Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
MrMarcie schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:39:
Eindelijk (bijna) alles geinstalleerd. SSD in Bay1, HD in bay 2. Firmware SSD geupdate en W7 daarop geinstalleerd. Hierna alle programma's en loopt als een zonnetje. En wat een mooi scherm.

Maar nu wil ik de map MyDocuments op mijn PC en de DELL dagelijks synchroniseren zodat ik op beide de laatste bestanden heb. Werk er namelijk mee.

Wat is hiervoor nu de beste oplossing??
Buiten het feit dat dit eigenlijk niet het juiste topic voor zoiets is wil ik toch even zeggen dat je oplossing misschien bij Goodsync ofzo. Instellen dan je laptop bij opstarten synced met je pc en in je tijdschema zetten dat je elk half uur wilt vergelijken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Ik vraag me af, ik ben nu over de 7 dagen termijn heen.

Maar, zouden de mensen in hun recht staan die een niet werkende usb hebben om de laptop om te ruilen? voor een versie die wel werkt?

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:50
Je hebt een termijn van 7 dagen waarin je de gekochte spullen van een webshop mag uitproberen en mag terugsturen zonder opgaaf van reden.
Na deze termijn wordt het een geval webshop bellen, kijken of er een oplossing is.
Dit kan dus zijn:
  • oplossen van het probleem via software
  • oplossen van het probleem via vervangende hardware
  • omruilen van het apparaat
De keuze hierbij ligt echter bij de verkoper.

Als je echter als klant zijnde genoeg kansen hebt gegeven aan de verkoper en het probleem blijft bestaan, heb je recht tot ontbinding van het contract.

Als de verkoper echter denkt dat de klant iets verkeerd heeft gedaan, moet hij dit bewijzen binnen 6 maanden na aankoop.
Na deze 6 maanden moet de klant bewijzen dat hij niets verkeerd heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
je hebt tegenwoordig 2 weken om iets terug te sturen zonder opgaaf van reden,
een directe terugbetaling van het aankoopbedrag is tevens mogelijk in deze 2 weken

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
aron225 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:56:
je hebt tegenwoordig 2 weken om iets terug te sturen zonder opgaaf van reden,
een directe terugbetaling van het aankoopbedrag is tevens mogelijk in deze 2 weken
http://www.internetkassa....or-alle-eu-lidstaten.html

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ah, daar was ik niet van op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Alles leuk en aardig. maar toen ik van de week dell belde, zeiden ze dat ik 7 dagen had om hem terug te sturen..
:o

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Dat klopt ook, 7 werkdagen in nederland, beginned op de dag na de dag van ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:43
Vandaag is de scherm bezel vervangen en de palmrest (omdat de touchpad het niet goed deed). Toen zat ik vanmiddag achter de machine en miste ik opeens mijn nVidia 3D sensor onder in de bezel. Morgen maar weer bellen. :(

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 18:44
Die 16 gig heb ik dus wel zeker nodig. Helaas is meer dan 32 gig niet mogelijk :(

High resAfbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/9403/memorytekort.png

[ Voor 24% gewijzigd door ToWi1989 op 03-05-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Er komt geen nieuw design voor de XPS 17"
bron: http://forum.notebookrevi...-l521x-ivy-bridge-31.html eerste post op die pagina.

Daar rekende ik overigens al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88926

Heb de mijne de 26e besteld. Maandag komt ie als het goed is binnen :)
Wanneer de usb 3.0 poorten het niet doen, draaien ze dan op 2.0 snelheid of doen ze het helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404313

Anoniem: 88926 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:11:
Heb de mijne de 26e besteld. Maandag komt ie als het goed is binnen :)
Wanneer de usb 3.0 poorten het niet doen, draaien ze dan op 2.0 snelheid of doen ze het helemaal niet?
Als ze het niet doen kunnen ze helemaal uitvallen; ze doen het dan dus helemaal niet. Volgens mij kan je wel een andere driver installeren, dat de USB poorten niet op 3.0 snelheid draaien, maar 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verkeerd gelezen.

[ Voor 207% gewijzigd door Jumpman op 03-05-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamnesity
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 10:20
Heeft iemand hier toevallig een idee wanneer de XPS uitkomt met Ivy Bridge in Nederland. Ik ben namelijk van plan een XPS te gaan komen als ze Ivy Bridge hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-06 17:30
Wanneer ik Crysis speel op mijn xps 17 begint deze flink te blazen, wat opzich wel logisch is. Na een tijdje lijkt te laptop overhit te raken en loopt het spel vast, dit is elke keer hetzelfde.

Toch wel een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Loopt vast als in 'windows loopt vast' of als in 'het wordt erg traag'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beiden zouden sowieso niet mogen gebeuren. Je kan het beste de temperatuur meten, met die resultaten kan je vervolgens naar dell stappen. Met GPU-z kan je de temperatuur van de GPU naar een file laten loggen, of er ook zoiets bestaat voor de CPU weet ik niet.

Je laptop loopt trouwens niet vast als hij te heet wordt. Dan valt hij domweg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
gaat is ook niet terugklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De CPU klokt lager, maar de GPU is niet slim genoeg om dat te doen. Sowieso is een i7-26**QM (gokje) op de minimale 800MHZ nog steeds een beest. Dus dat zou niet al te veel uit moeten maken. Zo CPU heavy is crysis volgens mij niet, maar ik kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
ik heb een 2760 qm. Het spel bevriest en reageert niet meer. Kan alleen via taakbeheer het spel afsluiten. Vervolgens staat de resolutie van het bureaublad op een lagere stand dan ik normaal heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met of zonder 3D scherm?

Inzien nee, dan zou ik eens proberen om de nvidia driver opnieuw te installeren. Ik ken maar heel weinig mogelijkheden waardoor je spel dat soort symptonen gaat vertonen, die bijna allemaal te herleiden zijn naar brakke drivers of een brak spel. Als je dit krijgt is het iig geen probleem met de koeling. Maar de temperatuur eens controleren kan sowieso geen kwaad. Ik gebruik zelf http://openhardwaremonitor.org/ daarvoor, vanwege de handige plot (standaard verborgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
met 3d scherm.

Ik heb het spel via steam gedownload, zou toch goed moeten zijn. Drivers heb ik deze week ook via de steam site gedownload. Is het beter om dit toch nog een keer via de site van nvidia te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het valt altijd te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Het gekke is, dat ik ook metro 2033 heb gespeeld. Is misschien nog wel zwaarder dan Crysis en hierbij loopt alles smooth. Wel veel geblaas van de fans, dat wel.

Site van nvidia zegt dat er op dit moment geen drivers beschikbaar zijn voor de 555 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is dus een goede indicatie dat er inderdaad een softwarematig probleem is wat schijnbaar niet gebeurt bij metro. Voor zover ik weet is metro 2033 een stuk zwaarder...

Volgens mij kan je gewoon de nieuwste drivers van de website van nvidia halen. Maar ik heb een ATI dus kan het niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264528

Ik heb pas gebeld met Dell over mijn USB 3 probleem, daar gaven ze aan dat het een Windows probleem is en dat ze er niets aan konden doen. Wel heb ik nog mijn Windows installatie uitgevoerd volgens de, op de Dell website aangegeven, manier, dat hielp ook niet...

Wat kan ik nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-06 18:04
Anoniem: 264528 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:04:
Ik heb pas gebeld met Dell over mijn USB 3 probleem, daar gaven ze aan dat het een Windows probleem is en dat ze er niets aan konden doen. Wel heb ik nog mijn Windows installatie uitgevoerd volgens de, op de Dell website aangegeven, manier, dat hielp ook niet...

Wat kan ik nog doen?
lijkt mij dat het dan ook een probleem van Dell is, zij verkopen de systemen met dit besturingssyteem.

Deze vlieger gaat niet op volgens mij. Je kan zelfs deze laptop niet kopen zonder besturingssyteem.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo.
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2017
Na 10 dagen nog steeds geen usb3 uitval op Ubuntu 12.04. Mijn laptop werkt dus eindelijk perfect na een jaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 19:41
Ik heb onlangs een reparatie aan mijn speakers gehad, maar na de reparatie niet direct even getest. oh, oh, wat dom. want er zit nu een speaker in die klinkt als de stem van janis joplin.. Man, ik word zo langzamerhand een beetje gek..

MAAR,

rant modus uit, weet iemand of een 3d vision 2 kit ook werkt met een xps 17 3d scherm? Ik heb niet veel verstand van het hele 3d gebeuren namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 16:35

Spais

The Spais Melange

Ter info. 2 weken geleden mn XPS17 gekregen. Mooie aanbieding van Dell met het 17" Full HD 3d scherm. De bril zat er netjes bij, dus hoef je niet los aan te schaffen.

Moet zeggen, erg mooie laptop! Super snel. Ik heb meestal 3 of 4 VM's tegelijk draaien die allen 1,5Gb Mem pakken en daarnaast nog meerdere SQL Servers en dan nog loopt alles soepel. Toetsenbord is even wennen, maar daarna erg lekker. De dikke bobbel onder bij de batterij is op schoot even wennen, maar op tafel juist prima! Je moet alleen niet je oplader vergeten, want dan heb je na 2 uur niets meer te doen :)

ps. specs: i7 2.2Ghz met 8Gb geheugen

[ Voor 3% gewijzigd door Spais op 06-05-2012 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Daar ben ik weer; de USB 3.0-poorten leken het bijna een week lang goed te doen met de 2.1.32.0-driver, maar ze zijn weer niet herkend na een cold boot. Ik ben ervan overtuigd dat het een hardwareprobleem moet zijn.

Op het notebookreview-forum heb ik gelezen dat er meerdere daughter boards in de omloop zijn: http://forum.notebookrevi...oblems-3.html#post8490455
Dat wordt dan maar een e-mail sturen om het te komen laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Mijn notebook is sinds een paar dagen nu met stoten aan het blazen... Dan blaast ie heel even en blijft 2 seconden uit. Blaast weer even en gaat dan weer uit. Ook als ie in hogere toeren zit switcht ie tussen 2 toerentallen... Eens kijken wat een rondje stofzuiger doet van de week...
Ik heb geen problemen met usb of iets, hopelijk blijft het hierbij :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo.
CaptainPanda schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:03:
Daar ben ik weer; de USB 3.0-poorten leken het bijna een week lang goed te doen met de 2.1.32.0-driver, maar ze zijn weer niet herkend na een cold boot. Ik ben ervan overtuigd dat het een hardwareprobleem moet zijn.
Ben ik niet. Ik heb usb3 problemen gehad sinds mijn aankoop in mei 2011. Ze hebben zowel het moederbord als daughterboard vervangen zonder succes. Nu draai ik Ubuntu 12.04 sinds 2 weken en nog geen uitval gehad. Er zit dus waarschijnlijk een nieuwe driver in deze kernel die het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik heb zojuist de A17 BIOS gevonden bij Dell:
http://www.dell.com/suppo...702x&urlProductCode=False

Ga hem nu flashen, als ik binnen een half uur niets typ is het mislukt :P

Edit: Flashen gelukt, fan blaast nog steeds met horten en stoten.. Moet ik dus serieus een keer met de stofzuiger aan.
AS SSD benchmark geeft wel een hogere score, 30 punten hoger dan voor de flash. Ook heb ik gisteren de OCZ Agility 3 een nieuwe firmware gegeven, dat scheelde ook alweer een paar punten.

Voor de rest heb ik nog niets getest, maar ik ga er vanuit dat alles nog werkt :P

[ Voor 41% gewijzigd door Bartjezz op 07-05-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk nog steeds dat het een softwareprobleem is, dat ding met de fan. Is er hier iemand die dat al eens heeft uitgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404313

Ik weet eigenlijk wel zeker dat het een softwareprobleem is. Waarom zou hij anders harder "blazen" met de dell installatie dan de schone w7 installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Timo. schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:52:
[...]

Ben ik niet. Ik heb usb3 problemen gehad sinds mijn aankoop in mei 2011. Ze hebben zowel het moederbord als daughterboard vervangen zonder succes. Nu draai ik Ubuntu 12.04 sinds 2 weken en nog geen uitval gehad. Er zit dus waarschijnlijk een nieuwe driver in deze kernel die het probleem oplost.
Heb nu via mail aangeboden gekregen om een monteur langs te sturen. Ik hoop dat je geen gelijk hebt, maar ik vrees van wel. :|
Bartjezz schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:16:

Edit: Flashen gelukt, fan blaast nog steeds met horten en stoten.. Moet ik dus serieus een keer met de stofzuiger aan.
AS SSD benchmark geeft wel een hogere score, 30 punten hoger dan voor de flash. Ook heb ik gisteren de OCZ Agility 3 een nieuwe firmware gegeven, dat scheelde ook alweer een paar punten.

Voor de rest heb ik nog niets getest, maar ik ga er vanuit dat alles nog werkt :P
Ik had ook weleens last van de fan die om de 20 seconden aansloeg. Na een clean install viel het mij op dat hij tijdens het surfen gewoon helemaal niet aansloeg, maar na wat standaardprogramma's gebeurt dat nu wel, maar niet meer zo erg als eerder. Nu is het eens in de paar minuten voor tien seconden lang en daarna gaat ie weer uit. Nog niet helemaal ideaal, maar ik kan er op zich wel mee leven.

[ Voor 52% gewijzigd door CaptainPanda op 07-05-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404313 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:23:
Ik weet eigenlijk wel zeker dat het een softwareprobleem is. Waarom zou hij anders harder "blazen" met de dell installatie dan de schone w7 installatie.
Ahh ja. Dat snap ik. Wat ik niet snap is welk stuk software het probleem veroorzaakt. Volgens mij is er nog niemand die het probleem heeft weten te isoleren. Het zou fijn zijn als we wisten wat het probleem exact veroorzaakt (dan kunnen we het ook fixen, en dell misschien ook als het probleem bij een dell-tool of driver ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik heb zojuist verschillende progjes geprobeerd, maar niet één progje kan de fanspeed fatsoenlijk uitlezen. Met HWinfo is het 1x gelukt (per ongeluk), maar ik kan helemaal niet de speed aanpassen, ik kan alleen zien dat de status van de fan "OK" is...
Speedfan werkt niet, I8Kfan kan niet installeren en nog een ander wazig progje kan helemaal niets :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan de fanspeed niet uitlezen of aanpassen. Nu ja, met speedfan beta. Maar dat is het dan wel. Ik weet ook niet of die werkt voor de XPS 17 (de 15 wel, maar zeer beperkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Zojuist de nieuwste Quickset geïnstalleerd, werkt ook niet. Ik zag dat er een recente versie van de Renesas USB 3.0 driver online staat, voor de mensen die problemen hebben met die dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 14:56
Ik heb nog geen xps17, maar is het bios niet zodanig te modden dat de fanspeed daar wordt ingesteld? Of kan het niet via afterburner? En als het de fan van de cpu is, is er toch wel een progje waar dit ook in te stellen is?

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, nee, nee. Je kan een laptop niet vergelijken met een desktop. Alles is custom, en fan controls zijn er zelden. Praktisch alleen in thinkpads.in mijn (niet zo heel erg uitgebreide) ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Timo. schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:52:
[...]

ik heb ook een usb 3.0 issue gehad als hierboven genoemd en de mijne is opgelost door een daughterboard reparatie!

weet iemand trouwens of de 3d vision 2 brillen werken op mijn half jaar oude 3d scherm? ik kan nergens vinden of ik lightboost tech in mn scherm heb :/

[ Voor 12% gewijzigd door Fuku-San op 08-05-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 11:44
Ik heb mijn energieschema aangepast naar zuinig en heb nu nauwelijks fangeruis meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 20:39

Dax

Bartjezz schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:16:

Al meer mensen ervaring met dit nieuwe bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
zeef schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:32:
Ik heb mijn energieschema aangepast naar zuinig en heb nu nauwelijks fangeruis meer. :)
Maarja, dan heb je ook veel minder resources om je programma's te draaien... Dat gaat voor mij niet werken :P Ik zit er echt over te denken om een verse installatie van windows er overheen te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Onder Ubuntu 12.04 heb ik veel minder snel dat de fan aanspringt.
Helaas heb ik de backlight nog niet onder een draaiende sessie kunnen aanpassen en draai ik nu nog dual boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Dax schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:05:
[...]

Al meer mensen ervaring met dit nieuwe bios?
Ondertussen heb ik nog wat dingen getest, alles werkt bij mij nog perfect, behalve de ventilator dan... Misschien dat ik van het weekend een verse install doe. Maar ik heb er eerlijk gezegd geen zin in om elke 5 maanden mijn laptop opnieuw te installeren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Nu online

PCR

RollieBollie schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:35:
Onder Ubuntu 12.04 heb ik veel minder snel dat de fan aanspringt.
Helaas heb ik de backlight nog niet onder een draaiende sessie kunnen aanpassen en draai ik nu nog dual boot.
Check nog even deze post van mij: PCR in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3"

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo.
Ik weet niet of het belangrijk is, maar ik heb die optie onder de device-sectie gezet. Zo dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Section "Device"
    Identifier     "Device0"
    Driver         "nvidia"
    VendorName     "NVIDIA Corporation"
    BoardName      "GeForce GT 555M"
    BusID          "PCI:1:0:0"
    Screen          0
    Option          "NoLogo"          "True"
    Option          "RegistryDwords"          "EnableBrightnessControl=1"
EndSection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Nu online

PCR

Ik heb het niet vermeld maar dat is inderdaad wel belangrijk volgens mij. Het is niet voor niks dat het onder een 'section' valt.

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264528

Zojuist is er een monteur geweest, na contact via twitter met Dell, het usb board is vervangen, nu maar weer testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-06 01:12
Is er in dit topic al iets bekend over de nieuwe XPS 17? Met i7-3610QM (opvolger van de 2670QM)? Ik hoop dat ze de huidige GT555m voor de GT650m gaan vervangen en het fangeluid gaan reduceren. Dan heb je echt een klapper van een laptop. Ik hoop althans dat zo'n config leverbaar wordt, en het liefst al goedkopere epp-uitvoering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niets bekend. Ik kan wel een gok wagen: hetzelfde design, met GT650m en ivy bridge en mSATA slot. De 'xps 17z' waar veel mensen op notebookreview op lijken te wachten komt er niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-06 17:33
Dus de xps 15 krijgt een nieuwe look maar de xps 17 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ja.. De XPS 15 krijgt geen nieuwe look, maar de XPS 15z. Ik hoop dat de huidige XPS 15 blijft bestaan in de huidige vorm. Veel mensen vinden hem bulky, maar als er een laptop is die het multimediasegment domineert, dan is het wel de XPS 15. Een echt knaller qua features en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
Oh dacht gelezen te hebben op de frontpage dat het nieuwe uiterlijk voor de l521x was, wat toch de gewone xps 15 is? Zou ik jammer vinden, het nieuwe uiterlijk zag er heerlijk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is dus de opvolger van de XPS 15z:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Een echt wanproduct als je het mij vraagt. De prijsstelling kan je hetzelfde verwachten als de 15z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
Je inderdaad beetje overpriced voor de specificaties... Bedankt voor de info though. Veel infosites zijn de mist ingegaan met die "leak"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
Hoop dat je gelijk hebt Darkstone. Met name de gpu ben ik niet zo zeker van maar hoop ik wel. Omdat de GT555m ge-rebrand wordt naar de GT635m zou dat logischerwijs 'de nieuwe' gpu worden. Hopelijk word het een GT650m standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De XPS 15z gaat al een GT640m krijgen aldus wat codes die ik heb opgegraven. Dat de XPS 17 niet minimaal een GT640m krijgt, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ik verwacht zelf de GT640m in de low end en GT650m GDDR5 in de high-end configuratie.
Hoger komt niet. Want de GTX lijn is gereserveerd voor de alienware lijn. Al kan dat theoretisch makkelijk: de GTX660m is niets meer dan een hoger geclockte GT650m. Happy overclocking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
Klopt, de GT650m is de hoogste middenklasse, al zag ik ook ergens een 'GTX650m' staan. Moet een fout zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
xps boys!

gezien hier veel meer ervaring is met 3d enzo, even een vraag,,
spelen jullie ook 3d films af? en wat gebruiken jullie hiervoor ?

ik heb de stereoscopic player van 3dtv.at oid gedownload, heb k-lite codec pack geinstalleerd, ffd-show, haali mediasplitter..

op het moment dat ik 3dvision configureer in de stereoscopic player, gaat het REDELIJK, tot ik fullscreen wil gaan, dan bliojft het scherm zwart, en loopt dat hele ding vast :@

dus hoe pakken jullie dit aan ??

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier heb ik zo'n beetje alle 3D Blurays en 3D MKV's werkend.

nVidia 3D Vision Video Player;
FFDShow;
Ondertiteling goed afstellen (http://www.flowlr.com/gam...-vision-video-player.html).

Voor Blurays heb je volgens mij wel een codec van Cyberlink PowerDVD 12 Ultimate nodig. De speler zelf heb ik zelf ook eerst geprobeerd, maar die is erg traag, zelfs met een Intel Core i7 (dit ligt aan de software).

[ Voor 60% gewijzigd door Jumpman op 11-05-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelfs met een terrabyte aan SSD's is hij traag... Ik heb zelden zo'n slecht product gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Als ik mijn XPS dichtklap dan gaat hij in standby, als ik hem dan na een tijdje weer open klap en op de power-knop druk dan zou hij uit standby moeten komen maar ik zie dan alleen maar dat de backlight het doet maar verder gebeurt er niks.

Als ik dan weer op de power-knop druk dan gaat hij weer op standby, en nogmaals op de power-knop drukken verhelpt het probleem dan wel maar het is wel een beetje irritant. Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-06 18:04
aron225 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 19:32:
xps boys!

gezien hier veel meer ervaring is met 3d enzo, even een vraag,,
spelen jullie ook 3d films af? en wat gebruiken jullie hiervoor ?

ik heb de stereoscopic player van 3dtv.at oid gedownload, heb k-lite codec pack geinstalleerd, ffd-show, haali mediasplitter..

op het moment dat ik 3dvision configureer in de stereoscopic player, gaat het REDELIJK, tot ik fullscreen wil gaan, dan bliojft het scherm zwart, en loopt dat hele ding vast :@

dus hoe pakken jullie dit aan ??
Ik gebruik TotalMedia Theatre 5, alles speelt bij mij hierop.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wie gebruiken er allemaal een externe monitor? Ik heb er namelijk 2, 1 op mijn miniDVI en 1 op mijn HDMI -> DVI (worden niet allebij tegelijk gebruikt, 1 thuis 1 op werk).

Maar als windows 7 al volledig is opgestart en ik zet dan pas de 2e monitor aan (of ik koppel hem eraan) dan herkent hij deze niet. Dan moet ik helemaal windows opnieuw opstarten voordat ik die 2e monitor kan gebruiken.

Zal dat aan windows liggen, nvidia drivers of ergens anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 11:44
Ik heb een 24" samsung full HD aan een HDMI kabel zitten.. werkt ales een zonnetje. Met Windowstoets + P on the fly aan en uit zetten : geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401897

Bij mij werkt de externe monitor ook correct. (Aangesloten op HDMI ingang)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 401897 op 12-05-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Zo, net even een 3d blu ray gestart, 3d functie is leuk, maar waarom moet het dan in ene zo donker worden qua beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 21:24
De USB 3.0 poorten zijn dat die 2 ports aan de achterkant?

Die werken dus ineens niet meer (volgens mij 1x gebruikt en mn laptop is 1,5 maand oud nu)

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
HertogJack schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 17:07:
De USB 3.0 poorten zijn dat die 2 ports aan de achterkant?
Yep, de blauwe usb poorten, die achter op zitten zijn de usb 3.0 poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 21:24
Grrr wat een klotezooi..

Ik raak dell dus aan het bellen :(

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
HALLO!

Werken de 3d vision 2 brillen ook op het 3d scherm wat in de xps zit of moet ik perse een 3d vision 1 aanschaffen.

tevens vroeg ik me af wat jullie temps zijn met de gpu.. sinds ik een nieuwe fan er in heb gekregen kom ik in de 82c terecht, zorgwekkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij 102° zou ik me zorgen maken, daaronder niet echt. Daar zijn ze op gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Fuku-San schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:20:
HALLO!

Werken de 3d vision 2 brillen ook op het 3d scherm wat in de xps zit of moet ik perse een 3d vision 1 aanschaffen.

tevens vroeg ik me af wat jullie temps zijn met de gpu.. sinds ik een nieuwe fan er in heb gekregen kom ik in de 82c terecht, zorgwekkend?
Ik heb de 2, werkt prima, nogsteeds wel erg donker (kan me dus niet voorstellen hoe slecht de 1 kan zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3D is altijd donker. De brillen filteren theoretisch al de helft van het licht, en in de praktijk is het nog veel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Megamind schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:29:
[...]

Ik heb de 2, werkt prima, nogsteeds wel erg donker (kan me dus niet voorstellen hoe slecht de 1 kan zijn).
thanks voor de info!
hoe is het 3d effect vergeleken met passief?
is het de aanschaf van zo'n bril waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Passief 3D is echt.. *kots* volgens anandtech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
dat is wat lg heeft op zijn monitoren?
toch?

dat zuigt echt!!

de 3d op mijn alienware is echt heerlijk!! en de xps is hetzelfde..
ik vind de helderheid ook niet echt super laag ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 2d helderheid is zo'n beetje de hoogste die te krijgen is. Maar op het moment dat je de bril opzet gaat de helderheid per oog ongeveer door 4. Er is vast wel iemand die het gemeten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
zodra ik 3d start, word het beeld iets donkerder, en werken de fn toetsen on backlight op te schroeven ook niet meer, dus zoiezo dimt het panel "ïets" zodra je iets in 3d start..

daarna gaat inderdaad een hoop verloren door de bril, maar nog steeds vind ik het acceptabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het paneel dimt niet als het in 3D mode staat. Het paneel gaat naar de maximale helderheid.

Daar is een heel erg goede verklaring voor. Zet er maar eens een andere laptop naast. Op iets anders dan de maximale helderheid flikkert het scherm gigantisch door de bril. De software forceert daarom de maximale helderheid bij het kijken naar 3D content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
als ik naar 3d mode ga, dan kan ik niet meer mijn brightness hoger of lager zetten,
en is hij zichtbaar iets donkerder, als dat ik hem handmatig op 100% brightness heb gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Weet er iemand hoe je 3D afzet in youtube? Of hoe ik onderstaand probleem kan oplossen? Bij mijn weten heb ik geen 3D actief gezet, en heb ook geen 3D-bril in bezit.
Ik heb de GT555M 3D en de laatste tijd krijg ik op youtube rare kleuren te zien bij het afspelen van bestanden.
Bovenaan een flashy groene balk, en de kleuren van personen/omgevingen zijn grijs met een lichte gekleurde schijn in.
Enorm lastig als je filmpjes wilt kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Agent 47 op 14-05-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Dat is een functie in youtube zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlees_Jus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
Zojuist een offerte aangevraagd voor een XPS17 aangezien mijn huidige Vaio de geest aan het geven is.
  • Bestelling van XPS L702x - Nederland
  • 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
  • Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Engels
  • 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
  • 8GB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
  • 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
  • 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
  • Windows® 7 Home Premium (64-bits)
  • 44 cm(17,3") Full HD AG witte led-beeldscherm (1.920 x 1.080) met geïntegreerde 2,0 megapixel camera
  • 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
  • Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord
  • Europese stroomkabel (250 V)
  • 150 W-wisselstroomadapter
  • Dvd met hulpbronnen voor XPS L702x
  • Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
Ben benieuwd naar de prijs inclusief de korting. Voor zover ik begreep kreeg ik standaard de 10% korting.
Moest het via offerte doen aangezien ik per se het verlichte toetsenbord wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
ToWi1989 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:56:
Dat is een functie in youtube zelf.
En hoe schakel je die uit? Trekt echt op niks zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Agent 47 op 14-05-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Energon schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:49:
[...]

En hoe schakel je die uit? Trekt echt op niks zo.
Voor youtube weet ik het niet, bij games is het ctrl+t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
ChrisLNFF schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:55:
[...]

Voor youtube weet ik het niet, bij games is het ctrl+t
ctrl + t is gewoon een nieuw tabblad bij mij :p.
Achja, mocht iemand het weten, DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Bij youtube staat onderin die balk gewoon 3D, als je daarop klikt kun je dat gewoon uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
ToWi1989 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:43:
Bij youtube staat onderin die balk gewoon 3D, als je daarop klikt kun je dat gewoon uitzetten.
Ik vind geen 3D terug.. Enkel de volgende knoppen: kwaliteit, later bekijken, groter/kleiner venster, full screen.
Opmerking: in full screen krijg ik normale kleuren, maar gewoon in browser die grijzige tinten met een roze/groene schijn in.

Vind dit echt raar, ik heb dit pas sinds een 2-tal weken :s

[ Voor 6% gewijzigd door Agent 47 op 14-05-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Hmm... Raar maar waar: na een verse installatie is het fan-probleem echt opgelost :S Hij blaast nu weer netjes aan 1 stuk door als ie het warm krijgt... Tevens een mooie kans om een echte schone versie van Windows te creëren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hierbij verzoek ik mijn medetweakers om wat advies:
Vorig jaar juli kocht ik de Dell xps17 2630qm,3d 1920x1080scherm,gtm555.3gb. int.mem 6gb, 500gb hardeschijf ,maand er na aangevuld met crucialc300/128gb ssd en 2x4gb ram.
Heb echter onlangs ook DE xps "gescoord" met de "Dell 2x512ssd actie!
Wil eigenlijk de nieuwe houden......dus de eerste verkopen/in/ruilen.
Iemand een tip? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
raceneus968 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:45:
Hierbij verzoek ik mijn medetweakers om wat advies:
Vorig jaar juli kocht ik de Dell xps17 2630qm,3d 1920x1080scherm,gtm555.3gb. int.mem 6gb, 500gb hardeschijf ,maand er na aangevuld met crucialc300/128gb ssd en 2x4gb ram.
Heb echter onlangs ook DE xps "gescoord" met de "Dell 2x512ssd actie!
Wil eigenlijk de nieuwe houden......dus de eerste verkopen/in/ruilen.
Iemand een tip? bvd
Wat voor tip wil je? Gewoon op Marktplaats of in V&A zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Idd, wat is wijsheid: bij de kenners of de koopjesjagers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB54
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-06 22:20
Op Marktplaats zijn honderden Nigerianen zeer genegen je ervan af te helpen.
Pagina: 1 ... 19 ... 28 Laatste