Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Hdd zojuist vervangen door dell monteur.

had blijkbaar systeemherstel cd gemaakt van me systeem. Hoef ik alleen deze te doen zonder drivers downloaden ed.

sinds december alleen nvidia gpu drivers geupdate en bios.

Die straks updaten en ik kan weer verder :D

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrsvK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 16:46
Heren,

ik heb een aantal manden geleden een xps17 gekocht na veel posts op dit forum te hebben gelezen. Over het algemeen ben ik erg tevreden maar er is 1 ding wat erg tegen valt. Ik krijg het niet voor elkaar om solidworks of edrawings in stereo 3d modus te krijgen. Kennelijk heeft Nvidea bedacht dat dit alleen is toegestaan voor quadro kaartjes en ontbreekt deze optie wanneer een gforce word gedetecteerd. (ik heb de gt555 2gb). Ik weet dat je vroeger via rivatuner een softmod kon uitvoeren zodat je de quadrodrivers kon downloaden maar dat gaan nu volgens mij niet meer. (de nieuweste Riva 2.24 komt uit 2009 en geeft tijdens het opstarten aan updates nodig te hebben omdat hij de kaart niet kent)

Weet iemand hoe ik Solidworks (2012) of Edrawings in stereomodus zou kunnen krijgen.

Alle hulp is meer dan welkom!

alvast erg bedankt,

gr Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:05
Wat zijn jullie temps eigenlijk?

Ik zit op de 43c idle, en op 85c op alle zwaarst belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Iemand ervaring met de batterlife van een dell xps 17?

Ik zit nu al onder het vermogen wat de batterij eerst leverde (8 maanden) heb het idee dat dat bij mijn oude dell xps 1530m minder snel ging.

Wat voor slijtage kan ik al verwachten? en bij welke slijtage zou ik bij dell nog kunnen aankloppen? dacht dat ze 1 jaar garantie gaven op de batterij alleen kan niet zien onder welke voorwaardes: http://www1.euro.dell.com...?c=be&l=nl&cs=bedhs1#faq1

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 00:59
Hoi mensen,

BZZZZZRRRRREEEEIIIINNNNGGNGNGNGNGNGN

dat is het geluid wat ik de godganse dag hoor als ik aan het internetten ben. De audio, muis en video stotteren, en het is tergend. Ik weet dat het aan wireless internet ligt, want als ik die uitzet heb ik er geen last van.

Kan iemand mij hier mee helpen?
Ik word er helemaal geflipt van..

Het liefst even een PM sturen, ik kom alleen maar op tweakers als ik blij met/boos over mn XPS 17 ben ;)

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Makkelijk schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:14:
[...]

Zelfde probleem hier! De synaptics driver voor de XPS 17 staat niet meer, (eerst had ik hem toch wel) bij de drivers van de laptop.. De drivers van de site van synaptics ondersteunen aan/uit via toetsenbord niet..
Ik heb m opgesnord via de dell search:

http://ftp.us.dell.com/input/R289237.exe
Eindelijk reactie :').
Ik ga nu eens die driver installeren en zien of het werkt. Het dropbox-bestandje kreeg ik maar niet deftig gedownload.
Alvast bedankt voor de input :).

Edit: still same problem :/

Edit2: het werkt eindelijk terug dankzij 'Makkelijk', bedankt hiervoor :).

[ Voor 7% gewijzigd door Agent 47 op 01-08-2012 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik ben van plan om mij een Dell XPS 17 aan te schaffen maar ik ben een beetje in de war bij het samenstellen van mijn laptop. Er is een keuze tussen 2 soorten LCD-schermen; aangezien ik graag het scherm met een resolutie van 1920x1080 wil hebben opteer ik voor dit type scherm:
44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p met 2.0 megapixel camera met geïntegreerde 3D-bril.

Mijn vraag omtrent dit scherm is als volgt: biedt het 3D toebehoren enige meerwaarde? De laptop zal voor allerhande toepassingen gebruikt worden, maar niet zozeer zware teken/simulatie programma's.

Een bijkomend probleem vormt er zich als ik een grafische kaart erbij wil voegen, ik kan deze niet selecteren en krijg volgende foutmelding: "Error: The 3D screen you have selected requires you to change to a 3D-Compatible Graphics Card."

Kan iemand mijn helpen met deze problemen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XPS 17 is 'opgevolgd' door de inspiron 17R SE. Je kan je XPS 17 sinds een weekje alleen nog met 900p of 900p touchscreen (.....) bestellen volgens mijn sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:02:
De XPS 17 is 'opgevolgd' door de inspiron 17R SE. Je kan je XPS 17 sinds een weekje alleen nog met 900p of 900p touchscreen (.....) bestellen volgens mijn sheet.
Beste Darkstone,

Weet je ook hoe dit komt? Ik had altijd de verwachting dat de xps-series het topmodel van dell was?
En dus zou ik dan best een inspiron 17R SE aanschaffen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XPS is het topmodel. Dell heeft de XPS lijn vervangen door de inspiron 15/17R SE lijn, en daarboven is nog een XPS lijn gekomen. Alleen 13", 14" en 15". Niet kopen, vanwege de issues zijn de 14" en 15" al gepulld van de dell US site...

Ik vind de inspiron een downgrade ten opzichte van de XPS, maar het is inderdaad het meest high end consumenten 17" die je bij dell kan kopen. Uitgezonderd de alienware en zakelijke lijnen. De XPS 17 reken ik niet mee, omdat je die met 900p scherm simpelweg niet meer high-end kunt noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
Bij de afdeling 'opruiming' kun je nog een 3D scherm selecteren tegen een meerprijs van € 450,-...
Ik heb niet eens verder gekeken wat de meerkosten van de videokaart zijn die er nog bovenop komen.

Misschien dat ze de XPS lijn binnenkort opfrissen? (Ik heb het niet zo gevolgd de laatste tijd en verschiet (niet positief) van wat ik op de Dell site aantref) Als ze dat niet doen gaan ze waarschijnlijk veel klanten verliezen.

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 03-08-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XPS 17 gaat weg zodra de boel uitverkocht is. Dat is bij de oude XPS 15 al gebeurd. De XPS 14z en 15z gaan ook binnenkort weg neem ik aan. Wat nu nog verkocht is volgens mij oude stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:03
Maar waarom niet doorgaan met de xps 17? Verkocht best goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet je aan dell vragen. In het 15.6" segment is het stokje nu geheel overgedragen aan asus met als enige overgebleven argument voor de inspiron 'hij is goedkoper...'. Terwijl ik de XPS 15 nog steeds beter vind dan het asus aanbod. Alleen niet meer te krijgen voor een fatsoenlijke prijs.

De 'nieuwe' XPS 15 is al helemaal een disastre. In het 17.3" segment gaat dat ook, maar in mindere mate op (met name omdat accuduur veel minder belangrijk is en het 'slechte' chi-mei scherm weg is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:11
Nu ik dit zo lees, ben ik blij dat ik toch de keuze heb gemaakt om de xsp 17 te bestellen.
Draai er nu een maandje of 4 mee, maar zit nog regelmatig van: WOW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Ik ben er inmiddels wel aan gewend. Alleen als ik een andere laptop uit een lager segment zie besef ik weer dat de xps een prima apparaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2day
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik volg dit forum reeds geruime tijd. vele tips opgevolgd.
SSD geplaatst en een backlit keyboard gemonteerd
Ik ben erg blij met mijn xps 17. Probleemloos.

Maar Het USB 3 verhaal begint me nu te ergeren.
Software/drivers helpen niet.
Iedere keer flashen vind ik geen oplossing
Is het nu op te lossen met een nieuw dochterboardje, en blijft het dan op volle snelheid werken ?
Volgens mij heb ik van niemand gelezen dat het goed is opgelost door Dell.
Ben ik abuis dan hoor ik het graag van iemand.

Groet

Jan

XPS L702x : 2nd gen Intel Core i7-2630QM proc 2.00 GHz with Turbo Boost 2.0 up to 2.90 GHz
Display : 17.3in Full HD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Memory : 8192MB (2x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1 SR
Hard Drive : 750GB Serial ATA (7200RPM) 1 SR
Optical Drive : Tray Load Blu-ray Disc BD-Combo (Reads BD and Writes to DVD/CD) 1 SR
Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION 1 SR
Graphics : 1GB NVIDIA GeForce GT 550M Graphics Card 1 SR
Wireless : Europe Intel Centrino Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwerveShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:48
Sinds dat Windows 7 ongeveer een maand of twee geleden patches kreeg vanuit Microsoft, functioneert mijn (ingebouwde) card reader niet meer. Drivers downloaden van de Dell website en opnieuw installeren heeft niet gewerkt. Vraag me af wat ik nog meer kan doen (behalve een re-install). Suggesties zijn van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

PCR

2day schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:23:
[..]

Maar Het USB 3 verhaal begint me nu te ergeren.
Software/drivers helpen niet.
Iedere keer flashen vind ik geen oplossing
Is het nu op te lossen met een nieuw dochterboardje, en blijft het dan op volle snelheid werken ?
Volgens mij heb ik van niemand gelezen dat het goed is opgelost door Dell.
Ben ik abuis dan hoor ik het graag van iemand.

[...]
Het volgende is bij mij uitgevoerd:
  • Nieuw piggyback/daughterboardje: geen resultaat
  • Nieuw moederbord: geen resultaat
  • Nieuwe driver van Dell gedownload: wel resultaat
Nu denk je: waarom probeerde je die driver niet direct? Nou, deze versie van de driver kwam pas uit ná de vervanging van de hardware. Dus ik weet of alleen de nieuwe driver heeft gewerkt of dat het juist de combi is van de driver met de nieuwe hardware.

Heb vorige week wel een BSOD gehad omdat Windows zich verslikte in die driver maar voor die tijd heeft het 6 weken gewerkt.

In het kort: nieuwe driver van Dell voor de piggyback werkt dus bij mij.

[ Voor 0% gewijzigd door PCR op 10-08-2012 17:16 . Reden: Engels is niet moeilijk ]

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2day
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Dank voor de reactie
Bedoel je deze driver ?

Dell-Driver
USB3_Renesas_W7_A03_Setup-61X2W_ZPE.exe
21-3-2012 2.1.27.0, A03 Geldt voor: Renesas USB 3.0 Host Controller

Heb je die op een bestaande installatie van windows geïnstalleerd ?
Of op een nieuwe installatie.
Gisteren hoorde ik van Dell dat deze driver alleen zou werken op een nieuwe installatie.
En dan in de juiste volgorde.

Ik ben blij te horen dat het bij je werkt.
Dan hoef ik niet de weg te bewandelen die jij hebt moeten gaan.

Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Ja die inderdaad. Ik heb er geen schone install voor gedaan. Er zit bij de driver volgens mij een setup die het spulletje installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
Jongens, hebben jullie dit ook?

Als ik mijn XPS L702X beweeg met een klein beetje vaart dan hoor ik dat de fan tegen de behuizing aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Is dat niet de valbeveiliging van de HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
Ik heb geen HDD in mijn XPS ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Dat wist ik niet :>

Anyway, ik heb dat niet als ik mijn XPS beweeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Zo maar een vraag aan jullie. Hoe hebben jullie de helderheid van het scherm ingesteld? Als ik hem op zijn felst zet dan mag ik wel een zonnebril op zetten. Dus ik heb hem altijd op rond de 80% staan.

Ik vind het overigens een positief punt dat je nog ruimte hebt om de helderheid verder op te schroeven. Daarnaast lijkt me het ten goede komen van de levensduur van het scherm als je de helderheid niet op z'n felst zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Net even gekeken, het scherm zou nog 3 streepjes feller kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Same here, nog 3 streepjes

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik zit hier op ongeveer 4 a 5 van de 8 nivo's qua helderheid, wat trouwens erg lastig was om werkend te krijgen onder ubuntu.
In 1e instantie kon ik de backlight wel aanpassen, maar werd het nieuwe nivo pas werkzaam na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 13:18
Ik zit met de helderheid op het 6e streepje van de pak-em-beet 20... Scherm is anders echt super fel ja! Echt wel relaxt als je in de zon zit :)

Daarnaast is er sinds een paar dagen een nieuwe bios, de A18... Geen idee wat de veranderingen zijn. Ga hem binnenkort maar een keer installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36
gabn88 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:59:
Ik zit met de helderheid op het 6e streepje van de pak-em-beet 20... Scherm is anders echt super fel ja! Echt wel relaxt als je in de zon zit :)

Daarnaast is er sinds een paar dagen een nieuwe bios, de A18... Geen idee wat de veranderingen zijn. Ga hem binnenkort maar een keer installeren...
Hier staan ook ervaringen met BIOS A18: http://forum.notebookrevi...-17-l702x-thread-826.html.

Volgens dat forum is de BIOS dus zeker niet slechter.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Ik laat de BIOS ff voor wat hij is (A17). Heb geen problemen meer met de USB3.0 controller en wil dat wel zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Ik heb het nieuwe BIOS (A18) er maar opgezet. Weet niet wat de verbeteringen zijn, maar merk zelf geen verschil. Temperaturen zijn hetzelfde als met de vorige versie (A17).

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Hoi! na een forumsearch kan ik nog steeds niet echt het antwoord op mn vraag vinden: M'n temps lijken omhoog te gaan, en ik vraag me af of dit nog door de beugel kan. GPU zit op 87 max, maar komt daar wel geregeld. Eerder was het beduidend minder. Tijd voor een laptopkoeler? En zo ja, welke, ik heb die chunky 9 cel batterij er aanhangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Ik vind dat een laptopkoeler niet nodig mag zijn bij de XPS. Wat is de omgevingstemperatuur dan? Er zit geen airco in je laptop dus hoe warmer het 'buiten' is, hoe minder warmte de laptop kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
PCR schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:54:
Ik vind dat een laptopkoeler niet nodig mag zijn bij de XPS. Wat is de omgevingstemperatuur dan? Er zit geen airco in je laptop dus hoe warmer het 'buiten' is, hoe minder warmte de laptop kwijt kan.
het is vrij warm buiten, binnen redelijk koeltjes. Ik snap t niet helemaal. Ga zo even een busje perslucht halen en de boel even doorblazen, al lijkt er optisch weinig stof te zitten.. Feit is wel dat hij nog nooit zo warm is geweest en het nu zomer is, dus dat zal meehelpen. Maar van 69 naar 87, dat is een flinke sprong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
87 graden voor een GPU is niet zo uitzonderlijk hoor. Als je ook 87 graden haalt tijdens gewoon internetten e.d., dan moet je wel actie gaan ondernemen. Maar mijn XPS wordt ook lekker warm tijdens NFS Hot Pursuit of Burnout Paradise. Temps weet ik niet, maar mijn glas cola aan de verkeerde kant van de laptop zetten is niet aan te raden :P

Edit: ik heb net Defraggler gedraaid en zie iets in de SATA snelheden:
-Mijn ssd (OCZ Agility III) zit in slot 1 en heeft een SATA600 snelheid
-Mijn harddisk (die erin zat) zit in slot 2 en heeft maar een SATA300 snelheid.

[ Voor 25% gewijzigd door Bartjezz op 20-08-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Ik kan zo niet aan een datasheet voor die GT555M komen maar ik heb ergens gelezen dat de chip bij 105gr moeilijk gaat doen, daaronder nog niet. Maar pin mij daar niet op vast want ik heb geen bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:55
Je gebruikt defraggler toch niet op je ssd! Is niet aan te raden.
Bartjezz schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:57:
87 graden voor een GPU is niet zo uitzonderlijk hoor. Als je ook 87 graden haalt tijdens gewoon internetten e.d., dan moet je wel actie gaan ondernemen. Maar mijn XPS wordt ook lekker warm tijdens NFS Hot Pursuit of Burnout Paradise. Temps weet ik niet, maar mijn glas cola aan de verkeerde kant van de laptop zetten is niet aan te raden :P

Edit: ik heb net Defraggler gedraaid en zie iets in de SATA snelheden:
-Mijn ssd (OCZ Agility III) zit in slot 1 en heeft een SATA600 snelheid
-Mijn harddisk (die erin zat) zit in slot 2 en heeft maar een SATA300 snelheid.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
nou heb ik nog een keer jullie hulp nodig!

ik begrijp er namelijk niks van. het verthaal:

Als ik games op de laptop speel, loopt het soepel. Als ik tv out via mn hdtv game, not quite. Er zit een input lag van een halve seconde tussen en de fps zijn 10/15 fps minder.

Windows aero staat uit, op hoge prestaties, en alleen beeldscherm 2 als monitor ingesteld.

iemand enig idee waarom ik dit prestatieverschil ondervind?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Draai anders even de DPC latency checker:

http://www.thesycon.de/dpclat/dpclat.exe

Met de technische achtergrond waarom het hier aan zou kunnen liggen:

Wikipedia: Deferred Procedure Call

Dit soort problemen komen vaker voor met audio dan hiermee en ik twijfel zelfs of het uiteindelijk hier aan kan liggen. Maar toch, giveitatry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg er met geen mogelijkheid xp op meteen blauw scherm elke andere os lukt wel de melding die ik krijg is :

STOP: 0x0000007B (0xF78D2524,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Waarom wil je XP erop?
Volgens mij koop je de laptops bij Dell altijd met OS.
En is dit bij de XPS 17 Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die staat erop maar wil xp erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor degenen die willen branden, ik gebruik al jaren cdburnerxp, maar op de Dell wilde het niet werken. Download de 4.5 beta versie en voila, je ziet de brander weer :)

@XP: waarom niet in een VM?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 17:28 ]

Verwijderd

ik heb mijn XPS sinds november 2011 en op zich bevalt ie prima op de accu na..

De plug waarmee hij in de laptop gaat , valt er constant uit.. dus zit ie aan de lader valt het plugje er steeds uit
hij herkent regelmatig de lader niet, krijg dan een zwart scherm en moet dan op F1 of F2 drukken
Temperatuur van de accu wordt steeds hoger.. In het begin ging het nog maar nu is het gewoon erg warm. Ook de accu duur valt me zwaar tegen. Langer dan een uur redt ie niet (en dan doe ik er niets bijzonders mee.. gewoon wat surfen en tekstverwerking).. Ik kan de laptop niet ergens mee heen nemen om er iets mee te doen (bijv. notuleren bij vergadering) dat haalt ie niet. Ik heb hem goed ontladen en weer opgeladen en dat meedere keren.. maar helpt niets..

Er is al 2 x iemand geweest van Dell . 1e keer is een stekkertje op het moederbord vervangen en heb ik ene nieuwe lader gekregen, maar de 2e keer is er niet veel gedaan. Hij heeft mijn hele laptop opengemaakt en heeft alleen maar meer problemen veroorzaakt.. Spontaan deden er een aantal toetsen het niet meer etc.. En dat terwijl ik daar daarvoor totaal geen last mee had.. En nu loopt ie dus zomaar vast, om de haverklap. Doen mijn toetsen niet wat ik wil (dus zit ik bijv. in word, druk ik de W in, opent ie van allerlei schermen, of ik druk op enter en dan krijg ik een scherm van energiebeheer).. Ik kan dit alleen maar oplossen door opnieuw op te starten..

Ik heb alles gemeld bij Dell maar ik vraag me af of mensen hier ook ervaring mee hebben .. Ik vind het heel erg vervelend dat die laptop sinds laatste bezoek raar doet.. en ik kan zelf niet vinden waar het aan ligt en ik ga hem niet openschroeven.. heb immers nog garantie..

Ik wacht even af op de service dienst van Dell voor het accu probleem

• PCR

PCR

Dat is wel vervelend en zeker niet de ervaring die ik heb met de XPS. Ook wel problemen gehad (defecte touchpad, problemen met de USB controller en opeens defecte lader) maar die zijn netjes en snel door Dell afgehandeld.

Dat de connectie van de lader met de laptop van 'Chinese' kwaliteit is, is bekend. Het voelt wat slap aan maar tot nog toe gaat het goed.

Heb je het over de temperatuur van de accu of van de lader? Want de lader wordt erg heet maar ik heb niet meegemaakt dat de accu heet wordt. Mijn accuduur is toch wel rond de 2 uur maar dat is natuurlijk zeer afhankelijk van het gekozen power plan en de werkzaamheden.

Ik vermoed dat de monteur de connector van het toetsenbord niet goed heeft bevestigd. Daardoor krijg je dit soort problemen.

Ben benieuwd wat Dell ermee doet! :)

Verwijderd

Ik bedoel de accu sorry.. De connecter blijft gewoon niet zitten.. je hoeft maar even te bewegen en hup.. hij ligt er weer uit. . Rete irritant..

Qua powerplan.. Mijn scherm staat niet op max en er draait niets bijzonders . Geluid uit. Ik praat puur over doelloos surfen en teksten maken en redigeren in Word.. Dat is qua accu niet spannend. Dat ik niet 2 uur volop kan gamen ermee lijkt me logisch ;-)

Ik wacht even af wat Dell doet. De eerste keer was het vlot geregeld, maar die reparatie heeft 4 maanden nut gehad en toen was die connector weer zo los. De lader is wel warm maar ook de accu in de laptop wordt heet.. En dat neemt alleen maar toe gedurende de maanden dat ik hem in bezit heb.. En dat is dus 9 maanden nu.. Voor een dure laptop mag ik wel een langere accu duur verwachten toch ?

• PCR

PCR

Tja, prijs van de laptop en levensduur van de accu hoeven niet evenredig te zijn. Vergeet niet dit een echte desktopvervanger is. Er zit wel een functionele een limiet op de grootte van de accu. Als hij nog groter gemaakt zou zijn dan zou je het bijna geen laptop meer mogen noemen.

Verwijderd

:-) nee dat snap ik.. maar tot 2 uur vind ik wel redelijk qua gebruik.. En zovaak neem ik hem niet mee hoor..

Anyway.. ik hoop dat ze coulant zijn en nog een keer kijken naar die accu connector én de accu.. Achteraf had ik beter een zwaardere kunnen nemen..

• Jhny
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik heb net ook maar eens een SSD geinstalleerd!! Maar nu zat ik eigenlijk met de vraag hoe weet ik nu als die SATA 600 snelheden ipv SATA 300 haalt?? Bestaan daar tools voor? Ben pas nieuw in de SSD wereld :)
Hoe weet ge welke firmware versie op u SSD staat en de lifetime en dergelijke?

[ Voor 16% gewijzigd door Jhny op 30-08-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb steeds problemen met mijn wifi soms doet hij het en andere keren niet FN+F2 werkt ook niet.
Kan iemand mijhelpen?

Mvg, Fedde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Vermoedelijk een driver probleem, omdat je aangeeft "steeds". Ik weet niet welke module je erin hebt zitten, maar probeer eens de laatste driver versie erop te zetten als die er niet op staat.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13

Wirehub

Blaat

Embryo1 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:54:
Vermoedelijk een driver probleem, omdat je aangeeft "steeds". Ik weet niet welke module je erin hebt zitten, maar probeer eens de laatste driver versie erop te zetten als die er niet op staat.
misschien offtopic, maar als als je volgende link gebruikt dan kan gelijk de nieuwste versies installeren
http://www.intel.com/p/en_US/support/detect?iid=dc_iduu

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrsvK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 16:46
TrsvK schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:22:
Heren,

ik heb een aantal manden geleden een xps17 gekocht na veel posts op dit forum te hebben gelezen. Over het algemeen ben ik erg tevreden maar er is 1 ding wat erg tegen valt. Ik krijg het niet voor elkaar om solidworks of edrawings in stereo 3d modus te krijgen. Kennelijk heeft Nvidea bedacht dat dit alleen is toegestaan voor quadro kaartjes en ontbreekt deze optie wanneer een gforce word gedetecteerd. (ik heb de gt555 2gb). Ik weet dat je vroeger via rivatuner een softmod kon uitvoeren zodat je de quadrodrivers kon downloaden maar dat gaan nu volgens mij niet meer. (de nieuweste Riva 2.24 komt uit 2009 en geeft tijdens het opstarten aan updates nodig te hebben omdat hij de kaart niet kent)

Weet iemand hoe ik Solidworks (2012) of Edrawings in stereomodus zou kunnen krijgen.

Alle hulp is meer dan welkom!

alvast erg bedankt,

gr Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwoerdkop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-12-2022
Het is mij nog nooit gelukt een bios te flashen op mijn L702X van december 2011. Ik krijg altijd de volgende foutmelding, nu ook weer bij starten van L702X_A18.exe:

Afbeeldingslocatie: http://downloadium.mine.nu/bios/probleembios.jpg

Ik heb het probleem het afgelopen jaar al meerdere malen gepost, ook op engelse fora. Nul recaties.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

zwoerdkop schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:25:
Het is mij nog nooit gelukt een bios te flashen op mijn L702X van december 2011. Ik krijg altijd de volgende foutmelding, nu ook weer bij starten van L702X_A18.exe:

[afbeelding]

Ik heb het probleem het afgelopen jaar al meerdere malen gepost, ook op engelse fora. Nul recaties.

Heeft iemand een idee?
vaag , want die bios update file doet alles uitzichzelf toch :+

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Centauriprime schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:26:
Je gebruikt defraggler toch niet op je ssd! Is niet aan te raden.

[...]
Nee, wordt zelfs geblokkeerd, maar wel op mijn 2e disk. Ik zag dit voorbijkomen, en dacht: even melden, heb al vaker vragen hierover zien voorbijkomen, dus hier het antwoord ;)

• Jumpman
zwoerdkop schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:25:

[afbeelding]

Heeft iemand een idee?
Heb je al eens geprobeerd om de BIOS file starten uit de veilige modus, of bijvoorbeeld uit een bootable OS op USB of CD/DVD (Hiren's Boot CD of Windows PE)?

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Ik heb een Dell xps 17 3D (lx702) gekocht.
Mijn probleem is dat mijn wifi het soms wel doet en soms niet.
FN+F2 helpt niet ook zegt intel dat er geen netwerkadapter is gevonden.
Soms doet wifi het wel en dan werkt ook alles prima.
Iemand een oplossing?

Ik heb een: Realtek PCIe GBE Family Controller
het is ook erg moeilijk om drivers er voor te vinden.

Mvg,
Fedde

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2012 12:29 ]

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:12:
Hallo Tweakers,

Iemand een oplossing?

Mvg,
Fedde
De Realtek PCIe GBE Family Controller is een Lan controller geen wifi. Als het goed is heeft een Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 1000 of een Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 6030

drivers of via de website van Dell (inloggen met TAG) of via http://www.intel.com/p/en_US/support/detect?iid=dc_iduu waar ik meestal de laatste vandaan haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu de nieuwste driver voor mij wireless kaart gedownload ik hoop dat dat alles was wat ik moest doen.
Wirehub schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:42:
[...]

De Realtek PCIe GBE Family Controller is een Lan controller geen wifi. Als het goed is heeft een Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 1000 of een Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 6030

drivers of via de website van Dell (inloggen met TAG) of via http://www.intel.com/p/en_US/support/detect?iid=dc_iduu waar ik meestal de laatste vandaan haal

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:31:
ik heb nu de nieuwste driver voor mij wireless kaart gedownload ik hoop dat dat alles was wat ik moest doen.
[...]
zocht je meer drivers dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee maar ik zit nog steeds met het zelfde probleem mijn wifi doet het niet op de laptop nadat ik de drivers heb geupdated.
Wirehub schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:36:
[...]

zocht je meer drivers dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:01:
Nee maar ik zit nog steeds met het zelfde probleem mijn wifi doet het niet op de laptop nadat ik de drivers heb geupdated.

[...]
wat doet het niet dan, ziet hij deze wel in device manager ?
Heb je de correcte driver gedownload?
Heeft deze het eerder wel gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de goede driver geïnstalleerd eerst deed de wifi kaart het wel en nu soms af en toe. Intel zegt ook kan netwerkkaart niet vinden Het ligt ook niet aan energie besparing. Dus het hele wifi doethet gewoon niet.
.
Wirehub schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:12:
[...]

wat doet het niet dan, ziet hij deze wel in device manager ?
Heb je de correcte driver gedownload?
Heeft deze het eerder wel gedaan ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:12:
Hallo Tweakers,

Iemand een oplossing?

Mvg,
Fedde
Mijn XPS 17 deed aan het begin ook heel erg raar met de wireless aan. Gewoon nergens goede verbinding krijgen terwijl mijn netbook nergens last van had.

Het is waarschijnlijk gewoon puur een driver issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:28:
Ik heb de goede driver geïnstalleerd eerst deed de wifi kaart het wel en nu soms af en toe. Intel zegt ook kan netwerkkaart niet vinden Het ligt ook niet aan energie besparing. Dus het hele wifi doethet gewoon niet.
.
[...]
Zolang je drivers niet geladen is zal Wifi geheel niets doen , daarbij;

- wat geeft je device manager aan ? uitroepteken / vraagteken bij netwerkcontroller?
- Bios versie draai je (reboot en dan F2)
- welke wifi kaart zit er in ? 1030 of 6030 met bluetooth?
- Nieuw gekocht of 2dehands gekocht ?

Verwijderd

Netwerkkaart niet gevonden uitroepteken.
Bios geen idee hoe?
Heb een n1000 Zonder bluetooth nieuwste driver versie.
Gloednieuw gekocht.
Wirehub schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:47:
[...]

Zolang je drivers niet geladen is zal Wifi geheel niets doen , daarbij;

- wat geeft je device manager aan ? uitroepteken / vraagteken bij netwerkcontroller?
- Bios versie draai je (reboot en dan F2)
- welke wifi kaart zit er in ? 1030 of 6030 met bluetooth?
- Nieuw gekocht of 2dehands gekocht ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 16:39 ]

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:38:
Netwerkkaart niet gevonden uitroepteken.
Bios geen idee hoe?
Heb een n1000 Zonder bluetooth nieuwste driver versie.
Gloednieuw gekocht.
[...]
stond erbij , - Bios versie draai je (reboot en dan F2) > staat in je de lijst.

hoe heb je die driver geinstalleerd gevonden, want je bent heel vaag in je antwoorden? van de Dell pagina of het download linkje van Intel? (indien die van Intel , dan zal je eerst de oude driver moeten verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
ik ben vandaag van plan een SSD aan te schaffen. Zijn alle drivers te vinden? inclusief die van waves maxxaudio3?

Wat is de beste plek om de SSD neer te zetten? Bay 1 of 2? alvast bedankt. Het wordt een Samsung 128 830

[ Voor 32% gewijzigd door Denzis op 21-09-2012 14:19 ]

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Denzis schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:51:
ik ben vandaag van plan een SSD aan te schaffen. Zijn alle drivers te vinden? inclusief die van waves maxxaudio3?
alles is te vinden, let wel op de volgorde (onderstaande drivers zijn wel verouderd)

http://forum.notebookrevi...-l702x-clean-install.html

nieuwere drivers:

http://support.dell.com/s...S_L702X&catid=-1&impid=-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Denzis schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:51:

Wat is de beste plek om de SSD neer te zetten? Bay 1 of 2? alvast bedankt. Het wordt een Samsung 128 830
Volgens mij kun je hem het beste in Bay 1 plempen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik heb een probleempje... Gisteren heb ik een verse installatie gedaan van Windows 7 Ultimate x64. Voor zover ging alles goed. De laptop voelde in het begin niet zo vlekkeloos aan als de vorige verse installatie, maargoed, alle drivers moesten nog geïnstalleerd worden en de updates moesten ook nog lopen.
Nu ik alle drivers en updates heb geïnstalleerd is de laptop eigenlijk alleen maar trager gaan reageren. Als ik Chrome aanklik, opent de browser gelijk, maar het duurt eerst nog eens 30 seconden voordat ik weer een reactie krijg om wat in de adresbalk in te typen.
Als ik verkenner open lijkt het wel alsof hij eerst toegang moet krijgen tot alle harddisk ik heb en dan gaat hij pas de bestandsstructuur laden. Dit duurt ook zo'n 30 seconden. Als dit eenmaal geladen is werkt verkenner vlekkeloos. (Chrome ook trouwens :S) Als ik dan de verkenner sluit en gelijk weer open begint het verhaal weer opnieuw.
Hetzelfde heb ik met rechtsklikken (maakt niet uit waar, het duurt minstens 10 seconden voor er een menu komt) en in nog veel meer andere programma's.
Google kon mij geen uitkomst bieden. TuneUp Utilities heb ik al eens er overheen gegooid en CCleaner heeft ook zijn werk gedaan, maar ik kan me echt niet bedenken waarom het allemaal zolang duurt.
De laptop wordt niet warm, de load wordt netjes verdeeld over alle 8 de cores en ik weet het ff niet meer... Op dit moment werkt Chrome als een tiet, maar als ik die weer afsluit en weer opstart begint het weer...

Wie heeft hier ook last van/een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Pak eens procmon uit Microsoft´s Sysinternals en filter die op chrome.exe. Op het moment dat die wachttijd begint dan zie je hopelijk wat ervoor zorgt dat Chrome blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Wirehub schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:01:
[...]

alles is te vinden, let wel op de volgorde (onderstaande drivers zijn wel verouderd)

http://forum.notebookrevi...-l702x-clean-install.html

nieuwere drivers:

http://support.dell.com/s...S_L702X&catid=-1&impid=-1
Ben nu bezig, alleen 1 probleem. De drivers zoals de touchpad driver is niet meer beschikbaar. zowel via de eerste link niet als via de dell site zelf...

EDIT: ik heb een mooie site gevonden met alle drivers voor de xps http://www.laptopbeep.com...02x-drivers-for-windows-7

[ Voor 9% gewijzigd door Denzis op 21-09-2012 22:08 ]

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Denzis schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:38:
[...]

Ben nu bezig, alleen 1 probleem. De drivers zoals de touchpad driver is niet meer beschikbaar. zowel via de eerste link niet als via de dell site zelf...
stuur me even een DM met je email ...ik heb hem hier wel staan.

of probeer anders : Synaptics Synaptics TouchPad Driver (http://www.synaptics.com/resources/drivers)

• gabn88
Misschien iets voor in de topicstart:

http://ftp1.us.dell.com/Browse_For_Drivers/Laptops/XPS/XPS%2017%20(L702X)/

Daar staat alles in, van de nieuwste quickset tot oude (legacy) video drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn Mcafee securitycenter verloopt morgen. Las dat dit speciaal is voor mijn dell pc?
Kan ik nu het beste de securitycenter verlengen of volstaat Mcafee total protection 2013 ook.
Weet iemand als ik verleng voor 2 pc's of mijn ouders het op een packerd bell ook kunnen gebruiken? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Een virusscanner is een persoonlijke keuze. Het is onzin dat Mcafee securitycenter speciaal voor je Dell is. Elke virusscanner voldoet, al zijn er wel betere en slechtere. Persoonlijk gebruikt ik ESET NOD32 en die bevalt goed. Waarschijnlijk is er in andere topics wel meer info over virusscanners te vinden.

En dat verlengen voor twee pc's zou ik je niet aanraden, maar misschien dat het wel zal werken.

[ Voor 13% gewijzigd door gabn88 op 23-09-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehhh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10-2023
Kun je de kleine batterij gebruiken op de 17 inch of zit je vast aan de 9 cell accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Natuurlijk werkt de kleinere 6 cells batterij ook op de XPS17.
Deze is alleen wel sneller leeg dan de 9 cells.
En aangezien de XPS17 met 3D scherm veel energie kan verbruiken, hebben ze de 9 cells standaard geleverd bij het 3D scherm, en als optie bij de normale XPS17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Zeer tevreden met mijn XPS17 maar ik ben alweer eens aan het rondkijken naar iets nieuws. Iemand al een waardige opvolger gevonden van deze XPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
PCR schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:26:
Zeer tevreden met mijn XPS17 maar ik ben alweer eens aan het rondkijken naar iets nieuws. Iemand al een waardige opvolger gevonden van deze XPS?
Volgens mij is het nog redelijk rustig in het 17" segment. Geen schokkende verbeteringen imo. Tenzij je heel graag een nieuw speeltje wil natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Ik wil zelfs zo ver gaan om te zeggen dat de XPS 17 een betere deal was dan het spul wat je vandaag de dag kan kopen. Grotendeels vanwege de prijs. Als je iets nieuws wil dan zou ik kijken naar de N76 of M17x. De inspiron 17R SE zie ik niet als upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Wat zijn de specs van je xps eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

ChrisLNFF schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:24:
Wat zijn de specs van je xps eigenlijk?
Neem aan dat je de specs van mijn XPS bedoelt. Die zijn als volgt:

XPS17 L702x gekocht november 2011
i7-2760QM 2.4Ghz
16GB RAM (was oorspronkelijk 8GB)
3D scherm aan een Nvidia GT555M
SSD 256GB (later geplaatst)
Verlicht tobo (later geplaatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Ik hoef inderdaad niet per se iets nieuws te hebben en ik wil er ook echt op vooruit gaan. Maar als ik jullie zo beluister dan kan ik beter nog even wachten tot volgend voorjaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
PCR schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:51:
[...]

Neem aan dat je de specs van mijn XPS bedoelt. Die zijn als volgt:

XPS17 L702x gekocht november 2011
i7-2760QM 2.4Ghz
16GB RAM (was oorspronkelijk 8GB)
3D scherm aan een Nvidia GT555M
SSD 256GB (later geplaatst)
Verlicht tobo (later geplaatst)
We hebben dezelfde. Ik zou geen reden weten om een nieuwe aan te schaffen. Alles draait nog rete-snel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Top machine, ik ben er nog steeds erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

ChrisLNFF schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 00:29:
[...]

We hebben dezelfde. Ik zou geen reden weten om een nieuwe aan te schaffen. Alles draait nog rete-snel toch?
Zeker! Draai er nog wat VM's op maar daar heeft de i7 geen enkel probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
AARGH.

ja.

AARGh.

Dat is ongeveer de menselijke variant van wat mijn XPS 17 1 x per 10 minuten zegt. ZRIIRIRIRIRJIENENGG.. Een walgelijk geluid, wat stotterend beeld met zich meebrengt en mn laptop al plaagt in meerdere en mindere mate sinds ikm 10 maanden geleden kocht. Eindelijk weet ik dankzij een of andere dpc latency blabla dat MC Affee de boosdoener is, maar ik krijg het programma gewoon niet van mijn computer af.

Uninstall: Het werkt niet, hij verwijst naar een webpagina, maar die laadt niet. Ik heb gegoogled, niets.

Map weggooien: Nee, want daarvoor moet je administrator zijn en dat ben je ook. (dit is inlogisch, maar waar. Ik mag als admin niet de mc affee map weggooien?!?!!?)

Services/processen stoppen: Zelfde verhaal als map weggooien, het gaat niet door.

// In plaats van mijn pc te beveiligen verneukt dit wanproduct juist mijn prestaties, en heeft het zich met weerhaakjes in mijn OS geklampt. Als iemand me kan helpen, graag, ik trek de haren uit mijn hoofd hier, Ik ga letterlijk dood in battlefield 3 door dit audio stotter gedoe zo nu en dan..

edit: Ik heb er nog een probleem bij. Al mijn games lopen ineens in slow motion nu. Battlefield, Pes, het maakt niet uit. SLOOM. ik heb dit eerder gehad en opgelost maar ben vergeten de oplossing op mijn hand te tattoeeren :( ..wat een slechte dag voor mij als gamer, niets dan gezeur atm..

[ Voor 11% gewijzigd door Fuku-San op 01-10-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehhh
Ik ben aan het overwegen om een tweedehand XPS te kopen. Volgens mij moet ik er vooral op letten dat ik eentje koop met een goed scherm, of niet?

17.3 inch Full HD 3D WLED TL (1920x1080) 1080P with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
http://tinyurl.com/9qmspj4

Dit scherm dien ik te vermijden toch, het andere FUll hd scherm is beter toch?

De tweedehands 15 inch zijn al rond de 500 te verkrijgen, soms met SSD en FHD scherm als je er snel bij bent. De 17 inch zijn 2de hands te verkrijgen voor 700 op marktplaats.

Geen slechte deal lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Timmehhh schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 22:41:
Ik ben aan het overwegen om een tweedehand XPS te kopen. Volgens mij moet ik er vooral op letten dat ik eentje koop met een goed scherm, of niet?

17.3 inch Full HD 3D WLED TL (1920x1080) 1080P with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
http://tinyurl.com/9qmspj4

Dit scherm dien ik te vermijden toch, het andere FUll hd scherm is beter toch?

De tweedehands 15 inch zijn al rond de 500 te verkrijgen, soms met SSD en FHD scherm als je er snel bij bent. De 17 inch zijn 2de hands te verkrijgen voor 700 op marktplaats.

Geen slechte deal lijkt me :)
Dit is de versie met het beste scherm. Probeer nog wel wat van de prijs af te halen, dit kun je dan weer mooi investeren in wat ram of een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Als ze 2e-hands nog €700 waard zijn had ik bij wijze van spreken nog winst kunnen maken op XPS 17's van een jaar oud 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehhh
Wat is de beste 2dehandse laptop die ik kan kopen ? Ik ben nu aan het kijken naar Asus Zenbook en Dell XPS.
Asus zou dan een ultrabook van 13,3 inch zijn met 1920x1200 en dell xps zou gewone 15,6 inch zijn of 17 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Timmehhh schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:07:
Wat is de beste 2dehandse laptop die ik kan kopen ? Ik ben nu aan het kijken naar Asus Zenbook en Dell XPS.
Asus zou dan een ultrabook van 13,3 inch zijn met 1920x1200 en dell xps zou gewone 15,6 inch zijn of 17 inch.
Een 13 inch met 1920 x 1200?

Het hang allemaal af van de specs, kijk ook goed of er mogelijkheden zijn om achteraf zelf een upgrade te doen. Is het een 1e of 2e gen processor is ook wel aardig om te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
Het lijkt me ook handig om te weten of, en wat voor garantie er nog op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Fuku-San schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:30:
AARGH.

ja.

AARGh.

Dat is ongeveer de menselijke variant van wat mijn XPS 17 1 x per 10 minuten zegt. ZRIIRIRIRIRJIENENGG.. Een walgelijk geluid, wat stotterend beeld met zich meebrengt en mn laptop al plaagt in meerdere en mindere mate sinds ikm 10 maanden geleden kocht. Eindelijk weet ik dankzij een of andere dpc latency blabla dat MC Affee de boosdoener is, maar ik krijg het programma gewoon niet van mijn computer af.

Uninstall: Het werkt niet, hij verwijst naar een webpagina, maar die laadt niet. Ik heb gegoogled, niets.

Map weggooien: Nee, want daarvoor moet je administrator zijn en dat ben je ook. (dit is inlogisch, maar waar. Ik mag als admin niet de mc affee map weggooien?!?!!?)

Services/processen stoppen: Zelfde verhaal als map weggooien, het gaat niet door.

// In plaats van mijn pc te beveiligen verneukt dit wanproduct juist mijn prestaties, en heeft het zich met weerhaakjes in mijn OS geklampt. Als iemand me kan helpen, graag, ik trek de haren uit mijn hoofd hier, Ik ga letterlijk dood in battlefield 3 door dit audio stotter gedoe zo nu en dan..

edit: Ik heb er nog een probleem bij. Al mijn games lopen ineens in slow motion nu. Battlefield, Pes, het maakt niet uit. SLOOM. ik heb dit eerder gehad en opgelost maar ben vergeten de oplossing op mijn hand te tattoeeren :( ..wat een slechte dag voor mij als gamer, niets dan gezeur atm..
Tja, de makkelijk weg: OS opnieuw erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
PCR schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:47:
[...]

Tja, de makkelijk weg: OS opnieuw erop?
Yup, daar zit ik wel aan te denken, ook omdat alles vol begint te raken en de laptop slomer wordt + ik een ssd wil aanschaffen. Ik heb het echter nog nooit gedaan (clean OS op deze laptop), is daar ergens een goede, duidelijke guide voor? En hoe kan ik windows opnieuw installeren, ik heb geen CD gekregen destijds..
Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste