Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:04:
[...]

Ik neem hem mee :+

Ik snap alleen die blauwe balk niet in het hoofdmenu, waarom daarvoor gekozen is? Maar die kan er wel uitgesloopt worden lijkt me.

Of mis ik nu waarvoor hij handig kan zijn?

edit: wat is dat theme traag zeg, er klopt iets niet. Maar ik ga alleen icon_logo4wmc_48x48.jpg eruit meepakken en in alaska remix bouwen voor mijzelf binnenkort. Ook een leuk startscherm trouwens.
De blauwe balk snap ik ook niet geheel maar dat zal met eenheid krijgen of iets te maken hebben?

Traag? Nee niet echt moet ik zeggen, de volledige Alaska is niet veel sneller dus ja ... :?

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Sanderr2 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:04:
Dan zou ik dus het beste jou versie als uitgangspunt kunnen gebruiken wat betreft het verbouwen. Deze is dus wel compatibel met de nieuwere firmware. Zodoende kan ik dan gewoon lay-out technisch dingen overzetten van het theme van Joey Smyth naar jou theme. Zou mooi zijn als je die nog kan vinden.
Ja idd ik zal van het weekend even checken hoe of wat.
Sanderr2 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:04:
Het snelheid probleem kan dan worden opgelost met linksheets. Het is dus relatief makkelijk om dit er dan in te verwerken. Ik heb dit volgens mij eerder gedaan bij Black Mamba. Enige probleem, als ik het goed begrijp, is dan dat de linksheets niet gedeeltelijk worden gebruikt. Waardoor je slechts één vaste sheet kan creëren die word weergegeven. Dit zou dan betekenen dat in elke view dezelfde sheet weer wordt gegeven en wanneer hier dus informatie op staat het niet langer mogelijk is om die op een andere sheet niet te zien en alleen de blanco wallpaper. Correct me if i am wrong. Via xml (die je dan extra moet generen) zou je dan wel de info kunnen weergeven in de views waar je dit wel wilt hebben en werken met een blanco wallpaper. Op deze manier is het dus redelijk goed mogelijk om het thema van Joey Smyth na te bootsen met linksheets.

Nu ga ik toch even lastig doen maar hoe doet het coco linksheet thema dit dan. Daar zie ik toch echt een deel van de linksheet in een view en het andere deel in een andere view?
Nee joh, je kan met Linksheets elke map, elke film en elke what ever een eigen Linksheet geven. Je zal hiervoor wel een ThumbGen template moeten hebben en genoeg opslag capaciteit om ze in het gebruikte thema op te slaan. Linksheets werken juist niet samen met xml tussen je files dus die gedachte moet je meteen laten varen. Het enige is dat je een Linksheet template voor films, serie e.d. zo in elkaar moet schuiven dat je het in elk overzicht passend krijgt, je bent er dus wel even mee van de straat om het zo te noemen. Het template dat ik toen in elkaar gerommeld heb is denk ik alleen bruikbaar in Gallery View..

Wordt vervolgd..

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:00:
eeuh... usb sync?
en vandaag lukte het helemaal niet meer via de surface *zucht*
Geen sync op de SMP blijkbaar.. :9 Niet langer zoeken als je niet begrijpt wat ik bedoelde.

Misschien als je uitlegd wat je al geprobeerd hebt, van dat voor ding is die Surface, welke verbinding van de SMP naar die Surface je gebruikt enz enz. dat er iemand is die snapt wat je probleem is. Je verstrekte info is telkens zo sumier dat het lastig is om te begrijpen wat je zeggen wil ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Pannekoek81 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:31:
De map is gelukt, echter werkt het niet. Ergens blijft de WD de eerste film vast houden. Die verwijderd incl alle thumb die ik tegen kwam op de usb hdd verwijderd. En hop de film afbeelding staat er nog 8)7
Op je PC verborgen mappen zichtbaar maken. Op die schijf heeft de WD een cache map aangemaakt met daarin kopieen van de afbeeldingen. Ik dacht dat het was .wdtv/thumbs, gooi de cache map leeg en start de WD opnieuw ...

Herhaal dit na elke wijziging om het zichtbaar te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door WD-Medic op 22-02-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-02-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Sanderr2 op 22-02-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
WD-Medic schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:34:

Nee joh, je kan met Linksheets elke map, elke film en elke what ever een eigen Linksheet geven. Je zal hiervoor wel een ThumbGen template moeten hebben en genoeg opslag capaciteit om ze in het gebruikte thema op te slaan. Linksheets werken juist niet samen met xml tussen je files dus die gedachte moet je meteen laten varen. Het enige is dat je een Linksheet template voor films, serie e.d. zo in elkaar moet schuiven dat je het in elk overzicht passend krijgt, je bent er dus wel even mee van de straat om het zo te noemen. Het template dat ik toen in elkaar gerommeld heb is denk ik alleen bruikbaar in Gallery View..

Wordt vervolgd..
Ja precies wat ik bedoel! ik draai mijn thema vanaf usb (15gb) dus qua ruimte zit het wel goed. Heb momenteel voor elk videobestand en map inderdaad al een aparte linksheet. Echter per film heb je maar 1 linksheet dus vandaar mijn keuze om deze zo op te bouwen zodat je hem wisselend per view kan weergeven. Dat bedoelde ik in mijn vorige post.

Mijn idee op dit moment is om een blanco wallpaper hierop weer te geven en ernaast een tweede zelfde wallpaper met daarop de informatie met transparante blokken zodat het effect gecreëerd wordt dat zichtbaar is in joey Smyth zijn thema. Dan kan je in alle views gewoon de blanco wallpaper (linkerdeel) weergeven en bij de gallery view de sheet met informatie (rechterdeel). Op die manier is het geloof ik wel haalbaar.

De scrol/blader snelheid door de films wordt wel bepaald door de grootte van de linksheet geloof ik. Dus als het mogelijk is om het rechterdeel alleen op te bouwen uit informatieblokken en deze over het linkerdeel weer te geven scheelt me dat een wallpaper in de linksheet en dus mb's. maar dat zal wel niet mogelijk zijn als ik de berichten hier boven lees. Je kan alleen één deel weergeven en niet verschillende delen van de linksheet over elkaar heenleggen, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ja tenzij het thema een laag opbouw heeft waar achter je een gedeelte van de sheet kan verstoppen. Beetje zoals Coco het doet.

Idd 1 sheet per keer ook omdat elke sheet naam uniek moet zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door WD-Medic op 22-02-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
WD-Medic schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:25:
Ja tenzij het thema een laag opbouw heeft waar achter je een gedeelte van de sheet kan verstoppen. Beetje zoals Coco het doet.

Idd 1 sheet per keer ook omdat elke sheet naam uniek moet zijn.
Precies dus delen over elkaar weergeven kan theoretisch wel maar heel realistisch en haalbaar qua maken is dit niet. Het makkelijkste is denk ik gewoon om 1 sheet te creëren uit 2 delen van 1280x720 en zo de linker of rechter kant weer te geven.

Ik heb vanmiddag het één en ander geprobeerd met de thema's van Joey maar deze zijn inderdaad dusdanig gedateerd dat ik niet de kennis heb om deze om te bouwen tot goed werkende thema's. Mocht je jou thema en sheets hebben gevonden zie ik ze wel verschijnen. Dan kan ik vervolgens (met wat hulp :P ) kijken wat realiseerbaar is :)

[ Voor 38% gewijzigd door Sanderr2 op 22-02-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:24:
Traag? Nee niet echt moet ik zeggen, de volledige Alaska is niet veel sneller dus ja ... :?
Ja, op mijn smp's is dat ding 2 keer zo traag als Alaska. Geen idee waarom, ontstaat zodra ik naar mijn nas ga via video. Ik moet ongeveer 15 seconden wachten voordat ik de mappen zie, bij alaska is er geen wachttijd. Beetje vaag, maar ik gebruik het theme verder niet, dus ik zoek ook niet uit wat het veroorzaakt.
Sanderr2 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:14:
Ja precies wat ik bedoel! ik draai mijn thema vanaf usb (15gb) dus qua ruimte zit het wel goed.
Hoe kan je een theme vanaf een usb stick draaien op de smp? Of heb je een hub?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:02
WD-Medic schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:41:
[...]

Op je PC verborgen mappen zichtbaar maken. Op die schijf heeft de WD een cache map aangemaakt met daarin kopieen van de afbeeldingen. Ik dacht dat het was .wdtv/thumbs, gooi de cache map leeg en start de WD opnieuw ...

Herhaal dit na elke wijziging om het zichtbaar te krijgen.
_/-\o_ thnx werkt, heb nu het juiste plaatje zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:57:

Hoe kan je een theme vanaf een usb stick draaien op de smp? Of heb je een hub?
Ja ik heb een smp. Ik heb hier custom firmware op draaien (wdlxtv vanaf usb). Dan is het mogelijk om erop in te loggen via telnet en de wdtv zo in te stellen om het thema te laten booten vanaf diezelfde usb. Nu was deze wdlxtv nog een beta en zaten er bugs in zoals het niet werken van de wifi.

Echter heb ik daar zelf een truc op ontdekt. Wanneer je dit proces uitvoert op oude firmware en nadien je wdtv update naar de nieuwe firmware wdtv gaat er iets fout met als gevolg dat een deel van de wdtv draait op de originele firmware maar ook een deel op de custom. Dit heeft verder geen negatieve gevolgen. Eigenlijk alleen maar positieve want bijvoorbeeld de wifi functie doet het dan weer. Maar je bent nog steeds in staat om in te loggen in telnet, of om je thema vanaf usb te draaien.

Ik kan deze usb ook in mijn netwerk herkennen na de update en dus heel makkelijk sheets toevoegen of het thema wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Krijg je niet een volledige nieuwe (Gen4)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:45:
aha, dan is het idee wat je hebt wel ideaal.

Wel gewaagd dat je die beta aandurfde, ik vond het wat te riskant :P
Nja de wdtv boot die custom firmware net als het thema vanaf de usb dus zonder de usb start die ten alle tijden met de orignele firmware op. Dus voor mijn gevoel kon er niet veel fout gaan aangezien je aan de wdtv zelf eigenlijk niks aanpast.

Ik heb hier voor mezelf toen een vrij overzichtelijke handleiding voor geschreven. Het is vrij makkelijk en snel te realiseren alleen is het toch elke keer weer even denken hoe het ook alweer precies ging, dus vandaar. Mocht je een smp hebben en het een keer willen proberen hoor ik het wel, kan de handleiding zo posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
Net deze post gevonden op het wdtv forum! Misschien interessant om hier wat mee te doen. Dit bied dus wel de mogelijkheid om meerdere sheets weer te geven. Mogelijk hebben we ook wat aan de opmerking over de 'navigation speed'

"I have found out by using image="@@description_#" instead of image="@@browse_#_thumbnail" you can view multiple linksheets at once instead of using normal thumbnails. This can be the linksheet backgrounds or by using the thumbnails themselves as linksheets.

I have tested using the thumbnails as linksheets on my Hub with firmware 3.12.13 with a NAS, There is no building up of the thumbnails. No thumbnail cache. The thumbnails/linksheets are all displayed immediately. The effect is the same as using Hub firmware 2.07.17 and below.

A couple of issues I have found.
When using image="@@description_#" it has to have bg="1" included.
Using bg="1" with anything else causes the navigation speed to be very slow.
Don't use active="@@act-browselist-#" or disable="@@act-browselist-#" with image="@@description_#". It kills the navigation speed, so no selected_scale="#".
The image="@@description_#" cannot be used within rv_gallery_browse_page.xml."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Het scrapen van media info is iets anders dan compiling Media Library. Dat scrapen moet je wel zo installen dat hij het meteen doet, anders gebeurt het maar 1 keer per 24 uur uit mijn hoofd..
Vreemde is dat hij 1 van de 200 films wel heeft opgehaald...

Hoe stel ik dat in van dat scrapen? Kon het niet vinden... :$

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat mijn WD continue perfect heeft gewerkt, heb ik nu een probleem die hier wellicht vaker is gepost.
Sinds ik een nieuwe pc heb, kom ik continue in het scherm waar ik een nick en pass moet instellen. (daar waar anonymous staat).
Nu heb ik van alles geprobeerd, maar keer op keer blijkt het password niet te kloppen ook niet wanneer ik er er de standaard 'admin' aan koppel...(heb geen idee welke nick en pasword er aan gekoppeld zit, helemaal vergeten, erg slordig van me)

Is het mogelijk een compleet nieuw password en nick aan te maken?

Alvast enorm bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Zou mogelijk moeten zijn. In de setup daar waar je Netwerk Shares kunt instellen kan je ook de gegevens voor deze Shares verwijderen.

Probeer die eens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD-Medic schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:53:
Zou mogelijk moeten zijn. In de setup daar waar je Netwerk Shares kunt instellen kan je ook de gegevens voor deze Shares verwijderen.

Probeer die eens te vinden.
Bedankt voor de tips!

Helaas zonder succes, ik heb alles naar fabrieksinstellingen gezet, wachtwoord verandanderd.
Maar ik blijf de melding houden dat ik verkeerde inloggegevens gebruik.

Wat ook raar is, nadat ik het wachtwoord intoets, bv iets van 6 letters en druk vervolgens op 'submit', dan staan er iets van vijftien sterretjes, terwijl ik niet meer dan 6 zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 22:28:
Check deze mail die ik ontvangen heb:

[...]

Maar geen netflix? Dat heb ik wel nodig, maarja, deze past ook wel aan mijn tv :9

En custom firmware _/-\o_
3rd party usb apps _/-\o_

Zo te horen iets voor de tweaker liefhebbers :9
Hoe kan je beta tester worden dan? Hier heb ik ook wel intresse in haha! Xbmc, plex misschien maakt deze media speler dat mogelijk.

Zitten er nog voorwaarden aan het zijn van beta tester?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Geen netflix in de nieuwe SMP? Wat is dat... -O-

Ik neem aan dat Netflix ondersteuning nog komt :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Sweet, klinkt als de nieuwe player voor mij :P Ik kijk toch geen Netbitch dus als het er niet inzit vind ik het dikke prima :D

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Hoe lang duurt het normaal gesproken vanaf zo'n test tot dat het product daadwerkelijk op de markt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Ben de laatste tijd ook wat aan het oriënteren op het gebied van mediaspelers. Heb er tot nu toe geen ervaring mee en ben dan ook een leek op dit gebied.
Heb nu wel mijn oog laten vallen op deze WD TV. Ik zou dit willen gebruiken icm mijn 'domme' LG tv, in eerste instantie via wifi. Later kan er altijd een kabel worden getrokken, omdat dat toch altijd wel het beste werkt.
Verder wil ik het vooral gebruiken om films en series te bekijken. Nu plug ik een usb stick van 7GB in m'n tv. Dit wil ik met de WD TV anders gaan doen en er een 2TB externe schijf van WD aan hangen. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Het enige probleem waar je dan tegen aanloopt is dan om eens in de zoveel tijd de schijf aan de computer te hangen om er weer wat nieuwe films op te zetten. Op zich denk ik dat dit niet een heel groot struikelblok is.

Dit zijn nu even de eerste vragen en gedachten die in me opkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Renfie schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:44:
Ben de laatste tijd ook wat aan het oriënteren op het gebied van mediaspelers. Heb er tot nu toe geen ervaring mee en ben dan ook een leek op dit gebied.
Heb nu wel mijn oog laten vallen op deze WD TV. Ik zou dit willen gebruiken icm mijn 'domme' LG tv, in eerste instantie via wifi. Later kan er altijd een kabel worden getrokken, omdat dat toch altijd wel het beste werkt.
Verder wil ik het vooral gebruiken om films en series te bekijken. Nu plug ik een usb stick van 7GB in m'n tv. Dit wil ik met de WD TV anders gaan doen en er een 2TB externe schijf van WD aan hangen. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Het enige probleem waar je dan tegen aanloopt is dan om eens in de zoveel tijd de schijf aan de computer te hangen om er weer wat nieuwe films op te zetten. Op zich denk ik dat dit niet een heel groot struikelblok is.

Dit zijn nu even de eerste vragen en gedachten die in me opkomen ;)
Ik heb dezelfde configuratie. WD + 2TB usb schijf eraan. Je kan gewoon de bestanden over het netwerk versturen. Je hoeft niks meer aan de computer te hangen. Zolang je computer en WD maar in hetzelfde netwerk zitten. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Niet online
Pannekoek81 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:46:
[...]

Ik heb dezelfde configuratie. WD + 2TB usb schijf eraan. Je kan gewoon de bestanden over het netwerk versturen. Je hoeft niks meer aan de computer te hangen. Zolang je computer en WD maar in hetzelfde netwerk zitten. Werkt prima.
Maar is dat ook bij de WD Elements? Of heb je het dan gelijk over een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

De WD TV LIVE kan in je netwerk opgenomen worden (WiFi, bedraad) en alles wat aan je WD TV hangt (i.e je WD Elements) kan je dan ook meteen benaderen. Eigenlijk maak je de WD TV + Schijf dus eigenlijk een soort van NAS.

Overigens is het niet het aller snelste, maar je hoeft dus niet perse je schijf iedere keer af te koppelen. Benaderen middels WiFi en gaan met die banaan. :). Alternatief is dus echt een NAS aanschaffen (doen de meeste hier) maar het is niet een must oid. Je zou ook (mits je router dat toelaat) een schijf daar aan kunnen hangen zodat die als NAS fungeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Niet online
Kijk aan, dat had ik dus nog niet gelezen. Dan zie ik eigenlijk helemaal geen problemen meer en wordt dat de setup. :)

Ik zie ook wel een usb ingang op de KPN Experia Box die hier staat, kan daar ook altijd nog naar kijken dan. Internet wordt alleen wel met 2 andere huisgenoten gedeeld (studentenhuis), dus dat is misschien niet de handigste oplossing om daar nog tussen te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Renfie schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:04:
Kijk aan, dat had ik dus nog niet gelezen. Dan zie ik eigenlijk helemaal geen problemen meer en wordt dat de setup. :)

Ik zie ook wel een usb ingang op de KPN Experia Box die hier staat, kan daar ook altijd nog naar kijken dan. Internet wordt alleen wel met 2 andere huisgenoten gedeeld (studentenhuis), dus dat is misschien niet de handigste oplossing om daar nog tussen te gaan zitten.
http://www.wdc.com/wdproducts/library/UM/ENG/4779-705062.pdf

Pagina 31:
Transferring Files
If the media player has an active network connection, any USB drive connected to it
can serve as a network drive.
This allows you to transfer files between your media
player and your computer. This feature is applicable to a PC running Windows XP or
later operating systems, as well to a Macintosh® computer running Mac OS X
Leopard® or later operating systems.
Dat discoveren kan dan weer middels een tooltje van WD zelf (zie ook pagina 31) of gewoon ouderwetsch met Network Explorer in Windhoos

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 24-02-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvds
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-07 11:33
Hallo

Ik heb ook voor mij en de kids deze WD Live Lve aangeschaft inclusieft een WD Cloud
Nu zou ik graag een soort beginners handleiding zien over hoe je beste de avi films en isos en muziek op de netwerk schijf kan zetten.
En hoe jullie dus de menu;s en zo aanpassen zodat de kids lekker via plaatjes de films kunnen kiezen

alle info is welkom
Groetjes arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
arjanvds schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:40:
Nu zou ik graag een soort beginners handleiding zien over hoe je beste de avi films en isos en muziek op de netwerk schijf kan zetten.
En hoe jullie dus de menu;s en zo aanpassen zodat de kids lekker via plaatjes de films kunnen kiezen
Met gerichte vragen wordt je zeker geholpen, maar een handleiding is er niet, info over een andere theme is ruimschoots voorhanden in dit topic. Ik zou je aanraden hem gewoon in gebruik te nemen, een handige buurman/buurvrouw te zoeken voor de vragen over de avi / iso films op de netwerk schrijf te krijgen en dan gaan je kids er vast veel plezier aan beleven.

Mijn kinderen kijken erg graag netflix, je kan dat ook uitproberen (1e maand gratis). Dat is al volledig ingericht met afbeeldingen met een eigen kids gedeelte en dan kan je op je gemak de rest uitzoeken/doorlezen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fixed.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Sanderr2 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:46:
Mocht je jou thema en sheets hebben gevonden zie ik ze wel verschijnen. Dan kan ik vervolgens (met wat hulp :P ) kijken wat realiseerbaar is :)
Dit is wat ik er van op me NAS heb staan.

Het (HUB) Thema zelf en de ThumbGen templates voor Films en TV Series. Het zijn templates in AEonish Hub stijl en XBMC Aeon look. Kijk dus even welke je het beste bevallen.

Klikkerdeklik

Misschien kan je nog iets van info halen uit het topic op het WD forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:59:
Iemand een idee hoe ik mijn bestanden weer zichbaar binnen mijn WD krijg?
Binnen WD zie ik de toe te wijzen map niet staan maar op de pc lijkt het wel dat dat zou moeten kunnen, hoe browse ik naar de map die ik op mijn pc heb staan?
Je PC, daar heb je toch geen toestanden met Thuisgroepen enz. op staan toch?

Deze settings bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2nk5pqx.jpg

Ow Fixed zie ik nu ineens staan. Mogen we dan ook weten hoe? Thnx 8)

[ Voor 6% gewijzigd door WD-Medic op 24-02-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD-Medic schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:13:
[...]

Je PC, daar heb je toch geen toestanden met Thuisgroepen enz. op staan toch?

Deze settings bedoel ik:

[afbeelding]

Ow Fixed zie ik nu ineens staan. Mogen we dan ook weten hoe? Thnx 8)
Daar moest ik (binnen de bovenstaande settings) i.d.d. zijn, om bepaalde opties anders te vinken.
Waarschijnlijk komt dat vanwege de fresh Windows 8 install, dat de bewuste settings niet optimaal stonden.
Vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Nice! En ik maar denken dat je allen firmware moet testen... Zit je overigens niet aan een NDA vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/qrb5i1.jpg

Hoe kan het dat deze melding verschijnt? Heb ik tot nu toe 2x gehad. Waarmee gaat het system memory vol zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Wilde gok; RSS feed? Meerdere themes gedownload maar niet verwijderd?

Kan ook zijn overigens als je taken (i.e apps) niet goed afsluit en gaat multitasken op dat ding.

http://community.wd.com/t...with-2-01-86/idi-p/646111
- Several performance issue that leaves the device either frozen or else with the popup error 'Low system memory the device needs to be rebooted....'
To trigger this you can perform any of the following actions as soon as you turn the device on:
1. If you play a vidio/music from an USB HDD and then want to switch to turn on Netflix. Here you get the device frozen.
2. If you play a vidio/music from an USB HDD and then want to switch to turn on Asian Crush/Pop Flix Classic Movies/Pop Flix Classic TV/Vanguard Cinema. Here you get the popup message 'Low system memory. The device needs to be restarted....'.
3. If you play Asian Crush/Pop Flix Classic Movies/Pop Flix Classic TV/Vanguard Cinema and then want to switch to the USB HDD media and wants to play a video. Here you get the popup message 'Low system memory. The device needs to be restarted....'
Of een leak in Youtube leanback:

http://community.wd.com/t...ion-2/td-p/636457/page/26
Found a new bug: Memory leak in Youtube LeanBack.

After power on (WDTV was power off), I went to Youtube LeanBack and played +-3 hours of CES 2014 videos.
All went well in there, after that I tried to play 1 video from the local USB pen and got this message from WDTV:
"The system memory is running low, would you like to boot the device ?".

[ Voor 106% gewijzigd door Notna op 25-02-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Laatst online: 02-02 17:11
Notna schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:29:
Wilde gok; RSS feed? Meerdere themes gedownload maar niet verwijderd?

Kan ook zijn overigens als je taken (i.e apps) niet goed afsluit en gaat multitasken op dat ding.

http://community.wd.com/t...with-2-01-86/idi-p/646111

[...]

Of een leak in Youtube leanback:

http://community.wd.com/t...ion-2/td-p/636457/page/26

[...]
Wat hierboven staat doe ik eigenlijk niet dus dat kan het eigenlijk niet zijn. Heb wel problemen gehad met youtube en de laatste tijd heb ik soms dat de WD tv live niet meer aan wil als ik dus op de afstandbediening druk. Moet dan stekker uit stopcontact halen en weer terug en dan start ie weer op.

Zoals ik al zei is het maar 2x voorgekomen maar was nieuwsgierig hoe dat kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvds
  • Laatst online: 11-07 11:33
van harte bedankt voor dit forum
Ik ben aardig technisch dus ik snap aardig wat hier verteld wordt
Heb alleen een vraag wat voor indelijng hebben jullie op de een netwerk schijf ?

DVD, AVI etc maar ook Iso
Iso wil hij maar niet zien namelijk.

En als ik een cover er bij wil laten zien is het dan voldoende om een jpg of ander bestand bij de folder te zetten ?

Is het dus beter om folder per film te hebben met daarin vijvoorbeeld dan de .avi en en cover.jpg ?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op de WD TV op een film gaat staan en op options op je AB drukt krijg je de optie 'inhoudsinfo ophalen' (als je hem op NL hebt staan :p). Als je dit doet krijgt je losse filmbestand vanzelf een mooi plaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YousFF
  • Laatst online: 10-03-2021
Hallo mensen,

ik ben op zoek naar een mediaplayer. Ik heb een iPad (met JB) en download films via Movie Box. Nu wil ik het met airplay streamen, maar krijg ik de srt-files niet mee.

Ik zag dat WD TV Live een app heeft. Ik vroeg me af of ik films die op mijn ipad staan kan streamen naar een WD TV middels de app en dat de apart srt-files dan zichtbaar zijn.

Op die manier kan ik mijn Apple tv 3 wegdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:44:
Heb net mail gehad dat een mediaspeler naar mij onderweg is, zodra hij er is volgt een uitpak party en review en meer.
Jeetje wat spannend, dat is dan toch wel een Dune mag ik hopen voor je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
arjanvds schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:30:
En als ik een cover er bij wil laten zien is het dan voldoende om een jpg of ander bestand bij de folder te zetten ?

Is het dus beter om folder per film te hebben met daarin vijvoorbeeld dan de .avi en en cover.jpg ?
Bedankt
De indeling van je opslag locatie maakt voor de WD niet zo heel erg veel uit. Het is de vraag wat je zelf het makkelijkst/mooist vind.

a] Zet je op je NAS een hoofdmap Video/Films en vervolgens daarin elke film in een eigen map dan zit je met het feit dat de WD op map niveau geen metadata kan weergeven. Pas als je bij de film bent krijg je de info te zien.

b] Zet je op je NAS een hoofdmap Video/Films en vervolgens gooi je daar alle film bestanden los in dan geeft dat met bladeren door je films een leuker idee op je TV omdat de WD dan meteen per film alle info laat zien. Bij deze methode moet je er op letten dat dit niet werkt wanneer je veel DVD gebruikt aangezien elke DVD dezelfde bestand namen heeft. Omzetten naar iso werkt dan weer prima ivm de unieke naam die je dan gebruiken kan...
arjanvds schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:30:
Iso wil hij maar niet zien namelijk.
Wat bedoel je? de WD ziet de iso zelf niet?
of
Vanaf je netwerk opslag zie je geen thumbs voor iso bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 16:47
@WD-Medic

A: dat is enkel zo als je geen gebruik maakt van Bibliotheek.

B: Misschien begrijp ik je hier verkeerd maar, waarom zo moeilijk, ik heb op de nas één map met Film/Series, (dus eigenlijk situatie A met Bibliotheek) met daarin voor elke film één map die bestaat uit de film naam, met daarin oa. de film mkv-avi--iso-TS-AVCHD bestand etc. maakt niet uit wat, metaThump bestand/XML Doc/ JPEG Folder met het film aangepast plaatje, dit vooral voor Bluray covers die ik in het metadump bestand zet en mij gelijk laat zien of ik met een HD bluray of DVD te maken heb.
Selecteren op genre en alles gelijk geordend, Oorlog, Actie, Nederlands, Muziek ect …. simpel?

mi. is alles omzetten naar iso terwijl dat niet nodig is een hoop extra werk.

ps: Nog heel erg bedankt voor Titan_Live_NL ziet er gelikt uit Top. ;)

Vreemd bij mij geen verschil in boottijden 1.17min met of zonder Bibliotheek (data op een DS211+), ook geen verschil in gevoelssnelheid met bediening van de WD, maar zoals je zegt ieder zijn ding, zolang het voor de leek maar duidelijk is. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Habana op 25-02-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Nou niet moeilijk maar vanuit mijn eigen gedachte net zoals je dat zelf probeerd duidelijk te maken.. zo heeft iedereen zijn eigen ding.

De Bibliotheek? Aargh ... klik uit dat ding. Boot up time van de WD is ineens supersnel.
Aparte mappen per film en dan het filter gebruiken om te zoeken naar datgene wat je zien wilt? Neh, niet aan mij besteed. Filter>Folders en hop alles in een overzicht ... easy does it.

Ja en dat "hoop" werk ... ik zie dat telkens voorbij komen, ook in het Dune topic ... Natuurlijk is het wanneer je met de verzameling gaat beginnen monnikken werk om alles op orde te krijgen als je een plaatjes en afbeelding freak ben net als ik. :9
Je hebt dan gelijk.
Ben je eenmaal op dreef en is het eens in de zoveel tijd slechts 1 dvd die je naar iso omzet wat is dan een "hoop" werk. Het kost me op mijn PC nog geen 2 minuten omzetten en daarna 40 seconden verplaatsen naar me NAS. Ik heb er toevallig net nog 1 gedaan. :D

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/123w3ma.png

Titan? YW! en op naar het volgende theme? Misschien wel Aeon van XBMC. :P

[ Voor 4% gewijzigd door WD-Medic op 25-02-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 159% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Hahaha ik lig dubbel want dat is zo herkenbaar _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

WD-Medic schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:38:
Hahaha ik lig dubbel want dat is zo herkenbaar _O-
Ik zou zo graag eens een mediaspeler zien welke zelf zorg kan dragen voor metadata en folder art.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Ngangatar schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:00:
[...]

Ik zou zo graag eens een mediaspeler zien welke zelf zorg kan dragen voor metadata en folder art.
Plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ngangatar schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:00:
WDTV Live SMP :P

Die kan dat toch?

Ok folder art niet echt maar metadata in principe geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Plex heb ik me nog nooit echt in verdiept in tegenstelling tot bijvoorbeeld XBMC. Is Plex makkelijker voor mijn vriendin en kinderen?

Om het op te laten draaien heb ik een Boxee box staan en een WD TV Live, laatste generatie. Kan een van deze twee en zo ja, welke adviseer je? Dan ga ik de rest zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

WD-Medic schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:18:
[...]

WDTV Live SMP :P

Die kan dat toch?

Ok folder art niet echt maar metadata in principe geen probleem.
Is dat niet de laatste generatie welke we hier bespreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Ngangatar schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:33:
[...]

Plex heb ik me nog nooit echt in verdiept in tegenstelling tot bijvoorbeeld XBMC. Is Plex makkelijker voor mijn vriendin en kinderen?

Om het op te laten draaien heb ik een Boxee box staan en een WD TV Live, laatste generatie. Kan een van deze twee en zo ja, welke adviseer je? Dan ga ik de rest zelf uitzoeken.
Plex bestaat uit 2 delen, server en player. Ik heb het op mijn Synology NAS draaien en het werkt perfect met smartphones en google chromecast stick.

Ik kan bij mijn vriendin, die ook een chromecast heeft, streamen van uit thuis.

FF inlezen, op de site en uitproberen.

PS,
Je hebt nu nog een abbo nodig (PlexPass) voor de chromecast functionaliteit. Komt later gratis beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

xippie schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:57:
[...]

Plex bestaat uit 2 delen, server en player. Ik heb het op mijn Synology NAS draaien en het werkt perfect met smartphones en google chromecast stick.

Ik kan bij mijn vriendin, die ook een chromecast heeft, streamen van uit thuis.

FF inlezen, op de site en uitproberen.

PS,
Je hebt nu nog een abbo nodig (PlexPass) voor de chromecast functionaliteit. Komt later gratis beschikbaar.
Ik zit me nu inderdaad in te lezen en wellicht gaat dit er toch voor zorgen dat ik een keertje ga voor een HTPC ipv mediaspelers. Wie weet is een Chromecast ook een goede oplossing inderdaad maar ik heb niet graag weer een abo erbij.

Vanavond maar eens flink youtuben en testen. Heb nog wel een laptopje staan om te gebruiken voor de client versie om te kijken of het me bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xippie schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:57:
Moet je niet als ik de j modellen van synology hebben, dan kan ik er weinig mee. Krijg het wel aan de praat, maar het is zo langzaam. Op welk model heb jij het goed draaiende?
Ngangatar schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:06:
Ik zit me nu inderdaad in te lezen en wellicht gaat dit er toch voor zorgen dat ik een keertje ga voor een HTPC ipv mediaspelers.
Ik meen dat je bij een htpc helemaal die chromestick of wat dan ook nodig hebt. Met een htpc kan je volgens mij beter xmbc draaien omdat je dan meer mogelijkheden hebt.

Zie http://lifehacker.com/599...mc-for-my-home-theater-pc

volgens mij kost die licentie voor plex (voor de chromestick) niet veel en is het eenmalig (dus geen abonnement).

Een htpc heeft voor een vriendin / kinderen wel nadelen (met updates e.d.), voor vrouwen en kids is een mediaspeler ala die van wd een betere keuze. Een htpc blijft toch onderhoudsgevoelig. Als tweaker reuze interessant, maar voor de rest van het gezin kan het een ergernis zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ngangatar schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:34:
Is dat niet de laatste generatie welke we hier bespreken?
Ja precies. Automatisch scrapen instellen, niet al te veel van de folder art verwachten. De metadata werkt als je niet al te veel eisen hebt prima.

De samenwerking met Plex is er helaas niet. Dat wil zeggen Plex moet je ook willen, ik ben er niet kapot van.
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:16:
Een htpc heeft voor een vriendin / kinderen wel nadelen (met updates e.d.), voor vrouwen en kids is een mediaspeler ala die van wd een betere keuze. Een htpc blijft toch onderhoudsgevoelig. Als tweaker reuze interessant, maar voor de rest van het gezin kan het een ergernis zijn.
Inderdaad, XBMC is geweldig maar wanneer je telkens te horen krijgt dat er weer iets niet werkt ben je dat snel zat.

Misschien is dit op den duur dan wel iets. Dune player met XBMC die helaas wel een aardig prijskaartje zal krijgen vrees ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:16:
Moet je niet als ik de j modellen van synology hebben, dan kan ik er weinig mee. Krijg het wel aan de praat, maar het is zo langzaam. Op welk model heb jij het goed draaiende?
DS212+ gaat goed voor streamen thuis en naar anderen, zolang er maar niets extra omgezet hoeft te worden.
Ik meen dat je bij een htpc helemaal die chromestick of wat dan ook nodig hebt. Met een htpc kan je volgens mij beter xmbc draaien omdat je dan meer mogelijkheden hebt.
Klopt, maar is wel een mooie goedkope oplossing.
volgens mij kost die licentie voor plex (voor de chromestick) niet veel en is het eenmalig (dus geen abonnement).
Livetime PlexPass is dacht ik $70, of anders $4 per maand.
Daarom ga ik voor de combi Plex en smartphone en chromecast voor anderen. Zelf doe ik bijna alles met mijn WD, ik vind een normale AB toch een stuk handiger dan een smartphone of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:31:
Misschien is dit op den duur dan wel iets. Dune player met XBMC die helaas wel een aardig prijskaartje zal krijgen vrees ik ...
Damn, 500 tot 700 dollar, kan je wel 1 op 1 overzetten naar euro's, dan is een htpc goedkoop :D
Jammer dat ze er een bluray speler instoppen, die heb ik al. Als het nu voor 300 euro zou kunnen... toch jammer dat al die spullen zo reteduur zijn, gaat nergens over. 700 euro voor een mediaspeler, kan je ook 100 keer naar de bios bijvoorbeeld 8)7

Die markt lijkt me ook niet groot, weinig mensen die dat betalen lijkt me. Dan is een xbox met xmbc toch veel en veel goedkoper en interessanter, maar wellicht mis ik wat.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:52:
Damn, 500 tot 700 dollar ... toch jammer dat al die spullen zo reteduur zijn, gaat nergens over. 700 euro voor een mediaspeler..
Zeg dat wel. Eigenlijk een belachelijke prijs, die player moet dan wel heel wat is zijn mars hebben om dat te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attimos
  • Laatst online: 01-12-2014
Beste tweakers,

Ik heb een wd tv live (3rd gen) aangeschaft en alles vlot kunnen opstarten. Hij heeft toegang tot mijn mediabibliotheek en vindt alles terug zoals dat zou moeten. Helaas slaag ik er niet in om subtitles (srt.) af te spelen, hoewel deze zich in dezelfde map bevinden en onder dezelfde naam staan. Ik had online gelezen je video's te sharen zowel via network-share en als mediaserver en heb dit dan ook gedaan, maar dit maakt geen verschil. De video's -die overigens zelfs via wifi aardig vlot afspelen- zijn bijna allen .avi en de subtitles .srt Ik zie echt niet in wat ik mis doe. Er verschijnt bovenaan het beeld: subtitles off ook al ram ik mij de pleuris op de "subtitles' knop op de remote en staan de standaar subtitles wel degelijk aan in de instellingen van de wd tv live. Is er iemand bekend met dit probleem en is daar al een oplossing voor gevonden?
Alvast bedank!t

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tim, ik vermoed dat je via dlna verbinding maakt met je nas/server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attimos
  • Laatst online: 01-12-2014
Het is mij ondertussen gelukt via de volgende link: YouTube: Set Up WDTV Live and Live Plus File Sharing with Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die video even in de openingspost gezet, vraag komt toch vaak voorbij en het is een prima instructie voor wie met windows in combi met de mediaspeler hier tegenaan loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Bij WD wordt er weer voor de wd tv live naar miracast gekeken, net doorgegeven hoeveel wifi AP's er in mijn huis te ontvangen zijn. Kennelijk is er een probleem als er teveel AP's zijn, wellicht werkt miracast dan minder goed.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

WD-Medic schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:31:
[...]

Ja precies. Automatisch scrapen instellen, niet al te veel van de folder art verwachten. De metadata werkt als je niet al te veel eisen hebt prima.

De samenwerking met Plex is er helaas niet. Dat wil zeggen Plex moet je ook willen, ik ben er niet kapot van.

[...]

Inderdaad, XBMC is geweldig maar wanneer je telkens te horen krijgt dat er weer iets niet werkt ben je dat snel zat.

Ik snap dat scrapen niet, hij doet het voor sommige films maar, voor andere niet.

Als ik alles delete en weer opnieuw laat doen, pakt hij precies dezelfde films en de rest niet. Ik heb ze bijvoorbeeld zo genoemd:

Cars (2006) - doet het wel
Oblivion (2013) - doet het wel

127 Hours (2010) - doet het niet
The Dark Knight (2008) - doet het niet

Ik begrijp er niets meer van.... 8)7

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• WD-Medic
Helemaal begrijp ik dat ook niet. Misschien heeft het te maken met de manier hoe de films/series zijn aangemeld bij de online database.

Feit blijft idd dat de ene film (met jaartal) wel gevonden word en de andere film vind je zonder jaartal. In het geval dat de scraper er 1 mist of de verkeerde kiest dan probeer ik die handmatig op te zoeken. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen proberen Batman 4, Batman - The Dark Knight of Dark Knight, the. Niet een echte oplossing maar ja je moet wat ... :9

[ Voor 5% gewijzigd door WD-Medic op 28-02-2014 00:30 ]

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 16:47
Zorgen dat je ISO of film bestand de juiste benaming heeft, bv. bij mij, de Bluray film 2012, de map heet 2012 maar het AVCHD-video bestand in die map heet 00740, dus deze gaat als zodanig niet gevonden worden als de film 2012.
Hand matig even zoeken vind ik persoonlijk wat makelijker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
1. Model number = AT-AS45D1
2. Android version = 4.2.2
3. Baseband version = MOLY.WR8.W1315.MD.WG.MP.V2.P7.2013/09/17 15:02
4. Kernel version = 3.4.5
5. Build number = AS45D1_V4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik geloof dat de Note 2 (rooted, draait CyanogenMod 10.2 Nightlies) ook qualified is:

1. Model number = GT-N7100
2. Android version = 4.3.1
3. Baseband version = N7100XXDLK7
4. Kernel version = 3.0.10-India-v2.3.4a-OC AGNi@PSN-pureCM #1 Sat Oct 19 15:32:26 IST 2013
5. Build number = cm_n7100-userdebug 4.3.1 JLS36I 77fe39485b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan alleen met Android? Je mag mijn Windows Phone gegevens wel hebben hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah op die manier. Ik had geen idee wat dat is, dat Miracast... Na een beetje zoekwerk begrijp ik dat het zoiets is als Airplay van Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

1. Model number = Nexus 4
2. Android version = 4.4.2
3. Baseband version = M9615A.CEFWMAZM-2.0.1700.97
4. Kernel version = 3.4.0-perf-g2cae413 adnroid-build@vpbs1.mtv.corp.google.com #1 Wed Nov 20 14:54:28 PST 2013
5. Build number = KOT49H

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:39:
thanks, zal die ook aanmelden. De note 2 wil wd niet gebruiken omdat die rooted is. De andere 2 zo te zien niet, dus dat lijkt me wel voldoende zo. Bedank alle 3, ik heb verder geen nieuwe gegevens nodig. Hopen dat ze er iets goeds mee doen op korte termijn voor ons.

Verder heb ik mijn contract gevonden en ik mag eigenlijk niks over het beta testen hier melden, maar het lijkt me wel dat ik een weg kan vinden om jullie wat op de hoogte te houden van de nieuwe mediaspeler. Ik zal dat echter wel op een manier doen zodat het niet op de frontpage kan ivm te weinig info. Dan heb ik namelijk een probleempje met wd vermoed ik omdat het dan wel erg makkelijk in google te vinden is.
tekst in notepad oid en dan een screenie plaatsen. (wel zorgen dat je als bestandsnaam niet je gehele tekst gebruikt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:39:
thanks, zal die ook aanmelden. De note 2 wil wd niet gebruiken omdat die rooted is. De andere 2 zo te zien niet, dus dat lijkt me wel voldoende zo. Bedank alle 3, ik heb verder geen nieuwe gegevens nodig. Hopen dat ze er iets goeds mee doen op korte termijn voor ons.

Verder heb ik mijn contract gevonden en ik mag eigenlijk niks over het beta testen hier melden, maar het lijkt me wel dat ik een weg kan vinden om jullie wat op de hoogte te houden van de nieuwe mediaspeler. Ik zal dat echter wel op een manier doen zodat het niet op de frontpage kan ivm te weinig info. Dan heb ik namelijk een probleempje met wd vermoed ik omdat het dan wel erg makkelijk in google te vinden is.
Wat een droeftoeters, ze gaan er dus vanuit dat er geen rooted gebruikers zijn oid? Ik snap ook wel dat je ergens een lijn moet trekken maar voor hun eigen gemak lijkt het mij wel handig rekening te houden met rooted gebruikers. Dat je geen rekening gaat houden met custom roms OK, maar sjeez :X

Vaag gebeuren, maar het zal wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanhaze
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-03-2021
Hoi allemaal,

Ik heb een WDTV Live, met nieuwste firmware erop.

Weet iemand van jullie hoe ik mbv de WDTV Live-remote naar het begin van een film kan skippen ?
Ik kom daar dus echt niet uit... :(
Of is dit onmogelijk ?

Ik hoop op wat hulp van jullie, :)

BVD !

Robbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:18:
.... illegale downloads, als niemand films en tv series zou downloaden...
euh.. wat is er in Nederland dan illegaal aan het downloaden van films en series?

Last time i checked was daar niks illegaals aan.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanhaze schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:47:
Hoi allemaal,

Ik heb een WDTV Live, met nieuwste firmware erop.

Weet iemand van jullie hoe ik mbv de WDTV Live-remote naar het begin van een film kan skippen ?
Ik kom daar dus echt niet uit... :(
Of is dit onmogelijk ?

Ik hoop op wat hulp van jullie, :)

BVD !

Robbie
Je kunt gewoon op stop of op back drukken en dan de video opnieuw starten? Of wil je per sé in de video blijven? Dan zou je nog kunnen kiezen voor het springen naar een bepaalde tijd (weet zo de term er ff niet voor) en dan 0:00:00 kiezen.
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:48:
Is er een wd liefhebber in de buurt van friesland met een nexus 4? Ik zou graag dan samen met jou de nieuwe mediaspeler testen als ik hem ontvang. Wd denkt nu dat ik een nexus 4 heb en bananenspin woont in Haarlem en ik in Harlingen. Ik wil best een stukje rijden ervoor, maar als het wat dichterbij huis kan zou het fijn zijn.
Ik weet wel iemand in Assen met een Nexus 4 (ook een Tweaker). Die heeft niets tot weinig met mediaspelers, laat staan de WD, maar die zou je vast graag helpen. Weet niet of Assen meer in de richting ligt voor jou? Ik zorg dan sowieso dat ik er ook bij ben, want ik wil die nieuwe WD natuurlijk graag zien :p

Hmm ik zie nu dat Assen ook nog 1 uur en een kwartier rijden is vanaf Harlingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Assen is lastig te bereiken omdat ik via Groningen moet, dan is Haarlem dichterbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:57
Ik ben voornemens om toch weer een WD TV te kopen. Ik heb nu de versie van voor het najaar 2011.
Is het verstandig deze nu te kopen, of komt er binnenkort een nieuwe versie, zover bekend?

Ik bezit vele "mediaplayers" als PS3, PS4, Raspberry, Apple TV3 en de oudere WDTV. Maar ik mis dat deze genoemde apparaten dus niet alles slikken. Ik wil nagenoeg alles kunnen afspelen en daarnaast een goed werkende Netflix app. Uit de reacties uit dit topic lees ik in ieder geval wel dat de Netflix app goed is.

Edit: Antwoord is niet meer nodig, heb em zojuist besteld en dan zie ik het wel. Heb er vertrouwen in na wat inlezen.

[ Voor 11% gewijzigd door ChuckyDevil op 04-03-2014 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Je bent altijd welkom Diekkiedikdik maar doordeweeks ben ik vaak in Leiden en dat is nog net iets verder voor je ;)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Nieuwe versie Alaska Dark is te vinden op het WD forum.
  • Watch en Unwatched is vernieuwd en ook in Large Gallery view ingebouwd.
Je vind het een en ander op deze pagina ...

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2lxh7jb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En in de video view die ik gebruik zie ik. Werkt het een beetje Medic?

Het lijkt me (vanaf mijn werkplek) dat we alleen die 2 xml bestanden in onze huidige theme moeten zetten? En dan is hij nog steeds compleet Nederlands. Of zijn er meer bestanden mee gemoeid? Ik ben pas om 22:30 thuis, dan heb ik geen zin meer denk ik om ernaar te kijken.

Maar misschien heb jij al wat kunnen proberen?
Edit: ik zie dat je al wat gepost hebt.

Is het louter die 2 afbeeldingen aanpassen? Geen xml updaten? Dat laatste lijkt me toch wel of had Joey Smith dit er al ingebouwd? Nee toch? Of ik heb dat gemist.

Maar wat is nu een goede Nederlandse term voor watched? Kan zelf niet iets leuks bedenken.

Hoe heb je trouwens die audio info erin gekregen of is die afbeelding van een moviesheet of van jouw andere mediaspeler? Ik wil iets met audio info EN subtitle info. Maar ik dacht dat dit niet mogelijk was zonder moviesheets te gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
De WD TV Live SMP in de aanbieding gezien in de MediaMarkt te Oostakker bij Gent (Belgïe) voor 87€.
Twijfelde een beetje om nog ééntje te kopen om cadeau te doen aan iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:17 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 57 Laatste