hue white ambiance gu10 maakt hoogfrequent geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sddu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-12-2020
Beste forum leden,
Heeft iemand ervaring met het feit dat Philips hue white ambiance gu10 lampen een hoog frequent geluid maken als ze UIT staan?

Op de slaapkamer van mijn kids heb ik 3 sport hangen die direct aan het lichtnet hangen (dus er staat altijd power op de sports), ik schakel ze via de Philips Hue Dimmer switch.

Nu heb ik deze week 6 nieuwe sport gekocht (hue white ambiance gu10), Als ik deze nu UIT zet hoor ik een heel hoog geluidje.... zie bijgevoegd filmpje.

via support Philips krijg ik te horen dat het een bekend probleem is en dat de spots worden omgeruild als ze het probleem hebben opgelost.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:12
Ik heb hetzelfde probleem idd, ook met de gu10 Hue white ambiance en dan de versie met Bluetooth.
12spotjes, hebben het allemaal. De oude gu10's hebben het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas075
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Toevallig vandaag ook de bestelling binnengekregen en zowel de white ambiance als de color hebben dit probleem. Morgen maar even contact opnemen met philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sddu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-12-2020
Via support Philips kan ik je retour sturen en krijg ik 6 nieuwe. Maar ze gaven al aan dat ze geen garantie geven dat de nieuwe het niet hebben...... maar even afwachten, anders wachten totdat ze het euvel opgelost hebben en dan krijg ik alsnog nieuwe opgestuurd.....

ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dan werd ik nog net niet uitgelachen in het Hue topic dat ik Ikea Tradfi gebruik. 8) Succes ermee.

De naam Philips zegt ook niets want ik heb dimbare led van Philips, geen Hue, en die geven een piep bij fors dimmen in de badkamer.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen ze bij coolbleu vandaan? Ik had er 18, piepte allemaal. Net geruild bij coolbleu en de nieuwe piepen ook allemaal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:25
TS al iets gehoord misschien van Philips? Afgelopen week bij de Mediamarkt 9 spots gekocht (White GU10 bluetooth) die hetzelfde probleem hebben. Als ze aan staan maken ze ook nog geluid, maar veel minder dan wanneer ze uitgeschakeld zijn.

Edit
Heb inmiddels ook van Philips bevestigd gekregen dat het een productiefout betreft. Ze verwachten binnen 3 tot 6 maanden nieuwe uit te kunnen leveren.

[ Voor 25% gewijzigd door avdwerf op 03-02-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommie3636
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-01 23:12
Check. Begin december 5 lampen White & Colour GU10 via Coolblue aangeschaft en ook hier lijken alle 5 de lampen een hoge irritante piep te geven als ze uit staan. Ik ben afwachtende van de reactie van philips support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanmiddelkoop
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 15:59
Ik heb het ook. 6 pack besteld en tot nu toe hebben ze het allemaal. Op internet gaan zoeken en toen kwam ik hier. Iemand een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim10055
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-07 21:14
Ik heb helaas hetzelfde probleem. Hopen dat het snel verholpen zijn. Ik hoor namelijk de hoge toon zelf nog en slaap daar niet doorheen! :(

CCNA | Focusrite Scarlett Solo + MCA SP1 | HP Omen 15 + 1TB Samsung SSD + 1660TI | AOC 24'' 144HZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stilo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-07-2022
Net 10 stuks geïnstalleerd, in mijn geluidsstudio nota bene 🤪, en ik hoor de hoogfrequente piep luid en duidelijk. Jammer dit. Denk je een van de beste in de markt te kopen, gebruiken ze cheape trafo’s 😭 Zal het ook maar gaan melden bij Philips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas075
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik heb inmiddels de bevestiging van Philips gehad dat ik op korte termijn informatie ontvang over de omruilprocedure van +/- 50 (!!!) lampen... Ik wacht het nog even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie1239
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-08 14:02
Dit is wel kak zeg, staan op het punt naar een slaapkamer te verplaatsen met deze spots en inderdaad, ze piepen inderdaad. Ik heb de electra zo aan gesloten dat er geen schakelaar tussen zit, dus iets anders dan smartverlichting is ook niet mogelijk....

We gaan ook maar even contact opnemen met Philips en kijken even wat voor een oplossing er mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borghini_lam
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-10-2023
Zelfde probleem hier.. heb ik december 8 gu10 white color spots gekocht. Heb ze pas begin april geinstalleerd, maar flinke piep uit 8 van die spots (als ik ze via de app uit doe overigens).

Heb ze opgestuurd naar coolblue, met verwijzing naar deze forum, heb ook weer nieuwe gekregen inmiddels, but guess what!?!?

Piepen nog steeds.... grrr.....

Vervelende is dat ze dus ook piepen als je een sfeer aan zet of ze dimt. Dit is in een muziek studio niet bepaald gewenst..

Iemand enig idee wat ik ermee moet? Gwn terugsturen naar coolblue en geld terug? Aanmelden bij phillips zelf?
Andere merken die het wel gewoon goed doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:42
Waarschijnlijk komen er rond de zomer nieuwere gu10 spots uit. Waar dit probleem bij verholpen zou zijn.
Maar wat er eerst met de “oudere” voorraad gebeurd, dat is maar de vraag.
https://hueblog.de/2020/0...neues-modell-in-aussicht/

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

Eagle Creek

Breathing security

Bas075 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:29:
Toevallig vandaag ook de bestelling binnengekregen en zowel de white ambiance als de color hebben dit probleem. Morgen maar even contact opnemen met philips.
Vandaag 16 spots gemonteerd. Hoorde meteen een raar geluid / pieptoon. Bij dezen dus bevestigd... 😩

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Crosspost vanuit het andere Hue topic:

Nog even met betrekking tot de ''piepende'' GU10 Hue spots:
Ik heb afgelopen weekend een duo-pack white&color gekocht en ook deze produceren de hoge pieptoon wanneer ze ''uit'' staan, Phillips Support benaderd en die erkennen het probleem uiteraard.

Echter, i.t.t. wat eerder in dit topic beschreven was lijkt het probleem nog niet helemaal opgelost, ik kreeg namelijk terug: "op dit moment zijn wij bezig met een hardware verbetering en verwachten dat dit maximaal zes maanden zal duren. Inclusief onderzoek, ontwikkeling, productie en verzending."

Die massaproductie en omruiling in Juni/Juli lijkt er dus nog niet helemaal aan te zitten komen of ze houden een hele ruime slag om de arm en kopiëren dit stuk tekst gewoon standaard (dateert dan nog van de eerste ontdekking van de problemen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Colin013
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-09 20:40
Hoi allemaal,ik heb hetzelfde probleem met mijn 6 spotjes, gisteren een email gestuurd, vandaag antwoord gehad. Het antwoord was als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALtsgSfAXl2aaBPxYmM95l9SFZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHGXKpgpBPcWvgZOUrFil0Hh.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt er dus op dat ze medio juli 2020 vervangen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Ben benieuwd of ik mijn E27s ook mag omruilen. Zijn al iets ouder (3 jaar) maar piepen ook behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Hmmm....Straks thuis eens proberen of dit soelaas gaat bieden voor de piepende GU10-spots, wel benieuwd hoe ze dit dan softwarematig geregeld hebben...

Van Phillips Support:
"Er is onlangs een update uitgebracht voor de GU-10 lampen. Kunt u kijken of uw Hue systeem up to date is? Het geluid zou verminderd moeten zijn na deze update.

Kunt u ons laten weten of dit heeft gewerkt bij u? "

[ Voor 5% gewijzigd door ACRNM op 15-05-2020 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GladstoneW
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:47
Ik volg dit topic al een tijdje, omdat ik ook last had van piepende GU10-spots. Ik heb gisteren de software-update gedownload en inderdaad: de piep is weg! Ik had niet verwacht dat een software-update soelaas kon bieden, maar dat blijkt toch te kunnen. Wel benieuwd hoe dat kan. Maar erg blij dat de lampen gewoon weer in de slaapkamer kunnen hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
GladstoneW schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:32:
Ik volg dit topic al een tijdje, omdat ik ook last had van piepende GU10-spots. Ik heb gisteren de software-update gedownload en inderdaad: de piep is weg! Ik had niet verwacht dat een software-update soelaas kon bieden, maar dat blijkt toch te kunnen. Wel benieuwd hoe dat kan. Maar erg blij dat de lampen gewoon weer in de slaapkamer kunnen hangen!
Yes! Ook ik kan bevestigen dat de piep verdwenen is met de laatste update! Helemaal blij mee want ik deed uit pure wanhoop de lampen in de avond maar uit via de schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12

DjVe

Hatsaflats!

Verhipt inderdaad. De color GU10 spots in de keuken piepen inderdaad het meer. Update is overigens al uitgerold op de 12e bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesazter
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-08 16:27
Dynazap schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 00:35:
Ben benieuwd of ik mijn E27s ook mag omruilen. Zijn al iets ouder (3 jaar) maar piepen ook behoorlijk.
En, wat was het antwoord van Philips? Mijn E27 lamp heeft ook een nare hoogfrequentie toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodejoost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-08 14:06
Zojuist bij de mediamarkt wat philips hue lampen gekocht voor mijn nieuwe huis. (Nieuwbouw).
6 hue lampen. Allemaal piepen. (Ikea had dit niet)

Ik heb zowel de filament als de white ambiance.
Wat raden jullie aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Rodejoost schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:14:
Zojuist bij de mediamarkt wat philips hue lampen gekocht voor mijn nieuwe huis. (Nieuwbouw).
6 hue lampen. Allemaal piepen. (Ikea had dit niet)

Ik heb zowel de filament als de white ambiance.
Wat raden jullie aan ?
Updaten? :P

Ik heb geen idee of die van ons ook piepten, maar ik heb tinnitus waarbij ik een andere pieptoon hoor, en mijn vader is half doof. Maar met 27 lampen in huis vermoed ik dat ik wel de 'foute' spotjes heb/gehad heb.

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 13-05-2021 21:14 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1