Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Een crucial M4 werkt ook super :)

Opnieuw installeren was eigenlijk iets meer werk dan ik had verwacht. Viel nog reuze mee, maar die zogenaamde Dell driver CD bevat alleen de zelf uitpakkende zipjes. Dus uiteindelijk moet je alle setups nog handmatig uitvoeren. Maar dat ging wel ok.

Ik vind het alleen vreemd dat mijn CD drive niet meer gevonden wordt, terwijl ik hem toch echt gebruikt heb :)
edit: ok die doet het nu ook weer.

Best snel zo'n SSD, maar kan nog veeeeeeeeul sneller als je het mij vraagt.

[ Voor 40% gewijzigd door REDFISH op 05-01-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M4, samsung 830, intel 320. Pick one. Maar laat de rest van de drives met rust. Er is veel onbetrouwbare troep op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Rprp schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:32:
Ik heb de XPS17 nu ongeveer een halfjaar, alleen zit de adapter wel wat losjes moet ik zeggen.

Hebben hier meer mensen last van? De accu-adapter zit erg los in de laptop, bij een enkele beweging val deze er al "uit". Erg vervelend.
Ik deel die ervaring, kan me er niet aan ontrekken dat het echt stront vervelend is.

Ik zat zelf te denken door over een klein gedeelte van de connector een dunne reep verdikkend tape te plakken. Dat zal een deel isoleren maar met een beetje geluk ook nog een groot genoeg contactvlak opleveren. Bevindingen later.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:15:
M4, samsung 830, intel 320. Pick one. Maar laat de rest van de drives met rust. Er is veel onbetrouwbare troep op de markt.
Ik ben met die Samsungs nog even bennieuwd naar de betrouwbaarheid zodra er meer verkocht zijn, maar ze zien er veelbelovend uit.

De Intel 510 en Plextor schijven zijn daarbij nog prima alternatieven met eveneens de betere Marvell controler.
Al vraag ik me dan nog eniszins af of Plextor ook zo scherp op firmware is als Crucial en Intel.
Corsair heeft met die controler nog de performance pro serie, daar hoor ik ook weinig over.

Het zijn vooral de sandforce drives die ik voorlopig ook nog vermijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 510 is heel slecht geprijsd.
De plextor idem. Ik heb niet het idee dat die meer geld waard is dan de samsung. Bovendien is het merk erg onbekend.
En corsair. Ruk. Toen de M4 0009 firmware kwam zag corsair zijn kans schoon om te cashen met de performance 3, identiek aan de performance pro. Die laatste mist echter een firmware update, waardoor je nog steeds met het LPM verhaal zit... Dan ben je mij echt kwijt als frequente bezoeker van het BBG topic. De support van corsair is gewoon crap.
En wat betreft samsung ben ik het met je eens. Samsung heeft een goede reputatie, maar de drive is nog niet lang op de markt. Het feit dat OEM's de samsung al adapteren (Dell levert PM830-tjes) zie ik als een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 09:42
Heren,
Heb vandaag mijn xps17 binnengekregen! Nu heb ik bij ontvangst direct dit forum doorgelezen aangezien ik een clean install overweeg. BIOS is A14. Wel of niet doen?! Sommige hebben geen problemen, andere weer wel... wat is de stand van zaken?! Tevens lijken een aantal van jullie mogelijk slecht werkende hardware te hebben... test voor?! Daarnaast, aangezien er vier RAM slotjes zijn, extra 8gb corsair erbij of ook de standaard deel rammetjes vervangen?!
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 22:13
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:35:
Het ding zit vast met een schroefje:
[afbeelding]
Je kan zelf beoordelen of dat het probleem is of niet. Zo ja, dan kan je hem zelf openschroeven (of bell dell. Je hebt toch in-home garantie).
Ik heb alleen geen idee of het hieraan ligt. Ik kan de adapter wel iets heen en weer bewegen, maar niet veel. Er is dus wel ruimte vrij, alleen geen idee of dit een algemeen iets is of het specifiek aan mijn input ligt.

Van de week maar eens proberen open te schroeven en eens kijken. Hij valt er wel erg makkelijk eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Freezhost schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:42:
Iemand al met succes de USB 3 problemen opgelost?
Ik heb nog geen USB3 problemen gehad :S Gewoon de Renesas drivers van de cd geïnstalleerd en gaan.
Enige nadeel is dat na een keertje slaapstand de usb-apparaten niet herkent worden en dus een keer uit/inpluggen nodig is...
Mijn review staat online: productreview: Dell XPS L702x (702X-2013) review door Bartjezz

Edit: ik las dit in een forum van Dell:
PLEASE DO NOT INSTALL BIOS A14 IF IT IS NOT ALREADY ON YOUR PC.

NIET INSTALLEREN DUS! Hij is trouwens van de site afgehaald...
http://forum.notebookrevi...ted-1-5-see-post-1-a.html

[ Voor 21% gewijzigd door Bartjezz op 06-01-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Net gebeld met Dell aangaande het BIOS A14 en herinstallatie van de videokaarten:
Schijnbaar was de standaard oplossing van dell om de moederborden om te wisselen met moederborden met Bios A10 en deze vervolgens te flashen naar A12. Echter, Dell heeft geen moederborden meer met A10, alleen nog maar met A14. Dus de optie die de servicedesk mij bood: of terugsturen binnen de 7 dagen retourneer termijn of geen nieuwe installatie van het OS.... A.s. dinsdag komt er hopelijk een oplossing.... afwachten dan maar?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Bartjezz schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:42:
[...]
Edit: ik las dit in een forum van Dell:
PLEASE DO NOT INSTALL BIOS A14 IF IT IS NOT ALREADY ON YOUR PC.

NIET INSTALLEREN DUS! Hij is trouwens van de site afgehaald...
http://forum.notebookrevi...ted-1-5-see-post-1-a.html
Als je doelt op het A14 bios, is in het verleden enkele dagen van de site gehaald. Daarna is het bios A14 er opnieuw opgeplaatst. Als ik kijk op de site van Dell (NL) staan er 2 bios versies. A12 en optioneel A14. Ik heb nog enkele andere sites van Dell nagekeken en ook daar staat de A14 normaal op de downloadsite.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:08

PCR

Over de USB 3.0 problemen. Als ik de firmware opnieuw in de chip op de USB controller 'brand' dan blijft de USB controller in leven tot de volgende reboot. Je moet dus zorgen dat je het branden van die firmware paraat hebt. Dit zorgt ervoor dat ik sinds mijn vorige reboot (een week geleden) geen uitval van de poorten meer heb gehad.

Zie voor die firmware wat andere posts in dit topic of in de vorige versie.

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Inmiddels ook A14 erop gezet. Geen enkel probleem. Maar je weet ook nooit wat er nieuw/anders/beter is bij Dell.

Schijnbaar heeft het iets te maken met de nieuwe moederborden waarop een GF116 zit ipv de wat oudere GF106.

[ Voor 33% gewijzigd door REDFISH op 06-01-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Ok... als ik het goed begrijp, kan je nu rustig een clean install doen, zelfs met het Bios A14 zonder dat er problemen optreden?! Zo ja, is hier een step by step walkthrough van?! Qua USB 3.0 problemen, firmware moet dus geupdate zijn?! Dus paar keer versie 4.0.1.5.0.2 erop knallen en dan blijven de USB poorten het doen? Ik zag al wel dat de problemen minder frequent werden aangestipt de laatste week, maar had nog geen positieve verhalen gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

De USB3.0 poorten doen het bij mij maar heel even na een reset. Vervolgens firmware erop gooien en dan blijven ze het doen tot de volgende poweroff/reset. Ik denk dat die chip z'n firmware niet goed vasthoudt o.i.d....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Blijft er wel stroom op staan dan? Bij mij zijn het sowieso de enige 2 poorten waar stroom op staat als de laptop standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Dat kun je instellen in het BIOS. Maar de USB poorten kunnen denk ik wel spanning krijgen terwijl de interfacechip 'uit' staat denk ik. Dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik heb zojuist mijn A13 bios geflashed naar A14, maar nog geen merkbare verbeteringen. De usb3.0 poorten schakelen nog steeds niet automatisch aan na het recoveren uit slaapstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Laatst online: 19-08 22:00
Heb net als PCR uitval van de Usb 3.0 poorten.

De laatste tijd valt het mee, had van de week 1 x dat hij me ext Hdd niet herkende, ff de usb hostcontroler in en uit schakelen hielp niet. Toen de stekker uit de ext hdd gehaald en er weer in gedaan. Toen herkende hij hem wel.

30 min erna een ext HDD van een collega erin gedaan en die deed het gewoon.

Heb wel dat de snelheid steeds sneller terug loopt naar grote van het bestand.

Bij een cluster aan bestanden van 4 gb liep de snelheid van 80 rustig terug naar 40, is dit normaal?

Voor de mensen met A14 bios, die gaf problemen met het updaten van de Nvidia driver, dat ging niet. De laatste driver ( 290.53 geloof ik ) werkt zonder problemen

[ Voor 13% gewijzigd door Sylver84 op 06-01-2012 19:26 ]

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb net geheugen gekocht 2x4gb van corsair [Corsair Value Select 2 x 4 GB DDR3-1333 PC3-10666 CL9 (CMSO8GX3M2A1333C9)]. Ik heb nu al een paar verschillende combinaties geprobeerd maar krijg steeds een blue screen met de melding Memory_management. Ik heb de testen van dell (voor het opstarten) eens laten lopen en krijg daar error 2000-0123. Weet iemand wat ik moet doen? Ik had op dit forum nochtans gelezen dat dit geheugen wel moest werken..

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheugen moet werken, maar dood geheugen komt relatief vaak voor. Je kan de reepjes afzonderlijk testen, diegene die dan kapot is kan je omruilen onder garantie. Ik meen dat er 10 jaar op zit of iets dergelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was de goede combinatie eigenlijk? Ik had de dell standaard gekocht met 2x2gb, misschien deze in slot C en D steken en de 2x4gb in A en B? Ook weet ik niet wat A en B is en wat C en D is, want er staat bij beide kanten DIMM slot C, D. Klein foutje bij dell? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Bij mij zit in de bovenste slots 2x4GB, dus ik neem aan dat dat dual-channel is...
Dus de onderste 2 horen bij elkaar, en de bovenste 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn dell werkt tot nu toe `weer´ prima sins hij naar de repair in duitsland is geweest , wat ze eraan gedaan hebben ?joost mag het weten. heb nog wel een vraagje welke poorten zijn de usb 3.0 zijn dat de poorten waar ss bovenstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Heren, wie kan mij helpen?
Ik heb gisteren mijn dell xps17 opnieuw geinstalleerd en alles draait als een zonnetje. Heb tevens een crucial M4 erin gezet, echter de prestatieindex van windows blijft hetzelfde: 5.9. zou dit niet hoger moeten liggen met de toevoeging van een ssd?! Wie kan mij vertellen wat ik nog niet/verkeerd heb gedaan?!
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai de index eens met je power plan optie in max performance ;)
Rechtsonderin via je accu/charge icoontje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Dank! Inderdaad... twee punten omhoog naar 7.9.... Grappig... Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar windows performance index is een erg slechte benchmark. De resultaten kun je beter negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:18:
mijn dell werkt tot nu toe `weer´ prima sins hij naar de repair in duitsland is geweest , wat ze eraan gedaan hebben ?joost mag het weten. heb nog wel een vraagje welke poorten zijn de usb 3.0 zijn dat de poorten waar ss bovenstaat?
Die blauwe op de achterkant langs de voedingsconnector.
Mijn laptop haalt 7.6 voor de ssd, dat is met de OCZ Agility 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke thnks! enige nadeel is eigenlijk na de repair in duitsland is dat battlefield 3 het niet meer doed op geen enkele manier beetje jammer van de 60 euro!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Ben op dit moment aan het kijken voor een geheugen uitbreiding. eb er nu 4gb inzitten maar wil eigenlijk naar de 16gb toe.

Inmiddels zijn de 8gb modules betaalbaar echter heb ik nog niks terug kunnen vinden over ervaringen of dat deze gaan werken.

Het gaat om de volgende modules
Corsair CMSA8GX3M1A1333C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Niks kunnen vinden he. Misschien for starters dit topic eens doorzoeken op 'corsair'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
REDFISH schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:42:
Niks kunnen vinden he. Misschien for starters dit topic eens doorzoeken op 'corsair'?
Leuk wat je zegt maar overal hebben we het over 2x4 gb geheugen of 4x4 met de 3d variant. Dit is een 1x 8gb module. Dus corsair net als kingston werkt waarschijnlijk wel maar pakt een non 3d versie de 8gb versie wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels enkele test laten lopen en 1 van de 2 4GB reepjes is dus stuk. Waarom heb ik altijd alle pech? :s Dan maar terugsturen naar Corsair zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet naar corsair. Naar de winkel waar je het spul hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Update: USB 3.0 poorten werken al bijna een week na de laatste firmware-upgrade. Maar heb de XPS nog niet gereboot in die tijd...

Let op: ik heb maar 1 versie van de firmware. Die heb ik enkele keren in de chip moeten 'branden' voor ik in de situatie zit waarin ik nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:09
Ik krijg die USB poorten niet aan de praat... laatste diver van intel gepakt maar ook dan niet... jammer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Doen ze helemaal niets en hebben ze nog nooit gewerkt?
En als je die firmwareinstaller pakt (zie elders in dit topic) dan herkent die de chip ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik zie alleen lege mappen en daarna stoppen ze volledig, je bedoeld die firmware van station-drivers.com? Die heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Whocarez: 8Gb wordt officieel niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

PCR schreef op maandag 09 januari 2012 @ 01:06:
Update: USB 3.0 poorten werken al bijna een week na de laatste firmware-upgrade. Maar heb de XPS nog niet gereboot in die tijd...

Let op: ik heb maar 1 versie van de firmware. Die heb ik enkele keren in de chip moeten 'branden' voor ik in de situatie zit waarin ik nu zit.
En in aanvulling op dat: na een reboot (hibernate maar dat maakt technisch gezien niet uit) vallen de poorten direct weer uit. Firmware er weer op gezet en gaan met die banaan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Freezhost schreef op maandag 09 januari 2012 @ 08:26:
Ik zie alleen lege mappen en daarna stoppen ze volledig, je bedoeld die firmware van station-drivers.com? Die heb ik nog niet geprobeerd.
Het is heel stom maar ik weet niet meer waar ik de firmware vandaan heb. Daarom heb ik het ff op mijn eigen server gezet:

http://www.invetek.nl/public/firmwareusb30_dell.zip

Daarin voer je het bestand upd720200a.cmd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Bedankt, ga ik eens proberen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
REDFISH schreef op maandag 09 januari 2012 @ 08:37:
Whocarez: 8Gb wordt officieel niet ondersteund.
Daar ben ik me bewust van maar esxi word ook niet ondersteund op een whitebox maar werkt toch. Vandaar.
Het is dus vraag is het een technische beperking of alleen geen ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een vraagje over usb 3.0 was nieuwschierig of ze bij mij wel werkte, heb van een usb stick 3gb aan files overgezet naar een mapje op mijn pc ,gemiddelde snelheid was 12mb per seconde is dat snel? het waren overgens mp3's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:14:
nog een vraagje over usb 3.0 was nieuwschierig of ze bij mij wel werkte, heb van een usb stick 3gb aan files overgezet naar een mapje op mijn pc ,gemiddelde snelheid was 12mb per seconde is dat snel? het waren overgens mp3's
Niet bijster snel, dit haal je ook gemakkelijk met een usb2.0 poort. Het ligt aan je stick, je moet echt eens een harddisk proberen, die haalt meestal wel meer dan 40/50mb dan.
Maximum van de usb2.0 poort is in de praktijk meestal iets van 25 tot 30mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke wilde even proberen of ze bij mij wel goed werkte,heb geen externe hard disk om het uit te proberen. zit er aan te denken om een ssd te kopen zit nog een vrije ruimte voor in de xps ,en daar windows op te zetten en progamma's .iemand tips een beetje betaalbare ssd en hoe veel gb moeten ze ongeveer zijn had zelf deze in gedachte :http://www.redcoon.nl/B342093-ADATA-S510-SSD-120GB_SSDs-tot-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Zelf heb ik de OCZ Agility 3 128GB voor 130 euro. Tot nu toe bevalt die me geweldig!
Voor opslag heb ik nog een 500GB disk erin.
De eigenlijke bootdisk heb ik eruit gehaald en zit nu in de EM7033 behuizing met usb3.0 (12 euro)

Wat betreft die usb3.0 poorten, waarschijnlijk werken ze goed, ik had laatst de nog drivers niet geinstalleerd, maar dan werkt er helemaal niets op, ook geen muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Bij mij werkt de USB 3.0 als ik de firmware er opnieuw op zet. @PCR bedankt!

Zodra de laptop is uitgezet is het over. Ik zal dell eens bellen met deze bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Geen dank, benieuwd naar hun reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Je kunt als consument niet zomaar een mail sturen naar dell, wat is dat nou?? Ik hoef geen verkoper aan de lijn... :S

Ff wat anders: zojuist uitgevonden hoe je de gpu forced bepaalde toepassing kunt laten renderen... Na een hele zoektocht blijkt het heel simpel net Nvidia config scherm te zijn, daar kun je de toepassing selecteren en welke gpu je wilt laten werken... (integrated of GT555M) Blijkt dus mijn onwetendheid te zijn geweest;)

Edit: zojuist een account aan weten te maken, maar helaas kon ik geen mail versturen naar Technische Support. Dus maar een mail naar de klantenservice gestuurd met de melding dat het mailformulier niet verstuurd kan worden naar Technische support en maar gelijk mijn vraag erbij geplakt... Eens kijken wat ze ermee doen!
Mijn vraag was waarom de USB3.0 poorten niet automatisch weer de apparaten herkennen zodra de laptop weer uit slaapstand komt.

[ Voor 33% gewijzigd door Bartjezz op 09-01-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 17:00
Ik wil een Dell XPS 17 bestellen, deze configuratie (+Intel Centrino Advanced-N 6230 vanwege 300Mbps) kan ik voor €920 bestellen met die kortingsbonnen en alle andere acties bij Dell, uiteraard een koopje toch?. Ik heb nu nog een aantal korte vraagjes voordat ik hem bestel.
  • [s]
  • Omdat hij wordt geleverd met 1×2GB + 1×4GB RAM wil ik de eerstgenoemde vervangen door een 4GB exemplaar die ik er zelf in plaats. Ook wil ik de lege caddy (is het echt een caddy zodat hij niet los in de behuizing zit?) een SSD plaatsen, de Crucial m4 of de Samsung 830, de 128GB versie van beiden wel te verstaan. Nu zal het vervangen waarschijnlijk geen problemen opleveren, maar ben je dan je garantie eigenlijk kwijt?
  • [/s] (Blijkbaar hou je garantie als je het met de technische dienst van Dell aan de telefoon doet volgens de telefoniste die ik sprak.) [s]
  • En hoe lang zou de garantie normaal gesproken zijn aangezien Dell daar vaag over doet?
  • [/s] [s]
  • Ook vroeg ik me af hoe het zit met de Windows installatie, die verwijder ik uiteraard van de 750GB HDD om daar een dataschijf van te maken en installeer Windows op de SSD. Levert Dell de Windows installatie schijf mee, volgens mij niet, en zelfs als ik dan een schijf heb, accepteert Windows de activatiecode die onderop (daar ga ik vanuit) zit op de sticker?
  • [/s] (Opnieuw activeren geen probleem volgens de telefoniste.)
  • Is de installatieschijf van Dell eigenlijk een 100% clean install vergelijkbaar met een losse installatie die je zelf koopt? Wat raden jullie aan te doen?
  • Ik heb iets gelezen over dat de versie met 3D scherm, die ik dus op het oog heb, 4 RAM sloten heeft. Is dit bij alle exemplaren met 3D scherm het geval?
  • Bijna vergeten, is de accuduur niet dramatisch als nVidia Optimus niet kan worden gebruik? (ik heb de GT555 ook niet echt nodig met normaal werk)
Uiteraard wil ik niet opdringerig klinken, maar ik heb deze info toch wel met een aardig tempo nodig aangezien de kortingen gedeeltelijk alleen nog morgen gelden. Alvast bedankt voor de moeite! _/-\o_ ;)

Edit: Vergeten, hoe zit het met de USB 3.0 en touchpad bugs waar over wordt gesproken? Hebben alleen mensen met een bepaalde configuratie of software daar last van of iedereen?
En als iemand het weet hoe duur toetsenbordverlichting is zou ik dat ook graag weten, anders bel ik Dell wel. Volgens Dell kost het €40 extra.

[ Voor 11% gewijzigd door Ovindel op 11-01-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 22:20
@ovindel,
die kortingen verversen ze elke week, is een verkooptrucje voor zover ik weet :)

@rest van de lezers>

Over de USB 3.0, nogmaals, bel dell, en vraag om een daughterboard replacement. heb ik ook gedaan, sindsdien kan ik midi apparatuur (2.0) en 3.0 harde schijven prima laten samengaan in de bips van de xps 17, ook klappen ze er niet meer uit. vanmiddag nog 200 gig data versleept van hdd naar extern, werkte prima!

En nog even een offtopic, aangezien hier wel wat know how zit; Voor wat obscure games wil ik graag windows 95 op mn laptop zetten. Moet dit via dosbox of kan je het ook nog "echt" er op zetten?

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan toch prima met vmware? Ik zou geen OS van 20 jaar oud op een laptop zetten, de kans dat je wifi het dan doet is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
oh, maar ik hoef ook geen wifi, heb hier nog wat classics (shadow warrior, duke 3d en wat best of select demo ceedeetjes) die ik wil spelen. compatibiliteitsmodus helpt niets.

maar vmware, ken het niet. is het ingewikkeld of kan ik als noob daar mee uit de voeten? de site wordt ik iig niet veel wijzer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vmware player: https://www.vmware.com/tryvmware/?p=player&lp=1 of downloaden van een torrentsite naar keuze. Daarmee kan je een OS virtueel laten draaien, ik heb het een hele tijd terug gebruikt om rayman 2 nog eens uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
@Fuku-San
Gooien ze al die 5 acties volgende week er gewoon weer op dan, o.a. omdat de data verschillen van het aflopen van alle acties en de kortingscode? Wel een hele goede verkooptruc overigens. Ik vind wel dat het met deze prijs goed te betalen is en anders véél te duur voor wat er geboden wordt.
En aangezien je het ook hebt over USB 3.0: wat is een daughterboard? En is het zo dat de gloednieuw XPS 17's ook met een 'kapotte' worden geleverd of kan ik ervan uitgaan dat 'ie gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah thnks ,ga hem er zeker inzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
@darkstone

Thanks voor de hullup!

@Ovindel

Mijn ervaring is uiteraard niet representatief voor die van een ander, maar ik heb wel wat euvel gehad met mijn xps 17. USB 3 poorten deden het niet goed, en mn adapter plugje voelde/voelt een beetje los aan. in beide gevallen binnen 1/2 dagen een gratis reparatie thuis gehad, erg netjes.

over je andere punten:
accuduur valt mee en soms keihard tegen. Ik heb van groningen naar amsterdam in de trein muziek gemaakt, series gekeken en wat gephotoshpt, en kwam met 40% resterend aan. Echter, ga je zonder adapter gamen met max brightness dan ben je bij station zwolle al een half uur uit het raam aan het staren, als je snapt wat ik bedoel ;)

De kans is er iig wel dat je een klein defect hebt, in mijn geval wel dus. Moet gezegd worden dat dell het qua service prima oplost, al is het bellen een beetje tedious.."het systeem" is altijd de slapende beer die absent is.

Al met al kan ik je voor 920 euro de xps wel aanraden, zit er nu zo'n 2 maanden op (3d versie gt555m) en ik heb mn q9300 9800gtx pc niet meer aangeraakt sindsdien. De gt555m valt me heel erg mee, zeker met een overclocking tool als MSI afterburner kan je erg veel uit dit bakkie persen. en het geluid is erg goed!

Als je nog apple fanboys wil treiteren> je xps op volledig volume naast een mbp zetten en lachen :)

laat ik het zo zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
@Fuku-San
Ik game nauwelijks en als ik dat doe zal ik dat waarschijnlijk ook niet onderweg doen, en ik ben niet zo weg van een laptop gebruiken in de trein e.d.
Als ik ervan uit kan gaan dat problemen ook meteen verholpen worden, is het wel te doen denk ik.
Zelf heb ik een C2D E7300, 4GB, HD4770 als mijn dekstop, maar hoewel hij aardig meegaat, heb ik gewoon een laptop nodig omdat ik anders een tweede desktop aan moet schaffen en ik heb liever alles bij elkaar om het maar zo te zeggen. Mijn randapparatuur ga ik er sowieso bij gebruiken.
Overigens ben ik van plan om een losse muis, toetsenbord, externe HDD en USB3.0 stick te gebruiken en misschien ook nog een externe geluidskaart. Dan kom ik eigenlijk zelfs een USB poort te kort, kan dat met een simpele USB hub worden opgelost voor de USB 2.0 apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Voor Logitech heb je toch zo'n Unifying ontvanger? Daar kan dan dan de muis en toetsenbord aan hangen?
Scheelt je weer een poort. Zo'n hub zal natuurlijk wel werken maar is toch weer 'extra' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja die unifying ontvanger zit prima in de linkerpoort naast de ventilatieopening. Steekt ook nauwelijks uit en gaat ook prima in de tas zonder eruit te hoeven halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Misschien is een draadloos toetsenbord en muis kopen inderdaad het beste idee. Welke muizen hebben die ontvanger (of een andere kleine ontvanger)?

[ Voor 30% gewijzigd door Ovindel op 10-01-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Tja, in ieder geval dus Logitech. In mijn optiek wel een van de betere leveranciers van HID's zoals muizen en toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:02
Ovindel schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:00:
Misschien is een draadloos toetsenbord en muis kopen inderdaad het beste idee. Welke muizen hebben die ontvanger (of een andere kleine ontvanger)?
Je kan ook voor Bluetooth kiezen ;) Mijn XPS17 heeft dit wel namelijk.
pricewatch: Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution , zeer fijne combi!

Geen BT, wel een super kleine ontvanger.
pricewatch: Logitech MK710
PCR schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:14:
Tja, in ieder geval dus Logitech. In mijn optiek wel een van de betere leveranciers van HID's zoals muizen en toetsenborden.
Inderdaad, mocht het niet goed zijn dan hebben ze in ieder geval een super goede klantenservice.

[ Voor 40% gewijzigd door Appie Heijn op 10-01-2012 14:22 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
Hallo Allen,
ik heb deze laptop nu aan paar dagen thuis,
8 GB corsair bij geplaatst, geen problemen mee gehad,
usb3.0 werkt tot nu toe prima.
wil alleen de nvidia kaart nog eens aan de tant voelen, maar dan moet ik nog ff een game installeren.
video gaat iig erg goed, en ben erg tevreden over de kwaliteit van het geluid en het beeld.
wel wat weinig usb poorten. (maar de e-sata is ook als usb te misbruiken)
de accu steekt wel wat uit als je de laptop in een sleeve opbergt.
laptop is niet super still, maar acceptabel.
ga van de zomer nog een ssd plaatsen (als ze iets goedkoper zijn)

ik las hier in het forum over "verborgen" config scherm, wat kun je daar extra configureren?

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
@Appie Heijn
Ik ben ook van plan om voor de beste netwerkkaart te gaan, dus dan komt Bluetooth mee. Maar die setjes zijn wel erg aan de prijs, zijn er geen goedkopere oplossingen die ook gewoon goed werken? Ik wil eigenlijk bij mijn muis toch wel een back- en forward button hebben, dat heb ik nu en ik kan echt niet zonder. Er zijn niet veel betaalbare muizen die dat hebben. Qua toetsenbord zijn wat knoppen voor mijn mediaspeler voldoende als extra's.

Zijn er trouwens nog mensen die weten hoe het zit met het vervangen van HDD's en RAM, zoals ik al eerder zei: Ovindel in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
Vandaag geprobeerd een 2e geheugen module te installeren, resultaat: 3 beeps bij het booten v.d. laptop.
Het vreemde is: er hebben wel altijd 2 DIMMS ingezeten (halfjaar terug). Ook met de orginele DIMMS geeft hij nu 3 beeps terug. Ik heb dus al verschillende DIMMS geprobeerd.

Ook is het dimm slot niet kapot, want als ik 1 DIM eruit haal (slot 1 of 2), werkt het wel. Alleen als ik beide DIMM sloten gebruik geeft hij 3 beeps terug.

Volgens dell: http://docs.us.dell.com/s...systems/dkub/rr.htm#dimms. Daar word ik dus ook niet echt wijzer van.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Ik heb een bepaalde configuratie van de XPS 17 gezien met een non-3D 1080p scherm, maar er staat 'AG' bij. Wat betekent dat? Betekent dat Anti-Glossy? Ik las hier dat het alleen maar een coating is, klopt dat? Ook staat daar dat externe monitoren soms problemen op leveren, ik heb dat volgens mij ook hier ergens gelezen maar kan het niet meer terug vinden, is dat op te lossen?
En hoe gaat presteert eigenlijk dat niet-3D scherm van de XPS 17, gelijk aan de 3D versie of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Rprp schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:07:
Vandaag geprobeerd een 2e geheugen module te installeren, resultaat: 3 beeps bij het booten v.d. laptop.
Het vreemde is: er hebben wel altijd 2 DIMMS ingezeten (halfjaar terug). Ook met de orginele DIMMS geeft hij nu 3 beeps terug. Ik heb dus al verschillende DIMMS geprobeerd.

Ook is het dimm slot niet kapot, want als ik 1 DIM eruit haal (slot 1 of 2), werkt het wel. Alleen als ik beide DIMM sloten gebruik geeft hij 3 beeps terug.

Volgens dell: http://docs.us.dell.com/s...systems/dkub/rr.htm#dimms. Daar word ik dus ook niet echt wijzer van.. Iemand een idee?
Draai memtest86 eens, waarschijnlijk is toch 1 module kapot.

Ik gebruik een Logitech M505 bij de laptop, dit gaat waarschijnlijk wel vervangen worden door een BT muis, zodat ik deze muis op de laptop van het werk kan gebruiken...

Over dat verborgen configscherm weet ik alleen dat er een extra (en versimpeld) scherm is alsje op de tandwieltjes drukt (die 3 icoontjes boven het toetsenbord) om dingen aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar moest ik eerst contact opnemen met de fabrikant van het product volgens pixmania. Dit stond op hun site..
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:59:
Niet naar corsair. Naar de winkel waar je het spul hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan liegen ze glashard. Bij de fabrikant zul je vast worden geholpen, maar bij de fabrikant heb je geen enkele rechten. In principe moet je alles oplossen met de verkopende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja zou kunnen; hier is de link..

http://www.pixmania.be/be/nl/page/cmr7_cmp2987_cm.html#cgv_2
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:54:
Dan liegen ze glashard. Bij de fabrikant zul je vast worden geholpen, maar bij de fabrikant heb je geen enkele rechten. In principe moet je alles oplossen met de verkopende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik heb de nieuwe 4.45 speedfan gedownload. En dit keer pakt hij (misschien door de A14) de fan speed control wel. Het irritante is alleen (en waarschijnlijk ook waarom deze ventilator soms zo storend aan/uit kan gaan) is dat hij onder de 30% gewoon uit staat. Blijkbaar heeft deze fan een erg hoge startsnelheid.

Ook lijkt het alsof er maar 3 of 4 standen zijn. Bij 35% begint hij en boven de 70% staat hij al op max. Ga je daarna weer terug dan zakt hij pas onder de 65% terug naar de 'lage' stand, maar daar maakt hij bij mij een hoge pieptoon die irritant is (en sowieso nog veel teveel geluid).

De vraag is dus: ligt dus nu echt aan de software/bios van Dell of zou je bijv deze fan ook kunnen vervangen door eentje die misschien wel start op een lager voltage?

Overigens zorgt het veranderen van fan% tot een kort hangen van het systeem. Het is dus verre van ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
Bartjezz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:25:
[...]

Draai memtest86 eens, waarschijnlijk is toch 1 module kapot.

Ik gebruik een Logitech M505 bij de laptop, dit gaat waarschijnlijk wel vervangen worden door een BT muis, zodat ik deze muis op de laptop van het werk kan gebruiken...

Over dat verborgen configscherm weet ik alleen dat er een extra (en versimpeld) scherm is alsje op de tandwieltjes drukt (die 3 icoontjes boven het toetsenbord) om dingen aan/uit te zetten.
De laptop boot uberhaupt niet. Aan-knop => 3 beeps. De module is niet kapot, aangezien ik het met 2 andere modules ook heb.

Het werkt zolang ik er 1 module in stop, stop ik er vervolgens een 2e in, dan begint het beepen. Erg vreemd iniedergeval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het uit in welk slot je hem stopt? Misschien is 1 van de 2 slots defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Zitten ze er echt goed in? In had het ook bij installatie niet door dat je ze echt vrij diep erin moet stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 01:05:
Maakt het uit in welk slot je hem stopt? Misschien is 1 van de 2 slots defect.
Het maakt ook niet uit hoe ik ze erin stop. 1 module werkt (slot 1/2), als ik er een tweede bij stop, begint het beepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Ovindel schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:38:
@Appie Heijn
Ik ben ook van plan om voor de beste netwerkkaart te gaan, dus dan komt Bluetooth mee. Maar die setjes zijn wel erg aan de prijs, zijn er geen goedkopere oplossingen die ook gewoon goed werken? Ik wil eigenlijk bij mijn muis toch wel een back- en forward button hebben, dat heb ik nu en ik kan echt niet zonder. Er zijn niet veel betaalbare muizen die dat hebben. Qua toetsenbord zijn wat knoppen voor mijn mediaspeler voldoende als extra's.

Zijn er trouwens nog mensen die weten hoe het zit met het vervangen van HDD's en RAM, zoals ik al eerder zei: Ovindel in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3"?
Een USB bluetooth adapter kost 5,99 Euro bij je lokale computer boer, voor de BT zou ik zeker niet meer betalen. Voor de 300Mbps echter...

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Nu toch maar even naar Dell gebeld, want ik werd niet wijzer van het interweb.
Het blijkt dus dat zelf vervangen van de HDD en RAM geen problemen oplevert met de garantie zolang je het maar doet met iemand van Dell aan de lijn die uitleg geeft (die natuurlijk niemand nodig heeft met de uitleg op de website. Een beetje apart, maar ach.
Ook werd er gezegd dat als ik de installatieschijf van Windows meebestel, ik gewoon die kan installeren op de nieuwe HDD/SSD.

Ook zou de toetsenbordverlichting €40 extra kosten met zich meebrengen, kostte het ook zoveel bij jullie?

@troyk
"Echter.." wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja. Als je hem los koopt en zelf erin zet ben je ongeveer hetzelfde kwijt. Harde schijf vervangen is echt een eitje. Als je niet mag sleutelen aan je Dell waarom heeft Dell dan zo'n duidelijke handleidingen met stappenplannen op de site staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Wat bedoel je met hetzelfde kwijt? Een SSD kost een godsvermogen en je weet niet eens wat je krijgt bij Dell, dus logisch dat ik dat er zelf in wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt de best mogelijke SSD, de pricewatch: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Levert Dell dan de Samsung 830 serie wanneer je de '256GB SSD' bij hun besteld? Hoe dan ook is het goedkoper om voor die €320 die zei vragen zelf die SSD te kopen. Zeker bij de XPS17 ziet het inbouwen er zou gemakkelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem beter bij dell kopen:
pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 256GB
Is even duur, en er gaat 10% korting overheen. Maar, je mist een harde schijf. Dell-SSD + een losse harde schijf is duurder dan de andere kant op, plus je bent niet verplicht om een 256GB variant te nemen (en dat is echt, overkill. Ik doe alles ruim met 80GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Serieus, je hebt maar 1 SSD van 80GB in je laptop zitten? Natuurlijk de rest op een externe HDD, maar dan nog. Ik zou alleen mijn films (in mijn geval anime) die ik ooit nog wil zien op een externe HDD gooien, maar ik wil de rest toch echt overal bij de hand houden op mijn laptop, ik wil al mijn foto's, muziek en wat andere rotzooi elk moment kunnen openen zonder moeite te doen en dat kunnen back-uppen op de externe HDD. Een 256GB zou op zich moeten volstaan voor dat.
Ook moet je eigenlijk de waarde van de SSD+de HDD moet berekenen voor de meerprijs die je moet betalen, want de HDD laat je weg. Dat is dus met de hoge HDD prijzen zo'n €420 × 0,9 = €378, dus nog steeds behoorlijk duurder. In het geval van de XPS 17 zou ik persoonlijk ook liever een SSD+HDD willen hebben omdat ik dat gewoon fijn vind om snelle en veel opslagruimte te hebben, en het dus gewoon het goedkoopst is.
Als ik de XPS 15 zou nemen zou waarschijnlijk de HDD vervangen door een 256GB SSS, en dan lekker die HDD bewaren als reserve of iets dergelijks, ik heb niet zo'n lekker gevoel bij die caddy's in het DVD-drive slot.

Edit: Is de GT550M/555M eigenlijk te overklokken?
Edit 2: Weet iemand toevallig of het niet-3D scherm van de XPS 17 mat is en hoe het zit met de kleurenechtheid en contrast?

[ Voor 7% gewijzigd door Ovindel op 12-01-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:28
Ik heb volgens mij een hele verkeerde ssd hardeschijf (samsung 830 notebook upgrade) gekocht die niet in mijn xps 17 past. Ik heb deze link pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 128GB Ik zie dat deze 7mm hoog is en de meeste hier hebben crucial M4. Deze dus pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB en die heeft hoogte 9,5mm.

Nu is mijn vraag: maakt het nog wat uit qua hoogte verschil? Of kan ik de ssd van samsung er gewoon in stoppen in HDD1? (dat zal weer slopen van de laptop van mij :( )

[ Voor 40% gewijzigd door pinokkia op 12-01-2012 13:48 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ovindel schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:39:

Edit 2: Weet iemand toevallig of het niet-3D scherm van de XPS 17 mat is en hoe het zit met de kleurenechtheid en contrast?
Lees even de helft van Verwijderd in "17,3inch Full HD AG witte LED beeldscherm".

en ik heb een enkele SSD van 80GB, en eeh HDD in de dvd drive, maar daar staan letterlijk alleen VM's en films op :P
pinokkia schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:41:
Ik heb volgens mij een hele verkeerde ssd hardeschijf (samsung 830 notebook upgrade) gekocht die niet in mijn xps 17 past. Ik heb deze link pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 128GB Ik zie dat deze 7mm hoog is en de meeste hier hebben crucial M4. Deze dus pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB en die heeft hoogte 9,5mm.
Dat moet toch gewoon passen? De schroefgaten zitten op dezelfde plek voor zover ik weet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
pinokkia schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:41:

Nu is mijn vraag: maakt het nog wat uit qua hoogte verschil? Of kan ik de ssd van samsung er gewoon in stoppen in HDD1? (dat zal weer slopen van de laptop van mij :( )
Ik heb dezelfde in mijn XPS 17 gestopt. Paste perfect. De Samsung heb ik op de plaats van de HHD1 en, de HD die daar zat op 2 geplaatst. Op het doosje van Samsung, zag ik wel bij de Makro, dat er 2 versies waren.
Notebook en Desktop. Heb weer wel een clean install gedaan. Mijn opstarttijd is aanzienlijk verbeterd, 23 sec. IK weet niet hoe het komt dat anderen 11 a 12 sec, halen. Maar een forse verbetering.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:28
Embryo1 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:09:
[...]

Ik heb dezelfde in mijn XPS 17 gestopt. Paste perfect. De Samsung heb ik op de plaats van de HHD1 en, de HD die daar zat op 2 geplaatst. Op het doosje van Samsung, zag ik wel bij de Makro, dat er 2 versies waren.
Notebook en Desktop. Heb weer wel een clean install gedaan. Mijn opstarttijd is aanzienlijk verbeterd, 23 sec. IK weet niet hoe het komt dat anderen 11 a 12 sec, halen. Maar een forse verbetering.
Dus je hoeft alleen de ssd erin doen, want er zit ook zo'n bracket (zwart geval) bij.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik heb de Dell gekocht met 2x een 500GB disk, daar een OCZ Agility 3 SSD 128GB en een externe behuizing bij gekocht. Als eerste heb ik de primaire disk vervangen door de SSD en die harddisk in de externe behuizing gezet.
De SSD doet zijn werk geweldig en werd direct herkent.
Mijn opstarttijd is ook tussen de 20 en 25 seconden, nog nooit zoiets meegemaakt!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Opstarttijd ligt er natuurlijk aan hoe je meet. Ik doe vanuit windows een full reboot in ongeveer 28-30 seconden.
Sommige mensen meten vanaf het Dell logo. Anderen pas vanaf het windows logo. Beetje natte vingerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
pinokkia schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:49:
[...]

Dus je hoeft alleen de ssd erin doen, want er zit ook zo'n bracket (zwart geval) bij.
Dat "zwart geval" heb ik niet nodig gehad. Je kunt de SSD in het aluminium frame schroeven , op dezelfde manier als de HD in zijn frame zit geschroefd.Daarna schuif je de schijf voorzichtig op zijn plaats, zoals in de handleidingen van Dell staat. Het frame zet je vast met de 4 andere schroefjes. Suc6.

[ Voor 5% gewijzigd door Embryo1 op 12-01-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
@Darkstone
Het FHD AG paneel moet ik dus sowieso niet nemen? Wat ik erover lees via die link is niet positief. Hoe dan ook blijf ik erbij dat ik het gevoel heb dat mijn ogen meer rust krijgen als ik naar een goed mat scherm kijk dan naar het glimmende scherm van de laptop van mijn moeder, maar het contrast daarvan is ook om van te huilen dus echt vergelijken kan ik het niet. Maar goed, als ik voor de XPS 17 ga, ga ik dus in elk geval maar voor het 3D scherm, dan hoef ik daar ook de klantenservice niet over lastig te vallen omdat het via de website veel duurder zou worden.

Overigens heb ik hier gezien dat iemand met een GT555M een 3dmark06 score van 14952 heeft behaald met overklokken. Ook is te zien dat hij zonder over te klokken een score van 12374 heeft behaald met een XPS17, het enige verschil is dat hij een i7-2720QM heeft ipv de 2670QM die bijna iedereen heeft, maar volgens mij beïnvloedt dat de 3dmark06 score niet echt. De GT555M is dus sowieso even snel, of misschien zelfs sneller dan een 8800GT desktop, of misschien zelfs sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ovindel schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:32:
@Darkstone
Het FHD AG paneel moet ik dus sowieso niet nemen? Wat ik erover lees via die link is niet positief. Hoe dan ook blijf ik erbij dat ik het gevoel heb dat mijn ogen meer rust krijgen als ik naar een goed mat scherm kijk dan naar het glimmende scherm van de laptop van mijn moeder, maar het contrast daarvan is ook om van te huilen dus echt vergelijken kan ik het niet. Maar goed, als ik voor de XPS 17 ga, ga ik dus in elk geval maar voor het 3D scherm, dan hoef ik daar ook de klantenservice niet over lastig te vallen omdat het via de website veel duurder zou worden.
Check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik heb zojuist eens 3D Mark 06 gedraaid, en heb 119xx punten gehaald, precies weet ik niet meer, net geen 12000.
Ik heb (volgens mij) ongeveer de meest uitgebreide versie:
-8GB geheugen
-i7 2670QM cpu
-GT555M
-1920*1080p scherm met 3d functie (heel fijn mat afgewerkt scherm)
-2x 500gb waarvan er nu dus eentje is vervangen door de OCZ
-9-cells accu

Wat betreft het scherm, ik had eerst een glossy 15,6" scherm met 1366*786pix, dus ik heb een paar dagen moeten wennen, maar ik wil echt niet meer anders!

Iets anders: ik heb toch een mail naar de Dell technische support weten te krijgen met het probleem van de USB3.0 poorten, hier heb ik nog niets over gehoord, maar verwacht morgen antwoord te krijgen.
Ik heb op verschillende fora gelezen dat je moet downgraden naar BIOS A12, maar eigenlijk wil ik dat niet :S
Ach ja, dan maar opnieuw opstarten ipv slaapstand, of het nou 1 of 25 seconden (vanaf indrukken van de powerbutton!) duurt, dat wacht ik dan wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
@Bartjezz
Precies de configuratie waar ik (en waarschijnlijk bijna iedereen) ook naar kijk, alleen wil ik er wil een backlit keyboard bij, gewoon omdat het leuk is. :P (en ook beste wel handig lijkt mij zo)
Wat heeft slaapstand te maken met USB 3.0? Is het zo dat hij de chip eruit gooit als je hem in slaapstand zet ofzo? Ik dacht dat ik iets had gelezen dat ze een verbeterde versie van de BIOS op de website hadden gezet, maar die werkt zeker ook niet? Waarom zetten ze die BIOS er eigenlijk op als hij niet werkt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik heb geen keyboard verlichting, he bik niet nodig, zat licht van het scherm zelf ;)
Als ik mijn laptop in de slaapstand zet, gaat alles uit. Zodra ik mijn laptop weer aanzet worden de usb3.0 apparaten niet herkent. Het staat er een beetje ongelukkig, maar ik bedoelde dat als het toch zo kort duurt om de laptop vanaf een cold boot op te starten, een slaapstand eigenlijk geen zin meer heeft... Dus dan werken ook de usb3.0 apparaten weer.

Wat betreft die BIOS, geen idee... Misschien zijn er maandagmorgen-exemplaren die dan wel fatsoenlijk werken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 12:15
@Darkstone
Met alle respect, dus ook niet naar iemand aanvallend bedoeld, maar het AG scherm is ook prima, als je allemaal mooie theoretische berekeningen op los laat, kijkhoek, helderheid etc etc zal het allemaal mindere cijfers brengen tov van het (3D) full hd scherm in de praktijk is het een prima scherm

Ik heb het AG scherm bewust gekozen boven het 3D scherm (toen ik hem koos bij de ene duurste XPS optie van 839 --> http://www.dell.com/nl/p/xps-l702x/fs ) was die nog uitgerust met een GT555m kaart non3d en een 9cell batterij ipv de gtm550 en de 6cell batterij, die versie had ik geupgrade naar een AG scherm prijs was dan ook bijna gelijk aan de 3D versie

Denk dat je voor jezelf gewoon een keuze moet maken wat belangrijk voor je is, mijn mening heb ze allebei ervaren. Wil je gamen op je laptop kan je prima het 3D full hd scherm, al zie ik het nu niet van het 3d gedeelte aangezien de XPS zelf een matige videokaart heeft waardoor je de games toch niet optimaal op 1920x1080 kan spelen (BC3 heb ik het dan o.a over)

Wil je laptop voor teksverwerking gebruiken, huiswerk etc dan voldoet het AG scherm het ook prima + dat als je het AG scherm neemt je een stuk langere accuduur hebt aangezien bij het 3d scherm je geen gebruik kan maken van de nvidia optimus techniek (dat de videokaart uitgeschakeld indien niet nodig) waardoor je accu duur aanzienlijk verlengd wordt

Bij mij gebruik ik mijn laptop op werk en werk aan raamkanten en extern dus was een langere accuduur mooi meegenomen en anti glare genomen, moet zeggen heerluk als het zonnetje schijnt scheelt het erg veel en de langere batterijduur is mooi meegenomen

geen super foto maar krijg je wel een indruk van het Anti glare full hd scherm:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/sy4brm.jpg

Enige wat irrtant is aan de XPS met optimus is dat die Fan periodes 2 sec aan gaat en 2 sec weer uit, zag dat Darkston dat al een keer aangekaart had, is daar iets aan te doen?

Heb gelukkig geen gezeik met usb3.0 poorten maar volgens mij staat bij mij ook nog de bios a12 op..

Mocht iemand nog twijfelen om een XPS te halen dan raad ik 2 dingen zeker aan, uprgrade je wifikaart en neem het backlittoetsenbord doe je die dingen niet krijg je echt spijt van :D Dell heeft gewoon ook prima laptops mijn vorige XPS1530m was ook een top apparaat :)

Mijn aanpassingen waren:
FHD AG scherm 1920x1080
Wireless 6230 kaart
Zelf toegevoegd:
m4 128gb ssd (perfect met die korte bios) en de 2e hdd (die ik dus verplaatst heb) is ook nog eens een scorpio black vanaf dell zelf, mooie hdd
en 2x4gb aan werkgeheugen

p.s

Ik heb een vraag voor de mede XPS gebruikers:
Ik heb nu een pricewatch: Intel Centrino Advanced-N 6230 wireless kaart inzitten, die heb ik tijdens bestellen aangepast, maar past ook deze kaart in de xps17: pricewatch: Intel Centrino Ultimate-N 6300 ??

[ Voor 14% gewijzigd door ninoxps op 13-01-2012 00:11 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninoxps schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:06:
Enige wat irrtant is aan de XPS met optimus is dat die Fan periodes 2 sec aan gaat en 2 sec weer uit, zag dat Darkston dat al een keer aangekaart had, is daar iets aan te doen?
Al die monitor gadgets die je daar hebt staan verwijderen ;)

En ik ben meerdere mensen tegengekomen die beide schermen hebben gezien, en veel mensen die een van de 2 hebben gezien. Van die eerste categorie is iedereen van mening (behalve jij, schijnbaar) dat het een niet heel erg goed scherm is, van die 2e categorie zijn er een aantal die het een slecht scherm vinden. (praktisch die hele thread op notebookreview, en aardig wat mensen op GoT).

En even ter goede orde: het aantal klachten over het 3D scherm staat ongeveer gelijk aan nul, er was wel iemand die het scherm minder vond dan zijn trouwe inspiron met 1200p.. maar van dat kaliber worden ze nu eenmaal niet meer gemaakt.

De accuduur is inderdaad een goed punt, maar ik heb te veel klachten gehoord om nog te zeggen dan het AG scherm een goede keuze is. Als je hem wilt kopen: fine by me, maar ik raad het je niet aan. Puur vanuit gebruikservaringen gezien. De specs doen er bij schermen niet zo veel toe zoals dit geval bewijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:02
@Darkstone
Het FHD AG paneel moet ik dus sowieso niet nemen? Wat ik erover lees via die link is niet positief. Hoe dan ook blijf ik erbij dat ik het gevoel heb dat mijn ogen meer rust krijgen als ik naar een goed mat scherm kijk dan naar het glimmende scherm van de laptop van mijn moeder, maar het contrast daarvan is ook om van te huilen dus echt vergelijken kan ik het niet.
Beetje kort door de bocht. Ik heb dit scherm op onderstaande XPS17, zoals je kan zien alles wat er maar op te krijgen was. Ik heb verder nog het backlit toetsenbord besteld en zelf een Samsung 830 128GB ssd erbij gezet. Daarbij heb ik met eigen ogen het verschil kunnen zien tussen de beide schermen. Mijn mening=glossy ziet er mooi uit, AG scherm kijkt beter :) Zeker met TL en zonlicht zie je daar de grootste verschillen optreden.

•Intel Core i7-2760QM processor 2.40 GHz with Turbo Boost up to 3.50 GHz
•Display : 17.3in Full HD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
•Memory : 8192MB (2x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel
•Hard Drive : 750GB Serial ATA (7200RPM)
•Optical Drive : Tray Load Blu-ray Disc BD-Combo (Reads BD and Writes to DVD/CD)
•Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION
•Graphics : 3GB NVIDIA GeForce GT 555M Graphics Card
•Wireless : Europe Intel Centrino Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
•Keyboard : Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
•Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Ultimate SP1 (64 BIT)
•3 Year Hardware Support - Next Business Day
Ovindel schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:51:
@Bartjezz
Precies de configuratie waar ik (en waarschijnlijk bijna iedereen) ook naar kijk, alleen wil ik er wil een backlit keyboard bij, gewoon omdat het leuk is. :P (en ook beste wel handig lijkt mij zo)
Wat heeft slaapstand te maken met USB 3.0? Is het zo dat hij de chip eruit gooit als je hem in slaapstand zet ofzo? Ik dacht dat ik iets had gelezen dat ze een verbeterde versie van de BIOS op de website hadden gezet, maar die werkt zeker ook niet? Waarom zetten ze die BIOS er eigenlijk op als hij niet werkt? :?
Ik heb de A14 bios opnieuw geflasht. Deze was eerst van de dell site gehaald, toen die er weer op stond heb ik hem geflasht. Vaag me niet waarom maar ik heb het idee dat ik geen problemen met de USB3.0 poorten meer heb(tijdens windows installeren is hij één keer uitgevallen). Heb het de afgelopen weken niet meer mee hoeven maken en heb toch regelmatig een 200gb via usb gekopieerd.
ninoxps schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:06:
[...]
Denk dat je voor jezelf gewoon een keuze moet maken wat belangrijk voor je is, mijn mening heb ze allebei ervaren. Wil je gamen op je laptop kan je prima het 3D full hd scherm, al zie ik het nu niet van het 3d gedeelte aangezien de XPS zelf een matige videokaart heeft waardoor je de games toch niet optimaal op 1920x1080 kan spelen (BC3 heb ik het dan o.a over)
Precies, hier loopt een kennis van mij dan ook tegenaan. Glossy is op zich best mooi voor gaming, tenminste ik neem aan dat je dit niet in de volle zon doet ;) En de GT555 is voor de meest recente games gewoon te zwak om in een behoorlijke kwaliteit 3D te tonen.
Ik heb hier geen last van, wel dat wanneer de GT555 bij springt dat de fans sneller gaan draaien, dit doen ze dan wel op een continu snelheid en af en toe gaat ie wat sneller als ie het echt voor zn kiezen krijgt. Vooral bij World of Tanks kan die aan de bak :) Toch wordt het geluid niet storend naar mijn mening.
Ik heb een vraag voor de mede XPS gebruikers:
Ik heb nu een pricewatch: Intel Centrino Advanced-N 6230 wireless kaart inzitten, die heb ik tijdens bestellen aangepast, maar past ook deze kaart in de xps17: pricewatch: Intel Centrino Ultimate-N 6300 ??
Als het kaart type hetzelfde is moet dit eigenlijk wel werken. Het belangrijkste is dat je laptop al voorbereid is met 3 antenne(aansluitingen) dit zal in jou geval wel goed zitten omdat de 6230 volgens mij een 300mbit kaart is (toch?). Wat is er beter aan de 6300 als ik vragen mag?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Pagina: 1 ... 4 ... 28 Laatste