Maanden heb ik het internet afgezocht en meubelboulevard bezocht naar een geschikt TV meubel, maar kon niets vinden. Een 17 duizend euro kostende TV kast bracht me wel op het idee om zelf aan de slag te gaan. Het houten frame wordt door slechts 3 stevige ankers in de muur op zijn plaats gehouden. Ik wilde nl. geen gatenkaas van muur maken. Tevens biedt het houten frame de ruimte om alle netwerk en stroomkabels netjes weg te werken. De rode panelen zijn eigenlijk bureaubladen van Ikea. Deze heb ik met een kastophangsysteem aan het houten frame opgehangen. Ze zijn zo gemakkelijk te verwijderen voor toegang tot de netwerkswitch, die ik in het houten frame heb bevestigd. De grote Ikea LACK kasten heb ik op de zijkant gelegd, zodat de 65" TV's er in passen. De bovenste kasten zijn ook LACK kasten, die op de zijkant liggen. De legplanken van de bovenste wandkasten heb ik weer gebruikt voor het hifi meubel. De achterkant van de wandkasten heb ik dicht gemaakt met zwarte hoogglans plastic wandpanelen. Om hele omtrek van het wandmeubel wilde ik een LED strip bevestigen van Philips HUE, maar een strip van die lengte bestaat niet. Voorlopig heb ik dat met goedkope rode TL balken van de Hornbach opgelost.
Benodigd:
- Paal 44x94x2700mm: 18x
- Ikea LINNMON bureaublad rood: 16x
- Hornbach kastophangrail: 8x
- Hornbach kastophangers: 26x
- Hornbach hoekankers: 32x
- Ikea Besta onderkasten: 2x
- Ikea LACK brede wandkast: 2x
- Hornbach Zwarte hoogglas wandpanelen: 2 pakken
- Ikea LACK smalle wandkast: 2x
- Hornbach TL-balk: 4x
Voor het hifi meubel heb ik 5 Ikea LACK tafeltjes gebruikt. Voor de zijkanten heb ik de legplanken gebruikt van de smalle Ikea LACK kasten.
Hifi meubel:
- Ikea LACK tafeltje: 5x
- Ikea LACK kast legplanken
Apparatuur:
- Samsung UE65MU7040 2x.
Helaas was de keuze alleen beperkt tot Samsung, omdat dat dat het enige merk is waarvan sommige TV´s een bluetooth afstandbediening hebben. De rest werkt nog met infrarood. Het probleem met infrarood is dat 2 identieke TV´s op dezelfde afstandbediening reageren.
- Inakustik HDMI Matrix Switch 4x2.
Om elke HDMI bron op elke TV te kunnen afspelen, heb je een HDMI matrix switch nodig.
- Chromecast 2x. Streamen naar TV links of TV rechts.
- Pioneer receiver 2x. Om het televisie signaal van elke TV te beluisteren, heb je 2 receivers nodig. Dit geldt ook voor apparaten, die rechtstreeks op de HDMI input van de TV is aangesloten.
- Pioneer Blue-Ray Player
- Pioneer CD-Player
- Pioneer HDMI switch
- Sony Cassettedeck
- Dual platenspeler
- KEF speakers
- ADJ db-display MKII DB Display
- HDI Dune Smart D1 Mediaplayer
- Android Mediaplayer
- Cisco SG-300
- Fritz!Box 7590. Deze Fritz!Box fungeert alleen als wifi brigde en een serie Fritz!Dect schakelaars, die het stroomverbruik en de temperatuur meten, door OpenHAB worden afgelezen, doorgestuurd naar InfluxDB en op een mooi dashboard in Grafana worden afgelezen.
- NAS
Het is nog niet helemaal zoals ik het wil, maar voorlopig ben ik even uitgeklust.