Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

De WD TV gaat niet helemaal uit als je 1 keer op de stand by knop drukt. Hij gaat wél helemaal uit als je de powerknop 5 seconden ingedrukt houd. 1 keer drukken is enkel stand by en dan gaat hij 1 keer in de zoveel tijd de HDD aanspreken om eventuele nieuwe content op te halen.

Ik laat het lekker in stand by staan overigens. Verbruik is 4 w en de opstarttijd is echt luttele seconden vs een dikke minuut als hij helemaal uit staat (en het opbouwen van de Media Library)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee hoe lang zo'n mediaspelertje als deze mee gaat? Ik zit wat te twijfelen om er nog 2 bij te kopen puur als reserve (wellicht 2e hands). Ik schat zelf in dat de levensduur zo'n 4 jaar max. is?

Of gaan deze dingen gewoon met gemak jaren mee? Hij staat bij mij op standby altijd en ik neem aan dat de warmte toch een keer voor problemen gaat geven na wat jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

De 2nd gen staat hier nu al zeker een jaar of 5 a 6 en werkt nog net zoals hij was toen ik het net kocht. Ik ga ervanuit dat je hier toch echt wel nog wat langer dan 4 jaar mee kan doen hoor, zeker als je er gewoon voor zorgt dat de airflow ok is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
2nd gen is 2009? die heb ik ook al dik 4.5 jaar... Is 2011 3rd gen.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Strict genomen 4th gen denk ik als je de hub ook meetelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nouja, @dikkie>> zie niet in waarom dit spul niet 10 jaar mee gaat... hier staat mijne al 4.5 jaar aan, dus altijd stroom erop. Maar misschien zit er een zwakke kwaliteit schakeling tussen, stel dat die 2nd gen. WDTV allemaal opeens na 7 jaar doodgaan.... zegt dat nog niet alles voor 't 2011 model.

[ Voor 62% gewijzigd door Sjah op 20-03-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:11:
[...]

Wat versta je daaronder? Je kan nu wel een abonnement op een kanaal nemen bij het afspelen van een video, ook duim omhoog enzo

De app is steen goed, alleen is het intypen van een lange zoekopdracht irritant, maar je kan perfect koppelen met een telefoon of tablet en dan zo youtube op de wd bedienen.
Bedoelde idd abonnementen. Ik ben geabonneerd op behoorlijk veel kanalen en op de PC of Android kan ik gewoon duidelijk zien waar ik op geabonneerd ben en of die kanalen nieuwe videos hebben geupload. Net even op de WD gekeken en dit kan tegenwoordig ook op de WD Youtube app d:)b. Vind de app zelf overigens nog behoorlijk traag maar dat kan aan mij liggen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Weet je zeker dat je dat wel zou doen? Toch een behoorlijk bedrag en ik verwacht dat de huidige WD nog minimaal één jaar verkrijgbaar zal zijn. De ontwikkeling van dit soort gebruikte SoC's/hardware en ook platformen gaat behoorlijk rap en over een jaar/twee jaar+, heb je apparaten die een stuk sneller zijn en wellicht een stuk meer functies bieden (voor een betere prijs). Daarnaast veranderen diensten ook en is het nog maar de vraag of dat allemaal blijft werken, niet zo voor de hand liggend, maar toch wel iets om rekening mee te houden.

Complimenten voor je nuttige input altijd trouwens in dit topic.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Modbreak:De TopicWarning van Netflix Nederland en België geldt ook voor dit topic: Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC en dus niet toegestaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Notna schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:22:
De WD TV gaat niet helemaal uit als je 1 keer op de stand by knop drukt. Hij gaat wél helemaal uit als je de powerknop 5 seconden ingedrukt houd....
Mijn WD TV gaat na een tijdje automatisch helemaal uit en dat kan ik zien aan het ledje op de HDD die via Usb is aangesloten en ook voel ik het aan de temperatuur.. Ik dacht een instelling ergens in 't systeem...
Ideaal als ik het vergeten uitschakelen heb, ik doe hem altijd volledig uit want ik gebruik de mediaplayer niet dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:26:
Op zich ben ik niet zo van die Devicious thema's maar we zien vanzelf wat het is als ze het post ...
Ze heeft er geen zin meer in, minimaal tot augustus 2014 uitgesteld... niet dat ik er op zit te wachten, maar ze werkt nu voor de google chrome stick en google wil dat je vanaf je nas video's kan streamen naar de chrome stick. Zal niet zo fijn werken in de praktijk voor grote bestanden omdat alles over wifi gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Dat ze een eigen lijn heeft op het gebied van grafisch design was me idd bekend maar dat het voor de WD is uitgesteld nog niet. Als het er nu ooit nog van komt. De soort van WYSIWYG thema editor hebben ze immers ook al opgegeven. Allemaal jammer natuurlijk maar daar heeft WD het toch wel een beetje naar gemaakt denk ik aangezien ze ooit wel de mogelijkheid hebben ingebouwd om op de WD spelers de GUI te kunnen wijzigen maar het verder nooit hebben aangemoedigd, sterker nog door telkens onbegrijpelijke wijzigingen ( lees: transparante .png ondersteuning, folder.jpg, de invoering van de dominante .metathumb extensie enz.. ) te maken in de FW werd het ook bijna onmogelijk gemaakt om thema's te ontwerpen. Dit zal o.a. ook voor meneer Smyth de reden zijn om niet veel meer te doen dan commentaar leveren zo her en der.

Google wil ook mee proeven van de Media Player taart en moet dan natuurlijk met iets komen dat geheel in de lijn der moderne mogelijkheden past. Zo zijn o.a. Streamen, DLNA en het opslaan In the Cloud zijn helemaal hot op dit moment, je moet er maar iets in zien...

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:30:
Google wil ook mee proeven van de Media Player taart en moet dan natuurlijk met iets komen dat geheel in de lijn der moderne mogelijkheden past. Zo zijn o.a. Streamen, DLNA en het opslaan In the Cloud zijn helemaal hot op dit moment, je moet er maar iets in zien...
in de beta mediaplayer zit ook al een cloudplayer, volgens mij heb ik die nog niet gezien op de huidige die wij gebruiken. Ik zie het nut er niet zo van in, netflix enzo is fantastisch, maar een eigen nas lijkt me altijd beter en op den duur goedkoper dan een cloud ergens, zeker als je net zo'n verzamelaar als ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 06:23
Gebeurd wel vaker met Dev, wilde eigenlijk helemaal niks meer doen wat theme's betreft voor WD en ineens was Simplicity daar :-). Theme's zijn natuurlijk altijd erg afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Ik vind ze van Dev altijd wel mooi.

Zeker Simplicity i.c.m. met linksheets. Je installed de bundle en je kan aan de gang. Linksheets voor Directories, Seasons enz. zitten er ook al bij. Ze is ook erg behulpzaam alhoewel dat niet altijd zo lijkt met wat ze af en toe schrijft in het WD forum.

Ik had mijn "eigen" TV Series sheet gemaakt gebaseerd op Simplicity, dan stuurt ze meteen een PM met hoe bundles werken enz. maar wil dan geen credit en is dan ook heel enthousiast dat er iemand zelf wat probeert.

Het klopt dat WD niet werkelijk stimulerend werkt wat theme design aangaat. Iets dat ik totaal niet begrijp. Een hoop mensen steken erg veel tijd (vrijwillig) om theme's te maken, theme's die ook denk ik de verkoop van de WD mediaplayers ten goede komt, om er vervolgens achter te komen dat bij de volgende firmware update alles weer anders is.

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-01 20:44
Sinds een paar weken heb ik geen ondertiteling meer en is navigeren in het dvd menu bijna niet mogelijk.

Heb een csi dvd op de NAS staan en 1 aflevering van de 4 gekeken zonder problemen.
Van de week wou ik de volgende aflevering kijken en kan ik niet meer in het menu navigeren met de cursor.
Ook werkt de ondertitels niet meer.

Cursor werk wel in het hoofd menu, van de WD live.

-Heb de wd live al terug gezet op fabrieksinstellingen, geen resultaat.
-NAS herstart.(DS414)
-Nieuwste update staat op de WD live

Iemand een idee waar ik het moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:11

MEJ

Sinds enkele weken ook in het bezit van een WD TV Live. Daarnaast een WD Elements HDD 500GB aangeschaft om mijn films en series op te slaan. (ben nu al aan het kijken voor een NAS die bij mijn gebruik past ;)) Gebruik de media speler ook alleen voor films en series.

Zou op dit moment nog geen negatief punt kunnen opnoemen. Heb wel wat af gevloekt om alles uiteindelijk naar wens te krijgen maar het is me nu eindelijk gelukt.

Heb alle pagina's van dit topic doorgelezen en gekozen voor het Titan Live NL theme, even gedownload en via browser naar media speler gestuurd. Lekker vlot theme, reageert met de afstandsbediening een stuk sneller dan origineel theme.

Bij films laat ik de afbeelding en info door media speler ophalen (ongeveer 200 films). Vond het iets teveel werk om dit allemaal zelf te doen. Daarna wel handmatig op de pc alle backdrops verwijderd, omdat ik die toch niet gebruik/zie met mijn theme en ook niet overzichtelijk zou vinden als ze wel zichtbaar zouden zijn.

Bij mijn series wel zelf mooie afbeeldingen gezocht en geplaast. Dit was dan ook mijn enige struikelblok en ook in dit topic vaak aangekaart. De metathumb bestandstype en folder.jpg!!! Kreeg ze toch echt niet zichtbaar op mijn media speler, evenals mijn genre afbeeldingen. Uiteindelijk op het WD forum de oplossing gevonden. Kon door deze oplossing heel eenvoudig het bestandtype van mijn eigen afbeeldingen veranderen van .jpg naar .metathumb. Na even de speler opnieuw opgestart te hebben mooi de genres en serie afbeeldingen zichtbaar. Voor nu even helemaal tevreden. Dus mochten er nog mensen mee zitten laat het even weten dan kan ik de stappen hier tonen.

Zal binnenkort wat afbeeldingen posten.

EDIT: dank aan de mensen die dit topic vormgeven door vragen te beantwoorden, theme ontwerpen/bewerken en genrethumbs maken.

[ Voor 3% gewijzigd door MEJ op 21-03-2014 15:27 ]

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Gendji schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:38:
.. Ze is ook erg behulpzaam alhoewel dat niet altijd zo lijkt met wat ze af en toe schrijft in het WD forum...
Dat is idd zo, ik heb ze een keer zelfs met lawyers en court order zien dreigen toen iemand een niet door haar goed gekeurde link naar dat eerste thema van haar plaatste. De wereld was te klein.
Weet Dikkiedikdik ook nog wel denk ik ... :+

Kortom het is wat je zegt, je vind haar werk mooi of je vind er niets aan. Al kan ze wat betreft de omgang met mensen op zo'n forum wel wat minder hoog van de toren blazen.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, de stapel wd mediaspelers is aangekomen. Heb besloten er 1 als backup te houden en 1 aan mijn ouders te geven en dan stuur ik er 1 terug, 2 op voorraad is me inderdaad wat teveel. En ik zat te denken dat ik ook nog wel met die google chromestick wil knutselen (25 euro maar) en wellicht straks nog 2 apple tv's kopen als de 4e editie uit is (en interessant lijkt).
WD-Medic schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:40:
Weet Dikkiedikdik ook nog wel denk ik ... :+
ach, ze denkt nog steeds dat ik in Duitsland woon, dus ik denk dat ik redelijk veilig voor haar kwade buien ben 8)
Gendji schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:38:
Zeker Simplicity i.c.m. met linksheets. Je installed de bundle en je kan aan de gang.
ze komt voor de zomer nog wel met een heel nieuwe set voor simplicity, dus als je dat gebruikt zal dat vast bevallen.
ATS79 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:56:
Iemand een idee waar ik het moet zoeken?
ik zou wat verschillende dvd's proberen als je dat nog niet gedaan hebt. Wellicht een keer dvd menu uitzetten in het menu, proberen en daarna weer aanzetten? Ik vind het een wat vreemd probleem, ik zou de oorzaak denk ik zelf bij de dvd image zoeken en niet bij de wd zelf, maar op afstand is het wat lastig aan te geven.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:06:
Wd tv is amper nog te koop in de usa, sla je slag als je hem nog wilt, de opvolger zal geen netflix meer hebben!
Betekent dit ook meteen dat de 2011 versie straks een update krijgt, waardoor de netflix app niet meer te gebruiken is?

Dit is 1 van de redenen waarom ik de WD TV heb gekocht. Heb namelijk geen smart TV. Zal er ook niet komen tot dat er betaalbare 4k televisies verkrijgbaar zijn. Heb overigens wel een ps3 phat. Maar dit is ook geen oplossing.

Ben trouwens nog altijd heel tevreden over het apparaatje :)

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Lijkt mij sterk. En zelfs als ze dat zouden doen; dan ga je 1 versie terug en heb je het weer. Het gaat pas lastig worden als ze vanuit Netflix een manier vinden om het te blocken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS79
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:19:

[...]

ik zou wat verschillende dvd's proberen als je dat nog niet gedaan hebt. Wellicht een keer dvd menu uitzetten in het menu, proberen en daarna weer aanzetten? Ik vind het een wat vreemd probleem, ik zou de oorzaak denk ik zelf bij de dvd image zoeken en niet bij de wd zelf, maar op afstand is het wat lastig aan te geven.
Van het weekend er achter gekomen dat via het home menu - bestanden er geen probleem is.
Maar via home menu - video's wel. 8)7

Zegt dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Dan moet je zeker zelf een Netflix app in elkaar timmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:17:
Dan moet je zeker zelf een Netflix app in elkaar timmeren?
heb ik wel geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om in te loggen, dat toetsenbord komt niet tevoorschijn, dus dat is wat onhandig. Bedenk me nu dat ik een usb toetsenbordje zou zoeken, dat was ik vergeten. Maar ik zie het wat somber in. Dat ding kan wel flash afspelen, dus iets bouwen is mogelijk, maar om eerlijk te zijn ligt het beta apparaat wat ik moet testen in de kast en ik heb amper zin om iets te testen, het bevalt me gewoon niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Is er een reden bekend waarom de nieuwe WD geen Netflix meer zal supporten?

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Gebruikt hier iemand Plex i.c.m. Anime om te streamen naar de WD TV Live? Ik zit met het probleem dat de subtitles gigantisch zijn. Bij wat langere zinnen wordt soms het halve scherm in beslag genomen door de subtitles.

Weet iemand of ik dit in de opties van de WDTV kleiner kan zetten? Of in de opties van Plex zelf? Ik heb bij Plex->Settings->Player de subtitles al op Tiny gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 155% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS79
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:54:
[...]

op welke manier heb je verbinding met je synology? Via smb neem ik aan? Ga eens naar video toe vanuit het hoofdmenu, druk dan op de rode knop op de afstandsbediening, kies vervolgs uit het lijstje windows share (zit even uit mijn hoofd onder servers) en dan kies je jouw synology, geef je gebruikersnaam en wachtwoord op (moet je wel even een account hebben op je synology, maar neem aan dat je dat hebt gedaan) en dan zou het moeten werken.
Denk dat je de oorzaak al aanhaalde. Het netwerk heeft er een tijdje uit gelegen. En bij het opstarten schijnt hij gevraagd te hebben naar wachtwoord. Mijn vriendin had het weer aan de praat gekregen en ik denk dat de windows share nu niet werkt... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:21
Ik gebruik al een hele tijd mijn wd live en tevreden gebruiker maar nu toch een minpuntje ontdekt waar toch rekening mee gehouden moet worden.

Ik heb het altijd gebruikt met een externe hd van 1,5 TB (en nog 1 van 1TB soms).
Nu had ik deze week de nieuwe WD My book 4tb gekocht en blijkbaar werkt het hier niet mee... 8)7
Blijkbaar is 3tb het grootste waarmee hij overweg kan.

Nu zou er wel een oplossing zijn die voor sommige werkt en dat is de schijf in 2 partities te verdelen, wat ik dadelijk eens ga proberen.

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Wist ik aangezien dat bij de HUB ook zo is maar of je dat nu een minpunt kan noemen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wanneer komt de opvolger van deze nou? Lees hier wel dat het geen zak voorstelt qua nieuws, maar laat het maar aan mij over dat te betwijfelen, vast meer encoderings-settings ondersteund om iets aan te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 158% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:11

MEJ

Op dit moment een 500GB WD Elements aan mijn WD TV Live hangen. De hdd samen gekocht met de media speler maar begint nu al aardig vol te raken en ben op zoek naar meer opslag. In dit forum en op internet al wat dingen opgevangen dat het maximale dat wordt ondersteund door de speler 3TB is...?? Is dit inderdaad het geval?

Misschien een domme vraag maar geldt dit ook voor een NAS? Stel dat ik een Synology DS214Play + 2 4TB WD Red's koop. Kan ik dan mijn films/series via de WD tv live bekijken? Met andere woorden geldt er voor een NAS ook een beperking qua GB/TB's in combinatie met de media speler van WD?

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Connected USB drives idd 3TB. Niet groter..
Meerdere drives moeten zelfs een powered USB hub hebben meen ik.

Voor NAS kan je doen wat je wil, ik heb zelf een 413j met 4TB red's en dat is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:34
Een vraag je ik heb bepaalde .iso en .mkv waar hij de onder titels niet van pakt terwijl deze .sub of .srt zijn. Bij andere films geen problemen mee, maar begint beetje vreemd te doen na de laatste update. Hij is ook geregeld de wd 3TB schijf kwijt terwijl deze niet los gekoppeld wordt van de mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik (nou, eigenlijk mijn studentenhuis) heeft een probleem met dit ding.
Hij reageert wel op de afstandsbediening, maar geeft geen beelden weer.
Hij is met composietkabel aangesloten op de tv die we beneden hebben staan, maar ik heb hem ook met HDMI uitgeprobeerd op mijn eigen tv. Het ligt ook niet aan de ingang, want ik heb er iets anders op getest (een PS2) en dat werkte prima.
Het is trouwens wel de moeite waard om te zeggen dat we hem gisteren hebben geupdate naar de nieuwste versie, en vervolgens de hele avond op het ding hebben lopen Netflixen.
Weet iemand wat ik moet doen? Ik zal sowieso even een downgrade uitproberen.

Edit: Het probleem is blijkbaar wat groter.
Hij reageert totaal niet meer op alles wat we ermee doen. Hij gaat alleen aan of uit als je op de afstandsbediening drukt. We hebben via Ethernet met het ding verbonden, maar hij wordt niet herkend.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangnl
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 15:55
Meer mensen problemen met Netflix vanavond? Op laptop en ipad doet hij het wel :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bangnl schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:57:
Meer mensen problemen met Netflix vanavond? Op laptop en ipad doet hij het wel :-S
Hier geen problemen, wellicht even herstarten via menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangnl
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 15:55
Ook al gedaan. Van stroom gehaald maar geen succes. :-( met up,up, down,down,left,right,left, right,up,up,up,up. Kreeg ik deze foutmelding network/3/ Host not found/ http://localcontrol.netflix.com/uiboot
Zit via ethernet aangesloten en heeft gewoon verbinding met internet. (Ook Ziggo modem al gereboot)
Update: online services gereset en opnieuw ingelogd en hij doet het weer :-)

[ Voor 11% gewijzigd door bangnl op 07-04-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ik heb een aantal berichten moeten editten aangezien die in strijdwaren met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD. Ik heb dit gedaan voor mijn berichten over de afgelopen 1,5 jaar en dit is in opdracht van WD gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Is WD stiekem aan het meekijken? Aan de andere kant: als je handig met Google bent kan je het wel aardig filteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
@Dikkiedikdik, dat zal wel een tijdroverd werkje geweest zijn :F
Hopelijk heb je niet te veel interessante informatie verwijderd.

[ Voor 33% gewijzigd door delacer op 09-04-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
@Dikkiedikdik, het is geregeld!

Heb je er nog meer die door de WD waakhond gevonden zijn dan hoor ik het van je ... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 11:51
zonde van alle input van dit mooie forum, echter de meeste hier zullen aardig op de hoogte zijn toch!

zijn er trouwens meer mensen die last hebben van vastlopers de mijne loopt de laatste tijd aardig vaak vast en is daarvoor erg traag.

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:19
delacer schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:15:
@Dikkiedikdik, dat zal wel een tijdroverd werkje geweest zijn :F
Hopelijk heb je niet te veel interessante informatie verwijderd.
44 pagina's met posts door moeten lopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:28:
Beste tweakers, ik heb een aantal berichten moeten editten aangezien die in strijdwaren met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD. Ik heb dit gedaan voor mijn berichten over de afgelopen 1,5 jaar en dit is in opdracht van WD gedaan.
Was je te kritisch of te gedetailleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
raven22 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:39:
Was je te kritisch of te gedetailleerd?
Ik heb informatie gedeeld over vertrouwelijke informatie van WD over de volgende mediaspeler en beta firmwares en dat mag ik niet (staat in mijn contract met WD). Voor de vragen die hier gesteld zijn heeft dit geen gevolgen, die informatie is er nog allemaal. Het is dus ook niet nadelig voor de loop van het topic.

Ik heb een topicreport aangemaakt om aan de moderators aan te geven dat ik een aantal posts heb moeten editten. Ik moest binnen 7 dagen na ontvangst van de mail van WD dit regelen om verdere stappen van WD te voorkomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Beter zo joh aangezien je er alleen maar gezeur mee krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://www.thesilverball.com/Smileys/m4pawsSmileyPack/police.gif Ze, in dit geval WD, houden je gewoon aan de overeenkomst die je getekend hebt Afbeeldingslocatie: http://www.felix-riesterer.de/main/images/gaestebuch/rtfm.gif dat is simpel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig mag je ons wel verder blijven helpen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 14:59
Even een korte vraag over de WDTV Live: als het goed is speelt hij FLAC bstanden af; zit er ook een shuffle functie en een manuele selectiemogelijkheid op zodat ik vanaf een externe USB harde schijf mijn FLAC bestanden via de WDTV kan afspelen (voorselecteren) zonder dat ik mijn TV beeld ingeschakeld hoef te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:21
Ik heb hier een linkje om ondersteuning van 4tb HDD te ondersteunen!
http://community.wd.com/t...-external-HD/idi-p/707710
Want zo komen er niet veel stemmen bij...
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:28:
Was te denken dat ze het ooit gingen vinden... maar we zijn toch al wat primeurtjes rijker geworden!

Hoe zit het trouwens met het beta programma van WD?
Ik gebruik namelijk nogal wat producten van wd (door de goede support, kwaliteit,...) en zou ook wel interesse hebben in nieuwe software willen testen of ideeën delen. (actief in de QA dus beroepsmisvorming :+ )

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben momenteel volgens mij uit het beta programma gegooid, dus ik kan je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vandaag maar eens een factory reset gedaan. Voor m'n shares moest ik de user en pass invoeren. Dit was steeds niet goed. Dus ik kon eigenlijk ook niet verder. Na de factory reset leek het weer normaal.

@Dikkiedikdik, balen dat ze je eruit hebben gegooid. Omdat m'n WDlive het niet helemaal lekker deed was ik van plan om hem eruit te gooien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Coenen schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:48:
Vandaag maar eens een factory reset gedaan. Voor m'n shares moest ik de user en pass invoeren. Dit was steeds niet goed. Dus ik kon eigenlijk ook niet verder. Na de factory reset leek het weer normaal.

@Dikkiedikdik, balen dat ze je eruit hebben gegooid. Omdat m'n WDlive het niet helemaal lekker deed was ik van plan om hem eruit te gooien. ;)
Volgende keer eerst in je settings je user gegevens wissen voordat je een factory reset doet. Ik heb het ook wel eens gehad en als jij je share informatie weghaald en opnieuw invoert dan werkt het wel.

Scheelt weer wat instellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
Dikkiedikdik, da 's wel erg voor jou. Al je inzet om WD te helpen om testen te doen.
Heb je die nieuwe mediaplayer nu moeten inleveren, om mocht je hem voorlopig houden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
delacer schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:55:
Dikkiedikdik, da 's wel erg voor jou. Al je inzet om WD te helpen om testen te doen.
Heb je die nieuwe mediaplayer nu moeten inleveren, om mocht je hem voorlopig houden ?
Ik heb gevraagd of ik de speler retour moet sturen, heb nog geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dikkiedikdik
Ik had al langer het Alaska theme om mijn WDTV Live Hub staan. Nu kwam ik jouw aangepaste Nederlandstalige versie tegen.
Ik heb het gedownload en ga het nu proberen.
Bedankt hiervoor!

Eén vraagje... wat is juist het verschil tussen de versies met volledig menu en de 2 versies met movie info 1 en 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:15
Heb de wd tv live nu een half jaar. Gebruik eigelijk alleen voor netflix. Dit werkt prima. Echter wil ik er meer mee kunnen doen.
Ben nu bezig om met de radxa rock i.c.m. android als streamer. Dit werkt heel goed voor netflix enz. Echter nog geen DD+. Dit ligt aan netflix zelf. Heb al een support case aangemaakt.

Dus als de opvolger geen netflix heeft is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:15:
Eén vraagje... wat is juist het verschil tussen de versies met volledig menu en de 2 versies met movie info 1 en 2?
Als je movie info gebruikt (beschrijvingen bij films) heb je de keuze uit 2 opmaken, bij de ene heb je een filmposter die rechtop staat en is het movie info gedeelte smal en bij de andere is hij breder.

Als je geen movie info gebruikt zoals ik maakt het niet uit welke je neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:47
Ik heb gisteren een film afgespeeld met de WD TV, en die haperde om de 5 minuten een stukje. De WD TV kreeg ook bijzonder warm.

Het bestand zelf was een goeie 35 gieg voor 3 uren, een bitrate van 27 Mbps. Wordt gestreamd van mijn Synology dus dat zal het probleem niet zijn...

Heeft al nog iemand zoiets voorgehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jakob schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:20:
met utp kabel erin heb ik die problemen niet, zelfs niet met een 60GB blureay voor een film van 1,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
jakob schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:20:
Ik heb gisteren een film afgespeeld met de WD TV, en die haperde om de 5 minuten een stukje. De WD TV kreeg ook bijzonder warm.

Het bestand zelf was een goeie 35 gieg voor 3 uren, een bitrate van 27 Mbps. Wordt gestreamd van mijn Synology dus dat zal het probleem niet zijn...

Op de kop leggen. Klinkt als een oververhitting van de wdtv. Had dat in de zomer voornamelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:47
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:43:
[...]

met utp kabel erin heb ik die problemen niet, zelfs niet met een 60GB blureay voor een film van 1,5 uur.
Ik heb ook een vaste verbinding gebruikt. Ik had nog mijn AP met switch vervangen door een gigabit switch maar de WDTV is maar 100 Mbps... Ik probeer het vanavond nog eens opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
jakob schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:51:
.. maar de WDTV is maar 100 Mbps...
100 Mbps is goed voor 10/11 MB/s en dus meer dan voldoende om een bluray met DTS HDMA te streamen.

Denk dat je het eerder in de omgeving van de WD moet zoeken.
Omgevingsspecificaties

Temperatuur (Metrisch)
Actief 5° C tot 35° C
Niet actief -40° C tot 65° C

Bron: http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Klopt een dikke Mkv is hooguit 3 MB/s, zal een BD hooguit 5 zijn (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Heb nu weer ineens het volgend probleem. Wd ziet men externe srt files niet meer icm een iso file.

Dus film is een iso file en in zelfde map met zelfde naam zit de srt bestand. Maar toch pakt hij die niet aan. Ik zie op scherm wel staan dutch als ik op subtitle knop druk maar krijg geen ondertitels.

Iemand die weet aan wat het kan liggen??

Alvast bedankt.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 16:35
Hallo,

Ik heb nu een tijdje de WD naar veel tevredenheid in mijn bezit.
Echter loop ik vandaag tegen een klein probleem aan.
Na het zien van diverse bestanden wil ik ze wissen echter na het wissen staan ze er nog gewoon op.
Wat zou ik hier aan kunnen doen ?

Alvast bedankt.

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mediabibliotheek uitschakelen of scannen na het wissen of een tijdje wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 16:35
Super bedankt voor je snelle reactie Dikkiedikdik !
Als ik de mediabibliotheek uit zet en dan ga wissen gaat het goed.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:31
Mijn schoonouders hebben dit spelertje staan. Ik vraag me af of het mogelijk is om Netflix uit een zuid-Amerikaans land er op te krijgen (bij gebrek aan Spanje)?

Ik kwam ergens tegen dat dit spelertje enkel wat Europese landen voor Netflix ondersteunt? Valt dit niet eenvoudig op de WD te spoofen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede Tweakers,

Na het opnieuw doorlezen van de vele berichten heb ik toch twee zaken waar ik mee zit, inmiddels alweer 2 jaar in het bezit van de WD TV Live. Nadat ik enige tijd alles afgekoppeld heb gehad en nu weer aangesloten heb loop ik tegen het volgende aan;

1 - Ik heb drie externe HDD’s (2TB) via een usb hub (gevoed) rechtstreeks aangesloten op de WD TV Live. Mkv’s (1080p, 11GB maar ook 720p, 1GB) haperen bij afspelen (echt enorme gaps waardoor kijken niet eens meer een optie is). Alsof het bufferen niet goed verloopt. Om moedeloos van te worden, ik weet niet meer wat ik er aan kan doen om dit op te lossen. Heeft iemand een idee in de keten HDD -> usb hub -> WD TV Live waaraan het kan liggen? Wat zou er nu mis kunnen gaan met zo een opstelling?! :-/

2 - Ik begreep dat de WD TV Live 3D ondersteund, nu heb ik 3D SBS mkv films welke ik via mijn Onkyo 609 en Samsung 55F8000 maar niet afgepeeld krijg. Ik blijf de gescheiden beelden zien en niet het 3D wat ik wel via blu-ray voor elkaar krijg. Mis ik iets qua instellingen?

Overigens ben ik ook nieuwsgierig naar de opvolger van de WD TV Live, begrijpelijk dat Dikkiedikdik berichten heeft verwijderd, ik zal er geen detail vragen over stellen ;-) Echter is er bij benadering een releasedatum bekend?

Alvast dank voor jullie reactie en ik hoop op een oplossing voor de nog steeds haperende films (wat ik overigens niet eerder heb gehad) en de 3D weergave welke ik niet voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Valderrama schreef op zondag 27 april 2014 @ 11:39:
Mijn schoonouders hebben dit spelertje staan. Ik vraag me af of het mogelijk is om Netflix uit een zuid-Amerikaans land er op te krijgen (bij gebrek aan Spanje)?

Ik kwam ergens tegen dat dit spelertje enkel wat Europese landen voor Netflix ondersteunt? Valt dit niet eenvoudig op de WD te spoofen?
Dikkie heeft een guide geschreven hoe je middels unblock-us de Amerikaanse Netflix kan krijgen. Even terug zoeken en het moet niet al te moeilijk zijn om te doen ;)
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:51:
Beste mede Tweakers,

Na het opnieuw doorlezen van de vele berichten heb ik toch twee zaken waar ik mee zit, inmiddels alweer 2 jaar in het bezit van de WD TV Live. Nadat ik enige tijd alles afgekoppeld heb gehad en nu weer aangesloten heb loop ik tegen het volgende aan;

1 - Ik heb drie externe HDD’s (2TB) via een usb hub (gevoed) rechtstreeks aangesloten op de WD TV Live. Mkv’s (1080p, 11GB maar ook 720p, 1GB) haperen bij afspelen (echt enorme gaps waardoor kijken niet eens meer een optie is). Alsof het bufferen niet goed verloopt. Om moedeloos van te worden, ik weet niet meer wat ik er aan kan doen om dit op te lossen. Heeft iemand een idee in de keten HDD -> usb hub -> WD TV Live waaraan het kan liggen? Wat zou er nu mis kunnen gaan met zo een opstelling?! :-/

2 - Ik begreep dat de WD TV Live 3D ondersteund, nu heb ik 3D SBS mkv films welke ik via mijn Onkyo 609 en Samsung 55F8000 maar niet afgepeeld krijg. Ik blijf de gescheiden beelden zien en niet het 3D wat ik wel via blu-ray voor elkaar krijg. Mis ik iets qua instellingen?

Overigens ben ik ook nieuwsgierig naar de opvolger van de WD TV Live, begrijpelijk dat Dikkiedikdik berichten heeft verwijderd, ik zal er geen detail vragen over stellen ;-) Echter is er bij benadering een releasedatum bekend?

Alvast dank voor jullie reactie en ik hoop op een oplossing voor de nog steeds haperende films (wat ik overigens niet eerder heb gehad) en de 3D weergave welke ik niet voor elkaar krijg.
1. Mij lijkt de USB hub. Die wordt ook AFAIK niet ondersteunt door WD TV. Probeer het eens rechtstreeks en kijk wat het dan doet zou ik zeggen. Process of elimination ;)
2. http://community.wd.com/t...ort-3d-movies/td-p/640541
Half-SBS (Half Side-by-Side) Maximum Resolution of 1920x1080 is supported √
(Standard File Types: MKV, MP4, M4V, AVI, WMV, MPG, TS etc)

Half OU (Half Over-Under) Maximum Resolution of 1920x1080 is supported √
(Standard File Types: MKV, MP4, M4V, AVI, WMV, MPG, TS etc)

Full Frame Packed 3D Resolution 3840x1080 is Not Supported X
(WDTV does not support it, most probably due to extra processing power required of the CPU / GPU
and the design specs of the Sigma Chipset)
Also: http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/9385/

En laat die opvolger maar voor wat het is. Geen Netflix ondersteuning en het schijnt allemaal het net niet te zijn. Er is dan ook geen datum bekend afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:00:
[...]

Dikkie heeft een guide geschreven hoe je middels unblock-us de Amerikaanse Netflix kan krijgen. Even terug zoeken en het moet niet al te moeilijk zijn om te doen ;)
werkt prima, star trek 2009 gekeken op netflix brazilie. Je kan er zelfs voor kiezen om subs aan of uit te zetten met unblock us wat voorheen niet kon (dat was rete irritant als je geen spaans kent en wel de subs hebt). Mexico en Argentinie zitten er ook in, al was argentinie wel traag, maar mexico werkt prima bijvoorbeeld. Misschien zijn de internetverbindingen in arentinie niet zo denderend.
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:51:
Ik blijf de gescheiden beelden zien en niet het 3D wat ik wel via blu-ray voor elkaar krijg. Mis ik iets qua instellingen?
De wd speelt het exact zo af. Jouw tv moet dat herkennen. Ik krijg een vraag of ik wil schakelen naar 3d mode als hij 2 gelijke delen op het scherm ziet. Feitelijk is een half sbs ook gewoon een normale film, alleen de tv moet schakelen, dit is onafhankelijk van de afspeelapparatuur. Jouw 3d blu ray speler stuurt de tv niet aan via half sbs, maar met die andere 3d standaard. Die kan de wd mediaspeler ook niet afspelen.

Ik kijk hier af en toe een half sbs film vanaf de wd mediaspeler en dat wekt prima op mijn tv.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:00:
[...]

1. Mij lijkt de USB hub. Die wordt ook AFAIK niet ondersteunt door WD TV. Probeer het eens rechtstreeks en kijk wat het dan doet zou ik zeggen. Process of elimination ;)
2. http://community.wd.com/t...ort-3d-movies/td-p/640541

[...]

Also: http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/9385/

En laat die opvolger maar voor wat het is. Geen Netflix ondersteuning en het schijnt allemaal het net niet te zijn. Er is dan ook geen datum bekend afaik.
Dank voor jullie snelle feedback! Super!!

Begrijp ik het goed dat ik meerdere externe HDD's niet kan aansluiten en daardoor gebonden ben aan het maximum aantal usb poorten van de WD TV Live? Een NAS is dan een betere oplossing om al mijn HDD's wél in één keer verbonden te hebben?

Overigens vanavond ga ik je Process of elimination direct in praktijk uitproberen ;) !
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:28:
[...]

De wd speelt het exact zo af. Jouw tv moet dat herkennen. Ik krijg een vraag of ik wil schakelen naar 3d mode als hij 2 gelijke delen op het scherm ziet. Feitelijk is een half sbs ook gewoon een normale film, alleen de tv moet schakelen, dit is onafhankelijk van de afspeelapparatuur. Jouw 3d blu ray speler stuurt de tv niet aan via half sbs, maar met die andere 3d standaard. Die kan de wd mediaspeler ook niet afspelen.

Ik kijk hier af en toe een half sbs film vanaf de wd mediaspeler en dat wekt prima op mijn tv.
Ook deze info is zo logisch alleen kwam ik niet op die logica 8)7 Ik zal maar wat meer in mijn Samsung F8000 gaan verdiepen en hoe daarmee om te gaan m.b.t. 3D.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Een NAS is imo altijd een betere oplossing en daar zijn afaik nooit problemen mee. Als je grote capaciteit wilt is een NAS the way forward.

Ik meen mij te herinneren dat USB hubs niet officieel ondersteunt werden door WD en dus zal je OF een grote schijf moeten hebben (of 2 stuks) of een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:59:
Ook deze info is zo logisch alleen kwam ik niet op die logica 8)7 Ik zal maar wat meer in mijn Samsung F8000 gaan verdiepen en hoe daarmee om te gaan m.b.t. 3D.
Er zal hier vast een samsung topic zijn, ik lees wel wat plex gebruikers met problemen en die zeggen dat het bestand zo moet heten:

Move Name H-SBS.m4v

Maar dat is als je afspeelt met een plex server, dus geen idee hoe het bij jouw tv werkt. Ik heb een panasonic en die ziet het op de een of andere manier na 3 seconden afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:28:
Jouw tv moet dat herkennen. ... Feitelijk is een half sbs ook gewoon een normale film, alleen de tv moet schakelen, dit is onafhankelijk van de afspeelapparatuur. Jouw 3d blu ray speler stuurt de tv niet aan via half sbs, maar met die andere 3d standaard.
Vergeet de Onkyo niet die er nog tussen staat, dat wil zeggen als de HDMI naar die receiver gaat via IN en dan OUT naar de 55F8000. Alleen als de Onkyo op "through" staat voor de betreffende HDMI ingang zal deze zich er niet mee bemoeien en de bron direct doorgeven aan de 55F8000. Staat de Onkyo op "through" dan moet je idd kijken in de 55F8000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Heb sinds een kleine week een abonnement op netflix. Omdat ik ook een WD-live tv heb gebruik ik de hiervoor bestemde app. Deze werkt op zich erg prettig. Wel loop ik tegen een aantal dingen aan. Het scrollen door het hoofdscherm van Netflix gaat wel erg traag maar volgens mij is dit normaal aangezien de WD natuurlijk geen pc is?

Wel vindt ik de ondertitels vrij groot. Nu kan ik deze aanpassen in mijn account. Vervolgens staat dat dit betrekking heeft op alle devices maar op mijn WD verandert er niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Deruxian schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:52:
Wel vindt ik de ondertitels vrij groot. Nu kan ik deze aanpassen in mijn account. Vervolgens staat dat dit betrekking heeft op alle devices maar op mijn WD verandert er niks?
Ondertiteling bij sommige content staan in CAPS (nu moet ik erbij zeggen dat ik dit méér bij Netflix US zie dan bij Netflix NL), ik weet niet of je dit misschien bedoelt? Hier doe je helaas niets aan.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Nee dat bedoel ik niet denk ik. Het is wel prima wanneer ik iets op mijn pc bekijk, deze kan ik aanpassen en bijvoorbeeld geel maken, op mijn wd is alles echter onveranderd.

Wel loop ik nog tegen een ander probleem aan. Bij sommige bestanden komt er een soort waas achter personen wanneer deze door het beeld lopen/bewegen. Als iemand stil staat is er niks aan de hand. Echter wanneer ze beginnen te lopen of begewegen laten ze een soort van blurry waas achter zich. Iemand weet waar dit aan ligt? Het is niet bij elke bestand zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deruxian schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 00:19:
Nee dat bedoel ik niet denk ik. Het is wel prima wanneer ik iets op mijn pc bekijk, deze kan ik aanpassen en bijvoorbeeld geel maken, op mijn wd is alles echter onveranderd.

Wel loop ik nog tegen een ander probleem aan. Bij sommige bestanden komt er een soort waas achter personen wanneer deze door het beeld lopen/bewegen. Als iemand stil staat is er niks aan de hand. Echter wanneer ze beginnen te lopen of begewegen laten ze een soort van blurry waas achter zich. Iemand weet waar dit aan ligt? Het is niet bij elke bestand zo.
Dat lijkt me op Ghosting: http://en.wikipedia.org/wiki/Ghosting_%28television%29

Digital ghosting

Ghosting is not specific to analog transmission. It may appear in digital television when interlaced video is incorrectly deinterlaced for display on progressive-scan output devices.

geen flauw idee hoe het op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ghosting moet niet voorkomen en ondertitelingsformaat op netflix kan je niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Ik gebruik nu de medialibrary van mijn WD, deze houdt keurig bij welke aflevering ik nog wel en niet bekeken heb. Nu zit ik eraan te denken om een tweede WD aan te schaffen, maar vraag ik mij wel af of deze database samen kan werken met twee van deze apparaten of dat deze database alleen op het apparaat zelf wordt bijgehouden. Iemand hier al ervaring mee?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Het Watched en Unwatched gebeuren word per apparaat bijgehouden EN is na verwijderen/opruimen van de Mediabibliotheek ook verdwenen. Een leuke/handige feature maar de werking ervan is heel beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
doorgaan met afspelen kan vaak wel vanaf de andere mediaspeler, al zijn ze er bij mij bij een update van mijn synology mee opgehouden. Heel soms werkt het nog, meestal niet. Zie ik zelf niet zo als een probleem. En dingen die ik kijk wis ik daarna of stuur ik naar mijn bewaar nas toe. Ik zie zelf nooit zo het nut van bewaren (mijn vrouw wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Bewaren? Nou ja ik sommige dingen ook wel eigenlijk. Niet alles maar b.v. een TV Serie op Bluray als Band of Brothers of iets in die trend staat toch wel in de speciale bewaren hoek op me NAS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Bewaren is juist leuk! Docus, Series, films en muziek nemen nu totaal 3.58 Tb in beslag van de 4 Tb totaal. Leuk een media bibliotheek (met name voor de kids)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 18:18:
Bewaren is juist leuk! Docus, Series, films en muziek nemen nu totaal 3.58 Tb in beslag van de 4 Tb totaal. Leuk een media bibliotheek (met name voor de kids)
als je net als mij een 2e nas moet kopen omdat de 1e vol is, dan is bewaren een stuk minder leuk (in iedergeval voor de portemonnee) ;-)

Ik heb zelf alleen de star wars films op bluray bewaard, die heb ik wel origineel op dvd, maar vanaf de nas is fijner afspelen en blurays kopen als je al special editions op dvd hebt vond ik ook zonde. Maar mijn vrouw is al net zo als jullie, die verzameld voor zeker 2 personen wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:39:
.. als je net als mij een 2e nas moet kopen omdat de 1e vol is, dan is bewaren een stuk minder leuk (in iedergeval voor de portemonnee) ;-)
In één keer een grotere NAS ( lees: meer en grotere HDD's ) is natuurlijk wel een bladzijde of 3, 4 die je moet uitgeven maar je bent dan wel 16TB verder voordat het weer lastig gaat worden ... :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Dikkiedikdik, als ik mijn huidige Netflix omzet van NL naar USA is het dan ook mogelijk om makkelijk terug te gaan? Want niet iedereen bij me thuis kan overweg met engels of engelse ondertiteling.

Maar ik mis gewoon veel content waardoor ik wel graag de USA versie wil gaan gebruiken.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ngangatar schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:05:
Dikkiedikdik, als ik mijn huidige Netflix omzet van NL naar USA is het dan ook mogelijk om makkelijk terug te gaan? Want niet iedereen bij me thuis kan overweg met engels of engelse ondertiteling.
Als je http://www.unblock-us.com/ gebruikt kan je heel eenvoudig schakelen. Je kan het instellen op je router (heb ik) of op de wd zelf.

Handleiding:
1On WD TV Live, go to Settings > Network settings > Network setup and select “Automatic”
2Wait until WD TV obtains IP address and other settings from the router (if it can’t then find connection problem and try again)
3Open again Settings > Network settings > Network setup and select “Manual”
4Scroll down to DNS row at the bottom and press “Enter”
5Set following numbers in DNS field: First server 208.122.23.23 ; Second server 208.122.23.22 ; Third Server 184.106.242.193
6Press “Submit” > “Finish” > “OK”
7Turn off device with power button on the remote
8Wait ten seconds
9Turn it back on
Je kan het een week gratis proberen. Ik schakel van regio via mijn ipad, maar kan via elke device met een webbrowser. Je moet de service eenmalig activeren via je pc voordat het werkt op de wd tv live. Dus even de dns server op de pc aanpassen, activeren en dan kan je het op de wd instellen.

Je kan naar de usa omgeving , naar de nl omgeving, uk omgeving en ga zo mar door en je kan ook naar brazilie enzo gaan en instellen dat de captions (ondertiteling) daar op off staat, anders heb je verplicht Spaanse ondertiteling. Helemaal ideaal dus. De Nl ondertiteling is wit, de usa ondertiteling is geel. Ik ben even kwijt of de uk ondertiteling ook geel is, ik meen van wel. Idem voor de Canada omgeving.

Gele ondertiteling vind ik zelf trouwens niet storend.

Mijn zoon van 6 en mijn vrouw kunnen zelf schakelen van de usa omgeving naar de nl omgeving. Ik heb op de ipad de website gebookmarked. Je hoeft niet in te loggen om te wisselen. Het werkt op basis van je ip adres. Je voert alleen eenmalig je emailadres in op de webpagina, daarna herkent de site je. Omschakelen kost een paar seconden. Het enige wat je moet doen op de wd is even herstarten van de mediaspeler (even helemaal uit of via het menu opnieuw opstarten kiezen). Anders doet hij soms raar en krijg je 2 netflixen door elkaar (de content) en wil hij niet afspelen. Maar na een herstart werkt het perfect. Dat kost je dus wel elke keer een minuutje (door het herstarten). Maar zovaak wissel je niet, je gaat misschien zelf de usa omgeving gebruiken. Als je klaar bent schakel je gewoon de hele wd uit, vervolgens wissel je de regio nog even op je telefoon / tablet of wat dan ook en klaar ben je.

Het aanbod van netflix usa is fenomenaal. Je gaat er heel blij van worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ah nu begrijp ik dat ik een stap oversloeg in mijn gedachtengang....

Ik dacht dat ik, omdat ik een abo heb bij NetFlix NL, alleen een instelling hoefde te wijzigen via bovenstaand stappenplan en ik dan NetFlix USA had. Maar nu begrijp ik (echt even een wtf momentje hoe je soms kan denken) dat ik een NetFlix USA account neem op mijn emailadres en dan daar de kosten betaal. En wanneer ik dus NetFlix NL niet meer wil hebben dat ik daar mijn abo opzeg.

Logisch maar ik ging automatisch uit van een abonnementen systeem over de hele wereld waarbij je alleen bij je eigen land kon inloggen. ;).

Correct? Ik denk soms echt te moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ok, ik ben nu 2 uur bezig geweest maar geen geluk tot dusverre.

Ik heb eerst op mijn WD de DNS veranderd, fluitje van een cent. Echter waar alle andere services prima werken, kan ik niet inloggen bij Netflix. DNS teruggezet en het werkt weer.

In mijn router kan ik helaas de DNS niet wijzigen, dus ik dacht, dan maar in Windows. Geen probleem, dit kon ik nog van vroeger en bij IPV4 instellingen de DNS gewijzigd in een DNS adres welke ik op Internet vond. Echter na het proberen van meerdere primary en secondary DNS adressen kwam ik tot de 2 volgende resultaten.

1. Deze webpagina is niet beschikaar of SSL verbinding foutmelding
2. Ik kom ofwel op de Netflix site maar bij het inloggen of registreren word ik doorverwezen naar een site welke niet de bedoeling is.

Welke DNS gebruiken jullie of doe ik iets anders fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als je unblock us gebruikt moet je eerst de service activeren via de computer. Anders gaat het niet werken op de wd met inloggen op netflix.

Doe dus eerst dit (kies even welke windows je hebt):
Windows 8
Windows 7
Windows vista
Windows xp

Volg de handleiding helemaal, dus controleer op de homepage van unblock us of de service geactiveerd is. Daarna instellen op de wd, daarna wd herstarten en dan ben je klaar en werkt het :)

Je kan dus gewoon met je netflix nl account alles bekijken, je hebt geen andere accounts of een specifiek usa abonnement nodig.

Als je geen 4 euro in de maand wil betalen voor deze service, dan wens ik je veel succes. Er zijn wat gratis diensten die soms werken en soms niet, voor de pc zijn ze redelijk stabiel, maar niet voor de wd. Op unblock us kan je zoals ik aangaf een week een trial nemen die je niets kost. Ik weet ook vrijwel zeker dat je unblock us zal blijven gebruiken. Als je vrije tijd hebt en geen vrouw/kinderen die het ook gebruiken is een gratis service wellicht te gebruiken, maar als je minder vrije tijd hebt en iets zoekt wat altijd werkt zal je moeten betalen.

Gisteren hebben wij bijv. 3 uur netflix usa weer gekeken, heerlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Thanks! Ik miste dus een stap.

Die 4 euro is het probleem niet, ik betaal graag voor een goede dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die is vrij essentieel, anders wordt de service niet geinstalleerd. Werkt het nu?
Op Netflix mexico staat nu The Wolf Of Wallstreet, leuke film om het mee te testen, moet je wel captions op off zetten op unblock, anders heb je spaanse subs die je niet uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Het werkt, thanks! :).

Ennuh ik kan nu niet switchen naar Mexico, er zitten 2 mannekes heel erg opgewonden te zappen van het een naar het ander.

Ik zie wel dat de subtitels lichtjes achterlopen. Ff zoeken wat daar fout gaat.

Pagina: 1 ... 42 ... 57 Laatste