Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:57:
En in de video view die ik gebruik zie ik. Werkt het een beetje Medic?

Het lijkt me (vanaf mijn werkplek) dat we alleen die 2 xml bestanden in onze huidige theme moeten zetten? En dan is hij nog steeds compleet Nederlands. Of zijn er meer bestanden mee gemoeid? Ik ben pas om 22:30 thuis, dan heb ik geen zin meer denk ik om ernaar te kijken.

Maar misschien heb jij al wat kunnen proberen?
Edit: ik zie dat je al wat gepost hebt.

Is het louter die 2 afbeeldingen aanpassen? Geen xml updaten? Dat laatste lijkt me toch wel of had Joey Smith dit er al ingebouwd? Nee toch? Of ik heb dat gemist.

Maar wat is nu een goede Nederlandse term voor watched? Kan zelf niet iets leuks bedenken.

Hoe heb je trouwens die audio info erin gekregen of is die afbeelding van een moviesheet of van jouw andere mediaspeler? Ik wil iets met audio info EN subtitle info. Maar ik dacht dat dit niet mogelijk was zonder moviesheets te gebruiken.
Ik heb het op de WD nog niet geprobeerd verder eerlijk gezegd maar het lijkt me dat wanneer je dit wilt gebruiken je de juiste xml's er uit moet vissen of in ieder geval de codes op de juiste plaats moet overzetten in je eigen xml bestandjes EN in de map image/Gallery de afbeeldingen gallery_view__watch.png en gallery_view_unwatch.png moet over plaatsen in je eigen thema..

Nee dit zat in de originele Alaska nog niet ingebouwd, naar aanleiding van een request heeft hij dit gedaan nadat ik een screenshot plaatste dat het mogelijk was met de laatste firmwares. Natuurlijk is die banner leuker dan de stock afbeelding van WD.

Watched in het Nederlands ... euh ... ja natuurlijk de letterlijke vertaling maar ik vind dat eigenlijk net zo iets als het woord Apartheid in het Engels ... dat laat je zo. :P

De afbeelding is van een Movie/Linksheet op de Dune ja waar ik het ook ingebouwd heb dus kijk daar niet te veel naar. :+ Op de WD is dat idd niet mogelijk zonder het gebruik van ThumbGen Linksheets.
JA! een nieuwe 55 inch LED TV? oOo

[ Voor 4% gewijzigd door WD-Medic op 05-03-2014 19:34 ]

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:47
Toemaar..Sinterklaas is vroeg in Harlingen dit jaar….. ;) <+:) oOo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:36
Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/Naamloos_zps351449d4.jpg

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aveenhuysen, woon je in de buurt van Harlingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:57
Mediaplayer binnen en indruk is meer dan goed! Draadloos via SMB vanaf Synology, stotterde de film Gravity in 1080 (10,88 GB) direct wanneer je aarde ziet. Via NFS heb ik dit probleem niet! Natuurlijk is bedraad fijner en wenselijker voor de nog grotere bestanden, maar het is top dat dit formaat werkt via wifi.

Series komen vooralsnog in 720 binnen, dus dat is sowieso geen probleem.

Verder werkt Netflix prima. Wel wat trager dan wat andere apparaten, maar zeker niet verkeerd. In ieder geval zal ik dit topic blijven volgen :)

[ Voor 14% gewijzigd door ChuckyDevil op 06-03-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuid-Limburg
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2020
Heb de speler nu ongeveer een maand, nog steeds super tevreden ermee. Qua begrip zit ik nog wel wat met het ophalen van de gegevens (covers bij films). Ik heb deze op automatisch staan. Verbazingwekkend hoe goed hij met films omgaat, maar het wordt wel andere koek als je met eigen mappen komt aanzetten. M'n eigen films heb ik op de externe harddisk gezet met simpele naammappen als juni 2013, juli 2013, etc. Bij vele maanden heeft hij daar echter blijkbaar films bij gevonden. Juni 2013 is b.v. 'Jedes Jahr im Juni' geworden... Daar kun je nog wat van maken maar er zijn ook maanden waar je de naam niet eens meer terug herkent.

Om dit te voorkomen is denk ik de enige oplossing om 'automatisch gegevens ophalen' uit te zetten? Want ik kan nu wel weer vrolijk de metathumb en xml file wissen maar vrees dat de volgende ronde alles weer hersteld wordt.

P.S. Ik heb dus op de harddisk het metathumb en xml bestand handmatig gewist bij b.v. de genoemde film 'Jedes Jahr im Juni'. Op bestandsniveau staat er nu dus alleen nog de avi 'Juni 2013'. Wie schetst m'n verbazing, via menu Video's van de WD TV Live staat er nog steeds 'Jedes Jahr im Juni'. Ik heb de metathumb en xml gewist, waar haalt hij die naam nu nog vandaan? En bovenal, hoe kan ik die naam terugzetten naar 'Juni 2013', ik zie bij opties geen Hernoem opdracht. (ok, ik kan het bestand wissen en opnieuw kopieren natuurlijk maar ik zoek een wat meer elegante methode).

[ Voor 25% gewijzigd door Zuid-Limburg op 06-03-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Remove content info ipv handmatig wissen. Vergeet niet dat je scraping ook in de Media Library library wordt opgeslagen en daarom kan je de foute naam blijven zien.

Ik heb automagisch ophalen van meta dat hoe dan ook uitgezet. Als ik een nieuwe film heb doe ik het wel even met de hand. Scheelt een hoop gedoe achteraf :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 20:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Speelt de WDTV van eind 2012 SSIF 3D-bestanden af?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SalimRMAF schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 00:29:
Speelt de WDTV van eind 2012 SSIF 3D-bestanden af?
Nee, wel mkv's met half sbs. Ssif kan alleen een enkele mediaspeler in het 300+ euro segment als ik het goed heb. Ik zou er persoonlijk niet op investeren aangezien 3d redelijk aan het afsterven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zuid-Limburg schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:39:
waar haalt hij die naam nu nog vandaan? En bovenal, hoe kan ik die naam terugzetten naar 'Juni 2013', ik zie bij opties geen Hernoem opdracht.
Als de tips van Notna niet helpen krijg je het vast weer goed door naar instellingen te gaan vanuit het hoofdmenu van de mediaspeler en de speler daar opnieuw te laten opstarten, dan zijn dit soort vreemde probleempjes opgelost (althans bij mij wel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 16:35
Hallo,

Weet iemand ook of je een film die in een verkeerde map wordt geplaatst kunt verzetten.
Bv: de film Cars plaatst hij onder avontuur maar zou hem graag onder animatie willen zetten.
Kun je dat zelf veranderen ?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:49:
[...]

Als de tips van Notna niet helpen krijg je het vast weer goed door naar instellingen te gaan vanuit het hoofdmenu van de mediaspeler en de speler daar opnieuw te laten opstarten, dan zijn dit soort vreemde probleempjes opgelost (althans bij mij wel :P)
Agreed; of de power knop 5 seconden indrukken. Dan sluit hij echt compleet af. Als je dan weer boot wordt de medialibrary hard refreshed. Daarnaast lost het vaak vage issues op dat een film niet wil starten ineens, content info niet opgehaald kan worden, spinning cycle of death enz. :)

Het is niet altijd ideaal dat apperaat, maar voor doe hoeveelheid plezier tot reboot ratio (over 9000 op 2 :+ ) heb ik dat er voor over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
timbe schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:10:
Weet iemand ook of je een film die in een verkeerde map wordt geplaatst kunt verzetten.
Bv: de film Cars plaatst hij onder avontuur maar zou hem graag onder animatie willen zetten.
Kun je dat zelf veranderen ?
Ik wist niet dat dit bestond?

Maar als dit kan, dan zou ik even het xml bestand openen en dat aanpassen, neem aan dat hij het daar uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
Wat een vreemde reactie Dikkiedikdik, wat is hier onbekend of vreemd aan.

In het XML bestand word met <genre>animatie</genre> door de WDtv bibliotheek een map gecreëerd genaamd animatie of Actie/Horror/western/Nederlands/ etc.. met de WDtv selecteren op Genre en hup prachtige mappen met hun eigen genre benaming.

Ik zou me verbazen dat Dikkiedikdik met al zijn kennis wat de WDtv betreft dit niet zou weten. ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Habana op 07-03-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Uhhh, het kan toch dat hij een feature niet kent omdat het niet gebruikt wordt? Ik wist ook niet dat de WD automagisch kon indelen op genre?

Of je kiest je bewoording ongelukkig en wilt gewoon files moven van folder naar folder en daarvoor je WD gebruiken. If so: ja dat kan met de edit optie --> move

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
Dat jij de mediabibliotheek niet gebruikt is mij bekent, maar welke problemen zou ik dan moeten hebben/ondervinden Dikkiedikdik? ;)

ik zie of onderga geen enkel probleem door het gebruik van de mediabibliotheek.

@Motrax onder, Veel geluk met navigeren/ worstelen door 1000 films totdat je bij de juiste bent, ik ga naar map (genre) animatie en navigeer enkel door de animatiemap, is mi makelijker, maar goed ieder zijn ding en moet doen wat hij/zij makelijker vind.. :+

[ Voor 37% gewijzigd door Habana op 07-03-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Precies, die gebruik ik ook niet. Ik navigeer gewoon naar de folder met de film en starten maar. Daar heb ik geen media bibliotheek voor nodig :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ja want op de rescan optie drukken is ook ZOVEEL werk en tijd

sarcasm, I haz it :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht is dit handig voor de mensen die hem gebruiken als muziekspeler zonder de tv aan te willen doen:

http://community.wd.com/t...167/highlight/true#M25695

Al zie ik wel een vreemde afbeelding waarin een twonky server zit, daar moet ik eens naar kijken wat dat is. Wellicht alleen voor de hub. Misschien dus nuttig en misschien niet, maar zie die vraag hier soms voorbijkomen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:24:
[...]

Ik zal dit weekeinde eens testen of het beter gaat in het nieuwe model (lees meer naar mijn wens). ect....
Als dat nieuwe model met alles net even sneller is, zou zijn, zoals met oa. een bibliotheek scan, en algemene bediening dan zou dat al een aangename verbetering zijn, verder blijft de WDtv een top mediaplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Notna schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:25:
Ja want op de rescan optie drukken is ook ZOVEEL werk en tijd

sarcasm, I haz it :+
Nee, ik ben een lamme tak :D

En verder is die bibiotheek niet altijd goed, moet er opnieuw gescant worden als de stroom er af was (?), was het scannen echt niet snel, heb ik een tijdlang de WD zonder internetaccess gebruikt etc...

By the way, hoe reageert de WD als de stroom er af is? Ivm sluipgebruik ga ik toch denk ik wat apparaten uitzetten met een stekkerdoosschakelaar...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:56:
By the way, hoe reageert de WD als de stroom er af is? Ivm sluipgebruik ga ik toch denk ik wat apparaten uitzetten met een stekkerdoosschakelaar...
oh, gaat prima. Nadeel waar je aan moet denken is wel dat dat ding aangaat zodra je de stroom erop zet, dus dat is niet heel ideaal. Als je hem op hetzelfde stekkerblok als bijv. de tv zet en je wilt alleen tv kijken, dan gaat die wd dus ook aan en dat is irritant als je ARC gebruikt, dan schakelt de tv na een minuut (als de WD is opgestart) naar dat hdmi kanaal.

Verder duurt het opstarten dus wat langer, maar dat is niet zo boeiend.

Ik laat het zelf op de stroom staan. Besparing heb ik in mijn huis geregeld door alleen maar led lampen te monteren, daarmee bespaar ik zoveel dat de huidige 3 wd mediaspelers wel op stand by kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Okay, geen stroom eraf. Want de stroom die ik bespaar tijdens de standby gaat er dan harder uit omdat we nooit de WD dan uitzetten nadat we de stroom er op hadden gezet _O-

Ik kan nog wel kijken of er iets met 2 stekkerblokken te regelen valt, maar er is weinig ruimte achter de kast...

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:16:
... nu kan ik als het goed is op de een of andere manier zelf een app gaan bouwen voor de wd tv. Een dikkiedikdik tweaker app :D
Afbeeldingslocatie: http://www.forumsmilies.nl/Nadenken/1053181904.gif en dat gaat wat worden denk je? :+

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:16:
[...]

Ik gebruik die mediabibliotheek niet :D
Heb ik ook nooit die problemen die jullie allemaal hebben O-)

Ik ben ook gewoon een normale gebruiker net als jullie. Het is niet dat ik er nu expert in ben, ik weet alleen vrij goed wat ik ermee kan doen en soms kan ik hiermee helpen.

Ik ga trouwens naast het wd tv live 2014/2015 model een apple tv of roku zetten omdat ik wel netflix nodig heb. Ik heb nu boven de huidige en het prototype hangen, maar ze gaan allebei tegelijk aan / uit met dezelfde afstandsbediening en dat is rete irritant. Dus dan maar het prototype vast gebruiken en door gebrek aan netflix koop ik er een ander apparaat bij. Kan ik gelijk airplay gebruiken vanaf de ipad. En dan bewaar ik wel mijn hudige wd tv live najaar 2011 als backup voor die van de tv beneden, dan heb ik wat op voorraad aangezien ik denk dat hij nog lange tijd prima meekan.

Verder net nieuwe firmware gekregen voor het prototype en nu kan ik als het goed is op de een of andere manier zelf een app gaan bouwen voor de wd tv. Een dikkiedikdik tweaker app :D
Kan je niet het Play model erbij kopen, is weer wat goedkoper dan een Apple TV
Heb deze in de slaapkamer voor Netflex en werkt prima.

Heb voor mijn ouders en zusje een WD TV Live gekocht maar misschien dat ik er zelf ook nog één aanschaf. Heb zelf in mijn woonkamer een htpc met XBMC maar sinds ik Netflix heb gebruik ik hem alleen daar nog voor en is niet heel handig om te bedienen (Windows 7 met browser)
Paar post terug ook dat je audio kan luisteren zonder tv aan te hebben spreekt mij ook wel aan. Kan toch best veel voor een apparaat van bijna 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb van de week een Netgear R7000 gekocht, een 11ac Wi-Fi router (AP). Ik kan m'n WD Live connecten, maar ik krijg geen shares te zien of media servers. Heeft iemand ervaring met de WD Live - R7000 combi?
Ik draai trouwens met DD-WRT firmware op m'n R7000. Dus er zijn waarschijnlijk nog genoeg instelling te proberen. Maar wie weet is het al bekend dat deze combi niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuid-Limburg
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:49:
[...]

Ja, dat heeft gewerkt, thx. Nog even de meest off topic vraag uit dit topic.... M'n meelezende dochtertje van 8 vraagt waarom jij Dikkiedikdik heet. Ze kent Dikkie Dik wel, maar waarom dan 2 maal Dik. Dat zijn van die vragen die er toe doen.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:32:
[...]

Ik wist niet dat dit bestond?

Maar als dit kan, dan zou ik even het xml bestand openen en dat aanpassen, neem aan dat hij het daar uit haalt.
Als eerst bedankt Dikkiedikdik !
Als ik het xml bestand openen zie ik het wel staan maar kan het niet bewerken helaas.
Maar dat kan ook aan mij liggen want ben niet zon pc man! :?

Zou je me kunnen uitleggen hoe ik dat moet doen.

Alvast bedankt.

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als je windows hebt moet je het xml bestand even in het kladblok openen (of je maakt van .xml een .txt, past de tekst aan en slaat het op en dan pas je .txt weer aan in .xml).
Zuid-Limburg schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:01:
Ja, dat heeft gewerkt, thx. Nog even de meest off topic vraag uit dit topic.... M'n meelezende dochtertje van 8 vraagt waarom jij Dikkiedikdik heet. Ze kent Dikkie Dik wel, maar waarom dan 2 maal Dik. Dat zijn van die vragen die er toe doen.. ;-)
dikkiedik loopt hier ook rond, die naam was al bezet. En ik had vroeger een kat die dikkie heette. Na zijn overlijden een andere kat die ik dikkiedik had genoemd en die is na vele jaren overleden en de volgende kat heb ik dikkiedikdik genoemd en aangezien die naam hier nog vrij was...

ik heb meerdere katten met 3 namen hier, ook een olliebollie (begonnen met ollie) en een snoekiesnoeksnoek heb ik ook :P

We hebben 4 katers hier in huis. De 4e kat heet japiekaalkontje. Die is bang voor onze kinderen en heeft altijd door zijn stresserige gelik een kale rug en kont.

Als over een paar jaar deze katers bejaard zijn en overlijden moet ik trouwens wel even naar de namen gaan kijken. Een dikkiedikdikdik is wel erg veel van het goede.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
timbe schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:14:
[...]

Als eerst bedankt Dikkiedikdik !
Als ik het xml bestand openen zie ik het wel staan maar kan het niet bewerken helaas.
Maar dat kan ook aan mij liggen want ben niet zon pc man! :?

Zou je me kunnen uitleggen hoe ik dat moet doen.

Alvast bedankt.

Jos
Rechter muisknop openen met kladblok (zoals dikkiedikdik als zegd) of Microsoft Office Word daar kan je prima het XML bestand mee wijzigen, niet vergeten opslaan. en bibliotheek opnieuw laten scannen indien van toepassing.

@timbe, Instellingen/Systeem/Mediabibliotheek/Mediabibliotheek wissen

[ Voor 5% gewijzigd door Habana op 08-03-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Habana schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:20:
[...]

Rechter muisknop openen met kladblok (zoals dikkiedikdik als zegd) of Microsoft Office Word daar kan je prima het XML bestand mee wijzigen, niet vergeten opslaan. en bibliotheek opnieuw laten scannen indien van toepassing.
Heren bedankt !

Ga het zo even proberen.

Hoe scan ik de bibliotheek opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Options--> Rescan van de folder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb een aantal vragen over dit apparaat en ik kan ze zo snel niet vinden (dit topic is lang :D ):

1. Is het mogelijk hier via USB een wireless toetsenbord aan te hangen?
2. Kan ik vanaf onze Android telefoons YouTube video's streamen naar dit apparaat? (Galaxy S3 en S4)

Voor de rest heb ik een probleem met zo'n beetje alle moderne mediaspelers - bedoeld als vervanging voor mijn media center pc - namelijk dat ik een analoge stereo versterker heb.

Is er nog een manier om het geluid via deze versterker te krijgen zonder hem te vervangen? Want dat wordt al snel een duur geintje.

Voor de rest denk ik namelijk dat ik de pc in de woonkamer kan laten verdwijnen. Ik heb een Synology die als bron zou kunnen dienen voor de mediaspeler. Momenteel wordt de pc vooral gebruikt om films mee te kijken of YouTube filmpjes op te tonen. En soms wat vakantiefoto's te laten zien.

Op zich niks mis mee, maar het feit dat er een PC in de woonkamer staat is een beetje jammer en ik zoek naar een relatief goedkope vervanging hiervoor (een Intel NUC wordt namelijk ook al snel 250 euro voordat je er klaar mee bent en dan loop je nog het risico dat het ding veel herrie gaat maken.. ik ken iemand die er XBMC op heeft gezet en zodra HD content speelt heb je een stofzuiger erbij).

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lethalis schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:22:
1. Is het mogelijk hier via USB een wireless toetsenbord aan te hangen?
2. Kan ik vanaf onze Android telefoons YouTube video's streamen naar dit apparaat? (Galaxy S3 en S4)
1: ja, kan , maar ik heb het zelf alleen geprobeerd bij de verstopte interne webbrowser, ik weet niet of het werkt voor het zoeken van materialen (ik heb geen toetsenbord meer om te testen)

2: ja, je kan youtube koppelen en dan kan je zo iets zoeken op jouw telefoon en afspelen op youtube zelf. Werkt erg fijn.
Ik heb een Synology die als bron zou kunnen dienen voor de mediaspeler.
Dat is een gouden combinatie. Ik ben zelf niet supertevreden over het bekijken van foto's op de mediaspeler trouwens (op geen enkele mediaspeler), maar dat kan aan mijn voorkeur liggen. Ik kijk foto's meestal via photo station op een tablet vanaf de synology.
Is er nog een manier om het geluid via deze versterker te krijgen zonder hem te vervangen? Want dat wordt al snel een duur geintje.
Makkelijkste manier lijkt me mediaspeler via hdmi aan de tv en dan vanuit de tv audio uit naar de versterker.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Bedankt voor jouw reactie. Ik zal idd eens kijken of ik de audio uit van de tv kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb t ook via hdmi, en dan via audio uit van de tv. Werkt prima.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Argh.. mijn TV heeft geen audio out. Het is een Philips 32 PFL 7762D. Ik kan in feite alleen de hoofdtelefoonaansluiting gebruiken, maar die zit aan de zijkant, waardoor er dus altijd een kabel zichtbaar zou zijn.

Hmmz.

Het valt uiteindelijk wel mee.. heb de koptelefoonaansluiting nu gebruikt met een kabel die ik nog had liggen en je ziet er eigenlijk niet zoveel van. Ik kan hem ook nog vastplakken.

[ Voor 30% gewijzigd door Lethalis op 09-03-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je kan ook proberen die analoge kabel (rood/geel/wit) te gebruiken en bij de instellingen stereo te kiezen, ik meen (dus niet 100% zeker) dat hij dan geluid over die rood/witte kabel stuurt. Maar als je het via de koptelefoon uitgang doet kan je ook de normale tv erover heen sturen en dat lijkt me ideaal?

Als je een klein kabelplakgootje bij de gamma haalt voor iets van 3 euro is het helemaal strak weggewerkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
delacer schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:03:
De WD TV Live SMP in de aanbieding gezien in de MediaMarkt te Oostakker bij Gent (Belgïe) voor 87€.
Twijfelde een beetje om nog ééntje te kopen om cadeau te doen aan iemand.
Die ken ik niet??

Hee, maar ik heb een 2009 versie, en die speelt geen 10bit af wat anime wel gebruikt. Nou zit ik daar nog niet mee, maar eens iets nieuws is ook niet gek. Is deze 2011 nog heel wat, of zitten er al weer nieuwe technische beperkingen aan te komen, waardoor ik beter verder kijk..?

ps. Dit topic loopt als een raket vgl. met 2009 topic, had ik eerder moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Sjah schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:50:
Dit topic loopt als een raket vgl. met 2009 topic, had ik eerder moeten weten.
Geweldig is het hier! :P

Ik zelf heb een HUB maar zit heeeeeeel erg weinig in dat topic omdat er niks gebeurd. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:50:
Is deze 2011 nog heel wat, of zitten er al weer nieuwe technische beperkingen aan te komen, waardoor ik beter verder kijk..?
Tot ongeveer 300 euro is er weinig beters te vinden. Enige wat mist is uitzending gemist en videoland online zal je er ook niet opkrijgen, maar voor de rest weet ik geen betere speler. De opvolger van wd die misschien dit jaar of volgend jaar komt is niet beter in iedergeval, althans niet op dit moment.

Alleen wmv (oudere types) speelt hij niet af en dat is misschien met anime lastig?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Anime boeit niet, en dat euvel heeft de 2009 ook btw.

Dat uitzending gemist er niet is, vind ik wel een nadeel, dat beschouw ik als iets "nieuws dat er nu wel 'ns op mag zitten" ....als je geen smartTv hebt bijzonder handig. Alleen, bij mijn weten moet je dan naar Htpc toe, brrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Hoe scan je de mediabliothkeek van muziek opnieuw?? Heb er namelijk enkele muziek albums bijgezet, maar komen niet tevoorschijn.

Bij video ga ik gewoon naar de map video's en druk ik op scan opnieuw. Maar ik muziek vind ik dat niet.

Alvast bedankt.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 22:11

Ursamajor

Astrofotograaf

Uitzetten en weer aan.
Is een instelling bij je settings van de mediabibliotheek dat je kunt instellen of ie om de zoveel uur of bij het aanzetten moet gaan bijwerken.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
Ursamajor schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:47:
Uitzetten en weer aan.
Is een instelling bij je settings van de mediabibliotheek dat je kunt instellen of ie om de zoveel uur of bij het aanzetten moet gaan bijwerken.
Ok, dat had ik idd ook gevonden zo. Maar is niet zoals bij video dat je map handmatig kunt scannen opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 11:37
Weet iemand hoe ik binnen Netflix audiosporen wisselen, dus van Engels naar Nederlands? Ik weet dat de nl taal bij de desbetreffende filmpjes zit, kan ik zien op de iPhone Netflix app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Focus schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:47:
Weet iemand hoe ik binnen Netflix audiosporen wisselen, dus van Engels naar Nederlands? Ik weet dat de nl taal bij de desbetreffende filmpjes zit, kan ik zien op de iPhone Netflix app.
ik meen (maar weet het niet 100% zeker) dat je dit moest selecteren voordat de film begint. Je klikt hem aan en dan heb je een knopje info en subtitle en audio enzo en daar kan je het aanpassen toch?

Dus voordat je de film gaat afspelen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:28:
[...]

ik meen (maar weet het niet 100% zeker) dat je dit moest selecteren voordat de film begint. Je klikt hem aan en dan heb je een knopje info en subtitle en audio enzo en daar kan je het aanpassen toch?

Dus voordat je de film gaat afspelen aanpassen.
hmmmmm vaag, ik heb deze opties niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Sinds enkele weken ben ik ook in het bezit van de WD TV Live (2011). Ik ben er erg tevreden mee, speelt net zo veel bestanden af dan mijn Popbox maar de interface vind ik mooier en overzichtelijker. Daarnaast had ik met de Popbox problemen met ondertiteling bij SBS 3D bestanden, de WD gaat het heel goed mee om.
Ik stream mkv bestanden vanaf m'n Synology via NFS. Ik maak gebruik van de medialibrary en laat de content automatisch ophalen. Dat werkt op zich prima, soms handmatig nog wat binnen halen, maar voor mij is het goed genoeg. De weergave van de films in het dashboard zet ik op de manier zodat covers en filminformatie wordt weergegeven.
Ik loop alleen wel tegen een behoorlijk irritant probleem aan: regelmatig worden covers of metadata niet meer getoond. Dit kan bij films zijn die automatisch of handmatig zijn voorzien van informatie. Het gekke is dat dit random voorkomt. Dan wordt er van de 50 films bij 20 films geen info getoond, dan juist weer bij allemaal niet, dan weer eens bij allemaal wel. Dan worden alleen covers getoond, dan weer alleen de metadata. Er lijkt totaal geen logica in te zitten. Het opnieuw opstarten of opnieuw compilen van de medialibrary geeft geen oplossing. Ook het uitschakelen van de medialibrary en via map weergave bekijken geeft geen oplossing. Ik heb ook al diverse thema's geprobeerd, maar dit maakt ook niet uit.

Als ik via SMB verbinding maak, worden de covers en metadata wel altijd goed getoond. Maar via SMB speelt de WD niet alle films vloeiend af, dus ik moet wel via NFS verbinding maken.

Ik heb al op diverse fora gezocht maar kan er weinig over vinden.

Heeft iemand een suggestie? Iemand tegen hetzelfde probleem aangelopen?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Focus schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:31:
ik zal zo ff zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
Ah thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:54:
...
Ik loop alleen wel tegen een behoorlijk irritant probleem aan: regelmatig worden covers of metadata niet meer getoond. Dit kan bij films zijn die automatisch of handmatig zijn voorzien van informatie. Het gekke is dat dit random voorkomt. Dan wordt er van de 50 films bij 20 films geen info getoond, dan juist weer bij allemaal niet, dan weer eens bij allemaal wel. Dan worden alleen covers getoond, dan weer alleen de metadata. Er lijkt totaal geen logica in te zitten. Het opnieuw opstarten of opnieuw compilen van de medialibrary geeft geen oplossing. Ook het uitschakelen van de medialibrary en via map weergave bekijken geeft geen oplossing. Ik heb ook al diverse thema's geprobeerd, maar dit maakt ook niet uit.

Als ik via SMB verbinding maak, worden de covers en metadata wel altijd goed getoond. Maar via SMB speelt de WD niet alle films vloeiend af, dus ik moet wel via NFS verbinding maken.

Ik heb al op diverse fora gezocht maar kan er weinig over vinden.

Heeft iemand een suggestie? Iemand tegen hetzelfde probleem aangelopen?

Alvast bedankt! :)
De reden hiervoor is dat de WD metadata/thumbs/covers vanaf een netwerk station niet voor zichzelf in een cache/backup (.wdtv) map kan zetten. Dit is overigens niet alleen bij de SMP het geval maar ook de HUB heeft hier last van. Hierdoor moet telkens alle metadata enz opnieuw worden opgehaald vanaf je netwerk station en dat dit niet altijd vlekkeloos verloopt heb je inmiddels al ondervonden.

Oplossing? Nope. WD heeft in alle wijsheid besloten dit zo te laten.

Voor USB HDD en bij de HUB de interne HDD werkt dit wel goed omdat er dan wel een cache/backup (.wdtv) map word aangemaakt op het betreffende station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD-Medic schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:38:
[...]

De reden hiervoor is dat de WD metadata/thumbs/covers vanaf een netwerk station niet voor zichzelf in een cache/backup (.wdtv) map kan zetten. Dit is overigens niet alleen bij de SMP het geval maar ook de HUB heeft hier last van. Hierdoor moet telkens alle metadata enz opnieuw worden opgehaald vanaf je netwerk station en dat dit niet altijd vlekkeloos verloopt heb je inmiddels al ondervonden.

Oplossing? Nope. WD heeft in alle wijsheid besloten dit zo te laten.

Voor USB HDD en bij de HUB de interne HDD werkt dit wel goed omdat er dan wel een cache/backup (.wdtv) map word aangemaakt op het betreffende station.
Dankjewel voor je heldere antwoord. Jammer dat het niet mogelijk is om een cache map aan te maken op een USB stick ofzo. Ik ben verder erg tevreden over het apparaatje, maar als ik me er aan blijf irriteren toch meer eens verdere kijken naar XBMC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Op verzoek van Dikkiedikdik deze quote aangepast.
Op verzoek van Dikkiedikdik dit bericht aangepast.

[ Voor 97% gewijzigd door WD-Medic op 11-10-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Sinds een paar weken ook trotse eigenaar van een WD Live TV. Fijn kastje, soms een beetje stroperig gedrag in de menu's, maar daar is mee te leven. Waar ik mij echter wel aan stoor is de afstandsbediening, ik heb wat rondgezocht, maar kan niet echt iets vinden en het lijkt erop dat ik de enige ben die er last van heeft.

Tijdens het navigeren door de menu's lijkt het soms wel of de afstandsbediening blijft "plakken", hij blijft dan naar links of rechts gaan (erg vervelend als je een bepaalde film wil kiezen). Dit is vooral als het kastje net gestart is, als ik wat gekeken heb en gebruik dan de AB, dan gaat het wel goed. Vreemde is dat dit niet was toen ik hem de allereerste keer gebruikte, toen heb ik zonder moeite mijn wifi password enzo in kunnen vullen.

Iemand enig idee wat het bizarre gedrag van de AB kan veroorzaken? Aangezien de AB niet altijd het gedrag vertoont lijkt een defect aan het kastje of de AB mij eigenlijk uitgesloten...

Gedrag treedt zowel in de "normale" interface als in apps (bv Netflix) op...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.Gertjan. , ik zou even de hele wd opnieuw instellen (dus ook de online gegevens e.d. laten wissen door de wd, die optie van helemaal opnieuw instellen zit in het menu). Als het dan niet werkt zou ik even met wd bellen, dan kan je denk ik wel kosteloos een nieuwe afstandsbediening krijgen als daarin het probleem zit.
Focus schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:31:
start netflix, kies eventueel je profiel, ga naar een film of serie en klik erop met OK, nu krijg je een aantal opties, kies audio en ondertiteling en daar zou je het moeten kunnen aanpassen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Ik heb een gevoel van traagheid als ik blader door de video's 3 x 10 (met Alaska menu V4). Weet wel niet of het beter zou zijn in het Mochi theme, dit moet ik nog proberen.
Het scrollen door de video's is niet responsief, maar als ik dan een beetje langer druk, schiet ie ineens door en ben ik ineens veel te ver in de lijst met 130 video's.
.Gertjan, herken jij dit ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:12:
.Gertjan. , ik zou even de hele wd opnieuw instellen (dus ook de online gegevens e.d. laten wissen door de wd, die optie van helemaal opnieuw instellen zit in het menu). Als het dan niet werkt zou ik even met wd bellen, dan kan je denk ik wel kosteloos een nieuwe afstandsbediening krijgen als daarin het probleem zit.

[...]

start netflix, kies eventueel je profiel, ga naar een film of serie en klik erop met OK, nu krijg je een aantal opties, kies audio en ondertiteling en daar zou je het moeten kunnen aanpassen.
Ah ik zie het al, in het kinder profiel van mijn dochter zit die optie niet, mijn profiel wel.

thanx man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Focus schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 11:36:
Ah ik zie het al, in het kinder profiel van mijn dochter zit die optie niet, mijn profiel wel.

thanx man
apart, ik heb het zelf niet op het kinderprofiel gedaan. Misschien zit het daar niet in omdat standaaard alles dan Nederlands is, lijkt me eigenlijk wel logisch.

Ik ontdekte het een keer toen ik op netflix brazilie een film wilde zien en het eerst niet voor elkaar kreeg spaans naar engels om te zetten. Wel wat apart dat het zo moet en niet met de afstandsbediening kan, maar gelukkig komt het niet zo vaak voor dat je dat moet aanpassen.
delacer schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 23:13:
Weet wel niet of het beter zou zijn in het Mochi theme, dit moet ik nog proberen.
Het scrollen door de video's is niet responsief, maar als ik dan een beetje langer druk, schiet ie ineens door en ben ik ineens veel te ver in de lijst met 130 video's.
Bekijk ook even hoe groot de folder.jpg's of moviesheet.jpg's zijn, als die heel groot zijn kost het veel meer tijd. Ik heb zelf alles op maximaal 72KB staan voor de snelheid (ik pas dit aan met photoshop).

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
Heb voor de eerste keer probleem met een mkv. Wd zegt: kan geselecteerd bestand niet afspelen, raadpleeg handleiding voor lijst met ondersteunde bestandsindeling.

Op andere toestellen start de film wel op. Dus is geen corrupt file ofzo, enkel op de wd krijg ik deze melding. Andere mkv files starten gewoon op.

Wat kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vermoed een wmv in een formaat die de mediaspeler niet aankan en die hernoemd is naar .mkv
of er is iets corrupt waar de wd problemen mee heeft en die andere spelers niet.

Nooit eerder gehoord trouwens, zou als het kan een andere versie downloaden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Zeker bizar (en al helemaal wanneer deze 'nieuwe' speler straks voor misschien wel 100 euro of meer in de schappen ligt :o ).

Het is heel goed mogelijk dat Netflix hiervoor gekozen heeft, ik weet dat bijv. Syabas heel hard z'n best doet om Netflix naar de Popcorn Hour mediaspelers te halen, maar fabrikanten worden aan een waterdicht systeem gehouden door Netflix, d.w.z.: content mag op geen enkele wijze gekopieerd kunnen worden via de mediaspeler. Wellicht is de WD hiervoor toch te gevoelig gebleken? :?

Hoe dan ook: erg jammer. Ik kijk vanaf nu trouwens wel goed uit of ik komende firmware updates erop zet. Het risico dat de Netflix app middels een update eraf geknikkerd wordt, is mij te groot.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:26

Zeddicius

Conscience do cost

Hmm, ik heb net gisteren de WD TV Live binnengekregen. Mede voor deze mediaspeler gekozen vanwege Netflix. Het zal toch niet dat ik straks geen Netflix kan kijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 23-09 10:37
.Gertjan. schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:30:
Sinds een paar weken ook trotse eigenaar van een WD Live TV. Fijn kastje, soms een beetje stroperig gedrag in de menu's, maar daar is mee te leven. Waar ik mij echter wel aan stoor is de afstandsbediening, ik heb wat rondgezocht, maar kan niet echt iets vinden en het lijkt erop dat ik de enige ben die er last van heeft.

Tijdens het navigeren door de menu's lijkt het soms wel of de afstandsbediening blijft "plakken", hij blijft dan naar links of rechts gaan (erg vervelend als je een bepaalde film wil kiezen). Dit is vooral als het kastje net gestart is, als ik wat gekeken heb en gebruik dan de AB, dan gaat het wel goed. Vreemde is dat dit niet was toen ik hem de allereerste keer gebruikte, toen heb ik zonder moeite mijn wifi password enzo in kunnen vullen.

Iemand enig idee wat het bizarre gedrag van de AB kan veroorzaken? Aangezien de AB niet altijd het gedrag vertoont lijkt een defect aan het kastje of de AB mij eigenlijk uitgesloten...

Totaal geen last van, nooit gehad ook.
Lijkt me toch ergens iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dus de nieuwe speler heeft geen betere hardware? Geen snellere dingen? Geen betere GUI, software?

Aan de andere kant, de huidige speler is zowat perfect, gezien vanuit prijs/kwaliteit.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:12:
Dank voor je tip. Heb de hele unit een reset gegeven (eerst met behoud van online profielen, later een volledige), maar het lijkt het probleem niet op te lossen. :-(

Direct na de reset kan ik zonder gedonder mijn wifi wachtwoord invullen (een redelijk lange, dus als daar de AB lastig deed had ik dat absoluut gemerkt), maar na een paar keer herstarten begint het menu toch weer vervelend te doen. Ook al een keertje de batterijen van de AB vervangen (bijna lege batterijen geven soms ook vreemde resultaten) en gekeken of de AB wel een signaal stuurt (via de camera van mijn telefoon), dat lijkt allemaal in orde (hoewel 1 van de "lampjes" een wat zwakker signaal lijkt uit te sturen).

Ik heb het vermoeden dat het apparaat bezig is met andere dingen en daardoor zijn afstandsbediening niet goed verwerkt. Vreemde is dat het enkel gebeurt bij de pijltjes toetsen, de ok toets lijkt niet meerdere keren af te vuren.

Misschien dat hij bezig is iets op mijn netwerk te doen of met de externe schijf die erin hangt. Dit zou ook verklaren waarom een tijdje na de boot (bijvoorbeeld na het kijken van een serie) de boel wel goed lijkt te werken...

Zal binnenkort eens met WD overleggen...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Van het weekend de WD TV hier ook binnen gekregen icm WD Elements HDD. Gisterenavond even aangesloten en het installatieproces verliep vlekkeloos. Verbonden via wifi en er kwam gelijk een firmware update binnen, ook dat werd prima verwerkt. Daarna even snel overal doorheen geskipped, Spotify en Youtube geprobeerd. Ook hier een bijzonder positieve eerste indruk, vooral omdat ik huiverig was over wifi ontvangst, maar alles werd zonder enige lag gestart.
Had afgelopen week al wat films op de HDD gezet, deze werden onmiddellijk herkend, vanavond maar eens de eerste film kijken.

Tot nog toe ben ik erg enthousiast over het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:49

Accountant

Mindset+goal= Succes

Ik moet denk ik ook maar eens Netflix ervaren. Even wat vragen hierover icm de WD TV Live natuurlijk:

Ondersteund Netflix DTS?
Is het bladeren door Netflix eenvoudig met de afstandsbediening (tig keer klikken voor je bij een film/serie bent vind ik persoonlijk minder).
Is het mogelijk een soort van snelkoppeling naar Netflix te maken, nu moet ik zeg maar naar een submenu voordat ik netflix zie staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Accountant op 17-03-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor netflix kan je een snelkoppeling op de afstandsbediening maken, bijvoorbeeld dat de 0 toets netflix start. Zie instellingen en dan dat menu met de afstandsbediening.

Een deel van de bestanden is in 5.1 DTS geluid, maar ook een deel dolby surround, zie reviews: Netflix: legale luiheid voor 8 euro per maand

Je kan prima ermee navigeren, heb nooit het idee dat je veel moet klikken. Zoeken gaat ook veel fijner met dat toetsenbordje op het scherm dan bijv. bij youtube. Ik vind het heerlijk werken, het is heel vergelijkbara met netflix op de pc qua aantal klikken.

Maar als je al een wd tv live hebt kan je gewoon netflix een maand gratis proberen. Verder werkt de wd tv live prima samen met een dienst als unblock-us (voor het geval je af en toe de usa netflix wilt hebben met meer content, maar dan ook zonder nl subs). Op die site staan ook handleidingen hoe dit in te stellen op je router of op de wd tv live.

En als je af en toe wilt zien wat er nieuw is (dat zie je namelijk nooit zo handig op netflix zelf omdat netlix afgaat op jouw smaak en niet laat zien wat er nieuw is) is deze site handig: http://www.flixfilms.nl/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt een ntfs 3.0 usb stick op de wd tv live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Werkt ntfs?

Is USB 3.0 backwards compatible?

*Tromgeroffel*

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:49

Accountant

Mindset+goal= Succes

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:12:
Voor netflix kan je een snelkoppeling op de afstandsbediening maken, bijvoorbeeld dat de 0 toets netflix start. Zie instellingen en dan dat menu met de afstandsbediening.
Nice dan moet het ook wel lukken met 2 harmony afstandsbedieningen, alleen minder dat ik eentje niet meer kan updaten. Maar goed daar kom ik wel uit denk ik.

Ik ga eens testen, heb zojuist de inlogcodes via Marktplaats gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:47:
Werkt ntfs?

Is USB 3.0 backwards compatible?

*Tromgeroffel*
Beste vriend, ik twijfel al een tijdje tussen verschillende mediaplayers, rasberry pi oid. Ik heb een tijdje terug deze topic helemaal gelezen vanaf pagina 1 tot 134, heb veel recensies gelezen, youtube filmpjes, wd community forum bezocht etc. Vergeef me als ik het antwoord over het hoofd heb gezien of ben vergeten. Als ik google op mijn vraag, dan zie ik dat er verschillende antwoorden te vinden zijn, ja en nee. Duidelijker wordt het dus niet voor mij. Dan is het toch niet raar dat ik hier naar ervaringen vraag (ntfs).

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Nou, mogelijk heb ik het probleem gevonden van de afstandsbediening...

Het lijkt erop dat er iets stoort, wat verder onderzoek op internet leerde mij dat bepaalde Samsung modellen kunnen storen als ze op powersaving staan (er is schijnbaar ook een "fix" met een stukje tape). De ontvanger van het kastje schijnt niet van al te hoge kwaliteit te zijn en redelijk storingsgevoelig.

Ik heb gisteren wat gespeeld met de instellingen van mijn TV en het lijkt erop dat de problemen zijn verdwenen. Het heeft in ieder geval niet te maken met dat het kastje druk is met iets. Ik had hem in het begin van de avond gestart en een paar uur later gebruikt en nog steeds deed de AB vreemd, pas na spelen met mijn TV instellingen lijken de problemen te zijn verdwenen...

Even aankijken, maar ben nu in ieder geval we weer iets blijer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:17:
Als ik google op mijn vraag, dan zie ik dat er verschillende antwoorden te vinden zijn, ja en nee.
ja en ja is het antwoord

al zal er vast een usb 3 apparaat zijn dat niet goed werkt met de wd, maar met de usb 3 hdd die ik hier heb gaat het prima. Idem voor ntfs en nfs. Ik denk dat je trouwens ntfs bedoelde ipv nfs. Lijkt me net dat er tweakers zijn die nog op fat32 zitten?
.Gertjan. schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:03:
Het lijkt erop dat er iets stoort, wat verder onderzoek op internet leerde mij dat bepaalde Samsung modellen kunnen storen als ze op powersaving staan (er is schijnbaar ook een "fix" met een stukje tape). De ontvanger van het kastje schijnt niet van al te hoge kwaliteit te zijn en redelijk storingsgevoelig.
heb je nog de link van die uitleg met dat stukje tape?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:17:
Beste vriend, ik twijfel al een tijdje tussen verschillende mediaplayers, rasberry pi oid. Ik heb een tijdje terug deze topic helemaal gelezen vanaf pagina 1 tot 134, heb veel recensies gelezen, youtube filmpjes, wd community forum bezocht etc. Vergeef me als ik het antwoord over het hoofd heb gezien of ben vergeten. Als ik google op mijn vraag, dan zie ik dat er verschillende antwoorden te vinden zijn, ja en nee. Duidelijker wordt het dus niet voor mij. Dan is het toch niet raar dat ik hier naar ervaringen vraag (ntfs).
Dat maak ik niet op van 1 zinnetje... ;)

Overigens kan het zijn dat de verschillende verhalen komen omdat er usb-poorten aan de voor- en achterkant zitten. Aansluiten op de voorkant lijkt beter te werken, ik dacht dat mijn usb 2.0 HDD alleen op de voorkant voldoende stroom kreeg om te gaan draaien.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:02
Verkeerd gelezen, kan weg...

[ Voor 93% gewijzigd door Marc3l op 18-03-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:00:
[...]
heb je nog de link van die uitleg met dat stukje tape?
De linkjes die ik nu terug kan vinden hebben het vooral over de eerste generatie. Ik kan het eerste linkje dat ik gisteren vond even niet terugvinden, maar op basis van die info (over storende TV's) ben ik verder gaan zoeken.

Als ik nu wat rondzoek kom ik op het volgende:
http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=883.0
http://philips.samipupu.com/wdtvhack/

Dit zou ook verklaren waarom er geen problemen waren op mijn andere tv, daar stond het kastje een heel eind van de TV af (overigens ook een Samsung).

Edit:
Deze is volgens mij het bericht dat ik gisteren als eerste vond:
http://community.wd.com/t...doesn-t-respond/td-p/4348
De problemen kwamen mij bekend voor (een remote die soms niet reageert en soms het commando blijft herhalen).

[ Voor 15% gewijzigd door .Gertjan. op 18-03-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Aangezien ik een beetje door m'n series e.d. heen was ben ik vorige week voor het eerst met Netflix op de WD aan de gang gegaan. Ik moet zeggen dat de app me 100% meevalt. Alles werkt best goed en ook nog geen vastlopers oid gehad. Ik weet niet of het nu beter is maar ik had iets van +-1,5 jaar geleden die Youtube app geprobeerd en die was echt om te janken 8)7, dus ik was een beetje pessimistisch. De WD staat bij mij een verdieping hoger dan m'n router en is verbonden via WiFi, maar ook dat levert minder gezeik op dan ik had verwacht (geen buffer pauzes of lag). Trouwens ook fijn dat Netflix subs aanbiedt. Niet zozeer omdat ik het Engels niet kan verstaan, maar de WD staat op m'n slaapkamer en ik wil m'n TV niet te hard zetten ivm geluidsoverlast buren, dan komen die subs toch mooi uit.

Zit nu nog in de gratis maand maar ik denk dat ik wel een subsciption bij Netflix neem, al moet ik wel opmerken dat het aanbod er nu best goed en uitgebreid uitziet, maar dat ik me wel afvraag of je er niet snel doorheen bent.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Waarom vond je de YT app om te huilen? Zelf vind ik dat ook wel, maar eigenlijk alleen omdat je niet zoals met de pc, met een echt KB erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuid-Limburg
Sjah schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:43:
Waarom vond je de YT app om te huilen? Zelf vind ik dat ook wel, maar eigenlijk alleen omdat je niet zoals met de pc, met een echt KB erbij zit.
Waar ik dus m'n iPad voor gebruik, dan valt dat nadeel van een keyboard ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Sjah schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:43:
Geen support voor subscriptions wat ik toch wel erg belangrijk vind en nog wat andere dingetjes (tijdje geleden dus ik kan me niet alles herinneren).

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zuid-Limburg schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:54:
[...]

Waar ik dus m'n iPad voor gebruik, dan valt dat nadeel van een keyboard ook weg.
Afgezien dat ik hier niks moet hebben van een 2e scherm, de zoekresultaten van de app zijn vaak niet overeenkomstig die op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
.Gertjan. schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:30:

ik ken dit en heb er de oplossing voor. Zorg dat je tv als eerste aangaat..wacht 30 sec en start dan je wd tv live met de afstandsbediening. De ledverlichting van je tv is namelijk de boosdoener, deze stoort je signaal en die storing is in het begin het sterkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

steveonfire schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:41:
[...]

ik ken dit en heb er de oplossing voor. Zorg dat je tv als eerste aangaat..wacht 30 sec en start dan je wd tv live met de afstandsbediening. De ledverlichting van je tv is namelijk de boosdoener, deze stoort je signaal en die storing is in het begin het sterkste.
Ik had het al eens andersom geprobeerd. Dus het kastje ruim voor de tv starten (omdat ik dacht dat het probleem kwam doordat het kastje bezig was. Maar je tv verhaal klopt inderdaad, de storing wordt ook minder als je powersaving uitzet. Blij dat dat probleem is opgelost :)

Verklaart ook waarom na verloop van tijd de problemen verdwenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
temp00 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:26:
[...]

Geen support voor subscriptions wat ik toch wel erg belangrijk vind en nog wat andere dingetjes (tijdje geleden dus ik kan me niet alles herinneren).
ik gebruik het puur om subscripties die ik met de ipad / pc maak af te spelen, dat werkt heel fijn. En af en toe wat lego treinenspul voor de kids met een zoekopdracht, maar dat zoeken is rete irritant, dat was bij de vorige youtube sneller. Nu zit ik maar te scrollen, wie dat bedacht heeft om het alfabet horizontaal neer te zetten :X

En ja, je kan koppelen met een ipad ofzo en dat werkt heel goed, maar die ligt niet altijd in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Maar als ik je goed begrijp nog steeds geen subscriptions support? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
temp00 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:50:
Maar als ik je goed begrijp nog steeds geen subscriptions support? :)
Wat versta je daaronder? Je kan nu wel een abonnement op een kanaal nemen bij het afspelen van een video, ook duim omhoog enzo

De app is steen goed, alleen is het intypen van een lange zoekopdracht irritant, maar je kan perfect koppelen met een telefoon of tablet en dan zo youtube op de wd bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Nu twee films bekeken de afgelopen dagen. Ervaringen zijn nog steeds positief. Het afspelen van 720p en 1080p vanaf de externe HDD die direct via usb is aangesloten werkt perfect en soepel. Geen last van buffer of lag en na het selecteren een aantal seconden wachten en de film begint te spelen.
Verder nog niet veel gebruik gemaakt van andere services, wel gisteren een youtube filmpje afgespeeld via mobiele telefoon, ook dat werkt goed.

Wel is de opstarttijd van de WD TV erg lang, het beste is denk ik om een aantal minuten van te voren het apparaat alvast aan te zetten. Ook zie ik de hele tijd het lampje knipperen van de WD Elements, ook nu de WD TV uit staat. Kan dit kwaad als de HDD gewoon een aantal dagen op stand-by staat zonder te gebruiken? Of zouden jullie aanraden om dan de stekker er uit te halen.
Snap eigenlijk niet zo goed waarom die Elements nu standby is terwijl het apparaat waaraan het is gekoppeld uitstaat. Tenminste, in die zin uitstaat dat er nu geen lampje brandt, misschien staat die ook wel gewoon stand-by.
Pagina: 1 ... 41 ... 57 Laatste