Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:54
Of het helpt heb ik nog niet uitgeprobeert.

Maar als dit helpt wat zijn de nadelen van deze settings?

http://en.community.dell....19371316.aspx?PageIndex=3

had exactly the same problem, the fan noise was extremely loud, was like a vacuum cleaner and rarely stops! I couldn't use the laptop at night because of this noise. Very disappointing.

After reading this thread completely, I can say my problem is now gone, I know it's not a solucion but this works for me and I'm happy not having that noise again.

This is what I do:

1. Dropped the Max CPU % from 100% to 90%.

2. System cooling policy: Passive (it means that your CPU will slow down instead of increasing the fan speed)

3. Disabled the Intel TurboBoost Service.

4. Disassembled the laptop and cleaned the FAN (and everything else that had dust)

5. TURNED OFF the laptop after doing all these adjustments, took out the batery and wait a few seconds, then I turned it on again.

Now I am "totally" satisfied by the amount of noise (or better to say no noise at all!)

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 09:26
ok mensen, heb afgelopen weekend iets vreemd meegemaakt. Ik was vergeten de lader aan te sluiten op de laptop en was volgens mij aan het gamen of iets anders aan het doen.

Toen ik later de lader in de laptop deed ging mijn accu lampje knipperen, waarschijnlijk een soort van elektrisch schokje ofzo gehad.

Hierna heb ik de laptop uitgezet, de accu eruit gehaald en er weer ingedaan, en voila, alles weer ok, maar mocht je hetzelfde meemaken, gewoon even de accu eruit halen en weer terug plaatsen.

Maar mensen, ik ben helemaal verliefd geworden op deze laptop, heb afgelopen weekend Mass Effect 3 met alles op high gespeeld!!!, echt geweldig!

[ Voor 7% gewijzigd door GranCanaria op 19-03-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Buiten de vraag die ik hierboven heb gesteld mbt de instellingen wat de evt. nadelen hiervan zijn, heb ik nog een vraag.

Wil nog een extra schijf bijzetten als opslagmedium voor evt. spellen en films ( 3d ?) en ook hiervan afspelen.

Nu zat ik te kijken naar deze schijf :Western Digital Scorpio Black WD7500BPKT, 750GB SATA-300, 16MB, 7200rpm. Deze schijf is nogal moeilijk te verkrijgen, als alternatief zie ik evt. deze staan Western Digital Scorpio Blue WD7500BPVT, 750GB SATA-300, 8MB, 5400rpm.

Voldoet dit alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 21:36

Massri

Vraag gerust!

rambocus schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:02:
Buiten de vraag die ik hierboven heb gesteld mbt de instellingen wat de evt. nadelen hiervan zijn, heb ik nog een vraag.

Wil nog een extra schijf bijzetten als opslagmedium voor evt. spellen en films ( 3d ?) en ook hiervan afspelen.

Nu zat ik te kijken naar deze schijf :Western Digital Scorpio Black WD7500BPKT, 750GB SATA-300, 16MB, 7200rpm. Deze schijf is nogal moeilijk te verkrijgen, als alternatief zie ik evt. deze staan Western Digital Scorpio Blue WD7500BPVT, 750GB SATA-300, 8MB, 5400rpm.

Voldoet dit alternatief?
Dan ga je wel terug naar 5400 toeren. Je kan beter een hardeschijf nemen die 7200 toeren maakt. Deze gaat sneller werd mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:00
Massri92 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:38:
[...]

Dan ga je wel terug naar 5400 toeren. Je kan beter een hardeschijf nemen die 7200 toeren maakt. Deze gaat sneller werd mij verteld.
Maar maakt ook meer lawaai en verbruikt normaal gezien ook meer stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

WoKo schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:40:
[...]

Maar maakt ook meer lawaai en verbruikt normaal gezien ook meer stroom.
Hoeveel meer lawaai en hoeveel meer stroom? Volgens mij valt dat te verwaarlozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
GranCanaria schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:10:
ok mensen, heb afgelopen weekend iets vreemd meegemaakt. Ik was vergeten de lader aan te sluiten op de laptop en was volgens mij aan het gamen of iets anders aan het doen.

Toen ik later de lader in de laptop deed ging mijn accu lampje knipperen, waarschijnlijk een soort van elektrisch schokje ofzo gehad.

Hierna heb ik de laptop uitgezet, de accu eruit gehaald en er weer ingedaan, en voila, alles weer ok, maar mocht je hetzelfde meemaken, gewoon even de accu eruit halen en weer terug plaatsen.

Maar mensen, ik ben helemaal verliefd geworden op deze laptop, heb afgelopen weekend Mass Effect 3 met alles op high gespeeld!!!, echt geweldig!
Had je de lader wel aangesloten zoals in de handleiding XPS wordt/werd aangegeven ?
"Sluit de netadapter aan op de computer en daarna op een stopcontact of stroomstootbeveiliging."
Dus niet andersom.
Staat er wat vreemd, maar de handleiding is ook gedrukt in Polen.
In de handleiding van mijn Studio 1557 stond aangegeven, dat een andere volgorde schade kon veroorzaken.
Ik ben daarin nogal goedgelovig.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:41
Ik kan me dat ook best voorstellen. Zolang jij de adapter nog niet op je laptop aan hebt gesloten, maar wel in het stopcontact staat er een potentiaalverschil op je aansluiting. Als je die vervolgens aansluit kan het zijn dat je even een spanningspiek krijgt en het hele geval in protect gaan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:47

Voldoet dit alternatief?
5400 toeren is meer dan zat voor een dataschijf.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:57
Ik heb een probleem met scrollen in o.a. firefox en outlook. Hebben meer mensen dit en hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Embryo1 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:14:
[...]

Had je de lader wel aangesloten zoals in de handleiding XPS wordt/werd aangegeven ?
"Sluit de netadapter aan op de computer en daarna op een stopcontact of stroomstootbeveiliging."
Dus niet andersom.
Staat er wat vreemd, maar de handleiding is ook gedrukt in Polen.
In de handleiding van mijn Studio 1557 stond aangegeven, dat een andere volgorde schade kon veroorzaken.
Ik ben daarin nogal goedgelovig.
Dit zal het ook wel geweest zijn en aangezien hij op dat moment ook hard moest werken omdat ik met zware 3d spul bezig was, heeft ie het even moeilijk gehad.

Het valt me overigens wel op dat als je lekker aan het gamen bent de voeding best warm kan worden :) bijna zo warm dat je hem beter niet kunt aanraken. :)

Maarjah ook dat is Mass Effect 3 waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik zou het meteen goed doen:

Seagate Momentus XT 750GB 32MB 7200rpm ;)

Voldoet dit alternatief?

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
pvr schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:24:
Ik zou het meteen goed doen:

Seagate Momentus XT 750GB 32MB 7200rpm ;)

[...]
Als er al geen sdd schijf in zou zitten ja, dan zou ik deze hybride kunnen nemen, nu is hij denk overdone voor het geen ik er mee wil.

Dat een 7200 toeren iets meer geluid zou maken zou toch niet zo een probleem zijn t.o.v. de fan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Als je toch al een SSD hebt, doe het dan goed:

pricewatch: Samsung SpinPoint M8 HN-M101MBB, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm

1TB en goede prijs/kwaliteit verhouding, prima HDD voor films, muziek en documenten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Jumpman schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:46:
Als je toch al een SSD hebt, doe het dan goed:

pricewatch: Samsung SpinPoint M8 HN-M101MBB, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm

1TB en goede prijs/kwaliteit verhouding, prima HDD voor films, muziek en documenten.
Ziet er goed uit als ik de specs snel lees, dacht dat 1 tb niet in 9,5 mm was te krijgen maar het tegendeel blijkt wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik heb zelf als opstart een Crucial m4 128GB, en als opslag een Seagate Momentus XT 750GB 32MB 7200rpm, die ik voor nieuwsgroepen gebruik(quickpar@winrar)
Eigenlijk bevalt mij dit prima zo ;)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Ik heb zelf al een samsung 830 128gb klaarliggen voor als mn laptop binnenkomt :D Ik kan helaas nog geen backlit toetsenbord bestellen aangezien ze een of ander service nummer nodig hebben wat op de laptop staat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

pvr schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:21:
Ik heb zelf als opstart een Crucial m4 128GB, en als opslag een Seagate Momentus XT 750GB 32MB 7200rpm, die ik voor nieuwsgroepen gebruik(quickpar@winrar)
Eigenlijk bevalt mij dit prima zo ;)
Gaat Quickpar sneller dan de repareer/uitpak functie van Grabit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:44
Bad Brains schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:28:
[...]
5400 toeren is meer dan zat voor een dataschijf.
Mja, maar als je gewoon een scorpio black voor bijna dezelfde prijs als een scorpio blue kan kopen dan is die extra 1800 rpm nooit weg. Ik doe toch best dingen die wat van je HDD vreten. Vooral door RAW foto's bladeren in lightroom is bijvoorbeeld killing. Maar als 1TB je wat doet zou ik idd zeker 5400 rpm accepteren.

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 19-03-2012 19:42 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Makkelijk schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:41:
[...]

Mja, maar als je gewoon een scorpio black voor bijna dezelfde prijs als een scorpio blue kan kopen dan is die extra 1800 rpm nooit weg. Ik doe toch best dingen die wat van je HDD vreten. Vooral door RAW foto's bladeren in lightroom is bijvoorbeeld killing. Maar als 1TB je wat doet zou ik idd zeker 5400 rpm accepteren.
dat is nu het probleem die black is moeilijk te krijgen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De momentus xt is een prima schijf, maar is het niet zo dat deze vooral snelheidswinst oplvert bij repeterende activiteiten? De schijf leest eerst als een norma hd, zet dit in de cache (is veel groter dan van een standaard hd) en leest de cache desgevraagd dan weer uit. Geen winst dus als je data slechts één keer hoeft te lezen. Hij bouwt ook een soort geheugen op voor vaak gelezen bestanden. Wellicht dat dit weer helpt bij spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:06
Vandaag eindelijk mijn xps17 binnengekregen, geweldig ding maar loop tegen paar dingetjes aan:

Ik probeerde een SSD schijf in bay 1 te zetten en de 750gig schijf naar bay 2.

Ik krijg echter met geen mogelijkheid 2 van de 8 schroefjes los, krijg er geen mm beweging in, herkent iemand dit?

Ook wou ik graag windows 7 ultimate installeren, maar ik kwam onderstaand topic tegen, klopt het dat dit niet zal gaan en dat ik alleen de versie kan installen die ik nu al heb? Dat zou ik wel kut vinden..

http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic394821.html

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
HertogJack schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:19:
Vandaag eindelijk mijn xps17 binnengekregen, geweldig ding maar loop tegen paar dingetjes aan:

Ik probeerde een SSD schijf in bay 1 te zetten en de 750gig schijf naar bay 2.

Ik krijg echter met geen mogelijkheid 2 van de 8 schroefjes los, krijg er geen mm beweging in, herkent iemand dit?

Ook wou ik graag windows 7 ultimate installeren, maar ik kwam onderstaand topic tegen, klopt het dat dit niet zal gaan en dat ik alleen de versie kan installen die ik nu al heb? Dat zou ik wel kut vinden..

http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic394821.html
Je kan gewoon de hele boel formateren en Windows 7 Ultimate installeren, heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de XPS 17 besteld. Helaas is er geen firewire ingebouwd. Ook een pcmia of express kaart optie is niet ingebouwd. De firewire heb ik nodig om video over te zetten vanaf een DV-tape camcorder. Ik vind via google verloopkabels van USB3 naar Firewire, maar ik twijfel of dit werkt.

Weet iemand of daar een oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:56:
De momentus xt is een prima schijf, maar is het niet zo dat deze vooral snelheidswinst oplvert bij repeterende activiteiten? De schijf leest eerst als een norma hd, zet dit in de cache (is veel groter dan van een standaard hd) en leest de cache desgevraagd dan weer uit. Geen winst dus als je data slechts één keer hoeft te lezen. Hij bouwt ook een soort geheugen op voor vaak gelezen bestanden. Wellicht dat dit weer helpt bij spelletjes.
Het grootste voordeel van de momentus XT is dat windows razendsnel opstart, basically. Als data schijf is het ding inderdaad nogal onzin. Hij leest niet sneller dan een andere HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:02:
Ik heb vandaag de XPS 17 besteld. Helaas is er geen firewire ingebouwd. Ook een pcmia of express kaart optie is niet ingebouwd. De firewire heb ik nodig om video over te zetten vanaf een DV-tape camcorder. Ik vind via google verloopkabels van USB3 naar Firewire, maar ik twijfel of dit werkt.

Weet iemand of daar een oplossing voor is?
Annuleren en over een maand of 2 een nieuwe bestellen met thunderbolt. Dan kan je allerlei pci-e devices aansluiten, inclusief firewire kaarten.

Dat kost een duit, maar als je firewire nodig hebt... Dan zie ik geen andere fatsoenlijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gereageerd bij het gebruik van de momentus als dataschijf. Als systeem schijf werkt het prima en betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:04:
[...]

Annuleren en over een maand of 2 een nieuwe bestellen met thunderbolt. Dan kan je allerlei pci-e devices aansluiten, inclusief firewire kaarten.

Dat kost een duit, maar als je firewire nodig hebt... Dan zie ik geen andere fatsoenlijke oplossing.
Heb je wat meer informatie over de nieuwe? Is iets over te vinden op het www? ik heb al een keer gezocht met successor X 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XPS uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt de L703x of L721x.

Er is nog niets over bekend. Maar wel over de 15" opvolger Je kan mijn educated guess hier lezen. Ik verwacht dat je hem eind april kan hebben, maar dat is niet meer dan een gok. Misschien slaat dell (net als HP :X) thunderbolt wel helemaal over. Maar dat acht ik op dit moment onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn Dell XPS 17 heb ik al 8GB ram (2x4GB), nu wil ik graag mijn ram optimaal maken, dus nog een keer 2x4GB dus in totaal 16GB ram. Welke ram modules raden jullie mij aan? Er zijn namelijk zoveel soorten lijkt wel en heb er totaal geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Geheugentype 1066 MHz/1333 MHz
SODIMM DDR3

Dit is het type geheugen wat er nu inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rambocus schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:00:
Geheugentype 1066 MHz/1333 MHz
SODIMM DDR3

Dit is het type geheugen wat er nu inzit.
Bedankt! Dat maakt het zoeken een stuk makkelijker.... dan ga ik gewoon voor de goedkoopste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:11:
Dat wordt de L703x of L721x.

Misschien slaat dell (net als HP :X) thunderbolt wel helemaal over. Maar dat acht ik op dit moment onwaarschijnlijk.
Zo he; ik wist niet wat thunderbold is, maar heb even hier gekeken.

Het wordt wel heel verleidelijk om te wachten. Aan de andere kant, zal het nieuwe model wel een stukje duurder zijn. Alles wat ik wil/nodig heb op Firewire na zit er nu ook al in. Kan ik over een jaar of twee jaar weer eens verder kijken.

Of maak ik mezelf maar wat wijs omdat ik een hekel aan wachten heb? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Heb je daar trouwens een test van, dat de momentus XT niet sneller is dan een een ander hdd(als data schijf)? met als boot een ssd.

En daarbij, als je nu een HDD koopt, koop je toch een hdd die het beste is aangeschreven.
Ik ga echt niet bezuinigen op 50 eurie,s ;)

http://www.storagereview...._momentus_xt_750gb_review
Makkelijk schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:02:
[...]

Het grootste voordeel van de momentus XT is dat windows razendsnel opstart, basically. Als data schijf is het ding inderdaad nogal onzin. Hij leest niet sneller dan een andere HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:39:
Heb je daar trouwens een test van, dat de momentus XT niet sneller is dan een een ander hdd(als data schijf)? met als boot een ssd.

En daarbij, als je nu een HDD koopt, koop je toch een hdd die het beste is aangeschreven.
Ik ga echt niet bezuinigen op 50 eurie,s ;)

http://www.storagereview...._momentus_xt_750gb_review

[...]
Gewoon aanschaffen dus. Ik heb geen test over storage, alleen eigen ervaringen. Het lezen en schrijven van grote bestanden (4 Gb) gaat net zo snel met de XT als met een toshiba schijf. Met het effect van de xt bij spelletjes heb ik geen enkele ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-09 12:50

ChUcKiE

Dus........

Vandaag ook mijn XPS 17 binnengekregen....geweldig apparaat.
Eerst een zooi aan dell programmatuur eraf gegooid, updates eroverheen, drivers bijwerken en het werkt al best lekker.
Wil nog wel de 750Gb disk vervangen voor een 128Gb Crucial of samsung SSD (heb geen opslag nodig voor mijn laptop)....
daarna ook maar eens Windows 8 erop knallen en dan kan ik voor uit :)

Gaaf geluid ook trouwens!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Hoezo vervangen? Je kan er toch een SSD bijzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Klopt, maar ik denk dat ik die 750GB schijf verkoop en de opbrengsten dan voor een deel gebruik om de SSD te kopen. Ik heb geen opslag nodig, omdat ik al mijn bestanden/afbeeldingen en video's, als ook alles rondom nieuwsgroepen op mijn NAS (Synology) uitvoer.
Dus iemand die nog een 750Gb Dell schijf zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Nou, het is vrijwel zeker een Caviar Black. Ik vernam dat rambocus op zoek was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Ik heb nu eindelijk iemand gevonden die mij wel een backlit toetsenbord toe kan sturen :)
Voor de mensen die geinteresseerd zijn; ik heb gemaild naar CER_TS_CONS_Notebook@dell.com en de totale kosten zijn 45.36 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVS74
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Mijn XPS (met ssd's) vertoont een vreemd probleem. Bij opstarten werken touchpad en toetsenbord 4 van de 5 keer nogal traag - alsof er een probleem met de refreshrate is. Een USB muis kent het probleem niet. Wat betreft het toetsenbord - sommige aanslagen worden in het geheel niet geregistreerd - snel typen is er niet bij - 2/3 van de aanslagen komen niet door.

Een of een paar keer rebooten/uit- en aanzetten verhelpt het probleem meestal wel, maar het wordt wel behoorlijk storend. Komt iemand dit probleem bekend voor en weet hij/zij een oplossing buiten het laten langskomen van een monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16
factory reset, zodat je zeker weet dat het geen softwarematig probleem is wat veroorzaakt wordt door iets wat je zelf hebt geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVS74
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
guapper schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:08:
factory reset, zodat je zeker weet dat het geen softwarematig probleem is wat veroorzaakt wordt door iets wat je zelf hebt geïnstalleerd?
Probleem deed zich van begin af aan voor, nog voordat ik zelf wat dan ook installeerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 18:50
Mijn GPU ventilator heeft tegenwoordig een ratel.
Ik ga zo dell even bellen, en dan ga ik er vanuit morgen een mannetje aan de deur.

Moet ik dan me SSD eruit halen? Weet niet of dat me garantie void, omdat ik hem er zelf ingedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:57
Hardware die "makkelijk" te vervangen is, zal je garantie nooit doen kunnen vervallen.
Gemakkelijk is een harde schijf door een ssd vervangen.
Een processor die is vast gesoldeerd is niet makkelijk te vervangen en dat zal je garantie dus wel laten vervallen als je die zelf vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Is al lang geleden sinds dat ik een vastgesoldeerde processor heb gezien. Maar idd, gewoon je ssd laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Wirehub schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:52:
iemand de nieuwe bios versie al geprobeert ?

Dell Dell XPS L702X System BIOS
Releasedatum: 15-3-2012
Versie: X56

Probleemoplossingen en verbeteringen
1.To fix lid function failed in DOS.
2.Modify fan max speed value to fix WBDD tool fan.exe test failed if system in high temperature
3.Added LED test interface for factory.
4.Sync solution from Queen for IFIR fan noise issue
Heeft iemand deze biosversie nog. Heb zlf net de A17 geflashed die sinds vandaaag op de dell site staat, maar die geeft voor mijn gevoel meer fan- geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
rambocus schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:06:
[...]

Heeft iemand deze biosversie nog. Heb zlf net de A17 geflashed die sinds vandaaag op de dell site staat, maar die geeft voor mijn gevoel meer fan- geluid
Ik heb vorige week alle bestanden van de xps 17 alvast gedownload, en ik denk dat je deze bedoelt:

[ Voor 5% gewijzigd door RollieBollie op 20-03-2012 19:15 . Reden: bestand verwijderd, blijkt dezelfde te zijn. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
bedankt ga hem straks weer eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
rambocus schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:46:
bedankt ga hem straks weer eens proberen
Is het zelfde bestand dat nu op de site staat. Heb hem net geflashed krijg nu berichten dat AC adapter niet herkent word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik zou het niet weten, ik had dit bestand afgelopen zondag gedownload vanaf de site van dell en aangezien ik nog geen xps 17 binnen heb, kon ik niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Bios geflashed, merk zelf verder weinig verbetering/verslechtering, maar heb de laptop pas een dag dus ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik zou opnieuw een clean install doen, nieuwste bios, hdd/ssd format.., drivers installeren dell cd, en dan ff kijken wat i doet.
JVS74 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:12:
[...]

Probleem deed zich van begin af aan voor, nog voordat ik zelf wat dan ook installeerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Zo even een clean install gedaan aangezien ik ssd geplaatst heb.. Score nu een 7,9 met mn harde schijf :D zit zon nieuwe samsung 128gb in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HertogJack schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:32:
Zo even een clean install gedaan aangezien ik ssd geplaatst heb.. Score nu een 7,9 met mn harde schijf :D zit zon nieuwe samsung 128gb in :)
Dat is niet mis. welke configuratie heb je?
wat zijn de scores per onderdeel?

ik ben heel benieuwd naar je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Makkelijk schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:14:
Nou, het is vrijwel zeker een Caviar Black. Ik vernam dat rambocus op zoek was ;)
Bij mij zit er een Seagate Momentus is:
pricewatch: Seagate Momentus ST9750420AS, 750GB SATA-300, 16MB, 7200rpm

In ieder geval dat typenummer zie ik terug in device manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:38:
[...]

Als ik het goed had begrepen, is er een Base Score, en zijn er Subscores.
De Base Score is de laagste Subscore.

In het geval van HertogJack betekend dit dus dat zijn laptop volgens Windows perfect is.
Aargh, nu wil ik mijn xps 17 nog sneller in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom ben ik zo benieuwd naar de configuratie die hij heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WEI is helemaal geen nauwkeurige benchmark, maar enkel een indicatie. Los daarvan slaat het gedoe van de laagste subscore nergens op: stel ik heb een bak met 32GB RAM, i7-3820, en een sloot SSD's. Dan haal je dus maar een 4 omdat je grafische subscore laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
HertogJack schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:32:
Die ervaring heb ik ook. Voor format c:\ 6.9, na 7.9. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:38:
[...]

Alleen mn harde schijf haalt een 7,9 hoor. Processor 7,3 ram 7,2 en botteleneck is nu het grafische onderdeel, daar haal ik slechts een 6,9 :(

Heb 128gb samsung ssd, 8 gb ram, i7 2670qm en die 555m kaart dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HertogJack schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:16:
[...]

Alleen mn harde schijf haalt een 7,9 hoor. Processor 7,3 ram 7,2 en botteleneck is nu het grafische onderdeel, daar haal ik slechts een 6,9 :(

Heb 128gb samsung ssd, 8 gb ram, i7 2670qm en die 555m kaart dan.
Ah, dan is het duidelijk. dank voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Wie hebben er allemaal 16gb geheugen in deze laptop? merk je veel verschil met 8gb?

ik heb gisteren vmware workstation op mijn laptop gezet en even een testje gedaan met 1 2008r2 vm met 1gb geheugen en dat vliegt echt, ik wil er ongeveer 3 tot 4 vm's op kunnen draaien voor wat testjes voor het werk etc, als ze 1gb geheugen per stuk gebruiken dan zou mijn 8gb geheugen voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik heb er 16GB in zitten, om de volgende redenen:

VM's (nu en in de toekomst);
Adobe Photoshop;
Adobe Premiere;
en omdat het kan (8GB 1333MHz kost € 40,00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Jumpman schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:26:
Ik heb er 16GB in zitten, om de volgende redenen:

VM's (nu en in de toekomst);
Adobe Photoshop;
Adobe Premiere;
en omdat het kan (8GB 1333MHz kost € 40,00).
Same here, maarja merk je er wat van? Ja je kan niet meer hybernaten omdat dat telang duurt.. Wat zou je nogmeer kunnen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik heb 16GB en ik hibernate. Het duurt niet lang met een SSD. Je moet alleen wel 16GB schijfruimte willen offeren.

En nee, je merkt er nu normaal gesproken niks van, behalve als je met VM's gaat werken die een paar GB opeisen. Als ik aan het frontenden ben en vaak photoshop open heb staan en buggy firebug zit ik alleen al gauw aan 8GB, dus voor de zekerheid maar 16GB genomen nu het goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:57
Er is ook weer een update voor de USB3 drivers, zag ik op de website (sinds vandaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Makkelijk schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:58:
Ik heb 16GB en ik hibernate. Het duurt niet lang met een SSD. Je moet alleen wel 16GB schijfruimte willen offeren.
Stel hij schrijft met 300MB per seconde zit je wel bijna een minuut daar op te wachten, da's echt mega lang.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Brad Pitt schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:11:
[...]

Stel hij schrijft met 300MB per seconde zit je wel bijna een minuut daar op te wachten, da's echt mega lang.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij word alleen je gebruikte memory opgeslagen. De file is wel 16GB maar dat is gewoon reservering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Scale schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:19:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij word alleen je gebruikte memory opgeslagen. De file is wel 16GB maar dat is gewoon reservering.
Klopt, anders zou het grandioos misgaan als je wil hibernaten en er is niet genoeg ruimte. Dus inderdaad, het maakt in principe niks uit qua hibernaten.

[ Voor 10% gewijzigd door Makkelijk op 21-03-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:47
gabn88 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:01:
Er is ook weer een update voor de USB3 drivers, zag ik op de website (sinds vandaag).
Zou het niet handiger zijn als je gelijk de link even geeft?
Dan hoeft niet iedereen er apart naar op zoek.

21-3-2012 Dell-Driver USB3_Renesas_W7_A03_Setup-61X2W_ZPE.exe (7MB) 2.1.27.0, A03

Als het bij werkt dan zal ik het even posten, hoe je adem niet in.

(edit) laat maar;

Ik had al 2.1.28.0 erop zitten die het probleem niet verholp.
Wel is er een 2.1.28.1 van vorige maand.

[ Voor 17% gewijzigd door Bad Brains op 21-03-2012 12:05 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Met welk programma kan ik het beste mijn bios temp in de gaten houden?

Weet dat ik het in de bios kan zien maar wat is de naam (of url) van progje waarmee ik het in windows kan checken na een potje bf3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Realtemp, speedfan, everest. Stressen kun je met bijvoorbeeld prime95

[ Voor 43% gewijzigd door ToWi1989 op 21-03-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik altijd http://openhardwaremonitor.org/downloads/. Maar niet op de non-3D versie gebruiken, dan raakt de fan van slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Laatst online: 18-09 09:43

PCR

Voor de mensen die gebruik maken van de XPS17 i.c.m. met de X Window Manager (zoals Ubuntu en andere linux distro's) even het volgende over de backlight van de LCD. Het aanpassen van de backlight via Fn-F4/F5 werkt niet out of the box. Door het volgende te doen krijg je het wel werkend. Dit is getest onder Ubuntu 11.10.
  • Open xorg.conf in /etc/X11
  • Voeg het volgende toe: Option "RegistryDwords" "EnableBrightnessControl=1"
  • X of de hele zooi opnieuw starten en dan kun je de felheid van de backlight aanpassen met de Fn-toetsen

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:35:
Ik gebruik altijd http://openhardwaremonitor.org/downloads/. Maar niet op de non-3D versie gebruiken, dan raakt de fan van slag.
How come?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

TomWinkelmolen schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:57:
Ik heb nu eindelijk iemand gevonden die mij wel een backlit toetsenbord toe kan sturen :)
Voor de mensen die geinteresseerd zijn; ik heb gemaild naar CER_TS_CONS_Notebook@dell.com en de totale kosten zijn 45.36 Euro
Zou je het type nummer van dat toetsenbord kunnen posten? Zou die dan via Ebay wellicht te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
YXKXY is de code voor het backlit keyboard. Via dell bestellen is goedkoper dan via ebay oid, en je hebt gegarandeerd een nieuwe (en het goede type).

[ Voor 23% gewijzigd door ToWi1989 op 22-03-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag wordt mijn XPS 17 geleverd. Sneller dan aangekondigd.
Hebben jullie nog tips of do's en don't's?

Alvast veel dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Gebruik hier al een hele tijd zonder problemen:
meuk: HWiNFO32/64 3.94 build 1550
Om alles uit te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:56:
Maandag wordt mijn XPS 17 geleverd. Sneller dan aangekondigd.
Hebben jullie nog tips of do's en don't's?

Alvast veel dank
Wow, dat is snel, je had die toch afgelopen week ofzo besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Vraagje, ik heb nu mijn Crucial M4 64GB geplaatst. Ik heb met diverse programma's binnen Windows 7 een online clone proberen te maken, maar dat lukte elke keer niet.
Toen heb ik een verschillende opstartCD's geprobeers, miniXP/BartPE/Hiren Ghost CloneZilla, maar elke keer werd mijn Crucial niet gezien (bay1, seagate 750GB bay2).
Ik heb het clonen maar even opgegeven en probeer nu Windows 7 met de Dell media op mijn Crucial te installeren, maar die vind dus geen disk!!!
Iemand dit al meegemaakt en er een oplossing voor? Ergens gaat er dus iets niet goed in het detecteren van mijn Crucial!

Vaag....met een Kingston SSD erin herkent een Clone opstart CD de SSD ook niet :(

Edit2: Ondertussen met Hiren 14 (Seagate Discwizard), krijg ik een berg sector foutmeldingen, maar is het cloningproces ondertussen gestart...ik ben benieuwd!

Edit 3: Eindelijk gelukt hoor....snap er wienig van waarom het allemaal zo moeizaam gegaan is, maar het werkt nu...en snel :P

[ Voor 23% gewijzigd door ChUcKiE op 22-03-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RollieBollie schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:11:
[...]

Wow, dat is snel, je had die toch afgelopen week ofzo besteld?
klopt. Ik was nog aan het dubben om de koop te annuleren ivm de mogelijk spoedige komst van de opvolger. Maar laat hem nu maar komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChUcKiE schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:18:
Vraagje, ik heb nu mijn Crucial M4 64GB geplaatst. Ik heb met diverse programma's binnen Windows 7 een online clone proberen te maken, maar dat lukte elke keer niet.
Toen heb ik een verschillende opstartCD's geprobeers, miniXP/BartPE/Hiren Ghost CloneZilla, maar elke keer werd mijn Crucial niet gezien (bay1, seagate 750GB bay2).
Ik heb het clonen maar even opgegeven en probeer nu Windows 7 met de Dell media op mijn Crucial te installeren, maar die vind dus geen disk!!!
Iemand dit al meegemaakt en er een oplossing voor? Ergens gaat er dus iets niet goed in het detecteren van mijn Crucial!

Vaag....met een Kingston SSD erin herkent een Clone opstart CD de SSD ook niet :(

Edit2: Ondertussen met Hiren 14 (Seagate Discwizard), krijg ik een berg sector foutmeldingen, maar is het cloningproces ondertussen gestart...ik ben benieuwd!

Edit 3: Eindelijk gelukt hoor....snap er wienig van waarom het allemaal zo moeizaam gegaan is, maar het werkt nu...en snel :P
Oei, dat belooft nog wat. Voor mijn nieuwe XPS wil ik de Plextor SSD van mijn huidige laptop overzetten naar de XPS. uiteraard ga ik deze opnieuw inrichten met de Dell W7 disk.

Goed dat het bij jou nu uiteindelijk draait, maar is dat gelukt dankzij Hiren 14?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Apart dat jouw xps 17 al zo snel geleverd kan worden.
Ik had op 17 maart er ook 1 besteld, heb jij soms een standaard configuratie besteld?
Mijn xps 17 krijgt namelijk een upgrade qua optisch station en wlan, maar de leverdatum staat nog op eind april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RollieBollie schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:25:
Apart dat jouw xps 17 al zo snel geleverd kan worden.
Ik had op 17 maart er ook 1 besteld, heb jij soms een standaard configuratie besteld?
Mijn xps 17 krijgt namelijk een upgrade qua optisch station en wlan, maar de leverdatum staat nog op eind april.
Geen standaard systeem. Ook een Br station besteld + een 2760 processor, 6Gb geheugen, 1920*1080 scherm geen 3D, back lit keyboard, 3GB Nvidia kaart.

De betaalbevestiging heb ik pas op 19 maart naar dell gestuurd.

Hij komt overigens uit China. Ik dacht dat dell de laptops in ierland liet samenstellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polen en china, meen ik.

En weet je zeker dat je het matte scherm wilt? Daar komen toch redelijk wat klachten over. Zie o.a. Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ah, dan denk ik dat de 3d schermen niet op voorraad zijn.
Ik heb dezelfde config, maar dan de 2670 proc en geen backlit keyboard.
Al zit ik te twijfelen of ik wel de backlit keyboard wil hebben, denk ik dat morgen de chat maar ff open met dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze besteld: 17.3in Full HD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Inderdaad het matte scherm. Dit heb ik bewust gekozen omdat ik vaak met een raampartij achter me aan het werk ben en er veel TL-verlichting weerspiegelt in een glanzend scherm. Van de problemen met de matte finish wist ik niets af. We gaan het meemaken en als het niet goed is of niet heel snel went gaat de laptop direct weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:39:
polen en china, meen ik.

En weet je zeker dat je het matte scherm wilt? Daar komen toch redelijk wat klachten over. Zie o.a. Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2".
Dank voor de links. Ben benieuwd........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Ik heb er ook 1 besteld met 3d scherm, en ook een dikke maand levertijd. Overigens zullen ze je in de chat niet helpen met een backlit keyboard. Je systeem nu nog aanpassen is soieso niet meer mogelijk.

Los bestellen (en met een dikke meerprijs in laten bouwen) kan dan weer wel, maar dat zullen ze je in de chat ook niet zeggen. Gewoon een mailtje sturen en rustig antwoord afwachten. De mijne staat inmiddels in een losse order die via mail aan is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ah, dan ga ik mailen, kan dit in het nederlands of moet het in het engels?
Het inbouwen is op zich geen probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door RollieBollie op 23-03-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Ik heb voor de zekerheid gemaild in het engels, maar geloof dat ze ook gewoon nederlands spreken (kreeg 1 keer een nederlandse mail terug).

Zorg ervoor dat je gelijk al je informatie meestuurd zoals ordernummer, klantnummer, servicenummer van systeem (mits je deze hebt, zo niet meld dat dan!), adress, etc. Dat scheelt je waarschijnlijk weer een paar dagen wachten op een reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Makkelijk schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:27:
Klopt, anders zou het grandioos misgaan als je wil hibernaten en er is niet genoeg ruimte.
Onzin, er wordt bij het aan zetten van hibernation meteen een bestand aangemaakt ter grootte van de hibernation die je wilt. Er is dus altijd voldoende ruimte, hoeveel Ram je ook wilt gaan wegschrijven.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Brad Pitt schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:35:
[...]

Onzin, er wordt bij het aan zetten van hibernation meteen een bestand aangemaakt ter grootte van de hibernation die je wilt. Er is dus altijd voldoende ruimte, hoeveel Ram je ook wilt gaan wegschrijven.
Dat was ook precies wat ik zei :).

Maar dat bestand is er al, en alleen je gebruikte RAM wordt weggeschreven. Hoeveelheid RAM heeft dus niet veel invloed op hoe lang hibernaten duurt. Behalve dat het gedeelte wat in swap staat bij weinig RAM sowieso niet weggeschreven hoeft te worden dan.

Ik heb 16GB en hibernate gaat erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
rambocus schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:14:
Of het helpt heb ik nog niet uitgeprobeert.

Maar als dit helpt wat zijn de nadelen van deze settings?

http://en.community.dell....19371316.aspx?PageIndex=3

had exactly the same problem, the fan noise was extremely loud, was like a vacuum cleaner and rarely stops! I couldn't use the laptop at night because of this noise. Very disappointing.

After reading this thread completely, I can say my problem is now gone, I know it's not a solucion but this works for me and I'm happy not having that noise again.

This is what I do:

1. Dropped the Max CPU % from 100% to 90%.

2. System cooling policy: Passive (it means that your CPU will slow down instead of increasing the fan speed)

3. Disabled the Intel TurboBoost Service.

4. Disassembled the laptop and cleaned the FAN (and everything else that had dust)

5. TURNED OFF the laptop after doing all these adjustments, took out the batery and wait a few seconds, then I turned it on again.

Now I am "totally" satisfied by the amount of noise (or better to say no noise at all!)
Ik quote even mijn eigen bericht. Heb net, en zo staat hij nu nog, de bovenstaande instellingen toegepast.

De fan hoor je nu zachtjes op de achtergrond draaien, het felle opstarten en blazen doet hij tot nu toe niet meer bij het internetten.

Heb net de windows prestatie index gechecked via de het config. scherm. De scores zijn exact hetzelfde als vóór de verandering. Overigens bij het checken gaat de fan wel harder werken.

Wat zouden nadelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Dat je CPU (uitgaande van een Intel Core i7 2670) niet harder dan 2,79 GHz meer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:46:
Ik wou precies hetzelfde vragen. Ik kan 3D kijken in cyberlink powerDVD, maar hoe de fuck krijg ik dat voor elkaar met ondertiteling?

En wat is powerDVD trouwens een waardeloos stuk software, zelfs een i7 met 2x SSD voelt traag als een slak als dit programma draait :X

Edit: restart dankzij powerDVD #2 gaat nu aan de gang...
Is het nog gelukt om de ondertiteling te zien? Kan ook geen optie vinden.

Als proef geprobeert om een een avatar iso af te spelen De iso speelt hij niet rechtstreeks af van van de virtuele speler. Kan hem alleen afspelen met de streamfile. Zie de film dan keurig in 3d maar die ondertiteling lukt niet.

Wellicht met een andere 3d player?

Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste