Als je echt een laptop wil met betrouwbare USB3.0 dan denk ik dat je deze beter kunt terugsturen. Er zijn inderdaad zat mensen die ook problemen hebben met USB3.0 i.c.m. L702x laptops van Dell, zie alleen al de verschillende fora zoals GoT maar ook die van Dell zelf.Denzis schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:25:
[...]
dank je voor de reactie, ik had dat al gelezen. Alleen weet jij of het probleem bij elke laptop voorkomt? of is het gewoon een kwestie van pech hebben. Ik ben misschien van plan de laptop terug te sturen en dan maar wachten op me geld en een nieuwe bestellen. Maar ik wil iemands mening hebben.
het is niet zozeer de usb 3,0 maar uberhaupt het feit dat ik maar 1 werkende usb poort heb. De 2,0. Voor zoveel geld verwacht je toch wat meer. Ik ben verder zeker wel verliefd op deze laptop want hij is zeer mooi en het scherm en de snelheid is goed. Daarom vraag ik me af of het een optie is om een nieuwe te bestellen die niet het probleem heb. Of het Daughter en motherboard te laten vervangen... maar dan kan hij volgens dell niet meer teruggestuurd wordenPCR schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:53:
[...]
Als je echt een laptop wil met betrouwbare USB3.0 dan denk ik dat je deze beter kunt terugsturen. Er zijn inderdaad zat mensen die ook problemen hebben met USB3.0 i.c.m. L702x laptops van Dell, zie alleen al de verschillende fora zoals GoT maar ook die van Dell zelf.
Weet iemand hoe je een factory reset doet? ik denk dat ik hem maar terugstuur en wacht op de nieuwe versies. Hopelijk kunnen die doormiddel van dat excel bestandje van darkstone ook rond deze prijs worden!
[ Voor 11% gewijzigd door Denzis op 25-04-2012 20:35 ]
https://www.youtube.com/@droommotor
Factory reset doe je vanuit de recovery partitie of cd. Zitten 2 usb 2.0 poorten op (esata kun je ook gebruiken voor usb!)
Probeer eens de drivers op de site van intel (zoeken op renesas) en een bios reset (dat werkte bij mij namelijk). Hierna geen problemen meer gehad (afkloppen!)
Probeer eens de drivers op de site van intel (zoeken op renesas) en een bios reset (dat werkte bij mij namelijk). Hierna geen problemen meer gehad (afkloppen!)
Bios reset. Vertel eens!ToWi1989 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:49:
Factory reset doe je vanuit de recovery partitie of cd. Zitten 2 usb 2.0 poorten op (esata kun je ook gebruiken voor usb!)
ik heb geen recovery partitie helaas
Je hebt 2 USB2.0 poorten overigens. Aan de rechtzijde heb je een SATA poort waar je ook gewoon een USB-device in kunt stoppen. Veel mensen weten dat niet maar het is gewoon een USB poort.
Ja, zo iets dacht ik al!PCR schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:11:
Je hebt 2 USB2.0 poorten overigens. Aan de rechtzijde heb je een SATA poort waar je ook gewoon een USB-device in kunt stoppen. Veel mensen weten dat niet maar het is gewoon een USB poort.
Maar goed. Nu doe je me wel twijfelen.
Kan iemand zijn mening geven over deze situatie? dan laat ik dit topic met rust.
Ik heb namelijk 2 opties. Ik de laptop nog maar 2 dagen.
Optie 1 :
Op laten halen door Dell, (zonder 29 euro hoeven te betalen) Geld retour binnen 10 werkdagen, wachten op het geld en dan nieuwe bestellen met ''mogelijke'' kortingsbonnen.
Of wachten op de nieuwe versie van de xps, met de sandy bridge etc. (en hopen dat hij ongeveer net zo veel gaat kosten) (heb 820 betaald voor de full hd 3d/555m, 6gb, 6230)
Optie 2 :
De laptop houden en voorlopig de usb 2.0 poorten gebruiken en eventueel laten repareren door dell (mobo).
Help me alsjeblieft met deze keuze. Ik wordt gek van deze situatie en jullie denk ook.
Ik vind het erg handig, dat er op deze poort ook stroom staat, als de laptop uit is geschakeld.PCR schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:11:
Aan de rechtzijde heb je een SATA poort waar je ook gewoon een USB-device in kunt stoppen. Veel mensen weten dat niet maar het is gewoon een USB poort.
Ik had laatst een lege telefoonaccu en geen ruimte om de xps 17 aan te zetten (laptop zat in mijn rugtas), maar dat half uurtje de telefoon aan deze usb poort werkte perfect.
Helaas kan ik niet testen of bij mij de 3.0 poorten correct werken, omdat ik nog geen usb 3.0 apparatuur heb.
[ Voor 9% gewijzigd door RollieBollie op 25-04-2012 21:35 ]
Verwijderd
Ik heb het al vaker gezegd, maar jij, of beter gezegd, dell, heeft 3 opties:Denzis schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:33:
[...]
Ja, zo iets dacht ik al!
Maar goed. Nu doe je me wel twijfelen.
Kan iemand zijn mening geven over deze situatie? dan laat ik dit topic met rust.
Ik heb namelijk 2 opties. Ik de laptop nog maar 2 dagen.
Optie 1 :
Op laten halen door Dell, (zonder 29 euro hoeven te betalen) Geld retour binnen 10 werkdagen, wachten op het geld en dan nieuwe bestellen met ''mogelijke'' kortingsbonnen.
Of wachten op de nieuwe versie van de xps, met de sandy bridge etc. (en hopen dat hij ongeveer net zo veel gaat kosten) (heb 820 betaald voor de full hd 3d/555m, 6gb, 6230)
Optie 2 :
De laptop houden en voorlopig de usb 2.0 poorten gebruiken en eventueel laten repareren door dell (mobo).
Help me alsjeblieft met deze keuze. Ik wordt gek van deze situatie en jullie denk ook.
Optie 1. dell kan het niet fixen, dus je stuurt de laptop en je geld terug. Volgens mij een optie waar je niet blij van gaat worden: wat ga je dan kopen?
Optie 2: Dell will het fixen, en blijft monteurs sturen totdat je een ons weegt. Dat is leuk, maar daar heb jij niets aan. Het lost namelijk niets op.
Optie 3: dell levert een vervangende laptop, dat gebeurt regelmatig. Maar A) dell heeft niets vergelijkbaars, wat niet in minimaal een 2x zo hoog prijssegment zit, en [norml]B)[/] ik hoor van andere merken ook dat er problemen zijn, wie weet heeft de alienware dezelfde chip?
Dan heb je nog een optie tot gedeeltelijke creditatie -maar daar doet dell zeer zelden aan- Uit het hoofd slechts een keer: toen de studio 17 werdt verkocht met HD5750 (man, wat klinkt dat oud..) GPU, in plaats van de 5650 die eigenlijk werd geleverd. Ik kan er een typenummer naast zitten.
Ten slotte heb je ook nog een laatste optie: wachten. Binnen een maand komt dell met een XPS 17 revisie met ivy bridge, en dan komt optie 3 opeens wel beschikbaar. Dat is naar mijn inziens de stap die je moet nemen. Van de overige opties ga je volgens mij niet blij worden.
Dit geeft wel wat meer inzicht, Dus jij zegt de laptop houden en zodra de nieuwe versies komen ''zeuren'' om een vervanging? En dan zeg jij dat er een grote kans is dat ik ''nieuwere'' krijg? Zou je het nog iets kunnen uitleggen? Hoe zou ik zo iets moeten brengen? '' mijn usb 3.0 doet het niet en ik wil een vervangende laptop? '' heb ik daar recht op?Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:53:
[...]
Ik heb het al vaker gezegd, maar jij, of beter gezegd, dell, heeft 3 opties:
Optie 1. dell kan het niet fixen, dus je stuurt de laptop en je geld terug. Volgens mij een optie waar je niet blij van gaat worden: wat ga je dan kopen?
Optie 2: Dell will het fixen, en blijft monteurs sturen totdat je een ons weegt. Dat is leuk, maar daar heb jij niets aan. Het lost namelijk niets op.
Optie 3: dell levert een vervangende laptop, dat gebeurt regelmatig. Maar A) dell heeft niets vergelijkbaars, wat niet in minimaal een 2x zo hoog prijssegment zit, en [norml]B)[/] ik hoor van andere merken ook dat er problemen zijn, wie weet heeft de alienware dezelfde chip?
Dan heb je nog een optie tot gedeeltelijke creditatie -maar daar doet dell zeer zelden aan- Uit het hoofd slechts een keer: toen de studio 17 werdt verkocht met HD5750 (man, wat klinkt dat oud..) GPU, in plaats van de 5650 die eigenlijk werd geleverd. Ik kan er een typenummer naast zitten.
Ten slotte heb je ook nog een laatste optie: wachten. Binnen een maand komt dell met een XPS 17 revisie met ivy bridge, en dan komt optie 3 opeens wel beschikbaar. Dat is naar mijn inziens de stap die je moet nemen. Van de overige opties ga je volgens mij niet blij worden.
overigens was optie 1 de bedoeling om nog ff op mijn vaio door te blijven tikken en dan de nieuwe ivy bridge versies te kopen.
Verwijderd
Daar heb je recht op. Immers heb je iets gekocht met usb 3.0, en vervolgens kan je als consument verwachten dat dat ook daadwerkelijk werkt. Maar dat is niet bij iedereen zo. Je hebt er zeker recht op, maar dat krijgen kan nogal wat moeite kosten.Denzis schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:06:
"mijn usb 3.0 doet het niet en ik wil een vervangende laptop? '' heb ik daar recht op?
Hoezo denk je dat in mei de nieuwe versies uitkomen? Ik ga hem denk terugsturen, ik schat de kans klein in dat ik hem om kan ruilen voor een nieuwere versie aangezien ik hem nu heb gekocht en niet dan.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 00:21:
[...]
Daar heb je recht op. Immers heb je iets gekocht met usb 3.0, en vervolgens kan je als consument verwachten dat dat ook daadwerkelijk werkt. Maar dat is niet bij iedereen zo. Je hebt er zeker recht op, maar dat krijgen kan nogal wat moeite kosten.
Denk er wel aan dat die (waarschijnlijk) een heel stuk duurder zal zijn (als jij ook de EPP config hebt).
enig idee hoe duur? Hoe lang heeft het geduurt voordat er bij de oude versies een goede epp config te voorschijn kwam?ToWi1989 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:57:
Denk er wel aan dat die (waarschijnlijk) een heel stuk duurder zal zijn (als jij ook de EPP config hebt).
Verwijderd
Weet iemand toevallig waarom mijn games niet echt heel fantastisch spelen?
Heb de standaard i7 processor
- 2GB 540m
- 8GB DDR3 ram
Je zou denken dat zo'n setup gelijkwaardig of beter games afspeelt dan mijn X360 maar dat valt best tegen op het moment. Heeft het te maken met die Optimus technologie?
- 2GB 540m
- 8GB DDR3 ram
Je zou denken dat zo'n setup gelijkwaardig of beter games afspeelt dan mijn X360 maar dat valt best tegen op het moment. Heeft het te maken met die Optimus technologie?
Als je het via deze http://configure.euro.del...nlepp1&model_id=xps-l702x link doet, krijg je nog eens 5% extra EPP-korting.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:37:
[...]
via de link in de best buy guide is ie goedkoper:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
En als je dan ook nog via www.shopkorting. nl gaat, krijg je daarboven op nog eens 7% korting op het ex-btw bedrag.
Hiervoor zorg je eerst via de 1e link dat je configuratie in het winkelmandje man Del staat, daarna ga je via www.shopkorting.nl naar de Dell-site, dan open je (in het dan geopnene Dell-scherm) weer het mandje, en rond je (zonder naar andere scheremen te gaan) de betaalprocedure af.
Ik heb de versie met de 555M, de 2670QM en ook 8GB en kan games best wel goed spelen. Zal wel net dat verschil zijn...Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:39:
Weet iemand toevallig waarom mijn games niet echt heel fantastisch spelen?
- 2GB 540m
- 8GB DDR3 ram
Wat betreft USB,ik heb de standaard Renesas driver geinstalleerd en de bios A16 geflashed en heb geen problemen meer. Wat ik nu wel merk is dat mijn USB3.0 poorten tijdens slaapstand gewoon aan blijven, de 2.0 poorten gaan dan uit. Ik denk dat het een soort work-around is voor dit probleem.
Aangezien ik mijn laptop altijd gewoon uitschakel heb ik hier geen last van. (iets met SSD en grote bestanden voor slaapstand...)
Nee, het is geen coupon.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:39:
die 5% epp is dat coupon korting? ze zijn namelijk verlengt tot 2-5-2012
Dit is een standaard EPP-korting die je krijgt op systemen tussen €700 en €1599. Deze korting krijg je alleen als je je systeem samenstelt via deze link: www.dell.nl/epp
Verwijderd
wat bedoel je met grote bestanden, SSD en slaapstand?Bartjezz schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:55:
[...]
Aangezien ik mijn laptop altijd gewoon uitschakel heb ik hier geen last van. (iets met SSD en grote bestanden voor slaapstand...)
Ik heb een probleem met mijn stekker bij het aansluiten op de laptop, althans het begint steeds meer te irriteren:
Als ik op de bank zit en hij zit op stroom dan valt de stekker continu uit de laptop. De stekker hangt ook zeer los in de laptop (zit speling in) waardoor bij elke beweging deze losser komt, na 1 a 2 mm verschuiven verliest deze het contact en laad dan niet meer op. (Zit ik aan tafel dan is het niet zo'n issue gezien de laptop/stekker stil ligt.)
Zijn er meerdere XPS17 bezitters die dit herkennen (en hoort dit er dus bij) of is dit gevalletje aansluiting niet in orde?
NB: Voorheen had ik een studio 15 met soortgelijke adapter waarbij de koppeling stroef genoeg was. Deze viel er niet uit.
Als ik op de bank zit en hij zit op stroom dan valt de stekker continu uit de laptop. De stekker hangt ook zeer los in de laptop (zit speling in) waardoor bij elke beweging deze losser komt, na 1 a 2 mm verschuiven verliest deze het contact en laad dan niet meer op. (Zit ik aan tafel dan is het niet zo'n issue gezien de laptop/stekker stil ligt.)
Zijn er meerdere XPS17 bezitters die dit herkennen (en hoort dit er dus bij) of is dit gevalletje aansluiting niet in orde?
NB: Voorheen had ik een studio 15 met soortgelijke adapter waarbij de koppeling stroef genoeg was. Deze viel er niet uit.
Ik herken mij ook in de wat slappe verbinding van de oplader. Als je wat avontuurlijk bent dan kun je met een tandenstoker de 'grijparmpjes' weer wat terug drukken. Maar een echte oplossing kun je het niet noemen...
Hoe moet je. Je bios downgraden? Ik denk dat dat de laatste optie wordt
Ik snap niet dat mensen hem bestellen, wetende dat hij niet honderd procent werkt
Ik snap niet dat mensen hem bestellen, wetende dat hij niet honderd procent werkt
[ Voor 37% gewijzigd door Denzis op 26-04-2012 17:29 ]
Zojuist bericht gekregen dat de laptop wordt verzonden. Verwachte leverdatum is nu 02-05!ArnoJeroen schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:44:
[...]Ik heb de mijne de 21e besteld, de geschatte leverdatum is 7 mei.
Bij deze kan ik zeggen dat meer dan 16 gb ondersteund wordt door een i7-2670QM.
Ik heb zojuist 2 8gb modules geplaatst met daarnaast de standaard 6gb, en alle 22 gb wordt gewoon herkend in bios, taakbeheer etc.
Ik heb zojuist 2 8gb modules geplaatst met daarnaast de standaard 6gb, en alle 22 gb wordt gewoon herkend in bios, taakbeheer etc.
Verwijderd
Ik was aan het denken over die shopkorting. Als ik de bestelde laptop na 7 dagen terugstuur, houd ik dan het shopkorting bedrag? Dan zou je ook een systeem van 4000 euro kunnen bestellen, shopkorting vangen a 280 euro. De boel annuleren en de shopkorting houden. Makkelijk verdienen
Volgens mij wordt die shopkorting pas nà die 7 dagen "goedgekeurd", dus dat gaat niet lukken.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:53:
Ik was aan het denken over die shopkorting. Als ik de bestelde laptop na 7 dagen terugstuur, houd ik dan het shopkorting bedrag? Dan zou je ook een systeem van 4000 euro kunnen bestellen, shopkorting vangen a 280 euro. De boel annuleren en de shopkorting houden. Makkelijk verdienen
Buiten het feit dat dit hoogstwaarschijnlijk niet gaat lukken, is het ook nog eens knap asociaal

Verwijderd
Ja daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Heb nu momenteel 62 euro van dell openstaan. Zal is kijken hoelang het duurt voordat het op goedgekeurd komt te staan. Via bol zou het bijvoorbeeld ook kunnen alleen ligt daar de marge wat lager. Of zou het daar 14 dagen duren voordat ze het goedkeuren. Bij Zalando kan je het zelfs na 100 dagen nog retourneren, kan met niet voorstellen dat ze 100 dagen wachten tot het goedgekeurd wordt.ArnoJeroen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:57:
[...]
Volgens mij wordt die shopkorting pas nà die 7 dagen "goedgekeurd", dus dat gaat niet lukken.
Asociaal is het inderdaad.Maargoed die mensen die in de Quote staan zijn niet zo rijk geworden omdat ze zo lief en sociaal hebben gedaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 18:06 ]
Heb je helemaal gelijk in! En ik ben nu ook weer niet zo'n brave Hendrik als ik misschien voor doe komenVerwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:03:
Asociaal is het inderdaad.Maargoed die mensen die in de Quote staan zijn niet zo rijk geworden omdat ze zo lief en sociaal hebben gedaan.
Verwijderd
En ik niet zo asociaal als ik nu hier misschien voor doe komennielsdiy schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:06:
[...]
Heb je helemaal gelijk in! En ik ben nu ook weer niet zo'n brave Hendrik als ik misschien voor doe komen
Hebben jullie geen twijfels betreft de niet werkende usb poorten?
Heb toch maar besloten de laptop te houden. Waarom?
Ik had net even mijn vaio naast deze dell neergezet. En het zelfde filmpje op de hoogste helderheid op full hd gedraait.
En het is echt een wereld van verschil!
Wat ik ga doen betreft usb 3.0 ?
Als de ivy bridge versies uit zijn ga ik proberen te zorgen dat ze de 3.0 maken. en anders vervangen voor de 3.0,
Ik vraag me af, Ik ben van plan even een clean install van w7 te doen, dit omdat ik van al die bloatware af wil. Maar sommige dingen zijn wel handig zoals het werken met die touch toetsen en de wireless instellingen. Krijg ik die terug bij het opnieuw installeren of moet ik drivers gaan zoeken?
alvast bedankt mensen.
Heb toch maar besloten de laptop te houden. Waarom?
Ik had net even mijn vaio naast deze dell neergezet. En het zelfde filmpje op de hoogste helderheid op full hd gedraait.
En het is echt een wereld van verschil!
Wat ik ga doen betreft usb 3.0 ?
Als de ivy bridge versies uit zijn ga ik proberen te zorgen dat ze de 3.0 maken. en anders vervangen voor de 3.0,
Ik vraag me af, Ik ben van plan even een clean install van w7 te doen, dit omdat ik van al die bloatware af wil. Maar sommige dingen zijn wel handig zoals het werken met die touch toetsen en de wireless instellingen. Krijg ik die terug bij het opnieuw installeren of moet ik drivers gaan zoeken?
alvast bedankt mensen.
[ Voor 84% gewijzigd door Denzis op 26-04-2012 20:31 ]
Je kan toch altijd iemand langs laten komen voor een reparatie? Dit valt gewoon onder je garantie. Met een beetje geluk is het probleem verholpen, erop achteruit gaan zul je toch niet.
Ze zullen ook heus niet zomaar de laptop omruilen zonder een aantal reparatie pogingen gedaan te hebben.
Na een clean install moet je die drivers inderdaad los downloaden, en het is nogal een heel gedoe om alles weer aan de praat te krijgen zoals het was.
Ze zullen ook heus niet zomaar de laptop omruilen zonder een aantal reparatie pogingen gedaan te hebben.
Na een clean install moet je die drivers inderdaad los downloaden, en het is nogal een heel gedoe om alles weer aan de praat te krijgen zoals het was.
Je kunt toch eerst alle drivers exporteren met een programma als Driver Max.ToWi1989 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:36:
...
Geen ervaring mee, maar een aantal drivers zul je toch direct van de fabrikant willen downloaden om de laatste versie te hebben. De audio driver van de dell website wou het bij mij bijvoorbeeld niet doen icm quickset, maar rechtstreeks vanuit realtek werkte het perfect.
Drivergenius anders? Gewoon achteraf installeren, die haalt alle drivers op (nieuwste versie) en kun je daarna allemaal met 1 klik installeren.
Net binnen. Ga wel ff die W7 op een SSD (in bay 1) installeren.
Maar wat een machine, en dat scherm. Fabulous. Ben blij dat ik de FHD optie heb genomen. Dank voor de adviezen!
Maar wat een machine, en dat scherm. Fabulous. Ben blij dat ik de FHD optie heb genomen. Dank voor de adviezen!
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Verwijderd
Iemand die weet hoelang het duurt voordat dell mijn ideal betaling heeft verwerkt? Heb woensdag avond besteld, zo lang kan dat toch niet duren?
Duurde in mijn geval 2 a 3 dagen. Hierna nog ongeveer 2 dagen in productie (mits alles voorradig is), dus ik gok dat ie woensdag verzonden wordt, en dan vrijdag in huis 
Maar kom op hey, anderhalve week levertijd voor een laptop die naar wens gebouwd wordt en vervolgens de halve wereld rond gestuurd moet worden is toch niet verkeerd?!
Maar kom op hey, anderhalve week levertijd voor een laptop die naar wens gebouwd wordt en vervolgens de halve wereld rond gestuurd moet worden is toch niet verkeerd?!
[ Voor 33% gewijzigd door ToWi1989 op 27-04-2012 14:27 ]
Verwijderd
Nee zeker niet, het heeft ook helemaal geen haast. Ik wacht geduldig afToWi1989 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:26:
Duurde in mijn geval 2 a 3 dagen. Hierna nog ongeveer 2 dagen in productie (mits alles voorradig is), dus ik gok dat ie woensdag verzonden wordt, en dan vrijdag in huis
Net een leuke configuratie samengesteld! Heeft/weet iemand nog een leuke kortingscode?
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Ja, deze als basis systeem en bestellen via shopkorting.nl. Bij het afrekenen krijg je nog eens 5% EPP korting, andere kortingscodes kunnen dan niet gebruikt worden.
[ Voor 23% gewijzigd door ToWi1989 op 27-04-2012 20:30 ]
Dankje!ToWi1989 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:28:
Ja, deze als basis systeem en bestellen via shopkorting.nl. Bij het afrekenen krijg je nog eens 5% EPP korting, andere kortingscodes kunnen dan niet gebruikt worden.
Ik zie bij sommige modellen dat de batterij er aan de onderkant uit steekt. Ik heb de laptop altijd op schoot, is dit lastig? Of steekt de batterij er bij deze laptop niet onderuit?
Dit bedoel ik:

Dit zou ik graag willen:

Gewoon plat aan de onderkant.
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable bewerken
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven) bewerken
LCD-SCHERM 44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p met 2.0 megapixel camera met geïntegreerde 3D-bril bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh) bewerken
TOETSENBORD Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty) bewerken
TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen bewerken
[ Voor 12% gewijzigd door Kimberly op 27-04-2012 20:44 ]
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Ik heb hem nu ook op schoot en het is nu ik er op let wel lichtelijk irritant maar het is ook gewoon wennen. Voordat ik je post last had ik nergens last van.
Volgens mij is het plaatje dat je ziet een beetje over-geromantiseerd want volgens mij komt de XPS 17 gewoon standaard met die accu? Volgens mij wil je ook geen kleinere accu hebben want die is echt binnen no-time leeg.
Volgens mij is het plaatje dat je ziet een beetje over-geromantiseerd want volgens mij komt de XPS 17 gewoon standaard met die accu? Volgens mij wil je ook geen kleinere accu hebben want die is echt binnen no-time leeg.
Als je je benen goed plaatst heb je er geen last van, maar je laptop krijgt dan weinig koeling. Ik heb zelf altijd mijn laptop op een bureau of tafel staan, en dan werkt die hoek toch wel prettig.
De 3D versie komt standaard met die accu geloof ik, van andere uitvoeringen weet ik het niet zeker.
De 3D versie komt standaard met die accu geloof ik, van andere uitvoeringen weet ik het niet zeker.
Op de bovenste foto zie je de versie met 9-cell accu, de foto er onder betreft de 6-cell accu. Wil je een beetje prik, dan is - zoals Vlassie1980 aangeeft - de 9-cell accu een aanrader.
Ook al is een 17"er geen aanrader om mee te slepen (al heb ik het 4 jaar gedaan), het is wel zo fijn dat je in / buiten je huis kan werken en je niet elke keer de lader moet aansluiten
Ook al is een 17"er geen aanrader om mee te slepen (al heb ik het 4 jaar gedaan), het is wel zo fijn dat je in / buiten je huis kan werken en je niet elke keer de lader moet aansluiten
Ik vind deze laptop ideaal als laptop van de zaak, heb hem op mijn werkplek aangesloten aan een 24 inch Full HD scherm die ik dan als main scherm gebruik.
Enige nadeel qua zakelijk gebruik is dat hij niet op een docking station aangesloten kan worden, dus als ik hem mee moet nemen voor een presentatie of bespreking dan moet ik een paar kabels eruit trekken. Dit komt echter niet al te vaak voor en verder is het gewoon een ideale laptop.
Voor op de luie bank vind ik hem wel een fractie aan de grote kant, mijn vader heeft een 14 inch HP laptop gekocht laatst en die is wat prettiger op de luie bank. Maar die kan natuurlijk niet tippen aan de hardware specs van deze machine
Enige nadeel qua zakelijk gebruik is dat hij niet op een docking station aangesloten kan worden, dus als ik hem mee moet nemen voor een presentatie of bespreking dan moet ik een paar kabels eruit trekken. Dit komt echter niet al te vaak voor en verder is het gewoon een ideale laptop.
Voor op de luie bank vind ik hem wel een fractie aan de grote kant, mijn vader heeft een 14 inch HP laptop gekocht laatst en die is wat prettiger op de luie bank. Maar die kan natuurlijk niet tippen aan de hardware specs van deze machine
Dank je, dat dacht ik al.
Ik heb de laptop thuis als desktop vervanger. De lader zit er altijd in. Het maakt me ook niet uit hoe lang de accu meegaat. De accu zou er evt. Ook uit kunnen.
Ik heb de laptop thuis als desktop vervanger. De lader zit er altijd in. Het maakt me ook niet uit hoe lang de accu meegaat. De accu zou er evt. Ook uit kunnen.
De audiopoort van mijn XPS17 icm 3,5mm plugje van koptelefoon is nu al bijna lam. Ik heb de plug er misschien 30 keer in en uit gedaan. Dat is toch niet normaal? Plug doet het nog wel, en ik kan de andere ook wel gebruiken voor mijn hoofdtelefoon, maar toch. Beetje jammer.
Meer mensen met dit probleem?
Meer mensen met dit probleem?
[ Voor 8% gewijzigd door Nikeo op 27-04-2012 22:50 ]
Hier ook als Desktop vervanger, ik heb de accu er nog niet in gehad. Met de 9 cell accu is de machine niet echt mooi vorm gegeven en oogt hij redelijk lomp.Deorgere schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:41:
Dank je, dat dacht ik al.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Eruit laten is inderdaad een optie, maar dat lijkt me ook niet ideaal als je het op schoot hebt.Jumpman schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:31:
[...]
Hier ook als Desktop vervanger, ik heb de accu er nog niet in gehad. Met de 9 cell accu is de machine niet echt mooi vorm gegeven en oogt hij redelijk lomp.
Ik schijn niet de 6 cell te kunnen nemen icm de gt 555m..
Ik heb een GT555M icm 3D scherm en dus een 9 cells, maar Windows 7 en Ubuntu geven beiden aan dat ik met een volle accu ongeveer 2,5 uur kan doen.
9 Cells staat dus grofweg gelijk aan 150 minuten, een 6 cells zal dus ongeveer 2/3e doen? 100 Minuten, damn, ben ik blij met een 9 cells ipv een 6 cells die dus bijna een uur minder te gebruiken is.
Je kan wel een GT555M card nemen met een 6 cells, maar dan moet je het 3D scherm niet nemen.
Ik heb de accu er trouwens altijd inzitten, ik vind het wel prettig om de laptop iets schuiner te hebben staan, zorgt namelijk ook voor iets betere airflow en iets prettiger manier van mijn handen houden.
Ik gebruik de laptop ook enkel op een tafel.
9 Cells staat dus grofweg gelijk aan 150 minuten, een 6 cells zal dus ongeveer 2/3e doen? 100 Minuten, damn, ben ik blij met een 9 cells ipv een 6 cells die dus bijna een uur minder te gebruiken is.
Je kan wel een GT555M card nemen met een 6 cells, maar dan moet je het 3D scherm niet nemen.
Ik heb de accu er trouwens altijd inzitten, ik vind het wel prettig om de laptop iets schuiner te hebben staan, zorgt namelijk ook voor iets betere airflow en iets prettiger manier van mijn handen houden.
[ Voor 16% gewijzigd door RollieBollie op 28-04-2012 12:15 ]
Als je de GT555M hebt, MOET je de 9cell erbij nemen, 3D of niet. ik spreek uit ervaring, 1080p scherm -> gt555M -> 9cell.RollieBollie schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:05:
Ik heb een GT555M icm 3D scherm en dus een 9 cells, maar Windows 7 en Ubuntu geven beiden aan dat ik met een volle accu ongeveer 2,5 uur kan doen.
Er zijn wel mensen te vinden die de 9 cell accu tegen de 6 cell accu willen ruilen.
Ik denk dat ik nog een keer een 6 cell accu koop, zo'n gat in de onderkant is ook niet alles, maar mooi staat het wel. Ik neem mijn laptop ook nooit mee. Bij meenemen is de 9 cell echt een must.
Ik denk dat ik nog een keer een 6 cell accu koop, zo'n gat in de onderkant is ook niet alles, maar mooi staat het wel. Ik neem mijn laptop ook nooit mee. Bij meenemen is de 9 cell echt een must.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb eerder vandaag dat bericht geplaatst, en dat deed ik, nadat ik had gekeken of het wel of niet mogelijk was.jessy100 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:33:
[...]
Als je de GT555M hebt, MOET je de 9cell erbij nemen, 3D of niet. ik spreek uit ervaring, 1080p scherm -> gt555M -> 9cell.
Nu nogmaals gechecked en zie:
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i5-2450 Processor (2,50 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz) bewerken |
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken |
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart bewerken |
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Day In-Home Hardware Support service bewerken |
Aanbevolen |
LET OP! U heeft geen garantie upgrade geselecteerd. Neem langere bescherming voor uw PC. |
Koop 3 jaar Next Day Hardware Support. |
Koop 3 jaar Next Day In-Home Hardware Support service [[meerprijs] € 240,00 € 160,80 of € 8/maand1] |
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-support bewerken |
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook. bewerken |
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands bewerken |
SOFTWARE VOOR FOTOGRAFIE Adobe® Photoshop® Elements + Premiere® Elements bewerken |
GEHEUGEN 4.096 MB (2 x 2 GB) 1.333 MHz Dual Channel DDR3 bewerken |
HARDE SCHIJF 500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken |
OPTISCH(E) STATION(S) dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven) bewerken |
DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar bewerken |
SYSTEM RECOVERY Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen bewerken |
LCD-SCHERM 44 cm(17,3") Full HD AG witte led-beeldscherm (1.920 x 1.080) met geïntegreerde 2,0 megapixel camera bewerken |
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion batterij (56 Wh) bewerken |
TOETSENBORD Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty) bewerken |
TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen bewerken |
.. En hoe doe je dat? graag een link. 
Inmiddels gevonden!
Toch niet, er onstaan compatibiliteits problemen als ik het systeem in het winkelmandje wil doen.
Inmiddels gevonden!
Toch niet, er onstaan compatibiliteits problemen als ik het systeem in het winkelmandje wil doen.
[ Voor 70% gewijzigd door Kimberly op 28-04-2012 21:55 ]
De beschreven methode hierboven was toch niet de oplossing.Ik heb weliswaar geen Dell XPS 17, maar sinds kort een mini-itx (Intel DH67CF) bordje met daarop 2 Renesas USB 3.0 poorten.
Mijn systeem draait op Windows 7 Ultimate, 64 bit.
Ook ik had hiermee constant last van uitvallende USB 3.0 poorten.
Tot ik voor mijn PC eindelijk de oplossing heb gevonden, hopelijk hebben jullie hier ook wat aan.
1. Download en installeer als eerst de 2.1.28.1 driver om hem vervolgens weer te verwijderen.
2. Hierna installeer ik de 2.1.27.0 driver, sindsdien heb ik geen last van uitval meer.
Installeer dus niet direct de 2.1.27.0 driver, maar doe dit volgens het plan hierboven, start de pc in tussentijd niet opnieuw op, voer de stappen achter elkaar uit. Herstart pas enkele minuten nadat de drivers voor de USB 3.0 poorten zijn geïnstalleerd opnieuw op.
Hopelijk is dit ook de oplossing voor mensen met 'n Dell, het is het proberen waard...
Ik heb mijn mini-itx pc nog maar een kleine week, echter had ik enkele dagen na het installeren van Windows 7 de juiste drivers te pakken, gisteren wegens een ander probleem uit luiheid Windows 7 weer opnieuw geïnstalleerd, beetje dom aangezien het uitvallen van de USB 3.0 poorten weer terug is.
Bij de community van Intel loopt ook een draadje over dit probleem, specifiek voor het moederbord DH67CF.
Hier wordt aanbevolen door gebruikers van dit bord om de 2.0.4.0 driver te installeren, en firmware 3028, tot nu toe met succes aldaar.
Op mijn PC werkt dit nog, de vraag is alleen voor hoelang?
Even afwachten dus...
[ Voor 52% gewijzigd door Wietsee. op 30-04-2012 10:01 . Reden: Onjuistheden verbeterd ]
Verwijderd
bij mijn eind maart geleverde 702 stond de 2.1.27.0 driver er op en ik merk niet de problemen die hier regelmatig worden gesignaleerd.
Even een praktijktestje gedaan, ik zag metro 2033 liggen voor 5 euro en ik was benieuwd hoe mijn xps 17 met i7 2760 2.4ghz, 16 gig ram en gt 555 m het zou doen.
3d is best leuk, voor een minuutje ofzo. Daarna snel de functie met ctrl + t uitgezet. 1920 x 1080 haal je niet, maar net iets eronder lukt toch met een snelle framerate. In het spel zitten ook veel stukken waar je in kleine ruimte's zit, dan is het leuk om de resolutie weer op te schroeven en ziet het er echt fantstisch uit, zeker als je zoals ik alleen maar gamed op de xbox 360.
3d is best leuk, voor een minuutje ofzo. Daarna snel de functie met ctrl + t uitgezet. 1920 x 1080 haal je niet, maar net iets eronder lukt toch met een snelle framerate. In het spel zitten ook veel stukken waar je in kleine ruimte's zit, dan is het leuk om de resolutie weer op te schroeven en ziet het er echt fantstisch uit, zeker als je zoals ik alleen maar gamed op de xbox 360.
Onze clevoheeft ook 2 renesas usb3 poorten, nooit geen 1 probleem mee geweest
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Verwijderd
Er zijn ook zat mensen die er geen probleem me hebben. Dus dat kan best. Ik heb ook van mensen met een asus gehoord dat er problemen waren.
Er waren mensen die het hadden over de shopkorting actie, wanneer het kortingsbedrag op akkoord zou staan. Nou is het bij mij na 5 dagen op akkoord gegaan, en ik kan de laptop dus nog retouren tot en met woensdag.
niet dat ik het doe, want neem het probleem met die KUT usb wel even voor lief.
Inmiddels staat de pc nog steeds aan, en tot op moment van schrijven nog geen uitval gehad
.
Hopelijk is het probleem definitief verholpen met deze driver, ik raad iedereen die problemen heeft met USB 3.0 dan ook deze driver te installeren, zie voor de link mijn vorige bericht.
Hopelijk is het probleem definitief verholpen met deze driver, ik raad iedereen die problemen heeft met USB 3.0 dan ook deze driver te installeren, zie voor de link mijn vorige bericht.
Hoe installeer je die, als hij aangeeft dat er al een nieuwere verse is geinstalleerd?Wietsee. schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:05:
Inmiddels staat de pc nog steeds aan, en tot op moment van schrijven nog geen uitval gehad.
In configuratiescherm > programma's verwijderen > Renesas Electronics USB 3.0 etc. verwijderen.Denzis schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:15:
[...]
Hoe installeer je die, als hij aangeeft dat er al een nieuwere verse is geinstalleerd?
Indien dit programma niet in deze lijst staat, kun je in apparaatbeheer de installatie van de USB 3.0 drivers ongedaan maken.
Gedaan, met firmware 4,0 nog wat.Wietsee. schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:32:
[...]
In configuratiescherm > programma's verwijderen > Renesas Electronics USB 3.0 etc. verwijderen.
Indien dit programma niet in deze lijst staat, kun je in apparaatbeheer de installatie van de USB 3.0 drivers ongedaan maken.
En driver 2,4
resultaat: 2 min op 70 mb/s en daarna klapt hij er weer uit. Lang leve Dell/Intel/Renesas
Waar heb je het bestand vandaan gehaald? Uit m'n 1e post neem ik aan? Firmware versie is bij mij 3028 of ben ik nou gek?Denzis schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:48:
[...]
Gedaan, met firmware 4,0 nog wat.
En driver 2,4
resultaat: 2 min op 70 mb/s en daarna klapt hij er weer uit. Lang leve Dell/Intel/Renesas
Ja, ik heb het nec renesas ding uit jouw post. Die ene van asus. Versie 2,0,4,0Wietsee. schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:58:
[...]
Waar heb je het bestand vandaan gehaald? Uit m'n 1e post neem ik aan? Firmware versie is bij mij 3028 of ben ik nou gek?
En ik heb de firmware upgrade gedaan vanuit dat Intel forum versie 4015.
Huh, nu ben ik zelf het spoor bijster, ik heb niks vanaf de Intel website geïnstalleerd.Denzis schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:00:
[...]
Ja, ik heb het nec renesas ding uit jouw post. Die ene van asus. Versie 2,0,4,0
En ik heb de firmware upgrade gedaan vanuit dat Intel forum versie 4015.
Ik heb alleen die Nec Renesas driver geïnstalleerd die ik nu heb geupload op mijn eigen host, daar zit dan toch automatisch de firmware bij in?

PC nu aan sinds half 10, m'n toetsenbord die aan een USB 3.0 poort zit werkt nog steeds :)!
Die rode balkjes zijn momenten waarop de PC onverwacht is afgesloten, maar dat werd veroorzaakt doordat ik veel al ermee bezig was en zocht naar de oplossing die ik nu toch echt gevonden lijk te hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Wietsee. op 30-04-2012 10:02 ]
Heb het even overnieuw gedaan, op 22,6 gb al stabiel met 60mb/s hoe snel gaat hij bij jou?Wietsee. schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:02:
[...]
Huh, nu ben ik zelf het spoor bijster, ik heb niks vanaf de Intel website geïnstalleerd.
Ik heb alleen die Nec Renesas driver geïnstalleerd die ik nu heb geupload op mijn eigen host, daar zit dan toch automatisch de firmware bij in?
[afbeelding]
PC nu aan sinds half 10, m'n toetsenbord die aan een USB 3.0 poort zit werkt nog steeds :)!
[afbeelding]
EDIT: Net 72 gb overgezet in een keer. Ik ga nu nog 1 keer herstarten en opnieuw proberen
EDIT2 : Je heb gelijk Darkstone, hij doet het weer na een restart. DIEPE ZUCHT
Heeft iemand een links naar die workaround? Ik kan het niet vinden..
[ Voor 15% gewijzigd door Denzis op 29-04-2012 15:55 ]
Verwijderd
Restart de PC een paar keer. Bij veel mensen gaat het pas fout na een restart. Een bekende work-around is de firmware elke boot opnieuw flashen.
Ik ga m'n pc ook eens herstarten. Maar wat is dan het probleem? Dat de poorten na herstart niet meer doen?Denzis schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:16:
[...]
Heb het even overnieuw gedaan, op 22,6 gb al stabiel met 60mb/s hoe snel gaat hij bij jou?
EDIT: Net 72 gb overgezet in een keer. Ik ga nu nog 1 keer herstarten en opnieuw proberen
EDIT2 : Je heb gelijk Darkstone, hij doet het weer na een restart. DIEPE ZUCHT
Heeft iemand een links naar die workaround? Ik kan het niet vinden..
Daar heb ik namelijk geen last van, maar na enige tijd uitval.
Ze doen het wel. voor ongeveer 5 minWietsee. schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:02:
[...]
Ik ga m'n pc ook eens herstarten. Maar wat is dan het probleem? Dat de poorten na herstart niet meer doen?
Daar heb ik namelijk geen last van, maar na enige tijd uitval.
Dat had ik dus met al die andere drivers, het probleem is hier nu echt opgelost. Ook na herstart geen problemen meer.
Maar hoe zat dat nou, je zei eerst dat je een driver versie had geïnstalleerd en daarnaast nog een firmware versie?
Ik had eerst inderdaad de driver naar 2.04 gedaan. met die link van jou. en toen de firmware naar de nieuwste versie dus niet 3028 maar 4015. Miss moet ik de firmware downgraden naar 3024 of 3028 maar zou niet weten hoe dat moet. gebruik jij ook externe hds met USB 3.0 of alleen een muis?Wietsee. schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:08:
[...]
Dat had ik dus met al die andere drivers, het probleem is hier nu echt opgelost. Ook na herstart geen problemen meer.
Maar hoe zat dat nou, je zei eerst dat je een driver versie had geïnstalleerd en daarnaast nog een firmware versie?
Bij mij verandert de firmware versie met de driver update mee, geen probleem dus.
Ik snap dus absoluut niet hoe je dit voor elkaar krijgt.
Ik heb naast een toetsenbord ook nog een USB stick ingeplugd. Beiden vielen normaal na 5 minuten al uit. Met deze driver inc. firmware probleemloos!
Ik snap dus absoluut niet hoe je dit voor elkaar krijgt.
Ik heb naast een toetsenbord ook nog een USB stick ingeplugd. Beiden vielen normaal na 5 minuten al uit. Met deze driver inc. firmware probleemloos!
[ Voor 35% gewijzigd door Wietsee. op 29-04-2012 19:10 ]
Grappig, ik heb de laptop nog niet eens binnen en mijn kortingsbedrag bij shopkorting staat inmiddele ook op akkoord.Denzis schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:02:
Er waren mensen die het hadden over de shopkorting actie, wanneer het kortingsbedrag op akkoord zou staan. Nou is het bij mij na 5 dagen op akkoord gegaan, en ik kan de laptop dus nog retouren tot en met woensdag.
Hoe check je de firmware dan? Ik heb gewoon de laatste drivers van intels site en geen problemen meer gehad
Ik zal wel pech hebben. maar sinds wanneer verandert firmware met een driver update? enig idee hoe je firmware kan downgraden?
ik zal vanavond wel nog een keer alles verwijderen en dan alleen de driver update installeren... of even systeem herstel voor de firmware update.
ik zal vanavond wel nog een keer alles verwijderen en dan alleen de driver update installeren... of even systeem herstel voor de firmware update.
[ Voor 37% gewijzigd door Denzis op 29-04-2012 21:37 ]
Je hebt gelijk, ik was in de veronderstelling dat de firmware ook werd bijgewerkt wanneer ik de drivers installeerde. Ik heb hierop mijn eerste post gewijzigd.Denzis schreef op zondag 29 april 2012 @ 21:31:
Ik zal wel pech hebben. maar sinds wanneer verandert firmware met een driver update? enig idee hoe je firmware kan downgraden?
De firmware van mijn USB 3.0 poorten nu geüpdate naar 3028, downgraden naar deze versie is volgens mij niet mogelijk
Dus mensen die al een hogere versie hebben kunnen hier geen gebruik van maken volgens mij.

Het lijkt wel alsof de fabrikant de poorten zelf niet eens test, zeer vreemd...
Edit:
Inmiddels ook hier het probleem weer terug, de 3.0 poorten vallen weeruit, pfff...
[ Voor 49% gewijzigd door Wietsee. op 30-04-2012 13:55 ]
Ik draai nu een week Ubuntu 12.04 en heb nog geen uitval gehad. Mijn muis zit in de usb3 poort, dus merk het meteen als er iets mis is.
Blijkbaar hebben ze dus de driver gefixt in de nieuwe kernel (hout afkloppen).
Blijkbaar hebben ze dus de driver gefixt in de nieuwe kernel (hout afkloppen).
Heb je de laatste al geprobeerd ??Wietsee. schreef op zondag 29 april 2012 @ 21:41:
[...]
Je hebt gelijk, ik was in de veronderstelling dat de firmware ook werd bijgewerkt wanneer ik de drivers installeerde. Ik heb hierop mijn eerste post gewijzigd.
De firmware van mijn USB 3.0 poorten nu geüpdate naar 3028, downgraden naar deze versie is volgens mij niet mogelijk?
Dus mensen die al een hogere versie hebben kunnen hier geen gebruik van maken volgens mij.
[afbeelding]
Het lijkt wel alsof de fabrikant de poorten zelf niet eens test, zeer vreemd...
Edit:
Inmiddels ook hier het probleem weer terug, de 3.0 poorten vallen weeruit, pfff...
2.1.32.0 (ook firmwareversie 4015) http://www.station-drivers.com/page/renesas.htm
De bovenste, dan heb je de drivers. Ik zoek nooit op firmware, want dan krijg ik andere zaken.
[ Voor 6% gewijzigd door Embryo1 op 30-04-2012 16:16 ]
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ik heb sinds twee maanden ook in het bezit van een XPS 17 dankzij alle adviezen in dit geweldige forum.
Nu heb ik vanaf het begin ook al problemen met de USB 3.0-poorten. Heb verder geen USB 3.0-apparatuur in huis, maar gebruik deze twee poorten met een muis en toetsenbord (beide USB 2.0 of 1.1). Het is regelmatig voorgekomen dat de poorten stoppen na cold boots, reboots, uit de slaapstand komen en na een aantal uren werken in Windows. Ook steeds na een hele onregelmatige tijd, dus iets waar je niet zo blij van wordt.
Deze problemen kwamen voor met de laatste driver van Dell (2.1.27.0) en die van de Intel-site (2.1.28.1). Sinds die laatste driver heb ik dus ook firmware 4015. Ook het BIOS heen en weer geflasht tussen A16 en A17, maar dat maakt ook geen verschil; telkens blijft het probleem zich voordoen.
Ook in het apparaatbeheer alle vinkjes bij 'allow the computer to turn off this device to save power' uitgezet en bij het energiebeheer 'USB selective suspend setting' naar disabled gezet, maar dat werkt ook al niet.
Omdat ik onder andere ook gelezen heb op notebookreview dat het vervangen van het daughterboard niet helpt, heb ik ondertussen maar een USB 2.0 hub aangesloten op de linkse 2.0-poort, wat tenminste wel altijd werkt.
Ik ga nu ook de nieuwe 2.1.32.0-driver proberen en jullie op de hoogte houden!
Verder bevalt de laptop heerlijk, het enige probleem wat ik soms heb zijn een aantal BSOD's met een melding 'memory_management', maar na het afzonderlijk testen van de twee RAM-sticks kwam ik erachter dat er eentje kapot is. Afgelopen vrijdag contact opgenomen via de e-mailsupport in het Engels en vandaag teruggekregen dat ze een nieuwe stick opsturen. Wat mij betreft hulde voor de snelle support.
Hopelijk is dit euvel dus gauw verholpen, omdat dit voor mij het laatste minpunt is.
Nu heb ik vanaf het begin ook al problemen met de USB 3.0-poorten. Heb verder geen USB 3.0-apparatuur in huis, maar gebruik deze twee poorten met een muis en toetsenbord (beide USB 2.0 of 1.1). Het is regelmatig voorgekomen dat de poorten stoppen na cold boots, reboots, uit de slaapstand komen en na een aantal uren werken in Windows. Ook steeds na een hele onregelmatige tijd, dus iets waar je niet zo blij van wordt.
Deze problemen kwamen voor met de laatste driver van Dell (2.1.27.0) en die van de Intel-site (2.1.28.1). Sinds die laatste driver heb ik dus ook firmware 4015. Ook het BIOS heen en weer geflasht tussen A16 en A17, maar dat maakt ook geen verschil; telkens blijft het probleem zich voordoen.
Ook in het apparaatbeheer alle vinkjes bij 'allow the computer to turn off this device to save power' uitgezet en bij het energiebeheer 'USB selective suspend setting' naar disabled gezet, maar dat werkt ook al niet.
Omdat ik onder andere ook gelezen heb op notebookreview dat het vervangen van het daughterboard niet helpt, heb ik ondertussen maar een USB 2.0 hub aangesloten op de linkse 2.0-poort, wat tenminste wel altijd werkt.
Ik ga nu ook de nieuwe 2.1.32.0-driver proberen en jullie op de hoogte houden!
Verder bevalt de laptop heerlijk, het enige probleem wat ik soms heb zijn een aantal BSOD's met een melding 'memory_management', maar na het afzonderlijk testen van de twee RAM-sticks kwam ik erachter dat er eentje kapot is. Afgelopen vrijdag contact opgenomen via de e-mailsupport in het Engels en vandaag teruggekregen dat ze een nieuwe stick opsturen. Wat mij betreft hulde voor de snelle support.
Hopelijk is dit euvel dus gauw verholpen, omdat dit voor mij het laatste minpunt is.
Verwijderd
Je hebt geen usb hub nodig voor 2 poorten. Je hebt ook nog een esata+usb port, dus je hebt in totaal 2 'werkende' usb poorten. Toevallig ook het aantal wat de macbooks hebben.
Ja, de reden hiervoor was omdat ik ook regelmatig een extra poort nodig heb om mijn externe harde schijf op aan te sluiten of om mijn mp3-speler op te laden.
Ook geprobeerd, alleen updaten naar firmware versie 4015 gaat niet, krijg ik een error "Not found the target device"Embryo1 schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:55:
[...]
Heb je de laatste al geprobeerd ??
2.1.32.0 (ook firmwareversie 4015) http://www.station-drivers.com/page/renesas.htm
De bovenste, dan heb je de drivers. Ik zoek nooit op firmware, want dan krijg ik andere zaken.
Inmiddels weer iets aan het proberen, heb nu de 2.1.19.0 driver draaiende met daarbij firmware versie 3028.
Afwachten maar weer en vooral niet te vroeg juichen, ik leg me er niet bij neer!
Houd jullie op de hoogte!
[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 30-04-2012 22:33 ]
Hey,
Ik heb net als velen het probleem dat ik mijn video drivers niet kan updaten aangezien ik een versie heb van de dell xps17 waar de bios problemen gaf?
Ik zag hier een oplossing staan maar bij mij lukt het van geen kanten:
De gelezen oplossing
"[/quote]3) Zoek je Vendor ID en Device ID.
Dit doe je door naar apparaatbeheer te gaan, daar de nVidia kaart te dubbeklikken, vervolgens selecteer je het tabblad 'Details'. Kies daar bij 'Eigenschap' , 'Hardware id's'.
Als het goed is zie je nu een aantal tekstregels in het tekstvak er onder staan. Hier staan je vendor en device ID vermeld. Noteer deze, of kopiëer deze twee regels:
%NVIDIA_DEV.124D.01% = Section048, PCI\VEN_10DE&DEV_124D&SUBSYS_05701028
%NVIDIA_DEV.124D.02% = Section053, PCI\VEN_10DE&DEV_124D&SUBSYS_05711028
4) Download de laatste officiële nVidia driver en sla deze ergens op.
Vervolgens start je de installatie, de driver zal dan vragen waar hij de tijdelijke bestanden mag uitpakken, onthoudt deze locatie. Uiteraard zal de installatie doorlopen en falen omdat er geen compatible hardware is gevonden.
5) Ga naar de locatie waar nVidia setup de installatiebestanden heeft uitgepakt.
Zeer waarschijnlijk is dat C:\nVidia als je de standaard instellingen accepteert.
In dat geval, browse dan naar de volgende directory:
C:\NVIDIA\DisplayDriver\285.62\WinVista_Win7_64\International\Display.Driver
Uiteraard verschilt dit voor de mensen die een ander station of directory hebben gekozen.
Het gaat er voornamelijk om dat je in de "Display.Driver" directory terecht komt.
6) Zoek hier het bestand "nvdm.inf" op en open het met kladblok.
Vervolgens zoek je in het bestand naar het volgende kopje:
[NVIDIA_SetA_Devices.NTamd64.6.0]
Onder dit kopje staan een hele reeks devices met hardware id's vermeld, ga onderaan deze lijst met devices staan en (kopïeer) plak nu de regels toe zoals eerder vermeldt onder de bestaande regels:
Dit zelfde truukje doe je ook bij het kopje dat daar direct onder staat:
[NVIDIA_SetA_Devices.NTamd64.6.1]
Ook hier weer een lijst met een aantal devices en dus ga je ook hier de regels zoals hierboven plakken aan het eind van de lijst.
Vervolgens sla je het bestand op.
Dit moet natuurlijk gewoon nvdm.inf blijven, maak er geen andere extensie van.
7) Installeer de 2.85.62 driver gewoon zoals je dat normaal ook doet via de setup en het geheel functioneert zoals het zou moeten. Let wel: Je kunt een vraag krijgen tijdens de installatie dat de driver mogelijk niet geschikt is voor het apparaat maar daar kun je gewoon doorgaan met de installatie.
[quote]
Bij mij staat er dit bij hardware ID's:
PCI\VEN_10DE&DEV_0DCD&SUBSYS_04B81028&REV_A1
PCI\VEN_10DE&DEV_0DCD&SUBSYS_04B81028
PCI\VEN_10DE&DEV_0DCD&CC_030000
PCI\VEN_10DE&DEV_0DCD&CC_0300
Ik denk dat ik een fout maak met de lijntjes in het inf bestand maar ik weet niet goed wat of hoe.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Binnenkort komt world of warcraft pandaria uit en bij de beta crasht mijn client omdat de drivers te oud zijn
Ik heb net als velen het probleem dat ik mijn video drivers niet kan updaten aangezien ik een versie heb van de dell xps17 waar de bios problemen gaf?
Ik zag hier een oplossing staan maar bij mij lukt het van geen kanten:
De gelezen oplossing
"[/quote]3) Zoek je Vendor ID en Device ID.
Dit doe je door naar apparaatbeheer te gaan, daar de nVidia kaart te dubbeklikken, vervolgens selecteer je het tabblad 'Details'. Kies daar bij 'Eigenschap' , 'Hardware id's'.
Als het goed is zie je nu een aantal tekstregels in het tekstvak er onder staan. Hier staan je vendor en device ID vermeld. Noteer deze, of kopiëer deze twee regels:
4) Download de laatste officiële nVidia driver en sla deze ergens op.
Vervolgens start je de installatie, de driver zal dan vragen waar hij de tijdelijke bestanden mag uitpakken, onthoudt deze locatie. Uiteraard zal de installatie doorlopen en falen omdat er geen compatible hardware is gevonden.
5) Ga naar de locatie waar nVidia setup de installatiebestanden heeft uitgepakt.
Zeer waarschijnlijk is dat C:\nVidia als je de standaard instellingen accepteert.
In dat geval, browse dan naar de volgende directory:
C:\NVIDIA\DisplayDriver\285.62\WinVista_Win7_64\International\Display.Driver
Uiteraard verschilt dit voor de mensen die een ander station of directory hebben gekozen.
Het gaat er voornamelijk om dat je in de "Display.Driver" directory terecht komt.
6) Zoek hier het bestand "nvdm.inf" op en open het met kladblok.
Vervolgens zoek je in het bestand naar het volgende kopje:
[NVIDIA_SetA_Devices.NTamd64.6.0]
Onder dit kopje staan een hele reeks devices met hardware id's vermeld, ga onderaan deze lijst met devices staan en (kopïeer) plak nu de regels toe zoals eerder vermeldt onder de bestaande regels:
Dit zelfde truukje doe je ook bij het kopje dat daar direct onder staat:
[NVIDIA_SetA_Devices.NTamd64.6.1]
Ook hier weer een lijst met een aantal devices en dus ga je ook hier de regels zoals hierboven plakken aan het eind van de lijst.
Vervolgens sla je het bestand op.
Dit moet natuurlijk gewoon nvdm.inf blijven, maak er geen andere extensie van.
7) Installeer de 2.85.62 driver gewoon zoals je dat normaal ook doet via de setup en het geheel functioneert zoals het zou moeten. Let wel: Je kunt een vraag krijgen tijdens de installatie dat de driver mogelijk niet geschikt is voor het apparaat maar daar kun je gewoon doorgaan met de installatie.
[quote]
Bij mij staat er dit bij hardware ID's:
PCI\VEN_10DE&DEV_0DCD&SUBSYS_04B81028&REV_A1
PCI\VEN_10DE&DEV_0DCD&SUBSYS_04B81028
PCI\VEN_10DE&DEV_0DCD&CC_030000
PCI\VEN_10DE&DEV_0DCD&CC_0300
Ik denk dat ik een fout maak met de lijntjes in het inf bestand maar ik weet niet goed wat of hoe.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Binnenkort komt world of warcraft pandaria uit en bij de beta crasht mijn client omdat de drivers te oud zijn
Gezien alle problemen met USB 3.0, de problemen die ik heb met de WiFi, mijn zeer negatieve ervaringen met de Dell-medewerkers (zoals 2x 30 min wachten en 2x ophangen, zoals in de chat te horen krijgen dat ze me niet kunnen helpen, dat ik moet bellen, en vervolgens dezelfde chatmedewerker aan de telefoon krijg en hij me dan opeens wel kan helpen (€€!)), in het achterhoofd meegenomen dat ik niets dan negatieve ervaringen heb met een Dell XPS laptop die ik enkele jaren geleden heb besteld, en het feit dat dit al mijn tweede XPS17 laptop is, ga ik hem terugsturen.
Ik ben het zat met Dell.
Ik ben het zat met Dell.
[ Voor 62% gewijzigd door Eagle Creek op 01-05-2012 11:50 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Darkstone, of iemand anders.
Denken jullie dat de verfrisde xps17 net zo veel ongeveer gaan kosten?
Zit te denken om deze alsnog maar terugsturen, zeker als het een kwestie van weken is wanneer de nieuwe xps versies uitkomen?
(bedoel dus met de epp korting enzo)
Denken jullie dat de verfrisde xps17 net zo veel ongeveer gaan kosten?
Zit te denken om deze alsnog maar terugsturen, zeker als het een kwestie van weken is wanneer de nieuwe xps versies uitkomen?
(bedoel dus met de epp korting enzo)
[ Voor 8% gewijzigd door Denzis op 01-05-2012 12:42 ]
Begrijpelijk gezien je ervaringen. Jammer ook want ik moet toch zeggen dat ik zeer blij ben met deze XPS. Ik heb maar 1 klacht en dat is het USB3.0 verhaal. En ik sta natuurlijk in mijn recht als ik hem terug zou sturen. Maar ik ervaar het niet als hinderlijk tijdens mijn normale werkzaamheden.Eagle Creek schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:24:
Gezien alle problemen met USB 3.0, de problemen die ik heb met de WiFi, mijn zeer negatieve ervaringen met de Dell-medewerkers (zoals 2x 30 min wachten en 2x ophangen, zoals in de chat te horen krijgen dat ze me niet kunnen helpen, dat ik moet bellen, en vervolgens dezelfde chatmedewerker aan de telefoon krijg en hij me dan opeens wel kan helpen (€€!)), in het achterhoofd meegenomen dat ik niets dan negatieve ervaringen heb met een Dell XPS laptop die ik enkele jaren geleden heb besteld, en het feit dat dit al mijn tweede XPS17 laptop is, ga ik hem terugsturen.
Ik ben het zat met Dell.
@Denzis De vernieuwde xps laptops komen pas in juni, dus het is maar de vraag of je daarop wilt wachten.
Ik wel hoor!chukkepukke schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:07:
@Denzis De vernieuwde xps laptops komen pas in juni, dus het is maar de vraag of je daarop wilt wachten.
En je kan een stukje meer sparen mocht het toch iets duurder uitvallen.
Eindelijk (bijna) alles geinstalleerd. SSD in Bay1, HD in bay 2. Firmware SSD geupdate en W7 daarop geinstalleerd. Hierna alle programma's en loopt als een zonnetje. En wat een mooi scherm.
Maar nu wil ik de map MyDocuments op mijn PC en de DELL dagelijks synchroniseren zodat ik op beide de laatste bestanden heb. Werk er namelijk mee.
Wat is hiervoor nu de beste oplossing??
Maar nu wil ik de map MyDocuments op mijn PC en de DELL dagelijks synchroniseren zodat ik op beide de laatste bestanden heb. Werk er namelijk mee.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Niet in een DellXPS 17 topic vragenMrMarcie schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:39:
Eindelijk (bijna) alles geinstalleerd. SSD in Bay1, HD in bay 2. Firmware SSD geupdate en W7 daarop geinstalleerd. Hierna alle programma's en loopt als een zonnetje. En wat een mooi scherm.
Ik gebruik sinds een paar maanden dropbox, erg relaxed, op 1 systeem doe je een wijziging en op alle systemen zie je daarna dat het gewijzigd is.MrMarcie schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:39:
Ik ben voornemens om deze laptop (full hd, videokaart met 3gb etc) aan te schaffen voor (relatief simpele) videobewerking, maar is deze laptop daar geschikt voor of moet er dan toch een zwaardere videokaart met DDR5 in?
Als ik naast de harde schijf zelf een SSD erin plaats, vervalt de garantie dan ook?
Als ik naast de harde schijf zelf een SSD erin plaats, vervalt de garantie dan ook?
Verwijderd
De garantie vervalt niet. Je mag zowel geheugen als harddisk wisselen.siepie77 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:39:
Ik ben voornemens om deze laptop (full hd, videokaart met 3gb etc) aan te schaffen voor (relatief simpele) videobewerking, maar is deze laptop daar geschikt voor of moet er dan toch een zwaardere videokaart met DDR5 in?
Weet wel dat er geen firewire aansluiting in de XPS zit. Alleen van belang als je cam dat ook heeft.
De videokaart is meer dan voldoende: adobe premiere geprobeerd en het werkt pachtig