Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Heren,

Mbt de nvidia drivers, updaten naar die 285 op troyke ze manier of die 290? Gezien de link werken die wel feilloos op de A14 bios, Of wachten tot de reactie van dell eruit komt?

Ik volg het hele verhaal al een tijdje en wil toch het liefst zonder problemen straks bf3 erop gooien.

Heb nog geen clean install gedaan, wil ik ook niet voorlopig en heb geen drivers geupdate

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 20:06

PCR

PCR schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:24:
Om 9.30 telefoontje gehad van Dell dat ze over 1 uur langs willen komen... dat is netjes natuurlijk maar dat had ik niet ingepland ;) Nu komt er morgen iemand.

Nog even een opfrissing van het geheugen m.b.t. de problemen die ik heb met mijn L702x die voorzien is van een mobo met daarop standaard geïnstalleerd BIOS v. A12:
  • Probleem

Touchpad hapert en ziet bewegingen aan voor klikken en vice versa.

Oplossing

Dell heeft on-site de palmrest (het bovenstuk wat over het toetsenbord heen ligt) vervangen. Daarop is ook het touchpad bevestigd.

• Probleem

Rare fratsen met de WiFi waardoor de verbinding niet echt fris is en wat zorgt voor haperingen in het geluid.

Oplossing

Verwijderen van McAfee Firewall. Zie ook de topicstart over deze problemen.

• Probleem

USB3.0 poorten stoppen ermee na een tijdje.
  • Nog geen oplossing maar ...

Dell heeft on-site het daughterboard vervangen. Dit had geen resultaat. De volgende oplossing is het vervangen van het moederbord. Dit gaat Dell hopelijk morgen doen.
Kortom, actiesnelheid van Dell is goed. Maar het was mooier geweest als het allemaal in een keer goed was geweest. :+
Update: moederbord is vervangen. BIOS versie A10 (jawel), voorlopig update ik de BIOS nog maar ff niet. Vooralsnog af en toe haperingen op de USB3.0 poort. Even afwachten.

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:20
PCR schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:01:
[...]

Update: moederbord is vervangen. BIOS versie A10 (jawel), voorlopig update ik de BIOS nog maar ff niet. Vooralsnog af en toe haperingen op de USB3.0 poort. Even afwachten.
Kan je met deze bios A10 dan wel nvidia drivers updaten. Of ligt het aan de videokaart zelf?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Wil je het heel eerlijk weten? Ik durf de Nvidia drivers niet te updaten eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Het vervangen van het moederbord heeft niet geholpen. De USB poorten vliegen er weer uit. Zeer benieuwd wat Dell gaat doen nu. Ik ga ze in ieder geval mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
PCR schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:27:
Het vervangen van het moederbord heeft niet geholpen. De USB poorten vliegen er weer uit. Zeer benieuwd wat Dell gaat doen nu. Ik ga ze in ieder geval mailen.
Je hebt echt veel pech zeg. Ik blijf er versteld van dat ik nog steeds (afkloppen dan) geen last heb van de USB 3.0 poort van mijn xps L702. Daarom durf ik het nog niet aan om windows 7 clean installatie te doen, want de usb 3.0 werken nu perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door pinokkia op 23-12-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Het grappige is dat dat nu alles vervangen is wat er ook maar een beetje mee te maken kan hebben. Ik wacht geduldig af :)

Edit: BIOS emuleert de USB-poorten zodat je kunt opstarten van USB. Dat heb ik nu uitgezet. Ik heb vervolgens de gamecache van Steam op een USB-stick gekopieerd en vanaf de USB stick speel ik nu Saints Row. Dat zorgt voor een voortdurende datastroom. Zo kan ik gauw checken of het misgaat.

Edit 2: helaas, emulatie uitzetten in BIOS werkt niet. On to the next round!

[ Voor 62% gewijzigd door PCR op 23-12-2011 18:32 . Reden: Uitprobeerseltje uitgelegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Zojuist de Nvidia driver 290.53 op me XPS lx702 met A14 bios geinstalleerd, geen enkel probleem.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Freezhost schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:15:
Bedankt voor de uitleg! _/-\o_

Een tip van mijn kant voor mensen die hem niet opnieuw installeren, standaard staat windows ingesteld op een vergroting van 125% dat is erg lelijk. Dit kun je vinden via Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Beeldscherm geen idee waarom dit standaard zo is ingesteld... Wie weet heeft iemand er wat aan.
Heb net gekeken in config maar bij mij staat hij echt op 100% ingesteld ipv de 125%

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Pfff, ik doe mijn uiterste best rustig te blijven maar vind het nu toch wel wat vervelend worden. Het gaat om het voortdurende uitvallen van de USB3.0 poorten.

Dell heeft het USB-daughterboard vervangen en vervolgens ook het moederbord vervangen.
Ik heb de BIOS versies A10 t/m A14 geprobeerd. Ik heb alle mogelijke drivers die ik kon vinden, geprobeerd. Daarnaast toch ook nog een reinstall van Win7 gedaan.

Kortom, alle relevante hardware is vervangen. Alle relevante software is geprobeerd. Mag ik hieruit dan toch maar de conclusie trekken dat het daughterboard en het moederbord incompatible zijn?

Heb in ieder geval Dell gemaild. Ik blijf gewoon vriendelijk naar ze want ik ga er nog maar even vanuit dat communiceren op die manier de weg is. Maar mijn geduld wordt wel erg op de proef gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:01
Mijn nieuwe XPS 17 is eergisteren binnengekomen. Zojuist de laatste installatiezaken zonder problemen afgerond. Een korte samenvatting van het proces.

CPU: i7-2760QM
GPU: GT 555M 3GB (3D capable)
RAM: 8 GB 1333Mhz DDR3
SSD: Crucial M4 128 GB in slot 1
HDD: 750 GB 7200rpm in slot 2 (overgezet dus)
BIOS: Dell inc. A14 11-11-2011 (raar, die datum staat echt bij mijn sysinfo)

Ik was erg huiverig over het opnieuw installeren van het OS in verband met de problemen die je op het boze wereldwijdeweb leest, maar vanwege de aankoop van de SSD moest ik wel :)

De stappen die ik doorlopen heb:
  1. De map drivers van de C: schijf van de originele installatie op een USB stick gekopieerd;
  2. De SSD ingebouwd. Ik had deze gewoon in slot 2 kunnen zetten, maar ik wilde het netjes doen (bootloader op de SSD) en heb daarom de HDD eruit gehaald (uit slot 1), daar de SSD in gezet, en vervolgend de HDD in slot 2 geplaatst. Even opletten dat je de schroefjes niet erin laat vallen, verder stelt het niets voor;
  3. Verse install van Windows 7. Nergens problemen. SSD en HDD worden allebei herkend. Ik heb de partities van de HDD (de recovery etc.) allemaal meteen weggegooid tijdens de Windows Setup;
  4. Na de install de drivers geïnstalleerd volgens de post van Dell-Bill B. Dit ging allemaal prima. Één driver wilde niet helemaal installeren, maar ik weet niet meer welke;
  5. Vervolgens heb ik de overige drivers zoveel als nog mogelijk was in deze volgorde geprobeerd te installeren. Ik heb hiervoor de drivers van de Dell website gepakt. Ook werkten sommige hiervan niet helemaal goed;
  6. Alle toe nu toe nog onbekende apparaten in apparaatbeheer heb ik handmatig vanuit de originele Drivers map (zie stap 1) geïnstalleerd. Geen problemen, ik heb geen onbekende apparaten meer in het lijstje staan....;
  7. Als laatste heb ik volgens de post van troyk de nieuwste videodrivers geïnstalleerd. Ging ook prima. (Enige nadeel: mijn GPU heeft nu één of andere vage naam. (%NVIDIA_DEV.124D.01%, waar eerst GeForce GT 555M stond) De drivers / GPU werken prima)
    @ troyk: ik heb de regels (vendor en device ID's) uit jouw post gebruikt omdat de regels op mijn laptop niet overeen kwamen, ligt daar de oorzaak van de rare naam?
  8. En dan nog even Windows Update eroverheen :)
Ik heb nu een super snappy systeem. Net alles geïnstalleerd: het loopt als een zonnetje!!

Één raar, niet XPS-gerelateerd, issue dat ik heb; ik gebruik de laptop thuis altijd in combinatie met een USB dockingstation en externe monitor. Op de één of andere manier onthoud de laptop die monitor niet. De monitor is 1920x1200, het scherm van de laptop maximaal 1920x1080. Iedere keer als ik opstart na het afsluiten (dus niet na herstarten), is Windows / de laptop vergeten dat er een extern scherm aanwezig is: de resolutie staat dan weer op 1920x1080. Ik moet deze dus steeds veranderen naar de resolutie van de monitor. Nog wel even vervelend. Iemand tips?

Ik gebruik de optie: 'Het bureaublad alleen weergeven op [monitor] 2" (waarbij 2 uiteraard de externe monitor is)

@ PCR: als aanvulling op bovenstaande verhaal: ik heb (nog) geen problemen met de USB poorten....

*klopt af......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Moest net 3 x de laptop opnieuw opstarten na uitvallen usb3.0, na 3 x werd me externe hdd weer herkent. Misschien toch even dell mailen na de kerst.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Om te voorkomen dat je opnieuw moet opstarten, kun je in Apparaatbeheer ook even de USB Host Controller uit en aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
PCR schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:25:
Om te voorkomen dat je opnieuw moet opstarten, kun je in Apparaatbeheer ook even de USB Host Controller uit en aan zetten.
Thnx voor de tip, ga.dat als het weer voorkomt proberen.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Omdat ik niet denk dat het USB 3.0 probleem binnenkort is opgelost, wil ik hier wat stappen beschrijven die het leven met die USB controller toch iets dragelijker maakt. Met behulp van onderstaande kun je met een paar klikken ervoor zorgen dat je USB controller opnieuw start. Dit voorkomt dat je moet rebooten. De echte tweaker vindt rebooten natuurlijk een zwaktebod :P

}:O Zorg dat je het programma 'devcon.exe' te pakken krijgt.
  1. Download bij MS de Windows Driver Development kit 7.1. Je krijgt dan een ISO voor je neus die je even moet uitpakken met bijvoorbeeld UniExtractor.
  2. In die ISO zit de map \WDK. Daarin zit weer het bestand setuptools_x64fre_cab001.cab. En daarin zit weer het bestand _devcon.exe_00000. Deze moet gerenamed worden naar bijvoorbeeld devcon.exe.
  3. Sla devcon.exe ergens op waar je er straks makkelijk bij kan.
}:O Zoek de hardware ID op van de USB controller.
Ik weet niet zeker of deze ID altijd gelijk is vandaar dat ik dit stukje er tussen zet.
  1. Start Apparaatbeheer en zoek naar 'Renesas Electronics USB 3.0 Host Controller'.
  2. Ga in de eigenschappen van de controller naar tabblad details en zoek in de dropdown-list naar Hardware Ids
  3. Je krijgt nu een rijtje van vier ID's te zien. De derde ID ziet er als volgt uit: PCI\VEN_1033&DEV_0194&CC_0C0330. Gooi het vetgedrukte deel in je Ctrl-C o.i.d.
}:O Gebruik devcon.exe om je controller opnieuw te starten.
  • De volledige opdrachtregel om je controller opnieuw te starten is: devcon restart *CC_0C0330*. Het vetgedrukte deel eventueel vervangen door de juiste ID.
  • Let op: devcon draait natuurlijk alleen met gebruiker Administrator.
  • Deze kun je in een scriptje stoppen en makkelijk toegankelijk maken via menu Start of een sneltoets.
  • Scriptje (bijv. .cmd) standaard draaien als Admin kan alleen via een extra snelkoppeling naar het scriptje. Zie Google voor meer info daarover.
  • Als nu je USB controller er zomaar mee stopt dan is het starten van dit scriptje voldoende om het weer even te laten werken.
Het is natuurlijk symptoombestrijding maar het is denk ik wel het beste wat er nu mogelijk is.

Laat me ff weten of dit allemaal werkt en duidelijk is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Blijf het heel raar vinden...

Heb ook pas sinds 08-12-2011 een XPS17 met bios A14 en totnu nog geen enkel probleem met USB3.0 gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

@ PCR (of iemand anders met zelfde probleem), om welke versie van de USB controller gaat het?

Kan je eens nusb3utl.exe starten en screentje maken van het "Show USB3.0 Host Controller Information" vakje?

[ Voor 10% gewijzigd door SadisticPanda op 25-12-2011 11:39 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Je bedoelt de firmware denk ik? De versie is niet softwarematig uit te lezen voor zover ik weet.
Ik heb firmware 4015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Weet iemand hoe ik games via de HDMI poort op de Nvidia kaart kan spelen?

In de instellingen wordt mijn tv gewoon gevonden. HDCP gaat ook goed (geschikt). Maar mijn tv herkent geen invoer. Als ik switch met Fn F1 dan heb ik het idee dat ik switch op de Intel graphics en niet op de Nvidia kaart.
Ik start het spel ook met de 'krachtige' Nvidia videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDMI = altijd over de nvidia kaart.
Displayport = over de intel kaart. Dus met optimus.

Ik heb overigens wel meer problemen gezien met de hdmi port.. Als het kan, gebruik een verloopstukje op de displayport.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ok, maar ik denk dat ik dan nog moet switchen in beeldscherm modus. Ik heb wel een nvidia hotkey monitor, maar kan deze hotkeys nergens instellen. En eenmaal in het spel werkt Fn F1 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

PCR schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:14:
Je bedoelt de firmware denk ik? De versie is niet softwarematig uit te lezen voor zover ik weet.
Ik heb firmware 4015.
er is een firmware 4.0.1.5.0.2 uit,
www.station-drivers.com/t....station-drivers.com).exe

mss es proberen.... (in release notes staat er wel, uitvoeren onder windows XP comptability)

want ik zit te twijfelen voor oook laptop te kopen (deze of een bto) maar ik zou toch graag weten of het usb probleem ooit opgelost raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij bijna alle merken problemen gezien met usb 3.0.. dat is echt niet exclusief iets van dell. Als je usb 3.0 wilt hebben moet je, imo, gewoon wachten tot intel dat in hun chipset integreert. Over een maand of 3 kan je die kopen, ivy bridge. Heb je ook meteen thunderbolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Als dat zo is ben je het dan met me eens dat Dell het zo niet had moeten verkopen? En mag ik dan de vergelijking maken met het kopen van een auto die een zesde versnelling op de versnellingspook heeft staan terwijl die zesde versnelling niet in de versnellingsbak zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

azz_kikr schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:28:
[...]

er is een firmware 4.0.1.5.0.2 uit,

mss es proberen.... (in release notes staat er wel, uitvoeren onder windows XP comptability)

want ik zit te twijfelen voor oook laptop te kopen (deze of een bto) maar ik zou toch graag weten of het usb probleem ooit opgelost raakt.
Deze had ik al geprobeerd te installeren maar dit progje geeft aan dat de revisies niet met elkaar overeen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCR schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:01:
Als dat zo is ben je het dan met me eens dat Dell het zo niet had moeten verkopen? En mag ik dan de vergelijking maken met het kopen van een auto die een zesde versnelling op de versnellingspook heeft staan terwijl die zesde versnelling niet in de versnellingsbak zit?
Dat ben ik met je eens. Dat valt in dezelfde catagorie als 50-series chipets met SATA-600 addon controllers die nog slechter presteren dan de on-chip SATA-300. Het werkt, maar niet helemaal. Ik draag dan ook nooit usb 3.0 aan als argument om iets te kopen, het werkt niet altijd perfect, en verbruikt extra stroom. Allemaal voor wat (imo) vooral marketing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

PCR schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:02:
[...]

Deze had ik al geprobeerd te installeren maar dit progje geeft aan dat de revisies niet met elkaar overeen komen.
heb je 64bit systeem?
Geeft die idd (naarschijnt problemen op), probeert es live cdtje XP ofso...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Het is wel gelukt uiteindelijk. Je moet alleen die win-installer niet starten maar gewoon het .cmd bestandje starten wat erbij zit. Ben benieuwd wat dit voor effect gaat hebben.

Edit: nee, heeft niet gewerkt...

[ Voor 10% gewijzigd door PCR op 25-12-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hier een probleem met de ingebouwde microphone, die is zo ongevoelig dat zelfs met het input volume op 100 en de gain op +30 er nog steeds te zacht wordt opgenomen. Heb al wat gezocht of er een mogelijkheid is om de gain nog te verhogen, maar helaas niet kunnen vinden.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maethor2
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Internetkabel zit hier vast in de XPS en is er niet uit te krijgen zonder het ding te forceren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja die zit er inderdaad vrij vast in. Je kunt hem soms ook een tweede keer doorklikken. Maar met een beetje priegelen komt ie er wel uit.

@Hasemike: vreemd die van mij geeft gewoon vol balkje in skype als ik hem test.

[ Voor 23% gewijzigd door REDFISH op 26-12-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

PCR schreef op zondag 25 december 2011 @ 20:59:
Het is wel gelukt uiteindelijk. Je moet alleen die win-installer niet starten maar gewoon het .cmd bestandje starten wat erbij zit. Ben benieuwd wat dit voor effect gaat hebben.

Edit: nee, heeft niet gewerkt...
jammer,

gah, dell fix this :D (doet het probleem zicht btw enkel voor met usb 3.0 apparaten of ook met muis/usb 2.0 schijfjes?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:58:
HDMI = altijd over de nvidia kaart.
Displayport = over de intel kaart. Dus met optimus.

Ik heb overigens wel meer problemen gezien met de hdmi port.. Als het kan, gebruik een verloopstukje op de displayport.
Huh? Wat?
Ik heb een Dell 2412M via Displayport aangesloten. Ik neem aan dat ik daarop ook gewoon de nvidia kaart gebruikt?! Hoe check ik dan welke kaart standaard gebruikt wordt? Moet je dat ergens forcen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kan je gebruiken mbv de optimus technologie. Hetzelfde als het interne scherm. Dat bied voordelen: zo kan je de nvidia GPU uitschakelen als je een scherm op displayport hebt, maar niet op HDMI.

Edit: dat is het non-3d scherm. Het 3D scherm zit altijd op de nvidia kaart. (Ik dacht dat ik in het xps 15 topic zat :z )

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

azz_kikr schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:14:
[...]

jammer,

gah, dell fix this :D (doet het probleem zicht btw enkel voor met usb 3.0 apparaten of ook met muis/usb 2.0 schijfjes?)
Bij beide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:54:
Die kan je gebruiken mbv de optimus technologie. Hetzelfde als het interne scherm. Dat bied voordelen: zo kan je de nvidia GPU uitschakelen als je een scherm op displayport hebt, maar niet op HDMI.

Edit: dat is het non-3d scherm. Het 3D scherm zit altijd op de nvidia kaart. (Ik dacht dat ik in het xps 15 topic zat :z )
Dus, even voor mijn gemoedsrust: ik heb de XPS 17 met GT 555M en 3D scherm, dus ik gebruik altijd mijn nvidia kaart?

Ik heb net even een beetje rond zitten neuzen in het nvidia controlpanel en ik kan nergens iets vinden over aan- of uitschakelen van de kaart?
Ik heb een nieuwe install gedaan, en heb daardoor ook helemaal geen optimus opde laptop (meer) staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dan gebruik je altijd de nvidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Vooral de laatste regel van mijn vorige post was niet zo snugger: de XPS 17 met 3D scherm heeft helemaal geen Optimus, en daardoor maakt deze per definitie nooit gebruik van de integrated kaart (voor zover aanwezig).

Silly me 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maethor2
REDFISH schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:10:
Ja die zit er inderdaad vrij vast in. Je kunt hem soms ook een tweede keer doorklikken. Maar met een beetje priegelen komt ie er wel uit.

@Hasemike: vreemd die van mij geeft gewoon vol balkje in skype als ik hem test.
Hij is eruit, doet me denken aan die vingervallen waar je in vast zit als je er harder in trekt. Een zelfzekere zachte hand en hij kwam eruit. Mijn laptop is weer mobiel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Inmiddels draai ik mijn GT555M helemaal stabiel op 750/1500 met 1100Mhz geheugen. Temperatuur blijft hangen op 67 graden max. Ik kan alleen geen echt goede vergelijking vinden hoe ik nu zit vergeleken met andere mobiele GPU's. Het is toch een 25% overclock, maar ik denk dat ik bij een volgende laptop toch nog voor een iets krachtiger model ga. Alleen waar moet ik dan aan denken? Een 570M of nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhaken
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10 00:19
Ik heb m'n XPS 17 - 3D met bios A14 sinds 21 december.

Clean install gedaan, met de volgende driver versies:
  • Intel chipset v9.2.0.1030
  • Intel Storage v10.8.0.1003
  • Intel Management v7.0.0.1144
  • nVidia v285.62 (patched)
  • Realtek LAN v7.048.0823.2011
  • Renesas USB3 v2.1.27.0
  • ST Microelectronics Motion Sensor v1.00.00.15
  • JMicron CardReader v1.00.64.1
  • Synaptics Touchpad v15.3.22.0
  • Realtek Audio v2.67
  • Quanta Webcam v1.0.1404.1005
  • Intel 6230 WLAN v14.2.1.1
  • Intel 6230 Bluetooth v1.1.0.0
en de Dell Quickset v11.0.22

Werkt zonder problemen, ook USB3 werkt perfect, getest met externe USB3 (Samsung 500GB) harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Schiet mij maar lek maar na een paar keer firmware op die USB chip 'fikken' blijven de USB 3.0 poorten het al 2 dagen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Toch bij mij na 4 uur doen de USB 3.0 van de xps het niet meer :( . Heb ik met een externe USB 3.0 hardeschijf van samsung getest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

E-mail van Dell n.a.v. problemen USB 3.0, vrij vertaald uit het Engels.
Aangezien wij nu het moederbord en daughterboard hebben vervangen, komen wij tot de conclusie dat de problemen niet worden veroorzaakt door defecte hardware. Dit betekent automatisch dat het probleem softwarematig is. U moet de komende tijd uitkijken naar nieuwe drivers op de website van Dell.
Kortom, zoek het maar uit voorlopig. Mij toch even beraden op een goed antwoord richting Dell waarbij ik niet direct de deur dichtsmijt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm ja maar dit speelt dus al sinds de release. Het is een softwareprobleem, maar dell heeft (kan?) dat nog niet opgelost. daar mogen ze vaart achter zetten inderdaad.. Maar ik denk niet dat je veel kan eisen behalve (een deel van) het geld terug. Je kan natuurlijk ook de hele laptop terugsturen maar ik denk niet dat je dat wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

pinokkia schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:15:
Toch bij mij na 4 uur doen de USB 3.0 van de xps het niet meer :( . Heb ik met een externe USB 3.0 hardeschijf van samsung getest!
ook met laatste fimware van de kaart?
PCR schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:00:
E-mail van Dell n.a.v. problemen USB 3.0, vrij vertaald uit het Engels.

Kortom, zoek het maar uit voorlopig. Mij toch even beraden op een goed antwoord richting Dell waarbij ik niet direct de deur dichtsmijt natuurlijk.
hmmm niet erg netjes van dell. Lijkt me toch eerder crappy hardware, dan software, feit is dat je met linux zelfde probleem had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de linux drivers zijn net zo brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
azz_kikr schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:35:
[...]

ook met laatste fimware van de kaart?
Waar kan je dat vinden?

stuurprogamma versie: 6.1.7601.17586. Bedoel je dit soms?

[ Voor 15% gewijzigd door pinokkia op 27-12-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Nee, met dit progje die als het goed is op de volgende locatie staat:
C:\Program Files (x86)\Renesas Electronics\USB 3.0 Host Controller Driver\Application\nusb3utl.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
PCR schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:03:
Nee, met dit progje die als het goed is op de volgende locatie staat:
C:\Program Files (x86)\Renesas Electronics\USB 3.0 Host Controller Driver\Application\nusb3utl.exe
Mooi k*t (sorry voor grove taal). Ik had 2 weken geen last van USB 3.0. Precies na 4 uurtjes werken met USB 3.0. Vliegt de samsung externe hardeschijf er weer uit. Het scheelt. Ik gebruik de USB 3.0 zelden en wacht wel totdat Dell met een goede oplossing komt. Heb wel een melding bij Dell gedaan. Ik ga zelf niet lopen etteren, want dan functioneert de laptop dan helemaal niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Wat dus lijkt te werken is een paar keer die firmware erop te knallen. Benieuwd hoe lang het nu goed gaat bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

en laatste driver is trouwens 2.1.28.0
PCR schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:22:
Wat dus lijkt te werken is een paar keer die firmware erop te knallen. Benieuwd hoe lang het nu goed gaat bij mij.
hou ons op de hoogte, kben benieuwd, maybe koop ik er dan ook wel eentje :p :+

[ Voor 53% gewijzigd door SadisticPanda op 27-12-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Ter info: die heb ik al geinstalleerd. En die lost dit probleem in ieder geval niet op, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

azz_kikr schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:26:
[...]

hou ons op de hoogte, kben benieuwd, maybe koop ik er dan ook wel eentje :p :+
Nou, als ik je even mag adviseren: wacht er echt maar even mee tot je zeker weet dat deze problemen zijn opgelost. Voor de rest is het een superlaptop, echt waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo.
  • Laatst online: 22-12-2017
Ik heb mij hier even geregistreerd om ook even te reageren op het usb3 probleem.
Ik heb mijn XPS 17 gekocht op 28 februari 2011 (de eerste batch zullen we maar zeggen). Daar is meteen een SSD ingestoken en een verse Windows 7 en Ubuntu 11.04 (beta) installatie op gezet. Met alle twee installaties heb ik al sinds het begin problemen met de usb 3 poorten, soms werkt het een hele week zonder hapering, en de andere keer vallen ze uit na amper 2 seconden. Met natuurlijk allerlei variaties tussen die tijden in :).

Omdat ik overal een beetje las dat er meerderen waren met problemen en zij te horen kregen van Dell dat eraan gewerkt werd, heb ik zelf geen contact opgenomen, aangezien bij anderen de halve laptop was vervangen zonder resultaat.

In mei had ik een probleem met de fan en heb dan in ene weg het usb probleem ook uitgelegd. 2 dagen later een nieuw moederbord en usb3 kaart (daughterboard genoemd hierboven?) gemonteerd, maar ook hier niks opgelost.
In oktober Ubuntu 11.10 geinstalleerd met de hoop op nieuwere en betere drivers, maar zonder resultaat.

Ik ga nog wachten tot Ubuntu 12.04 (Windows word maar zelden opgestart) en als het daar ook niet werkt, moet Dell wat meer in actie schieten. Een jaar is lang genoeg om drivers op orde te krijgen. Het stoort mij maar minimaal omdat het enige usb-apparaat dat ik heb, een muis is. Maar wil in de nabije toekomst toch een usb3 externe harde schijf aanschaffen.

• AFNJL511
  • Laatst online: 20-09 09:42
Beste Tweakers,
Ik heb net mijn xps17 702x binnen! mooie laptop, echter ze hebben het toetsenbord er verkeerd ingezet... bevestigingspinnen liggen namelijk bovenop het toetsenbord. Hiervoor komt morgen de monteur om het toetsenbord er opnieuw in te zetten. Of zal ik een nieuwe vragen?! Weet niet of er dingen stuk kunnen zijn gegaan?
Verder, ik heb heel even de computer aangehad, maar de ventilator maakt toch nog behoorlijk wat geluid. Is hier wat aan te doen?! Lees her en der dat upgrades van het bios en/of andere drivers de ventilator zachter/efficienter/economischer kunnen laten draaien. Iemand hier ervaringen mee?
Alvast dank!

• PCR

PCR

Ik heb Dell gemaild en in nette bewoordingen uitgelegd dat ik niet akkoord wil gaan met de oplossing 'wachten op betere drivers' alhoewel ik best wil geloven dat die oplossing de enige oplossing is. Maar waar het mij om gaat is dat ik een laptop heb gekocht met bepaalde specificaties waaronder de mogelijkheid om USB 3.0 apparaten aan te sluiten. Deze functionaliteit ontbreekt (af en toe). Daarom heb ik Dell nu gevraagd om een compensatie in een of andere vorm.

De technische man heeft mij daarop geantwoord dat hij daar niet over gaat omdat hij van de technische dienst is. Daar heeft hij gelijk in denk ik. Ik heb nog een rechtstreeks mobiel nummer van een servicemonteur. Die zal ik bellen en vragen waar ik het beste heen kan mailen/bellen.

Ik houd jullie op de hoogte.

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:46
Ja ik wil ook een compensatie maar wel in de vorm van hardware, 3D bril of wat dacht je van een SSD ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Freezhost op 29-12-2011 11:16 ]

Verwijderd

Je krijgt gewoon geld terug. Een tijd terug waren er een paar mensen die 80 euro terug hadden gekregen (of was het 180?) omdat er 2 dagen geadventeerd was met een HD5730m in plaats van een HD5650m.

• PCR

PCR

Deze mail heb ik gestuurd naar Dell inclusief een 'kruip'-outro. Dit is de meest vriendelijke versie. Ik hoop dat de kerstsfeer er nog goed in zit bij de accountmanagers! :P
Beste,

De afgelopen tijd heb ik contact gehad met de technische support wegen problemen met mijn XPS17 L702x laptop met servicetag -------. Het technical support casenummer is ---------.

In het kort komt het erop neer dat de USB 3.0 poorten niet naar behoren functioneren. Het moederbord en daughterboard zijn vervangen. Daarna is is de BIOS geupdated naar A14, is Windows 7 opnieuw geinstalleerd en zijn de nieuwste drivers geinstalleerd. Geen van dit alles mag baten. Technical support komt tot de conclusie dat ik moet wachten op nieuwere drivers.

Dat de nieuwste drivers een oplossing bieden kan ik goed begrijpen. Echter heb ik nu een laptop gekocht met USB 3.0 functionaliteit. Nu deze functionaliteit ontbreekt gedurende een onbepaalde periode wil ik graag vragen of jullie mij tegemoet willen komen op een of andere wijze.

Positief: buiten de USB problemen om, functioneert de laptop goed. Jullie technical support reageert snel en inhoudelijk. Daarvoor mijn complimenten!

Alvast hartelijk dank voor uw reactie!

Met vriendelijke groet,

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Weer een bios A14 versie. Release datum: 28-12-2011.
Heeft iemand al de moed gehad om deze te flashen over een biosversie A12, ??

http://www.dell.com/suppo...d=RVG19&FileId=2794050222

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

• pinokkia
Wat is hier nou anders aan? Ik heb de bios A14

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
pinokkia schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:57:
Wat is hier nou anders aan? Ik heb de bios A14
Dat weet niemand, althans dat is door mij nergens te vinden. Rond 16 de. 2011, naar ik meen, heeft er een bios versie A14 op de support site van Dell gestaan. Kort daarop is deze overigens weer verwijderd.

Nu staat er weer een A14 op sinds gister. Mogelijk lost dit het USB 3.0 probleem op in de laatste L702X serie.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

• Massri
  • Laatst online: 08-09 21:36

Massri

Vraag gerust!

PCR schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:26:
Deze mail heb ik gestuurd naar Dell inclusief een 'kruip'-outro. Dit is de meest vriendelijke versie. Ik hoop dat de kerstsfeer er nog goed in zit bij de accountmanagers! :P

[...]
Haha, zou de reactie van Dell wel willen zien. :)

• PCR

PCR

Ik ook! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:51
Ik heb ergens een 3D-brilletje kunnen krijgen van Nvidia, nu heb ik dat geprobeerd i.s.m. Battlefield 3. Ik heb alleen ontzettend veel last van lag. Moet ik dit probleem zoeken in hardware of software? Heb alle Nvidia drivers reeds geprobeerd. Momenteel de laatste bèta geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 20:11

Wirehub

Blaat

Embryo1 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:04:
[...]

Dat weet niemand, althans dat is door mij nergens te vinden. Rond 16 de. 2011, naar ik meen, heeft er een bios versie A14 op de support site van Dell gestaan. Kort daarop is deze overigens weer verwijderd.

Nu staat er weer een A14 op sinds gister. Mogelijk lost dit het USB 3.0 probleem op in de laatste L702X serie.
ik heb Bios A14 geinstalleerd, alleen gebruik de USB 3.0 poorten alleen niet. Verder geen problemen ondervonden.

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joost.B schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:47:
Ik heb ergens een 3D-brilletje kunnen krijgen van Nvidia, nu heb ik dat geprobeerd i.s.m. Battlefield 3. Ik heb alleen ontzettend veel last van lag. Moet ik dit probleem zoeken in hardware of software? Heb alle Nvidia drivers reeds geprobeerd. Momenteel de laatste bèta geïnstalleerd.
Wat bedoel je met lag? Hoge ping of een lage framerate? Dat laatste heeft overigens niets te maken met lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:51
Ik heb stotterende beelden, zodra ik in een beetje vuurgevecht kom begint er van alles te happeren en verdwijnt ook het wapen. Ping is altijd zeer laag, framerate heb ik nog niet bekeken. Ga ik even uitzoeken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus gewoon een lage framerate. Vergeet niet dat 3D ervoor zorgt dat de beelden 2x gerenderd moeten worden, dus de framerate gaat door de helft tov 2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:45
Joost.B schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:27:
Ik heb stotterende beelden, zodra ik in een beetje vuurgevecht kom begint er van alles te happeren en verdwijnt ook het wapen. Ping is altijd zeer laag, framerate heb ik nog niet bekeken. Ga ik even uitzoeken vanavond.
Lage framerate, niet te hoog inzetten op settings ZEKER NIET met 3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zie nu dat er ook een XPS 17 topic is, had al in het verkeerde gepost... Ik heb vrijdag een Dell XPS L702x (702X-2013) besteld met een OCZ SSD van 128GB, eens kijken hoe snel dat beestje is als ie (hopelijk) morgen binnen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 21:27
USB 3:

Toen mijn USB3 device niet herkend werd, heb ik de tool:
Het Checkboxje uit gezet waarna hij het wel deed.

Intel GPU vraagje:

Met de Dell drivers krijg ik van de WEI een 4.4, deze heb ik toen geupdate naar 8.15.10.2321 en kreeg toen een 6.9. Ik ben benieuwd welke versie jullie draaien.

Heb de afgelopen 11 pagina's van de nieuwe topic gelezen, waarin ik veel over "problemen met de A14 bios lees. Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat het probleem er mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maethor2
Net even gekeken, ik heb een score van 6.9 met de 8.17.12.6959 drivers, laptop even voor kerst ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zow, laptop net even geinstalleerd en getest, wat een bakbeest zeg! Heb nog nooit iets onder handen gehad wat zo snel en scherp was!
Ik heb hier ook een GPU score van 6,9 met de laatste drivers van NVidia.
Wat betreft de USB 3.0, ik heb gewoon de drivers van de cd geinstalleerd en het gaat als een trein.
De SSD doet zijn werkt geweldig, windows start in een mum van tijd op (nog niet geklokt) en heb toch al een hele zwik programma's geinstalleerd die ik dagelijks nodig heb.
Het scherm met 1920x1080pix is geweldig, was direct gewend. Toen ik na 10 minuten weer op mijn oude laptop (15,6" 1366x786) keek schrok ik toch wel ff :D

Ik ga de komende dagen wat ervaring opdoen en dan kunnen jullie rond het weekend wel een review verwachten denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Bartjezz schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:34:
Zow, laptop net even geinstalleerd en getest, wat een bakbeest zeg! Heb nog nooit iets onder handen gehad wat zo snel en scherp was!
Ik heb hier ook een GPU score van 6,9 met de laatste drivers van NVidia.
Wat betreft de USB 3.0, ik heb gewoon de drivers van de cd geinstalleerd en het gaat als een trein.
De SSD doet zijn werkt geweldig, windows start in een mum van tijd op (nog niet geklokt) en heb toch al een hele zwik programma's geinstalleerd die ik dagelijks nodig heb.
Het scherm met 1920x1080pix is geweldig, was direct gewend. Toen ik na 10 minuten weer op mijn oude laptop (15,6" 1366x786) keek schrok ik toch wel ff :D

Ik ga de komende dagen wat ervaring opdoen en dan kunnen jullie rond het weekend wel een review verwachten denk ik...
Toch blijf ik mijn oude scherm (1920 x 1200 wuxga) van de dell inspiron 1720 de mooiste scherm hebben. Mijn zoon heeft mijn oude inspiron 1720 laptop en geregeld zit ik er nog achter :) (wel in de tijd dat hij op school zit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik heb al een wat oudere XPS17 vergeleken met de laatste posts (een 2630 ipv 2760) en ik heb eigenlijk geen enkel probleem met de usb poorten. Op een usb 3.0 poort zit eigenlijk de hele dag mijn telefoon te laden en ik kan hem ook gewoon na een aantal uur nog als drive benaderen.

Ook heb ik de Nvidia drivers via de nvidia site geupdate. Dat draait ook prima. Eigenlijk geen problemen tot nu toe gelukkig.

Inmiddels is een Crucial M4 onderweg en ik hoop dat daar Firmware 0002 op staat en voor de zekerheid houd ik het nog maar even bij A12 bios van mijn Dell bij schone installatie gezien alle problemenet met A14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

REDFISH schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:04:
Ik heb al een wat oudere XPS17 vergeleken met de laatste posts (een 2630 ipv 2760) en ik heb eigenlijk geen enkel probleem met de usb poorten. Op een usb 3.0 poort zit eigenlijk de hele dag mijn telefoon te laden en ik kan hem ook gewoon na een aantal uur nog als drive benaderen.

Ook heb ik de Nvidia drivers via de nvidia site geupdate. Dat draait ook prima. Eigenlijk geen problemen tot nu toe gelukkig.

Inmiddels is een Crucial M4 onderweg en ik hoop dat daar Firmware 0002 op staat en voor de zekerheid houd ik het nog maar even bij A12 bios van mijn Dell bij schone installatie gezien alle problemenet met A14.
Ik heb zo'n zelfde config maar met Crucial M4 met bios 0009 , echt een snelheids verbetering.
Ik heb wel al bios A14 geflashed maar geen problemen ondervonden

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

pinokkia schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:48:
[...]

Toch blijf ik mijn oude scherm (1920 x 1200 wuxga) van de dell inspiron 1720 de mooiste scherm hebben. Mijn zoon heeft mijn oude inspiron 1720 laptop en geregeld zit ik er nog achter :) (wel in de tijd dat hij op school zit ;) )
Ik weet niet of dat laatste nou positief of negatief is. Het zou een beetje, uh, teleurstellend, zijn als je er stiekem achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:45
Wirehub schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:19:
[...]

Ik heb zo'n zelfde config maar met Crucial M4 met bios 0009 , echt een snelheids verbetering.
Ik heb wel al bios A14 geflashed maar geen problemen ondervonden
(Stomme vraag) maar hoe update je de firmware van je crucial M4? en wat heeft dit voor effect (Data verlies etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

jessy100 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:35:
[...]

(Stomme vraag) maar hoe update je de firmware van je crucial M4? en wat heeft dit voor effect (Data verlies etc.)
http://www.crucial.com/support/firmware.aspx

download en brand de iso , updaten gaat zonder dataverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 21:27
Wirehub schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:59:
[...]

http://www.crucial.com/support/firmware.aspx

download en brand de iso , updaten gaat zonder dataverlies
Met beetje googlen kan je het ook van USB doen, scheelt weer een dvd'tje ;)
Lees wel de handleiding, je moet je disk tijdelijk van AHCI naar ATA zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Uniciteit schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:26:
[...]

Ik weet niet of dat laatste nou positief of negatief is. Het zou een beetje, uh, teleurstellend, zijn als je er stiekem achter zit.
De xps 17 bevalt me voor de rest uitstekend. Alleen kan nog steeds niet wennen aan het scherm van de xps 17 :(. Ondanks dat ik de laptop een maand in mijn bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En jij hebt het normale / 3D / anti-glare scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_w_mol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 19:19
Even heel wat anders. Ik heb deel 1 en 2 ook helemaal doorgespit, maar geen passend/sluitend antwoord gevonden.

Heeft iemand ook de problemen ondervonden met de volgende combinatie op de L702X:
# SATA600 port 1: Intel 250GB 510-series SSD
# SATA600 port 2: willekeurige 2,5'' SATA300 schijf

De SATA300 HDD aangesloten op SATA600 port 2 maakt klikkende geluiden, zoals ook wordt gemeld in onderstaand artikel:
http://forums.techarena.in/hardware-peripherals/1443477.htm

Deze problemen komen niet voor als je er bijvoorbeeld een SATA300 Intel 320-series SSD inzet, maar als er SATA600 in zit, wil ik daar natuurlijk ook gebruik van maken 8)

Kan iemand me vertellen, bij voorkeur uit ervaring, of deze problemen ook voorkomen in de volgende (mogelijke) configs?
(1) SATA600 port 1+2: 2x Intel 250GB 510-series SSD,
(2) SATA600 port 1: Intel 250GB 510-series SSD + SATA600 port 2: willekeurige 2,5'' SATA600 HDD?

Integriteit is altijd het juiste doen, ook als niemand kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Scale schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 01:00:
[...]
Met beetje googlen kan je het ook van USB doen, scheelt weer een dvd'tje ;)
Lees wel de handleiding, je moet je disk tijdelijk van AHCI naar ATA zetten.
Dus gewoon even Universal USB installer downloaden en dan de iso uit de firmware zip erop zetten.

Overigens lees ik dat je hem niet meer naar ATA hoeft terug te zetten. De handleiding is gewoon nog niet bijgewerkt:
I just talked with Crucial tech support regarding this issue of SATA configuration and they said that currently the firmware upgrade will work with the SSD in ACHI mode, as they have modified their alogorithm. They're behind in updating that in the documentation they supply with the firmware upgrade on their website.
Kwam de post nu maar eens eindelijk langs, dan kon ik aan de slag!

[ Voor 46% gewijzigd door REDFISH op 05-01-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
Hoi,
ik heb net een dell xps 17 aangeschaft met 6 GB ram.
met: 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] aan geheugen

omdat geheugen op het moment zo voordelig is wil ik eigenlijk nog 2 bankjes van 4gb bij plaatsen (of toch 3?) voor 2x dual channel.... als ik het goed begrepen heb, is er ruimte voor 4 bankjes geheugen.

nu zie ik in de pricewatch
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
8gb corsair voor 32 euro.

kan ik ergens nagaan of dit compatibel geheugen is? of zouden jullie ander geheugen aanraden,
en in hoeverre heeft 16 gb over 12gb ram nut....? (meer is beter maar ik doe geen video bewerking bv)

groet,
Martijn

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:20:
En jij hebt het normale / 3D / anti-glare scherm?
Heb de 3D scherm. Zal wel komen dat ik die andere scherm zo'n 4 jaar tegen aangekeken heb. Ooit eens wen ik wel aan het 3D scherm van de xps 17 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Die SSD schijven die in de Dell XPS17 kan zitten. Zijn dat beetje redelijke snelle SSD schijven?
Of ken je net zo goed zelf de SSD kopen (Zoals een m4) en de standaard 7200rpm schijf die je erbij krijgt erin laten zitten.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Volgens mij heeft zo ongeveer iedereen in dit topic die Corsairtjes in zijn Dell zitten. Werken prima. Je moet wel de 3d versie hebben als je er wilt kunnen bijprikken (non 3d heeft geen 4 slots), anders moet je die 6GB vervangen door 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
REDFISH schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:24:
[...]

Volgens mij heeft zo ongeveer iedereen in dit topic die Corsairtjes in zijn Dell zitten. Werken prima. Je moet wel de 3d versie hebben als je er wilt kunnen bijprikken (non 3d heeft geen 4 slots), anders moet je die 6GB vervangen door 8.
Thanx, voor de reply.
ik heb de 3d versie (zonder was niet goedkoper, maar gebruik geen 3d)

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wikken en wegen tussen een ASUS en DELL toch maar voor de XPS 17 gekozen :), nu nog ff op zoek naar een SSD en een goede manier waarop ik die erin kan bouwen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:45
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:54:
Na lang wikken en wegen tussen een ASUS en DELL toch maar voor de XPS 17 gekozen :), nu nog ff op zoek naar een SSD en een goede manier waarop ik die erin kan bouwen.....
Ik heb de Samsung 128GB
pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 128GB
Werkt super!

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het advies, zit zelf meer te denken aan een 64 GB ivm kostenplaatje. Wil er eigenlijk alleen windows en hooguit office op laten draaien.

Is er ergens een goede guide beschikbaar? Heb zelf weinig verstand van computers dus die SSD gaat een behoorlijke uitdaging worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:46
Iemand al met succes de USB 3 problemen opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demarc
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-10-2019
mazzl schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:01:
Hoi,
ik heb net een dell xps 17 aangeschaft met 6 GB ram.
met: 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[1 x 2.048 + 1 x 4.096] aan geheugen

omdat geheugen op het moment zo voordelig is wil ik eigenlijk nog 2 bankjes van 4gb bij plaatsen (of toch 3?) voor 2x dual channel.... als ik het goed begrepen heb, is er ruimte voor 4 bankjes geheugen.

nu zie ik in de pricewatch
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
8gb corsair voor 32 euro.

kan ik ergens nagaan of dit compatibel geheugen is? of zouden jullie ander geheugen aanraden,
en in hoeverre heeft 16 gb over 12gb ram nut....? (meer is beter maar ik doe geen video bewerking bv)

groet,
Martijn
Hoi,
ik heb 4 stuks Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333 (Light-Retail, KVR1333D3S9/4G CAS 9 gekocht bij Alternate. Werkt perfect. Op de W7 prestatie index gaat deze ram 0.2 punten sneller; voor wat dit te betekenen heeft. De originele ram moet dus van een zeer goedkope en trage soort zijn. Wanneer je geen progs draait die echt veel ram nodig hebben, grafisch, video enz merk je geen verschil tussen 6 Gb en 16 Gb.
De origineel geleverde 6 Gb heb ik opgeborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demarc
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-10-2019
Even een paar ervaringen op een rijtje met een nieuwe XPS 17 L702X
Ik heb sedert vorige week mijn XPS 17 L702X ontvangen. Model met 3D display, Blu-ray lezer, Tv tuner, 2x 500 Gb ( intussen vervangen door Crucial M4 128 Gb)
- De USB 3.0 poorten werken perfect, zowel op de orgineel ingebouwde HDD, als op de SSD met een clean
install, recente drivers van Dell site.
- De geïnstalleerde Powerdvd Blu-ray 9.6 3D kan geen Blu-ray films afspelen, steeds error discformaat
wordt niet herkend! Na 4 telefoons naar Dell... software, hardware, technische dienst waarbij ik in totaal
21 keer wordt doorgeschakeld, krijg ik te horen dat inderdaad deze versie geen Blu-Ray kan afspelen en
dat ik dan maar de nieuwste versie moet kopen!
Mooi mooi.... Ik had recent een LG externe BD burner gekocht waar Powerdvd 10 BD bijzat. Na installatie,
geen probleem met interne BD drive: films spelen perfect af, ook in 3D maar deze versie werkt alleen met
de externe LG BD schrijver aangesloten. En ik heb geen zin om deze steeds aan te koppelen wanneer
onnodig. Heeft iemand hetzelfde probleem met BD films?
- Omdat ik met dit probleem van Dell support de raad kreeg de geïnstalleerde Roxio en Webcam software te
verwijderen, heb ik deze progs niet meer. Geen enkel origineel geïnstalleerd programma staat op de 2
meegeleverde DVD's. Geen probleem volgens Dell ( na opnieuw 4 telefoongesprekken, ongeveer
2u10min) de progs kan je downloaden op de Dell site https://smartsource.dell....urnUrl=%2fweb%2fmain.aspx Enkel heb ik daar tot nu geen toegang, wegens Service Tag onbekend.
Mijn notebook werd ergens al manueel geregistreerd, maar ondanks de onfeilbare beloften van Dell kan ik
nog steeds geen enkel programma downloaden.
Graag had ik vernomen of mijn toestel en situatie uitzondering zijn, dan wel de regel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

demarc schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:19:
Mooi mooi.... Ik had recent een LG externe BD burner gekocht waar Powerdvd 10 BD bijzat. Na installatie,
geen probleem met interne BD drive: films spelen perfect af, ook in 3D maar deze versie werkt alleen met
de externe LG BD schrijver aangesloten. En ik heb geen zin om deze steeds aan te koppelen wanneer
onnodig. Heeft iemand hetzelfde probleem met BD films?
Welkom in de wondere wereld van DRM. Downloaden die boel. Dan heb je nooit meer problemen.

En gebruik http://mpc-hc.sourceforge.net/ als het kan. die werkt imo veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:51
Ik heb de XPS17 nu ongeveer een halfjaar, alleen zit de adapter wel wat losjes moet ik zeggen.

Hebben hier meer mensen last van? De accu-adapter zit erg los in de laptop, bij een enkele beweging val deze er al "uit". Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ding zit vast met een schroefje:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v324/SSPuffer/IMG_1184.jpg
Je kan zelf beoordelen of dat het probleem is of niet. Zo ja, dan kan je hem zelf openschroeven (of bell dell. Je hebt toch in-home garantie).
Pagina: 1 ... 3 ... 28 Laatste