Ik heb gisteren eens de Intel MyWiFi getest, dat werkt best goed! Daarmee kun je je internetverbinding delen met anderen. Ook als je al via WiFi zelf aan het netwerk zit. Je kunt verschillende profielen aanmaken of je wel of niet internet/netwerk wilt delen en of je wel/niet beveiligingen wilt instellen.
Niet stilhouden kost je je lagers, die dingen hebben specs voor x snelheid.Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:59:
[...]
Kleine kans. Het stilhouden van de fan is ook maar een best practice...
Als je deze gaat ver4voudigen met een dot perslucht is de kans zeer groot dat je lagers zijn rotgelopen.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
maar tegenhouden gaat niet door het stoffilter..Bad Brains schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:22:
[...]
Niet stilhouden kost je je lagers, die dingen hebben specs voor x snelheid.
Als je deze gaat ver4voudigen met een dot perslucht is de kans zeer groot dat je lagers zijn rotgelopen.
dan maar het dell manneke laten komen om het te cleanen(hij raakt immers oververhit en dat is hun fout)
[ Voor 19% gewijzigd door jessy100 op 06-02-2012 16:36 ]
richting de 90-95 waardoor turboboost niet meer gebruikt word waar deze voorheen tot 2,6Ghz ging. noem ik overheating.Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:38:
Overhit = concrete temperaturen of kloksnelheden?
Verwijderd
Ehm. Dat is perfect acceptabel. Ik ken maar een notebook in deze prijsklasse die dat niet heeft. De N73. En die heeft toch flink lagere specs + hogere prijs.
Pas als hij onder de stock snelheden komt (2 of 2.2ghz) heb je recht om te klagen.
Pas als hij onder de stock snelheden komt (2 of 2.2ghz) heb je recht om te klagen.
Kan je uitleggen hoe je dat doe? Ik wil mijn laptop dan 's avonds wel gebruiken daarvoor. Dan kan ik met me telefoon nog even op wifi als ik in bed ligBartjezz schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:20:
Ik heb gisteren eens de Intel MyWiFi getest, dat werkt best goed! Daarmee kun je je internetverbinding delen met anderen. Ook als je al via WiFi zelf aan het netwerk zit. Je kunt verschillende profielen aanmaken of je wel of niet internet/netwerk wilt delen en of je wel/niet beveiligingen wilt instellen.
Een simpele vraag, maar ik zie hem met de searchfunctie nergens naar voren komen:

Wordt er bij dit type scherm wel of geen 3D bril geleverd? Dus wie heeft dit scherm en wel / geen 3D bril...

Wordt er bij dit type scherm wel of geen 3D bril geleverd? Dus wie heeft dit scherm en wel / geen 3D bril...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
ja, hij heeft een 3d bril erbij zitten, heb ook de 3d versie (pre configured) besteld
Okee dankje! En welke? 3D Vision 2 mag ik hopen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Waar staan de logs van een BSOD? ik had er zojuist een maar in windows event viewer staat niets.
nee, is de 1ste versie.
Kan mij misschien vergissen, maar ik heb namelijk de powerbutton aan de bovenkant van het pootje, bij v2 zit deze in het logo (http://www.hardwarecanuck...ision-2-kit-review-2.html).
Zal thuis nog wel even voor de zekerheid nakijken.
Kan mij misschien vergissen, maar ik heb namelijk de powerbutton aan de bovenkant van het pootje, bij v2 zit deze in het logo (http://www.hardwarecanuck...ision-2-kit-review-2.html).
Zal thuis nog wel even voor de zekerheid nakijken.
Nu het er steeds meer op lijkt dat de L702x met 1TB SSD geleverd gaat worden ben ik al een beetje aan het zoeken naar een goeie rugtas om deze eventueel mee te nemen naar mijn ouders (mocht ik dat ooit willen doen). Zijn er mensen bekend met laptoptassen waar een XPS17 in past (aangezien deze toch een stuk groter is dat de gemiddelde laptop, zeker met 9-cell accu)?
Verwijderd
Standaard tip: ga bij een winkel langs en neem je XPS of een stuk karton van gelijke grootte mee.
helaas heb ik geen rugzak kunnen vinden, maar ipv daarvan een schoudertas:XilenceSR schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:07:
Nu het er steeds meer op lijkt dat de L702x met 1TB SSD geleverd gaat worden ben ik al een beetje aan het zoeken naar een goeie rugtas om deze eventueel mee te nemen naar mijn ouders (mocht ik dat ooit willen doen). Zijn er mensen bekend met laptoptassen waar een XPS17 in past (aangezien deze toch een stuk groter is dat de gemiddelde laptop, zeker met 9-cell accu)?
http://www.paradigit.nl/P..._18_/VNCI118/default.aspx
Ik ben van plan om de SSD's uit de dell XPS 17 te slopen en er een hdd in te doen (om zodoende een goedkopere laptop over te houden). Nu vroeg ik me af waar ik op moet letten. Is deze hdd een goede afschaf? 500Gb is voldoende.
Ik hoop qua rugtas dat hij 'gewoon' in mijn 17"capable Samsung rugtas past waar vroeger mijn Inspiron 17" in zat.
Backlit tobo geinstalleerd en ook meteen maar even een DW 5550 WWAN module ipv de TV kaart. Werkte allemaal in een keer en het installeren is echt heel makkelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door zeef op 09-02-2012 17:24 ]
Deze?zeef schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:23:
Backlit tobo geinstalleerd en ook meteen maar even een DW 5550 WWAN module ipv de TV kaart. Werkte allemaal in een keer en het installeren is echt heel makkelijk.
Dan heb je goed de hoofdprijs betaald.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Ik neem aan dat hij die nog had liggen van een "oude" latitude oidBad Brains schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:36:
[...]
Deze?
Dan heb je goed de hoofdprijs betaald.
Ik weet niet of je het geïnstalleerd hebt, maar het heet Intel My WiFi. Daar kun je aangeven of je je internetverbinding wil delen met andere apparaten. Zelf heb ik een profiel aangemaakt zonder ook maar enige beveiliging, alleen dat apparaten niet het netwer en mijn laptop op kunnen, een hotspot zeg maar. Voor die korte duur dat ik dat aan heb is dat onzin om te gaan beveiligen. Werkt best goed moet ik zeggen!koning_nico schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:25:
[...]
Kan je uitleggen hoe je dat doe? Ik wil mijn laptop dan 's avonds wel gebruiken daarvoor. Dan kan ik met me telefoon nog even op wifi als ik in bed ligDie heeft daar namelijk geen bereik.
Met op het oog selecteren van een ssd,
zou ik willen weten of m;n dell xps 17 I7-2670QM L702X een sata 2 of sata 3 aansluiting heeft,
en of hoe kom ik hier achter?
zou ik willen weten of m;n dell xps 17 I7-2670QM L702X een sata 2 of sata 3 aansluiting heeft,
en of hoe kom ik hier achter?
Alle XPS 17 modellen hebben naar mijn weten een sata 3 (600mb/s) aansluiting. Zowiezo wordt tegenwoordig praktisch niets meer geproduceerd met een sata 2 aansluiting, overal komen ssd's in die ruim over de grens van sata 2 gaan.
Ik wil graag de instap XPS17 kopen van 699. Nu loop ik tegen 2 dingen aan:
Op de overzichtpagina http://www.dell.com/nl/p/xps-l702x/fs staat bij de XPS17 van 699.- _niet_ vermeld dat de monitor over een webcam beschikt terwijl bij de duurdere modellen dit wel staat vermeldt. Op de configuratiepagina staat tevens bij de standaard monitor niet vermeld of er een webcam op zit. Zit hier wel gewoon een webcam op? Zo niet dan is dat beslist een dooddoener voor mij...
Momenteel zijn er helemaal geen acties bij Dell... is er iemand die op de hoogte is van nieuwe acties in de nabije toekomst?
Bedankt!
Op de overzichtpagina http://www.dell.com/nl/p/xps-l702x/fs staat bij de XPS17 van 699.- _niet_ vermeld dat de monitor over een webcam beschikt terwijl bij de duurdere modellen dit wel staat vermeldt. Op de configuratiepagina staat tevens bij de standaard monitor niet vermeld of er een webcam op zit. Zit hier wel gewoon een webcam op? Zo niet dan is dat beslist een dooddoener voor mij...
Momenteel zijn er helemaal geen acties bij Dell... is er iemand die op de hoogte is van nieuwe acties in de nabije toekomst?
Bedankt!
Ik heb me indertijd laten vertellen, via dell, dat alles xps webcams hebben.velvus824 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:51:
Ik wil graag de instap XPS17 kopen van 699. Nu loop ik tegen 2 dingen aan:
Bedankt!
Je kunt ook eens google naar dell kortingsbonnen, soms zijn ze in omloop. Vergeet haalmeeruitjecardje niet! Ook leuk namelijk
Verwijderd
Of je pakt de sheet waar alle kortingen al voorgekauwd staan. De verzendkosten calculator is overigens kapot.
Verwijderd
Dus als ik het goed heb is dat er sowieso al een 3D bril bijzet als je voor het 3Dscherm/3Dgraka gaat? En die optie daarna om een brilletje te kiezen voor 95~€ is dan een tweede bril?
Edit: En als ik daar dan een 3D bluraytje in steek dan werkt dat ook?
Edit: En als ik daar dan een 3D bluraytje in steek dan werkt dat ook?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 04:08 ]
Het Ivy bridge model komt dus binnenkort, is dat de moeite van het wachten waard en zal die veel duurder zijn dan het huidige model? Ik zou een extra maandje wachten best op kunnen brengen maar dan moet de prijs niet veel meer stijgen.
Verwijderd
De inkoopprijs blijft hetzelfde. Maar dat wil niet zeggen dat dell zijn kans niet schoon ziet om de prijzen vanwege de schaarse tijdelijk te verhogen. Dat blijft koffiedik kijken.
Overigens heb ik het idee dat de prijs 2 weken geleden sowieso wat is gestegen, het 3D scherm schijnt heel erg slecht leverbaar te zijn. Zowel bij de XPS als alienware is de levertijd van het 3D scherm langer.
Overigens heb ik het idee dat de prijs 2 weken geleden sowieso wat is gestegen, het 3D scherm schijnt heel erg slecht leverbaar te zijn. Zowel bij de XPS als alienware is de levertijd van het 3D scherm langer.
Ja prijzen zijn gestegen, is niet anders helaas. Maar geeft Ivybridge echt veel verbetering of is dat marginaal? Of is dat nog afwachten totdat ie uitkomt?
Verwijderd
Het is een verbetering, maar of je dat merkt is de vraag. Een huidige i7 heeft 2x de performance per thread en 4x zoveel threads als mijn huidige P8600, maar ik merk geen moment dat mijn trusty P8600 niet voldoet.
Echter vind ik thunderbolt een redelijk doorslaggevende reden om te wachten. De extra performance niet.
Echter vind ik thunderbolt een redelijk doorslaggevende reden om te wachten. De extra performance niet.
Ja thunderbolt is eigenlijk wel een goeie reden om te wachten, zeker gezien het feit dat ik er tzt een audio interface aan wil koppelen voor gitaar e.d. Dan is weinig latency wel erg fijn.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:13:
Het is een verbetering, maar of je dat merkt is de vraag. Een huidige i7 heeft 2x de performance per thread en 4x zoveel threads als mijn huidige P8600, maar ik merk geen moment dat mijn trusty P8600 niet voldoet.
ik heb een bluetooth muis gekocht. En eerste keer kan ik de muis perfect gebruiken en na opnieuw opgestart te hebben gaat deze helemaal niet meer. Ik heb ook een dual boot op men xps staan op de andere harde schijf en daar werkt de muis zonder problemen..
Nog iemand die hier last van heeft gehad?? of oplossingen?
Nog iemand die hier last van heeft gehad?? of oplossingen?
frontpage news:
Rechtszaak tegen Dell dreigt om niet leveren goedkope laptop
Gaat om de 2x 512GB SSD voor € 1099,-
Schijnbaar lopen er toch nog een paar gelukkigen rond die deze daadwerkelijk geleverd hebben gekregen.
Schijnbaar lopen er toch nog een paar gelukkigen rond die deze daadwerkelijk geleverd hebben gekregen.
[ Voor 27% gewijzigd door guapper op 14-02-2012 12:47 ]
zulle we deze discussie naar een ander topic verplaatsen. dit gaat over de xps17, niet dell in het algemeen.guapper schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:43:
frontpage news:
-------
is er al een fix voor de usb3.0 poorten? en welke driver is het precies? op de dell site staat hij niet echt duidelijk vermeld?
[ Voor 8% gewijzigd door jessy100 op 14-02-2012 16:48 ]
Een kameraad van mij heeft de Dell met de twee SSDs ontvangen, en zelf heb ik ook besteld en hoop ik hem nog te onvangen:) 
Nu blijkt dat, bij hem althans, de twee SSDs niet in raid staan, maar gewoon als 2 losse partities in windows staan. Ik vroeg mij af wat de eventuele snelheidswinst was van het plaatsen in (software matige) RAID 0? Dit kan toch gewoon met de controller op het mobo, of is er een aparte controller nodig? Dit wordt als ik het goed heb alleen ondersteund in windows 7 ultimate, wat dus betekend dat hij opnieuw kan gaan installeren? Of is er een patch voor home premium, zodat hij de licentie die hij bij de laptop kreeg kan gebruiken?
Of is het verstandiger om het geheel dan in RAID 1 te zetten ivm met het (misschien onjuiste?) idee dat SSDs eerder kapot gaan dan HDDs? Dit levert toch geen snelheids winst? Dit is als ik het goed heb wel beschikbaar in home premium, maar hoe stel je dat in dan?
Nu blijkt dat, bij hem althans, de twee SSDs niet in raid staan, maar gewoon als 2 losse partities in windows staan. Ik vroeg mij af wat de eventuele snelheidswinst was van het plaatsen in (software matige) RAID 0? Dit kan toch gewoon met de controller op het mobo, of is er een aparte controller nodig? Dit wordt als ik het goed heb alleen ondersteund in windows 7 ultimate, wat dus betekend dat hij opnieuw kan gaan installeren? Of is er een patch voor home premium, zodat hij de licentie die hij bij de laptop kreeg kan gebruiken?
Of is het verstandiger om het geheel dan in RAID 1 te zetten ivm met het (misschien onjuiste?) idee dat SSDs eerder kapot gaan dan HDDs? Dit levert toch geen snelheids winst? Dit is als ik het goed heb wel beschikbaar in home premium, maar hoe stel je dat in dan?
Bij mij kost het 3d scherm maar liefs 500 euro extra?Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:21:
Het scherm is wel goed. Alleen is pinokkia trotse eigenaar van een inspiron van 5 jaar oud welke volgens hem nog fijner kijkt. Dat heeft er niets mee te maken dat het scherm slecht is. Iets beters ga je niet vinden (zeker voor deze prijs).
Welke moet ik nou nemen? Dit is als ik de XPS 17 met 6GB 750 GB voor 799 neem. Ik wil wel extra geheugenkaarten in kunnen zetten en er komt een M4 crucel harde schijf in, hele goede ervaring met die dingen op mijn gewone pc.44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife™ [Inbegrepen in prijs]
44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED 900p met Multi-Aanraak - breedbeeldscherm met TrueLife™ [meerprijs] € 0,00
44 cm(17,3") Full HD AG witte led-beeldscherm (1.920 x 1.080) met geïntegreerde 2,0 megapixel camera [[meerprijs] € 105,00 of € 5/maand1]
44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p met 2.0 megapixel camera met geïntegreerde 3D-bril [[meerprijs] € 580,00 of € 28/maand1]
Moet ik die van 929 eur nemen voor 3D scherm? en extra geheugen?
[ Voor 12% gewijzigd door Timmehhh op 14-02-2012 20:59 ]
Kies een configuratie waarin het 3D scherm al standaard is opgenomen; vervang niet het standaard scherm naar een 3D uitvoering; dan betaal je de hoofdprijs.
Kies sowieso een configuratie waaraan je zo min mogelijk moet wijzigen. Wijzigingen ten opzichte van de aangeboden (basis) configuraties worden over het algemeen duur betaald bij Dell; die kun je beter zelf uitvoeren indien mogelijk.
@jessy100: dat artikel gaat over een aangeboden XPS systeem.
Kies sowieso een configuratie waaraan je zo min mogelijk moet wijzigen. Wijzigingen ten opzichte van de aangeboden (basis) configuraties worden over het algemeen duur betaald bij Dell; die kun je beter zelf uitvoeren indien mogelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 14-02-2012 20:58 ]
Okay doen we toch de 929 versie, nog een vraag, kun je die ssd schijven ook los kopen bij dell?guapper schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:56:
Kies een configuratie waarin het 3D scherm al standaard is opgenomen; vervang niet het standaard scherm naar een 3D uitvoering; dan betaal je de hoofdprijs.
En hoe krijgen we die kortingen goed voor elkaar
Voor het full HD scherm moet ik dus de 1099 versie kiezen? En dan heb ik ook extra Ram sloten. Bij de andere versie van 929 799 e.d. niet ?
Nu dit nog met cashback korting van Mastercard te krijgen, dat lukt me niet.
XPS 17
Prijs € 1.330,25
Korting € 406,72
Subtotaal € 923,53
Exclusief btw. Gratis Verzending*
Geschatte bezorgtijden
Kortingen in detail
Druk overzicht af
Onderdelen
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
1 jaar Next Day Hardware Support
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
Adobe® Photoshop® Elements + Premiere® Elements
44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p met 2.0 megapixel camera met geïntegreerde 3D-bril
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
TvTuner niet inbegrepen
Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium
Accessoires
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (Europees)
Bevat ook
Bestelling van XPS L702x - Nederland
DataSafe Local 2.3 Basic
Europese stroomkabel (250 V)
150 W-wisselstroomadapter
Nederlandstalige documentatie
N02X7M07
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Geen draagtas
Dvd met hulpbronnen voor XPS L702x
Stuur mij meer informative over dit exclusieve aanbod
Verwijderd
Je kan volgens mij beter shopkorting gebruiken. Ik hoor de laatste tijd mindere dingen over HMUJK. Ik moet ooit nog eens de sheet veranderen.
En je zit op het zakelijke gedeelte... Ex. BTW.
En je zit op het zakelijke gedeelte... Ex. BTW.
Als ik het goed begrepen heb, ga je naar de HMUJC website, en klikt daar op de link naar de Dell website. Dan kun je zoals gebruikelijk je keuze maken en ook je kortingsbonnen toepassen.
Door middel van een cookie weet HMUJC dat je via hun website je aankoop bij Dell hebt gedaan, en krijg je een deel van het betaalde bedrag retour op je rekening.
Als dat niet lukt: "niet geschoten is altijd mis".
Door middel van een cookie weet HMUJC dat je via hun website je aankoop bij Dell hebt gedaan, en krijg je een deel van het betaalde bedrag retour op je rekening.
Als dat niet lukt: "niet geschoten is altijd mis".
Damn nu zie ook dat ik op niet BTW gedeelte zit, het 3d scherm gaat gewoon te duur worden ben ik bang, minimaal 1000 euro en dat is met kortingsbonnen. en zonder SSD.
is dit een goed scherm? en krijg ik bij dit scherm ook extra ram sloten?
44 cm(17,3") Full HD AG witte led-beeldscherm (1.920 x 1.080) met geïntegreerde 2,0 megapixel camera [[meerprijs] € 105,00 of € 5/maand1]
is dit een goed scherm? en krijg ik bij dit scherm ook extra ram sloten?
[ Voor 10% gewijzigd door Timmehhh op 14-02-2012 22:20 ]
Verwijderd
Vanaf -uhm- hier: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3" staat het.
En de rest van de pagina ook. Ik vind dat er ruim voldoende bronnen zijn om het scherm de grond in te boren, maar daar is niet iedereen het mee eens.
En de rest van de pagina ook. Ik vind dat er ruim voldoende bronnen zijn om het scherm de grond in te boren, maar daar is niet iedereen het mee eens.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 22:34 ]
Ik ben toch voor de duurste variant gegaan met full HD 3D scherm. Kosten 1089 euro met kortingscode. Ik hoop dat ik nog 7% van dit bedrag terugkrijg. Dit is trouwens exclusief SSD schijf.
Ik heb een XPS 17 overgenomen van iemand. Zijn gebruikersnaam stond nog in het systeem en ik wil een cleane start maken door eigenlijk alles in de fabrieksinstellingen terug te zetten. Helaas kan ik niet inloggen in Windows wat al op het systeem stond. Ook zit er geen mediarecovery bij vanuit Dell (heb ik inmiddels al wel aangevraagd bij Dell).
Zag wel dat er een recovery partitie op de laptop zit. Hoe kan ik (met welke commando's) via F8 - systeem herstel de laptop terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Je kan in een Dos menu commando's geven volgens mij om de recovery partitie te gebruiken, maar ik weet niet hoe?
Zag wel dat er een recovery partitie op de laptop zit. Hoe kan ik (met welke commando's) via F8 - systeem herstel de laptop terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Je kan in een Dos menu commando's geven volgens mij om de recovery partitie te gebruiken, maar ik weet niet hoe?
Heb probleem dat wanneer ik de muis gebruik, deze het af en toe heel even niet doet (of hapert), even later werkt het weer vlekkeloos.
2 verschillende muizen geprobeerd, allebei zelfde probleem. De diverse usb poorten gebruikt voor de ontvanger, zonder resultaat.
Iemand enig idee?
2 verschillende muizen geprobeerd, allebei zelfde probleem. De diverse usb poorten gebruikt voor de ontvanger, zonder resultaat.
Iemand enig idee?
@maikel7
heb je al een ctrl + f11 geprobeerd? (bij een 1ste boot van de laptop).
dit is trouwens ook makkelijk te vinden op Google, hoef je niet op een reactie te wachten
heb je al een ctrl + f11 geprobeerd? (bij een 1ste boot van de laptop).
dit is trouwens ook makkelijk te vinden op Google, hoef je niet op een reactie te wachten
Bij mij was de oplossing om BIOS A16 te flashen. Dan hoeven de usb-apparaten niet meer opnieuw ingestoken te worden bij het ontwaken uit slaapstand.jessy100 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:44:
is er al een fix voor de usb3.0 poorten? en welke driver is het precies? op de dell site staat hij niet echt duidelijk vermeld?
Mijn xps 17 maakt telkens het toontje alsof er een nieuw apparaat is gevonden en vervolgens weer uit gehaald word. Of dat er telkens met een nieuw netwerk verbonden word of dat je een usb apparaat inplugt.
Ik word er dood nerveus van, en zie niet wat het is. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik word er gek van, HELP
Laatste verandering is dat ik 2 dagen geleden een nieuwe ssd heb geinstalleerd. Maar kan mij niet voorstellen dat het dit is?
edit
Geen idee wat het was, probleem is opeens weg naar opnieuw opstarten!
Ik word er dood nerveus van, en zie niet wat het is. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik word er gek van, HELP
Laatste verandering is dat ik 2 dagen geleden een nieuwe ssd heb geinstalleerd. Maar kan mij niet voorstellen dat het dit is?
edit
Geen idee wat het was, probleem is opeens weg naar opnieuw opstarten!
[ Voor 27% gewijzigd door Gamma_ed op 15-02-2012 16:54 ]
Zo juist een xps 17 besteld.. vanmiddag ook al geprobeerd samen te stellen maar kreeg het niet voor elkaar met het 3d scherm nu via pricewatch link.. wel voor 989,09
i7-2670QM Processor
8.192 MB [2 x 4.096]
750 GB (7.200 rpm)
44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080)
i7-2670QM Processor
8.192 MB [2 x 4.096]
750 GB (7.200 rpm)
Dit komt mij ook bekend voor. Maar mij bij werkt het goed als je de ontvanger in de SATA poort drukt aan de linkerzijde.Raymm schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:39:
Heb probleem dat wanneer ik de muis gebruik, deze het af en toe heel even niet doet (of hapert), even later werkt het weer vlekkeloos.
Iemand enig idee?
Vraagje:
Gaat deze RAM eventueel werken op de XPS 17 3d?
Deze is namelijk een stuk goedkoper dan deze of deze en bovendien sneller (voor zovr ik kn zien)
Of zit er verschil tussen PC3-8500 en PC3-10600 en zijn de PC3-10600 kaarten niet compatible met een PC3-8500 moederbord?
Daarnaast, is corsair beter dan crucial (iets duurder namelijk)?
EDIT: Ok, ik heb het vast uitgezocht en ik kwam erachter dat je best sneller RAM kunt kopen, omdat deze zichzelf downclocked dan. Sterker nog, het kan zijn dat je cas latency dan beter wordt dan opgegeven. Daarom ga ik voor de (ook nog eens goedkopere, ik snap werkelijk hoe dat kan, dan gaat niemand de duurdere toch kopen?) PC3-10600 ALS de laptop nog geleverd wordt...
Gaat deze RAM eventueel werken op de XPS 17 3d?
Deze is namelijk een stuk goedkoper dan deze of deze en bovendien sneller (voor zovr ik kn zien)
Of zit er verschil tussen PC3-8500 en PC3-10600 en zijn de PC3-10600 kaarten niet compatible met een PC3-8500 moederbord?
Daarnaast, is corsair beter dan crucial (iets duurder namelijk)?
EDIT: Ok, ik heb het vast uitgezocht en ik kwam erachter dat je best sneller RAM kunt kopen, omdat deze zichzelf downclocked dan. Sterker nog, het kan zijn dat je cas latency dan beter wordt dan opgegeven. Daarom ga ik voor de (ook nog eens goedkopere, ik snap werkelijk hoe dat kan, dan gaat niemand de duurdere toch kopen?) PC3-10600 ALS de laptop nog geleverd wordt...
[ Voor 30% gewijzigd door gabn88 op 16-02-2012 17:56 ]
Goede keuze! Zal je geen spijt van krijgen. Maar had je niet liever 2x een 512GB SSD gehad?joosthaarman schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:56:
Zo juist een xps 17 besteld.. vanmiddag ook al geprobeerd samen te stellen maar kreeg het niet voor elkaar met het 3d scherm nu via pricewatch link.. wel voor 989,09
i7-2670QM Processor
8.192 MB \[2 x 4.096]
750 GB (7.200 rpm)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
gefeliciteerd maar heb je deze besteld of zat er nog wat extra's bij
http://configure.euro.del...lbsdt1&model_id=xps-l702x
http://configure.euro.del...lbsdt1&model_id=xps-l702x
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Zeker graag willen hebbenAppie Heijn schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:29:
[...]
Goede keuze! Zal je geen spijt van krijgen. Maar had je niet liever 2x een 512GB SSD gehad?
@rambocus Jap die, voor de rest niks leuks er bij.. (geen ssdtjes)
[ Voor 10% gewijzigd door Aapie op 16-02-2012 18:51 ]
Wellicht te laat of anders een tip, maar als het nog niet rond is kan je vragen of er iemand is die je buurt woont en die niet door wil gaan met procederen mbt de laptop met de goedkope ssd's .
Of hij dan toch het alternatief wil bestellen voor jou, dan heb je 2 harde schijven van 750 gb ipv 1 harde schijf.
Of hij dan toch het alternatief wil bestellen voor jou, dan heb je 2 harde schijven van 750 gb ipv 1 harde schijf.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Toen ik deze week mijn laptop opstartte, begon die ineens te piepen en kreeg ik een bluescreen met deze melding: Pre-boot System Assessment Build 4129
Heb de test laten uitvoeren en toen begonnen er allemaal balkjes te verschuiven van Memory Test Activity; CPU1 t.e.m. 8.
Stond ook bij dat het:
-Device : Memory
-Test : WCMch Test
Na de test kreeg ik de mogelijkheid om een volledige test te laten uitvoeren die +- 30 min duurde.
Daarna kwam ik gewoon terug op het aanmeldscherm.
Heb al eens gegoogled, maar ik kom daar toch niet veel wijzer uit. Ook zijn er verschillende vormen van die pre-boot system assessments.
Het is de eerste keer dat ik dit scherm heb gekregen, en ik heb het gevoel dat de laptop nu trager reageert met momenten.
Aan wat kan dit liggen?
Heb de test laten uitvoeren en toen begonnen er allemaal balkjes te verschuiven van Memory Test Activity; CPU1 t.e.m. 8.
Stond ook bij dat het:
-Device : Memory
-Test : WCMch Test
Na de test kreeg ik de mogelijkheid om een volledige test te laten uitvoeren die +- 30 min duurde.
Daarna kwam ik gewoon terug op het aanmeldscherm.
Heb al eens gegoogled, maar ik kom daar toch niet veel wijzer uit. Ook zijn er verschillende vormen van die pre-boot system assessments.
Het is de eerste keer dat ik dit scherm heb gekregen, en ik heb het gevoel dat de laptop nu trager reageert met momenten.
Aan wat kan dit liggen?
Verwijderd
Uhuu. Er bestaat geen bluescreen met een dell melding erop. Het kan wel zo zijn dat je per ongeluk -ik meen- fn hebt ingedrukt tijdens het opstarten. Dan start dacht ik de dell diagnostics.
Helaas heeft een upgrade naar de nieuwe bios weinig geholpen met het probleem dat je telefoon niet in debugstand gekoppeld kan zijn aan je laptop
Als je die dan afkoppelt dan start de laptop opeens door.
Oei, ik heb het mss verkeerd verwoord.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:59:
Uhuu. Er bestaat geen bluescreen met een dell melding erop. Het kan wel zo zijn dat je per ongeluk -ik meen- fn hebt ingedrukt tijdens het opstarten. Dan start dacht ik de dell diagnostics.
Er komt helemaal geen Dell op. Enkel Pre-boot system assessment build 4129.
En ik ben 100% zeker dat ik enkel de power-knop induwde.
Probeer eens puppy-linux te starten vanaf usb ofzo.
Dat zet zich helemaal in het RAM geheugen, dus als dat niet fris is zou puppy-linux ook niet starten.
Eerlijk gezegd lijkt het erop dat je laptop een zelftest doet door een eerdere fout. Ik denk dat je RAM-geheugen niet fris meer is...
Dat zet zich helemaal in het RAM geheugen, dus als dat niet fris is zou puppy-linux ook niet starten.
Eerlijk gezegd lijkt het erop dat je laptop een zelftest doet door een eerdere fout. Ik denk dat je RAM-geheugen niet fris meer is...
En hoe doe je dat juist?Bartjezz schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:24:
Probeer eens puppy-linux te starten vanaf usb ofzo.
Toch wel raar, want ik heb de laptop hoogstens een maand.
Edit: heb net even wat testjes doorlopen:
Windows Geheugencontrole: gaf geen fouten aan.
Harde schijf test (Dell Support Center): gaf ook geen fouten aan.
PC Checkup (ook van Dell SupportC): alles geslaagd.
Ik weet niet aan het nu kan liggen.
[ Voor 26% gewijzigd door Agent 47 op 17-02-2012 18:18 ]
Verwijderd
Ik heb eigenlijk 2 vragen over de XPS 17:
1. Hoe kan het dat als ik mijn XPS via een hdmi -> DVI adapter, dan DVI->DVI kabel aansluit op de DVI aansluiting van mijn Samsung Syncmaster 910T, deze de monitor (soms) wel herkend, maar geen beeld laat zien?
2. Is er echt merkbaar snelheidsverschil als ik 2 SSDs in Raid 0 zou plaatsen t.o.v. 1 SSD?
1. Hoe kan het dat als ik mijn XPS via een hdmi -> DVI adapter, dan DVI->DVI kabel aansluit op de DVI aansluiting van mijn Samsung Syncmaster 910T, deze de monitor (soms) wel herkend, maar geen beeld laat zien?
2. Is er echt merkbaar snelheidsverschil als ik 2 SSDs in Raid 0 zou plaatsen t.o.v. 1 SSD?
Verwijderd
- Heb je het altijd dat ie geen beeld geeft of is dat ook soms?Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:06:
Ik heb eigenlijk 2 vragen over de XPS 17:
- 2 SSD's in RAID 0 geeft geen zinvolle verbetering aangezien je doorvoer al hoog genoeg is voor 90% van je gebruik. Ik kan zelfs even geen zinvol voorbeeld schetsen waarbij het winst zou opleveren behalve het verplaatsen van enorme bestanden naar een andere RAID 0 array.
Lezen met 1000MB/s is leuk maar dan moet het wel nut hebben, zie het maar als een ferrari die alleen stadsverkeer gaat rijden.
De grootste zinvolle verbetering van een SSD is de latency, en die wordt met een R1 array juist weer iets hoger.
Programma's met normaal lange laadtijden staan bij mij in R0 in ieder geval iets sneller op het scherm dan met maar 1 schijf. Al mag het effect grotendeels tussen de oren zitten, nut heeft het altijd.Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 03:18:
[...]
- Heb je het altijd dat ie geen beeld geeft of is dat ook soms?
- 2 SSD's in RAID 0 geeft geen zinvolle verbetering aangezien je doorvoer al hoog genoeg is voor 90% van je gebruik. Ik kan zelfs even geen zinvol voorbeeld schetsen waarbij het winst zou opleveren behalve het verplaatsen van enorme bestanden naar een andere RAID 0 array.
Lezen met 1000MB/s is leuk maar dan moet het wel nut hebben, zie het maar als een ferrari die alleen stadsverkeer gaat rijden.
De grootste zinvolle verbetering van een SSD is de latency, en die wordt met een R1 array juist weer iets hoger.
Tenslotte ben je wel als eerste bij het volgende stoplicht met je Ferrari
Verwijderd
Als er niemand voor je rijdt wel jaBLACKfm schreef op zondag 19 februari 2012 @ 03:35:
[...]
Programma's met normaal lange laadtijden staan bij mij in R0 in ieder geval iets sneller op het scherm dan met maar 1 schijf. Al mag het effect grotendeels tussen de oren zitten, nut heeft het altijd.
Tenslotte ben je wel als eerste bij het volgende stoplicht met je Ferrari
Maar hebben we het dan nog wel over 2 SSD's of 2 gewone HDD's?
Bij normale HDD's heeft het zeker wel merkbaar zin, maar daarmee zit je pas op de helft van de 500MB/s die een moderne SSD doet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 03:40 ]
DIT krijg je met 24 ssd's in RAID
Het scheelt dus wel degelijk! Maar of het prijs/kwaliteit verantwoord is, is een tweede...
Verwijderd
Ik volg dit topic al een paar dagen, sinds anderhalve week loopt er een bestelling van 2 stuks van de inmiddels beruchte "XPS-17 met 2x512 GB SSD" deal. Als deze doorgaat is het super, als het onverhoopt wordt afgewezen ga ik een andere config maken. Ik heb al wat zitten spelen met de diverse mogelijkheden, maar heb een vraagje over de netwerkkaart. Er worden 3 mogelijkheden aangeboden - de Intel Centrino N-1000, N/1030 en de N-6230. De twee laatste zijn uitgerust met BT waar ik helemaal geen belangstelling voor heb, de eerste is me eigenlijk net te licht. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de N-6300, hebben jullie hier ervaringen mee?
Is het gemakkelijk om de WiFi kaart te vervangen, alleen de onderplaat loshalen die je ook openmaakt als je de HD en/of intern geheugen vervangt of moet er meer gebeuren? Gaarne jullie feedback ...
Is het gemakkelijk om de WiFi kaart te vervangen, alleen de onderplaat loshalen die je ook openmaakt als je de HD en/of intern geheugen vervangt of moet er meer gebeuren? Gaarne jullie feedback ...
De minikaart(en) verwijderen:Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:44:
[...]
Volg de instructies in Voordat u begint.
Verwijder de batterij (zie De batterij verwijderen).
Verwijder de moduleplaat (zie De moduleplaat verwijderen).
Verwijder de geheugenmodule(s) (zie De geheugenmodule(s) verwijderen).
Volg de instructies in stap 5 in De vaste schijven verwijderen.
Verwijder het optische station (zie Het optische station verwijderen).
Verwijder het polssteungedeelte (zie Het polssteungedeelte verwijderen).
Verwijder het toetsenbord (zie Het toetsenbord verwijderen).
Neem de kabels van de antenne uit de minikaart(en).
Verwijder de schroef waarmee de minikaart aan de systeemkaart is bevestigd.
bron: Dell™ XPS™ L701X Onderhoudshandleiding, Draadloze Minikaart(en)
Zie het origineel voor een nog uitgebreidere werkbeschrijving per onderdeel.
Ik heb ook de XPS17 besteld, als het goed is wordt ie vandaag of morgen geleverd. Specs maken niet zoveel uit, echter heb ik 3 vragen over het inbouwen van een SSD
1. Ik heb een config besteld met 750Gb hdd. Die wil ik in bay 2 stoppen en een SSD in bay 1. Ik heb begrepen dat de houder en aansluitdingen voor een SSD zowieso in de 2nd gen XPS17 aanwezig zijn. Kan iemand dit bevestigen?
2. Wat is de max inbouwhoogte van de ssd. Past een 9.5mm of moet ik uitwijken naar een 7mm?
3. Ik denk een curial met data transfer kit te kopen. Kan ik mijn oude hdd uit mijn i9400 daar ook via de USB op aansluiten, zodat ik data kan overzetten naar mijn nieuwe laptop? Dat zou geweldig zijn...
Ik wil eigenlijk eerst de Dell HDD eruit halen, dan de SSD inbouwen, werkende krijgen en installeren zoals ik hem wil hebben. (als dit mislukt kan ik altijd het Dell image van de Dell hdd ghosten naar de SSD). Daarna de originele dell schijf in Bay 2 doen, formatteren en partitioneren.
Hierna wil ik alle data van mijn oude laptop via de tranfer kabel die bij de Curial schijf zit overzetten. Is dit logisch, of kan ik het beter anders aanpakken?
1. Ik heb een config besteld met 750Gb hdd. Die wil ik in bay 2 stoppen en een SSD in bay 1. Ik heb begrepen dat de houder en aansluitdingen voor een SSD zowieso in de 2nd gen XPS17 aanwezig zijn. Kan iemand dit bevestigen?
2. Wat is de max inbouwhoogte van de ssd. Past een 9.5mm of moet ik uitwijken naar een 7mm?
3. Ik denk een curial met data transfer kit te kopen. Kan ik mijn oude hdd uit mijn i9400 daar ook via de USB op aansluiten, zodat ik data kan overzetten naar mijn nieuwe laptop? Dat zou geweldig zijn...
Ik wil eigenlijk eerst de Dell HDD eruit halen, dan de SSD inbouwen, werkende krijgen en installeren zoals ik hem wil hebben. (als dit mislukt kan ik altijd het Dell image van de Dell hdd ghosten naar de SSD). Daarna de originele dell schijf in Bay 2 doen, formatteren en partitioneren.
Hierna wil ik alle data van mijn oude laptop via de tranfer kabel die bij de Curial schijf zit overzetten. Is dit logisch, of kan ik het beter anders aanpakken?
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
1. Meestal zit er wel een mount bij ja, op voorhand zeg ik 99% zekerheid dat hij erin zit
2. 9,5mm kan makkelijk, dat is de standaard voor 2,5" HDD's
3. X
3. X
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 20-02-2012 10:13 ]
Tnx, oude HDD is trouwens een ATA/300 Ik had zelf het vermoeden dat die wel zou passen op de bijgeleverde kabel...CLB schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:13:
1. Meestal zit er wel een mount bij ja, op voorhand zeg ik 99% zekerheid dat hij erin zit
3. X
[ Voor 3% gewijzigd door caspervc op 20-02-2012 10:26 ]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
3: Koop je een Esata -> SATA kabel en kijk of je ergens een sata voeding vanaf kunt toveren (oude pc voeding ofzo) en zet zo je data over. Zo'n kabeltje heb ik ook en gaat echt veel beter dan een usb->sata verloopje...
Verwijderd
Net besteld!
Intel Core i7 2670QM 2.2 GHz
8gb ram (+8 da'k er nog zelf ga bijsteken)
Geforce GT555M 3D capable
Full HD 3D scherm + brilletje
750GB 7200rpm HDD
Blu ray drive
+ nog die upgegrade netwerkkaart en 1jaar aan huis ding.
Nu in blijde verwachting een weekje of twee afwachten!
750GB 7200rpm HDD
Blu ray drive
Wat heeft dit allemaal mogen kosten? Want wil zelf ook de XPS 17 bestellen.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:59:
Net besteld!
750GB 7200rpm HDD
Blu ray drive
Verwijderd
Door het feit dat ik in België zit en op factuur besteld heb zullen de cijfers wel wat anders zijn... Incl levering & bril heb ik 1180excl btw betaald.Plaguez schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:27:
[...]
Wat heeft dit allemaal mogen kosten? Want wil zelf ook de XPS 17 bestellen.
Verwijderd
Als je vandaag of morgen bestelt via de consumenteningang - E-value N00X7M07 ingeeft, selecteert welke opties je wel of niet wilt hebben en bij het afrekenen als waardebon ?61VP8$TN3JKFW ingeeft kom je uit op ongeveer €1100 incl. BTW. Ingang via shopkorting.nl levert deze maand nog een keer 7% extra korting op.Plaguez schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:27:
[...]
Wat heeft dit allemaal mogen kosten? Want wil zelf ook de XPS 17 bestellen.
Deze config is met Intel N-6230 netwerkkaart en BluRay diskstation.
Nieuwe Nvidia driver.
http://www.nvidia.co.uk/o...95.73-whql-driver-uk.html
http://www.nvidia.co.uk/o...95.73-whql-driver-uk.html
[ Voor 3% gewijzigd door Embryo1 op 21-02-2012 19:42 ]
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ben de trotse eigenaar van XPS17. WIl hem echter ook voor fotobewerking gaan gebruiken.
Daarvoor wil ik een extern scherm aanschaffen. Ik denk aan de Dell U2412 (eventueel U2410).
Het eerste scherm heeft een DVI aansluiting. De U2410 ook HDMI. De XPS heeft HDMI en mini Display port. Zoveel heb ik geleerd. DVI + HDMI gebruiken het zelfde signaal en conversie is niet nodig, las ik ergens.
Dus HDMI (XPS17) naar DVI kabel dacht ik. Maar ik las ergens dat er een beperking is wat betreft schermresoluties die je via HDMI kunt aansturen. Dan is er nog mini display naar DVI maar dat moet dan misschien aktief zijn (er moet signaal conversie plaatsvinden).
Eerlijk gezegd ben ik een beetje de weg kwijt. Wat is de mannier om een extern scherm met DVI aansluiting (bijv. Dell U2412 met resolutie1920x1200) aan te sluiten. Welke kabel nodig? En wat als het externe scherm HDMI heeft, kan ik dan beeldscherm met genoemde resolutie gewoon koppelen met een HDMI kabel?
Alle hulp is welkom..
Daarvoor wil ik een extern scherm aanschaffen. Ik denk aan de Dell U2412 (eventueel U2410).
Het eerste scherm heeft een DVI aansluiting. De U2410 ook HDMI. De XPS heeft HDMI en mini Display port. Zoveel heb ik geleerd. DVI + HDMI gebruiken het zelfde signaal en conversie is niet nodig, las ik ergens.
Dus HDMI (XPS17) naar DVI kabel dacht ik. Maar ik las ergens dat er een beperking is wat betreft schermresoluties die je via HDMI kunt aansturen. Dan is er nog mini display naar DVI maar dat moet dan misschien aktief zijn (er moet signaal conversie plaatsvinden).
Eerlijk gezegd ben ik een beetje de weg kwijt. Wat is de mannier om een extern scherm met DVI aansluiting (bijv. Dell U2412 met resolutie1920x1200) aan te sluiten. Welke kabel nodig? En wat als het externe scherm HDMI heeft, kan ik dan beeldscherm met genoemde resolutie gewoon koppelen met een HDMI kabel?
Alle hulp is welkom..
Verwijderd
Als ik:demonk schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 02:52:
Alle hulp is welkom..
XPS laptops are 3D TV Ready with HDMI 1.4 and NVIDIA® 3D TV Play.
In combinatie zie met:
HDMI 1.4 increases the maximum resolution to 4K × 2K, i.e. 3840 × 2160p (Quad HD) at 24 Hz/25 Hz/30 Hz or 4096 × 2160p at 24 Hz
en
The DVI specification mandates a maximum pixel clock frequency of 165 MHz when running in single-link mode. With a single DVI link, the highest supported standard resolution is 2.75 megapixels (including blanking interval) at 60 Hz refresh. For practical purposes, this allows a maximum screen resolution at 60 Hz of 1,915 × 1,436 pixels (standard 4:3 ratio), 1,854 × 1,483 pixels (5:4 ratio), or 2,098 × 1,311 (widescreen 16:10 ratio).
HDMI 1.3 en single link DVI zou op zich al genoeg moeten zijn.
Je zou daar geen problemen verwachten
Edit: ik lees links en rechts toch wat issues als je ernaar gaat zoeken.
DP geeft, zoals hieronder aangegeven, wel de garantie dat het zou moeten werken.
Ohja en er zit wel degelijk verschil in HDMI en DVI:
HDMI lacks analog VGA compatibility, as these signals are absent in the HDMI connector.
Second, DVI is limited to the RGB color space, whereas HDMI supports both RGB and YCbCr
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 12:46 . Reden: theorie strookt niet met de werkelijkheid..... ]
Verwijderd
Gewoon displayport gebruiken..
@ hierboven
HDMI is een waardeloze standaard. Echt waardeloos. Ik zal mij tijd besparen en gewoon iemand quoten:
@ hierboven
HDMI is een waardeloze standaard. Echt waardeloos. Ik zal mij tijd besparen en gewoon iemand quoten:
Gewoon displayport gebruiken, extra bonus omdat je dan nog steeds optimus hebt. Waarom de XPS de enige laptop is die je kan krijgen met displayport is beyond me, met HDMI + VGA kan je dus geen pricewatch: Dell Ultrasharp U2410 aansluiten omdat die maximaal 1080p over hdmi accepteert, en pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 werkt al helemaal niet.Kid Jansen schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:36:
Ik kan je verzekeren dat dat niet voor HDMI geldt, dat zal gewoon 1920x1200 zijn. Nvidia vermeld het alleen vrijwel nooit erbij, maar dat maakt het niet minder waar.
AMD doet dat overigens wel. Zelfs de 6970 kon niet hoger dan 1920x1200:
[...]
De 7970 is echt de eerste kaart waar specifiek wordt vermeld dat hij wel hoger kan dan 1920x1200 (en zo te zien ook een stuk hoger).
[...]
Verwijderd
Ik gebruik nu op mijn hp laptop een HDMI naar DVI kabel. Scherm is de samsung BX2240 met resolutie 1680*1050, ik heb hier geen problemen mee.demonk schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 02:52:
Ben de trotse eigenaar van XPS17. WIl hem echter ook voor fotobewerking gaan gebruiken.
Alle hulp is welkom..
Je kunt gewoon zo'n kabel erop aansluiten. We gebruiken dus namelijk ook voor een tv en die is 1920*1080
ik denk dat je met zo'n kabel al klaar bent.
maar dell monitors hebben meestal toch een displayport?
dan zou ik die gewoon gebruiken
Ten eerste alle bedankt voor de antwoorden. Het is iets duidelijker.
Ik heb een XPS17 met HDMI + mini display port en wil externe monitor aansluiten (resolutie1920x1200).
Met HDMI lijken er ooit wat beperkingen welke samenhangen met video kaart. Dat wil zeggen om hogere resolutie dan 1920x1200 aan te kunnen. Ik praat hier anderen na. (wordt niet gehinderd door eigen kennis :-))
Dus voor mijn XPS 17 zou het net kunnen. Juist? Voordeel van gebruik van Mini display poort is dat "optimus" nog steeds werkt. Maar die werkt bij mij al niet met 3D scherm.
Stel ik koop een Dell U2412 en ik wil die aansluiten op XPS17 en eventueel op desktop via DVI wat zijn mijn optie:
Zoals ik het nu zie:
1) HDMI-DVI converter en dan U2412 aanluiten
2) Mini DP naar DP(=display port) kabel.
3) Mini DP naar DVI converter en dan via DVI kabel naar U2412. Hiermee kan ik dan ook andere schermen
aansluiten via DVI.
Ik denk dat het optie 2 wordt.... of toch 3 als dat zonder signaal/kwaliteitsverlies kan.
Alvast bedankt voor opmerkingen...en als ik dan nog vragen heb...vermoed ik dat ik beter naar een beeldscherm-topic kan gaan.
Ik heb een XPS17 met HDMI + mini display port en wil externe monitor aansluiten (resolutie1920x1200).
Met HDMI lijken er ooit wat beperkingen welke samenhangen met video kaart. Dat wil zeggen om hogere resolutie dan 1920x1200 aan te kunnen. Ik praat hier anderen na. (wordt niet gehinderd door eigen kennis :-))
Dus voor mijn XPS 17 zou het net kunnen. Juist? Voordeel van gebruik van Mini display poort is dat "optimus" nog steeds werkt. Maar die werkt bij mij al niet met 3D scherm.
Stel ik koop een Dell U2412 en ik wil die aansluiten op XPS17 en eventueel op desktop via DVI wat zijn mijn optie:
Zoals ik het nu zie:
3) Mini DP naar DVI converter en dan via DVI kabel naar U2412. Hiermee kan ik dan ook andere schermen
aansluiten via DVI.
Ik denk dat het optie 2 wordt.... of toch 3 als dat zonder signaal/kwaliteitsverlies kan.
Alvast bedankt voor opmerkingen...en als ik dan nog vragen heb...vermoed ik dat ik beter naar een beeldscherm-topic kan gaan.
Reports? iemand al geupdate? Zijn er problemen?
Asus GL703VM
Verwijderd
#3 kan zonder kwaliteitsverlies, en #1 trouwens ook. Maar via minidisplayport aansluiten is aan te raden, vanwege het optimus gedoe.demonk schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:38:
Ten eerste alle bedankt voor de antwoorden. Het is iets duidelijker.
Zoals ik het nu zie:
aansluiten via DVI.
Ik draai er al mee sinds dat deze update uit is en ik ondervind geen enkel probleem. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen, dat ik die nooit heb gehad. Mijn bios heb ik enige tijd geleden ook geupdated naar A16.Sylver84 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:54:
[...]
Reports? iemand al geupdate? Zijn er problemen?
Alles draait als een zonnetje.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ik ondervind wel problemen met de laatste nVidia update. Als ik mijn XPS (3D, 555M 3GB) in slaapstand zet, en weer opwek, dan wordt mijn scherm versmalt. Dus mijn resolutie wordt naar 1680 x 1050 veranderd, ipv ongewijzigd te blijven staan op 1920 x 1060.
Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe laptop (voor op reis, korte lanparties bij vrienden ect), waarop ik ook redelijk intensief moet kunnen gamen + goede netwerkkaart. Nu lijken de verhalen over de Dell XPS 17 goed aan te sluiten op wat ik zoek voor een laptop rond de 1100 euro.
Hieronder twee links, de eerste naar de tweakers pricewatch, de tweede naar de dell site. Volgens mij zijn dit dezelfde configuraties, alleen de prijzen verschillen wel enorm. (Dell 929 euro zonder extra's, op pricewatch is de goedkoopste 1086 euro). Nu moet er wel een verschil inzitten, maar deze kan ik niet vinden.
pricewatch: Dell XPS L702x (702X-2013)
http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x
Wat zijn overigens de ervaringen van gebruikers om op deze laptop te gamen? Welke configuratie, vnl. zou er nog wel wat verschillen zitten in snelheden in de grafische kaart zo las ik in een ander topic op tweakers op de gt555m serie. Welk zou je mij aanraden om de zwaardere games goed te kunnen draaien (vnl. MMO's, RTS's en af en toe een shooter)?
Alvast dank.
Hieronder twee links, de eerste naar de tweakers pricewatch, de tweede naar de dell site. Volgens mij zijn dit dezelfde configuraties, alleen de prijzen verschillen wel enorm. (Dell 929 euro zonder extra's, op pricewatch is de goedkoopste 1086 euro). Nu moet er wel een verschil inzitten, maar deze kan ik niet vinden.
pricewatch: Dell XPS L702x (702X-2013)
http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x
Wat zijn overigens de ervaringen van gebruikers om op deze laptop te gamen? Welke configuratie, vnl. zou er nog wel wat verschillen zitten in snelheden in de grafische kaart zo las ik in een ander topic op tweakers op de gt555m serie. Welk zou je mij aanraden om de zwaardere games goed te kunnen draaien (vnl. MMO's, RTS's en af en toe een shooter)?
Alvast dank.
Deze laptop bestaat met 3 verschillende schermen, je link naar de site van Dell bevat een 1600x900 scherm, en de eerste link in de pricewatch is er eentje met 1920x1080. Ook heeft Dell regelmatig kortingen, zoals nu blijkbaar eentje van 299 euro.
Verwijderd
Zo na veel twijfelen een prachtige XPS 17 besteld met GT555M, hogere resolutie scherm en 6GB RAM:)
Nu heb ik ook een beetje dezelfde vraag als de persoon boven mij, is gaming een beetje mogelijk?
Nu heb ik ook een beetje dezelfde vraag als de persoon boven mij, is gaming een beetje mogelijk?
Zoek en zij zult vinden, maar het antwoord is JA.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:16:
Zo na veel twijfelen een prachtige XPS 17 besteld met GT555M, hogere resolutie scherm en 6GB RAM:)
Misschien niet op Ultra maar zeker op Medium-High, en het ligt er natuurlijk aan welke game.
Maar een BF3 en een Skyrim zijn prima te spelen.
Wat bedoelje met hoge resolutie scherm? 1600x900 of 1920x1080?
Edit: Heb trouwens zojuist een XPS 17 3D besteld, de n00x7m27epp.
[ Voor 11% gewijzigd door Plaguez op 23-02-2012 15:31 ]
Hallo mensen, long time reader, first time poster hier.
Ik zit er al een tijdje aan te denken om een XPS17 aan te schaffen en volg dan ook elke thread die hieraan besteedt wordt. Via Darkstone's sheet zag ik de (door Plaguez bestelde) XPS17epp. Echter is dit zeker weten geen onderdeel van het Dell epp programma? Aangezien het dezelfde laptopconfig betreft als de €1099 versie. Mis ik hier iets?
Bvd!
Ik zit er al een tijdje aan te denken om een XPS17 aan te schaffen en volg dan ook elke thread die hieraan besteedt wordt. Via Darkstone's sheet zag ik de (door Plaguez bestelde) XPS17epp. Echter is dit zeker weten geen onderdeel van het Dell epp programma? Aangezien het dezelfde laptopconfig betreft als de €1099 versie. Mis ik hier iets?
Bvd!
Gamertag: MichaelHolyman
Verwijderd
Ik had al even rondgekeken maar de meningen waren nogal tegenstrijdig.Plaguez schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:24:
[...]
Zoek en zij zult vinden, maar het antwoord is JA.
Misschien niet op Ultra maar zeker op Medium-High, en het ligt er natuurlijk aan welke game.
Edit: Heb trouwens zojuist een XPS 17 3D besteld, de n00x7m27epp.
1900x1080, leek me wel zo prettig.
Verheug me er erg op!
Bedankt!
/nog fantastische tips &tricks anyone?
Ik zat naar dezelfde laptop te kijken, maar als je doorklikt naar kassa en afrekenen als gast dan hoef je geen bedrijfsnaam in te vullen. Volgens mij kan het niet eens. Ik denk een foutje, dus snel bestellenMichaelHolyman schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:14:
Hallo mensen, long time reader, first time poster hier.
Bvd!
Verwijderd
Dat heeft ook meteen een niet te negeren impact op de (native resolutie) game prestaties.Plaguez schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:24:
[...]
Zoek en zij zult vinden, maar het antwoord is JA.
Dat zijn namelijk 44% meer pixels die opeens mee gaan doen.
Je wil liever niet lager in reso op een LCD omdat je IQ dan ernstig minder wordt.
Weet iemand of de nieuwe nvidia vision 2 ook werkt op de dell xps 17?
want dan lijkt me de volgende bril wel een leuke upgrade:
http://www1.conrad.nl/scr...es=1&gclid=&scrwidth=1920
Ik had namelijk de laptop gekocht toen er nog geen 3d bril standaard bij zat en je er iets van 120 euro extra voor moest betalen voor versie 1...
want dan lijkt me de volgende bril wel een leuke upgrade:
http://www1.conrad.nl/scr...es=1&gclid=&scrwidth=1920
Ik had namelijk de laptop gekocht toen er nog geen 3d bril standaard bij zat en je er iets van 120 euro extra voor moest betalen voor versie 1...