Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 17:00
@hierboven
Dus, het voordeel aan het AG scherm is dat Optimus werkt en je accuduur dus langer is. Het scherm is kwalitatief gezien minder dan het 3D scherm, maar het is mat en daardoor geen last van spiegeling.
Wat ik dan nog niet heb gehoord, is of die rare waas waar ik over lees op het AG paneel echt te zien is. Ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk ook zie bij het 1280x1024 matte TN paneel dat ik hier heb staan, het lijken een soort van vlek-achtige dingen maar zijn het niet. Ik heb hier zelfs een beetje 'last' van bij mijn 1080p monitor, maar ik heb er persoonlijk geen probleem mee. Ik weet natuurlijk niet of deze waas bij de XPS17 AG erger is dan bij mijn Dell ST2310 monitor.

@ninoxps
Werd die scorpio black gewoon door Dell geleverd in je XPS17 toen je koos voor de "750GB 7200rpm" schijf?

[ Voor 7% gewijzigd door Ovindel op 13-01-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell pakt gewoon een SSD 'van de plank', je kan onmogelijk bepalen welke HDD je krijgt voordat je hem binnen hebt, dat wisselt constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Dat is jammer, want prestaties tussen HDD's willen nog wel eens verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09 13:28
Ovindel schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:32:
Dat is jammer, want prestaties tussen HDD's willen nog wel eens verschillen.
Ik heb deze hdd schijf. (Seagate Momentus ST9750420AS)

pricewatch: Seagate Momentus ST9750420AS, 750GB SATA-300, 16MB, 7200rpm

Persoonlijk is dit wel een fijn schijfje en best wel snel met opstarten.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Appie Heijn schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:10:

Ik heb de A14 bios opnieuw geflasht. Deze was eerst van de dell site gehaald, toen die er weer op stond heb ik hem geflasht. Vaag me niet waarom maar ik heb het idee dat ik geen problemen met de USB3.0 poorten meer heb(tijdens windows installeren is hij één keer uitgevallen). Heb het de afgelopen weken niet meer mee hoeven maken en heb toch regelmatig een 200gb via usb gekopieerd.
Oftewel de A14 Bios die op de Dell site staat op je XPS zetten en je heb nergens last meer van.

Wat is het het verschil dan met de laatste A14 bios die op de site stond?

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Nu heb ik toch een vraagje mbt het klonen van mijn sata hardeschijf (in de laptop nog en heeft 750GB) naar ssd schijf. Ik heb bij mijn samsung (128GB en nog niet ingebouwd)) ssd het progamma ghost 12 op cd. Maar nu vond ik op internet dit progamma paragon migrate os to ssd 2.0. Welke van de 2 is heel makkelijk voor deze noob?

PS: mijn sata hardeschijf word uit de laptop gehaald en kom er niet meer in. Er komt tzt een 2de ssd schijf erin.

[ Voor 22% gewijzigd door pinokkia op 14-01-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 18:02
Sylver84 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:26:
[...]

Oftewel de A14 Bios die op de Dell site staat op je XPS zetten en je heb nergens last meer van.

Wat is het het verschil dan met de laatste A14 bios die op de site stond?
Geen idee, ik kan eigenlijk niet geloven dat dit het verschil maakt. Toch is er iets wat ervoor gezorgt heeft dat de USB poorten er nog niet uit zijn gevlogen. Hou jullie op de hoogte...

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
pinokkia schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:03:
Nu heb ik toch een vraagje mbt het klonen van mijn sata hardeschijf (in de laptop nog en heeft 750GB) naar ssd schijf. Ik heb bij mijn samsung (128GB en nog niet ingebouwd)) ssd het progamma ghost 12 op cd. Maar nu vond ik op internet dit progamma paragon migrate os to ssd 2.0. Welke van de 2 is heel makkelijk voor deze noob?

PS: mijn sata hardeschijf word uit de laptop gehaald en kom er niet meer in. Er komt tzt een 2de ssd schijf erin.
1: een versie installatie is wel raadzaam op een ssd (ivm drivers en trim-commando)
2: waarom een 2e ssd in je laptop? Heb je zoveel software dat het niet op 1 ssd past?? Een ssd gebruiken als opslag is niet aan te raden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Bartjezz schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:33:
[...]

1: een versie installatie is wel raadzaam op een ssd (ivm drivers en trim-commando)
2: waarom een 2e ssd in je laptop? Heb je zoveel software dat het niet op 1 ssd past?? Een ssd gebruiken als opslag is niet aan te raden...
1: Een versie installatie schijnt hier problemen te krijgen met diverse drivers. Daarom wil ik de orginele schijf die in de xps 17 zit wegleggen. (mocht het niet lukken met de ssd). Ik ben hierin echt een noob.

2: Ik wil op de 2 ssd eigenlijk voor films opslaan of is dit niet echt verstandig. (Dus niet voor software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Films kun je net zo goed op een harddisk opslaan, die wordt met minstens 100mb/s nooit een bottleneck en een harddisk heeft veel en veel meer opslagruimte voor zoiets. Zowiezo worden ssd's praktisch nooit gebruikt voor opslag omdat het veel te weinig "bang for your bucks" geeft...

Ik heb zelf ook nog een disk van 500gb als opslag in mijn XPS zitten, zou echt niet met 250gb uitkomen :S

Zowiezo heb ik films extern staan (NAS). Daar heb ik nog eens een zooi meer opslagruimte voor spullen die ik toch bijna nooit nodig heb, maar wel standby wil hebben staan.

Mijn "flowchart" ziet er zo ongeveer uit:
-dagelijks = software: ssd
-bijna dagelijks = bulk data van downloaden e.d.: harddisk in laptop
-backup dagelijks en wat extra zooi: externe USB3.0 schijf 500GB
-films en iso's die ik bijna nooit nodig heb en nog eens extra backup: NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Bartjezz schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:28:
Films kun je net zo goed op een harddisk opslaan, die wordt met minstens 100mb/s nooit een bottleneck en een harddisk heeft veel en veel meer opslagruimte voor zoiets. Zowiezo worden ssd's praktisch nooit gebruikt voor opslag omdat het veel te weinig "bang for your bucks" geeft...

Ik heb zelf ook nog een disk van 500gb als opslag in mijn XPS zitten, zou echt niet met 250gb uitkomen :S

Zowiezo heb ik films extern staan (NAS). Daar heb ik nog eens een zooi meer opslagruimte voor spullen die ik toch bijna nooit nodig heb, maar wel standby wil hebben staan.

Mijn "flowchart" ziet er zo ongeveer uit:
-dagelijks = software: ssd
-bijna dagelijks = bulk data van downloaden e.d.: harddisk in laptop
-backup dagelijks en wat extra zooi: externe USB3.0 schijf 500GB
-films en iso's die ik bijna nooit nodig heb en nog eens extra backup: NAS
Ik moet eerlijk bekennen: Ik heb 2 externe hardeschijven. De 3,5 inch externe harde schijf van 750GB (toshiba usb 2.0) zit belangrjke documenten, foto`s en software. De andere 2,5 inch samsung van 1TB zitten alleen films op (USB 3.0)

Maar welke klone progamma kan ik het beste nemen? ghost 12 of paragon migrate os to ssd 2.0?.

[ Voor 4% gewijzigd door pinokkia op 14-01-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 14:39
Ik heb nog steeds problemen met mijn USB 3.0

Ik heb er niet uber veel verstand van maar waarom zou ik niet gewoon die USB 3 unit vervangen door een andere werkende die ik ergens los koop en installeer met bijhorende drivers?

Zou dat het niet oplossen?? Ondanks dat ik dan een investering moet doen die ik eigenlijk niet zou hoeven te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:08

PCR

Hoe zie je dat voor je dan? Wat voor unit moet dat dan zijn? Je kunt niet op een USB2.0 een USB3.0 unit aansluiten.

Dat het niet fris werkt staat overigens buiten discussie.

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
@pinokkia: ik denk dat allebei de progs goed zijn, al klinkt dat van Paragon beter... Het is in feite gewoon data van de ene disk naar de andere kopieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
PCR schreef op zondag 15 januari 2012 @ 04:42:
Hoe zie je dat voor je dan? Wat voor unit moet dat dan zijn? Je kunt niet op een USB2.0 een USB3.0 unit aansluiten.
Nee, ik haal de niet goed werkende 3.0 unit eruit en vervang deze voor een werkende 3.0 unit. Alsof mn dvd speler in mn laptop niet werkt en ik los een nieuwe koop en deze vervang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Ok. Je bedoelt dus dat je het daughterboard gaat vervangen. Maar is die niet speciaal voor Dell gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Was het niet zo dat Dell deze vervangt als je ze belt met de aanwijzingen die in de eerste post van de XPS15 staan? Of is er iets anders aan de hand met de XPS17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Nou, bij mij is het daughterboard vervangen maar dat bracht geen oplossing. Hetzelfde geldt voor het moederbord. Ze zijn beide vervangen maar de chip op het daughterboard raakt zijn firmware kwijt na het verwijderen van de spanning op die chip. Tenminste, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 22:20
mensen, ik heb bij battlefield 3 een zwaar onstabiele Ping en wordt er knallend gek van. het begint altijd prima, en ineens rijst het de pan uit. Ik denk niet dat dit aan de xps ligt, maar aan KPN (koop producten niet)..wil het even dubbelchecken.

als er iemand enig idee heeft hoe dit op te lossen hoor ik het ook graag, mn router wordt ook geraped door udp en syn floods omdat iemand in mn netwerk slechte shit heeft aangeklikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Fuku-San schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:54:
mensen, ik heb bij battlefield 3 een zwaar onstabiele Ping en wordt er knallend gek van. het begint altijd prima, en ineens rijst het de pan uit. Ik denk niet dat dit aan de xps ligt, maar aan KPN (koop producten niet)..wil het even dubbelchecken.

als er iemand enig idee heeft hoe dit op te lossen hoor ik het ook graag, mn router wordt ook geraped door udp en syn floods omdat iemand in mn netwerk slechte shit heeft aangeklikt
Zou het proberen bij netwerken of bij internet providers. Hier is in ieder geval de verkeerde plaats om naar een oplossing te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 22:20
oke.
duidelijk.

Andere problemen:

Ik heb ook steeds last van een soort ge-timestretchde sound gepaard met lag, dat ligt volgens velen aan MCaffee die op de xps wordt geleverd (firewall). Het rare is, ik heb die mc affee eraf gedonderd, en het gebeurt nog steeds!

Ook kan ik niet wired internetten, alleen maar wireless. Hij pakt mn laptop niet via de kabel. wat wel irri is nu ik probeer te tracerouten of de netwerkproblemen aan mn laptop, router of isp liggen.

Ik hoor dat meer XPS eigenaren hier problemen mee hebben, iemand enig idee wat de oorzaak is?

[ Voor 22% gewijzigd door Fuku-San op 16-01-2012 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:09
Vandaag zou Dell voor mijn USB probleem komen, maar ik werd gebeld dat de onderdelen niet op voorraad zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 16:43
pinokkia schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:05:
Maar welke klone progamma kan ik het beste nemen? ghost 12 of paragon migrate os to ssd 2.0?.
Ghost 12 gaat niet werken met 64 bits, dan zou je versie 15 moeten nemen.
Paragon ken ik eerlijk gezegd niet, lijkt me een wat beperkt programma (ik bedoel: je gebruikt het in principe maar 1 keer voor het overzetten, terwijl je Ghost kunt blijven gebruiken voor back-ups), maar dat scheelt je in ieder geval wel een hoop gedoe met drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Update voor de Crucial M4 SSD:

Release Date: 01/13/2012
Change Log: •Changes made in version 0002 (m4 can be updated to revision 0309 directly from either revision 0001, 0002, or 0009)
This firmware update is STRONGLY RECOMMENDED for drives in the field. Although the failure mode due to the SMART Power On Hours counter poses no risk to saved user data, the failure mode can become repetitive, and pose a nuisance to the end user. If the end user has not yet observed this failure mode, this update is required to prevent it from happening.

Hier lees je er meer over.
http://www.crucial.com/su...1e537a6e55e26851ab4596c2b

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Na een mailwisseling tussen Dell en mij kwam er dit uit:
De laatste drivers van usb3.0 en chipset installeren:

Chipset
http://www.dell.com/suppo...d=C4YD5&FileId=2731098808

USB 3.0
http://www.dell.com/suppo...R317222&FileId=2731121777

Tevens vroegen ze mij om deze versie van de Nvidia drivers te installeren:
http://www.dell.com/suppo...d=6PNDN&FileId=2731103468

Na het installeren van deze drivers werkt de usb na slaapstand nog niet automatisch, maar misschien is het wel de tip voor andere gebruikers.

Als deze hele zooi niet zou werken moest ik maar een factory recovery uitvoeren, maar dit ga ik niet doen. Ik kan wel zo leven met een keer de usb uit/insteken na de slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Tinuz___ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:24:
[...]

Ghost 12 gaat niet werken met 64 bits, dan zou je versie 15 moeten nemen.
Paragon ken ik eerlijk gezegd niet, lijkt me een wat beperkt programma (ik bedoel: je gebruikt het in principe maar 1 keer voor het overzetten, terwijl je Ghost kunt blijven gebruiken voor back-ups), maar dat scheelt je in ieder geval wel een hoop gedoe met drivers.
Ik heb inmiddels paragon migrate os to ssd 2.0. gebruikt. Deze software vind is zeer gebruiksvriendelijk. Vooral voor zo`n noob als ik. Alleen moet ik de ssd nog inbouwen. Dat lukt nog niet, omdat manlief genoeg gereedschap heeft, alleen zo`n kleine kruiskop niet. :( . Moet eerst effe kijken waar zo`n kleine kruiskop kan kopen. Zodra dat er is. Kan het feest beginnen :) (zal weer de laptop slopen :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
iets met instrumentenschroevendraaiers?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Dell is zojuist geweest, het moederboard en USB board zijn vervangen, eerste indruk is goed. Nu werkt USB 3.0 in ieder geval, vanavond eens flink kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Hang je muis er anders ff aan. Dat ging bij mij na verloop van tijd ook mis namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Bij knalt de USB 3.0 pas na 4 uur eruit. Daar leef ik nu nog mee, totdat Dell een definitieve werkende oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhny
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-04-2024
Hallo, ik heb een vraagske... ik kan namelijk deze ssd (Corsair Memory Force F120 120GB 2.5" CSSD-F120GB2 SSD Sandforce SF1200) op de kop tikken voor een prijsje... nu was mijn vraag eigenlijk als deze in mijn XPS kan inbouwen want van waar deze komt krijgt em niet aan de praat in zijn pc..
Ik snap niet dat iedereen zo veel problemen heeft met zijn USB 3.0 heb hier eigenlijk helemaal geen last van. Mijn muis steekt de ganse dag in op de USB 3.0 en ook na uit slaapstand komen werkt deze onmiddellijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom denk je dat die SSD het niet doet? Omdat die dingen heel vaak stuk gaan. Ongeacht wat die zachte prijs is, niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhny
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-04-2024
jammer kan het ook niet gewoon liggen aan een firmware update van de ssd? of iets heel stoms? Gaan deze dingen dan zo vaak stuk? Dus alsk 1 in de winkel zou kopen dan zou deze ook stuk kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820233125
23% 1-ster reviews. Go figure. De intel 320 heeft 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Dacht lekker slim te zijn om met een spanningszoeker de klep eraf te schroeven. Is deze schroeven draaier te groot. 8)7. Dan maar een kruiskop gekocht bij multimate. Is deze nou ook te groot. |:(. Ben naar de lokale computerboer gegaan om te vragen of hun de vervelende kruiskop schroevendraaier verkopen. Helaas verkopen ze het niet. Maar een tip die ik van hun kreeg: Ga naar de action, want daar kosten die kruiskop schroevendraaier een €1, wij gebruiken die nml ook. :). Moet weer wachten tot morgen, want alles zit dicht.

Manlief gevraagd of hij zo`n kleine kruiskop heeft. Antwoord: Nee schat. Maar doe jij nou zelf de hdd schijf eruit halen, zonder te slopen. Dat word lachen, want vrouwen kunnen dat toch niet.

[ Voor 15% gewijzigd door pinokkia op 17-01-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
pinokkia schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:59:
Dacht lekker slim te zijn om met een spanningszoeker de klep eraf te schroeven. Is deze schroeven draaier te groot. 8)7. Dan maar een kruiskop gekocht bij multimate. Is deze nou ook te groot. |:(. Ben naar de lokale computerboer gegaan om te vragen of hun de vervelende kruiskop schroevendraaier verkopen. Helaas verkopen ze het niet. Maar een tip die ik van hun kreeg: Ga naar de action, want daar kosten die kruiskop schroevendraaier een €1, wij gebruiken die nml ook. :). Moet weer wachten tot morgen, want alles zit dicht.

Manlief gevraagd of hij zo`n kleine kruiskop heeft. Antwoord: Nee schat. Maar doe jij nou zelf de hdd schijf eruit halen, zonder te slopen. Dat word lachen, want vrouwen kunnen dat toch niet.
Das hardstikke gemakkelijk! Maar je moet wel een passende schroevendraaier hebben...
Op de onderkant de kap loshalen en je ziet direct 2 harddisks zitten. De harddisk die "rechtop staat" (midden van de laptop) is harddisk 1, die moet je dan vervangen door de SSD => 4 schroefjes rond de harddisk losmaken, harddisk lostrekken, harddisk uit de bracket schroeven met 4 schroefjes, ssd er op dezelfde manier weer in, bracket vastduwen, 4 schroefjes rond de harddisk vast, klep dicht en klaar is Kees! Of Pietje, of Harrie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, dat mag niet. ;)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Bios A16 is te downloaden.

1.Update BIOS and EC to fix AC adapter can't be detected with probability. -Add re-try mechanism between EC and adapter PSID.(Re-try 3 times every 500ms to extend detection time for Adapter plug-in) 2.Disable Div2 spread spectrum for error or failed to copy files from external USB 3.0 devices.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
Embryo1 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:29:
Bios A16 is te downloaden.

1.Update BIOS and EC to fix AC adapter can't be detected with probability. -Add re-try mechanism between EC and adapter PSID.(Re-try 3 times every 500ms to extend detection time for Adapter plug-in) 2.Disable Div2 spread spectrum for error or failed to copy files from external USB 3.0 devices.
Downloadlinkje? En ik spreek aardig Engels maar wat is Div2 spread spectrum for error...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Idd, kan em ook niet vinden, linkje ergens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 15:06

Wirehub

Blaat

Bartjezz schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:36:
Idd, kan em ook niet vinden, linkje ergens??
staat er wel , maar helaas niet te downloaden " File not found."
hij staat bij alle bestanden

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

polpol schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:34:
[...]

Downloadlinkje? En ik spreek aardig Engels maar wat is Div2 spread spectrum for error...?
Met DIV2 bedoelen ze volgens mij 'divide-by-two' en spread spectrum heeft betrekking op het varieren van de frequentie van een draadloze zender/ontvanger om zo de bandbreedte te verhogen. En wat dit dan voor betrekking heeft op USB 3.0 snap ik niet helemaal.

Zie http://searchnetworking.t...efinition/spread-spectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
polpol schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:34:
[...]

http://www.dell.com/suppo...d=J9M3M&FileId=2851908595

Ik kan het bios gewoon downloaden.
Update : Ook A16 geflasht. (Nog) geen problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Embryo1 op 18-01-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik heb zojuist mijn BIOS geflashed naar A16, en mijn USB3.0 probleem is opgelost!! :D:D
Ik kan na slaapstand weer direct in mijn harddisk zonder die opnieuw in te hoeven pluggen, echt een verbetering!
Dit is de link die ik heb gebruikt:
http://downloads.dell.com/FOLDER00238623M/1/L702XA16.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

* PCR meldt zich

Ik durf wel zo arrogant ze zijn dat ik een van de schoolvoorbeelden ben van de USB 3.0 problemen. Zowel moederbord als daughterboard vervangen, allerlei soorten drivers: niks hielp.

Dus nu BIOS geflasht naar de versie van mijn bovenbuurman maar helaas: klapt er weer uit na een paar minuten.

Als ik de firmware update dan doet ie het weer (zie ook de andere posts van mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
PCR schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:00:
* PCR meldt zich
Zowel moederbord als daughterboard vervangen, allerlei soorten drivers: niks hielp.

Dus nu BIOS geflasht naar de versie van mijn bovenbuurman maar helaas: klapt er weer uit na een paar minuten.
Hier ook, dit lost dus weer niks op, ook ik blijf weer met dezelfde problemen zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Bartjezz schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:18:
[...]

Das hardstikke gemakkelijk! Maar je moet wel een passende schroevendraaier hebben...
Op de onderkant de kap loshalen en je ziet direct 2 harddisks zitten. De harddisk die "rechtop staat" (midden van de laptop) is harddisk 1, die moet je dan vervangen door de SSD => 4 schroefjes rond de harddisk losmaken, harddisk lostrekken, harddisk uit de bracket schroeven met 4 schroefjes, ssd er op dezelfde manier weer in, bracket vastduwen, 4 schroefjes rond de harddisk vast, klep dicht en klaar is Kees! Of Pietje, of Harrie...
Ben om 21.00 uur begonnen en was pas om 22.15 uur klaar om mijn samsung 830 ssd er in te bouwen. Kreeg bij beugel 1 (waar de officiele hd schijf van 750GB) die stomme zij schroeven (4 stuks) er niet uit. :(. Heb de beugel nummer 2 maar los geschroefd en mijn samsung ssd erin geplaats. De ssd heb ik op plaats waar HDD1 staat en HDD 2 heeft dus geen beugel meer. Maar ik heb de mounting spacer dat zwarte plaatje van 2,3mm) er niet in gedaan, want ik had ruzie met dat ding om het goed te leggen. Nu is mijn vraag: Is dat wel safe zonder die mounting spacer? Of moet ik dat alsnog erbij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik heb geen mounting spacer (ofzoiets) gezien, alleen dat blikken beugeltje heb ik overgezet...
Zolang je harddisk/ssd geen contact maakt met puntjes op je moederbord kan er niets foutgaan. Je zou zelf eventueel wat ertussen kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Bartjezz schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 07:53:
Ik heb geen mounting spacer (ofzoiets) gezien, alleen dat blikken beugeltje heb ik overgezet...
Zolang je harddisk/ssd geen contact maakt met puntjes op je moederbord kan er niets foutgaan. Je zou zelf eventueel wat ertussen kunnen leggen.
Ik zag dat mounting spacer (zwarte plaatje) pas in de doos liggen toen ik de samsung 830 ssd er al ingebouwd had. Ik had nml geen zin meer om die ssd er weer uit te halen, want ik had het wel spaans benauwd met die kleine rot schroeven! Was bang dat ik de schroeven los in de laptop zou komen, want dat lees je ook wel eens. Maar die 128GB van samsung is echt bloedje snel. Wat een verschil tussen deze pricewatch: Seagate Momentus ST9750420AS, 750GB SATA-300, 16MB, 7200rpm en de samsung ssd. pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 128GB

[ Voor 7% gewijzigd door pinokkia op 19-01-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
pinokkia schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:44:
[...]

Ben om 21.00 uur begonnen en was pas om 22.15 uur klaar om mijn samsung 830 ssd er in te bouwen. Kreeg bij beugel 1 (waar de officiele hd schijf van 750GB) die stomme zij schroeven (4 stuks) er niet uit. :(. Heb de beugel nummer 2 maar los geschroefd en mijn samsung ssd erin geplaats. De ssd heb ik op plaats waar HDD1 staat en HDD 2 heeft dus geen beugel meer. Maar ik heb de mounting spacer dat zwarte plaatje van 2,3mm) er niet in gedaan, want ik had ruzie met dat ding om het goed te leggen. Nu is mijn vraag: Is dat wel safe zonder die mounting spacer? Of moet ik dat alsnog erbij doen?
Het zwarte plaatje zit er bij mij ook niet in. Doordat de 4 zijschroeven de SSD op zijn plaats houden, kan er m.i. weinig mee gebeuren. Volgens mij kon ik beugel 1 van de orginele HD gewoon laten zitten
en zo op de plaats van de HDD2 monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Embryo1 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:27:
[...]

Het zwarte plaatje zit er bij mij ook niet in. Doordat de 4 zijschroeven de SSD op zijn plaats houden, kan er m.i. weinig mee gebeuren. Volgens mij kon ik beugel 1 van de orginele HD gewoon laten zitten
en zo op de plaats van de HDD2 monteren.
@ Bartjezz en Embryo1
Dank je wel voor de antwoorden. Ben echt trots op mezelf dat ik de laptop niet gesloopt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Een ander zal trots zijn dat hem/haar iets gelukt is en jij bent trots dat je iets niet is gelukt. Respect! :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
PCR schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:35:
Een ander zal trots zijn dat hem/haar iets gelukt is en jij bent trots dat je iets niet is gelukt. Respect! :D :P
Het scheelde gisteren niet veel of ik had de officiele hardeschijf door het raam gegooid, want ik kreeg die 4 rot schroeven in de zijkant van de beugel niet los gedraaid. :( en nu nog steeds niet.

[ Voor 3% gewijzigd door pinokkia op 19-01-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Geduld! Je moet niet vergeten dat het de eerste keer is (denk ik) dat je een XPS half uit elkaar haalt. Je moet er echt even voor gaan zitten en er rustig naar kijken. De kans dat je dan iets sloopt is erg klein.

De monteur van Dell ging ook heel rustig en kalm te werk. En die doet de hele dag niets anders dan Dell hardware uit en in elkaar schroeven.

Maar heb je echt de goede schroevendraaier? Als je eentje hebt die perfect past dan mag je echt wel wat kracht zetten hoor. Doe het niet vlak voor je scherm want als je uitschiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
PCR schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:43:
Geduld! Je moet niet vergeten dat het de eerste keer is (denk ik) dat je een XPS half uit elkaar haalt. Je moet er echt even voor gaan zitten en er rustig naar kijken. De kans dat je dan iets sloopt is erg klein.

De monteur van Dell ging ook heel rustig en kalm te werk. En die doet de hele dag niets anders dan Dell hardware uit en in elkaar schroeven.

Maar heb je echt de goede schroevendraaier? Als je eentje hebt die perfect past dan mag je echt wel wat kracht zetten hoor. Doe het niet vlak voor je scherm want als je uitschiet...
Klopt. Dit is mijn eerste keer dat ik de hardeschijf eruit haal. Ik heb bij een kennis van mijn moeder 3 kruiskoppen maten/grootte geleend, want er schijnt heel veel maten te zijn. Ik heb er 2 maten kruiskop gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door pinokkia op 19-01-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Zet je die niet meer terug dan ? Als ik mij niet vergis kon ik de orginele zo op plaats 2 monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

pinokkia schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:47:
[...]

Klopt. Dit is mijn eerste keer dat ik de hardeschijf eruit haal. Ik heb bij een kennis van mijn moeder 3 kruiskoppen maten/grootte geleend, want er schijnt heel veel maten te zijn. Ik heb er 2 maten kruiskop gebruikt.
Er is er dan 1 die het beste past. Als je daar veel kracht mee zet dan krijg je ze er ook niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
PCR schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:01:
[...]

Er is er dan 1 die het beste past. Als je daar veel kracht mee zet dan krijg je ze er ook niet uit?
Ik krijg met geen mogelijkheid de officiele hardeschijf uit de beugel, want de hardeschijf mag je niet op het groene gedeelte vastpakken. Net nog geprobeert de hardeschijf uit zijn beugel te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door pinokkia op 19-01-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Gisteren de XPS 17 " aangekregen, tot men grote spijt staan er op de bovenklep als 2 dikke vegen op, deze zijn 'krassen' dus geen vuiligheid.

Niet zo netjes, even met dell support bellen daar de account manager wel bestellingen regelt maar zoiets niet doet.

Voor de rest nog niets bekeken, opgezet, dat zal voor vanavond zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
pinokkia schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:04:
[...]

Ik krijg met geen mogelijkheid de officiele hardeschijf uit de beugel, want de hardeschijf mag je niet op het groene gedeelte vastpakken. Net nog geprobeert de hardeschijf uit zijn beugel te halen.
Heb je al geprobeerd om de harde schijf met beugel te plaatsen op plaats HDD2. Bij mij kwamen dan de schroefgaatjes, om de schijf vast te maken op de "bodem" plaat, precies uit. Want plakken is denk ik niet de manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Embryo1 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:10:
[...]

Heb je al geprobeerd om de harde schijf met beugel te plaatsen op plaats HDD2. Bij mij kwamen dan de schroefgaatjes, om de schijf vast te maken op de "bodem" plaat, precies uit. Want plakken is denk ik niet de manier.
Om heel eerlijk te zijn, begrijp ik je antwoord niet. :$. Ik heb de officiele hardeschijf in de beugel gelaten en niet in de laptop geplaats waar HDD2 staat. Ik heb de officiele hardeschijf met de orginele fabrieks geinstalleerde software vanuit Dell weggelegd. Ik wacht nog met het inbouwen van deze schijf, omdat ik eerst de samsung ssd wil uittesten op betrouwbaarheid. Dat kan ik nu nog niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
pinokkia schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:36:
[...]

Om heel eerlijk te zijn, begrijp ik je antwoord niet. :$. Ik heb de officiele hardeschijf in de beugel gelaten en niet in de laptop geplaats waar HDD2 staat. Ik heb de officiele hardeschijf met de orginele fabrieks geinstalleerde software vanuit Dell weggelegd. Ik wacht nog met het inbouwen van deze schijf, omdat ik eerst de samsung ssd wil uittesten op betrouwbaarheid. Dat kan ik nu nog niet beoordelen.
Helder. Laat de beugel er maar gewoon om zitten. Is straks handig met terug plaatsen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ,

Ik ben nieuw hier ...en ik wil de xps 17 aanschaffen....maar hoe meer ik jullie berichten lees van ''harde schijven ...SSD kaarten enz....vervangen denk ik ???????als de laptop er is (ik heb hem nog niet besteld)gewoon alles installeren ,toch???? :?

Ik wil wel de 1TB dubbele harde schijf en 3GB nvidia en 8.192 MB ( als ik bestel....)
Het is niet zo dat ik hem voor gamen wil gebruiken wel voor 3D ontwerpen ...met sketchup (interieur en huizen , ook renderen (niet zo veel).

Is dit een goede keus?????

Mijn huidige ACER heeft na 5 jaar de geest gegeven..moederbord kapot. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:46:
Hallo ,

Ik ben nieuw hier ...en ik wil de xps 17 aanschaffen....maar hoe meer ik jullie berichten lees van ''harde schijven ...SSD kaarten enz....vervangen denk ik ???????als de laptop er is (ik heb hem nog niet besteld)gewoon alles installeren ,toch???? :?

Ik wil wel de 1TB dubbele harde schijf en 3GB nvidia en 8.192 MB ( als ik bestel....)
Het is niet zo dat ik hem voor gamen wil gebruiken wel voor 3D ontwerpen ...met sketchup (interieur en huizen , ook renderen (niet zo veel).

Is dit een goede keus?????

Mijn huidige ACER heeft na 5 jaar de geest gegeven..moederbord kapot. :'(
Je hoeft niets te vervangen! Dat vooropgesteld!
Je kunt iets vervangen. Bijvoorbeeld 1 van de 2 500GB harddisks vervangen voor een ssd, zoals ik gedaan heb. Dan krijg je een enorme performanceboost. Lijkt me eerlijk gezegd wel heel erg fijn met renderen en grote programma's gebruiken.
Ik geef je als advies: vervang 1 van de 2 harddisk door een ssd en je hebt gelijk een beest van een laptop. Dan heb je gelijk (mits je een usb behuizing bijbesteld) een externe harddisk (EM7033 is daar goed voor ;) )

Als je de laptop uit de doos haalt hoef je de knop maar in te drukken en een half uurtje later staat Windows 7 Home Premium erop. Maar als je een ssd gebruikt moet je de installatiecd van je OS wel in de buurt hebben... (liefst binnen handbereik ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALrunner77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04-2023
Mbt problemen met USB 3.0, ik had er ook problemen mee (Dell XPS 17 L702x), mijn externe USB HD van Medion na 1 GB kopieren bleef hangen. Ik had contact opgenomen met Dell en kreeg binnen 1 dag het volgende antwoord:

"I am sorry that you are experiencing problems with your system. I will do my best to solve the problem as soon as possible.

To solve the mentioned problem to your satisfaction, we firstly need to identify the cause of it. Accordingly to this, I would like to ask you to perform the following steps and diagnostics, so we can get on fastest way to a solution.

1. Please download and install the newest BIOS version. I have prepared a link for you, where you can download it:
http://www.dell.com/suppo...d=RVG19&FileId=2794050222
You can also find Installation Instructions there.

2. Please download and install also the latest USB 3.0 controller:
http://www.dell.com/suppo...317222&FileId=2731121777"

Ik heb beide geinstalleerd, ~ 10 GB gekopieerd via de USB 3.0 porten zonder problemen.

Ik hoop dat deze oplossing bij andere ook gaat werken! Trouwens zoals bij anderen vermeld, is er een nieuwe BIOS versie (A16) beschikbaar die blijkbaar het probleem ook zou moeten oplossen. Hoewel denk ik dat de meest recente driver voor USB controler belangrijker is want ik heb steeds BIOS A14 en de USB 3.0 werken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Mijn USB 3.0 probleem is opgelost met het vervangen van het moederbord en usb controller. Ik heb nog A14 als bios, ben ook nog even niet van plan te flashen. USB blijft werken als ik mn laptop uit de slaapstand haal, opnieuw inpluggen is niet nodig.

Mogelijk heb ik een nieuwe revisie van het moederbord/usb board gekregen? Ik heb in ieder geval circa 4 uur lang data gekopieerd, ook een USB muis gebruikt en muziek afgespeeld, dit alles zonder problemen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
ALrunner77 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:25:
Ik hoop dat deze oplossing bij andere ook gaat werken! Trouwens zoals bij anderen vermeld, is er een nieuwe BIOS versie (A16) beschikbaar die blijkbaar het probleem ook zou moeten oplossen. Hoewel denk ik dat de meest recente driver voor USB controler belangrijker is want ik heb steeds BIOS A14 en de USB 3.0 werken bij mij.
Ik had juist het probleem dat met de bios A14 mijn USB3.0 niet fatsoelijk werkte. Na de bios de versie A16 te geven was het opgelost. De drivers maakten bij mij geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Geflashd naar A16, helaas uitval
Laatste USB 3.0 Host controler, 1 bestandje gaat nog, ben nu bezig met 10 ( 5,8 GB ) en hij blijft hangen op de allerlaatste 55 mb.........

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Sylver84 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:40:
Geflashd naar A16, helaas uitval
Laatste USB 3.0 Host controler, 1 bestandje gaat nog, ben nu bezig met 10 ( 5,8 GB ) en hij blijft hangen op de allerlaatste 55 mb.........
Lullig... Ik heb echt geen problemen meer... Heb al verschillende blurays heen en weer gegooid tussen mijn laptop en externe harddisk, maar nog niet 1x een fout gehad :S Ook na slaapstand kan ik gelijk weer verder met mijn harddisk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Nu herkend hij de HDD helemaal niet meer en natuurlijk kan ik dell niet mailen omdat die site niet doet wat hij moet doen.

Iemand toevaliig een mail adres?

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
In de berichten onder je profiel staat het mailadres van de Technical Support van Dell... Wel Engels schrijven, ander duurt het eerst een paar dagen voordat men doorheeft dat ze het niet kunnen lezen....

[ Voor 46% gewijzigd door Bartjezz op 21-01-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Hartstikke bedankt.

Net weer de USB Hostcontroler uit en aan gezet, moest hij inene opnieuw opstarten, deed hij normaal nooit.

Net weer 1 bestand is geen probleem, maar zodra ik 10 bestanden met een grote van ongeveer 5 gb doe, dan stopt ie er gewoon weer mee.

Ik ga mailen, nogmaas bedankt

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 07:51
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn XPS 17. Na het opstarten reageert hij niet. Het bureaublad en de muis verschijnen netjes in beeld, maar niks reageerd. De muis kan niet bewogen worden via muis of touchpad en het toetsenbord werkt ook niet. De power-knop indrukken en weer opnieuw aanzetten is vaak voldoende, maar het is niet normaal natuurlijk. Soms reageert hij bij het verschijnen van het bureaublad wel even, maar dan loopt hij na volledig opgestart te zijn alsnog vast.
In de meeste gevallen start hij op en werkt het prima, maar soms loopt hij dus vast. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Sylver84 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:28:
Hartstikke bedankt.

Net weer de USB Hostcontroler uit en aan gezet, moest hij inene opnieuw opstarten, deed hij normaal nooit.

Net weer 1 bestand is geen probleem, maar zodra ik 10 bestanden met een grote van ongeveer 5 gb doe, dan stopt ie er gewoon weer mee.

Ik ga mailen, nogmaas bedankt
Download ff dit zipje van mijn server: http://www.invetek.nl/public/L702x_temp_fix.zip

Dubbelklik op 'ditstarten.cmd' en dan wordt je firmware overschreven op de controllerchip zodat je chip het weer doet. Scheelt je allerlei handelingen. Zolang de spanning op die chip blijft staan, blijft het goed. Spanning eraf = opnieuw die cmd uitvoeren. Dus shortcut in je startmenu/opstartmenu gooien o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
JohanPG schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:22:
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn XPS 17. Na het opstarten reageert hij niet. Het bureaublad en de muis verschijnen netjes in beeld, maar niks reageerd. De muis kan niet bewogen worden via muis of touchpad en het toetsenbord werkt ook niet. De power-knop indrukken en weer opnieuw aanzetten is vaak voldoende, maar het is niet normaal natuurlijk. Soms reageert hij bij het verschijnen van het bureaublad wel even, maar dan loopt hij na volledig opgestart te zijn alsnog vast.
In de meeste gevallen start hij op en werkt het prima, maar soms loopt hij dus vast. Wat kan dit zijn?
Ik zou dan eens terug gaan, naar een herstelpunt van voor "de laatste tijd" , om eens te kijken of dan het probleem er nog is.
Mogelijk zijn er wat driver problemen.
Ik heb na een clean install, de meest recente drivers (niet van Dell) geinstalleerd en ik moet zeggen, dat mijn systeem loopt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 00:44
PCR schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:53:
[...]

Download ff dit zipje van mijn server: http://www.invetek.nl/public/L702x_temp_fix.zip

Dubbelklik op 'ditstarten.cmd' en dan wordt je firmware overschreven op de controllerchip zodat je chip het weer doet. Scheelt je allerlei handelingen. Zolang de spanning op die chip blijft staan, blijft het goed. Spanning eraf = opnieuw die cmd uitvoeren. Dus shortcut in je startmenu/opstartmenu gooien o.i.d.
Dit is dus ook het enige wat voor mij werkt, ook A16 biedt geen soelaas.
iig bedankt voor deze "fix", hoop dat het ergens toch ooit goed komt (zonder Dell te hoeven bellen/opsturen)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb dus een XPS 17 702x en ik wil het geheugen uibreiden van 4gb naar 8gb. Nou was mijn oog gevallen op de Corsair Vengeance en de Kingston HyperX PnP Genesis.

Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit (Light-Retail, CMSX8GX3M2A1600C9, Vengeance, XMP)

http://www.corsair.com/ve...it-cmsx8gx3m2a1600c9.html

Kingston HyperX 8 GB DDR3-1600 Kit (Light-Retail, KHX1600C9S3P1K2/8G, Genesis PnP)
http://www.kingston.com/datasheets/KHX1600C9S3P1K2_8G.pdf

Uit verschillende reviews kon ik niet uithalen welke nu echt beter presteert en of het hebben van een heatsink
nu echt veel uitmaakt.

Kan iemand me hier vertellen of er verschil is tussen die twee en of het hebben van een heatsink veel uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Schiet mij maar lek, heb de USB host controler, die ik gisteren had geupdate terug gezet en de driver opnieuw gedownload en geinstalleerd.

Net 14 GB in 1 x !!!!

@PCR, heb je link opgeslagen in me favorieten, mocht hij straks uitvallen dan knal ik die erover heen!

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet hoe ik Pro Evolution Soccer aan de praat krijg?
Hij herkent mijn grafische kaart niet, waardoor ik zogezegd te weinig vram heb om de game te spelen, dit is blijkbaar wel vaker voorkomende probleem bij PES, aangezien de game enkel de onboard grafische kaart herkent. Ik heb al in nvidia pes.exe en settings.exe toegevoegd om via de krachtige grafische kaart af te spelen, maar dat helpt niet. Ik heb de recenste nvidia driver van dell gedownload, helpt ook niet.

Er is wel een recentere driver van nividia beschikbaar, maar die krijg ik niet geinstalleerd, dus moet ik nog wachten totdat dell zijn drivers heeft aangepast?

Ik heb dit probleem enkel met PES, battlefield 3 werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
jij krijgt de 290.53 niet geinstalleerd, de driver update daarvoor gaf veel problemen, de 290.53 nog niks slecht over gehoord.

http://www.nvidia.com/obj...t-290.53-beta-driver.html

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik heb deze Nvidia driver van Dell gehaald, en die werkt goed:
http://www.dell.com/suppo...NDN&FileId=2731103468

Het kan zijn dat je per toepassing de GPU moet selecteren. Dat kan ik het config scherm van Nvidia. (iets met geavanceerde 3d instellingen, en dan kun je per toepassing de gpu selecteren die je wilt gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 290.53 krijg ik niet geinstalleerd, krijg ik de melding dat hij geen geschikte grafische kaart kan vinden. (heb een gt550m, staat ook niet echt tussen de ondersteunde kaarten). De driver die ik nu heb is 269.59.

@bartjezz, dat is het gene wat ik al heb gedaan. Dus in het config scherm, per toepassing de gpu selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Sylver84 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:26:
Schiet mij maar lek, heb de USB host controler, die ik gisteren had geupdate terug gezet en de driver opnieuw gedownload en geinstalleerd.

Net 14 GB in 1 x !!!!

@PCR, heb je link opgeslagen in me favorieten, mocht hij straks uitvallen dan knal ik die erover heen!
Is goed, ik laat hem wel even een tijdje staan. Doet ie het niet meer dan moeten jullie even roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Een heatsink heeft nog nooit zin gehad bij geheugen. En sowieso zullen je reepjes in een Dell nooit harder dan 1333 mhz lopen, dus je hebt ook niks aan die 1600mhz.

Ik heb inmiddels een USB3.0 ext harde schijf behuizing. Daarin zit nu mijn oude 500GB laptopschijf. Werkt erg lekker dat 3.0. Je merkt eigenlijk geen performanceverlies vergeleken met als hij nog in je laptop zit. Je kunt er dus ook gewoon games op zetten en van daaruit starten. Echt ideaal.

[ Voor 34% gewijzigd door REDFISH op 22-01-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja?

Dat is het nog steeds niet waard. Maar het schijnt wel te kunnen. Echter gewoon de goedkoopste reepjes kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik wist dat ik er XPS17 aan had moeten toevoegen... ;)

Is die bios update er trouwens al die in dat topic genoemd wordt? Ik las namelijk een gast met een 2720QM die niet hoger dan 1333 wilde.

Voor de mensen met een fan issue. Als je je harddisk eruit haalt en vervangt door een SSD dan heb je kans dat de fan veel minder vaak aan slaat. Bij mij is dat in ieder geval wel het geval. Best maf een laptop die helemaal geen geluid maakt.

hier ook nog een leuk reviewtje hoeveel sneller geheugen nu werkelijk uitmaakt op een Sandy bridge platform. Bar weinig.

[ Voor 54% gewijzigd door REDFISH op 22-01-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een desktop. Die processoren zij pak-m-beet 2x zo snel. Op een mobiel platform is het verschil nog veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:32:
Iemand die weet hoe ik Pro Evolution Soccer aan de praat krijg?
Hij herkent mijn grafische kaart niet, waardoor ik zogezegd te weinig vram heb om de game te spelen, dit is blijkbaar wel vaker voorkomende probleem bij PES, aangezien de game enkel de onboard grafische kaart herkent.
Onboard graca uitzetten (disable) en dan het spel draaien.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om vervolgens tegen een niet bootende XPS 17 aan te kijken d:)b
Nee. Dat zou ik dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:54:
Die 290.53 krijg ik niet geinstalleerd, krijg ik de melding dat hij geen geschikte grafische kaart kan vinden. (heb een gt550m, staat ook niet echt tussen de ondersteunde kaarten). De driver die ik nu heb is 269.59.

@bartjezz, dat is het gene wat ik al heb gedaan. Dus in het config scherm, per toepassing de gpu selecteren...
De 290.53 is ook ondersteund voor de GT550!

Supported ProductsGeForce 500M Series (Notebooks)
GeForce GTX 580M, GeForce GTX 570M, GeForce GTX 560M, GeForce GT 555M, GeForce GT 550M, GeForce GT 540M, GeForce GT 525M, GeForce GT 520M, GeForce GT 520MX
http://www.geforce.com/Drivers/Results/40617

Laatste driver voor de 550 = 285.62
http://www.geforce.com/Drivers/Results/39066

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:40:
Om vervolgens tegen een niet bootende XPS 17 aan te kijken d:)b
Nee. Dat zou ik dus niet doen.
Geen idee of hij dan niet boot, zou me verbazen, maar zou kunnen.
Hij wil een draaiend spel, dus..

Elk voordeel heeft zijn nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:13
Vroeger kun je diverse hardware aanpassen via de Dell website. Nu kan ik alleen externe hardware en software kiezen.

Kan ik nergens de GT555M selecteren? (ik wil niet die 3GB 3D versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
De GT555M is juist de 3GB versie met 3D scherm. Tegelijk moet je dan de 9-cells accupack erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Roodey schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:37:
Vroeger kun je diverse hardware aanpassen via de Dell website. Nu kan ik alleen externe hardware en software kiezen.

Kan ik nergens de GT555M selecteren? (ik wil niet die 3GB 3D versie)
Hier kan je uit alle xps 17 kiezen.

http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
De GT555M (zonder 3D) kan je ook zonder de 3D scherm bestellen, want dan moet je E-Value-code: n00x7m12 nemen. Of bedoelt Roodey dat soms niet?

[ Voor 6% gewijzigd door pinokkia op 23-01-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Via jouw link heb ik de GT555M met een 1600x900 scherm geselecteerd.
Dus ipv 1920x1080. Dat is het enige verschil. Dat is mij geen €100 waard.
Via de Dell site kom ik er niet op, via jouw link wel. Worden ze nog wel gemaakt? :p

Via mijn werk kan ik meedoen aan het EPP programma.
Korting is nog minder dan die 10% die ik via die sheet heb lol!

[ Voor 8% gewijzigd door Roodey op 23-01-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
pinokkia schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:29:
[...]

De GT555M (zonder 3D) kan je ook zonder de 3D scherm bestellen, want dan moet je E-Value-code: n00x7m12 nemen. Of bedoelt Roodey dat soms niet?
Deze wil ik graag: n00x7m19epp
Idd zonder 3D en geen Full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10% kortingsbon schijnt niet te werken op ....epp configs trouwens. Controleer dat even.

En serieus, wie wil er nu geen 1080p scherm? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:57:
10% kortingsbon schijnt niet te werken op ....epp configs trouwens. Controleer dat even.

En serieus, wie wil er nu geen 1080p scherm? :N
Kortingsbon op EPP werkt idd niet. Werd ik via de chat ook op gewezen.
Dus er is geen voordeel voor EPP.

Budgettechnisch wil ik geen 1080p scherm ;)

PS: Als ik mijn laptop aansluit op mijn tv via hdmi dan wordt de resolutie van mijn tv aangehouden toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Roodey op 23-01-2012 19:31 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste