Het grote Audiomeubel topic!

Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul NL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-01 22:05
mrooding schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:48:
[...]

Prachtig gedaan! Dit is in grote lijnen wat ik ook in gedachte heb voor het meubel wat ik wil ontwerpen en bouwen. Zou ik zo brutaal mogen zijn om je te vragen om het sketchup ontwerp?

Ini mini beetje off topic maar kan je ook meer informatie verstrekken over de koof aan het plafond? Ontwerp, materiaalgebruik, ..

Met een nieuwbouwwoning in zicht biedt het perspectief om het in 1 keer goed aan te pakken
Dank je :) ! Het SketchUp model kun je hier downloaden (tot eind maart)

De koof heb ik (zelf) direct na oplevering van de woning gemaakt, was ook nieuwbouw. Ik heb balken 150 x 50 in een rechthoek rechtop aan het plafond gemaakt met hoekbeugels. Aan de onderkant van die balken heb ik 94 x 27 balkjes liggend vastgemaakt, ook met hoekbeugels om het waterpas te krijgen. Daarmee steekt aan de zijkanten de balken 44 mm uit. In de rechthoek heb ik de vier zelfgemaakte backboxen voor de speakers geplaatst met hoekbeugels en opgevuld met akoestisch dempend materiaal dat verlijmd vastzit. Voor de afwerking aan de onderkant is een Plameco spanplafond geplaatst en aan de zijkanten heb ik aluminium plinten gespoten in RAL9010 van 50 mm hoog vastgelijmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul NL
atsan schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:55:
[...]

En ik wil eigenlijk wel vragen: kwanta kostda? :)
Pak 'm beet 1300 Euro, maar dat was onderdeel van een grotere opdracht met keuken en roomdivider.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• remkay
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-04 09:18
Maanden heb ik het internet afgezocht en meubelboulevard bezocht naar een geschikt TV meubel, maar kon niets vinden. Een 17 duizend euro kostende TV kast bracht me wel op het idee om zelf aan de slag te gaan. Het houten frame wordt door slechts 3 stevige ankers in de muur op zijn plaats gehouden. Ik wilde nl. geen gatenkaas van muur maken. Tevens biedt het houten frame de ruimte om alle netwerk en stroomkabels netjes weg te werken. De rode panelen zijn eigenlijk bureaubladen van Ikea. Deze heb ik met een kastophangsysteem aan het houten frame opgehangen. Ze zijn zo gemakkelijk te verwijderen voor toegang tot de netwerkswitch, die ik in het houten frame heb bevestigd. De grote Ikea LACK kasten heb ik op de zijkant gelegd, zodat de 65" TV's er in passen. De bovenste kasten zijn ook LACK kasten, die op de zijkant liggen. De legplanken van de bovenste wandkasten heb ik weer gebruikt voor het hifi meubel. De achterkant van de wandkasten heb ik dicht gemaakt met zwarte hoogglans plastic wandpanelen. Om hele omtrek van het wandmeubel wilde ik een LED strip bevestigen van Philips HUE, maar een strip van die lengte bestaat niet. Voorlopig heb ik dat met goedkope rode TL balken van de Hornbach opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3HS09WtUkk5s2Z0FwYRz73R27M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WQSCUzJRyuBd0GP15dqqLsrh.jpg?f=user_large

Benodigd:
- Paal 44x94x2700mm: 18x
- Ikea LINNMON bureaublad rood: 16x
- Hornbach kastophangrail: 8x
- Hornbach kastophangers: 26x
- Hornbach hoekankers: 32x
- Ikea Besta onderkasten: 2x
- Ikea LACK brede wandkast: 2x
- Hornbach Zwarte hoogglas wandpanelen: 2 pakken
- Ikea LACK smalle wandkast: 2x
- Hornbach TL-balk: 4x

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCVvTEDGYpKzP_IN2hGi_yL1KRM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y6yrkmzyu57dhoQ18ZezcPTr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqBIAWXACK_WPTQKxmwat0FOqr0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qEnOt734wCqGfl1FTuqoPbbc.jpg?f=user_large

Voor het hifi meubel heb ik 5 Ikea LACK tafeltjes gebruikt. Voor de zijkanten heb ik de legplanken gebruikt van de smalle Ikea LACK kasten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7ZH966PUmqox1huZ8cg9niMSjc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TL3DDtaIfp4p2dg7w2W2zkCn.jpg?f=user_large

Hifi meubel:
- Ikea LACK tafeltje: 5x
- Ikea LACK kast legplanken

Apparatuur:
- Samsung UE65MU7040 2x.
Helaas was de keuze alleen beperkt tot Samsung, omdat dat dat het enige merk is waarvan sommige TV´s een bluetooth afstandbediening hebben. De rest werkt nog met infrarood. Het probleem met infrarood is dat 2 identieke TV´s op dezelfde afstandbediening reageren.
- Inakustik HDMI Matrix Switch 4x2.
Om elke HDMI bron op elke TV te kunnen afspelen, heb je een HDMI matrix switch nodig.
- Chromecast 2x. Streamen naar TV links of TV rechts.
- Pioneer receiver 2x. Om het televisie signaal van elke TV te beluisteren, heb je 2 receivers nodig. Dit geldt ook voor apparaten, die rechtstreeks op de HDMI input van de TV is aangesloten.
- Pioneer Blue-Ray Player
- Pioneer CD-Player
- Pioneer HDMI switch
- Sony Cassettedeck
- Dual platenspeler
- KEF speakers
- ADJ db-display MKII DB Display
- HDI Dune Smart D1 Mediaplayer
- Android Mediaplayer
- Cisco SG-300
- Fritz!Box 7590. Deze Fritz!Box fungeert alleen als wifi brigde en een serie Fritz!Dect schakelaars, die het stroomverbruik en de temperatuur meten, door OpenHAB worden afgelezen, doorgestuurd naar InfluxDB en op een mooi dashboard in Grafana worden afgelezen.
- NAS

Het is nog niet helemaal zoals ik het wil, maar voorlopig ben ik even uitgeklust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 14:55

icecreamfarmer

en het is

remkay schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:44:
Maanden heb ik het internet afgezocht en meubelboulevard bezocht naar een geschikt TV meubel, maar kon niets vinden. Een 17 duizend euro kostende TV kast bracht me wel op het idee om zelf aan de slag te gaan. Het houten frame wordt door slechts 3 stevige ankers in de muur op zijn plaats gehouden. Ik wilde nl. geen gatenkaas van muur maken. Tevens biedt het houten frame de ruimte om alle netwerk en stroomkabels netjes weg te werken. De rode panelen zijn eigenlijk bureaubladen van Ikea. Deze heb ik met een kastophangsysteem aan het houten frame opgehangen. Ze zijn zo gemakkelijk te verwijderen voor toegang tot de netwerkswitch, die ik in het houten frame heb bevestigd. De grote Ikea LACK kasten heb ik op de zijkant gelegd, zodat de 65" TV's er in passen. De bovenste kasten zijn ook LACK kasten, die op de zijkant liggen. De legplanken van de bovenste wandkasten heb ik weer gebruikt voor het hifi meubel. De achterkant van de wandkasten heb ik dicht gemaakt met zwarte hoogglans plastic wandpanelen. Om hele omtrek van het wandmeubel wilde ik een LED strip bevestigen van Philips HUE, maar een strip van die lengte bestaat niet. Voorlopig heb ik dat met goedkope rode TL balken van de Hornbach opgelost.

[Afbeelding]

Benodigd:
- Paal 44x94x2700mm: 18x
- Ikea LINNMON bureaublad rood: 16x
- Hornbach kastophangrail: 8x
- Hornbach kastophangers: 26x
- Hornbach hoekankers: 32x
- Ikea Besta onderkasten: 2x
- Ikea LACK brede wandkast: 2x
- Hornbach Zwarte hoogglas wandpanelen: 2 pakken
- Ikea LACK smalle wandkast: 2x
- Hornbach TL-balk: 4x

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor het hifi meubel heb ik 5 Ikea LACK tafeltjes gebruikt. Voor de zijkanten heb ik de legplanken gebruikt van de smalle Ikea LACK kasten.

[Afbeelding]

Hifi meubel:
- Ikea LACK tafeltje: 5x
- Ikea LACK kast legplanken

Apparatuur:
- Samsung UE65MU7040 2x.
Helaas was de keuze alleen beperkt tot Samsung, omdat dat dat het enige merk is waarvan sommige TV´s een bluetooth afstandbediening hebben. De rest werkt nog met infrarood. Het probleem met infrarood is dat 2 identieke TV´s op dezelfde afstandbediening reageren.
- Inakustik HDMI Matrix Switch 4x2.
Om elke HDMI bron op elke TV te kunnen afspelen, heb je een HDMI matrix switch nodig.
- Pioneer receiver 2x. Om het televisie signaal van elke TV te beluisteren, heb je 2 receivers nodig. Dit geldt ook voor apparaten, die rechtstreeks op de HDMI input van de TV is aangesloten.
- Pioneer Blue-Ray Player
- Pioneer CD-Player
- Pioneer HDMI switch
- Sony Cassettedeck
- Dual platenspeler
- KEF speakers
- ADJ db-display MKII DB Display
- HDI Dune Smart D1 Mediaplayer
- Android Mediaplayer
- Cisco SG-300
- Fritz!Box 7590. Deze Fritz!Box fungeert alleen als wifi brigde en een serie Fritz!Dect schakelaars, die het stroomverbruik en de temperatuur meten, door OpenHAB worden afgelezen, doorgestuurd naar InfluxDB en op een mooi dashboard in Grafana worden afgelezen.
- NAS

Het is nog niet helemaal zoals ik het wil, maar voorlopig ben ik even uitgeklust.
Ziet er mooi uit maar waarom 2 tv's?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remkay
Met meerdere mensen naar 1 scherm kijken vond ik zo iets van de vorige eeuw. Nu hoeft niemand zich af te zonderen als die iets anders wil zien of op een kleine tablet iets gaan kijken. En als ik alleen ben kan ik op het andere scherm mijn domotica monitoren of bedienen. Of muziek luisteren via de ene en op de andere TV de bewakingscamera's bekijken. Mogelijkheden genoeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:56

Ethirty

Who...me?

icecreamfarmer schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:07:
[...]

Ziet er mooi uit maar waarom 2 tv's?
Dit is Tweakers, wij vragen niet waarom, maar we doen omdat het kan. :P

Zou het persoonlijk overdreven vinden, maar het ziet er wel gaaf uit. Slim bedacht om zo een simpel en toch flexibel meubel in elkaar te zetten. d:)b

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-04 16:30
Ethirty schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:43:
[...]

Dit is Tweakers, wij vragen niet waarom, maar we doen omdat het kan. :P

Zou het persoonlijk overdreven vinden, maar het ziet er wel gaaf uit. Slim bedacht om zo een simpel en toch flexibel meubel in elkaar te zetten. d:)b
Gezien de WAF zie ik dit persoonlijk hooguit als een man-cave opstelling. O-)

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

remkay schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:22:
Met meerdere mensen naar 1 scherm kijken vond ik zo iets van de vorige eeuw. Nu hoeft niemand zich af te zonderen als die iets anders wil zien of op een kleine tablet iets gaan kijken. En als ik alleen ben kan ik op het andere scherm mijn domotica monitoren of bedienen. Of muziek luisteren via de ene en op de andere TV de bewakingscamera's bekijken. Mogelijkheden genoeg.
Dat beantwoordt dan ook mijn vraag waarom je twee receivers (LX901 ofzo?) hebt, want op veel receivers kun je meerdere outputs aansluiten, maar niet tegelijkertijd iets weergeven van verschillende bronnen.
Persoonlijk zie ik geen meerwaarde in meerdere schermen en als mijn vrouw dit ziet.... :X

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remkay
Theo74 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:52:
[...]

Gezien de WAF zie ik dit persoonlijk hooguit als een man-cave opstelling. O-)
Ze is er blij mee, want nu kan ze eindelijk haar serie kijken, terwijl ik een actiefilm op zet. Geen last van WAF, want ik deel mijn huis niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

remkay schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Ze is er blij mee, want nu kan ze eindelijk haar serie kijken, terwijl ik een actiefilm op zet. Geen last van WAF, want ik deel mijn huis niet.
Maar hoe doe je dat dan qua geluid?
Een hoofdtelefoon op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remkay
timovd schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:03:
[...]

Dat beantwoordt dan ook mijn vraag waarom je twee receivers (LX901 ofzo?) hebt, want op veel receivers kun je meerdere outputs aansluiten, maar niet tegelijkertijd iets weergeven van verschillende bronnen.
Persoonlijk zie ik geen meerwaarde in meerdere schermen en als mijn vrouw dit ziet.... :X
Receivers ondersteunen vaak maar 1 bron (TV) met ARC. Het gelijktijdig weergeven van verschillende bronnen is weliswaar mogelijk via meerdere zones op de SC-LX72, die ik al had, maar dan alleen van analoge geluidsbronnen :?

• remkay
icecreamfarmer schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:51:
[...]

Maar hoe doe je dat dan qua geluid?
Een hoofdtelefoon op?
Iemand moet een concessie doen. Het geluid van de 2e receiver gaat alleen naar koptelefoons. Of het geluid moet ook via de 2e TV er uit gaan, maar dat wordt het wel een herrie.
Eigenlijk wil ik nog een uitbreiding met een soort switch, zodat je kunt kiezen welke receiver over de boxen mag.

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-04 16:30
remkay schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Maar is het dan niet hinderlijk om TV te kijken en ernaast een ander beeld te zien waar ook van alles gebeurd?

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• remkay
Theo74 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:10:
[...]

Maar is het dan niet hinderlijk om TV te kijken en ernaast een ander beeld te zien waar ook van alles gebeurd?
Dat verwachtte ik ook, maar valt in de praktijk heel erg mee. 65" vult een groot deel van mijn blikveld. In je ooghoeken zie je wel die andere TV, maar als je echt in een film zit valt het niet meer op. Beide TV's staan ook niet tegen elkaar aan, zoals dat bij panelen het wel geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 23:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@remkay das de grootste Ikea hack die ik ooit gezien heb :D
Hoe heb je dat gedaan met het audiomeubel? Met name even benieuw hoe je die tafeltjes op elkaar hebt vastgezet en naar foto's van de zijkant en hoe je dat hebt gedaan.

Ik wil mijn zoldersetje ook nog in een leuk meubeltje plaatsten (staat nu in een oud houten rek) en dit is wel een mooie oplossing. Maar 8 43cm componenten een mooi plaatsje geven is geen sinecure.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remkay
Dank je. Het is meer dan 10 jaar geleden dat ik dit audiomeubel had gemaakt, dus heb het niet helemaal helder meer hoe ik het heb gedaan.. Ik heb een combinatie van schroeven en houtlijm gebruikt. De hoeken van de LACK tafeltjes zijn massief en stevig genoeg voor schroeven. De rest van de tafeltjes is van binnen van een soort karton gemaakt. Dat kun je alleen maar lijmen. Ben benieuwd wat je gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

remkay schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:42:
Dank je. Het is meer dan 10 jaar geleden dat ik dit audiomeubel had gemaakt, dus heb het niet helemaal helder meer hoe ik het heb gedaan.. Ik heb een combinatie van schroeven en houtlijm gebruikt. De hoeken van de LACK tafeltjes zijn massief en stevig genoeg voor schroeven. De rest van de tafeltjes is van binnen van een soort karton gemaakt. Dat kun je alleen maar lijmen. Ben benieuwd wat je gaat maken.
Ah kijk, je bent van boven naar onder begonnen dus. Blad, poten er onder schroeven en dan het tweede blad onder tegen de poten aan. Dat kan natuurlijk ook, niet bij stilgestaan. Thanks :)

Voorlopig ga ik nog niks bouwen btw, iets met een grote wens maar veel te weinig ruimte op de zolder om zoiets neer te zetten :+ Ik zat zelf in eerste instantie aan een Besta te denken, en dan het eea op elkaar, maar dat hou je veel loze ruimte over en da's niet zo handig. In een besta kan ik max 2 en met geluk 3 componenten kwijt, dus dan minimaal 3 en misschien 4 kastjes op elkaar. EIndik ik met een kast van 1,60m, da's wat lastig plaatsen.
Fwiw, dit moet er in (klikbaar).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkDIMziqT_IA_XLeuqdhgDU7GWM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EuqXMDHgmHwZMYKnpXq7t8eN.jpg?f=fotoalbum_small

Versterker wordt dit weekend vervangen door een hoger / zwaarder exemplaar. Dan staat er voor een tweedehands waarde van ca 750 - 900 euro Mag wel onderhand een wat mooier plekje krijgen vind ik :)
Een audiomeubel met glazen deur uit de zelfde periode zou mooi zijn maar daar past dit op elkaar gestapeld niet in :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remkay
Voor een flinke receiver zijn die Besta kasten niet diep genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remkay
Heb je al eens op de site van Norstone (en.norstone-design.com) gekeken? Niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:30

el-jorge

turn around and feel the vibe

Paul NL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:17:
Naast de technische show-off (hier: https://gathering.tweaker...message/66188058#66188058) bij deze mijn Audiomeubel. Het meubel heb ik zelf ontworpen in SketchUp en is gemaakt door de meubelmaker die ook onze keuken en roomdivider gemaakt heeft in dezelfde materialen en kleuren. De volgende eisen stelden we aan het meubel:
  • De volgende apparatuur moet erin komen: AVR, stereo eindversterker, center speaker, Blu-rayspeler
  • Naast het meubel staan de front luidsprekers en een subwoofer, vandaar dat het een asymmetrisch ontwerp moest worden
  • We wilden een zwevend meubel
  • Alle benodigde bekabeling zoveel mogelijk uit het zicht
De TV wilden we boven het meubel laten zweven en hangt daarom aan een Vogel's MotionMount. De ophanghoogte van de TV (65") is precies ongeveer bovenkant TV 1/3 boven de ooghoogte van 95 cm. Op basis daarvan is de hoogte van het meubel bepaald: 5 cm onder de tv en 10 cm boven de vloer. Alle aansluitingen voor de bekabeling zijn achter het meubel in de muur geboord en gefreesd en via een goot in de vloer verbonden. Er zijn vanaf de luisterpositie bijna geen kabels zichtbaar.

Voor koeling zitten er onder de AVR en de eindversterker (beide klasse AB, dus veel warmte) 2 paar ventilatoren die temperatuur gestuurd aangestuurd (moeten) worden. De AVR heeft al een rij aan ventilatoren in het apparaat, dus daar kan het kastje dicht blijven, voor de eindversterker moeten de ventilatoren wel echt aangesloten worden, tot die tijd staat het deurtje op een kier.

Hierbij de foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor. Vraagje, hoe heb je dat met die ventilatoren gedaan?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul NL
Thanks! De ventilatoren zitten wel al in de bodem van de kast, maar ik moet ze nog aansluiten. Ooit iets voor uitgezocht hoe ik dat wil gaan doen, maar ik moet daar nog opnieuw induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 20:49

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb een audiomeubel gemaakt en aan de vesa-plaat van de TV bevestigd/vastgezet.
(Achter de TV zit een raam)
Bevat een Kenwood Equalizer en een Philips platenspeler.
Resterende componenten zitten in de glazen tv-kast. En daaraan hangt een paar Wharfedale speakers.

De Sony speakers horen niet bij deze set. Deze moeten nog aan een toekomstige versterker worden gekoppeld (die nog gevonden moet gevonden).

De constructie bestaat uit twee delen.
Tafeltje en een constructie om aan de TV-vast te zetten.
-Tafeltje bestaat uit wee multiplex-platen van 8mm dik en 3 vuren latjes (afvalhout) om de plaat stijf te houden.
Door de platen zijn4 M8-slotbouten en 4 M8-draadeinden gedraaid en deze verbonden met koppelstukken.
Een M8-slotbout van 20 cm bestond niet.....

Constructie aan de tv, bestaat uit 6 vuren latjes van 1,5cm dik in driehoekvorm en een latje om de tafel waterpas te houden.

Het is niet toekomstbestendig. Want de Kenwood-equalizer is slechts 36 cm breed. Gangbare maat is 44m cm breed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ef_hU3U0ikKwReFJwakpPEJwM6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1UFuSGbrOEjGWSSWhiwSepL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door MedionAkoya op 07-03-2021 00:04 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heb je dat ding AAN de TV bevestigd waardoor de TV de dragende constructie is?
Zo ja, dan zou ik me geen zorgen maken over het aantal cm, maar eerder of je TV al dat gewicht wel zo leuk vindt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-04 09:42
The Eagle schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:33:
Zo ja, dan zou ik me geen zorgen maken over het aantal cm, maar eerder of je TV al dat gewicht wel zo leuk vindt :X
hmmm, als je er over nadenkt spelen er precies dezelfde krachten op als dat je de tv zou ophangen aan een beugel.

echter de tv moet natuurlijk wel blijven staan, of zit je constructie ook nog bevestigd tegen de wand er achter zodat deze niet achter over valt of onderuit schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

The Eagle schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:33:
ik vermoedde het al eerder, TV-standaard veerde mee met het gewicht. Tv valt net niet om. :+
Er zit een houten lat van 50cm lang onder het tafeltje die vering weer ongedaan maakt.
Anders ervaart de platenspeler bestaan van een vering en niet waterpas tafeltje ook als vervelend
Dus ... 8)7

Ophogen van bestaande meubel kon niet. Het is een glazen meubel met aan elkaar gelaste frame.
Bij meubelmakerij vroegen ze honderden euros voor en dat zou een nieuwe zijn. :o

32PFL9604H/12 32 inch tv uit 2010 (Metalen voeten, geborstelde omlijsting en 12kg) :+

Het is een Philips uit de topsegment 9000-serie. enig nadeel: half-defecte voedingsbord. irritante klikgeluid als ie in stand-by staat. Oplossing is bekend het is een soort SMD-chip die je moet vervangen door smd-solderen. Echter ik vind het niet waard om uit elkaar te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkufAOtWjLjmY9YxLX5PUZccFPs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SM3nJFfbidOrzuvqGw5aZC9r.png?f=user_large

[ Voor 56% gewijzigd door MedionAkoya op 07-03-2021 15:49 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

atsan schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:47:
[...]

hmmm, als je er over nadenkt spelen er precies dezelfde krachten op als dat je de tv zou ophangen aan een beugel.

echter de tv moet natuurlijk wel blijven staan, of zit je constructie ook nog bevestigd tegen de wand er achter zodat deze niet achter over valt of onderuit schuift.
Klopt, alleen dan in principe omgekeerd. En een stalen VESA beugel is gemaakt om die krachten aan te kunnen. Een TV voet niet, die hoeft alleen de TV zelf maar te kunnen dragen, geen 25 kilo extra :X

Zelfs al staat er een poot ter ondersteuning bij, dan nog worden de krachten verdeeld over TV en voet. Dat vind die TV niet leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

The Eagle schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:38:
[...]

Klopt, alleen dan in principe omgekeerd. En een stalen VESA beugel is gemaakt om die krachten aan te kunnen. Een TV voet niet, die hoeft alleen de TV zelf maar te kunnen dragen, geen 25 kilo extra :X

Zelfs al staat er een poot ter ondersteuning bij, dan nog worden de krachten verdeeld over TV en voet. Dat vind die TV niet leuk ;)
Ik heb gewoon niet veel ruimte voor een stereotoren. Ding staat niet in de woning maar in slaapkamer omdat daar geluid beter wordt gedempt voor de buren.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
atsan schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:47:
[...]

Ik zou zeggen van niet, aangezien deze constructie veel verder uitsteekt en je dus veel meer hefboomwerking hebt. Daarbij inderdaad ook nog wat @The Eagle zegt over het extra gewicht op de voet..

Ik zou het zelf niet aandurven..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je nou ipv 1 houten lat gewoon 4 houten latten pakt op gelijke lengte, dan maak je een soort van tafeltje dat precies achter je TV past en zet je de boel daar op. Ik mag er vanuit gaan dat als je 1 latje kunt schroeven, je er ook 4 kunt schroeven ;)
Dat ze aan de voorkant (TV kant) niet helemaal op de hoeken zitten, soit. Zolang ze niet op meer dan 1/4e van de diepte zitten (gemeten vanaf de voorkant) waait dat echt niet om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 14:43
Net zoals @The Eagle heb ik een standaard Besta kastje (180cm breed) gekocht met bijbehorende glazen deurtjes. Hier het glas uitgehaald en deze bekleed met speakerdoek.

Als we het over speakerdoek hebben, dan hebben jullie het over de speakerdoeken voor speakers? niet een speciaal meubelstofje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Speakerdoek idd. verkrijgbaar bij de gemiddelde zelfsbouwspeakershop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murderin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04-2024
Hi,

Ik heb een aantal zelfgemaakte tv meubels voorbij zien komen met ingebouwde speakers en ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie ervaring m.b.t. het geluid van de speakers als je die in een tv meubel plaatst (met eventueel een speakerdoek ervoor).

Wij hebben onlangs een huis gekocht en willen in het nieuwe huis geen speakerstandaarden meer gebruiken (we hebben die nu wel met twee oude B&W 685 speakers). Deze wil ik upgraden naar de B&W 606 of 607 om die vervolgens in de kast te plaatsen (alleen vrees ik voor kwaliteitsverlies van de speakers als ik die in een kast plaatst). Hebben jullie bijvoorbeeld ook inbouw speakers overwogen?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

remkay schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:44:

De tv's hebben toch Chromecast ingebouwd...?

Hue strips zijn te verlengen. Niet gezien?

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 30-03-2021 06:07 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:56
Murderin schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:09:
Ik heb een aantal zelfgemaakte tv meubels voorbij zien komen met ingebouwde speakers en ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie ervaring m.b.t. het geluid van de speakers als je die in een tv meubel plaatst (met eventueel een speakerdoek ervoor).
Waar zou je over in zitten? Mijn speakers hebben optionele frontjes met speakerdoek waarvoor nu het speakerdoek van het meubel in de plaats komt, daaraan verandert dus niet zoveel.

Ik denk dat de grootste impact mogelijk in de positionering van de speakers zit, die is eigenlijk per definitie beperkt. In mijn geval had ik de speakers voorheen aan de muur hangen dus is de positie enkel verbeterd.

Tot slot wellicht trillingen, daar zie ik persoonlijk geen probleem. De omkasting van mijn subwoofer heb ik wel op de mm precies gemaakt en aan de binnenkant laagje in geplakt om trillingen tussen de oppervlakten te voorkomen.

Maar, ik ben geen audiofiel en heb een setje Onkyo speakers dus geen idee wat mijn mening waard is :P

[ Voor 5% gewijzigd door assje op 13-03-2021 09:10 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murderin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04-2024
assje schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:09:
[...]

Waar zou je over in zitten? Mijn speakers hebben optionele frontjes met speakerdoek waarvoor nu het speakerdoek van het meubel in de plaats komt, daaraan verandert dus niet zoveel.

Ik denk dat de grootste impact mogelijk in de positionering van de speakers zit, die is eigenlijk per definitie beperkt. In mijn geval had ik de speakers voorheen aan de muur hangen dus is de positie enkel verbeterd.

Tot slot wellicht trillingen, daar zie ik persoonlijk geen probleem. De omkasting van mijn subwoofer heb ik wel op de mm precies gemaakt en aan de binnenkant laagje in geplakt om trillingen tussen de oppervlakten te voorkomen.

Maar, ik ben geen audiofiel en heb een setje Onkyo speakers dus geen idee wat mijn mening waard is :P
Zojuist met een hifi zaak in Amsterdam gesproken, die gaf eigenlijk hetzelfde aan. Zolang de achterwand geen dunne plaat is die kan trillen, zit je eigenlijk wel goed. Hij raadde wel geluidabsorptie aan, om zo min mogelijk trillingen te veroorzaken. Daarnaast raadde hij mij ook nog eens af om up te graden, omdat er maar minimaal verschil is met me huidige speakers. Het voordeel van me huidige speakers is ook dat me baspoort aan de voorkant zit.

Avondje gek gezocht, maar na 10 min bellen met een specialist een stuk geholpen en aardig wat centen bespaard. Nu kan ik met vrouwlief een leuk tv meubel gaan ontwerpen en hebben we straks een strak interieur met zo min mogelijk in het zicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-04 23:14

antipode

-=Got is in the details=-

Zijn er ook mensen die een puur audiomeubel hebben? Ik zie op dit topic eigenlijk alleen maar combinaties met tv voorbij komen. Het verschil met het post hier je home cinema topic is voor mij zo wel erg klein. Verder niet als kritiek bedoeld, maar ben wel benieuwd naar jullie mooie DYI vinyl kasten, vintage hifi racks etcetera 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

antipode schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:02:
Zijn er ook mensen die een puur audiomeubel hebben? Ik zie op dit topic eigenlijk alleen maar combinaties met tv voorbij komen. Het verschil met het post hier je home cinema topic is voor mij zo wel erg klein. Verder niet als kritiek bedoeld, maar ben wel benieuwd naar jullie mooie DYI vinyl kasten, vintage hifi racks etcetera 😁
Ik overweeg er eentje voor mijn zolderset. Maar een vintage rack is te klein voor mijn hoeveelheid apparatuur :X
Wil eigenlijk een kast waar het spul boven elkaar kan. Dat moet dan ca 80-100 cm hoog worden voor alleen de apparatuur..stuk er onder en ik kom op 1,40 hoogte ofzo. En ikea besta is te ondiep :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-04 22:32
Heeft iemand tips voor een mooi meubel?

Ik zoek:

- 1.40 to 1.60 breed (liefst 160)
- ruimte voor grote receiver en als het kan ook de center
- sterke voorkeur voor alles strak en uit het zicht, maar dus wel te bedienen (deze vind ik bijvoorbeeld erg fraai https://www.iear.nl/produ...2Fwwl2EAQYASABEgL9NPD_BwE maar brengt mij op punt 4
- niet zwevend, maar tot op de grond dicht (ivm lelijke stopcontacten, ziggo, wifi etc )

Walnoot hout of evt wit valt meestal wel in de smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
PixelRanger03 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:26:
Na long-time lurken, voor m'n nieuwe appartement ook maar eens aan de slag gegaan om wat moois te knutselen zodat ik de apparatuur niet meer zie. Don't get me wrong, vind het fantastisch spul maar het oog wil ook wat.

Net zoals @The Eagle heb ik een standaard Besta kastje (180cm breed) gekocht met bijbehorende glazen deurtjes. Hier het glas uitgehaald en deze bekleed met speakerdoek.

Daarna massief eiken planken gehaald van 50cm diep (zodat de apparatuur er netjes in past) en deze in verstek gezaagd voor een mooie strakke hoek. Het eiken begint gelijk met het deurtje, omdat ik dat persoonlijk wat strakker vond dan bijvoorbeeld het voorbeeld een aantal posts terug.

Ook in hetzelfde hout nog een frame gemaakt waardoor het meubel lijkt te zweven, om een iets luchtigere uitstraling te behouden. Zowel het frame als het hout daarna nog gebeitst om deze meer af te laten steken tegen de vloer en andere houten meubelen.

Al met al zelf erg tevreden met het eindresultaat :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel mooi gedaan _/-\o_ Maak je deze ook op bestelling toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:04
antipode schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:02:
Ik denk dat het hier echt om het meubel gaat, bij het home cinema topic gaat het ook om wat er in staat. Maar een meubel alleen voor audio past daar dan prima bij volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
vandermark schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:58:
Helemaal eens met @panomi hierboven en ze zijn er ook in 40cm diep. Als je een Ikea Besta overweegt als basis voor een audio meubel: Je bent iets duurder uit met een metod keuken kast als basis maar de kwaliteit is zoveel beter, zowel het chassis als deurtjes en laden met goede scharnieren en lagers. Ideaal en zeker te overwegen ipv Besta

Ik heb ons audio meubel gemaakt met Metod bovenkastjes van 40cm diep. Achterwand is geen probleem om weg te laten en er kan veel gewicht op/aan. Kleine kinderen hebben erop gezeten.

[Afbeelding]
Mooi gedaan! Welke planken zijn dat die je er omheen hebt gedaan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:42
Johan Bogle schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:49:
[...]

Mooi gedaan! Welke planken zijn dat die je er omheen hebt gedaan?
Tx :)
Het zijn massieve eiken panelen die ik met een notenkleur heb gebeitst. Twee keer in de beits gezet.

Het ziet er nog even goed uit als ik het begin. Kast zelf ook is erg stevig en alles werkt nog prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HCa3XwljybVEGUqpTcmCEkacN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZnjJwOFEaf3F0CrngZAG3sG.jpg?f=fotoalbum_large

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-04 11:28
Johan Bogle schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:26:
[...]

Heel mooi gedaan _/-\o_ Maak je deze ook op bestelling toevallig? :)
Thx. Haha helaas niet, was een leuk project (en zou het zo nog een keer doen) maar helaas geen tijd voor i.c.m. werk en andere hobbies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remkay
PcDealer schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 07:59:
[...]

De tv's hebben toch Chromecast ingebouwd...?

Jur strips zijn te verlengen. Niet gezien?
De TV's heb ik in een apart VLAN gezet. Ze mogen alleen naar het internet voor updates. Voor het smart gedeelte van de TV heb je een Samsung account nodig voor de Samsung app store. Ik heb bewust geen Samsung account aangemaakt en heb daardoor minder functionaliteit van de TV. Ik had liever geen Samsung TV gekozen (vanwege Samsungs data verzameldrang), maar Samsung levert als enige TV's met een bluetooth afstandsbediening. Infrarood is namelijk alleen bruikbaar als je per TV een apart infraroodkanaal kan instellen, zoals dat op sommige receivers is in te stellen. Ik heb nog geen TV gezien waarop dat kan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-04 18:43
Johan Bogle schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:14:
Heeft iemand tips voor een mooi meubel?

Ik zoek:

- 1.40 to 1.60 breed (liefst 160)
- ruimte voor grote receiver en als het kan ook de center
- sterke voorkeur voor alles strak en uit het zicht, maar dus wel te bedienen (deze vind ik bijvoorbeeld erg fraai https://www.iear.nl/produ...2Fwwl2EAQYASABEgL9NPD_BwE maar brengt mij op punt 4
- niet zwevend, maar tot op de grond dicht (ivm lelijke stopcontacten, ziggo, wifi etc )

Walnoot hout of evt wit valt meestal wel in de smaak.
Als je verder terug gaat zoeken, zie je mijn tv meubel. Misschien is dit ook wel wat voor jouw.. (of misschien ook niet 🤭)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
harley2009 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:07:
[...]

Als je verder terug gaat zoeken, zie je mijn tv meubel. Misschien is dit ook wel wat voor jouw.. (of misschien ook niet 🤭)
Hi. Ik zie wel de link naar die site, maar niet de foto’s. Op die site zijn er niet echt keuzes voor een audio meubel lijkt het (glazen of speakerdoek deurtjes)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harley2009
Zijn Deurtjes. En bij ons in het dorp heb ik iemand gevonden die 2 middelste deuren heeft voorzien van speakerdoekAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_ovanxo5GmRvHnZiyGxYABshAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlVsJQMDM6hqrXLaQSUJxNQI.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0P5gY8KhNTS56fJq4wFDZbtNO8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwWnVB52SZWmKvhVQoc8Qx1f.jpg?f=fotoalbum_large

Laatste foto is een nieuwe centerspeaker. Je kunt het zo diep/breed/hoog maken zoals als je zelf wilt

[ Voor 32% gewijzigd door harley2009 op 15-03-2021 21:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:41
Dat kastje ziet er wel strak uit zo. Maar waarom hangt die TV niet in het midden?

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley2009
T-MOB schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:40:
Dat kastje ziet er wel strak uit zo. Maar waarom hangt die TV niet in het midden?
De tv hing er al voor het tv meubel kwam. Eerst had ik een ander tv meubel. (daar stond die wel recht onder).

Volgend jaar ga ik de audio/tv in de woonkamer verschuiven/ veranderen. Dan zal de tv er weer recht onder staan. ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• atsan
harley2009 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 06:11:
[...]

De tv hing er al voor het tv meubel kwam. Eerst had ik een ander tv meubel. (daar stond die wel recht onder).

Volgend jaar ga ik de audio/tv in de woonkamer verschuiven/ veranderen. Dan zal de tv er weer recht onder staan. ;)
Kun je dan ook meteen de kast gelijk leggen aan de tegels? *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-04 16:53
Hier mijn nieuwe meubel. Links heb ik een schuin lopend stukje muur. Daarom heb ik deze kast op maat laten maken met Deens design als inspiratie. Materiaal is walnotenhout.

De kabels lopen achter de achterwand door. Er is nog een klein stukje kabel zichtbaar die binnenkort ook weggewerkt wordt. De doorvoer is daar nu nog te klein voor

Verder maak ik gebruik van de LG 55C9 en Samsung Q90r soundbar. Mijn 5.1 set is naar mijn zolderkantoortje verhuisd en is nu 2.1 en voor audio.
Dat is de Denon x4100W
Kef 103.2
Jamo sub
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqORQ1Xv_IZfW3y0VMHtySteOiA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6RpFIMvbVRJZl3ToumaBif4q.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MFmLVA6UTQIB8oZm9v6xMqu_No=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xK3HkX58wnNLDlUmYdzettao.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben op zolder Ikea Billy kasten aan het omtoveren tot kasten voor m'n platencollectie voor de geïnteresseerden 😄
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvmS9tCOrIAIDMJyHCCyNRk-H_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/biwPqUmtcD6DtJXfhYWi2ihr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DennisH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04 14:40
Deze zwevende wandkast (Ikea Besta) heb ik een kleine 2 jaar geleden gemaakt.
3d tekening gemaakt via de ikea site.
En 3 vakken voor een PS4 / Ziggo Next / AppleTV 4k en boven op de kast een Switch

Daarnaast ook maar is overgestapt op sonos systeem Beam / Sub / Sonos One.
In het begin even wennen maar het is echt ideaal.
Had eerst een grote yamaha receiver en 5.1 speakerset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXqDWwMtQw1ZlSdAoppJNX5YB1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9IH0hP0luANbfJFInKmM5gL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtKxZG00cMClrZvGrInZxd6UZPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9PIIRvKoYpGNvrrD63Jo86D.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door DennisH op 19-03-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nxt0206
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-03 09:56
harley2009 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:20:
Zijn Deurtjes. En bij ons in het dorp heb ik iemand gevonden die 2 middelste deuren heeft voorzien van speakerdoek[Afbeelding][Afbeelding]

Laatste foto is een nieuwe centerspeaker. Je kunt het zo diep/breed/hoog maken zoals als je zelf wilt
Welke kleur is je muur precies? Ik vind hem echt mooi! Toevallig een ral code?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
nxt0206 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:58:
[...]

Welke kleur is je muur precies? Ik vind hem echt mooi! Toevallig een ral code?
Flexa creations muurverf denim drift zijdeglans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Misschien heeft iemand hier een idee, ik zoek eigenlijk een tv meubel voor een UST projecter. Die moet toch nog wel redelijk ver van de muur staan dus of een heel diep tv meubel of zoiets met een uitschuifsysteem net als in dit filmpje (op 15 sec): YouTube: Epson EH-LS500B / EH-LS500W projector

Iemand enig idee waar zoiets te koop is? Ik ben zelf niet handig genoeg :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:47
mkools24 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:29:
Misschien heeft iemand hier een idee, ik zoek eigenlijk een tv meubel voor een UST projecter. Die moet toch nog wel redelijk ver van de muur staan dus of een heel diep tv meubel of zoiets met een uitschuifsysteem net als in dit filmpje (op 15 sec): YouTube: Epson EH-LS500B / EH-LS500W projector

Iemand enig idee waar zoiets te koop is? Ik ben zelf niet handig genoeg :)
Ik heb geen kant en klaar antwoord voor je.
Wij hebben ons tv meubel laten maken bij https://ontwerpjouwkast.nl
Erg tevreden met het resultaat. Zij denken met je mee en komen met leuke ideeën.
Hieronder de kast die ze voor ons gemaakt hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHmmdrDlCKVp6B_V6l8cmnLqpMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vj7JYrr3KodzIoE8lND5ppWg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkools24
  • Laatst online: 20-05-2021
newtastyland schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:53:
[...]

Ik heb geen kant en klaar antwoord voor je.
Wij hebben ons tv meubel laten maken bij https://ontwerpjouwkast.nl
Erg tevreden met het resultaat. Zij denken met je mee en komen met leuke ideeën.
Hieronder de kast die ze voor ons gemaakt hebben.

[Afbeelding]
Woohoo dat ziet er goed uit. Ik ga eens kijken thx :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

PixelRanger03 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:26:
Na long-time lurken, voor m'n nieuwe appartement ook maar eens aan de slag gegaan om wat moois te knutselen zodat ik de apparatuur niet meer zie. Don't get me wrong, vind het fantastisch spul maar het oog wil ook wat.

Daarna massief eiken planken gehaald van 50cm diep (zodat de apparatuur er netjes in past) en deze in verstek gezaagd voor een mooie strakke hoek. Het eiken begint gelijk met het deurtje, omdat ik dat persoonlijk wat strakker vond dan bijvoorbeeld het voorbeeld een aantal posts terug.

Ook in hetzelfde hout nog een frame gemaakt waardoor het meubel lijkt te zweven, om een iets luchtigere uitstraling te behouden. Zowel het frame als het hout daarna nog gebeitst om deze meer af te laten steken tegen de vloer en andere houten meubelen.

Al met al zelf erg tevreden met het eindresultaat :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is deze echt niet te bestellen bij je ??? _/-\o_ _/-\o_ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Ik ga nu een besta meubel kopen, 180 donkere versie.
Alle drie de deurtjes ga ik bekleden met luidsprekerdoek, iemand een tip waar ik kwalitatief goede kan kopen ?
ook was ik benieuwd of je deurtjes kan monteren die naar beneden opklappen ?

En bovenop komt een boomstamblad van 4 cm. Laten we op maat maken bij www.houtzagerijdepoffert.nl
Zoiets als dit vanaf hun website
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-7iAJWmxEomARGZ6hcAMdZPvoM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7TeK4ae2dNfuuSgHN8shTql9.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentemannetje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-12-2022
Hi all,

Ik zie in het topic dat jullie allen veel ervaring hebben met de Besta van Ikea. Nu vraag ik mij af of mijn receiver en center onder elkaar gaan passen in de middelste kast van een Besta van 180x40x41.5 cm.

Ik heb een Denon AVR-X2700H (42cm breed, 34cm diep, 16.7cm hoog) en een KEF Q250C (52.5cm breed, 21cm diep, 18cm hoog).

Iemand enig idee of dit onder elkaar gaat passen?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

taz10 schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:33:
Ik ga nu een besta meubel kopen, 180 donkere versie.
Alle drie de deurtjes ga ik bekleden met luidsprekerdoek, iemand een tip waar ik kwalitatief goede kan kopen ?
ook was ik benieuwd of je deurtjes kan monteren die naar beneden opklappen ?

En bovenop komt een boomstamblad van 4 cm. Laten we op maat maken bij www.houtzagerijdepoffert.nl
Zoiets als dit vanaf hun website
[Afbeelding]
Niemand een tip waar ik goed speakerdoek kan kopen ? iemand die er ervaring mee heeft ?
Groentemannetje schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:28:
Hi all,

Ik zie in het topic dat jullie allen veel ervaring hebben met de Besta van Ikea. Nu vraag ik mij af of mijn receiver en center onder elkaar gaan passen in de middelste kast van een Besta van 180x40x41.5 cm.

Ik heb een Denon AVR-X2700H (42cm breed, 34cm diep, 16.7cm hoog) en een KEF Q250C (52.5cm breed, 21cm diep, 18cm hoog).

Thanks!
mij Sony versterker is 33.1 en ik heb geen enkel probleem, dus denk dat die cm ook moet passen qua diepte,
Hoogte kan ik niets over zeggen
, ik kan het alleen niet opmeten nu, mijn meubel is leeg ivm verbouwing

[ Voor 31% gewijzigd door taz10 op 13-04-2021 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelRanger03
Groentemannetje schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:28:
Hi all,

Thanks!
De binnenruimte van een 40cm hoge Besta is 33cm (net even nagemeten). Dit past dus niet :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentemannetje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-12-2022
PixelRanger03 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:18:
[...]

De binnenruimte van een 40cm hoge Besta is 33cm (net even nagemeten). Dit past dus niet :'(
Ah balen. Toch bedankt voor het opmeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

PixelRanger03 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:18:
[...]

Dan weet ik niet welke jij hebt maar die van mij is binnenzijde 37,5 diep 8)7

https://www.ikea.com/nl/n...ubel-zwartbruin-70474062/
Groentemannetje schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:26:
[...]

Ah balen. Toch bedankt voor het opmeten.
Dus gewoon even op de ikea site kijken welke je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelRanger03
taz10 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:43:
[...]

Dan weet ik niet welke jij hebt maar die van mij is binnenzijde 37,5 diep 8)7

https://www.ikea.com/nl/n...ubel-zwartbruin-70474062/
Diepte != hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@taz10 Speakerdoek heb ik destijds bij Speakerland in Oss gehaald. Hebben ook op kleur. Maar iedere speakerbouwer heeft dat spul zo liggen :)

@Groentemannetje besta is idd te ondiep voor een beetje Denon receiver. Het kan, maar zonder deurtjes en achterkant. Wil je met deurtje dan steekt er achter iets uit.
Wil je iets dieper dan kom je al snel bij een keukenblok uit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:51
Zo, nieuwe woning dus ook tijd voor een nieuw meubel (en nieuwe front speakers :) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zS30_pSkpZmm6KROkuHlkRsaCbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHmlS1uwer3gnWZKP52qVd7k.jpg?f=fotoalbum_large

TV meubel:

- Ikea Besta, TV meubel van 2 breed en 2 losse kasten aan beide zijkanten.
- eiken houten plank op de besta van https://www.boomstam-tafe...el-eikenhouten-plank.html

Apparatuur:
- Bowers & Wilkins CM8 S2. Voorheen waren dit 2x CM7 in rosenut, maar de zwarte speakers komen zo beter uit en de smallere form factor past een stuk beter
- Bowers & Wilkins CMC S2. Had ik al, dus nu marchen de front speakers erbij.
- Philips 65OLED803
- Denon X2400H
- AppleTV
- PS4

Apparatuur wordt aangestuurd via IR extender waarvan de ontvanger onder de Besta rechts van de middenpoot is geplaatst en vrijwel niet zichtbaar is :)

Binnenkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17qYhd0EX-ngkMgDSwnURSW1fQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOFq5FkZvJAWIAgUbYYhT2DY.jpg?f=fotoalbum_large

Achterkant van de Besta aan de linkerkant is verwijderd ivm diepte van de Denon en warmte afvoer. Rechtsboven ligt alle stroom en netwerk apparatuur. Rechtsonder nog plek vrij voor evt uitbreiding.

Deurtjes zitten toch altijd dicht dus hoeft niet erg netjes allemaal. IR zenders zijn provisorische vastgemaakt omdat receiver mogelijk nog vervangen wordt.

Erg blij met het eindresultaat :)

[ Voor 24% gewijzigd door RobbieB op 28-04-2021 10:45 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
RobbieB schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:41:
Zo, nieuwe woning dus ook tijd voor een nieuw meubel (en nieuwe front speakers :) )

[Afbeelding]

TV meubel:

- eiken houten plank op de besta van https://www.boomstam-tafe...el-eikenhouten-plank.html

Apparatuur:
- Bowers & Wilkins CM8 S2. Voorheen waren dit 2x CM7 in rosenut, maar de zwarte speakers komen zo beter uit en de smallere form factor past een stuk beter
- Philips 65OLED803
- Denon X2400H
- AppleTV
- PS4

Apparatuur wordt aangestuurd via IR extender waarvan de ontvanger onder de Besta rechts van de middenpoot is geplaatst en vrijwel niet zichtbaar is :)

Binnenkant:
[Afbeelding]

Achterkant van de Besta aan de linkerkant is verwijderd ivm diepte van de Denon en warmte afvoer. Rechtsboven ligt alle stroom en netwerk apparatuur. Rechtsonder nog plek vrij voor evt uitbreiding.

Deurtjes zitten toch altijd dicht dus hoeft niet erg netjes allemaal. IR zenders zijn provisorische vastgemaakt omdat receiver mogelijk nog vervangen wordt.

Mooi resultaat! Ik had eenzelfde opstelling met een Maranz, maar bleek in de zomer toch te warm te worden. Uiteindelijk toch maar twee ventilatoren toegevoegd voor wat extra warmteafvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
RadiQal schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:54:
[...]

Mooi resultaat! Ik had eenzelfde opstelling met een Maranz, maar bleek in de zomer toch te warm te worden. Uiteindelijk toch maar twee ventilatoren toegevoegd voor wat extra warmteafvoer.
Ja dat houd ik ook nog achter de hand. Welke ventilatoren/aansturing heb je daarvoor gebruikt? En hoe heb je ze gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSander84
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-02 20:33
RobbieB schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:24:
[...]

Ja dat houd ik ook nog achter de hand. Welke ventilatoren/aansturing heb je daarvoor gebruikt? En hoe heb je ze gemonteerd?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Ben in het bezit van een X2700H die ook nog weleens erg warm wordt :X

LG G1 65" | Denon X4700H | B&W 603 AE 5.1 | Arendal 1723 1S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
RobbieB schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:24:
[...]

Google even op "USB fan" en dan even doorzoeken tot je een geschikte hebt. Springen ze aan als je je versterker aan zet en vaak heb je nog een optie voor 'high-medium-low' power settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

RobbieB schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:41:

[Afbeelding]

TV meubel:

Apparatuur:
- Philips 65OLED803
- Denon X2400H
- AppleTV
- PS4

Binnenkant:
[Afbeelding]

Slim dat ze op een trend inspringen bij die toko. Maar damn, wat een geld voor war op maat gezaagde eikenhouten planken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tja, Ikea is gestopt met betaalbare massieve keukenbladen dus die optie valt weg. En hout is niet gratis.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
The Eagle schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:13:
[...]

Slim dat ze op een trend inspringen bij die toko. Maar damn, wat een geld voor war op maat gezaagde eikenhouten planken :X
Precies mijn gedachte,

toen maar natuursteen gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:56
taz10 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 06:57:
Niemand een tip waar ik goed speakerdoek kan kopen ? iemand die er ervaring mee heeft ?
Ik heb het destijds besteld bij:
https://speakerrepairshop...oek-grof-geweven/a-191-28
(bevestigingsmail heeft de naam "Goodhifi.com")

De link is van "grof geweven", ik heb besteld de "fijn geweeven" welke ik nu niet meer zie.

2,5x0,7m voor €23,72 + €8,41 verzendkosten, die deden wel zeer maar vond het toen nergens goedkoper in de afmetingen die voor mij praktisch waren. Aangezien ik een lange meubel wilde bekleden had ik baat bij een smalle rol maar had ik wel een behoorlijke lengte nodig die ik niet overal kon vinden (vaak stukken van 1 of 2 meter).

Kwaliteit leek me prima, het is niet volledig bestand tegen kattennnagels maar dat kan ik de doek niet kwalijk nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door assje op 28-04-2021 15:13 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een tijdje geleden heb ik zelf een TV-meubel ontworpen en door iemand laten maken, maar had deze hier nog niet gepost. Het idee was om een meubel te hebben dat de ruimte rond de schouw optimaal benut, en tegelijk ook alles te laten matchen met de kasten van de Tenzo Flow reeks die we al in huis hebben (https://tenzo.se/en/range/flow/). Aardig gelukt vind ik zelf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpsZb06WPQ6ZgT0v3j3LRb1K_vE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLyOGNvDAQbiwNu7ImSUF7XE.jpg?f=fotoalbum_large

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:48

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Chique!

Nu nog even wat Sorbothaan onder de speakers. :P

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

The Eagle schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:13:
[...]

Ik was voor mijn volledig afgewerkt populieren blad €262 kwijt
Boomstamplank in dezelfde afwerking tbv ikea meubel, 190x44/47x4 cm
Incl : - drogen - schaven/schuren - epoxy vullen - spuiten met 2 componenten naturel zijdemat

[ Voor 12% gewijzigd door taz10 op 29-04-2021 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Mavamaarten schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:14:
Een tijdje geleden heb ik zelf een TV-meubel ontworpen en door iemand laten maken, maar had deze hier nog niet gepost. Het idee was om een meubel te hebben dat de ruimte rond de schouw optimaal benut, en tegelijk ook alles te laten matchen met de kasten van de Tenzo Flow reeks die we al in huis hebben (https://tenzo.se/en/range/flow/). Aardig gelukt vind ik zelf!

[Afbeelding]
Als de TV nu nog omhoog kan schuiven en je de haard kan gebruiken dan zou het echt af zijn :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

icecreamfarmer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:09:
[...]
Als de TV nu nog omhoog kan schuiven en je de haard kan gebruiken dan zou het echt af zijn :P .
:D toen we het huis kochten liepen er al verwarmingsbuizen door naar het tweede verdiep, anders was dat nog wel een optie geweest.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

taz10 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 06:56:
[...]

Incl : - drogen - schaven/schuren - epoxy vullen - spuiten met 2 componenten naturel zijdemat
Mja. Even snel rekenend zou ik dan (300/190)*262=413 euro kwijt zijn. Nofi, maar dat vind ik behoorlijk aan de prijs voor een meubel wat uit 5 kastjes van 50 euro per stuk bestaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

The Eagle schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:19:
[...]

Mja. Even snel rekenend zou ik dan (300/190)*262=413 euro kwijt zijn. Nofi, maar dat vind ik behoorlijk aan de prijs voor een meubel wat uit 5 kastjes van 50 euro per stuk bestaat.
Het idee is dan ook dat het er niet meer uit ziet als een kastje van €50, maar als een veel duurder meubel ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:38
Sterker nog, het is dan ook een duurder meubel geworden.

De prijs is nog relatief laag wanneer je een dergelijke oplossing vergelijk met meubels bij een meubelmaker of een unnu/cliq, al moet je daar zelf je keuze in maken natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobbieB
Redshark schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:00:
Sterker nog, het is dan ook een duurder meubel geworden.

De prijs is nog relatief laag wanneer je een dergelijke oplossing vergelijk met meubels bij een meubelmaker of een unnu/cliq, al moet je daar zelf je keuze in maken natuurlijk.
Dit. De plank was duurder dan de besta zelf, maar als ik een dergelijke kast van dit formaat bij een meubelzaak of -winkel zou willen kopen was ik 3x zoveel kwijt geweest. En hoe je het went of keert de Besta is ook gewoon fucking flexibel. Als we over 3 jaar bv de muur een andere kleur willen geven (die nu hetzelfde is als de besta deurtjes) dan knal je er voor 60€ nieuwe deurtjes op en je hebt een heel ander meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-04 15:37

BM2

deleted

[ Voor 87% gewijzigd door BM2 op 01-05-2021 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-04 17:27
icecreamfarmer schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:26:
Meer een crosspost maar hierbij mijn Pastoe Landscape meubel.

[Afbeelding]

Rechtsboven zit achter een klep de Shield, Blu-ray etc.
Wat een prachtig meubel dit. Wou dat ik het niet gezien had.. Ik ga binnenkort verhuizen en heb een nieuw meubel nodig. Dat wordt een duur grapje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Raaafie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:56:
[...]

Wat een prachtig meubel dit. Wou dat ik het niet gezien had.. Ik ga binnenkort verhuizen en heb een nieuw meubel nodig. Dat wordt een duur grapje :+
Ik kan je de kleuren en afmetingen opsturen als je wil.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:24
Sinds vorige maand heb ik een nieuw huis en ben ik druk bezig met verbouwen.

Het einde komt in zicht.
Vandaag heb ik het tv meubel in elkaar gezet. Het meubel is gemaakt van 4 Ikea Metod kastjes van 60x40 en 60 diep. Ik heb voor deze kasten gekozen en niet voor de Besta serie in verband met de receiver.

Links en rechts hangen 2 van deze kastjes, er tussen in is een plank, 4 cm dik, bevestigd waar de versterker op staat.

Bovenop het meubel is eenzelfde plank gemonteerd over de hele breedte van 3 meter.

De oude situatie in de woonkamer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6_AFBNroA92XMOgwde4mJlP1Ko=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhLHzt1tHvgBe1qV2ovioIfH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ub3R4wbEHXo85uSzQmi1JLMXNko=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JB3h8cuqmkjJJaPRQXoQrvuw.jpg?f=fotoalbum_tile

En het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HCxeTGxksv7og4MOyVBQC5vLpI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2BUBnn2ckTFBDWrxSyVKEqzm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddBoCDDXQJvxO0Gm7s8UkBN4hj0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tZtaVugyUvUmzyRXNnVQDzxs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARRJrlCWodPcI6hawxXjJKOwF_Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UwSASWG4hslSXOZOpMVzldQc.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkGeKP2_qaqXQTgr5duD2hIyyAU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VS1QCXa9ISgl63uDnJ3o1Yy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8mqSiiHm5UGbks8hNWxRUhrq-E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WH0S23fm6qT52NWj6ZJyWnAa.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefZ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08-2024
Vorig jaar een nieuwe receiver (Marantz SR7015), center (Monitor Audio C250) en PS5 gekocht. Super blij mee maar het past alleen niet meer in m'n tv-meubel. Oops, niet goed van te voren over nagedacht... zie het hilarische resultaat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQv0EEokZyUljkFnBYtaxQCSIZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ao8yuskilYtTXYLCxfW6BJFU.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het lukt me maar niet om een geschikt meubel te vinden met ongeveer de juiste maten. Ik zoek iets van ~160(b)x~50x~50. Iemand nog een tip? De oplossing hierboven van @Baumans vind ik ook wel mooi maar 60cm diepte is ook weer net iets te. Misschien ben ik te kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
StefZ schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:37:
Vorig jaar een nieuwe receiver (Marantz SR7015), center (Monitor Audio C250) en PS5 gekocht. Super blij mee maar het past alleen niet meer in m'n tv-meubel. Oops, niet goed van te voren over nagedacht... zie het hilarische resultaat :)

[Afbeelding]

Maar het lukt me maar niet om een geschikt meubel te vinden met ongeveer de juiste maten. Ik zoek iets van ~160(b)x~50x~50. Iemand nog een tip? De oplossing hierboven van @Baumans vind ik ook wel mooi maar 60cm diepte is ook weer net iets te. Misschien ben ik te kieskeurig.
Zoek eens op Just Racks in dit topic. Staan er een paar te koop op Marktplaats voor een redelijke prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door BenEco op 05-06-2021 13:09 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:33

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[Afbeelding]

Je zou een breder meubel kunnen nemen, en de speakers daar op plaatsen.
Het staat nu allemaal wel op elkaar gepropt. En je tv ophangen gaat ook een enorm verschil maken :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:47

[Afbeelding]

Ik heb een meubel op maar laten maken bij https://ontwerpjouwkast.nl/

Zeer tevreden over, denken met je mee en komen met goede ideeën.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHmmdrDlCKVp6B_V6l8cmnLqpMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vj7JYrr3KodzIoE8lND5ppWg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-04 16:49
Hier nog steeds happy met mijn Trendhopper tv meubel van 10 jaar oud ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xz3llIC_IQpuqDMZNdbTA5a6oi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGHflVlvPh9F79kDoSFJS1qN.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheFugitive
  • Laatst online: 24-11-2022
Naar lang wikken en wegen toch bij dit setje uitgekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znM43e6vY1ylsiNY67Lfpydjfmk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TPjgZx74caovhABhfzyzKmWo.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBVVd3DtVFFAqq1QQ1YyW2kM1cM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PgWzmQaVje6kQyTzfv60SuPT.jpg?f=user_large

geluid komt uit de tv zelf! aangezien ik klein woon bespaart me dat ruimte..
de kleur van de tv komt terug in de kleur van de meubel! :)

greetz

[ Voor 10% gewijzigd door TheFugitive op 21-06-2021 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:48

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 23:02
Baumans schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:02:
Sinds vorige maand heb ik een nieuw huis en ben ik druk bezig met verbouwen.

Het einde komt in zicht.
Vandaag heb ik het tv meubel in elkaar gezet. Het meubel is gemaakt van 4 Ikea Metod kastjes van 60x40 en 60 diep. Ik heb voor deze kasten gekozen en niet voor de Besta serie in verband met de receiver.

Links en rechts hangen 2 van deze kastjes, er tussen in is een plank, 4 cm dik, bevestigd waar de versterker op staat.

Bovenop het meubel is eenzelfde plank gemonteerd over de hele breedte van 3 meter.

De oude situatie in de woonkamer:
[Afbeelding][Afbeelding]

En het resultaat:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Netjes! Ik heb ook methode kastjes hangen en zoekende naar een mooie plank.
Bij de Hornbach heb ik een werkblad gezien, maar o zo zwaar. Durf hem er niet op te leggen.
Hoe heb jij dat gedaan met jouw plank?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

[taz10 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 06:56:[/b]
[...]

Hierbij het eindresultaat.
Bedankt voor de goede ideeën. Zonder Tweakers had ik dit niet gehad. Ben er super blij mee.

Ps. De TV moet nog heel even wachten, wordt een Sony X90j 75inch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1vX0eRGhl2wGTZBPIucSFNGJqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Er7VH9GoLS66kD46GB3sn9wV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8Y7YZJcPPeZVKYdQ8IvdXs_61A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abPHJjlUYi3TggqPK4w4mm10.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8g-YBG9b7LHusvBwImrHDu0-eY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87PHscRA7VrtAyoVfJuQjHaZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:24
vanputten80 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:25:
[...]

Netjes! Ik heb ook methode kastjes hangen en zoekende naar een mooie plank.
Bij de Hornbach heb ik een werkblad gezien, maar o zo zwaar. Durf hem er niet op te leggen.
Hoe heb jij dat gedaan met jouw plank?
De plank is van vurenhout, 300 x 62 x 4 cm. Het meubel zit gewoon geschroefd in de voorzetwand, daar zit een 18 mm OSB plaat. De plank er opleggen ging zonder problemen. In het meubel staat ook nog een versterker van 10 kg en er staat een centerspeaker van 9 kg op.

Het meubel geeft geen krimp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 08:54

Fjeze

AllesPerfect!

Baumans schreef op zondag 11 juli 2021 @ 02:14:
[...]

De plank is van vurenhout, 300 x 62 x 4 cm. Het meubel zit gewoon geschroefd in de voorzetwand, daar zit een 18 mm OSB plaat. De plank er opleggen ging zonder problemen. In het meubel staat ook nog een versterker van 10 kg en er staat een centerspeaker van 9 kg op.

Het meubel geeft geen krimp.
Waar heb je het vuren hout mee behandeld, het ziet er niet echt meer uit als vuren hout.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno24
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-02 09:05
Mooi! Wellicht wat off-topic maar hoe bevallen de Teufel Reflekt speakers?
Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste