Antwoord staat een paar pagina´s terug, iets met de instellingen van je nvidia configurartiescherm. Heb het zelf ook gehad, weet alleen niet meer wat ik uitgevinkt heb, sorry.Energon schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:15:
Ff follow-up:
Ik was net mijn muziekbib op iTunes aan het aanvullen, en net wanneer ik op iTunes Store klikte, knipperde mijn beeld van zwart naar gewoon en brandde het 3D lampje onderaan het scherm.
Hoe zet ik die uit?
Pas als ik iTunes afsloot ging 3D uit. 3D moet bij iTunes echt niet opstaan lol.
Jaja, dat was het eerste dat ik heb gedaan. Deze optie "Stereoscopische 3D installeren" uitgevinkt.
Maar dat doet dus niks.
[ Voor 27% gewijzigd door Agent 47 op 02-07-2012 19:15 ]
Beste allemaal,
ik zit voor een multimedia laptop (2e computer in huis, moet portable in huis zijn maar niet naar buiten) te kijken naar de Inspiron 17r se (de dure variant van 1349 inclusief ssd en bluray), ook omdat de XPS 17 geen 650m videokaart heeft. En ik wil graag dat ik tegen mijn zoon lekker tf2/bf3/diablo3 etc kan spelen. En de alienware mx17 lijkt qua specs niet ontzettend veel beter voor 1499 instapprijs (reviews geven aan dat de 660m niet veel doet boven de 650m die ik gelezen heb).
Met de 10% kortingsbon en een gekozen backlit keyboard komt het totaal dan uit op 1250 euro (incl btw en verzend). Is dit een goede prijs voor zo'n soort laptop? Reviews zijn er bijna niet, maar de specs zien er volgens mij prima uit en over het algemeen is Dell wel goed met kwaliteit (eigen ervaring).
Vraag aan Darkstone (of anderen natuurlijk): deze versie heeft niet mat scherm maar de 44 cm (17.3") 3D High Definition+(1920 x 1080) LED met TrueLife. Is dat een goed scherm of wordt eigenlijk de matte schermen bij Dell meer aangeraden?
ik zit voor een multimedia laptop (2e computer in huis, moet portable in huis zijn maar niet naar buiten) te kijken naar de Inspiron 17r se (de dure variant van 1349 inclusief ssd en bluray), ook omdat de XPS 17 geen 650m videokaart heeft. En ik wil graag dat ik tegen mijn zoon lekker tf2/bf3/diablo3 etc kan spelen. En de alienware mx17 lijkt qua specs niet ontzettend veel beter voor 1499 instapprijs (reviews geven aan dat de 660m niet veel doet boven de 650m die ik gelezen heb).
Met de 10% kortingsbon en een gekozen backlit keyboard komt het totaal dan uit op 1250 euro (incl btw en verzend). Is dit een goede prijs voor zo'n soort laptop? Reviews zijn er bijna niet, maar de specs zien er volgens mij prima uit en over het algemeen is Dell wel goed met kwaliteit (eigen ervaring).
Vraag aan Darkstone (of anderen natuurlijk): deze versie heeft niet mat scherm maar de 44 cm (17.3") 3D High Definition+(1920 x 1080) LED met TrueLife. Is dat een goed scherm of wordt eigenlijk de matte schermen bij Dell meer aangeraden?
Ik ben zelf voor de 999,- basis 17R SE gegaan. Aangepast met backlit toetsenbord en garantieplannen enzo (voor school), kwam ik uit op 1015,- (na 10% kortingsbon en 5% Epp korting, en in de tijd ik dat heb besteld geen verzendkosten). Heb ik zelf een Samsung 830 128GB SSD Notebook Kit gekocht voor ~90,-. Komt in totaal uit op een ~1100,-. Heb je een topsysteem voor.DjLando schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:40:
Beste allemaal,
Ik heb hem net een dag binnen, echt een goed apparaat. Speel hier Diablo 3 op max setting @ 1920x1080 vloeiend. Bij die prijs zit dus ook al 3 jaar NBD en Accidental Damage Support.
EDIT: Ik keek dus even op de Dell website, en die versie met SSD waar jij het over hebt is niet een gewone SSD, maar een Caching SSD. Kun je wel snel mee opstarten, maar wegschrijven van bestanden en dergelijke wordt helemaal niet sneller. Nu kan dat genoeg voor je zijn, maar er passen toch 2 schijven in het systeem, dus je kunt beter net als ik een SSD kopen en die er zelf inbouwen. Scheelt je geld en is zo gepiept.
[ Voor 10% gewijzigd door Goudstalen op 02-07-2012 23:47 ]
Aha! Dank voor de reply zegDGonlag2 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:42:
[...]
Ik ben zelf voor de 999,- basis 17R SE gegaan. Aangepast met backlit toetsenbord en garantieplannen enzo (voor school), kwam ik uit op 1015,- (na 10% kortingsbon en 5% Epp korting, en in de tijd ik dat heb besteld geen verzendkosten). Heb ik zelf een Samsung 830 128GB SSD Notebook Kit gekocht voor ~90,-. Komt in totaal uit op een ~1100,-. Heb je een topsysteem voor.
Ik heb hem net een dag binnen, echt een goed apparaat. Speel hier Diablo 3 op max setting @ 1920x1080 vloeiend. Bij die prijs zit dus ook al 3 jaar NBD en Accidental Damage Support.
EDIT: Ik keek dus even op de Dell website, en die versie met SSD waar jij het over hebt is niet een gewone SSD, maar een Caching SSD. Kun je wel snel mee opstarten, maar wegschrijven van bestanden en dergelijke wordt helemaal niet sneller. Nu kan dat genoeg voor je zijn, maar er passen toch 2 schijven in het systeem, dus je kunt beter net als ik een SSD kopen en die er zelf inbouwen. Scheelt je geld en is zo gepiept.
Kun je met de bijgeleverde windows code gewoon dan reinstallen clean op je ssd trouwens?
En als laatste vraag: ik zie wel wat de epp is, maar hoe voeg ik die toe?
Nogmaals dank
Verwijderd
Eindelijk een goede review gevonden van de nieuwe Inspiron 17R SE, wellicht in het Roemeens maar google translate doet wonderen:)
Twijfelde heel erg tussen de XPS 17 en deze laptop, maar het is dan toch de Inspiron geworden.
http://www.itnewz.ro/2012/06/dell-inspiron-n7720-review/#
Twijfelde heel erg tussen de XPS 17 en deze laptop, maar het is dan toch de Inspiron geworden.
Man, man, man...
Als je dacht dat de website amateuristisch was dan had je de afdeling sales nog niet meegemaakt...
Als je dacht dat de website amateuristisch was dan had je de afdeling sales nog niet meegemaakt...
16:08:01 Ik
Eerste vraag/Commentaar: Geachte mijnheer/mevrouw, Kunt u mij misschien vertellen waarom het niet mogelijk is om een backlit keyboard en een herstel DVD te bestellen bij de Inspiron 17R SE met deze configuratie: - i7-3610M - 8GB RAM - 44 cm(17.3") witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating Met praktisch iedere configuratie is dit mogelijk, behalve dus met deze. Waarom is dit?
...
16:08:26 Hakima_El_Messoudi
Hartelijk welkom bij de Sales Afdeling van Dell Nederland. Dit is Mv. Hakima El Messoudi uw Sales Agent (Hakima_El_Messoudi@Dell.com). .
16:08:51 Hakima_El_Messoudi
Bent u een Nederlansche klant of een Belgische klant? Ivm de website.
16:09:01 Ik
Een Nederlandse klant.
16:09:46 Hakima_El_Messoudi
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17r-se-7720/fs
16:11:21 Hakima_El_Messoudi
Ik ga het voor u in het systeem controleren, een ogenblik a.u.b, dank u.
16:11:29 Ik
Ok, dank u.
16:14:06 Hakima_El_Messoudi
omdat dit een dell express is
16:14:11 Hakima_El_Messoudi
Een dell express, dat is een kant en klare systeem die snel te leveren is. Aan de configuratie kunt u alleen de garantie en microsoft office veranderen.
16:15:08 Ik
Ok. Maar hoe komt het dat alle andere Inspiron SE's met deze opties leverbaar zijn en alleen degene met 8GB RAM niet?
16:16:01 Hakima_El_Messoudi
het is een dell express
16:16:23 Ik
Begrijp ik, maar vanwaar de uitzondering?
16:16:59 Ik
Ik mag aannemen dat de afdeling sales daar een bepaalde filosofie achter heeft zitten?
16:17:01 Hakima_El_Messoudi
omdat het snel leverbaar is
16:17:33 Ik
Ok, helaas. Dan zal ik op zoek moeten naar een andere leverancier.
16:18:50 Ik
In ieder geval bedankt voor de informatie.
16:19:46 Hakima_El_Messoudi
16:19:51 Hakima_El_Messoudi
graag gedaan

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:58:
Eindelijk een goede review gevonden van de nieuwe Inspiron 17R SE, wellicht in het Roemeens maar google translate doet wonderen:)
Dus wat is het nu? Ik krijg de indruk dat het scherm van de N7720 de regel breekt en wel een fatsoenlijk mat scherm heeft, maar echt lekker duidelijk is het niet...We start with the screen but I have to stick too much to end this issue using a panel Inspiron N7720 17.3 "LED type with FullHD resolution and has anti-reflective surface for you to enjoy more game / movie / site that you see at some point. Matte screens I was always disappointed that all reflect a dim light and all you create difficulties in use and N7720 are leaving this rule.
Verwijderd
Het scherm is exact hetzelfde chi-mei scherm als je in 95% van de notebooks met een mat 17.3" scherm tegen komt. Vorige pagina kwam er nog een discussie langs.
Dit is als het goed is wel mogelijk, je moet 'm dan alleen bestellen via zo'n verkoopfiguur en niet via de site.TimMer schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:22:Geachte mijnheer/mevrouw, Kunt u mij misschien vertellen waarom het niet mogelijk is om een backlit keyboard en een herstel DVD te bestellen bij de Inspiron 17R SE met deze configuratie: - i7-3610M - 8GB RAM - 44 cm(17.3") witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating Met praktisch iedere configuratie is dit mogelijk, behalve dus met deze. Waarom is dit?
And I'm the only one and I walk alone.
Verwijderd
Is inderdaad een beetje onduidelijk beschreven. Wat is er dan zo slecht aan die chi-mei schermen?TimMer schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:51:
[...]
[...]
Dus wat is het nu? Ik krijg de indruk dat het scherm van de N7720 de regel breekt en wel een fatsoenlijk mat scherm heeft, maar echt lekker duidelijk is het niet...
@ Darkstone; zijn de 1080p schermen van de;
- XPS 17[(44 cm(17,3") Full HD AG witte led-beeldscherm (1.920 x 1.080))] en de
- Inspiron 17R SE [44 cm(17.3") witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating)] hetzelde?
Klopt het dat je hier alleen maar de 6gb memory kan kiezen ipv 8 gb? En maakt dit veel uit voor een laptop denken jullie?DGonlag2 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:42:
[...]
Ik ben zelf voor de 999,- basis 17R SE gegaan. Aangepast met backlit toetsenbord en garantieplannen enzo (voor school), kwam ik uit op 1015,- (na 10% kortingsbon en 5% Epp korting, en in de tijd ik dat heb besteld geen verzendkosten). Heb ik zelf een Samsung 830 128GB SSD Notebook Kit gekocht voor ~90,-. Komt in totaal uit op een ~1100,-. Heb je een topsysteem voor.
Edit: gewoon aangeschaft, zal een korte review plaatsen als ik m binnen heb. Dank voor advies
[ Voor 7% gewijzigd door DjLando op 04-07-2012 00:20 ]
Ik maak momenteel een afweging tussen het weer kopen van een desktop en dus de verkoop van mijn xps17. Ik merk dat ik de laptop eigenlijk nooit meeneem. De laatste jaren heb ik sowieso geen LAN meer gehad. Ik zit wat rond te kijken wat een XPS L702x tweede hands kost maar ik vind geen goed vergelijkingsmateriaal. Marktplaats vind ik altijd rare prijzen hebben en in de V&A staat een i5 met mindere specs.
Het betreft de laptop zonder een hardeschijf er in. Die gaat mee naar het volgende systeem.
2nd generation Intel Core i7-2670QM
Display : 17.3in FHD 3D WLED TL (1920X1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera + 3D Glasses
Memory : 8192MB (2x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software
Power Supply : XPS 150W AC Adapter
Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION
Graphics : 3GB NVIDIA GeForce GT 555M Graphics Card - 3D Capable
Wireless : European Intel Centrino Wireless-N 1000
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium SP1 (64 BIT)
Standard Service - 1 year of Collect & Return 10 day coverage included with your PC
1 Year Hardware Support - Next Business Day
Ik denk zelf dat dit zo'n 750 euro waard is? Of zit ik er naast. De laptop is gekocht in April dit jaar en is in superstaat.
Het betreft de laptop zonder een hardeschijf er in. Die gaat mee naar het volgende systeem.
Display : 17.3in FHD 3D WLED TL (1920X1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera + 3D Glasses
Standard Service - 1 year of Collect & Return 10 day coverage included with your PC
Ik denk zelf dat dit zo'n 750 euro waard is? Of zit ik er naast. De laptop is gekocht in April dit jaar en is in superstaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Nikeo op 04-07-2012 13:42 ]
Naar mijn mening is dat veel te duur voor een 2e hands laptop zonder hardeschijf. Denk eerder €600, want je weet dat je voor €800 nieuw kan kopenNikeo schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:42:
Ik maak momenteel een afweging tussen het weer kopen van een desktop en dus de verkoop van mijn xps17. Ik merk dat ik de laptop eigenlijk nooit meeneem. De laatste jaren heb ik sowieso geen LAN meer gehad. Ik zit wat rond te kijken wat een XPS L702x tweede hands kost maar ik vind geen goed vergelijkingsmateriaal. Marktplaats vind ik altijd rare prijzen hebben en in de V&A staat een i5 met mindere specs.
[ Voor 3% gewijzigd door pinokkia op 04-07-2012 18:13 ]
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Vraagje: ik wil de inspiron 17r SE bestellen via de /epp site + 10% kortingsbon.
Hoe kan ik de shopkorting van 7% ook nog toevoegen?
Je moet dan via de website van shopkorting naar de dell bestelsite maar dan zit je dus niet meer op de epp pagina.....wie heeft het verlossende antwoord? :-)
thnx !
Je moet dan via de website van shopkorting naar de dell bestelsite maar dan zit je dus niet meer op de epp pagina.....wie heeft het verlossende antwoord? :-)
thnx !
psn = smeersbergen
Zoals Darkstone en anderen al tig keren hier vermeld dat kan niet meer!!!! Het is 10% + epp of 10% + shopkortingMaaarek schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:02:
Vraagje: ik wil de inspiron 17r SE bestellen via de /epp site + 10% kortingsbon.
thnx !
Verwijderd
Dat werkt wel, hoor. Je bent vast in de war met epp + kortingsbon. Dat kon inderdaad niet, maar nu weer wel.
Ben ondertussen nog aan t vogelen geweest.
Wanneer je je systeem hebt samengesteld op de epp site
je venster waar het mandje met eindbedrag open laten staan.
Vervolgens via shopkorting nieuwe dell site openen.
Als je daar op mandje klikt krijg je de configuratie
van de eerdere site met als t goed is je epp korting + ingevoerde kortingsbon
Wanneer je je systeem hebt samengesteld op de epp site
je venster waar het mandje met eindbedrag open laten staan.
Vervolgens via shopkorting nieuwe dell site openen.
Als je daar op mandje klikt krijg je de configuratie
van de eerdere site met als t goed is je epp korting + ingevoerde kortingsbon
psn = smeersbergen
Klopt je hebt gelijk. Mijn excuses voor de verwarring. (zal wel komen dat ik al 24 uur op ben)Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:47:
Dat werkt wel, hoor. Je bent vast in de war met epp + kortingsbon. Dat kon inderdaad niet, maar nu weer wel.
Ben echt moe, want het lukt me niet. Epp + shopkorting + 10% Kortingscode.
[ Voor 10% gewijzigd door pinokkia op 05-07-2012 00:39 ]
Is er eigenlijk weleens iemand in de problemen gekomen met die EPP? Bijvoorbeeld bij aankoop of met een garantieclaim?
Hoi,
ik krijg met mijn usb 3 poort (en schijf) geen hogere snelheden als 20 mb per sec. Enig idee of dit normaal is, of zit er iets in de weg, want voor zover ik weet moet usb 3 wel in de buurt van 60-80 mb per sec komen toch?
ik krijg met mijn usb 3 poort (en schijf) geen hogere snelheden als 20 mb per sec. Enig idee of dit normaal is, of zit er iets in de weg, want voor zover ik weet moet usb 3 wel in de buurt van 60-80 mb per sec komen toch?
Het lukt mij niet om de WEBcam zichtbaar in lijstje met devices /apparaten te krijgen.
Wie wil er voor mij een screenprint maken van apparaatbeheer waar de webcam op staat?
Het ziet er naar namelijk uit dat de webcam gewoonweg niet is aangesloten.
Ik kan hem in elk geval niet gebruiken.
alvast dank,
Wie wil er voor mij een screenprint maken van apparaatbeheer waar de webcam op staat?
Het ziet er naar namelijk uit dat de webcam gewoonweg niet is aangesloten.
Ik kan hem in elk geval niet gebruiken.
alvast dank,
Er zijn al ,eerdere berichten over verschenen de USB 3.0 werkt bij sommigen niet en bij anderen is het eigenlijk gewoon een usb poort die op 2.0 werkt.Fuku-San schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:07:
Hoi,
Bij mijn XPS werkt ie ook niet, ondanks een boardswap door Dell!
En als je nog eens via www.haalmeeruitjecard.nl besteld (Site van Mastercard, meot je wel hebben dan.), dan krijg je nog eens 5% tot 7.5% van je aankoopbedrag terug na ongeveer 60-90 dagen.DjLando schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:40:
Beste allemaal,
Toen ik mijn XPS17 kocht had ik de volgende kortingen te pakken: prijs 1800 nogwat....standaard korting van Dell, want aanbieding: dus nog iets van 1300 euro....vervolgens 90 euro kortingsbon erover...10% korting erover en dan via haalmeeruitjecard.nl nogeens 25% cashback....was echt een mega aanbieding....heb uiteindelijk iets van 850 euro voor mijn XPS17 betaald toen.
Ik heb van mijn Dell XPS 17 een hackintosh gemaakt dmv deze guide.
Ik vroeg me af of hier al een topic voor bestond (ik kon hem niet vinden)... Zou het wel leuk vinden om wat ervaringen uit te wisselen, en misschien dat we samen nog wat verder kunnen komen, als er tenminste interesse voor is op tweakers.
Ik heb namelijk nog de volgende problemen:
Na updaten naar 10.7.4. werkt de hardware acceleratie niet meer.
Ik krijg de Chameleon v2.1 bootloader niet aan de praat. Moet nu steeds via de dvd Mac OS opstarten (windows gaat zonder dvd prima). Zit erover te denken om over te stappen naar EasyBCD (gratis voor niet commercieel gebruik), deze werkt vanuit de windows partitie geloof ik.
Daarnaast blijft het scherm altijd aan (de backlight gaat niet uit, scherm wordt wel zwart).
Naja, wifi werkt uiteraard niet met de intel, hiervoor ga ik een oplossing zoeken op ebay, mocht ik bovenstaande aan de praat krijgen.
Ik vroeg me af of hier al een topic voor bestond (ik kon hem niet vinden)... Zou het wel leuk vinden om wat ervaringen uit te wisselen, en misschien dat we samen nog wat verder kunnen komen, als er tenminste interesse voor is op tweakers.
Ik heb namelijk nog de volgende problemen:
Na updaten naar 10.7.4. werkt de hardware acceleratie niet meer.
Ik krijg de Chameleon v2.1 bootloader niet aan de praat. Moet nu steeds via de dvd Mac OS opstarten (windows gaat zonder dvd prima). Zit erover te denken om over te stappen naar EasyBCD (gratis voor niet commercieel gebruik), deze werkt vanuit de windows partitie geloof ik.
Daarnaast blijft het scherm altijd aan (de backlight gaat niet uit, scherm wordt wel zwart).
Naja, wifi werkt uiteraard niet met de intel, hiervoor ga ik een oplossing zoeken op ebay, mocht ik bovenstaande aan de praat krijgen.
Verwijderd
Hallo xps gebruikers.....kan iemand mij misschien helpen?
Mijn accu (9cell) is binnen 2uur leeg met gewoon internetten en de display verlichting net iets boven de laagste stand.
Heb Dell al gebeld en 2 man gesproken en die wisten het niet!
Dat is toch wel erg snel voor zo een dikke accu! Wie kan mij helpen?
Specs: i7 2670/ 8 gig/ 128gb ssd Samsung / 500gb hhd 7200rpm/ w led 1080 3D / gt 555 3D/ bluray drive/ backlite t board
......
Mijn accu (9cell) is binnen 2uur leeg met gewoon internetten en de display verlichting net iets boven de laagste stand.
Specs: i7 2670/ 8 gig/ 128gb ssd Samsung / 500gb hhd 7200rpm/ w led 1080 3D / gt 555 3D/ bluray drive/ backlite t board
......
Hoe heet wordt jullie CPU normaal? Hier staat ie standaard op 70 graden ongeveer, maar ik heb het gevoel dat hij te snel heet wordt en zo ook performance inhoudt, zeker vergeleken met een i3 desktop die toch sneller lijkt met bv database schrijven.
Vergeet niet dat deze laptop een volwaardige desktopvervanger (jaja, nuances) en dat die ook redelijk wat stroom vreet. De bekende stroomvreters als je scherm (al dan niet op de laagste verlichtingssterke), hdd en cpu met ventilatoren zorgen ervoor dat het gewoon hard gaat. Heb niet de illusie dat je een hele dag op de accu kunt werken met deze XPSVerwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:04:
......
Die 2 uur is niet zo raar in dit geval. Ik heb ook 2 to 2,5 uur te gaan, afhankelijk van wat ik doe.
Naast de hierboven omschreven kwaliteiten komt daar nog bij dat je hebt gekozen voor de 3D versie.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:04:
......
Die kan geen gebuik maken van de Optimus Technologie ('on demand' schakelen tussen de stroombesparende grafische chip die op de processor zit en de nVidia gpu), maar maakt constant gebruik van de grote videokaart. En die gebruikt gewoon superturbo veel stroom. Vandaar dat je snel door een acculading heen bent. Vandaar ook dat deze laptop (3D uitvoering) nooit met een 6-cell accu te koop is geweest.
Uit de startpost:
Misschien kan de TopicStarter in de startpost toch nog iets duidelijker aangeven dat deze technologie niet beschikbaar is in de 3D versie, en dat dan nog een aanvullende reden kan zijn om voor het andere Full HD scherm te kiezen.wat is nvidia optimus
optimus is een technologie om de (nvidia) grafische kaart uit te schakelen om stroom te besparen, deze feature is enkel aanwezig op platformen met een intergrated grafische kaart
Verwijderd
De laatste tijd geraakt mijn dell xps maar niet in de slaapmodus na het dichtklappen (het scherm wordt wel zwart) waardoor ik hem via de powerknop moet herstarten. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
Verwijderd
Volgens mij zit hij maar in slaapmodus als dat lampje met xps erop begint te knipperen. En dat doe hij niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2012 13:18 . Reden: typo ]
Ik heb de laptop ongeveer een 1.5 week. Ik heb de afgelopen dagen even gekeken hoe warm mijn cpu en gpu wordt. De CPU kan oplopen tot 94 graden. Ik zit dus tussen de 40 en de 94 graden. GPU is rond de 60graden.Megamind schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:08:
Hoe heet wordt jullie CPU normaal? Hier staat ie standaard op 70 graden ongeveer, maar ik heb het gevoel dat hij te snel heet wordt en zo ook performance inhoudt, zeker vergeleken met een i3 desktop die toch sneller lijkt met bv database schrijven.
Dit is wel bij het gamen, bijvoorbeeld Mass Effect 3 op utra (full HD) en bij Blac ops op medium/high (HD+)
Verwijderd
Je bedoelt: slaapstand na: 'nooit' en actie voor sluiten deksel:'geen actie ondernemen'?PCR schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:23:
Zet de hibernatefunctionaliteit eens uit en probeer het dan nog eens?
Dan negeert m'n laptop inderdaad het sluiten van het deksel en blijft hij foutloos draaien.
Nee, ik bedoel in een admin cmd het volgende intypen: "powercfg -h off"
Dat zorgt ervoor dat win7 geen hibernatefile meer onderhoudt. Dit lost nog wel eens problemen op met het in slaap brengen van een computer alhoewel dit mij niet bekend voor komt bij de XPS maar wie weet...
Dat zorgt ervoor dat win7 geen hibernatefile meer onderhoudt. Dit lost nog wel eens problemen op met het in slaap brengen van een computer alhoewel dit mij niet bekend voor komt bij de XPS maar wie weet...
Verwijderd
Nee spijtig genoeg werkt het niet.
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 2067
Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 9f
BCP1: 0000000000000003
BCP2: FFFFFA8005ED8A10
BCP3: FFFFF80000B9C3D8
BCP4: FFFFFA800635C940
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\071212-30778-01.dmp
C:\Users\**\AppData\Local\Temp\WER-71120-0.sysdata.xml
Probleemhandtekening:
Iemand enig idee wat garantieverlenging kost?
Leg even precies uit wat je doet voordat dit BSOD in beeld komt.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:15:
Probleemhandtekening:
(...)
Van Microsoft Support:Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:15:
Probleemhandtekening:
Hi,
try to request the following hotfix:
KB975599 - Stop error when you put a computer that is running Windows 7 or Windows Server 2008 R2 to sleep, into hibernation, or when you restart the computer: "0x9F "
Open the site Stop error when you put a computer that is running Windows 7 or Windows Server 2008 R2 to sleep or into hibernation, or when you restart the computer: "0x9F" and click on the link View and request hotfix downloads , select the platform (x86 or x64) and type in your email twice and type in the captcha ad click request hotfix.
After 1 minute you have an email with the link to download an exe. Use the password which is included inside the email to extract the update.
Install the update and reboot. Is the issue fixed?
If not, upload the dmp files from the folder C:\Windows\Minidump on your SkyDrive and post the link here, so that we can look at the dumps.
best regards
André
Mijn lader is er in een keer mee opgehouden. Zall ff contact opnemen met Dell.
Nog meer mensen die een half jaar na aanschaf dit hebben meegemaakt?
Zeker weten dat het de lader is en niet de ingang op je laptop? Dell heeft wel vaker dit soort kuren hoorde ik namelijk; mijn zus had het probleem toevallig ook.PCR schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:37:
Mijn lader is er in een keer mee opgehouden. Zall ff contact opnemen met Dell.
Ik heb een probleem met mijn xps. Kort na het opstarten bevriest het beeld en komt het in het boot menu. Welke keuze ik ook maak, elke keer kom ik in dit menu. Ik heb al wat tests gedaan(memory, cpu) maar alles is ok. Iemand een tip?
Ik heb een probleempje met de interne muis. Als ik soms op een pagina ben en dan met de muis naar beneden wil scrollen gaat hij opeens naar de vorige pagina. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Bij instellingen kan ik het niet vinden.
Heb ik ook wel eens, komt volgens mij vooral door het rechter gedeelte van de muis.Toniii schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:40:
Ik heb een probleempje met de interne muis. Als ik soms op een pagina ben en dan met de muis naar beneden wil scrollen gaat hij opeens naar de vorige pagina. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Bij instellingen kan ik het niet vinden.
Verder nog weinig verbetering met mijn xps. Heb alle scans gedaan, drivers gedownload maar niks helpt. Na ongeveer 5 minuten gebruik loopt de laptop vast en komt in het bootmenu. Zeer irritant. Hoe is de service van Dell hierin? Iemand ervaringen met het opsturen van hun xps?
Ah, we hebben een foutmelding: ccsvchst.exe - application error
The instruction at 0x0000000074E8ED3B referenced memory at 0x00000000074E3461C. The required data was not placed into memory because of an I/O error status of 0xc000000e.
Iemand? Darkstone?
The instruction at 0x0000000074E8ED3B referenced memory at 0x00000000074E3461C. The required data was not placed into memory because of an I/O error status of 0xc000000e.
Iemand? Darkstone?
Nee, ook het LED-lampje van de connector brandt niet...TimMer schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:03:
[...]
Zeker weten dat het de lader is en niet de ingang op je laptop? Dell heeft wel vaker dit soort kuren hoorde ik namelijk; mijn zus had het probleem toevallig ook.
Hm, als je op '0xc000000e' Googlet dan krijg je volgens mij wel wat resultaten waar je wat mee kunt. De resultaten spreken iig over dezelfde problemen.ChrisLNFF schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:16:
Ah, we hebben een foutmelding: ccsvchst.exe - application error
Iemand? Darkstone?
Het zou gaan om een beschadigde versie van windows 7. Heb hier alleen geen windows 7 liggen dus daar schiet ik weinig mee op. Verdomme!
Die recovery DVD's kun je downloaden van de FTP server van Dell volgens mij:
ftp://ftp.dell.com/rcd of ftp://ftp.dell.com/os
Maar ik weet het niet zeker. Die FTP server is gigantisch groot en bevat duizenden mappen dus als je het de moeite waard vindt...
ftp://ftp.dell.com/rcd of ftp://ftp.dell.com/os
Maar ik weet het niet zeker. Die FTP server is gigantisch groot en bevat duizenden mappen dus als je het de moeite waard vindt...
Op die FTP server ook een service manual gevonden trouwens voor de L702x. Zijn volgens mij 'gewoon' te verkrijgen maar een rechtstreekse link kan geen kwaad:
ftp://ftp.dell.com/Manual...ervice%20manual_nl-nl.pdf
ftp://ftp.dell.com/Manual...ervice%20manual_nl-nl.pdf
Thanks, heb alleen geen idee welke ik moet hebben. Ga eens kijken wat Dell eventueel kan betekenen. Heb de laptop pas 2 maanden.
Zelfde probleem hier! De synaptics driver voor de XPS 17 staat niet meer, (eerst had ik hem toch wel) bij de drivers van de laptop.. De drivers van de site van synaptics ondersteunen aan/uit via toetsenbord niet..Energon schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:15:
Weet verder nu al iemand hoe ik die touchpad knop werkende krijg?
Ik heb m opgesnord via de dell search:
http://ftp.us.dell.com/input/R289237.exe
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik ga dell bellen, kijken wat zij kunnen betekenen. Heb echt het vermoeden dat het de harde schijf is, er valt nu niet meer mee te werken. Teleurstellend, voor zo'n dure laptop.
Kan alleen op werkdagen van 8:30 tot 17:00. Zucht...
[ Voor 13% gewijzigd door ChrisLNFF op 15-07-2012 12:58 ]
Is dat niet 24/7 voor XPS modellen?ChrisLNFF schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:32:
Geen idee? Net gebeld maar ik moet de laptop bij me hebben als ik bel. Lekker dan, zit tot 6 uur op mijn werk dus dat wordt pas weer morgen.
Ik heb tot nog toe altijd contact gehad met Dell via mail en dat bevalt goed. Je krijgt de volgende dag altijd antwoord. Zoals ik hier boven al geschreven heb, is mijn lader kapot. Vrijdag gemaild en zojuist antwoord dat ze een nieuwe lader gaan sturen. Snel geregeld dus.
Mailadres: NER_TS_CONS_NL_XPS@dell.com (wel in het Engels doen)
Nu ook gelijk gemaild. Heb hier meer vertrouwen in dan die vrouw met onverstaanbaar accent die ik vanmiddag kort aan de lijn had.PCR schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:11:
Ik heb tot nog toe altijd contact gehad met Dell via mail en dat bevalt goed. Je krijgt de volgende dag altijd antwoord. Zoals ik hier boven al geschreven heb, is mijn lader kapot. Vrijdag gemaild en zojuist antwoord dat ze een nieuwe lader gaan sturen. Snel geregeld dus.
Mijn Engels is beter dan half surinaams/marokkaans of whatever die vrouw van vandaag was. Morgen antwoord als het goed is. Ben benieuwd....
Pluspuntje voor Dell: Lader kapot op vrijdagochtend jl., zojuist nieuwe lader ontvangen.PCR schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:11:

Aangezien ik nu een nieuwe lader heb ontvangen, kan ik de oude uit elkaar halen om te kijken wat er mis is gegaan. Het blijkt dat de zekering is doorgebrand of in ieder geval is er iets bij de zekering doorgebrand. Zie de uitgeknipte cirkels. De lader heb ik opengemaakt door rondom de lader te gaan met een soldeerbout.

Mijn xps.doet niks meer, start niet meer door. Bij windows teken heel snel blauw scherm en start gelijk opnieuw op.
F12 gedaan en diagnostisch toets gedaan
Error 2000-0142
Harde schijf loshalen zegt dell site en er opnieuw instoppen.....
Nog meer mensen bekend met deze error?
Altijd in het weekend zucht....
Error 2000-0142
Asus GL703VM
Toevallig heb ik precies dezelfde error! Ben nog aan het mailen met Dell over wat te doen. Heb al zelf geprobeerd om de harde schijf los te schroeven, 1 schroefje zit echter zo vast dat ik 'm er niet af krijg.
Sylver84 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:39:
Mijn xps.doet niks meer, start niet meer door. Bij windows teken heel snel blauw scherm en start gelijk opnieuw op.
Error 2000-0142
2000-0142 betekent dat je Harde schijf helemaal dood is en er valt niks meer aan te doen.ChrisLNFF schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 08:25:
Toevallig heb ik precies dezelfde error! Ben nog aan het mailen met Dell over wat te doen. Heb al zelf geprobeerd om de harde schijf los te schroeven, 1 schroefje zit echter zo vast dat ik 'm er niet af krijg.
Re-seaten gaat niet werken
Beter gewoon laten vervangen
Maar om het jezelf gemakkelijk te maken, zeg gewoon dat je het wel re-seated hebt en dat het niet geholpen heeft, anders gaan ze daar misschien over zeuren.
[ Voor 27% gewijzigd door FT Twisty op 20-07-2012 10:06 ]
AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm
Ik heb net een test gedaan met Prime95 om te zien of de CPU wel in turbo gaat, maar de T vliegt gelijk naar 98 graden van alle cores en daarna wordt de CPU underclocked naar 1300MHz. Is het überhaupt wel mogelijk om over 2 GHz heen te gaan? Of is de koeling / koelpasta dermate slecht dat die vervangen moet worden?
Verwijderd
Het koelblok zit vast scheef ofzo.. In de XPS 15 haal je nog de volle 2.6GHz (het max van de processor waarmee werd getest) op alle cores met prime95, en de koeling van de XPS 17 is een stuk beter.
Wat is de normale werktemperatuur ongeveer? Ik zit nu op standaard 70 graden (wel met wat load constant van Visual Studio e.d.), maar zelfs met 0% CPU blijft ie rond de 60. Fan gaat dan ook nooit uit
[ Voor 8% gewijzigd door Megamind op 20-07-2012 11:37 ]
Verwijderd
Bij mijn 2xSSD versie die ik nu niet meer heb kwam de temperatuur niet boven de 50-55° uit idle. Verder heb ik niet gekeken.
Het niet meerwerkende schroefje van mijn hdd is nu danig versleten dat er geen grip meer op te krijgen is. Iemand een tip om 'm los te krijgen?
De Intel Core i7 2670QM moet op 3,1 GHz kunnen toppen.Megamind schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:26:
Ik heb net een test gedaan met Prime95 om te zien of de CPU wel in turbo gaat, maar de T vliegt gelijk naar 98 graden van alle cores en daarna wordt de CPU underclocked naar 1300MHz. Is het überhaupt wel mogelijk om over 2 GHz heen te gaan? Of is de koeling / koelpasta dermate slecht dat die vervangen moet worden?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb nog de 2630QM, die kan tot 2,8GHz volgens ARK.Jumpman schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:14:
[...]
De Intel Core i7 2670QM moet op 3,1 GHz kunnen toppen.
Oud klein schroevedraaiertje, druppeltje secondelijm en even wachten tot ie goed vast zit.ChrisLNFF schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:03:
Het niet meerwerkende schroefje van mijn hdd is nu danig versleten dat er geen grip meer op te krijgen is. Iemand een tip om 'm los te krijgen?
[ Voor 43% gewijzigd door Megamind op 20-07-2012 13:33 ]
Net mailtje terug gehad van dell, tis dus inderdaad de hard drive. Nu kan ik kiezen om een nieuwe 750 gig hdd te kopen voor 49.99 euro en zelf windows hierop te installeren, of een monteur te laten komen. Ik weet niet of voor die 2e optie xtra kosten voor berekend worden. Iemand ervaring hiermee? Heb al wel teruggemaild met de vraag wat een monteur kost.
Ik heb zelf geen windows 7 cd. Geen ervaring met het installeren van een harde schijf.
Ik heb zelf geen windows 7 cd. Geen ervaring met het installeren van een harde schijf.
[ Voor 11% gewijzigd door ChrisLNFF op 20-07-2012 16:25 ]
Heb dell gebeld die zeiden gelijk, harde schijf is rip.
Dinsdag sturen ze monteur met vervangende schijf en instaleren ook gelijk windows voor me.
Waarom dinsdag, maandag avond dienst en je moet tussen half 9 en 5 thuis zijn
Geen kosten heb niet voor niks die hardware support
Dinsdag sturen ze monteur met vervangende schijf en instaleren ook gelijk windows voor me.
Waarom dinsdag, maandag avond dienst en je moet tussen half 9 en 5 thuis zijn
Geen kosten heb niet voor niks die hardware support
Asus GL703VM
Hardware support, was dat een optie die je aan kon vinken of standaard?
Koelpasta wat er standaard op zit is niet veel bijzonders.Megamind schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:26:
Vaak is het al hard en uitgedroogd, dus raadzaam om dat eens grondig te vervangen.
Heeft iemand hier zijn Dell XPS 17 Core i7 2670QM CPU wel eens op 3,1 GHz gezien?
Ik probeer te testen met Intel Burn In, SuperPi, maar op 1 core lukt het me maar niet om de processor op 3.1 GHz te laten draaien, 3,0 is de max.
Edit: Gelukt, wat overbodige programma's (threads) afsluiten, en toen ThrottleStop Benschmark draaien, toen wilde de processor wel op 3,1Ghz op één core.
Ik probeer te testen met Intel Burn In, SuperPi, maar op 1 core lukt het me maar niet om de processor op 3.1 GHz te laten draaien, 3,0 is de max.
Edit: Gelukt, wat overbodige programma's (threads) afsluiten, en toen ThrottleStop Benschmark draaien, toen wilde de processor wel op 3,1Ghz op één core.
[ Voor 25% gewijzigd door Jumpman op 20-07-2012 23:16 ]
Ergens schreef je dat je laptop pas 2 maanden oud is. Je hebt recht op 2 jaar garantie. Waarvan het 1e jaar de monteur kosteloos kan laten komen en repareren en het 2e jaar je de laptop kosteloos opsturen en de reparerenChrisLNFF schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:16:
Net mailtje terug gehad van dell, tis dus inderdaad de hard drive. Nu kan ik kiezen om een nieuwe 750 gig hdd te kopen voor 49.99 euro en zelf windows hierop te installeren, of een monteur te laten komen. Ik weet niet of voor die 2e optie xtra kosten voor berekend worden. Iemand ervaring hiermee? Heb al wel teruggemaild met de vraag wat een monteur kost.
De monteur kosteloos laten komen geldt alleen als je bij dell zelf heb gekocht!
[ Voor 5% gewijzigd door pinokkia op 20-07-2012 22:21 ]
Mijn laptop is inmiddels uit de 1jr garantie van Dell en gebruik het scriptje van PCR om mijn USB 3 te laten werken bij het opstarten. (Elke keer flashen)pinokkia schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:19:
[...]
Ergens schreef je dat je laptop pas 2 maanden oud is. Je hebt recht op 2 jaar garantie. Waarvan het 1e jaar de monteur kosteloos kan laten komen en repareren en het 2e jaar je de laptop kosteloos opsturen en de repareren
Ik weet dat je "recht" hebt op meer garantie dan een jaar i.v.m. de verwachte levensduur.
Hoe wie en wat kom je aan je verhaal dat Dell niet moeilijk gaat doen?
Zou toch eigenlijk wel graag zien dat het verholpen wordt aangezien ik nu wel USB 3 spullekes heb.
Is een mail genoeg of is er een telefoonnummer dat wellicht niet vermeld staat waar er hands on mensen aan de lijn zitten. (liefst een TD achtig verhaal)
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Klopt van die 2 a 3 maanden. Ik heb mijn xps gewoon via dell.nl gekocht. Dus die 49.99 euro voor een nieuwe harde schijf is bullshit?pinokkia schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:19:
[...]
Ergens schreef je dat je laptop pas 2 maanden oud is. Je hebt recht op 2 jaar garantie. Waarvan het 1e jaar de monteur kosteloos kan laten komen en repareren en het 2e jaar je de laptop kosteloos opsturen en de repareren
Verwijderd
Dat is bullshit, ja
Ik heb 2x een nieuwe harde schijf opgestuurd gekregen (pech.. die dingen gaan altijd stuk), een nieuw moederbord en een nieuwe back cover. Kosten: €0. Er bestaat niet voor niets iets als garantie.
Wel moet je je realiseren dat het installeren service is. Misschien verwoord de medewerker het gewoon brak en lijkt het alsof je betaalt voor de harde schijf in plaats van voor de monteur. Vraag of ze jou de schijf los sturen oid.

Ik heb 2x een nieuwe harde schijf opgestuurd gekregen (pech.. die dingen gaan altijd stuk), een nieuw moederbord en een nieuwe back cover. Kosten: €0. Er bestaat niet voor niets iets als garantie.
Wel moet je je realiseren dat het installeren service is. Misschien verwoord de medewerker het gewoon brak en lijkt het alsof je betaalt voor de harde schijf in plaats van voor de monteur. Vraag of ze jou de schijf los sturen oid.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 23:27 ]
Then why the fuck proberen ze mij een nieuwe hdd aan te smeren voor 5 tientjes? Dit gaat de vriendelijke mail conversatie een andere wending geven ben ik bang. Sterker nog, ze maken er maar een SSD schijf van😃Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:18:
Dat is bullshit, ja![]()
Dear Mr.
Thank you for your further information and testing.
According to it hard drive is defective and should be replaced.
Please let me know if you will be replace it by yourself or should a technician be sent at your place?
I prepared for you a link where you can check manual:
http://support.dell.com/s...SM/html/hdd.htm#wp1192085
As Dell is listening to its customer needs, we are now offering a special service to our customers called Keep Your Hard drive. This means that Dell customers can purchase the replaced hard drive which actually belongs to Dell for a price of 44.99 Euro for 750GB HDD.
This can be very interesting if you stored important data and the hard drive is still accessible.
Please inform me if you are interested in keep your hard drive service and if you have Windows 7 cd. Thank you.
[ Voor 44% gewijzigd door ChrisLNFF op 20-07-2012 23:42 ]
Kortom, ik zet mijn huidige data even op mijn externe hdd, ik krijg voor nop een nieuwe hdd en een monteur komt bij mij langs om windows 7 te installeren?
Verwijderd
Dat weet ik niet. Ik kreeg de harde schijven thuis in een doosje. Ik betwijfel of het installeren van windows gratis is.
Hmm, zal wel na het weekend worden voor ik antwoord krijg. Ik zal de kosten van zo'n monteur eens opwegen tegen een windows cd'tje.
Dank voor alle antwoorden, ik kom hier nog wel terug met verdere ontwikkelingen. Ben wel benieuwd of die vent van Dell een beetje mee gaat werken.
Bij mij kwam toen een monteur om de hardeschijf te installeren. Hij deed windows vista toen niet installeren. (was trouwens bij mijn dell inspiron 1720 in 2009ChrisLNFF schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 00:03:
Kortom, ik zet mijn huidige data even op mijn externe hdd, ik krijg voor nop een nieuwe hdd en een monteur komt bij mij langs om windows 7 te installeren?
Windows moet jezel terug zetten. Als je de laptop koopt staat er een verborgen image op je HDD, deze image kan je ook (eenmalig) branden op (3 DVDR's). Deze image moet je dan zelf weer terug zetten, nadat de monteur is geweest.ChrisLNFF schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 00:03:
Maar je kan veel beter een originele 'cleane' Windows installeren en daarna de drivers.
Het klinkt vrij simpel, heb het zelf nog nooit gedaan. Wil niet het risico lopen dat het fout gaat met die nieuwe harde schijf.
Drivers instaleren? Ik begrijp dus dat als je hdd kapot is je dus ook alle drivers moet instaleren naast windows?Jumpman schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 08:10:
[...]
Windows moet jezel terug zetten. Als je de laptop koopt staat er een verborgen image op je HDD, deze image kan je ook (eenmalig) branden op (3 DVDR's). Deze image moet je dan zelf weer terug zetten, nadat de monteur is geweest.
Maar je kan veel beter een originele 'cleane' Windows installeren en daarna de drivers.
iemand een lijstje of specifieke volgorde?
Of dell site leegplukken?
Asus GL703VM
http://forum.notebookrevi...-install.html#post7469322Sylver84 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 06:29:
[...]
Drivers instaleren? Ik begrijp dus dat als je hdd kapot is je dus ook alle drivers moet instaleren naast windows?
iemand een lijstje of specifieke volgorde?
Of dell site leegplukken?
Hier staat de volgorde. De drivers zijn wat verouderd, maar die kun je zelf verder overal vinden.
bv. hier: http://www.station-drivers.com/page/drivers.htm
[ Voor 5% gewijzigd door Embryo1 op 22-07-2012 14:27 ]
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Hier een driver pakket voor de Dell XPS L702X 3D!
https://hotfile.com/dl/164124693/b49d3e0/DELL_XPS_L702X_3D_DRIVERS.zip.html
Als je de Dell XPS hebt zonder 3d met optimus moet je even de intel drivers erbij zoeken.
en de nvidia drivers moet je even van de site downloaden
.
en vergeet niet alles in de volgorde te installeren!
Na het mapje Audio, doe je Intel Video, en dan pas Nvidia Drivers! <- bij optimus versies! anders gewoon alleen Nvidia drivers na de Audio!
https://hotfile.com/dl/164124693/b49d3e0/DELL_XPS_L702X_3D_DRIVERS.zip.html
Als je de Dell XPS hebt zonder 3d met optimus moet je even de intel drivers erbij zoeken.
en de nvidia drivers moet je even van de site downloaden
en vergeet niet alles in de volgorde te installeren!
Na het mapje Audio, doe je Intel Video, en dan pas Nvidia Drivers! <- bij optimus versies! anders gewoon alleen Nvidia drivers na de Audio!
Drivers staan ook gewoon op de dell site natuurlijk. En op een cd'tje wat bij je laptop moet hebben gezeten. Klanten zijn zelf verantwoordelijk voor software. Ik vind het trouwens wel leuk dat je tegenwoordig kennelijk je harde schijf mag houden. Sommige mensen vinden het gewoon prettig zoiets zelf fysiek te kunnen vernietigen 
Ook in de MyCom kreeg ik regelmatig de vraag om bij defecte PC's die mensen niet terug wilden even de HDD er uit te halen voor ze, zodat ze alleen die meenamen.
Dit allemaal vanwege horrorverhalen over mensen die HDD's bij het vuilnis weghalen en creditcardgegevens jatten.
Ook in de MyCom kreeg ik regelmatig de vraag om bij defecte PC's die mensen niet terug wilden even de HDD er uit te halen voor ze, zodat ze alleen die meenamen.
Dit allemaal vanwege horrorverhalen over mensen die HDD's bij het vuilnis weghalen en creditcardgegevens jatten.
[ Voor 29% gewijzigd door Makkelijk op 22-07-2012 17:20 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Heb even gezocht naar die cd'tjes, heb de windows cd en driver cd gevonden.
Betekent dus eerst windows installeren en dan de driver cd erin ?
Zou ik als laatste daar waar nodig de 'oudere' drivers kunnen updaten met bijv de link die embryo1 doorgaf.
Checken welke versie driver je heb doe je toch in apparaat beheer? Rechtermuisknop, eigenschappen?
Nog een vraag, stel, om wat voor reden dan ook me HDD kapt er in de toekomst weer mee, kan ik de windows cd weer gebruiken? Je registreert toch je windows met je cd key?
Zou ik als laatste daar waar nodig de 'oudere' drivers kunnen updaten met bijv de link die embryo1 doorgaf.
Checken welke versie driver je heb doe je toch in apparaat beheer? Rechtermuisknop, eigenschappen?
Nog een vraag, stel, om wat voor reden dan ook me HDD kapt er in de toekomst weer mee, kan ik de windows cd weer gebruiken? Je registreert toch je windows met je cd key?
Asus GL703VM
Windows installer (windows 7) , dan drivers laden in de volgorde van embryo1 maar dan wel met de meest recente ,bv van de Dell website want anders werkt sommige nietSylver84 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:37:
Heb even gezocht naar die cd'tjes, heb de windows cd en driver cd gevonden.
Windows cd (lijkt me meer dvd) is vaker te gebruiken , de key die onderop je laptop staat is maar 1 keer te activeren. Indien opnieuw dan is telefonisch activeren nog mogelijk
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro