Okee.. bij mij (en bij velen) geeft hij aan dat je niet naar een lagere BIOS versie kan flashen..
Heeft iemand nog een tip om de audio sneltoetsen weer werkend te krijgen? De tandwielen werken (ik krijg Windows Mobiliteitscentrum), de rest werkt niet.
Dell Quickset64 kan ik overigens niet installeren, hier geeft hij een fout op.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Jumpman, heb je de Realtek drivers/spftware geinstalleerd?
Verwijderd
Oké,.. dit is mooi dat ik dit weet. Dit is hetgeen wat bij mij ook fout ging! Dan komt er een melding dat het systeem niet ondersteund wordt, nietwaar? Ik dacht telkens dat dat aan de BIOS versie ligt, maar dan zou het aan A16 én aan A17 werken.Jumpman schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:43:
Heeft iemand nog een tip om de audio sneltoetsen weer werkend te krijgen? De tandwielen werken (ik krijg Windows Mobiliteitscentrum), de rest werkt niet.
Ik ga over dit "probleem" even bellen zodra ik tijd heb. Op mijn huidige Dell installatie (W7) wil hij ook Dell quickset niet installeren. Dit probleem ligt dus echt bij Dell.
stiekem ben ik blij dat ik niet de enigste ben met dit euvel
Vaag, ik heb dell quickset wel kunnen installeren.
De versie die ik heb kunnen installeren was de versie van de geleverde cd, ik draai volgens mij de nieuwste bios.
De versie die ik heb kunnen installeren was de versie van de geleverde cd, ik draai volgens mij de nieuwste bios.
[ Voor 53% gewijzigd door RollieBollie op 08-04-2012 23:01 ]
Geen idee of 10.04 schitterend gaat werken. Ik heb mijn laptop nu een jaar en was blij dat ik kon upgraden van 10.10 naar 11.04 vanwege drivers (in de kernel).RollieBollie schreef op zondag 08 april 2012 @ 16:33:
Zo, clean installatie van Windows 7 is klaar, vanavond ubuntu 10.04 er naast zetten en binnekort upgraden naar 12.04.
Zet er liever 11.10 of de beta van 12.04 al op.
Het lijkt toch vaker voor te komen, bij onderstaande afbeelding zie je ook duidelijk het touchpad en het JBL logo in de behuizing gesleten.Jumpman schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:57:
Wel weer een irritatiepuntje zag ik nu, de touchpad en de onderkant van de polssteun staan in de bovenkant van de schermbezel 'gesleten' zeg maar, aan de onderkant zie ik ook slijttage plekken in schermbezel van de bovenkant van de polssteung en dat terwijl ik hiervoor de XPS 17 maar een paar keer heb gebruikt.

Meer mensen hier last van?
[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 09-04-2012 20:54 ]
Verwijderd
Ik heb even een vraagje wil XPS 17 bestellen met 3D scherm en zie nu daarbij staan met geintegreerde 3d bril. Zit er dan geen 3D bril meer bij en is het een brilloos 3d scherm? En heeft de XPS standaard een backlit toetsenbord?
De reden dat ik eigenlijk naar 10.04 wilde was dat ik 11.x heb geprobeerd op mijn vorige laptop, en dat Unity vond ik niks.Timo. schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:04:
[...]
Geen idee of 10.04 schitterend gaat werken. Ik heb mijn laptop nu een jaar en was blij dat ik kon upgraden van 10.10 naar 11.04 vanwege drivers (in de kernel).
Zet er liever 11.10 of de beta van 12.04 al op.
Qua drivers is het op zich wel logisch om een zo nieuw mogelijke versie te gebruiken.
Daarom had ik vrijdag 11.10 draaiend proberen te krijgen via USB, echter wilde dit om een vage reden niet laden, de 32 bits en 64 bits versie.
Zaterdag had ik dus Windows 7 clean install gedaan, en zondag 10.04 64 Bits via USB getest, hierbij werkte wlan niet, en het scherm draaide enkel op 800*600.
Vanavond heb ik 12.04 64 Bits getest via USB en tot op heden werkt zo te zien alles, enige dat ik ff snel niet heb gechecked is de HDMI poort. En de Brightness knoppen werkten niet, maar ik heb goede hoop dat alles correct werkt of werkend gemaakt kan worden als ik 12.04 naast Windows 7 installeer.
Nu ff bedenken of ik wacht op 12.04 of morgen de beta ga installeren.
Je krijgt er wel een 3d bril bij.. En standaard geen backlit keyboard!Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:32:
Ik heb even een vraagje wil XPS 17 bestellen met 3D scherm en zie nu daarbij staan met geintegreerde 3d bril. Zit er dan geen 3D bril meer bij en is het een brilloos 3d scherm? En heeft de XPS standaard een backlit toetsenbord?
psn: HertogJack
Verwijderd
Ok bedankt voor je quick reply, jammer van het backlit keyboard vind dat zelf wel prettig. Apart dat ze het dan trouwens met integrated 3d glasses noemen.
Verwijderd
Dat is een vertaalfout. Als je de taal veranderd naar engels staat er wel netjes dat je een losse 3D bril krijgt.
Verwijderd
He volgens mij is dit wel een strakke deal toch?
XPS 17
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz), Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
€ 810.08
1
€ 810.08
Punt
Beschrijving
Base
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
Geheugen
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Toetsenbord
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
Harde schijf
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Optische stations
8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
Draadloze connectiviteit
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
Cables
Europese stroomkabel (250 V)
Verzendingsdocumenten
Nederlandstalige documentatie
Gedis Bundle Reference
N02X7M27EPP
Service
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Extended Service
1 jaar Next Day Hardware Support
Integrated Mobile Broadband
Mobiele breedband niet inbegrepen
Bestelgegevens
Bestelling van XPS L702x - Nederland
Primary Battery
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Draagtassen
Geen draagtas
Dell System Media Kit
Dvd met hulpbronnen voor XPS L702x
Kleuren
Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
Online Backup
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control
TvTuner niet inbegrepen
LCD
44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p met 2.0 megapixel camera met geïntegreerde 3D-bril
DataSafe
DataSafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
Power Supply
150 W-wisselstroomadapter
Operating System Recovery Options
Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
Totaal excl. btw Btw-tarief btw Totaal incl. Btw
Subtotaal/subtotalen: € 810.08 19.00% € 153.92 € 964.00
Leveringskosten: € 24.37 19.00% € 4.63 € 29.00
Delivery Discount: -€ 24.37 19.00% -€ 4.63 -€ 29.00
Totaalprijs: € 810.08 € 153.92 € 964.00
XPS 17
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz), Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
€ 810.08
1
€ 810.08
Punt
Beschrijving
Base
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
Geheugen
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Toetsenbord
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
Harde schijf
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Optische stations
8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
Draadloze connectiviteit
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
Cables
Europese stroomkabel (250 V)
Verzendingsdocumenten
Nederlandstalige documentatie
Gedis Bundle Reference
N02X7M27EPP
Service
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Extended Service
1 jaar Next Day Hardware Support
Integrated Mobile Broadband
Mobiele breedband niet inbegrepen
Bestelgegevens
Bestelling van XPS L702x - Nederland
Primary Battery
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Draagtassen
Geen draagtas
Dell System Media Kit
Dvd met hulpbronnen voor XPS L702x
Kleuren
Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
Online Backup
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control
TvTuner niet inbegrepen
LCD
44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p met 2.0 megapixel camera met geïntegreerde 3D-bril
DataSafe
DataSafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
Power Supply
150 W-wisselstroomadapter
Operating System Recovery Options
Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
Totaal excl. btw Btw-tarief btw Totaal incl. Btw
Subtotaal/subtotalen: € 810.08 19.00% € 153.92 € 964.00
Leveringskosten: € 24.37 19.00% € 4.63 € 29.00
Delivery Discount: -€ 24.37 19.00% -€ 4.63 -€ 29.00
Totaalprijs: € 810.08 € 153.92 € 964.00
Ik ook zoiets gedaan, goede deal....als je nu ook nog via shopkorting hebt besteld? komt daar nog eens 5% korting overheen
Verwijderd
En back-lit toetsenbord bestellen via verkoop (chat)ChUcKiE schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:47:
Ik ook zoiets gedaan, goede deal....als je nu ook nog via shopkorting hebt besteld? komt daar nog eens 5% korting overheen
dat moet ik nog doen!!!
Hoe werkt dat precies? Gaat dat gemakkelijk? Duur?
Verwijderd
circa €50,- ergens op de dell site bij het bestellen krijg je een optie om vragen te stellen via de chat anders gewoon bellen of een mail sturen. Ik heb destijds gebeld. Kan je gelijk om de 8% korting vragen.ChUcKiE schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 00:00:
dat moet ik nog doen!!!
ligt het aan mij of is de laptop duurder geworden bij dell? http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x
Volgens mij heb ik met de 2 sdd's ( foutje) toen hetzelfde bedrag betaald ( 989,-- met een 10 % kortingsbon)
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
ja daar komt die van mij ook vandaan echter lijkt ie nu met normale hd duurder dan een paar weken terug. Ik heb het dan wel over de versie met 3d fullhd scherm, 8gb geheugen, 3gb videokaart etc.
Verwijderd
Klopt als je hem via die manier samenstelt ben je duurder uit, ook al gebruik je de 10% korting. Ik had hem via link ergens hier op tweakers en toen ging er minimaal 459 euro vanaf en dan kom je veel voordeliger uit.GranCanaria schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:14:
ligt het aan mij of is de laptop duurder geworden bij dell? http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x
Mijn eerste xps laptop zonder 3D scherm werkte Optimus perfect, laptop batterij ging + - 7uur mee op hoge energiebesparing.
Bij mijn aankoop dacht ik ook een back-lit toetsenbord te hebben.
Wat echter het geval niet was.
Heb navraag gedaan dat dit nog mogelijk was als optie nadien te installeren.
Jammer genoeg ging dat niet.
Deze optie zou bij online configuratie wel mogen bijstaan !
Het scherm, echter op een volledig witte achtergrond zag ik witte hmm... kristalachtige ruis over het volledige beeldscherm.
Het palmrest aan de rechter kant vertoont putten (blutsen), niet vlak dus.
Heb dit kunnen verminderen met de 3 schroeven ietjes losser te draaien waarmee het palmrest is vast geschroefd.
Nieuw toestel aangekocht XPS 3D versie.
Scherm vind ik scherper en mooier dan het vorige model.
Geen last meer van kristalachtige ruis op een witte achtergrond.
3D functie werkt echt wel goed wanneer je 3Dfilms bekijkt.
Batterij gaat amper + - 3u30 mee bij gewoon gebruik, gelijk welke modus ik selecteer prestatie of energiezuinige optie.
! Het palmrest aan de rechter kant vertoont putten (blutsen),nog erger dan mijn eerste xps laptop
.
Iemand een idee hoe zit voor de werking van Optimus and Widi op XPS Laptop 3D systemen, is er al een oplossing ?
Ben wel tevreden met deze laptop
, hier en daar kan er nog wat aan verbeterd worden.
Bij mijn aankoop dacht ik ook een back-lit toetsenbord te hebben.
Wat echter het geval niet was.
Heb navraag gedaan dat dit nog mogelijk was als optie nadien te installeren.
Jammer genoeg ging dat niet.
Deze optie zou bij online configuratie wel mogen bijstaan !
Het scherm, echter op een volledig witte achtergrond zag ik witte hmm... kristalachtige ruis over het volledige beeldscherm.
Het palmrest aan de rechter kant vertoont putten (blutsen), niet vlak dus.
Heb dit kunnen verminderen met de 3 schroeven ietjes losser te draaien waarmee het palmrest is vast geschroefd.
Nieuw toestel aangekocht XPS 3D versie.
Scherm vind ik scherper en mooier dan het vorige model.
Geen last meer van kristalachtige ruis op een witte achtergrond.
3D functie werkt echt wel goed wanneer je 3Dfilms bekijkt.
Batterij gaat amper + - 3u30 mee bij gewoon gebruik, gelijk welke modus ik selecteer prestatie of energiezuinige optie.
! Het palmrest aan de rechter kant vertoont putten (blutsen),nog erger dan mijn eerste xps laptop
Iemand een idee hoe zit voor de werking van Optimus and Widi op XPS Laptop 3D systemen, is er al een oplossing ?
Ben wel tevreden met deze laptop
Verwijderd
Deze schroeven?

Voor de rest zijn er geen schroeven naar de palmrest. Je zou bijna gaan denken dat dell te lange exemplaren gebruikt..
En nee, optimus werkt niet met de 3D variant. Punt. Het moederbord is zo gemaakt dat dat niet mogelijk is.

Voor de rest zijn er geen schroeven naar de palmrest. Je zou bijna gaan denken dat dell te lange exemplaren gebruikt..
En nee, optimus werkt niet met de 3D variant. Punt. Het moederbord is zo gemaakt dat dat niet mogelijk is.
Ja die schroeven zijn het.
Ik denk te sterk aangeschroeft !
Zit je ook met een pattatteveld op de rechterkant van de palmrest ?
Verwijderd
Ik heb er geen, dus dat kan ik niet beoordelen. Toen ik er nog een had, vanwege een blunder van dell, is het me niet opgevallen, maar ik heb er ook niet op gelet.
Ik heb die van mij even vlug bekeken, maar ik heb een strakke casing.xlx Octane schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:34:
Ja die schroeven zijn het.
Wanneer ik de site van nvidia zelf naar drivers voor mijn videokaart laat zoeken, kan hij wel mijn videokaart vinden maar geeft vervolgens aan dat voor deze kaart, de 555 m 3d capable, geen driver beschikbaar is. Klopt dit?
En de tekens boven 1 t-m 0 zijn niet goed wanneer ik de shift toets ingedrukt houd. Hoe verander ik dit ook al weer zodat alle toetsen doen wat er op staat?
En de tekens boven 1 t-m 0 zijn niet goed wanneer ik de shift toets ingedrukt houd. Hoe verander ik dit ook al weer zodat alle toetsen doen wat er op staat?
Welke driver heb je nu?ChrisLNFF schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:08:
Wanneer ik de site van nvidia zelf naar drivers voor mijn videokaart laat zoeken, kan hij wel mijn videokaart vinden maar geeft vervolgens aan dat voor deze kaart, de 555 m 3d capable, geen driver beschikbaar is. Klopt dit?
In de meeste gevallen werken de tekens zoals het hoort, door de CTRL en de SHIFT tegelijk in te drukken.
Verwijderd
ander toetsenbord definieren: US International (onder NL in de taakbalk)ChrisLNFF schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:08:
Dat is wat RollieBollie bedoelt met CTRL-SHFT. (Dat is de sneltoets om van toetsenbord-indeling te wisselen.)Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:23:
[...]
ander toetsenbord definieren: US International (onder NL in de taakbalk)
Tio: gooi die NL indeling weg, gebruik je toch nooit, en schakel je ook niet meer per ongeluk tussen de verschillende instellingen.
[ Voor 17% gewijzigd door guapper op 10-04-2012 20:28 ]
Ik weet niet zeker welke driver ik nu heb, hoe check ik dit?Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:23:
[...]
ander toetsenbord definieren: US International (onder NL in de taakbalk)
Thanks voor de tip, toetsenbord werkt nu gewoon zoals het hoort.
Heeft niemand hier last van? Als je in het daglicht zit zie je bij mij de hele touchpad afgedrukt staan in de bovenkant van de schermomlijsting, ook zie je aan de randen onderin de schermomlijsting van de polssteun, het aluminium gedeelte afgedrukt staan zeg maar.Jumpman schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:52:
[...]
Het lijkt toch vaker voor te komen, bij onderstaande afbeelding zie je ook duidelijk het touchpad en het JBL logo in de behuizing gesleten.
[afbeelding]
Meer mensen hier last van?
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 10-04-2012 23:39 ]
Even een update: na wat heen en weer mailen met de Dell service heeft men gisteren moederbord, USB-bord, poweradapter en toetsenbord vervangen. Nu doet de XPS eindelijk wat hij moet doen...JVS74 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:48:
Na een herinstallatie van de laptop blijft het probleem aanwezig (trage touchpad, keyboard registreert beperkt aanslagen tot een aantal keren herstart) en als ie het wel goed doet blijken de caps lock en de a-toets nogal gevoelig - als ik er maar een vinger opleg wordt de aanslag al geregistreerd. Dat wordt van de week eens bellen met de klantenservice.

Ik heb nu maar manual een driver gezocht en deze geinstalleerd, wel vreemd dat via de auto zoek functie op nvidia niks gevonden wordt.ChrisLNFF schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:03:
[...]
Ik weet niet zeker welke driver ik nu heb, hoe check ik dit?
Thanks voor de tip, toetsenbord werkt nu gewoon zoals het hoort.
Anyway, de xps 17 loopt als een zonnetje. Alles gaat razendsnel en het scherm is prachtig. Absoluut blij met mijn keuze.
oops verkeerd gepost sorryJVS74 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:42:
[...]
Even een update: na wat heen en weer mailen met de Dell service heeft men gisteren moederbord, USB-bord, poweradapter en toetsenbord vervangen. Nu doet de XPS eindelijk wat hij moet doen...
[ Voor 25% gewijzigd door xlx Octane op 11-04-2012 10:08 ]
Bij mij niet, en normaal is dat niet neen.Jumpman schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:44:
[...]
Heeft niemand hier last van? Als je in het daglicht zit zie je bij mij de hele touchpad afgedrukt staan in de bovenkant van de schermomlijsting, ook zie je aan de randen onderin de schermomlijsting van de polssteun, het aluminium gedeelte afgedrukt staan zeg maar.
Best is contact opnemen en uw probleem uitleggen.
Peepz bij Dell support zijn vriendelijke mensen.
Zal 1 dezer een foto maken van het palmrest waar het pattateveld zich bevind.
succes
Zozo, 2 april besteld en gisteren bezorgd. Verwachte leverdatum was 13-04. Wel snelle service..
[ Voor 194% gewijzigd door Eagle Creek op 11-04-2012 12:30 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Verwijderd
Als je back-lit besteld hebt wel.Eagle Creek schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:15:
Zozo, 2 april besteld en gisteren bezorgd. Verwachte leverdatum was 13-04. Wel snelle service..
Heb je al gevonden wat er rammelde in je laptop?
Nee, nog niet gevonden... Ik hoor het nu ook niet meer. Ik kijk het nog even aan.
Edit
Ik heb hier toch zo'n hekel aan hè... bestelling is niet helemaal goed (wil graag back-lit). Ik bel Dell, word 2x doorverbonden, hang vervolgens 24 minuten in de wacht, en de verbinding wordt verbroken...
Heeft natuurlijk niet specifiek te maken met de XPS 17, maar het tekent weer zo voor het merk denk ik altijd dan.
Zit in totaal al 45 min aan de telefoon en heb zeker 7 verschillende personen gesproken
. Inmiddels hang ik alweer 20 minuten in de wacht.
Edit 2
En weer de verbinding verbroken na 25 minuten in de wacht en nu zijn ze gesloten !
Edit
Ik heb hier toch zo'n hekel aan hè... bestelling is niet helemaal goed (wil graag back-lit). Ik bel Dell, word 2x doorverbonden, hang vervolgens 24 minuten in de wacht, en de verbinding wordt verbroken...
Heeft natuurlijk niet specifiek te maken met de XPS 17, maar het tekent weer zo voor het merk denk ik altijd dan.
Zit in totaal al 45 min aan de telefoon en heb zeker 7 verschillende personen gesproken
Edit 2
En weer de verbinding verbroken na 25 minuten in de wacht en nu zijn ze gesloten !
[ Voor 90% gewijzigd door Eagle Creek op 11-04-2012 18:09 ]
*knip, dubbelpost*
[ Voor 93% gewijzigd door Eagle Creek op 11-04-2012 17:37 ]
Gewoon laptop en toetsenbord los bestellen. Het inbouwen ervan stelt totaal niets voor. Het mailadress voor het bestellen van een los tobo (a 46 eurie) zweeft hier op het forum wel rond, dus gebruik de search.
Nevermind, dacht dat je nog moest bestellen. Staat het tobo wel op de factuur? Zo niet dan kun je weinig anders doen dan los bestellen (jij bent immers zelf akkoord gegaan hiermee).
Nevermind, dacht dat je nog moest bestellen. Staat het tobo wel op de factuur? Zo niet dan kun je weinig anders doen dan los bestellen (jij bent immers zelf akkoord gegaan hiermee).
[ Voor 31% gewijzigd door ToWi1989 op 11-04-2012 18:41 ]
Verwijderd
Of gewoon retourneren. Je hebt immers als consument 7 werkdagen het recht de laptop te retourneren zonder opgaaf van redenen.ToWi1989 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:39:
Gewoon laptop en toetsenbord los bestellen. Het inbouwen ervan stelt totaal niets voor. Het mailadress voor het bestellen van een los tobo (a 46 eurie) zweeft hier op het forum wel rond, dus gebruik de search.
En dan? Een nieuwe bestellen en weer wachten... daar schiet je ook weinig mee op. Als het een fout van dell is geweest moeten ze gewoon een monteur met toetsenbord langs sturen
Het lijkt gelukt te zijn, maar ik ben nog zeer sceptisch.
De laptop stond gistermiddag naast me. Maar zonder back-lit. Ik dacht dat dit default was, omdat ik geheel geen keuze had tijdens het bestellen. Ja, dit is mijn fout, maar fouten kunnen hersteld worden. Dus ik bel Dell om te vragen, joh wat doen we hieraan.
Telefoonmiep zegt tegen mij, stuur je huidige laptop terug, wij crediteren, en doe nieuwe order. Leek mij een prima optie. Retourneren bij koop op afstand mag, en een nieuwe laptop kost mij alleen levertijd omdat de verzendkosten gratis zijn. Kan ik mee leven.
En toen begon de ellende.. Het is voor Dell blijkbaar niet te begrijpen zo ingewikkeld om een IDENTIEKE order opnieuw te plaatsen met 1 wijziging. Ik ben tussen heel veel afdelingen doorgeschakeld. De een wist niets van een back-lit keyboard, de ander kon hem niet toevoegen, weer een ander kwam tot een prijs van 1600€, weer een ander kende EPP niet. Ik overdrijf niet als ik in totaal 10 mensen heb gesproken. Toen via de chat geprobeerd. Nee, EPP kan alleen telefonisch.
Toen vanaf 5 uur 2x 25 min in de wacht gehangen, en telkens wordt er (handmatig, gerommel aan de telefoon) opgehangen. Teruggebeld, we zijn gesloten.
Weer de chat in. Nee, nu kunnen ze wel EPP via de chat doen. Aangegeven de order identiek te willen + toetsenbord. Ik ontvang 30 min later per e-mail een offerte. op 3 punten afwijkend. Te veel geheugen, te weinig garantie en een verkeerde WiFi kaart. Weer terugmailen. Eindelijk een goede offerte! Maar, 153€ duurder. Weer teruggemaild. Geen reactie.
Vandaag opnieuw de chat in. Persoon zegt, ik kan niets van de prijs afhalen meneer, iets anders dan dit kan ik niet. Die actie loopt niet meer. Ik vraag: ik kan nu op uw website EXCACT dezelfde bestelling doen voor dezelfde prijs, dus in mijn ogen loopt de actie nog wel. Of is persoonlijk contact duurder? Antwoord: daar kan ik geen reactie op geven, moet u bellen.
En weer bellen dus. 10 min in de wacht. Expliciet gevraagd om bevestiging voor doorverbinden. En warempel, gelukt! De persoon aan de lijn is dezelfde als in de chat! En nu kon het wederom weer wel! Hij gaf aan, stel je product samen online, en mail het mandje naar mij door. Dan verwerk ik hem in het systeem + keyboard.
En daar zijn we nu. Hij zegt mij binnen 2 uur akkoord te kunnen geven. Als ik dan de juiste offerte krijg zal ik de ander terug gaan laten sturen (hoewel ik ook daar nog sceptisch tegenaan kijk). Ik ben zeer zeer benieuwd.
Misschien denk je, waarom geen los keyboard. Dat denk ik nu ook.. Echter, puur objectief gezien. Als ik idd (zoals de 1e mevrouw om 1 uur gistermiddag zei) dezelfde bestelling kon doen + keyboard, is dat slimmer. Ik krijg immers gewoon een pc met 100% fabrieksgarantie, zonder zelf het risico te lopen ook maar iets te slopen aan het machientje. Het ziet er niet zo ingewikkeld uit, maar waarom risico lopen als het gemakkelijk (KUCH!) anders kan.
Bottom line: het is mijn 'fout' dat ik de aanname heb gedaan dat de back-lit standaard was en geen optie. Maar goed, die dingen gebeuren, en dat is niet zo'n probleem. Ik heb nog een laptop, dus twee weken extra wachttijd overleef ik ook wel weer. Wat mij alleen zo tegenstaat is waarom het allemaal zo lang moet duren, en de zaken zo klantonvriendelijk verlopen. Dan kan het wel, dan kan het niet. Geen antwoord weten en doorverbinden. Verbinding verbreken. Etc.
De laptop zelf lijkt me verder prima
. Ik wacht af..
De laptop stond gistermiddag naast me. Maar zonder back-lit. Ik dacht dat dit default was, omdat ik geheel geen keuze had tijdens het bestellen. Ja, dit is mijn fout, maar fouten kunnen hersteld worden. Dus ik bel Dell om te vragen, joh wat doen we hieraan.
Telefoonmiep zegt tegen mij, stuur je huidige laptop terug, wij crediteren, en doe nieuwe order. Leek mij een prima optie. Retourneren bij koop op afstand mag, en een nieuwe laptop kost mij alleen levertijd omdat de verzendkosten gratis zijn. Kan ik mee leven.
En toen begon de ellende.. Het is voor Dell blijkbaar niet te begrijpen zo ingewikkeld om een IDENTIEKE order opnieuw te plaatsen met 1 wijziging. Ik ben tussen heel veel afdelingen doorgeschakeld. De een wist niets van een back-lit keyboard, de ander kon hem niet toevoegen, weer een ander kwam tot een prijs van 1600€, weer een ander kende EPP niet. Ik overdrijf niet als ik in totaal 10 mensen heb gesproken. Toen via de chat geprobeerd. Nee, EPP kan alleen telefonisch.
Toen vanaf 5 uur 2x 25 min in de wacht gehangen, en telkens wordt er (handmatig, gerommel aan de telefoon) opgehangen. Teruggebeld, we zijn gesloten.
Weer de chat in. Nee, nu kunnen ze wel EPP via de chat doen. Aangegeven de order identiek te willen + toetsenbord. Ik ontvang 30 min later per e-mail een offerte. op 3 punten afwijkend. Te veel geheugen, te weinig garantie en een verkeerde WiFi kaart. Weer terugmailen. Eindelijk een goede offerte! Maar, 153€ duurder. Weer teruggemaild. Geen reactie.
Vandaag opnieuw de chat in. Persoon zegt, ik kan niets van de prijs afhalen meneer, iets anders dan dit kan ik niet. Die actie loopt niet meer. Ik vraag: ik kan nu op uw website EXCACT dezelfde bestelling doen voor dezelfde prijs, dus in mijn ogen loopt de actie nog wel. Of is persoonlijk contact duurder? Antwoord: daar kan ik geen reactie op geven, moet u bellen.
En weer bellen dus. 10 min in de wacht. Expliciet gevraagd om bevestiging voor doorverbinden. En warempel, gelukt! De persoon aan de lijn is dezelfde als in de chat! En nu kon het wederom weer wel! Hij gaf aan, stel je product samen online, en mail het mandje naar mij door. Dan verwerk ik hem in het systeem + keyboard.
En daar zijn we nu. Hij zegt mij binnen 2 uur akkoord te kunnen geven. Als ik dan de juiste offerte krijg zal ik de ander terug gaan laten sturen (hoewel ik ook daar nog sceptisch tegenaan kijk). Ik ben zeer zeer benieuwd.
Misschien denk je, waarom geen los keyboard. Dat denk ik nu ook.. Echter, puur objectief gezien. Als ik idd (zoals de 1e mevrouw om 1 uur gistermiddag zei) dezelfde bestelling kon doen + keyboard, is dat slimmer. Ik krijg immers gewoon een pc met 100% fabrieksgarantie, zonder zelf het risico te lopen ook maar iets te slopen aan het machientje. Het ziet er niet zo ingewikkeld uit, maar waarom risico lopen als het gemakkelijk (KUCH!) anders kan.
Bottom line: het is mijn 'fout' dat ik de aanname heb gedaan dat de back-lit standaard was en geen optie. Maar goed, die dingen gebeuren, en dat is niet zo'n probleem. Ik heb nog een laptop, dus twee weken extra wachttijd overleef ik ook wel weer. Wat mij alleen zo tegenstaat is waarom het allemaal zo lang moet duren, en de zaken zo klantonvriendelijk verlopen. Dan kan het wel, dan kan het niet. Geen antwoord weten en doorverbinden. Verbinding verbreken. Etc.
De laptop zelf lijkt me verder prima
[ Voor 8% gewijzigd door Eagle Creek op 12-04-2012 12:38 ]
"Welkom bij Dell."

gelukkig maken ze wel goede laptops..

gelukkig maken ze wel goede laptops..
[ Voor 49% gewijzigd door guapper op 12-04-2012 12:53 ]
Dat zeiden ze mij ook, en krijg vervolgens 3 keer een foute factuur toegestuurd, dus toen maar de laptop + toetsenbord los besteld en zelf ingebouwd (nog geen 10 min werk). Je garantie behoud je gewoon, of je moet zelf iets slopen bij het inbouwen. KIJK DIE FACTUUR DUS HEEEEEEEEL GOED NA!Hij gaf aan, stel je product samen online, en mail het mandje naar mij door. Dan verwerk ik hem in het systeem + keyboard.
Het probleem is dat het een EPP systeem is, en daar kunnen ze weinig mee. Als zij een speciale configuratie moeten maken dan is dit gebaseerd op een 'normaal' systeem met daarbij kortingen toegepast om enigzins in de buurt te komen van de EPP prijs. Die EPP aanbieding is gewoon zo belachelijk goed dat ze bijna niet daarbij in de buurt kunnnen komen. (wellicht dat je de zakelijke lijn van dell kunt bellen?)
[ Voor 6% gewijzigd door ToWi1989 op 12-04-2012 13:46 ]
Verwijderd
Hallo iedereen, Ik heb zojuist ook een xps 17 besteld.
Ik heb gewoon de link in de "best buy Guide" gevolgd naar de dell site en de netwerkkaart upgrade naar de 6230 versie gepakt en de restore/systeem dvd's erbij laten voegen, verder heb ik hem gewoon standaard gelaten (dus de 2670QM processor, 750GB sata disk, 3D HD scherm en 6 GB geheugen etc).
Daarna heb ik de servicedesk gebeld en gevraagd of ik een backlit toetsenbord kon laten toevoegen.
Dat was geen probleem. Ze vroegen om mijn login naam en konden zo in mijn mandje kijken.
10 minuten later kreeg ik een factuur in mijn mailbox.
Mijn systeem Inclusief een backlit toetsenbord voor een totaalprijs van 914 euro. Helaas kon ik dit niet via de website betalen dus "haalmeeruitjecard" en "shopkorting" van 7% zat er niet meer in. jammer, maar ach, dat scheelt ook maar 7% over het bruto bedrag en dat vertaalt zich naar ongeveer 50 euro ofzo..
Ik heb daarna bij 4Launch een 128 GB Samsung SSD besteld en bij Afuture 2x4 GB geheugen genomen.
Totale meerprijs ongeveer 190 euro.
Wat ik mij nog afvraag is dit: Kan ik die 2x 4 GB gewoon naast de reeds aanwezige 6 GB plaatsen, of kan ik die er beter uit halen en nog eens 2x4 bestellen, of zelfs alleen de 2Gb reep eruit halen en 1 enkele 4gb reep plaatsen? Iemand hier ervaring mee?
Verwachtte levertijd is 30 april.
Ik wil straks gaan opstarten vanaf ssd en al mijn apps vanaf die schijf draaien en de 750 gb schijf gebruiken als opslag.
Is er iets dat ik alvast kan doen om de ssd voor te bereiden voor als de laptop straks geleverd wordt?
Welke drivers moet ik bijvoorbeeld verzamelen naast de dvd die erbij geleverd wordt en waar haal ik die het beste vandaan?
Is er een vaste installatie volgorde die ik moet aanhouden?
Ik heb gewoon de link in de "best buy Guide" gevolgd naar de dell site en de netwerkkaart upgrade naar de 6230 versie gepakt en de restore/systeem dvd's erbij laten voegen, verder heb ik hem gewoon standaard gelaten (dus de 2670QM processor, 750GB sata disk, 3D HD scherm en 6 GB geheugen etc).
Daarna heb ik de servicedesk gebeld en gevraagd of ik een backlit toetsenbord kon laten toevoegen.
Dat was geen probleem. Ze vroegen om mijn login naam en konden zo in mijn mandje kijken.
10 minuten later kreeg ik een factuur in mijn mailbox.
Mijn systeem Inclusief een backlit toetsenbord voor een totaalprijs van 914 euro. Helaas kon ik dit niet via de website betalen dus "haalmeeruitjecard" en "shopkorting" van 7% zat er niet meer in. jammer, maar ach, dat scheelt ook maar 7% over het bruto bedrag en dat vertaalt zich naar ongeveer 50 euro ofzo..
Ik heb daarna bij 4Launch een 128 GB Samsung SSD besteld en bij Afuture 2x4 GB geheugen genomen.
Totale meerprijs ongeveer 190 euro.
Wat ik mij nog afvraag is dit: Kan ik die 2x 4 GB gewoon naast de reeds aanwezige 6 GB plaatsen, of kan ik die er beter uit halen en nog eens 2x4 bestellen, of zelfs alleen de 2Gb reep eruit halen en 1 enkele 4gb reep plaatsen? Iemand hier ervaring mee?
Verwachtte levertijd is 30 april.
Ik wil straks gaan opstarten vanaf ssd en al mijn apps vanaf die schijf draaien en de 750 gb schijf gebruiken als opslag.
Is er iets dat ik alvast kan doen om de ssd voor te bereiden voor als de laptop straks geleverd wordt?
Welke drivers moet ik bijvoorbeeld verzamelen naast de dvd die erbij geleverd wordt en waar haal ik die het beste vandaan?
In principe geen probleem. Dan heb je 2-4-4-4 aan geheugen in je machine.Wat ik mij nog afvraag is dit: Kan ik die 2x 4 GB gewoon naast de reeds aanwezige 6 GB plaatsen, of kan ik die er beter uit halen en nog eens 2x4 bestellen, of zelfs alleen de 2Gb reep eruit halen en 1 enkele 4gb reep plaatsen? Iemand hier ervaring mee?
Wat ik gedaan heb is voordat ik de laptop voor de eerste keer aanzette de inhoud van de HDD overzetten op de SSD. Zo begin je op 0 gelijk van de SSD. Dat leek mij makkelijker dan klooien met recovery cd's. Maar dan moet je wel een 2e systeem hebben en een sata-usb geval.Ik wil straks gaan opstarten vanaf ssd en al mijn apps vanaf die schijf draaien en de 750 gb schijf gebruiken als opslag.
Je kan weinig doen met de SSD voordat je de laptop hebt.
Wel zou ik persoonlijk 4 x 4GB 1333MHz kopen en de 6GB op marktplaats gooien. Maar dat is persoonlijk. Voor € 80,00 heb je 16GB met lifetime garantie.
Ik heb ook de Samsung 128GB SSD (Series 830) erin gezet. Een SSD is echt een must tegenwoordig, vind ik.
Wel zou ik persoonlijk 4 x 4GB 1333MHz kopen en de 6GB op marktplaats gooien. Maar dat is persoonlijk. Voor € 80,00 heb je 16GB met lifetime garantie.
Ik heb ook de Samsung 128GB SSD (Series 830) erin gezet. Een SSD is echt een must tegenwoordig, vind ik.
Ik heb die van de Dell website bij de Dell XPS 17 L702x geinstalleerd.RollieBollie schreef op zondag 08 april 2012 @ 22:14:
Jumpman, heb je de Realtek drivers/spftware geinstalleerd?
[ Voor 28% gewijzigd door Jumpman op 12-04-2012 17:31 ]
Ik heb de XPS 17 niet fijn aan het lopen. Heb de 512 GB Samsung 830 SSD erin zitten en een 6230 wireless card. Daarnaast 16GB crucial ram (1333Mhz). Voor de rest de intel i7 2670, 3d scherm etc.etc....
Hij draait nog op de bijgeleverde software/installatie, omdat snelheidswinst (van een ev. clean install) mij niet interesseert. Stabiliteit daarentegen wel.
Mijn "problemen":
- Scroll-issues in outlook (alleen de calendar) met de touchpad, blijft ook erg vaak "haken", dit ondanks de "fix" in het register bij de synaptics software.
- Als ik de windows UAC zie, dan wordt je scherm (op de popup na) even zwart, en na dat ik op verder geklikt heb flikkert het scherm een paar keer. (niet erg, wel storend en vooral raar)
- Heel vaak "het programma reageert niet meer", o.a. bij Texniccenter 2 alpha, soms wel 4/5 keer op een dag! Is echt niet mee te werken zo voor de scriptie. Ook soms gehad bij Need For Speed The Run en 2 keer in internet explorer
- Pdf'jes in internet explorer laden vaak niet, ik blijf gewoon een grijs scherm zien (nu wel een update van reader geinstalleerd, misschien dat dat het oplost)
- Issues met een usb 3.0 externe hdd op de usb 3.0 ingang bij opstarten (start niet op, blijft hangen op een knipperend _ na het f2 scherm, uiteraard wel de SSD bovenaan staan in de bootvolgorde!)
- Email in outlook is extreem traag, met de telefoon checken en sturen gaat nog sneller! (het lijkt alsof hij de berichten niet van te voren download ofzo, zie er steeds staan "verbind met server", bij alle 3 de emailaccounts... Iemand enig idee welke instelling ik moet hebben?)
- Tijdens het starten van IE gebeurd er +/- 0.5 seconden even niets, en daarna start hij door (dit is als het venster nog niet helemaal groot is).
Wat ik al geprobeerd heb: Memtest 86+ helemaal laten lopen met de 16GB ram, gaf geen errrors.
Verder mijn ervaring tot nu toe:
+ snelle boottimes en over het algemeen fijne gebruikerservaring (op bovenstaande punten na): Ik wil nooit meer zonder SSD.
+ Geweldig scherm! (de 3D variant)
+ Goede accutijd! (3,5 tot 4 uur met helderheid low)
+ Stevig!
+ Programa's starten erg snel op
+ 2 HDD slots
+ 4 Ram slots
(+ Extreem goed geluid (voor een laptop) uit de luidsprekers, gebruik ik echter zelden tot nooit)
- De fan gaat vaak aan, ook al ben je een beetje op internet aan het surfen en maakt dan echt veel kabaal.
- er zit een extreem lompe/zware adapter bij met een relatief kort snoer
- klein beetje irritante bloatware (namelijk die popup van Dell dataSafe die elke keer in beeld komt, en als je op ok klikt naar zo'n "aansmeer" website gaat, makkelijk weg te doen, maar was ik te lui voor:P)
- Hij had iets kleiner gekund (voor een 17.3"), achter het scherm is nog een balk van een dikke cm met wat LEDjes en zo. Heb wel een mooie tas gevonden waar hij EXACT in past, waar daarnaast boeken en een oplader etc in kunnen (deze)
Hij draait nog op de bijgeleverde software/installatie, omdat snelheidswinst (van een ev. clean install) mij niet interesseert. Stabiliteit daarentegen wel.
Mijn "problemen":
- Scroll-issues in outlook (alleen de calendar) met de touchpad, blijft ook erg vaak "haken", dit ondanks de "fix" in het register bij de synaptics software.
- Als ik de windows UAC zie, dan wordt je scherm (op de popup na) even zwart, en na dat ik op verder geklikt heb flikkert het scherm een paar keer. (niet erg, wel storend en vooral raar)
- Heel vaak "het programma reageert niet meer", o.a. bij Texniccenter 2 alpha, soms wel 4/5 keer op een dag! Is echt niet mee te werken zo voor de scriptie. Ook soms gehad bij Need For Speed The Run en 2 keer in internet explorer
- Pdf'jes in internet explorer laden vaak niet, ik blijf gewoon een grijs scherm zien (nu wel een update van reader geinstalleerd, misschien dat dat het oplost)
- Issues met een usb 3.0 externe hdd op de usb 3.0 ingang bij opstarten (start niet op, blijft hangen op een knipperend _ na het f2 scherm, uiteraard wel de SSD bovenaan staan in de bootvolgorde!)
- Email in outlook is extreem traag, met de telefoon checken en sturen gaat nog sneller! (het lijkt alsof hij de berichten niet van te voren download ofzo, zie er steeds staan "verbind met server", bij alle 3 de emailaccounts... Iemand enig idee welke instelling ik moet hebben?)
- Tijdens het starten van IE gebeurd er +/- 0.5 seconden even niets, en daarna start hij door (dit is als het venster nog niet helemaal groot is).
Wat ik al geprobeerd heb: Memtest 86+ helemaal laten lopen met de 16GB ram, gaf geen errrors.
Verder mijn ervaring tot nu toe:
+ snelle boottimes en over het algemeen fijne gebruikerservaring (op bovenstaande punten na): Ik wil nooit meer zonder SSD.
+ Geweldig scherm! (de 3D variant)
+ Goede accutijd! (3,5 tot 4 uur met helderheid low)
+ Stevig!
+ Programa's starten erg snel op
+ 2 HDD slots
+ 4 Ram slots
(+ Extreem goed geluid (voor een laptop) uit de luidsprekers, gebruik ik echter zelden tot nooit)
- De fan gaat vaak aan, ook al ben je een beetje op internet aan het surfen en maakt dan echt veel kabaal.
- er zit een extreem lompe/zware adapter bij met een relatief kort snoer
- klein beetje irritante bloatware (namelijk die popup van Dell dataSafe die elke keer in beeld komt, en als je op ok klikt naar zo'n "aansmeer" website gaat, makkelijk weg te doen, maar was ik te lui voor:P)
- Hij had iets kleiner gekund (voor een 17.3"), achter het scherm is nog een balk van een dikke cm met wat LEDjes en zo. Heb wel een mooie tas gevonden waar hij EXACT in past, waar daarnaast boeken en een oplader etc in kunnen (deze)
De meeste van jou problemen heb ik niet, ik heb een schone installatie met Windows 7 (Ultimate) 64 Bit gedaan, kan ik je echt aanraden!
Ik draai zelf liever ubuntu dan window's, en merk wel dat ubuntu 12.04 nog niet volledig is afgemaakt.
Zo werken de 4 usb poorten perfect onder windows 7, maar onder ubuntu is er een vaag iets.
Ik heb een logitech performance mx, welke een unifying ontvanger gebruikt.
En deze ontvanger werkt op 3 van de 4 usb poorten, mijn 32 gb usb stick herkent die wel op alle poorten.
En de WLAN adapter uitschakelen, doe dit niet onder ubuntu via FN + F2, aangezien je daarna de WLAN niet meer aankrijgt, ik draai nu dual boot en dit heeft mij even gered, aangezien er nog geen fix is hiervoor onder ubuntu 12.04, maar via W7 kreeg ik het weer werkend.
De HDMI poort werkt nog niet onder ubuntu, maar als ik die wil gebruiken, draai ik wel even windows.
Zo werken de 4 usb poorten perfect onder windows 7, maar onder ubuntu is er een vaag iets.
Ik heb een logitech performance mx, welke een unifying ontvanger gebruikt.
En deze ontvanger werkt op 3 van de 4 usb poorten, mijn 32 gb usb stick herkent die wel op alle poorten.
En de WLAN adapter uitschakelen, doe dit niet onder ubuntu via FN + F2, aangezien je daarna de WLAN niet meer aankrijgt, ik draai nu dual boot en dit heeft mij even gered, aangezien er nog geen fix is hiervoor onder ubuntu 12.04, maar via W7 kreeg ik het weer werkend.
De HDMI poort werkt nog niet onder ubuntu, maar als ik die wil gebruiken, draai ik wel even windows.
Het is een alpha versie kom op.[b]
van de site
This is an ALPHA version of the software. It is not stable, very likely to crash, and you may loose your data.
15x330 SW38
Ik wist dat dat kwam, en uiteraard heb je gelijk.... Maarrrr bij mijn vorige laptop werkte het perfect, en de "2" versie heeft bepaalde functionaliteiten die verdraaid handig zijn... En het verklaart ook niet de overige keren, maar het is zeer waarschijnlijk wel een softwarematig iets...Centauriprime schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:30:
[...]
Het is een alpha versie kom op.
van de site
This is an ALPHA version of the software. It is not stable, very likely to crash, and you may loose your data.
Zo is d'r bij het opstarten van internet explorer ook even een bepaalde lag (het venster vergroot als het ware en blijft dan +/- 0.5 seconde "half" groot.... Niet echt relaxt.
Windows 8 X64 Build 8250 Consumer Preview draait als een tierelier op mijn Dell XPS 17 op 1920 x 1080 pixels. Genieten om te testen met dit scherm.
Nu nog een Dell XPS 17 met een 120 Hz 3D Touch 1920 x 1080 pixel scherm.
Het is ook verbazingwekkend te noemen hoe goed Battlefield 3 op deze machine draait.
Nu nog een Dell XPS 17 met een 120 Hz 3D Touch 1920 x 1080 pixel scherm.
Het is ook verbazingwekkend te noemen hoe goed Battlefield 3 op deze machine draait.
[ Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 12-04-2012 23:17 ]
Is BF nu ook in 3D eigenlijk?
Ik heb het geprobeerd maar dat speelt niet erg lekker. Heel lage resolutie en traaaaaaaaaag.Eagle Creek schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 02:19:
Is BF nu ook in 3D eigenlijk?
Verwijderd
alles wat jij noemt is precies de reden dat ik altijd begin met een schone installatie.gabn88 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:43:
[...]
Ik wist dat dat kwam, en uiteraard heb je gelijk.... Maarrrr bij mijn vorige laptop werkte het perfect, en de "2" versie heeft bepaalde functionaliteiten die verdraaid handig zijn... En het verklaart ook niet de overige keren, maar het is zeer waarschijnlijk wel een softwarematig iets...
Zo is d'r bij het opstarten van internet explorer ook even een bepaalde lag (het venster vergroot als het ware en blijft dan +/- 0.5 seconde "half" groot.... Niet echt relaxt.
dit heeft puur met vertragende programma's te maken die erop staan. Na een herinstallatie zul je nergens meer last van hebben.
De adapter is standaard bij Dell, alleen bij de zakelijke lijn (lattitude) krijg je deze voor het dockingsstation en een dunnere voor de laptop.
En het kabeltje is helaas ook standaard. Ik heb een nieuwe moeten kopen omdat de adapterblok anders letterlijk lang de muur hing.
Verwijderd
Je krijgt een dunnere omdat.. die dunne minder watt's kan leveren.
Zo simpel is het. Een zwaardere adapter is dikker. En ga voor de grap eens kijken wat merken als clevo, msi en HP meeleveren als zware adapters... Die van de XPS 17 is 150w, bij de XPS 15 krijg je een 90 of 130w exemplaar, afhankelijk van de configuratie.
Zo simpel is het. Een zwaardere adapter is dikker. En ga voor de grap eens kijken wat merken als clevo, msi en HP meeleveren als zware adapters... Die van de XPS 17 is 150w, bij de XPS 15 krijg je een 90 of 130w exemplaar, afhankelijk van de configuratie.
Heb t gedoe met de fan redelijk onder controle nu. Feit blijft dat dell nooit met een aan uit systeem had moeten komen. Maar dat de fan gewoon langzaam draait.
Uiteraard onder power options -> Processor power management -> System cooling policy = Passive
Stond bij mij al zo maar zou best bij een ander op active kunnen staan.
Bij niet 3D model kan je nog bij NVIDIA Control Panel -> Manage 3D settings -> Preferred graphics processor: = Integrated graphics
Heb de laatste beta 301.24 en de laatste BIOS.
Werk nu een uur op de laptop en de fan is nog niet aangegaan. Temp is goed.
Uiteraard onder power options -> Processor power management -> System cooling policy = Passive
Stond bij mij al zo maar zou best bij een ander op active kunnen staan.
Bij niet 3D model kan je nog bij NVIDIA Control Panel -> Manage 3D settings -> Preferred graphics processor: = Integrated graphics
Heb de laatste beta 301.24 en de laatste BIOS.
Werk nu een uur op de laptop en de fan is nog niet aangegaan. Temp is goed.
15x330 SW38
Hallo, ik heb sinds gister een XPS 17 (2670QM, FHD 3D, 555m, 6GB) alleen nou heb ik problemen met het scherm.
Als ik hem op 120Hz zet krijg ik constant strepen en artifacts door mijn beeld heen, op 60hz doet hij het prima.
Ik heb alle recente nvidia drivers geprobeerd, bios A16 erop geflashed, complete clean install gedaan maar niks helpt.
Het aparte is ook dat ik het al had tijdens de windows instalatie dus dan lijkt me een driver/software probleem stug.
Iemand nog ideeën?
Zal vandaag iig eens met dell bellen.
Als ik hem op 120Hz zet krijg ik constant strepen en artifacts door mijn beeld heen, op 60hz doet hij het prima.
Ik heb alle recente nvidia drivers geprobeerd, bios A16 erop geflashed, complete clean install gedaan maar niks helpt.
Het aparte is ook dat ik het al had tijdens de windows instalatie dus dan lijkt me een driver/software probleem stug.
Iemand nog ideeën?
Zal vandaag iig eens met dell bellen.
Artifacts zijn nooit goed. 120 Mhz is een bruikbare optie, dus moet daaronder werken.
Het is te loven dat je zelf al dingen probeert om het op te lossen, maar feitelijk hoort het gewoon prima te werken out of the box.
Het is te loven dat je zelf al dingen probeert om het op te lossen, maar feitelijk hoort het gewoon prima te werken out of the box.
Hmmm, hopelijk past de GeForce GT 555M niet in het rijdje GT 8600M, GT 8800M, GT 9300M, GT 9600M GT 9800M. Dan mogen we over twee jaar allemaal gaan Microweaven om de GPU in leven te houden.
Is er in de DELL XPS 17 met 3D eigenlijk een mogelijkheid om de GeForce GT 555M er helemaal (fysiek) uit te halen en op de Intel HD 3000 te gaan werken (ik begrijp dat je dan geen gebruik meer kunt maken van de 3D functionaliteit van het scherm (inclusief IR 3D sensor), 3D bril).
In de BIOS uitschakelen is uitgesloten volgens mij, omdat nVidia Optimus niet werkt in deze laptop.
Is er in de DELL XPS 17 met 3D eigenlijk een mogelijkheid om de GeForce GT 555M er helemaal (fysiek) uit te halen en op de Intel HD 3000 te gaan werken (ik begrijp dat je dan geen gebruik meer kunt maken van de 3D functionaliteit van het scherm (inclusief IR 3D sensor), 3D bril).
In de BIOS uitschakelen is uitgesloten volgens mij, omdat nVidia Optimus niet werkt in deze laptop.
[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 13-04-2012 15:28 ]
Verwijderd
Bij de 3D versie, nee.
Bij de 2D versie kan het. Met een maar: ik betwijfel ten zeerste dat de laptop door het bios heen raakt als de GPU helemaal stuk is. Als dat werkt, dan kan je in principe gewoon op de IGP werken zonder nvidia drivers geïnstalleerd.
Bij de 2D versie kan het. Met een maar: ik betwijfel ten zeerste dat de laptop door het bios heen raakt als de GPU helemaal stuk is. Als dat werkt, dan kan je in principe gewoon op de IGP werken zonder nvidia drivers geïnstalleerd.
op mijn brakke acer met hd3650 kan dit niet.. ook al is dat ook een fysieke kaart..
krijg in het bios scherm de melding: mxm card error..
en zoiezo idd bij de 3d niet (edp aansluiting.)
krijg in het bios scherm de melding: mxm card error..
en zoiezo idd bij de 3d niet (edp aansluiting.)
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
De allereerste BSOD gehad omdat Windows geen toegang kreeg tot een stukje geheugen wat nooit via paging loopt maar wat altijd uit het RAM gehaald wordt. Als dat niet lukt dan stopt Windows. Eens afwachten waar het aan ligt. Heb er vorige week 2x4GB bij in gestopt dus misschien een productiefout.
Ik heb me eens verdiept in de Dell XPS 17 en de nVidia GeForce GT 555M, gezien ik aan een nVidia GeForce GTX 560M (uit een defecte laptop) kon komen. Je bent Tweaker of niet. 
Helaas gaat dit niet werken, omdat de GT 555M op het moederbord zit, en de GTX 560M een MXM 3.0 card is.
Dit zou leuke grappen opleveren. laptop mee naar het werk, even een zware game starten op 60 FPS en 1920 x 1080 pixels. En me collega maar proberen om het ook zo draaiende te krijgen op zijn Dell XPS 17.
Wel eindigt de Dell XPS 17 hier nog als tiende: http://www.bestgaminglapt...des/top-10-gaming-laptops
Helaas gaat dit niet werken, omdat de GT 555M op het moederbord zit, en de GTX 560M een MXM 3.0 card is.
Dit zou leuke grappen opleveren. laptop mee naar het werk, even een zware game starten op 60 FPS en 1920 x 1080 pixels. En me collega maar proberen om het ook zo draaiende te krijgen op zijn Dell XPS 17.
Wel eindigt de Dell XPS 17 hier nog als tiende: http://www.bestgaminglapt...des/top-10-gaming-laptops
Verwijderd
Hallo,
Ik heb de XPS 17 met Geforce GT 555m en vroeg me af of ik hier twee 24" beeldschermen met 1900x1200 resolutie op aan kan sluiten. En wat is eigenlijk de makkelijkste manier om dit te realiseren aangezien er maar 1 poort op de laptop zit. Heb wat gelezen over docking etc, graag toch advies van een expert:)
Ik heb de XPS 17 met Geforce GT 555m en vroeg me af of ik hier twee 24" beeldschermen met 1900x1200 resolutie op aan kan sluiten. En wat is eigenlijk de makkelijkste manier om dit te realiseren aangezien er maar 1 poort op de laptop zit. Heb wat gelezen over docking etc, graag toch advies van een expert:)
Helaas niet, je kan niet 3 scherm aansturen tegelijk. Ik heb nog geen manier gevonden om je laptopscherm uit te schakelen zodat je op 2 externe schermen kan werken.
Geen enkele nvidia kaart kan met meer dan 2 scherm overweg.
Geen enkele nvidia kaart kan met meer dan 2 scherm overweg.
Verwijderd
Vergeten te vermelden: het kan, als je het interne scherm uitzet.
Als je 3 schermen tegelijk wilt, dan heb je een AMD kaart nodig of een laptop met optimus en een bepaalde implementatie van hdmi. Dus niet de XPS 17 3D.
Als je 3 schermen tegelijk wilt, dan heb je een AMD kaart nodig of een laptop met optimus en een bepaalde implementatie van hdmi. Dus niet de XPS 17 3D.
Verwijderd
Bedankt beiden, Darkstone weet jij of je het interne beeldscherm uit kan zetten? Ik heb aan twee x 24" genoeg.
Verwijderd
yep: een scherm aansluiten. Vervolgens kan je dat externe scherm als het primare scherm instellen.
Vervolgens kan het interne scherm uit. Als het goed is kan je nu het 3e scherm aansluiten.
Dit werkt met mijn laptop. Ik weet niet heel zeker of dat met elke laptop zo is. Alle 3 de schermen gaan sowieso niet werken omdat er slechts 2 klokgeneratoren aanwezig zijn: per scherm heb je er een nodig (of je moet een AMD kaart hebben, dan kan je theoretisch 6 schermen aansluiten op een enkele displayport. Dat is het betere werk..)
Vervolgens kan het interne scherm uit. Als het goed is kan je nu het 3e scherm aansluiten.
Dit werkt met mijn laptop. Ik weet niet heel zeker of dat met elke laptop zo is. Alle 3 de schermen gaan sowieso niet werken omdat er slechts 2 klokgeneratoren aanwezig zijn: per scherm heb je er een nodig (of je moet een AMD kaart hebben, dan kan je theoretisch 6 schermen aansluiten op een enkele displayport. Dat is het betere werk..)
Verwijderd
Ok bedankt, ik ga dit weekend wel even testen en laat nog weten of het gelukt is.
Het beeldscherm die ik 2x wou aanschaffen, namelijk de Samsung SyncMaster 2443BW - 24 inch / Full HD, heeft geen HDMI aansluiting zie ik. Wordt dus wss een andere dan.
Het beeldscherm die ik 2x wou aanschaffen, namelijk de Samsung SyncMaster 2443BW - 24 inch / Full HD, heeft geen HDMI aansluiting zie ik. Wordt dus wss een andere dan.
Verwijderd
Ga eens langs in [BBG aanschaf] Monitoren. De 2443BW is tegenwoordig een vrij rukscherm...
Voor iedereen met een Dell XPS 17 L702x en Windows 7 64 Bit heb ik hier een Dell Quickset64 die volledig werkt. Het zijn de officiële files, maar dan zonder scan die de verdere installatie niet compatible vindt.
Download link: https://rapidshare.com/fi...uickset_x64_x86_L702X.rar
Ook het geluid werkt niet meer na het installeren van de Realtek drivers van de Dell L702x website. Als je onderstaande installeert zit je op de laatste versie en werkt alles goed (inclusief sneltoets koppelingen).
Download link: http://www.filehippo.com/...definition_audio_vista_64 (De Realtek website moet je niet willen, een erg trage download daar).
Ook het geluid werkt niet meer na het installeren van de Realtek drivers van de Dell L702x website. Als je onderstaande installeert zit je op de laatste versie en werkt alles goed (inclusief sneltoets koppelingen).
Download link: http://www.filehippo.com/...definition_audio_vista_64 (De Realtek website moet je niet willen, een erg trage download daar).
[ Voor 76% gewijzigd door Jumpman op 14-04-2012 01:31 ]
Had windows zelf al opnieuw geïnstalleerd dus wou wel even zeker zijn dat het daar niet aan lag..Eagle Creek schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:02:
Artifacts zijn nooit goed. 120 Mhz is een bruikbare optie, dus moet daaronder werken.
Maar ze komen maandag de grafische kaart vervangen, betekend dit een nieuw mobo?
De support twijfelde aan een nieuwe grafische kaart of een nieuw display, uiteindelijk proberen ze eerst de grafische kaart aangezien het display wel op 60hz functioneerd.
Hopelijk is dat het anders kunnen ze nog een keer langs komen voor een nieuw display.

Het ligt denk ik denk ik ook aan de grafische kaart. Ze moeten het moederbord of een deel ervan vervangen waar de grafische chip op zit.
mijn xps lijkt wel erg gevoelig voor signaalverlies. wanneer ik de laptop naast de router zet is de downloadsnelheid op speedtest ruim boven de 1mb/s. zet ik de laptop er 4 meter vanaf dan is het nog maar 300 kb/s. Dit had ik met mijn oude hp pavilion nooit. vreemd?
Ik heb de ballen verstand van routers (en eigenlijk ook wel van computers), dus zou je kunnen uitleggen hoe ik dat doe?PCR schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:05:
Stel router eens in op een ander kanaal (is dus andere frequentie)
met inSSIDer kan je geloof ik kijken, op welk kanaal, jij het beste bereik heb..
dan kan je dat kanaal instellen in je modem/router
dan kan je dat kanaal instellen in je modem/router
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
*kuch*........ik dacht zelf meer aan:ga naar configuratiescherm, klik dan op ..........en vervolgens op ............
waarbij een ander dan op de puntjes in mag vullen waar ik op moet klikken.
waarbij een ander dan op de puntjes in mag vullen waar ik op moet klikken.
@ChrisLNFF, het verschilt per router hoe je het kanaal wijzigt.
Voordat je het wilt wijzigen, is het noodzakelijk dat je weet op welke kanalen het bij jou in de buurt druk is qua WLAN gebruik.
Dit kan je zien met inSIDDer.
Daarna surf je in de meeste gevallen naar de interface pagina van je router (of modemrouter) en daar kan je bij de WLAN instellingen het kanaal kiezen.
Denk er wel om, je WLAN zend uit op 1 kanaal, maar ook de 2 kanalen daarboven en de 2 kanalen daaronder worden beinvloed.
Zit jij dus op kanaal 1, verstoor je dus de kanalen 1, 2 en 3.
En je moet dus zo weinig mogelijk "last" hebben van de buren.
Voordat je het wilt wijzigen, is het noodzakelijk dat je weet op welke kanalen het bij jou in de buurt druk is qua WLAN gebruik.
Dit kan je zien met inSIDDer.
Daarna surf je in de meeste gevallen naar de interface pagina van je router (of modemrouter) en daar kan je bij de WLAN instellingen het kanaal kiezen.
Denk er wel om, je WLAN zend uit op 1 kanaal, maar ook de 2 kanalen daarboven en de 2 kanalen daaronder worden beinvloed.
Zit jij dus op kanaal 1, verstoor je dus de kanalen 1, 2 en 3.
En je moet dus zo weinig mogelijk "last" hebben van de buren.
Verwijderd
Je bent een held! Door jou zijn deze problemen bij mij verholpen.Jumpman schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:24:
Voor iedereen met een Dell XPS 17 L702x en Windows 7 64 Bit heb ik hier een Dell Quickset64 die volledig werkt. Het zijn de officiële files, maar dan zonder scan die de verdere installatie niet compatible vindt.
De enigste 2 problemen wat ik nog heb is, dat mijn windows 7 professional beginscherm (waar je in moet/kan loggen) de tekens verkleind zijn. Het tweede probleem is, dat mijn schermresolutie anders is als ik hem uit slaapstand haal. Dan staat hij op 1680x1050 zo uit mijn hoofd. Als iemand voor die twee puntjes nog een fix heeft, hoor ik het graag. Het zijn gelukkig kleine dingetjes, maar wel dingetjes die verholpen zouden moeten kunnen worden.
Verwijderd
Een screenshot van paint... really?
Dat lijkt mij een bug in msn. Misschien lost het opnieuw opstarten of installeren het op.
Dat lijkt mij een bug in msn. Misschien lost het opnieuw opstarten of installeren het op.
Verwijderd
Ja, had er een screenshot van gemaakt.. vervolgens in paint gezet, weer vervolgens dat msn ervoor gezet (vandaar dat je het twee keer ziet). Toen opgeslagen.. toen op twitter gezet en vervolgens de link (dus de foto) hier gepost. Ja, ik weet het... een hele omweg, maar weet ff niet zo 1,2,3 hoe het makkelijker kon.Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:05:
Een screenshot van paint... really?
Ik ben wel deels erachter gekomen waar het aan ligt. Msn doet alleen zo als mijn notebook uit slaapstand is gekomen. Maar dan nog hoort het natuurlijk niet. Dus geen idee hoe nu verder
Je hebt zeker niet de 3D variant? Een maat van mij heeft een XPS 15 en heeft daar ook last van, ook als je m een tijd laat niks doen. Heb je ook soms dat het contrast enorm hoog wordt en na een paar seconden van muisbewegen weer normaal is?Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:07:
[...]
Ja, had er een screenshot van gemaakt.. vervolgens in paint gezet, weer vervolgens dat msn ervoor gezet (vandaar dat je het twee keer ziet). Toen opgeslagen.. toen op twitter gezet en vervolgens de link (dus de foto) hier gepost. Ja, ik weet het... een hele omweg, maar weet ff niet zo 1,2,3 hoe het makkelijker kon.
Ik ben wel deels erachter gekomen waar het aan ligt. Msn doet alleen zo als mijn notebook uit slaapstand is gekomen. Maar dan nog hoort het natuurlijk niet. Dus geen idee hoe nu verder
Verwijderd
Ik heb wél de 3D versie. Echter heb ik (nog) niet opgemerkt dat het contrast erg hoog wordt.Megamind schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:27:
[...]
Je hebt zeker niet de 3D variant? Een maat van mij heeft een XPS 15 en heeft daar ook last van, ook als je m een tijd laat niks doen. Heb je ook soms dat het contrast enorm hoog wordt en na een paar seconden van muisbewegen weer normaal is?
Verwijderd
Dat is een feature van de intel IGP. Dynamic contrast of zoiets.
Ik hoor daar bij werkelijk elk merk klachten over. Waardeloze feature.
Ik hoor daar bij werkelijk elk merk klachten over. Waardeloze feature.
bij de 3D versie heb je daar idd geen last van. Anders even de drivers updaten.Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:30:
[...]
Ik heb wél de 3D versie. Echter heb ik (nog) niet opgemerkt dat het contrast erg hoog wordt.
[ Voor 5% gewijzigd door Megamind op 14-04-2012 17:34 ]
Verwijderd
De drivers zullen wel up-to-date zijn, aangezien ik vanochtend een clean install heb gedaan. Echter, had ik er bij de Dell install ook al last van.. (van de problemen met messenger).Megamind schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:32:
[...]
bij de 3D versie heb je daar idd geen last van. Anders even de drivers updaten.
De problemen met het scherm (o.a. resolutie) komt door de clean install.
Heb je de drivers van de Dell website is gewoon van de nvidia site? Want die van nvidia zullen denk ik recenter zijn.
Verwijderd
de Nvidia driver heb ik van de Nvidia site. (v. 296.10)Megamind schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:37:
Heb je de drivers van de Dell website is gewoon van de nvidia site? Want die van nvidia zullen denk ik recenter zijn.
Verwijderd
Hier een filmpje. Ik ga er niet vanuit dat jullie weten wat het probleem is, maar wellicht is er toch een tweaker die weet waar het aan ligt.