Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Verwijderd
Ennee, Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2". Weet je zeker dat je een mat scherm wilt?
Via jouw link kan ik alleen de (2x)500gb drives bestellen en niet de 750gb.. Soms een aparte proces, dat bestellen bij Dell..Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:45:
Probeer die link van mij 10 posts omhoog? Die heeft standaard AG.
Ennee, Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2". Weet je zeker dat je een mat scherm wilt?
En wat betreft het scherm.. ik heb een erg licht appartement en zit met mn rug naar ramen toe.. ook vind ik het prettig als ik 'm buiten kan gebruiken, vandaar de keuze voor AG..
Maar ja.. dergelijke reviews zijn weer niet echt hoopgevend.... lastig lastig..
Zit nu op een Latitude van mn werk, ook met AG scherm.. dat is echt perfect, vandaar de keuze..
Maar sta open voor alle adviezen
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
[ Voor 9% gewijzigd door Olympia op 02-06-2012 19:33 ]
Ik heb hem, en ik (voor de (x)ste keer raad hem echt af voor mensen die alleen via het laptopscherm werken.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:24:
Ik vind ook vooral slechte ervaringen over het scherm hoor. Het matte scherm raad ik iig altijd af.
Werk zelf op een externe monitor maar de pron des 'sAvonds is toch redelijk brak
(zonder gekheid, het is echt een brak scherm (ag) 1600x900)
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Day In-Home Hardware Support service bewerken
Aanbevolen
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-support bewerken
MICROSOFT-TOEPASSINGSSOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook. bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands bewerken
GEHEUGEN 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven) bewerken
DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar bewerken
SYSTEEMHERSTEL Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits) bewerken
LCD-SCHERM 44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p met 2.0 megapixel camera met geïntegreerde 3D-bril bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh) bewerken
TOETSENBORD Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty) bewerken
TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen bewerken
Accessoires
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart) bewerken
Ook meegeleverd bij uw systeem
KLEUREN Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium
Bestelgegevens Bestelling van XPS L702x - Nederland
DataSafe DataSafe Local 2.3 Basic
Cables Europese stroomkabel (250 V)
Power Supply 150 W-wisselstroomadapter
Verzendingsdocumenten Nederlandstalige documentatie
Service 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Geïntegreerde mobiele breedband Mobiele breedband niet inbegrepen
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit Dvd met hulpbronnen voor XPS L702x
Met EPP en een EPP introductie korting voor € 772.91 en daar dan hopelijk nog 7% shopkorting vanaf.. Toch een aardig systeem voor € 720,= denk ik zo.. Iemand nog op-/aanmerkingen?
Verwijderd
Dankzij mij heeft mijn bedrijf zich net aangemeld voor EPP (gister..) en daardoor hebben we ongeveer 2 weken nog 10% extra korting als bedrijfVerwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:20:
epp introductie? Wat? Tell me more. Volgens mij kom je zonder shopkorting niet onder de € 816, en ik dacht toch wel alle truukjes te weten.
Goeie deal dus als ik je zo hoor?
edit: bestelling geplaatst, erg benieuwd naar de shopkorting, of dat werkt.. maar goed, anders voor € 772,= nog steeds een strakke deal! (update 4/6 -> shopkorting gelukt! € 46,= retour, dus totaalprijs € 725,=. Nice!)
[ Voor 20% gewijzigd door SmithNL op 04-06-2012 10:52 ]
On officieel, zeker, gewoon een bedrijfsnaam invullen (ik deed rabobank), dat checken ze (bijna) nooit.
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Verwijderd

1. Ik wil er direct een SSD bij inschroeven, te weten deze: http://tweakers.net/price...ung-830-series-256gb.html
Zitten alle benodigde onderdelen in deze aankoop, schroefjes, brackets, etc. en kan ik hem er zo inschroeven?
Of heb ik daar deze kit voor nodig: pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 256GB
2. Mijn XPS 17 wordt geleverd met een 750 gig harde schijf in Bay 1 en daarop staat (legaal) windows. Nou heb ik nooit een legale windows versie in mijn hele leven gehad

3. Bij mijn (huidige) desktop gebruik ik deze speakerset: http://tweakers.net/pricewatch/94505/logitech-x-530.html Via tweakers heb ik al begrepen dat de XPS17 niet volledig true 5.1 surround ondersteund op deze speakers wanneer ik hem aansluit in de uitgangen 5,6 en 7 van onderstaande illustratie:

Mijn vraag is gaat dit wel lukken met bijvoorbeeld een usb soundkaart zoals deze:http://tweakers.net/price...ernal-usb-sound-card.html
4. Mijn laatste vraag gaat over de nieuwe Ivybridge processoren. Ik heb begrepen dat deze compatibel zijn met het mobo van de xps 17 L702x. Is het in de toekomst een reele mogelijkheid om mijn laptop daarmee (zelf) te upgraden? Het lijkt me toch wel een leuke manier om er in de toekomst behoorlijk wat snelheidswinst te boeken! En hoe zit het eigenlijk met de videokaart, is die eventueel nog te upgraden? Hoe kijken jullie daar tegenaan? Wat zijn jullie plannen?
Ik ben benieuwd naar jullie visies/inzichten.
Bij voorbaat dank
Bij mijn XPS17, zat er bij aankoop al 2 brackets in, welke beiden door 4 schroefjes op het moederbord vast zaten geschroefd, in de ene bracket zat al een hdd, en in de 2e zaten 4 schroefjes in de bracket geschroefd.Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 02:46:
1. Ik wil er direct een SSD bij inschroeven, te weten deze: http://tweakers.net/price...ung-830-series-256gb.html
Zitten alle benodigde onderdelen in deze aankoop, schroefjes, brackets, etc. en kan ik hem er zo inschroeven?
Of heb ik daar deze kit voor nodig: pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 256GB
Als je voor 5 euro bij dell de windows schijf erbij besteld, weet je zeker dat je een schone installatie kan doen.2. Mijn XPS 17 wordt geleverd met een 750 gig harde schijf in Bay 1 en daarop staat (legaal) windows. Nou heb ik nooit een legale windows versie in mijn hele leven gehad, dus dat lijkt me wel wat. Kan ik de SSD simpelweg in Bay 2 erbij schroeven, de laptop opnieuw starten, alles formateren en vandaar uit de een schone windows install doen op de SSD? Of moet ik bijvoorbeeld de twee schijven omwisselen; SSD bay 1 en 750 gig Bay 2? (Ik hoef in principe geen data over te zetten tussen de twee schijven aangezien ik overstap van een desktop waar alle data opstaat.)
Of je moet windows gaan downloaden en dan zelf branden/usb stick van maken, hoe het zit met een installatie overzetten, moet ik helaas zeggen: nooit gedaan, ik wilde altijd clean install.
Hoe het zit met 5.1 en uitgaand via de headset poorten, volgens mij kan je dat vinden in de handleiding.3. Bij mijn (huidige) desktop gebruik ik deze speakerset: http://tweakers.net/pricewatch/94505/logitech-x-530.html Via tweakers heb ik al begrepen dat de XPS17 niet volledig true 5.1 surround ondersteund op deze speakers wanneer ik hem aansluit in de uitgangen 5,6 en 7 van onderstaande illustratie:
[afbeelding]
Mijn vraag is gaat dit wel lukken met bijvoorbeeld een usb soundkaart zoals deze:http://tweakers.net/price...ernal-usb-sound-card.html
Welke je natuurlijk nu al kan downloaden.
De videokaart is niet up te graden, en de processor lijkt mij wel, maar zal je in de praktijk niet snel doen met een laptop.4. Mijn laatste vraag gaat over de nieuwe Ivybridge processoren. Ik heb begrepen dat deze compatibel zijn met het mobo van de xps 17 L702x. Is het in de toekomst een reele mogelijkheid om mijn laptop daarmee (zelf) te upgraden? Het lijkt me toch wel een leuke manier om er in de toekomst behoorlijk wat snelheidswinst te boeken! En hoe zit het eigenlijk met de videokaart, is die eventueel nog te upgraden? Hoe kijken jullie daar tegenaan? Wat zijn jullie plannen?
Dat is mijn plan ook en als ik het internet goed heb begrepen is dat geen probleem.Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 02:46:
Allereerst ga ik me alvast excuseren omdat ik waarschijnlijk iets over het hoofd heb gezien of toch in het verkeerde topic post, maar naar drie tweakers doorzoeken ga ik het er toch maar middels een post op wagen. Ik heb de antwoorden op mijn onderstaande vragen niet direct kunnen vinden, ondanks dat er wel veel over gesproken is. Dit topic lijkt me derhalve de beste plek voor een aantal vragen omtrent de XPS 17 die ik besteld heben onderweg is:
2. Mijn XPS 17 wordt geleverd met een 750 gig harde schijf in Bay 1 en daarop staat (legaal) windows. Nou heb ik nooit een legale windows versie in mijn hele leven gehad, dus dat lijkt me wel wat. Kan ik de SSD simpelweg in Bay 2 erbij schroeven, de laptop opnieuw starten, alles formateren en vandaar uit de een schone windows install doen op de SSD? Of moet ik bijvoorbeeld de twee schijven omwisselen; SSD bay 1 en 750 gig Bay 2? (Ik hoef in principe geen data over te zetten tussen de twee schijven aangezien ik overstap van een desktop waar alle data opstaat.)
Ik het ga het zelf met een 'kale' OEM versie proberen, dus niet met de Dell schijven, zodat ik alle bloatware niet heb (moet ik wel zelf alle drivers installeren). Maar ook met de dell recovery schijven moet het lukken. De windows key zit aan je motherboard gekoppeld, dus als je 'm gebruikt voor een verse installatie op een andere HD is dat geen issue.
Verwijderd
mijn xps 17 heeft een dode pixel..
ik weet van de 5pixel regel, en kan hier geen gebruiik van maken, echter, heb ik nog de wet: kopen op afstand, en ben ik bereid mijn hele notebook retour te sturen mochten jullie hier mij niet tegemoed in komen..
ik denk dat er dan wel iets te regelen valt
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Ik heb een nieuwe XPS 17 en heb de USB 3.0 problemen, externe HD valt uit na een tijdje te werken.PCR schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:03:
Iemand nog problemen met USB3.0? Heb de laatste drivers gedownload van Dell en het gaat al een tijdje goed. Nog meer mensen deze positieve ervaring?
Heb de laatste BIOS A17 en de laatste drivers voor de controller van de site van Dell geïnstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen, is er hier een oplossing voor ?
Ik heb ook eens gehoord dat de NVidia drivers ermee te maken hadden??
Verwijderd
Hierop aangevuld met:
- Centrino-N 6230 Wireless kaartje
- DVD met hulpbronnen
Totaal: €874,- - 5% EPP = €830,30 (voor mij dus net onder €700,- excl grens: €697,73)
Is het derhalve mogelijk om achteraf tamelijk eenvoudig er een SSD en verlicht toetsenbord in te zetten? Dat lijken mij 2 zaken die het gebruik nog wel een stukje prettiger maken. Vooral de SSD is voor mij wel een must. Toetsenbord zou ik zonder 'kunnen leven'..
Heb nu 2x een Dell laptop gekocht maar mijn ervaring is dat de schijven die meegeleverd worden gewone OEM schijven zijn zonder bloatware, hooguit een dell-logo. Of hebben ze dat inmiddels veranderd?SmithNL schreef op maandag 04 juni 2012 @ 08:52:
[...]
Ik het ga het zelf met een 'kale' OEM versie proberen, dus niet met de Dell schijven, zodat ik alle bloatware niet heb (moet ik wel zelf alle drivers installeren).
De SSD kan je heel makelijk installeren, hiervoor schroef je 1 schroefje los van de onderplaat, je komt dan bij de 2 HDD bays en de geheugenslots.Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:50:
Is het derhalve mogelijk om achteraf tamelijk eenvoudig er een SSD en verlicht toetsenbord in te zetten? Dat lijken mij 2 zaken die het gebruik nog wel een stukje prettiger maken. Vooral de SSD is voor mij wel een must. Toetsenbord zou ik zonder 'kunnen leven'..
Als je de SSD in de 1e bay wilt hebben, met in de 2e bay een HDD, schroef je eerst de bracket los en schroeft daar je SSD in, dan schroef je de HDD backet los en plaatst die in de 2e bay en je SSD met bracket in de 1e bay.
Schroefje van de onderplaat weer vast draaien en qua hardware ben je dan klaar.
Als je de backlit keyboard op dat moment al hebt, kan je als de onderplaat eraf ligt 1 schroefje loshalen van de DVD bay, dan de DVD bay eruit duwen, dan komen er 3 nieuwe schroefjes open te liggen, haalt die eruit.
Daarna doe je de onderplaat er weer op (voor de zekerheid), dan kijk je in de DVD bay, en zie je een stukje plastic van 2 a 3 cm bij 1 cm met een hoogte van ongeveer 8 mm.
Dat duw je voorzichtig naar buiten en dan kan je met een schroevendraaier of oud bankpasje oid de plastic wristpad los halen.
Laat dan de connectors allemaal zitten, en leg de wristpad plat, je ziet dan de keybaord en kan die aan de rechterbovenkant loshalen.
Dan haal je de plastic lock van de keyboard flatcable, sluit dan de nieuwe backlit keyboard aan, en sluit dan ook het extra flatcable aan op het kleine aansluitpunt.
Doe de keyboard rustig op zijn plaats en leg je wristpad terug, ga dan rustig langs alle randen van je wristpad en je hoort en voelt alle lockjes terug in hun lockjes vallen.
Schroef de 3 schroefjes terug, open de onderplaat weer, schuif je DVD bay er weer in en schroef die ook weer vast.
En dan ben je klaar.
Oh, en als je een andere WLAN card wilt of je wilt een HDSPA card inbouwen, kan je dit ook doen als je de keyboard plaatst.
Ik heb zelf vorige week een keyboard vervangen en was met ongeveer 10 a 15 minuten klaar.
Verwijderd
Hou wel in de gaten of je ook al je kortingen krijgt. Als je ze daar zelf niet aan herinnert beginnen zij daar meestal niet over... Zo wordt die 'service' erg prijzig voor jouw als klant.
Verwijderd
Keek net in mijn mandje en daar was het systeem nu weg. Het zou aangepast gaan worden. Benieuwd. Anders wordt het gewoon bestellen zonder verlicht toetsenbord..
Verwijderd
Lees mijn post iets nauwkeurigeraron225 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:08:
mischien dell het probleem voorleggen, gewoon even bellen, en zeggen:
mijn xps 17 heeft een dode pixel..
ik weet van de 5pixel regel, en kan hier geen gebruiik van maken, echter, heb ik nog de wet: kopen op afstand, en ben ik bereid mijn hele notebook retour te sturen mochten jullie hier mij niet tegemoed in komen..
ik denk dat er dan wel iets te regelen valt
Hier ben ik ook tegenaan gelopen; allerlei combinaties geprobeerd van drivers en BIOS-en, maar uiteindelijk is het opgelost door een monteur langs te laten komen die het daughterboard heeft vervangen. Het is nu ruim een maand geleden en het probleem heeft zich geen enkele keer meer voorgedaan.phdj schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:45:
[...]
Ik heb een nieuwe XPS 17 en heb de USB 3.0 problemen, externe HD valt uit na een tijdje te werken.
Heb de laatste BIOS A17 en de laatste drivers voor de controller van de site van Dell geïnstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen, is er hier een oplossing voor ?
Verwijderd
Sinds gisteren draait de fan bijna continu, processor lijkt steeds bezig ook al zijn er geen programma's actief.
Had een paar p2p 's geïnstalleerd en nu wel terug verwijderd maar probleem blijft
Core temp ligt hoger dan normaal en processor is altijd 'overclocked' (2,9 a 3 GHz).
Heeft er hier iemand ervaring mee en een mogelijke oplossing?
Post anders even de output van cmd.exe -> 'tasklist /V' als je de computer minimaal 30 min hebt aan gehad. Je kunt daar ook een csv'tje van maken met 'tasklist /V /FO CSV > tasks.csv' mocht je dat handiger vinden. Wie weet kunnen we wat ontdekken
Verwijderd
Processor is constant overclocked en dat was enkele dagn geleden niet het geval.
Imagenaam,"Proces-id","Sessienaam","Sessienr.","Geheugengebruik","Status","Gebruikersnaam","Processortijd","Vensternaam"
System Idle Process,"0","Services","0","24 kB","Unknown","NT AUTHORITY\SYSTEM","4:26:13","n.v.t."
System,"4","Services","0","304 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:28","n.v.t."
smss.exe,"344","Services","0","1.404 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
csrss.exe,"552","Services","0","4.972 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:01","n.v.t."
wininit.exe,"704","Services","0","5.596 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
csrss.exe,"724","Console","1","31.404 kB","Running","n.v.t.","0:00:03","n.v.t."
services.exe,"764","Services","0","11.360 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
lsass.exe,"772","Services","0","13.680 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:02","n.v.t."
lsm.exe,"780","Services","0","5.028 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
svchost.exe,"888","Services","0","11.856 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:01","n.v.t."
nvvsvc.exe,"944","Services","0","9.176 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
svchost.exe,"984","Services","0","12.112 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
MsMpEng.exe,"144","Services","0","75.528 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:20","n.v.t."
svchost.exe,"564","Services","0","25.176 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
winlogon.exe,"572","Console","1","9.496 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
svchost.exe,"904","Services","0","28.504 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
svchost.exe,"1028","Services","0","44.888 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:02","n.v.t."
audiodg.exe,"1124","Services","0","27.544 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:02","n.v.t."
svchost.exe,"1184","Services","0","19.952 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
svchost.exe,"1284","Services","0","17.464 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:01","n.v.t."
wlanext.exe,"1376","Services","0","23.720 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
conhost.exe,"1384","Services","0","3.984 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
nvxdsync.exe,"1444","Console","1","22.184 kB","Running","n.v.t.","0:00:00","UxdService"
nvvsvc.exe,"1456","Console","1","24.024 kB","Running","n.v.t.","0:00:00","NvSvc"
spoolsv.exe,"1564","Services","0","14.032 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
svchost.exe,"1592","Services","0","18.364 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:01","n.v.t."
PhotoshopElementsFileAgent.exe,"1744","Services","0","1.160 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
taskeng.exe,"2004","Console","1","9.700 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","TaskEng - Task Scheduler Engine Process"
armsvc.exe,"1904","Services","0","4.236 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
AERTSr64.exe,"1916","Services","0","3.460 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
AppleMobileDeviceService.exe,"1648","Services","0","9.860 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
devmonsrv.exe,"2020","Services","0","7.192 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
taskhost.exe,"1936","Console","1","9.588 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","MCI command handling window"
dwm.exe,"2128","Console","1","82.180 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:19","DWM Notification Window"
mDNSResponder.exe,"2168","Services","0","7.312 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
svchost.exe,"2192","Services","0","5.948 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
EvtEng.exe,"2220","Services","0","20.240 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
explorer.exe,"2264","Console","1","74.384 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:09","n.v.t."
Core Temp.exe,"2296","Console","1","8.324 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","Core Temp 1.0 RC3"
RegSrvc.exe,"2468","Services","0","8.152 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
svchost.exe,"2540","Services","0","6.612 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
TomTomHOMEService.exe,"2564","Services","0","3.268 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
obexsrv.exe,"2612","Services","0","7.700 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
FF_Protection.exe,"2980","Console","1","8.652 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","Free Fall Data Protection"
igfxtray.exe,"2992","Console","1","9.384 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","igfxtrayWindow"
hkcmd.exe,"3004","Console","1","9.156 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","n.v.t."
igfxpers.exe,"3012","Console","1","11.428 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","PersistWndName"
iFrmewrk.exe,"3064","Console","1","28.992 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","Intel PROSet/Wireless - TF - Intel(R) PAN Tray"
rundll32.exe,"2212","Console","1","11.852 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","n.v.t."
SynTPEnh.exe,"2340","Console","1","15.828 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","n.v.t."
quickset.exe,"2536","Console","1","13.660 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","QuickSet"
RtkNGUI64.exe,"2768","Console","1","13.924 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:38:12","Realtek HD Audio CPL for Vista"
RAVBg64.exe,"3076","Console","1","14.340 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","ChangeNotify"
msseces.exe,"3108","Console","1","18.024 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","Microsoft Security Essentials"
unsecapp.exe,"3340","Services","0","6.620 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
WmiPrvSE.exe,"3380","Services","0","13.320 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
sidebar.exe,"3576","Console","1","64.696 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:02","n.v.t."
mediasrv.exe,"3856","Services","0","8.880 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
nusb3mon.exe,"2424","Console","1","6.524 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","USB 3.0 Monitor"
IAStorIcon.exe,"3916","Console","1","29.296 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","n.v.t."
btplayerctrl.exe,"3928","Console","1","7.024 kB","Unknown","MyLaptop\EVG","0:00:00","n.v.t."
iTunesHelper.exe,"4188","Console","1","12.716 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","WinAMRestoreWnd"
svchost.exe,"4224","Services","0","43.512 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
jusched.exe,"4240","Console","1","5.640 kB","Not Responding","MyLaptop\EVG","0:00:00","OleMainThreadWndName"
unsecapp.exe,"4436","Console","1","9.344 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","OleMainThreadWndName"
nvtray.exe,"4688","Console","1","12.832 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","NotificationIconWindow"
iPodService.exe,"4968","Services","0","9.288 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
wmpnetwk.exe,"1136","Services","0","14.756 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:05","n.v.t."
svchost.exe,"4796","Services","0","17.176 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
BTHSAmpPalService.exe,"5388","Services","0","6.020 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
BTHSSecurityMgr.exe,"5320","Services","0","10.696 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
IAStorDataMgrSvc.exe,"4532","Services","0","17.724 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
LMS.exe,"1912","Services","0","5.176 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
daemonu.exe,"2732","Services","0","6.780 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
UNS.exe,"5640","Services","0","7.992 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
iexplore.exe,"4468","Console","1","28.140 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:03","[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3 - Complete Systemen & Laptops - GoT - Windows Internet Explorer"
iexplore.exe,"4808","Console","1","178.352 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:10","n.v.t."
FlashUtil32_11_2_202_235_ActiveX.exe,"6088","Console","1","10.236 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","OleMainThreadWndName"
OSPPSVC.EXE,"4388","Services","0","11.952 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
SignalIslandUi.exe,"2492","Console","1","98.964 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:14","Intel© Turbo Boost Technologie monitor 2.0"
TurboBoost.exe,"5776","Services","0","7.148 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
PresentationFontCache.exe,"4476","Services","0","20.296 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
iexplore.exe,"6104","Console","1","110.192 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:13","n.v.t."
HWMonitor.exe,"6140","Console","1","13.912 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:01","CPUID Hardware Monitor"
iexplore.exe,"760","Console","1","213.804 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:10","n.v.t."
cmd.exe,"2116","Console","1","4.228 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","C:\Windows\system32\cmd.exe - tasklist /V /FO CSV "
conhost.exe,"5416","Console","1","7.392 kB","Running","MyLaptop\EVG","0:00:00","CicMarshalWnd"
WmiPrvSE.exe,"2052","Services","0","8.828 kB","Unknown","n.v.t.","0:00:00","n.v.t."
tasklist.exe,"4496","Console","1","9.596 kB","Unknown","MyLaptop\EVG","0:00:00","n.v.t."
RtkNGUI64.exe 2768 Console 1 13.924 kB Running MyLaptop\EVG 0:38:12 Realtek HD Audio CPL for Vista
Doe es 'taskkill /PID 2768' en kijk es of het dan beter wordt?
Ik heb een nieuw mobo en nieuw daughterboard gekregen in januari volgens mij. Dat, in combinatie met de nieuwste drivers hebben voor mij het probleem opgelost. Hetzelfde heeft deze Tweaker gedaan lijkt me:phdj schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:45:
[...]
Ik heb een nieuwe XPS 17 en heb de USB 3.0 problemen, externe HD valt uit na een tijdje te werken.
CaptainPanda schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:55:
[...]
Hier ben ik ook tegenaan gelopen; allerlei combinaties geprobeerd van drivers en BIOS-en, maar uiteindelijk is het opgelost door een monteur langs te laten komen die het daughterboard heeft vervangen. Het is nu ruim een maand geleden en het probleem heeft zich geen enkele keer meer voorgedaan.
Schiet anders nog even het BIOS in en wacht een paar seconden om te kijken of de CPU dan ook in 3 GHz blijft staan. Want dan is er iets anders aan de hand wat jij niet kan oplossen denk ik.
Verwijderd
Ik lees verschillende berichten over het plaatsen van de SSD. De één laat zijn harde schijf in bay 1 en plaatst de SSD erbij in bay 2. De ander verplaatst de harde schijf naar bay 2 en doet de SSD in bay 1. Wat maakt het uit?RollieBollie schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:09:
[...]
De SSD kan je heel makelijk installeren, hiervoor schroef je 1 schroefje los van de onderplaat, je komt dan bij de 2 HDD bays en de geheugenslots.
Als je de SSD in de 1e bay wilt hebben, met in de 2e bay een HDD, schroef je eerst de bracket los en schroeft daar je SSD in, dan schroef je de HDD backet los en plaatst die in de 2e bay en je SSD met bracket in de 1e bay.
Schroefje van de onderplaat weer vast draaien en qua hardware ben je dan klaar.
En weet iemand of het mogelijk is om na het erbij plaatsen van de SSD in bay 1 of 2, ik nog steeds de meegeleverde Windows opnieuw en dus clean kan installen vanaf de partitie van de meegeleverde harde schijf tijdens het opstarten van de laptop? Of lukt dit alleen vanaf een apart gecreëerde bootdisk?
Verwijderd
succes!
Verwijderd
Mag aannemen dat hij hem wel even test? En anders doe ik dat gelijk welguapper schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:24:
tenzij de monteur het niet oplost (bijvoorbeeld een nieuw scherm met 3 of 4 dode pixels) en je terugstuur-termijn tegen die tijd verlopen is natuurlijk...
succes!
- 2e generatie Intel® Core™ i7-2670M Processor (2.20 GHz, met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
- Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
- 44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm + TrueLife™ met 2.0 mega pixel webcam
- 8GB5 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
- 1TB (7,200rpm) Serial ATA Dual HDD - (2x500GB)
- 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card
- DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
- Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium
- Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
- McAfee® SecurityCenter - abonnement van 15 maanden
- 9-cell 90Whr Lithium Ion battery
- 1 jaar Next Day In-Home Hardware Support service
- 3.43 kg.
Dan kom je uit op ca 750 euro (na kortingen), dan heb je full hd scherm, 1 hdd (750 gb), maar wel nog 1 slot vrij voor evt upgrade naar ssd, en 2gb ram minder (wat tegenwoordig ook niets meer kost). Vooral vanwege het full hd scherm zou ik hier voor gaan.
[ Voor 51% gewijzigd door ToWi1989 op 05-06-2012 16:04 ]
Verwijderd
Meer kon men niet doen met de prijs.

Dus dat wordt bestellen zonder verlicht toetsenbord!
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 19:20 ]
Verwijderd
Verwijderd
"Mijn excuses voor het ongemak, uw reactie klopt wel alleen ik kan aan de prijs niets doen. Ik raad u aan om de bestelling online te plaatsen (verlichte toetsenbord kan helaas niet online geselecteerd worden)."

Dus ik ga mijn werkgever instrueren om die €700,- excl te besteden in het systeem zonder verlicht toetsenbord. Kom ik letterlijk een paar euro onder die grens.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 19:46 ]
Verwijderd
Betreff. processor die constant op 3GHz draaid met nodig fan geluid...PCR schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:52:
Nog een laatste tip: mocht je het in Win7 nou niet voor elkaar krijgen dan kun je nog even een live stickje van Ubuntu oid erin stoppen. Maar de grote vraag is simpel: is het een software- (kun jij oplossen denk ik) of hardwareprobleem (dat gaat Dell oplossen).
Bedankt nog voor de tips...probleem is ondertussen opgelost.
Had twee dagen geleden 'Wise registry cleaner' gedraaid. Door de autobackup van deze terug te plaatsen was het probleem weg.
Deel voor deel beginnen opkuisen en gemerkt dat volgende 'lege sleutel' in het register niet mag verwijderd worden: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\SRS Labs\ (Standaard)
Deze regel wordt door Wise RC mee aangevinkt om te wissen...maar als je dat doet dan blijft de CPU overclocken? Raar, want heeft volgens mij iets met de audio te maken.
Met je track & trace code kan je 'm volgen. Dan krijg je zoiets.SmithNL schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:28:
Dell is wel snel met versturen zeg..! zaterdag avond besteld, de doos is vandaag al verzonden! Nu dus alleen nog de trip van China (?) naar Utrecht!
Uiteraard, maar die is op dit moment nog niet beschikbaarzeef schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:52:
[...]
Met je track & trace code kan je 'm volgen. Dan krijg je zoiets.
edit: 2101 - Nu wel..! Vrijdag al levering vanuit Shanghai.. binnen een week dus!
[ Voor 10% gewijzigd door SmithNL op 06-06-2012 21:01 ]
Beetje jammer dit, anderen wel een positieve ervaring?
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Later wel 1 of 2 keer met andere kleine bestellingen.
Die van mij wacht nog op goedkeuring, maar is wel gewoon geregistreerd. Had er niet al te hoge verwachtingen van, dus viel me alles mee!Deorgere schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:10:
Iemand anders ervaring met dat shopkorting? Volgens hun administratie was ik niet ingelogd toen ik mijn laptop bestelde, wat absoluut wel zo geweest is.
Beetje jammer dit, anderen wel een positieve ervaring?
Omdat ik aan het wachten was op de Dell XPS 17 mèt Ivy Bridge kwam ik de Dell Inspiron 17R tegen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:12:
[...]
Er zijn precies 5 notebooks met fatsoenlijke kijkhoeken.
De X220. De kleurweergave is slechts matig (niet-zo-hoog percentage sRGB)
De sony SE. Problemen met rood productie
envy 15. Idem.
De dell precision lijn. IPS + RGBled
De HP elitebook lijn. Idem.
Die laptops zijn zo duur, dat je in principe beter de XPS 15 kan halen, en een pricewatch: Dell Ultrasharp U3011, even het duurste scherm wat ik kan bedenken wat zijn geld waard is. Zo simpel is het. Alles is TN, en er bestaan verschillende kwaliteiten TN. Maar een TN scherm waarbij je het verschil tussen de boven en onderkant van het scherm qua kleurverschillen niet kan zien... Keep on dreaming. En dat is jammer. Want zodra er een goede laptop komt met een goed scherm wordt dat waarschijnlijk mijn nieuwe notebook.
...
Deze is tegenwoordig ook voorzien van een Full HD scherm: 3D High Definition+(1920 x 1080) LED met TrueLife
Na wat uitvoerige google-acties kan ik nog geen reviews vinden van dit nieuwe scherm. Kan iemand iets zinnigs zeggen over hoe dit scherm zich verhoudt tot het XPS 17 Full HD 3D scherm?
Volgens een Dell chat medewerker is het scherm van de Inspiron beter...
Canon 350D | Canon 18-55 3.5-5.6 | Canon 50mm 1.8 mkII | Sigma 70-200 F2.8 EX APO HSM
Verwijderd
Ik zou overigens gewoon de XPS 17 nemen. Al was het maar omdat er in de inspiron geen fatsoenlijke speakers meer zitten.. De geruchten gaan dat de XPS lijn weer de high-end wordt in plats van de mid-end, en de inspiron SE gaat dan in het huidige XPS prijssegment zitten. Maar als ik de specs doorlees dan ziet het er niet echt uit als een waardige opvolger van de XPS 15... Al was het maar vanwege de speakers.
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Zo ja, kan iemand hier even meegluren?
Geen zin om te Xposten.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
ik heb een raar probleem met de XPS 17 sinds vandaag.
Alles gaat ineens supertraag. Als ik een Jpeg in photoshop gooi moet ik 10 seconden wachten voordat ik m kan draaien, als ik Chrome aanklik duurt het 10 seconden om te laden, als ik zometeen op "verstuur bericht" klik duurt het vast 10 seconden eer het geplaatst is.
Het is echt tergend, ik ben bezig met een vormgevingsklus, maar het werkt voor geen meter zo met slowtoshop cs5. Illustrator is traag, games zijn traag.. ik ben een beetje confused, want het is blijkbaar niet programmagebonden. Vanochtend deed ook ineens dual screen het niet meer en herkende Photoshop ineens mijn videokaart niet meer. Nieuwe drivers gedaan, maar nog steeds heel sloom. Alsof alles op software draait ofzo!
Verwijderd
Fixed! Nieuw scherm en geen dode pixel meerVerwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:39:
[...]
Mag aannemen dat hij hem wel even test? En anders doe ik dat gelijk wel.
Verwijderd
Laptop gekocht via een creditcard van mijn collegae. Kocht namelijk de laptop als verrassing voor mijn vrouw en daarom niet de eigen creditkaart gebruikt.
Netje van Dell ontvangst bevestiging ed gekregen.
Nu kreeg mijn collegae gelijk een belletje van de creditkaart maatschappij om te vragen of deze uitgave akkoord was. Deze heeft verteld dat het aakkoord is.
Levering stond op voor maandag 4 juni. Niet gelevered. Track en trace gaf aan dat de laptop al twee keer aangeboden was maar dat wij de zending geweigerd hadden. Verbolgen USP opgebeld die aangaven dat dat staus overzicht niet klopt maar dat DELL de verzening tegen houdt.
Dell gebeld die aangaf dat het te maken had met die creditkaart en dat ze veel fraude hebben gezien ed. Aangeven dat ik daar op zich alle begrip voor zou hebben als ze tenminste het fatsoen hadden gehad om mij te belleen of te emailen.
In de afgelopen paar dagen al diverse malen geemailed met Financial center in the UK. Geen respons. Klacht ingediend bij de supervisor van die persoon. Geen respons. Diverse malen met de customer service gebeld in nederland die aangeven dat zij op geen enkele manier het Financial center kunnen contacteren en dat ze het ook niet weten en dat ik maar geduld moet hebben. Manager wil niet aan de lijn komen omdat die enkel maar gaan over zaken die niet volgens de procedure gaan.
Ben nu rededelijk over de pis omdat ik bijna 900 euro armer ben en DELL in alle talen zwijgt.
Reden om weer voor te DELL te keizen was voor mij de snelle levertijd en goede service. Die valt dus zwaar tegen.
Dus als iemand hier iemand bij Dell kent die eens ff wat kan regelen.
Graag
CHeers!
Warsaw, Poland 07/06/2012 20:59 Vertrekscan
07/06/2012 18:46 Aankomstscan
Almaty, Kazakhstan 07/06/2012 17:03 Vertrekscan
07/06/2012 13:58 Aankomstscan
Incheon, Korea, Republic of 07/06/2012 10:42 Vertrekscan
07/06/2012 9:12 Aankomstscan
Shanghai, China 07/06/2012 6:18 Vertrekscan
07/06/2012 1:16 Exportscan
07/06/2012 1:16 Exportscan
07/06/2012 1:16 Herkomstscan
China 06/06/2012 8:16 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS
De Techneut (verder aangeduid als Tech) gaat nooit weg voordat het getest is door hemzelf of customer.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:39:
[...]
Mag aannemen dat hij hem wel even test? En anders doe ik dat gelijk wel.
Mocht er alsnog een probleem zijn na reparatie, belt tech (op locatie) direct met Dell
De conclusie van Dell is lijdend, en tech heeft zich daar aan te houden, of het nu in voor of nadeel is van de customer.(het kan gebeuren dat er een vervolg bezoek nodig is om andere onderdelen te vervangen)
Bad Brains in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18"
Ik heb een bloedhekel aan een steeds draaiende fan, of nog erger een fan dat om de 20 seconden even opspringt en terug af (en dat herhaalt tot in het oneindige)
(van de Inspiron 17R SE zou ik het ook wel willen weten, maar bon, das ondere topic vermoed ik :-) )
Tijdens het internetten, muziekje luisteren, office dingen hoor je de laptop niet. Ga je een spel starten dan begin je de laptop te horen, maar dat maakt toch niet uit omdat de geluiden tijdens een spel er bovenuit komen.Myri schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:05:
Kan iemand me vertellen hoe het zit met de noise levels onder load van de Dell XPS 17 (laatste versie)?
Ik heb een bloedhekel aan een steeds draaiende fan, of nog erger een fan dat om de 20 seconden even opspringt en terug af (en dat herhaalt tot in het oneindige)
(van de Inspiron 17R SE zou ik het ook wel willen weten, maar bon, das ondere topic vermoed ik :-) )
Morgen de SSD installeren en daar dan Windows (een kale OEM, niet via de DELL schijven) opzetten.
Nu moet ik daarna natuurlijk alle drivers weer installeren en dat wilde ik via dit stappenplan doen: http://forum.notebookrevi...nstall-9.html#post8535448
Nu heb ik ook de herstelschijven bij mn systeem besteld en daar zit ook een DVD 'drivers and utilities' bij.
Zou ik die ook kunnen gebruiken of krijg ik dan alle bloatware er weer gratis en voor niets bij..?
Iemand ervaring?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Na het opstarten van die driver DVD kan je kiezen wat je installeert...dus de Dell crap kan je weglaten.SmithNL schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:53:
Nu heb ik ook de herstelschijven bij mn systeem besteld en daar zit ook een DVD 'drivers and utilities' bij.
Zou ik die ook kunnen gebruiken of krijg ik dan alle bloatware er weer gratis en voor niets bij..?
Iemand ervaring?
@ SmithNL : En het opstarten van die drivers en diagnostics cd kan je gewoon in windows doenVerwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:31:
[...]
Na het opstarten van die driver DVD kan je kiezen wat je installeert...dus de Dell crap kan je weglaten.
En nee daar zit geen bloatware bij, alleen even goed opletten welke je drivers je voor jouw hardware moet installeren.
Je kan de laatste drivers ook gewoon van de Dell site downloaden, want op de cd staan vaak iets verouderde versies. ( http://support.euro.dell.com/)
En check ook deze even voor je drivers gaat installeren: http://www.dell.com/suppo...=nl&l=nl&s=dhs&~ck=anavml
[ Voor 41% gewijzigd door MarElo op 08-06-2012 22:54 ]
De map c:/drivers simpelweg kopiëren is te makkelijk gedacht?
Vandaag heb ik mijn XPS geleverd gekregen en gelijk een Crucial M4 128GB geplaatst. Toen een verse Windows 7 install gedaan ongeveer zoals ze dat voorstellen bij dat linkje naar notebookreview (ik kende dat topic niet, maar had in grote lijnen wel dezelfde volgorde aangehouden).SmithNL schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:53:
Zo, hij is binnen hoor!Strak apparaat en heerlijk scherp scherm!!
Morgen de SSD installeren en daar dan Windows (een kale OEM, niet via de DELL schijven) opzetten.
Nu moet ik daarna natuurlijk alle drivers weer installeren en dat wilde ik via dit stappenplan doen: http://forum.notebookrevi...nstall-9.html#post8535448
Iemand ervaring?
Binnen een uurtje stond alles erop, en alles werkt prima. Als je de driverinstallatie dus op deze manier aanpakt, komt het helemaal goed.
Ben erg tevreden over de XPS tot nu toe. Ik was benieuwd naar het full HD AG scherm, vanwege de wisselende reviews, maar ik vind het een fantastisch scherm. Een zeer grote vooruitgang t.o.v. het 1440x900 true life scherm van mijn oude Inspiron.
Freude am Fahren
Van alles geprobeerd, tot ik zag dat de kale OEM die ik heb een 32bit editie is....
Dus nu toch maar met de dell recovery installeren denk ik....
Freude am Fahren
Daar ben ik inmiddels ook achter! Ging hardstikke soepel en inderdaad geen bloatware (op een Dell usericoon na..)DMN schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:28:
Dat is maakt echt weinig/geen verschil met een kale OEM versie. Met de Dell recovery cd installeer je ook gewoon een kale windows zonder bloatware.
Werken de mensen met het FHD scherm op 100% tekstgrootte of 125%? 100% lijkt net wat klein maar 125% is het ook weer niet helemaal..
Wat een geluid zit er trouwens ook in!!
Is dat zo? Ik hoor hem echt om de +/- 40 seconden aan gaan en dan joelt die voor zo'n 20 à 30 seconden voluit. Zit er zelfs over te denken om Dell te contacteren, want in college of in de bieb schaam ik me er zelfs voor. (ik heb de 3D versie van het scherm, misschien dat het daar aan ligt?)Deorgere schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:32:
[...]
Tijdens het internetten, muziekje luisteren, office dingen hoor je de laptop niet. Ga je een spel starten dan begin je de laptop te horen, maar dat maakt toch niet uit omdat de geluiden tijdens een spel er bovenuit komen.
Ik zit trouwens gewoon op 100%, dat is prima. Heb wel grote iconen ergens ingesteld. En in de internetbrowser zit is standaard op 135% zoom. Daarnaast word ook vaak op 110/120% zoom. Excel weer niet, dan is het overzicht juist wel handig vind ik.
[ Voor 16% gewijzigd door gabn88 op 09-06-2012 22:16 ]
Dat aan/uit blazen is bij mij verdwenen na de herinstallatie van W7. Nu het een constante, zachte zoem van de fan.gabn88 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:13:
[...]
Is dat zo? Ik hoor hem echt om de +/- 40 seconden aan gaan en dan joelt die voor zo'n 20 à 30 seconden voluit. Zit er zelfs over te denken om Dell te contacteren, want in college of in de bieb schaam ik me er zelfs voor. (ik heb de 3D versie van het scherm, misschien dat het daar aan ligt?)
Ik zit trouwens gewoon op 100%, dat is prima. Heb wel grote iconen ergens ingesteld. En in de internetbrowser zit is standaard op 135% zoom. Daarnaast word ook vaak op 110/120% zoom. Excel weer niet, dan is het overzicht juist wel handig vind ik.
edit: alhoewel... heb dat aan/uit nu toch ook wel weer terug.. lijkt toch wel een XPS 'bug' te zijn.. is er een werkende oplossing of moeten we er mee leven? (al werk ik nu wel op accu.. ik zie in de energiebeheerinstellingen dat ie dan 'actief' koelt en op netstroom 'passief'...)
[ Voor 15% gewijzigd door SmithNL op 10-06-2012 00:10 ]
Ik heb ook een 3d scherm zoals je kunt lezen.gabn88 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:13:
[...]
Is dat zo? Ik hoor hem echt om de +/- 40 seconden aan gaan en dan joelt die voor zo'n 20 à 30 seconden voluit. Zit er zelfs over te denken om Dell te contacteren, want in college of in de bieb schaam ik me er zelfs voor. (ik heb de 3D versie van het scherm, misschien dat het daar aan ligt?)
Bij mij is het alleen zo dat als ik mijn computer afsluit de computer gaat resetten. Dat heb ik nog niet kunnen verhelpen.
Ik zou u energie instellingen toch effe aanpasse dat die op accu passief is en op netstroom actief. Dat wilt gewoon zeggen dat bij passief de vent minder rap gaat aanspringen! En ik heb eigenlijk geen last van lawaai van men vent. Springt alleen op alsk begin te gameSmithNL schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:40:
[...]
Dat aan/uit blazen is bij mij verdwenen na de herinstallatie van W7. Nu het een constante, zachte zoem van de fan.
edit: alhoewel... heb dat aan/uit nu toch ook wel weer terug.. lijkt toch wel een XPS 'bug' te zijn.. is er een werkende oplossing of moeten we er mee leven? (al werk ik nu wel op accu.. ik zie in de energiebeheerinstellingen dat ie dan 'actief' koelt en op netstroom 'passief'...)
Ik ben al enige tijd in bezit van een Dell XPS 17 3D versie. Nu ben ik op zoek naar een 3D ready beamer die op de xps aangesloten kan worden. Heeft iemand tips of reverenties voor een mooie prijs/kwaliteit beamer met een max van +/- 1200 Euro.
Zijn er mensen die al z'n opstelling hebben die hun ervaring willen delen.
Bedankt.
Het hangt ook heel erg af van wat je hebt draaien. Zet ik skydrive aan dan draait de fan op warpspeed. Gooi ik skydrive uit : niets aan de hand.SmithNL schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:40:
[...]
Dat aan/uit blazen is bij mij verdwenen na de herinstallatie van W7. Nu het een constante, zachte zoem van de fan.
Een verse install does the trick. Heb er zelf ook last van gehad. Na een verse install was het probleem over.SmithNL schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:40:
[...]
Denk dat de Epson 5900 een goede beamer is.Hasjes schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:32:
Hoi allemaal,
Ik ben al enige tijd in bezit van een Dell XPS 17 3D versie. Nu ben ik op zoek naar een 3D ready beamer die op de xps aangesloten kan worden. Heeft iemand tips of reverenties voor een mooie prijs/kwaliteit beamer met een max van +/- 1200 Euro.
Zijn er mensen die al z'n opstelling hebben die hun ervaring willen delen.
Bedankt.
Heb er alleen zelf geen ervaring mee.
Ben wel aan het uitkijken naar een nieuwe beamer te vervanging van m'n 10jaar oude Panasonic.
[ Voor 63% gewijzigd door Hasjes op 11-06-2012 14:36 ]
Klopt inderdaad. Blijft wel een verschil tussen het werken op accu of netstroom, maar dat is nog wel aan te passen in de energieinstellingen.Bartjezz schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:10:
[...]
Een verse install does the trick. Heb er zelf ook last van gehad. Na een verse install was het probleem over.
Wat hebben jullie voor drivers geinstalleerd voor de 3D..? Elke keer als ik iets in 3D wil starten loopt W7 vast, enkel te verhelpen met het lang indrukken van de powerknop.
Ik heb de laatste NVidea drivers en de 3D transmitter driver.. mis ik iets...?
Nope, dan crasht de boel al. Ik doe eerst 'activate 3d' (oid, zit nu op mn werk..) en dan het 3D test programma. Krijg dan wel plaatje van soort racespel te zien en dat is het dan..Hasjes schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:06:
doet de 3D test van Nvidia het wel ?
Ook content van http://www.3dvisionlive.com/ zorgt voor een crash.
Overigens deze 2 drivers geinstalleerd:
http://www.geforce.com/drivers/results/44971 NVidia 301.42 Driver
http://www.dell.com/suppo...702x&urlProductCode=False Dell nVidia Stereoscopic 3D USB Controller
Zit die 3D controller niet al in de 301.42 driver..? Dat ik het nu dubbel heb...?
[ Voor 33% gewijzigd door SmithNL op 11-06-2012 15:39 ]
Voor de 555M, inderdaad.Hasjes schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:08:
heb je de juiste driver geinstalleerd de M500 notebook series
Nog meer mensen die dit ervaren?
Zelfde probleem hier, terwijl ik dit eerder niet heb gehad met (bij mijn weten) dezelfde drivers.ChrisLNFF schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:05:
Nadat ik de laatste drivers voor de 555M heb gedownload, activeert mijn xps 17 automatisch de 3D stand wanneer ik de Itunes shop open. Vreem, aangezien dit niet in 3D wordt weergegeven. Ctrl+T helpt op dat moment niet, pas als ik iTunes weer afsluit.
Nog meer mensen die dit ervaren?
PSN ID = Jorco