Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
ChrisLNFF schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:21:
Hoeveel vrije ruimte blijft er over wanneer je 'm besteld met de 256 gig ssd? Ik heb de xps nu wel samengesteld en twijfel alleen nog over een ssd of de 'gewone' hdd.
Beter zonder SSD bestellen, en er dan zelf een SSD inzetten, dan heb je de standaard HDD voor opslag in bay 2. Dit scheelt minimaal € 50,00 en een HDD van 750GB 7200 RPM.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:56
Jumpman schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:31:
[...]

Beter zonder SSD bestellen, en er dan zelf een SSD inzetten, dan heb je de standaard HDD voor opslag in bay 2. Dit scheelt minimaal € 50,00 en een HDD van 750GB 7200 RPM.
Thanks. Ik heb zelf nog nooit een laptop opengemaakt, maar ik neem aan dat je met youtube al een heel eind komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:57
ChrisLNFF schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:04:
[...]

Thanks. Ik heb zelf nog nooit een laptop opengemaakt, maar ik neem aan dat je met youtube al een heel eind komt?
De XPS 17 heeft aan de onderkant 1 grote plaat die vast zit met 1 schroef.
http://img833.imageshack.us/img833/7269/dsc01703b.jpg

Als je deze hebt los gehaald, haal je die plaat eraf en kom je bij 2 HDD slots en de memory slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RollieBollie schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:10:
[...]

De XPS 17 heeft aan de onderkant 1 grote plaat die vast zit met 1 schroef.
http://img833.imageshack.us/img833/7269/dsc01703b.jpg

Als je deze hebt los gehaald, haal je die plaat eraf en kom je bij 2 HDD slots en de memory slots.
Als je de laptop open maakt, leg dan wel bijvoorbeeld een handdoek op de tafel leggen om krassen op de bovenkant te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Kijk, dat zijn nog eens tips! Ga m nu bestellen....that is, als mijn godgloeiende oude k#t laptop een kker niet vastloopt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:41
Kijk dan vooral bij de epp systemen voordat je veel te veel betaald voor je config!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Precies, de EPP systemen zijn qua prijs veel voordeliger.
En neem een 1080p scherm of het 3d scherm.
Oh, en vergeet niet shopkorting.nl.

Ik heb op mijn xps 17 via shopkorting.nl nog eens 54 euro terug gekregen.

[ Voor 36% gewijzigd door RollieBollie op 03-04-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Haha, ik was de shopkorting al weer helemaal vergeten. Toch maar even de uitbetaling aangevraagd (€ 48.84).

Bestelling is nu eindelijk verzonden.

[ Voor 20% gewijzigd door ToWi1989 op 03-04-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Bestelling verzonden, benieuwd hoe lang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik had de laptop besteld op 17 maart, met een geplande leverdatum van 24 april, dit vanwege de 3d schermen die niet op voorraad lagen.
Normaal gesproken staat er 7 werkdagen voor een xps 17.
Als het goed is, wordt mijn xps 17 morgen geleverd en dan staat er 13 werkdagen op.

Vind ik op zich nog wel netjes, aangezien ik er van uit ging dat die eind april zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
De leveringsdatum staat bij mij op 20 april, het is een schatting maar ik vind het vrij fors. Goed, we zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
De verwerking van de betaling duurt normaal gesproken al enkele dagen, maar ze schatten het altijd vrij ruim in. Als alles voorradig is zul je 'm volgende week toch wel kunnen verwachten.

Welke configuratie heb je trouwens besteld?

[ Voor 11% gewijzigd door ToWi1989 op 03-04-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
TomWinkelmolen schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:38:
De verwerking van de betaling duurt normaal gesproken al enkele dagen, maar ze schatten het altijd vrij ruim in. Als alles voorradig is zul je 'm volgende week toch wel kunnen verwachten.

Welke configuratie heb je trouwens besteld?
i7 2760, 16 gig ram, 750 gig harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:59
Ik heb hem gister binnen gehad en ben er super tevreden mee.

Wel meteen een clean install gedaan want al die dell extra meuk hoef ik niet :P
Gelukkig had ik de Windows 7 DVD bij gevraagd :P Heb je echt een clean install.
Alle recovery meuk er ook af scheelt toch aardig wat ruimte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16
Als de laptop straks voor een 2e of 3e leven verhuisd is naar zus/ouders/familie leer je zo'n recovery partitie wel op waarde te schatten. Voor de prijs van een paar GB heb je 'm binnen 5 minuten weer terug naar fabrieksinstellingen.

Haleluja!. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Laatst online: 18-09 16:59
Mocht dat zo zijn willen zij die dell meuk ook niet :P ik ken ze namelijk haha.
Dus dan doe ik gewoon weer een clean install :P
Of ik zorg voor een eigen recovery disk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scale schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:48:
@thijssiee94

Wat is het hardware ID van het onbekende device?
Device Properties > Details tab > Hardware Ids
Dat is:
ACPI\SMO8800
SMO8800

Hopelijk weet jij welke driver daarvoor nodig is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:22:
[...]

Dat is:
ACPI\SMO8800
SMO8800

Hopelijk weet jij welke driver daarvoor nodig is. :)
Als je nu even googled heb je het zo gevonden!

Het heeft iig te maken met een versnellingsmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomWinkelmolen schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:42:
[...]

Als je nu even googled heb je het zo gevonden!

Het heeft iig te maken met een versnellingsmeter
Ja, heb ik ook gevonden.. Maar had net daarvan een driver gedownload en kreeg gelijk een BSOD. Dat lijkt me toch niet echt helemaal de bedoeling. Dus als iemand de directe driver heeft die ik kan downloaden, graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
http://code.google.com/p/unknowndevices/

helpt je ook niet verder?

http://www.dell.com/suppo...=nlbsdt1&DriverId=R292318

dat zou de goeie moeten zijn

[ Voor 56% gewijzigd door ToWi1989 op 03-04-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik dus ook gevonden. Ik kom alleen tot all files were succesfully unzipped. Verder kom ik niet..

Het zal dus wel aan mijn notebook liggen. Kan beter nogmaals een clean install proberen denk ik en hopen dat het dan wel lukt.

Evengoed bedankt voor het meehelpen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Als je die download en runt, doet die eerst extracten, daarna begint die vanzelf met runnen bij mij. Als dat niet gebeurd kun je ook naar het mapje gaan waar die bestanden uitgepakt zijn, als het goed is staat daar een setup.exe bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToWi1989 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:11:
Als je die download en runt, doet die eerst extracten, daarna begint die vanzelf met runnen bij mij. Als dat niet gebeurd kun je ook naar het mapje gaan waar die bestanden uitgepakt zijn, als het goed is staat daar een setup.exe bij
Oké, even checken! thnx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super! Bedankt mannen... Nu heb ik mijn hele driver verzameling compleet.

Ik had dus wel de goede driver gevonden, alleen had ik de tip van ToWi1989 nodig, om ze op een andere manier uit te pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisLNFF schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:53:
[...]

i7 2760, 16 gig ram, 750 gig harde schijf.
16 Gb ram. Heb je dan de xps met het 3D scherm of iets anders. Ik heb het niet 3D scherm en die heeft slechts 2 geheugenbanken. Volgens Dell support ondersteunt deze versie tot 8Gb.
Het liefst zou ik er 2 * 8Gb in doen. Vandaar mijn belangstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Kijk eens in het forum van de xps15, daarvoor zou dezelfde limitatie gelden. Daar al meerdere malen bevestigd zijn dat 16gb (2*8gb) gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 18:50
@Onder013

Ik ben ik het proces om 16GB te bestellen voor non 3D. Maar de winkel waar ik ze bestel is atm alleen iMac memory te krijgen. Zo gauw ik het weet zal ik het even laten horen.

Tevens heeft iemand interesse in een mini tutorial voor 3 harddisk in je laptop en je dvd-drive om toveren tot externe dvd-drive (de 3de harddisk komt op de plaats van je dvd-drive)? Als niemand interesse heeft ga ik er geen moeite voor doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:52:
[...]

16 Gb ram. Heb je dan de xps met het 3D scherm of iets anders. Ik heb het niet 3D scherm en die heeft slechts 2 geheugenbanken. Volgens Dell support ondersteunt deze versie tot 8Gb.
Het liefst zou ik er 2 * 8Gb in doen. Vandaar mijn belangstelling
Ik heb die met 3d scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan op ark.intel.com kijken hoeveel geheugen je processor ondersteunt per kanaal. Dat kan je dus maal 2 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Die info klopt geloof ik ook niet helemaal. Een 2670 zou ook met meer dan 16gb moeten werken (zo wordt teminste gemeld op andere fora)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 2760 en volgens intel kan deze met max 32Gb werken, 2 channels. Zou dit betekenen dat theoretisch er 2 keer 16Gb in kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToWi1989 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:38:
Die info klopt geloof ik ook niet helemaal. Een 2670 zou ook met meer dan 16gb moeten werken (zo wordt teminste gemeld op andere fora)
bron?
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:29:
Ik heb de 2760 en volgens intel kan deze met max 32Gb werken, 2 channels. Zou dit betekenen dat theoretisch er 2 keer 16Gb in kan?
yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Ik had het vanmiddag ergens gelezen, kan het zo snel niet meer terugvinden en begin nu zelf ook mijn twijfels te hebben. Is er hier op het forum iemand met een 2670 met meer dan 16gb werkend (of de mogelijkheid dit te testen)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Laatst online: 20:14

Eagle Creek

Breathing security

Intel ARK:

Processor Number
i7-2670QM

Max Memory Size (dependent on memory type)
16 GB

Memory Types
DDR3-1066/1333

# of Memory Channels
2

[ Voor 6% gewijzigd door Eagle Creek op 03-04-2012 20:56 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Ja, dat heb ik al lang opgezocht, maar ik ben toch benieuwd of meer ram niet gewoon mogelijk is (bijvoorbeeld 4*8gb modules), en ben nu op zoek naar feiten/eigen ervaringen, geen speculaties!

[ Voor 21% gewijzigd door ToWi1989 op 03-04-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Sorry als dit al ergens in het topic is vermeld/verholpen, ik kon het zo snel niet vinden.

Ik heb dus recentelijk zo'n Dell XPS L702X aangeschaft en ben nog niet tevreden.

Ten eerste is mijn wireless verbinding echt ongelofelijk slecht van tijd tot tijd, hoe dit op te lossen?

Ik heb een Intel Centrino Wireless-N 1030 dingetje

En ten tweede, als ik mij externe beeldscherm aansluit, en deze selecteer, blijft deze zwart als ik hem als bureaublad instel. Hoe komt dit?

Mvg,

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:57
gabn88 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:03:
Ik heb een probleem met scrollen in o.a. firefox en outlook. Hebben meer mensen dit en hoe is dit op te lossen?
Is er echt niemand met hetzelfde probleem? Het begint namelijk best vervelend te worden... Ik heb al geprobeert om via "Eigenschappen voor Synaptics Touchpad v7.4 op PS/2 poort" ook de rechterkant van het touchpad in te schakelen voor scrollen (ipv alleen met 2 vingers), maar ook dat werkt bij zo'n beetje alles, behalve firefox en outlook. Echt super raar.

En om nu een clean install te doen alleen daarvoor, dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling...

EDIT: Voor de duidelijkheid, in internet explorer werkt het bijvoorbeeld wel. Daarnaast werkt het ook gewoon met een externe muis. Allen met de touchpad werkt het scrollen (en dan ook alleen verticaal) bij bepaalde programma's niet.

[ Voor 14% gewijzigd door gabn88 op 04-04-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Ik heb dit ook in thunderbird, best vervelend. Chrome werkt overgens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scrollen met Firefox gaf bij mij ook problemen. Onderstaande mutatie (http://en.community.dell..../p/19427394/20012785.aspx) heb ik toen ingevoerd en dat heeft bij mij gewerkt.

Try this, it worked for me. Using RegEdit (so be careful not to break more things than you fix), create a DWORD entry called UseScrollCursor in [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Synaptics\SynTPEnh] and sets its value to 0, then reboot your laptop, You should be able to scroll with your trackpad after that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-02 14:40
is er al iets meer geweten over de nieuwe xps met de ivy bridge processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
http://dell-lab.posterous.com/

nog niets over de nieuwe xps 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. En sowieso is de nieuwe xps 15 de opvolger van de XPS 15z (of mijn analyse's moeten er gigantisch naast zitten). Of er een 17z komt, is mij zeer de vraag. Al lijkt dat mij voor veel mensen een fijn formaat.

Ik zou vooralsnog uitgaan van het oude design met nieuwe hardware, over maximaal ongeveer een maand. Puur een gok.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Op de zaak vandaag ook te horen gekregen dat ik deze laptop mag bestellen. Collega van me heeft hem ook al een tijdje in gebruik en ik vond het gewoon een hele mooie laptop. Het was voor mij een must om een laptop te hebben met:

- Een full HD scherm
- SSD

De SSD laat ik er door een collega inzetten, die prestaties zullen dan echt nog een stukkie beter worden.
Can't wait >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Zo, vandaag is mijn xps 17 binnen gekomen, en natuurlijk ga je dan alles even testen.
Tot op heden heb ik nog niets gevonden dat niet goed werkt.

Binnekort maar eens kijken naar een ssd en het huidige geheugen dan vervangen door 4 bankjes van 4 GB, ik wil de gok niet nemen om te kijken of 32 GB wel of niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 09:43

PCR

Nou, 8 GB RAM erbij in, totaal 16 GB met een Samsung 830 SSD 128 GB. Wat een verschil! Ook hibernaten gaat stukken sneller. Verder is het nu gaan met die banaan voor wat betreft virtual machines.

Kortom, topinvestering!

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net twee keer 8Gb geïnstalleerd in plaats van de geleverde 6GB. Het werkt perfect. Dell technische ondersteuning gaf aan dat 8Gb totaal het maximum was. Nee dus. Het is een XPS 17 702x met 2760 processor, 3Gb video kaart, HD mat scherm en 256Gb plextor ssd.

Het 6Gb (4+2) geheugen is beschikbaar voor belangstellenden

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:51:
Het scrollen met Firefox gaf bij mij ook problemen. Onderstaande mutatie (http://en.community.dell..../p/19427394/20012785.aspx) heb ik toen ingevoerd en dat heeft bij mij gewerkt.

Try this, it worked for me. Using RegEdit (so be careful not to break more things than you fix), create a DWORD entry called UseScrollCursor in [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Synaptics\SynTPEnh] and sets its value to 0, then reboot your laptop, You should be able to scroll with your trackpad after that.
@ Grandre: Mijn held!

Ik kan bevestigen dat bovenstaande method WERKT (in firefox). Daar geen enkel probleem meer met scrollen.

In outlook lukt het scrollen ook bij de e-mails. Bij de calender werkt het echter nog steeds niet... Is er misschien nog iemand die er ook al achter is hoe dat te fixen is? Wel minder belangrijk dan in de browser uiteraard, maar zou het toch gewoon graag werkend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
De mijne is ook binnen, vanavond maar eens beginnen met het inbouwen van backlit toetsenbord en ssd, en windows daarbij naar smaak inrichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Zojuist mijn (tweede) Dell XPS17 ontvangen en wat me meteen opvalt, is dat het 3D scherm vele malen helderder/sprankelender is dan het "gewone" FHD scherm!

Even backupje maken, m'n ssd inbouwen en kijken of hij zoveel beter is dan m'n andere xps17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs komt weer even het topic in met zijn nodige bevindingen :P

Ik heb een tijdje geleden clean install (w7 Professional) gedaan. Drivers geïnstalleerd en dergelijke. Alleen heb ik een paar probleempjes.

1) Als ik realtek (voor geluid) wil downloaden, wat lukt, heb ik geen geluid meer via de boxen wanneer het programma gedownload is. Wel heb ik geluid via mijn oortjes, als ik die inplug.

2) Soms knippert het beeldscherm. (knippert zwart en springt dan weer op normaal).

3) Als ik mijn notebook aanzet, is het inlogscherm van w7 klein. Ik kan het niet goed uitleggen, maar je afbeelding, het vakje waar je je wachtwoord in moet toetsen en het Windows 7 Professional logo zijn klein. Als je je notebook vergrendelt, heeft het wel de normale grootte wat iedereen gewend is.

Ik hoop dat jullie bovenstaande punten een beetje kunnen volgen. Als dat niet het geval is, ligt dat eerder aan mijn manier van uitleggen, dan aan jullie.

Als jullie voor één of meer van de punten een fix hebben, hoor ik dat heel graag.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:57:
Thijs komt weer even het topic in met zijn nodige bevindingen :P

Ik heb een tijdje geleden clean install (w7 Professional) gedaan. Drivers geïnstalleerd en dergelijke. Alleen heb ik een paar probleempjes.

1) Als ik realtek (voor geluid) wil downloaden, wat lukt, heb ik geen geluid meer via de boxen wanneer het programma gedownload is. Wel heb ik geluid via mijn oortjes, als ik die inplug.

2) Soms knippert het beeldscherm. (knippert zwart en springt dan weer op normaal).

3) Als ik mijn notebook aanzet, is het inlogscherm van w7 klein. Ik kan het niet goed uitleggen, maar je afbeelding, het vakje waar je je wachtwoord in moet toetsen en het Windows 7 Professional logo zijn klein. Als je je notebook vergrendelt, heeft het wel de normale grootte wat iedereen gewend is.

Ik hoop dat jullie bovenstaande punten een beetje kunnen volgen. Als dat niet het geval is, ligt dat eerder aan mijn manier van uitleggen, dan aan jullie.

Als jullie voor één of meer van de punten een fix hebben, hoor ik dat heel graag.

:)
Ik weet niet wat een tijdje geleden is, maar draai je met de laatste drivers ??
Had je de problemen al meteen na de clean install ??
1. Mijn Realtek driver is versie , 6.0.1.6586 van 6-3-2012
2. Nvidia driver, versie 296,10, van 13-3-2012,
http://www.nvidia.co.uk/o...96.10-whql-driver-uk.html

Misschien dat dit een oplossing biedt.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
wie weet wat dit voor panel is dan??
9sorry shift key van dit schitterende clevo keyboard is kapot ofzo ;s 0

Monitor
Windows description...... Algemeen PnP-beeldscherm
Manufacturer............. Chi Mei
Plug and Play ID......... CMO1726
Data string.............. N173HGE-L21
Serial number............ n/a
Manufacture date......... 2011, ISO week 2
Filter driver............ Monitor
-------------------------
EDID revision............ 1.3
Input signal type........ Digital
Color bit depth.......... Undefined
Display type............. RGB color
Screen size.............. 380 x 210 mm (17,1 in)
Power management......... Not supported
Extension blocs.......... None
-------------------------
DDC/CI................... n/a

Color characteristics
Default color space...... Non-sRGB
Display gamma............ 2,20
Red chromaticity......... Rx 0,640 - Ry 0,333
Green chromaticity....... Gx 0,303 - Gy 0,613
Blue chromaticity........ Bx 0,154 - By 0,060
White point (default).... Wx 0,313 - Wy 0,329
Additional descriptors... None

Timing characteristics
Range limits............. Not available
GTF standard............. Not supported
Additional descriptors... None
Preferred timing......... Yes
Native/preferred timing.. 1920x1080p at 60Hz (16:9)
Modeline............... "1920x1080" 138,700 1920 1968 2000 2080 1080 1083 1088 1111 -hsync -vsync

Standard timings supported

Report information
Date generated........... 6-4-2012
Software revision........ 2.60.0.972
Data source.............. Registry-Active
Operating system......... 6.1.7600.2

Raw data
00,FF,FF,FF,FF,FF,FF,00,0D,AF,26,17,00,00,00,00,02,15,01,03,80,26,15,78,0A,D8,95,A3,55,4D,9D,27,
0F,50,54,00,00,00,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,2E,36,80,A0,70,38,1F,40,30,20,
35,00,7E,D7,10,00,00,18,00,00,00,FE,00,4E,31,37,33,48,47,45,2D,4C,32,31,0A,20,00,00,00,FE,00,43,
4D,4F,0A,20,20,20,20,20,20,20,20,20,00,00,00,FE,00,4E,31,37,33,48,47,45,2D,4C,32,31,0A,20,00,66

is dit hetzelfde als het matte panel als in de dell xps17??
rare is, dat dit een glare panel is, in een clevo/xnb/bto notebook , de clevo w170hr..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dezelfde fabrikant, maar een iets ander paneel. Volgens mij verschilt alleen de coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHameleers
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10-2023
Na 6 maanden genoten te hebben van mijn XPS 17, kreeg ik sins januari BSOD's. Hij is 2 maal terug geweest voor reparatie ( vele weken in totaal, 2x nieuw MB ), heb onder begeleiding van de helpdesk uren lang clean installs gedaan en drivers ge herinstalleerd....

En nog steeds BSOD's.....

Ben er klaar mee. Had mijn geld teruggeeist, of een nieuw exemplaar, en ben niet eens teruggebeld, terwijl dat me wel toegezegd was...... Wat is die service van dell vermoeiend en slecht....

Geweldige computer als ie werkt. Slechte service ervaringen. Brief van mijn broer ( =advocaat ) gaat hopenlijk uitkomst brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Heb je de XPS al eens aan een ander stroomnet gehangen cq. alleen op accu gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHameleers
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10-2023
Ja. en ja.... Heeft het ook 6/7 maanden gewoon goed gedaan, op hetzelfde geaarde stopcontact....Geen idee wat het veroorzaakt, maar Dell dus ook niet. Volgens mij heb ik binnen mijn garantie recht op een werkend product..en dat is het gewoon niet.

Jammer, want tot de BSOD's was het heerlijk om een xps 17 te hebben. Maar voor mij geen nieuwe dell meer in het vervolg. Had juist een XPS 17 genomen omdat ik de support van dell meer vertrouwde dan kleinere bedrijfjes. Ga, zodra ik mijn geld terug heb, of indien ik uiteindelijke en nieuwe krijg ( ga ervanuit dat ik gewoon mijn rechten uiteindelijk ga krijgen ) bij een toekomstige aanschaf wel iets meer uitgeven voor een Asus of deviltech of zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Zouden de mensen met een 3D scherm mij kunnen helpen. Om de NVidia videokaart werkend te kunnen krijgen onder hackintosh (OS X op de L501x/L502x/L701x/L702x) hebben we wat meer info nodig over de eigenschappen van de XPS met 3D scherm omdat deze geen optimus hebben. Wat ik nodig heb zijn SSDT tables. Dit kun je in Windows doen.

Wat moet je daarvoor doen:
1. Download AIDA64 ( http://www.aida64.com/downloads )
2. Right click on the bottom bar > ACPI Tool > Save Table > SSDT (one at a time)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaduna
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:26
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:26:
Zouden de mensen met een 3D scherm mij kunnen helpen. Om de NVidia videokaart werkend te kunnen krijgen onder hackintosh (OS X op de L501x/L502x/L701x/L702x) hebben we wat meer info nodig over de eigenschappen van de XPS met 3D scherm omdat deze geen optimus hebben. Wat ik nodig heb zijn SSDT tables. Dit kun je in Windows doen.

2. Right click on the bottom bar > ACPI Tool > Save Table > SSDT (one at a time)
Is dit wat je zoekt? :)

Heb meerdere keuzes.. maar 't lijkt erop dat ze allemaal hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

MarcHameleers schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:13:
Ja. en ja.... Heeft het ook 6/7 maanden gewoon goed gedaan, op hetzelfde geaarde stopcontact....Geen idee wat het veroorzaakt, maar Dell dus ook niet. Volgens mij heb ik binnen mijn garantie recht op een werkend product..en dat is het gewoon niet.

Jammer, want tot de BSOD's was het heerlijk om een xps 17 te hebben. Maar voor mij geen nieuwe dell meer in het vervolg. Had juist een XPS 17 genomen omdat ik de support van dell meer vertrouwde dan kleinere bedrijfjes. Ga, zodra ik mijn geld terug heb, of indien ik uiteindelijke en nieuwe krijg ( ga ervanuit dat ik gewoon mijn rechten uiteindelijk ga krijgen ) bij een toekomstige aanschaf wel iets meer uitgeven voor een Asus of deviltech of zo....
En Linux? Hoe lang houdt die het vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:26:

Geniaal, OS X op de L702x, keep me informed! Wilde dat namelijk altijd al eens uitproberen...

Als je nog meer info nodig hebt over de laptop, laat het me/ons weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kaaduna schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:20:
[...]

Is dit wat je zoekt? :)

Heb meerdere keuzes.. maar 't lijkt erop dat ze allemaal hetzelfde zijn.
Ja alleen dan van allemaal, een voor een zegmaar. Ik had bij mijn files de naam wat achter @ in het programma staat erbij geplakt. Ik weet niet of dat verder nog nuttig was voor hem. Maar hij moest sowieso die van een XPS met een 3D scherm hebben (en dat heb ik dus niet :F )

edit: ik heb even voor de zekerheid gevraagd of hij de naam ervan ook moet weten achter het @ teken
gabn88 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:41:
[...]

Geniaal, OS X op de L702x, keep me informed! Wilde dat namelijk altijd al eens uitproberen...

Als je nog meer info nodig hebt over de laptop, laat het me/ons weten!
Je kunt al OSX Lion draaien op de XPS 15/17. Alleen werk je dan met de intel 3000 GPU. Via de 3D versies proberen ze nu de NVidia kaart te activeren omdat in de 3D versies de optimus uitgezet is, en dat misschien gebruikt kan worden om te kunnen switchen tussen intel en nvidia

[ Voor 4% gewijzigd door Markos op 06-04-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaduna
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:45:
[...]

Ja alleen dan van allemaal, een voor een zegmaar. Ik had bij mijn files de naam wat achter @ in het programma staat erbij geplakt. Ik weet niet of dat verder nog nuttig was voor hem. Maar hij moest sowieso die van een XPS met een 3D scherm hebben (en dat heb ik dus niet :F )
Ok, laat maar weten! Dit zijn in ieder geval de 6 SSDT files die ik heb, de naam achter @ is de filenaam.

Klikje (RAR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

thnx! Ik heb ze doorgestuurd. Wat is jou systeem precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaduna
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:04:
thnx! Ik heb ze doorgestuurd. Wat is jou systeem precies?
Geen probleem!

210-37713 XPS 702x : 2nd generation Intel Core i7-2670QM processor 2.20 GHz with Turbo Boost up
to 3.10 GHz
1 789,08 789,08 SR
203-12118 N02X7M27EPP 1 SR
230-12436 Display : 17.3in FHD 3D WLED TL (1920X1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera +
3D Glasses
1 SR
370-15261 Memory : 8192MB (2x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1 SR
400-21831 Hard Drive : 750GB Serial ATA (7200RPM) 1 SR
429-15751 Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software 1 SR
451-11543 Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION 1 SR
490-12665 Graphics : 3GB NVIDIA GeForce GT 555M Graphics Card - 3D Capable 1 SR
555-13613 Wireless : Europe Intel Centrino Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) 1 SR

En dan nog een 128 GB Samung 830 Series SSD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

SSDT dumps van andere zijn uiteraard ook welkom! Hoe meer, hoe beter is wat ik meegekregen heb :p
Wel van systemen met een 3D scherm uiteraard.

[ Voor 19% gewijzigd door Markos op 06-04-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:22:
[...]

Ik weet niet wat een tijdje geleden is, maar draai je met de laatste drivers ??
Had je de problemen al meteen na de clean install ??
1. Mijn Realtek driver is versie , 6.0.1.6586 van 6-3-2012
2. Nvidia driver, versie 296,10, van 13-3-2012,
http://www.nvidia.co.uk/o...96.10-whql-driver-uk.html

Misschien dat dit een oplossing biedt.
Bedankt voor je reactie. Nummer 1 is door jouw hulp opgelost. Helaas is het w7 professional startscherm nog niet goed.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:16:
SSDT dumps van andere zijn uiteraard ook welkom! Hoe meer, hoe beter is wat ik meegekregen heb :p
Wel van systemen met een 3D scherm uiteraard.
Hierbij die van mij: klikje. (ook 3d scherm)

Zou het wel op prijs stellen als er een kleine uitleg gegeven wordt wat die SSTD dumps zijn en wat je ermee kunt? Als ik het open met wordpad zie ik een paar keer CPU er staan en een paar keer temperature, maar verder wordt ik er niet wijs uit :P

Edit: Volgende systeem:
2nd generation Intel Core i7-2670QM processor 2.20 GHz with Turbo Boost up to 3.10 GHz
Display : 17.3in FHD 3D WLED TL (1920X1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
16GB (4x4096) 1333MHz DDR3 (crucial)
Hard Drive : 500GB SSD samsung 830 + 500 GB WD Serial ATA (5400RPM)
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software
Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION
Graphics : 3GB NVIDIA GeForce GT 555M Graphics Card - 3D Capable
Wireless : Europe Intel Centrino Wireless-N 6230

Ben blij te kunnen bijdragen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door gabn88 op 06-04-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

gabn88 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:40:
[...]

Hierbij die van mij: klikje. (ook 3d scherm)

Zou het wel op prijs stellen als er een kleine uitleg gegeven wordt wat die SSTD dumps zijn en wat je ermee kunt? Als ik het open met wordpad zie ik een paar keer CPU er staan en een paar keer temperature, maar verder wordt ik er niet wijs uit :P
Thnx! Om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee wat hij er precies mee kan. Wat ik meen wat hij ermee kan is dat er info instaat over de cpu, gpu en een aantal andere dingen die vanuit de bios geregeld worden. En wat voor de videokaart van van belang is, is hoe je ervoor kunt kiezen om de intel gpu uit te zetten zodat je OS X kunt dwingen de nvidia gpu te gebruiken. Want optimus wordt nog niet ondersteund door Mac (toch?) Het komt er wel aan (of is er misschien toch al) maar dan is het weer hardware specifiek om het te laten werken met onze videokaarten. Ik weet er zelf ook het precieze niet van, maar het is iig lastig voor de hackintosh scene om beide (of de beste) videokaart te kunnen gebruiken :p

Zou je misschien kunnen zeggen wat je specs zijn? (CPU, GPU, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik al weet waarom ik een beetje problemen met mijn notebook heb. Het ligt aan de Dell Quickset driver.

Als ik Dell Quickset installeer, geeft hij het volgende bericht als ik de setup uit wil voeren: Dit systeem wordt niet ondersteund.

Wie weet wat ik hieraan zou kunnen doen? Mijn touchkeys en FN toetsen (op het scherm) werken namelijk niet naar behoren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Hoe is jullie ervaring met de batterijduur?
In de startpost staat:
:? 9 cel batterij, hoe ziet dat eruit?
Zie foto's sectie, hier beneden.
Runtime met de extended batterij is +60%, gewicht is ongeveer 150 tot 200 gram extra.
Maar waar komt dit bij de meesten van jullie effectief op neer? En dan heb ik het over normaal gebruik, geen gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hmm beide SSDT tables heeft hij bekeken maar dat mocht helaas niet baten..
I've analyzed the files... both sets are identical.. meaning they come from the same model. Unfortunately they do not provide the info i need... they are fundamentally different from our l502x models... i'm afraid the SSDTs must be strictly from a l502x 3D system.
Ik moet dus opzoek gaan naar een L502x met 3D scherm..
toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Eagle Creek schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:58:
Hoe is jullie ervaring met de batterijduur?
In de startpost staat:

[...]

Maar waar komt dit bij de meesten van jullie effectief op neer? En dan heb ik het over normaal gebruik, geen gaming.
Normaal gebruik is +/- 4 uur bij mij! Dit is echt erg goed voor een laptop met zo'n groot scherm en viel mij (persoonlijk) 100% mee! Dan heb ik wel de batterij-besparende optie aan, zodat de UI niet meer transparantie is (oftwel, windows 7-> energiebesparende modus). Dit is met wifi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:49:
Ik denk dat ik al weet waarom ik een beetje problemen met mijn notebook heb. Het ligt aan de Dell Quickset driver.

Als ik Dell Quickset installeer, geeft hij het volgende bericht als ik de setup uit wil voeren: Dit systeem wordt niet ondersteund.

Wie weet wat ik hieraan zou kunnen doen? Mijn touchkeys en FN toetsen (op het scherm) werken namelijk niet naar behoren. 8)7
had ik ook, opgelost door die van de dell driver cd te gebruiken (zijn andere dan op de website), en alles werkt nu prima. Voor audio gebruik ik de drivers van realtek zelf (wat een klotesite btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToWi1989 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:16:
[...]

had ik ook, opgelost door die van de dell driver cd te gebruiken (zijn andere dan op de website), en alles werkt nu prima. Voor audio gebruik ik de drivers van realtek zelf (wat een klotesite btw)
Bedankt. Ik ga er weer even naar kijken zodra ik thuis ben. :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Weet iemand wat het volgende ymbool betekend?
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/64468741/2012-04-06%2020.30.03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indiase roepie. dell's poging om het aantal verschillende toetsenbordlayouts te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ah, thanks.
Wel grappig, ik voel me hierdoor bijna Link van Zelda. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Druk eens ctrl+alt+4 (i.p.v. ctrl+alt+5 voor €)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik krijg dan een currency symbol, niet het symbool van de rupee.
Ach, ik ken toch geen indiaas, dus heb die niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToWi1989 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:16:
[...]

Ook als ik de Dell Quickset driver via de driver CD download, doet hij het ook niet. Er komt weer te staan dat het apparaat niet ondersteund wordt. Ik denk dat ik clean install maar even opnieuw ga doen en dat ik dan als eerste de Dell Quickset driver probeer te downloaden. Als het dan nog niet lukt, ligt het in ieder geval niet aan mij :P

EDIT:
Helaas.. Net opnieuw clean install gedaan en via de driver cd Dell Quickset proberen te downloaden. Het probleem blijft bestaan. Ben ten einde raad. Waar gaat het mis?

Na even zoeken heb ik gevonden dat meerdere er last van hebben. Ik ga morgen even uitzoeken hoe ik het kan verhelpen.

EDIT:
Heb alles af proberen te zoeken, maar tot nu toe nog niets gevonden. Mijn Bios versie is A17. Misschien dat ik hem eerst moet downgraden om de Dell Quickset driver te kunnen installeren. Anybody who can help me? :o

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchHD
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-01 14:02
Al eerder gevraagd, maar nu met filmpje. Ik heb een probleem met m'n XPS 17, ik zie constant strepen door mijn beeldscherm, als ik een film draai, spelletjes speel en ook gewoon op het bureau blad. Is dit een driver probleem? Of is mijn videokaart niet in orde.

[YouTube: http://youtu.be/nWBm--DXRK8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16
Ik zou de link naar dat fimpje een posten op het XPS forum bij Dell support, als ik het zo bekijk ziet het er niet al te fris uit. Je had toch al andere drivers geprobeerd meen ik?

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 07-04-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk is het moederbord stuk. Om uitstel te krijgen kan je bijvoorbeeld in het BIOS kijken of je hetzelfde probleem hebt, of in een linux distro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchHD
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-01 14:02
Guapper en Darkstone bedankt, ga het dan maar eens hogerop spelen. Heb het probleem al vanaf het begin, maar nog geen actie ondernomen. Ik laat nog wel even weten wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/9020/naamloosaiu.png

Zijn er nog mensen die hier last mee hebben? Telkens ik mijn xps opklap duurt het zo'n halve minuut vooraleer hij de adapter vindt. De drivers zijn nogthans geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Zet in energiebeheer anders even uit dat er iets gebeurt met de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:05:
[afbeelding]

Zijn er nog mensen die hier last mee hebben? Telkens ik mijn xps opklap duurt het zo'n halve minuut vooraleer hij de adapter vindt. De drivers zijn nogthans geüpdate.
Ik heb dat progje uit mijn opstartlijst gehaald omdat ik het maar zelden gebruik. Ook staan bij mij de adapters voor die functie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
TouchHD schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 19:23:
Guapper en Darkstone bedankt, ga het dan maar eens hogerop spelen. Heb het probleem al vanaf het begin, maar nog geen actie ondernomen. Ik laat nog wel even weten wat het was.
Ik zou inderdaad contact opnemen met Dell hierover, weet niet hoe lang je hem al hebt maar ik had het al gelijk aangekaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook binnenkort maar contact met Dell opnemen. Volgens mij moet mijn BIOS gedowngrade worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vandaag maar weer eens de DELL XPS uit de doos gehaald (had de afgelopen maand geen tijd), de Intel WiFi 6230 kaart, de 8GB geheugen en de Samsung Series 830 128GB gemonteerd. Nu Windows 7 X64 Ultimate erop, het draait perfect.

Wel weer een irritatiepuntje zag ik nu, de touchpad en de onderkant van de polssteun staan in de bovenkant van de schermbezel 'gesleten' zeg maar, aan de onderkant zie ik ook slijttage plekken in schermbezel van de bovenkant van de polssteung en dat terwijl ik hiervoor de XPS 17 maar een paar keer heb gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 08-04-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:57:
Vandaag maar weer eens de DELL XPS uit de doos gehaald (had de afgelopen maand geen tijd), de Intel WiFi 6230 kaart, de 8GB geheugen en de Samsung Series 830 128GB gemonteerd. Nu Windows 7 X64 Ultimate erop, het draait perfect.

Wel weer een irritatiepuntje zag ik nu, de touchpad en de onderkant van de polssteun staan in de bovenkant van de schermbezel 'gesleten' zeg maar, aan de onderkant zie ik ook slijttage plekken in schermbezel van de bovenkant van de polssteung en dat terwijl ik hiervoor de XPS 17 maar een paar keer heb gebruikt.
Welke bios staat er bij jou op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:57:
Te veel druk op het scherm? Er zitten gewoon rubbertjes, dat zou niet kunnen gebeuren lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:13:
[...]

Welke bios staat er bij jou op?
A16, nooit geupdate. Ik heb dan ook geen hevige fan (dit na clean install) of USB 3.0 issues, dus ik ga ook niet updaten.
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:32:
[...]

Te veel druk op het scherm? Er zitten gewoon rubbertjes, dat zou niet kunnen gebeuren lijkt mij.
Heeft een maand in de doos gezeten, ik twijfel nu of het er niet al zat, omdat ik destijds ook al dat deukje had (die ik voor lief had genomen), lijkt het wel of mijn laptop inderdaad onder druk heeft gestaan. Ik vrees dat als ik nu bij Dell aanklop dat ze zeggen dat het gebruikssporen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Jumpman op 08-04-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook dat dell het gooit op user abuse. Maar niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Zo, clean installatie van Windows 7 is klaar, vanavond ubuntu 10.04 er naast zetten en binnekort upgraden naar 12.04.
Enige wat ik dan nog wil doen: ssd van 128 GB erin zetten, 16 GB geheugen erin zetten en backlight keyboard erin zetten.

Enige 2 dingen waar ik even moeite mee had, was het "onbekende apparaat", wat de valsensor bleek te zijn, en power dvd downloaden.
Dit lukte niet via firefox en ie 64 bits, nadat ik de normale ie had gebruikt, herkende de website van dell mijn systeem wel.

[ Voor 35% gewijzigd door RollieBollie op 08-04-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Een backlit toetsenbord erin zetten is trouwens echt kinderspel, en het ziet er echt super uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op zondag 08 april 2012 @ 15:11:
[...]

A16, nooit geupdate. Ik heb dan ook geen hevige fan (dit na clean install) of USB 3.0 issues, dus ik ga ook niet updaten.
Oké, doe je goed. Ik zou hem ook niet naar A17 flashen. Ik denk namelijk dat ik problemen heb, door de bios (A17).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:54
je kan hem dan toch "gewoon"terugflashen naar A16

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rambocus schreef op zondag 08 april 2012 @ 19:59:
je kan hem dan toch "gewoon"terugflashen naar A16
Ik heb dat op alle mogelijke manieren geprobeerd, die ik gevonden had, maar het is me helaas niet gelukt. Als jij een idee hebt hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:54
bij mij was het geen probleem. Gewoon het .exe laten lopen en ik had weer de A16. Overigens hielp dit niet bij mbt de fan problemen dus heb ik weer die A17 er op gezet.

WinFlash.exe of deze ( weet even niet meer welke?) flash_L702X_A16_ORIGINAL_bios.bat

[ Voor 20% gewijzigd door rambocus op 08-04-2012 20:17 ]

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste