Het grote Audiomeubel topic!

Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-06 17:12
Zijn er mensen die ook al iets op jouwmaatkast.nl iets hebben besteld?? Ben op zoek naar een audio meubel (4 vakken). Deze kan ik op jouwmaatkast (220 CM lang, 60 CM hoog en 55 CM diep) voor 720 euro bestellen.

Heb vele (speciaa)l zaken gemaild, maar daar kom ik telkens uit tussen de 2000 en 2500 euro.

Dus leek mij dit een super oplossing, en betaalbaar. Dus even de vraag of er mensen zij die ook een tv meubel hebben gekocht via jouwmaatkast en wat hun ervaring hiermee is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:16
zelf hout halen bij de bouwmarkt en zelf in elkaar zetten is veeel goedkoper

zelfs al bouw je in duur multiplex of berkentriplex ben je goedkoper uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 08:17
harley2009 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 06:49:
Zijn er mensen die ook al iets op jouwmaatkast.nl iets hebben besteld?? Ben op zoek naar een audio meubel (4 vakken). Deze kan ik op jouwmaatkast (220 CM lang, 60 CM hoog en 55 CM diep) voor 720 euro bestellen.

Heb vele (speciaa)l zaken gemaild, maar daar kom ik telkens uit tussen de 2000 en 2500 euro.

Dus leek mij dit een super oplossing, en betaalbaar. Dus even de vraag of er mensen zij die ook een tv meubel hebben gekocht via jouwmaatkast en wat hun ervaring hiermee is..
Ik heb geen ervaring met die website maar op het eerste ook lijkt die prijs me normaal. Die andere prijzen die je noemt lijken me wel absurd. Ik heb op dit moment een tv meubel in bestelling die deze week geleverd zal worden en deze heeft echt veel meer dingen dan wat jij noemt en ik heb ook gekozen voor massief eiken in 2 kleuren. Ik heb glazen schapjes, 2 deuren, 2 lades met tip touch soft close en daaromheen komt nog een soort omhulsel met verlichting. Dit meubel is 200x60x60cm en ik zit 300 onder die 2000 die jij elders als laagste prijs hebt gekregen. Het blijft natuurlijk een groot verschil met die 720 maar het zal vast ergens in zitten. Wanneer ik op hun site kijk lijkt het me dat hun werken met triplex en de bedrijven die jou prijzen noemen van 2000 tot 2500 zullen echt met massief hout werken.
TIMBERWOLFS schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 02:07:

Klopt het is goedkoper maar zelf kun je het nooit zo mooi doen als een bedrijf die er allerlei machines voor heeft.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
TIMBERWOLFS schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 02:07:

Nee dat zal helaas geen optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
[quote]Marcievg schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:36:
[...]

Ik heb geen ervaring met die website maar op het eerste ook lijkt die prijs me normaal. Die andere prijzen die je noemt lijken me wel absurd. Ik heb op dit moment een tv meubel in bestelling die deze week geleverd zal worden en deze heeft echt veel meer dingen dan wat jij noemt en ik heb ook gekozen voor massief eiken in 2 kleuren. Ik heb glazen schapjes, 2 deuren, 2 lades met tip touch soft close en daaromheen komt nog een soort omhulsel met verlichting. Dit meubel is 200x60x60cm en ik zit 300 onder die 2000 die jij elders als laagste prijs hebt gekregen. Het blijft natuurlijk een groot verschil met die 720 maar het zal vast ergens in zitten. Wanneer ik op hun site kijk lijkt het me dat hun werken met triplex en de bedrijven die jou prijzen noemen van 2000 tot 2500 zullen echt met massief hout werken.

Heb je misschien een linkje naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 08:17
harley2009 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:49:
[quote]Marcievg schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:36:
[...]

Heb je misschien een linkje naar de winkel?
http://www.vandenhurkmeubelen.nl/

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Nu ik er bijna uit ben qua tv meubel, (220cm lang, 60cm hoog, 55cm diep) wil ik 2 middelste deuren laten vervangen door speakerdoek. (totaal worden het 4 deurtjes) Hier komt al het apparatuur in.

Weten jullie zaken die dat kunnen doen, of is dit makkelijk zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom speakerdoek? Behalve als wanneer er een speaker achter zit is dat niet nodig lijkt me ? Simpele IR blaster van een paar euro op Ali en je kunt IR door je deurtjes heen doen :)

Ik heb hier zelf wel een deurtje met speakerdoek, staat de center achter. Zelf gedaan, gewoon frame uitgezaagd en bespannen, vastnieten. Is een Besta meubel, dus als ik een deurtje verprutstte was ik niet zoveel kwijt. Enige dat ik volgende keer anders zou doen is niet met de decoupeerzaag uitzagen. Resultaat isnu naar mijn zin niet strak genoeg.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
The Eagle schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:30:
Waarom speakerdoek? Behalve als wanneer er een speaker achter zit is dat niet nodig lijkt me ? Simpele IR blaster van een paar euro op Ali en je kunt IR door je deurtjes heen doen :)

Ik heb hier zelf wel een deurtje met speakerdoek, staat de center achter. Zelf gedaan, gewoon frame uitgezaagd en bespannen, vastnieten. Is een Besta meubel, dus als ik een deurtje verprutstte was ik niet zoveel kwijt. Enige dat ik volgende keer anders zou doen is niet met de decoupeerzaag uitzagen. Resultaat isnu naar mijn zin niet strak genoeg.
The eagle. Daar had ik nog niet naar gekeken. Maar is misschien ook een mooie oplossing.
En een stuk goedkoper op ome Ali.

Speakerdoek hebben wij het idee van dat het mooie strakke oplossing zou zijn, maar voor het zelf te maken en zo mooi strak te krijgen zouden wij het moeten uit besteden. Dus dan gaat het al gauw een duur grapje worden.

Wil op Ali deze gaan bestellen https://nl.aliexpress.com...-4689-9e79-584aa5177892-4
Mocht het werken is het een goedkope oplossing. Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

harley2009 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:43:
[...]

The eagle. Daar had ik nog niet naar gekeken. Maar is misschien ook een mooie oplossing.
En een stuk goedkoper op ome Ali.

Speakerdoek hebben wij het idee van dat het mooie strakke oplossing zou zijn, maar voor het zelf te maken en zo mooi strak te krijgen zouden wij het moeten uit besteden. Dus dan gaat het al gauw een duur grapje worden.

Wil op Ali deze gaan bestellen https://nl.aliexpress.com...-4689-9e79-584aa5177892-4
Mocht het werken is het een goedkope oplossing. Bedankt voor de info
Speakerdoek kan best mooi strak zijn. Hou er rekening mee dat het over het deurtje gespannen wordt, dus je deurtje iets groter maakt. Als je een blad hebt kan dat het net wat lastiger doen sluiten.

Qua IR blaster: zie The Eagle in "Ir extender lijkt het niet te doen op receiver"
Ik heb er twee geprobeerd. Mijn apparatuur staat in twee kastjes, due moest er een met meerdere leds hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 21:11
Even een vraagje. Ik zoek een soortgelijke meubel als onderstaande. Ik heb al redelijk wat op google gezocht, maar deze kan ik nergens vinden. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BY4VSvKNhIUoqBqSlzq9WCEik1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ei7ExfcvSNo8b5AjtPytCit2.jpg?f=fotoalbum_large

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik ben wel gecharmeerd van die Fjallbo serie van Ikea, maar dat audio/video meubel is maar 36 cm diep. Daar past mijn receiver nooit in. Ik nijg nu naar de Besta serie, want daarbij kun je nog een beetje smokkelen door een balk aan de muur en daar weer de Besta kast aan vast.

Ik heb een Onkyo 676E receiver.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Black Eagle schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:48:
[...]

Dit is het trouwens niet geworden...

Na de adviezen hier en het bekijken van mijn bestaande opzet blijkt toch wel dat 40cm gewoon te krap is. Toevallig zat ik die maand zonder opdracht en heb ik mij lekker kunnen uitleven. Dagen bezig geweest met meubels samenstellen en verschillende opzetten bedenken, maar kreeg nooit het wow gevoel.

Onze nieuwe woonkamer heeft ong. dezelfde afmetingen als onze huidige, maar is veel langer. Ik heb dus onze bank uit elkaar gehaald en gepositioneerd zoals we het in ons nieuwe huis willen. Als je dan 60cm rekent voor een TV meubel vind ik dat gewoon zonde van de ruimte.

Op een gegeven moment kreeg ik een ingeving en vervolgens compleet andere weg ingeschoten. Ik wilde juist geen meubel meer met apparatuur en wilde alles zoveel mogelijk wegwerken. Vrouw overtuigd (was weinig voor nodig gelukkig) en vervolgens online gaan verdiepen in inbouw (CI) speakers en gaan tekenen en ontwerpen. Naast de TV-wand komen over de breedte, op de positie van de L/R speakers ook 2 koven tegen het plafond aan. In deze koven komen spotjes, aan weerszijden led strips en 4 atmos speakers.

Uiteindelijk is het deze schets geworden:

[Afbeelding]

Aan de rechterkant van de wand zit de trapkast. Hierin komen alle kabels uit en komt alle apparatuur te staan. We hebben op dit moment al een Logitech Hub staan, dit werkt prima, dus qua signalen/bereik verwacht ik hier geen problemen mee. Enige is dat je naar de trapkast moet om een film/game in de PS4 te doen.

Begin april hebben we de sleutel gehad en na het leggen van de tegels ben ik gelijk aan de slag gegaan. Mijn 2 weken vakantie had ik zeker wel nodig.

[Afbeelding]

En van het weekend is deze gestuct _/-\o_
[Afbeelding]

Nu nog een weekje drogen en dan kan deze worden geverfd. De wand is inclusief stucwerk 35cm diep geworden.

Kostenplaatje was wel iets meer dan gepland. De nieuwe speakers en verlichting hebben een flinke deuk in ons budget geslagen, maar gaan er dan ook vanuit dat deze wand er toch wel even staat.

Uiteindelijk komt hier onderstaande apparatuur in:
Livin' Flame Marly inbouwhaard
3x Dali M375 (LCR)
2x Dali on wall (Surround)
4x Dali E-50 (Atmos)
4x 5m Hue lightstrips (koof)
10x Hue ambiance spotjes (koof)
8x Hue color spotjes (nissen)

De huidige Onkyo bied alleen ondersteuning voor 5.1.2, deze wordt nog vervangen door een Denon als we verhuisd zijn. En de huidige LG OLED gaat gewoon mee. Met de uitsparing voor de televisie heb ik rekening gehouden dat we deze in de toekomst groter kunnen maken als we ooit een 65" tv willen.
Voor de geïnteresseerden het resultaat:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63076518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06 10:08

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Incolumis schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:59:
Even een vraagje. Ik zoek een soortgelijke meubel als onderstaande. Ik heb al redelijk wat op google gezocht, maar deze kan ik nergens vinden. Iemand een idee?

[Afbeelding]
Waarom stuur je John niet even een berichtje?

Waar zoek je trouwens op? Als je zoekt op, bijvoorbeeld, 'sideboard', kom je heel wat tegen.

[ Voor 7% gewijzigd door SannrHerr op 14-07-2020 20:23 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-06 21:33
Ook maar eens een postje maken hier, vandaag een aardige upgrade gedaan! In mijn oude meubel zat 0 airflow en eigenlijk was deze ook veel te hoog om comfortabel tv op te kijken of om op te gamen. Wilde eerst actieve koeling in gaan bouwen maar uiteindelijk toch voor een nieuw meubel gegaan.

Van:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1dMf8rh.jpg

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LnrLN8Z.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/psoGilk.jpg

Nog wel even de gaten van de vorige plek van de tv-beugel wegwerken, maargoed, erg blij mee. Wel even wennen, maar gok dat mijn nek me dankbaar is. Plus voldoende airflow aan alle kanten, dus ook mijn apparatuur is blij! Al is bekabeling wegwerken met zo’n open kast wel een uitdaging. Dit (Home67 Huub) was een van de weinige ‘open’ kasten die ook een dicht gedeelte hebben om bekabeling door te voeren.

Aanwezige apparatuur:
Philips 50PUS7303 tv
KPN ITV box
Marantz SR-5012 receiver
Marantz cd-speler
Bowers & Wilkins ASW610 subwoofer
Tannoy Sensys DC2 fronts
JBL center en rears (center moet nog eens geüpgrade worden)
XBox One X
Wii U
Raspberry Pi (aan achterzijde meubel geplakt)
Gigabit switch (ook aan achterzijde)

Fijn kijken nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-06 08:06
ethereal81 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:11:
Ook maar eens een postje maken hier, vandaag een aardige upgrade gedaan! In mijn oude meubel zat 0 airflow en eigenlijk was deze ook veel te hoog om comfortabel tv op te kijken of om op te gamen. Wilde eerst actieve koeling in gaan bouwen maar uiteindelijk toch voor een nieuw meubel gegaan.

Van:
[Afbeelding]

Naar:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nog wel even de gaten van de vorige plek van de tv-beugel wegwerken, maargoed, erg blij mee. Wel even wennen, maar gok dat mijn nek me dankbaar is. Plus voldoende airflow aan alle kanten, dus ook mijn apparatuur is blij! Al is bekabeling wegwerken met zo’n open kast wel een uitdaging. Dit (Home67 Huub) was een van de weinige ‘open’ kasten die ook een dicht gedeelte hebben om bekabeling door te voeren.

Aanwezige apparatuur:
Philips 50PUS7303 tv
KPN ITV box
Marantz SR-5012 receiver
Marantz cd-speler
Bowers & Wilkins ASW610 subwoofer
Tannoy Sensys DC2 fronts
JBL center en rears (center moet nog eens geüpgrade worden)
XBox One X
Wii U
Gigabit switch (ook aan achterzijde)

Fijn kijken nu!
Heb je nauw een schoenveter rondom die speler gedraaid? :D

Das kan chiquer! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:00
ethereal81 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:11:

Mooi gedaan

Waarom is de Pi er? Mediaplayer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ethereal81
atsan schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:18:
[...]

Heb je nauw een schoenveter rondom die speler gedraaid? :D

Das kan chiquer! :o
Hehe, even houtje/touwtje-oplossing in verband met een 4-jarige dochter annex wervelwind ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ethereal81
maartend schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:22:
[...]

Mooi gedaan

Waarom is de Pi er? Mediaplayer?
Was ‘ie eerst wel, al gebruik ik nu eigenlijk Kodi op de tv... Hangt er nu eigenlijk als soort van server voor 2 externe harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:44
Wat ik me afvroeg. Is er iemand die wel eens (bijvoorbeeld) een besta kastje voorzien heeft van luidsprekerstof?
Dus dat je een deurtje aan de voorzijde uitzaagt (of een frame op maat maakt) en daar luidsprekerstof in heeft geplaatst?
Dit alles voor bijv. ventilatie mogelijkheden en plaatsen van een frontspeaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Laatst online: 23:39
Sincere1983 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:42:
Wat ik me afvroeg. Is er iemand die wel eens (bijvoorbeeld) een besta kastje voorzien heeft van luidsprekerstof?
Dus dat je een deurtje aan de voorzijde uitzaagt (of een frame op maat maakt) en daar luidsprekerstof in heeft geplaatst?
De deuren in de besta zijn een optioneel. Je zou dus een BESTA kunnen samenstellen zonder deurtjes en dan luidsprekerstof plaatsen. Scheelt zagen ;)

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:44
TyKH schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:50:
[...]

De deuren in de besta zijn een optioneel. Je zou dus een BESTA kunnen samenstellen zonder deurtjes en dan luidsprekerstof plaatsen. Scheelt zagen ;)
Dat begrijp ik, maar dan zijn het nog geen 'deurtjes' en je wilt er toch wel een deurtje of klepje in lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[Afbeelding]
Via Google Lens popt ie al snel op. Geen idee of ie elders ook nog te koop is...

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Sincere1983 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:42:
* The Eagle meldt :Y)
Zie The Eagle in "Het grote Audiomeubel topic!"
Rondom heb ik ca 5 a 6 cm gehouden, was voldoende voor de centerspeaker en zo hou je ook voldoende "vlees" over voor de scharnieren. Zelf uit de hand met de dikkepeerzaag gedaan. Volgende keer hou ik er wel een geleider langs though, werkt wat minder rommelig af (achterliggende frame blijf je zien).
Spul zit aan de achterkant vastgeniet. Ook dat was een first, maar is prima te doen.

Mocht je er een blad op hebben liggen, hou er dan rekening meet dat het deurtje net iets dikker wordt rondom door de stof. Hoeft niet onoverkomelijk te zijn, maar indien blad kan het wat klemmen of schuren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ethereal81
Toch nog een updateje: vond de tv toch nog te hoog hangen. Nu niet meer :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JXBEv2t.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ethereal81
Overigens nog een tip voor mensen die naar een goede manier van actieve koeling zoeken maar die cooler van AC Infinity wat te duur vinden: de laptop cooler van Cooler Master.

Via usb aan te sluiten op de receiver, heeft een fan controller aan boord, fungeert als usb-hub en heeft eventueel een aan/uitknop indien je receiver usb power passthrough heeft. Ik heb het inmiddels niet meer nodig want nieuw audiomeubel, maar hiervoor een paar keer getest en deze unit voert alle hete lucht fluisterstil af en de receiver bleef uiterst koel.

Nadeel: de ingebouwde leds, maar die kun je er vast tussenuit halen en er zijn vast soortgelijke modellen die geen leds hebben. Ik heb echter alleen ervaring met dit model. Nog een nadeel: de lucht wordt schuin naar voren/boven afgevoerd dus zal vast niet voor elke gelegenheid/kast geschikt zijn, maar toch. Stuk goedkoper in elk geval, wellicht handig voor degenen die er gebrek aan hebben!

Weet overigens ook dat de Action dit soort dingen in het assortiment heeft, dan ben je voor een paar euro klaar. Weet dan weer niet hoe het zit met de geluidsproductie.

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

[Afbeelding]
Dit dressoir komt van Maison du Monde:

YouTube: What's between your loudspeakers?

https://www.maisonsdumond...dressoir-lenox-147101.htm

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
ethereal81 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:21:
Toch nog een updateje: vond de tv toch nog te hoog hangen. Nu niet meer :)

[Afbeelding]
Duidelijk downgrade, want de Mayhem cd ligt niet meer op het meubel. ;)

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ethereal81
Negakinu schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:00:
[...]

Duidelijk downgrade, want de Mayhem cd ligt niet meer op het meubel. ;)
Die staat weer keurig in de kast, naast zijn vele broertjes ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
ethereal81 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:08:
[...]

Die staat weer keurig in de kast, naast zijn vele broertjes ;)
Ziet er super clean uit hoor! Ik vind jouw meubel erg geslaagd.

Ik had eerst al mijn vinyl, cd's en tapes in een audiomeubel in dezelfde ruimte, maar heb gekozen voor een transparanter en minder aanwezig meubel. Ik ben bezig met akoestische panelen en heb daardoor de absorptie van zo'n zwaar meubel niet meer nodig. Tevens moest ik een manier vinden om mijn center speaker op dezelfde hoogte te krijgen als mijn front zuilen.

Ik ben nu met dit ding aan het experimenteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igh_4jCgv-EOP4CUuvCb8sOJxaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ns1fkwQJGeW1fr5z0CEuGEl5.jpg?f=fotoalbum_large

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
Negakinu schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:54:
[...]

Ziet er super clean uit hoor! Ik vind jouw meubel erg geslaagd.

Ik had eerst al mijn vinyl, cd's en tapes in een audiomeubel in dezelfde ruimte, maar heb gekozen voor een transparanter en minder aanwezig meubel. Ik ben bezig met akoestische panelen en heb daardoor de absorptie van zo'n zwaar meubel niet meer nodig. Tevens moest ik een manier vinden om mijn center speaker op dezelfde hoogte te krijgen als mijn front zuilen.

Ik ben nu met dit ding aan het experimenteren:

[Afbeelding]
Nice! Mooie, simpele maar strakke look, hou ik van!

Center op hoogte gaat me hier niet lukken, de WAF reikt helaas niet zó ver, hehe... Laatst een andere front gekocht en die was wat lomper dan gepland (althans, voor haar) maar die paste echt exáct in het vak middenbovenin het audiomeubel. Met een paar meubelviltjes richting oorhoogte gekanteld en dat klinkt echt meer dan prima!

Kreeg bij die front (Mordaunt Short Avant 905i) meteen een paar 902i cadeau, die had de bewuste gebruiker niet meer nodig. Oftewel, cheapo JBL-rears eruit en de Mordaunts op stands achterin de kamer gezet. Wát een verschil. Straks even de DTS-mix van Jeff Wayne’s War of the Worlds opgezet, echt zwaar onder de indruk. Wat een genot om naar te luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-06 12:00
Ik ben momenteel aan het kijken voor een meubel in mijn nieuwe appartement, en ik ben op zoek naar een simpel en strakke, hangende kast.

Ik ben momenteel aan het kijken naar de Platsa, icm met een karlby werkblad en dan deurtjes ervoor.

Ik wil graag de Platsa omdat mijn media PC een nogal grote kast heeft, namelijk 43cm diep, en dat is vaak nogal lastig.

Heeft iemand foto's of heeft iemand thuis een kast hiervan gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-06 05:30
Theelichtje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:29:
Ik ben momenteel aan het kijken voor een meubel in mijn nieuwe appartement, en ik ben op zoek naar een simpel en strakke, hangende kast.

Ik ben momenteel aan het kijken naar de Platsa, icm met een karlby werkblad en dan deurtjes ervoor.

Ik wil graag de Platsa omdat mijn media PC een nogal grote kast heeft, namelijk 43cm diep, en dat is vaak nogal lastig.

Heeft iemand foto's of heeft iemand thuis een kast hiervan gemaakt?
Op de Ikea site lees ik

WAARSCHUWING! Hang het PLATSA basiselement van 55 cm diep niet aan de muur. Het moet op de grond worden gezet of op een ander basiselement dat op de grond staat.

alternatief wat wat steviger is: https://www.ikea.com/nl/nl/p/metod-extra-bovenkast-koelkast-oven-wit-40205537/

[ Voor 12% gewijzigd door helloitsme op 20-08-2020 08:13 ]

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-06 12:54

[Afbeelding]
Google Lens komt met deze op de proppen: https://www.maisonsdumond...dressoir-lenox-147101.htm

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-06 12:00
helloitsme schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:42:
[...]

Op de Ikea site lees ik

WAARSCHUWING! Hang het PLATSA basiselement van 55 cm diep niet aan de muur. Het moet op de grond worden gezet of op een ander basiselement dat op de grond staat.

alternatief wat wat steviger is: https://www.ikea.com/nl/nl/p/metod-extra-bovenkast-koelkast-oven-wit-40205537/
Thanks! Niet gezien 8)7

Uiteindelijk besloten om gewoon voor de oude vertrouwde besta te gaan, met balken van de muur t hangen en daar dan een karlby op. Zal hier fotos sturen als het klaar is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:54
Vettigedennis schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:28:
Ik heb de Marantzen nu in dit tv meubel staan. Ziet er toch wat mooier uit dan op het grote dressoir. Ik was eerst bezorgd dat de versterker te warm zou worden in de zomer maar nu ik de achterkant er uitgezaagd heb ipv enkel een paar gaten blijft alles koel. Zelfs afgelopen week met een hittegolf van 36 graden.
Waarom heb je eigenlijk je luidsprekers een meter naar voren geplaatst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:14
Wat is het toch achterlijk moeilijk om een tv meubel te vinden die ruim genoeg is voor de receiver. De meeste zijn allemaal +- 15 cm zo'n vak, en daar gaat mijn receiver van 17 cm plus 3 cm voor ventilatie echt niet in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 11:36
Dat komt dat die lui van de afdelingen design(vaak HBOers oid) alleen maar kijken hoe mooi je iets moet ontwerpen ,maar de praktische kant en hoe je iets er in moet plaatsen word niet over na gedacht.
Vaak zijn de meubels te ondiep ,vakken te laag en kleine ronde gaten vaak alleen maar onderin voor veel kabels !

[ Voor 4% gewijzigd door tita_tovenaar op 30-08-2020 15:35 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mwah, ik denk eerder dat de doorsnee klant een alles in een setje plus console heeft staan, wellicht een decoder en dan houdt het wel op. Het is massaproductie, dus minder materiaal is goedkoper is meer winst. die Tweaker die dan toevallig meer heeft staan heeft dan maar pech. Echte trget made AV meubels is al lang een niche, en dat zal het voorlopig ook blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
vinom schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:39:
Wat is het toch achterlijk moeilijk om een tv meubel te vinden die ruim genoeg is voor de receiver. De meeste zijn allemaal +- 15 cm zo'n vak, en daar gaat mijn receiver van 17 cm plus 3 cm voor ventilatie echt niet in passen.
Ik had dat probleem ook, heb de mijne op maat laten maken bij jouwmaatkast.nl. Wordt daarna netjes bezorgd, en kun je hem in elkaar zetten. Voor meerprijs kun je het ook laten doen..

Misschien heb je hier wat aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:14
@harley2009 Toevallig hebben we gisteren een tweedehands Ikea Besta gekocht, die er nog heel goed uit zag. Daar zit tenminste kabelmanagement in, grote en diepe vakken en nog deurtjes zodat er nog wat zooi in kan. We hebben er zelf andere pootjes opgezet en handgreepjes zodat het bij de rest van het interieur past.

Ik zal binnenkort de foto's posten in het Show Je Home Cinema en daarna hier, aangezien ik nog bezig ben om het verder af te maken in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06 09:02
Ik mijn oude besta systeem vervangen door wat nieuws (heb nog Besta met de wandpanelen) en denk aan een Besta TV meubel, 60cm hoog, 3 kastjes, in de middelste de Surround receiver (9kg) en horizon box en nog wat stekkerdozen en netwerktoestanden.
Maar ik wil dit zwevend ophangen, de Besta TV meubels zijn er niet voor bedoeld, maar vanwege het kabelmanagement lijkt mij die dus gewoon erg handig, hoef dan minder te boren en te zagen in de kastjes. Ik wil de zijkanten en bovenkant afwerken met een timmerpaneel. Iemand ervaring met het zwevend ophangen van een Besta TV meubel?
TV komt er overigens niet op te staan, deze komt aan de muur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-05 16:16
Simpel, maar strak. Daarvoor was het een rommeltje. Alles is nieuw behalve PS4, Digicorder en NAS.

De muur etc. achter het tv meubel moet nog gerenoveerd worden.

- LG OLED65CX
- 2X Wharfedale 310
- Wharfedale 300C
- Wharfedale WH-D10
- Denon AVR-X2700H
- PS4
- Synology DS215+
- Telenet Digicorder
- Logitech Harmony Companion
- Ikea Besta + bovenpaneel

Met de Harmony en Mini IR blaster bedien ik alles met gesloten kastjes.

Achterkant kastje bij de receiver doorgezaagd. Voorlopig doet dat voldoende voor de koeling, indien niet voeg ik fans + controllers toe.

Ter info: In woonkamer met 2 kindjes van 8 & 10 :-).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/61q1Fs4/IMG-20200911-170922.jpg
service url

[ Voor 3% gewijzigd door praet0rian op 12-09-2020 00:42 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 13:52
Ik volg dit topic al jaren, maar nog nooit actief deelgenomen. Aangezien ik hier en daar wel wat inspiratie heb opgedaan voor het ontwerpen van mijn TV meubel, toch maar besloten de foto's eens te gaan delen. :)

Overzichtsfoto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fEMZwaFf95O7iMZNW1jHPdz-Jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IjAW11CKQEheufblf8SNQisH.jpg?f=fotoalbum_large

Het ontwerp zelf bedacht met als uitgangspunt om twee apparaten naast elkaar te kunnen plaatsen in het vak waarbij het weinig tot geen risico op overheating is. Op dit moment staat er een (groot) apparaat in, een Marantz receiver, maar er is ruimte voor eventuele uitbreiding.

De kast is gemaakt door een lokale meubelmaker waarbij ik de eikenhouten blad bovenop heb besteld bij een andere (eveneens lokale) meubelmaker die ook de salontafel heeft gemaakt, zodat de afwerking en stijl van het blad en de salontafel gelijk is. Gekozen voor een grijze afwerking van het meubel omdat deze kleur eigenlijk overal bij past.

Detailfoto vak, versterker en center speaker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvl9aEX0EzivwaNcQ6rNJN6XCjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19mVFY7GlCk3xI3OIc0JxwVM.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien ik gebruik maak van een volledige 5.1 setup, zijn er nogal wat kabels die aangesloten moeten worden. Daarom heb ik ervoor gekozen om een open achterkant te laten maken waarbij de receiver makkelijk te bereiken is.

Foto van de zijkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMrAUJgjtkZxjyvGgq9ns1mSybI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRmB8DzgA5AJ5vENYMdj23XW.jpg?f=fotoalbum_large

Het meubel heeft uiteraard een loze ruimte, zodat het meubel strak tegen de muur kan staan, maar er ruimte overblijft voor de bekabeling (uitgezonderd deze speaker kabels :P).

Foto van de lades:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwDMISkUnNcTTZAuo1vSKBPlVGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTNKyatUkuujlS89egakUmzt.jpg?f=fotoalbum_large

De lades zijn van binnen netjes afgewerkt en voorzien van een enkele plaat voor de dubbele lades, zodat het meubel een rustigere uitstraling heeft met 2 grote en 2 kleine lades i.p.v. 6 kleine lades.

We hebben het meubel alweer twee jaar in gebruik, ik ben nog steeds zeer tevreden met het resultaat! _/-\o_

Technische details:
Receiver: Marantz SR5008
Front speakers: B&W CDM1
Center speaker: B&W LCR S3
Subwoofer: BK XLS 200 FF
TV: Samsung UE49KU6400
Bron: Sonos Connect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
GoeiedagEem schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:45:
Ik volg dit topic al jaren, maar nog nooit actief deelgenomen. Aangezien ik hier en daar wel wat inspiratie heb opgedaan voor het ontwerpen van mijn TV meubel, toch maar besloten de foto's eens te gaan delen. :)

Overzichtsfoto:
[Afbeelding]

Het ontwerp zelf bedacht met als uitgangspunt om twee apparaten naast elkaar te kunnen plaatsen in het vak waarbij het weinig tot geen risico op overheating is. Op dit moment staat er een (groot) apparaat in, een Marantz receiver, maar er is ruimte voor eventuele uitbreiding.

De kast is gemaakt door een lokale meubelmaker waarbij ik de eikenhouten blad bovenop heb besteld bij een andere (eveneens lokale) meubelmaker die ook de salontafel heeft gemaakt, zodat de afwerking en stijl van het blad en de salontafel gelijk is. Gekozen voor een grijze afwerking van het meubel omdat deze kleur eigenlijk overal bij past.

Detailfoto vak, versterker en center speaker:
[Afbeelding]

Aangezien ik gebruik maak van een volledige 5.1 setup, zijn er nogal wat kabels die aangesloten moeten worden. Daarom heb ik ervoor gekozen om een open achterkant te laten maken waarbij de receiver makkelijk te bereiken is.

Foto van de zijkant:
[Afbeelding]

Het meubel heeft uiteraard een loze ruimte, zodat het meubel strak tegen de muur kan staan, maar er ruimte overblijft voor de bekabeling (uitgezonderd deze speaker kabels :P).

Foto van de lades:
[Afbeelding]

De lades zijn van binnen netjes afgewerkt en voorzien van een enkele plaat voor de dubbele lades, zodat het meubel een rustigere uitstraling heeft met 2 grote en 2 kleine lades i.p.v. 6 kleine lades.

We hebben het meubel alweer twee jaar in gebruik, ik ben nog steeds zeer tevreden met het resultaat! _/-\o_

Technische details:
Receiver: Marantz SR5008
Front speakers: B&W CDM1
Center speaker: B&W LCR S3
Subwoofer: BK XLS 200 FF
TV: Samsung UE49KU6400
Bron: Sonos Connect
Mooi meubel! Je zou ook een witte blinde plaat achter het 'open gedeelte' bij de Marantz kunnen plaatsen waardoor je de kabels netjes kan wegwerken in je holle ruimte die je gereserveerd hebt.
Wij zijn voor onze nieuwbouwwoning wat inspiratie aan het op doen, bedankt :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-06 11:02
Ik zie mijn mod van het besta meubel niet veel dus bij deze. Geen deurtjes maar 1 lang meubelpaneel met eikenfineer. Scharnieren aan de onderkant dus een grote klep.
Versterker wordt dan bediend met ir verlenger. Het wordt max 26 graden in onze woonkamer dus heb nooit problemen met hitte gehad.
(Ben op zoek naar nieuwe speakers en tv dus die staan er normaal naast )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhFJjXK4W6FGu2uKrmypMALUYNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCdlx59uB5zeRvh42tb7E3bg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

The Eagle schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:11:
Mwah, ik denk eerder dat de doorsnee klant een alles in een setje plus console heeft staan, wellicht een decoder en dan houdt het wel op. Het is massaproductie, dus minder materiaal is goedkoper is meer winst. die Tweaker die dan toevallig meer heeft staan heeft dan maar pech. Echte trget made AV meubels is al lang een niche, en dat zal het voorlopig ook blijven.
Er zijn inderdaad best wat merken die functionele meubels maken met genoeg diepte, maar die zie je niet bij een ikea of loods 5. Dan moet je al snel naar een (hifi) speciaalzaak of de meer high-end meubelzaken.

Ik heb zelf gekeken naar unnu, clic en spectral; in onze nieuwe woning komt er een meubel van clic aan de muur. (en ja, dat meubel kost meer dan de 65" Oled die er komt te hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 17:15
vinom schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:39:
https://www.home67.nl/tv-dressoir-huub

Past heel prima een receiver in. Grote vakken zijn 50cm breed, 25cm hoog en 41cm diep. Kleine vakken idem, maar 15,5cm hoog. PS5 past er dus ook prima in :) Heb dat meubel vandaag binnen gekregen, ziet er degelijk uit, weegt nog best wat en kost geen drol (€ 349). Komt bij mij pas in mijn nieuwe huis te staan, maar ik kwam op dit meubel door een medetweaker. Hij had dit meubel hier al eens gepost. Ziet er zo uit, precies onze smaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IppewzEy0n-C6tSeJPTeZ26uZms=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0d6BD5RJdhp3X9AfcH0puDjQ.jpg?f=user_large

Ik heb eenzelfde formaat receiver, past dus mooi. Center speaker is wel een ding, komt boven op te staan denk ik.

[ Voor 47% gewijzigd door Hulleman op 21-10-2020 15:38 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
  • Laatst online: 08:29
We spelen met het idee om in onze (nog op te leveren) woonkamer een tv meubel als room divider in te zetten.

Dat zorgt er niet alleen voor dat we de hoekbank betrekken bij de rest van de woning, maar ik kan ook mooi mijn surround speakers kwijt achter de bank :)

Aanvoer van kabels is ook nog goed te regelen aangezien het nieuwbouw is.

In dit topic komen de prachtigste meubels voorbij, maar dan wel vaak wand (of laag). Ik ben opzoek naar een hoog (minimaal 1,60) tv meubel. Een beetje in de trant van dit meubel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHlhUesVUdRD-bxZsCzsxPyANWY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VYEBmZYELClEPQte2xykk7A9.jpg?f=user_large

Is hier iemand die zijn tv meubel in een divider achtige setting heeft staan, dus alles behalve tegen de muur?

Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvn92
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-05 16:11
Chabio schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:17:
We spelen met het idee om in onze (nog op te leveren) woonkamer een tv meubel als room divider in te zetten.

Dat zorgt er niet alleen voor dat we de hoekbank betrekken bij de rest van de woning, maar ik kan ook mooi mijn surround speakers kwijt achter de bank :)

Aanvoer van kabels is ook nog goed te regelen aangezien het nieuwbouw is.

In dit topic komen de prachtigste meubels voorbij, maar dan wel vaak wand (of laag). Ik ben opzoek naar een hoog (minimaal 1,60) tv meubel. Een beetje in de trant van dit meubel:

[Afbeelding]

Is hier iemand die zijn tv meubel in een divider achtige setting heeft staan, dus alles behalve tegen de muur?
Gaaf idee! Ik vraag mij alleen af of het geheel dan wel stevig genoeg is om je TV aan op te hangen?
Tenminste, het voorbeeldmeubel ziet er vrij smal uit. Ik zie al voor mij dat iemand er per ongeluk tegenaan komt en dat het hele zooitje omver valt 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Voor degene die relatief goedkoop 'grote' meubels zoeken voor hun meuk, kan zeker de industriële hoek aanraden. Zo zijn wij geslaagd bij gigameubel, maar zijn meer die daar wat specialisme in hebben. Binnen de industriele categorie zijn er heel veel wat met een open vak die voldoende diep (en vooral hoog) is. Denk aan makkelijk >40cm diep en >20cm hoog over de volledige breedte.

Voor een 400,- hebben wij een 180cm brede versie als ik het goed herinner, is alweer tijdje geleden. Daarmee past de versterker/receiver als center speaker als NAS als console als UPS unit (ja, al dat spul beetje beschermen en zorgen dat NAS goed afsluit bij problemen) tegelijk in het meubel.

Doordat het vaak aan 4 kanten open is, is koeling ook de afgelopen hittegolven geen enkel issue geweest. Bedrading is daarmee ook erg goed weg te werken, en als er iets aan de achterkant net iets uit steekt boeit het ook niet zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYo4wL55gfx8xCT3FpH6OIzcAJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T72asVAW3y5jrOlwUzjXdxkl.jpg?f=fotoalbum_large
Van links naar rechts: PlayStation, speaker, Denon receiver, Synology DS411, UPS. En bovenop nog 3 kleintjes waaronder mediaspeler, kpn box.
En ja, deze 60" tv heeft er ook zeker 2 jaar op gestaan, is niet altijd opgehangen geweest. Stevig is dus ook geen probleem.

De voorkant opening is meen ik 18cm, maar erachter is meer hoogte. Dus diskstation is vanaf de zijkant erin gezet en doorgeschoven, en tevens receiver heeft daardoor veel meer ruimte om te koelen dan je zou denken.

Alternatief (ook @Chabio ) is steigerpalen en DYI. Daarmee kun je vrij goedkoop volledig zelf de afmetingen en opstelling bepalen. Al wil je het complete pakket aan het plafond ophangen. Kost wel aanzienlijk tijd om goed te doen, want je zult zelf ontwerp moeten uitwerken en onderdelen los inkopen. Kun je wel elk vakje exact de afmetingen geven die je wenst.

[ Voor 47% gewijzigd door Xanaroth op 22-10-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Laatst online: 23:39
Foutje.

[ Voor 99% gewijzigd door TyKH op 23-10-2020 10:26 . Reden: Foto was niet geladen ]

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
  • Laatst online: 08:29
nielsvn92 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

Gaaf idee! Ik vraag mij alleen af of het geheel dan wel stevig genoeg is om je TV aan op te hangen?
Tenminste, het voorbeeldmeubel ziet er vrij smal uit. Ik zie al voor mij dat iemand er per ongeluk tegenaan komt en dat het hele zooitje omver valt 8)7
Helemaal mee eens. Wil dit meubel graag in een showroom bewonderen want heb mijn twijfels. Dit voorbeeld is helaas bij de meeste fysieke zaken uitverkocht.

@Xanaroth Dat ziet er robuust uit, maar zou misstaan bij de rest van onze inrichting. Steigerpalen ook.

Ben bang dat we toch bij een meubelmaker terecht gaan komen

Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bollux
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-06 07:20
schalk84 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:27:
Ik zie mijn mod van het besta meubel niet veel dus bij deze. Geen deurtjes maar 1 lang meubelpaneel met eikenfineer. Scharnieren aan de onderkant dus een grote klep.
Versterker wordt dan bediend met ir verlenger. Het wordt max 26 graden in onze woonkamer dus heb nooit problemen met hitte gehad.
(Ben op zoek naar nieuwe speakers en tv dus die staan er normaal naast )
[Afbeelding]
Nice! mag ik vragen welke IR verlenger jij gebruikt? Aliexpress meuk die ik heb geprobeerd werkte voor geen meter..

De enige mod die ik heb gedaan aan mijn besta meubel is een custom "case" voor mijn nuc achtige mediacenter met airflow via de onderkant en zijkant van het meubel. Not pretty, maar uit het zicht en functioneel ;) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sb7MJhAGWLm9G8kSbrKzjFT7yQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5kPcnXglWeeaL9wo48tV7a1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0NEg4f2VbVHLSNRkQdi_rz2VFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0G7v3QQTF5wJU69GjOKYYx9U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HaWnwI0MSc4y8s-6Sa3JXyhRUYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xN2WTUTtQSfj4zwPgBBIOiF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhmjxbGntEn6Cn1ecluJn0DyxXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojnHEoQfNUTlH1anwZOCaOVR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-06 11:02
Bollux schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Nice! mag ik vragen welke IR verlenger jij gebruikt? Aliexpress meuk die ik heb geprobeerd werkte voor geen meter..
aliexpress meuk :) Heb er drie apparaten tegelijk op gehad en nooit problemen.
alles wat op nlse paginas te koop is lijkt exact hetzelfde en een marmitek van 100,- vind ik veel te duur voor zo'n eenvoudig apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-06 11:02
Ik zoek nog een oplossing voor mijn setup. Ik wil een zo donker en z'n zwart mogelijke mancave/luisterruimte/mediaruimte.

Echter ben ik verknocht aan Ambilight van Philips welke het mooiste uitkomt op een witte muur...

een beamerscherm achter tv zie ik ook niet zitten.

Een van jullie misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015

A13X

Dude

BlueSS50 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:25:
Ik zoek nog een oplossing voor mijn setup. Ik wil een zo donker en z'n zwart mogelijke mancave/luisterruimte/mediaruimte.

Echter ben ik verknocht aan Ambilight van Philips welke het mooiste uitkomt op een witte muur...

een beamerscherm achter tv zie ik ook niet zitten.

Een van jullie misschien een oplossing?
Een wit kader/passe partout om je tv schilderen op je muur?

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-06 11:02
Raym09 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

Een wit kader/passe partout om je tv schilderen op je muur?
Met een zwarte tv met een wit kader op een zwarte muur is denk ook niet het mooiste...

Is er ervaring met ambilight op een zwarte of donkere muur? of een soort metallic coating?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015

A13X

Dude

BlueSS50 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

Met een zwarte tv met een wit kader op een zwarte muur is denk ook niet het mooiste...

Is er ervaring met ambilight op een zwarte of donkere muur? of een soort metallic coating?
Je hebt volgens mij van die beamerscherm verf die donker is? Staat misschien wel ergens in het show topic ergens. Anders gewoon proberen en dan kun je later er altijd nog wat anders achter maken.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:12
Na jaren enkel projectie te hebben gedaan, gaan wij toch terug naar een leuk formaat TV. Het nádeel is alleen dat we nu dus weer een TV meubel nodig hebben waar alles in past (nu staat alles in een wandkast onder de projector... maar tsja...

Nu loop ik tegen een issue aan dat vermoedelijk een veel voorkomende is;
  • Armoede in de diepte...
Gezien de TV straks circa 1,90m breed zal zijn, moet het meubel in ieder geval minstens 2 meter zijn.

Wij gaan vandaag kijken in Roermond naar het volgende meubel;
https://www.goossenswonen...ision-zwart-eiken/105217/
226 x 35 x 45 cm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7liv8fKDXJh3cg4Cw4cDBE1_lY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DglsoYX0xjg4hJmLeCJl7UbB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQyppWle2Uu0Ir9O9UN7pRVnPL0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HMa2XiDc9ZG4a4t3LDjaBOMY.jpg?f=user_large

Mijn receiver is van voor tot achter zo'n 36cm. Ik verwacht dat de achterwand 1.5-2cm in beslag zal nemen en dan zou ik zo'n 9cm over hebben. Uiteraard een kwestie van opmeten maar;

Hebben jullie wellicht een vergelijkbaar meubel voorbij zien komen met soortgelijke uitstraling maar dan met diepere kasten? Voorkeur voor zwevende kast maar geen must, budget circa 1000 euro. Geen zin in aanpassingen te moeten maken, kast moet zonder modificaties goed zijn (dit voornamelijk vanwege de WAF :)).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:29
Vanwege de WAF kunnen er helaas geen grotere boxen komen. Het is wel lekker rustig alles weggewerkt in een meubel.

En de PS5 (staat nog niet op de foto) past er gelukkig ook in :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ea3whPzs7WKUZMVm_yZMy252uQM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NjUQL8OA9GelHVPxmtDt3Gpc.jpg?f=user_large

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• well0549
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 23:03
The Eagle schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:59:
Die center moet geen probleem zijn. Frame met speakerdoek (kleur naar keuze) laten bekleden als deurtje. Kan je center achter en ook een IR ontvanger / decoder :)
Ter illustratie, dit is een door mij persoonlijk aangepakte Ikea Besta:
[Afbeelding]
Wat is dat middelste deurtje dan voor een deurtje ? (type svp)
Heb je die zelf overtrokken met speakerdoek ?

Zit er zelf ook over te denken om met speaker doek aan de slag te gaan met een besta....
Maar dan denk ik dat ik zwart of grijs speakerdoek neem waar je niet doorheen kunt kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:20

timovd

Voorsprong door techniek

Slaapje schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:25:
Vanwege de WAF kunnen er helaas geen grotere boxen speakers komen. Het is wel lekker rustig alles weggewerkt in een meubel.

En de PS5 (staat nog niet op de foto) past er gelukkig ook in :)

[Afbeelding]
Dan maar een groter meubel waar grotere speakers in kunnen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

well0549 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:52:
[...]

Wat is dat middelste deurtje dan voor een deurtje ? (type svp)
Heb je die zelf overtrokken met speakerdoek ?

Zit er zelf ook over te denken om met speaker doek aan de slag te gaan met een besta....
Maar dan denk ik dat ik zwart of grijs speakerdoek neem waar je niet doorheen kunt kijken...
Das gewoon een Besta deurtje waar ik zelf de decoupeerzaag in heb gezet :)
Vervolgens zelf bespannen. Daarom ook een vrij brede rand: het moest als deur nog voldoende stevigheid hebben en ik moest de bespanning vast kunnen zetten. Aangezien die Besta deurtjes een paar euro kosten durfde ik dat wel aan :P
Speakerdoek zelf zou ondoorzichtig moeten zijn :+ Maar door de achtergrond krijg je altijd kleurverschillen. Hoe zwarter hoe minimaler natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• well0549
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 23:03
Ik kwam nu ook weer deze tegen zeg....

https://amazingdiy.wordpr...6/unnu-inspired-tv-stand/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4U2uYyZr2J0WFGX1JPXUHkdcO50=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jt5YXuFTUTUv7hxxguqtky4f.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-06 15:39
Hulleman schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:32:
[...]

Past heel prima een receiver in. Grote vakken zijn 50cm breed, 25cm hoog en 41cm diep. Kleine vakken idem, maar 15,5cm hoog. PS5 past er dus ook prima in :) Heb dat meubel vandaag binnen gekregen, ziet er degelijk uit, weegt nog best wat en kost geen drol (€ 349). Komt bij mij pas in mijn nieuwe huis te staan, maar ik kwam op dit meubel door een medetweaker. Hij had dit meubel hier al eens gepost. Ziet er zo uit, precies onze smaak.

[Afbeelding]

Ik heb eenzelfde formaat receiver, past dus mooi. Center speaker is wel een ding, komt boven op te staan denk ik.
Ik vind jouw tv meubel erg mooi. Ik ben hem nu ook aan het overwegen, maar ik had een vraagje over de kabels. Zijn deze een beetje mooi weg te werken met zo'n open kast?

[ Voor 11% gewijzigd door fyr0 op 28-01-2021 18:25 ]

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:07
Na long-time lurken, voor m'n nieuwe appartement ook maar eens aan de slag gegaan om wat moois te knutselen zodat ik de apparatuur niet meer zie. Don't get me wrong, vind het fantastisch spul maar het oog wil ook wat.

Net zoals @The Eagle heb ik een standaard Besta kastje (180cm breed) gekocht met bijbehorende glazen deurtjes. Hier het glas uitgehaald en deze bekleed met speakerdoek.

Daarna massief eiken planken gehaald van 50cm diep (zodat de apparatuur er netjes in past) en deze in verstek gezaagd voor een mooie strakke hoek. Het eiken begint gelijk met het deurtje, omdat ik dat persoonlijk wat strakker vond dan bijvoorbeeld het voorbeeld een aantal posts terug.

Ook in hetzelfde hout nog een frame gemaakt waardoor het meubel lijkt te zweven, om een iets luchtigere uitstraling te behouden. Zowel het frame als het hout daarna nog gebeitst om deze meer af te laten steken tegen de vloer en andere houten meubelen.

Al met al zelf erg tevreden met het eindresultaat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pPleip15TodG1d5Xjh7aJBVg-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQmLvEjnPAt4f22f9NJHn7v8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-P8m31FyI0wAn2TudqjmcUbHsqc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5gJXFTJONMJqsBnEuVymn2h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaOCIBL5fpWbc5fT-Ri-2g3IgXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09x0eSFrba2Ac62b5g3yYgAW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 17:15
fyr0 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:24:
[...]

Ik vind jouw tv meubel erg mooi. Ik ben hem nu ook aan het overwegen, maar ik had een vraagje over de kabels. Zijn deze een beetje mooi weg te werken met zo'n open kast?
Ik ga de kast in april pas gebruiken, dan ga ik verhuizen. De kast heb ik inmiddels al wel op zolder staan. Echt een mooi ding en eigenlijk heel goedkoop. Het kabel management gaat nog wel wat worden ja, maar gaat vast goed komen. Gelukkig heeft het middengedeelte platen aan de achterkant.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 12:50

Snippertje

Light up your life

PixelRanger03 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:26:
Na long-time lurken, voor m'n nieuwe appartement ook maar eens aan de slag gegaan om wat moois te knutselen zodat ik de apparatuur niet meer zie. Don't get me wrong, vind het fantastisch spul maar het oog wil ook wat.

Net zoals @The Eagle heb ik een standaard Besta kastje (180cm breed) gekocht met bijbehorende glazen deurtjes. Hier het glas uitgehaald en deze bekleed met speakerdoek.

Daarna massief eiken planken gehaald van 50cm diep (zodat de apparatuur er netjes in past) en deze in verstek gezaagd voor een mooie strakke hoek. Het eiken begint gelijk met het deurtje, omdat ik dat persoonlijk wat strakker vond dan bijvoorbeeld het voorbeeld een aantal posts terug.

Ook in hetzelfde hout nog een frame gemaakt waardoor het meubel lijkt te zweven, om een iets luchtigere uitstraling te behouden. Zowel het frame als het hout daarna nog gebeitst om deze meer af te laten steken tegen de vloer en andere houten meubelen.

Al met al zelf erg tevreden met het eindresultaat :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel erg mooi gedaan en inspireert om zoiets ook te doen. Waar heb je die eiken planken vandaan?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Meer een crosspost maar hierbij mijn Pastoe Landscape meubel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGz_dTNjZRclSaIBT7hu6zJ250c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MA309bnFgMH77cLYmo7SY9me.jpg?f=fotoalbum_large

Rechtsboven zit achter een klep de Shield, Blu-ray etc.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:26:
Meer een crosspost maar hierbij mijn Pastoe Landscape meubel.
Onder de indruk van die speaker stands. Waar komen die vandaan, als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

AlterEgo schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:35:
[...]

Onder de indruk van die speaker stands. Waar komen die vandaan, als ik vragen mag?
Sorry hier de originele post.
icecreamfarmer in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"
.

Maar die werden toen alleen verkocht met de bijbehorende concept 300's van Q acoustics.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Cool die bestaan (nu) ook los:
https://www.qacoustics.co...versal-adapter-plate.html
Er zit nog een hoop akoestische wetenschap achter ook.

Voor ca 700 UK Pond.

[ Voor 25% gewijzigd door AlterEgo op 02-02-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:55

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Mag ik even een sanity check? Ben bezig met mijn oplossing voor onder een nog aan te schaffen 65" tv, klopt het dat de onderkant van de tv al op ongeveer 41 cm komt? Uitgaande van een standaard ooghoogte van 95 cm.

Dat lijkt me vrij laag en wordt al een aardige uitdaging om bijvoorbeeld de center speaker recht onder het midden van het scherm te krijgen.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:12
@Jazzy bij mij bepaald het TV Meubel de minimale hoogte van de TV.

De onderkant van mijn 85” zou anders ook wel érg laag hangen...

Wellicht dat je een stuk karton op maat kan maken en die met een stukje tape op de gewenste hoogte kan hangen om te kijken of dat bevalt?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Lijkt me een simpele rekensom als je het midden van een grote tv precies op ooghoogte wil.
Dus of de oplossing is de tv omhoog, of het diameter omlaag ;)

En anders gewoon bovenkant meubel + center/soundbar = ~ onderkant scherm

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Zo zit ik er in principe ook in, maar wat ik online vind zou je 1/3e van boven op ooghoogte moeten hebben. Zo kom ik dus op die 41 cm. Voordeel is dat ik zowel het meubel als de tv nog moet kopen, dus daarom kom ik eens horen wat anderen doen.

Wat betreft diameter omlaag, doe even normaal zeg! Wilde eigenlijk 55" maar kwam van de week even bij iemand binnen die 65" heeft. Zo gaan die dingen, groter en niet kleiner. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Jazzy op 12-02-2021 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

We gaan straks richting 100", maar ik neem aan dat niemand straks een kuil gaat graven voor het meubel ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:01
Wat ik persoonlijk ook altijd meeneem in de bepaling van de hoogte, is je kijkafstand.
Ooghoogte op 1/3 van boven is een leuke maatstaaf, maar veel relevanter wanneer je op 2 meter zit dan op 6 meter.

Op zes meter is je kijkhoek veel gunstiger en dan maakt het wat minder uit als de TV dus niet op die 1/3 hangt. Tevens is je zitpositie ook van belang, meet je het uit terwijl je rechtop zit maar lig je doorgaans horizontaal op de bank bijvoorbeeld?

Daarmee komt ook dat een grotere TV nagenoeg altijd leuker is, maar (wat mij betreft) niet per se fijner is als je er te dicht op zit.

FYI: ik heb een 55", we zitten +/- 6 meter van de TV af en als ik recht op zit kijk ik +/- naar het midden van het scherm. Goed of fout? Geen idee, ik vind het wel prettig op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakystyle
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-06 17:55
Hier een minimalistische tv opzet.

LG c7
B&O soundstage
Mediacomputer

Plus aparte muziek opzet
Cyrus met Mission speakers uit de UK, ver voor de Brexit
Logitech Squeezebox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLrg3-yZc3B5YvuUqToRhy7w3NQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQIZxfHeWJUvaNIYoaXBhasP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6wGHyEMGBTVvhRKfO_8-2qrN4U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxVpNmYVosTy178rtY8zk3w3.jpg?f=fotoalbum_tile

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=93881

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Hulleman schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:32:
[...]

[Afbeelding]

Deze Huub is bijna perfect, alleen is de center het grote probleem. Ik wil de tv graag met zijn pootjes op het meubel zetten, dan moet de center er dus inpassen. Alleen is mijn center 17 cm hoog en past dus net niet in het bovenste vak in het midden. Mocht ik de center er toch bovenop leggen dan moet ik de tv ophangen maar dat kan dan pas op 50 + 17 = 67 cm van de grond af. Gaat toch al wat hoog worden voor een 65" TV waar we op 4m afstand van zitten. Lastig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
Jazzy schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:16:
[...]
Deze Huub is bijna perfect, alleen is de center het grote probleem. Ik wil de tv graag met zijn pootjes op het meubel zetten, dan moet de center er dus inpassen. Alleen is mijn center 17 cm hoog en past dus net niet in het bovenste vak in het midden. Mocht ik de center er toch bovenop leggen dan moet ik de tv ophangen maar dat kan dan pas op 50 + 17 = 67 cm van de grond af. Gaat toch al wat hoog worden voor een 65" TV waar we op 4m afstand van zitten. Lastig hoor.
En wat als je Huub op zijn kop op de grond neerzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:00
Freakystyle schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:21:

Cyrus met Mission speakers uit de UK, ver voor de Brexit
Mission. Geweldig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ethereal81
Jazzy schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:16:
[...]
Die center gaat passen! Hij valt dan precies achter het metalen frame. Mijn front (Mordaunt Short) is 16,5cm en ik heb nog iets ruimte over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4d9-xgdEl1n9S_F_e7IRu_60zDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VBqMIJMq2RRgbvy9ytxkrvm6.jpg?f=fotoalbum_large

Vind het zelf wel chique in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

ethereal81 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:52:
[...]

Die center gaat passen! Hij valt dan precies achter het metalen frame. Mijn front (Mordaunt Short) is 16,5cm en ik heb nog iets ruimte over.

Vind het zelf wel chique in elk geval.
Interessant, bedankt! Werd even heel blij van je bericht, maar dat verdween toen ik ontdekte dat Huub nergens op voorraad is in de levertijd minimaal twee maanden lijkt te zijn. Zal er maandag maar eens een paar telefoontjes aan wagen.

Op Marktplaats heel veel verkopers die Huub heten, maar geen tv meubel met die naam te vinden. Mocht iemand er eentje weten dan houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakystyle
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-06 17:55
Oude beestjes maar gaan nog steeds prima
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LoOYtqShzDqyAqWng6hhY2PGPY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBzPEH8bzZSVcwP1cC2SKtuS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BK-m93EY51o50dc66mLAajNmaqE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKd3NVJf9hhjEZbRkMD8iQxT.jpg?f=fotoalbum_tile

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=93881

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
Jazzy schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:18:
[...]
Interessant, bedankt! Werd even heel blij van je bericht, maar dat verdween toen ik ontdekte dat Huub nergens op voorraad is in de levertijd minimaal twee maanden lijkt te zijn. Zal er maandag maar eens een paar telefoontjes aan wagen.

Op Marktplaats heel veel verkopers die Huub heten, maar geen tv meubel met die naam te vinden. Mocht iemand er eentje weten dan houd ik me aanbevolen.
Ik heb de mijne uit een Loods 5, fysieke winkel (Duiven), maar de combinatie lockdown en onbekende voorraad werken niet echt in je voordeel nee... Zal mijn ogen eens openhouden!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:42
Heee leuk topic, niet eerder gezien.

Dan wil ik mijn meubel ook wel eens delen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9yo2kWVxDbwA2Hkooe8B8a2dnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdnnV8OPTmMmnOpYeIghBQFV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ln-_HCappE20_iCbjhV2zcp575U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/shCWjkTLK47juEghORuAvO7J.jpg?f=fotoalbum_large

Uitgebreider verhaal en making-of:
assje in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5"

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:42
Slaapje schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:25:
Vanwege de WAF kunnen er helaas geen grotere boxen komen. Het is wel lekker rustig alles weggewerkt in een meubel.

[Afbeelding]
Hé wij hebben hetzelfde set en hetzelfde probleem ;-)

Maar goed, voor mij was dit de gulden middenweg en het alternatief voor overstap naar een soundbar. Het zou me wel aan het hart gegaan zijn om veel geld uit te geven (voor nog een beetje kwaliteit) en er alsnog op achteruit te gaan.

Hartstikke blij dus met deze oplossing en eerlijk gezegd niets te klagen over geluidskwaliteit van Onkyo speakerset.

[ Voor 32% gewijzigd door assje op 14-02-2021 20:50 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
assje schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:34:
[...]

Hé wij hebben hetzelfde set en hetzelfde probleem ;-)

Maar goed, voor mij was dit de gulden middenweg en het alternatief voor overstap naar een soundbar. Het zou me wel aan het hart gegaan zijn om veel geld uit te geven (voor nog een beetje kwaliteit) en er alsnog op achteruit te gaan.

Hartstikke blij dus met deze oplossing en eerlijk gezegd niets te klagen over geluidskwaliteit van Onkyo speakerset.
Mooi gedaan hoor, dat meubel! Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit wat ik ga doen qua setup, dus laat ik het nu maar even los.

To dare is to do

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Paul NL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-01 22:05
Naast de technische show-off (hier: https://gathering.tweaker...message/66188058#66188058) bij deze mijn Audiomeubel. Het meubel heb ik zelf ontworpen in SketchUp en is gemaakt door de meubelmaker die ook onze keuken en roomdivider gemaakt heeft in dezelfde materialen en kleuren. De volgende eisen stelden we aan het meubel:
  • De volgende apparatuur moet erin komen: AVR, stereo eindversterker, center speaker, Blu-rayspeler
  • Naast het meubel staan de front luidsprekers en een subwoofer, vandaar dat het een asymmetrisch ontwerp moest worden
  • We wilden een zwevend meubel
  • Alle benodigde bekabeling zoveel mogelijk uit het zicht
De TV wilden we boven het meubel laten zweven en hangt daarom aan een Vogel's MotionMount. De ophanghoogte van de TV (65") is precies ongeveer bovenkant TV 1/3 boven de ooghoogte van 95 cm. Op basis daarvan is de hoogte van het meubel bepaald: 5 cm onder de tv en 10 cm boven de vloer. Alle aansluitingen voor de bekabeling zijn achter het meubel in de muur geboord en gefreesd en via een goot in de vloer verbonden. Er zijn vanaf de luisterpositie bijna geen kabels zichtbaar.

Voor koeling zitten er onder de AVR en de eindversterker (beide klasse AB, dus veel warmte) 2 paar ventilatoren die temperatuur gestuurd aangestuurd (moeten) worden. De AVR heeft al een rij aan ventilatoren in het apparaat, dus daar kan het kastje dicht blijven, voor de eindversterker moeten de ventilatoren wel echt aangesloten worden, tot die tijd staat het deurtje op een kier.

Hierbij de foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sAJ3sHxmxNHJakr-pOHtA1xKxss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Arkkw3TQvCsV0QDc3jmdwJB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lxvCTgZiAfMtbnogkMBIovRcug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Os5hJ990Fbph10j0MpRqauq3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4K9cV7BBGkJvWutsHQ6U_QsRhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eHnhKM523eLkZdmA79y9nrO7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Paul NL op 17-02-2021 13:18 . Reden: hoogte tv aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Paul NL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:17:
De ophanghoogte van de TV (65") is precies bovenkant TV 1/3 boven de ooghoogte van 95 cm. Op basis daarvan is de hoogte van het meubel bepaald: 5 cm onder de tv en 10 cm boven de vloer.
Schitterend, die cleane look. Echt heel mooi. Wat maten betreft denk ik dat onderkant tv dan op 40 cm zit, dat laat 25 cm hoogte over voor je meubel. Klopt dat ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul NL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-01 22:05
Jazzy schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:11:
[...]

Schitterend, die cleane look. Echt heel mooi. Wat maten betreft denk ik dat onderkant tv dan op 40 cm zit, dat laat 25 cm hoogte over voor je meubel. Klopt dat ongeveer?
Dank je! Je berekening klopt, maar mijn oorspronkelijke post niet :X. Ik heb het even nagemeten en ons meubel is 35 cm hoog, de TV hangt dus 10 cm hoger dan de ideale hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrooding
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-06 16:18
Paul NL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:17:
Naast de technische show-off (hier: https://gathering.tweaker...message/66188058#66188058) bij deze mijn Audiomeubel. Het meubel heb ik zelf ontworpen in SketchUp en is gemaakt door de meubelmaker die ook onze keuken en roomdivider gemaakt heeft in dezelfde materialen en kleuren. De volgende eisen stelden we aan het meubel:
  • De volgende apparatuur moet erin komen: AVR, stereo eindversterker, center speaker, Blu-rayspeler
  • Naast het meubel staan de front luidsprekers en een subwoofer, vandaar dat het een asymmetrisch ontwerp moest worden
  • We wilden een zwevend meubel
  • Alle benodigde bekabeling zoveel mogelijk uit het zicht
De TV wilden we boven het meubel laten zweven en hangt daarom aan een Vogel's MotionMount. De ophanghoogte van de TV (65") is precies ongeveer bovenkant TV 1/3 boven de ooghoogte van 95 cm. Op basis daarvan is de hoogte van het meubel bepaald: 5 cm onder de tv en 10 cm boven de vloer. Alle aansluitingen voor de bekabeling zijn achter het meubel in de muur geboord en gefreesd en via een goot in de vloer verbonden. Er zijn vanaf de luisterpositie bijna geen kabels zichtbaar.

Voor koeling zitten er onder de AVR en de eindversterker (beide klasse AB, dus veel warmte) 2 paar ventilatoren die temperatuur gestuurd aangestuurd (moeten) worden. De AVR heeft al een rij aan ventilatoren in het apparaat, dus daar kan het kastje dicht blijven, voor de eindversterker moeten de ventilatoren wel echt aangesloten worden, tot die tijd staat het deurtje op een kier.

Hierbij de foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig gedaan! Dit is in grote lijnen wat ik ook in gedachte heb voor het meubel wat ik wil ontwerpen en bouwen. Zou ik zo brutaal mogen zijn om je te vragen om het sketchup ontwerp?

Ini mini beetje off topic maar kan je ook meer informatie verstrekken over de koof aan het plafond? Ontwerp, materiaalgebruik, ..

Met een nieuwbouwwoning in zicht biedt het perspectief om het in 1 keer goed aan te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-06 08:06
mrooding schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:48:
[...]

Prachtig gedaan! Dit is in grote lijnen wat ik ook in gedachte heb voor het meubel wat ik wil ontwerpen en bouwen. Zou ik zo brutaal mogen zijn om je te vragen om het sketchup ontwerp?
En ik wil eigenlijk wel vragen: kwanta kostda? :)
Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste