Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maethor2
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik heb net mijn USB-stick in mijn USB 3 poort gestoken en een bestand van 3.8 Gb verplaatst van mijn harde schijf naar mijn stick. Geen problemen mee gehad. Vanavond kom ik op mijn kot, dan versleur ik even via mijn externe harde schijf wat meer bestanden.

Ik heb blijkbaar de A14 bios. Ik wacht dus nog even af voordat ik een clean install doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 22:22
Dus, als ik hetgeen van NotebookReview en dit topic probeer samen te vatten: als je volgende week een nieuwe XPS 17 ontvangt (zoals ik) dan is het niet verstandig om opnieuw te installeren? Er is namelijk een grote kans dat hardware niet werkt, niet hekend wordt of dat er geen divers voor zijn. En dus zal die razensnelle Crucial M4 even in zijn doosje moeten wachten.....

Mooi klote dan, ik had juist zin om in de kerstvakantie van m'n nieuwe laptop (incl. SSD) te genieten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:12
Hee tweakers!!

ik zat laatst mijn xps17 eens even te bestuderen en tot mijn verbazing zag ik nu al wat opgehooft stof in het roostertje van de ventilator(De gene die lucht aanzuigt) (onder de laptop).

Nou wil ik dit graag bijhouden zodat de koeling optimaal blijft. nou kreeg ik het advies om met een busje perslucht (http://www.paradigit.nl/P...F_DUST_520NF/default.aspx) het roostertje door te blazen.

heeft het nut als ik van buitenaf perslucht door het roostertje naarbinnen blaas zodat de stof loskomt? of is dit alleen maar slecht als de stof los in de laptop komt en moet ik echt de laptop openmaken?

andere tips/ideeën zijn altijd welkom.

ps. nog een vraag/opmerking: mijn dell draait BIOS versie a11 en heeft ook het probleem met usb 3.0 poorten. is dit te verhelpen door het vervangen van de piggyback of licht het aan de BIOS.
Deze laptop draait een schone W7 proffesional met een crucial M4 (mocht dit uitmaken).

greetz,

Jessy100

[ Voor 4% gewijzigd door jessy100 op 18-12-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:44
Ik heb net mijn (paar dagen oude) XPS 17 (A14, 3D) omgebouwd met een SSD. Ik heb de map Drivers op de bestaande windows installatie gekopieerd naar een USB-stick, vervolgens een clean install gedaan en de volgorde van installatie van de drivers volgens een post van DELL-Terry B (http://en.community.dell....op/f/3518/t/19426589.aspx). Het enige wat ik anders gedaan heb is dat ik de Nvidia drivers van de USB-stick heb gebruikt (dus degene die was geïnstalleerd) en de 3D drivers die ook ergens in het mapje Drivers stond.

Alles werkt nu op een SSD en ik kan je zeggen dat dat een verademing is. Ik heb tijdens de installatie geen enkele foutmelding of probleem ondervonden. In apparaatbeheer staat ook alles zoals het moet horen.

-- edit --

Niet alles werkt blijkbaar, de 2 rechtse touchknoppen boven het toetsenbord doen het nu niet. Will be back.

[ Voor 11% gewijzigd door Joost.B op 18-12-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Dankje, goed nieuws dus!
Dus alle online / Dell drivers gebruikt, behalve voor de GPU? Ik ga dit dus ook proberen zodra ik de laptop binnen heb. De map Drivers staat gewoon op de C: partitie, of moet ik in een recovery partitie o.i.d. gaan zoeken? (dit is wellicht een domme vraag, want ik heb de laptop nog helemaal niet.... ongeduldig zegmaar :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
De Drivers-map staat gewoon op de C-schijf. Drivers die je alsnog nodig hebt maar online niet kan vinden staan op de bijgeleverde schijf.

Net even gecontroleerd of hij voor games e.d. ook echt de juiste videokaart pakt alleen dan komt het probleem naar voren. Hij zegt dat je huidige drivers verouderd zijn en dat je deze moet updaten. De drivers die je dus standaard krijgt geïnstalleerd zijn dus sowieso al verouderd en daarom is een kopie maken niet voldoende. Afwachten op nieuwe drivers van Nvidia dan maar. Verder werkt hij als een tierelier en draait hij Battlefield 3 gewoon.

Overigens, ter info, heb ik niet de OS-disk bij de laptop besteld (vergeten ook al wist ik dat gewoon). Ik heb de herinstallatie gedaan met een gedownloade 'dell' versie maar wel met mijn eigen serial/activaty.

-- edit --

Nu net even wat gespeeld met de audio drivers, en inderdaad, ga je deze dus allemaal updaten e.d. dan heb je geen geluid meer. Als je niet beter weet dan merk je helemaal niets aan de laptop. Het is gewoon zo dat je weet dat je niet de allerlaatste drivers hebt.

Het enige wat nu niet werkt zijn de 2 rechtse touchknoppen. Vooralsnog geen idee hoe ik deze weer aan de praat krijg.

-- edit 2 --

Ik heb nu een probleem dat hij steeds opnieuw opstart na het afsluiten. Ik heb diverse oplossingen geprobeerd zoals een vinkje uitzetten bij opstart-instellingen e.d. maar hij blijft het doen. Vanavond maar eens proberen om een systeemherstel naar eerder op de dag te doen. Het probleem begon na een windows-update.

[ Voor 35% gewijzigd door Joost.B op 19-12-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Joost.B schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:01:
Net even gecontroleerd of hij voor games e.d. ook echt de juiste videokaart pakt alleen dan komt het probleem naar voren. Hij zegt dat je huidige drivers verouderd zijn en dat je deze moet updaten. De drivers die je dus standaard krijgt geïnstalleerd zijn dus sowieso al verouderd en daarom is een kopie maken niet voldoende. Afwachten op nieuwe drivers van Nvidia dan maar. Verder werkt hij als een tierelier en draait hij Battlefield 3 gewoon.
Dus je krijgt een melding, maar die kan je gewoon negeren?
Nu net even wat gespeeld met de audio drivers, en inderdaad, ga je deze dus allemaal updaten e.d. dan heb je geen geluid meer. Als je niet beter weet dan merk je helemaal niets aan de laptop. Het is gewoon zo dat je weet dat je niet de allerlaatste drivers hebt.

Het enige wat nu niet werkt zijn de 2 rechtse touchknoppen. Vooralsnog geen idee hoe ik deze weer aan de praat krijg.
Als je de dus niet update heb je vooralsnog geen problemen. Goed om te weten. Als het werkt met oude drivers maakt het me niet uit.....
Ik heb nu een probleem dat hij steeds opnieuw opstart na het afsluiten. Ik heb diverse oplossingen geprobeerd zoals een vinkje uitzetten bij opstart-instellingen e.d. maar hij blijft het doen. Vanavond maar eens proberen om een systeemherstel naar eerder op de dag te doen. Het probleem begon na een windows-update.
Ben wel benieuwd of dat dus echt door die Windows Update komt, of toch omdat je met driver-updates aan de slag bent gegaan. Vreemd in ieder geval....

Het vertrouwen in mijn nieuwe, nog te leveren, laptop blijf rond het vriespunt schommelen..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Ik zal vanavond even een screenshotje maken van die melding die ik krijg. Is gewoon een melding dat het spel beter zou werken met nieuwe software en een ok-knop. Vervolgens start hij wel gewoon het spel verder op.

Naar mijn weten is dit een probleem dat vanzelf voorbij gaat naarmate er nieuwe drivers/bios beschikbaar worden gesteld door Dell.

Overigens heb ik nog een euvel maar dat had ik al tijdens de originele installatie. Dat is namelijk dat mijn service-tag niet wordt herkend. Ik wacht nog even een paar dagen voordat ik daarover contact ga opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:52
_Teq_ schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:04:
En dus zal die razensnelle Crucial M4 even in zijn doosje moeten wachten.....

Mooi klote dan, ik had juist zin om in de kerstvakantie van m'n nieuwe laptop (incl. SSD) te genieten :(
Ik heb ook een mooie Crucial M4 512Gb :-) gekocht maar wel met die usb-sata cable en software.

Heb de HDD gekoppeld aan die usb kabel en zo mijn systeem op 30min. overgezet naar de SSD.
Werkt perfect nu met originele installatie.
Echt een aanrader!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
De grote hamvraag is nu eigenlijk of je je videodrivers kunt updaten. Het probleem met de drivers zal door de bios helaas nog wel bestaan.

Als ik vragen mag betreffende die 3 touchknoppen boven je toetsenbord, wat doet de middelste knop ook alweer? Links geeft bij mij nog steeds zo'n menutje met allerlei instellingen, en rechts zou normaal Waves moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Joost.B schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:43:
De grote hamvraag is nu eigenlijk of je je videodrivers kunt updaten. Het probleem met de drivers zal door de bios helaas nog wel bestaan.

Als ik vragen mag betreffende die 3 touchknoppen boven je toetsenbord, wat doet de middelste knop ook alweer? Links geeft bij mij nog steeds zo'n menutje met allerlei instellingen, en rechts zou normaal Waves moeten zijn.
De middelste was normaal naar keuze instelbaar, deze moest je 5 seconden inhouden en dan kreeg je een popup waar deze voor zou moeten werken. alleen deze werkt bij mij ook niet meer, evenals de Waves knop na de schone installatie. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Volgens mij heb je daar dell quickset voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Anoniem: 303530 schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:29:
Volgens mij heb je daar dell quickset voor nodig...
verrekt.. ik heb de quickset gedownload en ze doen het weer.. dan had ik zeker een verkeerde te pakken.

Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Darkstone bedankt! Ik had al geprobeerd om de Quickset te installeren maar zonder succes. Ik kreeg een foutmelding maar ik zie net dat er reacties zijn geplaatst op het Dell forum bij iemand met hetzelfde probleem èn een oplossing:

http://en.community.dell..../p/19426670/20009597.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
DorkoTheBeast schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:30:
[...]

Ik heb ook een mooie Crucial M4 512Gb :-) gekocht maar wel met die usb-sata cable en software.

Heb de HDD gekoppeld aan die usb kabel en zo mijn systeem op 30min. overgezet naar de SSD.
Werkt perfect nu met originele installatie.
Echt een aanrader!!
Dat heb je vanuit Windows gedaan, of met een Live stick / disk?
In principe ga ik uit voorzorg ook de hele HDD backuppen op een externe schijf, kan nooit kwaad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
Hallo Tweakers,

Ik ben ook eigenaar van de Dell XPS 17 laptop en overweeg nu ook een clean install. Ik heb even gekeken welke bios ik heb en dit blijkt de A12 bios te zijn. Moet ik nu zonder problemen in staat zijn een clean install uit te voeren ? Iemand hier al ervaring mee ? Ik hoor namelijk dat de problemen enkel optreden bij de nieuwere A14 bios.

Een tweede optie welke ik aan het overwegen ben is de aanschaf van een ssd. Ik zat te denken aan de Crucial M4 of de Samsung upgrade kit. Ik vraag me echter af of het wel verstandig is om nu een ssd aan te schaffen aangezien de prijzen per GB nog zeer hoog zijn ten op zichtte van normale hardisks en het snelheidsverschil maar minimaal is. Kan iemand mij hier over informeren ? Wat is nou het werkelijke snelheidsverschil in MB/S ?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Er is een heel topic gewijd aan SSD's, mogelijk deze even opzoeken, hij is eerder in dit topic ook al meermaals naar voren gehaald. Ik kan je vertellen dat windows opstarten een heel stuk leuker is geworden om te doen. Echt inhoudelijk lijkt me dit niet de juist plaats om het erover te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
_Teq_ schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:52:
[...]

Dat heb je vanuit Windows gedaan, of met een Live stick / disk?
In principe ga ik uit voorzorg ook de hele HDD backuppen op een externe schijf, kan nooit kwaad....
Bij mijn Crucial SSD zat een bootable-cd bij waarmee je de partitie kon clonen van HDD naar SSD (met parity check)

Ideaal en was maar 10€ duurder dan één zonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:35
Samsung 830 128gb besteld voor de laptop ben erg benieuwd! Hopelijk lossen ze één dezer dagen het probleem van de fresh install op(drivers/bios).

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Die van mij zojuist binnen gekregen, ziet er goed uit.... vanavond even alle meuk verwijderen. Ik doe nog ff geen clean install pas als die problemen zijn opgelost. Ik heb iig A14 als bios, die stickers hadden ze alleen wel wat rechter mogen plakken beetje jammer zo scheef. :F

Hmm nu nog een SSD... maar eerst ff sparen 8)7

Ik heb nu als prestatie index een 5,9 puur door de HD. De rest van de scores:
CPU 7,5
Geheugen 7,6
Grafisch 6,9
Grafisch 3D 6,9
HD 5,9

[ Voor 25% gewijzigd door Freezhost op 19-12-2011 15:48 . Reden: Prestatieindex toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Ah en ik vond dat ik liep te muggenziften over die stickers maar ze zitten echt allemaal schots en scheef! Ben dus 'gelukkig' niet te enige. Ik zal vanavond even de prestatie index posten mèt SSD.

[ Voor 9% gewijzigd door Joost.B op 19-12-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Nu online
Ik ben heel benieuwd naar jou prestatie index met een SSD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

7.9

Maar WEI (windows experience index) is een slechte benchmark. Gewoon niet op letten. WEI is meer ontworpen als benchmark voor de leek, zodat je op producten (bijvoorbeeld een game) kan zetten: WEI < 4.0 vereist. Dat lijkt echter nog niet van de grond te komen.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 19-12-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDario
  • Laatst online: 25-04 21:32
Nog iemand met scheef geplakte stickers hier (allemaal naar 1 kant)

En het automatische opnieuw opstarten van je laptop bij het afsluiten kan je oplossen door de wireless drivers van je cd te installeren (heb je Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 1030 ?).
Ik heb 15/12/11 mijn laptop ontvangen terwijl hij pas hoorde aan te komen 29/12/11, allemaal heel leuk maar merkte afgelopen zondag dat mijn USB 3.0 poorten uitvielen dus dat wordt bellen of mailen naar Dell denk ik:s

De 2 knopjes rechts bovenaan heb ik aan de praat gekregen met quickset van de andere hdd in mijn startup folder te plaatsen met een shortcut. (had een clean install gedaan met mijn OCZ Vertex 2 erin te steken)

ps: hoe snel star de laptop met ssd bij jullie op? bij mij ongeveer 10-12 sec. :P

Edit:
heeft nog iemand het probleem dat de service- tag niet werkt?
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2lihdzb.png

[ Voor 27% gewijzigd door TDario op 19-12-2011 17:47 . Reden: ben onhandig met uploaden van fotos... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 19:11

PCR

Zie voor USB3.0 problemen wat posts van mij van de afgelopen weken.

[ Voor 37% gewijzigd door PCR op 19-12-2011 17:59 ]

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDario
PCR schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:59:
Zie voor USB3.0 problemen wat posts van mij van de afgelopen weken.
heb deze al gelezen hoor.
ik moet Dell contacteren voor een reparatie van het dochterbord of hoe je het ook noemt, maar mijn Service-tag werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Ik had in mijn posts neergezet dat het daughterboard (ook wel piggyback genoemd) bij mij is vervangen zonder resultaat. Ik denk dus niet dat je die moet laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDario
Hhm, Dell 3 keer laten komen zeker? want ik denk niet dat ze mij direct een nieuwe laptop geven:P (wat ik wel hoop is dat ik mijn 4 ram slots behoud)
voor de rest ben ik wel heel tevreden van deze laptop:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258

Topicstarter
Kan een laptop netwerk kaart ook verslijten? Steeds vaker valt mn draadloze verbinding weg terwijl ik via mn foon wel op mn wifi kan komen. Heb et idee dat het aan mn laptop ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Dankzij Darkstone heb ik toch Quickset aan de praat gekregen. Merci daarvoor.

Het enige probleem dat voor mij nu nog een doorn in het oog is, is dat mijn laptop constant opnieuw opstart na het afsluiten. Ik heb diverse dingen geprobeerd:

- Systeemherstel
- Het vinkje achter 'Automatically restart' onder system failure uitgezet
- Wake-up-lan stond al uit
- Ook al randapparatuur verwijderd

Ik probeer alles maar kan geen oorzaak vinden. Wel heb ik in de logs een vreemde error gevonden:

Service cannot be started. System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.
at SetupAfterRebootService.SetupARService.OnStart(String[] args)
at System.ServiceProcess.ServiceBase.ServiceQueuedMainCallback(Object state)

Source: SetupARService

Ik kan dit alleen nergens onder plaatsen. Als iemand nog wat tips heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Is die SetupARService een service zoals Microsoft een service bedoelt? Zo ja, kun je die service dan eens uitzetten? Kijken wat die doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Staat niet in de lijst helaas. Heb er ook al op gezocht maar kan er zeer weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Bestaat dit dingetje op je HD: SetupAfterRebootService.exe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Hey dat was hem. Ik weet ook al waar deze vandaan is gekomen. Ik heb tijdens het installeren van de audio-drivers het proces na een reboot stop gezet omdat hij anders geen geluiden meer afspeelde. Dit heb ik gedaan voordat ik de originele drivers had geprobeerd. Als binnenkort de juiste drivers vanuit Dell zijn gearriveerd dan gaan we maar even opruimen.

Ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Anoniem: 303530 schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:08:
ontworpen als benchmark voor de leek, zodat je op producten (bijvoorbeeld een game) kan zetten: WEI < 4.0 vereist.
Het is eerder WEI > 4.0 denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Ik heb mijn XPS ook pas van 13/12/2011 met Bios A14 en Crucial SSD.

Ik heb nog geen problemen ontdekt met die Bios. Ook werken mijn USB 3.0 poorten perfect (mijn muis zit er trouwens constant in en mijn USB 3.0 ext HDD werkt ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Wat is trouwens aan te raden. Krijg de SSD(Samsung 830 128GB) morgen binnen. Ik heb op dit moment 3 partities op de 750GB schijf staan. Is het raadzaam om deze alle 3 over te zetten op de SSD of kan ik ook de 2 recover partities op de 750GB laten?

Heb je uberhaupt nog wel wat aan de recover partitie's als je de SSD als primary disk gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Laatst online: 13:36
Appie Heijn schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 08:53:
Wat is trouwens aan te raden. Krijg de SSD(Samsung 830 128GB) morgen binnen. Ik heb op dit moment 3 partities op de 750GB schijf staan. Is het raadzaam om deze alle 3 over te zetten op de SSD of kan ik ook de 2 recover partities op de 750GB laten?

Heb je uberhaupt nog wel wat aan de recover partitie's als je de SSD als primary disk gaat gebruiken?
Heb je eigenlijk ook de recovery CD van 5E meebesteld? In dat geval kan je sowieso die partities verwijderen. Ik heb begrepen dat de recovery partitie alleen gebruikt kan worden voor recovery op de originele schijf. Dit moet echter iemand anders nog bevestigen.

In dit geval kan je altijd de OEM CD officieel van microsoft binnen halen en hiermee installeren. Staan meerdere linkjes van in Deel 2 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Stefanhvt schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:15: dit blijkt de A12 bios te zijn. Moet ik nu zonder problemen in staat zijn een clean install uit te voeren ?
Ja totaal geen probleem, draait hier met alle drivers 100%
Een tweede optie welke ik aan het overwegen ben is de aanschaf van een ssd. Ik vraag me echter af of het wel verstandig is om nu een ssd aan te schaffen aangezien de prijzen per GB nog zeer hoog zijn ten op zichtte van normale hardisks en het snelheidsverschil maar minimaal is.
Deze vraag zie ik steeds weer voorbij komen bij diverse onderwerpen op tweakers, wat is het de laatste tijd, kunnen mensen "google" niet meer vinden ? En waar komt het idee vandaan dat een SSD slechts minimaal sneller is dan een harddisk ? Echt onbegrijpelijk. Maar goed : Starten met Harddisk : 1 minuut 30 seconden, starten met ssd : 14 Seconden. En dat is nog maar het begin, open maar eens een programma of 10. Een SSD is elke cent drie dubbel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
HaseMike schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:40:
[...]

[...]
Heeft dit met de bios te maken dat het geen probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Ik gooi er ook een Samsung 830 in, maar niet vóór de problemen met USB-poorten zijn opgelost. Heb nog niks gehoord van het nieuwe mobo dus ze zullen wel druk aan het overleggen zijn... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 23:27
TDario schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:24:
[...]
heeft nog iemand het probleem dat de service- tag niet werkt?
Had hetzelfde, hoofd of kleine letters maakte niet uit, hij werd niet herkend. De express tag (bestaat alleen uit cijfers) werkte bij mij wel. En je hebt volgens mij ook nog de optie om je laptop te laten doorzoeken op de service tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Nu online
Hier werkt de service-tag ook niet!

Weet iemand of het mogelijk de sim kaart van mijn KPN dongel in de laptop te stoppen en te gebruiken?

[ Voor 0% gewijzigd door Freezhost op 20-12-2011 12:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
  • Laatst online: 18-05 11:05
Beste Tweakers!

Ik heb een vraagje: overweeg de XPS 17 aan te schaffen. Echter, wat vinden jullie van het 3d scherm? Biedt dit meerwaarde als je de 3d functie niet gebruikt?! Schittert deze veel? Hoe is het 1600*900 scherm?! Daarnaast de vraag, de XPS17 wordt standaard geleverd met een 9-cell batterij. Is dit storend, aangeziende laptop hoger komt te staan?! Of kan je beter een goede XPS15 nemen?
Graag reacties aangezien morgen de Dell-actie 10%korting afloopt!
Dank!

oh ja, kan je de xps17 direct bestellen met backlit toetsenbord?!

[ Voor 6% gewijzigd door AFNJL511 op 20-12-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
AFNJL511 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:57:
Beste Tweakers!

Ik heb een vraagje: overweeg de XPS 17 aan te schaffen. Echter, wat vinden jullie van het 3d scherm? Biedt dit meerwaarde als je de 3d functie niet gebruikt?! Schittert deze veel? Hoe is het 1600*900 scherm?! Daarnaast de vraag, de XPS17 wordt standaard geleverd met een 9-cell batterij. Is dit storend, aangeziende laptop hoger komt te staan?! Of kan je beter een goede XPS15 nemen?
Dank!

Dat van de 9Cell batterij is een smaak ding, ik vind het fijner als de laptop wat schuiner staat, alleen voor op schoot is het niet zo lekker ( al zie ik niet gauw iemand een 17" nemen om op schoot te zetten) de xps17 komt niet standaard met een 9cell, maar wel zodra je 3D neemt moet je de 9cell erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:31
AFNJL511 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:57:
Beste Tweakers!

Dank!

wat vinden jullie van het 3d scherm? Gebruik ik eigenlijk nog niet.
Schittert deze veel? Hangt ervan af. Als er fel licht is best wel.
laptop hoger komt te staan?! Vind ik persoonlijk fijner. (staat standaard altijd op de eetkamer tafel)
Of kan je beter een goede XPS15 nemen? Dan kan jij als beste oordelen. Persoonlijk vind ik de 17 inch fijner, omdat we hier nog een 15 inch (samsung van mijn jongste zoon) en dit vind ik zo`n klein vervelend beeld.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDario
Tinuz___ schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:51:
[...]

Had hetzelfde, hoofd of kleine letters maakte niet uit, hij werd niet herkend. De express tag (bestaat alleen uit cijfers) werkte bij mij wel. En je hebt volgens mij ook nog de optie om je laptop te laten doorzoeken op de service tag
mijn laptop bestaat volgens Dell gewoon niet (vb:ik laat hem zoeken achter de tag en hij vindt hem niet)
hij zegt ook in de support center dat warranty information currently unavailable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

HaseMike schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:40:
[...]

[...]
Dat is deels waar, interessant om er bij te vertellen is wanneer jij je notebook aangeschaft hebt.

Ik heb nu 2 notebooks van Dell ontvangen waarbij het onmogelijk was om bij beide notebooks de laatste nVidia videodriver te installeren. Echter heb ik nu een oplossing gevonden om wél de laatste nVidia driver te installeren, mochten er mensen zijn die behoefte hebben aan uitleg , laat 't dan even weten.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
troyk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:59:
[...]

Dat is deels waar, interessant om er bij te vertellen is wanneer jij je notebook aangeschaft hebt.

Ik heb nu 2 notebooks van Dell ontvangen waarbij het onmogelijk was om bij beide notebooks de laatste nVidia videodriver te installeren. Echter heb ik nu een oplossing gevonden om wél de laatste nVidia driver te installeren, mochten er mensen zijn die behoefte hebben aan uitleg , laat 't dan even weten.
Misschien dat je het hier in een bijlage kan neer typen/zetten. Of dat het in de startpost word vermeld. Ik denk dat er (waarschijnlijk) wel meer mensen hier baat bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Nvidia driver oplossing voor upgrade naar versie 2.85.62 - getest met GT555 M 3Gb

Een aantal mensen zullen net als ik af en toe graag een spelletje spelen. De standaard driver die Dell meelevert en ook de laatste upgrade (Video_NV_W74_A09_Setup_4GPJW_ZPE) , is een verouderde driver die veel problemen geeft (lockups) bij o.a. Battlefield 3.

Een oplossing om alsnog te kunnen upgraden naar de laatste versie zal ik hier onder uitleggen:

1) Download de laatste video driver van de Dell site. In mijn geval was dit : Video_NV_W74_A09_Setup_4GPJW_ZPE.
Op één of andere vreemde manier moest ik gebruik maken van de Dell download manager om het bestand te downloaden want als ik een rechtstreekse download wilde proberen kreeg ik een HTTP 404 .

2) Installeer de driver, dit zou zonder problemen moeten verlopen

3) Zoek je Vendor ID en Device ID.
Dit doe je door naar apparaatbeheer te gaan, daar de nVidia kaart te dubbeklikken, vervolgens selecteer je het tabblad 'Details'. Kies daar bij 'Eigenschap' , 'Hardware id's'.
Als het goed is zie je nu een aantal tekstregels in het tekstvak er onder staan. Hier staan je vendor en device ID vermeld. Noteer deze, of kopiëer deze twee regels:

%NVIDIA_DEV.124D.01% = Section048, PCI\VEN_10DE&DEV_124D&SUBSYS_05701028
%NVIDIA_DEV.124D.02% = Section053, PCI\VEN_10DE&DEV_124D&SUBSYS_05711028

4) Download de laatste officiële nVidia driver en sla deze ergens op.
Vervolgens start je de installatie, de driver zal dan vragen waar hij de tijdelijke bestanden mag uitpakken, onthoudt deze locatie. Uiteraard zal de installatie doorlopen en falen omdat er geen compatible hardware is gevonden.

5) Ga naar de locatie waar nVidia setup de installatiebestanden heeft uitgepakt.
Zeer waarschijnlijk is dat C:\nVidia als je de standaard instellingen accepteert.
In dat geval, browse dan naar de volgende directory:

C:\NVIDIA\DisplayDriver\285.62\WinVista_Win7_64\International\Display.Driver

Uiteraard verschilt dit voor de mensen die een ander station of directory hebben gekozen.
Het gaat er voornamelijk om dat je in de "Display.Driver" directory terecht komt.

6) Zoek hier het bestand "nvdm.inf" op en open het met kladblok.
Vervolgens zoek je in het bestand naar het volgende kopje:

[NVIDIA_SetA_Devices.NTamd64.6.0]

Onder dit kopje staan een hele reeks devices met hardware id's vermeld, ga onderaan deze lijst met devices staan en (kopïeer) plak nu de regels toe zoals eerder vermeldt onder de bestaande regels:

%NVIDIA_DEV.124D.01% = Section048, PCI\VEN_10DE&DEV_124D&SUBSYS_05701028
%NVIDIA_DEV.124D.02% = Section053, PCI\VEN_10DE&DEV_124D&SUBSYS_05711028

Dit zelfde truukje doe je ook bij het kopje dat daar direct onder staat:

[NVIDIA_SetA_Devices.NTamd64.6.1]

Ook hier weer een lijst met een aantal devices en dus ga je ook hier de regels zoals hierboven plakken aan het eind van de lijst.

Vervolgens sla je het bestand op.
Dit moet natuurlijk gewoon nvdm.inf blijven, maak er geen andere extensie van.

7) Installeer de 2.85.62 driver gewoon zoals je dat normaal ook doet via de setup en het geheel functioneert zoals het zou moeten. Let wel: Je kunt een vraag krijgen tijdens de installatie dat de driver mogelijk niet geschikt is voor het apparaat maar daar kun je gewoon doorgaan met de installatie.

8) Start having fun.

Overigens had ik alleen maar lock-ups bij Battlefield en nu loopt het geheel als een zonnetje.
Ook de 3D functionaliteit functioneert goed.

Good luck gents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Voor zover ik de laatste 50 pagina's van het XPS 17 topic heb kunnen overzien :) zijn HaseMike en Joost.B de enige twee die de A14 BIOS problemen hebben opgelost, i.c.m. met een SSD / fresh install. Mijn dank daarvoor, want ik wilde hun 'werkwijzes' gaan volgen. (dus: de originele drivers pakken, niet de nieuwste) Mijn XPS komt morgen of overmorgen binnen, ik ben zeker benieuwd hoe ik ook de laatste drivers goed werkend kan krijgen!

@ troyk: kom dus maar op met die lap uitleg! Thanks! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Als eerste kan ik beamen dat de stappen omschreven door troyk echt tot op de letter kloppen. Na het aflopen van deze stappen pakt hij de hardware wel juist in het installatieproces en kun je op de normale manier de laatste drivers installeren.

Troyk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
En zo heb ik opeens weer zin om mijn laptop opnieuw te installeren _/-\o_

Hoe kom je d'r op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Nu online
Bedankt voor de uitleg! _/-\o_

Een tip van mijn kant voor mensen die hem niet opnieuw installeren, standaard staat windows ingesteld op een vergroting van 125% dat is erg lelijk. Dit kun je vinden via Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Beeldscherm geen idee waarom dit standaard zo is ingesteld... Wie weet heeft iemand er wat aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Freezhost op 20-12-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
@ Troyk

Op dit gebied ben ik dus totaal een noob. Maar heb je uitleg mooi opgeslagen in word. Zodat ik het aan mijn kennis kan doorgeven. Zodra ik mijn ssd gekocht heb. Kan hij de hele installatie van windows 7 plus de nvidia driver upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
  • Laatst online: 18-05 11:05
Tweakers,
Ben van plan de xps17 aan te schaffen. Maar wat blijkt: alleen mogelijk om een 1080p scherm te nemen als je de 3d optie neemt. Maar het klopt dat dit scherm optimus niet ondersteunt?! Is het bij jullie weten mogelijk een 1080 scherm te nemen zonder 3d? Of dan alleen het matte scherm?! Hoe bevalt dit?
Tevens kan er blijkbaar nu niet worden gekozen voor een backlit toetsenbord. Of hebben jullie daar nog een trucje voor bij de configuratie instellingen bij de bestelling?! Van de in het begin van dit topic aangewezen truc van het veranderen van cijfers in de url werkt niet meer.... klopt dit?! Althans, ik zie het niet staan!

[ Voor 42% gewijzigd door AFNJL511 op 20-12-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

pinokkia schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:11:
@ Troyk

Op dit gebied ben ik dus totaal een noob. Maar heb je uitleg mooi opgeslagen in word. Zodat ik het aan mijn kennis kan doorgeven. Zodra ik mijn ssd gekocht heb. Kan hij de hele installatie van windows 7 plus de nvidia driver upgraden.
Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Joost.B schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:06:
Als eerste kan ik beamen dat de stappen omschreven door troyk echt tot op de letter kloppen. Na het aflopen van deze stappen pakt hij de hardware wel juist in het installatieproces en kun je op de normale manier de laatste drivers installeren.

Troyk bedankt!
My pleasure, you're welcome.

En om het bericht kort houden, de rest ook bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
troyk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:59:
interessant om er bij te vertellen is wanneer jij je notebook aangeschaft hebt.
zijn HaseMike en Joost.B de enige twee die de A14 BIOS problemen hebben opgelost
Even voor de duidelijkheid : ik heb geen A14 erop maar A12 ! Hij kwam met een oudere bios, de A12 heb ik van de dell Site icm mijn Service-id. De laptop had ik gekocht in Duitsland bij de promarkt op 8-12. Die hadden een leuke aanbieding voor 629 :) Natuurlijk geen 3d voor die prijs maar wel met de 2kg akku die leuke indrukken op mijn benen achterlaat als ik hem op schoot heb..

[ Voor 30% gewijzigd door HaseMike op 21-12-2011 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzzz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-11-2021
AFNJL511 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:34:
Tweakers,
Ben van plan de xps17 aan te schaffen. Maar wat blijkt: alleen mogelijk om een 1080p scherm te nemen als je de 3d optie neemt. Maar het klopt dat dit scherm optimus niet ondersteunt?! Is het bij jullie weten mogelijk een 1080 scherm te nemen zonder 3d? Of dan alleen het matte scherm?! Hoe bevalt dit?
Tevens kan er blijkbaar nu niet worden gekozen voor een backlit toetsenbord. Of hebben jullie daar nog een trucje voor bij de configuratie instellingen bij de bestelling?! Van de in het begin van dit topic aangewezen truc van het veranderen van cijfers in de url werkt niet meer.... klopt dit?! Althans, ik zie het niet staan!
1080p scherm is 3D zonder Optimus of non-3D met non-glare. Over het algemeen zijn de indrukken van de 3D versie erg goed en die van de non-3D erg slecht. Darkstone kan je hier meer over vertellen.

Backlit toetsenbord moet je los bestellen en zelf inbouwen. Kost je ongeveer 44 euro en 10 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Thyzzz schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:28:
1080p scherm is 3D zonder Optimus of non-3D met non-glare. Over het algemeen zijn de indrukken van de 3D versie erg goed en die van de non-3D erg slecht.
Ik heb hier een xps 17 met het normale 1600x900 scherm. Is een prima scherm, vergelijkbaar met mijn vorige laptop qua beeldkwaliteit. Niet "erg slecht", gewoon een glare TN scherm zoals je die op 95% van de laptops vindt.

[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 21-12-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-05 13:21
Okay, ik had een tijdje terug euvel met de usb 3.0 poorten, en gisteren was het weer raak (heb al monteur gehad, `daughterboard` vervangen'.

Ik gebruik mn xbox360 joystick voor battlefield 3 jets, en die deed het ineens niet meer. evenals een harde schijf. het blijft wisselend, en nu werken ze wel.. nog even afwachten dus..

Een andere issue die ik recent heb is dat ik extreem hoge ping heb soms, en op pingtest.net de packet loss test faalt. dit heb ik eigenlijk sinds Back to Karkand BF3 is uitgekomen, en ik ben niet helemaal zeker of het een hard-software-combi issue is.. ik heb thuis en op school pingtest gedaan, beide gevallen packet loss failed.

Thuis heb ik overigens een KPN experiabox (zucht..kleautedeauxje) die het voorheen altijd redelijk deed..
iemand ervaring met packet loss en hoge ping? ik ben pas sinds gister op de hoogte van het bestaan van de term "packet loss", vanilla noobje dus. alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Ik heb een mat 1080p scherm op m'n nieuwe XPS17, zeer netjes beeld. Heb voor mat scherm gekozen ivm het gebruik op de boot(direct zonlicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Nu online
Ik heb problemen met de USB 3.0 zodra ik een USB schijf aansluit krijg in de verkenner een lege map. Heel af en toe zie ik daar wel de mappen maar als ik die open klik zijn ze ook leeg :( USB 2.0 werkt perfect, heeft iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
http://www.nvidia.co.uk/o...90.53-beta-driver-uk.html

New in 290.53
Optimizations for The Elder Scrolls V: Skyrim

•Increases performance by up to 25% in The Elder Scrolls V: Skyrim vs. 290.36 drivers (measured with GeForce GTX 560 at 19x10 Ultra – Indoor Scene). Results will vary depending on your GPU, system configuration, and in-game location.
•Updates the NVIDIA Control Panel ambient occlusion support for The Elder Scrolls V: Skyrim to a higher performance profile.
•Added new 3D Vision laser sight /crosshair options to better match Skyrim crosshairs.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Freezhost schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:01:
Ik heb problemen met de USB 3.0 zodra ik een USB schijf aansluit krijg in de verkenner een lege map. Heel af en toe zie ik daar wel de mappen maar als ik die open klik zijn ze ook leeg :( USB 2.0 werkt perfect, heeft iemand anders ook dit probleem?
Wat van externe hardeschijf heb je dan? (merk) Ik heb nog steeds geen problemen met usb 3.0. Heb de laptop xps 17 vanaf 7-12 in mijn bezit en heb heel wat gekopieërd van en naar de externe hardeschijf. Dit is wel met de fabrieks geinstalleerde software vanuit dell zelf. Kan dus niet oordelen met clean installatie.

• Freezhost
  • Nu online
Een USB 2.0 lacie schijf. Een simpel USB muisje werkte ook niet, nu overigens wel, ik zal de schijf nog eens proberen. Dit betreft overigens ook de installatie vanuit de fabriek.

Edit 1: Schijf ff aangesloten, als ik de verkenner open gaat eerst 1 minuut lang die groene balk bovenin lopen terwijl dit op een USB 2.0 poort binnen notime is geladen. Nu toont hij de mappen maar als ik ze open zijn ze allemaal leeg. Hij geeft wel aan dat ik 200GB in geburik heb... op de andere poorten geen problemen.

USB 3 is toch gewoon compatible met USB 2?

Edit 2: ik krijg de hardware ook niet meer ontkoppeld via veilig verwijderen. Als ik nu een muis aansluit op één van de twee poorten doet hij helaas ook niets. Ik denk dat ik Dell morgen maar eens ga bellen... |:(

[ Voor 76% gewijzigd door Freezhost op 22-12-2011 00:15 ]

• pinokkia
Freezhost schreef op donderdag 22 december 2011 @ 00:07:
Een USB 2.0 lacie schijf. Een simpel USB muisje werkte ook niet, nu overigens wel, ik zal de schijf nog eens proberen. Dit betreft overigens ook de installatie vanuit de fabriek.

Edit 1: Schijf ff aangesloten, als ik de verkenner open gaat eerst 1 minuut lang die groene balk bovenin lopen terwijl dit op een USB 2.0 poort binnen notime is geladen. Nu toont hij de mappen maar als ik ze open zijn ze allemaal leeg. Hij geeft wel aan dat ik 200GB in geburik heb... op de andere poorten geen problemen.

USB 3 is toch gewoon compatible met USB 2?

Edit 2: ik krijg de hardware ook niet meer ontkoppeld via veilig verwijderen. Als ik nu een muis aansluit op één van de twee poorten doet hij helaas ook niets. Ik denk dat ik Dell morgen maar eens ga bellen... |:(
Zodra ik de externe hardeschijf aansluit word deze gelijk herkend. Ik krijg alle mappen te zien en druk ik op een map. Dan zie gewoon de inhoud te zien. USB 3 is gewoon compatible met USB 3.

[ Voor 7% gewijzigd door pinokkia op 22-12-2011 08:08 ]

• Freezhost
  • Nu online
Ik zal vanmiddag nog ff een andere schijf proberen, anders moet ik Dell ff bellen. Mn collega heeft dit probleem iig niet...

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Wat heeft dit precies te maken met het Dell topic? Is dit een werkende driver voor mensen met het inmiddels bekende A14-Driver-probleem?
Embryo1 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:36:
http://www.nvidia.co.uk/o...90.53-beta-driver-uk.html

New in 290.53
Optimizations for The Elder Scrolls V: Skyrim

•Increases performance by up to 25% in The Elder Scrolls V: Skyrim vs. 290.36 drivers (measured with GeForce GTX 560 at 19x10 Ultra – Indoor Scene). Results will vary depending on your GPU, system configuration, and in-game location.
•Updates the NVIDIA Control Panel ambient occlusion support for The Elder Scrolls V: Skyrim to a higher performance profile.
•Added new 3D Vision laser sight /crosshair options to better match Skyrim crosshairs.

• MB54
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 22:47
Hier hetzelfde:
- USB 3.0 valt uit (externe HD 2.0 laat na verloop van tijd alleen lege mappen zien; nanoreceiver Logitech voor draadloze muis valt uit).
- Servicetag wordt niet herkend. Wordt alsnog handmatig door Dell ingevoerd na telefoontje zojuist. Kan vanmiddag opnieuw support bellen. Ik laat nog weten wat ze zeggen. Heb de laptop nu bijna 1 week.
- Ventilator doet maar wat. Hard, zacht, heel hard. Niet prettig, veel geluid en onvoorspelbaar gedrag.

Nvidia driver oplossing van MCPeuter werkt goed. Met Mozilla kan ik nu ook Youtube 3D bekijken. Apparaat heet nu %NVIDIA_DEV.124D.01% Hoort dat zo of heb ik toch iets fout gedaan?

Ik zag printscreens van anderen die -naast Nvidia- ook Intel Graphics 3000 in Apparaatbeheer, Beeldschermadapters hebben staan. Moet ik die alsnog installeren? En wat is dan het nut daarvan?

Beeld en geluid zijn fantastisch.
Heb de A14 bios en geen herinstall gedaan.
Ben blij dat ik 3 jaar service aan huis heb genomen.
Sorry als ik doms vraag/opmerk. >55 jarige female.....

Vervolg:
Dell weer gebeld. Tag is nu aanwezig. Ik mocht de laptop zondermeer terugsturen (zit nog binnen 7 dagen) maar dat doe ik niet.
Om USB 3.0 poorten in orde te krijgen wordt clean install geadviseerd. Drivers daarna in bepaalde volgorde installeren. Men wil hierbij assisteren maar heb daar nu geen zin in. Ik wacht nog even af waarmee Dell verder komt (bijv. andere bios, nieuwere drivers) en kan 'm dan altijd nog vers herinstalleren. De Intel Graphics zou gewoon werken (?) en de Nvidia GPU wordt pas bij-/ingeschakeld als dat nodig is. Euh.., tja, dat zal dan wel. Geen idee hoe ik dat zou kunnen controleren. Heb vergeten het over de ventilator te hebben ;-(

Beeld, geluid, netwerkverbinding en snelheid vind ik voortreffelijk. Het manco van de USB-poorten neem ik dus voorlopig even op de koop toe.

[ Voor 28% gewijzigd door MB54 op 22-12-2011 16:49 . Reden: Aanvulling ]

• PCR

PCR

Om 9.30 telefoontje gehad van Dell dat ze over 1 uur langs willen komen... dat is netjes natuurlijk maar dat had ik niet ingepland ;) Nu komt er morgen iemand.

Nog even een opfrissing van het geheugen m.b.t. de problemen die ik heb met mijn L702x die voorzien is van een mobo met daarop standaard geïnstalleerd BIOS v. A12:
  • Probleem

Touchpad hapert en ziet bewegingen aan voor klikken en vice versa.

Oplossing

Dell heeft on-site de palmrest (het bovenstuk wat over het toetsenbord heen ligt) vervangen. Daarop is ook het touchpad bevestigd.

• Probleem

Rare fratsen met de WiFi waardoor de verbinding niet echt fris is en wat zorgt voor haperingen in het geluid.

Oplossing

Verwijderen van McAfee Firewall. Zie ook de topicstart over deze problemen.

• Probleem

USB3.0 poorten stoppen ermee na een tijdje.
  • Nog geen oplossing maar ...

Dell heeft on-site het daughterboard vervangen. Dit had geen resultaat. De volgende oplossing is het vervangen van het moederbord. Dit gaat Dell hopelijk morgen doen.
Kortom, actiesnelheid van Dell is goed. Maar het was mooier geweest als het allemaal in een keer goed was geweest. :+

• Embryo1
troyk schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:41:
Wat heeft dit precies te maken met het Dell topic? Is dit een werkende driver voor mensen met het inmiddels bekende A14-Driver-probleem?
[...]
Enkelen geven aan, dat deze driver werkt met factory bios A14. Dus ik dacht mogelijk zijn er weer XPS gebruikers mee geholpen, of kunnen het proberen.

http://forum.notebookreview.com/8178253-post5821.html

Overigens op de Dell site staan ook sinds 16-12 een aantal nieuwe driver updates.

[ Voor 11% gewijzigd door Embryo1 op 22-12-2011 13:38 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Anoniem: 326242

kweet het niet , laaste keer driver installeren moest ik een nieuw moederbord na een nieuw moederbord moest mijn laptop opgestuurt worden naar duitsland..... deze driver staat er nu op 8.17.12.6959 (nvidia gt555m) had idd ook last van het vast zittent beeld met battlefield

• pinokkia
Anoniem: 326242 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:15:
kweet het niet , laaste keer driver installeren moest ik een nieuw moederbord na een nieuw moederbord moest mijn laptop opgestuurt worden naar duitsland..... deze driver staat er nu op 8.17.12.6959 (nvidia gt555m) had idd ook last van het vast zittent beeld met battlefield
Ik heb deze driver er op 8.17.12.6959 (nvidia gt555m) met moederbord bios versie A14. Helaas speel ik geen games. Dus kan daar geen oordeel over geven.

• Appie Heijn
pinokkia schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:22:
[...]

Ik heb deze driver er op 8.17.12.6959 (nvidia gt555m) met moederbord bios versie A14. Helaas speel ik geen games. Dus kan daar geen oordeel over geven.
Weet iemand of ik zo een Crucial M4 kan kopen, of dien ik er nog cradles schroefjes e.d. bij te kopen?

• jessy100
Appie Heijn schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:23:
[...]

Weet iemand of ik zo een Crucial M4 kan kopen, of dien ik er nog cradles schroefjes e.d. bij te kopen?
Nee je hoeft niet erbij te kopen. ik had 'm bij de mycom erin laten zetten en de persoon gebruikte alleen het spul in het doosje, er zit geloof ik een extra lege cradle met schroefjes in het 2e HDD slot.

• Freezhost
  • Nu online
Dell zojuist gebeld die heeft drivers geïnstalleerd maar nu doen ze het helemaal niet meer morgen komt een monteur van dell het daughterboard vervangen...

Ik ik ben nog niet klaar met dit bericht typen of ik wordt terug gebeld: Fabricage fout, Dell kan op dit moment niets doen. |:(

Dell is nog aan het uitzoeken wat er precies fout is gok ik.. Wat wil je dat ze doen? Een defect onderdeel vervangen door een ander defect onderdeel?

heb ook al een nieuw moederboard gehad,en al een keer opgestuurt weet eigenlijk niet wat ze gedaan hebben om hem te fixen

• Maethor2
Voor de mensen met de USB 3 problemen heb ik de oorzaak denk ik gevonden.

Ik had geen problemen met mijn USB-3 poorten, maar mijn quickset kknopen waren niet geïnstalleerd. Een kennis van me heeft ook een XPS 17. Bij aankomst van zijn laptop was Quickset wel geïnstalleerd maar werkten zijn USB-3 poorten niet.

Ik heb Quickset in start --> msconfig --> opstarten bij hem uitgezet en zijn muis wou opeens wel werken via de USB-3 poorten.

Zouden andere mensen dit kunnen bevestigen of het hieraan ligt?

Ik durf niet echt nieuwe drivers te installeren voor mijn quickset door de A14 BIOS dus kan niet zeggen of ik ze beide tegelijk aan de praat krijg.

• Freezhost
  • Nu online
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:16:
Dell is nog aan het uitzoeken wat er precies fout is gok ik.. Wat wil je dat ze doen? Een defect onderdeel vervangen door een ander defect onderdeel?
Ik wil dat ze uitzoeken waar de fout zit, daar zijn ze vast al mee bezig, daarna zou ik het prijs stellen als ik door Dell werd benaderd zodat ze het kunnen fiksen. Een kapot onderdeel vervangen door een kapot onderdeel heeft weinig zin, dat wil ik ook helemaal niet. Het ziet er alleen naar uit dat het nog wel even gaat duren en dat vind ik jammer...

• Embryo1
Freezhost schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:35:
[...]

Ik wil dat ze uitzoeken waar de fout zit, daar zijn ze vast al mee bezig, daarna zou ik het prijs stellen als ik door Dell werd benaderd zodat ze het kunnen fiksen. Een kapot onderdeel vervangen door een kapot onderdeel heeft weinig zin, dat wil ik ook helemaal niet. Het ziet er alleen naar uit dat het nog wel even gaat duren en dat vind ik jammer...
Dell is druk bezig en hieronder vind je de officiele reactie:

http://forum.notebookreview.com/8178880-post95.html
Hierin wordt verwezen naar de Dell downloadsite, waar dan alle nieuwste (16-12-2011) drivers van Dell te vinden zijn. Kun je proberen voor de monteur komt.

• PCR

PCR

Maethor2 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:35:

Ik had geen problemen met mijn USB-3 poorten, maar mijn quickset kknopen waren niet geïnstalleerd. Een kennis van me heeft ook een XPS 17. Bij aankomst van zijn laptop was Quickset wel geïnstalleerd maar werkten zijn USB-3 poorten niet.

Ik heb Quickset in start --> msconfig --> opstarten bij hem uitgezet en zijn muis wou opeens wel werken via de USB-3 poorten.

Ik durf niet echt nieuwe drivers te installeren voor mijn quickset door de A14 BIOS dus kan niet zeggen of ik ze beide tegelijk aan de praat krijg.
Op zich interessant maar ik ben bang dat het niet de oplossing is. Tenminste niet voor mij, want:
  • Ik heb een clean-install gedaan van Win7 en vervolgens direct de USB3.0 poorten geprobeerd. Ze stopten ermee binnen afzienbare tijd (zeg maar een half uur). Toen had ik alleen nog maar een zo'n Logitech receiver erin zitten.
  • Ik heb ook onder linux deze poorten gebruikt. Ubuntu 11.10 zet er een driver van NEC tussen. Hetzelfde probleem: stopt binnen afzienbare tijd.
Het is dus OS en helaas ook driver onafhankelijk als ik het zo bekijk. De conclusie zou dan moeten zijn dat geen van de drivers goed is of dat er ergens in de hardware iets niet goed zit. Toch?

Nog even over het verhaal dat jij beschrijft over een niet werkende Logitech-receiver. Er is een bepaalde driver voor Windows die ervoor zorgt dat die receiver helemaal niet werkt en een USB-stick wel. Dat is volgens mij de nieuwste driver van Renesas.

• Maethor2
PCR schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:43:
[...]

Op zich interessant maar ik ben bang dat het niet de oplossing is. Tenminste niet voor mij, want:
  • Ik heb een clean-install gedaan van Win7 en vervolgens direct de USB3.0 poorten geprobeerd. Ze stopten ermee binnen afzienbare tijd (zeg maar een half uur). Toen had ik alleen nog maar een zo'n Logitech receiver erin zitten.
  • Ik heb ook onder linux deze poorten gebruikt. Ubuntu 11.10 zet er een driver van NEC tussen. Hetzelfde probleem: stopt binnen afzienbare tijd.
Het is dus OS en helaas ook driver onafhankelijk als ik het zo bekijk. De conclusie zou dan moeten zijn dat geen van de drivers goed is of dat er ergens in de hardware iets niet goed zit. Toch?

Nog even over het verhaal dat jij beschrijft over een niet werkende Logitech-receiver. Er is een bepaalde driver voor Windows die ervoor zorgt dat die receiver helemaal niet werkt en een USB-stick wel. Dat is volgens mij de nieuwste driver van Renesas.
Het linux verhaal had ik al gelezen en strookt inderdaad niet echt met mijn bevindingen. In mijn geval was het wel zo dat de muis er al na 5 seconden mee ophield maar wel gewoon werkte op de USB 2 poort. Na het uitzetten van quickset ging hij opeens wel voor langere tijd.

Geen idee of hij langdurig grote bestanden zou kunnen versleuren.

De kans dat het over verschillende problemen gaat is redelijk gering natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Maethor2 op 22-12-2011 22:47 ]

• PCR

PCR

Ik heb eerder in dit topic geroepen dat het vooral gebeurt bij grote stromen data. Maar het gebeurt dus ook bij een receiver voor een muis. Dus het moet ook misgaan bij kleine hoeveelheden data. Een muis heeft volgens mij nog geen data rate van 1 kilobyte/s. Als je de muis 24 uur lang beweegt (dat doe je niet B) ) dan heb je het over nog geen 100 MB per dag.

Edit: ik denk ook dat we het over hetzelfde probleem hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door PCR op 22-12-2011 22:56 . Reden: Want hij zei nog wat ]

• pinokkia
Maethor2 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:35:

Dat progamma Quickset heb ik niet eens in mijn fabrieks geinstalleerde xps. Heb bij opstarten "intel turbo boost technologie monitor 2.0". Waarvoor dient dat dan voor?

Nog steeds geen problemen met USB 3.0. Getest met mijn logitech MX air mouse en een samsung 1TB usb 3.0 externe schijf (2,5 inch). Data gekopieërd van 50GB per keer van en naar de externe schijf.

[ Voor 9% gewijzigd door pinokkia op 22-12-2011 23:21 ]

• PCR

PCR

Heb jij geen quickset.exe in je taskmgr staan?

• pinokkia
PCR schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:13:
Heb jij geen quickset.exe in je taskmgr staan?
Bij progamma staat het er niet tussen. Op mijn oude inspiron 1720 (2008) was dat al standaard geinstalleerd. Maar wat is taskmgr? En hoe vind je dat? Je weet ik ben een noob hierin.

Damn mijn toshiba externe hardeschijf 750GB USB 2.0 (3,5 inch) word Niet goed herkend door USB 3.0 van mijn laptop xps!!

UPDATE quickset.exe staat er wel bij taskmgr 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door pinokkia op 22-12-2011 23:53 ]

• PCR

PCR

Dat wist ik niet :P

Taskmgr (Task Manager/Taak Beheer in NL volgens mij) -> Ctrl-Shift-Esc

Die externe HD: moet daar ook niet nog een driver tussen zitten voor die HD?

[ Voor 30% gewijzigd door PCR op 22-12-2011 23:21 ]

• pinokkia
PCR schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:20:
Dat wist ik niet :P

Taskmgr (Task Manager/Taak Beheer in NL volgens mij) -> Ctrl-Shift-Esc

Die externe HD: moet daar ook niet nog een driver tussen zitten voor die HD?
Taskmgr ken ik dus wel. Het gewone woord volgens windows taakbeheer. 8)7

Zowel samsung als toshiba externe hardeschijf is gewoon erin pluggen en hij doet het gewoon. Ik hoef niets aan software te installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door pinokkia op 22-12-2011 23:25 ]

• PCR

PCR

En in de USB-poort aan de zijkant dan?

• pinokkia
PCR schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:24:
En in de USB-poort aan de zijkant dan?
Daar zit normaal mijn vaste logitech mx air mouse. Die werkt gewoon met alles perfect. Alleen 50GB kopieëren naar en van de externe hardeschijf duurt echt lang.

USB 2.0 werkt perfect met externe hd schijf samsung 1TB (2,5 inch) Externe hd schijf van toshiba 750GB USB 2.0 (3,5 inch). Logitech mx air mouse

USB 3.0 (achter) werkt perfect met alle apparatuur van hier boven. Alleen wel x aantal probleempjes met de externe hardeschijf van Toshiba 750GB USB 2.0 (3,5 inch)

[ Voor 34% gewijzigd door pinokkia op 22-12-2011 23:32 ]

• Maethor2
Bij mij was quickset dus ook niet standaard geïnstalleerd. Op de andere laptop wel, waar de USB 3 niet werkte.

• PCR

PCR

pinokkia schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:27:
[...]

Daar zit normaal mijn vaste logitech mx air mouse. Die werkt gewoon met alles perfect. Alleen 50GB kopieëren naar en van de externe hardeschijf duurt echt lang.
Ja ok, maar het ging mij erom of die externe HD in USB2.0 poort wel werkt en in de 3.0 poort niet. Maar ik begrijp dus dat de externe HD in de 2.0 poort wel werkt (al dan niet langzaam) en in de 3.0 poort niet?

• PCR

PCR

Maethor2 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:29:
Bij mij was quickset dus ook niet standaard geïnstalleerd. Op de andere laptop wel, waar de USB 3 niet werkte.
Het blijft wel vreemd want het een heeft niets met het ander te maken, voor zover ik dat kan zien natuurlijk. Maar die quickset-buttons zitten niet op de USB-bus o.i.d.

grrrrrr laptop terug battlefield opnieuw geinstalleert nu weer een error met de game setup terwijl hij het wel gedaan heeft reinstal al 2x gedaan ,iemand tips?

• pinokkia
PCR schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:30:
[...]

Ja ok, maar het ging mij erom of die externe HD in USB2.0 poort wel werkt en in de 3.0 poort niet. Maar ik begrijp dus dat de externe HD in de 2.0 poort wel werkt (al dan niet langzaam) en in de 3.0 poort niet?
Alleen de toshiba externe hardeschijf met USB 2.0 uitgang werkt niet geheel vlekkeloos in de USB 3.0 van mijn laptop

• PCR

PCR

Anoniem: 326242 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:37:
grrrrrr laptop terug battlefield opnieuw geinstalleert nu weer een error met de game setup terwijl hij het wel gedaan heeft reinstal al 2x gedaan ,iemand tips?
Hier al naar gekeken? Misschien dat die link helpt:
Embryo1 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:46:
[...]

Dell is druk bezig en hieronder vind je de officiele reactie:

http://forum.notebookreview.com/8178880-post95.html
Hierin wordt verwezen naar de Dell downloadsite, waar dan alle nieuwste (16-12-2011) drivers van Dell te vinden zijn. Kun je proberen voor de monteur komt.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste