• MichaelHolyman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-12-2023

MichaelHolyman

Blaffende koeien loeien niet

XXlerator schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:45:
[...]

Ik zat naar dezelfde laptop te kijken, maar als je doorklikt naar kassa en afrekenen als gast dan hoef je geen bedrijfsnaam in te vullen. Volgens mij kan het niet eens. Ik denk een foutje, dus snel bestellen >:)
Kijk dat zou mooi zijn!
Nu maar hopen dat hij naar behoren games als WoW, SWToR en GW2 draait. Ik begreep dat de 555 toch een midrange gpu is, maar ik neem aan dat dat toch niet al teveel problemen zal opleveren in Med - High settings.

Gamertag: MichaelHolyman

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:22
Frontpage:

Dell levert toch betwiste XPS-laptops met ssd's

mazzelaars! :P
bashje schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:15:
Weet iemand of de nieuwe nvidia vision 2 ook werkt op de dell xps 17?
want dan lijkt me de volgende bril wel een leuke upgrade:
http://www1.conrad.nl/scr...es=1&gclid=&scrwidth=1920
Ik had namelijk de laptop gekocht toen er nog geen 3d bril standaard bij zat en je er iets van 120 euro extra voor moest betalen voor versie 1...
Als het gebruikte protocol hetzelfde is werkt dat gewoon.

Je link werkt trouwens (nog) niet.

[ Voor 87% gewijzigd door guapper op 23-02-2012 17:21 . Reden: quote toegevoegd ]

• Plaguez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 23:34
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:06:
[...]

Dat heeft ook meteen een niet te negeren impact op de (native resolutie) game prestaties.
Dat zijn namelijk 44% meer pixels die opeens mee gaan doen.
Je wil liever niet lager in reso op een LCD omdat je IQ dan ernstig minder wordt.
IQ?
Maar de de prestaties tijdens gamen zullen idd wat lager liggen dan bij een 1600x900 scherm.
En als de laptop niet bevalt is er altijd nog marktplaats, dr is altijd wel iemand die er €800 voor over heeft (:
MichaelHolyman schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:17:
[...]

Kijk dat zou mooi zijn!
Nu maar hopen dat hij naar behoren games als WoW, SWToR en GW2 draait. Ik begreep dat de 555 toch een midrange gpu is, maar ik neem aan dat dat toch niet al teveel problemen zal opleveren in Med - High settings.
Lijkt mij dat dit totaal geen probleem moet zijn.
Het is geen high-end gpu maar voor de komende tijd zal med - high prima moeten werken.

[ Voor 30% gewijzigd door Plaguez op 23-02-2012 18:08 ]

• Plaguez
MichaelHolyman schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:14:
Hallo mensen, long time reader, first time poster hier.
Ik zit er al een tijdje aan te denken om een XPS17 aan te schaffen en volg dan ook elke thread die hieraan besteedt wordt. Via Darkstone's sheet zag ik de (door Plaguez bestelde) XPS17epp. Echter is dit zeker weten geen onderdeel van het Dell epp programma? Aangezien het dezelfde laptopconfig betreft als de €1099 versie. Mis ik hier iets?

Bvd!
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:11:
De op epp eindigende config wordt aangeboden via het consumentengedeelte. Slechts als je via dell.nl/epp bestelt heb je te maken met het electronic partner program (dat was het toch?!?!!). De links in mijn sheet gaan altijd naar het normale consumentengedeelte. Die kan je gewoon bestellen als consument.

Ik kan het desnoods zo maken dat je latitudes kan bestellen via het consumentengedeelte.
Zit alleen een verschil in het geheugen van de XPS 17 3D, die heeft 6gb geheugen waar de andere 8gb heeft.
Koop de pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 erbij voor €40 euro en dan zit je zelfs op 14gb, en dat is veel goedkoper dan via dell.

[ Voor 43% gewijzigd door Plaguez op 23-02-2012 17:58 ]

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik ben net eigenaar van een dell xps17. nu wil ik ssd erbij zetten. nu weet ik dat voor sommige laptops hiervoor de ssd in een caddy moet worden geplaatst, is dat ook het geval bij een dell xps17 in drivebay 2?

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

Wirehub

Blaat

boemmie schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:27:
Ik ben net eigenaar van een dell xps17. nu wil ik ssd erbij zetten. nu weet ik dat voor sommige laptops hiervoor de ssd in een caddy moet worden geplaatst, is dat ook het geval bij een dell xps17 in drivebay 2?
de Dell XPS17 heeft 2 harddisk bays, zoals meerdere keren al besproken is in dit topic. :+

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Verwijderd

Plaguez schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:36:
[...]

IQ?
Maar de de prestaties tijdens gamen zullen idd wat lager liggen dan bij een 1600x900 scherm.
En als de laptop niet bevalt is er altijd nog marktplaats, dr is altijd wel iemand die er €800 voor over heeft (:
IQ = Image Quality
Als je gewoon de opties terugschroeft kun je aardig wat blijven draaien.

• Vlees_Jus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
Kan iemand mij misschien vertellen wat de exacte afmetingen/buitenmaten zijn van de laptop? (incl. 9 cell batt)
Ik wil graag weten of de laptop in mijn tas past.

• Plaguez
Afmetingen en gewicht
Breedte 414,9 mm
Hoogte: 32,8 mm voorzijde/38,5 mm achterzijde
Diepte: 287,3 mm
Gewicht: startgewicht 3,36 kg3 (met 6-cel batterij); 3,53 kg (met 9-cel batterij)

Verwijderd

boemmie schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:27:
die caddy zit erbij, die zit leeg in de 2de bay geschroefd.

die even loshalen, ssd erin en op plaats 1 erin schroeven, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlees_Jus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
Plaguez schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:32:
Afmetingen en gewicht
Breedte 414,9 mm
Hoogte: 32,8 mm voorzijde/38,5 mm achterzijde
Diepte: 287,3 mm
Gewicht: startgewicht 3,36 kg3 (met 6-cel batterij); 3,53 kg (met 9-cel batterij)
Top! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Hou wel in de gaten dat de 9-cell accu nog een centimeter of 3 uit steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik kan het nergens terugvinden, maar hoe schakel ik het dynamische contrast uit op mijn XPS? Op accu dimt het beeldscherm bij donkere achtergronden, en dit wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen aan de lijn gehangen met Customer Care om mijn bestelling aan te laten passen naar back-lit keyboard (was niet in originele configuratie op te nemen). Volgens website staat mijn order nog in verwerking, maar volgens de dame van Customer Care was hij reeds in productie :-) dus geen wijzigingen meer mogelijk.

Ok, dan ga ik hem zelf plaatsen, dus doorgeschakeld naar Technical Support. Hier een jongeman gesproken die precies wist waar het om ging, alleen vertelde hij (na overleg met zijn leidinggevende) dat deze toetsenborden alleen nog maar MET monteur mogen worden uitgeleverd. Dit zou een wijziging zijn die twee maanden geleden is doorgevoerd omdat er teveel schade door ondeskundige inbouw was ontstaan.

Klopt dat met jullie ervaring - zijn er mensen die in de afgelopen weken losse back-lit keyboards hebben besteld en zo ja - welke ingang bij Dell hebben jullie gebruikt?

@Exorcist - is dat niet een energie-instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen. Dat is ergens een instelling in de grafische drivers. Intel of nvidia, ik weet niet meer welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:15:
Neen. Dat is ergens een instelling in de grafische drivers. Intel of nvidia, ik weet niet meer welke.
Ik neem aan Intel, daar de nVidia chip nauwelijks gebruikt wordt. In de instellingen daarvan heb ik volgens mij de "boosdoener" gevonden. Thanks :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:11:
Vanmorgen aan de lijn gehangen met Customer Care om mijn bestelling aan te laten passen naar back-lit keyboard (was niet in originele configuratie op te nemen). Volgens website staat mijn order nog in verwerking, maar volgens de dame van Customer Care was hij reeds in productie :-) dus geen wijzigingen meer mogelijk.

Ok, dan ga ik hem zelf plaatsen, dus doorgeschakeld naar Technical Support. Hier een jongeman gesproken die precies wist waar het om ging, alleen vertelde hij (na overleg met zijn leidinggevende) dat deze toetsenborden alleen nog maar MET monteur mogen worden uitgeleverd. Dit zou een wijziging zijn die twee maanden geleden is doorgevoerd omdat er teveel schade door ondeskundige inbouw was ontstaan.

Klopt dat met jullie ervaring - zijn er mensen die in de afgelopen weken losse back-lit keyboards hebben besteld en zo ja - welke ingang bij Dell hebben jullie gebruikt?

@Exorcist - is dat niet een energie-instelling?
Bijzonder. Ik heb gisteren een XPS17 besteld, maar ik had tijdens het bestelproces niet eens de keuze om een backlit toetsenbord te kiezen, terwijl ik dit wel wil. Heb op hoop van zegen maar een mailtje gestuurd naar customer support, maar zo te horen kleine kans dat dit nog aangepast kan worden (laptop is ook al in produktie). Zijn er geen andere backlit toetsenborden die passen in deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een backlit toetsenbord op mijn Dell XPS17 gemonteerd.
Het monteren was een makkie en voor €85,- kan ik nu ook in het donker typen.
Het is blijkbaar wel een Amerikaans qwerty bordje, want er staat geen euroteken op, maar met alt+5 krijg ik gelukkig wel een euroteken.
Ik heb echter wel de volgende vraag: Kan ik de verlichting van het toetsenbord door een bepaalde toetscombinatie ook permanent licht laten geven?
Nu gaat de verlichting als de toetsen een minuutje niet zijn aangeraakt weer zachtjes uit.
Het aan /uitzetten en dimmen met Fn +6 werkt perfect, maar ik wil dus permanent de verlichting aan hebben staan.
Is er een mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Theo50

de prijs die jij noemt is aanzienlijk duurder dan de gangbare prijzen die eerder genoemd zijn (rond de 40 euri). Waar heb jij je backlit bord vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem bij ReplaceDirect.nl vandaan.
Vandaag voor 21.00 uur bestellen, morgen in huis.
Die prijzen van ongeveer €40,- is dat ook de prijs in de losse verkoop, of als je het bord gelijk bij Dell besteld?
De prijs was wel inclusief verzendkosten, maar dit terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bashje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 11:41
Weet iemand of de nieuwe nvidia vision 2 ook werkt op de dell xps 17?
want dan lijkt me de volgende bril wel een leuke upgrade:
http://tweakers.net/price...ion-2-brille-einzeln.html
Ik had namelijk de laptop gekocht toen er nog geen 3d bril standaard bij zat en je er iets van 120 euro extra voor moest betalen voor versie 1...

Iemand enige ervaring hiermee?
dell.nl customerservice wist van niks in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:13:
Ik heb hem bij ReplaceDirect.nl vandaan.
Vandaag voor 21.00 uur bestellen, morgen in huis.
Die prijzen van ongeveer €40,- is dat ook de prijs in de losse verkoop, of als je het bord gelijk bij Dell besteld?
De prijs was wel inclusief verzendkosten, maar dit terzijde.
Mijn originele toetsenbord heb ik via Dell besteld, medio okt. 2011. Incl alle kosten, heb ik € 44,04 betaald.
Ook wel zelf moeten monteren.
[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ben ik dus wel een beetje genaaid wat de prijs betreft, maar ik heb wel begrepen dat Dell ze niet meer los verkoopt.
Als je er een laat monteren zal het ook wel wat duurder zijn denk ik.
Weet jij trouwens hoe ik mijn toetsen constant verlicht kan krijgen?
De verlichting gaaat nu na een minuutje altijd weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Laatst online: 07-08 16:04
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe laptop voor mijn ouders. Aangezien ze mijn vader videobewerking wil doen zat ik te denken aan de versie met Full HD, i7 en 8GB intern geheugen. Deze staat nu in de aanbieding voor 1099. ik zie alleen niet hoe ik nu de hardware verder nog kan aanpassen. Toen ik een aantal manden geleden mijn laptop bestelde (ook een XPS17) kon ik in een hele lijst alle hardware aanpassen. Nu kan ik dat alleen voor de software en accessoires...

Misschien mis ik iets, maar waar moet ik dan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:46:
Ik heb vandaag een backlit toetsenbord op mijn Dell XPS17 gemonteerd.
Het monteren was een makkie en voor €85,- kan ik nu ook in het donker typen.
WTF :F man man, that's expensive!
TweakersOnly schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:20:
Stuur een email naar CER_Services_Email1@dell.com en vraag om een backlit keyboard voor de
Dell XPS17. Je wordt binnen enkele dagen teruggebeld door Dell customer care uit Engeland voor je creditcard gegevens. Toetsenbord kost 44 euro incl verzenden.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:43:
Dan ben ik dus wel een beetje genaaid wat de prijs betreft, maar ik heb wel begrepen dat Dell ze niet meer los verkoopt.
Als je er een laat monteren zal het ook wel wat duurder zijn denk ik.
Weet jij trouwens hoe ik mijn toetsen constant verlicht kan krijgen?
De verlichting gaaat nu na een minuutje altijd weer uit.
Op "Nooit uit" zetten.
Batterijicoon rechtsonder, met rechtermuis knop naar Windows Mobiliteitscentrum.
Klik op icoontje Helderheid toetsenbordverlichting- daarna bij instellingen voor toetsenbordverlichting-
Nooit uit-

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Embryo1,

Heel hartelijk dank voor de tip hoe ik mijn toetsenbord verlichting constant te laten branden!
Als ik dan toch genaaid ben door de prijs wil ik de verlichting in ieder geval wel zien branden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:33
Kan iemand aangeven met welke (merk en type) Blu-ray Combi Drive Dell deze fabriek af levert?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
In die van mij zit de Optiarc DVDRWBD BC-5540H. Lijkt me standaard gevalletje, maar werkt gewoon goed.

Edit: januari, de 5e ofzoiets...

[ Voor 15% gewijzigd door Bartjezz op 25-02-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Jumpman schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:43:
Kan iemand aangeven met welke (merk en type) Blu-ray Combi Drive Dell deze fabriek af levert?
PLDS (Philips & Lite-On Digital Solutions)DVDRWBD DS-6E2SH.
Maar ja, ze noemen het nu zo, maar het kan natuurlijk ook een B en Q zijn, want die zijn recentelijk overgenomen door Lite-On. Maar het werkt ook prima.
Laptop aangeschaft medio september 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Weet iemand hier met het 1920 x 1080 3D pixel scherm en de nVidia 3D Vision bril, hoe je het makkelijkst 3D X264 kan afspelen? Voordat ik weer allemaal verkeerde codecs installeer.

Edit: Cyverlink PowerDVD 12 werkt, nu nog naar de ondertiteling kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 27-02-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou precies hetzelfde vragen. Ik kan 3D kijken in cyberlink powerDVD, maar hoe de fuck krijg ik dat voor elkaar met ondertiteling?

En wat is powerDVD trouwens een waardeloos stuk software, zelfs een i7 met 2x SSD voelt traag als een slak als dit programma draait :X

Edit: restart dankzij powerDVD #2 gaat nu aan de gang...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik ben van plan om een Dell XPS L702x (702X-2013) zonder 3D/ 2X500GB te bestellen.
Op de pricewatch staat deze rond de 1100 euro
pricewatch: Dell XPS L702x (702X-2013)

Bij Dell kom ik met een Dell XPS L702x (702X-2013) met 3D/ 1X750GB op een prijs van 1100 euro.
Kan ik naast de 750GB nog wel een ssd plaatsen?
Als dat zo is bestel ik hem liever bij Dell.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Sowieso met 3D bestellen, dat is een veel beter scherm. Er zijn in een XPS 17 altijd 2 HDD te plaatsen (misschien ook nog wel één op de plaats voor de BR/DVD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Kan iemand mij zeggen hoe ik met puppylinux nakijk of al dan niet mijn RAM-latjes kapot zijn?
Heb Slacko Puppy (andere vond ik niet?) op CD gebrand, maar hoe moet het nu verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik heb hem even uitvoerig bekeken:

Het touchpad is fijn. Serieus. Ik vind het touchpad van mijn studio 15 niet slecht of iets dergelijks, dit is echt wel een hele stap omhoog.

De fan is wel jammer. Hij staat soms aan, soms uit. Niet heel storend (zeker naast een studio 17...), maar wel iets wat een stuk beter kan. Na alle horrorverhalen had ik hem een stuk erger verwacht. Dat is tijdens het bekijken van wat youtube. De fan is nogal.. digitaal, als je begrijpt wat ik bedoel. Boven een bepaalde temperatuur gaat hij aan, onder temp X gaat hij uit. Het zou beter zijn als hij X tijd aanstond. Soms staat hij bijvoorbeeld een halve seconde aan.. dat moet echt beter kunnen.

Het scherm stelt mij teleur. Don't get me wrong, het is een heel goed scherm. Maar behalve de hogere helderheid merk ik geen verschil met mn bijna 3 jaar oude studio. De kleurkwaliteiten en kijkhoeken zijn op het oog identiek.

Het 3D effect stelt niet veel voor vind ik.. Daar hoef je het niet voor te doen. Dat was natuurlijk al lang bekend.

Fix de problemen met de fan, en je hebt de perfect laptop. of geef ons een vergelijkbaar kwaliteit scherm met optimus erbij, en je hebt de perfect laptop, lijkt mij. Het toetsenbord ben ik ook niet helemaal van overtuigd hoe deze zich houd na een jaar of 2.. Ervaringsdeskundigen in de zaal? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik twijfel ook, ik heb ook een 15" laptop (Intel Core i5, 8GB, LED Scherm).

Toch is de Dell XPS 17 wel een killer systeem. De Intel Core i7, met 16GB (ik had nog 8GB liggen), nVidia Geforce GT 555M 3GB en een 512GB SSD, zijn zeer snel.

Vooral bezig geweest met het 3D gedeelte, dit is na veel tunen toch nog verassend goed te krijgen vind ik. Als je een goede bron hebt en wat tijd neemt voor het afstellen is het erg goed te doen.

Het grote nadeel vind ik de 9 cell accu, die maakt laptop enorm/onnodig groot. Als je veel moet reizen is het niets, als je weinig reist is het een prima desktop vervanger. Zonder fan zou het een helemaal een helden machine zijn geweest, omdat dan echt alle draaiende onderdelen eruit zouden zijn. Dilemma.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 27-02-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
lol. Heb je eindelijk een hands-on, kom je er achter dat er al jaren kwaliteit geleverd wordt...
Waar ik me bij het scherm nog het meest aan stoor is dat de helderheid snel achteruit gaat wanneer je onder de horizontale kijkhoek van 90 graden komt. Vooral bij het nabewerken van foto's moet ik regelmatig m'n nek strekken om te controleren hoe de helderheid over de hele scherm/afbeelding is. Dat kun je niet ineens overzien als je er recht voor zit heb ik het idee. Als ik dat voor m'n werk zou doen zou ik deze laptop teruggestuurd hebben naar zijn maker.

Ik typ er geen al te lange verhalen op, maar heb nog niet de indruk gekregen dat het (backlit) keyboard na een jaar achteruit is gegaan. Tenminste, ik had het idee dat het in het begin ook al een beetje resoneerde na toetsaanslagen. Het is zeker niet het meest degelijke aanslag die ik ken.

Van visuele 3D effecten kan ik niet mee spreken, omdat ik dat nog niet gebruikt heb bij gebrek aan bril.

En de fan? Ik denk dat het snel went (bij mij dan), ook al zou de besturing misschien beter kunnen. Maar dat kan beter inderdaad. Als je de verhalen soms leest is het alsof horen en zien je vergaan, maar ik kan er goed mee leven.

Edit:
@hierboven: eigenlijk vind ik (de hoogte van) de 9-cell accu niet vervelend. Het geeft de laptop een hoek die het typen wel fijner maakt (mijn mening).
Ik vervoer mijn xps17 regelmatig in de rugzak naar kantoor per fiets en heb de accu nog niet in m'n rug voelen drukken. Daar komt bij dat een vlakke plaat op je rug ook niet alles is: dat zet alleen maar meer druk/spanning op de behuizing.

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 27-02-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem op dit moment zo ver dat de fan per minuut ongeveer 3x aan en uitgaat...Het is mij een raadsel hoe dat kan. Even wat knutselen ermee.
guapper schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:18:
lol. Heb je eindelijk een hands-on, kom je er achter dat er al jaren kwaliteit geleverd wordt...
Dat wist ik uiteraard al lang. Maar een hands-on is altijd beter. Het systeem geeft mij een betere indruk van de clevo W87CU die ik laatst heb gevoeld (lees: gekregen). De XPS voelt veel fijner aan en heeft een veel beter toetsenbord en touchpad. Wat ik natuurlijk al wist, maar bevestiging is toch handig.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmelade
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-12-2020
Wow ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:28
Dat is oud nieuws, want ik heb al eerder in deze thread en darkstone verteld/geschreven. Dat mijn scherm van oude Dell inspiron 1720 van 4 jaar oud beter is :z.

[ Voor 4% gewijzigd door pinokkia op 27-02-2012 21:47 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet waar. Ik hoef die matte troep niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:41:
Niet waar. Ik hoef die matte troep niet :+
Hè grapjas. Ik heb geen matte troep. Maar glanzend en de hoogste resolutie scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Dat glossy WUXGA scherm dat jaren daarvoor al in de Inspiron 9x00 series schitterde bedoel je? Dat kijkt nog steeds lekker weg idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh. Ik dacht dat dat een mat scherm was, op de oude inspiron. Helaas kan ik daar geen reviews van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:00:
Ahh. Ik dacht dat dat een mat scherm was, op de oude inspiron. Helaas kan ik daar geen reviews van vinden.
Uh Darkstone. Heb je soms slaap? :o. Ik heb dat scherm met true life (glanzend) noemen ze dat bij Dell. Van dat kaliber maken ze die schermen niet meer :'(. Begin nu een heel klein beetje te wennen aan mijn 3 maanden xps scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
guapper schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:58:
Dat glossy WUXGA scherm dat jaren daarvoor al in de Inspiron 9x00 series schitterde bedoel je? Dat kijkt nog steeds lekker weg idd.
Juist. Dat scherm dus. Ik meende 1920 x 1200 WUXGA

[ Voor 5% gewijzigd door pinokkia op 27-02-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:44
Iemand al de Magician Software van Samsung geprobeerd voor het tweaken van Windows voor een SSD configuratie in de XPS 17?

http://downloadcenter.sam...ser_Manual_Ver.3.1_EN.pdf

Waarschuwing: het updaten van de filmware niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

XXlerator schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:13:
[...]

Bijzonder. Ik heb gisteren een XPS17 besteld, maar ik had tijdens het bestelproces niet eens de keuze om een backlit toetsenbord te kiezen, terwijl ik dit wel wil. Heb op hoop van zegen maar een mailtje gestuurd naar customer support, maar zo te horen kleine kans dat dit nog aangepast kan worden (laptop is ook al in produktie). Zijn er geen andere backlit toetsenborden die passen in deze laptop?
Update: zojuist met Dell gebeld om toch nog een backlit toetsenbord te krijgen. Na een aantal keren doorverbinden bij de technische dienst uitgekomen. In het kort: toezenden backlit toetsenbord voor 34 ex btw is mogelijk. Er is één maar.... dan vervalt ALLE garantie, omdat het eigenlijk door een monteur moet gebeuren. Andere optie is (omdat ik als consument heb besteld) dat ik het complete systeem morgen gelijk per kerende post retour stuur en telefonisch een nieuwe laptop bestel, deze keer mét backlit toetsenbord. Want telefonisch is die optie wel mogelijk (evenals voorinstallatie Ubuntu etc.). Alleen ik vrees dat ik dan de korting die ik bij elkaar heb geschraapt met deze mooie configuratie gaat vervallen. Twijfel dus.... vervallen garantie zit ik ook niet nu al op te wachten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Wat ik meestal doe als ik een configuratie aan wil passen en dat krijg ik onine niet voor elkaar:
Zorg dat de configuratie in je mandje staat, en bel dan met Dell.
Wanneer je iemand aan de lijn krijgt die je kan helpen kun je die je mandje per email toezenden, zodat ze op basis daarvan een systeem kunnen samenstellen met de gewenste aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 20:54
Zou het niet mogelijk zijn dat als je weet waar de monteursafdeling zit, om een afspraak te maken en dat je langs rijd met je huidige laptop.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XXlerator schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:54:
[...]

Update: zojuist met Dell gebeld om toch nog een backlit toetsenbord te krijgen. Na een aantal keren doorverbinden bij de technische dienst uitgekomen. In het kort: toezenden backlit toetsenbord voor 34 ex btw is mogelijk. Er is één maar.... dan vervalt ALLE garantie, omdat het eigenlijk door een monteur moet gebeuren. Andere optie is (omdat ik als consument heb besteld) dat ik het complete systeem morgen gelijk per kerende post retour stuur en telefonisch een nieuwe laptop bestel, deze keer mét backlit toetsenbord. Want telefonisch is die optie wel mogelijk (evenals voorinstallatie Ubuntu etc.). Alleen ik vrees dat ik dan de korting die ik bij elkaar heb geschraapt met deze mooie configuratie gaat vervallen. Twijfel dus.... vervallen garantie zit ik ook niet nu al op te wachten. :|
Ik vind het wel heel bijzonder dat ze met de uitspraak komen dat alle garantie vervalt.
Lijkt me gewoon een ***smoes aangezien er onder dat toetsenbord 2 DDR3 sloten zitten waar je zelf aanpassingen aan mag/kunt doen. Daarvoor moet het toetsenbord dus ook los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Noop, dacht ik ook:
zeef schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:20:
Als je ze toch open hebt voor de SSD transplantatie dan zou ik meteen RAM upgraden. :)
CLB schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:22:
Waarbij er toch maar 2 slots bij de achterkant zitten en nog is twee onder het toetsenbord...?
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:42:
Nee, er zitten er 4 aan de achterkant. met een schroefje kan je erbij.
Jumpman schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:53:
Aan de onderkant achter het klepje met één schroefje, bij de twee HDD/SDD's. ;)
Jasper Janssen schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:25:
Deze laptops hebben allemaal 2x4, met 2 vrije slots. Ik zie op dat plaatje de vrije slots niet,
zitten die eronder? Ah, got it: http://en.community.dell....L702X_2900_-Ram-Slots.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er in dat geval niets onder het toetsenbord waar je aan mag zitten?
Ik las ergens dat Dell de optie nasturen wilde beperken doordat er vaak fouten gemaakt werden.
Dan moeten ze die optie wel in de configuratie zetten, net als een US international voor de M17x.
Die is alleen te krijgen met een NL bord, ook weer zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Als je het keyboard vervang komt echt de garantie op geheugen of dergelijke onderdelen waar je niet bij in de buurt bent geweest niet te vervallen lijkt me, dus ook niet de complete garantie. Natuurlijk moet je niet klagen als je een connector van het mainboard hebt getrokken; iets wat me niet als onwaarschijnlijk in de oren klinkt als Jan en Alleman zijn keyboard gaat vervangen.
Daarbij komt nog dat Dell vast niet voor niets de complete service handleidingen online heeft gezet.

Maar goed; je kunt je backlit keyboard altijd door iemand anders laten bestellen toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ XXlerator,

ik heb na de afwijzing door Tech Support een e-mailtje gestuurd naar CER_TS_CONS_Other@dell.com om daar een backlit tobo te bestellen - geen enkel probleem. Ik moest alleen mijn Service Tag en mijn credit card gegevens opgeven. Prijs was 38,12 euro excl. BTW (45,36 incl BTW).

Naar verwachting heb ik het nieuwe toetsenbord nog eerder in huis dan mijn XPS! Deze is nu volgens de Track & Trace onderweg van Shanghai (China) via Osaka (Japan) en Louisville (KY, USA) richting Europa.

Garantie ?? Ik verwacht geen problemen als je e.e.a. met beleid doet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:00:
@ XXlerator,
[...] Ik moest alleen mijn Service Tag en [...]
Jij hebt nog geen XPS maar wel een service tag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, staat onder op de factuur - die heb ik al wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 18:50
Hey jongens,

Tijdje geleden had iemand een nieuwere driver voor de Intel GPU, die preinstalled op ze nieuwe systeem stond. Die nog niet op de dell site stond de laatste driver op dell.nl is van 23-5-2011

Weet iemand deze nog te vinden?

Cheers

[ Voor 7% gewijzigd door Scale op 28-02-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Heeft iemand toevallig enig idee wanneer de XPS'en met de nieuwere videokaarten (580m) verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit. Dat is simpelweg niet de doelgroep van de XPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:00:
@ XXlerator,

ik heb na de afwijzing door Tech Support een e-mailtje gestuurd naar CER_TS_CONS_Other@dell.com om daar een backlit tobo te bestellen - geen enkel probleem. Ik moest alleen mijn Service Tag en mijn credit card gegevens opgeven. Prijs was 38,12 euro excl. BTW (45,36 incl BTW).

Naar verwachting heb ik het nieuwe toetsenbord nog eerder in huis dan mijn XPS! Deze is nu volgens de Track & Trace onderweg van Shanghai (China) via Osaka (Japan) en Louisville (KY, USA) richting Europa.

Garantie ?? Ik verwacht geen problemen als je e.e.a. met beleid doet ...
Kijk dat is aantrekkelijk. Ik heb toevallig net mijn XPS geleverd gekregen op kantoor. Zal vanavond thuis eens een e-mailtje tikken. De beste man van Tech Support zei tegen mij aan de telefoon dat de volledige garantie verviel als ze me het backlit toetsenbordje toe zouden zenden. Hopelijk geldt dat niet voor deze manier. Ik vind het echt zware overkill in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboin
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:02:
Nooit. Dat is simpelweg niet de doelgroep van de XPS.
toch jammer om dan €1000,- extra te moeten betalen voor Alienware meuk met een betere videokaart :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die alienware is anders wel een stap omhoog qua bouwkwaliteit. En het is €850 verschil: €750 vs €1600 Of nog minder als je erbij rekent dat dat kortingsbonnen kaduuk zijn op moment van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboin
Ik kom toch echt op €939 met de n00x7m27epp en €2018,99 voor de m17x-r3, en dan heeft de xps nog 4gb meer geheugen.

Wat doe ik verkeerd?

Met FHD 3D schermen btw

Edit: mybad, ik zie nu idd dat er nog een 3e variant is voor de m17x, waar het 3Dscherm in zit.
Blijf het toch veel geld vinden 859 vs 1600..?

[ Voor 30% gewijzigd door rboin op 29-02-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:13
Over enkele dagen komt ook mijn XPS17 binnen, echter nog zonder backlit keyboard. Nu wil ik via Dell UK het backlit keyboard los bestellen, maar ik ben niet zo handig met het inbouwen van dergelijke dingen.

Welke tweaker uit Zuid-Nederland (Limburg/Brabant) wil en kan voor mij dit tobo inbouwen? Vergoeding: kratje bier naar keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
TweakersOnly schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:22:
Over enkele dagen komt ook mijn XPS17 binnen, echter nog zonder backlit keyboard. Nu wil ik via Dell UK het backlit keyboard los bestellen, maar ik ben niet zo handig met het inbouwen van dergelijke dingen.

Welke tweaker uit Zuid-Nederland (Limburg/Brabant) wil en kan voor mij dit tobo inbouwen? Vergoeding: kratje bier naar keuze?
Bij ons doet de pc boer het voor €20 er in zetten. Misschien dat een optie is. Plus als er iets aangesloopt word, is het hun fout en kan je het verhalen bij hun, omdat je met een zaak te maken heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Ik ben helemaal blij met me XPS 17, alleen vraag me af hoe ik nu een 3D film kan bekijken met de laptop.
Ik heb alleen DVD en dus geen bluray-lade op laptop.
Ik heb (bluray) happy feet als test gedownload, met powerdvd11 een stukje bekeken maar vind nu niet echt dat er een wereld voor me open gaat. De filmpjes op de nvidia site zijn wel mooi in 3D.
Ik heb de iso (32GB) uitgepakt en dan afgespeeld onderaan op 3D gedrukt in powerdvd. Zijn er andere opties om 3D films te downloaden en te bekijken vanaf de harde schrijf? zoja welke programma's gebruiken jullie en welk type bestand kan ik het beste downloaden? (ben nog nieuw in het 3d gebeuren, maar dat was wel duidelijk ;))

Las ook dat mensen op youtube 3d filmpje kunnen kijken met de bril, maar ik krijg geen 3D beeld als ik dat doe. Moet ik instellingen wijzigen?
Ook vindt ik dat het beeldscherm heel erg flikker als hij om moet schakelen naar de 3d modus en trg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Andere players voor video?? Gomplayer, VLC, gewoon even zoeken wat jou het meeste aan staat... (al moet ik zeggen dat VLC vooral met hardwareacceleratie overweg kan, dat kan Gomplayer nog niet...)

Het boeit niet hoe je je film kijkt, vanaf een iso of uit de .stream map. Of een MKV of x264. Er zullen altijd kwaliteitsverschillen zijn, maar over het algemeen werken alle codecs even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Sind,s gisteren ook een trotse bezitter van een XPS17, i7-2670QM, 8GB RAM.................
Overgekocht van Darkstone, wat verkoop betreft, dit verschrikkelijk goed verliep :D ;)

Ik had hem zonder ssd,s/hdd,s overgekocht(wat ook de deal was), en ik heb er zelf een Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB ingezet, en als 2e schijf een Seagate Momentus XT ST750LX003 ,750GB.

Ik had hiervoor een desktop, maar wat werkt dit lekker en snel, windows7 start op in 10sec :D :)
En de ssd betreft:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2nly8wi.jpg

Ik wil noooooooooooooiiit meer een desktop ;)

[ Voor 0% gewijzigd door pvr op 01-03-2012 09:53 . Reden: mijn desktop starten voor mijn gevoel in 10min op. lol ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:30
pvr schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:33:
Sind,s gisteren ook een trotse bezitter van een XPS17, i7-2670QM, 8GB RAM.................
Overgekocht van Darkstone, wat verkoop betreft, dit verschrikkelijk goed verliep :D ;)

Ik had hem zonder ssd,s/hdd,s overgekocht(wat ook de deal was), en ik heb er zelf een Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB ingezet, en als 2e schijf een Seagate Momentus XT ST750LX003 ,750GB.

Ik had hiervoor een desktop, maar wat werkt dit lekker en snel, windows7 start op in 10min :)
En de ssd betreft:
[afbeelding]

Ik wil noooooooooooooiiit meer een desktop ;)
Hehe, windows 7 start op in 10 minutes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Voor mijn gevoel starte mijn oude desktop 10min op, typ foutje, lol :P :D
Robsel_NL schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:38:
[...]

Hehe, windows 7 start op in 10 minutes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woozle
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-09-2023
Kan iemand mij zeggen of het prijsverschil van €190 het waard is om in een XPS17 de standaard i7-2670QM te vervangen door een i7-2760QM? ik zie dat de benchmark van de 2760QM iets beter is, maar ik vraag me af of je er veel van merkt bij het dagelijkse gebruik.

Laptop zou vooral dienen voor standaard office-gebruik, fotobewerking en af en toe een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20% van het aankoopbedrag van de laptop, voor een prestatiewinst van, in het beste geval 8%? Echt niet. Dat is echt geldverspilling. Sowieso ga je dat in de praktijk nooit merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:59
Zoals al vaker gemeld in dit topic: koop liever een SSD (kan ook nog es voor de helft van die 190 euries), daar ga je pas echt plezier van beleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
wellicht een aparte vraag en zou het wellicht ook zelf kunnen testen ( maar dan moet ik weer openmaken), maar welke SSD schijf is de bootschijf en welke de lege schijf?

Degene tegen de geheugenbankjes is dat de bootschijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er eentje uitschroeft zie je duidelijk "HDD 1" of "HDD 2" staan. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
bedankt.

Moet natuurlijk niet de verkeerde wegdoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Na maandag mijn XPS 17 ontvangen te hebben constateerde ik een 'oneffenheid' in de polssteun. Ik twijfel nog steeds om Dell hier over te bellen (Mijn vriendin vindt overigens dat ik zeur, maar ik irriteer me aan deze oneffenheid).

Nu ben ik verder op onderzoek uitgegaan en nu lijkt de oneffenheid zich precies op de plaats te bevinden waar de 'tab' zit. Link: http://support.dell.com/s...sm/palmrest.htm#wp1038494 (stap 7, nummer 3 op het plaatje).

Hebben meer mensen een offenheid daar? Zal ik Dell ervoor bellen, of ligt het aan mij een zeur ik gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Jumpman schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:11:
Na maandag mijn XPS 17 ontvangen te hebben constateerde ik een 'oneffenheid' in de polssteun. Ik twijfel nog steeds om Dell hier over te bellen (Mijn vriendin vindt overigens dat ik zeur, maar ik irriteer me aan deze oneffenheid).

Nu ben ik verder op onderzoek uitgegaan en nu lijkt de oneffenheid zich precies op de plaats te bevinden waar de 'tab' zit. Link: http://support.dell.com/s...sm/palmrest.htm#wp1038494 (stap 7, nummer 3 op het plaatje).

Hebben meer mensen een offenheid daar? Zal ik Dell ervoor bellen, of ligt het aan mij een zeur ik gewoon?
Als jij je aan irriteert. Moet je gewoon Dell bellen. Dat noem ik geen zeuren. Ik heb geen last van bij mijn 3 maanden oude xps. Maar als ik het bij mijn nieuwe (die morgen geleverd wordt) xps er wel last van heb. Dan bel ik (persoonlijk) wel op.

[ Voor 9% gewijzigd door pinokkia op 01-03-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 23:44
Wil iedereen aanraden om altijd telefonisch contact op te nemen met Dell voor korting of specifieke aanpassingen. Ik had namelijk een code op het internet gevonden voor 10% korting maar deze werkte niet goed in de webshop. Via de chat optie nam iemand contact op en zei gelijk dat ik wel recht had op die korting en stuurde een nieuwe offerte op met de juiste prijs. Verder koste het bij Dell €40,- om een back-lit keyboard erin te zetten, deze optie kan je niet via de website selecteren.

[ Voor 46% gewijzigd door Mieze op 02-03-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twisterking
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 14:09
Even een vraagje, ik twijfel nog tussen de XPS 15 en XPS 17. Een van de belangrijkste pluspunten van de XPS 15 is het Full HD scherm. Mijn vraag is of het FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p scherm van de XPS 17 enigzins vergelijkbaar is.

Grote voordeel van de XPS 17 is het feit dat er makkelijk een SSD naast de HDD geplaatst kan worden doordat er een tweede drive bay inzit. Dat bracht me aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Nu ik één ssd heb overgedaan aan een andere liefhebber ;) , ben ik op zoek naar een hdd-schijf van min. 750 gb

Op deze hdd-schijf films zal dan hoofdzakelijk films en muziek worden gezet en zal ik op downloaden.

Dan is een 5400 rpm schijf toch voldoende? Welke hdd hebben jullie geplaatst of gaan jullie plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twisterking schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:40:
Even een vraagje, ik twijfel nog tussen de XPS 15 en XPS 17. Een van de belangrijkste pluspunten van de XPS 15 is het Full HD scherm. Mijn vraag is of het FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p scherm van de XPS 17 enigzins vergelijkbaar is.

Grote voordeel van de XPS 17 is het feit dat er makkelijk een SSD naast de HDD geplaatst kan worden doordat er een tweede drive bay inzit. Dat bracht me aan het twijfelen.
Het XPS 15 scherm is beter, maar de XPS 17 bevat alsnog het beste scherm in zijn prijsklasse maal 2.

Maar maak alsjeblieft geen keuze over triviale dingen als de keuze tussen 2 hele goede schermen of 2 drive bays. Als je mobiel wilt blijven, dan kies je de XPS 15, zo niet, dan ga je voor de 17" De rest van de factoren vind ik vrij irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds een dag ook de XPS 17, maar wie kan/wil mij uitleggen hoe ik films in 3D kan bekijken? Mij lukt dit niet met Windows Media Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afaik kan dat alleen met het stuk stront wat cyberlink PowerDVD heet. Het is jammer dat er geen betere programma's voor bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:31:
Afaik kan dat alleen met het stuk stront wat cyberlink PowerDVD heet. Het is jammer dat er geen betere programma's voor bestaan.
Okeey, bedankt! Ben benieuwd of ik er vanmiddag 3D mee kan gamen (bf3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:00
Is bf3 3d compatible dan?

Heb vanmorgen een xps17 besteld :)

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel veel games zijn 3D compatibel. Waarschijnlijk alle games waar een nvidia logo in voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
HertogJack schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:04:
Is bf3 3d compatible dan?

Heb vanmorgen een xps17 besteld :)
Ja, link: http://www.nvidia.com/object/3d-vision-games.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Dat is nice.. Dat programma van nvidia, vision 3d, heb je dat standaard @ je laptop wanneer je 3d compatible kaart en screen hebt of moet je dat nog kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ja, de software zit staandaard op je laptop.

Bij mij gaat het standaard aan als ik 3D content afspeel en gaat het uit, als ik ermee stop. Gisteren stond ik alleen met mijn nVidia 3D Vision bril op bij de supermarkt. 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Jumpman schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:28:

Bij mij gaat het standaard aan als ik 3D content afspeel en gaat het uit, als ik ermee stop. Gisteren stond ik alleen met mijn nVidia 3D Vision bril op bij de supermarkt. 8)7 ;)
lolol _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:28:

Dat had ik gewoon willen zien.. :9~ 8)7 :9~ 8)7

Held dat je bent.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i206.photobucket.com/albums/bb248/ObsidianParadox/1269753406551.jpg
ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Even een vraagje;

Heb dus vandaag een XPS17 besteld, zonder SSD.

Een SSD wil ik er dus zelf in gaan zetten. Ben ik mijn garantie kwijt wanneer ik er zelf een SSD in zet?

Ik vrees van wel, maar wil het even checken hier ;)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

Wirehub

Blaat

HertogJack schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:09:
Even een vraagje;

Heb dus vandaag een XPS17 besteld, zonder SSD.

Een SSD wil ik er dus zelf in gaan zetten. Ben ik mijn garantie kwijt wanneer ik er zelf een SSD in zet?

Ik vrees van wel, maar wil het even checken hier ;)

Thanks!
nee hoor je bent je garantie niet kwijt , is gewoon toegestaan

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchHD
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-01 14:02
Hallo iedereen,

Ik wil een SSD bestellen voor mijn XPS 17 (welke zeer goed bevalt btw), maar volgens mij kan deze er niet zomaar ingeschroefd worden. Volgens mij mist de mount. Zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/17197570/Photo%2002-03-12%2019%2001%2010.jpg

Weet iemand waar ik zoiets kan aanschaffen?

Groeten,

Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overgenomen van een tweaker? Voor zover ik weet zit er altijd een 2e mount in. althans, je bent de eerste die ik daar over hoor: standaard altijd een mount en 4 schroefjes.

En anders tape je hem vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchHD
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-01 14:02
@Darkstone Nope, nieuw gekocht bij Dell. Zal nog ff de doos checken dan. En anders vraag ik een medewerker van Dell eens even, wil toch een backlit keyboard bestellen. Thx.
Pagina: 1 ... 8 ... 28 Laatste