Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:09:
[...]

Tsjaaah.. maar een krasje vind ik anders dan stof..:P

Maar vertel... wat zouden jullie doen als je mij was.. Ik vind het echt moeilijk..
Je moet zelf de keuze maken. Als jij je er echt gigantisch aan stoort. Moet je gewoon bellen. Stoor je er niet aan. Doe je het niet. Trouwens je hebt iets minder dan een jaar de tijd er over om een monteur te laten komen. :) Daarna moet je de laptop opsturen.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik helpdesker was bij dell en iemand zou een half jaar na aankoop bellen over een krasje bij aanschaf, zou ik hem/haar ter plekke voor gek verklaren. Wat sterk uitgedrukt, maar na een maand ga je niet meer zeuren over iets wat bij aankoop aanwezig was, dan ben je gewoon te laat.

Stof achter de glasplaat is een ander verhaal, dat kan je als gebruiker niet veroorzaken, dat moet al aanwezig zijn geweest bij aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinokkia schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:16:
[...]

Je moet zelf de keuze maken. Als jij je er echt gigantisch aan stoort. Moet je gewoon bellen. Stoor je er niet aan. Doe je het niet. Trouwens je hebt iets minder dan een jaar de tijd er over om een monteur te laten komen. :) Daarna moet je de laptop opsturen.
Hahahahaha.. Zit net voor de grap te denken.. Moet ik nu eerst zo'n backlit toetsenbord kopen, dan de monteur laten komen voor dit probleem en vervolgens zeggen: ahh, wilt u deze er ook even gelijk inzetten alstublieft? :D :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 09:43

PCR

Dat was in mijn geval geen probleem. Monteur moest het moederbord vervangen en heeft ook direct mijn backlit tobo erin gezet! :)

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCR schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:31:
Dat was in mijn geval geen probleem. Monteur moest het moederbord vervangen en heeft ook direct mijn backlit tobo erin gezet! :)
Dat gaan we dus even doen...... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

We zitten hier toch op tweakers ;) :+
PCR schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:31:

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Laatst online: 18-09 09:43

PCR

Zeker! In alle andere gevallen had ik het ook wel aangedurfd.

Maar dit was te makkelijk om te laten schieten! :P

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Na een enkele uren over verschillende dagen testen met een 'clean install' blijkt dat dit echt een top machine is.

De grootste nadelen mijn inziens:
  • Het 'fan probleem' lijkt nog niet goed definitief op te lossen.
  • USB 3.0 lijkt nog niet goed definitief op te lossen.
De vraag is gaat Dell deze problemen nog erkennen en ze oplossen of niet (deze generatie XPS is inmiddels alweer bijna een jaar op de markt).

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 11-03-2012 21:52 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het usb 3.0 probleem wordt (min of meer) erkend, bel, en ze vervangen het dochterbord.... wat natuurlijk dezelfde kapotte revisie is.

Mijn suggestie: wachten. Zodra ivy bridge uitkomt ga je met zijn allen nog even mailen. Dan hebben ze namelijk wel een oplossing: de nieuwe chipsetrevisie. Dat ze daarvoor je hele laptop moeten vervangen zie ik eigenlijk wel gebeuren. Wees niet al te hoopvol, maar ik schat die kans redelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het 'fan probleem' is denk ik behoorlijk lastig te tackelen.

Als nVidia Optimus nu gewoon werkte met nVidia 3D Vision was het hele probleem er niet geweest en kon het minder zware werk gewoon gedaan worden door de Intel HD3000.

[ Voor 18% gewijzigd door Jumpman op 11-03-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere benadering: een week of 2 terug kwam dell met de XPS 13 ultrabook. Wederom fan klachten... Een dag later was er een nieuwe bios revisie. Waarom? Een oplettende dell medewerker:
http://forum.notebookrevi...thread-8.html#post8352521
Suggestie: verzamel een paar mensen en stuur hem een bericht (minimum van 5 posts vereist). Ik betwijfel of het iets gaat opleveren, maar communiceren met zo iemand is toch heel wat anders dan via de voordeur van het bedrijf. Met een beetje geluk kan je dan meteen beide issues aankaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:54
moet zeggen bij mij is dat usb-probleem opgelost door die schone instal. incl. met als eerste het inbrengen de usb-host driver en daarna de biosflash A16.

Daarvoor duurde het na een herstart zeker een minuut voor de usb-poorten wakker werden.

[ Voor 4% gewijzigd door rambocus op 11-03-2012 22:07 ]

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunDaan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-03 12:35
Wat betreft het fan-probleem: ik heb zojuist mijn BIOS geflashed met A16 en dat schijnt al aardig wat te schelen :)
Bij mij deed het probleem zich voornamelijk voor wanneer ik film kijk; CPU belasting blijft laag, maar de fan stond zich helemaal te pleuris te draaien. Nu, met BIOS A16 lijkt dat al een stuk beter; ik heb weliswaar nog geen hele film kunnen kijken, maar meestal begon de fan bijna meteen na het starten van film te draaien als een dolle, dat doet hij nu niet meer.

Kompjoeternurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier was de XPS 17 al met BIOS A16 geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 15:06
Hoop dat de mijne ook komt met bios a16 :)

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:03:
Andere benadering: een week of 2 terug kwam dell met de XPS 13 ultrabook. Wederom fan klachten... Een dag later was er een nieuwe bios revisie. Waarom? Een oplettende dell medewerker:
http://forum.notebookrevi...thread-8.html#post8352521
Suggestie: verzamel een paar mensen en stuur hem een bericht (minimum van 5 posts vereist). Ik betwijfel of het iets gaat opleveren, maar communiceren met zo iemand is toch heel wat anders dan via de voordeur van het bedrijf. Met een beetje geluk kan je dan meteen beide issues aankaarten...
Ik ben voor! Is er iemand die een account heeft op dat forum en dus die persoon kan pm-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen (heel misschien overmorgen) komt er een monteur langs die mijn geïntegreerde 3D camera gaat vervangen, omdat die beschadigd is. Bij Dell zijn ze er heel kort en bondig over: het hoort er niet te zitten, dus moet het vervangen worden. Ook gaat de monteur even kijken naar mijn fan; of die het doet zoals hij het zou horen te doen.

Extra adapter die ik vrijdag besteld had is nog niet aangekomen.

Ook wil ik graag een backlit keyboard alleen mag dat helaas niet van mijn moeder omdat zij dat niet mooi vindt. (zij is degene die de notebook voor mij gefinancierd heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:05:

Ook wil ik graag een backlit keyboard alleen mag dat helaas niet van mijn moeder omdat zij dat niet mooi vindt. (zij is degene die de notebook voor mij gefinancierd heeft)
Dat is heiligschennis, verlicht tobo is juist geniaal, en je kan het altijd uit zetten. Ik denk niet dat ik ooit nog een laptop koop zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robsel_NL schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:24:
[...]

Dat is heiligschennis, verlicht tobo is juist geniaal, en je kan het altijd uit zetten. Ik denk niet dat ik ooit nog een laptop koop zonder.
Tjaa, mij hoef je niet te overtuigen, haha. Overtuig liever mijn moeder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hahaha 'omdat ze dat niet mooi vind', zet het uit en je ziet er niks van... klaar :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:33:
Hahaha 'omdat ze dat niet mooi vind', zet het uit en je ziet er niks van... klaar :)
Haha jaah,. zei ik ook al.. maarjaa.. flauw!!! Ben eigenlijk wel al lang blij dat ze 'm voor me wilde betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
krijg er nu flink de balen van. Nu al twee keer alles opnieuw geinstalleerd, weer doen die usb-poorten het niet. :( . De laatste keer is iemand van de dell servicedesk meer dan een uur bezig geweest ( hij nam de pc op afstand over) toen deed hij het weer even goed.

Nu begint het probleem met de usb 2.0 en 3.0 poorten opnieuw.

Morgen maar weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opnieuw installeren lost niets op, probeer zoekquerry. Begin onderaan als je haast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Nu zeker bellen als ik dit heb doorgelezen. Haal er alleen niet uit of als moederbord e.d. vervangen is dat dan de problemen zijn verholpen.

Zijn bij nu bij alle poorten die het niet doen of met vertraging na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De usb 2.0 poorten moeten het gewoon doen.. Anders is je windows installatie of chipset gewoon defect. De usb 3.0 poorten zijn een ander verhaal, er bestaat een workaround voor (elke boot de firmware flashen).
gabn88 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:38:
[...]

Ik ben voor! Is er iemand die een account heeft op dat forum en dus die persoon kan pm-en?
Ik... Maar ik vind dat ik niet degene ben die dat moet doen. Dat is toch iets wat iemand die dit apparaat daadwerkelijk heeft moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:40:

Ik... Maar ik vind dat ik niet degene ben die dat gaat doen. Dat is toch iets wat iemand die dit apparaat daadwerkelijk heeft moet oplossen.
Ik had het op me willen nemen, maar aangezien ik geen held in Engels ben lijkt me dat lastig. :P

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Heb dat .cmd bestand van PCR maar ff gepakt, hopen dat ik daar voorlopig mee vooruit kan.

Ik hoop toch echt dat dell met een permanente oplossing

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
voor aankomende vrijdag afspraak gemaakt met Dell dan zouden zij het moederbord gaan vervangen. Hoop dat dit helpt ;) , de ervaringen zijn verschillend als ik mij hier goed ingelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vraag even de oren van zijn kop over het 'fan probleem' en het USB 3.0 probleem. Klagen zal weinig helpen, want deze monteurs vinden het prachtig, ze krijgen meer betaald als ze een klus doen, dan als ze in de 'wacht' zitten, dus dan kan je beter een klus hebben en zullen zij het niet bij Dell gaan doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ze kunnen er ook niet veel aan doen. Die fan is gewoon slecht ontworpen. Hooguit een andere fan en iets doen zodat hij langzamer kan draaien en niet maar 3 standen heeft van: beetje storend, storend, niet te hard.

Nu heb ik de laatste tijd weer dat ik de laptop standby wil zetten. Dat lukt dan niet. En dan krijg ik een blue screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adapter die ik heb besteld (vrijdag) is nog steeds niet aangekomen en zal ook niet meer aankomen. Vandaag naar Dell gebeld en ze sturen een nieuwe voor me op, terwijl het de fout is van UPS (zij hebben hem daar achterover gedrukt en een handtekening vervalst). Ik zeg topservice van Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Ik sta op het punt om, wederom, een XPS17 te bestellen. Ik zou alleen graag ook een backlit keyboard geinstalleerd hebben en ben op dit moment met een dell medewerker aan het praten. Hij moet dan een offerte aanmaken, maar deze is uiteraard zonder de "epp"-korting lijkt me? Hoe hebben jullie hier omheen gewerkt, zodat je en de korting en het toetsenbord hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:32:
Ze kunnen er ook niet veel aan doen. Die fan is gewoon slecht ontworpen. Hooguit een andere fan en iets doen zodat hij langzamer kan draaien en niet maar 3 standen heeft van: beetje storend, storend, niet te hard.

Nu heb ik de laatste tijd weer dat ik de laptop standby wil zetten. Dat lukt dan niet. En dan krijg ik een blue screen.
Ik had ook dat hij na de standby opnieuw opstartte. Als het dat is is dit mogelijk de oplossing (NB dit is een selectie uit een Belgische quote, woordvolgorde is daarom soms wat anders):
Mogelijk haalt een programma of geplande taak uw computer uit de slaapstand. Open Energiebeheer door achtereenvolgens te klikken op de knop Start, Configuratiescherm, Systeem en beveiliging en Energiebeheer.

Klik op de pagina Selecteer een energiebeheerschema op De schema-instellingen wijzigen voor het schema dat u wilt wijzigen.

Klik op Geavanceerde energie-instellingen wijzigen op de pagina Geavanceerde energie-instellingen wijzigen.

Vouw op het tabblad Geavanceerde instellingen de optie Slaapstand uit, vouw vervolgens de optie Activeringstimers toestaan uit en kies Uitschakelen zowel wanneer de computer de accu gebruikt als wanneer de computer is aangesloten op de netspanning en klik vervolgens op OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16
rboin schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:29:
Ik sta op het punt om, wederom, een XPS17 te bestellen. Ik zou alleen graag ook een backlit keyboard geinstalleerd hebben en ben op dit moment met een dell medewerker aan het praten. Hij moet dan een offerte aanmaken, maar deze is uiteraard zonder de "epp"-korting lijkt me? Hoe hebben jullie hier omheen gewerkt, zodat je en de korting en het toetsenbord hebt?
Daar werk je niet omheen, zoals ik een paar dagen geleden al gesteld heb. Maar je kunt natuurlijk gewoon vragen. Kortingsbonnen/codes werken ze wel aan mee zover ik weet. Korting via haalmeeruitjecard zal niet meevallen, omdat dat via een URL werk.

Als je de kortingen wel wil hebben zul je je backlit keyboard los moeten bestellen en zelf inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over de fan discussie

Vanochtend is er bij mij een monteur gekomen om mijn 3D camera te maken (alleen had hij de verkeerde onderdelen mee, dus morgen komt er waarschijnlijk een andere monteur waardoor ik weer vrij moet nemen :+ )
Heb ook natuurlijk even gevraagd naar het fan probleem. Hij zei dat het zo hoorde, omdat het een relatief zware (qua prestaties) notebook is. Kortom; ze doen en kunnen er vrij weinig mee.

Verder was het een vriendelijke monteur. Hij ging me nog uitleg geven over bepaalde dingen (een backlit keyboard, ram geheugen en dergelijke).

Vandaag is er een nieuwe adapter door Dell voor me opgestuurd omdat de andere die ik gister zou hebben ontvangen door UPS achterover gedrukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De monteurs weken ook niet bij dell, maar bij een extern bedrijf (getronics nog steeds?). Het zou me verbazen als een monteur daar iets zinnigs over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:59:
De monteurs weken ook niet bij dell, maar bij een extern bedrijf (getronics nog steeds?). Het zou me verbazen als een monteur daar iets zinnigs over kan zeggen.
Ik postte het meer n.a.v.:
Jumpman schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:40:
Vraag even de oren van zijn kop over het 'fan probleem' en het USB 3.0 probleem. Klagen zal weinig helpen, want deze monteurs vinden het prachtig, ze krijgen meer betaald als ze een klus doen, dan als ze in de 'wacht' zitten, dus dan kan je beter een klus hebben en zullen zij het niet bij Dell gaan doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri
  • Laatst online: 08-09 21:36

Massri

Vraag gerust!

New drivers available!
You can download the latest drivers for your operating system from http://uk.geforce.com.

GeForce Notebook (296.10 WHQL) - Windows 7
Ik krijg net een mailtje dat er nieuwe nVidia drivers zijn. Misschien verhelpt dit het 'standby probleem', waarbij het scherm zwart blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerLeonov
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42
guapper schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:43:
[...]

Daar werk je niet omheen, zoals ik een paar dagen geleden al gesteld heb. Maar je kunt natuurlijk gewoon vragen. Kortingsbonnen/codes werken ze wel aan mee zover ik weet. Korting via haalmeeruitjecard zal niet meevallen, omdat dat via een URL werk.

Als je de kortingen wel wil hebben zul je je backlit keyboard los moeten bestellen en zelf inbouwen.
Dat is niet mijn ervaring. Ik heb via de chat contact opgenomen en 'geïnformeerd' naar de epp-prijzen en -condities. Vervolgens afgesproken dat ik de gewenste configuratie per mail zou opsturen voor een offerte. Ik stuurde natuurlijk een epp-configuratie met de epp-prijs en als opmerking dat ik graag een backlit keyboard wilde. Ik kreeg als antwoord dat deze prijs al met een flinke korting was en dat ik niet dus nog meer korting kon krijgen. Dat was voor mij prima, want de epp-prijs was al bijzonder voordelig. Backlit tobo kost 40 euro extra. Ik zit nu te wachten op de levering, maar de prijs is bijzonder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futuwes
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 16:42
Ik heb afgelopen weekend dit besteld... (Belgie)
Ik heb dringend een (snelle) laptop nodig, maar nu twijfel ik of ik niet zou wachten op Ivybridge... Jammer genoeg gaat dat pas Juni zijn volgens de laatste berichten.

Of denken jullie dat het niet zo uit maakt? Gaat worden gebruikt als vervanger van men desktop voor dagelijks gebruik en HD video editing...

PS: Heeft echt iedereen problemen met de USB3 poorten of zijn dit enkelingen?

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/1359/dello.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Voor dat geld kan je er 1 krijgen met een 512 GB ssd waarschijnlijk (in V&A) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik zou hem bij V&A kopen:

http://tweakers.net/aanbo...-xps-l702-aangeboden.html

Ik heb geen last van de USB 3.0 poorttjes ;)
futuwes schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:56:
Ik heb afgelopen weekend dit besteld... (Belgie)
Ik heb dringend een (snelle) laptop nodig, maar nu twijfel ik of ik niet zou wachten op Ivybridge... Jammer genoeg gaat dat pas Juni zijn volgens de laatste berichten.

Of denken jullie dat het niet zo uit maakt? Gaat worden gebruikt als vervanger van men desktop voor dagelijks gebruik en HD video editing...

PS: Heeft echt iedereen problemen met de USB3 poorten of zijn dit enkelingen?

[afbeelding]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb totaal geen problemen meer met de USB3 poorten. Alles op mijn XPS werkt naar behoren. De fan draait alleen als ie het warm heeft, niet spontaan, ik heb geen krasjes erop en heb mijn bestelling helaas volgens factuur gekregen... = zonder 2x ssd, maarja... nu heb ik er een OCZ Agility 3 in geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik heb eigenlijk ook pas 1x gehad dat de USB3 poort ermee stopte. Verder ligt er dagelijks een telefoon aan. Want bij mij zijn dat de enige poorten waar in stand by stroom op blijft staan. Dat gaat al maanden goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
REDFISH schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:36:
Ik heb eigenlijk ook pas 1x gehad dat de USB3 poort ermee stopte. Verder ligt er dagelijks een telefoon aan. Want bij mij zijn dat de enige poorten waar in stand by stroom op blijft staan. Dat gaat al maanden goed.
Stroom in standby? Ook handig om te weten!

Hebben jullie er ook geen last van dat als je er een externe hdd op aansluit dat de laptop dan niet opstart? (en dat je dan eerst die externe hdd af moet koppelen, dan uit en aan doen en dan later er weer aan koppelen?) Dit is namelijk best vervelend aangezien ik maar 1 USB 3.0 externe hdd heb en die er dus eigenlijk constant aan wil hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar had ik vroeger ook altijd met verschillende PC's last van. De schijf afkoppelen is mijn advies. Maar misschien kan je het verhelpen door de USB een paar trapjes lager te zetten in de bootvolgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
gabn88 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:49:
[...]

Stroom in standby? Ook handig om te weten!
Dat is de eSata poort toch? Daarmee kan je zelfs je telefoon of dergelijke opladen vanaf je accu wanneer de laptop UIT staat.
Hebben jullie er ook geen last van dat als je er een externe hdd op aansluit dat de laptop dan niet opstart? (en dat je dan eerst die externe hdd af moet koppelen, dan uit en aan doen en dan later er weer aan koppelen?) Dit is namelijk best vervelend aangezien ik maar 1 USB 3.0 externe hdd heb en die er dus eigenlijk constant aan wil hebben..
Ligt dat niet aan de boot-volgorde die je in je bios aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:41
pvr schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:20:
Ik zou hem bij V&A kopen:

http://tweakers.net/aanbo...-xps-l702-aangeboden.html

Ik heb geen last van de USB 3.0 poorttjes ;)

[...]
Helaas geen 2760, anders had ik er nog eens goed over na kunnen denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er bepaalde specifieke redenen waarom je de 2760QM wilt?

http://ark.intel.com/compare/53474,53469

Alleen voor het extra RAM en VT-d is dat interessant. Overigens is VT-d niet heel erg nuttig in een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Ik ben van plan vrij zware simulaties te gaan draaien, en het prijs/prestatieverschil met een 2760 t.o.v. 2670 is het mij wel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
TomWinkelmolen schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:18:
Ik ben van plan vrij zware simulaties te gaan draaien, en het prijs/prestatieverschil met een 2760 t.o.v. 2670 is het mij wel waard
Kijk en vergelijk: http://www.notebookcheck....wprime_1024=1&wprime_32=1

Persoonlijk zou ik het er niet voor over hebben (de Intel Core i7 2760QM ook nog eens warmer wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgenmiddag komt dezelfde monteur langs om alsnog het 3D "plaatje" te vervangen. (ik meen dat de hele omlijsting vervangen moet worden omdat het geïntegreerd is). Adapter wordt morgen als het goed is geleverd, maar gelukkig heb ik voor morgen als de monteur komt de adapter van een vriend kunnen lenen. Het zou toch wat zijn als de monteur komt en mijn notebook niet is opgeladen, haha.

Het klopt inderdaad dat de monteurs niet van Dell zijn, maar voor Dell werken. Ik wist dat tot vandaag niet.

Ben benieuwd morgen! Wel fijn dat ik gewoon 's ochtends naar school kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54
Wellicht dat iemand mij kan helpen?

Situatie:
- Dell XPS 17 notebook met i7-2670qm processor en 16gb geheugen
- primaire harde schijf: Samsung 830 ssd 512gb
- secundaire harde schijf: seagate 750gb 7200rpm
- sata 3 poorten, ahci ingeschakeld in bios

Ik heb Windows 7 oem home edition geïnstalleerd op de ssd. Van beide schijven eerst alle partities weggegooid en op de ssd een nieuwe partitie aangemaakt. Installatie duurde zeer voor mijn gevoel, kopiëren bestanden (tweede vinkje in setup) duurde 40 minuten.

Het lezen van de ssd schijf is in orde volgens mij (490mb sequentieel), maar het schrijven gaat superlangzaam. Volgens AS SSD is schrijfsnelheid bij sequentieel 80mb, bij 4K schrijven kom ik niet boven de 2mb uit! Daarna de test gestopt. Heb voor de ssd schijf vooraf indexatie van de c-schijf uitgezet.

Weet iemand wat hier fout gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door TweakersOnly op 14-03-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Crossposten is niet zo netjes. In dat andere topic kunnen ze je vast prima helpen denk ik.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woozle
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-09-2023
Zijn de fan- en de USB-problemen storend genoeg om de laptop niet aan te kopen? Ik sta op het punt om een nieuwe laptop aan te kopen en mijn oog was op de XPS17 gevallen. Deze verhalen houden mij een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net is de monteur langs geweest en het is gemaakt. De monteurs zijn trouwens van KPN.
woozle schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:40:
Zijn de fan- en de USB-problemen storend genoeg om de laptop niet aan te kopen? Ik sta op het punt om een nieuwe laptop aan te kopen en mijn oog was op de XPS17 gevallen. Deze verhalen houden mij een beetje tegen.
Ik vind het een topnotebook, dus mij stoort het niet heel erg. De USB problemen (als je die zou hebben) kunnen soms verholpen worden door een andere bios. Of de fan je irriteert ligt meer aan jezelf. Als je bijvoorbeeld vaak muziek aan hebt staan valt je het eigenlijk niet eens zo erg op. De problemen met de fan zijn nou eenmaal bekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Elke laptop heeft zijn voor en nadelen.
USB probs heb ik niet, en de fan, vindt ik persoonlijk.
Ik zelf stoor me niet aan de fan ;)
woozle schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:40:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Vandaag mijn bestelling geplaatst met

http://configure.euro.del...nlepp1&model_id=xps-l702x

Als basissysteem. Daarbij heb ik enkel de wifi kaart geupgrade naar een 6230 + een recoveryschijfje. 830 euro vind ik zeker geen slechte prijs voor een laptop als deze (hopen dat de shopkorting heeft gewerkt).

Ik ben momenteel nog aan het overleggen met dell voor een backlit keyboard. Zodra de laptop binnen is zet ik er nog een crucial m4 in, en wanneer het nodig blijkt te zijn 8 gb ram.

Op aanraden en nog eens nadenken toch maar voor de 2670QM gegaan. Deze laptop is namelijk slechts een tussenoplossing tot ik geld heb voor een eigen, daarna gaat deze naar mijn vader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik zie dat op de L702x site nu staat dat de HDMI poort 1.4 is. Dus 3d capable. Geldt dit voor alle (ook wat oudere) L702x-en? Ik zit namelijk over de Samsung 290D te denken om daar 3d Films op af te spelen.

@Hierboven: Goede upgrades hoor. Voor die paar tientjes zou ik die 8GB ook nemen.

[ Voor 17% gewijzigd door REDFISH op 14-03-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen de L701x meer dan een jaar geleden werd aangekondigd kwam dell met veel tamtam aanzetten met 'bring 3D to the big screen'. Dus ja, hij ondersteunt 3D. Zelfs met het 900p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:44
Ik heb inmiddels mijn XPS 17 helemaal naar smaak ingericht. Het is de standaard 3D versie van "de actie" maar ik heb zelf de netwerkkaart en schijven vervangen en geheugen bijgeplaatst. Ik heb een centrino 6230 gedaan voor de bluetooth, maar er kan dus ook gewoon een 6300 in heb ik gemerkt :)

Omdat ik merk dat toch niet iedereen even zeker is over het openmaken van de XPS 17 hierbij mijn bevindingen. Het is een makkelijke laptop qua service.

Het belangrijkste, de goede documentatie van Dell, inclusief foto's.
Hier: http://support.euro.dell..../xpsL702X/en/SM/index.htm

De wifi vervangen
Om de wifi te vervangen moet je onder het toetsenbord zijn, dat is een iets grotere operatie dan bij de gemiddelde laptop. Ik ga niet alle stappen van de service manual herhalen, maar wel de aandachtspunten

1) batterij er uit
2) achterklep open
3) optische speler er uit

Op dit punt kun je ook de HDD's en het geheugen gemakkelijk vervangen.

4) de palmrest er af
Hier wordt het een beetje tricky. Als je bovenstaande hebt gedaan zie je in het optical gat een zwart lipje waar je op kunt drukken, met enige weerstand. Hiermee druk je de palm rest naar boven. Er zitten nog wat meer lipjes, maar deze kun je niet missen door even te kijken. Doe dit dus eerst.
Vervolgens moet je met veel beleid de dunne palmrest in zijn geheel er af halen. Met je vingers is dit geen pretje en met je nagels kun je het te fragiele zilveren randje beschadigen. Doe het dus met een flexibel pasje, zoals een bonuspas (vrij zacht.) Met een bonuspas had ik binnen 10 seconden de palmrest er af.

De palmrest kun je losmaken zoals in de manual, maar kantel hem gewoon lekker naar voren. Het toetsenbord kun je er nu zo uittillen, en je bent er.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/25rcbyp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/34hbeo6.jpg

Het wifi punt van een L702x heeft 3 antenne aansluitingen! Jeej, hier kan een intel 6300 in, het grijze kabeltje ligt mooi verstopt te zijn maar aanwezig is hij!

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/24djyio.jpg

Oud vs nieuw:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/10olnjb.jpg

Op de terugweg de schijven vervangen. In deze dell zat een samsung :P

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2n3g42.jpg

Tja, wat nou jammer is... De verkoper is een klein beetje vergeten dat ik misschien ook nog de schroefjes van de lege bay wilde hebben..
Nouja, thank god voor plakband.. De WD 750GB in de 2e bay mocht de schroefjes hebben van mijn SSD..

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/fm5fnl.jpg

Anyway. Ik kwam er achter dat ik ook nog een berg schroefjes in mijn XPS M1530 mis. En dat moet gefixed voor verkoop. Heeft iemand een idee hoe je aan die mooie M2x3 schroefjes komt die zoveel in laptops worden gebruikt? Laat staan aan harddisk schroefjes.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga bij de lokale computerzaak langs, die gasten hebben ongetwijfeld bergen met schroefjes liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Nou, in de 3 jaar dat ik bij de Mycom werkte (en daar ook veel laptops uit elkaar haalde) heb ik altijd hetzelfde probleem gehad... Schroefjes voor laptops, ik wist toen al niet waar ik ze vandaan moest halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:00:
Nou, in de 3 jaar dat ik bij de Mycom werkte (en daar ook veel laptops uit elkaar haalde) heb ik altijd hetzelfde probleem gehad... Schroefjes voor laptops, ik wist toen al niet waar ik ze vandaan moest halen.
Klinkt misschien dom, maar naar de technische afdeling van Dell bellen? Dan sturen ze het vast wel naar je op. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Bij ons in het dorp zit een boutjes en schroefjes winkel.
Die heeft ze in alle soorten en maten, dus ga ervan uit, dat er meerdere winkels zijn met deze schroefjes.

Ik denk in een PC winkel, vindt je niet zo snel deze schroefjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Is die andere aansluiting een msata of een mini pci-e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
guapper schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:27:
[...]

Dat is de eSata poort toch? Daarmee kan je zelfs je telefoon of dergelijke opladen vanaf je accu wanneer de laptop UIT staat.

[...]

Ligt dat niet aan de boot-volgorde die je in je bios aangeeft?
Uiteraard de SSD bovenaan staan in de boot volgorde in de bios... daarom is het ook zo raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVS74
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Mijn nieuwe XPS (zo een met ssd's) vertoont een vreemd probleem. Bij opstarten werkt het touchpad nogal 'sluggish' - alsof er een vertraging in de refreshrate zit. Als ik een extra muis aansluit kent deze dat probleem niet. Ook het toetsenbord vertoont dan issues - sommige aanslagen worden in het geheel niet geregistreerd. Een of een paar keer rebooten/uit- en aanzetten verhelpt het probleem, maar het is wel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Zijn er mensen hier die een backlit keyboard hebben kunnen bestellen, en zo ja, waar en hoe duur?

Dell weigert mij een los keyboard te verkopen. Het enige wat ze me kunnen bieden is een monteur aan huis die het keyboard komt replacen voor 90 euro. Veel geld voor een toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
TomWinkelmolen schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:38:
Zijn er mensen hier die een backlit keyboard hebben kunnen bestellen, en zo ja, waar en hoe duur?

Dell weigert mij een los keyboard te verkopen. Het enige wat ze me kunnen bieden is een monteur aan huis die het keyboard komt replacen voor 90 euro. Veel geld voor een toetsenbord.
In dit topic staat en bepaald e-mail adres ongeveer 10 keer. Zoek eens op backlit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Ah! Thanks! Nu maar hopen dat zij me WEL willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerLeonov
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42
TomWinkelmolen schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:38:

Zoals ik een paar posts geleden al meldde: ik heb hem via een medewerker direct bij mijn config besteld. Dat kostte me 40 euries extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Dat was in eerste instantie ook mijn bedoeling, ware het niet dat de betreffende dell medewerker tot 2 maal toe een offerte van een fout (compleet ander) systeem toegestuurd heeft, en daarna niets meer van zich heeft laten horen. Ik heb toen besloten om maar gewoon te bestellen zonder backlit keyboard en deze achteraf zelf in te bouwen.

Ik heb nu al met verschillende mensen gesproken en geprobeerd om dit achteraf nog op te lossen, maar tot nu toe is de conclusie dat dit niet mogelijk is, of ik moet 90 euro betalen voor een monteur die deze in komt bouwen.

Ik ben nu nog in afwachting op een mailtje via het adres wat hier circuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
TomWinkelmolen schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:57:
[...]
Ik ben nu nog in afwachting op een mailtje via het adres wat hier circuleert.
Tja, die zal wel verrast opkijken van zijn uitpuilende mailbox waarin telkens om hetzelfde keyboard gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom upgrade bijna iedereen de wireless kaart?

Ik heb gewoon de wireless + bluetooth kaart gepakt. Is deze niet goed dat jullie die meteen vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:38:
Waarom upgrade bijna iedereen de wireless kaart?

Ik heb gewoon de wireless + bluetooth kaart gepakt. Is deze niet goed dat jullie die meteen vervangen?
Waarschijnlijk omdat mensen de Dell met 2X SSD overgekocht hebben of blind besteld hebben (met 1100, zonder bluetooth)..

Ik heb hem in elk geval zo overgenomen van een tweaker, als ik zelf een laptop had besteld had ik natuurlijk meteen de 6230 er in laten zetten, die ik nu ook heb ingebouwd.

[ Voor 21% gewijzigd door Makkelijk op 15-03-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:32

Wirehub

Blaat

iemand de nieuwe bios versie al geprobeert ?

Dell Dell XPS L702X System BIOS
Releasedatum: 15-3-2012
Versie: X56

Probleemoplossingen en verbeteringen
1.To fix lid function failed in DOS.
2.Modify fan max speed value to fix WBDD tool fan.exe test failed if system in high temperature
3.Added LED test interface for factory.
4.Sync solution from Queen for IFIR fan noise issue

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op notebookreview zijn er een paar positieve ervaringen, gewoon proberen lijkt mij. Desnoods flash je hem terug. Dat kan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:57:
Op notebookreview zijn er een paar positieve ervaringen, gewoon proberen lijkt mij. Desnoods flash je hem terug. Dat kan volgens mij.
inmiddels geflashed , ook al heb ik geen problemen

(als de file niet download op de website, probeer deze dan ftp.dell.com/FOLDER00318135M/1/L702XA17.exe)

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri
  • Laatst online: 08-09 21:36

Massri

Vraag gerust!

Bedankt dat je het even meld. 'Altijd' leuk zo'n bios update.

Ps. offtopic: Kan ik Tweakers.net gebruiken in Tapatalk voor de iPhone, zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Heeft de videokaart een knopje oid om van digitaal DVI naar analoog DVI te schakelen??

Ik heb via DP -> VGA adapter een scherm eraan hangen welke prima wordt herkend door windows, maar totaal geen beeld geeft. Ik heb nog 3 andere schermen geprobeerd en verschillende connectors (DP -> DVI -> VGA), andere kabels maar ik krijg er geen beeld uit. DP -> DVI werkt prima verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 15:06
hoi mensen,

Even een vraagje; mijn laptop is onderweg, momenteel is hij nog in shanghai ;)

Zodra hij binnenkomt hang ik er een ssd schijf bij, een clean install dus. Staat er ergens een lijstje waarop staat welke dingen/drivers/utilities ik op welke volgorde terug moet installeren?

Las al iets over usb drivers oid in dit topic?

Hoop op een reactie :)

Thanks alvast

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HertogJack schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:35:
hoi mensen,

Zodra hij binnenkomt hang ik er een ssd schijf bij, een clean install dus. Staat er ergens een lijstje waarop staat welke dingen/drivers/utilities ik op welke volgorde terug moet installeren?

Thanks alvast
Bij de notebook wordt een cd-rom bijgeleverd waar drivers op staan. Daarnaast kan je ze ook gewoon van de Dell site afhalen. Mij is niet bekend of er ergens gegeven staat in welke volgorde dat moet. (weet ook niet of dat bijster veel uitmaakt) Sowieso zou ik eerst de drivers installeren voordat je programma's gaat installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

hoi mensen,

Thanks alvast
deze link helpt i.i.g kwa volgorde , alleen moet je dan wel de nieuwere drivers versies downloaden, niet deze versies
http://forum.notebookrevi...-l702x-clean-install.html
(permalink 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Na een paar jaartjes moet je nou toch wel weten, hoe je een systeem moet installen :P

Greetzzz Paul
hoi mensen,

Thanks alvast

[ Voor 48% gewijzigd door pvr op 16-03-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik moest net mijn geherinstalleerde windows telefonisch activeren. Waarschijnlijk omdat ik mijn wifi kaart heb vervangen en geheugen heb bijgeplaatst.

Er zijn overigens weer nieuwe nvidia drivers uit en ze doen het goed op de laptop. Ik heb mijn GT555m inmiddels ook overgeklokt. Zonder iets met voltage te doen draait hij nu stabiel op 660/920 (ipv 590/900) en ik heb de grens nog niet bereikt. Temperatuur steeg van 590 naar 620 van 65 naar 71 graden maar de rest van de verhoging had geen meetbare invloed. Voltage ga ik niks aan doen, dat vind ik te riskant voor de levensduur van de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Ik moest die geherinstalleerde windows ook gisteren heractiveren. Heb gewoon de productcode nogmaals ingevoerd en hij staat weer op geactiveerd. Ik had overigens toen nog niets vervangen.

Daarna, gisterenmiddag is door een monteur van Getronics, het usb gedeelte vervangen ( dochterboard?). Hij heeft voor mij geljik het wifi-kaartje vervangen naar een 6230 en een backlit toetstenbord geplaatst.

Tot op heden doen de usb-2 poorten het meteen met opstarten. De USB-3 poorten nog niet getest direct na het opstarten. Doen het wel als ik na een paar minuten een usb-2 stick in de usb-3 poorten plaats.

Nu nog op zoek naar een geschikte 750 gb HDD schijfje, wat zijn die dingen moeilijk te krijgen ;( . Geen fysieke zaak bij mij in de buurt die hem vooraard heeft.

EDIT:
helaas toch nog problems met de poorten 2.0 en 3.0 , gaan dus weer pas na een kleine minuut in werking. Wordt maandag weer bellen. Raar dat zoiets niet gelijk gebeurt, als dat onderdeel net is vervangen.

Doen de poorten het na die minuut wachten dan heb ik ook totaal geen problems meer.

[ Voor 16% gewijzigd door rambocus op 17-03-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
rambocus schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 09:39:
Nu nog op zoek naar een geschikte 750 gb HDD schijfje, wat zijn die dingen moeilijk te krijgen ;( . Geen fysieke zaak bij mij in de buurt die hem vooraard heeft.
Gewoon online bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Weet iemand waarom de A17 BIOS als X56 op de site staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:40:

inleiding

dit is het XPS 17 ervaringen topic, heb je een vraag, mededeling, ervaring, kritiek of probleem met deze laptop: dit is het topic waar je moet zijn.

versies

L701x ( 1e generatie )
L702x ( 2e generatie )

reviews

L702x
http://forum.notebookrevi...-xps-17-l702x-thread.html

L701x
http://www.expertreviews.co.uk/laptops/1281421/dell-xps-17
http://compreviews.about.com/od/PC-Gaming/fr/Dell-XPS-17.htm

vraag & andwoord

:? wat is het verschil tussen de eerste en de tweede generatie XPS 17
De tweede generatie XPS komt standaard met de nieuwe Sandy Bridge processoren en kan uitgerust worden met een 3D compatibele videokaart. Hij is uit te breiden naar een 3D Full HD scherm

:? wat is het verschil tussen de eerste generatie videokaart en de tweede op de 3D compatibiliteit na
niks, zijn even snel, de nieuwen kunnen echter 3D compatabiliteit hebben.

:? wat is precies het verschil tussen de GT550M en de GT555M
de GT550M presteert on par met de HD5730.
De GT555M met de HD5850, maar is 5% beter ongeveer.
Daarnaast komt de ene met 1GB geheugen en de ander met 3GB.

:? wat is nvidia optimus
optimus is een technologie om de (nvidia) grafische kaart uit te schakelen om stroom te besparen, deze feature is enkel aanwezig op platformen met een intergrated grafische kaart (lees: alles behalve de clarksdale lijn (i7 7xxQm en hoger))
Update: Inmiddels hebben de huidige i7 Sandy Bridge processoren ook Optimus.

:? Hoeveel ram sloten?
900P scherm = 2 ram sloten
1080P scherm = 2 ram sloten

:? Hoeveel HD sloten?
2 ^)

:? hoe kom ik bij de verborgen configs?
ga naar de configuratiepagina van een model, je ziet dan in de URL de string: N00XL502
vervang deze string door een andere, zoals N00XL702, of ...3
dan zijn er ook nog de epp-versies, deze hebben wat extra korting, deze bereik je door -epp achter de string te plakken: N00XL702epp

:? ik wil mijn toetsenbord/cpu/hdd upgraden, hoe?
http://support.euro.dell....ems/xpsL702X/en/index.htm

:? 9 cel batterij, hoe ziet dat eruit?
Zie foto's sectie, hier beneden.
Runtime met de extended batterij is +60%, gewicht is ongeveer 150 tot 200 gram extra.

:? hij is ZO lelijk, ik koop wel iets wat wit is.
YouTube: Kanaal van ozingerzman8
vind je hem nu nog steeds lelijk?

:? Ik heb problemen met het geluid zoals haperingen en dergelijke. Ook de muis hapert af en toe. Hoe kan dit en hoe los ik dit op?
Dit heeft te maken met de DPC Latency (zie Wikipedia) van de Wifi-kaart en andere real-time hardware zoals de geluidskaart en de muis. De hardware conflicteert met elkaar doordat de Wifi-kaart teveel real-time 'ruimte' in beslag neemt. En dit heeft weer te maken met de standaard geinstalleerde McAfee-firewall die alle netwerkverkeer scant. De 'oplossing' is het verwijderen van de McAfee software. Dell heeft er op dit moment geen oplossing voor.

:? Daarnaast komen er problemen met de USB 3.0 poorten voor, zoals:
USB3.0 poorten houden het na een grote datastroom voor gezien waardoor bijvoorbeeld een muis het heel lang volhoudt maar waardoor een externe HD of USB-stick binnen paar minuten niet meer werkt op de USB3.0 poorten. Ik heb verschillende drivers geprobeerd met wisselende resultaten maar altijd met als eindconclusie: de poorten stoppen met werken.
Het touchpad werkt haperig of niet. Klikken worden aangezien voor een beweging van de vinger over het touchpad. De cursor beweegt 800px over het scherm terwijl ik de vinger een paar mm verplaats. Kortom: niet goed.
Hier is nog geen oplossing voor.

:? Ook zorgt McAfee soms voor problemen. Als het mogelijk is, gelieve dit programma te vermijden.

:? ik wil hem hebbuhhh, nu, waarneer komt-ie???
Dell levertijden topic

bestellen

op dell.nl
het is een goed idee om, alvorens te bestellen, alle configs eens door te kijken, vaak zit er een config tussen met korting op bepaalde handige dingen (zoals: 4 jaar garantie voor < €100).
dan heb je ook nog de kortingsbonnen, deze zijn te verkrijgen via de nieuwsbrief van dell, of Dell Waardebonnen Topic, deze zijn bijna altijd 5%

Foto's L701x

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Foto's L702x

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Filmpjes

Meerdere filmpjes:

L701x

L702x
YouTube: DELL XPS 17 L702X Startvorgang mit HDD
YouTube: XPS 17 L702x Lautstärke
Allereerst dank voor de uitgebreide review en details!
Toch zou ik'm niet aanschaffen te meer ik al voldoende notebooks ter beschikking heb en ik hem
eigenlijk een bakbeest vind en dat in een tijd waar alles zo slim en minimalistisch mogelijk moet zijn :)
( iPad,MBA stijl)

Eigenlijk verwijs ik naar je eigen quote:
hjj is ZO lelijk, ik koop wel iets wat wit is.
vind je hem nu nog steeds lelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die quote komt van mij :P

Mooi is-ie niet nee, maar het design komt op bewegende beelden een stuk beter uit de verf, lelijk is ook weer het andere uiterste. Die zilveren inspirons van jaren terug, die zijn pas lelijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Ik zou het zelf niet lelijk willen noemen. Apart is het zeker wel. Je houd er van of niet.
Ik heb mijn keuze gemaakt op basis van bouwkwaliteit, specs en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Hier hetzelfde, de specs hebben mij ertoe doen beslissen om de XPS17 te kopen. Maar op zich vind ik het apparaat er niet verkeerd uitzien, vooral met dat geborstelde blank aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:10:
[...]
Allereerst dank voor de uitgebreide review en details!
Toch zou ik'm niet aanschaffen te meer ik al voldoende notebooks ter beschikking heb en ik hem
eigenlijk een bakbeest vind en dat in een tijd waar alles zo slim en minimalistisch mogelijk moet zijn :)
( iPad,MBA stijl)
Een S.M.A.R.T. met een vrachtwagen vergelijken, echt?
Een ipad is een telefoon waar je niet mee kan bellen, hardly vergelijkings materiaal t.o.v. een game laptop niet?
Dat je hem niet nodig hebt a'la maar de vergelijking gaat mank op alle fronten.

Hij is niet zo slick als een macbook air, maar die kun je ook niet met elkaar vergelijken qua specs.
Indertijd kwam elke nieuwe MBP/air met een minimale graka, ze zien er wel mooier uit maar 100% meer betalen voor de vorm terwijl je veel minder prestatie krijgt (die ik en de mensen die deze laptop interessant vinden nodig heb) gaat voor mij/ons blijkbaar niet op.

Het is idd een bakbeest, maar ze moeten toch ergens de harde waren instoppen niet?
Het is iig niet de lelijkste laptop, persoonlijk vindt ik hem bonkiger dan mijn studio 17 maar het alu maakt een hoop goed.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 16:57
Ik heb gister een bestelling geplaatst voor een XPS 17, namelijk die van de EPP site, waarbij ik de dvd brander laat vervangen voor een blu-ray/dvd combi en de netwerkkaart voor de 6230 laat vervangen.
Mijn eisen voor een laptop of eigenlijk desktop vervanger waren een full hd scherm, hdmi aansluiting, blu-ray speler, minimaal 320 GB hard disk & dual band wifi.
En als de prijzen het toelieten een full keyboard, 17 inch scherm en mogelijkheid tot een 2e hdd/ssd.
Nadat ik alle opties had bekeken was de keuze voor mij een xps 15 of deze xps 17 met de extra opties.

Mijn huidige laptop is helaas defect en ik zat nog even te twijfelen of ik wilde wachten op de opvolger, maar aangezien er nog geen data bekend is wanneer de chips komen, is er natuurlijk ook geen data bekend over de opvolger, tel daar ook nog 1 a 2 maanden levertijd bij op en we zitten dan minimaal op juni voordat ze geleverd kunnen worden.

Nu dus even een maandje doorbijten en hopen dat dit sneller wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Ik heb die EPP afgelopen week ook besteld, en ook een dikke maand levertijd :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 16:57
Ik vermoed dat Dell even in leveringsproblemen zit vanwege de fout die ze laatst hebben gemaakt met de xps 17 en 2 ssd's voor weinig. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Ik hoop gewoon stiekem dat het toch eerder wordt dan aangegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De levertijd is altijd een indicatie, daar moet je niet op letten.
Pagina: 1 ... 11 ... 28 Laatste