Ovindel schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:32:
@Darkstone
Het FHD AG paneel moet ik dus sowieso niet nemen? Wat ik erover lees via die link is niet positief. Hoe dan ook blijf ik erbij dat ik het gevoel heb dat mijn ogen meer rust krijgen als ik naar een goed mat scherm kijk dan naar het glimmende scherm van de laptop van mijn moeder, maar het contrast daarvan is ook om van te huilen dus echt vergelijken kan ik het niet.
Beetje kort door de bocht. Ik heb dit scherm op onderstaande XPS17, zoals je kan zien alles wat er maar op te krijgen was. Ik heb verder nog het backlit toetsenbord besteld en zelf een Samsung 830 128GB ssd erbij gezet. Daarbij heb ik met eigen ogen het verschil kunnen zien tussen de beide schermen. Mijn mening=glossy ziet er mooi uit, AG scherm kijkt beter

Zeker met TL en zonlicht zie je daar de grootste verschillen optreden.
•Intel Core i7-2760QM processor 2.40 GHz with Turbo Boost up to 3.50 GHz
•Display : 17.3in Full HD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
•Memory : 8192MB (2x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel
•Hard Drive : 750GB Serial ATA (7200RPM)
•Optical Drive : Tray Load Blu-ray Disc BD-Combo (Reads BD and Writes to DVD/CD)
•Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION
•Graphics : 3GB NVIDIA GeForce GT 555M Graphics Card
•Wireless : Europe Intel Centrino Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
•Keyboard : Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
•Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Ultimate SP1 (64 BIT)
•3 Year Hardware Support - Next Business Day
Ovindel schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:51:
@Bartjezz
Precies de configuratie waar ik (en waarschijnlijk bijna iedereen) ook naar kijk, alleen wil ik er wil een backlit keyboard bij, gewoon omdat het leuk is.

(en ook beste wel handig lijkt mij zo)
Wat heeft slaapstand te maken met USB 3.0? Is het zo dat hij de chip eruit gooit als je hem in slaapstand zet ofzo? Ik dacht dat ik iets had gelezen dat ze een verbeterde versie van de BIOS op de website hadden gezet, maar die werkt zeker ook niet? Waarom zetten ze die BIOS er eigenlijk op als hij niet werkt?

Ik heb de A14 bios opnieuw geflasht. Deze was eerst van de dell site gehaald, toen die er weer op stond heb ik hem geflasht. Vaag me niet waarom maar ik heb het idee dat ik geen problemen met de USB3.0 poorten meer heb(tijdens windows installeren is hij één keer uitgevallen). Heb het de afgelopen weken niet meer mee hoeven maken en heb toch regelmatig een 200gb via usb gekopieerd.
ninoxps schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:06:
[...]
Denk dat je voor jezelf gewoon een keuze moet maken wat belangrijk voor je is, mijn mening heb ze allebei ervaren. Wil je gamen op je laptop kan je prima het 3D full hd scherm, al zie ik het nu niet van het 3d gedeelte aangezien de XPS zelf een matige videokaart heeft waardoor je de games toch niet optimaal op 1920x1080 kan spelen (BC3 heb ik het dan o.a over)
Precies, hier loopt een kennis van mij dan ook tegenaan. Glossy is op zich best mooi voor gaming, tenminste ik neem aan dat je dit niet in de volle zon doet

En de GT555 is voor de meest recente games gewoon te zwak om in een behoorlijke kwaliteit 3D te tonen.
Enige wat irrtant is aan de XPS met optimus is dat die Fan periodes 2 sec aan gaat en 2 sec weer uit, zag dat Darkston dat al een keer aangekaart had, is daar iets aan te doen?
Ik heb hier geen last van, wel dat wanneer de GT555 bij springt dat de fans sneller gaan draaien, dit doen ze dan wel op een continu snelheid en af en toe gaat ie wat sneller als ie het echt voor zn kiezen krijgt. Vooral bij World of Tanks kan die aan de bak

Toch wordt het geluid niet storend naar mijn mening.
Als het kaart type hetzelfde is moet dit eigenlijk wel werken. Het belangrijkste is dat je laptop al voorbereid is met 3 antenne(aansluitingen) dit zal in jou geval wel goed zitten omdat de 6230 volgens mij een 300mbit kaart is (toch?). Wat is er beter aan de 6300 als ik vragen mag?