Black Eagle schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:30:
Onze nieuwbouw woning wordt over een aantal weken opgeleverd. Ik ben dus druk bezig met indelen van de woonkamer. Onderstaand heb ik nu als TV meubel ingericht (320x40x60), de wand is 6,2m. Aan beide kanten blijft 1,5m over waar staande speakers zullen komen.
Afbeelding
Totaal komt op €400, excl. de glasplaat voor bovenop. Ik heb voor Platsa gekozen omdat deze een lekker breed (80cm) gedeelte hebben welke ook opgehangen kan worden.
Dit is het trouwens niet geworden...
Na de adviezen hier en het bekijken van mijn bestaande opzet blijkt toch wel dat 40cm gewoon te krap is. Toevallig zat ik die maand zonder opdracht en heb ik mij lekker kunnen uitleven. Dagen bezig geweest met meubels samenstellen en verschillende opzetten bedenken, maar kreeg nooit het wow gevoel.
Onze nieuwe woonkamer heeft ong. dezelfde afmetingen als onze huidige, maar is veel langer. Ik heb dus onze bank uit elkaar gehaald en gepositioneerd zoals we het in ons nieuwe huis willen. Als je dan 60cm rekent voor een TV meubel vind ik dat gewoon zonde van de ruimte.
Op een gegeven moment kreeg ik een ingeving en vervolgens compleet andere weg ingeschoten. Ik wilde juist geen meubel meer met apparatuur en wilde alles zoveel mogelijk wegwerken. Vrouw overtuigd (was weinig voor nodig gelukkig) en vervolgens online gaan verdiepen in inbouw (CI) speakers en gaan tekenen en ontwerpen. Naast de TV-wand komen over de breedte, op de positie van de L/R speakers ook 2 koven tegen het plafond aan. In deze koven komen spotjes, aan weerszijden led strips en 4 atmos speakers.
Uiteindelijk is het deze schets geworden:
Aan de rechterkant van de wand zit de trapkast. Hierin komen alle kabels uit en komt alle apparatuur te staan. We hebben op dit moment al een Logitech Hub staan, dit werkt prima, dus qua signalen/bereik verwacht ik hier geen problemen mee. Enige is dat je naar de trapkast moet om een film/game in de PS4 te doen.
Begin april hebben we de sleutel gehad en na het leggen van de tegels ben ik gelijk aan de slag gegaan. Mijn 2 weken vakantie had ik zeker wel nodig.
En van het weekend is deze gestuct
Nu nog een weekje drogen en dan kan deze worden geverfd. De wand is inclusief stucwerk 35cm diep geworden.
Kostenplaatje was wel iets meer dan gepland. De nieuwe speakers en verlichting hebben een flinke deuk in ons budget geslagen, maar gaan er dan ook vanuit dat deze wand er toch wel even staat.
Uiteindelijk komt hier onderstaande apparatuur in:
Livin' Flame Marly inbouwhaard
3x Dali M375 (LCR)
2x Dali on wall (Surround)
4x Dali E-50 (Atmos)
4x 5m Hue lightstrips (koof)
10x Hue ambiance spotjes (koof)
8x Hue color spotjes (nissen)
De huidige Onkyo bied alleen ondersteuning voor 5.1.2, deze wordt nog vervangen door een Denon als we verhuisd zijn. En de huidige LG OLED gaat gewoon mee. Met de uitsparing voor de televisie heb ik rekening gehouden dat we deze in de toekomst groter kunnen maken als we ooit een 65" tv willen.