Verwijderd

Topicstarter
Vorige week was hij ook 84,99 euro ? Erg vaag.

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:11 ]

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:18:
Ja, dat kan er niet uit. Als je het instelt dat hij alleen items die nieuw zijn van de laatste dag laat zien is het meestal onzichtbaar (mits je er niet 100+ dingen opgezet hebt de afgelopen 24 uur).

Ik zal dit weekeinde of aankomende dinsdag nog even met die video_ts dvd balk bezig, dat werkt wat anders op deze speler dan de hub. Daarna post ik een update van de zips met jouw muziekwerk erbij.

En dan noem ik hem final, dus geen bugs meer melden :+
Klopt dat zit nu eenmaal ingebakken in de firmware. Dit was ook de reden dat ik er alleen Video in had gezet. Die tekst valt dan weg in het witte gedeelte van de afbeelding.

Het is dan alleen nog zichtbaar als je Now Playing / Nu Afspelen / Nu aan het Afspelen gebruikt ook weer omdat dit een wat langere tekst is ..

Bugs? zijn kleine beestjes toch? .. :P

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:17:
[...]

Vorige week was hij ook 84,99 euro ? Erg vaag.
Misschien toen óók al in de aanbieding :P

Vraagje: met Spotify en de nieuwe firmware; zit er een radio functie op? Ik kan deze niet vinden... we gebruiken hier thuis veel Spotify via de iOS / Android en de Radio functie wordt zeer gewaardeerd. Gewoon een artiest aantikken en dan komen er veel soortgelijke muziek voorbij. Lekker relaxed luisteren!

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:38:
Het is dan alleen nog zichtbaar als je Now Playing / Nu Afspelen / Nu aan het Afspelen gebruikt ook weer omdat dit een wat langere tekst is ..
Ik had meen ik dat icoon van speelt af leeg gelaten meen ik, zal dat ook even checken één dezer dagen. Nu eerste een potje bier en pootjes op de tafel :+

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

WD-Medic schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:56:
[...]

Mp3

[afbeelding]

@All: Je vind hier onder een link met alleen de fix voor de album art. Wil je dit gebruiken dan zal je dit zelf in het door jouw gebruikte thema moet zetten. Pak deze zip uit en kopieer dit in een van de zip files die Dikkiedikdik als download aanbied. Pas dan upload je het thema naar de SMP via de gebruikelijke manier. Have Fun ...

Klikkerdeklik
Helaas helaas.. Het werkt niet. Ik krijg bovenstaande layout niet te zien bij het afspelen. Zodra ik een nummer start zie ik een fractie van een seconde de cover in beeld. Maar die wordt vrijwel meteen vervangen door een afbeelding van een witte speaker met de tekst: "muziekbibliotheek" erin en een vierkant kader erin ( voor jou wijziging was dit overigens ook, maar dan met een rechthoekig kader erin).

Het enige wat ik nog niet gedaan heb is de wd opnieuw opstarten.. zal nog even kijken of dat helpt

Blender....

Verwijderd

Topicstarter
Andre21 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:32:
Helaas helaas.. Het werkt niet. Ik krijg bovenstaande layout niet te zien bij het afspelen. Zodra ik een nummer start zie ik een fractie van een seconde de cover in beeld.
jij gebruikt een mediabibliotheek denk ik voor het afspelen van muziek?
Laat je nog even weten wat een herstart oplevert?

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Ja ik gebruik een mediabibliotheek. Een herstart helpt niet..
Nou ja ik denk dat ik dan maar voor muziek geen mediabibliotheek gebruik.

Nog een ander dingetje (wat meer met de laatste firmware te maken heeft, maar wel irritant is):
De play knop werkt uberhaupt niet meer. Niet bij films en niet bij muziek. Voorheen kon ik bij muziek op een map gaan staan, op de play knop drukken en hij speelde alles af incl supmappen/files. Dat doet hij niet meer. Ik moet via de ok knop erin, en ook de ok knop gebruiken om een mp3 te starten. Dit geldt ook voor films.
Bij muziek is het vooral irritant omdat ik dan geen hele map met submappen af kan spelen. Ik moet echt een mp3 starten, waarna hij wel de hele map afspeelt, maar niet eventuele supmappen.

De play knop lijkt dus alleen nog te werken voor pauze/play functie.

Blender....

• WD-Medic
Andre21 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:32:
[...]

Helaas helaas.. Het werkt niet. Ik krijg bovenstaande layout niet te zien bij het afspelen. Zodra ik een nummer start zie ik een fractie van een seconde de cover in beeld. Maar die wordt vrijwel meteen vervangen door een afbeelding van een witte speaker met de tekst: "muziekbibliotheek" erin en een vierkant kader erin ( voor jou wijziging was dit overigens ook, maar dan met een rechthoekig kader erin).

Het enige wat ik nog niet gedaan heb is de wd opnieuw opstarten.. zal nog even kijken of dat helpt
Ik heb in de 3 mappen die ik laat zien naast de muziek bestandjes ook een cover jpg staan van 500x500. In de mp3 files zit het ook in de i3dtag. Bij de flac en wav niet.

Hoe is jouw map inhoud?

De cover.jpg heeft dezelfde naam als de map waarin het staat.

[ Voor 3% gewijzigd door WD-Medic op 24-01-2014 19:21 ]

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Ik heb geen cover jpg er staan. Alleen de mp3's. In de i3dtag zit wel de cover. De cover zie je namelijk ook wel in het klein (naast de lopende tijd linksonder), maar niet in het groot naast de afspeellijst zeg maar.

Blender....

• WD-Medic
Wat als je die er wel in zet?

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

ga ik ff proberen..

BTW ik heb ff die .png's zitten bekijken in de \image folder van het theme. Wat ik zie op de plek van de album cover, is een grote music_metadata_no_art.png, met daar overheen file_icon_002.png

Ik ga ff kijken of ik een cover er los bij kan zetten. wordt vervolgd

Blender....

• WD-Medic
Ja dat wist ik aan de hand van je beschrijving.

Een WD thema zit heel simpel in elkaar. Als eerste word de no art afbeelding geplaatst, daaroverheen een transparante afbeelding met het kader en uiteindelijk moet daar over heen de cover art komen te staan mits die gevonden word natuurlijk..

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Hoe moet ik de cover.jpg noemen? Ik heb hem nu hetzelfde genoemd als het mp3 bestand. Maar dan werkt het dus niet.

Blender....

• WD-Medic
WD-Medic schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:19:
De cover.jpg heeft dezelfde naam als de map waarin het staat.
:P

Misschien nog wel Mediabibliotheek wissen en opnieuw laten opbouwen.

Dan nog een vraag heeft jouw WD schrijfrechten op de locatie waar je bestanden staan opgeslagen?

De Mediabibliotheek wil namelijk een of twee bestandjes weg schrijven op de locatie waar alles vandaan komt althans dat is bij USB schijven wel het geval ...

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Ja mediabibliotheek is gewist, en ja WD heeft schrijfrechten op die mappen

Edit: Ik denk dat ik het weet... ff pielen..

[ Voor 23% gewijzigd door Andre21 op 24-01-2014 20:00 ]

Blender....

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Ja ik heb hem!
Eerst dacht ik dat het de volgorde was van de <image .... > regels in de album_playback.xml

Uiteindelijk kwam ik erachter dat op de plek waar "@@album_cover" staat er geen cover wordt weergegeven, maar op de plek waar "@@album_icon" staat wordt deze wel weergegeven (linksonder naast de tijd).
Ik heb dus ipv @@album_cover er @@album_icon neergezet, en tadaaa.. het werkt.

Blender....

• WD-Medic
Mooi zo! *O*

Alleen ..

Het is wel het verschil tussen een jpg in de map en de afbeelding die in de i3dtag zit dat je nu hebt weggehaald. Wanneer je nu altijd en alleen i3dtag mp3tjes gebruikt zal het werken. Ga je ook andere formaten gebruiken zoals flac zonder tag en wav zit je weer zonder. Voor de kwaliteit op je scherm is @@ album_cover (de jpg die in de map staat) een afbeelding die van betere kwaliteit/afmetingen is dan @@album_icon.. maaaaaaaaar dat moet je natuurlijk zelf bepalen.

Wat je nog wel even zou kunnen vermelden voor de andere gebruikers is of je ook een losse jpg in de (test) map gezet hebt met dezelfde naam als de map zelf en wat dat voor resultaat gaf.

Map
Artiest - Albumnaam
en hierin staat een jpg
Artiest - Albumnaam.jpg
of probeer ook eens
folder.jpg

Na elke wijziging de mediabibliotheek wissen en opnieuw laten opbouwen.

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

folder.jpg had ik geprobeerd. Dit werd niet weergegeven tijdens het afspelen.

Dat andere heb ik niet geprobeerd. Mede ook omdat ik een map "top 40" heb met allemaal verschillende nummers van verschillende artiesten. Dus ik heb niet echt een album plaatje dan, maar per nummer een ander plaatje

Blender....

Verwijderd

Topicstarter
Andre21 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:52:
Nog een ander dingetje (wat meer met de laatste firmware te maken heeft, maar wel irritant is):
De play knop werkt uberhaupt niet meer. Niet bij films en niet bij muziek. Voorheen kon ik bij muziek op een map gaan staan, op de play knop drukken en hij speelde alles af incl supmappen/files. Dat doet hij niet meer.
Dat irriteert mij ook, staat op mijn to do lijst, maar dit is wat lastig, er mist iets, maarja, heb het er al met medic over gehad, alleen werkt het op de wd hub met dit theme wel goed met die play knop.

Ga ik ook naar kijken, maar geen idee of dat gaat lukken, ik heb wel een paar themes waar het werkt en een paar niet, maar het is wat complex die te vergelijken.

Kan ik voor die muziek niet gewoon die grote afbeelding eruit halen? Boel gedoe allemaal en het nut van een grote en een kleine cover op 1 scherm ontgaat me ook wat. Of iets maken als de laatste screenshot van medic, maar dan die kleine afbeelding op de plek van die grote en die kleine weg, ik ga wel ff zien wat het beste werkt. Maar ik blijf dat muziek afspelen via de tv live toch meer een gimmick vinden dan iets wat echt fijn en handig werkt. Een oude tablet aan de stereo werkt 10 keer fijner. Bij wat testen vind ik het ook maar matig werken in het mochi theme.

En anders slopen we wat uit een andere theme, maar ik blijf het apart vinden dat het op de hub anders werkt, dat zint me niet echt. Deze vind ik zelf wel mooi voor muziek: http://community.wd.com/t...FR-Revision-2/td-p/181990
WD-Medic schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:56:
Het viel me op dat je in al je wijsheid het kader om de album art verwijderd hebt. Hierdoor is er een verschil ontstaan in het beeld van het album overzicht en de media player.
Denk dat dat een keer per ongeluk gebeurd is met mijn fantastische photoshop skills, denk een laag vergeten aan te zetten, ga er toch morgen even mee bezig, dat toch simpele muziekstuk moet even goed werken.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 23:10 ]

• WD-Medic
Ik heb toen de kleine afbeelding weggehaald en de afspeel knoppen in het midden onder de grote afbeelding gezet. De tekst daar weer onder..

Om ook formaten zonder tag van cover art te voorzien ben ik wel een jpg in de album map blijven gebruiken net als bij de video's normaal is. Het is zelfs mogelijk om ook info te weergeven via xml...

Voorbeeld hiervoor was ook bij mij het AEonish Hub thema.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eerst eens kijken of ik de play knop weer aan de praat krijg, sinds de laatste u
Date van wd werkt die opeens met joey smith zijn theme niet meer, maar wel in andere themes. Bij de hub is er geen update gewesest en ik denk dat daarom het daar nog werkt, voorheen werkte alaska ook met de play knop. Nu uitzoeken waarom...

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Als je dan een van die covers weghaalt op dat afspeel scherm, haal dan die kleine weg. Ik zie liever een grotere cover dan een kleintje ergens onderin de hoek.

Of idd zoals ze t bij het aeonish thema hebben gedaan. Dat ziet er wel mooi uit ja!

Succes en leuk dat je er toch nog weer mee aan de gang wil!

Blender....

Verwijderd

Topicstarter
Die kleine kan niet weg, dan werkt het hoofdmenu niet meer, het is teveel werk dat aan te passen denk ik.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 10:12 ]

• WD-Medic
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:11:
Die kleine kan niet weg, dan werkt het hoofdmenu niet meer, het is teveel werk dat aan te passen denk ik.
@@info_artist_nogwat word in inc_generic_now_playing_home apart aangeroepen dus die zouden in principe los van elkaar moeten werken.

Ik heb een poging gedaan.

Zoals te zien hieronder heb ik de afbeelding die aangeroepen word door @@album_icon achterwege gelaten. De dummy afspeel knoppen iets naar boven geplaatst en de tekst daar weer onder. Ook de 2x, 4x enz knoppen die zichtbaar worden bij versneld vooruit en achteruit spoelen zijn weer op de juiste plaats gezet .. :P

Bij gebruik van mp3 kan een afbeelding in de i3dtag nooit kwaad dus die kan je laten zitten. De afbeelding word in dit geval geplaatst door @@album_cover hetgeen betekend dat je naast de muziek bestandjes ook een jpg in de map moet zetten die dezelfde naam heeft als de map waarin het staat.

Heet b.v. deze map BZN - Greatest Hits dan noem je de jpg BZN - Greatest Hits.jpg.

Dit werkt met mp3, flac en wav met andere formaten misschien ook echter die heb ik niet getest aangezien deze 3 wel de meest gebruikte/populaire zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/1z67i2u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/29qf8rs.jpg

Ik kwam echter 1 dingetje tegen en dat is in de onderste afbeelding. Het kan aan het feit liggen dat ik aan het testen was met een SMP thema op m'n HUB maar toch wel het vermelden waard denk ik. Wanneer ik in dit scherm de pijlen links of rechts gebruikte om door het menu te gaan liep de HUB vast. Niet zo maar vast maar echt alleen met de stekker eruit halen op te lossen vast. Omdat verder alles perfect werkt vrees ik dat in het home_menu_node toch nog een foutje is ingeslopen Dikkiedikdik ... bugs mochten we niet meer melden maar bij deze toch 1 gevonden. ;) :P Dit gebeurde overigens ook voor de aanpassing dus ja wie weet vind je nog iets.

[Download]

[ Voor 51% gewijzigd door WD-Medic op 25-01-2014 14:17 ]

• Zuid-Limburg
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-12 16:40
Heb besloten deze te gaan kopen. Weet iemand (uit andere jaren) of de WD TV Live korting heeft bij de 'Geen BTW actie' van de Mediamarkt volgende week? Zo ja, dan wacht ik die paar dagen nog en hoop ik 'm voor 66 euro te hebben. Zo niet voor 79 euro en hoef ik dat gekkenhuis er niet voor in....

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws, ik heb het probleem met de play knop voor de foto's, muziek en video's opgelost. Ik wacht even op de aanpassingen van medic voor het muziek gedeelte en dan komen hier de nieuwe versies te staan.

Ik vind de oplossing van medic fantastisch voor de muziek, volgens mij kan je ook met een gemiddeld mp3 tag programma automatisch een jpg afbeelding in je map laten zetten en dat lijkt me dus de beste keuze voor iedereen.

Ik begrijp dat er hier ook mensen zijn die diverse mp3's in 1 folder hebben en voor elke mp3 een eigen cover willen, dat gaat dan niet meer lukken, maar het is onmogelijk om 16 versies of meer te gaan beheren, dan heb ik er uren werk aan bij updates.

Mooie samenwerking zo met medic, zo komen we ergens en we lopen nu redelijk richting de perfectie van het theme.
Zuid-Limburg schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:37:
Heb besloten deze te gaan kopen. Weet iemand (uit andere jaren) of de WD TV Live korting heeft bij de 'Geen BTW actie' van de Mediamarkt volgende week? Zo ja, dan wacht ik die paar dagen nog en hoop ik 'm voor 66 euro te hebben. Zo niet voor 79 euro en hoef ik dat gekkenhuis er niet voor in....
vorig jaar wel, maar in de meeste winkels was hij wel duurder dan op mediamarkt.nl , bekijk dus even nu de prijs als het kan en dan bij de actie, maak desnoods even een foto van de prijs nu, ze willen die soms stiekem aanpassen. Dan moet het wel lukken. Hij is trouwens ook weleens 73 euro geweest, dus 66 is wel haalbaar.
WD-Medic schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:34:
Ik kwam echter 1 dingetje tegen en dat is in de onderste afbeelding. Het kan aan het feit liggen dat ik aan het testen was met een SMP thema op m'n HUB maar toch wel het vermelden waard denk ik. Wanneer ik in dit scherm de pijlen links of rechts gebruikte om door het menu te gaan liep de HUB vast. Niet zo maar vast maar echt alleen met de stekker eruit halen op te lossen vast. Omdat verder alles perfect werkt vrees ik dat in het home_menu_node toch nog een foutje is ingeslopen Dikkiedikdik ... bugs mochten we niet meer melden maar bij deze toch 1 gevonden. ;) :P Dit gebeurde overigens ook voor de aanpassing dus ja wie weet vind je nog iets.
Zal er naar kijken, ik heb daarin alleen niets aangepast de afgelopen tijd. Ik ga het even testen nu met wat ik nu heb, probleem is alleen dat de tv beneden door vrouw en kids bezet zijn en mijn pc staat beneden. Dus aanpassingen maken, 2 trappen op, testen , 2 trappen naar beneden... zucht. Maar ik laat het straks weten.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 11:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, alles werkt nu zoals het hoort. Ik ga nog even proberen de balk bij het afspelen van dvd's in de juiste stijl te krijgen en ik moet nog even de bestanden menu optie voorzien van een werkende play knop en dan komt hij online later vandaag / vanavond.

Het muziekgedeelte ziet er zeer strak uit, geen vastlopers meer, werkende play knop, genieten dus!

• WD-Medic
Idd ook op de HUB geen vastloper meer tijdens Now Playing ...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, jetzt geht los

Versie 3 online, vorige download links weggehaald. Klik op onderstaande afbeelding om hem te downloaden.
Bevalt de nieuwe muziek opmaak niet? Hier kan je de vorige xml file downloaden, pak de zip die je wilt gebruiken even uit, vervang dat bestand en maak een nieuwe zip en je had het zoals het eerst was.

Ik laat het aanpassen nu even een paar weken liggen, problemen kunnen natuurlijk wel vermeld worden hier, maar ik ga me nu weer even toeleggen op wat andere hobby's.

Veel dank aan Medic en allemaal veel plezier met de (definitieve?) alaska dutch remix.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/158axeb.png

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:56
Thanks dikkiedikdik en ook WD_Medic, ik ga de theme vanmiddag proberen….

• WD-Medic
Voor mekaar Dikkiedikdik geweldige samenwerking!

Voor de muziek liefhebbers die een aangeklede toestand willen hebben denk er aan dat het bij de een werkt met Album Cover in de mp3 tag en de ander moet net als ik een jpg toevoegen in de Album map. Dit laatste is dan ook voor andere formaten dan mp3 ...

Hoe dit kan is mij ook een raadsel, maar ja zoals ik al eerder vermelde .. WD en firmware dat is al een raadsel op zich ... :P :+

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:24
Eh..., ik heb die alaska eens gedownload om te bekijken, maar hoe installeer ik zoiets. Er staan geen instructies bij, kan ik die ergens vinden?

Verwijderd

Topicstarter
3d ondertiteling vergeten, maar zag dat ik dit al eens gepost had (heb ik gelijk mijn instellingen terug :P ):
Verwijderd in "[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)"
raven22 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:22:
Eh..., ik heb die alaska eens gedownload om te bekijken, maar hoe installeer ik zoiets. Er staan geen instructies bij, kan ik die ergens vinden?
Verwijderd in "[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)" en dan wat onderdaan die uitleg.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 16:27 ]

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:24
Niets ten nadele van je theme, want ik vind hem fraai, maar mijn dochters willen weer terug naar de oude, hoe doe ik dat?

Verwijderd

Topicstarter
raven22 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:17:
Niets ten nadele van je theme, want ik vind hem fraai, maar mijn dochters willen weer terug naar de oude, hoe doe ik dat?
naar instellingen, dan naar uiterlijk en bij thema's gebruikersinterface kies je mochi en dan ok en je bent weer terug bij de oude.

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Ben de hele dag weg geweest en vanavond heb ik ook visite, dus ik ga het op z'n vroegst morgen uitproberen.

Ik denk dat de aanpassingen van Medic voor mij niet werken, omdat ik dan een album cover in de map moet zetten. Omdat ik vaak een map met Top 40 muziek speel, en dus elk nummer een andere cover heeft, gaat dat voor mij niet werken.

Ik denk dat ik het door jullie aangepaste team dan maar aan mijn eigen voorkeur aanpas door wel die @@album_icon te gebruiken.

Verder is de layout top jongens.. bedankt weer!

Blender....

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Uhm Dikkiedikdik en Medic.. Ik heb hem even geprobeerd, maar er lijkt niks veranderd ten opzichte van versie 2.
Althans... de playknop werkt nu wel weer. Maar de layout is hetzelfde als in versie 2. Er staan nog steeds 2 album covers (groot en klein) en de knoppen zijn niet naar boven geplaatst zoals in het screenshot van medic te zien was.
Ik gebruik de versie zonder live tv en ipcam, en dan met movie info versie 2.

Blender....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de xml nog een keer over de huidige in elke versie gezet, maak nu een nieuwe zip en upload deze.
Je had gelijk, had de verkeerde audio playback erin gezet, alleen op mijn eigen wd mediaspelers de juiste gezet 8)7

Download zo even de nieuwe versie (als ik hier bericht dat het klaar is) en installeer deze, ga vervolgens nog een keer naar instellingen, dan naar uiterlijk en bij thema's gebruikersinterface kies je alaska remix dutch 2014 en druk op ok. Dan zou het moeten werken.

status klaar, link in afbeelding hierboven aangepast en hier nog een keer:
https://www.mediafire.com/?tw4a4jiwh0vl61n

deze heb ik gechecked, moet nu goed zijn :+

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 21:09 ]

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Hij is nu goed idd! Dank!

Blender....

Verwijderd

Ik kwam hier om mede te delen dat het nog niet goed was, maar blijkbaar waren mijn telepathische gaven al voldoende om het door te geven ;)

Wel liep ik nog tegen wat anders aan. In het Mochi-theme werd met een icoontje aangegeven wanneer video's al eerder waren afgespeeld. Is dit bewust niet in het Alaska-theme geplaatst? Ik mis het wel, want kan niet zien welke afleveringen ik al heb gezien van een serie...

• djtccc
  • Laatst online: 24-02-2014
Heb de WD TV Live aangeschaft...alles werkt goed op zich...alleen moet ik em steeds resetten om een video af te spelen...als ik dan een tijdje niks gedaan heb met de speler....(standby) moet ik em weer resetten.
Iemand enig idee wat er aan de hand is ?

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:19
Ook de derde WD TV aangeschaft in een week tijd :X
Die van mijn ouders bevalt erg goed dus voor mijn zusje er ook één gehaald.
Voor mijzelf op de slaapkamer de WD TV Play gekocht. Heb al een Raspberry icm met XBMC en heb hem eigenlijk alleen nodig voor Netflix vandaar de wat simpelere versie voldoende is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:16:
Wel liep ik nog tegen wat anders aan. In het Mochi-theme werd met een icoontje aangegeven wanneer video's al eerder waren afgespeeld. Is dit bewust niet in het Alaska-theme geplaatst?
nee, niet bewust. Denk dat veel mensen het niet gebruiken inclusief mijzelf. Ik heb het niet op de planning staan erin te bouwen. Je bent waarschijnlijk beter af met een app op je telefoon/tablet om het bij te houden als je het alaska theme wilt gebruiken.

Verwijderd

Ik gebruik deze app wel, maar ik vond het juist zo handig dat het gewoon in beeld stond :P

• WD-Medic
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:16:
Wel liep ik nog tegen wat anders aan. In het Mochi-theme werd met een icoontje aangegeven wanneer video's al eerder waren afgespeeld. Is dit bewust niet in het Alaska-theme geplaatst? Ik mis het wel, want kan niet zien welke afleveringen ik al heb gezien van een serie...
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:22:
nee, niet bewust. Denk dat veel mensen het niet gebruiken inclusief mijzelf. Ik heb het niet op de planning staan erin te bouwen. Je bent waarschijnlijk beter af met een app op je telefoon/tablet om het bij te houden als je het alaska theme wilt gebruiken.
Ik heb dit ooit weer eens terug gezet in het thema voor de HUB net als het favoriet icoontje. Het is op zich wel een leuke feature maar als je om wat voor reden dan ook de Mediabibliotheek moet wissen en opnieuw laten opbouwen staat alles weer op "niet bekeken".

Handig dat wel maar de meerwaarde is voor iedereen anders ..

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/nl7dw8.jpg

• Zuid-Limburg
Ik heb me goed georiënteerd (de eerste 65 pagina's van dit topic doorgelezen, rest komt nog) en wil de WD Live deze week bij de Mediamarkt kopen bij de BTW actie. Ik heb een vraag die naar mijn gevoel overeenkomt met een vraag op een Ferrari forum of de bolide ook een sigarenaansteker heeft...

Oftewel: ik wil de WD live eerst erg basic gaan gebruiken, wellicht later meer mogelijkheden bekijken. Ik hang er aan de USB uitgang direct een 2TB harddisk aan. Kun je deze nu ook puur op bestandsniveau benaderen? Dus dat je bladert door de vele mappen (soms 4 lagen diep), b.v. een avi opzoekt en deze starten. Niets geen indexering dus, gewoon zelf zoeken op de harddisk. Zo deed ik het op een (zeer) oude Freecom, ben al blij als dit goed mogelijk is. Later zie ik wel wat er meer mogelijk is.

• WD-Medic
Ja dat kan. In het menu vind je ook het onderdeel Bestanden. Hiermee blader je handmatig door alle mappen van het gekozen station.

[ Voor 0% gewijzigd door WD-Medic op 29-01-2014 17:19 . Reden: Typo ]

• Zuid-Limburg
Helaas, net naar de Mediamarkt geweest, de WD TV live gaat niet mee met de BTW actie. Was een accessoire en die gaan niet mee werd er gesteld.

Dus maar meegenomen voor 80 euro, ik heb nu lang genoeg gewacht...

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-12 12:06
Ik heb net de WD TV Live aangeschaft ter vervanging van mijn Playon HD mini vanwege Netflix ondersteuning (en omdat de ondertiteling in mkv's vaak opeens weg is bij mijn anime series).

Alles werkt perfect op 1 heel simpele standaard feature na:
Waarom speelt hij niet automatisch de volgende aflevering vanaf mijn netwerkshare?
Mijn dochters kijken pokemon en na elke aflevering gaat hij terug naar het menu (lijst afleveringen op de share) en moet je handmatig de volgende selecteren en starten. Google brengt me alleen bij topics uit 2009 over de wd tv live hub. De afleveringen staan bij elkaar in 1 folder, de playon start automatisch het volgende bestand in de lijst.
Help!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Out of the blue (of eigenlijk: yellow :+ ) staan mijn subs in Netflix weer in een gele kleur, terwijl de sub kleur voorkeursinstelling in Netflix echt op wit staat (even iets afspelen via de browser levert ook gewoon witte subs op).
Dit gebeurde van de een op de andere dag en na geen enkele aanpassing o.i.d., zelfs niet van land geswitched. Is dus denk ik 'iets' aan de hand met de WD Netflix app.
Ik vind gele subs niet heel erg of onoverkomelijk, maar dit is wel erg vreemd.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Topicstarter
ik was een week of wat terug op netflix mijn foto's kwijt bij de profielen. Ik heb per profiel alles gewist op de netflix site en opnieuw toegevoegd, vervolgens per wijziging ingelogd op de wd app en daarna was het weer klaar. In 1 keer alles wijzigingen ging niet. Wellicht krijg je het goed door het voor 1 profiel op standaard te zetten, dan in te loggen, daarna eruit gaan, op de website het weer op wit zetten en weer inloggen. Met wat herstarts van de wd tussendoor moet het lukken.

Ik durf niet zeker te zeggen dat het aan de wd app ligt, maar hier deed hij ook wat vreemd.
Philip J. Dijkstra schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:03:
Alles werkt perfect op 1 heel simpele standaard feature na:
Waarom speelt hij niet automatisch de volgende aflevering vanaf mijn netwerkshare?
Dat is niet mogelijk De netflix app werkt wel zo, maar de wd heeft dit nooit gehad. Je zou eens kunnen kijken wat hij doet als je op play drukt op de folder ipv op OK, maar ik denk dat het dan ook niet werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 12:06 ]

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-12 12:06
Ik heb het gevonden, als je een aflevering afspeelt op Options drukken en dan bij Afspeelmodus 'herhaal alles' kiest, speelt ie alles in dezelfde folder automatisch af.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:04:
ik was een week of wat terug op netflix mijn foto's kwijt bij de profielen. Ik heb per profiel alles gewist op de netflix site en opnieuw toegevoegd, vervolgens per wijziging ingelogd op de wd app en daarna was het weer klaar. In 1 keer alles wijzigingen ging niet. Wellicht krijg je het goed door het voor 1 profiel op standaard te zetten, dan in te loggen, daarna eruit gaan, op de website het weer op wit zetten en weer inloggen. Met wat herstarts van de wd tussendoor moet het lukken.

Ik durf niet zeker te zeggen dat het aan de wd app ligt, maar hier deed hij ook wat vreemd.
Ik gebruik 1 profiel in Netflix, ik heb al geprobeerd om de witte subs opnieuw in te stellen en na een herstart van de WD, waren de subs helaas nog geel.
Ik heb alleen nog niet geprobeerd om eerst naar standaard terug te zetten => WD herstart => subs instelling naar wit => WD herstart. Dit zal ik dit weekend nog proberen (en als het moet een paar keer).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Topicstarter
mmm, bij mijn zijn de usa subs ook weer geel...

Heb wat dingen geprobeerd, krijg het hier niet meer wit. Beetje vreemd, maar het stoort me verder niet. Dus ik laat het eerst maar zo, misschien zie jij nog wat wat werkt. Geen idee of het de schuld van WD of van Netflix is, heb het trouwens alleen op netflix usa en niet op netflix nederland, dus ik denk dat netflix de schuldige is? Het kan namelijk wel werken op de nl versie.

Ik ga maar niet navragen bij netflix zelf, denk niet dat ze het tof vinden als ik een unblock us gebruik om van regio te switchen.
Philip J. Dijkstra schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:21:
Ik heb het gevonden, als je een aflevering afspeelt op Options drukken en dan bij Afspeelmodus 'herhaal alles' kiest, speelt ie alles in dezelfde folder automatisch af.
Aha, ik dacht dat dat alleen voor foto's werkte, leer ik ook wat bij.

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 13:53 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik leg de schuld bij netflix. Op de iPad hebben we ook gele subsidie, op de rest van de apparaten weer helemaal niet...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:45:
mmm, bij mijn zijn de usa subs ook weer geel...

Heb wat dingen geprobeerd, krijg het hier niet meer wit. Beetje vreemd, maar het stoort me verder niet. Dus ik laat het eerst maar zo, misschien zie jij nog wat wat werkt. Geen idee of het de schuld van WD of van Netflix is, heb het trouwens alleen op netflix usa en niet op netflix nederland, dus ik denk dat netflix de schuldige is? Het kan namelijk wel werken op de nl versie.

Ik ga maar niet navragen bij netflix zelf, denk niet dat ze het tof vinden als ik een unblock us gebruik om van regio te switchen.
Witte subs bij Netflix NL werkte bij mij al vanaf het begin (sinds september dus), toen was de sub kleur instellingsoptie er nog niet en waren de subs bij Netflix US ook geel. Na de subs op wit ingesteld te hebben in het account, had ik ook witte subs op Netflix US, tot gisteren dan.
Ik vind het op zich ook niet erg, maar witte subs kijken net iets prettiger :) .
Ik probeer in het weekend nog wel even met die instelling te switchen (en herstart van de WD), mocht dit niet werken, dan is het jammer. Wie weet lost dit zichzelf binnenkort wel op (net zo plotseling als dit opgedoken is) ;) .

Verwijderd

Topicstarter
nou, als iemand een oplossing ziet, post hem dan, ik heb ook iets liever wit, al is geel ook niet heel onaardig.

Verwijderd

(sorry, kon bericht niet wissen)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 13:14 ]

• Zuid-Limburg
Van de week gekocht dus. Nog nooit zo goed voorbereid een aankoop gedaan. Ik wilde wachten op de Mediamarkt BTW actie en heb in de tussentijd nu b.v. alle 150 pagina's van dit topic gelezen... Enfin, toen bleek het apparaat niet bij de actie te horen... Maar is z'n 80 euro ook meer dan waard! Want ik ben er super enthousiast over. Komt ongetwijfeld ook omdat de vorige mediaplayer een oude Freecom was met amper andere opties dan afspelen vanuit een soort dos omgeving. Dan ga je van een lelijke Eend naar een Ferrari... Ik meldde hier vooraf dat ik 'm voorlopig alleen basic zou gaan gebruiken, afspelen op bestandsniveau en dat was voorlopig genoeg. Welnu, ik gebruik inmiddels wel degelijk de media library, heb de film covers laten inlezen (wat verbazend goed ging), kopieer bestanden vanaf de PC naar de externe harddisk die aan de WD hangt met WDlink, bekijk draadloos via Wifi films (avi, DVD, X264, Bluray, het gaat tot zover allemaal goed) en bestuur het apparaat (ook) met de iPad.

Kortom, het is fantastisch allemaal, wat een feest. Wat ik me vooralsnog alleen afvraag is waarom het virtuele toetsenbord van de iPhone/iPad app WD remote niet werkt bij de zoekfunctie in Youtube? Ik voer een zoekterm in, druk op STUUR en er verschijnt alleen een letter a in beeld. Op andere plekken op de WD werkt het toetsenbord van de WD remote app wel goed. Iemand een idee? Zoeken op Youtube zou wel zo makkelijk zijn met het virtuele toetsenbord.

Verwijderd

Topicstarter
Zuid-Limburg schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:19:
Wat ik me vooralsnog alleen afvraag is waarom het virtuele toetsenbord van de iPhone/iPad app WD remote niet werkt bij de zoekfunctie in Youtube? Ik voer een zoekterm in, druk op STUUR en er verschijnt alleen een letter a in beeld.
Even uit mijn hoofd meen ik dat je je ipad kan pairen met de youtube app (je ziet hierover een uitleg als je naar zoeken gaat in de app zelf) en dan kan je video's vanaf de ipad naar youtube toesturen en speelt hij die af. Dat werkt meestal wel redelijk goed hier.

Zelf kijk ik het meeste op youtube vanaf mijn abonnementen in youtube, dat is ook een fijne manier van kijken als dat bij je past, dan hoef je niet te zoeken. Ik zoek wel voor mijn kids, dan is het wel fijn dat de vorige zoekopdrachten bewaard worden door de youtube app.

Er waren trouwens wel experimenten met een nieuwe remote voor de wd tv live en youtube, dus ik denk dat er binnenkort wel wat komt wat ook met youtube werkt (met de nieuwe youtube, voordat die nieuwe kwam kon het ook met de app).

• Zuid-Limburg
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:53:
[...]

Even uit mijn hoofd meen ik dat je je ipad kan pairen met de youtube app (je ziet hierover een uitleg als je naar zoeken gaat in de app zelf) en dan kan je video's vanaf de ipad naar youtube toesturen en speelt hij die af. Dat werkt meestal wel redelijk goed hier.
Dank, dat is een zeer handige optie. Ok, gaat dan via (de batterij van) de ipad, maar dat maakt niet uit. Is inderdaad nu kwestie van Youtube app starten op iPad, even kiezen voor Youtube TV en draaien maar. Voor mij nog even de kunst hoe ik een video die afspeelt halverwege kan afbreken om weer naar (b.v.) home op de WD te gaan. Ik heb nu al 2 maal wat willekeurig zitten drukken op de AB (meen stoptoets) en al 2 maal een volledige vastloper gehad die ik (zo ver ik kon overzien) alleen kon verhelpen door de stekker eruit te halen. Ik mis in zo'n geval een soort harde reset....

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:19
Zuid-Limburg schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:24:
[...]

Dank, dat is een zeer handige optie. Ok, gaat dan via (de batterij van) de ipad, maar dat maakt niet uit. Is inderdaad nu kwestie van Youtube app starten op iPad, even kiezen voor Youtube TV en draaien maar. Voor mij nog even de kunst hoe ik een video die afspeelt halverwege kan afbreken om weer naar (b.v.) home op de WD te gaan. Ik heb nu al 2 maal wat willekeurig zitten drukken op de AB (meen stoptoets) en al 2 maal een volledige vastloper gehad die ik (zo ver ik kon overzien) alleen kon verhelpen door de stekker eruit te halen. Ik mis in zo'n geval een soort harde reset....
Misschien het filmpje stoppen op de iPad?

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:48:
nou, als iemand een oplossing ziet, post hem dan, ik heb ook iets liever wit, al is geel ook niet heel onaardig.
Ik heb dit helaas nog niet kunnen oplossen. Ik ga er maar vanuit dat er aan Netflix zijde iets is aangepast :|

Verwijderd

Ik krijg een melding invalid pasword en user name bij youtube videos. Je moet toch je gmail adres geven en paswoord of heb ik het verkeerd? 😄 alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:13:
Ik krijg een melding invalid pasword en user name bij youtube videos. Je moet toch je gmail adres geven en paswoord of heb ik het verkeerd? 😄 alvast bedankt!
zit je niet in de oude youtube? In de nieuwe krijg je een link waar je heen moet op je tablet/computer, daar log je in op youtube en dan geef je de wd toestemmingen ben je op de wd ingelogd.
KillerBee schreef op maandag 03 februari 2014 @ 06:29:
Ik heb dit helaas nog niet kunnen oplossen. Ik ga er maar vanuit dat er aan Netflix zijde iets is aangepast :|
Jammer, ik vond wit iets fijner (al vind ik het lettertype wel lelijk). Maar geel is ook nog wel ok, het is gelukkig geen roze :o

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2014 19:00 ]

Verwijderd

Ik snap niet wat je bedoeld 😞

Verwijderd

Topicstarter
hoe ziet het icoon eruit waarop je klikt? En heb je de meest recente firmware?

Verwijderd

Het icoon is zwart wit youtube videos, alles is up todate. Zo heel graag die youtube filmpjes willen opslaan als favorieten! Voor de kids 😉

Verwijderd

Het is gelukt! Met die link code! Super bedankt! Maar hoe doe je nu de favorieten haha! 😊

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2014 19:54 ]

Verwijderd

Ik ben het wachtwoord vergeten van find.synology.com om mn DS213J te beheren. Volgens de handleiding moet ik het knopje aan de achterkant van het apparaat 4 seconden ingedrukt houden totdat ik een piepje hoor. Dat zou voor een reset zorgen. Helaas blijkt dat niet zo te zijn in mijn geval: hij blijft om een login+wachtwoord vragen.

Wat nu?

Alvast bedankt voor jullie input.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:53:
Het is gelukt! Met die link code! Super bedankt! Maar hoe doe je nu de favorieten haha! 😊
Die werkt meen ik alleen als je geen watch later gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:30:
Ik ben het wachtwoord vergeten van find.synology.com om mn DS213J te beheren. Volgens de handleiding moet ik het knopje aan de achterkant van het apparaat 4 seconden ingedrukt houden totdat ik een piepje hoor. Dat zou voor een reset zorgen. Helaas blijkt dat niet zo te zijn in mijn geval: hij blijft om een login+wachtwoord vragen.

Wat nu?

Denk verkeerde topic? Ik heb meerdere synologys, maar ik ken dit niet?

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13

Wat nu?

Zal hij altijd doen he standaard wachtwoord en login, is normaal ook na een reset...

Verwijderd

Je zit zelf in het verkeerde topic, dus sla dan ook niet zo'n toon aan...

[ Voor 79% gewijzigd door FeaR op 08-02-2014 20:18 ]

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-12 14:13

Wat nu?

http://lmgtfy.com/?q=default+password+ds213j, vierde optie

[ Voor 81% gewijzigd door NRG-81 op 07-02-2014 11:38 ]

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12 15:41
Even een simpele vraag, kan je met de app van WD ook je playlist benaderen of is het meer een veredelde afstandsbediening? Ik wil graag een mediaspeler welke te bedienen is zonder de tv aan te zetten. Dus zeg maar een android tablet op tafel om een album op te zetten welke je wilt horen.

Verwijderd

Dank! Daar heb ik iets aan. :)

Voortaan gelieve zelf wat eigen inzet te tonen. En als je dan toch gaat posten, post dan in het goede topic.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 08-02-2014 20:20 ]

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:14:
[...]

Dank! Daar heb ik iets aan. :)
Ja dat had je zelf ook kunnen opzoeken, beetje lui????

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:32
@ Dikkiedik: in het verleden heb je eens uitgelegd wat je moet instellen in de synology en de wd om ISO en Dvd Menu's te kunnen afspelen. Dit lukt me helaas niet goed. Het beeld hapert en stottert bij afspelen iso, menus van dvd zijn niet navigeerbaar. Hellup!!

- ik heb de windows share aangezet (linux share krijg ik een rood kruis)
- ik benader de bestanden via ' bestanden' en ga dan naar ' video' (de map waarin de mkv/videots/iso's etc staan.
* MKV; probleemloos en mooi beeld
* video ts met menu: niet afspeelbaar
* video ts zonder menu: afspeelbaar, maar alsof je naar een gekopieerde jaren 80 film kijkt zo slechte kwaliteit, altijd met haperingen
* iso: haperend beeld

- windows share server: dit staat aan in de WD

moet ik nog iets doen in de syno? de help functie helt niet echt want is meer geschreven voor mensen die weten wat ze doen ;-)

thanks alvast

Verwijderd

Topicstarter
Pjotr22 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:30:
- ik benader de bestanden via ' bestanden' en ga dan naar ' video' (de map waarin de mkv/videots/iso's etc staan.
Waarom benader je de bestanden niet via video in het hoofdmenu? Dat zal denk ik veel problemen voor je oplossen. Ik neem aan dat de map video een map is op de synology. Als je naar video gaat vraagt hij wat je wilt (of je moet even de rode knop van de remote indrukken), dan kies je windwos share, dan je nas, dan de schrijf en druk je op OK. Als je vervolgens dvd menu op aan hebt staan zou het goed moeten gaan.

Ik doe het even uit mijn hoofd, maar ik meen dat je via bestanden in het hoofdmenu geen dvd menu kan afspelen. Alleen is de tv bezet door mijn kids, dus ik kan het even niet testen. Maar mijn vrouw kijkt veel dvd's via de video optie in het hoofdmenu en dat werkt optimaal.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2014 12:42 ]

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:32
Als ik via de map video de bestanden benader herkent de WD de iso bestanden helemaal niet. via Bestanden start ie ze wel op maar alleen schokkerig beeld.

Meeste problemen ervaar ik met iso's. ( feit dat dvd menus niet werken minder belangrijk want DVD s zijn zo wie zo niet om aan te zien op de wd dus die kijk ik bijna nooit.)

Ik vind het echt opvallend dat jij hier helemaal geen last van hebt, kan het geen fabricage fout zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Pjotr22 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 09:10:
Als ik via de map video de bestanden benader herkent de WD de iso bestanden helemaal niet.
Ik vind dat maar apart. Ik vermoed toch dat er iets in je setup niet goed zit. Ik begreep dat nfs ook niet werkt bij jou, controleer even goed of op de synology alles goed is ingesteld en dat je bij de instellingen op de wd de juiste keuzes gemaakt hebt. Op afstand kan ik daar niet mee helpen, maar het lijkt me sterk dat het een fabricageprobleem is, dan zou er meer niet werken.

Mocht het in het verleden gewerkt hebben, dan kan je de firmware down en weer upgraden om het op te lossen, maar als ik het zo lees doe je iets bij de synology instellingen verkeerd.

• steveonfire
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
@pjotr22, als je wilt kan ik je vanavond via teamviewer wel helpen om je synology nas goed in te stellen voor NFS.

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-12 15:58
Ik wil graag een WD Live aanschaffen maar zie dat het apparaat al sinds eind 2011 op de markt is. Zou er op korte termijn nog een hele nieuwe WD Live aan te zitten komen?

Verwijderd

Topicstarter
Vodgen schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:13:
Ik wil graag een WD Live aanschaffen maar zie dat het apparaat al sinds eind 2011 op de markt is. Zou er op korte termijn nog een hele nieuwe WD Live aan te zitten komen?
WD geeft zelf aan van niet, maar het is wat glazenbol kijken. Er is weinig nieuws op mediaspeler gebied momenteel, op de CES onlangs niets noemenswaardigs (dus waarschijnlijk in 2014 niets nieuws). Wat er nu uitkomt zijn vooral android mediaspelertjes in het budget segment.

En als er over een jaar (of twee of drie) een nieuwe op de markt komt raak je hem vast nog wel kwijt voor minimaal 50% van de nieuwprijs nu, dus ik zou zeggen: kopen.

• Vodgen
Dan ga ik er vanmiddag maar eentje halen :P

• WD-Medic
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:23:
WD geeft zelf aan van niet, maar het is wat glazenbol kijken. Er is weinig nieuws op mediaspeler gebied momenteel, ...
WD geeft hierover eigenlijk nooit wat prijs. Zie wat er met de HUB is gebeurd. Sinds 2010? op de markt, werkt gewoon feilloos en ineens ligt het allemaal stil zonder ook maar een verklaring naar buiten te brengen. Alleen in het Firmware topic op het WD forum valt in een reply te lezen dat het een soort van over en uit is ... ;w

Als de SMP, net als de HUB, ook 3 jaar mee moet gaan is het in 2014 ook zo ver.

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:05:
Als de SMP, net als de HUB, ook 3 jaar mee moet gaan is het in 2014 ook zo ver.
Ik denk dat er geen nieuwe firmwares meer uitkomen voor de live, het is althans akelig stil op het beta forum. Maar het werkt, alles werkt prima, dus tja, ik heb persoonlijk ook geen wensen meer, gewoon lekker genieten van dat kleine apparaatje.

• Vodgen
Ik heb vanmiddag dus toch nog een WD Live gekocht.
Installatie liep vlekkeloos. Met utp kabel verbonden met mijn WD My book live.
Maar er is één probleem. Het afspelen van een DVD5 (Video_ts map) verloopt schokkerig. Dit schokken begint na ca 1 minuut. Dit doet hij met alle DVD's op de NAS. Het afspelen van m2ts en mkv's gaat vreemd genoeg perfect. Het afspeel probleem van de Video-TS mappen zit hem dus niet in het gebrek aan snelheid van mijn netwerk. Elders in dit forum ben ik dit probleem vaker tegen gekomen maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:53
Hoe is de WDTV verbonden met die NAS? Via DLNA, Windows share of Linux share?

• Vodgen
In het WD Live Netwerk menu via de optie "Network Share". Er is verder (nog) geen pc of laptop verbonden.

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-12 14:25
Er is gezegd dat hij vlekkeloos werkt, bij veel mensen, en dat geloof ik ook wel, maar ik heb nog steeds last van schokkerige TS_Video mappen. Heb de meeste omgezet naar .ISO dan is dat probleem er niet meer. maar het is wel degelijk een probleem van WD. Want speel ik dezelfde mappen af via mijn Samsung Smart TV, die zelfs draadloos is aangesloten, gaat het vlekkeloos.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• Vodgen
Klopt! Speel ik ze rechtstreeks vanf mijn NAS af via mijn Philips 7008 dan gaat het ook goed. Speel ik de mappen af via DLNA (Media server) dan gaat het ook goed. Via Network Share gaat hij in slowmotion en valt het geluid weg. Ben nu bezig om wat DVD's om te zetten in ISO. Daarna even kijken of dat wel goed gaat.

Verwijderd

Theodor schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:53:
[...]

Ja dat had je zelf ook kunnen opzoeken, beetje lui????
sorry!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik heb een probleem met m'n wdtv en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Sinds zaterdag heb ik een nieuwe modem van kpn aangesloten (v9).
Alleen is het nu niet meer mogelijk om gebruik te maken van Netflix.

De meldingen die worden weergegeven:
-Deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld.
-aip 701
-ui 201

Zijn er meer mensen met dit probleem? Of is er momenteel een storing aan de gang?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Verwijderd

Topicstarter
Vodgen schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:20:
Klopt! Speel ik ze rechtstreeks vanf mijn NAS af via mijn Philips 7008 dan gaat het ook goed. Speel ik de mappen af via DLNA (Media server) dan gaat het ook goed. Via Network Share gaat hij in slowmotion en valt het geluid weg. Ben nu bezig om wat DVD's om te zetten in ISO. Daarna even kijken of dat wel goed gaat.
ik heb met beide methodes absoluut geen problemen, speel video_ts bijna dagelijks af via smb vanaf de synology's. Waar het aan ligt weet ik niet?
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:08:
Zijn er meer mensen met dit probleem? Of is er momenteel een storing aan de gang?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Als het wel via jouw pc werkt zou ik even de online instellingen wissen in de wd en opnieuw netflix gegevens invoeren, wellicht helpt dat.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 15:29 ]

Verwijderd

Heb de wdtv's (heb er 2 met het zelfde probleem) al naar fabrieksinstellingen terug gezet, netflix app verwijderd (down, down, up enz..)

Ook heb ik de experiabox terug gezet naar fabrieksinstellingen. Helaas zonder resultaat.

Het gekke is dat netflix op de pc en ps3 prima werkt.

Iig bedankt voor je reactie

• deky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12 10:31
Kan ik mijn map ook backdrops geven,dus mijn map hd films met daarin mijn films.
Dus het om mijn map hd films.

• WD-Medic
deky schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:21:
Kan ik mijn map ook backdrops geven,dus mijn map hd films met daarin mijn films.
Dus het om mijn map hd films.
Antwoord is kort: Nee, dat gaat niet.

Er is wel een workaround voor en dat zijn Linksheets, deze kunnen op map niveau worden weergegeven. De SMP is hier helaas niet echt geschikt voor ivm de beperkte hoeveelheid theme geheugen.

Pagina: 1 ... 38 ... 57 Laatste