash (no pun intended) making it much faster than sleep even though the power saving is similar. It would take just seconds to get all your applications back after resting at very low energy levels.
You need the new Chief River platfomr with Ivy Bridge processor, Panther Point chipset, Windows 7, SSD and a BIOS that supports this. According to Fudzilla the new technology is only available with the mobile Chief River platform, but it would not surprise us if we see it with desktops as well as notebooks.
Verwijderd
Een glossy studio 1555 van 2.5 jaar oudTimMer schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 16:10:
Heb jij een glossy of een matte scherm? Zit sterk te twijfelen tussen deze twee, zeker als blijkt dat één van de twee LG is in plaats van Chi Mei. Aan de andere kant: is Chi Mei echt zo slecht?
Daarom raad ik het 17" segment altijd de XPS 17 3D aan. Da's haast de enige laptop in het segment zonder chi-mei scherm. De inspiron 17R SE kan je ook krijgen met 3D, maar.. prijzig: De XPS 17 3D had je al voor €800-ish
Verwijderd
Zet daarna de optie weer terug op de standaard. Wat je daar ziet is sowieso een debug iets waar je niet aan moet komen.
Is een typefoutje van mezelf, het is de 17R SE waar het backlit toetsenbord gewoon te bestellen is. De 17R SE wordt enkel met mat scherm geleverd, op het topmodel van 1399 na.
Ik kan op de 17R SE op de modellen vanaf 949 en 999 euro een backlit toetsenbord bestellen, beiden met mat-scherm.
Dat is toch wel zonde. Denk dat ik dan toch weer voor een (matte) XPS 17 ga. Het verschil in CPU is nihil en de videokaart.. Tja, alleen nodig wanneer je af en toe een spelletje speelt. Voor de rest vrij weinig verschil tussen de XPS17 en Inspiron 17R SE imho. De XPS17 ziet er ook lekker "clean" uit, maar dat is persoonlijk.
Verwijderd
De meningen over het matte scherm van de XPS 17 zijn nogal verdeeld. Je hoeft maar op forum.notebookreview.com te gaan kijken en je vind ook regelmatig enthousiaste reacties over dit scherm. Maar ook onder de tweakers heb ik ik positieve recensies over dit scherm gelezen. Het is zelfs zo dat mijn indruk is wanneer ik naar de bestellingen kijk op het genoemde forum (het Amerikaanse dus) dat de meesten voor een mat scherm kiezen. Eerlijkheidshalve moet gezegd worden dat er ook duidelijk negatieve ervaringen met dit scherm op vermeld staan. Ikzelf heb sinds februari een XPS 17 met een mat scherm en ben hier tevreden over. Het spannende is dat ik nog een XPS heb besteld met een mat scherm en dus zeer benieuwd ben of hier dan een scherm op zit van een andere fabrikant. Overigens spreken glossy schermen niet tot mijn verbeelding en zal ik altijd naar matte varianten zoeken.
Daarvoor is er de Pricewatch: http://goo.gl/465ddChrisLNFF schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:26:
Wat is een beetje een redelijk bedrag voor het laten installeren van een SSD schijf in je xps? Ik heb nu alleen een 750 gig 7200 rpm schijf, stel dat ik een SSD erin laat zetten en hier windows op laat booten, wat kost dat ongeveer? Zit te denken aan een 256 schijf.
Goedkoopste SSD van 256 GB is 150 euro, duurste is 425 euro.
Ik heb zelf een OCZ Vertex 3 en ben daar tevreden over.
De meeste mensen nemen een Samsung 830 (165 euro) of Crucial M4 (185 euro).
Installeren kan je zelf doen, of anders kunnen we je via het forum hulp bieden.
Ik zou geen OCZ aanraden, deze maken gebruik van de Sandforce2281 controller (nja getal ben ik niet helemaal zeker van, maar SF sowieso)RollieBollie schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:51:
[...]
Daarvoor is er de Pricewatch: http://goo.gl/465dd
Goedkoopste SSD van 256 GB is 150 euro, duurste is 425 euro.
Ik heb zelf een OCZ Vertex 3 en ben daar tevreden over.
De meeste mensen nemen een Samsung 830 (165 euro) of Crucial M4 (185 euro).
Installeren kan je zelf doen, of anders kunnen we je via het forum hulp bieden.
Weet niet precies wat er tussen de SF controller en de Chipsets is, maar deze geven vaak onverklaarbare BSOD's. Met mijn Samsung 830 heb ik er totaal geen last van. Ook geeft deze Samsung mij veel betere test resultaten!
Had ik al gezien ja, maar kom erachter dat ik niet opgelet heb: Lexr heeft een Chi Mei-scherm. Die dus matte is?Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 16:18:
[...]
Een glossy studio 1555 van 2.5 jaar oudDe reden datt ik het chi-mei scherm zo slecht vind is dat je moeiteloos allerlei slechte ervaringen kan vinden. Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2" heb ik volgens mij al vaak genoeg gelinkt.
Maar het 3D glossy scherm van de I17R SE is dus LG en geen Chi Mei? Heb er best wat geld voor over als het echt een verschil van dag en nacht is. Ben op zich geen fan van glossy (spiegel), maar als het matte scherm echt niet om aan te gluren is...Daarom raad ik het 17" segment altijd de XPS 17 3D aan. Da's haast de enige laptop in het segment zonder chi-mei scherm. De inspiron 17R SE kan je ook krijgen met 3D, maar.. prijzig: De XPS 17 3D had je al voor €800-ish
Verwijderd
yupTimMer schreef op zondag 01 juli 2012 @ 00:49:
[...]
Had ik al gezien ja, maar kom erachter dat ik niet opgelet heb: Lexr heeft een Chi Mei-scherm. Die dus matte is?
LG. Al heeft de nieuwste M17x een samsung paneel, die zou je ook kunnen krijgen. Aron225 heeft een clevo met het matte chi-mei paneel, en die vind het samsung 3D paneel veel beter, daar zou ik me dus geen zorgen om maken.Maar het 3D glossy scherm van de I17R SE is dus LG en geen Chi Mei?
Duidelijk, bedankt.Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 00:52:
[...]
yup
[...]
LG. Al heeft de nieuwste M17x een samsung paneel, die zou je ook kunnen krijgen. Aron225 heeft een clevo met het matte chi-mei paneel, en die vind het samsung 3D paneel veel beter, daar zou ik me dus geen zorgen om maken.
M17x is Alienware: wat mij betreft geen optie. Veel te duur voor wat je krijgt en het ziet er niet uit.
Zou eigenlijk de verschillen tussen de LG en Chi Mei weleens in de praktijk willen zien.
Mn laptop viel ineens uit toen ik bf3 aan het spelen was op de batterij, was vergeten de adapter aan fe sluiten.
Kan nu alleen nog via de adapter op de laptop werken.
Ik vrees van een gevalletje oververhitting ofzo? Heb gegoogled en vrees dat mn batterij vervangen moet worden. De laptop is 3 maanden oud!
Iemand dit al eens meegemaakt?
psn: HertogJack
1 keer, zat met de laptop op schoot en kreeg deze melding ook. Ik voelde al dat de batterij vrij warm was maar had niet verwacht dat hij zou uitvallen. Ik heb de laptop een paar uurtjes af laten koelen, daarna aangesloten op netstroom en toen weer opgestart. Verder geen probleem meer door ondervonden.HertogJack schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:21:
Krijg sinds gister ineens deze melding: "your battery is temporarily disabled. Please turn of your computer and try again when the unit is back to the operational temperature."
Mn laptop viel ineens uit toen ik bf3 aan het spelen was op de batterij, was vergeten de adapter aan fe sluiten.
Kan nu alleen nog via de adapter op de laptop werken.
Ik vrees van een gevalletje oververhitting ofzo? Heb gegoogled en vrees dat mn batterij vervangen moet worden. De laptop is 3 maanden oud!
Iemand dit al eens meegemaakt?
[ Voor 82% gewijzigd door RollieBollie op 01-07-2012 16:27 ]
Verwijderd
Da's de 4e deze week die beweert dat de M17x veel te duur is voor wat je krijgtTimMer schreef op zondag 01 juli 2012 @ 02:35:
M17x is Alienware: wat mij betreft geen optie. Veel te duur voor wat je krijgt en het ziet er niet uit.
In vergelijking met de Inspiron 17R SE is het veel te duur ja; zo'n puberaal jasje met bergen lampjes eromheen word ik niet warm of koud van. Ik wil een laptop, geen kermisattractie.Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:33:
[...]
Da's de 4e deze week die beweert dat de M17x veel te duur is voor wat je krijgtMet de juiste kortingsacties is de M17x zelfs goedkoper dan die clevo onzin.
Verder:
Alienware vs Inspiron 17R SE:
Vergelijkbare configuratie: glossy FHD 3D scherm, blu-raydrive, backlit keyboard, 3 jaar hardware support en accidental damage. Verschillen: CPU, GPU en NIC van Alienware zijn iets sneller en de accuduur (als het goed is) iets langer, maar het zal hier om relatief kleine percentages gaan.
Alienware M17x: 2444,06
Inspiron 17R SE: 1239,29
Beiden incl. korting, EPP-korting en shopkorting.
De Alienware-serie is dus bijna twee keer zo duur als de Inspiron SE-serie.
[ Voor 40% gewijzigd door TimMer op 01-07-2012 18:48 ]
Verwijderd
inspiron 17R = € 1,086 als de goedkoopste mogelijkheid zonder brak chi-mei paneel.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 21:23:
i7-3610QM + 1080p met..
GTX 660m = € 1,271
GTX 675m = € 1,340
GTX 680m = € 1,566
HD 7970m = € 1,407
Uit die mooie sheet van mij. De verzendkosten berekening is stuk, dus mogelijk komt er nog €29 op de prijs hierboven.
Scheelt toch niet zo veel he? €300 is de step-up in bouwkwaliteit en features imo al waard. Dan krijg je ook meteen een 2-3x zo snelle GPU.
Hij heeft de hele nacht af kunnen koelen en krijg de melding nog steeds.. bleh..ChrisLNFF schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:21:
[...]
1 keer, zat met de laptop op schoot en kreeg deze melding ook. Ik voelde al dat de batterij vrij warm was maar had niet verwacht dat hij zou uitvallen. Ik heb de laptop een paar uurtjes af laten koelen, daarna aangesloten op netstroom en toen weer opgestart. Verder geen probleem meer door ondervonden.
Krijg steeds die melding met opstarten en zodra ik de adapter unplug valt de laptop meteen uit.
Verwijderd
Ik snap niet helemaal waarom je altijd het chi-mei scherm beschrijft alsof het hèt of één van de slechtste schermen is.Ik heb zo'n "brak" scherm im mijn XPS17 en vind het uitstekend. Het is zelfs beter dan het premium scherm van de Sony F-serie die ik hier voor had.Ik weet dat er op fora niet altijd lovend over wordt geschreven, maar is dat niet met veel dingen zo? Heb je dit scherm eigenlijk al eens gezien in de XPS17? Wat - specifiek graag - is er zo slecht aan dit scherm?Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:01:
[...]
inspiron 17R = € 1,086 als de goedkoopste mogelijkheid zonder brak chi-mei paneel.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 19:58 . Reden: vraag vergeten ]
Verwijderd
De overaggressive matte coating. Die word door veel mensen als veel te erg omschreven. Ik heb het scherm nog niet gezien, maar als liefhebber van glossy schermen lijkt me dat ook niet nodig: wit is gewoon niet wit op de meeste matte schermen, en dat vind ik met een gemiddeld uitgevoerd mat scherm al irritant.Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:57:
[...]
Ik snap niet helemaal waarom je altijd het chi-mei scherm beschrijft alsof het hèt of één van de slechtste schermen is.Ik heb zo'n "brak" scherm im mijn XPS17 en vind het uitstekend. Het is zelfs beter dan het premium scherm van de Sony F-serie die ik hier voor had.Ik weet dat er op fora niet altijd lovend over wordt geschreven, maar is dat niet met veel dingen zo? Heb je dit scherm eigenlijk al eens gezien in de XPS17? Wat - specifiek graag - is er zo slecht aan dit scherm?
Verwijderd
Verwijderd
Device manager -> monitors -> generic pnp monotor -> tab details.
en dan 'hardware ID's'. MONITOR/CMO1720 is uit her hoofd het chi-mei scherm. Al had er laatst iemand een LG.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 21:25 ]
Verwijderd

uit http://forum.notebookrevi...-l701x-screen-thread.html.
[ Voor 20% gewijzigd door pinokkia op 01-07-2012 23:43 ]
Verwijderd
Klopt helemaal. De CMO1720Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:23:
En je hebt het chi-mei scherm?
Device manager -> monitors -> generic pnp monotor -> tab details.
en dan 'hardware ID's'. MONITOR/CMO1720 is uit her hoofd het chi-mei scherm. Al had er laatst iemand een LG.
https://www.youtube.com/@droommotor
Absurde prijs inderdaad.ChrisLNFF schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:13:
Zag net op de website van Dell dat de laders zo duur zijn. 110,- euro voor een nieuwe oplader, ongelooflijk. Ben er gelijk maar wat zuiniger op.
Een nieuwe batterij kost ook schandalig duur.
Verwijderd
Die zie ik elke week wel voorbij komenHertogJack schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:18:
kost ... duur.
Over de adapter zou ik me geen zorgen maken. Mijn broer kreeg ook zonder moeite een nieuwe een half jaar na de garantie... en anders koop je er aftermarket een.
Ik heb geen enkel probleem meer gehad sinds de installatie van Ubuntu 12.04 in april. Daarvoor had ik minstens 1 maal per week uitval, soms dagelijks.Denzis schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:47:
Zijn er nog ontwikkelingen geweest op het usb 3.0 euvel? ..
Dell heeft recentelijk (ergens vanaf mei of zo) een nieuwe driver voor de USB3.0 controller op de site gezet. Sinds ik die gebruik heb ik geen enkel probleem meer gehad.Denzis schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:47:
Zijn er nog ontwikkelingen geweest op het usb 3.0 euvel? ..
THX ga even proberen dan! heb sinds april niet meer gekeken!PCR schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:52:
[...]
Dell heeft recentelijk (ergens vanaf mei of zo) een nieuwe driver voor de USB3.0 controller op de site gezet. Sinds ik die gebruik heb ik geen enkel probleem meer gehad.
kan hem niet vinden, de enigste die ik kan vinden is van 21-3-2012..
en dat is de 27.0 ,, heb je misschien een link?
[ Voor 14% gewijzigd door Denzis op 02-07-2012 14:01 ]
https://www.youtube.com/@droommotor
Ik heb ook nog altijd gezeik met usb 3.0
Ik was net mijn muziekbib op iTunes aan het aanvullen, en net wanneer ik op iTunes Store klikte, knipperde mijn beeld van zwart naar gewoon en brandde het 3D lampje onderaan het scherm.
Hoe zet ik die uit?
Pas als ik iTunes afsloot ging 3D uit. 3D moet bij iTunes echt niet opstaan lol.
Weet verder nu al iemand hoe ik die touchpad knop werkende krijg?