Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Vandaag voor het eerst gezeik met afspelen van een bepaald bestand, betreft een MKV container met daarin een MPEG-4p10/AVC/h.264 videobestand, audio is DTS. Vreemd, niets bijzonders dacht ik zo...?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:21:
Vandaag voor het eerst gezeik met afspelen van een bepaald bestand, betreft een MKV container met daarin een MPEG-4p10/AVC/h.264 videobestand, audio is DTS. Vreemd, niets bijzonders dacht ik zo...?
The Walking Dead toevallig? Ik had het ook, heb daarna een andere versie gepakt die wel werkte. Volgens mij was die MKV gewoon niet goed.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nope, was gewoon een wat oudere film uit 2011, The Invincibles.

[ Voor 26% gewijzigd door Sp33dFr34k op 12-02-2014 00:29 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-03 09:36
En wat zijn dat en hoe werkt dat.
WD-Medic schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:02:
[...]

Antwoord is kort: Nee, dat gaat niet.

Er is wel een workaround voor en dat zijn Linksheets, deze kunnen op map niveau worden weergegeven. De SMP is hier helaas niet echt geschikt voor ivm de beperkte hoeveelheid theme geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deky schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 06:44:
En wat zijn dat en hoe werkt dat.
op het officiele forum (Zie topicstart) staat veel uitleg hierover, vooral in het hub theme topic. Linksheets werken echter amper omdat je maar 5MB vrije ruimte hebt hiervoor en dat zijn niet veel sheets.

• deky
Hoe werkt het precies om Alaska Remix Dutch 2014 in de wd te zetten.
En werkt dit op de originele firmware.

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 11:51
zoek eens op theme installeren op dit forum zou ik zeggen ;)

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ik heb net de verborgen browser gestart (instellingen -> info -> searchknop op ab), een toetsenbord aangesloten en in de adresbalk www.dbz.tv ingetikt. Vervolgens toetsenbord uit de usb poort en een muis aangesloten.
Je ziet geen muispointer dus door heel langzaam te bewegen kon ik zien wanneer ik boven een knop zat.
Het lukte me om een aflevering aan te zetten, alles leek perfect te gaan maar na 5 minuten reboote mijn wd tv live opeens spontaan.

Iemand hier ervaring mee? Er zijn een aantal sites met afleveringen die ik graag via de wd tv live zou bezoeken zodat ik de afleveringen direct op mijn tv kan zien vanaf een site ipv eerst te downloaden.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

deky schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 06:41:
Hoe werkt het precies om Alaska Remix Dutch 2014 in de wd te zetten.
En werkt dit op de originele firmware.
Gast, we zijn niet je persoonljjke helpdesk. Ga lekker de handleiding even lezen oid. Of nog beter; zoek met de zoekfunctie in dit topic of op Google.

The nerve of some people.... :F

@hierboven; yup dat is bekend. nu.nl laden gaat nog wel maar als je iets zwaarders neemt slaat de WD al heel snel uit. Conclusie was volgens mij ook dat hrt nutteloos is voorlopig....

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 13-02-2014 22:16 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Wel knap dat je uberhaupt iets streamends kreeg met die browser :D

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ik kreeg ontzettend de indruk dat het meer interne beveiliging is dan een vastloper of fout.
Custom firmware ontwikkeling lijkt een stille dood gestorven als ik een beetje rond google.
Jammer, dit lijkt me nu net zo'n apparaat waar je relatief gemakkelijk een nieuwe 'service' voor schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Iemand misschien nog een idee?

Het is me nog steeds niet gelukt om de "unable to connect to netflix" error te verhelpen helaas.

Meerdere malen zowel modem als wdtv ontvanger gereset, op alle apparaten afgemeld enz...

Alle hulp is welkom!

Thnx...

quote]Jille schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:08:
Goedemorgen,

Ik heb een probleem met m'n wdtv en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Sinds zaterdag heb ik een nieuwe modem van kpn aangesloten (v9).
Alleen is het nu niet meer mogelijk om gebruik te maken van Netflix.

De meldingen die worden weergegeven:
-Deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld.
-aip 701
-ui 201

Zijn er meer mensen met dit probleem? Of is er momenteel een storing aan de gang?

Alvast bedankt voor het meedenken!
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Is je modem ook een router? If so; wellicht staan er wat poorten dicht die NetFlix nodig heeft? Hoe dan ook kan het geen kwaad even in de modem te kijken wat er aan de gang is. Als dat de factor is die veranderd is waardoor het niet meer werkt lijkt het mij logisch daar de oplossing te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, de v9 is tevens mn router en helemaal dichtgetimmerd door kpn.

Maar het rare is dat netflix op de ps3, android tablet en mobiel prima goed werkt!

Alleen beide wd tv's en de Samsung Blu-ray speler weigeren dienst. (alleen netflix andere apps werken prima)
Notna schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:32:
Is je modem ook een router? If so; wellicht staan er wat poorten dicht die NetFlix nodig heeft? Hoe dan ook kan het geen kwaad even in de modem te kijken wat er aan de gang is. Als dat de factor is die veranderd is waardoor het niet meer werkt lijkt het mij logisch daar de oplossing te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren netflix gekeken, dus daar moet het niet aan liggen. Maar ik zit bij Ziggo. Misschien bellen met de helpdesk van netflix? Wellicht hebben die een tip?

Het lijkt me sterk dat het aan de wd mediaspeler ligt, meer dan een verbinding leggen met netflix doet dat ding het ook niet. Maar kan je wel testen door bij een vriend die bij bijv. ziggo of upc zit dat ding even aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jee_Vee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07 12:20
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:18:
[...]

Ik denk dat er geen nieuwe firmwares meer uitkomen voor de live, het is althans akelig stil op het beta forum. Maar het werkt, alles werkt prima, dus tja, ik heb persoonlijk ook geen wensen meer, gewoon lekker genieten van dat kleine apparaatje.
De nieuwe firmware v2.01.86 werkt idd goed, maar ik ben toch teruggegaan naar v.1.16.13.
Er doet zich namelijke een probleempje voor met het afspelen van MT2S bestanden die meer dan 1 ondertitel bevatten, namelijk je kunt alleen de eerste ondertitel zien :( . Selecteer je de tweede etc. ondertitel, dan zie je die niet op het scherm. Het probleem is ook beschreven op het WD forum zie (http://community.wd.com/t...n-M2TS-files/idi-p/644485
Heeft iemand anders hier ook last van?

p.s. Een oplossing om toch de gewenste ondertitel met de nieuwe firmware te zien is om de MT2S te remuxen via TSMUXER met de gewenste ondertitel als eerste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jee_Vee
  • Laatst online: 12-07 12:20
Bedankt!

Maar het blijft een geweldig apparaat. Geen spijt dan ik 'm heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Jee_Vee schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:10:
p.s. Een oplossing om toch de gewenste ondertitel met de nieuwe firmware te zien is om de MT2S te remuxen via TSMUXER met de gewenste ondertitel als eerste...
... als enige ... :P

Wat moet je immers met al die subs ... :+
Philip J. Dijkstra schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:03:
...een toetsenbord aangesloten ... Vervolgens toetsenbord uit de usb poort en een muis aangesloten.

Het lukte me om een aflevering aan te zetten, alles leek perfect te gaan maar na 5 minuten reboote mijn wd tv live opeens spontaan.
Draadloos combi setje werkt dus makkelijker. :9

De genoemde website gebruikt Flash. De browsert ondersteund geen Flash en dat zal niet gaan gebeuren ook aangezien WD in eerste instantie ontkende dat er een browsert in de firmware zat. Nadat het nieuws naar buiten was gekomen O-) werd het ineens een test functie vandaar ook dat het "verstopt" zit.

Officieel gezien ontkennen ze nog steeds dat de WD een browsert heeft of dat het ooit ingebouwd word, support hoeven ze dus ook niet te geven.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is "voorlopig" opgelost!
Heb de wdtv net verbonden met m'n mobiel dmv hotspot. Kon gelijk probleemloos inloggen.

Daarna uitgezet, verbonden met de modem en opnieuw netflix opgestart. En alles werkte weer naar behoren! Vreemd...

Bedankt voor de reacties iig!
Grtzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Pjotr22 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:30:
@ Dikkiedik: in het verleden heb je eens uitgelegd wat je moet instellen in de synology en de wd om ISO en Dvd Menu's te kunnen afspelen. Dit lukt me helaas niet goed. Het beeld hapert en stottert bij afspelen iso, menus van dvd zijn niet navigeerbaar. Hellup!!

- ik heb de windows share aangezet (linux share krijg ik een rood kruis)
- ik benader de bestanden via ' bestanden' en ga dan naar ' video' (de map waarin de mkv/videots/iso's etc staan.
* MKV; probleemloos en mooi beeld
* video ts met menu: niet afspeelbaar
* video ts zonder menu: afspeelbaar, maar alsof je naar een gekopieerde jaren 80 film kijkt zo slechte kwaliteit, altijd met haperingen
* iso: haperend beeld

- windows share server: dit staat aan in de WD

moet ik nog iets doen in de syno? de help functie helt niet echt want is meer geschreven voor mensen die weten wat ze doen ;-)

thanks alvast
Persoonlijk heb ik echt totaal geen problemen met dit ding, speelt alles snel en vlekkeloos af.

Nog wat tips, je hebt een synology lees ik...

1) Laatste firmware (geen problemen hier)

2) Met SMB (windows file sharing), zorg dat de user die je hebt geconfigureerd op je WD TV Live ook genoeg rechten heeft op je NAS. Als je nieuwe files/films toevoegd, trek dan de rechten goed op je bestanden zodat ze weer goed staan voor je WD TV Live user. Kan nog wel eens voor haperend geluid/beeld zorgen.

3) Bij het afspelen van 30-40 GB Blurays kan SMB de bottleneck zijn. Je kan ook NFS aanzetten, en dan op je player Linux Sharing gebruiken om je NAS te koppelen. Dit gaat echt vele malen sneller en heb je geen last meer van stotteren e.d. Ik krijg geeneens dat wacht cirkeltje te zien.

WD TV Live werkt hier echt super snel, speelt alles af, geen problemen.
Echt een aanrader imo, heb hem al een hele tijd icm met een Synology 1513+ NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruigerock
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01-2024

Ruigerock

Keep calm and stay metal

Goedenavond, ik ben een blije eigenaar van de WDTV live en heb sinds de laatste firmware een reset gedaan (dOhh) en toen werkte mijn oude Mamba theme niet meer. De laatste versie van de forums kan ik niet uploaden via de web interface dus ben ik verder gaan zoeken. Nu bleek Tweakers gewoon zijn eigen topic te hebben :)

Ik heb de Alaska Dutch Remix skin met Mamba menu gekozen uit de vele versies en deze is gewoon prachtig (goed gedaan Dikkiedikdik! ) Als tweaker zijnde wou ik nog 2 kleine dingen aanpassen en het is dan perfect, maar ik loop vast. Het gaat om de view met de 6 grote thumbnails bovenaan en daaronder title,genre,plot,director en time.

Mijn ideale situatie is title & (year), genre,plot, subtitle info en time. Hiervoor kwam ik uit op het XML bestand "rv_gallery_browse_page.xml" en als test veranderde ik @@director met @@subtitle_info (gevonden in metadata_view_info.xml). Daarna theme uploaden et voila, een blanco regel :?

Een betere gok dan dit kan ik niet maken dus vraag ik jullie hulp ;) Welke regels geven het juiste resultaat? Met Black Mamba had ik deze informatie gegenereerd in de Thumbgen moviesheet foto.

Diablo 3 - Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Medic heeft er denk ik nog meer werk inzitten

Ik meen dat ik black mamba wel kon draaien, moet ik dat even testen?
Verder meen ik dat subs niet werken in dat overzicht, ik zal eens zien dit weekeinde, meen dat ik een lijstje had wat werkt, maar moet ff zoeken. Ik zit niet zo in de themes met moviesheets, medic weet dat denk ik zo te noemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruigerock

Ruigerock

Keep calm and stay metal

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:40:

Verder meen ik dat subs niet werken in dat overzicht, ik zal eens zien dit weekeinde, meen dat ik een lijstje had wat werkt, maar moet ff zoeken. Ik zit niet zo in de themes met moviesheets, medic weet dat denk ik zo te noemen.
Hey Dikkiedikdik,

Ik draaide een oudere Mamba theme welke ik niet meer kon downloaden. De "Goodbye Black Mamba.zip" gaf bij mij elke keer een fout bij het uploaden via de web interface. Deze laatste theme leek specifiek voor de WDTV Live Hub welke je direct kan benaderen via SMB. Ik zag een ingewikkelde topic hoe je de WDTV Live kon "kraken" en toch nog deze theme er op kon zetten maar dat ging mij even te ver :)

Als jij een werkende Goodbye Mamba versie hebt voor WDTV Live dan ben ik je zeer erkentelijk! _/-\o_
Deze schijnt stukken sneller te werken dan de oude versie die ik had.

ps. Ik ken alleen de Mamba theme en een Thumbgen profiel voor de metadata/foto's. Hoe jouw versie specifiek werkt heb ik nog niet onderzocht voor het creeeren van nieuwe film sheets.

Diablo 3 - Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:40:

@@subtitle_info Subs? Nee helaas werkt dat niet in gallery_browse met de backdrops/moviesheets/xml combi van de WD. Ik kan me eigenlijk ook geen andere Video weergave voor halen waar het wel in staat ... behalve dan in de info schermen.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deky
waar kan ik mooie theme's vinden.
Al heel de middag aan het zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door deky op 15-02-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 19:59
vweereld schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:20:
Klopt! Speel ik ze rechtstreeks vanf mijn NAS af via mijn Philips 7008 dan gaat het ook goed. Speel ik de mappen af via DLNA (Media server) dan gaat het ook goed. Via Network Share gaat hij in slowmotion en valt het geluid weg. Ben nu bezig om wat DVD's om te zetten in ISO. Daarna even kijken of dat wel goed gaat.
Na bovenstaande problemen omtrent het afspelen van video_ts mappen heb ik veel DVD's omgezet naar een ISO file.
Helaas, ook daarbij houdt de weergave zo eens in de 5 minuten een paar seconden in om daarna weer verder te gaan. avi en mkv bestanden gaan prima. Ik twijfel nu om de WD Live terug te brengen. Zit nog binnen de 14 dagen omruilgarantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Hallo medetweakers,

Ik heb sinds gister een WD TV maar het lukt me niet om hem het te laten werken... uren lang het internet afgestruind en ik ben bang dat het aan mijn Mac ligt. Ik wil, bedraad dus via mijn router, films streamen vanaf mijn iMac die draait op OSX 10.9 Mavericks. De WD TV herkent mijn Mac wel maar vraagt om een password en username... Nou heb ik elk mogelijke combinatie geprobeerd die er bestaat maar geen succes...

Heb ook al geprobeerd om Media content vanaf Mac OS X Lion streamen maar ik kan de map /etc niet eens vinden op mijn mac.

Weet iemand wat hier de oplossing voor is? Anders ben ik van plan het product te retouneren.

[ Voor 3% gewijzigd door Mon0lith op 15-02-2014 17:09 ]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ruigerock schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 00:02:
Als jij een werkende Goodbye Mamba versie hebt voor WDTV Live dan ben ik je zeer erkentelijk! _/-\o_
Deze schijnt stukken sneller te werken dan de oude versie die ik had.
Ik heb wel een aantal black mamba's, meer dan ik dacht :D

Hier is alles wat ik heb van black mamba
https://www.mediafire.com/?1391me4axkf4umf

, te weten:

Black Mamba by DeVicious and Dikkiedikdik V1.9SMP.zip (geen idee wat dit is 8)7 )
Black Mamba by DeVicious V1.9SMP.zip
Black Mamba V1.9 Theme Pack.rar
Black Mamba V1.9SMP Theme Pack.rar
BlackMamba_GenreFolder.rar
goodbye Black Mamba Theme Pack.rar
Mamba PSD.rar

De 1.9 versie werkt volgens mij prima, ik zie dat ik er althans zelf ook eens aan geknutseld heb 2 jaar terug (maar dus geen idee wat).

Ik denk dat je het veiligst zit met deze:
Black Mamba by DeVicious V1.9SMP.zip

Die is gezien de bestandsnaam gemaakt voor jouw mediaspeler.
deky schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:48:
waar kan ik mooie theme's vinden.
Al heel de middag aan het zoeken.
http://community.wd.com/t...ub-Themes/bd-p/hub_themes

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mon0lith schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:58:
Weet iemand wat hier de oplossing voor is? Anders ben ik van plan het product te retouneren.
Wellicht had je dit al gevonden, maar voor de zekerheid nog wat dingen die ik tegenkwam :

http://community.wd.com/t...301/highlight/true#M25712

http://community.wd.com/t...779/highlight/true#M24708

http://community.wd.com/t...771/highlight/true#M24384

http://community.wd.com/t...715/highlight/true#M24150

Misschien zit daarbij een oplossing voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruigerock

Ruigerock

Keep calm and stay metal

Danku danku Dikkiedikdik _/-\o_

De Black Mamba 1.9 SMP versie werkte direct :)
De moviesheets 1.9 template voor Thumbgen uit je ZIP gehaald en jaar,subtitle info,font grootte en positie aangepast om toch nog het Tweakers gevoel er aan te geven.

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/3s3nvsun7/epic_2013_bluray_mkv_sheet.jpg

Fijn weekend allen!

Diablo 3 - Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deky
zou je aub jou aangepaste theme wilden delen via mediafire.
Alvast heel erg bedankt.
Had net de blackmamba theme erop gezet maar zie geen moviesheet.
Ruigerock schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:46:
Danku danku Dikkiedikdik _/-\o_

De Black Mamba 1.9 SMP versie werkte direct :)
De moviesheets 1.9 template voor Thumbgen uit je ZIP gehaald en jaar,subtitle info,font grootte en positie aangepast om toch nog het Tweakers gevoel er aan te geven.

[afbeelding]

Fijn weekend allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Aah Thumbgen .. en moviesheets .. ja dan wel. Handig als je alle info geeft. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruigerock

Ruigerock

Keep calm and stay metal

@deky: Mijn screenshot is een moviesheet.jpg gemaakt met het pakket Thumbgen en de Black Mamba bundle. De bundle en instructies kan je vinden in de ZIP van Dikkiedikdik en dan in het "Black Mamba V1.9SMP Theme Pack.rar" bestand (theme zit er ook bij) Ik heb alleen de look lichtelijk aangepast naar eigen smaak :*)

Je kan deze rar bestand proberen, dat is mijn huidige Thumbgen folder installatie + aanpassing
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-8NQLMYHJTDJN.rar
Het bestand wordt automatisch verwijderd na 60 dagen van mijnbestand.nl

@WD-Medic: Ik gaf wel wat weinig info, in eerste instantie zocht ik jaar & ondertiteling informatie in de XML voor de Alaska Dutch Remix theme omdat ik geen moviesheets meer gebruikte. Nu ik weer Black Mamba heb kan ik weer mijn oude moviesheets gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Ruigerock op 16-02-2014 20:12 ]

Diablo 3 - Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Titan Live

Afbeeldingslocatie: http://community.wd.com/t5/image/serverpage/image-id/13717i94B9ABB03A9701A5/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Afbeeldingslocatie: http://community.wd.com/t5/image/serverpage/image-id/13715iC028206DB2A3D3C6/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Eigenlijk best een leuk uiterlijk zo met al die kleuren. Het Alaska thema is duidelijk als voorbeeld genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Het is me toch gelukt! Helaas niet met bovengenoemde adviezen.
Vanaf en Mac is het blijkbaar gewoon onmogelijk om te connecten via een shared folder.

Heb het aan de praat gekregen d.m.v. mediaserver te draaien, Plex om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:51
Tijdje getwijfeld tussen een WD TV met een USB HDD eraan of een NAS met plex ondersteuning. Ik heb smart tv met plex app. NAS word toch erg duur wil je beetje fatsoenlijke hebben die ook films goed kan streamen.

Ik zag al dat als ik een USB HDD aan de WD TV hang deze ook via het netwerk te benaderen is. Soort NAS principe dus weer. Dus ik ga ook voor de WD TV optie :).

Nu vroeg ik mij af. Zijn films ook onder te verdelen? Films puur voor de kids, al die animatie gebeuren. En overige films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 13:38
Heb een Popcorn C200, AC Ryan en sinds kort een WD Live.
Popcorn en AC Ryan werken goed.
Ze lezen allemaal vanaf een Qnap en alles is bedraad aangesloten.

De WDLive heeft, lijkt t, een netwerk issue. Hij kan wel browsen op de files vd Qnap maar als je wilt afspelen dan krijg je zoon ronddraai ding en gebeurt er niets. Moet dan de WDlive restarten en dan werkt alles goed. Laat m verbinden met NFS /Linux share.
Vind dat de WDLive ook best wel warm wordt terwijl hij standby staat.

Vermoedelijk staat het al in dit forum, maar kon het niet vinden.

Iemand een idee wat er mis gaat?

bedankt voor de reacties
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Pannekoek81 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:48:
Nu vroeg ik mij af. Zijn films ook onder te verdelen? Films puur voor de kids, al die animatie gebeuren. En overige films.
Niet in het Hoofdmenu. Video is video of het nu Films, TV Series of wat dan ook zijn dat maakt niet uit.

Wel kan je zelf in de map verdeling onderscheid maken tussen je eigen films en die van de kids. Je maakt dan een soort van submenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
schemert schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:54:
Heb een Popcorn C200, AC Ryan en sinds kort een WD Live.
Popcorn en AC Ryan werken goed.
Ze lezen allemaal vanaf een Qnap en alles is bedraad aangesloten.

De WDLive heeft, lijkt t, een netwerk issue. Hij kan wel browsen op de files vd Qnap maar als je wilt afspelen dan krijg je zoon ronddraai ding en gebeurt er niets. Moet dan de WDlive restarten en dan werkt alles goed. Laat m verbinden met NFS /Linux share.
Vind dat de WDLive ook best wel warm wordt terwijl hij standby staat.

Vermoedelijk staat het al in dit forum, maar kon het niet vinden.

Iemand een idee wat er mis gaat?

bedankt voor de reacties
Sander
Al geprobeerd via Windows Shares wat er dan gebeurd?

Standby? Houd de Aan/Uit knop langer dan 3-5 sec vast bij het uitzetten van de WD dan schakeld hij helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
WD-Medic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:44:
[...]

Niet in het Hoofdmenu. Video is video of het nu Films, TV Series of wat dan ook zijn dat maakt niet uit.

Wel kan je zelf in de map verdeling onderscheid maken tussen je eigen films en die van de kids. Je maakt dan een soort van submenu.
Blijf ik dan wel een mooi grafisch menu zien of moet het dan via een soort verkenner weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Een menu krijg je na de keuze in het hoofdmenu niet meer te zien maar je kan de mappen die je dan te zien krijgt van een eigen folder.jpg voorzien waardoor je ook het uiterlijk van de map indeling iets aantrekkelijker maakt. Wanneer je zelf hier niets aan doet dan kiest de WD zelf de eerst gevonden afbeelding die los in de betreffende map staat.

Metadata ( tekst ) kan niet worden weergegeven op map niveau dus achter Jaar, Regisseur etc zal je veel N/A blijven zien...

Om deze reden maak je beter niet al te veel mappen aan ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Ok. Na dan maar wat minder mappen. Wil wel een mooi menu ala plex of wat afbeeldingen die ik hier zag staan

Bedankt zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pannekoek81 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:28:
Ok. Na dan maar wat minder mappen. Wil wel een mooi menu ala plex of wat afbeeldingen die ik hier zag staan

Bedankt zover
gewoon folder.jpg's erin zoals deze die ik gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2e3vaf8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/209fz2x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2cr0h0j.jpg

Zo kan je vrij eenvoudig echt een leuk menu maken, wij wiselen heel vaak, ik gebruik iconarchive.com en dan een wallpapertje van google en wat knutselen en schuiven met de plaatjes en klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
En krijg je dan bij de films nog wel alle info te zien zoals sommige thema's die ik in dit topic zag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ja als je eenmaal in een map bent aangekomen dan krijg je alle info per video te zien. Deze kan je automatisch laten halen door de WD of je gaat zelf aan de slag met b.v. ThumbGen.

Beetje zoals de screenshot hierboven.

[ Voor 10% gewijzigd door WD-Medic op 17-02-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Oh kijk aan :).

Bedankt zover. Van de week maar even zo'n ding halen en eens kijken of ik eruit kom, anders meld ik me weer :). Ga ook eens de thema's bekijken.

Bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deky
Heeft iemand een idee waarom ik op de wd geen info kan ophalen van de films.
Normaal is het toch de film-option en dan info maar dat staat er bij mij helemaal niet het begint bij flikster en dan nog 3 opties maar info staat er gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik laatst ook maar toen bleek dat ik de film nog in een folder had staan. Misschien is dat ook bij jou het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deky
Ruigerock schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:09:
@deky: Mijn screenshot is een moviesheet.jpg gemaakt met het pakket Thumbgen en de Black Mamba bundle. De bundle en instructies kan je vinden in de ZIP van Dikkiedikdik en dan in het "Black Mamba V1.9SMP Theme Pack.rar" bestand (theme zit er ook bij) Ik heb alleen de look lichtelijk aangepast naar eigen smaak :*)

Je kan deze rar bestand proberen, dat is mijn huidige Thumbgen folder installatie + aanpassing
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-8NQLMYHJTDJN.rar
Het bestand wordt automatisch verwijderd na 60 dagen van mijnbestand.nl

@WD-Medic: Ik gaf wel wat weinig info, in eerste instantie zocht ik jaar & ondertiteling informatie in de XML voor de Alaska Dutch Remix theme omdat ik geen moviesheets meer gebruikte. Nu ik weer Black Mamba heb kan ik weer mijn oude moviesheets gebruiken.
Heel erg bedankt ga er mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deky
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:26:
Had ik laatst ook maar toen bleek dat ik de film nog in een folder had staan. Misschien is dat ook bij jou het probleem?
Nee dat is niet het probleem alle films staan in 1 map.
Ik heb maar vier keuzes

Flixster
Bewerken
Meerdere selecteren
Delen

Heel vreemd.
Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
denk dat je mediabibliotheek niet aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deky
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:37:
denk dat je mediabibliotheek niet aanstaat?
Die staat gewoon aan ik weet het echt niet wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zit het niet onder bewerken in het menu? Misschien kan iemand die het gebruikt even de stappen noteren voor deky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Misschien als er wat meer info is dat iemand dan een idee heeft?

Welk thema? default Mochi of staat er wat anders op je WD?
Zelf al eerder iets geprobeerd?
ThumbGen eerder gebruikt en deze bestanden staan nu tussen de films?
Waar staan je bestanden opgeslagen?
Welk type video bestanden gaat het over?

Beetje teveel glazenbol werk nu ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deky
Mijn films staan op een wd my cloud.
De films zijn allemaal x264 en die staan allemaal in 1 map.
Ik gebruik het theme titan maar ook dat maakt helemaal geen verschil,
want toen ik de wd kocht (2 weken geleden) stonden die opties er ook niet.
Heb de laatste firmware online ge update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Staan de meta source instellingen nog origineel in de setup?

Ik bedoel je schrijft:
"want toen ik de wd kocht stonden die opties er ook niet"
Hoe heb je dan uitgevonden wat je nu aan het zoeken ben? Als je in eerste instantie nog geen metadata tussen je films hebt staan dan zal nu de optie Info niet beschikbaar zijn. Je moet eerst de ingebouwde scraper zijn werk laten doen voordat de optie Info beschikbaar is.
Je kan ook handmatig video informatie ophalen met de WD door een film te selecteren, de Options knop van je AB in te drukken en dan Get Content Info te kiezen in het submenu op je TV.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/aua8m1.jpg

Vanaf bladzijde 66 van de gebruiksaanwijzing.

Als dit niet de oplossing is dan weet ik het zo snel ook niet ... :P

[ Voor 100% gewijzigd door WD-Medic op 19-02-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:32:
Je kan ook handmatig video informatie ophalen met de WD door een film te selecteren, de Options knop van je AB in te drukken en dan Get Content Info te kiezen in het submenu op je TV.
volgens mij is dat menu met de laatste firmware voor de wd tv live veranderd, op de hub is het denk ik nog wel zo.

Het zat meen ik onder Bewerken nu, maar anders zal ik wel even zien vanavond als ik eraan denk, ik vind het wat vaag dat het niet lukt, die knop zit er toch voor iedereen op, dus ik vind het probleem wat apart.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Nee, get content info staat gewoon als eerste optie bij de Options als je bij een film dat selecteert.

De enige reden dat je het niet ziet is als je niet je source ook op My Media Library hebt staan. Kan je nog zo leuk je Media Library aanhebben, maar als je source Network Share is werkt het niet.

Dus om helemaal vanaf stap 0 te starten:

1. Set de source op bijv. Network Share
2. Voeg de folders die je wilt hebben toe ana je Media Library (Options--> Add to Media Library)
3. Druk op de rode knop (Source) en zet het op 'My Media Library'
4. Wacht tot de media library klaar is met compilen en voila; onder options kan je nu de data scrapen (i.e Get Content Info)

En ja, dat is ook zo met de Titan theme (heb ik zelf ook namelijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Laatst online: 15:48
Ik heb nu een tijdje de WD TV live met de laatste firmware. Nu had ik een video gemaakt (MP4) op mijn telefoon en wil deze afspelen maar het beeld blijft zwart. Ik kopieer de video eerst naar mijn NAS (ook WD) en wil hem dan afspelen maar dat werkt dus niet.

Wordt MP4 wel ondersteund?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Zit er over te brainen ook van dat Titan Thema een NL versie te maken. De kleuren maken er op je TV een feest van dus het is weer eens iets anders dan Alaska Dark. :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/huekgw.jpg

Voor het hoofdmenu is het easy aangezien Dribbler er een psd voor beschikbaar heeft gemaakt. :9 Ga dan wel kijken of ik de melding van X Nieuwe Items kan verstoppen.

Edit: Gaat helaas niet zonder het menu te wijzigen. De hardcoded tekst valt bij het Alaska Thema precies in de witte balk die bij Titan ontbreekt ...

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ezr11k.jpg Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/clzra.jpg

Ik laat het voor wat het is.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2q2g0pd.jpg

Het valt op dat Dribbler veel gebruikt heeft gemaakt van originele dingen zoals de Taal onderdelen. Helaas heeft hij de ruimte ingedeeld op Engels. Onze Nederlandse taal heeft meer ruimte nodig en daardoor vallen regels over elkaar heen.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/5jxwd5.jpg

Ook hier doe ik niets aan voorlopig ... totdat het me gaat storen ... :P

[ Voor 95% gewijzigd door WD-Medic op 20-02-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:14
@Notna: helemaal correct, en dit is ook nog nooit anders geweest. 8)

@ WD-Medic, bedankt voor de tip, Titan theme is inderdaad een leuke kleurrijke theme en een NL versie ervan wellicht nog leuker… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:18:
Zit er over te brainen ook van dat Titan Thema een NL versie te maken. De kleuren maken er op je TV een feest van dus het is weer eens iets anders dan Alaska Dark. :)
Je kan ook kijken wat devicious gaat aanleveren (denk een dezer dagen), die komt met een heel nieuw theme.

Ik blijf zelf trouwens bij alaska dark, dat vind ik nog altijd het mooiste theme.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Deze valt mee omdat het niet nodig is om het hoofdmenu geheel opnieuw te maken. Het meeste werk zit net als bij Alaska in de Setup schermen die voor dit thema gelukkig al een stuk beter in elkaar steken.

Op zich ben ik niet zo van die Devicious thema's maar we zien vanzelf wat het is als ze het post ...

[ Voor 21% gewijzigd door WD-Medic op 19-02-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:35:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo kan je vrij eenvoudig echt een leuk menu maken, wij wiselen heel vaak, ik gebruik iconarchive.com en dan een wallpapertje van google en wat knutselen en schuiven met de plaatjes en klaar.
Ziet er goed uit :) Heb je hier ook de PSD van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sp33dFr34k schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:49:
[...]

Ziet er goed uit :) Heb je hier ook de PSD van?
Jazeker, zie dat ik hem niet meer online heb, lig nu al op bed tv te kijken, ik probeer hem morgenochtend te uploaden.
WD-Medic schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:26:
Op zich ben ik niet zo van die Devicious thema's maar we zien vanzelf wat het is als ze het post ...
Ik ook niet, maar ze zitten technisch wel erg goed in elkaar. Ik heb zelf nog wel een alaska ducth aangepast met kleurrijk scherm, maar beviel niet zo en gewist. Het theme waar je nu mee bezig bent is genaakt door iemand die er wat gevoel voor heeft, ondanks dat het druk voor de ogen is komt het duidelijk over, mijn werk leek me als idee perfect, maar het resultaat na uren prullen was niet wat ik gedacht had.

Wat een mooie settings achtergrond heeft dat theme trouwens, ik ga hem toch eens bekijken, daar kan ik zelf wellicht wat mee.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuid-Limburg
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2020
papegaai01 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:51:
Ik heb nu een tijdje de WD TV live met de laatste firmware. Nu had ik een video gemaakt (MP4) op mijn telefoon en wil deze afspelen maar het beeld blijft zwart. Ik kopieer de video eerst naar mijn NAS (ook WD) en wil hem dan afspelen maar dat werkt dus niet.

Wordt MP4 wel ondersteund?
MP4 wordt zeker ondersteund. Probeer 'm eens af te spelen vanaf een usb stick om een en ander te kunnen uitsluiten.

• deky
Notna schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:51:
Nee, get content info staat gewoon als eerste optie bij de Options als je bij een film dat selecteert.

De enige reden dat je het niet ziet is als je niet je source ook op My Media Library hebt staan. Kan je nog zo leuk je Media Library aanhebben, maar als je source Network Share is werkt het niet.

Dus om helemaal vanaf stap 0 te starten:

1. Set de source op bijv. Network Share
2. Voeg de folders die je wilt hebben toe ana je Media Library (Options--> Add to Media Library)
3. Druk op de rode knop (Source) en zet het op 'My Media Library'
4. Wacht tot de media library klaar is met compilen en voila; onder options kan je nu de data scrapen (i.e Get Content Info)

En ja, dat is ook zo met de Titan theme (heb ik zelf ook namelijk :) )
Ik zal het nog eens een keer helemaal doorlopen met deze info al heb ik dat al een keer gedaan misschien iets over het hoofd gezien.
Bedankt voor alle info.

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:30
steveonfire schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:09:
@pjotr22, als je wilt kan ik je vanavond via teamviewer wel helpen om je synology nas goed in te stellen voor NFS.
Zie je bericht nu pas! Bedankt voor het aanbod! Het is inmiddels gelukt menus te gebruiken maar ik kijk bijna geen dvd's omdat de beeldkwaliteit via de WD echt heel slecht is, lijkt wel of hij de resolutie aanpast.

Grootste probleem is zoals gezegd de ISO files, áls er al geluid gegeven wordt dan duurt dat 2 seconden daarna gaat het beeld haperen of bevriezen. Dat gebeurt ook bij video_ts maar zoals gezegd die speel ik bijna niet af.

Wel heel vervelend dat ISO niet goed wordt weergegeven, veel blu ray's die me aanspreken zijn in dit formaat te vinden. (maar ergens natuurlijk niet zeuren, moet ik maar naar de winkel om de blu rays te kopen lol)

Met andere woorden; wie herkent het stotterende iso probleem en heeft een oplossing?
ik heb een netgear switch (snelste), cat 5 naar mn apparaten (2 meter) en cat 6 naar meterkast(10 meter).

Download snelheid bedraad
ps3 38.6 Mbps
syno: (via sabnzbd) 2,5 MB/s (als ik geluk heb)

je zou dus zeggen met de bekabeling niks mis, mkv speelt ie moeiteloos.

• WD-Medic
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:16:
Wat een mooie settings achtergrond heeft dat theme trouwens, ik ga hem toch eens bekijken, daar kan ik zelf wellicht wat mee.
De Setup schermen zitten in dit thema al een stuk beter in elkaar dan bij Alaska het geval was. Goed te zien is wel dat het om een SMP thema gaat want op de HUB klopt het menu links in beeld niet meer bij de laatste 2 items omdat op de HUB de mogelijkheid voor Mobiele Toegang er tussen staat.

Ook valt op dat het gehele thema niet is opgeruimd van afbeeldingen die intussen niet meer gebruikt worden in de laatste versie. Ik ga ze niet uitzoeken maar dan weet je alvast dat er rommel tussen staat ... :P

Nog 5 Setup schermen en dan heb ik volgens mij alles gehad. Morgen weer een dag ...

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2zyydms.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2uxtqqd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/wjfh9v.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door WD-Medic op 20-02-2014 16:33 ]

• WD-Medic
Pjotr22 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:22:
Grootste probleem is zoals gezegd de ISO files, áls er al geluid gegeven wordt dan duurt dat 2 seconden daarna gaat het beeld haperen of bevriezen. Dat gebeurt ook bij video_ts maar zoals gezegd die speel ik bijna niet af.

Wel heel vervelend dat ISO niet goed wordt weergegeven, veel blu ray's die me aanspreken zijn in dit formaat te vinden. (maar ergens natuurlijk niet zeuren, moet ik maar naar de winkel om de blu rays te kopen lol)

Met andere woorden; wie herkent het stotterende iso probleem en heeft een oplossing?
ik heb een netgear switch (snelste), cat 5 naar mn apparaten (2 meter) en cat 6 naar meterkast(10 meter).

Download snelheid bedraad
ps3 38.6 Mbps
syno: (via sabnzbd) 2,5 MB/s (als ik geluk heb)

je zou dus zeggen met de bekabeling niks mis, mkv speelt ie moeiteloos.
Probeer dit dan eens. Je kan het ook met Remux of AVCHD doen die in iso verpakt zit.

Zet een virtual cd/dvd/bluray drive op je PC zoals b.v. het gratis Virtual Drive van SlySoft. Hang een Bluray iso aan deze Virtual Drive, Sluit de media player die dan tevoorschijn komt en open de map BDMV/Streams. Zoek het m2ts bestand waarin de film verwerkt is en kopieer deze naar een andere map met de juiste naam van de film. Draai dit m2ts bestand dan eens op je WD. De rest van de Bluray meuk gooi je weg ... Unmount de iso van de Virtual Drive en je kan ook de gebruikte iso weg gooien.

Je houd ruimte over en dit draait met zekerheid op je WD, ik doe namelijk niet anders.

Betreft je kabels.
Cat5 is genoeg voor het streamen van HD. Onthoud wel dat de snelheid op je LAN bepaald word door de kabels van de minste categorie, in jouw geval dus Cat5. Voor Cat5 is 10-11 MB/s (100 Mbit/s) toch wel het maximale. Bij gebruik van Cat6 gaat o.a. de snelheid van HDD's en CPU's een rol spelen.

Ik zelf zou in ieder geval de Cat5 vervangen door Cat5e of Cat6 omdat het in dit geval gaat om "slechts" 2 kabels van 2 meter ... en probeer je computer eens te gebruiken voor downloaden ipv je Syno omdat je Syno misschien minder geschikt is hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:08:
en probeer je computer eens te gebruiken voor downloaden ipv je Syno omdat je Syno misschien minder geschikt is hiervoor.
de synology zal het probleem niet zijn, het duurt wel langer voordat een stream start als hij aan het downloaden / parren / unrarren is (kan zo 10 a 20 seconden schelen), maar als de stream start blijft die stabiel, dat is perfect geregeld op de synology software.

• WD-Medic
Ik bedoelde daarmee probeer het verschil eens...

DSM en de rest kunnen misschien dik in orde zijn maar om welke Syno gaat het en wat voor HDD is er gemonteerd.

• Pjotr22
Bedankt voor de tip tav mounten op mn pc, vrees alleen dat het eeuwen duurt voordat de BD van mn pc dan weer naar de syno is gekopieerd (anders kan ik het bestand alsnog niet afspelen)

Moet mogelijk zijn om iso af te spelen vanaf de syno toch? Dus kabeltjes kunnen wel verschil maken? zal dat dat eens proberen.

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:14
Waarom moet dat naar je Synology?, je kan met ''delen'' aan op je PC, deze (geripte) BD toch ook gewoon streamen naar de WD, enkel op de WD "Rodeknop" je PC als source kiezen, om uit te sluiten dat er iets mis zou kunnen zijn met je Synology.

Alles wat jij opnoemt oa iso speelt bij mij vlekkeloos af, dat ligt echt niet aan de WD, ik heb er drie in mijn netwerk hangen, langste Cat5e kabel 35 mtr met drie koppelstukjes, te gelijk een BD bekijken geen probleem.

Misschien een tip, test je lan cat5e kabeltjes eens met een UTP tester. ;)

Verwijderd

heb vandaag de wd tv live gekregen... krijg niets aan de praat :(
usb stick ziet hij de films maar blijft maar laden...
als ik via men surface een film laat afspelen krijg ik enkel geluid
men externe hd ziet hij niet eens
zwaar ontgoocheld dus... iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:14
Titan ziet er mooi uit, jammer bij het bladeren van films (meerdere film covers op een pagina) dan moet je helemaal naar rechts drukken om de volgende pagina te zien. Bij de theme van Dikkidik kun je naar beneden scrollen scheelt weer zoveel keer klikken. Ik hou het bij de 2014 versie van dikkidik, helemaal uitgekleed, gebruik alleen video's, youtube en Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Heb mn laptop en pc niet bedraad aangesloten en dat gaat ook niet gebeuren, ik heb tenslotte een NAS voor het doel muziek en video streamen.
Daarnaast verschijnt mn latop ook niet meer in t menu van de WD sinds ik verhuisd ben, geen idee wat daar mis gaat. (terwijl ik mn laptop wel kan benaderen via DSM file station 8)7 ?

Maar ik ga je tip zeker testen, om uit te sluiten dat het aan mn WD ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
U2psv schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 02:18:
Titan ziet er mooi uit, jammer bij het bladeren van films (meerdere film covers op een pagina) dan moet je helemaal naar rechts drukken om de volgende pagina te zien. Bij de theme van Dikkidik kun je naar beneden scrollen scheelt weer zoveel keer klikken. Ik hou het bij de 2014 versie van dikkidik, helemaal uitgekleed, gebruik alleen video's, youtube en Netflix.
Alaska is ook zo begonnen en die Titan is nog origineel... Wie weet gaat dat toch nog gebeuren zo'n aangepaste versie? Eerst maar NL er van maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:46:
heb vandaag de wd tv live gekregen... krijg niets aan de praat :(
usb stick ziet hij de films maar blijft maar laden...
als ik via men surface een film laat afspelen krijg ik enkel geluid
men externe hd ziet hij niet eens
zwaar ontgoocheld dus... iemand tips?
Usb sync uitgezet?
Video settings goed nagekeken?
Hoe groot is die externe schijf?
Is het een portable hdd of een met voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Sinds vorige week een WD TV live. Problemen vanaf het begin omdat ik via Network Share geen toegang had tot mijn Mac. Opzoek gegaan naar alternatieven en uitgekomen bij de mediaserver van Plex.
Hiermee werkte het wel.

Nu was ik gister avond bezig te klooien met de WD TV live en kwam ik erachter dat de Network Share toch wel werkt. En wel onder WINDOWS share ipv MAC 8)7
Dus dat werkt d:)b

Nu werkt alleen 1 ding niet en dat is dat ik nu geen gen Media Library kan aanmaken.
Ik krijg dan de volgende melding:
Unable to create Media Library. The selected source is configured as Read-Only which prevents the WD TV from saving the media library.
Ik ben dus gekoppeld via een Mac. Iemand hier ervaring mee??

[ Voor 33% gewijzigd door Mon0lith op 21-02-2014 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Vandaag komt de WD TV live binnen (als het goed is, gisteren besteld). Eens kijken of het gaat lukken met die weergaves apart voor de kids. Vandaag toch wat eerder klaar met werken, dus dan even tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Mon0lith schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:30:
Sinds vorige week een WD TV live. Problemen vanaf het begin omdat ik via Network Share geen toegang had tot mijn Mac. Opzoek gegaan naar alternatieven en uitgekomen bij de mediaserver van Plex.
Hiermee werkte het wel.

Nu was ik gister avond bezig te klooien met de WD TV live en kwam ik erachter dat de Network Share toch wel werkt. En wel onder WINDOWS share ipv MAC 8)7
Dus dat werkt d:)b

Nu werkt alleen 1 ding niet en dat is dat ik nu geen gen Media Library kan aanmaken.
Ik krijg dan de volgende melding:

[...]

Ik ben dus gekoppeld via een Mac. Iemand hier ervaring mee??
Lijkt mij een vrij duidelijke melding; Windows Share (SMB) werkt middels permissies. Blijkbaar heeft het account waar je mee inlogt geen write access tot de schijf. Je hebt neem ik aan user credentials moeten invoeren toen je naar de schijf wilde connecten? Even de rechten van dat account uitbreiden en het moet goed komen.

Of doe niet moeilijk en koop een netwerkschijf/NAS. Ben je meteen van al dat gezeur af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Notna schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:42:
[...]

Lijkt mij een vrij duidelijke melding; Windows Share (SMB) werkt middels permissies. Blijkbaar heeft het account waar je mee inlogt geen write access tot de schijf. Je hebt neem ik aan user credentials moeten invoeren toen je naar de schijf wilde connecten? Even de rechten van dat account uitbreiden en het moet goed komen.

Of doe niet moeilijk en koop een netwerkschijf/NAS. Ben je meteen van al dat gezeur af :P
Dus het ligt aan mijn Mac account. Daar alle rechten van het account uitbreiden en dan zou het moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-02-2021
Tijdje geleden dat ik hier wat van mij heb laten horen. Ondertussen gebruik gemaakt van het linksheet Alaska dark thema van WD-Medic dat er echt fantastisch uit ziet, nogmaals bedankt hiervoor. Nu vind ik het eigenlijk weer tijd voor iets nieuws en mijn oog is gevallen op het Æonish Hub FR Revision 2 Thema. Ik heb veel ervaring met de wdtv live smp maar weinig met het ombouwen van thema’s. Dit beperkt zich eigenlijk tot het verbouwen van het black mamba thema zodat deze ook voor linksheet te gebruiken was.

Nu wil het zo zijn dat het Aeonish thema is gebouwd voor de live hub en op de smp bugs vertoond. Ik heb momenteel een firmware rollback gedaan zodat het thema goed gepakt wordt op de smp maar dan nog blijven er problemen met de moviesheets zich voor doen. Nu heb ik hier ooit gelezen dat WD-medic hem al omgezet heeft naar de smp. Is dit exact hetzelfde theme als Joey Smyth en als dat zou is zou je hem willen delen met mij?

Jij hebt toen ook de opmerking gemaakt dat je hem linksheet compatible wilde maken. Hier wil ik mij ook in gaan verdiepen als jij dit nog niet gedaan hebt. Nu had ik het idee (gebaseerd op het coco theme) om één moviesheet te generen met daarop de blanco wallpaper, de cover en een overlay met film informatie (transparant). Is het dan mogelijk om in bepaalde views alleen de cover en wallpaper te gebruiken en bijvoorbeeld in de gallery view ook nog het transparante deel over de wallpaper te leggen zodat het mogelijk is om exact de views te creëren die Joey Smyth hier laat zien: http://community.wd.com/t...FR-Revision-2/td-p/181990. Op deze manier kan er wel gesleuteld worden aan de fanart en informatie weergegeven. Verder zou ik alles willen handhaven zoals op de link weergegeven. Gezien jullie meer ervaring hebben met theming. In hoe verre is dit haalbaar?

Mocht dit niet haalbaar zijn heb ik ook in het topic van Joey Smyth wat screens gezien met een informatie balk onder op de moviesheet? Dit zou eventueel ook een toevoeging zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Sanderr2 op 21-02-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik zal wel weer iets verkeerd doen, maar kom er even niet uit wat...

Ik heb een Synology DS212 NAS met een 3TB schijf erin. Gedeeld via Windows Shares en benaderd via de WD TV Live op die manier. Nu had ik daar een film of 5 op staan, alles werkte perfect en werd automatisch gedownload (thumb, backdrops, metadata).

Nu heb ik gisteren mijn complete library van 200+ films geupload naar de Movies folder waar die andere 5 in stonden, maar hij download er niets meer bij. Ik zie dat hij bezig is, de witte led flikkert en er staat getting content, maar er gebeurt niets.

In de NAS staat het gewoon op lezen/schrijven zoals voorheen, aangezien ik niets veranderd heb, iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Mon0lith schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:43:
[...]

Dus het ligt aan mijn Mac account. Daar alle rechten van het account uitbreiden en dan zou het moeten werken?
Lijkt mij van wel ja ;)
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:01:
Ik zal wel weer iets verkeerd doen, maar kom er even niet uit wat...

Ik heb een Synology DS212 NAS met een 3TB schijf erin. Gedeeld via Windows Shares en benaderd via de WD TV Live op die manier. Nu had ik daar een film of 5 op staan, alles werkte perfect en werd automatisch gedownload (thumb, backdrops, metadata).

Nu heb ik gisteren mijn complete library van 200+ films geupload naar de Movies folder waar die andere 5 in stonden, maar hij download er niets meer bij. Ik zie dat hij bezig is, de witte led flikkert en er staat getting content, maar er gebeurt niets.

In de NAS staat het gewoon op lezen/schrijven zoals voorheen, aangezien ik niets veranderd heb, iemand ideeën?
Het scrapen van media info is iets anders dan compiling Media Library. Dat scrapen moet je wel zo installen dat hij het meteen doet, anders gebeurt het maar 1 keer per 24 uur uit mijn hoofd..

[ Voor 65% gewijzigd door Notna op 21-02-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pjotr22 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 07:38:
Heb mn laptop en pc niet bedraad aangesloten en dat gaat ook niet gebeuren, ik heb tenslotte een NAS voor het doel muziek en video streamen.
Daarnaast verschijnt mn latop ook niet meer in t menu van de WD sinds ik verhuisd ben, geen idee wat daar mis gaat. (terwijl ik mn laptop wel kan benaderen via DSM file station 8)7 ?
Volgens mij is er gewoon wat mis met de instellingen van je netwerk als ik het zo lees.
Sanderr2 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:59:
Nu had ik het idee (gebaseerd op het coco theme) om één moviesheet te generen met daarop de blanco wallpaper, de cover en een overlay met film informatie (transparant).
Transparantie werkt volgens mij niet meer goed sinds een paar firmware updates.Ik meen een jaar of wat terug nog wel. Dus wellicht is het mogelijk, maar dan zit je wel met een oudere firmware.

Maar misschien weet medic exact hoe het zit met die transparantie. Ik twijfel zelf wat of het nu alleen voor het hoofdmenu niet meer werkte, in de sub menu's krijg ik nog wel transparantie aan de praat. De vraag blijft nog wel staan of het werkt met een schermvullende png afbeelding (de sheet zelf).

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:38:

[...]

Transparantie werkt volgens mij niet meer goed sinds een paar firmware updates.Ik meen een jaar of wat terug nog wel. Dus wellicht is het mogelijk, maar dan zit je wel met een oudere firmware.

Maar misschien weet medic exact hoe het zit met die transparantie. Ik twijfel zelf wat of het nu alleen voor het hoofdmenu niet meer werkte, in de sub menu's krijg ik nog wel transparantie aan de praat. De vraag blijft nog wel staan of het werkt met een schermvullende png afbeelding (de sheet zelf).
Aan het hoofdmenu wil ik eigenlijk zo min mogelijk doen, vind het thema er sowieso al vrij gelikt uit zien. Gezien mijn ervaring wat betreft theming wil ik dan ook zo min mogelijk aan het oorspronkelijke thema veranderen. Puur alleen de views wil ik opbouwen uit de linksheets. Op deze manier kan de gallery view met een transperante overlay nog wat meer gedetailleerde informatie weergeven evenals een fanart die afwijkt van de wallpaper.

Ben ook wel benieuwd wat WD-medic nog aangepast heeft aan het thema om hem smp-proof te maken. Mogelijk werkt het bij hem al dusdanig dat het thema met moviesheets al op de nieuwste firmware draait. Dan zou de aanpassing minimaal zijn, als het dan al nodig is om linksheets toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sanderr2 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:57:
Ben ook wel benieuwd wat WD-medic nog aangepast heeft aan het thema om hem smp-proof te maken.
Ik denk dat medic dit niet gedaan heeft omdat hij geen smp heeft, maar een hub ;)

Maar als ik jouw berichten zo lees kan je volgens mij één of meerdere view(s) uit een ander theme pakken en dat gewoon erin plaatsen, dan wat aanpassingen en ben je klaar. Het is allemaal niet heel complex, maar het is vooral arbeidsintensief omdat je niks kan testen zonder dat theme steeds maar naar je wd te sturen en daar te testen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:00:
[...]

Ik denk dat medic dit niet gedaan heeft omdat hij geen smp heeft, maar een hub ;)
Haha dan ben ik er ook bang voor! Zag het ergens voorbij komen heel wat pagina's terug. Net even terug gelezen omgezet voor Hub, ik dacht van hub :F

Mogelijk is deze al wel compatibel met de nieuwste firmware! We blijven positief!

[ Voor 20% gewijzigd door Sanderr2 op 21-02-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ik heb aan het Aeonish Hub theme intussen nog niets veranderd dus wat dat betreft ... helaas.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/6yi1s4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/aubocp.jpg

Het oorspronkelijke thema is door meneer Smyth compatible gemaakt met een wel heel oude versie firmware voor de Hub. Het oorspronkelijke thema ondersteund geen jpg Moviesheets en je moest toen ook alle thumbs opslaan in png en deze hernoemen naar jpg. Dit kon toen nog om op deze manier de firmware te foppen en toch transparantie van png te gebruiken. In latere firmware versies ging dit niet meer.

Ik heb toen een poging gedaan om het thema in de nieuwere firmwares te kunnen gebruiken met jpg Moviesheets, Thumbs in jpg en nieuwe templates voor ThumbGen. Op zich werkt dat allemaal prima echter het gebruik van grote achtergronden en thumbs zorgt er voor dat de Hub er niet sneller van word. Even snel door je films bladeren gaat steeds minder soepel naar mate je bibliotheek groeit.

Dit thema omzetten voor het gebruik van Linksheets zou best een goede oplossing zijn hiervoor. Je moet alleen de oorspronkelijke gedachte van meneer Smyth niet verwarren met het gebruik van Linksheets. De oorspronkelijke templates voor Aeonish zetten een achtergrond en een Thumb op 1 sheet. Deze sheet word dan aan de linkerkant of rechterkant gebruikt al naar gelang het scherm waarin je zit te kijken. Dit heeft hij zo mogelijk gemaakt door delen van de sheet te verbergen met de laag opbouw van de schermen.

Een Linksheet kan je alleen in zijn geheel laten zien door de sheet te hernoemen naar dezelfde map of film met extensie zodat het thema deze gebruikt alsof het een onderdeel van zich zelf is. Ongeveer hetzelfde als de tekst die je in Mochi in het midden onderin beeld ziet staan. Een Linksheet kan je dan ook niet gedeeltelijk gebruiken op dit moment.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/nb97qd.jpg

Aeonish ombouwen naar Linksheets is dus eigenlijk de beste optie zonder aan snelheid in te leveren op je WD. De templates die ik toen gemaakt heb kunnen in principe hiervoor gebruikt worden en ik denk dat wanneer je alleen de linksheets codes in de diverse schermen zet en Moviesheets verwijderd dat het al werkt.

Omdat ook deze download is verdwenen met het terziele gaan van Hotfile moet ik wel even kijken wat ik er nog van over heb op me NAS.

[ Voor 5% gewijzigd door WD-Medic op 21-02-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:35:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De WD Tv is binnen. Aangesloten, usb hdd aangesloten en hop filmpje kijken. Top.

Meta Data komt binnen, thema geregeld. Prima

Nu zit ik deels met mijn mappen. Ik heb een map films, daaronder staan alle films. De metadata begint met .film. Daardoor laat hij de eerste afbeelding zien die in die map staat. Ik krijg geen map met bijvoorbeeld .1 voor elkaar, dan gaat windows zeuren over dat er iets moet een staan. Een punt wordt geweigerd.

Hoe krijg ik het nu alsnog voor elkaar? Alle films staan dus direct onder de map films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

usb stick is nu in orde geraakt, blijkbaar hielp t om te registreren...
HDD is zo seagate back-up disc van 1T, zonder externe voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Titan Live NL :D

De NL versie van het bovenstaande thema voor je SMP. Het thema zelf is nog geheel origineel zoals het ook op het WD forum te vinden is. Ik heb enkel en alleen de afbeeldingen met Engelse tekst aangepast en hier en daar een xml waarin ook Engelse tekst verwerkt was.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2e1f8rm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/4h86ki.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/20926bs.jpg

Klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:56:
usb stick is nu in orde geraakt, blijkbaar hielp t om te registreren...
HDD is zo seagate back-up disc van 1T, zonder externe voeding
Check even of USB sync uit staat. Dat wil zeggen als de SMP dat heeft. :P

De grootte van de HDD is geen probleem ik meen dat de WD tot 3 TB ondersteund, ik weet echter niet geheel zeker of de WD schijven herkend zonder externe voeding ... ik dacht namelijk van niet ... maar correct me if i'm wrong. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeuh... usb sync?
en vandaag lukte het helemaal niet meer via de surface *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Pannekoek81 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:44:
[...]

De WD Tv is binnen. Aangesloten, usb hdd aangesloten en hop filmpje kijken. Top.

Meta Data komt binnen, thema geregeld. Prima

Nu zit ik deels met mijn mappen. Ik heb een map films, daaronder staan alle films. De metadata begint met .film. Daardoor laat hij de eerste afbeelding zien die in die map staat. Ik krijg geen map met bijvoorbeeld .1 voor elkaar, dan gaat windows zeuren over dat er iets moet een staan. Een punt wordt geweigerd.

Hoe krijg ik het nu alsnog voor elkaar? Alle films staan dus direct onder de map films
De map is gelukt, echter werkt het niet. Ergens blijft de WD de eerste film vast houden. Die verwijderd incl alle thumb die ik tegen kwam op de usb hdd verwijderd. En hop de film afbeelding staat er nog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:58:
Titan Live NL :D

De NL versie van het bovenstaande thema voor je SMP. Het thema zelf is nog geheel origineel zoals het ook op het WD forum te vinden is. Ik heb enkel en alleen de afbeeldingen met Engelse tekst aangepast en hier en daar een xml waarin ook Engelse tekst verwerkt was.
Ik neem hem mee :+

Ik snap alleen die blauwe balk niet in het hoofdmenu, waarom daarvoor gekozen is? Maar die kan er wel uitgesloopt worden lijkt me.

Of mis ik nu waarvoor hij handig kan zijn?

edit: wat is dat theme traag zeg, er klopt iets niet. Maar ik ga alleen icon_logo4wmc_48x48.jpg eruit meepakken en in alaska remix bouwen voor mijzelf binnenkort. Ook een leuk startscherm trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
WD-Medic schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:14:
Ik heb aan het Aeonish Hub theme intussen nog niets veranderd dus wat dat betreft ... helaas.

Het oorspronkelijke thema is door meneer Smyth compatible gemaakt met een wel heel oude versie firmware voor de Hub. Het oorspronkelijke thema ondersteund geen jpg Moviesheets en je moest toen ook alle thumbs opslaan in png en deze hernoemen naar jpg. Dit kon toen nog om op deze manier de firmware te foppen en toch transparantie van png te gebruiken. In latere firmware versies ging dit niet meer.

Ik heb toen een poging gedaan om het thema in de nieuwere firmwares te kunnen gebruiken met jpg Moviesheets, Thumbs in jpg en nieuwe templates voor ThumbGen. Op zich werkt dat allemaal prima echter het gebruik van grote achtergronden en thumbs zorgt er voor dat de Hub er niet sneller van word. Even snel door je films bladeren gaat steeds minder soepel naar mate je bibliotheek groeit.

Dit thema omzetten voor het gebruik van Linksheets zou best een goede oplossing zijn hiervoor. Je moet alleen de oorspronkelijke gedachte van meneer Smyth niet verwarren met het gebruik van Linksheets. De oorspronkelijke templates voor Aeonish zetten een achtergrond en een Thumb op 1 sheet. Deze sheet word dan aan de linkerkant of rechterkant gebruikt al naar gelang het scherm waarin je zit te kijken. Dit heeft hij zo mogelijk gemaakt door delen van de sheet te verbergen met de laag opbouw van de schermen.

Een Linksheet kan je alleen in zijn geheel laten zien door de sheet te hernoemen naar dezelfde map of film met extensie zodat het thema deze gebruikt alsof het een onderdeel van zich zelf is. Ongeveer hetzelfde als de tekst die je in Mochi in het midden onderin beeld ziet staan. Een Linksheet kan je dan ook niet gedeeltelijk gebruiken op dit moment.

Aeonish ombouwen naar Linksheets is dus eigenlijk de beste optie zonder aan snelheid in te leveren op je WD. De templates die ik toen gemaakt heb kunnen in principe hiervoor gebruikt worden en ik denk dat wanneer je alleen de linksheets codes in de diverse schermen zet en Moviesheets verwijderd dat het al werkt.

Omdat ook deze download is verdwenen met het terziele gaan van Hotfile moet ik wel even kijken wat ik er nog van over heb op me NAS.
Dan zou ik dus het beste jou versie als uitgangspunt kunnen gebruiken wat betreft het verbouwen. Deze is dus wel compatibel met de nieuwere firmware. Zodoende kan ik dan gewoon lay-out technisch dingen overzetten van het theme van Joey Smyth naar jou theme. Zou mooi zijn als je die nog kan vinden.

Het snelheid probleem kan dan worden opgelost met linksheets. Het is dus relatief makkelijk om dit er dan in te verwerken. Ik heb dit volgens mij eerder gedaan bij Black Mamba. Enige probleem, als ik het goed begrijp, is dan dat de linksheets niet gedeeltelijk worden gebruikt. Waardoor je slechts één vaste sheet kan creëren die word weergegeven. Dit zou dan betekenen dat in elke view dezelfde sheet weer wordt gegeven en wanneer hier dus informatie op staat het niet langer mogelijk is om die op een andere sheet niet te zien en alleen de blanco wallpaper. Correct me if i am wrong. Via xml (die je dan extra moet generen) zou je dan wel de info kunnen weergeven in de views waar je dit wel wilt hebben en werken met een blanco wallpaper. Op deze manier is het dus redelijk goed mogelijk om het thema van Joey Smyth na te bootsen met linksheets.

Nu ga ik toch even lastig doen maar hoe doet het coco linksheet thema dit dan. Daar zie ik toch echt een deel van de linksheet in een view en het andere deel in een andere view?
Pagina: 1 ... 39 ... 57 Laatste