Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Jumpman schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:53:
[...]

Ik ben benieuwd, naar het antwoord van Dell.
Het antwoord is natuurlijk triest, moest eerst diagnostiek uitvoeren, kwam erachter dat m'n geheugen niet goed was :P Hebben ze direct nieuw geheugen gestuurd terwijl ik er zelf een ander setje had ingezet, mafkezen :P

Daar kwam uiteraard niets naar voren, toen moest ik m'n bios updaten (A19). Had ik al gedaan dus maakte niets uit. Nu moest ik mijn OS opnieuw installeren! Heb ik gedaan want dat moest eigenlijk toch gebeuren, dus gedaan, niets veranderd.

Terwijl ik dat heb teruggeschreven ben ik zelf maar wat gaan zoeken en kwam op deze site:
http://www.station-drivers.com/page/renesas.htm

Heb nu nieuwe firmware op de controller gezet én nieuwe drivers geïnstalleerd. Uiteraard "disable power saving" uitgezet in de USB3.0 tool en tot nu toe kopieer ik met ~150MB/s :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Nou het hoge woord is eruit hoor:
Verder heeft het antwoord wat langer geduurd dan anders omdat ik het uitvoerig heb besproken met mijn supervisor.

Na dit gesprek zijn we tot de conclusie gekomen dat het "works as designed".

Na het doorlopen van de stappen: bios, drivers en factory reset. Hebben we uitgesloten dat het hier om een defect gaat.

Hopende u zo voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,
Ik had een hoge pet van Dell, maar nu ga ik hard twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 19:41
Hoi mede XPS bezitters en geinteresseerden!
Ik blief uw hulp!

Sedert 1,5 jaar heb ik een Xps17 L702x (2760qm GT555m 3gb).
alles liep altijd redelijk als een zonnetje, ik heb alleen altijd met wisselende mate van succes gebruik kunnen maken van mn usb 3,0 poorten (daughterbordje is vervangen ooit als ik me niet vergis, de tijd vliegt..)

Nu het volgende probleem; M'n xps17 loopt de laatste tijd geregeld vast. Het "opstartproces van het aanmelden" o.i.d. mislukte een paar weken geleden voor het eerst, mn account laadt erg traag, internet is trager dan ooit, en als ik mn geluidskaart (emu0404) in mn laptop via USB aansluit; complete lockup. geen ctrl alt del mogelijk, etcetera.

Ook deed ie dat gisteren tijdens het video editen, en kreeg ik dus een lock up.

Ik heb de bekende malwareverwijderaars er overheen laten draaien, maar ik vond vooral deze 2 rapporten interessant:

////////////////////////
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x0)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF800038E0BA0, 0xFFFFF8800A1A9D10, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.
/////////////

Hetzelfde verhaal nog eens,maar dan betreft het niet ntkrnlmp.exe maar "ntoskrnl.exe".
Ik heb wat gegoogled op deze dingen gerelateerd aan mijn issue, no luck so far..

Wie kan me helpen hiermee, ik ben niet heel eager om een clean install er overheen te draaien ivm opdrachten en files.

Alvast bedankt,
graag een PM als je me kan of wil helpen, bellen/whatsapp mag uiteraard ook.
alle tips zijn welkom, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:51

Wirehub

Blaat

google eens op "ntoskrnl.exe bsod"

kwam deze tegen:
http://www.techsupportfor...krnl-exe-bsod-479380.html

misschien helpt het

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-06 21:11
Kan ik mijn 2 x 2GB RAM geheugen vervangen voor 2 x 4GB? Of gaat dit niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06 14:03
JohanPG schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:06:
Kan ik mijn 2 x 2GB RAM geheugen vervangen voor 2 x 4GB? Of gaat dit niet werken?
Zou niet weten waarvoor niet. Er is ruimte voor 4 slots en max 32 gig geloof ik. iig 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Wat zijn bij jullie normaal de GPU temperaturen? Ik zit nu standaard op 54 - 65 graden (MSI afterburner) maar ik krijg nu last van een crashende driver en vaak blijft alles ook hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Megamind schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:55:
Wat zijn bij jullie normaal de GPU temperaturen? Ik zit nu standaard op 54 - 65 graden (MSI afterburner) maar ik krijg nu last van een crashende driver en vaak blijft alles ook hangen..
Ik draai ong ook met die temp. (HWmonitor)
Maar probeer de laatste nieuwe driver eens, die 18 juli is uitgekomen.
http://www.nvidia.co.uk/c....exe&lang=uk&type=GeForce M

Heb de 3D uitvoering met GT555M kaart.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-06 19:13
Deze laptop heb ik sinds half augustus 2011 in mijn bezit. Hij is zakelijk aangeschaft en tot heden met veel plezier gebruikt, zowel zakelijk als privé. Nu doet hij het echter niet meer. Volgens een computerwinkel in de buurt is het moederbord kapot. Ik heb met Dell gebeld en zij kwamen niet met een andere oorzaak.

De service van Dell is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Omdat het een zakelijk product is vinden ze de garantie verlopen. Natuurlijk kun je daarvoor naar de rechter stappen, maar dat kost meer dan dat het oplevert. Hoewel ik wel verwacht in het gelijk te worden gesteld krijg je altijd maar een klein deel van de kosten van een procedure vergoed. De laptop is hooguit nog 600 euro waard, en het loont dus niet de moeite.

Als ik hierboven de opmerkingen goed begrijp is het echter 8 van de 10 keer een voedingsprobleem. Dat zou ook kunnen verklaren waarom hij binnen enkele seconden uitvalt.

Begrijp ik het -als niet deskundige- goed dat als de laptop even wat lampjes laat zien en er dan mee stopt niet perse een kapot moederbord heeft maar mogelijk een probleem met de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 530111

DDDikkiedik schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:03:
Deze laptop heb ik sinds half augustus 2011 in mijn bezit. Hij is zakelijk aangeschaft en tot heden met veel plezier gebruikt, zowel zakelijk als privé. Nu doet hij het echter niet meer. Volgens een computerwinkel in de buurt is het moederbord kapot. Ik heb met Dell gebeld en zij kwamen niet met een andere oorzaak.

De service van Dell is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Omdat het een zakelijk product is vinden ze de garantie verlopen. Natuurlijk kun je daarvoor naar de rechter stappen, maar dat kost meer dan dat het oplevert. Hoewel ik wel verwacht in het gelijk te worden gesteld krijg je altijd maar een klein deel van de kosten van een procedure vergoed. De laptop is hooguit nog 600 euro waard, en het loont dus niet de moeite.

Als ik hierboven de opmerkingen goed begrijp is het echter 8 van de 10 keer een voedingsprobleem. Dat zou ook kunnen verklaren waarom hij binnen enkele seconden uitvalt.

Begrijp ik het -als niet deskundige- goed dat als de laptop even wat lampjes laat zien en er dan mee stopt niet perse een kapot moederbord heeft maar mogelijk een probleem met de voeding?
Wel vreemd dat van die garantie.
Normaal heb je 2 jaar garantie, dacht ik toch ?
Op onze firma hebben we ooit eens (~2012) een hardeschijf uit een Dell server defect gehad, ook bijna 2 jaar oud. Dell heeft de firma toen gewoon een andere onder garantie opgestuurd.

Op mijn werk heb ik dezelfde laptop, hij was eveneens defect aan het moederbord.
Mijn baas heeft hem laten herstellen.
Uiteindelijk ben ik daar toch niet zo tevreden over.

Je ziet dat het niet proper gedaan is. (schrammen op kast waar hij geopend werd + slecht uitlijning moederbord. ( waardoor de LAN poort praktisch onbruikbaar is (stekkertje knelt te hard))
Dell heeft ook de harddrive terug gezet naar datum aankoop, dit was NIET nodig.
Bovendien kochten de firma de laptop met Windows 7 Ultimate en nu zat er plots Professional op.
Had ik de eindklant geweest ik stuurde hem terug; maar de zaakvoerder deed dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Dat is inderdaad raar. Aan de telefoon zeiden ze dat er geen garantie meer was op deze laptop omdat hij zakelijk was gekocht zonder extra garantie te kopen. Ik zal ze vragen dat nog even schriftelijk te bevestigen. Als ik dan nog zin krijg om een procedure te beginnen dan kan ik dat altijd nog doen. Want volgens mij kan dit gewoon niet, ook niet bij een zakelijke klant.

Misschien dat voor de server wel een garantiecontract was afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 530111

DDDikkiedik schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:46:
Dat is inderdaad raar. Aan de telefoon zeiden ze dat er geen garantie meer was op deze laptop omdat hij zakelijk was gekocht zonder extra garantie te kopen. Ik zal ze vragen dat nog even schriftelijk te bevestigen. Als ik dan nog zin krijg om een procedure te beginnen dan kan ik dat altijd nog doen. Want volgens mij kan dit gewoon niet, ook niet bij een zakelijke klant.

Misschien dat voor de server wel een garantiecontract was afgesloten?
Nee, voor de server is zeker geen garantie contract voor afgesloten. (= gierige baas)
Wettelijk heb je in gans Europa 2 jaar garantie, MAAR blijkbaar geld dit niet voor professionele consumenten in België: http://economie.fgov.be/n...garantiewet/#.Uf6ccJKpWi4
Wel een beetje gek wat een computer kan je bij de belastingaangifte niet in 1 jaar afschrijven, voor de belastingen is hij dus nog niet stuk :+

Als doel privé is geld het volgende:

1 jaar ProSupport en Next Business Day On-Site Service (daar betaal je voor & deze kan je verlengen)
1 jaar gewone garantie, (zijn ze verplicht te geven), dit betekend dat je jouw computer kan opsturen onder garantie. Ze komen dus thuis NIET langs, je moet zelf ook instaan voor het transport.

Als je de Dell NIET in de computer winkel hebt gekocht zal de computerwinkel je laptop NIET gratis herstellen. Kocht je hem daar wel, dan moet de computerwinkel je 2 jaar garantie geven en moet deze dus instaan voor het transport & montage van het moederbord. Doen ze dit niet dan zou ik daar nooit meer iets kopen want dan is het een slechte winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

DDDikkiedik schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:03:
Voor de rechter slepen om wat? Als je de laptop inderdaad zakelijk heb gekocht heb je geen extra rechten. Wat in de AV van dell staat is leidend.
Anoniem: 530111 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:44:
[...]

Nee, voor de server is zeker geen garantie contract voor afgesloten. (= gierige baas)
Wettelijk heb je in gans Europa 2 jaar garantie, MAAR blijkbaar geld dit niet voor professionele consumenten in België: http://economie.fgov.be/n...garantiewet/#.Uf6ccJKpWi4
Wel een beetje gek wat een computer kan je bij de belastingaangifte niet in 1 jaar afschrijven, voor de belastingen is hij dus nog niet stuk :+
Die rechten gelden inderdaad alleen bij business-to-consumer verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Dat is volgens mij niet juist. Ook bij zakelijke transacties geldt de wet, en die houdt in dat mensen deugdelijke producten moeten verkopen. Maar wanneer betrokkenen van mening verschillen over wat een deugdelijk product is dan moet de rechter daar toch de beslissing over nemen.

Of zie ik nu jurisprudentie over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'de wet' is echter voor business-to-consumer verkoop veel uitgebreider. Ik ken de exacte details niet, maar veel rechten zoals verpllichte garantie de eerste 6 maanden en wet koop op afstand zijn bij business-to-business verkoop geen dwingend recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Inderdaad. Maar dat wil nog niet zeggen dat je een computer kunt verkopen en dan zeggen: jammer dat hij het na anderhalf jaar niet meer doet, succes ermee!

Van een goede laptop mag je verwachten dat deze minstens vier jaar meegaat, technisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Kan iemand me hier even mee helpen?

Ik ga m'n XPS 17 verkopen en zou er een andere harde schijf in willen stoppen om daar gelijk W7 op te installeren met de benodigde drivers. Klaar voor de volgende gebruiker dus :).
Even ter info: ben een zeer tevreden gebruiker geweest van de laptop en heeft me totnutoe nog nooit in de steek gelaten :D. Ga me binnenkort een desktopje samenstellen aangezien ik de mobiliteit niet meer nodig acht van de laptop! ;)

Nu is mijn vraag.. dien ik eerst de bios te flashen naar A19 (laatste nieuwe) vooraleer ik W7 installeer of pas wanneer W7 is geïnstalleerd?
De logica lijkt me ook wel dat je geen drivers kan installeren vooraleer je W7 geïnstalleerd hebt, maar ik lees bepaalde dingen dat je eerst de bios dient te flashen? Zoja, hoe doe je dit dan? O.o

Even voor de zekerheid dat ik het navraag :).

Bedankt alvast!

[ Voor 15% gewijzigd door Agent 47 op 18-08-2013 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:30
Energon schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 02:30:
Kan iemand me hier even mee helpen?

Ik ga m'n XPS 17 verkopen en zou er een andere harde schijf in willen stoppen om daar gelijk W7 op te installeren met de benodigde drivers. Klaar voor de volgende gebruiker dus :).

[..]
Als je er een andere schijf in kwakt, ben je de recovery (terug-naar-fabrieksinstellingen) functionaliteit kwijt.

Waarom al die moeite: koop een nieuwe schijf voor jezelf waar je je privé-data naar kopieert, en zet de laptop daarna terug naar fabrieksinstelingen. Kan de nieuwe eigenaar er zelf mee doen wat hij wil, en jij bent binnen een kwartier klaar.
Win-win lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
guapper schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:49:
[...]

Als je er een andere schijf in kwakt, ben je de recovery (terug-naar-fabrieksinstellingen) functionaliteit kwijt.

Waarom al die moeite: koop een nieuwe schijf voor jezelf waar je je privé-data naar kopieert, en zet de laptop daarna terug naar fabrieksinstelingen. Kan de nieuwe eigenaar er zelf mee doen wat hij wil, en jij bent binnen een kwartier klaar.
Win-win lijkt me.
Ik geloof dat ik bij de clean install alle partities heb verwijderd.. en op 1 partitie dan W7 heb geïnstalleerd.
(zou het nu wel anders doen, dat wel :p).

Maar de harde schijf is reeds aangekocht door de koper en dus ga ik deze week gewoon een nieuwe W7 installatie doen met de OS disc die bij de Dell laptop zat.

En ivm privé data kopiëren.. als je de schijf naar fabrieksinstellingen, bedoel je hiermee dan gewoon formatteren? Want je kan sowieso nog aan die data geraken, als je dat wil. De enige manier om ervoor te zorgen dat niemand aan je data kan is de schijf kapot kloppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de schijf formatteert (niet 'snel-fomatteert') kan de volgende eigenaar niet meer bij de data.

Nu ja, in theorie kan het als je de schijf ontleed en de individuele bits op de platter inspecteert, in de praktijk gaat dat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Anoniem: 303530 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:13:
Als je de schijf formatteert (niet 'snel-fomatteert') kan de volgende eigenaar niet meer bij de data.

Nu ja, in theorie kan het als je de schijf ontleed en de individuele bits op de platter inspecteert, in de praktijk gaat dat niet werken.
Mja, oké dan.
Maar het is voor mij makkelijker om de huidige schijf in een enclosure te steken en zo zelf verder te gebruiken en op de nieuwe schijf dan gewoon een fresh install van W7 op te gooien.
Bijgevolg staat er op mijn schijf Ultimate en standaard zat er HP op. Dus er moest sowieso een clean install gebeuren.

Om op mijn vraag terug te komen. Er staat nu bios A17 op. Moet ik dit updaten naar A19 alvorens ik mijn schijf eruithaal of mag dit gewoon zo blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:11
Als je nu geen USB 3.0 problemen ondervindt zou ik niet naar BIOS A19 gaan, als het verder geen voordelen oplevert.

Er staat me wel iets bij (geen tijd om te zoeken nu) dat BIOS A19 speciaal voor Windows 8 is, er was een probleem met het dichtklappen van het scherm dat Windows 8 zich niet meer kon herstellen in de Beta. Echter heb ik hier geen last van met BIOS A17 en Windows 8.

[ Voor 66% gewijzigd door Jumpman op 19-08-2013 15:42 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Jumpman schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:40:
Als je nu geen USB 3.0 problemen ondervindt zou ik niet naar BIOS A19 gaan, als het verder geen voordelen oplevert.

Er staat me wel iets bij (geen tijd om te zoeken nu) dat BIOS A19 speciaal voor Windows 8 is, er was een probleem met het dichtklappen van het scherm dat Windows 8 zich niet meer kon herstellen in de Beta. Echter heb ik hier geen last van met BIOS A17 en Windows 8.
Okay, dan is het antwoord simpel. Niet updaten :D
Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-06 13:41

JTfoto

Work hard

Beste Tweakers,

De laatste tijd gaat het vrij snel achteruit met mijn trouwe Dell XPS L702x. Ik heb deze laptop iets meer dan twee jaar geleden gekocht (Augustus 2011) en ik moet zeggen dat ik zeker niet ontevreden was!

De laptop was altijd ontzettend snel, liep soepel en kon ook de nodige programma's tegelijkertijd aan. Echter zit ik nu met een probleem. Sinds een maand of twee is de laptop opeens ontzettend veel langzamer geworden. Ik bekeek eerst de ruimte op de harde schijf. Het bleek dat ik nog 80GB van de 446GB over had, dus dit zou wel eens het probleem kunnen zijn geweest. Echter heb ik daarna ontzettend veel programma's welke ik niet gebruikte er af gegooid, waardoor ik nu nog 180GB aan ruimte over hou.
De problemen zijn nog niet over, de laptop blijft namelijk ontzettend traag. Het opstarten duurt zeer lang, ik moet meestal 1 minuut wachten tot het opstarten, en dan nog 1.5 minuut totdat ik aan de slag ga, omdat anders elk programma direct vastloopt.

Verder viel me nog wat op, ik heb namelijk de volgende configuratie:

Intel core I7 2630qm
900p scherm
4GB ram
Nvidia Geforce gt555m

Van de 4GB RAM blijkt nog maar 1.2GB beschikbaar te zijn, wat mij nogal vreemd lijkt. Zou dit misschien de oorzaak van het probleem kunnen zijn?

Ik hoop dat een van jullie mij misschien wat wijzer kan maken, alvast bedankt.

-Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Tijd voor een SSD upgrade en een herinstall van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Inderdaad, een schone installatie verhelpt de problemen.

En als je wilt upgraden als eerst een SSD en daarna geheugen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 26-10-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-06 13:41

JTfoto

Work hard

@Megamind
Bedankt voor de snelle reactie! Ik denk dat ik eerst maar eens die herinstall ga proberen, kijken hoeveel zin het heeft :)

@Jumpman
Zoals ik hierboven ook al zei, ik ga kijken of een schone installatie zal helpen :) En een SSD is wellicht ook wel te overwegen aangezien ik dat er toch nog wel in kwijt kan ;)

-Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500020

Bij het opnieuw installeren van mijn laptop wil ik graag deze manier volgen :

Laptop aan zetten, op F8 duwen tijdens het booten.
In het MS-DOS-Achtige keuzelijstje selecteer je iets van "Herstel systeem"
Er worden Windows bestanden geladen, daarna kom je in een omgeving waar je de taal moet selecteren.
Je logt in met administrator rechten (normaal gezien je standaard account die je als eerste hebt aangemaakt)
In het daar op volgende scherm heb je een aantal opties onder elkaar waar een keuze tussen moet staan van Dell.

Die keuze heb ik _niet_ in mijn lijst.
Hij eindigt met als laatste keuze "MS-DOS"

* Kleine update - bedankt Jumpman

Ik heb na veel zoeken een link gevonden waar ik Dell DataSafe local kan downloaden. Ik vertrouwde de site niet waar Dell deze applicatie op host die heeft namelijk een rare naam :+

De website : http://dslbdownload.datas...p.com/dsldownload-en.html
Kijk ook naar de grote banner links, dat doet me vermoeden aan nep-advertenties als "CLEAN YOUR PC NOW!!!!" :D
Ik ben ondertussen dit programma aan het installeren en laat morgen even weten hoe het is verlopen.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 500020 op 11-11-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik kan je helaas niet helpen, ik heb toen ik de laptop binnen had gehad meteen herstel DVD's gebrand en daarna de hele boel geformatteerd om er zelf een schone installatie op te zetten zonder alle Dell bloatware.

Als jij die DVD's ook gemaakt hebt, kan je daarmee ook je laptop weer in originele staat herstellen, dus zoals je hem van Dell hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Is er iemand die goede ervaringen heeft met het toevoegen van een bepaalde SSD in deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ja, ik heb meteen na aanschaf (er zaten twee 512GB Samsung 830 Series SSD's in) een 128GB Samsung 830 Series erin gezet, en draait nu bijna twee jaar. Ik overweeg hier binnenkort een 250GB Samsung 840 EVO in te zetten, en de oude SSD naar een ander systeem over te zetten. Persoonlijk zou ik altijd voor een Crucial of een Samsung SSD gaan (met voorkeur voor de Samsung SSD's).

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 30-12-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-06 21:03
DDDikkiedik schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:24:
Is er iemand die goede ervaringen heeft met het toevoegen van een bepaalde SSD in deze laptop?
Ik heb de laptop op mijn werk nu ongeveer 1,5 jaar in gebruik en gelijk bij ontvangst een SSD erin laten en dat ding gaat echt als een speer. Volgens mij zit er een Crucial in van 120GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Het mooiste is nog wel dat je de originele harde schijf er ook in kunt laten zitten, omdat er 2 ruimtes zijn om een hardeschijf in te bouwen en aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hier een Dell L702X staan met daarin volgens mijn bestellijst een "Optische stations
dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)". Als ik op de dell site kijk dan staat er dat het om een blu ray combi drive gaat, speelt de standaard lezer/brander in de L702X ook blu ray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Nee.

De DVD br speler was als optie verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-06 21:11
Zoals vorig jaar al aangegeven (enkele posts hierboven) wil ik mijn RAM graag uitbreiden. Welk type moet ik nu precies bestellen? Ik zie in de Pricewatch verschillende soorten staan, maar hoe weet ik niet welke geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 20:25

MrMarcie

CFMoto 650MT

Embryo1 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:15:
[...]

Ik had ook dat soort problemen met Skype. Dus aan de slag met andere drivers. Kreeg wel beeld , maar stond op z'n kop. Toen heb ik een oudere versie genomen en nu werkt alles weer zoals van ouds. Versie 5.10.0.116 draait bij mij perfect.
Kwam op internet een hoop artikelen tegen over Skype en onze Dell. Driver verhaal, oude Skype installeren enzo. Nou ik kwam erachter, vind je uiteindelijk ook terug op internet, dat die cam gewoon "los"' zit. Probeer 'm maar ff aan te drukken en dan werkt ie weer, voor een tijdje. Zal de boel dus moeten los schroeven -waar ik geen zin in heb- om e.e.a. weer goed te krijgen.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 11:44
JohanPG schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:06:
Zoals vorig jaar al aangegeven (enkele posts hierboven) wil ik mijn RAM graag uitbreiden. Welk type moet ik nu precies bestellen? Ik zie in de Pricewatch verschillende soorten staan, maar hoe weet ik niet welke geschikt is?
Ik zou denken aan (bijvoorbeeld) deze set: pricewatch: Crucial BLS2C8G3N169ES4CEU. In principe is elke DDR3 S0 module goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
JohanPG schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:06:
Ik heb dit erin zitten: pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9.

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 03-02-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 09:13
Beste,

Ik heb nu 2 jaar m'n Dell XPS 17 L702x en zeer tevreden van. Dit is de configuratie:

- I7 2670QM 2.2 Ghz
- 12 gb ram
- Nvidea M555GT 3D
- 2x 500GB HDD 7200 rpm

Ik heb onlangs 1 HDD vervangen door een Samsung 840EVO SSD 120gb met een fresh install van Windows & alle nieuwe drivers.

Sindsdien gaat de laptop traag, vreselijk traag. Ik speel af en toe World of Warcraft en geraak niet boven de 10fps op 1600x900 met alles op Low. Films bekijken gaat zelden goed & zelf simpel je mails lezen zit er niet meer in.

De temperatuur van de CPU is tussen de 80° & 100° met een gemiddelde van 92°. De GPU tussen de 78° en 104°, met een gemiddelde van 93°.

Is dit softwarematig of hardwarematig? Ik heb 3 jaar premium garantie (met eigen schade), maar kan de laptop helaas niet lang missen wegens school & stage.

Iemand die dezelfde of gelijkaardige problemen heeft (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Heb ik ook gehad, mailcontact gehad met temperaturen e.d. en ze hebben de koeler vervangen, daarna weer prima :) Ik had next business day garantie waar ze aan huis komen dus het was in een half uurtje gepiept.

[ Voor 30% gewijzigd door Megamind op 09-02-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 09:13
Hey Megamind

Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga morgenochtend dan telefoontje doen ;)

Woesaka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtwurm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb een Dell, geleverd november 2011. Al snel was de accu niet best en onder garantie is hij 2 x vervangen.. Harstikke netjes.. Maar nu heb ik wéér het zelfde.. Ik kan nauwelijks zonder stroom werken, accu is heel snel leeg..

Is dit normaal voor deze accu (ik heb de standaard accu) ? Zijn deze problemen bekend ?

Kan ik zomaar de groter variant erin stoppen ? Zijn deze ook elders dan bij Dell zelf te verkrijgen (dik 115USD) ? Of is dat niet verstandig?

Heeft het zin om bij Dell te klagen, garantie is immers voorbij.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtwurm
Aanvulling .. Laptop geeft nu aan dat het verstandig is om de accu te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtwurm
niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Kijk eens op eBay of zo. Accessoires bestellen bij Dell doe je alleen als je een dief van je eigen portemonnee wil zijn.

En ja, 6 en 9 cell accu's zijn beiden bruikbaar. Praten met de laptop om hun capaciteit door te geven.

[ Voor 30% gewijzigd door guapper op 14-02-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-06 09:59
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik zonder stroomkabel werk, is de accu binnen 20 minuten leeg, ook als ik het energiebeheerschema op energiebesparing zet. Ik kreeg ook regelmatig de melding van Dell Batterijmeter dat er een permanente accustoring was opgetreden en dat ik mijn accu moest vervangen. Gelukkig kun je die uitzetten.

Binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe accu en dan voor een niet-Dell prijsje :')

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Een schone installatie is een stuk makkelijker geworden op de Dell XPS 17 L702X 3D, met de release van Windows 8.1.

Na de Windows 8.1 Pro installatie is het alleen nog nodig om de volgende drivers te installeren in volgorde:
  • nVidia GeForce Driver (Als je even wacht na de installatie, installeert Windows zelf de laatste versie);
  • Realtek Audio Driver (R2.63) (Hoeft niet, als je de QuickSet Buttons niet gebruikt of geen geavanceerde audio instellingen wenst);
  • Freefall Sensor Driver (Is het onbekende apparaat);
  • Dell QuickSet Driver (Hier in dit topic is de link te vinden);
  • Synaptics Tochpad Driver (de laatste versie werkt niet, een versie ervoor installeren werkt wel);

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 05-03-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:28
ChokingHazard schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:11:
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik zonder stroomkabel werk, is de accu binnen 20 minuten leeg, ook als ik het energiebeheerschema op energiebesparing zet. Ik kreeg ook regelmatig de melding van Dell Batterijmeter dat er een permanente accustoring was opgetreden en dat ik mijn accu moest vervangen. Gelukkig kun je die uitzetten.

Binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe accu en dan voor een niet-Dell prijsje :')
dell xps l702x battery 9 cell

accu geeft bij mij aan dat dat hij nog op 68 % van de oorspronkelijke fabrieksspecificatie capaciteit zit . Hoef dus nog niet direct een andere maar ben mij wel aan het oriënteren voor het geval dat. Heeft iemand nog een adres waar zij goede 9 cells accu's verkopen tegen een redelijke prijs i.p.v. de dell prijzen.

Zie natuurlijk wel een aantal verkopers op ebay , wellicht zit daar naar jullie ervaring ook wel een goede tussen.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
houtwurm schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:09:
Ik heb een Dell, geleverd november 2011. Al snel was de accu niet best en onder garantie is hij 2 x vervangen.. Harstikke netjes.. Maar nu heb ik wéér het zelfde.. Ik kan nauwelijks zonder stroom werken, accu is heel snel leeg..

Is dit normaal voor deze accu (ik heb de standaard accu) ? Zijn deze problemen bekend ?

Kan ik zomaar de groter variant erin stoppen ? Zijn deze ook elders dan bij Dell zelf te verkrijgen (dik 115USD) ? Of is dat niet verstandig?

Heeft het zin om bij Dell te klagen, garantie is immers voorbij.?
guapper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:11:
Kijk eens op eBay of zo. Accessoires bestellen bij Dell doe je alleen als je een dief van je eigen portemonnee wil zijn.

En ja, 6 en 9 cell accu's zijn beiden bruikbaar. Praten met de laptop om hun capaciteit door te geven.
rambocus schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:13:
[...]

dell xps l702x battery 9 cell

accu geeft bij mij aan dat dat hij nog op 68 % van de oorspronkelijke fabrieksspecificatie capaciteit zit . Hoef dus nog niet direct een andere maar ben mij wel aan het oriënteren voor het geval dat. Heeft iemand nog een adres waar zij goede 9 cells accu's verkopen tegen een redelijke prijs i.p.v. de dell prijzen.

Zie natuurlijk wel een aantal verkopers op ebay , wellicht zit daar naar jullie ervaring ook wel een goede tussen.
Vorig jaar heb ik een Dell replacement batterij gekocht op eBay bij lunatech-laptop-batteries. Dit was een 6 cell batterij (voor gebruik naast de 9 cell batterij, omdat dit de notebook slanker maakte), op precies één week vanaf ontvangst had hij nog maximale oplaad 63% capaciteit over van zijn oorpronkelijke waarde over (37% damaged, 30458 mWh van de 48000 mWh bij ontvangst). De batterij takelde dus enorm snel af. Ik heb mijn geld en de verzendkosten toen terug gekregen van de verkoper. Gezien heel veel eBay verkopers bij dezelfde fabrikanten inkopen, zou ik niet te veel vertrouwen hebben in deze battterijen.

Tevens herkende de Dell XPS 17 L702X meteen dat het om een replacement gaat, en geeft de notebook bij elke boot de melding. Dit is in de BIOS wel uit te zetten overigens.

Bij mij staat de notebook ook het meest op dezelfde plaats, dus ik heb de batterij er dan ook vaak helemaal uit. Afsluiten en opstarten gaat enorm snel met een SDD, mocht je de notebook willen verplaatsen.

[ Voor 30% gewijzigd door Jumpman op 05-03-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtwurm
dank voor antwoorden.. dus slimmer om originele te kopen dus ? Ik werk vaak zonder batterijk.. SDD zit in de planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Jumpman schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:39:
Een schone installatie is een stuk makkelijker geworden op de Dell XPS 17 L702X 3D, met de release van Windows 8.1.

Na de Windows 8.1 Pro installatie is het alleen nog nodig om de volgende drivers te installeren in volgorde:
  • nVidia GeForce Driver (Als je even wacht na de installatie, installeert Windows zelf de laatste versie);
  • Realtek Audio Driver (R2.63) (Hoeft niet, als je de QuickSet Buttons niet gebruikt of geen geavanceerde audio instellingen wenst);
  • Freefall Sensor Driver (Is het onbekende apparaat);
  • Dell QuickSet Driver (Hier in dit topic is de link te vinden);
  • Synaptics Tochpad Driver (de laatste versie werkt niet, een versie ervoor installeren werkt wel);
Wij willen hierop ook de 8.1 incl. update 1 op installeren. Op deze laptop zit nu windows 7 home premium en heb ik nog een windows 8 iso met productcode.

Wat is nu beste manier te updaten door eerst deze windows 8 erop zetten en dan steeds updaten tot ik de 8.1 update 1 heb.

Of is er ergens de 8.1 te downloaden die ik dan activeer met de productcode? Zie bij microsoft alleen de koopfunctie en niet waar ik de 8.1 vrij kan downloaden en hem met een bestaande productcode kan activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anita
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Mijn fan maakt al een hele tijd best veel lawaai (dat hebben we hier wel vaker gehoord). Maar gister liep hij ineens ergens tegenaan, hoog schreeuwend enorm lawaai. Ik denk dus dat het tijd wordt voor een nieuwe. :'( :N

Maar zoekende naar welk onderdeel ik precies moet hebben en waar het hier in Nederland te koop is (zodat t niet te lang duurt), kom ik uit op twee types en ik heb geen idee welke ik moet hebben (ik heb de L702x laptop) http://www.almedo.nl/dell...oler-fan/nl/page/2579624/ Hebben jullie een idee, of zijn beide misschien prima? :?
Nu kan ik mijn laptop open schroeven om erachter te komen (dat is wat zij zeggen dat ik moet doen), maar aangezien dat enorm veel werk is (zie http://youtu.be/XTAyP9c74ss om de fan-replacement te zien) dacht ik, ik vraag eerst tweakers even. Wie weet hebben meer mensen hier hem al een keer vervangen ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het probleem klinkt alsof de fan uit ze lagers gelopen is.

Het meest handige is om achter het 'DELL part number' te komen en hierop te zoeken, dan weet je zeker dat het goed gaat (al mag je er hier ook vanuit gaan, gezien ze specifiek XPS 17 L702X benoemen). Het is ook handig er achter te komen of er verschillen zijn tussen de variant met 3D en zonder, dit weet ik zo niet wat betreft de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anita
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb net Dell gebeld, ze konden het via de telefoon gewoon vertellen en willen het zelfs binnen de garantie repareren, ook al is hij 2,5 jaar oud. (het was partnr XKD45) :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601201

:'(

Het kantelmechanisme van het scherm is stuk. De schroefjes die in het plastic van de achterkant van de laptop zijn gedraaid, zijn afgebroken. Heel het achterscherm moet dus vervangen worden, gelukkig niet het scherm zelf. Maar dus alleen de achterkant van de behuizing (grijs met Dell logo).

Dell kan het maken voor zo'n 250 euro. Weet iemand hier of ik dit onderdeel ook zelf los kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Zoek eens op eBay. Het is handig (maar niet noodzakelijk) als je het onderdeel nummer hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door guapper op 23-09-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Laatst online: 17-06 14:55
Anoniem: 601201 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:27:
:'(

Het kantelmechanisme van het scherm is stuk. De schroefjes die in het plastic van de achterkant van de laptop zijn gedraaid, zijn afgebroken. Heel het achterscherm moet dus vervangen worden, gelukkig niet het scherm zelf. Maar dus alleen de achterkant van de behuizing (grijs met Dell logo).

Dell kan het maken voor zo'n 250 euro. Weet iemand hier of ik dit onderdeel ook zelf los kan kopen?
Kijk hier eens:

http://www.parts-people.c...category&id=143&subid=339

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:25

Damian

Insane Obtrusion

Ik krijg op de L702x het touchpad niet werkend onder Windows 8.1. Muizen doet ie wel maar multi-touch of scrollen ho maar.

Iemand een werkende driver?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Damian schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 01:11:
Ik krijg op de L702x het touchpad niet werkend onder Windows 8.1. Muizen doet ie wel maar multi-touch of scrollen ho maar.

Iemand een werkende driver?
Probeer deze eens:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SEqgeNY.png

Als ik met 2 vingers tegelijkertijd van boven naar beneden of van beneden naar boven ga, dan scroll ik in IE.
Multitouch dan niet?

[ Voor 16% gewijzigd door toxict op 06-12-2014 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 13:53
Een flinke kick, ik weet het. ;)

Maar, ik heb dus zelf ook een XPS 17 (L702x). Bevalt nog steeds erg goed alleen is de GT555m videokaart niet meer geschikt voor de huidige spellen. Het is meer diashow met een paar beeldjes per seconde. Qua CPU is ie nog meer dan geschikt, dat is nu juist zo jammer.

Daarom mijn vraag: Heeft iemand wel eens gedacht / geëxperimenteerd met een externe GPU via het mPCI-e slot waarin het WLAN kaartje zit?
- Link naar Notebookreview
- Link naar XPS17 met GTX970 als egpu

Lijkt me een mooie optie om de toch al niet zo portable laptop ook nog hedendaagse games te laten draaien (met bijvoorbeeld een GTX970).

[ Voor 14% gewijzigd door Toewan op 18-06-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Hey mensen! Ik zie dat deze thread een beetje een spookstad is geworden, maar gooi toch maar ff mn probeel met de xps 17 in de groep:

Als ik op laptop scherm game haal ik 40 fps in sleeping dogs
als ik m via hdmi aansluit nog maar 20.
Als ik de schermen duplicate ook 20. Het lijkt dus alsof de laptop rendert zelfs als mn ene scherm uit is, of de hdtv niet echt als enige scherm wil accepteren.

Ik heb een non optimus model, dus alles gaat via de gt555m

any help?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Fuku-San schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:45:
Hey mensen! Ik zie dat deze thread een beetje een spookstad is geworden, maar [..]
Mja, het blijft gewoon een geweldig apparaat. Nog nooit een probleem mee gehad eigenlijk (knock-on-wood). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
guapper schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:01:
[...]

Mja, het blijft gewoon een geweldig apparaat. Nog nooit een probleem mee gehad eigenlijk (knock-on-wood). :D
True, ik ben er ook blij mee hoor. Heb m 3 jaar, loopt nog steeds als een trein. Nieuwere games kan je wel vergeten (the witcher 3 was een slideshow) maar voor 2012/13 games is ie prima. Wel wordt mn laptop echt knoertheet (86c) bij full load.

De oplossing voor het externe scherm low fps probleem zat 'm trouwens in het nvidia configuratiescherm. Daar stond een optie op "multi screen gpu" die ik op single screen heb gezet. Ik ben er een halve dag mee bezig geweest, wie weet helpt het iemand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 13:53
Fuku-San schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:07:
[...]

True, ik ben er ook blij mee hoor. Heb m 3 jaar, loopt nog steeds als een trein. Nieuwere games kan je wel vergeten (the witcher 3 was een slideshow) maar voor 2012/13 games is ie prima. Wel wordt mn laptop echt knoertheet (86c) bij full load.

De oplossing voor het externe scherm low fps probleem zat 'm trouwens in het nvidia configuratiescherm. Daar stond een optie op "multi screen gpu" die ik op single screen heb gezet. Ik ben er een halve dag mee bezig geweest, wie weet helpt het iemand..
Zeker een goede tip mbt multi screen gpu naar single screen gpu. Straks ook eens proberen, scheelt me een halve dag zoeken. ;)

Mijne wordt ook 90+ graden met full load, eigenlijk moet ik de laptop open schroeven en de fan schoon maken. Jammer dat je de fan niet makkelijk van buitenaf kan bereiken (behalve met perslucht, maar ik wil de stof eruit halen en niet mogelijk verplaatsen in de laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb hem reeds vervangen voor een Asus, maar het ding doet nog steeds prima dienst in een andere ruimte. Maakt wel wat meer lawaai, en wordt (maar dat is altijd zo geweest) loeiheet als de nVidia iets significants moet ondernemen.

Scherm is wel ondermaats als je het afzet tegen hedendaagse goede panels, maar zo be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Toewan schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:56:
[...]

Zeker een goede tip mbt multi screen gpu naar single screen gpu. Straks ook eens proberen, scheelt me een halve dag zoeken. ;)

Mijne wordt ook 90+ graden met full load, eigenlijk moet ik de laptop open schroeven en de fan schoon maken. Jammer dat je de fan niet makkelijk van buitenaf kan bereiken (behalve met perslucht, maar ik wil de stof eruit halen en niet mogelijk verplaatsen in de laptop).
Ah, tof dat iemand er wat aan heeft gehad :D
Ik game nu heel prima op mn TV, draait als een trein.
en inderdaad, ding maakt achterlijk veel kabaal. Wat betreft scherm, ik heb het fhd 3d scherm, ben er erg blij mee, maar er is 1 minpuntje. een dode pixel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb Windows 10 op deze laptop gezet, L702x, en het werkt zonder problemen.
Er was altijd een probleem met de audio latency met oudere windows versies, als je bijv flink aan het downloaden was dan begon een audio stream te clippen, dit was te vermijden door cpu op performance te zetten maar dit is opgelost met Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renezzzz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
L702x: vandaag ook met succes Windows 10 x64 Pro geinstalleerd... Draait erg soepel. De upgrade koste iets meer dan een uurtje. Ik ging er vanuit dat een clean install waarschijnlijk wel nodig zou zijn. Maar het draait na de upgrade erg goed. Wel heb ik Inventor 2012 moeten deinstalleren: niet compatible met Win10. Is niet erg, gebruikte ik toch al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Zit met windows 8.1 op de xps17

Is er al iemand die windows 10 aangeboden heeft gekregen via een officiële upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik krijg nu meldingen over de accu, er zit een 9cell in. Dell heeft ze niet meer te koop op hun website.
Chinese namaak op eBay lijkt me geen goed idee, maar wat is dan een goed alternatief?
Elke winkel kan zeggen dat ze de beste accu's hebben, maar alleen ervaring leert of dat echt zo is.
Ik vond bijvoorbeeld deze 9900mAh:
http://www.onderdelenvoor...ccu__Platinum_9900mAh.htm

Of deze, 7800mAh, geen idee of deze net zo dik is als de originele:
http://www.replacedirect....ubid=101031&prrel=4871586

Ik vind het wel fijn dat de accu dik is, zodat de laptop wat meer lucht krijgt, het is de 3D versie, dus hij produceert veel warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
BounceMeister schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:18:
Ik krijg nu meldingen over de accu, er zit een 9cell in. Dell heeft ze niet meer te koop op hun website.
Chinese namaak op eBay lijkt me geen goed idee, maar wat is dan een goed alternatief?
Elke winkel kan zeggen dat ze de beste accu's hebben, maar alleen ervaring leert of dat echt zo is.

Ik vind het wel fijn dat de accu dik is, zodat de laptop wat meer lucht krijgt, het is de 3D versie, dus hij produceert veel warmte.
De laptop heb ik niet meer, maar ik heb een paar jaar geleden een keer een platte accu gekocht op eBay. De dikke accu had ik nog nooit gebruikt en eigenlijk er helemaal niet in zitten. Ik gebruikte de XPS 17 als desktop, maar een klein accu-tje was wel handig als je bezig was en de laptop wilde verplaatsen. Maar de eBay accu verloor 25% van zijn capaciteit na twee weken. Ik heb dan ook mijn geld terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Voor degene die Windows 10 draait, hebben jullie de touch gestures werkend gekregen? Zo ja, hoe? Ik heb de laatste driver van de synaptics website afgehaald maar dat maakt geen verschil. Ik kan nergens de touch gestures activeren en instellen. Ik heb een clean install gedaan van Windows 10, geen upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
BounceMeister schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:18:

Dell in "The States" verkoopt 'm nog wel

http://accessories.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=us&l=en&s=dhs&cs=19&sku=61YD0&mfgpid=208464&chassisid=89007

Verder moet je niet trappen in de zoveel mogelijk in een 9 cell accu kunnen hebben qua mAh....

9900 is technisch onmogelijk.
Er zitten maar 9 Cellen in en per cell is er een max. capaciteit.

Die Yanecs zijn over het algemeen wel ok als ik de vele reviews op het internet moet geloven van gebruikers ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:41:
Voor degene die Windows 10 draait, hebben jullie de touch gestures werkend gekregen? Zo ja, hoe? Ik heb de laatste driver van de synaptics website afgehaald maar dat maakt geen verschil. Ik kan nergens de touch gestures activeren en instellen. Ik heb een clean install gedaan van Windows 10, geen upgrade.
Ik heb de synaptics driver gedeinstalleerd via Add/Remove programs en die van Win7 geinstalleerd met Gesture support.
Zo toen ook gedaan met Wiindows 8.
Kan nu weer pinch to zoom doen en scrollen met 2 vingers enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Er stonden geen synaptics drivers tussen in de add/remove programs lijst. Ik heb uiteindelijk via apparaatbeheer handmatig de juiste .inf file van de synaptic drivers geselecteerd en geïnstalleerd. Nu werkt het wel en kan ik alles instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re_mick
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-03-2024
Hoi iedereen,

In de eerste plaats: ik ben nooit zo heel erg wegwijs geweest op het tweakers forum, maar aangezien ik een probleem heb met mijn Dell XPS 17 (l702x), en dit draadje daar over gaat, toch maar even hier.

Ik heb sinds enige tijd een erg slechte accu. Om die reden heb ik besloten een nieuwe accu te bestellen (de 2e keer alweer). De 1e keer kreeg ik een (volgens mij) namaak Dell batterij uit China, en die werkte niet (hetzelfde probleem als dat ik nu heb, waarover straks meer). Terug gestuurd, nieuwe gekregen, en die deed het prima. (een 9 volts batterij was dat).

Nu heb ik recent een Yanec batterij gekocht, volgens de specificaties zoals dat op replacedirect is gegeven (http://www.replacedirect....accus.html?prrel=4871586#). Ik heb de 10,8 V 7800 mAh variant besteld, omdat deze de meeste capaciteit heeft. Echter, als ik deze in mijn computer stop, en ik start de computer op, dan valt hij na enkele seconden abrupt uit (adapter is er dan uit). Opstarten werkt dan niet meer, en ik zal dan de adapter er in moeten steken. Als ik hem opstart met de adapter, gaat het dan weer wel aan. Haal ik de adapter er uit, dan ligt het er maar net aan hoe lang het duurt voor hij weer uitvalt. Soms wat langer dan de andere keer, maar hij valt wel uit.

Ik heb inmiddels een 2e batterij gekregen (hetzelfde), maar deze heeft het probleem niet verholpen. Mijn vermoeden is dan ook dat het niet ligt aan de batterij, maar aan mijn laptop. Contact met Dell leert mij dat "alleen Dell batterijen werken met mijn laptop". Belachelijk natuurlijk, want er zijn mensen met gelijke computers die wel een vervangende batterij van Yanec hebben, dan moet het mij toch ook lukken.

Ik heb uiteraard al het een en ander geprobeerd, en kan dus wat uitsluiten. Mijn computer wordt niet te warm, en ook de batterij wordt niet te warm. De batterij wordt gewoon herkend door het systeem, en hij wordt ook gewoon opgeladen. Het voltage neemt wel wat af naarmate ik de batterij gebruik, maar valt (volgens mij) niet onder de cruciale spanning (ik heb wel wat foto's van vitale informatie mocht dat wenselijk zijn). Mijn moederbord heeft een wat oudere BIOS versie staan, namelijk A10 (ik kan upgraden naar A11 en naar A20 geloof ik, maar ik weet niet precies welke ik zou moeten kiezen). In mijn laptop heb ik een samsung SSD geïnstalleerd, en ook heb ik het werkgeheugen uitgebreid (allemaal niet heel spannend dacht ik zo).

Ik heb op het internet al veel gezocht, maar ik herken in veel gevallen mijn probleem niet. Ook op tweakers kon ik het helaas niet vinden als ik bijvoorbeeld zocht op "Yanec" (en zoeken op XPS geeft zóveel hits dat het een beetje onbegonnen werk is). Mocht iemand hier een vermoeden hebben wat mijn probleem is, dan hoor ik dat heel erg graag. Mijn dank zou heel groot zijn _/-\o_

Vriendelijke groet,
Re_mick

Ps: ik heb de aanwijzingen van replacedirect al gevolgd (naar apparaatbeheer, stuurprogramma van batterij verwijderen, opnieuw opstarten). Het hielp niet. In de BIOS kan ik geen optie vinden om te kijken naar de batterij overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door re_mick op 05-11-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
re_mick schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:49:
Hoi iedereen,

In de eerste plaats: ik ben nooit zo heel erg wegwijs geweest op het tweakers forum, maar aangezien ik een probleem heb met mijn Dell XPS 17 (l702x), en dit draadje daar over gaat, toch maar even hier.

Ik heb sinds enige tijd een erg slechte accu. Om die reden heb ik besloten een nieuwe accu te bestellen (de 2e keer alweer). De 1e keer kreeg ik een (volgens mij) namaak Dell batterij uit China, en die werkte niet (hetzelfde probleem als dat ik nu heb, waarover straks meer). Terug gestuurd, nieuwe gekregen, en die deed het prima. (een 9 volts batterij was dat).

Nu heb ik recent een Yanec batterij gekocht, volgens de specificaties zoals dat op replacedirect is gegeven (http://www.replacedirect....accus.html?prrel=4871586#). Ik heb de 10,8 V 7800 mAh variant besteld, omdat deze de meeste capaciteit heeft. Echter, als ik deze in mijn computer stop, en ik start de computer op, dan valt hij na enkele seconden abrupt uit (adapter is er dan uit). Opstarten werkt dan niet meer, en ik zal dan de adapter er in moeten steken. Als ik hem opstart met de adapter, gaat het dan weer wel aan. Haal ik de adapter er uit, dan ligt het er maar net aan hoe lang het duurt voor hij weer uitvalt. Soms wat langer dan de andere keer, maar hij valt wel uit.

Ik heb inmiddels een 2e batterij gekregen (hetzelfde), maar deze heeft het probleem niet verholpen. Mijn vermoeden is dan ook dat het niet ligt aan de batterij, maar aan mijn laptop. Contact met Dell leert mij dat "alleen Dell batterijen werken met mijn laptop". Belachelijk natuurlijk, want er zijn mensen met gelijke computers die wel een vervangende batterij van Yanec hebben, dan moet het mij toch ook lukken.

Ik heb uiteraard al het een en ander geprobeerd, en kan dus wat uitsluiten. Mijn computer wordt niet te warm, en ook de batterij wordt niet te warm. De batterij wordt gewoon herkend door het systeem, en hij wordt ook gewoon opgeladen. Het voltage neemt wel wat af naarmate ik de batterij gebruik, maar valt (volgens mij) niet onder de cruciale spanning (ik heb wel wat foto's van vitale informatie mocht dat wenselijk zijn). Mijn moederbord heeft een wat oudere BIOS versie staan, namelijk A10 (ik kan upgraden naar A11 en naar A20 geloof ik, maar ik weet niet precies welke ik zou moeten kiezen). In mijn laptop heb ik een samsung SSD geïnstalleerd, en ook heb ik het werkgeheugen uitgebreid (allemaal niet heel spannend dacht ik zo).

Ik heb op het internet al veel gezocht, maar ik herken in veel gevallen mijn probleem niet. Ook op tweakers kon ik het helaas niet vinden als ik bijvoorbeeld zocht op "Yanec" (en zoeken op XPS geeft zóveel hits dat het een beetje onbegonnen werk is). Mocht iemand hier een vermoeden hebben wat mijn probleem is, dan hoor ik dat heel erg graag. Mijn dank zou heel groot zijn _/-\o_

Vriendelijke groet,
Re_mick

Ps: ik heb de aanwijzingen van replacedirect al gevolgd (naar apparaatbeheer, stuurprogramma van batterij verwijderen, opnieuw opstarten). Het hielp niet. In de BIOS kan ik geen optie vinden om te kijken naar de batterij overigens.
In de BIOS staat een battery check, die moet je uitzetten als je met een 'third party' battery werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:25

Damian

Insane Obtrusion

En Bios A20 kan er gewoon op ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re_mick
Dank voor beide antwoorden.
Jumpman schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:53:
[...] In de BIOS staat een battery check, die moet je uitzetten als je met een 'third party' battery werkt.
Dit staat er bij mij dus echt niet. Zou dit wellicht anders zijn als ik "upgrade" naar een nieuwere BIOS versie? Ik weet wel dat dit soort menu's van vorm en stijl veranderen als je je firmware upgrade (bijvoorbeeld van je router ofzo), maar ik zou niet weten of dit voor BIOS ook zo is.
Dat zal ik zeker proberen. Ik heb overigens windows 10 nog niet geïnstalleerd (melding "gereserveerde partitie is niet beschikbaar" o.i.d., want m'n Samsung SSD is in de plaats gekomen van de originele harde schijf. Schijnt een bekend probleem te zijn, en daarvoor moet ik een clean install doen geloof ik, en dat kost wat tijd (tijd die ik niet heb). Of maakt het niet uit of ik nu de BIOS a20 installeer, puur om het even "te testen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Niet online
Ik zie bij Dell A19 als nieuwste. Geen A20...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re_mick
Hermarcel schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:04:
Ik zie bij Dell A19 als nieuwste. Geen A20...
Mijn fout, het was inderdaad A19. Ik heb mijn BIOS van A10 naar A19 ge-update

Echter, het probleem met de batterij is niet weggegaan. Ik heb ook gekeken of het wellicht lag aan het feit dat ik enkele dingen in mijn laptop heb gezet (met name de SSD), maar dat is niet het geval: ook met alleen m'n originele harde schijf er in valt hij gewoon uit (sowieso ongeveer 3 seconden nadat het opstartscherm verschijnt, en als ik opstart met de adapter erin dus als hij ongeveer 75 a 80 % is, verschilt wat). Ik heb het idee alsof de batterij simpelweg niet genoeg stroom levert om het systeem draaiende te houden, en hij daarom plotsklaps uitvalt. Heel vervelend...

Oh ja, na de BIOS update is er nog steeds geen "Battery Check" of iets dergelijks zichtbaar. Ik kan dus ook niks "enablen" of "disablen".

kleine update (10-11-2015): Zojuist heb ik in een vergelijkbare XPS 17 de batterij getest, en daar leek hij het gewoon te doen. Dus het is echt mijn computer waar het probleem in zit. Ik heb overigens wel een SSD in geplaatst, en ook mijn RAM uitgebeid. Ik zal nog proberen om de batterij te testen zonder mijn SSD én RAM (alleen SSD er uit heeft niet geholpen). Ik zou het wel raar vinden, want het lijkt me toch dat ik niet de enige XPS 17 gebruiker ben met een Yanec batterij die z'n computer wat uitgebreid heeft...

Ik stuur de batterij denk ik maar terug, en ik ga denk ik maar op zoek naar een andere aanbieder. Wellicht dat er ergens op Ebay nog een originele 9-cell batterij rond zwerft die én goed is, én origineel....

wederom update (11-11-2015): op aanraden van een vriend heb ik gekeken of het probleem ook voorkwam als ik ubuntu vanaf een USB stick draaide. Dat heb ik zojuist geprobeerd, en het resultaat blijft hetzelfde: de computer valt abrupt uit (de batterij is voldoende opgeladen).

Ik heb de batterij inmiddels retour aangemeld, en ik ga hem deze week nog terugsturen naar replacedirect. Tijd voor een boos mailtje naar Dell ben ik bang (al weet ik natuurlijk niet of het probleem ook zou voorkomen als ik een originele Dell batterij zou gebruiken...)

[ Voor 31% gewijzigd door re_mick op 11-11-2015 20:28 . Reden: Toevoegen nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik heb ook een Yanec 7800mah accu erin geplaatst, en een tijdje geleden ook voorzien van een ssd schijf van samsung.

Als de batterij op 80% staat, dan valt hij abrupt uit, kun je gewoon weer opnieuw aanzetten en doorwerken totdat het ongeveer 60% leeg is en opnieuw valt dan abrupt uit. Opnieuw opstarten werkt dan niet meer, je moet hem dan eerst in de oplader zetten.

Ook gewoon heel erg raar, het zou toch niet zo zijn dat je een orginele dell accu moet gebruiken? De oude dell batterij kan ik inmiddels niet meer langer dan 10 minuten mee werken, want valt dan al uit.

Wat ik wel apart vind dat ik geen waarschuwing krijg wanneer de batterij bijna leeg is, het is gewoon gelijk abrupt uit. Alsof er ergens teveel stroom wordt getrokken ofzo...

Mocht je wat meer info hebben, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re_mick
Ik had echt exact hetzelfde. Al heb ik niet geprobeerd om hem opnieuw op te starten en dan weer verder te werken zonder de accu. Het leek inderdaad alsof hij teveel stroom trok, maar zelfs als ik terugging naar de "basics" viel hij nog uit. En dan trekt hij denk ik toch echt niet teveel stroom, in ieder geval niet ten opzichte van "het begin".

Ik ga nu nog even verder op m'n ouwe batterijtje, maar ik ben wel van plan om toch een originele batterij te kopen. Moet ik wel even kijken of het het nog waard is, want m'n laptop "rammelt" een beetje bij de ventilator sinds een tijdje. Misschien dat ik hem met de kerst eens even goed schoonmaak ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-06 22:24
Ervaring voor wie ook dit nog een keer wil doen:

Ik heb mijn XPS 17 L702x (3D versie met vier DIMM slots en icm Intel i7-2760QM) naar 32GB RAM geupgrade.
- Als eerste BIOS vervangen met a19 custom BIOS zodat geheugen van 1600MHz kan worden gebruikt op daadwerkelijk 1600 MHz. Dit gezien de DELL a19 BIOS maximaal 1333 MHz laat instellen.
- 2 setjes van Corsair Vengeance - DDR3 - 16 GB : 2 x 8 GB - SO DIMM 204-pin - 1600 MHz / PC3-12800 - CL10 - 1.5 V - niet-gebufferd - niet-ECC geplaatst (CMSX16GX3M2A1600C10)

En wonderwel, het werkt als een zonnetje, Windows geeft netjes 32GB aan op een snelheid van 1600MHz en draait alweer enkele dagen stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Hoi ik heb nu al een aantal jaren de L702x en bevalt nog steeds prima.

Nu is het echter zo dat mijn DVD combo drive, de AscendTech TS-L633 de helft van de keren corrupte DVD's brand.

Ik ben dus op zoek naar een vervangende DVD slim drive. Weten jullie of ik daar zomaar een andere DVD slim drive in kan zetten, en de BEZEL over kan zetten. Of moet ik nog rekening houden met specifieke merken / types ivm inbouwen.

Het moet er weet netjes uit komen te zien.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
marenk_vos schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:25:
Hoi ik heb nu al een aantal jaren de L702x en bevalt nog steeds prima.

Nu is het echter zo dat mijn DVD combo drive, de AscendTech TS-L633 de helft van de keren corrupte DVD's brand.

Ik ben dus op zoek naar een vervangende DVD slim drive. Weten jullie of ik daar zomaar een andere DVD slim drive in kan zetten, en de BEZEL over kan zetten. Of moet ik nog rekening houden met specifieke merken / types ivm inbouwen.

Het moet er weet netjes uit komen te zien.
Je kunt ook een externe brander kopen, scheelt je een hoop gedoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 17:53
Kan iemand mij zeggen welke hedendaagse SSD's er in deze laptop gaan? Ik wil hem maar eens een upgrade geven, maar de veelgebruikte SSD's als Crucial M4 en Samsung 850 evo zijn nauwelijks verkrijgbaar, en relatief erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
floriz87 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:08:
Kan iemand mij zeggen welke hedendaagse SSD's er in deze laptop gaan? Ik wil hem maar eens een upgrade geven, maar de veelgebruikte SSD's als Crucial M4 en Samsung 850 evo zijn nauwelijks verkrijgbaar, en relatief erg duur.
Alles volgens de SATA (6 Gb/s) standaard t/m 9,5 mm dik kan er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 17:53
Jumpman schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:39:
[...]

Alles volgens de SATA (6 Gb/s) standaard kan er in.
OK, dus geen bios problemen meer? En de afmetingen? 2.5" is sowieso goed of is er nog een maximale hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
floriz87 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:42:
[...]

OK, dus geen bios problemen meer? En de afmetingen? 2.5" is sowieso goed of is er nog een maximale hoogte?
Volgens mij als je de laatste versie van het BIOS hebt zijn er geen problemen meer.

Voor aanschaf altijd even XPS 17 + L702x + type SSD Googlen en als je dan wat resultaten leest weet je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
re_mick schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:40:
Ik had echt exact hetzelfde. Al heb ik niet geprobeerd om hem opnieuw op te starten en dan weer verder te werken zonder de accu. Het leek inderdaad alsof hij teveel stroom trok, maar zelfs als ik terugging naar de "basics" viel hij nog uit. En dan trekt hij denk ik toch echt niet teveel stroom, in ieder geval niet ten opzichte van "het begin".

Ik ga nu nog even verder op m'n ouwe batterijtje, maar ik ben wel van plan om toch een originele batterij te kopen. Moet ik wel even kijken of het het nog waard is, want m'n laptop "rammelt" een beetje bij de ventilator sinds een tijdje. Misschien dat ik hem met de kerst eens even goed schoonmaak ofzo.
Ik heb ook een Yanec 7800mah accu geplaatst maar daar valt de laptop ook spontaan op uit. Heb in de bios de meldingen accu uitgezet. Heb met replacedirect gebeld en die sturen nu een andere op. Als dat niet lukt dan beide accu's terugsturen.

Hoop dat ik nog een goed werkend accu kan vinden, want de laptop doet het verder nog goed.

Als iemand verder nog tips heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
rambocus schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:22:
[...]

Ik heb ook een Yanec 7800mah accu geplaatst maar daar valt de laptop ook spontaan op uit. Heb in de bios de meldingen accu uitgezet. Heb met replacedirect gebeld en die sturen nu een andere op. Als dat niet lukt dan beide accu's terugsturen.

Hoop dat ik nog een goed werkend accu kan vinden, want de laptop doet het verder nog goed.

Als iemand verder nog tips heeft?
Heb deze laptop ook gehad en aan het begin meteen een platte Lunatech 6 cel accu gekocht voor erbij, omdat ik die grote afbraak van het design vond doen. Deze accu werd bijna elke oplaadcyclus minder, ik heb toen mijn geld terug gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
tweede accu ook gehad,zelfde probleem.

Dat wordt dus terugsturen, ga maar op zoek naar een originele 6 cells accu ter vervanging van de huidige 9 cells accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
rambocus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 05:58:
tweede accu ook gehad,zelfde probleem.

Dat wordt dus terugsturen, ga maar op zoek naar een originele 6 cells accu ter vervanging van de huidige 9 cells accu.
Lastig probleem. Ik gebruik nog steeds de originele 9-cell accu, maar die houd het zonder netspanning nog maar een paar minuten vol.

Ik hoop dat er een vervangende accu gevonden wordt, want deze laptop doet nog steeds alles wat ik er van verlang. Dat is meestal 3D tekenwerk in Archicad en renderen in Artlantis in de meest recente versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Niet online
Deze 9-cel accu werkt bij mijn L702/X al een paar maanden uitstekend.
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/kGaHQm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Hermarcel schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 23:48:
Deze 9-cel accu werkt bij mijn L702/X al een paar maanden uitstekend.
[afbeelding]
foto is een beetje onduidelijk, maar welke is het precies en waar gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Niet online
het is een 2-power 11.1V 7800mAh. Ik kan niet meer terugvinden waar ik hem besteld heb :$ maar het is een nederlandse webwinkel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 16:49
Ik heb ook zo'n 2-power accu (7800mAh) besteld bij G. de Jongh. Deze werkt echter niet helemaal naar behoren, hij laadt tot 49% op, geeft dan een tijd "plugged in, not charging" aan en springt dan naar 100% geladen. Als ik de netstroom afschakel springt de indicator vrij snel naar 50% en een resterende tijd van ongeveer 1h40m. Ik dacht eerst dat het misschien met de kalibratie van de batterij te maken had, maar het gedrag blijft identiek na een paar keer laden/ontladen. Ik meen dat ik 6 jaar geleden toch wel zo'n 3 uur met een volle accu kon werken, dus het lijkt erop dat de accu slechts "half" werkt. Geen idee hoe deze intern geschakeld is, zou het kunnen dat er 2 strings cellen parallel staat waarvan er dan één niet werkt?
Als ik op de indicator op de accu zelf klik geeft deze overigens nog wel een volle capaciteit aan, maar misschien meet deze niet over alle cellen van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Niet online
Een dikke drie uur is inderdaad wat ik te zien krijg bij 100% lading.
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste