Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:33
Je filmpje is Private.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx.. veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:56
Ik krijg automatisch een verkleining van mijn scherm wanneer de xps 17 op stand by heeft gestaan, er zit dan aan beide kanten van het scherm een zwarte balk. Iemand een tip hoe ik dit uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisLNFF schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:24:
Ik krijg automatisch een verkleining van mijn scherm wanneer de xps 17 op stand by heeft gestaan, er zit dan aan beide kanten van het scherm een zwarte balk. Iemand een tip hoe ik dit uit kan zetten?
Ik heb dat ook. Heb jij ook clean install gedaan? Ja zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:25:
[...]

Ik heb dat ook. Heb jij ook clean install gedaan? Ja zeker?
nope!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
ChrisLNFF schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:24:
Ik heb dit één keer gehad, toen had ik na de slaapstand ook de zwarte balken (1680 x1050 pixels resolutie), ik heb toen één keer handmatig de resolutie weer ingesteld op 1920 x 1080 pixels en nu gaat het tot nog toe goed als ik de laptop uit slaapstand haal.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Jumpman schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:02:
[...]

Ik heb dit één keer gehad, toen had ik na de slaapstand ook de zwarte balken (1680 x1050 pixels resolutie), ik heb toen één keer handmatig de resolutie weer ingesteld op 1920 x 1080 pixels en nu gaat het tot nog toe goed als ik de laptop uit slaapstand haal.
Same here, ik had dit ook 1 keer, nadat ik de resolutie correct had ingesteld had ik ook geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
ah, ok. dit heb ik net ook gedaan dus ga er nu van uit dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 20:15:
Hier een filmpje. Ik ga er niet vanuit dat jullie weten wat het probleem is, maar wellicht is er toch een tweaker die weet waar het aan ligt.

[video]
Dit probleem heb ik nog wel, alleen niet met MSN, maar met RDP (Remote Desktop Protocol). Het helpt soms om de kleuren op 16 bit te zetten in de RDP en dan de verbinding te maken met de cliënt. Met 32 bit kleuren heb ik vaak het probleeem dat de machine die ik in RDP benader rood/roze begint te flippen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 15-04-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:35:
[...]

Dit probleem heb ik nog wel, alleen niet met MSN, maar met RDP. Het helpt soms om de kleuren op 16 bit te zetten in de RDP en dan de verbinding te maken. Met 32 bit kleuren heb ik vaak het probleeem dat de machine die ik in RDP benader rood/roze begint te flippen.
Oké, dat lijkt mij een goede tip! Jij bent wel hier echt de probleem oplosser, lijkt wel. _/-\o_

Ik heb wel som dat mijn scherm even flikkert (zwart). Ook heb ik nog steeds dat mijn inlogscherm van w7 de tekst/gebruikersicoon verkleind is. Ach.. maar daar valt gelukkig mee te leven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31
Ik zou dit even draaien, op dat filmpje zie ik (maar wat kun je nu echt zeggen over het filmpje) een rotte graka / los contact op mobo / rot videoram oder so etwas.
Of heb je het alleen bij MSN?

Kwaad kan het iig niet.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad Brains schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:03:
[...]

Ik zou dit even draaien, op dat filmpje zie ik (maar wat kun je nu echt zeggen over het filmpje) een rotte graka / los contact op mobo / rot videoram oder so etwas.
Of heb je het alleen bij MSN?

Kwaad kan het iig niet.
Ik heb het alleen bij msn. Ik zal dat vanmiddag even laten draaien. Bedankt voor je reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31
Lijkt me dan een bug in MSN, bestaat Trillian niet meer? MSN is altijd meuk geweest.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 20:15:
Hier een filmpje. Ik ga er niet vanuit dat jullie weten wat het probleem is, maar wellicht is er toch een tweaker die weet waar het aan ligt.

[video]
Hoi,

Als ik kijk naar de gebeurtenissen daar zou ik bijna zweren dat je 3D wordt aangezet zodra je MSN opstart. Probeer eens als je met je rechter-muis op bureaublad klikt naar 'NVIDIA-configuratiescherm' te gaan. Vervolgens naar 'Stereoscopische 3D installeren' en daar het vinkje bij 'Stereoscopische 3D inschakelen' weghalen. Als het inderdaad je 3D was zou MSN nu gewoon moeten opstarten.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylocke schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:36:
[...]

Hoi,

Als ik kijk naar de gebeurtenissen daar zou ik bijna zweren dat je 3D wordt aangezet zodra je MSN opstart. Probeer eens als je met je rechter-muis op bureaublad klikt naar 'NVIDIA-configuratiescherm' te gaan. Vervolgens naar 'Stereoscopische 3D installeren' en daar het vinkje bij 'Stereoscopische 3D inschakelen' weghalen. Als het inderdaad je 3D was zou MSN nu gewoon moeten opstarten.
Oké! Even proberen.

EDIT: WAUW! je hebt gewoon helemaal gelijk!... Bedankt! :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:15
Hebben jullie toevallig een nederlands mailadres van de support. Mijn grote vrienden zouden me "binnen 1 uur terugbellen". Dat was woensdag. Ik ben een beetje hesitant om weer 40 uur in de wacht te hangen om WEER mijn verhaal te doen. schandalige telefonische klantenservice..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 14:12
heb vorige een tijdje lopen stoeien wat nu een goede volgorde is voor het installeren van de drivers. Is uiteindelijk wel gelukt maar vond net nog deze lijst op de site van Dell, wat de juiste volgorde moet zijn.

http://support.dell.com/s...l=en&s=gen&cs=&doclang=nl

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen en zit te twijfelen tussen de xps 15 en 17. Bij de 17 kan ik echter betere dingen inbouwen, alleen ik lees veel negatieve berichten over dat hij veel lawaai maakt vanwege de ventilator. Wat is jullie ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blomr schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:40:
Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen en zit te twijfelen tussen de xps 15 en 17. Bij de 17 kan ik echter betere dingen inbouwen, alleen ik lees veel negatieve berichten over dat hij veel lawaai maakt vanwege de ventilator. Wat is jullie ervaring hier mee?
Heb ik nog nooit last van gehad.

Nog een vraagje, prolly echte noobquestion sorry for that maar kan het echt niet vinden.
Waar op me PC kan ik een snel overzicht vinden met al mijn specificaties van de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
@thijssiee94 Lol, 3D MSN, really? ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:44:
@thijssiee94 Lol, 3D MSN, really? ;)
Blijkbaar....! En die fix ervoor werkt ook nog.. Dus ik snap het niet, maar hij ziet MSN dus echt als een 3D compatible programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Na alles bijna opgelost te hebben, heb ik nog één irritatiepuntje:

Als ik de laptop met één vinger licht aanraak naast de touchpad of ergens op de palmrest, voel ik een hele licht resonantie (lichte trilling). Als ik ergens anders de laptop op de tafel druk is het weg. Het is gewoon irritant, geen big issue.

Edit: Als ik op de accu alleen werk, komt het niet voor.

Meer mensen die dit voelen?

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 22-04-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:16:
[...]

Heb ik nog nooit last van gehad.

Nog een vraagje, prolly echte noobquestion sorry for that maar kan het echt niet vinden.
Waar op me PC kan ik een snel overzicht vinden met al mijn specificaties van de pc?
We zijn er om elkaar te helpen toch?

Start, deze computer, eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Jumpman schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:08:
Na alles bijna opgelost te hebben, heb ik nog één irritatiepuntje:

Als ik de laptop met één vinger licht aanraak naast de touchpad of ecrgens op de palmrest, voel ik een hele licht resonantie (lichte trilling). Als ik ergens anders de laptop op de tafel druk is het weg. Het is gewoon irritant, geen big issue.

Meer mensen die dit voelen?
yep, schokkend nieuws: als ik met 2 voeten op de verwarming leun krijg ik soms zelfs een schokje van de laptop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het lijkt een bekend probleem: nieuws: 'Schokkende ervaringen' met nieuwe Dell XPS-laptops

Artikel uit 2008, maar het zou nog steeds mogelijk kunnen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 15-04-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Jumpman schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:21:
Het lijkt een bekend probleem: nieuws: 'Schokkende ervaringen' met nieuwe Dell XPS-laptops

Artikel uit 2008, maar het zou nog steeds mogelijk kunnen zijn.
interessant artikel.. ik kan me er wat bij voorstellen, verreweg het cheapste van de hele laptop is in mijn optiek de power brick. Niet alleen wordt 'ie loeiheet en gaat de plug niet helemaal mooi in de laptop, ook zit dat ding dus blijkbaar achter die schokken.

ik kan er inmiddels echter wel mee leven. het houd me soms weer scherp, als ik verslapte concentratie heb leg ik lekker mn voetjes op de verwarming, en ZAP! back on focus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend probeem met een niet geaard stopcontact. Ik vind het zelf overigens niet hinderlijk. Het leid alleen enorm af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
N.v.t.

[ Voor 165% gewijzigd door Jumpman op 15-04-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 22:13
Vanaf vandaag wil mijn usb 3.0 opeens niet meer werken. Heeft het prima gedaan tot nu toe. Niets veranderd driver of wat dan ook. Ik krijg de melding Dit apparaat start niet. (Code 10) in apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
ToWi1989 schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:03:
Vanaf vandaag wil mijn usb 3.0 opeens niet meer werken. Heeft het prima gedaan tot nu toe. Niets veranderd driver of wat dan ook. Ik krijg de melding Dit apparaat start niet. (Code 10) in apparaatbeheer.
Al een reboot gedaan?
Je kan kijken of het een hardware probleem is, moet je enkel even testen met een Live cd van Linux.

Ik kom er net achter dat als je een 2e scherm aansluit via HDMI het geluid uit de laptop komt of uit het 2e scherm.
Helaas lukt dit niet uit beiden tegelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door RollieBollie op 16-04-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
kan dat dan??
naar mijn weten MOET je idd altijd kiezen OF uit de tv/stereo, OF de laptop.
is iig op al mijn laptops wel zo,,

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Om eerlijk te zijn, ik had dit nooit eerder getest en heb ook niet gezocht of dit mogelijk zou zijn.
Maar ik zou denken, als je je scherm dupliceert via HDMI, dat je dan ook het geluid dupliceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen wordt het geluid over hdmi dan iets later afgespeeld. Dat wil je niet hebben.

En wat als je op dat geluisd icoontje klikt, en dan mixer... Vervolgens selecteer je in het dropbown de 'andere speakers' en zet je die aan. Werkt dat? Zomaar een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feanor_silmaril
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01 18:03
Mannen, een probleem wat RAAR is:
Mijn specs:
- Xps17 met een centrino 6230 wifi kaart
- Windows 7 prof 64 verse install
- Linksys E4200V2 router.
- Ziggo Cisco (non wlan) modem.
- 120mbit abo.
- Laatste (nieuwe) drivers van Dell site.

Vanuit het niets kakt mijn download snelheid in naar een zwaar fluctuerende 100-200 kilobyte/sec terwijl mijn upload 1 MB/s is???
Normaal haal ik prima de max theoretische download snelheid.
Het rare is dat bedraad de snelheid dan net zo laag is.
Door de E4200V2 de bypassen en direct aan te sluiten op het ziggo modem blijft de snelheid onveranderd laag en asymetrisch.
Resetten van alle randapparatuur en drivers updates (bluetooth uitzetten) biedt geen soelaas.
Zelfs een verse format met W7 en de drivers van de originele Dell CD helpt niet.

Gisteren wat gegoogled hoe ik alle netwerk settings kan resetten:
- netsh advfirewall reset
- netsh branchcache reset
- netsh int ip reset
- netsh int ipv6 reset
- netsh winsock reset

En tot mijn grote verbazing werkt alles weer.
Hoe kan dit en komt dit iemand bekend voor?
Alle netwerk stacks e.d. zijn toch maagdelijk ná een format?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Ik denk dat het probleem eerder bij een instabiele ziggo verbinding ligt. Ik ben van het weekend bij mijn ouders thuis geweest en ook last gehad van heel erg instabiele verbinding.

USB 3.0 werkt inmiddels weer na een paar reboots, nieuwe drivers van de intel website en een bios reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Ik heb ineens 60mbit van ziggo sinds gister, gisterochtend had ik hetzelfde probleem, nu werkt alles hier stabiel..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:39

Eagle Creek

Breathing security

De bestelling lijkt inmiddels (inclusief EPP en inclusief keyboard) goed doorgekomen te zijn.. Geplande leverdatum 5 mei. Ik wacht af :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Nogmaals: Weet iemand of dell technical support ook een mail adres heeft?
ze zouden me terugbellen afgelopen week. Dat is dus niet gebeurd, en ik vertik het een beetje om weer in de wacht gegooid te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
zoiezo word bellen vaak meer serieus genomen, en als je belt, heb je sneller response dan dat je via email heb..

je kan anders de online chat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
aron225 schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:55:
zoiezo word bellen vaak meer serieus genomen, en als je belt, heb je sneller response dan dat je via email heb..

je kan anders de online chat gebruiken?
hee, dat chatten is wel een goed idee! maar over dat bellen en serieus genomen worden: Ik heb een uur in de wacht gestaan, vervolgens leg ik precies uit wat het probleem is, wordt mij verteld dat ik een diagnose moet runnen vanuit de bios (wat ik al voorspeld had, de checklist bij dell moet immers afgewerkt worden) en zou ik binnen 1,5 uur worden teruggebeld. Het is inmiddels 4 dagen verder, ik neem aan dat ik niet meer teruggebeld ga worden. Dat betekent dus weer in de wacht..Serieus genomen voel ik me dus niet. maar om er geen rage post van te maken tegen dell, dit is bij veel te veel bedrijven zo. Helaas komen ze er mee weg!

ik ga die chat wel even proberen!

edit:

Chat ondersteuning is op dit moment niet beschikbaar. Hier aanklikken om Dell telefonisch te bereiken. Onze excuses voor het ongemak.

"De technische ondersteuning van Dell via chat is alleen beschikbaar voor de hardwareondersteuning die door de beperkte garantie van Dell wordt gedekt."

#aargh
:/

thanks

[ Voor 13% gewijzigd door Fuku-San op 16-04-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer dit mailadres eens: Samir_Hamsi@Dell.com

is verkoop en heeft bij mij prompt gereageerd. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisLNFF schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:17:
[...]

We zijn er om elkaar te helpen toch?

Start, deze computer, eigenschappen.
Thx Hoe simpel kan het zijn he:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:01

Dax

Jumpman schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 01:46:
Het ligt denk ik denk ik ook aan de grafische kaart. Ze moeten het moederbord of een deel ervan vervangen waar de grafische chip op zit.
Ze hebben idd het mobo vervangen, nu bleek na het plaatsen van het nieuwe mobo dat deze DOA was (2 geheugensloten functioneerde niet)
Toen het geheugen in de wel functionerende sloten zat wou hij wel booten, helaas was in het bios al corruptie op het scherm te zien. :(
Het was dus niet de grafische kaart maar toch het scherm, nu komen ze morgen ochtend en het mobo en het scherm opnieuw vervangen. |:(

Nu heb ik nog een probleem, de monteur had redelijk wat moeite het (aluminium) gedeelte rond het toetsenbord los te krijgen en moest dus redelijk wat kracht zetten, nu zie ik net dat er een aantal kleine deukjes zijn ontstaan aan de rechter kant. :(
Dit lijkt me niet de bedoeling, ik kan dit neem ik aan morgen gewoon bij de monteur aangeven?
Of is het beter nu nog met Dell te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Ik heb vandaag op de zaak ook mijn XPS L702X binnengekregen. Het is bij ons op de zaak standaard om de bestaande installatie te wipen en er een standaard image op te zetten. Dus ik moet nog wel een en ander aan drivers installeren.

Er zit gelijk wel een defect aan, de spatiebalk reageert aan de rechterkant niet goed, Dus ik moet goed opletten tijdens het typen. Ik heb hem op de zaak wel op een extern toetsenbord staan en ga hem zo af en toe gebruiken om demonstraties te geven dus ik zal er wel niet zo vaak mee te maken krijgen maar ik ga het wel even aankaarten. Hopelijk moet ik hem dan niet op laten sturen want ik heb hem wel dagelijks nodig en mijn oude desktop is al gestript.

Ik zit nu @home en volgens mij werkt de standaard Windows driver ook niet helemaal lekker want de pingtijden zijn bagger en het laden van de sites duurt veel langer als bij mijn vrouw die met onze Netbook geen enkel probleem heeft. Zometeen maar even de juiste driver installeren.

Buiten deze 2 issues niets dan lof over deze laptop! Het scherm is ontzettend mooi helder, zometeen ook nog even een leuke 3d demo opsnorren. Want ik kreeg er een 3D bril bij,
Op de zaak ook even een SSD van OCz erin gezet, wat gaat dat ding als een speer bij het opstarten zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vanavond eens wat gespeeld en getest met de nVidia GeForce GT 555M.

Na wat testen blijkt deze kaart op top (met MSI Afterburner) ongeveer in de topklasse (van laag naar hoog met overclock meegeteld) ergens tussen de: nVidia GeForce 8800GTX Ultra/9800GTX/260GTX/275GTX (voor ATi 3870 X2/4870/4890/5770) te presteren. Om een idee te krijgen.

Kortom alles wat tot en met 2009 is uitgebracht kan je met Ultimate Settings spelen, daarna wordt het puzzelen met de settings van de game (uitzonderingen daargelaten).

Het is jammer van de geheugenbus, anders was deze kaart zoveel sneller geweest. :)

Leuk grafisch kaartje voor een laptop in ieder geval. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 16-04-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dax schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:18:
Dit lijkt me niet de bedoeling, ik kan dit neem ik aan morgen gewoon bij de monteur aangeven?
Of is het beter nu nog met Dell te bellen?
Bellen is het te laat voor, en ik neem aan dat de gemiddelde monteur een lading reserveonderdelen heeft liggen.
Vlassie1980 schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:24:
Er zit gelijk wel een defect aan, de spatiebalk reageert aan de rechterkant niet goed, Dus ik moet goed opletten tijdens het typen. Ik heb hem op de zaak wel op een extern toetsenbord staan en ga hem zo af en toe gebruiken om demonstraties te geven dus ik zal er wel niet zo vaak mee te maken krijgen maar ik ga het wel even aankaarten. Hopelijk moet ik hem dan niet op laten sturen want ik heb hem wel dagelijks nodig en mijn oude desktop is al gestript.
Dat van die spatiebalk had ik bij mijn exemplaar niet... Maar er zit toch in-home garantie op het ding, dus je hoeft hem niet op te sturen. Je kan hem gewoon ter plekke laten repareren.
Ik zit nu @home en volgens mij werkt de standaard Windows driver ook niet helemaal lekker want de pingtijden zijn bagger en het laden van de sites duurt veel langer als bij mijn vrouw die met onze Netbook geen enkel probleem heeft. Zometeen maar even de juiste driver installeren.
Of wat frommelen met de driver instellingen, en bluetooth uitzetten. Ik hoor veel problemen met de duurste wifi kaart, de 6230 in combinatie met wat power saving settings. Dat lost bij de meesten het probleem op.
Jumpman schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:15:
Vanavond eens wat gespeeld en getest met de nVidia GeForce GT 555M.
Klopt. Met een overclock is het praktische een GTX560m. Alleen kan je die laatstgenoemde natuurlijk ook weer overclocken, dus dat vind ik een redelijk non-argument.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:27:

Klopt. Met een overclock is het praktische een GTX560m. Alleen kan je die laatstgenoemde natuurlijk ook weer overclocken, dus dat vind ik een redelijk non-argument.
De prestaties van de GTX560M (ook de 128bit) evenaren gaat de GT 555M niet redden, eerder vergelijkbaar met de GTX 460M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Evengoed een mooie prestatie, met dat ddr3 geheugen..

Speel ij bf3 op dat ding? Zoja, welke settings loopt hij "lekker"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 00:10:
[...]

De prestaties van de GTX560M (ook de 128bit) evenaren gaat de GT 555M niet redden, eerder vergelijkbaar met de GTX 460M.
hm je hebt gelijk. De GTX560m heeft 80% meer raw processing power, en 40% meer memory bandwidth. Dat gaat niet lukken.

Raar, ik dacht dat ik laats iemand hoorde zeggen dat hij een hogere 3Dmark score had dan stock GTX560m...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Ik heb een beetje door het topic heen gespit maar ik heb toch een aantal vragen.

ik heb de volgende dell besteld. met shopkorting ongeveer 820 euro.

Product
De Prijs van de eenheid
Hoeveelheid
Prijs

XPS 17
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz), Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
€ 730.26
1
€ 730.26
Punt
Beschrijving
Base
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
Geheugen
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Toetsenbord
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
Harde schijf
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Optische stations
dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Draadloze connectiviteit
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
Cables
Europese stroomkabel (250 V)
Verzendingsdocumenten
Nederlandstalige documentatie
Gedis Bundle Reference
N02X7M27EPP
Service
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Extended Service
1 jaar Next Day Hardware Support
Integrated Mobile Broadband
Mobiele breedband niet inbegrepen
Bestelgegevens
Bestelling van XPS L702x - Nederland
Primary Battery
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Draagtassen
Geen draagtas
Dell System Media Kit
Dvd met hulpbronnen voor XPS L702x
Kleuren
Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
Online Backup
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control
TvTuner niet inbegrepen
LCD
44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p met 2.0 megapixel camera met geïntegreerde 3D-bril
DataSafe
DataSafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
Power Supply
150 W-wisselstroomadapter
Operating System Recovery Options
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

Alleen ik kon niet kiezen voor een backlit toetsenbord. Kan dit via telefoon? en weten mensen wat dit gaat kosten? als het goed is, is de laptop nog niet in productie.

Ook vraag ik me af hoe zit met ram gehegeugen. Ik wil er 2 extra bankjes van 4 gb in gooien vanwege de goede prijzen, alleen vraag ik me af waar die extra bankjes zitten? Ook vraag ik me af waar de plek zit voor de 2de harde schijf want ik wil graag een SSD plaatsen.

Oh en zit er standaard een 3d bril bij? :D
Alvast bedankt

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
aron225 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 00:23:
Evengoed een mooie prestatie, met dat ddr3 geheugen..

Speel ij bf3 op dat ding? Zoja, welke settings loopt hij "lekker"?
Ik speel bf3 en speel gemiddeld op medium. Onderstaande guide helpt enorm. Sommige settings kun je eigenlijk gratis op very high zetten namelijk, doordat het een 3GB kaart is. Bij andere settings is het grafische verschil tussen medium en very high zo minimaal dat je er geen FPS aan wilt verspillen.

http://www.geforce.com/op...attlefield-3-tweak-guide/

Mijn belangrijkste tweak is de resolutie naar 1680x1050 zetten. Ik heb scaling mode in nvidia settings geforceerd uit gezet. Ik speel dus met zwarte balken. Vindt ik helemaal niet erg, kan in de breedte prima wat pixels missen en in de hoogte zijn het er maar 30. Met die resolutie gaat FPS van 25~35 naar 50~60.

Ik weet niet waarom de resolutie zo'n bottleneck is na 1680x1050 bij dit spel en deze kaart. Je ziet dat niet in de graphs op die tweak guide. Kan dat met de geheugenbus te maken hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 17-04-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Denzis schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:47:
...
Alleen ik kon niet kiezen voor een backlit toetsenbord. Kan dit via telefoon? en weten mensen wat dit gaat kosten? als het goed is, is de laptop nog niet in productie.

Ook vraag ik me af hoe zit met ram gehegeugen. Ik wil er 2 extra bankjes van 4 gb in gooien vanwege de goede prijzen, alleen vraag ik me af waar die extra bankjes zitten? Ook vraag ik me af waar de plek zit voor de 2de harde schijf want ik wil graag een SSD plaatsen.

Oh en zit er standaard een 3d bril bij? :D
Alvast bedankt
Het backlit keyboard kan door dell handmatig worden toegevoegd, beste kan je dit doen via de chat.
Als de chat medewerker dit niet wilt doen, kan je de telefoon doen of het anders achteraf bestellen.
Prijs was volgens mij iets van 40 a 50 euro.

Het geheugen en de hdd slots zitten aan de onderkant van de laptop.
Er zit 1 grote plaat, met 1 schroefje vast, deze open je en je ziet de 2 hdd slots en de 4 memory slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Vooral voor skyrim spelers onder ons, er is een nieuwe (1 week) beta driver die 21% snelheidswinst claimed te geven bij dat spel.

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 17-04-2012 09:27 . Reden: ubb tags :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
RollieBollie schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:19:
[...]

Het backlit keyboard kan door dell handmatig worden toegevoegd, beste kan je dit doen via de chat.
Als de chat medewerker dit niet wilt doen, kan je de telefoon doen of het anders achteraf bestellen.
Prijs was volgens mij iets van 40 a 50 euro.

Het geheugen en de hdd slots zitten aan de onderkant van de laptop.
Er zit 1 grote plaat, met 1 schroefje vast, deze open je en je ziet de 2 hdd slots en de 4 memory slots.
mooi dankje, ja wel beter dat die slots bij elkaar zitten. bij mijn oude medion moest ik onder het toesenbord wezen. kost het backlit toetsenbord 50 euro los? of wanneer je het bij de chat besteld? anders doe ik het wel is een keer los dan heb ik meteen een reserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Denzis schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:26:
[...]

mooi dankje, ja wel beter dat die slots bij elkaar zitten. bij mijn oude medion moest ik onder het toesenbord wezen. kost het backlit toetsenbord 50 euro los? of wanneer je het bij de chat besteld? anders doe ik het wel is een keer los dan heb ik meteen een reserve
ToWi1989 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:57:
Ik heb nu eindelijk iemand gevonden die mij wel een backlit toetsenbord toe kan sturen :)
Voor de mensen die geinteresseerd zijn; ik heb gemaild naar CER_TS_CONS_Notebook@dell.com en de totale kosten zijn 45.36 Euro
Met dank aan ToWi1989.

Ik ga die volgende maand bestellen, tevens nog een SSD van 128 GB en 4 keer 4 GB geheugen.
Misschien ook nog een Dell Wireless 5540 HSPA Mobiel Breedband minikaart via http://laptopcentrale.nl/
Ok, die laptopcentrale verkoopt die kaart ook op ebay, maar dan voor 25 euro, dat wordt vanmiddag of morgen maar eens kijken of de antenne er al in zit.

Dit is dan wel ff goed om te weten:

Removing the Mini-Card(s)

Follow the instructions in Before You Begin.

Remove the battery (see Removing the Battery).

Remove the module cover (see Removing the Module Cover).

Remove the optical drive (see Removing the Optical Drive).

Remove the palm-rest assembly (see Removing the Palm-Rest Assembly).

Remove the keyboard (see Removing the Keyboard).

Disconnect the antenna cables from the Mini-Card(s).

Remove the screw that secures the Mini-Card to the system board.

Lijkt me dan handiger om dit tegelijk te doen met het vervangen van het keyboard.

[ Voor 44% gewijzigd door RollieBollie op 17-04-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Zie mijn eerdere fotoverslag. Bij mijn standaard XPS 3D zat antenne er in.
Maar, better safe the sorry :P

[ Voor 17% gewijzigd door Makkelijk op 17-04-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik vermoed wel dat de antenne erin zit, zal waarschijnlijk een standaard kabelboompje zijn.
Aangezien het goedkoper is om 1 kabelboompje te hebben en dan de extra hardware niet mee te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
RollieBollie schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:42:
Lijkt me dan handiger om dit tegelijk te doen met het vervangen van het keyboard.
Klopt, de wifi module en het open slot bevinden zich gelijk onder het toetsenbord. Zonde om alles 2 keer los te moeten halen (niet omdat het zoveel moeite is, maar vanwege het risico iets te beschadigen). Beter alles in 1 keer :)

Ik ga volgende maand ook 16 gb ram plaatsen, alleen heb ik nog van niemand mogen horen dat meer dan 16 gb ECHT NÍET WERKT I.C.M. I7-2670QM. Anders loont het natuurlijk niet om 8gb modules te nemen ipv 4 gb. (met dus nog de mogelijkheid te upgraden naar 32 gb ram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Kun je dat ook niet terugvinden op internationale sites? Weinig hebben zullen so-dimm zo ruim op voorraad hebben liggen i.c.m. een XPS17.

Ik heb ook wel so-dimm "spare" liggen hier, maar niet in die groottes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Is er niemand die 2*8GB in heeft gebouwd en de originele modules nog heeft liggen? Ik heb een tijd geleden gezocht, maar kan niets vinden, alleen speculaties aan de hand van intels informatie.

Op verschillende websites is het wel mogelijk een laptop samen te stellen met meer dan 16 gb aan ram i.c.m. 2670qm, maar dit biedt alsnog geen garantie

[ Voor 30% gewijzigd door ToWi1989 op 17-04-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToWi1989 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:24:
Is er niemand die 2*8GB in heeft gebouwd en de originele modules nog heeft liggen? Ik heb een tijd geleden gezocht, maar kan niets vinden, alleen speculaties aan de hand van intels informatie.
Ikke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Zou je eens willen proberen of meer dan 16 gb ram ondersteund wordt?

Nvm ik zie nu net dat jij een 2760 hebt, die moet sowieso tot 32 gb ondersteunen.

[ Voor 40% gewijzigd door ToWi1989 op 17-04-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToWi1989 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:35:
Zou je eens willen proberen of meer dan 16 gb ram ondersteund wordt?

Nvm ik zie nu net dat jij een 2760 hebt, die moet sowieso tot 32 gb ondersteunen.
Ja, maar niet op dit mobo volgens de heren dell techneuten: max 16gb met 2 sloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Ik van plan er gewoon 6 gb bij te plaatsen. dus in totaal 12 gb. Denk dat het weinig nut heeft om 16 gb of meer te hebben. Het idee is alleen leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:27:
Dat van die spatiebalk had ik bij mijn exemplaar niet... Maar er zit toch in-home garantie op het ding, dus je hoeft hem niet op te sturen. Je kan hem gewoon ter plekke laten repareren.
Er komt morgenmiddag iemand bij me op de zaak langs om de spatiebalk te fixen.

Collega van mij heeft precies dezelfde XPS maar dan met een Vertex 2 SSD terwijl ik een Vertex 3 heb. Komt in de rating gewoon naar buiten dat hij een 7,9 voor de harde schijf heeft en ik een 7,8 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Denzis schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:47:
Ik van plan er gewoon 6 gb bij te plaatsen. dus in totaal 12 gb. Denk dat het weinig nut heeft om 16 gb of meer te hebben. Het idee is alleen leuk
Voor jou misschien, voor mij is het een must

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
ToWi1989 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:01:
[...]

Voor jou misschien, voor mij is het een must
Hoezo dan? is dat in de praktijk te merken? zelfs met zware programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Denzis schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:47:
Het ligt er maar net aan wat je wilt gaan doen met je systeem.
Als mijn systeem volledig is ingericht zoals ik dit wil, ga ik gebruik maken van virtuele machines en ik ga video's bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Denzis schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:03:
[...]

Hoezo dan? is dat in de praktijk te merken? zelfs met zware programma's?
Ik draai zware simulaties die zo ook wel 256 gig ram vol kunnen trekken, laatst met een heel simpele constructie zat ik al aan de 5.5 gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 09:43

PCR

Even voor een idee waarom ik er 16GB in heb zitten: Windows 7 host met daarop VM-Linux-1, VM-Linux-2, VM-Win7.
Alle VM's 4GB dus al 12GB kwijt aan de VM's. Houd ik nog 4GB over voor de host.

Dus die 16GB heb ik wel nodig.

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Ik heb er 16 gig in voor teh lulz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
@ToWi1989 Ik heb op laptopreview gezien dat 32GB zou moeten werken, weet alleen niet meer met welke configuratie. Zoek daar even!

http://forum.notebookrevi...read-628.html#post8251428 is er sowieso één van, volgens mij staat er nog veel meer over in die thread.

[ Voor 41% gewijzigd door Makkelijk op 18-04-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Thanks, ik zal het topic nog eens goed doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Zo, net even mijn laptop open gemaakt, om te checken of de antennes erin zitten.
En damn, wat is die WLAN card klein. :D
Maar er zitten bij mij ook 3 antenne kabeltjes in voor WLAN en 2 voor WWAN.

Het open maken van de laptop was makkelijk.
Accu eruit, klep eraf halen van de HDD/Memory slots, schroefje van de Blu-Ray eruit, Blu-Ray eruit schuiven, de 3 schroefjes die dan tevoorschijn komen eruit halen, scherm open doen, en dan in de ruimte van het optische station op een soort van rond/ovale knop drukken met een vinger of schroevendraaier en dan voorzichtig met een credit card achtig pasje de plastic nokjes loshalen.
Dan de palm rest rustig naar voren halen en niet losmaken.

En dan dus kijken wat je wilt doen.
Oh, en als je alles terug zet, de palmrest heeft onder de onderste rij knoppen ook nog plastic nokjes zitten.
Bij mij klikten ze net vast tijdens het typen van deze tekst. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:51

Nikeo

Jawelles

Ik heb een vraagje: ik haal met mijn XPS17 met een intel centrino 1000 wirelesskaart (wifi in de router staat op N protocol) maar zo'n 1,75 tot 2 megabyte per seconde als ik een film over het netwerk kopieer naar mijn mediaspeler (Xtreamer sidewinder edition 2010) met harddisk. Als hij kopieert naar de mediaspeler dan kan ik ook bijna niet internetten. Dat gaat dus nog eens van de LAN snelheid af...

De afstand tussen mijn XPS en de router is misschien 4 meter en is draadloos verbonden met een Huawei HG655d modem/router dat bij het t-mobile ADSL pakket hoort. Tussen deze modem/router en de mediaspeler ligt een gewone netwerkkabel.

Waar zou deze gebrekkige snelheid aan kunnen liggen? Aan de wireless van de laptop of aan de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:20
Hey,

Ik ben op zoek naar een goede laptop voor standaard gebruik, maar waarop ik ook de nieuwere games zou kunnen draaien (BF3,AC die later dit jaar uitkomt,...). Deze games hoeven uiteraard niet met alle grafische opties op het hoogste niveau.

Nu had ik op de Dell site een XPS17 samengesteld die me wel ok leek, maar ik heb toch nog enkele vragen.

Scherm: Ik heb gekozen voor 17,3" Full HD AG (1920x1080)
-Is dit scherm een mat of glanzend scherm? Indien glanzend, zijn er voor deze laptop ook matte schermen te verkrijgen?
-Wat is de toegevoegde waarde van het 3D capable scherm? Enkel de mogelijkheid om 3D af te spelen?

Grafische kaart: Ik heb gekozen voor 3GB GT555M
-Is deze kaart in staat de nieuwere games te draaien?

RAM geheugen: 8GB
-Ik zie veel mensen in dit topic die er 12, 16 of zelfs 32GB insteken, is dit nodig voor gewoon gebruik en games? Ik doe niet aan videobewerking, geen gebruik geen virtual machines,....

Netwerkkabel:
-Waarschijnlijk een domme vraag :P , maar er is toch nog steeds een ingang voor een netwerkkabel voorzien indien ik geen gebruik wens te maken van Wifi?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
EliHiel schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:32:
Scherm: Ik heb gekozen voor 17,3" Full HD AG (1920x1080)
-Is dit scherm een mat of glanzend scherm? Indien glanzend, zijn er voor deze laptop ook matte schermen te verkrijgen?
-Wat is de toegevoegde waarde van het 3D capable scherm? Enkel de mogelijkheid om 3D af te spelen?

Grafische kaart: Ik heb gekozen voor 3GB GT555M

RAM geheugen: 8GB
-Ik zie veel mensen in dit topic die er 12, 16 of zelfs 32GB insteken, is dit nodig voor gewoon gebruik en games? Ik doe niet aan videobewerking, geen gebruik geen virtual machines,....

Netwerkkabel:
-Waarschijnlijk een domme vraag :P , maar er is toch nog steeds een ingang voor een netwerkkabel voorzien indien ik geen gebruik wens te maken van Wifi?
Ik weet het niet 100 % zeker, maar volgens mij zijn er enkel glanzende schermen te verkrijgen bij de XPS serie.
Het 3D scherm wordt vaak besteld, omdat de prijs van de 3D versie via dell.nl/epp nagenoeg gelijk is of zelfs goedkoper dan de versie met Full HD scherm via dell.nl.

De GT555M is niet echt een gamers videokaart, maar meer een middenmotor, maar dan wel 1 die aan de bovenkant van de lijst staat tegen de gamers videokaarten aan.

Als je normaal gebruik maakt en enkel games speelt, zal je de 12 GB of meer niet echt nodig hebben, maar als je geheugen wilt kopen, doe dan zo weinig mogelijk bij dell en haal dan geheugen bij een willekeurige pc zaak.

En yep, er zit een Gigabit netwerkpoort op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:12
AG scherm = Anti-Glare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:20
Mat dus :) of toch gelijkwaardig. Zeker een pluspunt.

Wat betreft de rest, de XPS kan dus wel gebruikt worden voor casual gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Eagle Creek schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:53:
De bestelling lijkt inmiddels (inclusief EPP en inclusief keyboard) goed doorgekomen te zijn.. Geplande leverdatum 5 mei. Ik wacht af :).
- Geplande Leverdatum: 20/04/2012
Kijk, vooruitgang :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Nikeo schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:18:
Ik heb een vraagje: ik haal met mijn XPS17 met een intel centrino 1000 wirelesskaart (wifi in de router staat op N protocol) maar zo'n 1,75 tot 2 megabyte per seconde als ik een film over het netwerk kopieer naar mijn mediaspeler (Xtreamer sidewinder edition 2010) met harddisk. Als hij kopieert naar de mediaspeler dan kan ik ook bijna niet internetten. Dat gaat dus nog eens van de LAN snelheid af...

De afstand tussen mijn XPS en de router is misschien 4 meter en is draadloos verbonden met een Huawei HG655d modem/router dat bij het t-mobile ADSL pakket hoort. Tussen deze modem/router en de mediaspeler ligt een gewone netwerkkabel.

Waar zou deze gebrekkige snelheid aan kunnen liggen? Aan de wireless van de laptop of aan de router.
Is die huawai 54G? Want dan haal je in de praktijk inderdaad al snel niet meer dan 2MB/sec (= 16gbit).
Is een mat scherm
Hij schijnt beter te zijn dan het matte scherm, in elk geval een stuk helderder want 3D heeft dubbele helderheid nodig. Er zijn veel klachten over het matte scherm omdat hij té mat zou zijn (korrelig)
Ja, ik ben erg blij met de performance van BF3 op deze laptop. Het enige is dat de hoge resolutie wat roet in het eten gooit. Ik game op 1680x1050 met zwarte balken. Als je de laptop voor games koopt kun je beter een 1680x1050 scherm nemen eigenlijk.
Vooral handig met virtual machines en bepaalde geheugenintensieve taken zoals renderen. Voor games niet nodig. BF3 houdt trouwens wel ontzettend van 6 of 8GB tov 4.
Ja, gbit. Voor gamen een must IMO

Let trouwens een beetje op qua prijs he, kijk even in dit topic rond. Er is een link naar een goedkope 3D versie volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ik heb het 3D-scherm voor onder de duizend weten af te tikken. 6 GB versie genomen, zelf 4GB bijbesteld voor 20€ bij een willekeurige pc-boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Dell is aangekomen!
Ik heb meteen het geheugen en de ssd erin gezet.

Ik had geen windows 7 ultimate 64 bits hier liggen dus ik heb geen clean install gedaan maar met "Paragon Migrate OS to SSD 2.0" de originele hdd gecloned naar de ssd. paar minuten later in de bios opstarten vanaf harddisk 2 aangezet en had ik laptop die van ssd opstartte.

Na wat configureren hier en daar (swapfile naar 1 GB, hibernate off, hibernate file eraf etc) had ik de ruimte die windows inneemt terug gebracht tot 20 Gb. Toen viel me op dat ik nog maar iets van 88 GB overhad. Dat zou ongeveer 100 moeten zijn. hmz... Beetje speurwerk leerde dat ik een "recovery" partitie op mijn SSD heb.
Vandaag eens uitvissen hoe ik die veilig kan verwijderen en mijn ssd 20 GB laten groeien.

Ik heb nog een vraag aan de andere xps eigenaren die af en toe een 3D filmpje kijken. Hoe doen jullie dat?
Kan iemand mij vertellen welke software ik moet downloaden om films in 3d te kunnen kijken, en welk formaat bestand ik kan downloaden om in die software af te spelen?

Verder is mijn ervaring tot nu toe goed met de laptop.
Vandaag eens de blangrijkste software erop zetten en kijken welke bloatware eraf kan.
Als iemand een lijstje heeft met overbodige bloatware die ongestraft eraf kan hou ik me ook daarvoor aanbevolen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:34:

Ik heb nog een vraag aan de andere xps eigenaren die af en toe een 3D filmpje kijken. Hoe doen jullie dat?
Kan iemand mij vertellen welke software ik moet downloaden om films in 3d te kunnen kijken, en welk formaat bestand ik kan downloaden om in die software af te spelen?
Cyberlink Power DVD 12 Ultra

Wel een draak van een programma, is zelf met een Intel Core i7 niet vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs met een i7 en een terrabyte aan SSD's niet. Wat een wanproduct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er niks beters dat het ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik heb nog niet 3D blu-ray of andere video's geprobeerd, maar op de site van Nvidia staan een aantal mogelijkheden:

http://www.nvidia.com/object/3d-vision-blu-ray.html

NVIDIA works with ArcSoft, Corel, CyberLink, and Roxio to ensure their latest players offer exceptional Blu-ray 3D playback when paired with GeForce GPUs and 3D Vision technology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het punt is dat ik geen blu-ray afspeel, maar downloads wil gebruiken.
Desnoods wil ik zo'n iso mounten met deamon tools, maar kan dat eigenlijk wel?
Kan ik ook gewoon een divx/xvid of mkv/avi gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
dan krijg je toch mpls files? (bluray -> data -> stream-> ***.mpls) ??
die kan powerdvd afspelen, maar ook vlc kan dat..

echter, 9 van de 10 keer doen mijn ondertitels het dan niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zei al dat ik er geen verstand van heb :)
Ik ga dat eens proberen.
Speelt vlc dat in 3d vision af voor de nvidia bril?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:12
Kijk eens naar wat er beschikbaar is. Zijn die meestal niet in SBS (side-by-side) formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ja, de meeste zijn inderdaad half sbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespawn80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-04 16:11
Ik gebruik voor het afspelen van 3d content altijd NVIDIA 3D Vision Video Player (gratis te downloaden van nvidia site) speelt alle 3d content die ik heb geprobeerd af (sbs .mkv/ dual stream .wmv/ 3d foto's .jps)

[ Voor 3% gewijzigd door thespawn80 op 19-04-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Laatst online: 20-09 21:16
Zelf gebruik ik de 3D player van Nvidia. Voor subtitle vond ik deze link wel erg handig : http://www.flowlr.com/gam...-vision-video-player.html
Had wel dat de tekst een deel links en een deel rechts was. Maar krijg het snel goed en blijf goed als ik de balk maar een klein stukje naar rechts verschoof. En vond het een stuk fijner als de tekst lichtgrijs is.

Iemand heeft ook verwezen naar GOM player maar heb zelf nog niet voor elkaar dat de 3D actief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:19
ik was zojuist aan het zoeken naar een aantal drivers na de her-installatie van mijn xps17. alleen op de dell site staan de drivers voor quickset en de grafische kaart (gt555M) niet meer te vinden. nu is dat van de kaart niet zo'n ramp die kan ik ook bij nvidia halen. maar waar kan ik nu de quickset driver vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
jessy100 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:07:
ik was zojuist aan het zoeken naar een aantal drivers na de her-installatie van mijn xps17. alleen op de dell site staan de drivers voor quickset en de grafische kaart (gt555M) niet meer te vinden. nu is dat van de kaart niet zo'n ramp die kan ik ook bij nvidia halen. maar waar kan ik nu de quickset driver vandaan halen?
Jumpman in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
jessy100 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:07:
Niet de nieuwste drivers, maar toch een geheugen steuntje.
http://forum.notebookrevi...-install.html#post7469322

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vandaag is de lamme spatiebalk van mijn XPS op de zaak gefixt, compleet nieuw toetsenbord erin gezet. Ik vroeg aan die monteur of hij toevallig niet een backlit keyboard bij zich had maar helaas :P

Verder niets dan lof over deze laptop, het scherm is echt mooi. Heb nog geprobeerd hem op 2 monitoren tegelijk aan te sluiten ( 1 via de HDMI en de andere via de display port ) maar het is helaas niet mogelijk om het laptopscherm zelf en 2 externe schermen aan te sturen dus helaas voor mij geen 3 schermen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Vlassie1980 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:14:
Vandaag is de lamme spatiebalk van mijn XPS op de zaak gefixt, compleet nieuw toetsenbord erin gezet. Ik vroeg aan die monteur of hij toevallig niet een backlit keyboard bij zich had maar helaas :P

Verder niets dan lof over deze laptop, het scherm is echt mooi. Heb nog geprobeerd hem op 2 monitoren tegelijk aan te sluiten ( 1 via de HDMI en de andere via de display port ) maar het is helaas niet mogelijk om het laptopscherm zelf en 2 externe schermen aan te sturen dus helaas voor mij geen 3 schermen tegelijk.
Helpt onderstaande link je niet wat verder ??

http://en.community.dell....12/20025026.aspx#20025026

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Laatst online: 20-09 21:16
Heeft iemand 3D youtube filpmjes werkend?
Zie alles nog in SBS en heb alles wat de volgens de links aan staan :
http://www.3dvisionlive.com/3dv-html5-detection
http://nvidia.custhelp.co...DY4OC9zaWQvVTk1dDg1V2s%3D

@ Jumpman
Grappig, wou je net een bericht sturen met de vraag hoe je het vooral elkaar kreeg :D.

Edit:
Als ik het vind hoe, dan post ik het hier ook wel. Er zijn wel meer mensen die het hebben dat het ook niet werkt in FF.
Gelukkig kan je het heel makkelijk downloaden en dan afspelen. Maar het zou fijn zijn dat het gewoon in FF werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door Calamor op 20-04-2012 09:56 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste