Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Heb de laptop nu een aantal maanden op de zaak draaien, ben er erg tevreden over. Vind het alleen wel irritant dat de GT555 kaart het niet mogelijk maakt om zowel mijn laptopscherm als 2 externe schermen aan te sturen.

Heb hem nu op 2 externe schermen draaien:

- HDMI > DVI kabel @ 1920 x 1080
- Displayport > DVI converter @ 1920 x 1080

Maar dat scherm op de laptop zelf aan krijgen lukt dus niet :X Heeft verder ook geen zin om bij mijn werk om een USB scherm of een adapter te gaan lopen zeuren want dat krijg ik er toch niet doorheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb windows 8 geinstalleerd alles doet goed, alleen is tijden het opstarten het scherm 4 seconden zwart, met een muis cursor. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Vlassie1980 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:36:
Heb de laptop nu een aantal maanden op de zaak draaien, ben er erg tevreden over. Vind het alleen wel irritant dat de GT555 kaart het niet mogelijk maakt om zowel mijn laptopscherm als 2 externe schermen aan te sturen.

Heb hem nu op 2 externe schermen draaien:

- HDMI > DVI kabel @ 1920 x 1080
- Displayport > DVI converter @ 1920 x 1080

Maar dat scherm op de laptop zelf aan krijgen lukt dus niet :X Heeft verder ook geen zin om bij mijn werk om een USB scherm of een adapter te gaan lopen zeuren want dat krijg ik er toch niet doorheen :P
Er kunnen maximaal 2 schermen tegelijk worden aangestuurd, maakt niet uit welke combinatie, maar max 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Sinds een week problemen met het opladen van de accu (herkent de netoplader niet, dus wilt niet opladen (krijgt wel stroom)), Dell zei eerst dat dit aan de netoplader lag, dus nieuwe netoplader gekregen, maar blijkbaar heeft dit niet geholpen.

Problemen worden steeds erger, af en toe wilt die helemaal niet meer opladen, (zelfs niet stroom meer leveren). Na het checken van de AC port, lijkt dit ding helemaal los te zitten? Ik heb de laptop niet open gemaakt. Hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gQk3Q.jpg

Volgens mij is de AC port helemaal naar achter komen te zitten, waardoor de stekker dus niet meer wilt connecten, meerdere mensen hier last van gehad? Nu moet ik af en toe met de stekker wat bewegen om hem wel te laten opladen, af en toe ben ik best wel lang aan het prutsen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Bensimpel op 25-12-2012 01:31 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 16:56

PCR

De verbinding met de oplader blijft een zwak punt van deze laptops... bij mij gaat het nog goed maar ik ben ook benieuwd voor hoe lang.

Ik zou de XPS gewoon even openschroeven en kijken of je het zelf vast kunt zetten al dan niet met een soldeerbout. Helemaal top wordt het nooit.

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:43
Zijn er mensen die ervaring hebben met het vervangen van hun wifi kaartje? Ik ben niet tevreden over het ontvangst van de XPS, het is ongeveer de helft van wat ik op mijn Iphone of andere apparaten haal. Ook valt het signaal na een paar meter compleet weg, op andere apparaten heb ik wel in het hele huis ontvangst. Er zit een Intel Centrino N1000 kaartje in. Suggesties voor wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Niet online
ik heb er een N6235 ingezet omdat ik naar 5GHz wilde ivm drukte in de 2.4GHz band. Bovendien doet mijn BlueTooth muis het nu ook op mijn XPS17.

Draait perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die problemen hebben in win 8 met hun apps. Als ik sommige apps opstart dan willen ze maar niet laden en bij sommige apps gaat het dan wel weer. Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/14/laadprobleem.png/ Heeft iemand hier een oplossing voor.

De oplossing is gevonden blijkbaar volstaat het niet om mcafee gewoon te verwijderen maar moet je de verwijdertoool van de site halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51
Hmmm, Windows 8 Pro maar eens geinstalleerd als hoofd OS vanavond.

Nu vroeg ik me af is er al een goede driver voor de touchpad? Hier in het forum zie ik bij de laatste reactie dat de "left swype" niet lekker werkt.

Dell zelf heeft geen suggesties:
http://www.dell.com/suppo...nlbsdt1/Product/xps-l702x

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:54
gisteren nog de laatst nieuwe van de fabrikant geïnstalleerd, nog geen beperkingen tegen gekomen.

http://www.synaptics.com/resources/drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
iets anders: de eSata poort onder windows 8.

Als ik een telefoon laat laden aan de eSata/usb poort onder windows 7 en ik zet de laptop in standby/slaap, blijft de eSata/usb poort de telefoon laden.
Onder windows 8 is dat niet het geval. ??

Ben ik de enige?

*edit:
Nee, ik ben schijnbaar niet de enige. Probleem doet zich trouwens alleen voor wanneer de laptop in 'sleep' staat ('hybernate' weet ik niet, gebruik ik niet meer). Wanneer de laptop helemaal uit staat werkt PowerShare gewoon zoals het hoort.

Probleem doet zich voor bij meerdere modellen van Dell onder Windows 8.

[ Voor 38% gewijzigd door guapper op 31-12-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Met de installatie van Windows 8 Pro is ook mijn fan probleem terug. :( Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik ongeveer een jaar geleden de XPS 17 gekocht en gebruik hem elke dag intensief naar volle tevredenheid. Deze zomer heb ik Ubuntu geïnstalleerd, eerst 12.04 en een tijdje terug 12.10.
Op dit moment heb ik een dual-boot Ubuntu 12.10 en Windows 7 waarbij Windows 7 standaard als eerste gekozen is. Nu wil ik graag updaten naar Windows 8, samen met deze update zou ik ook graag Ubuntu en de bijgeleverde GRUB-bootloader verwijderen en de 100GB die ik aan Ubuntu heb toegewezen terug krijgen,
Ik heb zelf op internet wat gezocht en kwam niet erg veel verder. Hoe zou ik dit aan kunnen pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Back-up maken van je belangrijke data, Windows 8 DVD of USB stick erin, dan de laptop aan met F12 booten naar de DVD of USB stick, als je niet voor upgrade kiest maar voor een volledige installatie, kan je op een gegeven moment partities weggooien, verwijderen, samenvoegen en dan formatteren en installeren. Zorg wel dat je geen data kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:19:
Back-up maken van je belangrijke data, Windows 8 DVD of USB stick erin, dan de laptop aan met F12 booten naar de DVD of USB stick, als je niet voor upgrade kiest maar voor een volledige installatie, kan je op een gegeven moment partities weggooien, verwijderen, samenvoegen en dan formatteren en installeren. Zorg wel dat je geen data kwijt raakt.
Ah oke, maar ik hoef om de Linux partitie te formatteren en samentevoegen met mijn Windows partitie niet ook de Windows partitie te formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Na een half jaar is het eindelijk zover. Het eerste wat stuk is. En dat terwijl ik het nooit gebruik. Na het proberen te branden met de dvd brander is het klaar. Hij leest nu geen dvd's cd's of iets meer. En maakt er soort van kloppend geluid en en herrie. Contact opnemen met Dell dan maar?

EDIT:

Overigens probeer ik een schone versie van w8 erop te zetten doormiddel van een USB met de windows 7 usb maker gebeuren.. Alleen geeft hij na het installeren en opnieuw opstarten aan dat het BOOT MCD bestandje ontbreekt.. Ook een leuke

[ Voor 30% gewijzigd door Denzis op 05-01-2013 17:14 ]

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devilan schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:30:
[...]

Ik speel Fary Cry 3 zelf op custom settings waarbij ik textures op High heb staan en de rest op medium. Vsync staat op 1 Frame en ondanks dat Full-HD te doen is heb ik die toch terug geschroefd naar 1600x900, omdat dat wat soepeler draaide. DX heb ik ook op 9 gezet, want 11 vind hij ook niet echt leuk.

Dit geheel zorgt ervoor dat het toch zeker goed speelbaar is. Een precieze aantal frames weet ik niet, ik denk ergens rond de 30 - 50 (afhankelijk van de locatie, drukte etc uiteraard) op 1600*900 en zo rond de 25-30 op Full-HD

Verder heb ik qua specs bijna precies hetzelfde als jij in mijn XPS, alleen 8 GB ram i.p.v. 16. Verder gebruik ik de laatste beta driver van NVidia en ik had het idee dat het geheel daar ook net wat soepeler door ging draaien.
Ik speel hier ook Far Cry 3 maar dan wel op full-HD en medium (gt555m) , Vsync op 1 laatste stable drivers.
Werkt prima, zelfs op medium is het detail indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 14:08

Wirehub

Blaat

[quote]Denzis schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:12:
Na een half jaar is het eindelijk zover. Het eerste wat stuk is. En dat terwijl ik het nooit gebruik. Na het proberen te branden met de dvd brander is het klaar. Hij leest nu geen dvd's cd's of iets meer. En maakt er soort van kloppend geluid en en herrie. Contact opnemen met Dell dan maar?

dat heb ik ook gehad, lag bij mij aan het type dvd's , daarna nooit meer gehad eigenlijk _/-\o_

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Jumpman schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 09:26:
Met de installatie van Windows 8 Pro is ook mijn fan probleem terug. :( Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Omschrijving fanprobleem??

Ik heb een 2630QM cpu, met verder dezelfde setup als jij in je onderschrift hebt staan.

Zo nu en dat gaat de fan even wat harder lopen, is dat wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Denzis schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:12:

EDIT:

Overigens probeer ik een schone versie van w8 erop te zetten doormiddel van een USB met de windows 7 usb maker gebeuren.. Alleen geeft hij na het installeren en opnieuw opstarten aan dat het BOOT MCD bestandje ontbreekt.. Ook een leuke
Wat ik had toen ik Windows 8 Pro X64 vanaf USB ging installeren, is dat deze geen System Reserved Partition maakt (Bij Windows 7 is deze 100MB, bij Windows 8 250MB). Als ik met een DVD installeer gaat het wel goed. Ik had dit hier nog niet gepost, omdat ik niet wist of dit systeem specifiek zou zijn.
guapper schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:30:
[...]

Omschrijving fanprobleem??

Ik heb een 2630QM cpu, met verder dezelfde setup als jij in je onderschrift hebt staan.

Zo nu en dat gaat de fan even wat harder lopen, is dat wat je bedoelt?
Ik bedoel het hak op de tak aanspringen van de systeem fan, eerder in deze topics is dit ook al ter sprake gekomen met Windows 7. Bij "clean install" van Windows 7 was het weg bij mij, misschien dat ik Windows 8 Pro nog een keer ga installeren en dat het dan wel weg is.

[ Voor 23% gewijzigd door Jumpman op 06-01-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Wirehub schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:11:
[quote]Denzis schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:12:

dat heb ik ook gehad, lag bij mij aan het type dvd's , daarna nooit meer gehad eigenlijk _/-\o_
ik gebruik al jaren platinum dvds. Ging altijd goed. Heb hiervoor in de tijd dat ik deze lap heb 8 dvdtjes gebrand.

Heeft dell een nieuwe bij jou ingebouwd?

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 07:51
Heb mijn Dell XPS L702X nu ruim anderhalf jaar in bezit. Zeer tevreden en nooit problemen gehad.
Nu heb ik door een ongelukje een scheur in mijn scherm. Ik wil graag een nieuw scherm bestellen. Destijds heb ik bij de configuratie van mijn laptop voor een 1600x900 scherm gekozen, omdat ik de meerprijs van een 1080 scherm te hoog vond.

Is het mogelijk nu alsnog een 1920x1080 scherm te bestellen en deze er in te laten zetten? Of werkt dit niet, omdat videokaart enz. op de andere resolutie zijn afgesteld?
Betreft een Core i5 processor met NVidia GT 550M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Als mijn scherm uit gaat, begint hij naar 2 minuten echt hard te blazen.
Als het scherm weer aanspringt door muis of toets, blaast hij 1 minuut door en gaat hij weer langzamer blazen.
Ik kan niet echt achterhalen wat het is. Er lijkt iets te gebeuren als hij idle staat.

SSD schrijf + HDD
Systeem: windows 8
Beveiliging: windows defender
Bios: A19

Iemand deze problemen ook? of weet iemand wat en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
JohanPG schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:25:
Heb mijn Dell XPS L702X nu ruim anderhalf jaar in bezit. Zeer tevreden en nooit problemen gehad.
Nu heb ik door een ongelukje een scheur in mijn scherm. Ik wil graag een nieuw scherm bestellen. Destijds heb ik bij de configuratie van mijn laptop voor een 1600x900 scherm gekozen, omdat ik de meerprijs van een 1080 scherm te hoog vond.

Is het mogelijk nu alsnog een 1920x1080 scherm te bestellen en deze er in te laten zetten? Of werkt dit niet, omdat videokaart enz. op de andere resolutie zijn afgesteld?
Betreft een Core i5 processor met NVidia GT 550M.
Je kan met Dell bellen, wat er mogelijk is. Wat betreft videokaart en behuizing is er geen probleem.
Toniii schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:14:
Als mijn scherm uit gaat, begint hij naar 2 minuten echt hard te blazen.
Als het scherm weer aanspringt door muis of toets, blaast hij 1 minuut door en gaat hij weer langzamer blazen.
Ik kan niet echt achterhalen wat het is. Er lijkt iets te gebeuren als hij idle staat.

SSD schrijf + HDD
Systeem: windows 8
Beveiliging: windows defender
Bios: A19

Iemand deze problemen ook? of weet iemand wat en hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb alles hetzelfde als jou, behalve mijn BIOS is A16. Ik zal het eens in de testen.

[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 11-02-2013 21:25 ]

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:10
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:03:
[...]

Ik speel hier ook Far Cry 3 maar dan wel op full-HD en medium (gt555m) , Vsync op 1 laatste stable drivers.
Werkt prima, zelfs op medium is het detail indrukwekkend.
Dat lukt mij dus voor geen meter. Ik heb ook de GT555M, en pas wanneer ik alles op low zet is het enigszins speelbaar (30 fps). Zet ik de instellingen hoger, dan zit ik rond de 20 fps, niet echt speelbaar dus. Ik heb de laatste beta-drivers, maar met de stable drivers merkte ik geen verschil.

Daarnaast heb ik problemen met het uitzetten van het touchpad met Fn+F3. De touchpad-drivers van Dell geinstalleerd en Quickset, maar er gebeurt niks. Het lampje gaat wel branden, maar het touchpad blijft aan. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Jeff282 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:21:
[...]

Dat lukt mij dus voor geen meter. Ik heb ook de GT555M, en pas wanneer ik alles op low zet is het enigszins speelbaar (30 fps). Zet ik de instellingen hoger, dan zit ik rond de 20 fps, niet echt speelbaar dus. Ik heb de laatste beta-drivers, maar met de stable drivers merkte ik geen verschil.

Daarnaast heb ik problemen met het uitzetten van het touchpad met Fn+F3. De touchpad-drivers van Dell geinstalleerd en Quickset, maar er gebeurt niks. Het lampje gaat wel branden, maar het touchpad blijft aan. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Geen idee eerlijk gezegd, maar lijkt mij echt een software/driver probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Jeff282 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:21:
[...]

Als je Far Cry 3 niet goed draaiend krijgt, dan is er iets aan de hand met je software, gezien je een identieke(!?) configuratie als ons hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Jumpman schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:26:
[...]

Als je Far Cry 3 niet goed draaiend krijgt, dan is er iets aan de hand met je software, gezien je een identieke(!?) configuratie als ons hebt.
Ik begrijp het ook niet. Ik heb net nog even naar de instellingen gekeken, als ik de resolutie op 1366*768 zet en alle settings op low, dan ligt mijn fps rond de 55-60. Absoluut speelbaar, alleen niet echt mooi..

Ik had de resolutie op 1600*900 staan, daarmee behaalde ik ongeveer een 30 fps.

[ Voor 7% gewijzigd door ChokingHazard op 18-02-2013 11:28 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

• ChrisLNFF
Hoe krijg ik de icoontjes terug die aangeven wanneer het geluid en helderheid (Fn+F4 of F5, F11+ F12) gewijzigd wordt? Na de installatie van een SSD is dit nu niet het geval. bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:14
Ik heb de DELL XPS 702

Inmiddels al iets meer dan een jaar in gebruik, maar nu opeens gaat de fan loeihard draaien, terwijl er geen programma's meer draaien dan alleen windows 7. Er komt een behoorlijke hitte uit, in mijn ogen niet nodig gezien er geen zware programma''s draaien.

Ook viel het mij op dat er bij programma een nieuwe programma is bijgekomen, namelijk 3d Navision. Maar ik heb geen 3D scherm. Het is gewoon met de gt550 video kaart.

Ik heb het idee dat er verkeerde drivers automatisch geladen zijn, maar ik heb al de laatste nieuwe geïnstalleerd van dell site, en ook een paar oudere geprobeerd, maar het bied geen oplossing.

Iemand soms ideeën en of oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Als je geen 3D scherm hebt, hoef je 3D vision ook niet te installeren. Dat kun je selecteren als je je drivers gaat installeren. Als je voor 'aangepaste installatie' kiest, krijg je een tabel met de onderdelen die worden geïnstalleerd. Als je het vinkje bij 3D Vision weghaalt, installeert hij het ook niet mee. Ik zou je alleen niet kunnen zeggen of je dat kan door de setup gewoon opnieuw te starten, of dat je eerst je drivers moet verwijderen en dan opnieuw moet installeren.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Je kunt gewoon de nieuwste driver gebruiken, die enkele berichten eerder is gepost. Het programma Navision heeft niets met de werking van de driver te maken. Navision is professionele software, die o.a. kan doen wat Outlook doet en meer. Zoek maar eens via Google.
Als de nieuwe driver is geinstalleerd, kan de fan beter werken.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 12:15
Bensimpel schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 01:29:
Sinds een week problemen met het opladen van de accu (herkent de netoplader niet, dus wilt niet opladen (krijgt wel stroom)),..... het prutsen 8)7
PCR schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 12:59:
De verbinding met de oplader blijft een zwak punt van deze laptops... .... het nooit.
Ik had hetzelfde probleem, bij mij hebben ze onder garantie de poort vervangen (blijkt dat initeel deze poort te ver uitsteekt waardoor je deze kapot duwd met kabel aansluiten). Dit loste mijn probleem niet op. De 2e keer (week later) kwamen ze langs en hebben ze mijn hele moederbord vervangen. Dit lost het probleem van niet herkennen heel even op. Maar daarna was het weer pet. Bleek dat mijn adapter zelf kortsluiting intern maakte. Gelukkig had de monteur een nieuw blok achtergelaten. Dat werkt nu weer naar behoren. Bij deze versie van de XPS 702 lijkt het echt een groot probleem te zijn. De monteur had het over 8/10 problemen met de XPS 17 l702 die hij had waren aansluiting / moederbord problemen met de adapter.

ps. zelf dit ding vervangen moet je je hele laptop overhoop halen, voordat je er bij kan moet het hele frame los (moederbord los van laptop). Erg lastig (veel werk) wat ik zo gezien heb bij de 1e monteur.

[ Voor 8% gewijzigd door NoFearWizz op 01-03-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hmmm, toch maar eens kijken of ik garantie kan bijkopen, ik heb hem bijna een jaar (en ik weet de wettelijke garantie is twee jaar). ik gebruik mijn L702X bijna dag en nacht.

Voor mij is het een perfecte laptop (reis bijna nooit ermee), zeer goed scherm, touchpad en toesenbord, twee HDD/SSD bays en vier DDR3 slots. De grote nadelen zijn toch wel: de 9-cell accu maakt de laptop lomp en doet afbraak van het design, de fans bij de 3D versie, de USB 3.0 ondersteuning/chip en de adapter poort.

Edit: Hmmm, garantie al verlopen op de dag dat deze verzonden is, dat gaat gaat snel bij Dell. Ook helemaal geen twee jaar garantie dus? Ik mag er toch wel vanuit gaan dat een laptop twee tot en met drie jaar mee gaat? Een garantie geval in dit tweede jaar gaat waarschijnlijk veel getouwtrek opleveren?

[ Voor 23% gewijzigd door Jumpman op 01-03-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Jumpman schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:11:
Hmmm, toch maar eens kijken of ik garantie kan bijkopen, ik heb hem bijna een jaar (en ik weet de wettelijke garantie is twee jaar). ik gebruik mijn L702X bijna dag en nacht.

Voor mij is het een perfecte laptop (reis bijna nooit ermee), zeer goed scherm, touchpad en toesenbord, twee HDD/SSD bays en vier DDR3 slots. De grote nadelen zijn toch wel: de 9-cell accu maakt de laptop lomp en doet afbraak van het design, de fans bij de 3D versie, de USB 3.0 ondersteuning/chip en de adapter poort.

Edit: Hmmm, garantie al verlopen op de dag dat deze verzonden is, dat gaat gaat snel bij Dell. Ook helemaal geen twee jaar garantie dus? Ik mag er toch wel vanuit gaan dat een laptop twee tot en met drie jaar mee gaat? Een garantie geval in dit tweede jaar gaat waarschijnlijk veel getouwtrek opleveren?
Mocht er iets gebeuren met je laptop, Dell bellen, en meestal voor een euro of 40 a 50 laten ze een monteur komen om je probleem op te lossen, EN heb je weer een jaar garantie. (plus garantie op de reparatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:14
Jeff282 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:50:
Als je geen 3D scherm hebt, hoef je 3D vision ook niet te installeren. Dat kun je selecteren als je je drivers gaat installeren. Als je voor 'aangepaste installatie' kiest, krijg je een tabel met de onderdelen die worden geïnstalleerd. Als je het vinkje bij 3D Vision weghaalt, installeert hij het ook niet mee. Ik zou je alleen niet kunnen zeggen of je dat kan door de setup gewoon opnieuw te starten, of dat je eerst je drivers moet verwijderen en dan opnieuw moet installeren.
Er kwam echt een enorme hoeveelheid hitte uit te laptop. heb hem zelfs buiten in de vrieskou gezet omdat ik bang was dat het te heet zou worden. Velen driver opnieuw geïnstalleerd, en toen kwam ik een bluetooth driver tegen. En dacht nog, ding heeft toch geen bluetooth ofwel?

Bestandje heet Ihelper.exe deze in veilige w7 modus verwijdert, en whola, geen hete lucht meer. Lekker rustig en koeltjes doet hij zijn werk zoals ik gewend ben. Maar hoe het daar komt is mij een raadsel, mailwarebytes anti malware zou dit toch tegen moeten houden?

Maar als hij moet koelen, pffff, je word echt gek van de herrie, het werkt behoorlijk op de zenuwen zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
ChrisLNFF schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:11:
Hoe krijg ik de icoontjes terug die aangeven wanneer het geluid en helderheid (Fn+F4 of F5, F11+ F12) gewijzigd wordt? Na de installatie van een SSD is dit nu niet het geval. bvd!
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dell Quickset voor jouw systeem installed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
dolby schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:54:
[...]

Na het uitpakken krijg ik een foutmelding: dit systeem wordt niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gamma_ed schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:02:
Ik heb de DELL XPS 702

Inmiddels al iets meer dan een jaar in gebruik, maar nu opeens gaat de fan loeihard draaien, terwijl er geen programma's meer draaien dan alleen windows 7. Er komt een behoorlijke hitte uit, in mijn ogen niet nodig gezien er geen zware programma''s draaien.

Ook viel het mij op dat er bij programma een nieuwe programma is bijgekomen, namelijk 3d Navision. Maar ik heb geen 3D scherm. Het is gewoon met de gt550 video kaart.

Ik heb het idee dat er verkeerde drivers automatisch geladen zijn, maar ik heb al de laatste nieuwe geïnstalleerd van dell site, en ook een paar oudere geprobeerd, maar het bied geen oplossing.

Iemand soms ideeën en of oplossingen?
Dit probleem heb ik soms ook, mijn buurman op de zaak heeft exact dezelfde XPS maar die draait zeker niet zo hard als de mijne. Mijn fan is een tijdje terug ook al vervangen omdat de eerste fan begon aan te lopen en de laptop echt begon te gillen.

Is er een manier om dat fan noise te onderdrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
dolby schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:54:
[...]

Even via de cd een install gedaan, werkt nu weer. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Vlassie1980 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:21:
[...]

Dit probleem heb ik soms ook, mijn buurman op de zaak heeft exact dezelfde XPS maar die draait zeker niet zo hard als de mijne. Mijn fan is een tijdje terug ook al vervangen omdat de eerste fan begon aan te lopen en de laptop echt begon te gillen.

Is er een manier om dat fan noise te onderdrukken?
- 10°C na repaste met AS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Laatst online: 17:02
Wie weet of de XPS17 deze schijf kan hebben?
Het gaat me om de hoogte.

pricewatch: Western Digital Green WD20NPVT, 2TB

Deze schijf schijnt een hoogte te hebben van 15mm en ik kan nergens terug vinden of de HDD bays hoog genoeg zijn voor deze schijf.

En ja...ik heb manuals doorgelezen en veel gegoogled.

[ Voor 4% gewijzigd door toxict op 19-03-2013 22:47 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:00
@toxict, helaas, die is helaas te hoog voor de XPS 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
RollieBollie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:24:
@toxict, helaas, die is helaas te hoog voor de XPS 17.
Weet jij toevallig waar ik de hoogte info kan vinden van deze machine?
En of wat is de maximale hoogte wat er wel in kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 00:00
Yep, 9,5 mm is de maximale hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armand4u
  • Laatst online: 08-07-2022
Ik ben in het bezit van een L702X echter is mijn F2 toets losgeraakt. Die heb ik ergens veilig opgeborgen totdat ik tijd had om hem weer netjes vast te klikken (ging niet zo 1, 2, 3)
Natuurlijk ben ik mijn toets inmiddels kwijt 8)7 ...
Nu kan ik bij Dell netjes een nieuw toetsenbord bestellen a € 175,05 (zonder monteur, afhalen)
of op zoek naar iemand met een toetsenbord over of een defecte laptop. Nu weet ik dat hier best veel mensen naderhand een blacklit toetsenbord hebben ingebouwd dus vroeg ik mij af of er wellicht nog een lezer is die het originele toetsenbord ergens laat wegroesten op zolder...
Andere tips over hoe ik dit enigsinds goedkoop kan oplossen hoor ik graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Armand4u schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:09:
Ik ben in het bezit van een L702X echter is mijn F2 toets losgeraakt. Die heb ik ergens veilig opgeborgen totdat ik tijd had om hem weer netjes vast te klikken (ging niet zo 1, 2, 3)
Natuurlijk ben ik mijn toets inmiddels kwijt 8)7 ...
Nu kan ik bij Dell netjes een nieuw toetsenbord bestellen a € 175,05 (zonder monteur, afhalen)
of op zoek naar iemand met een toetsenbord over of een defecte laptop. Nu weet ik dat hier best veel mensen naderhand een blacklit toetsenbord hebben ingebouwd dus vroeg ik mij af of er wellicht nog een lezer is die het originele toetsenbord ergens laat wegroesten op zolder...
Andere tips over hoe ik dit enigsinds goedkoop kan oplossen hoor ik graag _/-\o_
een backlit is zelfs goedkoper op Ebay
http://www.ebay.nl/sch/i....usc=L702X+keybaord&_rdc=1

Marktplaats

http://www.marktplaats.nl...BU0M1q4v1ebp1s1FzO1x1JhQs

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespawn80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-04 16:11
Ik heb de L702X nu iets meer dan 2 jaar in mijn bezit en nog steeds super tevreden mee.
Ondertussen ook een geheugen upgrade gedaan (nu 12GB) en een samsung 830 erin gezet.
Nu heb ik echter sinds 2 dagen een apart probleem:
Tijdens het opstarten zie ik helemaal niets meer. Geen bios, geen win7 opstartlogo, niets.
Maar nu het vreemde: Vanaf het logon screen van windows is alles weer perfect!
Een bios-upgrade gedaan naar A19, liep op zich perfect, maar tijdens het updaten ook een zwart scherm.
Op een externe monitor is de bios wel te zien maar op de laptop zelf dus niet.
Ook de installer van openelec die ik op een usb-stick heb staan laat niets zien. (ook wel als ik switch naar externe monitor)
Openelec zelf (op andere usb stick) laat ook pas beeld zien vanaf het menu.
Op een of andere vreemde manier kan de laptop alleen grafische omgevingen laten zien?
Dell support gebeld (aardige, helpzame meneer) maar ook die snapte er niets van, zouden het wel doorspelen en evt laten weten of men iets kan betekenen.
Het enige wat ik denk te zien is tijdens het opstarten een dunne witte lijn die snel beweegt en hooguit een seconde ofzo in beeld is.

Iemand ideeën? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Ik heb een backlit geinstalleerd en heb dus nog ergens nieuw in doos die originele liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
thespawn80 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:14:
Ik heb de L702X nu iets meer dan 2 jaar in mijn bezit en nog steeds super tevreden mee.
Ondertussen ook een geheugen upgrade gedaan (nu 12GB) en een samsung 830 erin gezet.
Nu heb ik echter sinds 2 dagen een apart probleem:
Tijdens het opstarten zie ik helemaal niets meer. Geen bios, geen win7 opstartlogo, niets.
Maar nu het vreemde: Vanaf het logon screen van windows is alles weer perfect!
Een bios-upgrade gedaan naar A19, liep op zich perfect, maar tijdens het updaten ook een zwart scherm.
Op een externe monitor is de bios wel te zien maar op de laptop zelf dus niet.
Ook de installer van openelec die ik op een usb-stick heb staan laat niets zien. (ook wel als ik switch naar externe monitor)
Openelec zelf (op andere usb stick) laat ook pas beeld zien vanaf het menu.
Op een of andere vreemde manier kan de laptop alleen grafische omgevingen laten zien?
Dell support gebeld (aardige, helpzame meneer) maar ook die snapte er niets van, zouden het wel doorspelen en evt laten weten of men iets kan betekenen.
Het enige wat ik denk te zien is tijdens het opstarten een dunne witte lijn die snel beweegt en hooguit een seconde ofzo in beeld is.

Iemand ideeën? :?
Dit klinkt alsof de laptop boot op de DisplayPort of HDMI uitgang. Misschien kan je de DisplayPort en de HDMI interface uitzetten (op het externe scherm, dan :?) in de BIOS, misschien boot hij dan meteen vanaf het interne scherm? Zorg in iedergeval wel dat je ten allen tijde weer in je BIOS kan komen, niet dat je opeens ook een corrupt OS hebt en helemaal nooit meer beeld krijgt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Laatst online: 18-08 10:48
Ik zou een dell u2713hm willen aansluiten op de xps 17.
Dit kan enkel via display port geloof ik? (om hoge resolutie te krijgen)

Moet ik dan een adapter kopen van mini displayport naar displayport voor deze monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
DorkoTheBeast schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:51:
Ik zou een dell u2713hm willen aansluiten op de xps 17.
Dit kan enkel via display port geloof ik? (om hoge resolutie te krijgen)

Moet ik dan een adapter kopen van mini displayport naar displayport voor deze monitor?
Gewoon DisplayPort Male naa Male is voldoende lijkt me. Op de Dell XPS 17 zit een gewone DisplayPort aansluiting, op de Dell Monitor U2713HM ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 16-05-2013 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Laatst online: 18-08 10:48
Ben je zeker? Volgens mij is dit toch een mini displayport op de XPS 17? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
DorkoTheBeast schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:32:
Ben je zeker? Volgens mij is dit toch een mini displayport op de XPS 17? :?
Sorry, Dell XPS 17 is mini DisplayPort. Let op! Niet alle kabels worden ondersteund. Welke wel, dat zou je even uit moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Kan iemand even iets proberen.
Als ik mijn android (nexus 4) instel als modem en met me XPS 17 inlog, en wil gaan browsen krijg ik een blauw scherm en sluit windows 8 af.
Bios: 19
Windows 8
Zag iets van irql-not-less-or-equal tijdens het blauwe scherm.
Ik heb met een andere laptop wel gewoon kunnen browsen met mn nexus 4 als modem.
Zou iemand even kunnen proberen of browsen met bovenstaande bios lukt als je gebruikt maakt van tethering van een android toetsel.
ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Laatst online: 00:14
Heb skype al een lange tijd niet meer gebruikt, maar ik heb nu bij skype dat de webcam het niet doet. Je krijg een laad icon (zo cirkel dat ronddraait net als bij een youtube filmpje die gaat laden). Heb al skype opnieuw geinstalleerd, zelf de drivers van de webcam opnieuw geinstalleerd (de nieuwste van de dell site,maar die waren eigenlijk al geinstalleerd). Niks heeft geholpen. Heb wel via de dell software gewoon goed beeld. En in skype zie ik ook de instellingen die bij de dell software heb aangepast en als ik het naar de default waardes zet zie ik die ook weer terug in skype. Heb ook al opnieuw opgestart, maar dat heeft ook geen effect. Heeft iemand anders ook dit probleem en is het opgelost? Op internet kwamen de handelingen die ik uitgevoerd heb tegen, maar bij mij heeft dit geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Calamor schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:38:
Heb skype al een lange tijd niet meer gebruikt, maar ik heb nu bij skype dat de webcam het niet doet. Je krijg een laad icon (zo cirkel dat ronddraait net als bij een youtube filmpje die gaat laden). Heb al skype opnieuw geinstalleerd, zelf de drivers van de webcam opnieuw geinstalleerd (de nieuwste van de dell site,maar die waren eigenlijk al geinstalleerd). Niks heeft geholpen. Heb wel via de dell software gewoon goed beeld. En in skype zie ik ook de instellingen die bij de dell software heb aangepast en als ik het naar de default waardes zet zie ik die ook weer terug in skype. Heb ook al opnieuw opgestart, maar dat heeft ook geen effect. Heeft iemand anders ook dit probleem en is het opgelost? Op internet kwamen de handelingen die ik uitgevoerd heb tegen, maar bij mij heeft dit geen effect.
Ik had ook dat soort problemen met Skype. Dus aan de slag met andere drivers. Kreeg wel beeld , maar stond op z'n kop. Toen heb ik een oudere versie genomen en nu werkt alles weer zoals van ouds. Versie 5.10.0.116 draait bij mij perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door Embryo1 op 03-07-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Heeft iemand nog tips om USB3 aan de praat te krijgen? Heb de laatste drivers van Dell maar maakt niet uit in welke poort ik 'm prik hij blijft maar met 25MB/s kopieren (en Windows geeft de melding dat er een snellere poort beschikbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Doen die poorten het dan uberhaupt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Jawel, alle poorten werken gewoon, alleen als je een USB3 HDD aansluit krijg je de melding "Er zijn snellere poorten beschikbaar bla bla".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hier klappen ze er gewoon uit na een tijdje, dus ik heb ze al opgegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik heb gelukkig 7 jaar garantie dus ik wil wel gewoon 7 jaar lang een goede laptop :P Ik zal Dell maar eens mailen, misschien is er inmiddels eens een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:15:
[...]

Ik had ook dat soort problemen met Skype. Dus aan de slag met andere drivers. Kreeg wel beeld , maar stond op z'n kop. Toen heb ik een oudere versie genomen en nu werkt alles weer zoals van ouds. Versie 5.10.0.116 draait bij mij perfect.
Zeer goede tip! Ik ben twee dagen aan het klooien geweest en het werkte nog steeds niet. Teneinde raad Dell support gebeld die vervolgens dezelfde stappen deed als ik had gedaan. Anderhalf uur verder werkte het nog steeds niet.
Met het verwijderen van de recente versie van Skype en het installeren van versie 5.10.0.116 werkte het direct weer.

Dank en groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Megamind schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:08:
Ik heb gelukkig 7 jaar garantie dus ik wil wel gewoon 7 jaar lang een goede laptop :P Ik zal Dell maar eens mailen, misschien is er inmiddels eens een oplossing voor.
Ik ben benieuwd, naar het antwoord van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Jumpman schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:53:
[...]

Ik ben benieuwd, naar het antwoord van Dell.
Het antwoord is natuurlijk triest, moest eerst diagnostiek uitvoeren, kwam erachter dat m'n geheugen niet goed was :P Hebben ze direct nieuw geheugen gestuurd terwijl ik er zelf een ander setje had ingezet, mafkezen :P

Daar kwam uiteraard niets naar voren, toen moest ik m'n bios updaten (A19). Had ik al gedaan dus maakte niets uit. Nu moest ik mijn OS opnieuw installeren! Heb ik gedaan want dat moest eigenlijk toch gebeuren, dus gedaan, niets veranderd.

Terwijl ik dat heb teruggeschreven ben ik zelf maar wat gaan zoeken en kwam op deze site:
http://www.station-drivers.com/page/renesas.htm

Heb nu nieuwe firmware op de controller gezet én nieuwe drivers geïnstalleerd. Uiteraard "disable power saving" uitgezet in de USB3.0 tool en tot nu toe kopieer ik met ~150MB/s :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Nou het hoge woord is eruit hoor:
Verder heeft het antwoord wat langer geduurd dan anders omdat ik het uitvoerig heb besproken met mijn supervisor.

Na dit gesprek zijn we tot de conclusie gekomen dat het "works as designed".

Na het doorlopen van de stappen: bios, drivers en factory reset. Hebben we uitgesloten dat het hier om een defect gaat.

Hopende u zo voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,
Ik had een hoge pet van Dell, maar nu ga ik hard twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:59
Hoi mede XPS bezitters en geinteresseerden!
Ik blief uw hulp!

Sedert 1,5 jaar heb ik een Xps17 L702x (2760qm GT555m 3gb).
alles liep altijd redelijk als een zonnetje, ik heb alleen altijd met wisselende mate van succes gebruik kunnen maken van mn usb 3,0 poorten (daughterbordje is vervangen ooit als ik me niet vergis, de tijd vliegt..)

Nu het volgende probleem; M'n xps17 loopt de laatste tijd geregeld vast. Het "opstartproces van het aanmelden" o.i.d. mislukte een paar weken geleden voor het eerst, mn account laadt erg traag, internet is trager dan ooit, en als ik mn geluidskaart (emu0404) in mn laptop via USB aansluit; complete lockup. geen ctrl alt del mogelijk, etcetera.

Ook deed ie dat gisteren tijdens het video editen, en kreeg ik dus een lock up.

Ik heb de bekende malwareverwijderaars er overheen laten draaien, maar ik vond vooral deze 2 rapporten interessant:

////////////////////////
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x0)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF800038E0BA0, 0xFFFFF8800A1A9D10, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.
/////////////

Hetzelfde verhaal nog eens,maar dan betreft het niet ntkrnlmp.exe maar "ntoskrnl.exe".
Ik heb wat gegoogled op deze dingen gerelateerd aan mijn issue, no luck so far..

Wie kan me helpen hiermee, ik ben niet heel eager om een clean install er overheen te draaien ivm opdrachten en files.

Alvast bedankt,
graag een PM als je me kan of wil helpen, bellen/whatsapp mag uiteraard ook.
alle tips zijn welkom, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

google eens op "ntoskrnl.exe bsod"

kwam deze tegen:
http://www.techsupportfor...krnl-exe-bsod-479380.html

misschien helpt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 07:51
Kan ik mijn 2 x 2GB RAM geheugen vervangen voor 2 x 4GB? Of gaat dit niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
JohanPG schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:06:
Kan ik mijn 2 x 2GB RAM geheugen vervangen voor 2 x 4GB? Of gaat dit niet werken?
Zou niet weten waarvoor niet. Er is ruimte voor 4 slots en max 32 gig geloof ik. iig 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Wat zijn bij jullie normaal de GPU temperaturen? Ik zit nu standaard op 54 - 65 graden (MSI afterburner) maar ik krijg nu last van een crashende driver en vaak blijft alles ook hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Megamind schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:55:
Wat zijn bij jullie normaal de GPU temperaturen? Ik zit nu standaard op 54 - 65 graden (MSI afterburner) maar ik krijg nu last van een crashende driver en vaak blijft alles ook hangen..
Ik draai ong ook met die temp. (HWmonitor)
Maar probeer de laatste nieuwe driver eens, die 18 juli is uitgekomen.
http://www.nvidia.co.uk/c....exe&lang=uk&type=GeForce M

Heb de 3D uitvoering met GT555M kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:29
Deze laptop heb ik sinds half augustus 2011 in mijn bezit. Hij is zakelijk aangeschaft en tot heden met veel plezier gebruikt, zowel zakelijk als privé. Nu doet hij het echter niet meer. Volgens een computerwinkel in de buurt is het moederbord kapot. Ik heb met Dell gebeld en zij kwamen niet met een andere oorzaak.

De service van Dell is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Omdat het een zakelijk product is vinden ze de garantie verlopen. Natuurlijk kun je daarvoor naar de rechter stappen, maar dat kost meer dan dat het oplevert. Hoewel ik wel verwacht in het gelijk te worden gesteld krijg je altijd maar een klein deel van de kosten van een procedure vergoed. De laptop is hooguit nog 600 euro waard, en het loont dus niet de moeite.

Als ik hierboven de opmerkingen goed begrijp is het echter 8 van de 10 keer een voedingsprobleem. Dat zou ook kunnen verklaren waarom hij binnen enkele seconden uitvalt.

Begrijp ik het -als niet deskundige- goed dat als de laptop even wat lampjes laat zien en er dan mee stopt niet perse een kapot moederbord heeft maar mogelijk een probleem met de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDDikkiedik schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:03:
Deze laptop heb ik sinds half augustus 2011 in mijn bezit. Hij is zakelijk aangeschaft en tot heden met veel plezier gebruikt, zowel zakelijk als privé. Nu doet hij het echter niet meer. Volgens een computerwinkel in de buurt is het moederbord kapot. Ik heb met Dell gebeld en zij kwamen niet met een andere oorzaak.

De service van Dell is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Omdat het een zakelijk product is vinden ze de garantie verlopen. Natuurlijk kun je daarvoor naar de rechter stappen, maar dat kost meer dan dat het oplevert. Hoewel ik wel verwacht in het gelijk te worden gesteld krijg je altijd maar een klein deel van de kosten van een procedure vergoed. De laptop is hooguit nog 600 euro waard, en het loont dus niet de moeite.

Als ik hierboven de opmerkingen goed begrijp is het echter 8 van de 10 keer een voedingsprobleem. Dat zou ook kunnen verklaren waarom hij binnen enkele seconden uitvalt.

Begrijp ik het -als niet deskundige- goed dat als de laptop even wat lampjes laat zien en er dan mee stopt niet perse een kapot moederbord heeft maar mogelijk een probleem met de voeding?
Wel vreemd dat van die garantie.
Normaal heb je 2 jaar garantie, dacht ik toch ?
Op onze firma hebben we ooit eens (~2012) een hardeschijf uit een Dell server defect gehad, ook bijna 2 jaar oud. Dell heeft de firma toen gewoon een andere onder garantie opgestuurd.

Op mijn werk heb ik dezelfde laptop, hij was eveneens defect aan het moederbord.
Mijn baas heeft hem laten herstellen.
Uiteindelijk ben ik daar toch niet zo tevreden over.

Je ziet dat het niet proper gedaan is. (schrammen op kast waar hij geopend werd + slecht uitlijning moederbord. ( waardoor de LAN poort praktisch onbruikbaar is (stekkertje knelt te hard))
Dell heeft ook de harddrive terug gezet naar datum aankoop, dit was NIET nodig.
Bovendien kochten de firma de laptop met Windows 7 Ultimate en nu zat er plots Professional op.
Had ik de eindklant geweest ik stuurde hem terug; maar de zaakvoerder deed dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Dat is inderdaad raar. Aan de telefoon zeiden ze dat er geen garantie meer was op deze laptop omdat hij zakelijk was gekocht zonder extra garantie te kopen. Ik zal ze vragen dat nog even schriftelijk te bevestigen. Als ik dan nog zin krijg om een procedure te beginnen dan kan ik dat altijd nog doen. Want volgens mij kan dit gewoon niet, ook niet bij een zakelijke klant.

Misschien dat voor de server wel een garantiecontract was afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDDikkiedik schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:46:
Dat is inderdaad raar. Aan de telefoon zeiden ze dat er geen garantie meer was op deze laptop omdat hij zakelijk was gekocht zonder extra garantie te kopen. Ik zal ze vragen dat nog even schriftelijk te bevestigen. Als ik dan nog zin krijg om een procedure te beginnen dan kan ik dat altijd nog doen. Want volgens mij kan dit gewoon niet, ook niet bij een zakelijke klant.

Misschien dat voor de server wel een garantiecontract was afgesloten?
Nee, voor de server is zeker geen garantie contract voor afgesloten. (= gierige baas)
Wettelijk heb je in gans Europa 2 jaar garantie, MAAR blijkbaar geld dit niet voor professionele consumenten in België: http://economie.fgov.be/n...garantiewet/#.Uf6ccJKpWi4
Wel een beetje gek wat een computer kan je bij de belastingaangifte niet in 1 jaar afschrijven, voor de belastingen is hij dus nog niet stuk :+

Als doel privé is geld het volgende:

1 jaar ProSupport en Next Business Day On-Site Service (daar betaal je voor & deze kan je verlengen)
1 jaar gewone garantie, (zijn ze verplicht te geven), dit betekend dat je jouw computer kan opsturen onder garantie. Ze komen dus thuis NIET langs, je moet zelf ook instaan voor het transport.

Als je de Dell NIET in de computer winkel hebt gekocht zal de computerwinkel je laptop NIET gratis herstellen. Kocht je hem daar wel, dan moet de computerwinkel je 2 jaar garantie geven en moet deze dus instaan voor het transport & montage van het moederbord. Doen ze dit niet dan zou ik daar nooit meer iets kopen want dan is het een slechte winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDDikkiedik schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:03:
Voor de rechter slepen om wat? Als je de laptop inderdaad zakelijk heb gekocht heb je geen extra rechten. Wat in de AV van dell staat is leidend.
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:44:
[...]

Nee, voor de server is zeker geen garantie contract voor afgesloten. (= gierige baas)
Wettelijk heb je in gans Europa 2 jaar garantie, MAAR blijkbaar geld dit niet voor professionele consumenten in België: http://economie.fgov.be/n...garantiewet/#.Uf6ccJKpWi4
Wel een beetje gek wat een computer kan je bij de belastingaangifte niet in 1 jaar afschrijven, voor de belastingen is hij dus nog niet stuk :+
Die rechten gelden inderdaad alleen bij business-to-consumer verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Dat is volgens mij niet juist. Ook bij zakelijke transacties geldt de wet, en die houdt in dat mensen deugdelijke producten moeten verkopen. Maar wanneer betrokkenen van mening verschillen over wat een deugdelijk product is dan moet de rechter daar toch de beslissing over nemen.

Of zie ik nu jurisprudentie over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'de wet' is echter voor business-to-consumer verkoop veel uitgebreider. Ik ken de exacte details niet, maar veel rechten zoals verpllichte garantie de eerste 6 maanden en wet koop op afstand zijn bij business-to-business verkoop geen dwingend recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Inderdaad. Maar dat wil nog niet zeggen dat je een computer kunt verkopen en dan zeggen: jammer dat hij het na anderhalf jaar niet meer doet, succes ermee!

Van een goede laptop mag je verwachten dat deze minstens vier jaar meegaat, technisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Kan iemand me hier even mee helpen?

Ik ga m'n XPS 17 verkopen en zou er een andere harde schijf in willen stoppen om daar gelijk W7 op te installeren met de benodigde drivers. Klaar voor de volgende gebruiker dus :).
Even ter info: ben een zeer tevreden gebruiker geweest van de laptop en heeft me totnutoe nog nooit in de steek gelaten :D. Ga me binnenkort een desktopje samenstellen aangezien ik de mobiliteit niet meer nodig acht van de laptop! ;)

Nu is mijn vraag.. dien ik eerst de bios te flashen naar A19 (laatste nieuwe) vooraleer ik W7 installeer of pas wanneer W7 is geïnstalleerd?
De logica lijkt me ook wel dat je geen drivers kan installeren vooraleer je W7 geïnstalleerd hebt, maar ik lees bepaalde dingen dat je eerst de bios dient te flashen? Zoja, hoe doe je dit dan? O.o

Even voor de zekerheid dat ik het navraag :).

Bedankt alvast!

[ Voor 15% gewijzigd door Agent 47 op 18-08-2013 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Energon schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 02:30:
Kan iemand me hier even mee helpen?

Ik ga m'n XPS 17 verkopen en zou er een andere harde schijf in willen stoppen om daar gelijk W7 op te installeren met de benodigde drivers. Klaar voor de volgende gebruiker dus :).

[..]
Als je er een andere schijf in kwakt, ben je de recovery (terug-naar-fabrieksinstellingen) functionaliteit kwijt.

Waarom al die moeite: koop een nieuwe schijf voor jezelf waar je je privé-data naar kopieert, en zet de laptop daarna terug naar fabrieksinstelingen. Kan de nieuwe eigenaar er zelf mee doen wat hij wil, en jij bent binnen een kwartier klaar.
Win-win lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
guapper schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:49:
[...]

Als je er een andere schijf in kwakt, ben je de recovery (terug-naar-fabrieksinstellingen) functionaliteit kwijt.

Waarom al die moeite: koop een nieuwe schijf voor jezelf waar je je privé-data naar kopieert, en zet de laptop daarna terug naar fabrieksinstelingen. Kan de nieuwe eigenaar er zelf mee doen wat hij wil, en jij bent binnen een kwartier klaar.
Win-win lijkt me.
Ik geloof dat ik bij de clean install alle partities heb verwijderd.. en op 1 partitie dan W7 heb geïnstalleerd.
(zou het nu wel anders doen, dat wel :p).

Maar de harde schijf is reeds aangekocht door de koper en dus ga ik deze week gewoon een nieuwe W7 installatie doen met de OS disc die bij de Dell laptop zat.

En ivm privé data kopiëren.. als je de schijf naar fabrieksinstellingen, bedoel je hiermee dan gewoon formatteren? Want je kan sowieso nog aan die data geraken, als je dat wil. De enige manier om ervoor te zorgen dat niemand aan je data kan is de schijf kapot kloppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de schijf formatteert (niet 'snel-fomatteert') kan de volgende eigenaar niet meer bij de data.

Nu ja, in theorie kan het als je de schijf ontleed en de individuele bits op de platter inspecteert, in de praktijk gaat dat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:13:
Als je de schijf formatteert (niet 'snel-fomatteert') kan de volgende eigenaar niet meer bij de data.

Nu ja, in theorie kan het als je de schijf ontleed en de individuele bits op de platter inspecteert, in de praktijk gaat dat niet werken.
Mja, oké dan.
Maar het is voor mij makkelijker om de huidige schijf in een enclosure te steken en zo zelf verder te gebruiken en op de nieuwe schijf dan gewoon een fresh install van W7 op te gooien.
Bijgevolg staat er op mijn schijf Ultimate en standaard zat er HP op. Dus er moest sowieso een clean install gebeuren.

Om op mijn vraag terug te komen. Er staat nu bios A17 op. Moet ik dit updaten naar A19 alvorens ik mijn schijf eruithaal of mag dit gewoon zo blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Als je nu geen USB 3.0 problemen ondervindt zou ik niet naar BIOS A19 gaan, als het verder geen voordelen oplevert.

Er staat me wel iets bij (geen tijd om te zoeken nu) dat BIOS A19 speciaal voor Windows 8 is, er was een probleem met het dichtklappen van het scherm dat Windows 8 zich niet meer kon herstellen in de Beta. Echter heb ik hier geen last van met BIOS A17 en Windows 8.

[ Voor 66% gewijzigd door Jumpman op 19-08-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Jumpman schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:40:
Als je nu geen USB 3.0 problemen ondervindt zou ik niet naar BIOS A19 gaan, als het verder geen voordelen oplevert.

Er staat me wel iets bij (geen tijd om te zoeken nu) dat BIOS A19 speciaal voor Windows 8 is, er was een probleem met het dichtklappen van het scherm dat Windows 8 zich niet meer kon herstellen in de Beta. Echter heb ik hier geen last van met BIOS A17 en Windows 8.
Okay, dan is het antwoord simpel. Niet updaten :D
Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:48

JTfoto

Work hard

Beste Tweakers,

De laatste tijd gaat het vrij snel achteruit met mijn trouwe Dell XPS L702x. Ik heb deze laptop iets meer dan twee jaar geleden gekocht (Augustus 2011) en ik moet zeggen dat ik zeker niet ontevreden was!

De laptop was altijd ontzettend snel, liep soepel en kon ook de nodige programma's tegelijkertijd aan. Echter zit ik nu met een probleem. Sinds een maand of twee is de laptop opeens ontzettend veel langzamer geworden. Ik bekeek eerst de ruimte op de harde schijf. Het bleek dat ik nog 80GB van de 446GB over had, dus dit zou wel eens het probleem kunnen zijn geweest. Echter heb ik daarna ontzettend veel programma's welke ik niet gebruikte er af gegooid, waardoor ik nu nog 180GB aan ruimte over hou.
De problemen zijn nog niet over, de laptop blijft namelijk ontzettend traag. Het opstarten duurt zeer lang, ik moet meestal 1 minuut wachten tot het opstarten, en dan nog 1.5 minuut totdat ik aan de slag ga, omdat anders elk programma direct vastloopt.

Verder viel me nog wat op, ik heb namelijk de volgende configuratie:

Intel core I7 2630qm
900p scherm
4GB ram
Nvidia Geforce gt555m

Van de 4GB RAM blijkt nog maar 1.2GB beschikbaar te zijn, wat mij nogal vreemd lijkt. Zou dit misschien de oorzaak van het probleem kunnen zijn?

Ik hoop dat een van jullie mij misschien wat wijzer kan maken, alvast bedankt.

-Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Tijd voor een SSD upgrade en een herinstall van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Inderdaad, een schone installatie verhelpt de problemen.

En als je wilt upgraden als eerst een SSD en daarna geheugen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 26-10-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:48

JTfoto

Work hard

@Megamind
Bedankt voor de snelle reactie! Ik denk dat ik eerst maar eens die herinstall ga proberen, kijken hoeveel zin het heeft :)

@Jumpman
Zoals ik hierboven ook al zei, ik ga kijken of een schone installatie zal helpen :) En een SSD is wellicht ook wel te overwegen aangezien ik dat er toch nog wel in kwijt kan ;)

-Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het opnieuw installeren van mijn laptop wil ik graag deze manier volgen :

Laptop aan zetten, op F8 duwen tijdens het booten.
In het MS-DOS-Achtige keuzelijstje selecteer je iets van "Herstel systeem"
Er worden Windows bestanden geladen, daarna kom je in een omgeving waar je de taal moet selecteren.
Je logt in met administrator rechten (normaal gezien je standaard account die je als eerste hebt aangemaakt)
In het daar op volgende scherm heb je een aantal opties onder elkaar waar een keuze tussen moet staan van Dell.

Die keuze heb ik _niet_ in mijn lijst.
Hij eindigt met als laatste keuze "MS-DOS"

* Kleine update - bedankt Jumpman

Ik heb na veel zoeken een link gevonden waar ik Dell DataSafe local kan downloaden. Ik vertrouwde de site niet waar Dell deze applicatie op host die heeft namelijk een rare naam :+

De website : http://dslbdownload.datas...p.com/dsldownload-en.html
Kijk ook naar de grote banner links, dat doet me vermoeden aan nep-advertenties als "CLEAN YOUR PC NOW!!!!" :D
Ik ben ondertussen dit programma aan het installeren en laat morgen even weten hoe het is verlopen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik kan je helaas niet helpen, ik heb toen ik de laptop binnen had gehad meteen herstel DVD's gebrand en daarna de hele boel geformatteerd om er zelf een schone installatie op te zetten zonder alle Dell bloatware.

Als jij die DVD's ook gemaakt hebt, kan je daarmee ook je laptop weer in originele staat herstellen, dus zoals je hem van Dell hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Is er iemand die goede ervaringen heeft met het toevoegen van een bepaalde SSD in deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ja, ik heb meteen na aanschaf (er zaten twee 512GB Samsung 830 Series SSD's in) een 128GB Samsung 830 Series erin gezet, en draait nu bijna twee jaar. Ik overweeg hier binnenkort een 250GB Samsung 840 EVO in te zetten, en de oude SSD naar een ander systeem over te zetten. Persoonlijk zou ik altijd voor een Crucial of een Samsung SSD gaan (met voorkeur voor de Samsung SSD's).

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 30-12-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
DDDikkiedik schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:24:
Is er iemand die goede ervaringen heeft met het toevoegen van een bepaalde SSD in deze laptop?
Ik heb de laptop op mijn werk nu ongeveer 1,5 jaar in gebruik en gelijk bij ontvangst een SSD erin laten en dat ding gaat echt als een speer. Volgens mij zit er een Crucial in van 120GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Het mooiste is nog wel dat je de originele harde schijf er ook in kunt laten zitten, omdat er 2 ruimtes zijn om een hardeschijf in te bouwen en aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb hier een Dell L702X staan met daarin volgens mijn bestellijst een "Optische stations
dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)". Als ik op de dell site kijk dan staat er dat het om een blu ray combi drive gaat, speelt de standaard lezer/brander in de L702X ook blu ray?
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste