Op maandag 26 maart 2001 23:34 schreef Lordy79 het volgende:
iyho... maar het zou ook waar kunnen zijn.
zou wel makkelijk zijn he

, heb je mooi iets om allerlei lastige vragen mee te 'beantwoorden'
Klopt... ligt ook per persoon verschillend. Je kent vast de grafiek van de standaardverdeling. Hoe minder standaard je bent, hoe minder snel je een 'match' hebt

yep
volgens mij ben ik zover off-the-chart dat de kans op een 'match' negatief is

Ik vind het slap als iemand zich verschuilt achter 'ik kan niet anders'.
en ik vind het slap als iemand zichzelf niet kan accepteren zoals hij is.
waarom zou ik moeten veranderen! ik heb 't prima naar m'n zin zoals ik nu ben.
Helaas(?) kan ik je niet in mijn hart laten kijken.
gelukkig maar, lijkt me allerlei privacy problemen te geven als 't wel kon
Tja, het voert nu te ver om om die bewijzen te vragen, maar zolang er mensen twijfelen over de evolutieTHEORIE, twijfel ik er niet aan dat het nog geen vaststaand feit is.
Je gelooft zelf in iets waar totaal geen bewijzen voor zijn en terwijl het heel veel bewijzen zijn die het ontkrachten (kijk b.v. naar fosielen) en dan doe je de evolutie
theorie af met het argument dat er niet genoeg bewijs voor is
de pot verwijt de ketel...
Jij 'gelooft' in de wetenschap.
Op dezelfde manier als ik in een boom 'geloof'. als ik een boom zie weet ik dat ie bestaat, ik kan er naartoe lopen en 'm vastpakken, dus ik 'geloof' dat die boom bestaat.
zelfde met wetenschap, ik kan de bewijzen nalezen, en e.v.t. expirimenten nadoen.
Als er inderdaad iets bestaat (ik ben geen wetenschapper dus ik zal het compleet verkeerd omschrijven) als toeval in de quantummechanica, dan zou je kunnen nadenken of dit door 'een hogere macht' wordt aangestuurd.
je zou je ook af kunnen vragen of er roze olifantjes op mars lopen, zolang er geen aanwijzingen is er echter geen reden om je dat af te vragen.
waarom moet overal toch per se een hogere macht achter zitten, dat maakt het alleen maar onnodig complex.
stel:
iets gebeurt, waarom => geen idee.
of
iets gebeurt, waarom => hoger macht doet dit, waarom => geen idee.
waarom wil jij per se die extra stap erin hebben ?
kwoot: en God zag dat het zeer goed was.
zeer goed, niet perfect.
als het perfect was geweest had de zondeval niet plaatsgevonden (heeft ie ook niet, maar in 't sprookje in de bijbel wel)
Jij bent geen God.
bewijs maar
En je zult de God van de bijbel nog wel eens erkennen (ervan uitgaande dat wat er in de bijbel staat waar is)
Jouw god bestaat niet, en je zult De Grote Aaargh! nog eens erkennen. (Er van uitgaande dat wat in Het Boek Van Aaargh! staat waar is)
je hebt mijn vraag niet beantwoord, waarom heeft jouw god (die in mijn belevingswereld net zo goed niet bestaat als mijn (zojuist verzonnen) god niet in jouw belevingswereld) meer rechten als de mijne ?
Ik jouw levensvisie bestaat er niet iets als 'ethiek'. Er is immers geen goed of kwaad. Als mensen willens en wetens God en Zijn volgelingen tegenwerken, dan heeft God het recht om ze te straffen (volgens de bijbel).
er bestaat geen
Goed en geen
Kwaad.
als je het dan toch goed en kwaad wil noemen zou je 't in mijn visie zo kunnen omschrijven:
goed == plezierig/goed voor diegene vanuit wiens oogpunt je het bekijkt.
kwaad == onplezierig/slech voor diegene vanuit wiens oogpunt je het bekijkt.
en tuurlijk heeft god dat recht niet (volgens mij)
De wereld is nu alles behalve perfect. De wereld was perfect en er was pas doodslag door God, ver na de zondeval.
maar hoe kan er nog ooit een perfecte wereld gevormd worden ?
dat is toch wat god wil ?
ik zeg dat dat niet kan, het feit dat er gemoord is om deze wereld te vormen zorg dat ie nooit perfect is.
De kans dat het feit dat massa massa steeds weer aantrekt toeval is, is net zo groot als de kans dat de mens is ontstaan uit evolutie: praktisch NUL.
dus je geeft toe dat de kans er is (alhoewel heel klein)
de kans dat het gebeurt is dus ontzettend klein (volgens jou, hoe zeker dit is weet ik niet, het zou wel eens makkelijker kunnen zijn dan je denkt)
vermenigvuldig de kleine kans met de ontelbare hoeveelheid zonnestelsels die er zijn. de kans dat het gebeurt is dus reeel aanwezig.
en tadaah!, hier zijn we dan.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.