Het is mij uiteindelijk gelukt, maar ik weet niet meer hoe. Sowieso heb ik de laptop niet meer..
Arcsoft TotalMedia Theatre 5 proefversie en daemon tools lukt nu wel met andere film. Kan zijn dat de avatar versie niet goed was. Happy Feet2 doet het wel nu met ondertiteling.
Edit: ook film Avatar doet het nu.
Edit: ook film Avatar doet het nu.
[ Voor 9% gewijzigd door rambocus op 26-03-2012 10:48 ]
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Gom player kan 3D ondertiteling weergeven, nooit geprobeerd maar het staat bij de opties:
http://player.gomlab.com/...q=198&page=1&category=all
zowieso een hele fijne player, staat nu als mijn default player
http://player.gomlab.com/...q=198&page=1&category=all
zowieso een hele fijne player, staat nu als mijn default player
Prestatie index is een nietszeggende test. Daar kun je helemaal niets uit ontlenen. Je CPU is minimaal 10% langzamer, en door uitzetten turbo boost nog iets meer. Dat is hte nadeel.rambocus schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:41:
[...]
Heb net de windows prestatie index gechecked via de het config. scherm. De scores zijn exact hetzelfde als vóór de verandering. Overigens bij het checken gaat de fan wel harder werken.
Als je daar mee kunt leven / er geen last van hebt, en wel last had van de fan, dan is het denk ik wel de moeite waard.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik hoop echt dat die levertijd met 3D scherm mee gaat vallen... duurt me wel erg lang zo, en moet het zo lang doen met de (ontzettend) trage pc's van school :<
Het scherm (3D, 120Hz, 1920 x 1080 pixels) is het enige echte bijzondere aan deze laptop, en maakt het het wachten echt waard!
[ Voor 21% gewijzigd door Jumpman op 26-03-2012 10:40 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Zojuist met de klantenservice gebeld, en mevrouw wist mij te vertellen dat er inderdaad een tekort is aan 3D schermen. Ze verwachten dat deze 30 maart weer binnen zullen komen, dus hopen dat de openstaande orders dan gelijk afgewerkt kunnen worden. Met een beetje geluk wordt de laptop in de week van 2-4 geleverd?
Na een herinstallatie van de laptop blijft het probleem aanwezig (trage touchpad, keyboard registreert beperkt aanslagen tot een aantal keren herstart) en als ie het wel goed doet blijken de caps lock en de a-toets nogal gevoelig - als ik er maar een vinger opleg wordt de aanslag al geregistreerd. Dat wordt van de week eens bellen met de klantenservice.
Net 3 uur in de zon op me laptop gewerkt.
Daar is dat matte scherm toch wel koning!
Daar is dat matte scherm toch wel koning!
Ligt er aan. Als je een wit hemd aan hebt helpt zelfs dat niet meer. Hoewel je op een glanzend scherm alleen nog maar jezelf zou zien..
Had me shirt uit, dat is vergelijk baar met een wit hemd 
En was goed te doen
En was goed te doen
Gisteravond de XPS 17 besteld als vervanger voor mijn Sony VPCEB4M1E, inclusief kortingen kom ik op €785,-. Best een mooie prijs dacht ik zo 
Tijdens het bestellen gister viel het me op dat ik geen 10% kreeg op mijn configuratie terwijl ik wel voldeed aan de criteria (min. €899,-) met de kortingscode. Terwijl als ik hetzelfde systeem koos (maar dan met een Wireless-N 1000 i.p.v. 1030
) ik wél de korting kon toepassen maar het systeem zelf 200 euro duurder was.
Vanochtend dus gebeld met de Customer Service en mevrouw was het met mij eens en bood mij aan de 10% korting (€90,-) te refunden als mijn bestelling binnen was. Vandaag keurig mailtje gekregen met de bevestiging van deze terugstorting. Eerste ervaring met de klantenservice is dus prima
Ik heb het topic even snel gescand (en gezocht) maar kon geen duidelijk antwoord vinden of er een 2e bay wordt bijgeleverd als ik straks een SSD wil gaan aansluiten. Kan iemand dit voor mij ophelderen?
Tijdens het bestellen gister viel het me op dat ik geen 10% kreeg op mijn configuratie terwijl ik wel voldeed aan de criteria (min. €899,-) met de kortingscode. Terwijl als ik hetzelfde systeem koos (maar dan met een Wireless-N 1000 i.p.v. 1030

Vanochtend dus gebeld met de Customer Service en mevrouw was het met mij eens en bood mij aan de 10% korting (€90,-) te refunden als mijn bestelling binnen was. Vandaag keurig mailtje gekregen met de bevestiging van deze terugstorting. Eerste ervaring met de klantenservice is dus prima
Ik heb het topic even snel gescand (en gezocht) maar kon geen duidelijk antwoord vinden of er een 2e bay wordt bijgeleverd als ik straks een SSD wil gaan aansluiten. Kan iemand dit voor mij ophelderen?
Verwijderd
Ja.
Maar er was ook een iemand die beweerde dat dat niet zo was. Maar dat is dan de enige negatieve ervaring die ik ben tegengekomen.
Je koopt wel snel een nieuwe zeg, de EB4 is uit het hoofd pas 15 maanden op de markt. Ik verwacht ongeveer 4 jaar te doen met een notebook..
Maar er was ook een iemand die beweerde dat dat niet zo was. Maar dat is dan de enige negatieve ervaring die ik ben tegengekomen.
Je koopt wel snel een nieuwe zeg, de EB4 is uit het hoofd pas 15 maanden op de markt. Ik verwacht ongeveer 4 jaar te doen met een notebook..
Ik heb even een vraag voor de mensen die er een Crucial SSD in hebben hangen, is dat een Crucial CT128M4SSD2 of een Crucial CT128M4SSD1? De SSD1 is een slim versie vlgns mij
Vandaag een Dell XPS 17 gekocht ter vervanging van mijn Dell XPS Studio 16.
Specs:
Intel® Core™ i7-2670QM
12.288 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
1 TB, dubbele harde schijf
8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive
Totaal 650 euro korting incl. 10% waardebon van internet.
Totaal prijs incl. tas 1222 euro.
Zeker een goede deel
Specs:
Intel® Core™ i7-2670QM
12.288 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
1 TB, dubbele harde schijf
8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive
Totaal 650 euro korting incl. 10% waardebon van internet.
Totaal prijs incl. tas 1222 euro.
Zeker een goede deel
Dankjewel, dan wacht ik het gewoon rustig af.Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:08:
Ja.
Klopt, die van mij was van januari. Het is zeker niet de bedoeling de Dell volgend jaar alweer te vervangen, wil er nu toch ook zeker wel 3 jaar mee gaan doen. Het stond niet echt op de planning, maar de prijs maakte het nu toch wel erg interessant.
Mijn Dell XPS 17 is klaar voor het echte gebruik. Toch maar de twee Samsung 830 512GB SSD's verkocht, daarna een Samsung 830 128GB SSD en een Intel Centrino Advanced-N 6230 (moest destijds snel beslissen) gekocht en het geheugen uitgebreid naar 16GB DDR3 1333MHz. Nu misschien nog het verlichte toetsenbord aanschaffen.
Uiteindelijk heeft de complete laptop me nu € 350,00 gekost, daar koop ik normaal alleen een processor voor. :-)
Uiteindelijk heeft de complete laptop me nu € 350,00 gekost, daar koop ik normaal alleen een processor voor. :-)
[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 28-03-2012 21:50 ]
Dat is nog eens een goeie deal geweest dan! Heb je nog een 2de schijf geplaatst voor de opslag?
Ik heb inmiddels ook een samsung 830 128gb ssd klaarliggen, en mn backlit tobo is gisteren al binnengekomen. Nu alleen de laptop nog
Ik heb inmiddels ook een samsung 830 128gb ssd klaarliggen, en mn backlit tobo is gisteren al binnengekomen. Nu alleen de laptop nog
@Kaaduna Ik had inderdaad geen 2e mount in mijn laptop zitten. Maar ik heb toch een tweede ssd geplaats, na advies in dit topic gewoon vastgeplakt. Nadeel is wel dat hij een keer losgeschoten is, waardoor mijn vriendin inclusief ICT service op school totaal in de stress raakten
Maar wat beter vastgemaakt nu, met nog meer tape.
Even een vraag: ik zie constant strepen door mijn beeldscherm, als ik een film draai, spelletjes speel en ook gewoon op het bureau blad. Is dit een driver probleem? Of is mijn videokaart niet in orde. Ik gebruik een driver van laptopvideo2go.com (versie 296.10). Bij iedere update van nvidia blijft dit probleem bestaan.
Even een vraag: ik zie constant strepen door mijn beeldscherm, als ik een film draai, spelletjes speel en ook gewoon op het bureau blad. Is dit een driver probleem? Of is mijn videokaart niet in orde. Ik gebruik een driver van laptopvideo2go.com (versie 296.10). Bij iedere update van nvidia blijft dit probleem bestaan.
@touchHD je bureaublad draait niet op je nvidia kaart maar op je Intel GMA.
Kent iemand een tool waarmee je de fan speed kan instellen? Ronde de 2500~ RPM gaat mijne heel irritant geluid maken. Vandaag met dell aan te telefoon gehangen maar die kerel wil het horen. Ik had op dat moment niet de diagnostics disk, Ik heb zelf even gekeken maar in de diagnostics gaat je fan alleen lage en hoge RPM (en dus niet de 2500~ sweet spot).
Kent iemand een tool waarmee je de fan speed kan instellen? Ronde de 2500~ RPM gaat mijne heel irritant geluid maken. Vandaag met dell aan te telefoon gehangen maar die kerel wil het horen. Ik had op dat moment niet de diagnostics disk, Ik heb zelf even gekeken maar in de diagnostics gaat je fan alleen lage en hoge RPM (en dus niet de 2500~ sweet spot).
@Scale ik heb de 3d versie, volgens mij draait deze altijd op de nvidia kaart
Daar heb je inderdaad gelijk in..
Dan weet ik het helaas niet
Dan weet ik het helaas niet
Verwijderd
Ik heb de niet 3D versie met de 555 Nvidia 3Gb kaart. Wanner wordt nou eigenlijk de intel kaart gebruikt en wanneer de Nvidia kaart? de aero prestatie in de windows performance index komt niet verder dan 5,6. Daar had ik toch een hogere score verwacht.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Snellere harde schijf er in en je staat een paar punten hoger.
De laptop kan automatisch schakelen tussen de GPU en de APU wanneer het nodig is. Je kunt dit per applicatie forceren door de .exe aan de lijst toe te voegen via de config vensters van je nVidia.
De laptop kan automatisch schakelen tussen de GPU en de APU wanneer het nodig is. Je kunt dit per applicatie forceren door de .exe aan de lijst toe te voegen via de config vensters van je nVidia.
Ik heb nu wel geen Dell, maar met de laatste Nvidia drivers (295.73) sprongen de grafische prestaties van 5,9 naar 6,9. Ofwel heeft Micro$oft de 555 in een andere categorie geplaatst, of is dit door een efficiëntere driver?
Verwijderd
Vanmiddag heb ik er een ssd in gezet (plextor). De score is voor aero 5,8. Voor de schijf 7,9. Voor 3D 6,9.guapper schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:32:
Snellere harde schijf er in en je staat een paar punten hoger.
ah, nu zie ik wat je precies bedoelt met de aero score.
Aangezien je de niet-3D versie hebt, en direct onder de 'aero; score een '3D / gaming' score vermeld wordt, lijk me dat de 'aero' score bepaalt wordt door de prestaties van de IGP (en niet APU zoals ik eerder schreef).
Aangezien je de niet-3D versie hebt, en direct onder de 'aero; score een '3D / gaming' score vermeld wordt, lijk me dat de 'aero' score bepaalt wordt door de prestaties van de IGP (en niet APU zoals ik eerder schreef).
[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 29-03-2012 23:30 ]
Verwijderd
inderdaad, lijkt me logisch.guapper schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:29:
ah, nu zie ik wat je precies bedoelt met de aero score.
Ik zoek een laptop als waardige desktop vervanger en dan is de XPS 17 een goede optie.
Omdat ik deze laptop ook ga inzetten als photoshop machine is voor mij de kleurweergave van groot belang. Met name de kwaliteit hiervan onder verschillende kijkhoeken. Het moet namelijk niet zo zijn dat de kwaliteit van de kleurweergave en helderheid enorm afneemt als ik het scherm onder een iets andere hoek openklap dan de keer daarvoor.
Het "FHD B+RGLED" scherm van de XPS 15 wordt op diverse fora geroemd om de goede kleurweergave en kijkhoek (ook al is het geen IPS scherm). Maar 15" is te klein, dus vandaar mijn keuze voor de XPS 17.
Nu had ik verwacht dat hetzelfde type scherm voor de XPS 17 beschikbaar zou zijn. Echter, bij de XPS 17 heb je alleen de mogelijkheid om een "Full HD AG witte led-beeldscherm" te kiezen.
De vraag is nu: hoe verhoudt zich het Full HD AG witte led-beeldscherm zich t.o.v. het "FHD B+RGLED" scherm m.b.t. kleurweergave en kijkhoek?
Omdat ik deze laptop ook ga inzetten als photoshop machine is voor mij de kleurweergave van groot belang. Met name de kwaliteit hiervan onder verschillende kijkhoeken. Het moet namelijk niet zo zijn dat de kwaliteit van de kleurweergave en helderheid enorm afneemt als ik het scherm onder een iets andere hoek openklap dan de keer daarvoor.
Het "FHD B+RGLED" scherm van de XPS 15 wordt op diverse fora geroemd om de goede kleurweergave en kijkhoek (ook al is het geen IPS scherm). Maar 15" is te klein, dus vandaar mijn keuze voor de XPS 17.
Nu had ik verwacht dat hetzelfde type scherm voor de XPS 17 beschikbaar zou zijn. Echter, bij de XPS 17 heb je alleen de mogelijkheid om een "Full HD AG witte led-beeldscherm" te kiezen.
De vraag is nu: hoe verhoudt zich het Full HD AG witte led-beeldscherm zich t.o.v. het "FHD B+RGLED" scherm m.b.t. kleurweergave en kijkhoek?
Canon 350D | Canon 18-55 3.5-5.6 | Canon 50mm 1.8 mkII | Sigma 70-200 F2.8 EX APO HSM
Ik weet niet of het gaat werken, maar je kunt een oproep doen met de vraag of je een keer bij iemand in de buurt van jouw woonplaats met een dergelijk scherm iets kunt afspreken.
Of kijken of je ze kunt vinden in een fysieke winkel (Dynabyte of zo). Meten is weten, zien is geloven...
Of kijken of je ze kunt vinden in een fysieke winkel (Dynabyte of zo). Meten is weten, zien is geloven...
Zie bijvoorbeeld; xps 17 met 3d full hd schermnon-sens schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:33:
Echter, bij de XPS 17 heb je alleen de mogelijkheid om een "Full HD AG witte led-beeldscherm" te kiezen.
@non-sens Pas op dat je nie het Full HD AG scherm neemt, dit scherm schijnt stukken minder goed te zijn dan het full hd 3d scherm. Ik heb dit scherm ook, bevalt echt heel goed!
Verwijderd
Dan kan je direct het idee van een notebook uit je hoofd zetten.non-sens schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:33:
Ik zoek een laptop als waardige desktop vervanger en dan is de XPS 17 een goede optie.
Er zijn precies 5 notebooks met fatsoenlijke kijkhoeken.
De X220. De kleurweergave is slechts matig (niet-zo-hoog percentage sRGB)
De sony SE. Problemen met rood productie
envy 15. Idem.
De dell precision lijn. IPS + RGBled
De HP elitebook lijn. Idem.
Die laptops zijn zo duur, dat je in principe beter de XPS 15 kan halen, en een pricewatch: Dell Ultrasharp U3011, even het duurste scherm wat ik kan bedenken wat zijn geld waard is. Zo simpel is het. Alles is TN, en er bestaan verschillende kwaliteiten TN. Maar een TN scherm waarbij je het verschil tussen de boven en onderkant van het scherm qua kleurverschillen niet kan zien... Keep on dreaming. En dat is jammer. Want zodra er een goede laptop komt met een goed scherm wordt dat waarschijnlijk mijn nieuwe notebook.
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"Het "FHD B+RGLED" scherm van de XPS 15 wordt op diverse fora geroemd om de goede kleurweergave en kijkhoek (ook al is het geen IPS scherm). Maar 15" is te klein, dus vandaar mijn keuze voor de XPS 17.
Het glossy scherm is met zijn 400cd/m en 72% NTSC goed te gebruiken (en voor webbased werk ideaal). Ik weet niet wat je kwaliteitseisen zijn, maar als je meer wilt dan dat, is de XPS 15 echt de enige fatsoenlijke keuze buiten de veel duurdere workstations. Maar vergeet niet dat een hogere gamut in de praktijk alleen zin heeft voor drukwerk. Wide gamut (>72% NTSC) is niet altijd handig.
Sorry maar ik heb ze 2 weken lang naast elkaar mogen gebruiken. De AG is het meest praktische scherm, en de 3D versie "straalt" wat meer, beetje het gevoel wat je krijgt als je voor het eerst een 27" imac ziet of een nieuwe ipad in handen krijgt. Echter als je beide schermen een aantal uren gebruikt vindt ik persoonlijk de AG versie prettiger om op te werken. De 3D versie is mijn inziens echt voor entertainment.TouchHD schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:49:
@non-sens Pas op dat je nie het Full HD AG scherm neemt, dit scherm schijnt stukken minder goed te zijn dan het full hd 3d scherm. Ik heb dit scherm ook, bevalt echt heel goed!
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Verwijderd
Misschien wordt er tegenwoordig een ander scherm gebruikt. Zou iemand met een recente bestelling van het AG scherm een monitor asset manager log willen plaatsen?
Is 1,5 maand oud recent genoegVerwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:24:
Misschien wordt er tegenwoordig een ander scherm gebruikt. Zou iemand met een recente bestelling van het AG scherm een monitor asset manager log willen plaatsen?
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Verwijderd
Heb je hier iets aan?
Monitor
Windows description...... Algemeen PnP-beeldscherm
Manufacturer............. Chi Mei
Plug and Play ID......... CMO1720
Data string.............. 93F76€173HGE [*CP437]
Serial number............ n/a
Manufacture date......... 2011, ISO week 2
Filter driver............ Monitor
-------------------------
EDID revision............ 1.4
Input signal type........ Digital
Color bit depth.......... 6 bits per primary color
Color encoding formats... RGB 4:4:4
Screen size.............. 380 x 210 mm (17,1 in)
Power management......... Not supported
Extension blocs.......... None
DDC/CI................... n/a
Color characteristics
Default color space...... Non-sRGB
Display gamma............ 2,20
Red chromaticity......... Rx 0,640 - Ry 0,330
Green chromaticity....... Gx 0,300 - Gy 0,610
Blue chromaticity........ Bx 0,150 - By 0,060
White point (default).... Wx 0,313 - Wy 0,329
Additional descriptors... None
Timing characteristics
Range limits............. Not available
GTF standard............. Not supported
Preferred timing......... Yes
Native/preferred timing.. 1920x1080p at 60Hz (16:9)
Modeline............... "1920x1080" 140,490 1920 1972 2007 2094 1080 1083 1089 1118 +hsync -vsync
Detailed timing #1....... 1920x1080p at 40Hz (16:9)
Modeline............... "1920x1080" 92,450 1920 1968 2000 2080 1080 1083 1088 1111 +hsync -vsync
Standard timings supported
Report information
Date generated........... 30-3-2012
Software revision........ 2.60.0.972
Data source.............. Registry-Active
Operating system......... 6.1.7601.2.Service Pack 1
Raw data
00,FF,FF,FF,FF,FF,FF,00,0D,AF,20,17,00,00,00,00,02,15,01,04,90,26,15,78,02,ED,95,A3,54,4C,9C,26,
0F,50,54,00,00,00,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,E1,36,80,AE,70,38,26,40,34,23,
36,00,7E,D7,10,00,00,1A,1D,24,80,A0,70,38,1F,40,30,20,35,00,7E,D7,10,00,00,1A,00,00,00,FE,00,39,
33,46,37,36,80,31,37,33,48,47,45,0A,00,00,00,00,00,00,41,31,9E,00,00,00,00,02,01,0A,20,20,00,2A
Sinds deze binnen en een beetje zitten knoeien met de helderheid en kleuren. Ik heb zo'n datacolor spider elite en die moet ik zeker eens proberen.
Als er tips zijn voor het gebruik van de spider op dit scherm, houd ik me aanbevolen
Monitor
Manufacturer............. Chi Mei
Plug and Play ID......... CMO1720
Data string.............. 93F76€173HGE [*CP437]
Manufacture date......... 2011, ISO week 2
Input signal type........ Digital
Extension blocs.......... None
Color characteristics
Red chromaticity......... Rx 0,640 - Ry 0,330
Green chromaticity....... Gx 0,300 - Gy 0,610
Blue chromaticity........ Bx 0,150 - By 0,060
Timing characteristics
Modeline............... "1920x1080" 140,490 1920 1972 2007 2094 1080 1083 1089 1118 +hsync -vsync
Detailed timing #1....... 1920x1080p at 40Hz (16:9)
Modeline............... "1920x1080" 92,450 1920 1968 2000 2080 1080 1083 1088 1111 +hsync -vsync
Report information
Date generated........... 30-3-2012
Raw data
00,FF,FF,FF,FF,FF,FF,00,0D,AF,20,17,00,00,00,00,02,15,01,04,90,26,15,78,02,ED,95,A3,54,4C,9C,26,
0F,50,54,00,00,00,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,E1,36,80,AE,70,38,26,40,34,23,
36,00,7E,D7,10,00,00,1A,1D,24,80,A0,70,38,1F,40,30,20,35,00,7E,D7,10,00,00,1A,00,00,00,FE,00,39,
33,46,37,36,80,31,37,33,48,47,45,0A,00,00,00,00,00,00,41,31,9E,00,00,00,00,02,01,0A,20,20,00,2A
Sinds deze binnen en een beetje zitten knoeien met de helderheid en kleuren. Ik heb zo'n datacolor spider elite en die moet ik zeker eens proberen.
Als er tips zijn voor het gebruik van de spider op dit scherm, houd ik me aanbevolen
Verwijderd
Dat is dus hetzelfde scherm als een jaar geleden, waar die mooie bronnen van mij het over hebben. Toch bedankt voor de moeite.
Verwijderd
Dat het een niet al te best scherm is? Veel kritiek op de matte coating? Het scherm is in mijn beleving goed en zeer prettig om langdurig mee te werken (als je de hoeveelheid licht dat het geeft een beetje tempert).Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:51:
Dat is dus hetzelfde scherm als een jaar geleden, waar die mooie bronnen van mij het over hebben. Toch bedankt voor de moeite.
Verwijderd
Ik vind van wel. Simpelweg omdat daar de bronnen voor zijn. Dat je het een goed scherm vind kan, maar maar waarom zou ik een scherm aanraden waarvan een redelijk aantal mensen klachten hebben, terwijl iedere man het 3D scherm uitmuntend vind. Als zelf iemand die per-se een mat scherm wou het een rukscherm vind, dan denk ik echt ehhh... over de schutting ermee. Het 3D scherm is een beproefd alternatief.
En anders heb je altijd nog de wet koop op afstand, als hij je toch niet bevalt.
En anders heb je altijd nog de wet koop op afstand, als hij je toch niet bevalt.
Oww Dell why so silly...
Donderdag: Bel dell dat me ventilator aanloopt en dus een pleuris herrie maakt, Moet ik de diagnose cd hebben voor de Fan test. Deze had ik niet want ik was op kantoor.
Vrijdag: Bel nogmaals nu ik wel me CD heb. Hoef ik niet eens de diagnose te draaien en word het gewoon vervangen.
Donderdag: Bel dell dat me ventilator aanloopt en dus een pleuris herrie maakt, Moet ik de diagnose cd hebben voor de Fan test. Deze had ik niet want ik was op kantoor.
Vrijdag: Bel nogmaals nu ik wel me CD heb. Hoef ik niet eens de diagnose te draaien en word het gewoon vervangen.
Hier dan van mijn scherm (2 weken geledne geleverd)
Monitor
Manufacturer............. LG Display
Plug and Play ID......... LGD02C5
Manufacture date......... 2010, ISO week 1
Input signal type........ Digital (DisplayPort)
Extension blocs.......... 1 (Unknown - 0x00)
Color characteristics
Red chromaticity......... Rx 0,642 - Ry 0,345
Green chromaticity....... Gx 0,339 - Gy 0,620
Blue chromaticity........ Bx 0,148 - By 0,062
Timing characteristics
Modeline............... "1920x1080" 148,500 1920 2008 2052 2200 1080 1084 1089 1125 +hsync -vsync
Detailed timing #1....... 1920x1080p at 100Hz (16:9)
Modeline............... "1920x1080" 396,360 1920 1968 2000 2888 1080 1083 1088 1372 +hsync -vsync
Detailed timing #2....... 1920x1080p at 110Hz (16:9)
Modeline............... "1920x1080" 396,360 1920 1968 2000 2888 1080 1083 1088 1248 +hsync -vsync
Detailed timing #3....... 1920x1080p at 120Hz (16:9)
Modeline............... "1920x1080" 396,360 1920 1968 2000 2888 1080 1083 1088 1144 +hsync -vsync
Report information
Date generated........... 31-3-2012
Raw data
00,FF,FF,FF,FF,FF,FF,00,30,E4,C5,02,00,00,00,00,01,14,01,04,95,26,15,78,02,5F,35,A4,58,56,9E,26,
0F,50,54,00,00,00,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,02,3A,80,18,71,38,2D,40,58,2C,
45,00,7E,D7,10,00,00,1B,D4,9A,80,C8,73,38,24,41,30,20,35,00,7E,D7,10,00,00,1B,D4,9A,80,C8,73,38,
A8,40,30,20,35,00,7E,D7,10,00,00,1B,D4,9A,80,C8,73,38,40,40,30,20,35,00,7E,D7,10,00,00,1B,01,27
Monitor
Manufacturer............. LG Display
Plug and Play ID......... LGD02C5
Manufacture date......... 2010, ISO week 1
Input signal type........ Digital (DisplayPort)
Extension blocs.......... 1 (Unknown - 0x00)
Color characteristics
Red chromaticity......... Rx 0,642 - Ry 0,345
Green chromaticity....... Gx 0,339 - Gy 0,620
Blue chromaticity........ Bx 0,148 - By 0,062
Timing characteristics
Modeline............... "1920x1080" 148,500 1920 2008 2052 2200 1080 1084 1089 1125 +hsync -vsync
Detailed timing #1....... 1920x1080p at 100Hz (16:9)
Modeline............... "1920x1080" 396,360 1920 1968 2000 2888 1080 1083 1088 1372 +hsync -vsync
Detailed timing #2....... 1920x1080p at 110Hz (16:9)
Modeline............... "1920x1080" 396,360 1920 1968 2000 2888 1080 1083 1088 1248 +hsync -vsync
Detailed timing #3....... 1920x1080p at 120Hz (16:9)
Modeline............... "1920x1080" 396,360 1920 1968 2000 2888 1080 1083 1088 1144 +hsync -vsync
Report information
Date generated........... 31-3-2012
Raw data
00,FF,FF,FF,FF,FF,FF,00,30,E4,C5,02,00,00,00,00,01,14,01,04,95,26,15,78,02,5F,35,A4,58,56,9E,26,
0F,50,54,00,00,00,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,02,3A,80,18,71,38,2D,40,58,2C,
45,00,7E,D7,10,00,00,1B,D4,9A,80,C8,73,38,24,41,30,20,35,00,7E,D7,10,00,00,1B,D4,9A,80,C8,73,38,
A8,40,30,20,35,00,7E,D7,10,00,00,1B,D4,9A,80,C8,73,38,40,40,30,20,35,00,7E,D7,10,00,00,1B,01,27
ow excuses, geen wonder dat die dan anders is
heb onlangs gekocht een Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices. Die koppel ik dan met een onkyo reciever met HKTS 11 boxen. Komt op zich best wel een redelijk geluid uit dan.
Zit ik een revieuw te lezen van een tweaker,productreview: Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices review door Verwijderd die o.a. meldde dat hij Na mijn bluetooth instellingen op mijn laptop op 'Hoge geluidskwaliteit, 320kpbs' te hebben gezet was er meteen een enorme verbetering!
De bastonen werden voller en dieper, de hoge en middentonen werden meteen helderder en voller.
Alles bij elkaar net, storingsvrij geluid!
Heb eerst zelf gezocht met welke stukje software je dit kan instellen op de xps 17. Maar kan niets vinden, nu heb ik in het begin een schone instal gedaan en is er wat software van Dell verdwenen, zou het kunnen dat daar wat tussen zat?
Heeft dus Dell software die dit kan regelen
Zit ik een revieuw te lezen van een tweaker,productreview: Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices review door Verwijderd die o.a. meldde dat hij Na mijn bluetooth instellingen op mijn laptop op 'Hoge geluidskwaliteit, 320kpbs' te hebben gezet was er meteen een enorme verbetering!
De bastonen werden voller en dieper, de hoge en middentonen werden meteen helderder en voller.
Alles bij elkaar net, storingsvrij geluid!
Heb eerst zelf gezocht met welke stukje software je dit kan instellen op de xps 17. Maar kan niets vinden, nu heb ik in het begin een schone instal gedaan en is er wat software van Dell verdwenen, zou het kunnen dat daar wat tussen zat?
Heeft dus Dell software die dit kan regelen
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Zodra mijn xps binnen is wil ik misschien mijn ram uitbreiden. Kan ik daarbij gewoon 2*4 gb ram bijsteken (onder het toetsenbord), en daarbij de orginele 6 gb laten zitten?
Onder het toetsenbord is geen geheugen te vinden.TomWinkelmolen schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 22:52:
Zodra mijn xps binnen is wil ik misschien mijn ram uitbreiden. Kan ik daarbij gewoon 2*4 gb ram bijsteken (onder het toetsenbord), en daarbij de orginele 6 gb laten zitten?
Met het 3D scherm heb je 4 geheugen banken, anders 2.
De vraag is wat zit er in bij levering? 1 x 4 GB en 1 x 2GB of 3 x 2 GB.
Het maximaal ondesteunende aantal is: 16GB (4 x 4 GB), maar er zijn ook mensen met 32GB (4 x 8 GB). Heb ik een keer hier in het topic gepost.
Waarschijnlijk gaat het om 4 + 2, en zou hier dus 2*4 BIJ willen plaatsen. Ik weet alleen niet of ik hiermee compatibiliteitsproblemen mee zal krijgen. Het zou zonde zijn het orginele werkgeheugen dan niet meer te kunnen gebruiken
Als ik het goed heb gezien, hoef je niet onder je keyboard te zijn:TomWinkelmolen schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 22:52:
http://en.community.dell....L702X_2900_-Ram-Slots.jpg
Heb de 28e maart mijn Dell XPS 17 besteld en hij komt morgen al binnen.
Vanmorgen vroeg in Shanghai gescand bij UPS, en vanmiddag gescand in Dubai
Hij maakt een wereld reis
Kan niet wachten iig
Kan niet wachten iig
Ik neem aan dat deze dan zonder 3d scherm is ?
Nu is mijn oog ook gevallen op deze laptop. Echter schrok ik nogal van het aantal mensen die klagen over de geluidsproductie van de fan. Echter zie ik hier de laatste 10 á 15 pagina's niks meer van terug.
Is het probleem verholpen bij diegene die de laptop de afgelopen (2) weken hebben ontvangen?
Waarmee valt het geluid van de fan mee te vergelijken qua volume?
Als je een filmpje kijkt met de volumeknop op minimaal, hoor je 'm dan nog?
Is het probleem verholpen bij diegene die de laptop de afgelopen (2) weken hebben ontvangen?
Waarmee valt het geluid van de fan mee te vergelijken qua volume?
Als je een filmpje kijkt met de volumeknop op minimaal, hoor je 'm dan nog?
PSN ID = Jorco
Ik kreeg bij de power on test een 2000-0123 memory error ("Memory integrity test failed.")
Maar ik heb nooit een issues gehad, is dit gewoon een vendor lock ofzo? Of zou er echt iets met me memory zijn? Betreft een SODIMM DDR3,1333-8GB KIT van corsair
Maar ik heb nooit een issues gehad, is dit gewoon een vendor lock ofzo? Of zou er echt iets met me memory zijn? Betreft een SODIMM DDR3,1333-8GB KIT van corsair
ik heb zo'n zelfde setje en totaal geen problemenScale schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:10:
Ik kreeg bij de power on test een 2000-0123 memory error ("Memory integrity test failed.")
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Wat is nou reëel? Volgens mij is het net zoals bij Apple dat je een product voor een "redelijke" termijn probleemloos moet kunnen gebruiken. Maar bovenstaand (uit de Dell configurator) impliceert dat je maar 1 jaar garantie krijgt, en 3 jaar kunt bijkopen (2 jaar + 1 = 3).1 jaar Next Day Hardware Support [Inbegrepen in prijs]
3 jaar Next Business Day Hardware Support [[meerprijs] € 240,00 € 160,80 of € 7/maand1]
Bespaar vandaag nog 33% op dit serviceplan. Aanbieding geldig tot 25-04-2012.
Maar effectief zou het in feite zo zijn dat je al 2 jaar (of meer zelfs) garantie hebt, en er één jaar bijkoopt voor 160€. Maar hoe gaat Dell hiermee om? Wat zijn je kansen als na 14 maanden je scherm ermee ophoudt?
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Verwijderd
laag. En in nederland heb je een half jaar garantie. Geen 2 jaar.
Over het algemeen doen ze bij dell niet enorm moeilijk voor iets als een lader na een half jaar na de garantie. Maar als het scherm ermee kapt? Dat is vrijwel zeker een gebruiksfout. Zeker na zo'n termijn.
Over het algemeen doen ze bij dell niet enorm moeilijk voor iets als een lader na een half jaar na de garantie. Maar als het scherm ermee kapt? Dat is vrijwel zeker een gebruiksfout. Zeker na zo'n termijn.
Waar haal je dat vandaan? Voor zover ik weet geldt de wettelijke termijn dat een apparaat garantie heeft voor "een redelijke termijn".Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:46:
En in nederland heb je een half jaar garantie.
Verwijderd
Dat was inderdaad kort door de bocht. Zie Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie.
De minimumtermijn is een half jaar, daarna dien jij te bewijzen dat het probleem niet door jou is gebeurd. Wat bij een kapot scherm (zo'n beetje het meest voorkomende user abuse defect) ongetwijfeld lastig gaat worden. Hoe moeilijk dell kan doen, weet ik niet.
De minimumtermijn is een half jaar, daarna dien jij te bewijzen dat het probleem niet door jou is gebeurd. Wat bij een kapot scherm (zo'n beetje het meest voorkomende user abuse defect) ongetwijfeld lastig gaat worden. Hoe moeilijk dell kan doen, weet ik niet.
Het scherm was een voorbeeld. Het gaat mij er meer om dat ik 160€ niet bijzonder weinig geld vind, en ik wil weten of dat het waard is. Twee jaar garantie vind ik immers voldoende, en ik vind 3 jaar geen bijzondere meerwaarde hebben voor dat bedrag.
Maar als Dell na 1 jaar zegt 'toedeloe en zoek het zelf maar uit', ben ik het bijna verplicht om het wel te doen
.
Maar als Dell na 1 jaar zegt 'toedeloe en zoek het zelf maar uit', ben ik het bijna verplicht om het wel te doen
Verwijderd
Ik heb net een clean install op mijn andere lege ssd proberen te doen.. Echter, hij download alle drivers van de DVD alleen niet die voor wireless... Dus ik schiet er niets mee op en ben een beetje ten einde raad..
Verwijderd
Dankjewel.. ik ga dat morgen even proberen.. Het is nu tijd om te slapen.. 
Klopt het dat er dan bij drivers ook zo'n geel driehoekje met uitroeptekentje staat?
Klopt het dat er dan bij drivers ook zo'n geel driehoekje met uitroeptekentje staat?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 23:49 ]
De drivers zijn gewoon te downloaden van de Dell website (Intel Wireless drivers).
Verwijderd
Ja, maar die doen het verbazingwekkend niet...Jumpman schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:49:
De drivers zijn gewoon te downloaden van de Dell website (Intel Wireless drivers).
Ik download ze eerst via mijn andere notebook op een usb stickkie.. en probeer ze dan te installeren op mijn Dell notebook... Echter zonder resultaat..
Ik denk dat onze laptops samen reizenNoFearWizz schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:16:
Heb de 28e maart mijn Dell XPS 17 besteld en hij komt morgen al binnen.
Kan niet wachten iig
Mijn verwachte leverdatum was 9-4, is nu bijgesteld naar 2-4 (vandaag) en is gisteren idd in Dubai en Shanghai geweest, besteldatum is ook de 28e! Ben erg benieuwd!
Je kunt het best gewoon de wifi drivers van http://www.intel.com downloaden voor de kaart die jij hebt. Dan heb je ook de meest recente.Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:54:
[...]
Ja, maar die doen het verbazingwekkend niet...
Ik download ze eerst via mijn andere notebook op een usb stickkie.. en probeer ze dan te installeren op mijn Dell notebook... Echter zonder resultaat..
Als je die geïnstalleerd hebt staat er bij apparaatbeheer, bij netwerkadapters, een intel draadloze netwerkadapter. Het zou nog kunnen dat je niet rechtsonderin een wifi icoon ziet. Dan moet je even fn + f2 doen om je wifi aan te zetten. Doet dat het nog niet dan moet je waarschijnlijk Dell Quickset even installeren. http://www.dell.com/suppo...702x&urlProductCode=False (of van de CD)
Heb je wel dezelfde windows geïnstalleerd als voorgeinstalleerd? Dus niet per ongeluk een 32bit windows geïnstalleerd nu oid. En ook de 64 bit drivers downloaden voor 64 bit windows natuurlijk
[ Voor 47% gewijzigd door Makkelijk op 02-04-2012 10:24 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik was van plan te upgraden naar 16GB mem (vanwege ssd geen page file, en het gebeurd regelmatig dat ik out of memory ben)
Nou had ik deze op oog:
http://www.mycom.nl/Produ...,CL9,133316GB-KIT/1308883 (Er staat dat het voor de mac is maar het is toch gewoon hetzelfde?)
Maar nu zie ik:
http://www.mycom.nl/Produ...DIMM,160016GB-KIT/1309987
Deze is goedkoper en sneller, Maar is deze compatible?
Thanks!
Nou had ik deze op oog:
http://www.mycom.nl/Produ...,CL9,133316GB-KIT/1308883 (Er staat dat het voor de mac is maar het is toch gewoon hetzelfde?)
Maar nu zie ik:
http://www.mycom.nl/Produ...DIMM,160016GB-KIT/1309987
Deze is goedkoper en sneller, Maar is deze compatible?
Thanks!
Ik zou voor deze gaan: pricewatch: Corsair CMSO16GX3M2A1333C9
Ik geloof dat beide ram setjes wel werken, alleen je betaald geld voor iets wat toch niet ondersteund wordt. Een 2670qm ondersteund tot 1333 mhz, en apple ram is ook gewoon overpriced.
Ik geloof dat beide ram setjes wel werken, alleen je betaald geld voor iets wat toch niet ondersteund wordt. Een 2670qm ondersteund tot 1333 mhz, en apple ram is ook gewoon overpriced.
[ Voor 37% gewijzigd door ToWi1989 op 02-04-2012 11:25 ]
Mijn ouwe memory is defect en moet terug naar mycom.
Ik kan vragen of mycom die 16gb ook kan leveren.
Edit:
Ik lees net op dell community forum dat de l702x max 4gb per balkje aankan.
Op non 3D systemen (2 memory slots) zou 8gb dan max zijn?
Heeft iemand op non 3D al 16GB zitten??
Ik kan vragen of mycom die 16gb ook kan leveren.
Edit:
Ik lees net op dell community forum dat de l702x max 4gb per balkje aankan.
Op non 3D systemen (2 memory slots) zou 8gb dan max zijn?
Heeft iemand op non 3D al 16GB zitten??
[ Voor 47% gewijzigd door Scale op 02-04-2012 11:34 ]
Dat komt omdat 8 gb memory modules niet zijn getest, deze zouden wel moeten werken. Volgens de site van intel wordt niet meer dan 16 gb ondersteund op een 2670 (misschien dat dit ook enkel niet getest is, en dus WEL gewoon werkt?). Ik vraag mij ook af of 32 gb werkt bij een xps met 3d scherm, dus 4 ram sloten.
[ Voor 15% gewijzigd door ToWi1989 op 02-04-2012 11:46 ]
Verwijderd
Top! Het is gelukt... Je wordt hartstikke bedankt.Makkelijk schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:14:
[...]
Je kunt het best gewoon de wifi drivers van http://www.intel.com downloaden voor de kaart die jij hebt. Dan heb je ook de meest recente.
Als je die geïnstalleerd hebt staat er bij apparaatbeheer, bij netwerkadapters, een intel draadloze netwerkadapter. Het zou nog kunnen dat je niet rechtsonderin een wifi icoon ziet. Dan moet je even fn + f2 doen om je wifi aan te zetten. Doet dat het nog niet dan moet je waarschijnlijk Dell Quickset even installeren. http://www.dell.com/suppo...702x&urlProductCode=False (of van de CD)
Heb je wel dezelfde windows geïnstalleerd als voorgeinstalleerd? Dus niet per ongeluk een 32bit windows geïnstalleerd nu oid. En ook de 64 bit drivers downloaden voor 64 bit windows natuurlijk
ehm neeTomWinkelmolen schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:56:
Ik neem aan dat deze dan zonder 3d scherm is ?
Display : 17.3in FHD 3D WLED TL (1920X1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera +
3D Glasses
Nou, dan gaan we maar straks even contact opnemen met Dell.
Hier een XPS 17 3D scherm besteld op 17 maart en staat nu nog steeds op 24 april leverdatum.
Hier een XPS 17 3D scherm besteld op 17 maart en staat nu nog steeds op 24 april leverdatum.
NoFear, is de jouwe ook de 30e in productie gegaan?
Achterlijk trouwens dat ze je via de chat werkelijk nergens mee kunnen helpen.
[ Voor 44% gewijzigd door ToWi1989 op 02-04-2012 13:28 ]
Verwijderd
Alle drivers zijn gedownload op 1 na... Er staat bij overige aparaten 1 onbekend apparaat... Dus geen idee welke driver ik daarvoor moet downloaden.
@thijssiee94
Wat is het hardware ID van het onbekende device?
Device Properties > Details tab > Hardware Ids
Wat is het hardware ID van het onbekende device?
Device Properties > Details tab > Hardware Ids
webcam ?? driverVerwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:38:
Alle drivers zijn gedownload op 1 na... Er staat bij overige aparaten 1 onbekend apparaat... Dus geen idee welke driver ik daarvoor moet downloaden.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Hij's binnen. Mooie laptop, met vooral een prachtig scherm. (heb de 3D).
Door de (redelijk onverwachte) snelle levering van Dell is mijn SSD later dan de laptop (morgen pas), dus nu nog even met m'n oude laptop verder. Anders kan ik de software die ik installeer morgen weer eraf gooien
Hij is verder helemaal niet zo lelijk als ik gedacht had, en het geluid is echt TOP! (zeker vergeleken met m'n Sony)
Door de (redelijk onverwachte) snelle levering van Dell is mijn SSD later dan de laptop (morgen pas), dus nu nog even met m'n oude laptop verder. Anders kan ik de software die ik installeer morgen weer eraf gooien
Hij is verder helemaal niet zo lelijk als ik gedacht had, en het geluid is echt TOP! (zeker vergeleken met m'n Sony)
waarschijnlijk de valbeveiliging van de harde schijf. (Free fall protection ofzoiets)Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:38:
[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 02-04-2012 14:16 ]
Is het normaal om orders met terugwerkende kracht af te werken ofzo?
Ik snap inderdaad de wille keur van Dell niet echt met de bestellingen. 1st come 1st served zou ik zeggen. Maar schijnbaar niet.RollieBollie schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:26:
Nou, dan gaan we maar straks even contact opnemen met Dell.
Volgens mij wel. Maar weet het niet heel erg zeker. zou ook de dag ervoor al kunnen zijn geweest.TomWinkelmolen schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:27:
NoFear, is de jouwe ook de 30e in productie gegaan?
[ Voor 16% gewijzigd door NoFearWizz op 02-04-2012 14:16 ]
Net gebeld, en waren nog steeds problemen met levering van het 3D scherm zegt meneer, en dat terwijl later bestelde laptops OOK met 3D scherm gewoon al verzonden zijn.
Als de laptop morgen nog steeds niet op verzonden staat koop ik wel een andere en stuur ik de dell terug.
Als de laptop morgen nog steeds niet op verzonden staat koop ik wel een andere en stuur ik de dell terug.
Ah, ik zie net dat die van mij op verzonden staat.
RollieBollie schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:24:
Ah, ik zie net dat die van mij op verzonden staat.
Jammer, maar ik hoop met je mee.
Toen die van mij in productie zat, was die van jou een paar uur later in productie.
Toen die van mij in productie zat, was die van jou een paar uur later in productie.
Thanks. Hopen dat het vandaag nog gaat gebeuren dan, want ik heb 'm hard nodig!
Hallo,
Ik sta op het punt een xps 17 te bestellen. Ik wil een laptop waar ik een aantal jaren mee vooruit kan. Ik heb nu 12 gig ram, i72760 2,40 ghz en een 256 gig ssd. Iemand nog tips wat ik eventueel nog kan toevoegen? Is de i7 2860 een echte verbetering? 16 gig een toevoeging?
alvast bedankt!
Ik sta op het punt een xps 17 te bestellen. Ik wil een laptop waar ik een aantal jaren mee vooruit kan. Ik heb nu 12 gig ram, i72760 2,40 ghz en een 256 gig ssd. Iemand nog tips wat ik eventueel nog kan toevoegen? Is de i7 2860 een echte verbetering? 16 gig een toevoeging?
alvast bedankt!
De i7-2860QM zou ik lekker laten liggen, het prestatieverschil ga je niet merken. En voor nog geen 40,- heb je 8GB extra wat je er in kan prikken zodat je op 16GB RAM uitkomt 
Wat zijn de meerprijzen van de i7-2860QM en 12GB RAM?
Ik ga mijn XPS een upgrade geven. 8 GB RAM is me toch te weinig met een paar virtual machines. Dat had ik inderdaad ook eerder kunnen bedenken... Daarnaast lees ik veel positieve verhalen over de SSD's.
Wat erbij in komt:
Wat erbij in komt:
- Samsung 830 128 GB
- 2x 4 GB Kingston 1333Mhz wat het totaal op 16 GB brengt
Verwijderd
respectievelijk €460 (tov i7-2670QM) en €170.DaMarcus schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:47:
De i7-2860QM zou ik lekker laten liggen, het prestatieverschil ga je niet merken. En voor nog geen 40,- heb je 8GB extra wat je er in kan prikken zodat je op 16GB RAM uitkomt
Een snellere CPU is echt het allerlaatste waar je in moet investeren. Na:
scherm
behuizing
ergonomie
opslag (SSD)
meer RAM
Als je toch al van plan bent €500 aan een cpu uit te geven.. doe dat dan niet, en koop iets wat luxer is, zoals een alienware, of thinkpad, of whatever in die prijsklasse. Voor €1500 zet ik toch wel ernstige vraagtekens bij de keuze voor de xps..
PCR schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:58:
Ik ga mijn XPS een upgrade geven. 8 GB RAM is me toch te weinig met een paar virtual machines. Dat had ik inderdaad ook eerder kunnen bedenken... Daarnaast lees ik veel positieve verhalen over de SSD's.
Wat erbij in komt:Nou, dan mag je toch wel gaan spreken van een killer laptop, toch?
- Samsung 830 128 GB
- 2x 4 GB Kingston 1333Mhz wat het totaal op 16 GB brengt
Ram en ssd kun je het beste zelf achteraf installeren vanwege de absurde meerprijzen. De meerwaarde van een 2760 boven een 2670 kan ik wel begrijpen, maar daarboven is het gewoon geldverspilling.DaMarcus schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:47:
Hmmm....ik heb lang over een macbook pro zitten twijfelen, maar dat gaat me financieel toch net ff te ver. Bovendien heeft mijn HP pavilion dv7 het begeven en heb ik nu een nieuwe nodig, terwijl de update van apple nog ong. 2 maandjes op zich laat wachten.
scherm en behuizing heb je bij de xps weinig keuze. Ik hoor posivie verhalen over een ssd en ik vroeg me af of 16 gig ram wel ondersteund wordt door een xps?
Maar goed, de keuze voor de cpu gaat dus wat omlaag.
scherm en behuizing heb je bij de xps weinig keuze. Ik hoor posivie verhalen over een ssd en ik vroeg me af of 16 gig ram wel ondersteund wordt door een xps?
Maar goed, de keuze voor de cpu gaat dus wat omlaag.
Verwijderd
Ik ben zelf absoluut niet van de lichtjes, maar de M14x is toch wel de laptop die ik ooit heb gezien die het meest kwaliteit uitstraalde. Je moet ze echt bekijken om een oordeel te kunnen vellen.
En bovendien zijn ze belachelijk goed geprijsd ten opzichte van de concurrentie. Zo'n €1600 met i7-2760QM en HD6990m. Maar hij is wel zwaar, en eigenlijk raad ik aan een desktop te nemen in dat segment. Je gaat een 17" toch niet veel verplaatsen. Als je dat wel gaat doen, dan zou ik de keuze voor een 17" herzien.
Als je niet gaat gamen vind ik de XPS 17 eigenlijk wel overkill, maar wat anders? In het segment is er verder niets met een fatsoenlijk scherm. Of je legt een paar €100 meer neer, of je moet iets nemen met een slecht toetsenbord, of allebei.
En bovendien zijn ze belachelijk goed geprijsd ten opzichte van de concurrentie. Zo'n €1600 met i7-2760QM en HD6990m. Maar hij is wel zwaar, en eigenlijk raad ik aan een desktop te nemen in dat segment. Je gaat een 17" toch niet veel verplaatsen. Als je dat wel gaat doen, dan zou ik de keuze voor een 17" herzien.
Als je niet gaat gamen vind ik de XPS 17 eigenlijk wel overkill, maar wat anders? In het segment is er verder niets met een fatsoenlijk scherm. Of je legt een paar €100 meer neer, of je moet iets nemen met een slecht toetsenbord, of allebei.
Hoeveel vrije ruimte blijft er over wanneer je 'm besteld met de 256 gig ssd? Ik heb de xps nu wel samengesteld en twijfel alleen nog over een ssd of de 'gewone' hdd.