Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat er wel epp achter staat is het geen epp config. In tegenstelling tot vorige week wanneer ik het heb getest doet de waardebon het ook wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:35
Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Geheugen 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
Harde schijf 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (Europees)
Cables Europese stroomkabel (250 V)
Verzendingsdocumenten Nederlandstalige documentatie
Gedis Bundle Reference N11X7M19EPP
Service 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Extended Service 1 jaar Next Day Hardware Support
Order Information Bestelling van XPS L702x - Nederland
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit Dvd met hulpbronnen voor XPS L702x
Kleuren Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control TvTuner niet inbegrepen
LCD 44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife™
DataSafe DataSafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
Power Supply 150 W-wisselstroomadapter
USB Dongle Stuur mij geen informatie
Operating System Recovery Options Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)

TOTAAL :€ 813,60
Volgens mij:
mooie prijs;
mooi scherm, 1080p te duur;
goed toetsenbord;
1 jaar goede garantie;
gamen gaat vrij goed, vooral COD die ik met name speel;
6 GB werkgeheugen;
Windows 7 + herstel dvd.

Lijkt mij niet gek zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:28
Roodey schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:00:
[...]

Volgens mij:
mooie prijs;
mooi scherm, 1080p te duur;
goed toetsenbord;
1 jaar goede garantie;
gamen gaat vrij goed, vooral COD die ik met name speel;
6 GB werkgeheugen;
Windows 7 + herstel dvd.

Lijkt mij niet gek zo!
Voor dat geld 813,60 heb ik wel alles dat 3D ondersteund :9. Ik moest zelf €808,60 vorige maand betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door pinokkia op 23-01-2012 20:19 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Kan ik die 10% coupon gebruiken en haalmeeruitjekaart gebruiken?
Pinokkia ik waag er morgen wel een belletje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:01
Het 900p scherm is echt brak (ik heb hem) vooral met games is de inkijkhoek erbarmelijk en zwartwaardes zijn bagger.
Films ziet er prima uit, iig minder waarnemelijk dan met games.
Ik heb het geluk dat ik op een 28" scherm werk en vrijwel niet het scherm van de laptop gebruik.
Als het verschil toendertijd 100e was geweest, dan had ik een 3d versie genomen. Maar kan me herinneren dat het toen 200+ was.

Als je veel met het laptopscherm gaat werken (dus niet een extern beeldscherm) dan zou ik die 100e zeker lappen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Bad Brains schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:12:
Het 900p scherm is echt brak (ik heb hem) vooral met games is de inkijkhoek erbarmelijk en zwartwaardes zijn bagger.
Films ziet er prima uit, iig minder waarnemelijk dan met games.
Ik heb het geluk dat ik op een 28" scherm werk en vrijwel niet het scherm van de laptop gebruik.
Als het verschil toendertijd 100e was geweest, dan had ik een 3d versie genomen. Maar kan me herinneren dat het toen 200+ was.

Als je veel met het laptopscherm gaat werken (dus niet een extern beeldscherm) dan zou ik die 100e zeker lappen.
Las net op YouTube ook al van iemand dat de 900p ruk was.
Is de 1080p niet iets minder ruk? Of is dat gewoon een topscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topscherm. Beste wat je kan krijgen min of meer...

En dan wel het 3D scherm. Het anti glare scherm is volgens sommigen nog erger.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:29:

De topscherm wordt helaas niet meer gemaakt.. Voor de rest is het een heel mooi en fijn laptop. Ik kan nog steeds niet wennen aan het scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door pinokkia op 23-01-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Wtf?
Denk ik eindelijk de geschikte laptop gevonden te hebben is het scherm niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm is wel goed. Alleen is pinokkia trotse eigenaar van een inspiron van 5 jaar oud welke volgens hem nog fijner kijkt. Dat heeft er niets mee te maken dat het scherm slecht is. Iets beters ga je niet vinden (zeker voor deze prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 21-09 17:14
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:29:

Het anti-glare scherm erger? Hoe bedoel je dat precies? Ik meende mij te herinneren dat ik dit al eens eerder gelezen heb. Het blijft persoonlijk natuurlijk, maar iets wat niet glossy is is niet per definitie slechter(lees mindere beeldkwaliteit). Heb ze beide mogen gebruiken en kan dan ook zeggen dat ze niets voor elkaar onder doen. Als ik al moest kiezen dan zou ik de keuze basseren op wel 3D of niet 3D.

Daarbij vindt ik dat het AG scherm altijd goed beeld blijft geven onder alle lichtomstandigheden, hier is het glossy scherm iets minder in.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Roodey schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 01:26:
Wtf?
Denk ik eindelijk de geschikte laptop gevonden te hebben is het scherm niet goed.
Het klopt wat Darkstone schrijft. Momenteel is het scherm met 3D ondersteuning de beste/mooiste.

@ Darkstone
Ik ben nog altijd een vrouw :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Hmm... nu lees ik hier: productreview: Dell XPS L702x (702X-2013) review door Bartjezz dat de 9-cell accu een lekkere bobbel oplevert.
Hoe ga ik dat merken? De laptop zal zelden op schoot genomen worden.
Volgens mij loopt de accu niet helemaal van links naar rechts, maar begint en eindigt hij halverwege.
Wordt het geheel dan niet wiebelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Roodey schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:50:
Hmm... nu lees ik hier: productreview: Dell XPS L702x (702X-2013) review door Bartjezz dat de 9-cell accu een lekkere bobbel oplevert.
Volgens mij loopt de accu niet helemaal van links naar rechts, maar begint en eindigt hij halverwege.
Als je inderdaad je laptop op schoot neemt, is het echt vervelend. Persoonlijk vind ik dit veel beter dat de laptop iets aan de achterkant hoger staat, dan een accu dat uitsteekt naar achteren.

De accu loopt niet helemaal van liks naar rechts. En nee. De laptop word niet wiebelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:58
Ik heb op mijn schoot geen last van de accu. Ik houd gewoon mijn benen iets wijder en de accu valt er precies tussen. Qua hitte heb ik ook geen last (rustig BF3 op de bank). Ag het is even wennen maar niet echt een volwaardige reden om geen 9-cell accu aan te schaffen, in mijn mening that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Oke, bedankt voor de antwoorden.
Op Notebookreview lees ik dat het FHD 3D scherm nog wel goed te doen is.
Zolang je maar geen Anti-glare = mat krijgt.
FF bellen met Dell vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.vellekoop
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 14:13
Vandaag wilde ik mijn XPS 17 gaan bestellen, is hij opeens een stuk duurder geworden in mijn mandje.
Om precies 590 euro duurder.

Ik heb toen Dell gebeld en die zeiden dat ze daar niks aan konden doen....

Nog een tijd zitten prutsen op de website en toen kwam ik erachter dat als je via andere 'knoppen' door de Dell website loopt je weer de 'oude' prijs krijgt, dus 590 euro goedkoper...

Onderstaand model kost 1459,-

KLEUR KEUZE Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2860QM Processor (2,50 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,60 GHz)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
SYSTEM RECOVERY Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Day Hardware Support
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-support
T-MOBILE MOBIEL INTERNET AANBOD Stuur mij meer informative over dit exclusieve aanbod
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
LCD-SCHERM 44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p met 2.0 megapixel camera met geïntegreerde 3D-bril
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
TOETSENBORD Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen

Onderdstaand model kost 2049,-

KLEUR KEUZE Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2860QM Processor (2,50 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,60 GHz)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
SYSTEM RECOVERY Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Day Hardware Support
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-support
T-MOBILE MOBIEL INTERNET AANBOD Stuur mij meer informative over dit exclusieve aanbod
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
LCD-SCHERM 44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p met 2.0 megapixel camera met geïntegreerde 3D-bril
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
TOETSENBORD Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen

Er is zover ik kan zien geen noemenswaardig verschil tussen de 2 systemen.

Zo wees gewaarschuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Roodey schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:50:
(fijn dat je review helemaal gelezen wordt ;) )
De 6-cells accu is eigenlijk een pack van 2 rijen van 3 cells. Een 9-cells accu is 3x een rij van 3, die vanaf de hoge kant gezien een driehoek vormen. Aangezien de accu in het midden van de laptop zit levert dit totaal geen hinderlijke/onstabiele situaties op. Op schoot heb ik nog niet echt ervaren, maar het lijkt me dat die bult dan tussen je knieen zit zo ongeveer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie Heijn schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:29:
[...]

Het anti-glare scherm erger? Hoe bedoel je dat precies? Ik meende mij te herinneren dat ik dit al eens eerder gelezen heb. Het blijft persoonlijk natuurlijk, maar iets wat niet glossy is is niet per definitie slechter(lees mindere beeldkwaliteit). Heb ze beide mogen gebruiken en kan dan ook zeggen dat ze niets voor elkaar onder doen. Als ik al moest kiezen dan zou ik de keuze basseren op wel 3D of niet 3D.

Daarbij vindt ik dat het AG scherm altijd goed beeld blijft geven onder alle lichtomstandigheden, hier is het glossy scherm iets minder in.
Klopt. Het punt is dat ik zonder moeite 5 bronnen kan noemen die melden dat het AG scherm slecht is. En voor het 3D scherm heb ik nog niet een zo'n bron. Hoogstens een iemand die meld dat zijn inspiron scherm beter is. (wat jaren geleden een van de beste schermen was die je schijnbaar kon kopen). Dat is dus niet heel vreemd.

Kan ook zijn dat er tegenwoordig een ander scherm op zit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:15:
[...]

Klopt. Het punt is dat ik zonder moeite 5 bronnen kan noemen die melden dat het AG scherm slecht is. En voor het 3D scherm heb ik nog niet een zo'n bron. Hoogstens een iemand die meld dat zijn inspiron scherm beter is. (wat jaren geleden een van de beste schermen was die je schijnbaar kon kopen). Dat is dus niet heel vreemd.

Kan ook zijn dat er tegenwoordig een ander scherm op zit hoor.
Dat klopt wat je zegt Darkstone, want een kennis van mij heeft de xps 17 met de gewone scherm (1600x900) en vind ik toch mijn scherm (1080P 3D) mooier. Heb beide laptops naast elkaar gezet en vergeleken. Kennis van mij heeft zijn laptop retour gestuurd en dezelfde scherm met 3D besteld. Hij vond ook dat het scherm van mij echt top is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
Het scherm is ook echt mooi. Het is enkel even wennen. Als het scherm onprettig aanvoelt helpt het bij mij om de helderheid gewoon bijna geheel op zijn laagst te zetten. Dit lijkt in eerste instantie heel donker, maar zodra je ogen eenmaal wennen aan de laagste stand blijkt het scherm alsnog zeer helder te zijn, ook in vergelijking met andere schermen. Het is dus duidelijk een kwalitatieve Led technologie.

Ik heb verder nog een vraag aan alle eigenaren van de Dell XPS. Hebben jullie enige ervaring met de Dell batterijmeter ? Te openen door rechtsondetraan het batterijicoonte aan te klikken met de rechter muisknop en Dell Batterijmeter te selecteren. Hier vind je de optie om het opladen van de batterij uit te schakelen, terwijl de laptop tegelijkertijd blijft voorzien van netstroom. Lijkt mij zeer bruikbaar om een lange levensduur van de batterij te garanderen. Ik zelf maakt het meest gebruik van mijn XPS wanneer ik in de woonkamer naast het stopcontact zit. Met deze optie zou ik dan vrijwel het gehele opladen/ontladen circuit kunnen vermijden.

Is hier iemand die hier gebruik van maakt, en is het nuttig om deze optie te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Stefanhvt schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 03:01:
Het scherm is ook echt mooi. Het is enkel even wennen. Als het scherm onprettig aanvoelt helpt het bij mij om de helderheid gewoon bijna geheel op zijn laagst te zetten. Dit lijkt in eerste instantie heel donker, maar zodra je ogen eenmaal wennen aan de laagste stand blijkt het scherm alsnog zeer helder te zijn, ook in vergelijking met andere schermen. Het is dus duidelijk een kwalitatieve Led technologie.

Ik heb verder nog een vraag aan alle eigenaren van de Dell XPS. Hebben jullie enige ervaring met de Dell batterijmeter ? Te openen door rechtsondetraan het batterijicoonte aan te klikken met de rechter muisknop en Dell Batterijmeter te selecteren. Hier vind je de optie om het opladen van de batterij uit te schakelen, terwijl de laptop tegelijkertijd blijft voorzien van netstroom. Lijkt mij zeer bruikbaar om een lange levensduur van de batterij te garanderen. Ik zelf maakt het meest gebruik van mijn XPS wanneer ik in de woonkamer naast het stopcontact zit. Met deze optie zou ik dan vrijwel het gehele opladen/ontladen circuit kunnen vermijden.

Is hier iemand die hier gebruik van maakt, en is het nuttig om deze optie te gebruiken ?
Zelf nog niet geprobeerd, ook niet om die Extended Battery Life in te schakelen. Volgens mij zet die functie alleen het scherm minder fel en klokt de cpu/gpu omlaag. Ik zit eigenlijk altijd aan tafel met stroom, dus voor mij is dat niet zo belangrijk.

Ik heb laatst met het profiel: Hoge prestaties, bijna 3 uur kunnen laptoppen, en dat was niet alleen internetten, maar ook wat downloaden met het bijbehorende repareren en uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56

PCR

Zie hier onder meer over het wel of niet aan de lading houden van een accu: http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries

Daar staat dit stukje in:

The question is often asked: Should I disconnect my laptop from the power grid when not in use? Under normal circumstances this should not be necessary because once the lithium-ion battery is full, a correctly functioning charger will discontinue the charge and will only engage when the battery voltage drops to a low level. Most users do not remove the AC power, and I like to believe that this practice is safe.

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,
Ik heb gisteren mijn XPS 17 ontvangen, ik heb echter een vraagje voor de mensen die er al een hebben.
Als ik mijn laptop aan de netspanning heb zitten, merk ik dat de ijzeren behuizing statisch wordt. Het is niet veel en er valt wel mee te leven, maar is dit een bekend beeld onder de gebruikers of moet ik hem terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDario
  • Laatst online: 20-09 02:23
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:18:
Beste tweakers,
Ik heb gisteren mijn XPS 17 ontvangen, ik heb echter een vraagje voor de mensen die er al een hebben.
Als ik mijn laptop aan de netspanning heb zitten, merk ik dat de ijzeren behuizing statisch wordt. Het is niet veel en er valt wel mee te leven, maar is dit een bekend beeld onder de gebruikers of moet ik hem terugsturen?
Dit heb ik ook wel eens, maar wat ik heb gemerkt is dat het alleen maar voorkomt bij stroomtoevoer die slecht geaard is.
bvb: sommige goedkope stekkerblokken, een oud huis,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Nog nooit gehad, ik heb wel een geaard stopcontact natuurlijk ;)
Ik denk dat je idd een aarde moet hebben, want de lader kan wel 19V uitgeven, maar welk referentiepunt houdt die aan zonder aarde?
Dan zou het best kunnen zijn dat de zogenaamde ground dan al ergens rond de 115V zit. Als de zogenaamde + dan 134V is heb je 19V verschil en werkt je laptop ook. Je hebt dan wel 115V op je behuizing staan. Meestal kan dit geen kwaad omdat de ground ook aan nul hangt in je installatie (met weerstand tussen nul en aarde meestal), maar er kan altijd een restenergie over blijven zonder aarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Laatst online: 16-04-2023
Bartjezz schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 07:13:
[...]

Zelf nog niet geprobeerd, ook niet om die Extended Battery Life in te schakelen. Volgens mij zet die functie alleen het scherm minder fel en klokt de cpu/gpu omlaag. Ik zit eigenlijk altijd aan tafel met stroom, dus voor mij is dat niet zo belangrijk.

Ik heb laatst met het profiel: Hoge prestaties, bijna 3 uur kunnen laptoppen, en dat was niet alleen internetten, maar ook wat downloaden met het bijbehorende repareren en uitpakken.
Ik zit zelf ook bijna altijd aan een tafel met stroom, vandaar mijn vraag. Is het dan nodig om de accu eindeloos te op te laden en te ontladen, of zou de optie om het opladen uit te schakelen misschien een forse besparing zijn ?

Volgens mij wanneer de optie niet aanstaat en de accu is 100 % dan gaat de netstroom alsnog via de accu. Hij blijft dus toch in een bepaalde mate opladen, en gebruikt continue de batterij als stroombron. Met de optie aan lijkt dit circuit doorbroken te worden en krijgt de laptop direct netstroom zonder tussenkomst van de batterij.

Of vergis ik me hier en is dit niet het geval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:18:
Beste tweakers,
Zoals anderen ook zeggen: dit heeft meestal te maken met aarding (of het ontbreken ervan natuurlijk). Ik heb het ook met mijn 70's elektracircus hier. Geen aarding.

Als het goed is heb je het ook met bijvoorbeeld ongeaarde wasmachines/droogtrommels ed. Als je dan de trommel aanraakt dan voel je ook een beetje prik.

Als het spanningsverschil groot genoeg is en je drukt een spanningszoeker op je behuizing, dan licht hij op. Dat is niet waar bedenk ik me, maar dat geldt wel voor niet-galvanisch gescheiden apparatuur zoals wasmachines/droogtrommels.

[ Voor 6% gewijzigd door PCR op 25-01-2012 18:56 . Reden: Geen onzin praten, PCR ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
pinokkia schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:32:
[...]

Dat klopt wat je zegt Darkstone, want een kennis van mij heeft de xps 17 met de gewone scherm (1600x900) en vind ik toch mijn scherm (1080P 3D) mooier. Heb beide laptops naast elkaar gezet en vergeleken. Kennis van mij heeft zijn laptop retour gestuurd en dezelfde scherm met 3D besteld. Hij vond ook dat het scherm van mij echt top is. :)
Ik denk dat er tegenwoordig een ander scherm opzit. Ik heb namelijk de 1080p AG :)

Om exact te zijn:
230-12055 Display : 17.3in Full HD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Kan het zo zijn dat de 1600*900 bagger is?

[ Voor 11% gewijzigd door Appie Heijn op 25-01-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het AG scherm is bagger volgens verschillende bronnen. Voor het 900p scherm hoef ik geen bronnen raad te plegen. 900p 17.3" van welke fabrikant dan ook is erg matig.

Met ander scherm bedoel ik een ander paneel, in device manager staat een string, het zou MONITOR/CMO1720 moeten zijn, anders heeft dell een ander mat paneel gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:10:
Het AG scherm is bagger volgens verschillende bronnen. Voor het 900p scherm hoef ik geen bronnen raad te plegen. 900p 17.3" van welke fabrikant dan ook is erg matig.

Met ander scherm bedoel ik een ander paneel, in device manager staat een string, het zou MONITOR/CMO1720 moeten zijn, anders heeft dell een ander mat paneel gekozen.
Ik zal het morgen even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Appie Heijn schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:23:
[...]

Ik denk dat er tegenwoordig een ander scherm opzit. Ik heb namelijk de 1080p AG :)

Om exact te zijn:
230-12055 Display : 17.3in Full HD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Kan het zo zijn dat de 1600*900 bagger is?
Ik heb dezelfde, ik vind dit scherm echt heerlijk om op te werken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 22:20
Ik heb ook wel eens last van statische behuizing (als ik met beide blote voeten op de verwarming onder mn bureau hang :)

wat ik me afvraag is of er al een fix is voor het stotterende geluid wat af en toe bij XPS' schijnt voor te komen. Ik heb er nu weer geregeld last van, met webbrowsen en een bittorrent client aan. Ik heb mcaffee er al afgegooid, geen verschil! weet iemand waar dit door komt, is het een realtek issue? of iets met de netwerkkaart?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Gooi je WiFi eens uit. Is het dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Stotterend geluid? Nee... Ik heb gisteren nog Real Steel gekeken op de laptop, maar heb totaal geen haperingen gehad :S Ook tijdens gamen of muziek luisteren is mijn nog nooit iets opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan een XPS17 aan te schaffen en daar zelf een crucial m4 in te zetten. Maar dit forum maakte me nogal huiverig. De afgelopen dagen komen er echter maar weinig berichten binnen; betekent dit dat de ergste problemen achter de rug zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn Dell XPS MLK laptop ontvangen.
Nieuwste drivers geinstalleerd.
Ik heb echter een probleem.
Als ik internet wil opstarten lukt dit meestal niet.
De probleemoplosser geeft als melding "DNS server reageert niet" of "communicatie met apparaat of bron (primaire DNS server niet mogelijk)".
Bij ipconfig/all worden de servers wel herkent.
Mijn oude laptop en desktop krijgen wel toegang tot internet met dezelfde DNS servers.
Verbinding krijgen en verbreken is volkomen willekeurig.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:58
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:48:
Ik was van plan een XPS17 aan te schaffen en daar zelf een crucial m4 in te zetten. Maar dit forum maakte me nogal huiverig. De afgelopen dagen komen er echter maar weinig berichten binnen; betekent dit dat de ergste problemen achter de rug zijn?
Zover ik weet zijn er geen problemen meer, ik heb de M4 ingebouwd in de tijd dat er wèl problemen waren maar ook dat is allemaal opgelost. Alles valt op te lossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:48:
Ik heb een OCZ Agility 3 120GB erin zitten, dus over Crucial weet ik niet zoveel af... Ik heb eergisteren de ssd een firmwareupdate gegeven, en het gaat echt als een trein!
Wat betreft het aantal berichten: geen bericht is goed bericht zou ik zeggen ;)

Trouwens, met de laatste bios (A16) is mijn enige probleem opgelost. De usb3.0 drive startte niet na ontwaken uit slaapstand. Het is gewoon een geweldig apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 22:20
PCR schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 00:08:
Gooi je WiFi eens uit. Is het dan wel goed?
heb gisteren mn wifi uitgezet, en het kwam inderdaad niet voor. Toch wel hinderlijk als je een potje BF3 speelt en ineens dat timestretch geluid hoort gecombineerd met stuttering..ik lees er meer over op internet, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Fuku-San schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:03:
[...]

heb gisteren mn wifi uitgezet, en het kwam inderdaad niet voor. Toch wel hinderlijk als je een potje BF3 speelt en ineens dat timestretch geluid hoort gecombineerd met stuttering..ik lees er meer over op internet, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden!
Mogelijk dat de laatste Nvidia een oplossing kan bieden. Er wordt nl. ook wat mbt. de audio vermeld.
http://www.nvidia.co.uk/o...95.51-beta-driver-uk.html

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Embryo1 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:51:
[...]

Mogelijk dat de laatste Nvidia een oplossing kan bieden. Er wordt nl. ook wat mbt. de audio vermeld.
http://www.nvidia.co.uk/o...95.51-beta-driver-uk.html
Idd, ik heb laatst de driver van Dell gedownload voor de videokaart, en er stond idd iets van audio bij... Dus zal toch wel met elkaar te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
Ik ben aan het overwegen om mijn XPS15 te verkopen en voor een XPS17 te gaan. Nu heb ik geleerd niet direct impulsief om te gaan met geld en goederen en dat wachten soms veel voordeliger kan zijn. Nu is het een gevalletje overwegen op de L703x te wachten of niet. Of deze er zal komen is niet eens zeker maar wel waarschijnlijk. Geruchten gaan dat er dan uiteraard een Ivy Bridge CPU in komt zitten met een Nvidia kaart uit de GT6XXM-familie. Daarnaast zou er wellicht Thunderbolt op kunnen komen. Heeft er misschien iemand inside information?

Correct me if I'm wrong, maar de Ivy Bridges komen rond april, toch? Dat houd in dat de XPS17 L703x en L503x tenminste 3 maanden in de toekomst zijn. Moeilijk moeilijk =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivy bridge, check, GT6xx, check, thunderbolt, maybe. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat niet komt.

Echter, de 6xx serie is totaal oninteressant en ivy bridge.. moah. Een vooruitgang, maar de huidige generatie is goed zat, al overkill vind ik. Wachten kan zin hebben, maar je xps 15 wordt ook minder waard, dat is een afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:00
Hallo,

Ik heb sinds kort de mooie laptop Dell XPS 17 met de Nvidia Geforce GT555M Videocard erin. Eigenlijk werkt alles prima op deze laptop behalve dat ik geen nieuwe driver geinstalleerd krijg voor mijn videokaart. Momenteel heb ik de driver geinstalleerd van de Dell Website maar dat is volgens mij niet de nieuwste driver omdat ik via de Nvidia site nieuwere drivers kan vinden....alleen niet installeren. Battlefield 3 geeft aan dat ik een nieuwe driver moet installeren....

Als ik via de Nvidia site een driver probeer te downloaden dan lukt dit niet echt geeft de site aan dat de benodigde hardware niet gevonden kan worden.

Weet iemand een oplossing? Of komt hiervoor binnenkort een oplossing voor op de Dell Site te staan?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Martin

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

standaard probleem contact opnemen met dell die pleuren er een nieuw moederbord in heb ik en vele andere ook gehad nu werkt ie prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar was dat niet op te lossen met een nieuw bios? Of toch niet? Het was een issue, maar ik heb geen idee wat de uiteindelijke afloop is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Nu we het er toch over hebben, ik heb zo'n XT als data schijf (en een tray voor de originele schijf - SSD op boot - 3 dus)
Ik merk niet veel van van die XT als 2de schijf, hoort deze als bootschijf te fungeren?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hoort als bootschijf te functioneren. Als secundaire harde schijf is een XT 100% nutteloos. OS klonen en schijven omwisselen is de beste methode denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:48:
Die hoort als bootschijf te functioneren. Als secundaire harde schijf is een XT 100% nutteloos. OS klonen en schijven omwisselen is de beste methode denk ik.
Nah dan moet die SSD eruit, dan stop ik hem wel in de Studio 17 van mijn vriendin.
Zal nog is wat navraag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
De XT is idd bedoeld als boot-disk. De veelgebruikte bestanden (Windows dus...) worden in het flashgeheugen gezet zodat die bestanden ongeveer net zo snel laden als een ssd. De rest wat je van de disk haalt gaat gewoon op normale snelheid.

Zelf heb ik de disk in mijn vorige laptop geschroefd, je merkt dan wel een snelheidsverbetering, maar niet zoals een ssd dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 21:13
nvm

[ Voor 95% gewijzigd door P33R op 03-02-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn vader heeft eind vorig jaar ook dezze laptop besteld en heeft het net binnen gekregen.
Ik zag echter al dat de laptop 2 harde schijf aansluitingen heeft.

Nu is het zo dat ik een SSD over heb na mijn upgrade, ik wil deze graag cadeau doen aan mijn vader (hij had geen ssd gepakt ivm de kosten)
Nu waren we sowieso al van plan om Windows gewoon vanaf 0 te installeren (zoals ik altijd doe met een nieuwe laptop) en deze dus op de SSD te zetten.

echter kan ik nergens ontdekken of er nu ook een caddy voor de 2de schijf inzit?
Kan iemand me vertellen of er een echte caddy in zit of een blinder waar je dus geen schijf in kunt plaatsen?
en als er geen 2de caddy in zit, waar kan ik deze krijgen? (niet op ebay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Zo ziet de onderkant eruit:
Afbeeldingslocatie: http://dev.phoenix-consultancy.nl/XPS17/HDDs.jpg

De schijf die rechtop staat is harddisk 1, die zou je dus moeten vervangen voor de ssd.

Edit: dat lipje met This Side Up is de bracket (stukje blik...)

[ Voor 15% gewijzigd door Bartjezz op 04-02-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft gekozen voor 1 750GB harde schijf.
Maar er zijn dus 2 sloten zonder de dvd drive te vervangen, dat is al ideaal.

maar zit de caddy voor een 2de hd erbij als je er maar 1 in je configuratie hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:42
In de topic start staat dat de XPS17 2 ram sloten heeft. Als ik nu op de Dell site kijk kan ik hem met 4x4096 MB uitrusten. Dat lijkt me dus in tegenspraak. Is er iemand die kan bevestigen dat er 4 ram sloten in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beiden hebben gelijk. Er zitten 2 DIMM sloten in, tenzij je de variant met 3D koopt: dan krijg je er 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy111179
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 09:24
Ik heb gisterenavond besloten een laptop te kopen. Mijn vorige was een dell en die beviel perfect, dus ik heb 'm bij Dell besteld. Volgende specificaties (belangrijkste uit de ontvangstbevestiging van de order):

Base XPS L702x (NET, FCG30NET) – i7-2670QM (2.60Ghz, 8Threads, 6MB cache)
Memory 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Video Card 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card
Hard Drive TB (7,200rpm) Serial ATA Dual HDD - (2x500GB)
Primary Battery 6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
Processor 2e generatie Intel® Core™ i7-2670M Processor (2.20 GHz, met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
LCD 44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm + TrueLife™ met 2.0 mega pixel webcam

Hij kostte gisterenavond op de website €879,- . Volgens pricewatch geen geld en heb daarom meteen maar betaald. Vanochtend kreeg ik een mail dat de 6-cel batterij en keyboard niet meer leverbaar waren en dat deze vervangen moesten worden door een 9-cel batterij met keyboard. Toen ik op de dell-site keek was de laptop nog steeds te koop maar nu voor € 929,-. Hoe zit dit? Heeft iemand hier ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem annuleren. Je hebt kortingsbonnen gemist, en er zijn 2 cashback acties waarvan je er een kan gebruiken: https://www.haalmeeruitje...-pagina.jsp?id_part=30294 en http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell.

Bovendien heeft dell gisteren een blunder gemaakt op de dell site. ~100 tweakers waaronder ik hebben een XPS 17 besteld voor de handel. Ik zou dus zeker geen XPS bestellen, maar er een van V&A oppikken over ongeveer 2 weekjes. Dat kost je wat minder, en je krijgt betere specs. Vooral het 3D scherm vind ik een must. De meeste schermen zijn zeer matig in kwaliteit. Het standaardscherm op de XPS 17 inclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:34:
...
Bovendien heeft dell gisteren een blunder gemaakt op de dell site. ~100 tweakers waaronder ik hebben een XPS 17 besteld voor de handel.
...
Ik ben inderdaad benieuwd:
  1. Hoeveel tweakers uiteindelijk van de "blunder" gebruik hebben gemaakt.
  2. Hoeveel daarvan hun laptop inderdaad gekocht hebben voor de handel en hem weer (in delen) willen doorverkopen.
slow whoop behoort in ieder geval tot categorie a, maar wil z'n XPS misschien wel gewoon zelf gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, maar als je budget net ontoereikend is om een XPS 17 met 3D te bestellen op dit moment, dan loopt het volgens mij heel erg de moeite om een weekje of 2 te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Daarnaast zou ik wachten op de Ivy Bridge. Weet niet precies wanneer deze uitkomt, maar het zal niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 maanden maximaal. Ivy bridge komt in maart/april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy111179
@Darkstone

Ik heb 'm al betaald (via IDEAL). Annuleren zal dan lastig zijn? Nu de prijs €50,- duurder is (particulier) zal het met de korting op hetzelfde neerkomen. Ik ben wel benieuwd of ik hem ook daadwerkelijk krijg, zoals gisterenavond besteld.

Die blunder, had dat ook met de xps 17 te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien heeft dell gisteren een blunder gemaakt op de dell site. ~100 tweakers waaronder ik hebben een XPS 17 besteld voor de handel.
Yep :P

De ontvangst van de betaling via ideal kan gewoon, zolang de laptop nog niet in productie is. Het duurt doorgaans een dag of 3 voordat de betaling bevestigd is, dus dat moet geen probleem zijn. Als je maar snel bent. Met die kortingsacties die jij hebt gemist ben je sowieso goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy111179
Klopt, dat had dan weer 5% gescheeld....nog mooiere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:14
Ik ben zo tevreden met m;n xps 17, maar klopt het dat er ruimte is naast de bestaande hdd om een ssd er ook bij te plaatsen?

???Welke schijf kunnen jullie mij aanraden???? Doel is om OS erop te zetten, zodat hij razend snel word! Iemand ervaring met deze laptop en ssd?

Ik zou hem namelijk wel nog sneller willen hebben, wellicht dat een ssd dat kan?

Manual gevonden hoe het te doen http://support.euro.dell....X/en/SM/hdd.htm#wp1179926

[ Voor 37% gewijzigd door Gamma_ed op 05-02-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy111179
@Darkstone

Ik heb gisterenavond laat mijn bestelling geplaatst en kan nu nog geen bestelstatus vinden (via ordernummer/emailadres). Is dat normaal? Misschien omdat Dell in het weekend niet werkt?

Zonder bestelstatus weet ik niet of annuleren nog mogelijk is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is normaal. Dell werkt wel in het weekend, maar niet de nederlandse afdeling. Of bestellingen door india worden gedaan weet ik zo niet.

Ter indicatie, ik heb donderdag om 5 uur iets besteld en de betaling is nog niet bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05
Krijg je de betalingsbevestiging niet net voordat de notebook geassembleerd en verzonden wordt? Als je met iDeal betaald zou het sneller moeten gaan, als met CC, omdat ze dan direct het geld afschrijven.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets is minder waar. CC gaat altijd als een speer, met ideal kan het dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:40
normaal is iDeal altijd erg snel, snap niet dat het bij dell zo lang duurt...

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
turkishfb schreef op zondag 05 februari 2012 @ 13:43:
normaal is iDeal altijd erg snel, snap niet dat het bij dell zo lang duurt...
Dell is een Amerkaans bedrijf. Waarschijnlijk is hun systeem helemaal geoptimaliseerd op betalingen met Credit Card, zoals 9 van de 10 Amerikanen dat doen. Betalingen met iDeal zijn voor hun speciaal, en duren daarom misschien wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-08 17:22
Ik heb zelf sinds een weekje deze laptop en merk dat de power connector niet echt heel stabiel is. Er zit ook nogal wat spelling op de plug en de connector op het moederbord, of de bevestiging van de connector op het moederbord zit nogal los.

Iemand met deze zelfde ervaring?

Mvg,

Johan

Sjesus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
PijnJoh schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:55:
Ik heb zelf sinds een weekje deze laptop en merk dat de power connector niet echt heel stabiel is. Er zit ook nogal wat spelling op de plug en de connector op het moederbord, of de bevestiging van de connector op het moederbord zit nogal los.

Iemand met deze zelfde ervaring?

Mvg,

Johan
De mijne zit ook iets speling in. Bij mijn oude inspiron 1720 zit het echt goed stevig vast en bij mijn 2 maanden oude xps 17 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De connector zit niet op het moederbord.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v324/SSPuffer/IMG_1185.jpg

De constructie had wel iets beter mogen zijn.. Maar mocht bij breken dan kost het je slechts een paar euro en een uur of 2 schroeven om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PijnJoh
Ik vind het prima dat Dell rekening houdt met vervanging van dergelijke connectoren. HEt komt inderdaad nogal eens voor dat die dingen kapot gaan.

Maar nu heb ik met een beetje aan de connector rommelen een systeem dat uitvalt. Als ik het systeem niet helemaal lekker weg zet, zonder accu erin valt het systeem helemaal uit.

Ik vraag me af of ik hier een call van moet maken bij Dell?

Ander iets dat me opvalt aan deze laptop is dat het toetsenbord in het midden los lijkt te zitten, en ook erg hol klinkt. Meer mensen?

Sjesus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan geen kwaad om even te bellen lijkt mij.. Maar aan de andere kant, heb je er echt last van? Hoevaak verplaats jij je laptop zonder accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PijnJoh
Veel, want ik pendel nogal van aan de tafel werken overdag naar de bank in de avond.

Daarbij weet ik hoe dat gaat, tegen de tijd dat de garantie is afgelopen is die connector er ook klaar mee. Zal morgen eens bellen.

Dank je.

Johan

Sjesus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er dan een bepaalde praktische reden om zonder de accu te werken? Ik ken er namelijk geen een. Je accu gaat heus niet minder snel stuk als je hem er telkens uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:14
Gamma_ed schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:31:
Ik ben zo tevreden met m;n xps 17, maar klopt het dat er ruimte is naast de bestaande hdd om een ssd er ook bij te plaatsen?

???Welke schijf kunnen jullie mij aanraden???? Doel is om OS erop te zetten, zodat hij razend snel word! Iemand ervaring met deze laptop en ssd?

Ik zou hem namelijk wel nog sneller willen hebben, wellicht dat een ssd dat kan?

Manual gevonden hoe het te doen http://support.euro.dell....X/en/SM/hdd.htm#wp1179926
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Ik denk dat er weinig reacties komen, omdat de zaken mbt. de HHD's vervangen, plaatsen e.d. op de voroge pagina's zijn beschreven. Een blz. eerder is zelfs een foto geplaatst. Misschien dat je beter even kunt teruglezen en bv. in het zoek venster "ssd" plaatsen. Genoeg stof.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Laatst online: 16:34
als je de standaard garantie hebt, komt er dan gewoon een dell monteur aan de deur als er iets mis is?

en als je perslucht gebruikt om de fans te cleanen, moet je dan perse de laptop openen?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de XPS 17 is de 'standaard garantie' in-home. Dus ja.
En nee, je hoeft niet de laptop te openen om de fan te clearen. Dat zal overigens wel meevallen, want er zit een stoffilter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:49:
[...]

Ik denk dat er weinig reacties komen, omdat de zaken mbt. de HHD's vervangen, plaatsen e.d. op de voroge pagina's zijn beschreven. Een blz. eerder is zelfs een foto geplaatst. Misschien dat je beter even kunt teruglezen en bv. in het zoek venster "ssd" plaatsen. Genoeg stof.
nee, dit is niet waar.
ik weet nog altijd niet of er een caddy voor een 2hd in zit als je maar 1 hd origineel hebt besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je [BBG aanschaf] SSD open slaat moet het toch snel duidelijk worden wat de beste koop is. Een 2e caddy is altijd aanwezig voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees net vaker op internet dat als je maar 1hd besteld hebt, de 2de plaats gewoon leeg is en er dus geen lege caddy in geschroefd zit.
anderen beweren echter dat die er los bij zit.
weer anderen zeggen dat die er wel ingeschroefd zitten.
anderen zeggen dat je die moet kopen
weer andere zeggen dat je naar dell moet bellen dat een 2de hd bij hun besteld hebt maar geen caddy en dan sturen ze hem gratis op.
ik ga met goed geluk dit weekend naar mijn vader, hopelijk kan ik dan alles in 1x netjes in elkaar zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:36:
Op de XPS 17 is de 'standaard garantie' in-home. Dus ja.
En nee, je hoeft niet de laptop te openen om de fan te clearen. Dat zal overigens wel meevallen, want er zit een stoffilter op.
okay, dus gewoon perslucht op het rooster"spuiten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm. Ja. De fan wel stilhouden. Een draaiende fan werkt als generator.

Ik denk overigens niet dat je er veel stof uit gaat krijgen. De echte dotten kunnen nergens heen. Niet door het rooster, en ook niet terug via de onderkant omdat daar een stoffilter zit.
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:44:
ik lees net vaker op internet dat als je maar 1hd besteld hebt, de 2de plaats gewoon leeg is en er dus geen lege caddy in geschroefd zit.
anderen beweren echter dat die er los bij zit.
weer anderen zeggen dat die er wel ingeschroefd zitten.
anderen zeggen dat je die moet kopen
weer andere zeggen dat je naar dell moet bellen dat een 2de hd bij hun besteld hebt maar geen caddy en dan sturen ze hem gratis op.
ik ga met goed geluk dit weekend naar mijn vader, hopelijk kan ik dan alles in 1x netjes in elkaar zetten
Expliciet over de XPS 17? Bij de vorige lijnen was dat inderdaad het geval, maar voor zover ik weet krijgt iedereen een 2e caddy in de XPS 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:48:
Ehm. Ja. De fan wel stilhouden. Een draaiende fan werkt als generator.

Ik denk overigens niet dat je er veel stof uit gaat krijgen. De echte dotten kunnen nergens heen. Niet door het rooster, en ook niet terug via de onderkant omdat daar een stoffilter zit.

[...]

Expliciet over de XPS 17? Bij de vorige lijnen was dat inderdaad het geval, maar voor zover ik weet krijgt iedereen een 2e caddy in de XPS 17.
hoe ga ik de fan stilhouden als ik hem niet open :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een satestokje. Ik bedenk me net dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken met dat stoffilter... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:32:
Met een satestokje. Ik bedenk me net dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken met dat stoffilter... :P
hehe ^^ achja ik kijk wel, kan het kwaad als de fan draait (als deze al gaat draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je maar van het moederbord afblijft. Zolang de fan draait mag je ervanuit gaan dat er stroom op staat, al dan niet beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PijnJoh
Een heel praktische reden om de accu er uit te halen is dat de 9 cells accu de onderkant van de laptop der mate wijzigt dat de laptop niet fijn op je knieen rust. Dus als je op de bank zit te werken met de laptop op je knieen, heeft het onze voorkeur om die er uit te laten, als we de beschikking hebben over het lichtnet.

Daarbij stemt het mij niet vrolijk om een dergelijk brakke aansluiting aan te treffen op een laptop van 1000 euro.

Mvg,

Johan

Sjesus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:36:
Als je maar van het moederbord afblijft. Zolang de fan draait mag je ervanuit gaan dat er stroom op staat, al dan niet beperkt.
dus batterij eruit, stroom eraf. en dan doen? kan het nog enige schade aanrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhny
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-04-2024
Is het dan niet beter om er met een stofzuiger door te gaan dat de stof filter leeg wordt gezogen ipv alles naar binnen te blazen met de perslucht?
En de fan stil houden? Dan moet je toch de hele laptop bijna uit elkaar schroeven of niet?
Of zijn er tips & tricks voor het onderpanneel los te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jessy100 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:57:
[...]

dus batterij eruit, stroom eraf. en dan doen? kan het nog enige schade aanrichten?
Kleine kans. Het stilhouden van de fan is ook maar een best practice...

Een stofzuiger moet je overigens helemaal niet doen. Een stofzuiger zorgt voor een vrij grote hoeveelheid statische electriciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:59:
[...]

Kleine kans. Het stilhouden van de fan is ook maar een best practice...

Een stofzuiger moet je overigens helemaal niet doen. Een stofzuiger zorgt voor een vrij grote hoeveelheid statische electriciteit.
oke, dat had ik al gehoord. waar worst case scenerio, het gaat fout met de lucht. kan ik hier alsnog mijn garantie claimen?
Pagina: 1 ... 6 ... 28 Laatste