Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:59
rambocus schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:21:
Merkte net wat problemen met mijn usb-poorten.

Als ik de laptop opstart dan reageert de muis ( logitech met een usb-ontvanger) meteen. Als ik na bv een installatie de laptop opnieuw moet opstarten, dan doen de poorten het pas na de nodige tijd 30 a 45 seconden. ( ook gechecked met een usb-stick)

Heb helpdesk gebeld die mij vroegen wat de bios versie was. Dit is A16. Dat zou vreemd zijn daar dit de versie zou zijn die de problemen met de poorten zou hebben verholpen.

Ik zou het kunnen oplossen ( heb gezegd dat ik dit zelf zou gaan doen) door een schone installatie te doen van windows, dan eerst de usb-host installeren ( de laatste die op de Dell-site staat) en daarna de bios naar A16 moet brengen.

Dan de rest van de drivers installeren met de driver-cd

Stom dat ik het niet gevraagd heb maar de bios staat toch al op A16, gaat die bij een schone instal terug naar een vorige versie?
Heb jij deze driver versie: 2.1.28.0 en firmware versie: 4015., want ik heb nergens geen last van. :)

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:54
pinokkia schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:06:
[...]

Heb jij deze driver versie: 2.1.28.0 en firmware versie: 4015., want ik heb nergens geen last van. :)
Zit nu even op andere pc, maar ik heb ook een check gedaan met die software van Dell en na het hebbeng emaakt van een herstelpunt alle zaken geupdate die Dell aangaf op hun site.

Het is normaal ook niet eerug want zo vaak hoef ik de laptop niet opnieuw op te starten.

Aan de andere kant is het gelijk een goede reden om een schone instal te doen, heeft normaal ook zijn voordelen.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Stel je krijgt over 9 maanden schade, zet je toch je oude Keyboard erin ;)
XXlerator schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:14:
[...]

/update: via het genoemde e-mailadres contact gezocht met Dell en nu een backlit keyboard besteld. Specifiek gevraagd of de garantie volledig vervalt en bevestiging gekregen dat dat niet zo is. Wel wordt geregistreerd dat er een backlit keyboard wordt toegezonden en dat als er schade ontstaat ten gevolge van het zelf inbouwen dat dit eigen risico is. Dat is uiteraard logisch. Ik vraag me nog steeds af hoe dit zit ingeval van een bewijskwestie in relatie tot je garantie (stel ik krijg over 9 mnd schade, dan lijkt me logisch dat dit niet samenhangt met het zelf inbouwen maar bewijzen kun je het niet), maar dat is denk ik mijn beroepsdeformatie. Keyboard is er binnen 2-3 dgn als het goed is, dus ik ben benieuwd.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
rambocus schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:24:
[...]

Zit nu even op andere pc, maar ik heb ook een check gedaan met die software van Dell en na het hebbeng emaakt van een herstelpunt alle zaken geupdate die Dell aangaf op hun site.

Het is normaal ook niet eerug want zo vaak hoef ik de laptop niet opnieuw op te starten.

Aan de andere kant is het gelijk een goede reden om een schone instal te doen, heeft normaal ook zijn voordelen.
De driver van de Dell site is 2.1.27.0 Dus een oude driver!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
De grootste problemen van de Dell XPS 17 serie zijn dus:
  • USB 3.0, blijkbaar op te lossen met: BIOS A16 en Driver 2.1.28.0 Firmware versie: 4015
  • De CPU en GPU fan, op te lossen door?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
pinokkia schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:38:
[...]

De driver van de Dell site is 2.1.27.0 Dus een oude driver!!
heb jij een link naar die nieuwe driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even terug te komen op de fan, ik weet nog steeds niet wat ik daarmee aan moet. Met mijn exemplaar van de 'blunder' was de fan echt waardeloos, al ben ik daar nogal kritisch op. Ik had verder wat mensen gesproken via DM, en geen van hem melde iets over de fan.

En bij de blunder van dell laatst zijn er zeker 40 tweakers verblijd met een XPS 17, daarvan heb ik, buiten mijzelf, werkelijk niemand een kwaad woord horen spreken over de fan. Dat was werkelijk het eerste wat mij opviel toen ik hem aanzette.

Ik zou denken dat het te maken heeft met een stuk software, maar verder? Ik heb geen idee, de mensen op notebookreview lijken een vergelijkbare conclusie te hebben getrokken.

En over het USB 3.0 probleem, ik dacht dat daar een redelijke workaround voor bestond, ik weet niet meer wie dat precies was, in ieder geval iemand met een donkere avatar: jumpman of PCR. Als je contact opneemt met dell vervangen ze het moederboard, ik raad aan te wachten tot ivy bridge, wellicht krijg je dan de nieuwe revisie met 7x serie chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
rambocus schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:45:
[...]

heb jij een link naar die nieuwe driver?
Helaas heb ik die niet, omdat ik een progamma heb gekregen die alle update in mijn laptop zelf doet. Ik hoef alleen van het progamma de scantoets indrukken. Dan scant dat progamma naar alle laatste drivers en dan hoef ik daarna alleen op downloaden en installeren te drukken. (super progamma voor noob als ik :+ )

Toch heb ik een vraag aan alle tweakers.
Mijn 3 maanden xps 17 (zonder die 2 SSD. Maar 750GB hardeschijf en 2GB geheugen minder) wordt lang niet zo warm als mijn nieuwe xps 17 met 2 SSD er in. Nou is mijn vraag: Hebben meer mensen daar last van dat hun xps 17 met de 2 x 512GB SSD zo warm wordt? Dit valt me nu pas op, omdat mijn zoon als ik evenlang nu de laptop aan hebben staan.

[ Voor 28% gewijzigd door pinokkia op 08-03-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beiden met 3D scherm? De variant met 3D wordt wel warmer, omdat je optimus mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:23
is er iets bekent over problemen met een dell xps17's netwerkkaart? wanneer ik op school een disconnect krijgt loop het hele systeem vast. drivers up to date. zijn hier mensen met gelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:32:
Beiden met 3D scherm? De variant met 3D wordt wel warmer, omdat je optimus mist.
Beide laptops zijn identiek dus. Alleen degene (die xps 17 met 2SSD voor weinig) is toch een stuk warmer dan mijn "oude xps 17" van 7-12-2011. Zou het misschien komen omdat er 2 SSD er in zit.

Ter info
Xps 17 van 7-12-2011 heeft 1 x 128GB samsung SSD en 750GB Seagate hardeschijf en 6GB geheugen => heeft een temperatuur van hooguit 55 graden (moederboord)

Xps 17 van 29-2-2012 heeft 2 x 512GB samsung SSD en 8GB geheugen => heeft een temperatuur tussen 70 en 80 graden (moederboord)

Is dit normaal dat de temperaturen zo hoog zijn van de xps 17 met 2 x 512GB SSD? (volgens AIDA64 Extreme Edition)

[ Voor 35% gewijzigd door pinokkia op 08-03-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhny
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik zie iedereen hier zeggen weer over die USB problemen en dat dat zou opgelost zijn met de nieuwe bios te flashen... Maar nu heb ik nog altijd bios A08 er opstaan. En raar maar waar geen USB problemen. Zou ik nu mijn bios flashe na A16?? Zijn er verschillen tussen de oudere en de nieuwere? Wil toch eerst zeker zijn voor dat ik dit ga doen want nu werke de USB poorten teminste zoals het hoort. En kan het kwaad als ge een dual boot hebt? of verdwijnt die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Nou heeft die turbo boost ook eens kuren :(. Gaat iedere keer 0 naar 2.90 Ghz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelreno
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 11:42
Ik heb ´problemen´ met de fan op mijn XPS 17.
Ik heb de versie met twee SSD´s.
De fan is luidruchtig en slaat elke keer aan dan dan weer af.
Als hij continue op een rustig tempo zijn draaien werkt het volgens mij veel rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
pinokkia schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:50:
Nou heeft die turbo boost ook eens kuren :(. Gaat iedere keer 0 naar 2.90 Ghz :(
hij schaalt zichzelf hoe dit nodig is. en "0" is 2 Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Axelreno schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:16:
Ik heb ´problemen´ met de fan op mijn XPS 17.
Ik heb de versie met twee SSD´s.
De fan is luidruchtig en slaat elke keer aan dan dan weer af.
Als hij continue op een rustig tempo zijn draaien werkt het volgens mij veel rustiger.
dit hebben meerdere mensen, er word verteld dat een re-install van van windows kan helpen. ik denk gewoon dat je temperatuur standaard rond het triggerpoint van de fan zit, dus hij steeds aan uit gaat.

tl;dr? niets aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
[quote]pinokkia schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:17:
[...]

Helaas heb ik die niet, omdat ik een progamma heb gekregen die alle update in mijn laptop zelf doet. Ik hoef alleen van het progamma de scantoets indrukken. Dan scant dat progamma naar alle laatste drivers en dan hoef ik daarna alleen op downloaden en installeren te drukken. (super progamma voor noob als ik :+ )
]

heb hem geupdate naar de laatste versie 2.1.28.0 heeft niet mogen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Twijfel nog steeds de Dell XPS 17 te houden, echter het 'fan probleem' maakt me gek. Hier een heel topic over het 'fan probleem': http://forum.notebookrevi...17-l702x-fan-control.html.

Het lijkt toch met een 'clean install' op te lossen, of met een driver.

Zijn er hier mensen die een 'clean install' hebben gedaan en waar het 'fan probleem' verdwenen is?

Als de fan niet aan staat is het een verademing om wat op Internet surfen op de machine. Wat ook vreemd is: Tijdens de boot hoor je de fan helemaal niet, alleen in Windows zelf begint het probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 08-03-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik heb Windows 8 geïnstalleerd, dus heel relevant is de vergelijking niet. Helaas merk ik geen verschil wat betreft de fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen verschil, in vergelijking met wat? Ik heb je nog niet eerder iets horen zeggen over een fan, alleen fanboys :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Hé, jij gaat offtopic. Je moet als mod een voorbeeldfunctie geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16
Jumpman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:28:
Twijfel nog steeds de Dell XPS 17 te houden, echter het 'fan probleem' maakt me gek. Hier een heel topic over het 'fan probleem': http://forum.notebookrevi...17-l702x-fan-control.html.
[...]
Is het een optie om eens de koelpasta tussen cpu/gpu en de heatpipes te controleren/vervangen?

Of is dat een "been there, done that.."?

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 08-03-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:28:
Wat ook vreemd is: Tijdens de boot hoor je de fan helemaal niet, alleen in Windows zelf begint het probleem.
Goed punt. Is het een idee om in het BIOS of met een linux installatie het een en ander te testen?

Ik heb er geen, anders zou ik het uittesten. De fan van mn studio springt eens in de 15 a 20 min aan, en daar stoor ik me best veel aan.. Ik zou liever hebben dat hij gewoon een stuk heter zou worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 00:13:
[...]

Goed punt. Is het een idee om in het BIOS of met een linux installatie het een en ander te testen?

Ik heb er geen, anders zou ik het uittesten. De fan van mn studio springt eens in de 15 a 20 min aan, en daar stoor ik me best veel aan.. Ik zou liever hebben dat hij gewoon een stuk heter zou worden.
Probleem is dat ik heel weinig tijd heb (Dell XPS 17 is denk ik maar 6 uur aangeweest in bijna twee weken). Ik ga nog wel een herinstallatie met Windows 7 X64 Ultimate testen.

Wat ik wel vreemd vind is dat hier zoveel gebruikers van de Dell XPS 17 zijn en bijna niemand lijkt zich te storen aan de 'klapperende' fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Jumpman schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 07:58:
[...]

Probleem is dat ik heel weinig tijd heb (Dell XPS 17 is denk ik maar 6 uur aangeweest in bijna twee weken). Ik ga nog wel een herinstallatie met Windows 7 X64 Ultimate testen.

Wat ik wel vreemd vind is dat hier zoveel gebruikers van de Dell XPS 17 zijn en bijna niemand lijkt zich te storen aan de 'klapperende' fan.
Uiteraard merk ik het wel( bij mij gaat hij ongeveer ééns in de minuut aan en blaast dan ca 15 seconden, maar er zijn tweakers en tweakers. Ik kan een en ander redelijk volgen maar om het op te lossen :-( .

Moet straks toch nog even bellen ivm die usbpoorten vertraging ( gedeelte over dat bios) zal gelijk is eens vragen hoe of wat met die fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik ben benieuwd of ze het probleem erkennen en een goede workaround hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Jumpman schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:34:
Ik ben benieuwd of ze het probleem erkennen en een goede workaround hebben.
Leg net de telefoon neer. Ik kwam niet verder dan dat ik steeds het antwoord kreeg dat het een zware machine is vergeleken met bij voorbeeld een inspirion en dat hij goed gekoeld moet worden. Zij zouden meer telefoons krijgen over dit probleem en met "experts"hebben doorgesproken en het blijkt dus dat zij geen oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
rambocus schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:43:
[...]

Leg net de telefoon neer. Ik kwam niet verder dan dat ik steeds het antwoord kreeg dat het een zware machine is vergeleken met bij voorbeeld een inspirion en dat hij goed gekoeld moet worden. Zij zouden meer telefoons krijgen over dit probleem en met "experts"hebben doorgesproken en het blijkt dus dat zij geen oplossing hebben.
Volgens mij kunnen ze het oplossen door een BIOS te schrijven dat Optimus ondersteund. Echter zullen ze een dilemma hebben m.b.t. automatisch schakelen:

Nu is het: GT555M -> 3D Vision + Scherm 120Hz + 3D
Het zou moeten zijn: HD3000 -> GT555M -> 3D Vision + Scherm 120Hz + 3D

Er komt dus nogal wat bij kijken om dit goed te verwerken. Of het hardware technisch kan weet ik niet.

Ik weet zeker dat het systeem stil blijft bij gebruik van de HD3000, dat de fan dan aan gaat bij zware applicaties, games en 3D films begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 09:31
Ik had begrepen dat het 3D scherm het überhaupt niet doet met alleen de integrated graphics chip (HD3000) en dat daarom dus altijd de GPU (GT555M) gebruikt moet worden. En dientengevolge werkt Optimus dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Vaag. Ineens na een half jaar heb ik ook dat de USB3 poort uitgevallen is. Staat wel nog stroom op, maar apparaat wordt niet herkend. Het begon met melding: apparaat niet herkend. En daarna gebeurde er helemaal niks meer.

Reboot fixte het wel, maar ik hoop dat het niet erger wordt.

Van de Fan word ik soms ook echt gek. Gaat hij weer aan uit aan uit. Of gaat ie weer op 65% draaien als je gewoon aan het surfen bent. Kijk ik dan op Coretemp dan zit weer 1 core richting de 55-60 graden. Lijkt me toch ook iets met de schakelstate. Je ziet dan dat hij 16-17 watt aan het verstoken is, terwijl dit imo niet nodig zou zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door REDFISH op 09-03-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
REDFISH schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:15:

Van de Fan word ik soms ook echt gek. Gaat hij weer aan uit aan uit. Of gaat ie weer op 65% draaien als je gewoon aan het surfen bent. Kijk ik dan op Coretemp dan zit weer 1 core richting de 55-60 graden. Lijkt me toch ook iets met de schakelstate. Je ziet dan dat hij 16-17 watt aan het verstoken is, terwijl dit imo niet nodig zou zijn.
Hmm, underclocken en alle cores begrenzen op een lagere snelheid zorgt er dan misschien voor dat de fan niet 'klappert'. Maar ja, om het beest nu te temmen is ook al zowat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja dat slaat nergens op. Sowieso als ik stand energiebesparing gebruik zijn de prestaties dusdanig veel slechter dat het geen pretje meer is om de laptop te gebruiken (als je een SSD hebt merk je nauwelijks verschil met een HDD).

Wat mij betreft gewoon een slecht ontwerp. Vaak ook is de lucht gewoon koel die eruit komt, maar bijv als je video kijkt (en het is mij dan niet duidelijk of dat dan via de Nvidia of de Intel 3000HD gebeurt) dan slaat de fan bij mij ook vaker aan. Zelfs als de video op pauze staat.

Moet toch beter kunnen als 1 core een beetje doet en de Integrated graphics ook wat doet, dat het dan stil kan blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door REDFISH op 09-03-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunDaan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-03 12:35
rambocus schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:04:
[...]
Moet straks toch nog even bellen ivm die usbpoorten vertraging ( gedeelte over dat bios) zal gelijk is eens vragen hoe of wat met die fan.
Ben benieuwd wat er uit komt.
Zijn er hier mensen die een 'clean install' hebben gedaan en waar het 'fan probleem' verdwenen is?
Dat zou ik ook graag willen weten. Ik heb erg weinig zin om een clean install te doen, en er dan achter te komen dat het geen bal uitmaakt (sterker nog, wellicht krijg ik dan het USB 3.0 probleem er gratis bij; daar heb ik nu namelijk geen last van)

Kompjoeternurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier nog een interessante link m.b.t. het 'fan probleem': http://forum.notebookrevi...xps-fan-issue-solved.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo.
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2017
Herinstallatie van Windows zullen de USB 3 problemen niet oplossen aangezien ik Linux gebruik en er ook last van heb. Hier is zelfs al eens het moederbord en USB-kaart (?) vervangen zonder resultaat.

Ik kan iemand anders zijn fan niet horen natuurlijk, maar ook ik heb regelmatig dat hij aanslaat naar een redelijk hoge stand voor ongeveer 5 seconden, dan terugschakelt naar iets lager voor een tweetal seconden om zich dan terug uit te schakelen. Op momenten kan dit continue doorgaan (hoog -> middelmatig -> uit, cyclus van een 12-15 seconden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunDaan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-03 12:35
Zoals eerder aangegeven heb ik op dit moment geen USB problemen en dat wil ik graag zo houden, dus zodoende ben ik een beetje huiverig voor een clean install. Ik heb BIOS A14, durft iemand te zeggen of ik dan met een clean install USB problemen kan verwachten??

Ik heb die thread op notebookreview eens doorgespit en daaruit het volgende geconcludeerd:
- een clean install kan het probleem oplossen, maar niet gegarandeerd
- het uitschakelen van de nVidia kaart wil wel eens helpen
- door een dell tech de fan laten vervangen
Maar tot nu toe heb ik nog geen oplossing gezien die bij iedereen werkt.

Kompjoeternurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Heb een probleempje met men XPS 17. Soms geeft men scherm felle kleuren en zijn de icoontjes nogal wazig vooral als de screensaver actief is geweest. Als ik hiervan een screenshot neem en paste in paint is alles normaal??? Iemand dit al voorgehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Ik irriteer me ook aan de fan om de +-30 sec gaat ie aan.
Laat hem zachtjes draaien of laat de temp. wat hoger worden. Hopen dat dell met een oplossing komt.

Als ik me laptop uitzet komt er altijd heel even een melding dat hij een programma geforceerd moet sluiten.
Even in mijn logboek gespit en daar kwam deze zin naar boven:
- Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: SftService.

Dit behoord tot Dell DataSafe Local Backup. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik zit het fan probleem een paar dagen te volgen, en ik maak er persoonlijk zelf geen probleem van.
Misschien dat het ook komt, omdat mijn vorige systeem(desktop) OC was, en daar zaten 12 vinnen te draaien.
Als iemand bij ons in huis kwam, leek het net of je op schiphol stond :+

Maarja zoals ik al zeg, ik vindt het geen probleem dat i af en toe blaast.
Kan ik beter mijn vrouw de deur uitgooien, maak meer lawaai :+

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:57
Ik stoor me nu niet aan de fan, maar als ik in een stille ruimte zit is het wel vervelend... is het mogelijk om de fan gewoon totaal uit te schakelen (tijdelijk) door middel van een hack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Toniii schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:17:
Ik irriteer me ook aan de fan om de +-30 sec gaat ie aan.
Laat hem zachtjes draaien of laat de temp. wat hoger worden. Hopen dat dell met een oplossing komt.

Als ik me laptop uitzet komt er altijd heel even een melding dat hij een programma geforceerd moet sluiten.
Even in mijn logboek gespit en daar kwam deze zin naar boven:
- Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: SftService.

Dit behoord tot Dell DataSafe Local Backup. Hebben jullie dit ook?
Verwijderen van bovengenoemd programma heeft niets geholpen. Hij sluit nog steeds iets, maar is te snel om te zien wat hij geforceerd sluit. (ggrrr was ie nu maar iets langzamer :P ) Morgen ff verder knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rura.ter
  • Registratie: Januari 2011
Vraagje

We hebben een XPS 17 L 702 X. Deze wil ik via mijn hoofdtelefoon/digitale S/PDIF combi connector aansluiten op mijn versterker. De versterker beschikt zowel over diverse optische als 2 coaxiaal ingangen.
In de gebruiksaanwijzing staat dat ik een S/PDIF mini toslink adapter moet gebruiken. Ik neem aan dat ik dan ook nog een optische kabel aan moet schaffen? Zoja, hoe lang mag deze dan maximaal zijn, persoonlijk gaat mn voorkeur nl uit naar een lengte van 2,5 mtr. Dit is nl dezelfde lengte als mn HDMI kabel. Als ik die optische kabel en S/PDIF mini toslink adapter aanschaf krijg ik dan ook dolby 5.1 en DTS te horen uit mn versterker als ik een film afspeel met powerDVD? En dan de adapter, is dit een soort apparaatje waar eenvoeding voor nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
pinokkia schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:15:
[...]

Wat van driver en firmware versie heb je? Die van op de dell site zijn al oud weer. Ik heb driver versie: 2.1.28.0 en firmware versie: 4015. Op de website van Dell staat firmware versie: 2.1.27.0 :?
Heb de 2.1.27.0 als ik laat zoeken naar nieuwe drivers dan heb ik al de laatste updates.

Dus nu de hamvraag, waar heb je de 2.1.28.0 vandaan?

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
heb ook een proggie driver genius die laat je gewoon zoeken en dan vindt hij de nieuwe driver.

Maar die driver heeft bij mij niet gehlopen.

DEll stuurt mij een DVD met windows 7, had gehoopt dat hij vandaag binnen zou zijn ( via UPS) dan kan ik een schone instal doen. ( kan geen lege home premium op internet vinden, wel illegale met cracks maar daar heb ik niets aan, anders had ik zelf wel een bootable dvd gemaakt), dan maar wachten tot begin volgende week, voor die usb problemen.

Blijft het raar vinden als ik de laptop start niets aan de hand, als ik opnieuw opstart via de start button steeds die vertraging van ca een minuut. Als ik hem afsluit en zelf weer gelijk start niets aan de hand. :?

[ Voor 76% gewijzigd door rambocus op 09-03-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
rambocus schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 21:54:
heb ook een proggie driver genius die laat je gewoon zoeken en dan vindt hij de nieuwe driver.

Maar die driver heeft bij mij niet gehlopen.

DEll stuurt mij een DVD met windows 7, had gehoopt dat hij vandaag binnen zou zijn ( via UPS) dan kan ik een schone instal doen. ( kan geen lege home premium op internet vinden, wel illegale met cracks maar daar heb ik niets aan, anders had ik zelf wel een bootable dvd gemaakt), dan maar wachten tot begin volgende week, voor die usb problemen.

Blijft het raar vinden als ik de laptop start niets aan de hand, als ik opnieuw opstart via de start button steeds die vertraging van ca een minuut. Als ik hem afsluit en zelf weer gelijk start niets aan de hand. :?
Je krijg toch altijd een dvd met windows 7 erbij geleverd? Ik heb zo`n blauwe dvd erbij geleverd of heb ik daar niets aan? :$

Net effe opgestart om te controleren of ik daar ook last van heb van vertraging. Maar heb geen last van vertraging.

[ Voor 5% gewijzigd door pinokkia op 09-03-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
die dvd moest je apart bijbestellen voor 5 euro. De dvd's die er bij zitten is een driver dvd en twee adobé dvd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
rambocus schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:05:
die dvd moest je apart bijbestellen voor 5 euro. De dvd's die er bij zitten is een driver dvd en twee adobé dvd's
Huh. Tegen mij zeiden ze dat de blauwe dvd windows 7 op staat en de andere van €5 de drivers op staan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
zit een label op die dvd daar staat bij mij op drivers en utilities.

[ Voor 3% gewijzigd door rambocus op 09-03-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
rambocus schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:09:
zit een label op die dvd daar staat bij mij op drivers en utilities.
Staat er bij mij ook. Dus maw heb je windows 7 dus niet op dvd? Ik heb trouwens wel een aparte oem van windows 7. Kan ik die trouwens gebruiken en de productcode gebruiken van de xps?

pinokkia is een echte noob

[ Voor 17% gewijzigd door pinokkia op 09-03-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Nee volgens mij niet, anders had de dell help mij geen dvd hoeven op te sturen.

Die zou je zo kunnen gebruiken ja

[ Voor 18% gewijzigd door rambocus op 09-03-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
rambocus schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:14:
Nee volgens mij niet, anders had de dell help mij geen dvd hoeven op te sturen.

Die zou je zo kunnen gebruiken ja
Ik heb ooit eens zo`n windows 7 home premium (pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 32bit) ) bij de aldi voor €30 gekocht. Dus als ik die dvd gebruik en de productkey van de xps 17 gebruik is dat al voldoende om windows 7 te activeren?

[ Voor 15% gewijzigd door pinokkia op 09-03-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:44
rambocus schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:41:
Standaard zit in mijn xps een wifi-kaart zonder Bluetooth. Nu kan ik uiteraard een los stickje kopen maar als ik het toetsenbord er toch afhaal dan kom je toch makkelijk bij het huidige wifikaartje? Dan ik kan deze vervangen door één met BT, dit gaat toch met stekkertjes?.

De wifi kaart 6230 zou ik dan evt. gelijk meebestellen bij dat toetsenbord of zal ik die ergens anders goedkoper kunnen bestellen. Weet alleen dat bij een laptop configuratie bij dell dat de 6230 ca 25 euro meerkosten zijn, zou dat ook de prijs bij Dell zijn als je losbesteld? Uiteraard kan ik even bellen met Dell maar misschien weten jullie het ook.
Als je het toetsenbord los maakt kun je inderdaad gelijk het wifi kaartje vervangen. Ik heb er bij SWW (via pricewatch) eentje besteld (6230) voor 29,95 euro inclusief verzendkosten. Ik denk dat als je los bestelt bij Dell er zeker wel wat bij komt aangezien ze het 1100 kaartje met misschien een verkoopwaarde van pak m beet 15 euro ook in je laptop hebben gezet.

Vervangen moet allemaal niet zo moeilijk zijn. Ik weet het inet, ik heb mijn XPS sinds maandagavond maar ben sinds dinsdag zo ziek dat aanraken nog geen optie is :P

[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 09-03-2012 22:25 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
pinokkia schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:20:
[...]

Ik heb ooit eens zo`n windows 7 home premium (pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 32bit) ) bij de aldi voor €30 gekocht. Dus als ik die dvd gebruik en de productkey van de xps 17 gebruik is dat al voldoende om windows 7 te activeren?
nu is dit wel een 32 bit terwijl er nu op je xps een 64 bit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Makkelijk schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:23:
[...]

Als je het toetsenbord los maakt kun je inderdaad gelijk het wifi kaartje vervangen. Ik heb er bij SWW (via pricewatch) eentje besteld (6230) voor 29,95 euro inclusief verzendkosten. Ik denk dat als je los bestelt bij Dell er zeker wel wat bij komt aangezien ze het 1100 kaartje met misschien een verkoopwaarde van pak m beet 15 euro ook in je laptop hebben gezet.

Vervangen moet allemaal niet zo moeilijk zijn. Ik weet het inet, ik heb mijn XPS sinds maandagavond maar ben sinds dinsdag zo ziek dat aanraken nog geen optie is :P
thnks dan bestel ik die nog het weekend bij SWW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Nu maar even snel een 'clean install' doen met Windows 7 Ultimate X64, eens kijken of ik het 'fan probleem' kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope you won't... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
rambocus schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:25:
[...]

nu is dit wel een 32 bit terwijl er nu op je xps een 64 bit zit.
Klopt inderdaad. 8)7 Dus waarschijnlijk gaat dat dus ook niet lukken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinokkia schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:19:
[...]

Klopt inderdaad. 8)7 Dus waarschijnlijk gaat dat dus ook niet lukken. :'(
Laat maar.. mijn hoofd stroomt even over... I think so..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij gebruikt al sinds de athlon 64 processor windows XP-64 als OS? Dat is knap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:22:
Jij gebruikt al sinds de athlon 64 processor windows XP-64 als OS? Dat is knap :)
Haha nou heb ik ook toevallig nog een laptopje waar de athlon 64 X2 inzit en daar staat windows 7 ultimate 32 bit op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Met schone installatie geen 'fan probleem' meer!, lijkt het. Echter heb ik nog geen Drivers geinstalleerd, alleen wat load gecreeërd en wat testen gedaan.

Edit: Weet iemand welke driver ik exact moet hebben voor de SM Bus Controller (Ik heb alle chipset en overige drivers geinstalleerd)?

[ Voor 30% gewijzigd door Jumpman op 10-03-2012 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
USB3_Renesas_W7_A03_Setup-61X2W_ZPE.exe (7MB)

Aanbevolen 23-2-2012

2.1.27.0, A03

Geldt voor: Renesas USB 3.0 Host Controller

Is deze toch? staat op de Dell site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Die heb ik al geinstalleerd, nog steeds SM Bus Controller open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
ivm die problemen met die usb-poorten, nu ik het weet sluit ik de pc geheel af en start hem met de hand op,( gaat toch lekker snel met die SSD :) ). moest ik eerst een schone install doen, dan die usb controller en daarna de bios A16 opnieuw flashen.

Wat kan je eigenlijk verder doen met die controller buiten de energiebesparing ( wat houdt dat in?) aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:32

Wirehub

Blaat

Jumpman schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 08:41:
Die heb ik al geinstalleerd, nog steeds SM Bus Controller open.
SM Bus Controller zit in de de Intel chipset drivers pakketten dus die zal dan nog moeten installeren, zou je hier kunnen halen (i.i.g de nieuwste)

http://www.station-drivers.com/page/intel%20chipset.htm

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Jumpman schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:27:
Met schone installatie geen 'fan probleem' meer!, lijkt het. Echter heb ik nog geen Drivers geinstalleerd, alleen wat load gecreeërd en wat testen gedaan.

Edit: Weet iemand welke driver ik exact moet hebben voor de SM Bus Controller (Ik heb alle chipset en overige drivers geinstalleerd)?
ben errug benieuwd naar je ervaringen zover. Heb volgens mij ergens gelezen dat mcaffee evt, een conflict veroorzaakte die die fan aanjoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
rambocus schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:48:
Heb volgens mij ergens gelezen dat mcaffee evt, een conflict veroorzaakte die die fan aanjoeg.
McAffee was het allereerste dat ik er af haalde toen ik de laptop even wilde testen voordat 'ie de verkoop in ging. Ook zonder die app ging de fan gewoon op (voor mij) random momenten aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 10-03-2012 16:51 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Hmm, ik heb juist het idee dat het dat accuweather programmaatje is, die spring namelijk steeds van +/- 2.5MB geheugen gebruik naar +/- 7 MB, terwijl ik er niks mee doe...

EDIT: nee, toch niet, want als ik dat uit zet doet ie het nog steeds :S

[ Voor 18% gewijzigd door gabn88 op 10-03-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
gabn88 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:51:
Hmm, ik heb juist het idee dat het dat accuweather programmaatje is, die spring namelijk steeds van +/- 2.5MB geheugen gebruik naar +/- 7 MB, terwijl ik er niks mee doe..
Dan zet je die toch even uit?!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
bah. Mijn xps met 2 SSD er in geeft steeds 65 graden aan :( terwijl ik niets doe. Mijn xps 17 (dec 2011 1 128GB SSD plus 2e hardeschijf van 750GB en 6GB geheugen) geeft 44 graden :) als ik niets doe. :? Begin nu toch wel zorgen te maken. Waarom de temperatuur zo hoog is van mijn nieuwe xps. En dat achterlijke turboboost geval springt van 0 GHz naar 3.0 GHz terwijl ik niets doe :?

[ Voor 20% gewijzigd door pinokkia op 10-03-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0Ghz kan volgens mij niet...

Als je wilt weten op welke snelheid je cores draaien dan (geek alert) start je performance monitor en voeg je filters toe voor processor-> processor frequency -> <all instances>. Dat is de makkelijkste manier die ik ken. Ik kan het alleen niet testen omdat RMclock de boel override en de getoonde kloksnelheden domweg niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
pinokkia schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:02:
bah. Mijn xps met 2 SSD er in geeft steeds 65 graden aan :( terwijl ik niets doe. Mijn xps 17 (dec 2011 1 128GB SSD plus 2e hardeschijf van 750GB en 6GB geheugen) geeft 44 graden :) als ik niets doe. :? Begin nu toch wel zorgen te maken. Waarom de temperatuur zo hoog is van mijn nieuwe xps. En dat achterlijke turboboost geval springt van 0 GHz naar 3.0 GHz terwijl ik niets doe :?
65 graden is een prima temperatuurtje, heb ik ook voor de cpu... De Gpu daarentegen zit zo rond de 45-50 graden bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
gabn88 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:39:
[...]

65 graden is een prima temperatuurtje, heb ik ook voor de cpu... De Gpu daarentegen zit zo rond de 45-50 graden bij mij.
Volgens AIDA64 Extreme Edition geeft het volgende aan: Moederbord 65 graden. CPU 65 graden. GPU 45-50 graden. Dus geen zorgen maken dus :). Raar eigenlijk, want mijn andere xps komt nooit hoger dan 55 graden :? (moederbord en CPU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:47
x64 (wel engels.)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin me nu toch ook wel erg te storen aan de fan... aan/uit/aan/uit/aan/uit...................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer een herinstallatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
herinstallatie net gedaan.

Met de aanwijzingen die ik heb gekregen van Dell helpdesk, Schone installatie--- USB Host --- Bios flashen naar A16 ( zat er al op maar nogmaals gedaan nu) en zijn de problemen met de vertraging van de usb poorten verholpen.

Aleen de eerste twee drivers van Dell gedownload, de rest met driver Genius. Als virusscanner heb ik nu Microsoft Security Essentials .

Het blazen van de fan is er zeker nog wel maar voor mijn gevoel wel iets minder vaak of minder hard.

Bij installatie van Dell zat een stukje software die ik nu niet meer kan vinden. Als je hierop klikt gaf hij de gegevens van de laptop, garantie etc. Wie weet wat dit voor software was ( of heette) en waar te vinden op de site van Dell? Kan hem niet vinden bij de drivers en downlads

[ Voor 22% gewijzigd door rambocus op 11-03-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Momenteel nog aan het testen met de nieuwe installatie.

Mijn ervaring is ook dat de fan minder adhoc aan en uit gaat, en langer aan of uit blijft.

De SM Bus Controller wordt inderdaad opgepakt door Inter Chipset driver.

Toch vind ik het vreemd dat er zoveel mensen zijn met een Dell XPS 17 hier, en er maar zo weinig mensen blijkbaar echt kritisch zijn op zo'n (van origine) prijzige laptop.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 11-03-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
rambocus schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:39:
herinstallatie net gedaan.

Met de aanwijzingen die ik heb gekregen van Dell helpdesk, Schone installatie--- USB Host --- Bios flashen naar A16 ( zat er al op maar nogmaals gedaan nu) en zijn de problemen met de vertraging van de usb poorten verholpen.

Aleen de eerste twee drivers van Dell gedownload, de rest met driver Genius. Als virusscanner heb ik nu Microsoft Security Essentials .

Het blazen van de fan is er zeker nog wel maar voor mijn gevoel wel iets minder vaak of minder hard.

Bij installatie van Dell zat een stukje software die ik nu niet meer kan vinden. Als je hierop klikt gaf hij de gegevens van de laptop, garantie etc. Wie weet wat dit voor software was ( of heette) en waar te vinden op de site van Dell? Kan hem niet vinden bij de drivers en downlads
Dat heet Dell Support Center. Zie link http://www.dell.com/suppo...=nl&l=nl&s=dhs&~ck=anavml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Ja die was het bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Geen dank.

Volgens mij ben ik er al achter, waarom in mijn nieuwe xps 17 (die ik gekocht heb met 2 SSD) zo warm word en geregeld de fan aan slaat en mijn andere xps 17 (dec 2011 gekocht). Op mijn "oude xps" heb ik bios 14 staan en op mijn nieuwe xps staat bios 16. Nu ben ik momenteel beide xps 17 aan het testen op warmte en fan. Op mijn "oude xps" slaat de fan niet zo vaak aan en de warmte blijft onder de 55 graden. Terwijl mijn nieuwe xps de fan nu al 4 x meer aanslaat dan mijn oude xps en de temperatuur iedere keer blijft op 65 graden :? Ik snap hier dus helemaal niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
Ik heb mijn XPS in een standaard staan (passief) van Coolermaster maar die zorgt wel voor een betere airflow dus minder noodzaak voor fan. Dan moet je wel een extern toetsenbord en losse muis gebruiken maar dat heb ik zelf liever dan werken op de laptop zelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de 9-cel batterij zou je sowieso al voldoende airflow moeten hebben, ik denk niet dat een stand nog een significant verschil gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Of het komt dat mijn xps alleen maar op de lader zo warm wordt. (batterij zit er standaard niet in) Mijn laptop staat trouwens dan wel op een vaste plaats op tafel. Maar dan vind ik nog raar dat de nieuwe xps wel warmer is en de fan vaker aanslaat. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:44
pinokkia schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:07:
[...]

Geen dank.

Volgens mij ben ik er al achter, waarom in mijn nieuwe xps 17 (die ik gekocht heb met 2 SSD) zo warm word en geregeld de fan aan slaat en mijn andere xps 17 (dec 2011 gekocht). Op mijn "oude xps" heb ik bios 14 staan en op mijn nieuwe xps staat bios 16. Nu ben ik momenteel beide xps 17 aan het testen op warmte en fan. Op mijn "oude xps" slaat de fan niet zo vaak aan en de warmte blijft onder de 55 graden. Terwijl mijn nieuwe xps de fan nu al 4 x meer aanslaat dan mijn oude xps en de temperatuur iedere keer blijft op 65 graden :? Ik snap hier dus helemaal niets meer van.
Was de oude XPS 17 ook een 3D versie? Want het lijkt mij dat het warm worden / aanslaan van de fan door de grafische kaart die bij de 3D versie niet uit kan.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Makkelijk schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:56:
[...]

Was de oude XPS 17 ook een 3D versie? Want het lijkt mij dat het warm worden / aanslaan van de fan door de grafische kaart die bij de 3D versie niet uit kan.
Ja. Precies dezelfde specificaties xps 17 met 2 SSD voor weinig. Alleen heb ik in mijn "oude" xps 128GB samsung SSD + 750GB seagate hardeschijf en 6GB geheugen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal in de loop van de maand misschien een schone w7 installatie doen. Waarom niet nu? Omdat ik eigenlijk geen zin heb om alle drivers te zoeken en programma's te installeren.

Morgen komt er trouwens een nieuwe adapter bij van Dell! :D

Mijn enigste twee punten wat ik gevonden heb zijn:
- De fan...... (wat mogelijk (deels) opgelost gaat worden door een herinstallatie)
- Beschadiging op de geïntegreerde 3D camara (dus aan de onderkant van het scherm onder het DELL logo)

Die beschadiging vind ik eigenlijk nogal kl*te, omdat ik gewoon nooit tegen zulke dingen kan (zegt iets over mij, I know) en omdat het niet door mijzelf veroorzaakt is. Het was er al toen ik de notebook uit de doos uitgepakt had.

Ik zit er ook over te denken om over een tijdje een backlit keyboard erin te zetten. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:33:
Ik zal in de loop van de maand misschien een schone w7 installatie doen. Waarom niet nu? Omdat ik eigenlijk geen zin heb om alle drivers te zoeken en programma's te installeren.

Morgen komt er trouwens een nieuwe adapter bij van Dell! :D

Mijn enigste twee punten wat ik gevonden heb zijn:
- De fan...... (wat mogelijk (deels) opgelost gaat worden door een herinstallatie)
- Beschadiging op de geïntegreerde 3D camara (dus aan de onderkant van het scherm onder het DELL logo)

Die beschadiging vind ik eigenlijk nogal kl*te, omdat ik gewoon nooit tegen zulke dingen kan (zegt iets over mij, I know) en omdat het niet door mijzelf veroorzaakt is. Het was er al toen ik de notebook uit de doos uitgepakt had.
Bij mij zaten 2 lichte krasjes vlakbij het JBL teken. Ik kwam er gisteren pas achter toen de zon er op scheen. :( Je ziet het niet als je er recht voor zit. Door schuin te kijken wel.

[ Voor 3% gewijzigd door pinokkia op 11-03-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinokkia schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:36:
[...]

Bij mij zaten 2 lichte krasjes vlakbij het JBL teken. Ik kwam er gisteren pas achter toen de zon er op scheen. :(
Oké, dan weet jij dus ongeveer hoe ik me dus voel.. :( Beschadigingen zijn gewoon altijd balen en onvermijdelijk.

Eergister had ik de technische afdeling van Dell aan de lijn (voor het bestellen van nog een adapter) en ze zeiden wel tegen mij dat als het mij teveel hindert ik gerust nogmaals contact op kan nemen om het op te lossen. Alleen ben ik bang dat ik hem dan heel wat dagen/weken kwijt ben.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
moet zeggen ik irriteer mij er niet echt aan, maar een herinstallatie heeft niet echt geholpen aan het fan probleem. Dacht even van wel maar hij slaat toch echt gemiddeld eens in de minuut aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:36:
[...]

Oké, dan weet jij dus ongeveer hoe ik me dus voel.. :( Beschadigingen zijn gewoon altijd balen en onvermijdelijk.

Eergister had ik de technische afdeling van Dell aan de lijn (voor het bestellen van nog een adapter) en ze zeiden wel tegen mij dat als het mij teveel hindert ik gerust nogmaals contact op kan nemen om het op te lossen. Alleen ben ik bang dat ik hem dan heel wat dagen/weken kwijt ben
het is inderdaad echt balen. Maar gelukkig zie ik het alleen als ik schuin ga kijken. Voor jou is het veel erger, want het zit bij de camara

Je bent je laptop niet weken kwijt. De monteur komt aan huis. :)

[ Voor 32% gewijzigd door pinokkia op 11-03-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rambocus
Dat is jammer! Dan weet ik dat dat dus vrijwel niets zal helpen. De grote hamvraag is vervolgens: Wat kan het "probleem" wel verhelpen en kan het "probleem" überhaupt verholpen worden?

@pinokkia
Oké, ja dat van mij zie je behoorlijk. Eigenlijk zou ik er een foto van moeten maken, maar daar heb ik nu toch even geen zin in. Ik mag dus bellen (misschien dat ik dat ga doen), alleen ben ik bang dat ik mijn notebook dan op moet sturen.

EDIT: Oké, dat is wel ideaal, maar die zal dan vast denken: Waarom laat die jongen mij hiervoor in hemelsnaam komen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:41:
@rambocus
Dat is jammer! Dan weet ik dat dat dus vrijwel niets zal helpen. De grote HAM-vraag is vervolgens: Wat kan het "probleem" wel verhelpen en kan het "probleem" überhaupt verholpen worden?

@pinokkia
Oké, ja dat van mij zie je behoorlijk. Eigenlijk zou ik er een foto van moeten maken, maar daar heb ik nu toch even geen zin in. Ik mag dus bellen (misschien dat ik dat ga doen), alleen ben ik bang dat ik mijn notebook dan op moet sturen.
Je bent je laptop niet weken kwijt. De monteur komt aan huis. Je hebt toch 1 jaar Next Day Hardware Support

Ik heb bij mijn oude inspiron 1720 toendertijd ook een monteur laten komen, omdat mijn batterij niet goed in de laptop ging. Mijn hele laptop is toen uit elkaar gehaald, want hij moest de onderkant vervangen.

[ Voor 13% gewijzigd door pinokkia op 11-03-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:41:
EDIT: Oké, dat is wel ideaal, maar die zal dan vast denken: Waarom laat die jongen mij hiervoor in hemelsnaam komen?
Het heet niet voor niets next business day. Klaag, en een monteur komt langs om het te fixen, aan huis. Mits de klacht terecht is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:45:
[...]

Het heet niet voor niets next business day. Klaag, en een monteur komt langs om het te fixen, aan huis. Mits de klacht terecht is natuurlijk.
Foto volgt. Het irriteert mij, maar kan begrijpen dat sommige mensen zoiets hebben van: waar klaagt hij toch over? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:48:
[...]

Foto volgt. Het irriteert mij, maar kan begrijpen dat sommige mensen zoiets hebben van: waar klaagt hij toch over? :?
Ik noem dat niet klagen. Het moet gewoon perfect in orde zijn, want je betaald daarvoor. Het is geen 2dehandse laptop die je hebt aangeschaft :). Ik laat het bij mijn 2 krasjes, want ik zie het zo nml niet. Dus stoor ik me er niet aan. (balen doe ik wel trouwens :+) Nu kan ik wel schuin zien welke laptop van mij is en welke van mijn zoon is :+

[ Voor 7% gewijzigd door pinokkia op 11-03-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto:

Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/Anujg75CEAMEOsk.jpg:small

Het is duidelijk te zien.. Wat ik eerder zei: niet groot, maar je ziet het wel (in alle hoeken/met alle belichtingen) en daarnaast het belangrijkste; het irriteert me.

zie voor vergroot: https://p.twimg.com/Anujg75CEAMEOsk.jpg:large

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinokkia schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:51:
Nu kan ik wel schuin zien welke laptop van mij is en welke van mijn zoon is :+
First world problems :')

Tsja, de bezel van mijn studio zit onder de klassen en is glossy, zodat je alle vetvlekken ziet. Ik kan me er niet aan sturen. Maar ik stoor me ook niet aan wat stofjes onder de glasplaat die worden verholpen als ik 1x bel.. dus dat kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:03:
[...]

First world problems :')

Tsja, de bezel van mijn studio zit onder de klassen en is glossy, zodat je alle vetvlekken ziet. Ik kan me er niet aan sturen. Maar ik stoor me ook niet aan wat stofjes onder de glasplaat die worden verholpen als ik 1x bel.. dus dat kan aan mij liggen.
Tsjaaah.. maar een krasje vind ik anders dan stof..:P

Maar vertel... wat zouden jullie doen als je mij was.. Ik vind het echt moeilijk..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 20:09 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 28 Laatste