Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over Dell DataSafe Local Backup.

Er is een beveiligde sector op mijn harde schijf voor het herstellen van Windows, nu weet ik niet precies wat het technische verhaal hierachter is.
Is dit een disc image van de Windows 7 DVD, of word er bij het maken(kort door de bocht gezegd), De C:/Windows map gekopieerd met mijn documenten e.d, en vervolgens als backup op de herstelmedia gezet.

Ik wil namelijk een verse en schone installatie zonder oude bestanden, de bestanden die ik wil houden zet ik zelf wel op een USB.

Als het niet mogelijk is om op deze manier vers en schoon aan de slag te kunnen gaan, zou ik dan een Windows 7 DVD via een "illegale" manier kunnen installeren met het gebruik van de product code die onder op de laptop is geschreven, of is dit niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:12:
Ik heb een vraagje over Dell DataSafe Local Backup.

Er is een beveiligde sector op mijn harde schijf voor het herstellen van Windows, nu weet ik niet precies wat het technische verhaal hierachter is.
Is dit een disc image van de Windows 7 DVD, of word er bij het maken(kort door de bocht gezegd), De C:/Windows map gekopieerd met mijn documenten e.d, en vervolgens als backup op de herstelmedia gezet.

Ik wil namelijk een verse en schone installatie zonder oude bestanden, de bestanden die ik wil houden zet ik zelf wel op een USB.

Als het niet mogelijk is om op deze manier vers en schoon aan de slag te kunnen gaan, zou ik dan een Windows 7 DVD via een "illegale" manier kunnen installeren met het gebruik van de product code die onder op de laptop is geschreven, of is dit niet aan te raden.
Over de image op de laptop kan ik nog weinig zeggen (geformatteerd). Maar meestal zet je met die image de situatie terug zoals bij de aankoop. Ik zou zelf aanraden om met een Windows 7 DVD te gaan installeren, wel moet je daan vooraf even zorgen dat je de noodzakelijke drivers op je USB stick hebt staan.

Hoe het zit met de key onder de laptop weet ik ook niet, het lijkt met dat je daarmee gewoon een Windows 7 Home Premium kan installeren (vesie staat op de sticker). Een Windows image downloaden is niet illegaal, alleen als je deze zonder licentie gaat gebruiken langer dan x (dacht 30) dagen wel. Op genoeg plaatsen kan je een cleane Windows 7 image downloaden met MD5 hash.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB54
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 17:21
Hier vind je alle Windows versies:

http://forum.notebookrevi...s-7-sp1-13-languages.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel, ik ben benieuwd. Volgens de website kan ik een x64 professionel EN versie downloaden, en vervolgens omtoveren tot een x64 home premium NL... beetje vaag, maar zal vast wel kloppen... hier staat het trouwens ook uitgelegd ; http://en.community.dell....os/f/3524/t/19460388.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 00:32
Sinds enkele weken heb ik een heel irritant probleem met mn XPS 17. Wanneer ik de laptop verplaats of soms zelfs aanraak valt de laptop plots uit. Het lijkt er op dat de voeding of batterij dan los komt ofzo. Heeft iemand anders hier ook last van en heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Laatst online: 08-06 15:03
Ik word nu toch zo langzamerhand hopeloos van het hdmi audio out probleem wat ik onder vind.

Heel in het kort. Sluit ik hdmi aan op mijn onkyo tx sr508 versterker stottert mijn geluid of valt deze compleet weg.
Sluit ik hdmi aan op mijn tv niks aan de hand. Ga ik dan via men tv middels optical naar mijn onkyo versterker werkt alles prima. Al kraakt het geluid soms bij bepaalde tonen. Heeft met de uitvoer te maken bekend probleem maar me tv ondersteund geen hogere waardes als 16 bits

Nou geef ik niet graag op en het volgende heb ik al geprobeerd
- windows 7 opnieuw geinstalleerd
- windows 8 geinstalleerd
- drivers geupdate naar de allerlaatste versie
- shark007 codecs geprobeerd
- k-lite codecs geprobeerd
- andere hdmi kabels
- andere poort op versterker
- zitten stoeien met de gt550m settings en fixt op gt550m gezet inplaats van auto
- xbmc live geinstalleerd en geconfigureerd
- dell gebeld maar ook die hadden geen oplossing

Maar het mocht allemaal niet baten

Noou heb ik nog een dell inspiron 15 met een core i3 ivy bridge erin. En wat denk je werken als een trein. Dus de versterker is ook goed.

Wie o wie heeft nog iedeeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje, ik wil graag het geheugen van mijn Dell XPS 17 uitbreiden met 8gb..
Welke raden jullie aan? (1x8GB)
Als dat een te brede vraag is; waar moet ik dan op letten als ik er zelf eentje uitkies?

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Laatst online: 08-06 15:03
ik heb er 2x8gb inzitten van corsair werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchHD
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-01 14:02
Vraagje:

Heb net mijn Intel 1030N Wifi kaartje vervangen voor een nieuw type, de 6235N. Helaas wordt hij niet herkend, ook niet na het installeren van nieuwe driver van de Intel website. Waar zou dit aan kunnen liggen? Als ik het oude N1030 kaartje er weer in stop dan werkt alles wel weer goed.

Thx. gr Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
TouchHD schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:43:
Vraagje:

Heb net mijn Intel 1030N Wifi kaartje vervangen voor een nieuw type, de 6235N. Helaas wordt hij niet herkend, ook niet na het installeren van nieuwe driver van de Intel website. Waar zou dit aan kunnen liggen? Als ik het oude N1030 kaartje er weer in stop dan werkt alles wel weer goed.

Thx. gr Erwin
Hmmm, op Internet ook niet echt veel te vinden. Ik ben toen van een 1030N naar een 6230N gegaan, dit werkte meteen. Het zou zo kunnen zijn dat de 6235N niet ondersteund wordt, maar dat zou niet logisch zijn, gezien de aansluiting gewoon een standaard is, en drivers gewoon te downloaden zijn.

Een 6230N en een 6300N werken gewoon, dat is beproefd. Wellicht kan je het kaartje ruilen voor één van deze twee.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 14-10-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchHD
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-01 14:02
@Jumpman

Ik was weer iets te snel met het gaan naar dit forum, het werkt inmiddels 8)
Blijkbaar had ik een iets te oude driver geinstalleerd, welke niet werkte met dit nieuwe kaartje. Installatie is zelf goed te doen trouwens! Viel bij mij alleen een schroefje in de behuizing, waardoor ik echt alles uit elkaar heb moeten halen.

Maar goed, het werkt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Ik heb sinds kort een probleem dat mijn touchpad niet meer uitgaat als ik de FN knop gebruik om deze uit te schakelen. Het lichtje brand wel.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 00:59
ik heb sinds kort gezeur met mijn Ping. Tijdens het spelen van battlefield 3 schiet mijn ping van 33 naar 300+ en soms zelfs naar 14.000~17.000 (!!!!) en ik snap er helemaal nix van! heb wired en wireless geprobeerd, maar het probleem houdt aan. Geen virussen gevonden met kaspersky en avg. Iemand enig idee? Antwoord via PM wordt op prijs gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33

Wirehub

Blaat

ik heb afgelopen weekend mijn Intel centino N 1000 vervagen door een Centrino ultimate 6300, alleen helaas was er geen 3e antenne aanwezig (grijze draad) , dus voorlopig maar even 2 aangesloten.

Weet iemand of er setjes zijn van 3 antenne kabeltjes die ik "simpel" kan inbouwen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Wirehub op 22-10-2012 19:57 ]

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Wirehub schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:56:
ik heb afgelopen weekend mijn Intel centino N 1000 vervagen door een Centrino ultimate 6300, alleen helaas was er geen 3e antenne aanwezig (grijze draad) , dus voorlopig maar even 2 aangesloten.

Weet iemand of er setjes zijn van 3 antenne kabeltjes die ik "simpel" kan inbouwen ?
Hier een wat "oude " test. Mogelijk heb je er wat aan. Met name de conclusie geeft aan, dat het inde praktijk niet veel uitmaakt.
http://nl.hardware.info/r...g-vervang-je-wlan-adapter

[ Voor 6% gewijzigd door Embryo1 op 22-10-2012 21:48 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Embryo1 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:46:
[...]

Hier een wat "oude " test. Mogelijk heb je er wat aan. Met name de conclusie geeft aan, dat het inde praktijk niet veel uitmaakt.
http://nl.hardware.info/r...g-vervang-je-wlan-adapter
thanks, het N 1000 kaartje was me niet goed genoeg dus heb voor 17 euro een 6300 gekocht. Werk 100% beter en 5GHz gebruik. :9
Ik ben alleen benieuwd wat de performance boost is als de 3e antenne aansluit

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Serieus, ik heb echt een maandagochtend model van de XPS 17.. :@

Bij ontvangst was de spatiebalk aan de rechterkant lam, was na 2 dagen gefixt door een monteur door er een nieuw toetsenbord in te zetten. Hij heeft immers via de zaak 3 jaar garantie.

Vervolgens heel veel problemen met het wireless signaal thuis vanwege brakke drivers, gelukkig zelf op kunnen lossen.

Vandaag had ik een bespreking met een collega en nam ik de laptop mee naar beneden naar een andere ruimte. Op de trap naar beneden hoorde ik al een tikkend/aanlopend geluid. Eenmaal beneden bleek dat de fan aan de linkerkant gewoon ergens aanliep. Bij het belasten van de CPU wordt dat natuurlijk alleen maar erger.

Op mijn werkplek nog even diagnostics gedraaid en vervolgens een stresstest, ik heb nog nooit bij een pc of laptop zo'n freaky en gaar geluid gehoord. Dat ding was gewoon echt aan het gillen, heeft voor mijn gevoel nog nooit zo lang geduurt voordat die 5 seconden over waren wanneer je de power knop lang ingedrukt houdt. Damn, wat een geluid! Heel de IT afdeling waar ik werk kon meegenieten.

Op het eind van de dag nog even Dell gebeld en als alles op voorraad is komt er morgen een monteurtje. Toch jammer dat dit bij mijn XPS gebeurt, ik doe er altijd zuinig mee en verplaats hem amper op mijn werk. Hij blijft ook op de zaak en ik neem hem nooit mee naar huis. Lijkt echt de Renault Laguna II onder de laptops te zijn.

Vind het verder een zeer mooie laptop, maar hij heeft toch aardig wat kuurtjes. Collega van me heeft net een nieuwe Inspiron 17 inch, dat ding deed vandaag ook heel de tijd vaag. Flikkerend beeld heel de tijd en heel langzaam opstarten. We waren met z'n tweeen vandaag echt met Dell aan het klootviolen in ieder geval :P

Hopelijk is dit het laatste euvel van deze toch wel mooie laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
De nieuwste Synaptic Touchpad-drivers (v16) zijn ook beschikbaar, welliswaar niet via Dell.
Deze ondersteunt eindelijk de Windows 8 gestures zoals Charmbar oproepen ect.
Ook multitouch scrollen werkt nu heerlijk, na wat afstellen bijna zo goed als m'n MBP's!
Ik draai nu al goed anderhalve maand Win 8 Pro en alles loopt zeer vlot :)
http://www.station-drivers.com/page/Synaptics.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Iemand al upgrade van windows 8 gedaan? Is deze vlekkeloos verlopen op je XPS 17 systeem?
Wat waren de problemen? zijn ze opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
Toniii schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:56:
Iemand al upgrade van windows 8 gedaan? Is deze vlekkeloos verlopen op je XPS 17 systeem?
Wat waren de problemen? zijn ze opgelost?
Is die vraag niet beantwoord net voor je de vraag stelde? (Door Sk0ne)
;)

[ Voor 18% gewijzigd door guapper op 26-10-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Laatst online: 08:37

DMN

De installatie van Windows 8 verloopt inderdaad vlekkeloos. Eigenlijk werkt bijna alles al zonder extra drivers te installeren. Drivers is dan weer wel een probleem, want drivers downloaden van de Dell website lukt al de hele dag niet. Inmiddels staan de Win8 drivers er wel op, maar als je ze probeert te downloaden krijg je een foutmelding.
De belangrijkste drivers zijn echter ook terug te vinden bij Intel, Nvidia, Realtek en Synaptics, dus bij mij lijkt alles nu OK te zijn, m.u.v. de card reader en de motion sensor drivers. Verder draait alles prima.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:56

ChUcKiE

Dus........

Gisteren een glas water over de laptop gesmeten :( met als gevolg dat het moederbord overleden is.

Ik heb de hele laptop uit elkaar geschroefd en denk ook dat alleen het moederbord stuk is, de rest ziet er op het oog redelijk uit. Op 1 plek van het moederbord hebben wat componenten kortsluiting gekregen, dat is duidelijk te zien en te ruiken.

Nu weet ik alleen niet of ik de gok moet wagen om van ebay een moederbord te laten komen (minimaal 150 euro) en dan hopen dat het moederbord exact gelijk is, ik zelf alles weer in elkaar krijg en dat alles het weer doet en er niet meer kapot is.

Een optie is natuurlijk om losse onderdelen te verkopen, maar dat levert natuurlijk in verhouding niets op als ik een andere laptop ervoor terug moet kopen.

Iemand nog een idee, of waar moederborden voor een XPS 17 goedkoop te halen zijn?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

PCR

DMN schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:30:
De installatie van Windows 8 verloopt inderdaad vlekkeloos. Eigenlijk werkt bijna alles al zonder extra drivers te installeren. Drivers is dan weer wel een probleem, want drivers downloaden van de Dell website lukt al de hele dag niet. Inmiddels staan de Win8 drivers er wel op, maar als je ze probeert te downloaden krijg je een foutmelding.
De belangrijkste drivers zijn echter ook terug te vinden bij Intel, Nvidia, Realtek en Synaptics, dus bij mij lijkt alles nu OK te zijn, m.u.v. de card reader en de motion sensor drivers. Verder draait alles prima.
Werkt jouw touchpad ook i.c.m. met die gestures als inzoomen met duim en vinger? Dat heb ik nog niet voor elkaar in win8.

Laat maar, ik lees niet goed, sorry!

[ Voor 2% gewijzigd door PCR op 28-10-2012 19:44 . Reden: Lezennnnnnn ]

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Sk0Ne schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:52:
De nieuwste Synaptic Touchpad-drivers (v16) zijn ook beschikbaar, welliswaar niet via Dell.
Deze ondersteunt eindelijk de Windows 8 gestures zoals Charmbar oproepen ect.
Ook multitouch scrollen werkt nu heerlijk, na wat afstellen bijna zo goed als m'n MBP's!
Ik draai nu al goed anderhalve maand Win 8 Pro en alles loopt zeer vlot :)
http://www.station-drivers.com/page/Synaptics.htm
Welke van dit lijstje heb je gepakt? Ik krijg met de bovenste een melding 'No OS specific setup program found'. De tweede zegt dat er geen touchpad is gevonden. De derde lijkt geen Windows 8 specifieke opties te hebben.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LK2x1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extract to desktop

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rt1h6RS0PAqgAcXbBvkMdU9k/full.png

Oeps. MIjn downloads/ zit ook opeens vol met 40 synaptics files... waardeloos rotding.

Bij mij geeft hij ook de bekende os-specific error. Even kijken hoe ik dat op kan lossen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Whaha, dat deed ik ook! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Ik heb een poging gedaan hem te installeren en de device settings geeft 16.2 27Sep12 aan. Maar ik ben tot nu toe alleen maar errors tegengekomen in de setup en mijn scrollsnelheid is helemaal verkloot... Ik heb ook de klassieke touchpad settings interface weer terug. (de nieuwe stinkt*, trouwens. Maar geeft wel meer opties).

*onderbouwing: een groot deel van de opties zijn alleen te bereiken via de muis. Hoe komen ze erop dat ik bij het instellen van mijn touchpad geen gebruik wil maken van mijn toetsenbord?
En wanneer je op enter drukt in een poging het met het toetsenbord te doen, sluit het venster.
En een minimum tandwieltje wat alleen onder bepaalde situaties tevoorschijn komt (precisie navigatie..) moet verraden dat er nog extra opties achter het menu zitten.

Gelukkig is de scrollsnelheid van het touchpad sinds een jaartje niet meer gebonden aan de snelheid van het muiswieltje.. De briljante engineers bij synaptics hebben dat weer gerevert.

De scrybe suite wordt, zoals altijd, ook weer ongevraagd meegeleverd. En als klap op de vuurpijl moet ik vaak verplicht herstarten. Anders werkt de driver niet. Oude driver deinstalleren -> reboot -> nieuwe installeren -> reboot -> :X

/rant..

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Hmm, ik laat het wel ff zo dan eerst :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Krijg er een beetje zenuwen van. Al de tweede keer dat Wifi gewoon niet meer werkt. Ga ik dan bij apparaatbeheer kijken, zie ik een netwerkcontroller staan met een probleem. Drivers van de CD/website worden weer niet aangenomen. Vorige keer enkel kunnen oplossen door heel Windows opnieuw te kunnen installeren... Kan toch niet dat er echt geen andere optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Anders laat je Dell even de Wifi module vervangen? Volgens mij is dat zo te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dell heeft me vorige keer wandelen gestuurd met de uitleg dat het vast een software probleem is en ik "foute" software gebruik die in conflict gaat. Hun aanraden was om de laptop opnieuw te formatteren en per programma installatie te kijken of de Wifi blijft werken. Geen enkel probleem gehad, alleen nu opeens zonder reden weer dat Wifi weg is.

Wel toevallig dat dit pas begonnen is sinds ik een Dell U2412M monitor op de mini-displayport heb hangen. Jaar voordien dat ik de laptop had nooit voorgevallen... Toeval of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle tweakers die Windows 8 installeren en fout-meldingen krijgen op de Dell Driver site.

Bij de keuze Download Method (single of download manager) navigeer naar het einde van de http link in de zoekbalk en pas bij het einde Download=FALSE naar Download=TRUE aan, nu werkt de download. Dit moet bij elke driver gedaan worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Laatst online: 08:37

DMN

Eindelijk ook een touchpad driver gevonden die de Windows 8 gestures fatsoenlijk ondersteunt en die te installeren is door gewoon de .exe te starten.

http://www.dell.com/suppo...d=WJWT5&fileId=3080331078

Alles lijkt te werken, alleen een left swipe krijg ik niet voor elkaar.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 11:15
Echt... Ik wordt soms doodmoe van die monteurs die voor Dell werken, wat een heikneuters zijn dat.

Gisteren kwam er eindelijk een monteurtje om mijn brakke fan te vervangen, die fan maakte een ontzettende takke-herrie.

Monteurtje mijn laptop open schroeven, aluminium plaat die om het toetsenbord heen zat moest er ook af maar toen het monteurtje alweer was gevlogen bleek die aluminium rand rechtsbovenin gewoon niet vast te zitten, steekt gewoon 4 mm naar boven :@

Ik ga maar weer bellen..... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 19:03
Huh, die almuminium rand zit vast met een klik systeem, als de radn dus verder goed zit, kan je die rand dus vast klikken door er druk op uit te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
DMN schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:37:
[...]

Alles lijkt te werken, alleen een left swipe krijg ik niet voor elkaar.
Gelukkig is dat ook een onbeduidende swipe, gebruik je helemaal niet vaak enzo..

:+

Ik hoop dat dit snel opgelost wordt; goede drivers hadden natuurlijk al lang beschikbaar moeten zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door guapper op 01-11-2012 09:30 . Reden: spatiebalkrot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 13:18
Ik snap niet dat bij:

http://ftp1.us.dell.com/B...s/XPS/XPS%2017%20(L702X)/

bij legacy soms drivers staan die nieuwer lijken te zijn dan die bovenaan staan... Zijn deze "slechter" of zo? (ik doel dan met name op de chipset drivers)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Weet iemand hoe ik deze foutmelding kan oplossen?
In Dell Support Center geeft hij dit telkens weer, en dit staat er al sinds de clean install.. Hiervoor nooit problemen mee gehad.
Ik moet stuurprogs installeren, maar hij vindt ze niet online.

Help? :/

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img163/5113/basesystapp.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Energon schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:08:
Weet iemand hoe ik deze foutmelding kan oplossen?
In Dell Support Center geeft hij dit telkens weer, en dit staat er al sinds de clean install.. Hiervoor nooit problemen mee gehad.
Ik moet stuurprogs installeren, maar hij vindt ze niet online.

Help? :/

[afbeelding]
je moet wel alle drivers installeren , de meeste kan je hier vinden :

http://ftp1.us.dell.com/B...XPS%2017%20(L702X)/#Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Wirehub schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:24:
je moet wel alle drivers installeren , de meeste kan je hier vinden :

http://ftp1.us.dell.com/B...XPS%2017%20(L702X)/#Video
Maar kan ik ergens achterhalen om welke drivers het juist gaan?
Ik heb normaal gezien elke driver geïnstalleerd die ik nodig heb.
Of kan dit eventueel zijn door een driver die ik teveel heb geïnstalleerd? Die motion sensor bvb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Energon schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 01:11:
[...]

Maar kan ik ergens achterhalen om welke drivers het juist gaan?
Ik heb normaal gezien elke driver geïnstalleerd die ik nodig heb.
Of kan dit eventueel zijn door een driver die ik teveel heb geïnstalleerd? Die motion sensor bvb?
driver volgorde (alleen wel achterhaald post 6)
http://forum.notebookrevi...-l702x-clean-install.html

die missende dingen bij jou zijn volgens mij je chipset drivers van Intel ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een upgrade gedaan naar windows 8. So far so good, tot ik besluit de klep dicht te doen.
Als hij uit de slaapstand komt crasht ie meteen. ik krijg dan het haast onleesbare scherm van windows 8 waar ik dan een paar minuten op moet wachten tot hij op 100% staat en dan gaat hij rebooten.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Ik heb zelf alle driver updates gedaan naar de nieuwste versies en de bios naar A19.
Kan ik nog iets anders doen??

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
Ik heb ook sinds gister dat als ik hem uit de slaapstand haal (klep open klap) dat hij even een zwart scherm geeft en daarna een lichtblauw scherm geeft dat windows opnieuw opgestart moet worden loopt van 10% naar 100%. Dan start windows opnieuw op en krijg een donker blauw scherm met de volgende melding.
Foutenrapportage opsturen naar windows:

C:\Windows\Minidump\110312-7218-01.dump
C:\Users\Teun\Appdata\Local\Temp\Wer-14890-0.sysdata.xml
C:\Windows\MEMORY.DMP

Verder vindt ik dat hij hard blaast, terwijl de temperatuur niet hoger is als toen ik windows 7 draaide.
Alle drivers zijn geïnstalleerd. Bios A19 geïnstalleerd.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Wirehub schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 09:49:
[...]

driver volgorde (alleen wel achterhaald post 6)
http://forum.notebookrevi...-l702x-clean-install.html

die missende dingen bij jou zijn volgens mij je chipset drivers van Intel ... :+
Die handleiding had ik al gevolgd bij clean install.
Heb dan toch maar eens via Intel check-up gedaan naar nieuwere versies en wat bleek.. (je vermoeden klopt volledig) de intel chipset was niet geïnstalleerd. Hij kon geen current version opgeven. Nochtans had ik die zeker geïnstalleerd. Rare toestanden.
Ben nu wel content dat het opgelost is, bedankt hé! ;).

Het enige dat nu nog tegenstribbelt is telkens ik mijn laptop heropstart, ik de melding krijg om mijn Synaptics touchpad driver opnieuw te herinstalleren.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Energon schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:50:
[...]

Die handleiding had ik al gevolgd bij clean install.
Heb dan toch maar eens via Intel check-up gedaan naar nieuwere versies en wat bleek.. (je vermoeden klopt volledig) de intel chipset was niet geïnstalleerd. Hij kon geen current version opgeven. Nochtans had ik die zeker geïnstalleerd. Rare toestanden.
Ben nu wel content dat het opgelost is, bedankt hé! ;).

Het enige dat nu nog tegenstribbelt is telkens ik mijn laptop heropstart, ik de melding krijg om mijn Synaptics touchpad driver opnieuw te herinstalleren.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
vreemd ik heb daar geen last van, gebruik je de laatste versie van Dell ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Wirehub schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:12:
vreemd ik heb daar geen last van, gebruik je de laatste versie van Dell ?
Bedoel je de laatste bios of..?
Ik had 1st nog een ander probleempje maar een andere driver heeft geholpen.
Die knop voor het in/uitschakelen van het touchpad werkte niet. Andere driver geïnstalleerd, werkte wel. Maar vanaf toen kreeg ik dus die melding bij een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Energon schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:18:
[...]

Bedoel je de laatste bios of..?
Ik had 1st nog een ander probleempje maar een andere driver heeft geholpen.
Die knop voor het in/uitschakelen van het touchpad werkte niet. Andere driver geïnstalleerd, werkte wel. Maar vanaf toen kreeg ik dus die melding bij een herstart.
nee welke versie synaptics gebruik je, Bios , ik gebruik A19 maar dat is meer cosmetisch om naar W8 te gaan ooit
ik gebruik synaptics versie 15.1.15.0, al oud maar geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:05:
Hmm. Ik heb een poging gedaan hem te installeren en de device settings geeft 16.2 27Sep12 aan. Maar ik ben tot nu toe alleen maar errors tegengekomen in de setup en mijn scrollsnelheid is helemaal verkloot... Ik heb ook de klassieke touchpad settings interface weer terug. (de nieuwe stinkt*, trouwens. Maar geeft wel meer opties).

*onderbouwing: een groot deel van de opties zijn alleen te bereiken via de muis. Hoe komen ze erop dat ik bij het instellen van mijn touchpad geen gebruik wil maken van mijn toetsenbord?
En wanneer je op enter drukt in een poging het met het toetsenbord te doen, sluit het venster.
En een minimum tandwieltje wat alleen onder bepaalde situaties tevoorschijn komt (precisie navigatie..) moet verraden dat er nog extra opties achter het menu zitten.

Gelukkig is de scrollsnelheid van het touchpad sinds een jaartje niet meer gebonden aan de snelheid van het muiswieltje.. De briljante engineers bij synaptics hebben dat weer gerevert.

De scrybe suite wordt, zoals altijd, ook weer ongevraagd meegeleverd. En als klap op de vuurpijl moet ik vaak verplicht herstarten. Anders werkt de driver niet. Oude driver deinstalleren -> reboot -> nieuwe installeren -> reboot -> :X

/rant..
Vreemd, bij mij werkt hij veel beter als tervoren! Ik heb dan ook de 16.2.12.3 versie gedownload, ik weet niet welke jij gekozen hebt..
Scrollen werkt echt zeer vloeiend, enigste opmerkingen die ik heb na enkele weken:
Geen inertia optie meer (De pagina stopt als jij stopt met scrollen, hij 'bolt' niet uit)
Charms bar oproepen werkt wel met een 'swype' van de rechterkant, maar de 'swype' van de linkerkant of bovenkant doet (nog) niets. Ook werkt pinch-to-zoom nog helemaal niet.
Voor de rest is deze driver echt een verademing. geen lelijk scroll-cursor meer (hoewel dat vroeger ook met een registeryhack te doen was), multitouch wordt sneller herkend, ook als de vingers dicht tegen elkaar staan.
Al met al lijkt het erop dat deze driver nog in alfa/beta stadium is, zeker als ik jullie problemen hoor, maar the future looks bright :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Wirehub schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:36:
ik gebruik synaptics versie 15.1.15.0, al oud maar geen problemen
Mijne is versie: 15.3.22.0
Niet de allerlaatste volgens mij, maar wel van 3 maand terug ofzo..
Heb je toevallig die van jou nog? Kan altijd eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Energon schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:16:
[...]

Mijne is versie: 15.3.22.0
Niet de allerlaatste volgens mij, maar wel van 3 maand terug ofzo..
Heb je toevallig die van jou nog? Kan altijd eens proberen.
staat gewoon op de Dell site

http://www.dell.com/suppo...de=W764&fileId=2731098797

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

De installatie van Windows 8 verloopt inderdaad vlekkeloos. ../..
Hoe hebben jullie dat gedaan. Ik begrijp dat je naast een clean install (wat normaliter zmijn voorkeur heeft) je ook een upgrade kan doen met behoud van al je programma's en bestanden. Dat zou ik nu willen, heb geen zin om alles weer te installeren.

Is dat een goed idee? En wat zijn jullie ervaringen? (als je het zo gedaan hebt).

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
Nudles, heb jij al een oplossing voor dit probleem?
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:26:
ik heb een upgrade gedaan naar windows 8. So far so good, tot ik besluit de klep dicht te doen.
Als hij uit de slaapstand komt crasht ie meteen. ik krijg dan het haast onleesbare scherm van windows 8 waar ik dan een paar minuten op moet wachten tot hij op 100% staat en dan gaat hij rebooten.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Ik heb zelf alle driver updates gedaan naar de nieuwste versies en de bios naar A19.
Kan ik nog iets anders doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

MrMarcie schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:38:
[...]

Hoe hebben jullie dat gedaan. Ik begrijp dat je naast een clean install (wat normaliter zmijn voorkeur heeft) je ook een upgrade kan doen met behoud van al je programma's en bestanden. Dat zou ik nu willen, heb geen zin om alles weer te installeren.

Is dat een goed idee? En wat zijn jullie ervaringen? (als je het zo gedaan hebt).
Upgrade ging top maar ik was wel mijn progs kwijt. En 'kwijt' is relatief: ze worden in windows.old gestopt. Voor de rest draait win8 helemaal top op mijn XPS17.

Moet wel zeggen dat ik niet goed naar de opties heb gekeken omdat ik toch met een soort schone install wilde beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toniii schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:53:

[...]
Nope, helaas nog altijd hetzelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een Dell XPS 17, nu wil ik graag het geheugen uitbreiden omdat ik er nu 6Gb in heb zitten. Ik heb twee geheugenbankjes. Volgens de handleiding (en SIW) zou mijn moederbord tot 16gb kunnen ondersteunen. Kan ik in 1 geheugenbankje *gb stoppen zodat ik in totaal 16 Gb krijg? Ik heb de 'normale'versie, dus zonder 3d scherm.

Ik heb de helpdesk al gebeld en die zeiden dat het met de nieuw uitgebrachte BIOS versie best zou kunnen werken. Maar ik heb geen zin om (eerst) 8Gb aan te schaffen, zonder dat mijn laptop dat herkent.

Heeft iemand dit toevallig al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Als je 16GB intikt in het zoekvenster, kun je zien, dat er in het verleden al verschillende laptops zijn voorzien van 16GB , zowel de types met 2 als 4 banken. Ook in het 15XPS forum kun je er overlezen.

Ik draai nu met het A19 BIOS en ondervind geen problemen met 16GB. Heb echter de 4 banks versie.

Je kunt dus gewoon in iedere bank 8 GB plaatsen, zodatje aan 16Gb komt.
Overigens een raar antwoord van Dell, dat het "best zou kunnen werken" . Geeft niet veel vertrouwen.

Hier kun je ook nog veel vinden over de 16GB in de L702X:
http://forum.notebookrevi...-17-l702x-thread-879.html

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Zoek dit topic even door, ik heb dit (d.m.v. andere forums) al eens uitgezocht.

Zelf heb ik ook 16GB (4 x 4GB), zeker voor de prijs (zo'n € 32,00 voor 2 x 2GB) is het zeker aan te raden. 2 x 8GB blijkt ook te werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 09-11-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er kan zelfs 32GB in als je de 4-slots versie hebt. Een redelijke unieke feature: het aantal laptops met 4 slots op dit prijssegment is op één vinger te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzullad
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 12:35
Past het volgende geheugen in mijn laptop?
pricewatch: Corsair CMV8GX3M1A1333C9
Ik heb het idee dat deze veel groter is vergeleken met die welke er nu in zitten... :?

En er staat op een stikker:
"DDR3 ONLY
DIMM A
DIMM B"
Weet iemand wat die DIMM betekend?

,,Marzullad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIMM heet in de volksmond reepje geheugen. Gewoon RAM dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Marzullad schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:24:
Past het volgende geheugen in mijn laptop?
pricewatch: Corsair CMV8GX3M1A1333C9
Ik heb het idee dat deze veel groter is vergeleken met die welke er nu in zitten... :?

En er staat op een stikker:
"DDR3 ONLY
DIMM A
DIMM B"
Weet iemand wat die DIMM betekend?

,,Marzullad
nee de link die je aangeeft is DIMM , voor desktop
wat jij nodig hebt is SO-DIMM

pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzullad
Oke, bedankt voor jullie reacties!
Aangezien ik het niet helemaal meer snap vraag ik wederom jullie hulp.
Ik wil graag 8gb geheugen op 1 'reepje' voor in mijn laptop, als je in de pricewatch kijk, welke past dan?

En de stikker met DIMM erop zat in de laptop zelf.. :)

,,Marzullad

[ Voor 11% gewijzigd door Marzullad op 11-11-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Marzullad schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:55:
Oke, bedankt voor jullie reacties!
Aangezien ik het niet helemaal meer snap vraag ik wederom jullie hulp.
Ik wil graag 8gb geheugen op 1 'reepje' voor in mijn laptop, als je in de pricewatch kijk, welke past dan?

En de stikker met DIMM erop zat in de laptop zelf.. :)

,,Marzullad
waarom 1 * 8GB ... 2* 4GB is ook 8GB toch :+

1 (8GB) bankje :
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M1A1333C9

2*4GB (8GB) bankjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzullad
Wirehub schreef op zondag 11 november 2012 @ 19:04:
[...]
waarom 1 * 8GB ... 2* 4GB is ook 8GB toch :+
Omdat ik nog maar 1 bankje over heb. ;)
(ik heb totaal 2 bankjes: 2 + 2, daar wil ik nu 8 + 2 van maken)
Maar in ieder geval hartelijk bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Marzullad op 11-11-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Net geïnstalleerd en ik krijg de melding niet meer!

Thanks again :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik ging eens zo'n test draaien (Dell PC Checkup) en toe kreeg ik deze melding op mijn HD pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB :

SMART Short Self Test
Test Started 19-11-2012 18:08:16
Error Message: The device reported the following status: The previous self-test completed having the read element of the test failed. 19-11-2012 18:08:26
Error Message: The first failing LBA value is 2876776 and the failure occurred after the device had been operating for 1099 power-on hours. 19-11-2012 18:08:26
Test Finished: Failed (Error code: WHD16-41U)

WTF!! IS een vrij nieuwe (april) SSD schijf. Wat nu? Heb die SSD zelf ingebouwd. Komt dat daardoor of is er echt iets aan de hand. Is er nog een andere tool die ik kan gebruiken?

Moet over een maand 2 maanden naar verwegistan, en dan kan ik geen HD problemen gebruiken.

PS
Heb die HD Sentinel ff (trial) gedownload. Die geeft o.a. dit aan:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img837/8513/hdtest1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img33/6885/hdtest2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door MrMarcie op 19-11-2012 21:13 . Reden: HD tests toegevoegd ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
..

[ Voor 99% gewijzigd door gabn88 op 19-11-2012 23:10 . Reden: dubbel post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
De nieuwe A19 BIOS (custom) heeft UEFI ondersteuning! Goed nieuws voor de windows 8 gebruikers... Daarnaast heeft eene TimeWalker75a de modded bios zo aangepast dat de Dell bijna een perfecte hackintosh geworden is, want sleep en belangrijker, wake, werkt nu ook! Zie hier!!

EDIT: daarnaat ook tot 1866Mhz ondersteuning voor je ram geheugen!! Sowieso de 1600Mhz SODIMM is nu echt wel aan te bevelen als je nog moet/wilt upgraden naar 16 of 32 GB!

[ Voor 17% gewijzigd door gabn88 op 19-11-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Nou, gaat weer lekker.. Wat een brakke drivers en zooi is er toch te krijgen via Dell...

Heb windows 8 op een GPT SSD geinstalleerd (tijdens de installatie alle partities verwijderd, behalve EFI, en op de allocated space windows gezet). Ook in de (modded) bios A19 UEFI aangezet en legacy op disable. Windows installeerde prima, sterker nog, ik zit er nu vanaf te typen... maarrr

Tijdens de installatie van drivers een paar keer een complete freeze gehad van mijn laptop. Eerste de intel drivers geinstalleerd, dat ging nog goed. Toen bij de Wifi drivers al een volledige freeze. Daarna eerst .NET framework geinstalleerd en opnieuw geprobeerd, toen ging het goed. Vervolgens al deze drivers geinstalleerd.Kom ik bij de laatste, de quickset, krijg ik telkens een freeze. Ook al twee andere versies van de quickset gedownload (allebei windows 8 compatible, versies 11.0.x.x en 10.0.x.x). Het gekke is nog dat als ik na een freeze opnieuw opstart ik de harde schijf vanaf waar ik de drivers heb geprobeerd te installeren wel kan lezen, maar niet schrijven op bewerken :S Dan moet ik eerst chckdsk uitvoeren en daarna kan ik er wel weer bij. Die andere schijf is niet bootable, en als exfat geformatteerd...

UPDATE: Het aanzetten van "airplane" modus helpt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anita
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Toniii schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:53:

[...]
Ik heb dit probleem inderdaad ook, de laptop werkt niet meer nadat hij uit zijn slaapstand komt, sinds windows 8 erop staat (zie bericht van toniii en nudles: Hij crashed en geeft een blauw windows8-scherm die data verzamelt om op te sturen en daarna start hij opnieuw op.)

Weet iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 14% gewijzigd door Anita op 20-11-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Laatst online: 11:59
ik heb mijn xps 17 l702x laptop zojuist voorzien van een verse install.

na het installeren van de chipset driver (renesance en HM67 huron drivers) aan gekomen om de intel hd 3000 grapics drivers te installeren. echter krijg ik een fout melding omdat mijn systeem niet aan de eisen voldoet.

uiteraard kan ik ook vanwege het ontbreken van de intel hd drivers geen nvidia drivers installeren.

moet in apparaat beheer, zonder geinstalleerde drivers de hd graphics adapter zichtbaar zijn, oid.

weet iemand wat ik kan doen, of waar het met de installatie fout gaat. ik had namelijk een mapje drivers overgehouden van mijn vorige installatie en er zit daar ook een mapje intel hd drivers bij welke hij toen wel geinstalleerd heeft en nu dus niet.

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
P33R schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:24:
ik heb mijn xps 17 l702x laptop zojuist voorzien van een verse install.

na het installeren van de chipset driver (renesance en HM67 huron drivers) aan gekomen om de intel hd 3000 grapics drivers te installeren. echter krijg ik een fout melding omdat mijn systeem niet aan de eisen voldoet.

uiteraard kan ik ook vanwege het ontbreken van de intel hd drivers geen nvidia drivers installeren.

moet in apparaat beheer, zonder geinstalleerde drivers de hd graphics adapter zichtbaar zijn, oid.

weet iemand wat ik kan doen, of waar het met de installatie fout gaat. ik had namelijk een mapje drivers overgehouden van mijn vorige installatie en er zit daar ook een mapje intel hd drivers bij welke hij toen wel geinstalleerd heeft en nu dus niet.

iemand enig idee?
Bij een 3D versie hoef je geen Intel HD drivers te installeren, maar meteen de nVidia drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Laatst online: 11:59
uhm is dat zo, mooi thx.
mijn ouders hebben een xps 15 vandaar dan dat ik in de war zit.

waat ook gek is is dat ik op de dell site, onder de drivers van de xps 17 geen nvidia drivers zie, vanuit de service tag.

*thx jumpman het werkt inmiddels*

• Toniii
Anita schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:05:
[...]

Ik heb dit probleem inderdaad ook, de laptop werkt niet meer nadat hij uit zijn slaapstand komt, sinds windows 8 erop staat (zie bericht van toniii en nudles: Hij crashed en geeft een blauw windows8-scherm die data verzamelt om op te sturen en daarna start hij opnieuw op.)

Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb het oplost door windows 8 te herstellen, middels de volgende actie:
in metro "pc vernieuwen" typen en aanklikken!
Hierna weer een prima snel laptopje die razend snel uit zn stand-by komt als ik de deksel open klap. :P
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik ben wat aan het experimenteren met Throttlestop. Ik doe de stress test, multiplier gaat dan naar max snelheid voor 4 cores = 2600mhz voor de 2630M, maar na een tijdje zakt dit in naar 2000 mhz. De temperatuur loopt dan richting de 100 graden. Maar eigenlijk lijkt dit niet te kloppen. De ventilator gaat zelfs soms uit! Heb ik nu een kans mijn cpu werkelijk op te blazen of kloppen de metingen gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Inderdaad vreemd. Voor de Core i7 2630QM bij 3 of 4 cores is de maximale snelheid 2600 MHz, en de 100 graden is inderdaad de maximale tempratuur.

Je zou twee dingen kunnen concluderen:
De tempratuursensor is niet goed;
De koeling is niet goed.

Zit er geen vuil in de fan, of in het lucht kanaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 24-11-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Nog wat geëxperimenteerd. Als ik de multiplier omhoog schroef in Throttlestop dan krijgt deze hem wel stabiel gehouden op 2400Mhz, maar op 2600mhz draait hij niet met 4 cores bij full load.

Temperatuursensor is eigenlijk ook maar relatief. Het is namelijk een omrekening van het aantal seconden dat de cpu zelf besluit omlaag te klokken de DST. Dat lijkt alsnog te gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door REDFISH op 25-11-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
REDFISH schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:48:
Nog wat geëxperimenteerd. Als ik de multiplier omhoog schroef in Throttlestop dan krijgt deze hem wel stabiel gehouden op 2400Mhz, maar op 2600mhz draait hij niet met 4 cores bij full load.

Temperatuursensor is eigenlijk ook maar relatief. Het is namelijk een omrekening van het aantal seconden dat de cpu zelf besluit omlaag te klokken de DST. Dat lijkt alsnog te gebeuren.
DST, Drive Self Test?

Een tijd terug heb ik mijn CPU ook getest, ik wilde hem constant op 1 core 3,1 GHz laten draaien, moest ik ook wat voor tricken als ik me kan herinneren. Trottlestop is volgens mij ook niet helemaal consistent, of de mobiele processoren laten zich lastiger aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Sorry het was DTS: digital thermal sensor, maar intel geeft niet echt een temperatuur, maar zoals eerder gezegd tijdschatting in seconden tot de Tmax bereikt wordt. Alle cpu temp programma's zetten deze meting om in een schatting van de werkelijke core temperatuur. Alleen al daarom is deze onnauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb 1.5 jaar de XPS 17, en wil er graag een 30" Dell beeldscherm op aansluiten, ik heb al gelezen dat de geforce gt 55m de max resolutie van 2560x1600 ondersteund. Twijwel alleen nog welke kabel ik erbij moet halen display of DVI.
Ook wil ik me 4GB geheugen uitbreiden, wat is het slimste naar 6 of 8 en is er een link met geschikte geheugenmodules ofzo:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zojuist eens bios A19 geflashed, eens testen of er verbeteringen zijn...

@Williii: geheugen kun je het beste vervangen met dual-channel geheugen, dat wordt dus 8GB. Welk geheugen wel en niet geaccepteerd word kun je als het goed is opzoeken op de website van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monitor gister binnen gekregen, aangesloten met displayport en hij deed het direct. Nu wordt hij helemaal niet meer door mijn laptop herkend:(. Andere monitoren worden wel herkend als ik die via display inplug.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:51:
Ook wil ik me 4GB geheugen uitbreiden, wat is het slimste naar 6 of 8 en is er een link met geschikte geheugenmodules ofzo:)
Corsair kitjes werken praktisch altijd in DELL computers:

Zelf heb ik deze erin gezet:

Als je processor 32GB ondersteund, zou je nog voor 8GB modules kunnen kiezen, mocht je ooit verwachten 32GB nodig te gaan hebben:
pricewatch: Corsair CMSA16GX3M2A1333C9

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 28-11-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Voor de mensen die moeite hebben met cod bo 2, beta driver instaleren van nvidia, dan loopt het als een trein

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Zijn er mensen die Far Cry 3 op de Dell XPS 17 spelen? Ik ben erg benieuwd naar julllie instellingen en bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Jammer, ik heb blijkbaar ook last van het bekende USB 3.0 probleem.
Oftewel, pomp er veel data over heen en de USB 3.0 poorten stoppen er beide mee.
Gister wilde ik een usb stick (helaas enkel een USB 2 versie) vullen met wat bestanden, en dat begon goed, tot dat ik een minuut later de muis wilde gebruiken, en dat werkte niet meer.

Ik ben daarom net even gaan testen, en dat blijkt zich enkel voor te doen onder windows.
Onder Ubuntu ben ik nu diezelfde stick aan het vullen, via dezelde usb poort en gaat perfect.

Oftewel, Dell mag goede drivers gaan ontwikkelen voor de USB 3.0 poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

RollieBollie schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:40:
Jammer, ik heb blijkbaar ook last van het bekende USB 3.0 probleem.
Oftewel, pomp er veel data over heen en de USB 3.0 poorten stoppen er beide mee.
Gister wilde ik een usb stick (helaas enkel een USB 2 versie) vullen met wat bestanden, en dat begon goed, tot dat ik een minuut later de muis wilde gebruiken, en dat werkte niet meer.

Ik ben daarom net even gaan testen, en dat blijkt zich enkel voor te doen onder windows.
Onder Ubuntu ben ik nu diezelfde stick aan het vullen, via dezelde usb poort en gaat perfect.

Oftewel, Dell mag goede drivers gaan ontwikkelen voor de USB 3.0 poorten.
welke driver versie gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Onder eigenschapppen van de 3.0 host controller zie ik het volgende staan:
Renesas Electronics
13-9-2011
2.1.27.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

RollieBollie schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:58:
Onder eigenschapppen van de 3.0 host controller zie ik het volgende staan:
Renesas Electronics
13-9-2011
2.1.27.0
probeer eens : 2.1.39.0
http://station-drivers.com/page/renesas.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Yep, nu lijkt het probleem te zijn opgelost.
Ik dacht echt dat ik up2date was met drivers. :D

En dank je voor de tip. _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door RollieBollie op 03-12-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

RollieBollie schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:08:
Yep, nu lijkt het probleem te zijn opgelost.
Ik dacht echt dat ik up2date was met drivers. :D

En dank je voor de tip. _/-\o_
altijd goed om even deze drivers up to date te houden , have fun _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:33
Jumpman schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:19:
Zijn er mensen die Far Cry 3 op de Dell XPS 17 spelen? Ik ben erg benieuwd naar julllie instellingen en bevindingen.
Ik speel Fary Cry 3 zelf op custom settings waarbij ik textures op High heb staan en de rest op medium. Vsync staat op 1 Frame en ondanks dat Full-HD te doen is heb ik die toch terug geschroefd naar 1600x900, omdat dat wat soepeler draaide. DX heb ik ook op 9 gezet, want 11 vind hij ook niet echt leuk.

Dit geheel zorgt ervoor dat het toch zeker goed speelbaar is. Een precieze aantal frames weet ik niet, ik denk ergens rond de 30 - 50 (afhankelijk van de locatie, drukte etc uiteraard) op 1600*900 en zo rond de 25-30 op Full-HD

Verder heb ik qua specs bijna precies hetzelfde als jij in mijn XPS, alleen 8 GB ram i.p.v. 16. Verder gebruik ik de laatste beta driver van NVidia en ik had het idee dat het geheel daar ook net wat soepeler door ging draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Nieuwe beta driver voor nvidia, 3.70 beschikbaar, zou alle crashes en bugfixes moeten verhelpen.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhny
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik heb ook een probleempje met mijn usb 3.0 poort :( heb de laatste updates geinstalleerd en nog geeft die de melding als ik de hdd insteek dat die sneller kan werken op een usb 3.0 poort. Dus ik denk dat mijn usb 3.0 gewoon werkt als een 2.0 :(.
Enige ideeën om dit op te losse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Devilan schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:30:
[...]

Ik speel Fary Cry 3 zelf op custom settings waarbij ik textures op High heb staan en de rest op medium. Vsync staat op 1 Frame en ondanks dat Full-HD te doen is heb ik die toch terug geschroefd naar 1600x900, omdat dat wat soepeler draaide. DX heb ik ook op 9 gezet, want 11 vind hij ook niet echt leuk.

Dit geheel zorgt ervoor dat het toch zeker goed speelbaar is. Een precieze aantal frames weet ik niet, ik denk ergens rond de 30 - 50 (afhankelijk van de locatie, drukte etc uiteraard) op 1600*900 en zo rond de 25-30 op Full-HD

Verder heb ik qua specs bijna precies hetzelfde als jij in mijn XPS, alleen 8 GB ram i.p.v. 16. Verder gebruik ik de laatste beta driver van NVidia en ik had het idee dat het geheel daar ook net wat soepeler door ging draaien.
Momenteel speel ik op 1280 x 720 pixels en alle opties minimaal op High en nVidia Driver 310.64 Beta. Eerst speelde ik op 1600 x 900 pixels, maar dit wordt toch wat te zwaar bij erg drukke stukken verder in de game. Overigens is nVidia Driver 310.70 Beta ook al uit, maar die heb ik nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zo, na anderhalve week bios A19 gedraaid te hebben, kan ik concluderen dat de laptop nog steeds goed draait ;) Gelukkig heb ik nooit problemen gehad met de USB3.0 poorten, behalve dat ze niet uitschakelen bij standby. Dit doen ze nu wel, dus dat is mooi meegenomen! Voor de rest merk ik eigenlijk geen prestatieverschil (dus ook geen winst), maar wel dat de ventilator wat rustiger draait en geleidelijker op/aftoert bij opwarmen/afkoelen. Dus dat niet gelijk zo'n tornado je losse post-its links van je laptop van tafel blaast ;)

Ohja: protip: als m'n laptop video's aan het converteren is, kan ik mooi mijn koffie warm houden in die luchtstroom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:34
http://forum.notebookrevi...17-repaste-step-step.html

Heeft iemand zijn pasta wel eens opnieuw vervengen?
Zit er aan te denken om dat maar eens te gaan doen want +90 voor CPU en GPU zijn geen uitzonderingen, ik snap dat niet wereldschokkend is maar heb het gevoel dat hij een stuk langzamer draait.
Games heeft het beestje opeens redeljk wat moeite mee, v.b. Saint Row 3 vindt ie niet aardig.

Aan die jongen die een 30" dell scherm wil gaan gebruiken, ik kreeg het hier met geen enkel mogelijkheid aan de praat.
Officieel zou het moeten werken maar zowel met een DVI-D dual link en een displayport werkte het niet.
Uiteindelijk heb ik zo'n apple displayport ding ertussen moeten hangen mDP <->kastje <-> DVI-D

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb Dell een keer laten langskomen omdat mijn CPU direct tegen de 90 graden stond. Ze hebben toen de hele koeler vervangen. Er zit dus zo'n simpele koelsticker op en geen pasta, maar bij de CPU komen is zo'n karwei dat ik mijn garantie niet ga opofferen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Ik heb sinds dat ik windows 8 heb problemen met het afspelen van muziek, of iets anders. Hij begint dan namelijk te kraken (zoals met dat probleem met mcafee) maar dan zonder dat ik mcaffe heb. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan op lossen?

OOk was het heel grappig om te zien, dat een vriend van mij met een indentieke laptop, het zelfde spel als ik draaide (company of heroes) met een hogere framerate.

Het enige verschil was, dat ik een SSD heb, 11 gb geheugen (hij 6) en Windows 8. En hij uiteraard windows 7.

wtf..

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Heeft iemand ervaring met het installeren van Ubuntu op een Dell XPS 702x? Ik krijg die Optimus technologie niet goed aan de praat. Ik probeer het op 12.10 momenteel maar ik krijg alleen maar een standaard video driver die niet veel prestaties geeft. Met wat kunst en terminal vliegwerk krijg ik de nvidia drivers wel erop maar ze zijn niet actief (de fan loopt niet te loeien, wat op zich een plus is maar als je met Steam aan de slag wil dus niet)

Ben al bezig geweest om met bumblebee iets te doen met de optimus technologie maar het lijkt niet te werken. Moet ik eerst de intel GMA drivers installeren?

Als iemand dit hele pad al doorlopen is hoor ik het graag. Maar op dit moment denk ik dat voor normale Linux gebruikers laptops met optimus technologie niet geschikt zijn. |:(

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste