Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16
Calamor schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:31:
Heeft iemand 3D youtube filpmjes werkend?
Zie alles nog in SBS en heb alles wat de volgens de links aan staan :
http://www.3dvisionlive.com/3dv-html5-detection
http://nvidia.custhelp.co...DY4OC9zaWQvVTk1dDg1V2s%3D
Bij mijn vorige installatie had ik het werkend, nu weet ik het eigenlijk niet. Bij mijn vorige installatie werkte het met FireFox wel en met IE niet (bekend, volgens mij).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Zoiezo zegt de nvidia site dat hij firefox nodig heeft (bij mij iig) ;)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
Mij is eigenlijk onduidelijk hoe hij dit voor elkaar gekregen heeft. Ik heb een vergelijkbare setup, maar zodra ik beide externe monitoren wil activeren krijg ik een melding dat de GPU slechts twee displays support.
Mijn gewenste setup: 1 laptopmonitor, extended naar externe display 2+3 (2 en 3 gecloond).

Geen idee hoe die "tttkkk" het voor elkaar gekregen heeft om alledrie de displays werkend te krijgen.

Alternatief is een splitter ertussen, maar dat was eigenlijk niet het idee van het hebben van twee externe display poorten. Wel een beetje jammer, twee displaypoorten leveren, en dan hardware erin stoppen die die poorten niet tegelijk support. Misschien een nieuwe nVidea driver installeren?

Edit: Wellicht helpt dit antwoord:
Finally, I solved problem - USB monitor
Samsung LD220 USB monitor 21.5"

2 external monitors: mini displayport & USB or HDMI & USB

The funny thing is I can't open nVidia control panel. However, I can adjust resolution via Windows control panel.
http://forum.notebookrevi...xps-l702x-gt-555m-3g.html
Edit2: Ook hier wordt niet duidelijk hoe ze de twee externe monitoren aan de praat krijgen. Ik zie drie opties:
- nvidia configuratie vermijden, en Windows instellingen gebruiken (kan dit via standaard Windows instellingen?)
- allernieuwste drivers installeren (ik heb nog de drivers die door Dell meegeleverd werden)
- er zijn verschillende gt555m kaarten, en niet alle modellen hebben deze multi-monitor mogelijkheid.
Optie 3 zou een no-go betekenen.

Iemand dit al werkend gekregen? Zoja, kan je svp aangeven hoe?

[ Voor 33% gewijzigd door chrisboers op 20-04-2012 11:18 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:18

Eagle Creek

Breathing security

Nou is de laptop binnen (met verlichting) maar ontdek ik meteen een vervelend probleem: geen internet! Ik kan verbinding maken met mijn WiFi, maar vervolgens houdt het op. Apparaten in het netwerk zijn niet bereikbaar, evenals mijn router, en ook geen internet. Kabel werkt goed, maar zodra ik die eruit trek schiet 'ie meteen in beperkte toegang en is het gedaan met het netwerken.

;( :?
en Windows instellingen gebruiken (kan dit via standaard Windows instellingen?)
Ja, Windows kan probleemloos scala's aan monitoren simultaan beheren.

[ Voor 35% gewijzigd door Eagle Creek op 20-04-2012 12:48 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:20
Wat voor IP adres krijg je met je wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

10.0.0.108, braaf in de range.
Andere pc's (bv 10.0.0.10) maar zelfs de router (10.0.0.1) zijn onbereikbaar.

Op de router is de laptop zichtbaar in de ARP-tabel, met hetzelfde IP.

Edit
Ik heb inmiddels met de kabel erin Windows Update gedraaid, en na 20 updates en een reboot werkt het wel. Toch vind ik het vreemd. Dit is typisch functionaliteit die out-of-the-box moet functioneren.

Edit2
Te vroeg gejuicht. En weer weg.. Na een reboot weer beperkte toegang. Ik heb ongeveer 3 minuten van connectiviteit kunnen genieten.

Wat is dit :? .

[ Voor 78% gewijzigd door Eagle Creek op 20-04-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
Edit2: Ook hier wordt niet duidelijk hoe ze de twee externe monitoren aan de praat krijgen. Ik zie drie opties:
- nvidia configuratie vermijden, en Windows instellingen gebruiken (kan dit via standaard Windows instellingen?)
- allernieuwste drivers installeren (ik heb nog de drivers die door Dell meegeleverd werden)
- er zijn verschillende gt555m kaarten, en niet alle modellen hebben deze multi-monitor mogelijkheid.
Iemand dit al werkend gekregen? Zoja, kan je svp aangeven hoe?
Zou het niet kunnen dat dit wel werkt als je niet de 3D 555M hebt en dus wel de Intel HD graphics kunt gebruiken? Kunnen ze dan niet beide schermen aansturen? (Dit kan een heel stomme opmerking zijn hoor, toen ik nog wat meer in hardware zat had je matrox nodig voor die schermen :+)

[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 20-04-2012 13:00 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Eagle Creek schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:56:
10.0.0.108, braaf in de range.
Andere pc's (bv 10.0.0.10) maar zelfs de router (10.0.0.1) zijn onbereikbaar.

Op de router is de laptop zichtbaar in de ARP-tabel, met hetzelfde IP.

Edit
Ik heb inmiddels met de kabel erin Windows Update gedraaid, en na 20 updates en een reboot werkt het wel. Toch vind ik het vreemd. Dit is typisch functionaliteit die out-of-the-box moet functioneren.

Edit2
Te vroeg gejuicht. En weer weg.. Na een reboot weer beperkte toegang. Ik heb ongeveer 3 minuten van connectiviteit kunnen genieten.

Wat is dit :? .
Wat voor router heb je?

Het klinkt mij als een Internet probleem, maar Intel Centrino NXXXX kaartjes hebben met Huawei routers last als er een AES encryptie op zit, dan moet je deze op AES + TKIP zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
Makkelijk schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:00:
[...]

Zou het niet kunnen dat dit wel werkt als je niet de 3D 555M hebt en dus wel de Intel HD graphics kunt gebruiken? Kunnen ze dan niet beide schermen aansturen? (Dit kan een heel stomme opmerking zijn hoor, toen ik nog wat meer in hardware zat had je matrox nodig voor die schermen :+)
Zou heel goed kunnen, dat zou dan mijn derde optie zijn. Ik hoop eigenlijk dat dat het niet is, dan moet ik echt aan de splitter, en zou het best raar zijn dat Dell een laptop levert waarbij je een displaypoort niet (simultaan) kan gebruiken... Vanavond maar eens verder puzzelen met de nVidea driver en standaard windows instellingen

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

De router is een DrayTek Vigor 2820.
Wireless security staat ingesteld op WPA2/PSK, Encryption Mode: TKIP for WPA/AES for WPA2 .

In de XPS zit een Europe Intel Centrino Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card).

Zojuist Dell gebeld, en die adviseert een herinstallatie. Ja hallo, hij komt net uit de doos :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Eagle Creek schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:31:
De router is een DrayTek Vigor 2820.
Wireless security staat ingesteld op WPA2/PSK, Encryption Mode: TKIP for WPA/AES for WPA2 .

In de XPS zit een Europe Intel Centrino Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card).

Zojuist Dell gebeld, en die adviseert een herinstallatie. Ja hallo, hij komt net uit de doos :).
Ik zou eerst de drivers uninstallen en installen, kijken of dit wat oplost.

Kan je niet nog een netwerk op een andere router testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik mijn ubee modem van ziggo zo ver krijgt dat ie mijn dell xps op N ipv G laat connecten?
Alles staat goed (wpa2, aes (geen tkip) etc) en als ik in de acceslist kijk bij mijn dell staat daar "G" en bij al mijn andere apparaten staat daar vrolijk "N".

Ik heb er een 6230 kaart inzitten btw.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah getver.. Als ik het modem op 5Ghz zet dan connect ie wel op N. ,aar dan zien mijn iphone en ipad het modem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Vreemd, ik heb ook een ziggo router, en deze staat op 2.4 Ghz, 802.11 n Auto en mijn 6230 connect ook met n.
Mijn htc desire zie ik wel terug in de access list, maar staat een error bij en ik kan er wel mee internetten

Ach, binnekort toch een andere router aanschaffen met een nas erbij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmja, dit is zo'n wlan modem van ziggo. Ik krijg het gewoon niet lekker aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 18:00
Is er hier nog iemand met een kortingsbon of andere manieren op extra korting te krijgen?

Het schijnt namelijk dat je deze configuratie voor minder dan 750 euro kan krijgen?

Xps 17
I7 2670 2.2 GHz
GT555M 3gb
1920*1080 3d scherm
750 GB 7200 RPM
6 GB Ram

je mag ook even een dm sturen als je hier meer over weet
wil namelijk graag deze laptop bestellen, natuurlijk zo goedkoop mogelijk..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
@Gabrielz, www.dell.nl/epp daar kan je een XPS 17 in je mandje leggen welke voldoet aan jouw configuratie, deze is dan 859,00, waar nog kortingen van afgaan, onder de streep kom je daar al uit op 816,04.
Nadat je dat hebt gedaan, surf je naar shopkorting.nl en logt daar in, ben je ingelogd, ga dan via de link van shopkorting naar dell.nl en krijg nog eens 7 % korting op het bedrag zonder btw (in dit geval 48,00).
Deze 48 euro kan je terug vragen wanneer je hebt betaald voor de XPS 17.

Totaal heb je dan dus betaald: 816,04 - 48,00 = 768,04 euro.

Minder hiervoor betalen is helaas niet mogelijk, aangezien de kortingsbonnen niet gelden voor het EPP programma.

[ Voor 9% gewijzigd door RollieBollie op 20-04-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-09 12:50

ChUcKiE

Dus........

RollieBollie schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:19:
@Gabrielz, www.dell.nl/epp daar kan je een XPS 17 in je mandje leggen welke voldoet aan jouw configuratie, deze is dan 859,00, waar nog kortingen van afgaan, onder de streep kom je daar al uit op 816,04.
Nadat je dat hebt gedaan, surf je naar shopkorting.nl en logt daar in, ben je ingelogd, ga dan via de link van shopkorting naar dell.nl en krijg nog eens 7 % korting op het bedrag zonder btw (in dit geval 48,00).
Deze 48 euro kan je terug vragen wanneer je hebt betaald voor de XPS 17.

Totaal heb je dan dus betaald: 816,04 - 48,00 = 768,04 euro.

Minder hiervoor betalen is helaas niet mogelijk, aangezien de kortingsbonnen niet gelden voor het EPP programma.
Zo heb ik het ook gedaan en kan dus bevestigen dat dit zo werkt als hierboven beschreven!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kortingsbonnen werken niet meer op de epp config. Je komt uit op €808 met shopkorting. Al waren er deze week 15% kortingsbonnen, maar die zijn allemaal al gebruikt. Reken zelf maar uit op welk bedrag je dan zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 22:16
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:33:
.....Al waren er deze week 15% kortingsbonnen, maar die zijn allemaal al gebruikt......
Jammer dat ik die gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:33:
De kortingsbonnen werken niet meer op de epp config. Je komt uit op €808 met shopkorting. Al waren er deze week 15% kortingsbonnen, maar die zijn allemaal al gebruikt. Reken zelf maar uit op welk bedrag je dan zou komen.
Ik zie vanavond ineens een extra EPP-korting van 5% op dit systeem!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je via dell.nl/epp bestelt, ja. Maar dat is al... 3 jaar zo, minimaal. Maar ik was hem inderdaad vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxBlast_NL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06-2021
Die 15% korting zat gewoon in m'n mailbox, heb gisteren een xps 17 besteld met een I5 2450 en gt550 + bluetooth en dvd's voor 599 euro. Is gewoon 200 euro goedkoper dan de concurrentie met die videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
ChUcKiE schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:28:
[...]Zo heb ik het ook gedaan en kan dus bevestigen dat dit zo werkt als hierboven beschreven!
En wat vul je dan in als bedrijfsnaam als je eenmaal bij de kassa bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
MaxBlast_NL schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:40:
Die 15% korting zat gewoon in m'n mailbox, heb gisteren een xps 17 besteld met een I5 2450 en gt550 + bluetooth en dvd's voor 599 euro. Is gewoon 200 euro goedkoper dan de concurrentie met die videokaart.
Dan had ik waarschijnlijk op een mailinglijst moeten staan ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
ArnoJeroen schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:59:
[...]

Dat was bij mij het mooie, ik hoefde geen bedrijfsnaam in te vullen.
Maar, ik heb begrepen, dat je daar ook Student in kan vullen.

Hehehe, sinds ik kickstarter.com heb gevonden, ben ik weer helemaal into Larry, en heb Larry 1 draaiend onder dosbox op windows 7 64 bits. :D
Zullen mijn collega's leuk vinden op kantoor volgende week, al die 8 bit sounds en graphics op zo een beest van een machine. :D

[ Voor 29% gewijzigd door RollieBollie op 21-04-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vroeg me af of er al iets bekent was over een nieuwe versie of opvolger van de huidige xps 17. krijg het gevoel dat investeren in het huidige model weinig zin heeft. laatste jaar zie ik alleen maar dat procs sneller worden en natuurlijk geheugen en disk opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxBlast_NL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06-2021
Een pc of laptop kun je nou niet echt investeren noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-09 12:50

ChUcKiE

Dus........

ArnoJeroen schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:59:
[...]

Umh niet svolgens mij, of gewoon mijna chternaam of zo...boeiend ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog eens bij Dell gekeken;
Verdorie, het is momenteel, voor de huidige prijzen (+/- 1250,- excl. eventuele kortingsbon), toch wel erg verleidelijk een XPS 17 samen te stellen en te kopen.

Dilemma is of nu een full loaded XPS voor een scherpe prijs maar met deels verouderde hardware of wachten op de nieuwe (Asus) laptops met nieuwe Ivy Bridge en Invidia keppler ... lastig !!!

Indien de XPS: welke zijn dan de upgrades/opties die ik zeker dien te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:20:
Verdorie, het is momenteel, voor de huidige prijzen (+/- 1250,- excl. eventuele kortingsbon), toch wel erg verleidelijk een XPS 17 samen te stellen en te kopen.

Dilemma is of nu een full loaded XPS voor een scherpe prijs maar met deels verouderde hardware of wachten op de nieuwe (Asus) laptops met nieuwe Ivy Bridge en Invidia keppler ... lastig !!!

Tsja, dat is altijd een lastig keuze: nu kopen of wachten.

Als je de keuze neemt om nu te kopen: kies eerst wat voor monitor (beste keuze is het 3D scherm) en videokaart je wilt hebben, en kijk dan naar de processor, daarna naar de harde schijf en geheugen.
De monitor, videokaart en processor van een laptop vervang je niet zo snel, maar geheugen en harde schijven wel.
De monitor vervang je niet zo snel bij een laptop, zelfde met de videokaart en de processor.
Als je gaat kijken naar de processor, zal je zien dat de processor met stappen van 0,2 Ghz omhoog gaat, maar je betaalt per stap ongeveer 180 euro, om van de standaard 2,2 Ghz naar 2,8 Ghz te gaan, betaal je dus ongeveer 460 euro extra.

Bij de xps 17 heb je 2 hdd slots en kan je upgraden naar een ssd, maar de meerprijs hiervan is veel te hoog, voor 256 GB betaal je bij dell 440 euro, maar bij de pc zaak om de hoek misschien 250 euro.
Zelfde met geheugen, om van 6 naar 16 GB te gaan, betaal je bij dell 250 euro, maar bij de pc zaak haal je 16 GB geheugen voor 100 euro.

Of je kiest voor een DVD-brander of de Blu-ray/dvd combi is een prijsverschil van 100 euro, maar een losse Blu-ray speler voor een laptop is ook ongeveer 100 euro.

Dell levert 3 wlan netwerkkaarten, de 1000, 1030 en de 6230.
De 1000 en 1030 zijn hetzelfde waarbij de 1030 Bluetooth als extra heeft, de 6230 is hetzelfde als de 1030, maar dan dual band.
De meerprijs van 15 euro (1030) en 25 euro (6230) ten opzichte van de 1000 is het wel waard.
Of je moet de 6300 (zelfde als de 6230, maar mist bluetooth, maar heeft een hogere wifi snelheid) willen kopen, daar betaal je ook ongeveer 30 euro voor, maar dan moet je de pricewatch even volgen.

Dat zijn groweg de belangrijkste keuzes die je moet nemen.

Helaas weten we nog niet wat de toekomst gaat brengen als opvolger van de huidige XPS 17 en wat er met de kortingen gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:57
ToWi1989 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:18:
[...]

Klopt, de wifi module en het open slot bevinden zich gelijk onder het toetsenbord. Zonde om alles 2 keer los te moeten halen (niet omdat het zoveel moeite is, maar vanwege het risico iets te beschadigen). Beter alles in 1 keer :)

Ik ga volgende maand ook 16 gb ram plaatsen, alleen heb ik nog van niemand mogen horen dat meer dan 16 gb ECHT NÍET WERKT I.C.M. I7-2670QM. Anders loont het natuurlijk niet om 8gb modules te nemen ipv 4 gb. (met dus nog de mogelijkheid te upgraden naar 32 gb ram)
http://ark.intel.com/prod...(6M-Cache-up-to-3_10-GHz)

De 2760 is wel compatible met 16 gig ram.

http://ark.intel.com/prod...(6M-Cache-up-to-3_50-GHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
2670 doet 16gb.
De 2760 doet 32 gb.

Win 7 home doet ook maar 16gb max

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RollieBollie schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:06:
[...]
...
Tsja, dat is altijd een lastig keuze: nu kopen of wachten.Dat zijn groweg de belangrijkste keuzes die je moet nemen.

Helaas weten we nog niet wat de toekomst gaat brengen als opvolger van de huidige XPS 17 en wat er met de kortingen gebeurt.
Dank je voor de uitgebreide en heldere reply _/-\o_ .

Ik zou dan gaan voor een XPS 17, met i7 2670 0f 2760, BD-speler, 8 gb, 750 gb/7200, 3d scherm.

Echter jouw laatste opmerking betreft de koring triggerd mij - wat bedoel je daarmee? Is het aannemelijk dat deze gaat verdwijnen of dat er juiste een nog hogere korting gaat komen (om huidige voorraad weg te werken voor de nieuwe) ¿¿¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
Ik twijfel heel erg hard om een XPS 17 te kopen, zie configuratie hier beneden... maar vroeg me af of het toch zeker mogelijk is om een 2de hd te installeren? Ik wil sowieso een SSD plaatsen, maar DELL rekent wel erg veel aan.

Base	2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
Besturingssysteem	Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Geheugen	8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Toetsenbord	Intern toetsenbord - Belgisch (azerty)
Grafische kaart	3GB NVIDIA® GeForce®  GT 555M Grafische kaart
Harde schijf	750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations	dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Draadloze connectiviteit	Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (Europees)
Cables	Europese stroomkabel (250 V)
Verzendingsdocumenten	Nederlandstalige documentatie
Gedis Bundle Reference	N02X7M06
Service	1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Extended Service	1 jaar Next Day Hardware Support
Digital Photography	Adobe® Photoshop® Elements + Premiere® Elements
Bestelgegevens	Bestelling van XPS L702x - België
Primaire Batterij	9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Draagtassen	Geen draagtas
Dell System Media Kit	Dvd met hulpbronnen voor XPS L702x
Kleuren	Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium WLAN
Accidental Damage Support	Geen Accidental Damage-support
Online back-up	DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control	TvTuner niet inbegrepen
LCD-scherm	44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife™
DataSafe	DataSafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software	Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware	McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
Power Supply	150 W-wisselstroomadapter
Operating System Recovery Options	Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)

Dit voor 832 EUR... dat valt toch goed mee niet?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je via http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x bestelt en http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell gebruikt ben je goedkoper uit, en heb je betere specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
Lukt dit ook voor België? Ik dacht van niet :(

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hij voor belgie is heb ik inderdaad gemist. Als belg heb je gewoon pech, op de een of andere manier is zowel dell als asus daar fors duurder, en de rest van de merken hebben eigenlijk niets leuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Is het geen optie dat ding ergens in nl te bestellen, en dan naar belgie te laten sturen?
Zo zou je evengoed kunnen profiteren van de kortingen,

Enigste extra kosten zijn shipping van nl naar be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:20:

Als er nieuwe Dell XPS 15's en 17's verschijnen zal de korting niet zo hoog zijn, dit was bij de introductie van L702x ook. Naarmate de architectuur verouderd en goedkoper wordt, stijgen de kortingen vaak.

Wat ik van de nieuwe Dell XPS 17 verwacht?

Ivy Bridge
Verbeterde fancontrole
nVidia GeForce GT 650M
nVidia 3D Vision 2 Bril

Volgens mij kunnen ze weinig spannends veranderen, het scherm is al heel goed, toetsenbord, touchpad zijn ook al erg goed.

Ik denk dat je ervan uit kan gaan dat ze weer € 1099,00 gaan kosten en op ze goedkoopst met korting € 950,00 weggaan bij introductie.

Ik weet niet of ze het design gaan veranderen.
aron225 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:29:
Is het geen optie dat ding ergens in nl te bestellen, en dan naar belgie te laten sturen?
Zo zou je evengoed kunnen profiteren van de kortingen,

Enigste extra kosten zijn shipping van nl naar be?
Zou kunnen, ik weet alleen niet hoe het dan gaat als je een garantieclaim doet in België.

[ Voor 44% gewijzigd door Jumpman op 21-04-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:49:
Ik weet niet of ze het design gaan veranderen.
Dell's schema is eens per 2 jaar. De XPS is nu anderhalf jaar op de markt en verkoopt nog steeds er goed. Ik verwacht niets nieuws
Zou kunnen, ik weet alleen niet hoe het dan gaat als je een garantieclaim doet in België.
Dat is geen probleem, de garantie is internationaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Cuball schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:22:
[...]

Lukt dit ook voor België? Ik dacht van niet :(
Ik weet niet hoe ver je wilt rijden, en hoeveel euro je kunt besparen ? Mogelijk is dit een optie.
http://www.grenspostadres.nl/
http://www.grenspostadres.nl/grenspostpunten

[ Voor 4% gewijzigd door Embryo1 op 21-04-2012 15:36 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 17:35
Embryo1 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:35:
[...]

Ik weet niet hoe ver je wilt rijden, en hoeveel euro je kunt besparen ? Mogelijk is dit een optie.
http://www.grenspostadres.nl/
http://www.grenspostadres.nl/grenspostpunten
Nederland maakt gebruikt van een QWERTY toetsenbord!
vergeet dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LS, Ik ben nu twee maanden in het bezit van een XPS 702. Ik heb hierbij een WD portable elemens HD van 1TB gekocht voor de USB 3.0 poorten. Vanaf goede vrijdag(6 april 2012) ben ik bezig om deze USB poorten aan het werk te krijgen. Via de Service Desk van Dell diverse tips en adviezen gekregen en heb dus nu al 4 keer de laptop voorzien van of een nieuwe clean install zonder een goed werkende quickset installatie driver of de fabrieksherstel schijven gebruikt. Inmiddels is afgelopen woensdag(18 april) mijn daughterboard vervangen en het probleem doet zich nog steeds voor. Weer contact gehad met de Service Desk van Dell. Advies door vervangende hardware weer eerst een clean install uitvoeren, dan eerst de Renasas USB 3.0 driver van 21 maart installeren en vervolgens de andere drivers installeren. De eerste twee keer ging data kopieren goed, daarna weer het zelfde probleem. Weer de fabriekherstelschijven gebruikt. Na installatie eerst de Renasa USB 3.0 driver geinstalleerd. USB poorten werkte goed, daarna andere programma's geinstalleerd inclusief de drivers voor mijn MX mouse van Logitech(aansluiting op USB 2.0 poort) Hierna weer geprobeerd om data van de laptop naar WD HD te kopieren, dit ging weer niet goed. Ik heb daarna de programmatuur van Logitech verwijderd en daarna weer de Renasas USB 3.0 driver er opnieuw opgezet en het ziet er op dit moment naar uit dat de USB 3.0 poort blijft werken. Het kopieren begint vanaf 10 mb/sec en loopt op naar ongeveer 30 mb/sec dit is uiteraard nog niet de verwachte snelheid, maar ze vallen tot nu toe nog niet uit. Ik blijf het nog een tijdje aanzien, voordat ik weer mijn Image ga terugzetten, en dan niet meer de Logitech Drivers ga installeren en dan kijken of de snelheid dan wel rond de 80 mb/sec wordt. ZIjn er gebruikers die ook problemen onder vinden na het installeren van hun draadloze muis? To be Continued.

Zondag 22 april de de drivers van Intel gedownload en geinstalleerd, geen verbertering in de performance van de USB poorten(Towi nogmaals bedankt, maar bij werkt deze driver niet) Verder ook een draadloze printer geinstalleerd, helaas was ik weer de koppeling met mijn USB 3.0 poorten kwijt. Software van de printer verwijderd en de printer opnieuw geinstalleerd via de USB 2.0 kabel, daarna de Renasas driver verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Resultaat USB 3.0 werkt weer maar komt niet boven de 32 mb/sec, dus het lijkt erop dat de software een USB 2.0 ipv 3.0 herkent.

Maandag 23 april, werd ik gebeld door Dell met de vraag hoe de herinstallatie is gegaan en ik heb hem mijn relaas van afgelopen vrijdag tot zondag meegedeeld. Conclusie van Dell is moederbord vervangen, dit wordt dinsdag 24 april uitgevoerd. Ben benieuwd of dit dan echt de oplossing is.
Ik zit met mijn bios op A17.To Be Continued.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Heb ik alles problemen opgelost, of er een workaround voor, nu beginnen er problemen met de touchpad. Ik wordt er gek van.

Maar zo gaat mijn touchpad opeens raar doen, wil niet meer bewegen, zo'n raar bladerpijltje in beeld. Soms helpt klep scherm dicht en openen, soms werkt restart. :(

Dit aparaat heeft zoveel 'weetjes' en workarounds om het goed functioneel te maken, ik vind dit wel erg slecht van Dell.

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 22-04-2012 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 00:53:
LS, Ik ben nu twee maanden in het bezit van een XPS 702. Ik heb hierbij een WD portable elemens HD van 1TB gekocht voor de USB 3.0 poorten. Vanaf goede vrijdag(6 april 2012) ben ik bezig om deze USB poorten aan het werk te krijgen. Via de Service Desk van Dell diverse tips en adviezen gekregen en heb dus nu al 4 keer de laptop voorzien van of een nieuwe clean install zonder een goed werkende quickset installatie driver of de fabrieksherstel schijven gebruikt. Inmiddels is afgelopen woensdag(18 april) mijn daughterboard vervangen en het probleem doet zich nog steeds voor. Weer contact gehad met de Service Desk van Dell. Advies door vervangende hardware weer eerst een clean install uitvoeren, dan eerst de Renasas USB 3.0 driver van 21 maart installeren en vervolgens de andere drivers installeren. De eerste twee keer ging data kopieren goed, daarna weer het zelfde probleem. Weer de fabriekherstelschijven gebruikt. Na installatie eerst de Renasa USB 3.0 driver geinstalleerd. USB poorten werkte goed, daarna andere programma's geinstalleerd inclusief de drivers voor mijn MX mouse van Logitech(aansluiting op USB 2.0 poort) Hierna weer geprobeerd om data van de laptop naar WD HD te kopieren, dit ging weer niet goed. Ik heb daarna de programmatuur van Logitech verwijderd en daarna weer de Renasas USB 3.0 driver er opnieuw opgezet en het ziet er op dit moment naar uit dat de USB 3.0 poort blijft werken. Het kopieren begint vanaf 10 mb/sec en loopt op naar ongeveer 30 mb/sec dit is uiteraard nog niet de verwachte snelheid, maar ze vallen tot nu toe nog niet uit. Ik blijf het nog een tijdje aanzien, voordat ik weer mijn Image ga terugzetten, en dan niet meer de Logitech Drivers ga installeren en dan kijken of de snelheid dan wel rond de 80 mb/sec wordt. ZIjn er gebruikers die ook problemen onder vinden na het installeren van hun draadloze muis? To be Continued.
Drivers van de intel site al geprobeeerd? ik heb hier geen problemen meer (afklopppen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je berichtje, ik heb deze driver er al wel eerder opgehad en presteerde de usb 3.0 ook slecht. Maar ik zal dit nog eens proberen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Jumpman schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:41:
[...]

Ik zou eerst de drivers uninstallen en installen, kijken of dit wat oplost.

Kan je niet nog een netwerk op een andere router testen?
Alle andere appatatuur in huis heeft geen enkel probleem met de router (Windows Phone 7.5, Windows Mobile 6.5, Wii, 2 verschillende laptops).

Voor de zekerheid heb ik mijn router voorzien van de laatste firmware (maart 2012) en geheel gereset naar de fabrieksinstellingen.

Op aanraden van de meneer van Dell heb ik een recovery uitgevoerd op de laptop.

Close, but no cigar... Precies hetzelfde probleem! Diagnostic tool van Windows zegt dat de DNS-server (10.0.0.10) niet te bereiken is, de tool van Intel zegt dat de DHCP niet te bereiken is (10.0.0.10).

Mijn eigen analyse stelt dat feitelijk gewoon geheel niets te bereiken is: geen enkel IP-adres is bereikbaar, zelfs niet van de DHCP-server of de default gateway.

Vervolgens maar de driver verwijderen en herinstalleren. Ik heb de betreffende driver maar direct bij Intel vandaan gehaald, want die is een stuk nieuwer dan degene die bij Dell geserveerd wordt (waar ik overigens wel iets van 3/4 downloads zag).

Ook geen oplossing. Beperkte verbindingsmogelijkheden volgens Windows, en niets pingbaar..
Op de momenten dat ik wel even verbinding heb, zijn de speedtests waardeloos (hoogstens 5 tot 10 Mbit ipv 50). Het aantal Mbit verbinding dat ik heb met de router is ook lager dan bij de vorige XPS-17 laptop die ik had ((zo'n 72 ipv 150).
Dit kan volgens de persoon van Dell niet duiden op hardwarematige problemen, omdat er wel verbinding is met de router. Ik zou bijna denken aan 1 kapotte antenne?

Darn wat baal ik hiervan :| .
Het enige wat ik nog kan doen is een volledig eigen installatie, en anders ruilen ze hem toch maar om? Of hebben jullie goede suggesties?

-------------
Even los van dit probleem is het i.m.o. wel een totale design fail om de HDD LED ACHTER de monitor te plaatsen |:( .

Verder nog geen problemen kunnen ontdekken. Het is volgens mij een prima laptop, maar al dit soort dingen maken het allemaal zo knullig..

[ Voor 17% gewijzigd door Eagle Creek op 22-04-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan; voorgaande posts pleiten nou niet echt voor Dell ...
Zij zetten natuurlijk grote aantallen hardware af en dan zijn er natuurlijk ook altijd wel een paar maand-ochtend-gevalletjes bij. Dan gaat de kwaliteit v.d. aftersales spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:34:
Ok dan; voorgaande posts pleiten nou niet echt voor Dell ...
Zij zetten natuurlijk grote aantallen hardware af en dan zijn er natuurlijk ook altijd wel een paar maand-ochtend-gevalletjes bij. Dan gaat de kwaliteit v.d. aftersales spelen.
Dat we hier bij Tweakers zijn helpt ook niet echt mee voor Dell, we zijn nu eenmaal kritische gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Die van mij werkt gelukkig nog feilloos :P Geen krassen bij aflevering, geen gezeik met apparaten die wel niet werken, usb3.0 werkt (nog), videokaart is goed, fan draait alleen bij hoge temps, accu gaat lang mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
gabn88 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:44:

Mijn "problemen":
- Scroll-issues in outlook (alleen de calendar) met de touchpad, blijft ook erg vaak "haken", dit ondanks de "fix" in het register bij de synaptics software.
Waar kan ik deze Registery fix vinden? Heb even het topic doorgezocht maar niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Eagle Creek schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:11:
[...]

Darn wat baal ik hiervan :| .
Het enige wat ik nog kan doen is een volledig eigen installatie, en anders ruilen ze hem toch maar om? Of hebben jullie goede suggesties?
Volledige herinstallatie uitgevoerd met eigen Windows 7. Drivers geïnstalleerd.
Wederom hetzelfde probleem. :( :(

Pingen naar de router is 50% tot 100% fail (dus er komt af en toe wel een ping door. Soms ook een paar op een rij, maar dan weer niets). Pingen naar IP's in het netwerk geeft hetzelfde resultaat. Zo'n 50% komt door, soms minder. De pings die doorkomen zijn relatief traag.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f947cecf3c47/4f947cece59a5-ping.jpg

Voor de volledigheid: 10.0.0.1 is de router, 10.0.0.10 is de DHCP en DNS.
Alle andere WiFi-apparaten in het netwerk hebben geen problemen.
De betreffende router kan meerdere WiFi-netwerken uitzenden. Gebruik ik er één, is dit het gedrag. Schakel ik er twee in, heb ik dit gedrag bij beide netwerken.

[ Voor 34% gewijzigd door Eagle Creek op 22-04-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Dat wordt Dell bellen, moet dan toch echt een nieuw Wireless netwerkkaartje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 09:43

PCR

Eagle Creek schreef op zondag 22 april 2012 @ 23:39:
[...]

Pingen naar de router is 50% tot 100% fail (dus er komt af en toe wel een ping door. Soms ook een paar op een rij, maar dan weer niets). Pingen naar IP's in het netwerk geeft hetzelfde resultaat. Zo'n 50% komt door, soms minder. De pings die doorkomen zijn relatief traag.

[afbeelding]

De betreffende router kan meerdere WiFi-netwerken uitzenden. Gebruik ik er één, is dit het gedrag. Schakel ik er twee in, heb ik dit gedrag bij beide netwerken.
Als ik het goed heb zit de antenne van je Wifi links en rechts van de webcam. Ik heb zo'n gevoel dat de bedrading niet fris zit. Vaak is het zo'n drukknoopverbinding. Het is niet onmogelijk dat die is losgeraakt tijdens transport. Die drukknoopverbindingen zitten op het Wifi-kaartje.

Als die bedrading wel goed zit dan heb je denk ik te maken met maandagochtend hardware en dan kun je niet anders dan vervangen.

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Hoi,

Ik heb nu net 1 middag de laptop in bezit.
Hij bevalt me goed, de 3d is erg leuk om mee te kutten.
Maar ik wil mijn usb 3,0 WD elements schijf gebruiken om al mijn belangrijke bestanden over te zetten. Maar hij geeft direct de melding dat hij de bestanden niet kan vinden. Best wel dikke bullshit zo´n nieuwe laptop zonder werkende usb 3,0.

Iemand een oplossing? anders stuur ik dat ding retour want dit is natuurlijk zonde van me geld

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 16:58:
[...]

Bedankt voor je berichtje, ik heb deze driver er al wel eerder opgehad en presteerde de usb 3.0 ook slecht. Maar ik zal dit nog eens proberen,
Heb dit net ook gedaan, hierdoor maakt hij van de usb 3,0 poorten 2,0 poorten. en helaas hij pleurt er ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Eagle Creek schreef op zondag 22 april 2012 @ 23:39:
[...]

[afbeelding]

Dit had ik aan het begin ook met de mijne, de standaard drivers voor de wireless kaart zijn echt brak. Ik heb een stel andere Intel drivers erop gezet en sindsdien werkt het als een zonnetje. Denk dat het voor jou ook een driverprobleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Vlassie1980 schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:24:
Ik heb vandaag op de zaak ook mijn XPS L702X binnengekregen.
Hoe lang heb je er op moeten wachten? Ik heb net deze besteld afgelopen weekend.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
MrMarcie schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:23:
[...]Hoe lang heb je er op moeten wachten? Ik heb net deze besteld afgelopen weekend.
Ik heb de mijne de 21e besteld, de geschatte leverdatum is 7 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ja, ik ook. Maar vroeg me af of dat niet opeens veel korter wordt. Ik moet erop werken dus heb hem HARD nodig.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:13
In veel gevallen wordt een laptop 2 weken eerder uitgeleverd dan dat er aan wordt gegeven bij de geschatte leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij stond op 30 april ingeschat en ik heb hem nu al dik een week :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
ToWi1989 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:13:
In veel gevallen wordt een laptop 2 weken eerder uitgeleverd dan dat er aan wordt gegeven bij de geschatte leverdatum.
De mijne zou uiterlijk 23 april worden geleverd maar ik had hem ook al de 16e. Het was helaas wel een maandagochtend modelletje vanwege een brakke spatiebalk maar dat is inmiddels gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

O.k. Even afwachten dus. Als ik 'm vrijdag heb zou super zijn. W'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb de XPS 17 L702x (8Gb / 3Gb grafics / Intel® Core™ i7-2670QM Processor 2,20 GHz, FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p) in bestelling en wil er gelijk een SSD in plaatsen i.v.m. snelheid opstart en programma's o.a. En ga hem thuis (werk er veel buiten mee) denk ik als desktop vervanger gebruiken en hang er thuis dan een scherm aan.

Paar vraagjes:

Past deze en is die goed?
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

Kan ik die SSD gewoon in bay2 plaatsen?

Als ik hier zo rondneus moet dat geen probleem zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door MrMarcie op 24-04-2012 12:29 . Reden: Specs aanpassen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Enigzins off topic, maar het is wel voor mijn xps 17

Weet iemand een link waar duidelijk in staat hoe je een SSD in je xps zet en vervolgens hoe je bepaalde programma's vanaf de SSD laat lopen (het opstarten enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Tja, het plaatsen van die SSD stelt echt niets voor als je ook maar een klein beetje handig bent, tenminste dat vind ik. Als je die SSD geplaatst dan wil je als het goed is toch dat je OS gaat booten vanaf die SSD? Daar haal je de grote snelheidswinst mee. Zo wordt dan je hibernatesessie opgeslagen op de SSD (in het geval van Win7). Dat is aan de kant ongunstig want veel schrijven maar aan de andere kant is je XPS mooi gauw uit hibernate. Dus als je dat niet 10x op een dag doet dan kun heb je daar een mooie snelheidswinst te pakken. :)

Dus de vraag is dan: waarmee wil je snelheidswinst behalen met je SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
De SSD kan je beter in de 1e bay plaatsen, dan een clean install doen van windows of je os dat je wilt draaien en de programma's natuurlijk.
En dan de normale HDD in de 2e bay, welke je dan als opslagschijf gebruikt en eventueel voor de lokatie waar de downloads binnen komen, aangezien SSD's een maximum aantal keren kunnen schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
RollieBollie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:11:
De SSD kan je beter in de 1e bay plaatsen, dan een clean install doen van windows of je os dat je wilt draaien en de programma's natuurlijk.
En dan de normale HDD in de 2e bay, welke je dan als opslagschijf gebruikt en eventueel voor de lokatie waar de downloads binnen komen, aangezien SSD's een maximum aantal keren kunnen schrijven.
Wat RolleBollie zegt.

Ik wil dat mijn xps retesnel opstart. Dus Windows 7 vanaf de SSD en nog wat programma´s die nu minder snel draaien op een 7200 SATA.

Schijven erin klikken lukt mij wel, het is meer dat ik vanaf dat moment geen idee heb hoe windows over te zetten op mijn SSD. Ik heb zelf geen exemplaar van W7 hier liggen. En kun je je huidige harde schijf zo uit bay 1 halen, of moet je daarvoor nog wat handelingen verrichten?

Vragen, vragen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
RollieBollie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:11:
Ik ben dus hetzelfde van plan als gas0line.
Wat bedoel je eigenelijk exact met een "clean-install"?
Is dat die laptop herinstalleren met behulp van de door Dell bijgeleverde CD/DVD's en dus Windows en alle andere bijgeleverde "meuk"? Of bedoel je een "kale" Windows-installatie? En is die kale Windowsinstallatie dan mogelijk met de door Dell geleverde DVD's, of moet ik dan een andere bron aanboren voor die Windows?
Het is toch ook mogelijk om de SSD-kit te nemen in plaats van de losse SSD, en dan via het kabeltje de inhoud van de HD naar de SSD te kopiëren, dan ben je nog sneller klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik heb helaas geen ervaring met het overzetten van installaties naar andere schijven, ik installeer zelf de boel altijd ff opnieuw via de geleverde cd/dvd's en heb daarom voor mijn xps 17 ook voor 5 euro de schijf erbij gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feanor_silmaril
  • Laatst online: 06-01 18:03
Ik lees op deze pagina verschillende posts over wireless i.c.m. met de xps 17.
Eerst meende ik ook dat mijn xps wifi technisch defect was, doch na het uitwisselen van de centrino 6230 (2 antennes maar aanwezig!! ) met een Bigfoot Killer 1102 bleek mijn Cisco ziggo modem defect te zijn.
Voor mensen die hun wireless willen vervangen of toetsenbord moeten googlen op "xps17 replace".
De eerste tutorial is gelijk een goede m.u.v. het gebruik van een platte schroevendraaier om het aluminium panel op te tillen.
Een bankpas is hiervoor beter en beschadigd het ultra zacht doch geanodiseerd aluminium niet.

DELL, lees dit AUB:
Jazeker, het gebruikte aluminium bij de XPS17 is de meest zachte en waardeloos spuitgiet alu legering wat ik ooit heb mogen bewonderen. Een iets hogere hardheid (+ hogere sterkte) zou de anodiseerlaag alleen maar helpen qua krasvastheid. En maak die anodiseerlaag in het vervolg i.p.v. 10-20 micrometer gelijk 40-50 micrometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe het zit met dode pixels en garanties. Natuurlijk kan je de laptop binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden weer retourneren, maar dat is ook weer zo'n gedoe en kost 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Jumpman schreef op zondag 22 april 2012 @ 01:01:
Heb ik alles problemen opgelost, of er een workaround voor, nu beginnen er problemen met de touchpad. Ik wordt er gek van.

Maar zo gaat mijn touchpad opeens raar doen, wil niet meer bewegen, zo'n raar bladerpijltje in beeld. Soms helpt klep scherm dicht en openen, soms werkt restart. :(

Dit aparaat heeft zoveel 'weetjes' en workarounds om het goed functioneel te maken, ik vind dit wel erg slecht van Dell.
Nu gaat het alweer een tijdje goed, de drivers van http://www.synaptics.com gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt deze machine te kopen.

Nu zie ik op de site bij technische specificaties: 1600x900, waarom niet 1080p? Klopt dit wel?

http://www.dell.com/nl/p/...0x7m27&model_id=xps-l702x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Dat kan best kloppen, Dell heeft verschillende schermen, en blijkbaar voor de Dell Express systemen kiezen ze voor dat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
MrMarcie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:28:
Ik heb de XPS 17 L702x (8Gb / 3Gb grafics / Intel® Core™ i7-2670QM Processor 2,20 GHz, FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p) in bestelling en wil er gelijk een SSD in plaatsen i.v.m. snelheid opstart en programma's o.a. En ga hem thuis (werk er veel buiten mee) denk ik als desktop vervanger gebruiken en hang er thuis dan een scherm aan.

Paar vraagjes:

Past deze en is die goed?
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

Kan ik die SSD gewoon in bay2 plaatsen?

Als ik hier zo rondneus moet dat geen probleem zijn.
Past perfect, maar je wilt hem wel in bay1 plaatsen natuurlijk ;)
In de mijne op de zaak zit een OCZ Vertex 3 van 128gb en dat ding start echt als een speer op.

Dat is echt frustrerend in vergelijking met mijn home pc, die doet er 10 minuten over om uit te ratelen na een cold boot :P

Weet niet hoe het met die Crucials zit qua firmware, bij die OCZ Vertex moest ik wel even een firmware update doen want hij liep vaak vast, na die update gaat ie als een zonnetje 8)

Mocht je een firmware update willen doen dan kan je dat het beste doen voor je de SSD installeert of via een bootable DVD, succes!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:06:

Nu zie ik op de site bij technische specificaties: 1600x900, waarom niet 1080p? Klopt dit wel?

Bij mij op de zaak had mijn collega op de offerte ook 1600x900 vermeld, die heb ik dus er even op geattendeerd dat ik 1080P per se wou en dat paste precies in het budget. Hou er wel rekening mee dat je goeie ogen moet hebben als je de laptop een beetje op afstand hebt met die resolutie.

Bij mij geld altijd dat ik een zo hoog mogelijke resolutie wil en volgens mij nog wel redelijk goede ogen heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Vlassie1980 op 24-04-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Mensen, ik heb het welbekende usb probleem. Heb hem ook geupdate met de nieuwe driver, maar nu valt de usb niet meer uit maar gaat hij niet sneller dan 30mb, dat lijkt me langzaam voor usb 3,0 toch? Toen hij het gister even deed ging het ongeveer rond de 80mb.

Ik heb de laptop pas net 1 dag. wat zijn mijn opties? laten maken lijkt mij geen optie. kan dan toch beter een vervanger vragen?

EDIT: hij valt wel uit

[ Voor 3% gewijzigd door Denzis op 24-04-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
En weer is het zover, de touchpad wordt gek in Internet Explorer 9. Als ik dan beweeg ziet hij alleen nog maar het naar links en rechts scroll balkje of een kruisje en bij bewegen zoomt bij van 50% naar 100%. Maar zo sprint het touchpad hierop, bij het dicht doen en open doen van het scherm werkt alles weer nomaal?

Hoe activeer ik dit, en hoe stop ik dit? Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wil ik dus een xps 17 bestellen, alleen die coupon's werken niet? 2 uur geleden ging ik nog even het totaalbedrag uitmeten door het coupon nummer in te voeren. Toen gaf die nog wel korting aan, nu niet meer. Kan iemand bevestigen dat de coupon's niet meer werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb vandaag een actie ontvangen van Dell dat ik 3 jaar extra (dus bovenop de 2 jaar die ik al had) next business day garantie kon kopen voor 150 euro. Maar kan zo snel niet vinden of die garantie wereldwijd is? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:38:
En weer is het zover, de touchpad wordt gek in Internet Explorer 9. Als ik dan beweeg ziet hij alleen nog maar het naar links en rechts scroll balkje of een kruisje en bij bewegen zoomt bij van 50% naar 100%. Maar zo sprint het touchpad hierop, bij het dicht doen en open doen van het scherm werkt alles weer nomaal?

Hoe activeer ik dit, en hoe stop ik dit? Heeft iemand een suggestie?
Toevallig windows 8?

Dat zal wel niet, maar toch... Windows 8 krijgt het voor elkaar onder andere mijn wacom tablet een stuk slechter te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 00:53
Megamind schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:59:
Ik heb vandaag een actie ontvangen van Dell dat ik 3 jaar extra (dus bovenop de 2 jaar die ik al had) next business day garantie kon kopen voor 150 euro. Maar kan zo snel niet vinden of die garantie wereldwijd is? Iemand ervaring mee?
Hier helaas geen mail daarover gekregen. Ik zou graag zo`n mail willen ontvangen, want heb achteraf spijt dat ik bij mijn 2 xps 17 geen 3 jaar voor €150 erbij heb genomen.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydgy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:48
Hallo,

Ik volg deze discussie nu al een aantal weken en ik heb besloten om een dell xps laptop te kopen. Maar nu weet ik nog niet zeker of ik een 15 of een 17 wil. Ik denk dat ik toch voor de 17 ga, maar is het een laptop die je ook soms op schoot kan gebruiken zonder dat die heel warm wordt?

Verder ben ik van plan om een SSD te kopen en die erin te laten zetten. Ik zou niet weten hoe het moet en ben daar denk ik ook niet zo goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
heeft iedereen problemen met de usb? want de klantenservice verteld me dat ik hem met retourneren en dat ik dan me geld terug krijg, want oplossen kunnen ze niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Denzis schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:43:
heeft iedereen problemen met de usb? want de klantenservice verteld me dat ik hem met retourneren en dat ik dan me geld terug krijg, want oplossen kunnen ze niet...
Neem aan dat het om de blauwe USB poortjes aan de achterkant gaat? Die werken bij mij prima maar ik gebruik ze alleen voor randapparatuur. Neem aan dat jullie dan problemen hebben met de doorvoersnelheid bij het kopieren naar een externe HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Vlassie1980 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:53:
[...]

Neem aan dat het om de blauwe USB poortjes aan de achterkant gaat? Die werken bij mij prima maar ik gebruik ze alleen voor randapparatuur. Neem aan dat jullie dan problemen hebben met de doorvoersnelheid bij het kopieren naar een externe HD?
Ze werken bij mij helemaal niet, en ja het is de usb 3.0. Kan hem nu gratis laten af halen en proberen een nieuwe te bestellen...

Ik twijfel nog, ik kan hem ook houden en laten repareren.. maar daarmee vervalt wel de mogelijkheid om hem binnen de 7 dagen te retourneren

[ Voor 12% gewijzigd door Denzis op 25-04-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 09:26
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:06:

Hij is hier te configureren met fullhd scherm alleen is de laptop duurder geworden.

http://configure.euro.del...9598&acd=2405144680331080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Ik geloof dat ik de oplossing heb gevonden. Via een forum bij dell.

Het probleem zit hem in de nieuwe renesas driver. Je moet de driver downgraden door bij apparaatbeheer de driver te verwijderen en deze te installeren http://www.downloadplex.c...ronics-usb3.0_421074.html

ik ben nu bezig met 120 gb (muziekcollectie) over te zetten en tot nu toe (10 min) gaat hij zonder problemen met 80 mb/s

EDIT: en alweer pleurt hij eruit :D Fijn zo'n dell. geen goede ervaring dus. Ik mag hem ook niet omruilen dus zou een nieuwe moeten bestellen en 10 dagen moeten wachten op mijn geld retour.

belachelijk

[ Voor 18% gewijzigd door Denzis op 25-04-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VolvoV70!
  • Laatst online: 18-09 17:31
Hallo heren,
Ik heb al veel aan dit forum gehad, bedankt voor de tips. (vooral Darkstone voor aankoop tips)
Ik heb dus mijn laptop besteld en moet nog 2 weekjes wachten. Mijn RAM geheugen is 6 GB (1 x 2 en 1x 4) en hierover had ik een vraag. Ik dacht eraan om er ongeveer16 GB van te maken, maar omdat er 4 slots aanwezig zijn vroeg ik me af of ik 4 dezelfde moet kopen of kan ik ook b.v er alleen 8 GB bijkopen zodat ik op 14 GB kom ? En maakt de snelheid nog iets uit per merk of kijk je alleen naar de timing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMarcie schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:23:
[...]

Hoe lang heb je er op moeten wachten? Ik heb net deze besteld afgelopen weekend.
Heb Dell XPS 17 21ste besteld en volgens UPS zou ie morgen 26ste (donderdag) geleverd worden. Op dit moment zit ie volgens UPS ergens tussen Kazachstan en Keulen. Oorspronkelijke schatting van Dell was 4 mei.

Maar goed. Voor 150€ meer mogen ze al een "efforke" doen voor hun Belgische klanten. Moeten wel zeer dure Azerty toetsenborden zijn daar in China. ;)

Dacht een goede koop gedaan te hebben (wat in Belgische "context" nog steeds het geval is) maar ik moest toch eens zuur lachen toen ik de prijzen hier zie die onze Nederlandse vrienden voor hetzelfde betalen. Het grappige is dat zaken als haalmeeruitjekaart.nl georganiseerd worden vanuit België, maar alleen voor Nederlanders.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VolvoV70! schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:25:
Ik heb dus mijn laptop besteld en moet nog 2 weekjes wachten. Mijn RAM geheugen is 6 GB (1 x 2 en 1x 4) en hierover had ik een vraag. Ik dacht eraan om er ongeveer16 GB van te maken, maar omdat er 4 slots aanwezig zijn vroeg ik me af of ik 4 dezelfde moet kopen of kan ik ook b.v er alleen 8 GB bijkopen zodat ik op 14 GB kom ?
Ik heb dat laatste gedaan en vooralsnog merk ik niks negatiefs. Windows snapt dat ie 14 GB geheugen heeft en gebruikt dat "as needed". ik zie ook geen reden op dit moment om de reeds aanwezige 6 GB eruit te gooien ook al kost dat maar 40 euro, als het niet nodig is dan hoeft het niet he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
VolvoV70! schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:25:
Hallo heren,
Ik heb al veel aan dit forum gehad, bedankt voor de tips. (vooral Darkstone voor aankoop tips)
Ik heb dus mijn laptop besteld en moet nog 2 weekjes wachten. Mijn RAM geheugen is 6 GB (1 x 2 en 1x 4) en hierover had ik een vraag. Ik dacht eraan om er ongeveer16 GB van te maken, maar omdat er 4 slots aanwezig zijn vroeg ik me af of ik 4 dezelfde moet kopen of kan ik ook b.v er alleen 8 GB bijkopen zodat ik op 14 GB kom ? En maakt de snelheid nog iets uit per merk of kijk je alleen naar de timing ?
Ik zou de 6 GB verkopen en voor € 80,00 4 x 4GB (DDR3 1333MHz) kopen. Het wordt namelijk nooit meer zo goedkoop als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die uitspraak heb ik iemand 3 maanden geleden ook zien doen, en nog 6 maanden daarvoor ook... Voordat ik wil geloven dat het geheugen straks in prijs stijgt wil ik dat eerst met eigen ogen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Paar weken geleden 8GB aan Kingston RAM erbij gestopt (totaal 16GB). Sinds een paar dagen BSOD's varierend van page faults tot memory managment crashes. Toch maar even die 8 GB eruit gehaalden de webshop gevraagd het te ruilen.

Ben benieuwd of dit de oplossing is btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Ik ben ten einde raad. zijn hier mensen met het USB 3:0 probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

USB3.0 is een bekend probleem en er is simpelweg geen oplossing voor behalve het overschrijven van de firmware elke keer nadat de USB3.0 chip geen spanning meer heeft gehad (zoals het geval bij hibernaten/uitschakelen van je XPS).

Zoek anders even in wat andere posts van mij waarin ik uitleg hoe je dat zo eenvoudig mogelijk kunt instellen op je XPS.

Dat het belachelijk is dat het niet werkt onderschrijf ik overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
PCR schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:11:
USB3.0 is een bekend probleem en er is simpelweg geen oplossing voor behalve het overschrijven van de firmware elke keer nadat de USB3.0 chip geen spanning meer heeft gehad (zoals het geval bij hibernaten/uitschakelen van je XPS).

Zoek anders even in wat andere posts van mij waarin ik uitleg hoe je dat zo eenvoudig mogelijk kunt instellen op je XPS.

Dat het belachelijk is dat het niet werkt onderschrijf ik overigens. :)
dank je voor de reactie, ik had dat al gelezen. Alleen weet jij of het probleem bij elke laptop voorkomt? of is het gewoon een kwestie van pech hebben. Ik ben misschien van plan de laptop terug te sturen en dan maar wachten op me geld en een nieuwe bestellen. Maar ik wil iemands mening hebben.

Als dit een probleem is bij elke xps is het natuurlijk een afrader om te kopen

[ Voor 4% gewijzigd door Denzis op 25-04-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GranCanaria schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:29:
[...]

Hij is hier te configureren met fullhd scherm alleen is de laptop duurder geworden.

http://configure.euro.del...9598&acd=2405144680331080
via de link in de best buy guide is ie goedkoper:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste