The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Verwijderd
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Verwijderd
Ik heb overigens wel contact opgenomen via de mail, voor zover ik weet ben ik voorzichtig omgegaan met de adapter, er is ook geen schade aan te zien o. i. d.
Weet iemand hier of een adapter onder de garantie valt? Ik geloof dat ik op de laptop zelf een jaar garantie heb (september '11 aangeschaft) maar ik weet niet of dat ook voor de adapter geldt.
Bedankt
Verwijderd
Nu krijg ik een soort dual boot systeem waarbij ik direct na het opstarten kan (moet) kiezen uit 2 x W7. Ik zou graag willen dat automatisch de SSD hiervoor geselecteerd wordt, maar dat doet hij niet. Als ik in de BIOS de boot volgorde aanpas wordt hij niet opgestart maar blijft de cursor linksboven knipperen. OK, dat zou misschien er mee te maken kunnen hebben dat de SSD niet in bay 1 zit, dus de SSD naar bay 1 verhuisd. Als alleen bay 1 bezet is met de SSD start hij nog steeds niet op, als ik de HDD erbij plaats in bay 2 krijg ik weer het dual boot scherm. In de BIOS staat de volgorde als 1 HDD, 2 SSD en als ik dat omdraai start hij gewoonweg niet op.
Wat doe ik fout en wat is de oplossing? Any help is highly appreciated ...
Ik had bij mijn adapter na bijna 2 jaar, dat de binnen bekabeling zichtbaar werd. Een telefoontje en een foto zorgde ervoor dat ik binnen 1,5 week een nieuwe adapter had voor mijn toenmalige Studio 157. Dus Dell was toen erg snel. Had 3 jaar garantie.Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:31:
Ik had een vraagje... Mijn adapter is stuk, hij maakte een paar dagen geleden zomaar kortsluiting (stroom viel op meerdere plaatsen in huis uit.) Sindsdien doet hij niets meer... Ik heb wel een universele adapter die erop past, maar die is niet sterk genoeg en kan de laptop alleen op netstroom laten lopen, hij kan de batterij niet laten opladen. En aangezien ik mijn laptop op veel plekken nodig heb voor mijn studie waar ik hem niet aan een stopcontact kan leggen, heb ik toch echt een betere nodig. Ik vroeg me af of er universele adapters zijn die de batterij van de XPS 17 wel kan laten op laden.?
Ik heb overigens wel contact opgenomen via de mail, voor zover ik weet ben ik voorzichtig omgegaan met de adapter, er is ook geen schade aan te zien o. i. d.![]()
Weet iemand hier of een adapter onder de garantie valt? Ik geloof dat ik op de laptop zelf een jaar garantie heb (september '11 aangeschaft) maar ik weet niet of dat ook voor de adapter geldt.
Bedankt
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ik heb de SSD's uit de XPS-17 gehaald en in mijn gewone Windows 7 PC gestopt en Magician herkent de SSD niet. Kan um dus niet optimizen. Wel vreemd.funkylicious schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:20:
Iemand al de Magician Software van Samsung geprobeerd voor het tweaken van Windows voor een SSD configuratie in de XPS 17?
http://downloadcenter.sam...ser_Manual_Ver.3.1_EN.pdf
Waarschuwing: het updaten van de filmware niet doen!
Heb begrepen dat er firmware van Dell op staat en Magician dus niet werkt. Nu heb ik op de site van Dell gespeurd naar firmwareupdates en een alternatief voor Magician als optimalisatiesoftware, amar heb niets kunnen vinden. Iemand die het wel weet?
[ Voor 21% gewijzigd door -Moondust- op 03-03-2012 13:09 ]
Verwijderd
Hmm, nou aan mijn adapter is niets van schade te zien, het probleem zit ergens in de voeding denk ik.Embryo1 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:11:
[...]
Ik had bij mijn adapter na bijna 2 jaar, dat de binnen bekabeling zichtbaar werd. Een telefoontje en een foto zorgde ervoor dat ik binnen 1,5 week een nieuwe adapter had voor mijn toenmalige Studio 157. Dus Dell was toen erg snel. Had 3 jaar garantie.
Maar het is gewoon erg vervelend, de Output is 7,7Ampere, en op internet vindt ik alleen adapters met een output van 6,67A, geen idee of dat genoeg is om de accu op te laden... En op de DELL site staan dingen zoals aantal Volt en ampere er niet eens bij, erg onhandig
Wat is het partnummer van jouw adapter? PA-xxxxx Hoeveel Watt is die? Ik kan maybe wel 1 regelen. Anders stuur me maar even een DM.Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:55:
[...]
Hmm, nou aan mijn adapter is niets van schade te zien, het probleem zit ergens in de voeding denk ik.
Maar het is gewoon erg vervelend, de Output is 7,7Ampere, en op internet vindt ik alleen adapters met een output van 6,67A, geen idee of dat genoeg is om de accu op te laden... En op de DELL site staan dingen zoals aantal Volt en ampere er niet eens bij, erg onhandig
Verwijderd
Verwijderd
Misschien is het fijn als je aangeeft wat voor netwerk kaart je erin hebt hangen. Dell heeft nogal verschillende opties. Dan kijk je bv. op de download site van Intel of je de laatste drivers hebt geinstalleerd.Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:03:
vraagje heb een dell xps 17 ,nu wil ik mijn netwerk instellingen terug zetten naar orginele fabrieks instellingen, heb een erg slechte internet verbinding hij is er instabiel ga van 5mbs naar 3 naar 200kb ect weet dat dit aan mijn laptop licht want een andere laptop op het zelfde netwerk is wel stabiel en heeft een constante download snelheid van 5 mbs btw ze zijn niet op het zelfde moment aan het downloaden merk licht echt aan mijn laptop, weet iemand waar dat aan kan liggen of kan verhelpen??heb een beetje zitte klooien met thuis netwerken ecr weet niet niet of het daar aan ligt gr
Als dat allemaal het geval is zijn de klachten misschien wel weg en ligt het niet aan je XPS.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Verwijderd
microsoft virtual wifi miniport adapter #2
microsoft virual miniport-adapter
realtek PCie GBE family controller
En ja, dit is geen normaal gebruik, dat snap ik
Verwijderd
Nu zie ik het volgende - in mijn Windows Mobiliteitscentrum komt het icoon Helderheid Toetsenbordverlichting niet voor. Toch is mijn toetsenbord verlicht ... maar ik kan het niet verder instellen anders dan met CTRL F6
Nog andere heldere gedachten hierover?
Embryo1 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:02:
[...]
Op "Nooit uit" zetten.
Batterijicoon rechtsonder, met rechtermuis knop naar Windows Mobiliteitscentrum.
Klik op icoontje Helderheid toetsenbordverlichting- daarna bij instellingen voor toetsenbordverlichting-
Nooit uit-
Waar ik aan denk is dat Quickset van Dell niet helemaal (goed) is geinstalleerd.Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 08:42:
Gistermiddag het backlit tobo geinstalleerd - is inderdaad geen enkel probleem als je het met enig beleid doet. De instructievideo die eerder in dit topic voorbijkwam was heel duidelijk
Nu zie ik het volgende - in mijn Windows Mobiliteitscentrum komt het icoon Helderheid Toetsenbordverlichting niet voor. Toch is mijn toetsenbord verlicht ... maar ik kan het niet verder instellen anders dan met CTRL F6
Nog andere heldere gedachten hierover?
[...]
Misschien heb je een clean install gedaan en deze achterwege gelaten.
http://www.dell.com/suppo...d=54X1W&FileId=2796127705
Onder in het Windows Mibiliteitscentrum, heb ik een aantal opties onder het kopje " Aangepast door Dell".
Daar is de toetsenbord helderheid te vinden.
Verwijderd
Lol, dus daar zit de reset knop!PCR schreef op zondag 04 maart 2012 @ 00:23:
Ik gaf net per ongeluk een gigantische klap op mijn XPS, zeg maar op de rechter speaker. Dat had als gevolg een directe reboot. Iemand enig idee hoe dit kan?
En ja, dit is geen normaal gebruik, dat snap ik
Het eerste wat ik heb gedaan is de 2e 512GB SSD vervangen door een 500GB 5400 rpm hdd, voor films etc.
Deze moest even ingesteld worden via het diskmanagement van windows (dskmngmnt.msc).
Ben nu programma's aan het installeren voor de studie.
Daarnaast wilde ik de Nvidia Verde (beta) driver installeren, anders kun je namelijk geen NFS the run spelen. Maar nu zag ik dat Dell ook nieuwe drivers heeft, zijn deze ook versie 189.xx? Want aan het installeren van de Nvidia Verder driver zitten ook risico's heb ik gehoord... Bovendien staat hier bij Dell dat het "optimisation" geeft voor Nvidia optimus... Zit dit er dus wel op?
Ik ga geen clean install doen trouwens, valt me heel hard mee welke troep erop staat! Net de bingbar en ebay verwijderd, de rest zit me eigenlijk niet in de weg. Uiteraard wel direct het windows 7 thema ingesteld op "Nederlands";)
Naar welke nVidia driver goed werkt, bij een clean install ben ik ook wel erg benieuwd? Moet je daarna nog de nVidia 3D Vision software apart installeren?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Het lijkt mij dat de nieuwe versie goed moet werken (omdat deze nieuw is:P)... Deze is geloof ik van 1 maart (of is het 3 januarie?)...Jumpman schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:27:
Optimus werkt niet, omdat het 1920 x 1080 pixels 120Hz 3D scherm continue de nVidia GT 555M verlangd voor aansturing.
Naar welke nVidia driver goed werkt, bij een clean install ben ik ook wel erg benieuwd? Moet je daarna nog de nVidia 3D Vision software apart installeren?
De nieuwe driver van 21 febr. 2012 werkt gewoon perfect.gabn88 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:42:
[...]
Het lijkt mij dat de nieuwe versie goed moet werken (omdat deze nieuw is:P)... Deze is geloof ik van 1 maart (of is het 3 januarie?)...
http://www.nvidia.co.uk/o...95.73-whql-driver-uk.html
Verwijderd
Als je hier een oplossing voor weet, heel graag. Dit is serieus het enige minpunt aan de laptop, het ding draait als een trein maar die fan die zo vaak aanspringt (elke paar seconden) is wel een groot nadeel. Daarnaast pakt speedfan hem niet op, anders had ik daar de boel wel afgeregeld. Ik krijg de Intel HD3000 ook niet te zien, maar dat zal wel te maken hebben met het 3D-scherm..Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:33:
Ik heb hem op dit moment zo ver dat de fan per minuut ongeveer 3x aan en uitgaat...Het is mij een raadsel hoe dat kan. Even wat knutselen ermee.
[...]
Dat wist ik uiteraard al lang. Maar een hands-on is altijd beter. Het systeem geeft mij een betere indruk van de clevo W87CU die ik laatst heb gevoeld (lees: gekregen). De XPS voelt veel fijner aan en heeft een veel beter toetsenbord en touchpad. Wat ik natuurlijk al wist, maar bevestiging is toch handig.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 20:57 ]
dat jij die hd3000 niet ziet klopt inderdaad, de 3d variant heeft geen optimus dus draait bij default op de nvidia kaart. + hier 1 van de gelukkige die niet zo'n stop-start fan heeft.Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:51:
[...]
Als je hier een oplossing voor weet, heel graag. Dit is serieus het enige minpunt aan de laptop, het ding draait als een trein maar die fan die zo vaak aanspringt (elke paar seconden) is wel een groot nadeel. Daarnaast pakt speedfan hem niet op, anders had ik daar de boel wel afgeregeld. Ik krijg de Intel HD3000 ook niet te zien, maar dat zal wel te maken hebben met het 3D-scherm..
Verwijderd
Ze gaan hem waarschijnlijk gewoon een bracket sturen hoor. Zo moeilijk is Dell niet in die dingenVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:14:
Je wilt mekkeren omdat? Ze iets niet leveren wat niet eens in de specificaties staat? Je kunt mekkeren wat je wilt, maar dell moet niets.
Maar mochten ze het niet doen dan wil ebay nog weleens helpen
Ik heb gisteravond de bekende XPS17 overgenomen van een tweaker. Ik zet er zelf een 750GB Scorpio Black, 2x4GB extra RAM en een intel centrino 6230 bij.
Op de vraag of ik 16GB ram nodig heb. Nee, mais je veux
[ Voor 28% gewijzigd door Makkelijk op 06-03-2012 07:59 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Verwijderd
Als je inderdaad op hoge poten naar een klantenservice belt bereik je meestal weinig.
Dank!Embryo1 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:04:
[...]
De nieuwe driver van 21 febr. 2012 werkt gewoon perfect.
http://www.nvidia.co.uk/o...95.73-whql-driver-uk.html
Verwijderd
vraagje je bedoeld zeker 2x 8gb in totaal? zitten toch maar 2 memory banken in een xps?Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:01:
Dat zou ik toch eerder als vragen bestempelen. Als je meteen gaat 'mekkeren' dan vrees ik dat je niet veel kans hebt
In de uitvoering met de GTX555M zitten 4 banken hoor... Volgens mij ondersteund de bios zelfs tot 64GB.Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:27:
[...]
vraagje je bedoeld zeker 2x 8gb in totaal? zitten toch maar 2 memory banken in een xps?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dan moet je de Intel Management driver even installeren. (of was het nou RST?)Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:19:
ahh ik dacht al heb geen 3d versie, vraagje iemand enig idee wat in godsnaam de st micro accelerometer is? de driver fucntioneert niet goed staat er bij apparaatbeheer code 31 ,kan ook nergens een driver vinden voor het íets"'
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Zelf heb ik de standaard intel centrino 1000 besteld.
Ik vroeg me af wat het verschil is ? Is dit de snelheid of het bereik ?
Weet iemand van de gemiddelde snelheden zijn van deze kaarten ?
Is de standaard intel centrino 1000 zo brak dat een upgrade noodzakelijk is ?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het gaat even niet om de vraag of dit noodzakelijk is of niet.
Edit: Hmmm, het lijkt erop dat de processor die niet ondersteund (http://ark.intel.com/prod...r-%286M-Cache-2_20-GHz%29).
[ Voor 38% gewijzigd door Jumpman op 06-03-2012 10:37 ]
Verwijderd
Er wordt wel meer niet ondersteund. Een half jaar terug stond er bijvoorbeeld 8GB op dit pagina.Jumpman schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:35:
Edit: Hmmm, het lijkt erop dat de processor die niet ondersteund (http://ark.intel.com/prod...r-%286M-Cache-2_20-GHz%29).
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 10:37 ]
Ik heb er 8GB in zitten, werkt als een zonnetje. Zijn trouwens 2 bankjes van 4GB, er passen nog 2 onder.
De 1000 is standaard 150MBit single-band 2.4Ghz kaartAxelreno schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:33:
Ik zie dat veel mensen gaan voor de 6230 wifi kaart.
Zelf heb ik de standaard intel centrino 1000 besteld.
Ik vroeg me af wat het verschil is ? Is dit de snelheid of het bereik ?
Weet iemand van de gemiddelde snelheden zijn van deze kaarten ?
Is de standaard intel centrino 1000 zo brak dat een upgrade noodzakelijk is ?
De 1030 is een 1000 met bluetooth
De 6230 is een dual-band kaart. Dit betekent dat als je een dualband router hebt je over 2.4GHz en 5GHz kan connecten voor 300MBit.
De 6300 is een 450MBit dual-band kaart die 3 antennes gebruikt voor 450Mbit. Je gebruikt dan meerdere kanalen per band. Dit is vergelijkbaar met 3-antenne MIMO 802.11g waarmee 100Mbit werd gehaald ipv 54.
Het is niet duidelijk of de 3e antenne is aangesloten in de Dell, want je kunt de 6300 niet bijbestellen. Er zijn wisselende berichten.
Ik gebruik zelf 5GHz omdat 2.4GHz bij mij teveel 'vervuild' is door repeater gebruikers.
--
Behalve dat is de 6230 waarschijnlijk gewoon kwalitatief beter
Als er behoefte aan is meld ik vanavond wel even hoe makkelijk je de kaart vervangt. Ik ga het vanavond doen namelijk
[ Voor 15% gewijzigd door Makkelijk op 06-03-2012 11:11 ]
Edit: mijn Wireless card ondersteunt bluetooth en delen van wifi-signaal.XPS 702X : RETAIL 2ND GENERATION INTEL C25DISPLAY
17.3IN FULL HD WLED AG (1920X1080)
LCD BACK COVER SILVER ANODIZED ALUMIN
DVD : XPS L702X
MEMORY : 8192MB (2X4096) 1333MHZ DDR3 DU
HARD DRIVE : 1TB (2X500GB) SERIAL ATA (7
OPTICAL DRIVE : TRAY LOAD BLU-RAY DISC B
POWER CORD : EUROPEAN 250V
POWER SUPPLY : XPS 150W AC ADAPTER
BATTERY : PRIMARY 9-CELL 90W/HR LI-ION
CARRY CASE : NOT INCLUDED
GRAPHICS : 3GB NVIDIA GEFORCE GT 555M G
TV TUNER : NOT INCLUDED
WIRELESS : EUROPE INTEL CENTRINO WIRELES
[ Voor 6% gewijzigd door Bartjezz op 06-03-2012 11:02 ]
Verwijderd
Base
2e generatie Intel® Core™ i5-2430M Processor 2,40 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,00 GHz
Geheugen 4.096 MB (2 x 2 GB) 1.333 MHz Dual Channel DDR
Toetsenbord
Intern toetsenbord — VS/Internationaal (QWERTY)
Grafische kaart 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
Harde schijf 500 GB Seriële ATA-harde schijf (7.200 rpm)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Optische stations dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (Europees)
Cables Europese stroomkabel (250 V)
gedis Bundle Reference N11X7M03
Primary Battery 6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
Dvd met hulpbronnen voor XPS L702x
Kleuren Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium
LCD 44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife™
Microsoft-software Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Power Supply 150 W-wisselstroomadapter
heb inmiddels een andere windows versie erop gedaan ,een ultimate van pliek+ 4 gb erbij maar lijkt mij niet dat hier ook dus 4 banken in zitten
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 11:21 ]
zaten deze sledes ook in de versie die nu overal te koop staat?
Ik had al 2 harddisks erin, dus ook 2 brackets.
De 3D versie heeft 4 banken, bij de niet-3D versie lijkt het ook of er 4 banken zijn, maar er zitten maar aansluitingen voor 2 RAM modules.Bartjezz schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:55:
Trek eens die bankjes eruit, als het goed is moeten onder die 2 bankjes nog 2 lege slots zitten. Bij mij tenminste...
Ze zitten er bij, maar je kunt het natuurlijk wel even vragen.GranCanaria schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:41:
mensen hoe zit het met de hd mounts in deze laptop? normaal moet de hd in een slede gezet worden en deze in de laptop bevestigd worden.
zaten deze sledes ook in de versie die nu overal te koop staat?
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
psn: HertogJack
De 8GB DIMM's werken, echter kan je alleen 32GB plaatsen als je processor ermee om kan gaan.CapTVK schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:43:
Het was me niet helemaal duidelijk maar werken 8Gb DIMM's nu wel of niet in de Dell XPS 17? Zelf heb ik een XPS 17 met 2 slots. Ik zit nog op 2x2Gb maar als ik de sprong zou doen zou ik wel gelijk naar 16 Gb willen.
Link: http://forum.notebookreview.com/8161058-post166.html
[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 06-03-2012 21:31 ]
Verwijderd
Hiervoor heb ik een dell inspiron 15.6 inch met een 1366x768 resolutie gebruikt en dit is zoveel beter!
In eerste instantie is het wel even wennen aan de hoge resolutie op het scherm echter duurt dit nog geen 5 minuten.
Ik vind ondanks de grootte dat alles toch behoorlijk degelijk aanvoelt.
Ik heb gisteren gelijk een spelletje getest en kwam er toen achter dat ie automatisch op 3d sprong!! dit heb ik gelijk uitgezet omdat ik de bril waarschijnlijk toch niet ga gebruiken.
Ik heb de laptop gekocht om goed photoshop te kunnen gebruiken en dreamweaver voor wat codeer werk en dit werkt supergoed. Photoshop cs5 is binnen een paar seconden opgestart
Kortom, deze laptop is zeker een aanrader, ik zal nu waarschijnlijk geen gebruik meer maken van mijn desktop pc.
Verwijderd
dan had je beter het gewone scherm kunnen nemen...
De reden waarom hij/zij deze laptop heeft gekocht is. Dat de laptop in de aanbieding was met 2 x 512GB SSD er in zitten voor een heel mooie prijs.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:13:
je hebt dus extra betaald voor het 3d scherm met vril en gaat het nu niet gebruiken?
dan had je beter het gewone scherm kunnen nemen...
[ Voor 4% gewijzigd door pinokkia op 07-03-2012 12:18 ]
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
@makkelijke, ik weet niet hoe het beeldkwaliteit van het andere scherm is maar dit scherm is erg goed bevonden door me.
Ik vergelijk het dan met mijn andere dell laptop.
[ Voor 44% gewijzigd door GranCanaria op 07-03-2012 12:33 ]
Mja het gaat vooral om de 2 full-hd schermen die je kunt krijgen bij deze laptop. Het goedkopere, niet 3D full-hd scherm schijnt niet zo geweldig te zijn.GranCanaria schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:32:
@makkelijke, ik weet niet hoe het beeldkwaliteit van het andere scherm is maar dit scherm is erg goed bevonden door me.
Ik heb ook het 3D scherm maar gebruik dat in de praktijk vrijwel nooit in 3D. Eerste wat ik doe bij een nieuwe videodriver is 3D uitzetten.GranCanaria schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:32:
ik heb hem overgenomen van een tweakers en het is toch een leuke extra maar veel zal ik het niet gebruiken nee.
Ik vergelijk het dan met mijn andere dell laptop.
Na het zoeken op internet vond ik het volgende filmpjes maar daar ga ik echtniet aan beginnen.
YouTube: How to install a backlit keyboard on Dell XPS 17 L702X laptop
Ik had het er al in zitten, maar moest het er uit halen en opnieuw monteren omdat het niet lekker vlak in de behuizing lag. 10min. werk zoals in het filmpje te zien is.
Het lastigste is het los halen van de palmrest, daar moet je gewoon voorzichtig mee zijn (lees: hersens gebruiken).
Dit staat op mijn factuur bij keyboard: Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
Heb jij daar backlit of iets bij staan?
[ Voor 38% gewijzigd door GranCanaria op 07-03-2012 13:33 ]
Verwijderd
ik vind het beeld van het niet 3d scherm gewoon prima.Makkelijk schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:03:
[...]
Mja het gaat vooral om de 2 full-hd schermen die je kunt krijgen bij deze laptop. Het goedkopere, niet 3D full-hd scherm schijnt niet zo geweldig te zijn.
ik vond het het geld niet waar voor iets dat niet gebruikt ging worden.
Je kan 'm gelijk kopen met backlit keyboard, maar dit moet telefonisch of via de chat.GranCanaria schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:30:
De palmrest is ook de reden waarom ik het niet zelf wil doen.
Maar jij hebt hem gekocht met een backlit keyboard?
Je kan het toetsenbord ook los bestellen voor ongeveer 45 euro, om hem er daarna zelf in te zetten
"Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord"Dit staat op mijn factuur bij keyboard: Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
TweakersOnly schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:20:
Stuur een email naar CER_Services_Email1@dell.com en vraag om een backlit keyboard voor de
Dell XPS17. Je wordt binnen enkele dagen teruggebeld door Dell customer care uit Engeland voor je creditcard gegevens. Toetsenbord kost 44 euro incl verzenden.
Nee, ik heb mijn bestelling in m'n mandje geplaatst, en gebeld met Dell.GranCanaria schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:30:
De palmrest is ook de reden waarom ik het niet zelf wil doen. Maar jij hebt hem gekocht met een backlit keyboard?
Dit staat op mijn factuur bij keyboard: Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
Config naar de medewerker gemaild, en die heeft de config voor me in een nieuwe offerte verwerkt, MET backlit kb.
=> Gelijk ff je kortingen bespreken zodat die er ook in verwerkt worden. Ik weet niet of stapelkortingen werken, en vraag ook ff naar de cashback acties via creditcard als je daar gebruik van wil maken. De nieuwe offerte ontvang je meestal per email namelijk, dus dat loopt normaliter niet via de online winkel (toen ik 'm bijna een jaar terug bestelde).
Het kan dus zijn dat het voordeliger is om gewoon het backlit kb los te bestellen!!
ik weet niet wat die upgrade kost telefonisch natuurlijk, maar het zal vast niet heel veel afwijken.
Blij als een klein kind
Ik ben altijd een tweaker geweest, en ik kon het niet laten om er ff een nieuw toetsenbordje in te zetten.
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Wederom de USB 3.0 poorten die nu al 2 x in 10 min dienst weigeren, wordt er zo moe van.
Is er ondertussen al een werkende oplossing?
Heb al geflashd naar A16
Asus GL703VM
[ Voor 13% gewijzigd door pinokkia op 08-03-2012 00:06 ]
Embryo1 in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3"pinokkia schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:02:
En hebben de mensen hun nvidia viseokaart al kunnen updaten naar 295.73?
Geheugen via Dell, uhmGranCanaria schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:42:
Als ze dan nog een mooi prijsje kunnen maken voor 2x 4gb erbij of misschien zelfs 2x 8gb erbij...

Wat van driver en firmware versie heb je? Die van op de dell site zijn al oud weer. Ik heb driver versie: 2.1.28.0 en firmware versie: 4015. Op de website van Dell staat firmware versie: 2.1.27.0Sylver84 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:28:
Gaan we weer.
Wederom de USB 3.0 poorten die nu al 2 x in 10 min dienst weigeren, wordt er zo moe van.
Is er ondertussen al een werkende oplossing?
Heb al geflashd naar A16
En het valt qua sleutelen reuze mee.pvr schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:15:
Gisteren een backlit keyboard bestelt, en kwartiertje geleden erin gezet.
Blij als een klein kind, al die verlichten toetsjes
(Lijkt wel kerst
)
Ik ben altijd een tweaker geweest, en ik kon het niet laten om er ff een nieuw toetsenbordje in te zetten.
Eigenlijk niet op gelet, en of ik het gebruik................................zeef schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 01:06:
[...]Zaten bij jou de 3G/TV antennedraadjes gemonteerd?
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Mijn beste optie is dan denk ik dit? http://www.informatique.n...r-cmso16gx3m2a1333c9.html
Dit type geheugen kan er neem ik aan gewoon in? (ben niet zo heel erg thuis in dit soort zaken)
Alvast bedankt voor een reactie
2.1.28.0 is niet veel nieuwer , deze kwam kort na 2.1.27.0pinokkia schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:15:
[...]
Wat van driver en firmware versie heb je? Die van op de dell site zijn al oud weer. Ik heb driver versie: 2.1.28.0 en firmware versie: 4015. Op de website van Dell staat firmware versie: 2.1.27.0![]()
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Ik heb de 2x4GB hiervan en samen met de 2x4GB die er al inzat draait het als een zonnetje.HertogJack schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 07:50:
Mijn XPS17 is in bestelling, hij komt echter met 6gb ram.. Dit zou ik graag upgraden naar minimaal 16gb.
Mijn beste optie is dan denk ik dit? http://www.informatique.n...r-cmso16gx3m2a1333c9.html
Dit type geheugen kan er neem ik aan gewoon in? (ben niet zo heel erg thuis in dit soort zaken)
Alvast bedankt voor een reactie
Mijn XPS17 komt met 6gb.. weet niet wat voor type oid.. maar kan ik dan deze 16 er bij pluggen zodat ik op 22gb kom? (vrees van niet)Venturi schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:49:
[...]
Ik heb de 2x4GB hiervan en samen met de 2x4GB die er al inzat draait het als een zonnetje.
Nu wil ik toch wel aanpassingen doen.
Wil het toetsenbord aanpassen naar een toetsenbord met Back-lit.( mits het mij lukt, ga wel eerst heel goed dat youtube filmpje een paar keer bekijken)
Standaard zit in mijn xps een wifi-kaart zonder Bluetooth. Nu kan ik uiteraard een los stickje kopen maar als ik het toetsenbord er toch afhaal dan kom je toch makkelijk bij het huidige wifikaartje? Dan ik kan deze vervangen door één met BT, dit gaat toch met stekkertjes?.
De wifi kaart 6230 zou ik dan evt. gelijk meebestellen bij dat toetsenbord of zal ik die ergens anders goedkoper kunnen bestellen. Weet alleen dat bij een laptop configuratie bij dell dat de 6230 ca 25 euro meerkosten zijn, zou dat ook de prijs bij Dell zijn als je losbesteld? Uiteraard kan ik even bellen met Dell maar misschien weten jullie het ook.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Ligt eraan welke XPS17 je hebt.HertogJack schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:33:
[...]
Mijn XPS17 komt met 6gb.. weet niet wat voor type oid.. maar kan ik dan deze 16 er bij pluggen zodat ik op 22gb kom? (vrees van niet)
Is dit met 3D kaart/scherm?
Zo ja, dan 4 bankjes en kun je dus naar 22Gb.
Zo niet, dan 2 bankjes.
Volgens mij klopt het niet tot 22GB. De moederbord ondersteund tot 16GB aan geheugen. Dus als je 6GB geheugen hebt, kan je nog 10GB geheugen erbij doen.wezep schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:12:
[...]
Ligt eraan welke XPS17 je hebt.
Zo niet, dan 2 bankjes.
Ja ik krijg met 3dkaart en scherm.wezep schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:12:
[...]
Ligt eraan welke XPS17 je hebt.
Zo niet, dan 2 bankjes.
Ik dacht altijd dat je 4x hetzelfde soort ram erin moest douwen.. dus 4x4 of 4x8 of 4x2 enz.
Er zijn cases bekend met 4x8GB werkend, maar dat geeft geen garantie voor elke XPS17pinokkia schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:15:
Volgens mij klopt het niet tot 22GB. De moederbord ondersteund tot 16GB aan geheugen.
Dus als je 6GB geheugen hebt, kan je nog 10GB geheugen erbij doen.
Maar er was net een reperateur van Dell hier en misschien kon hij nog wat regelen voor de hd slede
Klein? Dan moet je gewoon je DPI veranderen. Full HD is coolGranCanaria schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:37:
Ik had overigens bijna een xps15 gekocht van iemand met een fullhd scherm, maar goed dat ik dat niet gedaan heb. Dat is volgens mij echt niet goed voor je ogenDe 17.3inch op fullhd is soms al best klein.
Maar er was net een reperateur van Dell hier en misschien kon hij nog wat regelen voor de hd sledecool die gasten.

/update: via het genoemde e-mailadres contact gezocht met Dell en nu een backlit keyboard besteld. Specifiek gevraagd of de garantie volledig vervalt en bevestiging gekregen dat dat niet zo is. Wel wordt geregistreerd dat er een backlit keyboard wordt toegezonden en dat als er schade ontstaat ten gevolge van het zelf inbouwen dat dit eigen risico is. Dat is uiteraard logisch. Ik vraag me nog steeds af hoe dit zit ingeval van een bewijskwestie in relatie tot je garantie (stel ik krijg over 9 mnd schade, dan lijkt me logisch dat dit niet samenhangt met het zelf inbouwen maar bewijzen kun je het niet), maar dat is denk ik mijn beroepsdeformatie. Keyboard is er binnen 2-3 dgn als het goed is, dus ik ben benieuwd.XXlerator schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:24:
[...]
Kijk dat is aantrekkelijk. Ik heb toevallig net mijn XPS geleverd gekregen op kantoor. Zal vanavond thuis eens een e-mailtje tikken. De beste man van Tech Support zei tegen mij aan de telefoon dat de volledige garantie verviel als ze me het backlit toetsenbordje toe zouden zenden. Hopelijk geldt dat niet voor deze manier. Ik vind het echt zware overkill in elk geval.
Ik merk dat het vaak gebeurd wanneer ik een filmpje aan het kijken ben, maar juist als de player dan op pauze gaat begint 'ie nog harder te spitten. Ik snap helemaal niks van dat ding

CPU komt amper boven de 10%.
Mijn werklaptop (van een ander merk) met dezelfde i5 processor is zo stil als een graf.
Kompjoeternurt
Als ik de laptop opstart dan reageert de muis ( logitech met een usb-ontvanger) meteen. Als ik na bv een installatie de laptop opnieuw moet opstarten, dan doen de poorten het pas na de nodige tijd 30 a 45 seconden. ( ook gechecked met een usb-stick)
Heb helpdesk gebeld die mij vroegen wat de bios versie was. Dit is A16. Dat zou vreemd zijn daar dit de versie zou zijn die de problemen met de poorten zou hebben verholpen.
Ik zou het kunnen oplossen ( heb gezegd dat ik dit zelf zou gaan doen) door een schone installatie te doen van windows, dan eerst de usb-host installeren ( de laatste die op de Dell-site staat) en daarna de bios naar A16 moet brengen.
Dan de rest van de drivers installeren met de driver-cd
Stom dat ik het niet gevraagd heb maar de bios staat toch al op A16, gaat die bij een schone instal terug naar een vorige versie?
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Nee, windows installatie staat los van een bios-flashrambocus schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:21:
Stom dat ik het niet gevraagd heb maar de bios staat toch al op A16, gaat die bij een schone instal terug naar een vorige versie?