Even een paar ervaringen op een rijtje met een nieuwe XPS 17 L702X
Ik heb sedert vorige week mijn XPS 17 L702X ontvangen. Model met 3D display, Blu-ray lezer, Tv tuner, 2x 500 Gb ( intussen vervangen door Crucial M4 128 Gb)
- De USB 3.0 poorten werken perfect, zowel op de orgineel ingebouwde HDD, als op de SSD met een clean
install, recente drivers van Dell site.
- De geïnstalleerde Powerdvd Blu-ray 9.6 3D kan geen Blu-ray films afspelen, steeds error discformaat
wordt niet herkend! Na 4 telefoons naar Dell... software, hardware, technische dienst waarbij ik in totaal
21 keer wordt doorgeschakeld, krijg ik te horen dat inderdaad deze versie geen Blu-Ray kan afspelen en
dat ik dan maar de nieuwste versie moet kopen!
Mooi mooi.... Ik had recent een LG externe BD burner gekocht waar Powerdvd 10 BD bijzat. Na installatie,
geen probleem met interne BD drive: films spelen perfect af, ook in 3D maar deze versie werkt alleen met
de externe LG BD schrijver aangesloten. En ik heb geen zin om deze steeds aan te koppelen wanneer
onnodig. Heeft iemand hetzelfde probleem met BD films?
- Omdat ik met dit probleem van Dell support de raad kreeg de geïnstalleerde Roxio en Webcam software te
verwijderen, heb ik deze progs niet meer. Geen enkel origineel geïnstalleerd programma staat op de 2
meegeleverde DVD's. Geen probleem volgens Dell ( na opnieuw 4 telefoongesprekken, ongeveer
2u10min) de progs kan je downloaden op de Dell site
https://smartsource.dell....urnUrl=%2fweb%2fmain.aspx Enkel heb ik daar tot nu geen toegang, wegens Service Tag onbekend.
Mijn notebook werd ergens al manueel geregistreerd, maar ondanks de onfeilbare beloften van Dell kan ik
nog steeds geen enkel programma downloaden.
Graag had ik vernomen of mijn toestel en situatie uitzondering zijn, dan wel de regel?