[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste
Acties:
  • 113.657 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
Nog geen roddels of niks van, zal wel meevallen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:30
Toepus schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 10:13:
Na lang en intensief het forum en internet te hebben doorgespit heb ik besloten om de Dell U2711 aan te schaffen. Mijn vraag is: als ik alleen n beetje wil Photoshoppen en voor de rest geen zware applicaties draai voldoet dan de onboard video van Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 om de U2711 op 2560x1440 aan te sturen? Of moet ik dan toch beter een aparte videokaart aanschaffen. Zo ja, welke is dan voldoende. (hoef geen superkaart te zijn)
Toepus :P
Ik heb mijn u2711 aangesloten op een HD5450 kaartje, en dan heb ik mijn oude 17" tft (1280x1024) er ook nog eens op aangesloten. Gaat prima, je moet er natuurlijk geen nieuwe spellen op proberen te draaien, maar een potje ut2004 of trackmania gaat prima als je op een lagere resolutie/settings draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan maar geen displayport kabel van versie 1.2 vinden weet er iemand waar ik die van rond de 10 euro voor 2-3 meter kan kopen? op allekabels, kabeltje en pricewatch heb ik al gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:56
http://www.benl.ebay.be/i...ories&hash=item336efd2708

Weet niet of er verschil is tussen 1.1 en 1.2 kabels, maar voor die prijs zou ik die gewoon eerst proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
En m'n 2711 is binnen, wat een apparaat zeg. Ik moet er nog wel even aan wennen.

Ik begrijp wat mensen bedoelen met de anti glare coating. In de witte vlakken lijkt het alsof er allemaal miniscule gekleurde dingetjes zitten. Ik denk dat ik er aan moet wennen, maar dat ik er wel mee kan leven.

Allemaal heel erg bedankt voor het advies!

[ Voor 6% gewijzigd door pientertje op 12-04-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Het is al snel uit met de pret. Als de monitor in adobeRGB (ongekalibreert de prettigste stand) staat, dan is de hele linkerkant van mijn scherm na het inschakelen geel in plaats van wit. Wisselen van instelling en terugzetten op adobeRGB lost het tijdelijk op, maar na aan en uitschakelen van de monitor is het weer mis. Wat moet ik doen? Terugsturen met wet aankoop op afstand of de dell garantie?

Foto waarop het probleem te zien is:
http://dl.dropbox.com/u/44719054/2012-04-13%2008.19.29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Probeer het weer met een echt egaal witte achtergrond. For all we know is het onderdeel van die layout daar ofzo. Altijd met echt egale achtergronden doen indien mogelijk. Als daar ook zo het geval is, lijkt het me een gevalletje RMA.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Het is op alle witte vlakken. Dat hij terug moet is zeker, maar ik vroeg me af wat ik moet doen. Rma bij de winkel of bij Dell? Of gewoon terug met wet aankoop op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als je de monitor wil vervangen, RMA. En bij de winkel, want daar heb je hem gekocht. Dell heeft op zich niets hiermee te maken, dat mag de winkel oplossen, dat heet garantie. Alhoewel ik denk dat wet koop op afstand sneller zou kunnen zijn. Monitor terug, geld terug, nieuwe kopen en binnen 1-2 dagen nieuwe thuisbezorgd. RMA kan weken duren.. (nouja, is wel met mijn RAM het geval.. meh.)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Heb de winkel gebeld, zij raadden mij (vreemd genoeg) aan hem onder aankoop op afstand terug te sturen. Ik zie dat eigenlijk ook het meeste zitten.

edit:
Ik heb de dell software echter nog niet geinstalleerd, maar daar ligt het toch niet aan? Of kun je daarmee de presets opnieuw "programmeren"? Want ik ben bang dat het daar mis zit, want het probleem is alleen bij de preset AdobeRGB en niet bij de andere. De aansturing lijkt me dus in orde.

[ Voor 50% gewijzigd door pientertje op 13-04-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Ik heb van de week m'n U2711 binnen gekregen en ben die uiteraard lekker gaan instellen, testen, ermee gaan werken, enz. Ik heb nu, na ongeveer 15 branduren, een luie subpixel die rood is bij zwarte achtergrond, net iets rechts van het middelpunt van mijn scherm. Op een lastige hoogte dus, bij zwartweergave valt hij direct op. Ik twijfel dus of ik 'm moet terugbrengen, want hoe groot is de kans dat dat bij een volgend scherm weer gebeurt of er iets ergers optreedt? Oftewel, hoe groot is de kans dat ik een beter scherm terugkrijg dan ik nu heb?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Krylinck schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:42:
Ik heb van de week m'n U2711 binnen gekregen en ben die uiteraard lekker gaan instellen, testen, ermee gaan werken, enz. Ik heb nu, na ongeveer 15 branduren, een luie subpixel die rood is bij zwarte achtergrond, net iets rechts van het middelpunt van mijn scherm. Op een lastige hoogte dus, bij zwartweergave valt hij direct op. Ik twijfel dus of ik 'm moet terugbrengen, want hoe groot is de kans dat dat bij een volgend scherm weer gebeurt of er iets ergers optreedt? Oftewel, hoe groot is de kans dat ik een beter scherm terugkrijg dan ik nu heb?
Bij mijn weten vallen subpixels niet onder garantie, wat zou betekenen dat dit je enige kans is om deze monitor terug te sturen. Over ergere problemen hoef je je waarschijnlijk geen zorgen te maken, want dan valt het probleem hoogstwaarschijnlijk wel onder de garantie.

Ik ben nu ook aan mijn 2e U2711 bezig (de 1e had een trillende lijnenprobleem, zie eerder in dit topic), maar beide monitoren hadden geen pixeldefecten.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hot subpixels vallen wel onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Alleen, terugsturen op grond Wet Koop op Afstand zou sneller moeten zijn dan via een garantieprocedure, toch? Ik heb daar ook rekening mee gehouden, omdat ik al wist dat er een flinke kans in zat dat ik tegen een dergelijk probleem aan zou lopen met die hoeveelheid pixels. In principe is het dus zo dat ik door zou moeten gaan met inruilen totdat ik een monitor heb waarbij alle pixels goed werken en geen andere problemen zich voordoen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bij terugsturen volgens wet koop op afstand draai jij voor de verzendkosten op. Als Dell hem komt omruilen dan bespaar je je dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Blijven ze dat eindeloos doen? Komen ze dan echt aan huis met een nieuwe? Ik ben namelijk ook bang dat als ik hem om laat ruilen dat ik kapotte pixels heb in plaats van slechts een niet werkende AdobeRGB stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Nou ja... Op zich kun je om blijven ruilen. Ik heb hier mensen gezien die 5 keer hebben geruild. Ik wil, als fotograaf, gewoon een perfecte monitor voor mijn geld. Zeker voor dat bedrag mag iedereen toch wel een stukje kwaliteit verwachten, helemaal als je de adviesprijs van Dell ziet.

Anyway, Kid, normaal gesproken (ISO xxxxx-certi klasse II) valt een hot subpixel toch niet onder garantie? Dan mag je er 2 per miljoen pixels (= 8 ) hebben oid. Of doet Dell aan ISO 1?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dell heeft zijn schermen officieel altijd verkocht als ISO 13406-2 Class II schermen, maar tot ongeveer een jaar of anderhalf geleden waren het praktisch gezien Class I schermen door de uitgebreide garantie die ze er toen op gaven. Enige verschil met anderhalf jaar geleden is dat je het scherm nu niet meer kan omruilen voor slechts 1 dode pixel (daar moet je er dan inderdaad 8 of meer van hebben, of 2 of meer direct tegen elkaar aan).

Bright (sub)pixels vallen echter wel nog steeds volledig onder de garantie, ééntje daarvan is genoeg om hem om te ruilen. Als die redelijk in het midden zit zou ik dat ook zeker doen, zit hij erg dicht tegen de rand dan kan je overwegen om hem te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setho23
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-04 08:13
Ik ben van plan om de Dell - 24" - U2412M monitor aan te schaffen voor zakelijk gebruik via Komplett.nl. Daar heb ik de optie om een zakelijk acccount aan te maken en een consumenten account. In verband met eventuele pixeldefecten zou ik dan gebruik willen maken van het recht om binnen 7 dagen te retourneren. Wat zal ik kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Dan moet je geen zakelijk account aanmaken, want dan val je niet onder die Wet.

@Kid: Thanks. :) Ik heb contact opgenomen met mijn leverancier en kijk even wat zij gaan zeggen. Waarschijnlijk zullen ze zich er tussenuit proberen te wringen, dus dan zal ik Dell moeten contacten. Als ik dat doe, komen ze dan gewoon aan huis die monitor vervangen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setho23
  • Laatst online: 27-04 08:13
thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik begrijp echt niet dat mensen er over twijfelen om terug te sturen in geval van dode pixels of andere mankementen. Je betaalt toch geen 550 euro voor zo'n ding zonder dat je een perfecte monitor op je bureau wilt hebben staan?? Al zat er een lelijke kras op de rand, dan had ik hem nog teruggestuurd.

Het ding heeft de prijs van een NIEUWE monitor dan mag je ook een nieuwe verwachten.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn vrijwel geen fabrikanten die pretenderen dat hun schermen in perfecte staat, bijna alle fabrikanten verkopen hun schermen als ISO 13406-2 Class II schermen, zelfs Eizo ColorEdge, NEC SpectraView Reference en Quato beeldschermen zijn Class II schermen.

Nou geeft Dell op z'n UltraSharp schermen een uitzonderlijk goede pixelgarantie (beter nog dan Eizo, NEC en Quato), maar over het algemeen zijn pixeldefecten dus iets waar je gewoon mee moet leren leven (volgens de fabrikanten dan).

Dat maakt die wet kopen op afstand ook zo mooi, omdat je dan een bedenktijd hebt van 7 werkdagen en je geen reden hoeft op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
@EvaluationCopy: Uiteraard... Maar zoals Kid al aangeeft zijn er wel restricties, vooral m.b.t. dode (sub)pixels. Dan kun je hem simpelweg niet altijd terugsturen, tenzij je het niet erg vindt om de hele tijd je monitor netjes terug in te pakken en op eigen kosten terug te sturen. Ik twijfel ook nog steeds, want is één hot subpixel het wel waard om die moeite te doen? Hij valt in 99% van de gevallen niet eens op... Daarnaast is het mogelijk dat er een scherm terug komt met andere, vervelendere problemen.

@Kid: terugsturen is na twee jaar dus ook nog mogelijk... Hmm... Ik denk er nog even over na en wacht voorlopig de reactie van m'n leverancier af. Ik heb toch nog 5 dagen om een beslissing te nemen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Krylinck op 14-04-2012 13:07 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:38
Ik wil mijn Samsung schermen (TN, 24-inch, 1920x1200) gaan vervangen. Nu heb ik de afgelopen 6 maanden meerdere malen naar de 2 modellen van Dell gekeken en gezocht op 't internet, maar helaas heb ik nergens echt een melding gezien die me overtuigde van de juiste keuze.
Ik wil ze gaan gebruiken voor programmeren, gamen, browsen etc, geen professionele editing waar de kwaliteit van de kleuren echt er toe doet (wel wil ik iets degelijks, anders bleef ik wel bij TN). 1920x1080 vind ik een brakke resolutie, maar 3x 2560x1440 is weer wat veel van het goede (dan wordt 't oppervlak zo groot dat ik waarschijnlijk 3 kaarten nodig heb en dus een nieuw moederbord, kast, duurder dan 3 schermen, voeding etc en waarschijnlijk een nieuw bureau + een kast verzetten ook nog), dus wil ik het liefste bij 1920x1200 blijven. De resolutie is perfect voor wat ik ermee doe, maar ik ben een beetje uitgekeken op TN na al die jaren. Uiteraard heb ik het dan ook over de U2410 en de U2412M. Ik weet de specs wel, maar uit berichten op 't internet wordt de keuze er niet makkelijker op (de een zegt dat gamen beter is op 'A', de ander zegt dat 't beter is op 'B').
Verder vind ik 't belangrijk dat ik 3 schermen ga krijgen die geen pixelproblemen hebben, dus welke en waar kan ik ze dan het beste kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:43:
Nog geen roddels of niks van, zal wel meevallen.
nieuws: Sharp maakt 10"-scherm met 2560x1600-resolutie voor subnotebooks

Als op 10" zo'n hoge res beschikbaar komt, verwacht je dan op 27" niet ook nieuwe hogere resoluties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:23
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 23:08:
[...]

nieuws: Sharp maakt 10"-scherm met 2560x1600-resolutie voor subnotebooks

Als op 10" zo'n hoge res beschikbaar komt, verwacht je dan op 27" niet ook nieuwe hogere resoluties?
Met de introductie van displays met zeer hoge ppi in telefoons en sinds kort ook in tablets, en deze aankondiging dat ze er aankomen voor laptops, zal het misschien nog maar een jaar zijn voordat ze er voor PC monitoren zijn, denk ik.

Daarbij vraag ik me overigens wel af of de huidige connectiemethoden dat aankunnen. Dat gaat met Dual-Link DVI of HDMI in ieder geval absoluut niet werken. DisplayPort maybe? Of komt Thunderbolt toch eindelijk naar de PC?

[ Voor 13% gewijzigd door Xeanor op 14-04-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 23:08:
In ieder geval niet dit jaar, aangezien de opvolgers van de U2410, U2711 en U3011 waarschijnlijk LG Display panelen krijgen uit dit lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:51
Ik heb sinds gisteren mijn twee monitoren ontvangen. Het gaat om de Dell U2312HM en de Dell U2212HM.
Beide monitoren bevallen prima behalve dat ze allebei af en toe 'flikkeren'. Bijv; als ik met mijn muis beweeg veranderd de twee grijze balken L-R van de webstie Tweakers lichtelijk van kleur. (ook soms als ik niets doe) Als ik op de achtergrond kijkt lijkt het of de beeldscherm 'bibbert'. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel anders probeer ik het anders uit te leggen. Ik heb dit met beide beeldschermen.

Instellingen etc zijn zover ik weet goed ingesteld.

Iemand enig wat dit kan zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Kepro op 15-04-2012 11:25 ]

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Xeanor schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 23:12:
Daarbij vraag ik me overigens wel af of de huidige connectiemethoden dat aankunnen. Dat gaat met Dual-Link DVI of HDMI in ieder geval absoluut niet werken. DisplayPort maybe? Of komt Thunderbolt toch eindelijk naar de PC?
DP ondersteunt 4x 1080p60, dus 2160p60 moet ook mogelijk zijn. Dat is zo'n 12 gbit/s. DP gaat tot zo'n 17 gbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Ik twijfel over de aanschaf van een U2711, na alle reviews doorgelezen te hebben. Weet iemand toevallig of er ergens in de regio Groningen zo een display te bekijken valt? Ik twijfel namelijk door de anti-glare verhalen

BvhD

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Kepro schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:20:
Ik heb sinds gisteren mijn twee monitoren ontvangen. Het gaat om de Dell U2312HM en de Dell U2212HM.
Beide monitoren bevallen prima behalve dat ze allebei af en toe 'flikkeren'. Bijv; als ik met mijn muis beweeg veranderd de twee grijze balken L-R van de webstie Tweakers lichtelijk van kleur. (ook soms als ik niets doe) Als ik op de achtergrond kijkt lijkt het of de beeldscherm 'bibbert'. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel anders probeer ik het anders uit te leggen. Ik heb dit met beide beeldschermen.

Instellingen etc zijn zover ik weet goed ingesteld.

Iemand enig wat dit kan zijn?
Kun je er een foto van maken?
Ik vraag me namelijk af of wat jij een bibberend scherm noemt hetzelfde is als het probleem wat ik heb gehad met trillende lijnen bij mijn U2711. Dat probleem werd bij mij steeds erger en uiteindelijk is de monitor vervangen.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
ride277 schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:47:
Ik twijfel over de aanschaf van een U2711, na alle reviews doorgelezen te hebben. Weet iemand toevallig of er ergens in de regio Groningen zo een display te bekijken valt? Ik twijfel namelijk door de anti-glare verhalen

BvhD
Volgens mij is het scherm nergens te bekijken behalve eventueel bij iemand die je al kent en die dit scherm al heeft. Heb je al filmpjes op YouTube bekeken?

Ik maakte mezelf ook best ongerust over die anti-glare verhalen maar ik zie die laag helemaal niet op mijn U2711. Het is dus erg persoonlijk of je er last van hebt en zelfs of je het wel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyva
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:32
Ik overweeg een u2412m aan te schaffen. In de eerste instantie wou ik een koreaanse IPS monitor halen waar veel over te vinden is op OCN en hardforum (250eu voor 27" glossy H-IPS paneel, 2560*1440), maar ik heb geen dual link dvi poort op mijn laptop en een converter er bij voor displayport naar dual link dvi brengt het totaal plaatje boven mijn budget.

Zodoende bij de u2412m uit gekomen. Ik heb echter nog wel 2 twijfel punten. Eerste is de AG coating, maar dat wordt een kwestie van proberen denk ik, gezien dat persoonlijk is. Tweede is de refresh rate van de monitor, de grap van die koreaanse dingen is dat veel van die monitoren naar 72hz (en sommige zelfs tot 98hz) gepushed kunnen worden, dat is wenselijk. Voor mij hoeft het allemaal niet zo hoog, maar ik wil graag weten of ik de u2412m op 48hz of 72hz kan draaien voor het kijken van 24p materiaal. Ik ben persoonlijk n.m. uiterst gevoelig voor het judder effect van de 2:3 pulldown bij 60hz monitoren.
Is er iemand die 1 van deze 2 refresh rates heeft geprobeerd op zijn monitor die mij kan vertellen of dat werkte of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik ben van plan binnenkort nieuwe monitoren aan te schaffen. Mijn budget wil ik proberen onder de € 1000,00 te houden, incl. BTW.

De keus voor Dell schermen is al zeker, maar nu nog even de vraag welke dan.

Voor mijn budget wil ik minimaal 2 schermen, dus de 30" valt af. Ook wil ik er minimaal 1 kunnen kantelen.

Ik heb een eigen bedrijf als webdesigner, maar volg de studie Informatica en wil mij in de toekomst ook echt op programmeren richten en minder (tot niet) op ontwerpen. Waarom ik toch een IPS scherm wil, is simpelweg omdat ik van mooi dingen houd.
En de reden dat ik per se 1 scherm wil kunnen kantelen is omdat website nooit breder zijn dan 1200 pixels, en ik met een gekanteld scherm dus wel de pagina voor (iets minder dan) 1920 pixels kan zien. Daarnaast denk ik dat het in Dreamweaver ook ontzettend veel scroll-werk gaat schelen, zeker in stylesheets.

De vraag is dus eigenlijk of de 2412 of de 2410 het beste bij mij past. Als het de 2412 wordt, dan denk ik dat ik die 3 keer bestel, gezien de lage prijs en omdat het een ander paneel is dan de 2711. Ik ben namelijk bang dat die 2 naast elkaar te duidelijke verschillen opleveren qua kleuren. En het verschil in ontwerp vind ik ook niet mooi naast elkaar.
En als het een 2410 wordt, dan zal ik er dus een 2711 naast nemen.

Aan de andere kant kan het antwoord op mijn vraag ook afhangen van de 2711. Wil ik die zéker niet, dan is de keus voor 3x 2412 ook sneller gemaakt dan 2x 2410.
De reden waarom ik over de 2711 twijfel is simpelweg de resolutie op 27". Ik werk nu op een 32" tv met resolutie 1920x1080. Het is er natuurlijk niet voor gemaakt en de letters die ik nu type zien er niet scherp uit. De "tt" in "letters" zijn zelfs verschillend van elkaar. Maar ik zit vaak in een luie stoel, aangezien ik vanuit huis werk en die stoel nou eenmaal fijner is dan mijn bureaustoel wanneer ik films/series kijk. Daarmee kom ik op een afstand van 90 cm als ik aan het typen ben, zoals nu, maar bij alleen lezen zit ik al snel aan de 120 cm. Het nieuws lezen op Tweakers doe ik nu al soms op 150%, omdat mijn ogen dan minder inspanning hoeven te leveren.
De 2711 zal nog kleinere letters hebben, maar absoluut veel scherper. Ik kan mij alleen niet inbeelden of die scherpte ook het kleinere formaat goed kan compenseren. Want altijd op 150% werken vertekend simpelweg te veel.

1. Iemand die mij hierbij kan adviseren? Op welke afstand werken jullie met de 2711? Ik heb letterlijk een rolmaat tegen mijn tv gedrukt en dan langs mijn ogen gehouden om op die 90 cm en 120 cm uit te komen, maar ik weet niet of dit de goede meetmethode is :+

2. Voor mijn werk als webdesigner, zijn de 2711 en de 2410 wel slimme keuzes? Of ga ik dan toch de mist in met kleuren omdat mijn klanten slechtere monitoren hebben? Of ga ik diezelfde problemen met de 2412 ook al krijgen, ondanks dat die kleuren minder goed zijn?

3. Is het verschil tussen de 2410 en de 2412 het prijsverschil waard? Ik hoef geen cijfers over de kleuren enzo, want die kan ik opzoeken (en zeggen mij te weinig), maar gewoon qua gevoel, "op het oog", straalt die 2410 ook echt een betere qualiteit uit dan een 2412?
Misschien een beetje vreemd geformuleerd, maar hopelijk begrijpt iemand mij...

PS: nog wel belangrijk om te vermelden; ik heb ook een Sony VAIO S 15" laptop met full HD resolutie. Hierin zit een Vaio Display Plus scherm, wat volgens mij geen IPS is. Toch zijn de kleuren heel mooi en is de kijkhoek super.
Paar maanden geleden voor mijn zusje een VAIO E besteld en ik vind dat scherm echt bizar tegenvallen naast de mijne.
Maar aangezien mijn laptop "als het goed is" geen IPS paneel heeft, kan ik hier ook altijd nog kleuren op testen als een klant compleet andere dingen ziet dan ik.
Als de 2412 dus net zo veel problemen zal opleveren als de 2410, dan is de keus voor de 2410 sneller gemaakt. Maar als ik op de 2412 zelden problemen zal krijgen, terwijl ik met een 2410 de ontwerpen áltijd op mijn laptop moet testen, tsja, dan toch liever de 2412, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Aangezien het uiteindelijk om de bezoekers van de websites die je ontwerpt gaat en die voor het overgrote deel niet met wide-gamut schermen werken is een scherm dat vergelijkbaar is met de schermen die de massa gebruikt voor een webdesigner dan ook de meest logische optie lijkt mij.

Ikzelf heb sinds enige tijd een 2412 en ben er zeer tevreden over. Ik denk dat je er gezien het kleurbereik en de prijs een hele goede keuze aan zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
CaptJackSparrow schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:05:
Aangezien het uiteindelijk om de bezoekers van de websites die je ontwerpt gaat en die voor het overgrote deel niet met wide-gamut schermen werken is een scherm dat vergelijkbaar is met de schermen die de massa gebruikt voor een webdesigner dan ook de meest logische optie lijkt mij.
Er bestaan helaas geen "schermen die de massa gebruikt". Ik ben ondertussen al zo vaak tegengekomen dat klanten een populair scherm hadden van bijv Samsung, maar dat hun instellingen gewoon verkeerd stonden.
Laatst nog een klant met een iMac die het contrast/helderheid dusdanig ingesteld had (niet zelf gedaan, want ze snapt niks van die dingen) dat je niet eens een verschil zag tussen 95% of 88% zwart.
Toen ik mijn ontwerp voor haar site dus opstuurde heb ik haar gevraagd om het ontwerp op de iPad te bekijken, aangezien daarop de instelmogelijkheden minimaal zijn.

Ik weet dus niet of ik er wel zo veel rekening mee moet houden. Vandaag bij de Rabobank gezeten waar ze ook Dell IPS schermen hebben, volgens mij de 2410, maar misschien een modelletje ouder. En daarop zagen de kleuren van een website er hetzelfde uit als bij mij thuis. Ook Windows en Outlook zagen er niet anders uit.

En de extra resolutie van het 27" model spreekt mij wel heel erg aan, alleen ben ik dus wel bang dat ik dan te vaak te ver van mijn scherm af zit. Hopelijk kan iemand dus nog even opmeten/inschatten hoe ver hij/zij van de 2711 af zit om bijvoorbeeld de Tweakers homepage nog goed te kunnen lezen op 100%?

Verder vroeg ik mij nog iets af waarvan ik niet zeker weet of er een antwoord voor bestaat, omdat het waarschijnlijk persoonlijk is. Maar zit er verschil in "iets" mbt je ogen (inspanning of straling oid) tussen de LED IPS en de LCD IPS panelen?
Hebben veel mensen bijvoorbeeld minder snel last van hun ogen bij LED dan bij LCD, of juist andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik denk dat je LED versus CCFL bedoelt. Alle platte monitoren zijn LCD schermen alleen met verschillende technologieën (TN/IPS etc.)

[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 17-04-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Laatst online: 00:34
Over je laatste punt:

Niet uit eigen ervaring maar door te kijken naar de werking van LED vs CCFL backlighting vermoed ik dat CCFL rustiger aan de ogen kan zijn. Dimmen van de intensiteit gebeurt bij LED backlight namelijk door PWM - pulse width modulation (frequentie en pulsduur van in en uitschakelen), terwijl dit bij CCFL gebeurt door voltage-modulation.
LED backlight zou dus een flikkerend effect kunnen opleveren wanneer je de backlight dimt (en wie gebruikt er nu 100% brightness?), mogelijk versterkt door interferentie met lichtbronnen aangesloten op het lichtnet (50Hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Laatst online: 12-09 12:23
Grrrrr ik weet het allemaal even niet meer.
Zoveel reviews, zoveel meningen...

Ik zit zwaar te denken aan de dell U2711.
Ik speel alleen maar games en internet veel. (geen echte foto bewerking o.i.d.)
Ik speel Bf3 en ook andere games.
Nu heb ik (nog) een HD 5770 Vapor X. Kan die de resolutie wel aan van de U2711? of kan ik dan beter de 24"variant nemen?
Please help... ik weet het allemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Dan zou ik in eerste instantie geen IPS nemen, met alleen maar gamen. Daarnaast is 2560x1440 ook niet echt aan te raden voor die videokaart, al kan hij op zich best wat hebben. Hoe dan ook, met die wensen zou ik nooit eerst naar een U2711 kijken. Al zijn de kleuren wel echt jummie t.o.v. TN. :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Louise525 schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:18:
[...]

Kun je er een foto van maken?
Ik vraag me namelijk af of wat jij een bibberend scherm noemt hetzelfde is als het probleem wat ik heb gehad met trillende lijnen bij mijn U2711. Dat probleem werd bij mij steeds erger en uiteindelijk is de monitor vervangen.
Wat jij noemt heb ik ook. Ik heb met Dell gesproken en moet het testen op een andere laptop. Heb dat al eens geprobeerd voor een uurtje maar ga het nu een dag proberen als het lukt. Heb ik nog steeds de problemen stuur ik de monitor donderdag/vrijdag terug waar ik dan wel van zou balen. Voor de rest ben ik zwaar tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
beebie121 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:10:
Grrrrr ik weet het allemaal even niet meer.
Zoveel reviews, zoveel meningen...

Ik zit zwaar te denken aan de dell U2711.
Ik speel alleen maar games en internet veel. (geen echte foto bewerking o.i.d.)
Ik speel Bf3 en ook andere games.
Nu heb ik (nog) een HD 5770 Vapor X. Kan die de resolutie wel aan van de U2711? of kan ik dan beter de 24"variant nemen?
Please help... ik weet het allemaal niet meer.
Ik zou er gewoon voor gaan. Die scherpte en resolutie zijn zo fijn om mee te werken. Kleuren in games zijn geweldig. Ik speel alleen maar Battlefield 3 en die max resolutie ga je niet redden maar met een scherm doe je jaren en een andere videokaart komt er ook nog wel een keer. (Mijn 6870, stuk sneller dan een 5770, redde het niet daarom heb ik destijds een 6970 gehaald). Gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Kepro schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:48:
[...]
Wat jij noemt heb ik ook. Ik heb met Dell gesproken en moet het testen op een andere laptop. Heb dat al eens geprobeerd voor een uurtje maar ga het nu een dag proberen als het lukt. Heb ik nog steeds de problemen stuur ik de monitor donderdag/vrijdag terug waar ik dan wel van zou balen. Voor de rest ben ik zwaar tevreden
Ik dacht dat je met beide monitoren dit probleem had? Moet je van Dell ook foto's maken of loopt het bij jou via een andere leverancier?

Ik vond het ook een vervelend gedoe, maar mijn nieuwe monitor doet het tot nu toe probleemloos (even afkloppen) en dan ben je het zo weer vergeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
@Louise525. Ik heb het probleem bij beide monitoren maar werk nu voornamelijk op de nieuwe 22 inch omdat ik dat fijner vind. Ik zit nu een uurtje op de laptop van mn vader met de monotir en heb nu nog niets raars ondervonden wat eventueel bevestigd dat het daadwerkelijk aan mijn laptop ligt. (vandaar de problemen bij beide monitoren). Ik heb bedrijf gebeld waar ik de monitoren heb besteld maar uiteindelijk gaat het wel via Dell. Ik heb nog geen foto's moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Kepro schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:15:
@Louise525. Ik heb het probleem bij beide monitoren maar werk nu voornamelijk op de nieuwe 22 inch omdat ik dat fijner vind. Ik zit nu een uurtje op de laptop van mn vader met de monotir en heb nu nog niets raars ondervonden wat eventueel bevestigd dat het daadwerkelijk aan mijn laptop ligt. (vandaar de problemen bij beide monitoren). Ik heb bedrijf gebeld waar ik de monitoren heb besteld maar uiteindelijk gaat het wel via Dell. Ik heb nog geen foto's moeten maken.
Bij mij was het probleem er ook niet de hele tijd, dus ik zou die monitor zeker een hele dag aan die andere laptop laten hangen. Wat je ook nog kunt doen, indien mogelijk, is verschillende types kabel uitproberen tussen laptop en monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Laatst online: 12-09 12:23
hmm.. ok dus eigenlijk moet ik gewoon een nieuwe videokaart EN scherm hebben hehehe.
Maar zou een 24" dan beter zijn voor mijn huidige kaart?
is Tn standaard beter voor gamen? ik dacht dat juist de Dell Ultrasharp schermen ook erg goed (net zo goed als TN) zijn voor gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Louise525 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:25:
[...]

Bij mij was het probleem er ook niet de hele tijd, dus ik zou die monitor zeker een hele dag aan die andere laptop laten hangen. Wat je ook nog kunt doen, indien mogelijk, is verschillende types kabel uitproberen tussen laptop en monitor.
Kabels van beide monitoren heb ik al geprobeerd, was het eerste waar ik aan dacht. Probleem is dat ik 40 uur per week nu werk en daarnaast welke avond weg ben, ik zit dus max 1-2 uur achter de laptop met de monitor. Ik hoop dat dat voldoende is. Ik kan de monitor terug ruilen t/m vrijdag maar verwachten is dat wel goedkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ter info, bij de buren hebben ze (alweer) de U2711 getest :)
http://nl.hardware.info/r...est-dell-ultrasharp-u2711

overbodig te melden is dat ie samen met een NEC er met de 'Gold' award vandoor gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
  • Laatst online: 07-06-2020
@ Kid Jansen & Co.

Kan iemand mij a.u.b. helpen mijn nieuwe U3011 helemeeal optimaal te klaibereren zoals in de review van tweakers.
Welke waarden en hoe moet ik dat instellen ? Moet ik dan ook in het servicemenu ?

Een kleine tip : kijk een hier : YouTube: Age of Conan game play with Cyborg amBX lights 3.mp4
Die Cyborg AMX Gaming lights zijn echt cool en bij bol.com te krijgen hier in NL. Heb ze net ook 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalibreren moet je absoluut niet in het Service Menu doen, als je daar waarden wijzigt vervalt je garantie.

Welke waarden je moet instellen is sterk afhankelijk van het exemplaar, daar kan ik zo dus niks over zeggen. Je zal toch een colorimeter of spectraalfotometer moeten gebruiken om het scherm te kalibreren. Die zal je dan dus aan moeten schaffen of van iemand lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
@ DrJake: je hebt 'm!!!! Dat moet toch een monster van een ding zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand iets vertellen over de ervaren lag bij de U2212 pricewatch: Dell Ultrasharp U2212HM ?
Ik wil 'm voornamelijk voor standaard dingen als browsing en films gebruiken, maar er zal zo nu en dan ook gegamed worden, en dan wil ik me niet ergeren aan vertraging en responsietijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:27:
Kan iemand iets vertellen over de ervaren lag bij de U2212 pricewatch: Dell Ultrasharp U2212HM ?
Ik wil 'm voornamelijk voor standaard dingen als browsing en films gebruiken, maar er zal zo nu en dan ook gegamed worden, en dan wil ik me niet ergeren aan vertraging en responsietijden...
Ik heb de monitor nu een week in bezit en bevalt echt heel goed! Ik had ook dezelfde vragen zoals jij en dit voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
Ben hier aan het kijken naar de U2711. Heb een 8800GTS en zal het dus met DVI moeten doen. Is de maximale resolutie i.c.m. bijgeleverde kabel en 8800GTS gewoon haalbaar? De GTS zou het iig. aan moeten kunnen volgens nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijgeleverde DVI kabel is een DVI-D duallink kabel, dus dat gaat gewoon lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
  • Laatst online: 07-06-2020
Louise525 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:46:
@ DrJake: je hebt 'm!!!! Dat moet toch een monster van een ding zijn? :P
Ja. HUGE !
Op de kartonnen doos geven ze ook aan dat je de monitor met 2personen (aan elkezijkant een) uit doos moet tillen. :P
Maar verklaar me maar voor gek, ik zit er nog over na denken om aan de weerszijden een u2312 scherm in Pivot stand naast te zetten. Dus Pivot U2312 --- U3011 ---- Pivot U2312 . 8)

Het scherm wordt wel behoorlijk warm. Lijkt wel op een kachel op de achterkant na een paar gamen(Starcraft 2& Civilization 5).

Ik maak eens zsm foto's.

Maar vreemd genoeg krijg ik hem alleen dmv de displayport kabel op zijn hoogste resolutie ingesteld.
Met de meegeleverde dvi-kabel wil die alleen max. Full HD.
Ik gebruik de Asus HD 7970 direct-cu met 3gb. Zal dat anders iets te maken hebben dat ik op de 2e dvi poort ook nog mijn Sony 52 inch Full HD tv aangesloten heb via dvi->HDMI ? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Dr.Jake op 23-04-2012 21:54 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Propheticus schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:00:
Niet uit eigen ervaring maar door te kijken naar de werking van LED vs CCFL backlighting vermoed ik dat CCFL rustiger aan de ogen kan zijn. Dimmen van de intensiteit gebeurt bij LED backlight namelijk door PWM - pulse width modulation (frequentie en pulsduur van in en uitschakelen), terwijl dit bij CCFL gebeurt door voltage-modulation.
Oh ja? Volgens mij wordt voor CCFL ook gewoon PWM gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CCFL gebruikt inderdaad ook PWM. Bij CCFL lampen is voltage modulation maar zeer beperkt bruikbaar, daar zou je nooit het instelbereik mee kunnen halen dat je nu ziet bij sommige schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Dan heb ik blijkbaar toch verkeerde bronnen gevonden.
Zou het echter niet zo zijn dat CCFL langer doorgloeit en de flikkering daarom minder opvalt dan bij LEDs die nagenoeg niet nagloeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CCFL gloeit zelf ook nauwelijks na, maar de fosfors gloeien wel na, maar dat is bij LED ook zo.

Zo bestaat White LED backlighting uit blauwe LED's met een gele fosfor. B+RG LED is een verbeterde variant daarop waarbij er geen gele fosfor wordt gebruikt, maar in plaats daarvan zowel een rode als een groene fosfor, wat voor een veel groter kleurbereik zorgt.

Overigens hebben die fosfors ook nadelen, ze hebben namelijk een bepaalde traagheid, waardoor het even duurt voor ze op volle kracht stralen, en het ook even duurt voordat ze stoppen met stralen wanneer de CCFL's of LED's van de Backlight Unit uit staan. Met PWM krijg je dan dus het volgende:

te blauw - goed - te geel - te blauw - goed - te geel - goed - te blauw

Met B+RG LED kan dit nog veel complexere situaties opleveren...

Naarmate de duty cycle extreem kort wordt (dus wanneer je de helderheidsstand van je monitor op 0 hebt staan), kan het gebeuren dat het beeld nooit goed is doordat de LED's / CCFL's dan iedere keer alweer uit staan tegen de tijd dat de fosfors gaan stralen. In de praktijk zal dat bij de meeste schermen nooit gebeuren, maar je kan er wel last van hebben dat de periode van goed beeld erg kort wordt.

Ook kalibratieapparatuur kan er problemen mee hebben, vooral als ze heel erg snel meten lukt het ze vrijwel niet om de gamma en witbalans goed te krijgen als de helderheidsstand erg laag staat. Sommige meters meten echt een paar seconden per testbeeld en middelen de resultaten, die hebben er vrijwel geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Kijk, zo leer je nog eens wat :D Maar goed, dan hebben we nog niet echt een antwoord op de originele vraag van WingsOfFury: is een van beide rustiger aan de ogen?

Edit: TFT Central lijkt mijn eerder vermoeden te onderschrijven:
"Flicker from LED backlights is typically much more visible than for CCFL backlights at the same duty cycle because the LED's are able to switch on and off much faster, and do not continue to "glow" after the power is cut off. This means that where the CCFL backlight showed rather smooth luminance variation, the LED version shows sharper transitions between on and off states."
[bron: http://www.tftcentral.co.uk/articles/pulse_width_modulation.htm]

[ Voor 65% gewijzigd door Propheticus op 24-04-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedodin
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-07 14:59
Zo gisteren mijn u2711 besteld bij paradigit.

Weet iemand of hier een displaypoort kabel bij zit? op de site staat namelijk van niet en zou het wel jammer vinden.

Als ik hem een week heb zal ik een korte review met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

Dr.Jake schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:40:
[...]Maar vreemd genoeg krijg ik hem alleen dmv de displayport kabel op zijn hoogste resolutie ingesteld.
Met de meegeleverde dvi-kabel wil die alleen max. Full HD.
Ik gebruik de Asus HD 7970 direct-cu met 3gb. Zal dat anders iets te maken hebben dat ik op de 2e dvi poort ook nog mijn Sony 52 inch Full HD tv aangesloten heb via dvi->HDMI ? 8)7
Heb je hier al naar gekeken? ik ben er ook tegenaangelopen :)
Afbeeldingslocatie: http://ae.asus.com/websites/global/products/0MltKGsARClFuQZQ/ioports2.jpg

ofterwijl: er zit een switch op die je dan ff om moet zetten :)

[ Voor 5% gewijzigd door superwashandje op 25-04-2012 08:33 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Speedodin schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:19:
Zo gisteren mijn u2711 besteld bij paradigit.

Weet iemand of hier een displaypoort kabel bij zit? op de site staat namelijk van niet en zou het wel jammer vinden.

Als ik hem een week heb zal ik een korte review met jullie delen.
In de mijne zat gewoon een Displayport kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Propheticus schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:09:
Kijk, zo leer je nog eens wat :D Maar goed, dan hebben we nog niet echt een antwoord op de originele vraag van WingsOfFury: is een van beide rustiger aan de ogen?

Edit: TFT Central lijkt mijn eerder vermoeden te onderschrijven:
"Flicker from LED backlights is typically much more visible than for CCFL backlights at the same duty cycle because the LED's are able to switch on and off much faster, and do not continue to "glow" after the power is cut off. This means that where the CCFL backlight showed rather smooth luminance variation, the LED version shows sharper transitions between on and off states."
[bron: http://www.tftcentral.co.uk/articles/pulse_width_modulation.htm]
Vanwege je eerdere antwoord heb ik ondertussen al de 2410 en de 2711 besteld. Toch de CCFL versies dus, ipv LED. Volgens mij zijn de kleuren van de 2412 namelijk ook al een stuk beter dan die van de gemiddelde consument, dus voor mijn werk was het zinloos om met "minder" genoegen te nemen, als "minder" toch nog "te goed" was.
En de 27"spreekt mij ook wel erg aan. Hopelijk komen ze morgen allebei binnen!

Eerder bedoelde ik inderdaad CCFL ipv LCD, ik had hier niet goed op gelet omdat (volgens mij) 90% van de webshops ook het onderscheid LCD/LED maken, ipv CCFL/LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikje1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:42

Ikje1979

Never argue with an idiot.

superwashandje schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:32:
[...]

Heb je hier al naar gekeken? ik ben er ook tegenaangelopen :)
[afbeelding]

ofterwijl: er zit een switch op die je dan ff om moet zetten :)
Heel erg bedankt, kreeg mijn u2711 ook al niet op de hoogste resolutie op dvi. Had nog een active displayport naar dvi liggen die het probleem kon verhelpen maar vond het wel raar dat een simpele 5450 het wel kon en een 6970 niet.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Don't judge me on my creatifity, my genie is mentaly challenged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

geen probleem :) het is wel te vinden maar je moet wel ff zoeken inderdaad.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:37

Rem

Iemand ervaring met een extra scherm naast een U2711?

De u2711 bevalt me écht heel goed, maar ik mis het dualscreen werken gewoon heel erg. Zit er nu over te denken om misschien een 2e scherm ernaast te houden. Had al gekeken of er ultrasharp modellen zijn die ongeveer even breed zijn als de U2711 hoog is om er in pivot mode naast te zetten, maar ik kon ze niet vinden.

Ik ben bang dat een scherm van een ander merk ernaast er nogal vreemd uit gaat zien. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik heb een 17" 1280x1024 Dell ernaast, ook zo'n zwarte. Op z'n kant, precies genoeg voor Teamspeak tijdens het gamen en evnentueel wat Afterburner gegevens enzo. Eigenlijk net iets te klein, ik kan me voorstellen dat een 19" variant net even mooier er naast past. Maar ja, niet hetzelfde aantal pixels dus als bureaubladuitbreiding misschien niet ideaal voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Hmmm, ik had eigenlijk alleen nog maar naar breedte gekeken in centimeters. Pixels is misschien ook wel interresant om aan te houden, dat schaalt tenminste een beetje lekker.

Mijn idee is inderdaad om een kleiner scherm ernaast te houden voor een winamp / stats / skype etc.
Leek me wel een idee om deze dan in pivot modus te zetten zodat het mooi vloeiend overloopt vanaf mijn U2711, maar begin me af te vragen of dat gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Dan moet je dus een scherm hebben met én dezelfde pixeldichtheid én precies 1440 in breedte.

Je zou even bij de maten van deze kunnen kijken, dan heb je in ieder geval, gepivot, hetzelfde aantal pixels in de hoogte, maar wel kans dat het 'wat uitsteekt' aan de onder en bovenkan. Daar ontkom je denk ik niet aan, de pixeldichtheid van de U2711 is hoger dan de meeste andere scherment:

http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=474037

[ Voor 12% gewijzigd door EvaluationCopy op 26-04-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Die had ik inderdaad net gevonden via de pricewatch ( Filter 1440x900, pivot modus ), hij steekt alleen volgens de pricewatch zon 16mm uit, maar dat valt wel te overzien vind ik zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik heb het even opgemeten. Het zichtbare gedeelte van de U2711 is 34cm. Volgens de site is de beeldbreedte van de P1911 40cm. Best wel een verschil.

De P190S heeft een (beeld) breedte van 376mm, dat zou er erg mooi naast staan dus. Maar dan heb je weer minder pixels. Aan jou de keus dus, of evenveel pixels of even hoog :)

-edit-

Vergis je niet in het totaal aantal pixels. P190S = 1,3MP en P1911 = 1,2 iets minder werkruimte dus ;)

[ Voor 16% gewijzigd door EvaluationCopy op 26-04-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

EvaluationCopy schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:50:
Ik heb het even opgemeten. Het zichtbare gedeelte van de U2711 is 34cm. Volgens de site is de beeldbreedte van de P1911 40cm. Best wel een verschil.

De P190S heeft een (beeld) breedte van 376mm, dat zou er erg mooi naast staan dus. Maar dan heb je weer minder pixels. Aan jou de keus dus, of evenveel pixels of even hoog :)
Bedankt voor de moeite! :)
Zit ik alleen wel weer met het volgende probleem: Dell zegt dat de hoogte van de U2711 427,83mm is. Dit betekend dan dat met de hoogte word bedoeld de meetbare hoogte van bureau tot top van het scherm zelf?

Dat maakt het allemaal wel even verwarrender!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Je moet goed naar het volgende kijken, die maten wil je weten:

Instelbaar weergavegebied (H x V)
408.24 x 255.15 mm (16.08'' x 10.05'')

Dat is bv de P1911.

De U2711 is (met randjes) 385mm hoog. Beeld 340mm.

Graag gedaan, had m'n rolmaat in de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft pivotscherm naast U2711:

Zie deze posts in [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16

l3p heeft een U2711 met 2x Dell 1703FP ernaast.

Overigens zal je die schermen dan wel ergens tweedehands moeten zien te vinden, want nieuw zijn ze niet meer te koop.

Hoe dan ook is het erg lastig om een passend scherm te vinden om in portretstand naast de U2711 te zetten. Ten eerste omdat de 2560x1440 @ 27" de kleinste pixelpitch heeft van alle gangbare combinaties van schermresolutie en beeldschermdiagonaal voor desktopbeeldschermen. En ten tweede omdat er maar erg weinig schermen zijn met 1440 pixels als horizontale resolutie.

Je zou kunnen kijken of er 1600x900 schermen zijn van 17" of 1600x1200 schermen van 18" of 19", maar ik geef je weinig kans. Ik heb ze zelf in ieder geval niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Kid Jansen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:19:
Wat betreft pivotscherm naast U2711:

Zie deze posts in [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16

l3p heeft een U2711 met 2x Dell 1703FP ernaast.

Overigens zal je die schermen dan wel ergens tweedehands moeten zien te vinden, want nieuw zijn ze niet meer te koop.

Hoe dan ook is het erg lastig om een passend scherm te vinden om in portretstand naast de U2711 te zetten. Ten eerste omdat de 2560x1440 @ 27" de kleinste pixelpitch heeft van alle gangbare combinaties van schermresolutie en beeldschermdiagonaal voor desktopbeeldschermen. En ten tweede omdat er maar erg weinig schermen zijn met 1440 pixels als horizontale resolutie.

Je zou kunnen kijken of er 1600x900 schermen zijn van 17" of 1600x1200 schermen van 18" of 19", maar ik geef je weinig kans. Ik heb ze zelf in ieder geval niet kunnen vinden.
Ik heb nog een Dell E1709W gevonden op marktplaats, maar even een berichtje gestuurd! :)

Edit: Volgens mij passen deze 2 1970FPVt's qua afmetingen prima naast de U2711. Alleen de pixeldichtheid zal dus niet echt een goed resultaat geven begrijp ik? ( Resolutie : 1280 x 1024, De hoogte is bijna gelijk aan de U2711 dus zou ze niet eens in pivot mode hoeven zetten)

[ Voor 12% gewijzigd door Rem op 26-04-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

Nieuwprijzen zijn opeens ook omhoog geschoten met zo'n 40/50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel meer nog, de U2711 was vrij recent nog €526. De U2412M was ook niet al te lang geleden nog voor €218 te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Holy shit, goedkoopste Nederlandse shop die hem nu meteen kan leveren vraagt 640 euro. Blij dat ik hem voor 550 heb op kunnen pikken paar maanden terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
remsporus schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:26:
Iemand ervaring met een extra scherm naast een U2711?

De u2711 bevalt me écht heel goed, maar ik mis het dualscreen werken gewoon heel erg. Zit er nu over te denken om misschien een 2e scherm ernaast te houden. Had al gekeken of er ultrasharp modellen zijn die ongeveer even breed zijn als de U2711 hoog is om er in pivot mode naast te zetten, maar ik kon ze niet vinden.

Ik ben bang dat een scherm van een ander merk ernaast er nogal vreemd uit gaat zien. .
Ik heb sinds eergister en gister de U2711 en de U2410 binnen. Daarnaast ook nog een 32" 1080p tv staan. Ik weet niet of je per se wilt dat je 2e monitor even hoog is als de U2711, maar ik heb mijn U2410 in pivot staan (tussen de andere 2 in) en dat werkt ook prima hoor!
EvaluationCopy schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:01:
Holy shit, goedkoopste Nederlandse shop die hem nu meteen kan leveren vraagt 640 euro. Blij dat ik hem voor 550 heb op kunnen pikken paar maanden terug...
Ik heb mijn U2711 afgelopen maandag voor € 559,00 besteld bij Azerty, nu staat hij daar op € 644,25 :X Ben ik dus mooi op tijd geweest blijkbaar :D

Overigens nog wel wat vragen:
- Beide schermen kwamen met een calibratie rapport, deze verschillen echt enorm van elkaar, maar dat is niet zo'n punt. Alleen dacht ik wel dat 2 gecalibreerde schermen dezelfde kleuren moeten weergeven? Dat is bij mij dus niet zo. De U2410 is namelijk véél geler dan de U2711, als ik ze beide op Adobe RGB instel in ieder geval.
- Welke instellingen zou ik moeten wijzigen om dat gele eruit te krijgen? Er zijn iets van 5 verschillende RGB instellingen en nog eens 3 CMYK instellingen 8)7
- Hoe kan ik de monitoren minder heet laten worden? Ze voelen echt als een kachel aan en ik heb het contrast al verlaagd naar 35. Nog lager maakt ze wel erg donker, maar nu worden ze wel heel heet...
- Welke preset optie is voor de mooiste kleuren? Ik denk zelf Adobe RGB, maar weet niet zo goed wat het verschil met sRGB is. Game mode lijkt alleen dynamisch contrast toe te voegen en de andere modes zijn niet zo mooi, vooral multimedia verkleurd alles heel erg.

[ Voor 10% gewijzigd door WingsOfFury op 27-04-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Adobe RGB kalibratie is helemaal niet zo geweldig. Verder moet je dan natuurlijk nog wel een Adobe RGB kleurprofiel inladen in de Windows kalibratiemanager om te zorgen dat je goede kleuren hebt (en dan nog zal het in veel programma's niet goed zijn).

Als je geen kalibratieapparatuur hebt kan je de schermen het beste op sRGB zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je moet het contrast helemaal niet verlagen. Dat is onzin.

Je moet de helderheid van je schermen lager zetten. Dan verbruiken ze minder stroom, maar echt zuinig zijn ze inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Kid Jansen schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:16:
Die Adobe RGB kalibratie is helemaal niet zo geweldig. Verder moet je dan natuurlijk nog wel een Adobe RGB kleurprofiel inladen in de Windows kalibratiemanager om te zorgen dat je goede kleuren hebt (en dan nog zal het in veel programma's niet goed zijn).

Als je geen kalibratieapparatuur hebt kan je de schermen het beste op sRGB zetten.
Thanks, ga ik testen!

Zouden sRGB op de U2410 en de U2711 dan ook dichter bij elkaar moeten zitten?
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:47:
En je moet het contrast helemaal niet verlagen. Dat is onzin.

Je moet de helderheid van je schermen lager zetten. Dan verbruiken ze minder stroom, maar echt zuinig zijn ze inderdaad niet.
Helderheid om 0 gaf alsnog een behoorlijk berg licht :P Vandaar dat ik met het contrast ben gaan schuiven. Maar ik zal ze vanavond weer op 50 contrast zetten en eens met de helderheid gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat valt best mee hoor. Zelfs een nieuwe U2711 haalt op helderheidsstand 0 niet veel meer dan 50 à 60 cd/m². Ik denk dat je er gewoon even aan moet wennen. Het is een groot scherm, dus in absolute zin geeft het inderdaad een hoop licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik vind LCD schermen anders ook maar veel licht geven. Ik ben met mijn 2412 op 10% helderheid begonnen maar vond dat toch nog te fel en hij staat nu op 0%. Alleen als het zonnig weer is dan zet ik in de middag als die zon naar binnen komt schijnen de helderheid wel tijdelijk wat hoger.

Erg jammer dat er geen omgevingslichtsensor in zit die dat automatisch kan doen. Dat zou naar mijn mening een standaardvoorziening moeten zijn bij elke monitor.

Overigens verbruikt ie op 0% iets van 10 Watt en voelt ie gewoon koud aan. Dat is het voordeel van LED verlichting waar ik dan ook zeer bewust een voorkeur voor had.

[ Voor 15% gewijzigd door CaptJackSparrow op 27-04-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het zelf wel meevallen. Ik heb m'n U2711 op helderheid 25 staan, dat komt neer op een helderheid van wit van 120 cd/m² als hij opgewarmd is. Maar de helderheid van mijn exemplaar is ook al best wel wat afgenomen, maar hij heeft er dan ook al 4754 branduren opzitten.

Wat ik overigens wel een nadeel vind van die lage helderheidsstanden is de extreem lange opwarmtijd als het een scherm is met CCFL backlighting (zoals de U2410, U2711 en U3011). Op helderheid 25 duurt het meer dan een uur voor hij is opgewarmd. Tot die tijd is de helderheid een stuk lager en de kleurtemperatuur ook (waardoor alles wat gelig wordt).

Je kan het wel oplossen door de helderheid en het contrast tijdelijk op 100 te zetten als je het scherm aan zet. Dan duurt het opwarmen nog maar een minuut of 3. Dan kan je het daarna weer terugschroeven, in mijn geval naar 25 / 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Waar kun je die branduren ergens zien, in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Monitor Asset Manager leest dat o.a. uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Geestig, thanks. 589 uur in een paar maanden, is dat veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Deel het aantal uur maar door het aantal dagen dat je hem (gebruikt) hebt en je weet het gemiddelde aantal gebruiksuren per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ding staat groot deel van de tijd op standby als er bv downloads lopen dus ik neem dat hij die uren meetelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat weet ik eigenlijk niet. Met stand-by gaat de backlight uit, dus het zijn niet echt branduren. Zou raar zijn als hij die ook mee zou tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik geloof niet zo dat dat ding 6,7 uur per dag heeft aangestaan sinds ik hem heb. In het weekend wil ik dat nog wel eens halen maar door de week staat hij ook rustig wel eens 2 dagen achter elkaar uit en als hij aan staat hooguit 2 uurtjes. Ben ook nog wel eens op vakantie... misschien dat het een refurbished scherm was, of moet staan aangegeven? Leek me goed nieuw in de verpakking te hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan best wel hoor, ik heb mijn U2711 nu 675 dagen en in totaal 4758 branduren, dat komt neer op 7 uur en 3 minuten per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik gebruik hem niet voor mijn werk hoor, jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ook niet, gewoon thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09-2024

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Mijn 2de exemplaar van de U2312HM is binnen. De eerste heb ik teruggestuurd wegens slechte beeld uniformiteit (helderheid).
Ook de 2de kan mij helaas nog niet bekoren.De uniformiteit is wel iets beter, maar toch nog ver beneden verwachting :'( En dus is de helderheids fluctuatie ook bij dit exemplaar duidelijk zichtbaar.
Geen melding hiervan gevonden in dit draadje. Of heb ik daarvoor de verkeerde sleutelwoorden gebruikt en zijn er meer die er last van hebben?

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Kid Jansen schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:16:

Ja, op sRGB lijken ze nu een stuk beter op elkaar en zijn de kleuren goed. Verschil is te minimaal om zonder kalibratieapparatuur aan te gaan passen.
Kid Jansen schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:38:
Dat valt best mee hoor. Zelfs een nieuwe U2711 haalt op helderheidsstand 0 niet veel meer dan 50 à 60 cd/m². Ik denk dat je er gewoon even aan moet wennen. Het is een groot scherm, dus in absolute zin geeft het inderdaad een hoop licht.
Het oppervlakte was het probleem niet, ik werk al jaren op een 32" tv. Deze stond echter héél donker (blijkbaar) dus daarom was het even wennen. Heb ze nu ook beiden op 25 gezet, net als jij.
EvaluationCopy schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:06:
Waar kun je die branduren ergens zien, in het menu?
De branduren kun je ook op de monitoren zelf zien. Vraag me niet hoe, maar gister kreeg ik op mijn U2711 op eens een schermpje te zien die aangaf hoeveel branduren en "power counts" hij had.

Overigens werkt het bij mij nog steeds niet lekker. Kan iemand mij vertellen welke aansluitingen de voorkeur hebben boven anderen. Ik heb:
- SL DVI
- DL DVI
- HDMI
- 2x mDP
Momenteel mijn tv op de HDMI, ivm geluid en (uiteraard) gebrekkige aansluitingen op de tv. De U2711 op de DL DVI en de U2410 op een mDP.
Heeft het zin of is het minder belastend voor de videokaart om de U2711 ook op mDP aan te sluiten? Of de U2711 op mDP en dan de U2410 weer naar SL DVI halen ofzo?
Of maakt dit allemaal niks uit?

Momenteel is trouwens ook mijn U2711 bevroren. Het lampje achter de aan/uit knop is blauw, maar ik heb geen beeld. Windows herkend hem nog wel, maar hij doet helemaal niks. Ook het menu werkt niet meer en de aan/uit knop zelf ook niet trouwens.
Bekend probleem dit of niet? En zal het aan mijn videokaart liggen of aan de monitor?

Ik ga nu rebooten, wat het hopelijk verhelpt, maar vind het erg vreemd dat zelfs de aan/uit knop niet eens meer werkt...
Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand een geschikte kandidaat weet of zichzelf als vrijwilliger wil opgeven voor danwel het onderhouden van de TS danwel het overnemen ervan, kan hij een DM sturen naar Kid Jansen.