Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:27:
[...]

misschien heb je hier wat aan? Kennelijk moet je niet met een microsoft account op windows 8 inloggen om het aan de praat te krijgen? Vaag, maar wie weet werkt het, staan ook wat andere tips:

http://community.wdc.com/...ws-8-WDTV-Live/m-p/498502

[...]

Ik vermoed dat je het aan de praat krijgt door alle filmmapjes in 1 map te zetten die je bijvoorbeeld films noemt. Daarna in de media library deze toevoegen (via bestanden, dan options op de map films en add to medialibrary) en daarna na het indexeren van de schrijf ga je naar video toe en ik denk dat je ze dan ziet.

Zie ook http://community.wdc.com/...er-Limit/m-p/392841#M7926
Thanks, maar dat is mijn probleem niet. Dit werkt zonder problemen. Bij mij gaat het erom dat, als ik de wdtv toevoeg aan devices in windows 8, windows 8 dat zegt dat de wdtv live not windows certified is. Dit zou wel zo moeten zijn. Hierdoor werkt de play-to functie vanuit windows apps niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bartjezz schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:44:
Bedankt Dikkiedikdik, ik heb zojuist even m'n schijf aan de pc gehangen, alles in 1 map geplempt, opnieuw laten indexeren en klaar!
Voor de toekomst: als nieuwe films niet zichtbaar komen, ook niet na indexeren, dan naar instelling, systeem, mediabibliotheek en dan op mediabibliotheekbeheer klikken, ontkoppelen met x teken en dan via bestanden in hoofdmenu weer toevoegen.

Wellicht niet nodig, maar mocht je er een keer tegenaanlopen weet je nu alvast de oplossing.
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:31:
[...]

Thanks, maar dat is mijn probleem niet. Dit werkt zonder problemen. Bij mij gaat het erom dat, als ik de wdtv toevoeg aan devices in windows 8, windows 8 dat zegt dat de wdtv live not windows certified is. Dit zou wel zo moeten zijn. Hierdoor werkt de play-to functie vanuit windows apps niet.
Bel mogen even met wd nederland, nummer 0880062100

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld met wd nederland. Blijkt wachten te zijn op een windows 8 update. Konden niet zeggen wanneer deze gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi
ik heb een wd tv live streaming media player gekocht.
en heb het draadloos via de pc aangesloten.
nu werken de divx bestanden prima, maar mkv, dvd's en dergelijke vind ik totaal niet.
krijg ze wel op mijn mediabibliotheek,maar via player kan ik ze niet vinden.
Ook werk de ondertiteling ook helemaal niet.
wie kan mij aub helpen??????

gr.
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:54:
Net gebeld met wd nederland. Blijkt wachten te zijn op een windows 8 update. Konden niet zeggen wanneer deze gaat komen.
Apart zie die update van ms namelijk wel gewoon staan.

WD - Other hardware - WD TV Live Streaming Media Player

Download size: 33 KB

You may need to restart your computer for this update to take effect.

Update type: Optional

WD Other hardware software update released in September, 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar zie je die staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 20:54
Zijn er forumleden die toetsenbord hebben aangesloten op USB-poort van WD TV Live? Bijvoorbeeld Logitech k400. Zelf doe ik dat dmv Zappo TV en dat bevalt mij uitstekend. Maar mijn vrouw wilt graag fysieke toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ja heb eens een Logitech keyboard aangesloten erop, ging perfect. Nu maakt het eigenlijk weinig uit: zolang het keyboard geen aparte driver nodig heeft voor een Windows toestel, zal ie werken op de WDTV Live. Zelfs draadloze (RF) keyboards. Echter Bluetooth betwijfel ik sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik zoek er ook naar. Ben dus ook erg benieuwd waar je deze ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eagle771 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:52:
Zijn er forumleden die toetsenbord hebben aangesloten op USB-poort van WD TV Live? Bijvoorbeeld Logitech k400. Zelf doe ik dat dmv Zappo TV en dat bevalt mij uitstekend. Maar mijn vrouw wilt graag fysieke toetsenbord.
het werkt inderdaad, maar ik zie er zo 123 niet echt een doel voor. Het enige wat ik kan bedenken is zoekopdrachten in youtube invoeren (maar dan zijn wellicht abonnementen op goede youtube kanalen fijner). Er zit een experimentele browser in, maar die werkt nog trager dan mijn pc + 56k internetverbinding die ik 20 jaar geleden had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
Is inderdaad puur voor YouTube. Eerst even aanzien of mijn vrouw kan wennen aan Zappo TV. Scheelt nl rondslingerende toetsenbord. Zelf ga ik het toch niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe werkt dat zappo tv? Ik heb een ipad en dat zappo tv kan op de ipad staat op de site, maar ik denk dat ik dan nog iets nodig heb?

Moet ik misschien deze kopen of kan die gratis ook?
https://itunes.apple.com/...media-hd/id478973109?mt=8

Ik zit me even af te vragen of het niet even goed werkt om op de ipad in youtube een afspeellijst te maken en die dan te gaan kijken, maar ik moet het misschien gewoon eens proberen, dat ding is ook maar 3 dollar. Ga er vanavond even naar kijken.

Het ziet er veel beter uit dan een los toetsenbord. Maar ik heb ook geen mini toetsenbordje (was ook best duur). Als je die hebt is het wellicht fijn, maar zo'n lange plank ergens bij de tv ziet er niet echt goed uit en op mijn nachtkast flikkert hij elke keer op de grond als ik met mijn slaperige hoofd de wekker probeer uit te doen.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat zappo werkt niet, ik kan de wd tv boven niet gebruiken omdat hij currenly in use is ... Wat ik ook proberr, zucht

Zal wel komen omdat ik al een dnla server heb draaien, maar zie in de app zelf ook niet echt een fijne manier om youtube te streamen.

Op een andere wd werkt het, maar echt niet fijn. Zonde van mijn 2,69 euro. Stomme nieuwsgierigheid ook van mij

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:26:
Nou, dat zappo werkt niet, ik kan de wd tv boven niet gebruiken omdat hij currenly in use is ... Wat ik ook proberr, zucht

Zal wel komen omdat ik al een dnla server heb draaien, maar zie in de app zelf ook niet echt een fijne manier om youtube te streamen.

Op een andere wd werkt het, maar echt niet fijn. Zonde van mijn 2,69 euro. Stomme nieuwsgierigheid ook van mij
Currently in use geeft de mijne ook. Kom ik ook niet uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn andere wd doet het wel vreemd genoeg, maar ik laat het ermaar bij. Op youtube kijk ik eigenlijk voor 99 procent kanalen en die hebben zoveel videos elke dag dat ik nooit aan zelf zoeken toekom. Die youtube is wel erg erg fijn, kijk daar het meeste naar , nog meer dan bijv films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:26:
[...]

Currently in use geeft de mijne ook. Kom ik ook niet uit....
Had ik ook. Maar dat kwam doordat ik switchte van YouTube van WD TV naar Zappo. Even WD TV uitzetten en dan aanzetten en op Zappo verdergaan. Dan loopt het lekker. Hoe voeren jullie teksten in? Via WD TV remote app?

Hebben jullie ook dat YouTube op WDTV moet activeren? Bij Zappo is dat nl niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eagle771 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:14:
[...]

Had ik ook. Maar dat kwam doordat ik switchte van YouTube van WD TV naar Zappo. Even WD TV uitzetten en dan aanzetten en op Zappo verdergaan. Dan loopt het lekker. Hoe voeren jullie teksten in? Via WD TV remote app?

Hebben jullie ook dat YouTube op WDTV moet activeren? Bij Zappo is dat nl niet nodig.
Ik had Youtube ook moeten activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Sinds kerst ook de mediaspeler tot nu toe redelijk tevreden, jammer dat de usb poort aan de achterzijde niet fatsoenlijk werkt icm een usb3 hardeschijf :( .

Zal wel een hardware probleem zijn zo te lezen op het wd forum.

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eagle771 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:14:
Even WD TV uitzetten en dan aanzetten en op Zappo verdergaan. Dan loopt het lekker. Hoe voeren jullie teksten in? Via WD TV remote app?
dat werkt bij mij op 1 van de 2 wd mediaspelers niet. Erg vaag.

ik heb de app maar weer verwijderd, had en heb niet zoveel zin het allemaal te gaan uitzoeken omdat het een aardigheidje erbij was, maar wil er ook niet teveel tijd insteken omdat ik ook wel een draadloos toetsenbord heb liggen (al vind ik het met de remote wel prima gaan, zoveel zoek ik namelijk niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
Hallo,

Vraag:
Ik heb bij vriend van mij een wdtv en een wd live book(2tb) geinstalleerd, deze heb ik zelf ook.
Nu heeft hij alleen dat de heletijd de mediabibliotheek niet vevonden kan worden. Als we die wissen en opnieuw instellen ziet hij hem wel.
Ik heb hier nooit last van, iemand een idee waar het aan ligt.
Enige verschil hij draadloos verbonden en ik kabel.

Alvast bedankt en een goed uiteinde

En dit is dus niet de bedoeling van GoT... het is geen helpdesk. We verwachten wat meer eigen inzet en ook is er een netiquette m.b.t. groeten/etc. Zie ook Het algemeen beleid en pas je posting daarop aan. Succes! :)

[ Voor 23% gewijzigd door Michael Knight op 30-12-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:17:
[...]
Ik had Youtube ook moeten activeren.
En moet je elke keer dat je YouTube aanzet opnieuw aanmelden? Ik nl wel |:( en daar wil ik vanaf. Via Zappo hoef ik dat nl niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
Roydriguez schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:13:
Sinds kerst ook de mediaspeler tot nu toe redelijk tevreden, jammer dat de usb poort aan de achterzijde niet fatsoenlijk werkt icm een usb3 hardeschijf :( .

Zal wel een hardware probleem zijn zo te lezen op het wd forum.
Waaraan merk je dat het niet fatsoenlijk werkt? Ik heb WD Passport eraan hangen en dat werkt erg goed. Passport heeft nl ook USB3, maar sneller dan USB2 heb je ook niet nodig om film vloeiend af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 20:24

-Sander-

///M Powerrrrrr

Heeft iemand ervaring met de WD Remote app op de iPhone ?
Hij kan opeens de WD TV niet meer vinden, ik heb de app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar hij kan hem nog steeds niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Eagle771 schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:35:
[...]

Waaraan merk je dat het niet fatsoenlijk werkt? Ik heb WD Passport eraan hangen en dat werkt erg goed. Passport heeft nl ook USB3, maar sneller dan USB2 heb je ook niet nodig om film vloeiend af te spelen.
http://community.wdc.com/...n-to-USB-HDD/idi-p/338279

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eagle771 schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:30:
[...]

En moet je elke keer dat je YouTube aanzet opnieuw aanmelden? Ik nl wel |:( en daar wil ik vanaf. Via Zappo hoef ik dat nl niet.
Heb je een oude firmware? Daarin zat deze bug namelijk.

Anders op een computer inloggen op youtube en die koppelingen van beiden intrekken. Bedenk me nu dat je misschien maar met 1 apparaat mobiel mag connecten en wellicht heeft die app de rechten overgeomen waardoor je nu stteds op je wd moet inloggen.

Dus als het de firmware niet is, even inloggen op een computer op je youtube account en de instellingen nazien

Edit: mmm, op de ipad zit ik in youtube te kijken of ik de wd kan zien, maar ik kan alleen een nieuwe tv toevoegen, dus misschien heb ik het mis. Maar wellicht heb ik minder opties vanwege de ipad detectie door de youtube website.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik ook een WD live tv, maar bij een aantal dingen kom ik er nog niet helemaal uit,
Zo heb ik er een externe hardeschijf op aangesloten, maar elke keer dat ik opstart wil hij de bestanden die daarop staan toevoegen aan de bibliotheek met tot gevolg dat iedere film er nu 3x in staat. Wat is hier aan te doen?
En ik heb een serie die hij niet herkend qua informatie ophalen. Echter laat hij dan ook niet de bestandsnaam zien, waardoor ik dus een blanco vakje krijg per aflevering. Zit er hier niets anders op dan handmatig die xml bestanden te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik had even tijd over, dus ik dacht mijn WD. Eens te upgraden. Nu op versie 1.06.04, dat is ergens van deze zomer.

Normaal is eer knalrood vlak met de melding dat er een update is, maar vreemd genoeg krijg ik deze melding nu niet meer? Is dit normaal en moet ik nu met het handje de firmware installeren?

Edit: opnieuw aan/uitzetten helpt ook :P

Downloaden van de firmware gaat snel. Nu nog de installatie...

[ Voor 15% gewijzigd door Motrax op 31-12-2012 17:33 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:00:
[...]

Heb je een oude firmware? Daarin zat deze bug namelijk.

Anders op een computer inloggen op youtube en die koppelingen van beiden intrekken. Bedenk me nu dat je misschien maar met 1 apparaat mobiel mag connecten en wellicht heeft die app de rechten overgeomen waardoor je nu stteds op je wd moet inloggen.

Dus als het de firmware niet is, even inloggen op een computer op je youtube account en de instellingen nazien

Edit: mmm, op de ipad zit ik in youtube te kijken of ik de wd kan zien, maar ik kan alleen een nieuwe tv toevoegen, dus misschien heb ik het mis. Maar wellicht heb ik minder opties vanwege de ipad detectie door de youtube website.
Mijn eerste actie bij in gebruikname was nieuwste firmware downloaden. Dus dat is het niet.

Maar je zet mij denk ik wel op het juiste spoor. Ik vermoed dat switchen van Zappo naar YouTube app van WD en vice versa de boosdoener is. Het is denk ik kiezen tussen deze twee. Ik zoek het misschien nog wel een keer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sander- schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:04:
Heeft iemand ervaring met de WD Remote app op de iPhone ?
Hij kan opeens de WD TV niet meer vinden, ik heb de app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar hij kan hem nog steeds niet vinden.
Deze gebruik ik ook en van het weekend kon ik het apparaat ook niet vinden. Oplossing voor mij was om de WD even van het stroom te halen en weer aan te sluiten. Hij reageerde sowieso niet lekker.
Hierna werkte hij perfect.

Ik gebruik ook ZappoTV , kan ik vanuit bed filmpjes voor de kids aanzetten op de WD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 16-09 20:24

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:09:
[...]

Deze gebruik ik ook en van het weekend kon ik het apparaat ook niet vinden. Oplossing voor mij was om de WD even van het stroom te halen en weer aan te sluiten. Hij reageerde sowieso niet lekker.
Hierna werkte hij perfect.

Ik gebruik ook ZappoTV , kan ik vanuit bed filmpjes voor de kids aanzetten op de WD :)
Opgelost!
Van stroom af en er weer op heeft helaas niet geholpen, maar het heeft wel geholpen de WDTV een vast IP adres te geven. Hij werd gelijk weer gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 16-09 14:58
hebben meer mensen het probleem dat na de laatste firmware update het laden van een netwerkshare nas erg sloom is ? en zodra het werkt en je een video aanzet je eerst 20 sec ofzo moet wachten voor hij begint? voor de laatste update nooit last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hebben inderdaad sommige mensen last van, even teruggaan naar de een na laatste firmware ofzo. Het is wel gemeld bij WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.
Allereerst de beste wensen voor 2013!
Na het lezen van dit topic heb ik besloten ook een WD TV mediaspeler aan te schaffen.
Ik heb verder een Synology 412+ en Philips LCD televisie 42PFL9803.

Ik wil heel graag audio kunnen selecteren en afspelen met mijn iPad zonder de TV aan te zetten.
Ik had gelezen dat dat mogelijk is. Maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik gebruik de NAS als een FileShare. Het afspelen via de WD TV interface gaat prima.
Ik heb nu verschillende iPad apps geprobeerd meer geen werkt.
Apps die met UPNP/DNLA werken lijken mijn NAS wel te vinden en sommige zien ook de
WDTV, maar geen enkele wil erop afspelen.

Ik lees overigens dat FileSharing beter is dan UPNP/DNLA. Vandaar dat ik de WDTV via FileSharing
laat werken. Is het dan onverstandig een iPad app te gebruiken die via UPNP/DNLA werkt?

Weet iemand een iPad app die wel werkt?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Laatst online: 00:13
Op de Synology kan je Audio Station gebruiken. Daarmee kan je de muziek op je NAS afspelen. Vervolgens kan je de WDTV als je 'speakers' kiezen.

Audio Station kan je met de ipad app DS Audio besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:25:
Hallo allemaal.
Allereerst de beste wensen voor 2013!
Na het lezen van dit topic heb ik besloten ook een WD TV mediaspeler aan te schaffen.
Ik heb verder een Synology 412+ en Philips LCD televisie 42PFL9803.

Ik wil heel graag audio kunnen selecteren en afspelen met mijn iPad zonder de TV aan te zetten.
Ik had gelezen dat dat mogelijk is. Maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik gebruik de NAS als een FileShare. Het afspelen via de WD TV interface gaat prima.
Ik heb nu verschillende iPad apps geprobeerd meer geen werkt.
Apps die met UPNP/DNLA werken lijken mijn NAS wel te vinden en sommige zien ook de
WDTV, maar geen enkele wil erop afspelen.

Ik lees overigens dat FileSharing beter is dan UPNP/DNLA. Vandaar dat ik de WDTV via FileSharing
laat werken. Is het dan onverstandig een iPad app te gebruiken die via UPNP/DNLA werkt?

Weet iemand een iPad app die wel werkt?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
ZappoTV ? Dit gebruik ik om films te starten, kan dus vast ook wel voor audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rvtk schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:59:
Op de Synology kan je Audio Station gebruiken. Daarmee kan je de muziek op je NAS afspelen. Vervolgens kan je de WDTV als je 'speakers' kiezen.

Audio Station kan je met de ipad app DS Audio besturen.
Bedankt voor de tip.

En gaat dat dan niet eerst (wireless) naar mijn iPad en daarna naar de WDTV?
Ik wil graag dat het rechtstreeks (bekabeld) van NAS naar WDTV gaat.

Ik ga het zeker bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:19:
[...]

ZappoTV ? Dit gebruik ik om films te starten, kan dus vast ook wel voor audio.
Bedankt, Ga ik ook uitproberen!

En ZappoTV streamed rechtstreeks van NAS naar WDTV?
En is dat wat anders als WDTV Live Media HD van Zappo? Dit had ik geprobeerd maar kwam ik niet veel verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:43:
En gaat dat dan niet eerst (wireless) naar mijn iPad en daarna naar de WDTV?
Het gaat rechtstreeks vanaf je NAS naar de WDTV.

Je gebruikt de ipad als "afstandsbediening", als het ware geef je de NAS de opdracht om liedje X direct af te spelen via de WDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:40:
[...]

Ja, ik zoek er ook naar. Ben dus ook erg benieuwd waar je deze ziet.
Windows update starten en dan onder otionele updates daar staat die bij mij, dit onder win8 pro 64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zappo tv werkt hier beter dan de wd zappo app, hoe kan de gratis app nu beter werken?

Echt denderend is het niet, ik krijg steeds meldingen dat ik content afspeel die alleen op windows mag worden afgespeeld, ik vind het bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Audio Stadio geprobeerd. Maar het lukt niet om op de WDTV af te spelen.
Ik kan op de iPad zelf afspelen. Als ik een andere speler wil kiezen kan ik kiezen tussen:
- iPad
- MediaSpeler - currenlty in use
Het lijkt er dus op dat de WDTV volgens de app in use is. Terwijl hij niets staat te doen (hij staat wel aan).
Enig idee wat ik daar aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuke skin voor de WD, werkt uitstekend met deze versie die wij hebben:

http://community.wdc.com/...SURFACE-REMIX/td-p/327445

Komt ook een wat donkerdere variant van binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Hallo allemaal

Sinds een jaar gebruik ik deze media player. Voor dit geld ben ik zeer tevreden hij speelt bijna alles!
Ik heb wel een vraag: Weet iemand wat je kan doen om .iso bestanden af te spelen? Dvd5 bestanden (vob) pakt ie soewie so niet, die hoop heb ik al opgegeven (bij sommige mensen lukt dit wel bij anderen niet, ik hoor bij die laatste groep helaas en ja ik heb bekabeld internet)

Het gaat dus om .iso files. Ik krijg dan de melding: 'bladeren door inhoud. inhoud niet beschikbaar' of; 'kan bestand niet afspelen. raadpleeg de handleiding voor ondersteunde formaten' oid.
Iemand een idee?

Nog een vraag: ik krijg altijd de melding 'dashboard niet beschikbaar' 'Voor toegang tot het dasboard, maakt u verbinding met een inhoudsbron met mediabibliotheek ingeschakeld'
Nu heb ik mediabibliotheek ingeschakeld, maar wat wordt bedoeld met een inhoudsbron? Ik gebruik een Synology als mediaserver.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:25:
Ik heb Audio Stadio geprobeerd. Maar het lukt niet om op de WDTV af te spelen.
Ik kan op de iPad zelf afspelen. Als ik een andere speler wil kiezen kan ik kiezen tussen:
- iPad
- MediaSpeler - currenlty in use
Het lijkt er dus op dat de WDTV volgens de app in use is. Terwijl hij niets staat te doen (hij staat wel aan).
Enig idee wat ik daar aan kan doen?
als het goed is kun je de WD wel selecteren als je m even aan en uit zet (heb ik net geprobeerd en dat werkte). Echterrr....
- Hij speelt ipv het muziekbestand, de film af die we gisteravond gekeken hebben (ook na 2x opnieuw opstarten).
- hij blijft telkens opnieuww de film afspelen ook na op stop te hebben gedrukt!
Ook blijft DS Audio vaak hangen, dan wordt het zelfde nummer steeds opnieuw afgespeeld (schijn vaker voor te komen (google)). Ja ik heb shuffle uit staan :)

Ik gebruik sinds kort DeRemote, app voor Denon en Marantz. De Marantz (sr7005) haalt rechtstreeks de muziek van de NAS zonder tussenkomst van de WD. ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:37
Pjotr22 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 10:37:
Sinds een jaar gebruik ik deze media player. Voor dit geld ben ik zeer tevreden hij speelt bijna alles!
Ik heb wel een vraag: Weet iemand wat je kan doen om .iso bestanden af te spelen? Dvd5 bestanden (vob) pakt ie soewie so niet, die hoop heb ik al opgegeven (bij sommige mensen lukt dit wel bij anderen niet, ik hoor bij die laatste groep helaas en ja ik heb bekabeld internet)

Het gaat dus om .iso files. Ik krijg dan de melding: 'bladeren door inhoud. inhoud niet beschikbaar' of; 'kan bestand niet afspelen. raadpleeg de handleiding voor ondersteunde formaten' oid.
Iemand een idee?

Nog een vraag: ik krijg altijd de melding 'dashboard niet beschikbaar' 'Voor toegang tot het dasboard, maakt u verbinding met een inhoudsbron met mediabibliotheek ingeschakeld'
Nu heb ik mediabibliotheek ingeschakeld, maar wat wordt bedoeld met een inhoudsbron? Ik gebruik een Synology als mediaserver.
Je connect dus naar je Synology als media server? Ik gok dat dat het probleem is, en dat ISO's via dat protocol niet lekker werkt. Kijk eens of je kan connecten naar die Synology als windows share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Wou even melden dat b-rad van wdlx bezig is met wdlx teporten naar gen3, heeft al een 2de proof of concept online gezet, waarbij iedergeval telnet enzo werkt.

let wel op is nog in hele vroege alpha stadion, werkt meer niet dan wel kwa wdlx, player kwa afspelen blijft wel gewoon werken zoals het hoort.

http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=23&t=7663

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
Ik ben van plan om een WD live TV aan te schaffen. Nu heb ik nog een 2.5 inch portable HD liggen, daar wil ik mijn films van af gaan spelen.

Is zo'n portable schijf snel genoeg voor het vloeiend afspelen van films? (5400rpm)
En kan ik deze met alleen usb aansluiten of is een schijf met eigen voeding beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanaalten schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:26:
[...]

Je connect dus naar je Synology als media server? Ik gok dat dat het probleem is, en dat ISO's via dat protocol niet lekker werkt. Kijk eens of je kan connecten naar die Synology als windows share?
dat is sowieso beter omdat je dan ook subs hebt (.srt bestanden die je er los bijzet), anders werken die niet als je de synology als mediaserver gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
clonedonkey schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:15:
hebben meer mensen het probleem dat na de laatste firmware update het laden van een netwerkshare nas erg sloom is ? en zodra het werkt en je een video aanzet je eerst 20 sec ofzo moet wachten voor hij begint? voor de laatste update nooit last van gehad
Ja, heeft mijn WD heel erg last van. Er start niets blijft maar het pijltje in beeld. Echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crysiz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-08 19:33
Ik heb het volgende probleem met mijn WD live en ik hoop dat iemand een idee heeft hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb laatst via mijn USB stick (16gig, NTFS) een film gekeken op de WD live, dit ging prima. Maar nu heb ik een andere film op dezelfde USB stick gezet, maar de WD live ziet nog steeds alleen de oude film, welke er geen eens meer op staat (afspelen is dan ook niet mogelijk). Ik heb hem al meerder malen opnieuw geplaatst en ook heb ik de stroom van het apparaat af gehad, maar het probleem blijft bestaan. In mijn TV, waar ook een USB in kan werkt het wel gewoon.

Tevens meen ik mij te herinneren dat wanneer ik er een USB stick in plugde dat ik de bestanden kon raadplegen via mijn Mediabibliotheek ofzoiets, maar de laatste paar keer kan ik enkel via de optie lokale opslag de USB stick raadplegen.

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door crysiz op 07-01-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
IzoOoo schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:35:
Ik ben van plan om een WD live TV aan te schaffen. Nu heb ik nog een 2.5 inch portable HD liggen, daar wil ik mijn films van af gaan spelen.

Is zo'n portable schijf snel genoeg voor het vloeiend afspelen van films? (5400rpm)
En kan ik deze met alleen usb aansluiten of is een schijf met eigen voeding beter?
Geen probleem. Ik heb WD Passport eraan hangen en dat doet het soepel zonder ook maar greintje haperingen. Je zult met deze mediaplayer geen spijt van hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Eagle771 op 07-01-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi
Ik krijg Audio Station op de iPad niet aan de praat met mijn Synology NAS en WD TV Live Media speler.
Ik kan op de iPad de iPad zelf als uitgang kiezen en dat werkt wel. Maar als ik de WD TV media speler wil kiezen staat er soms 'in use' achter. Als ik die dan opnieuw opstart vanuit power off lijkt hij niet meer 'in use'.
Maar als ik dan de media speler kies als uitgang en er op probeer te spelen werkt het nog steeds niet. Het scherm van de WD TV wordt zwart met onderaan iets wat op een time balk lijkt, maar er zit geen beweging in. En soms speelt er wel muziek maar dat is dan de muziek die ik ervoor op de WD TV gedraaid heb, en niet de muziek die ik met Audio Station op de iPad gekozen heb!

Voor mij was deze functionaliteit een reden om de WD TV te kopen. Ik hoop dan ook dat iemand mij opweg kan helpen hoe ik dit probleem kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48
Ik heb sinds kort een andere tv, de Philips 50PFL7956 en ik gebruik een Apple TV2 voor het afspelen van films en series e.d. Hiervoor had ik een 42" inch tv. Ik merk nu bij het afspelen dat het beeld soms schokt. Zou een WD TV films en series wel schokvrij af kunnen spelen?

Ik stream alles vanaf een Synology NAS, maar bij de wd tv specs zie ik niet staan dat er geheugen in de wd tv zit. Een atv2 heeft wel intern geheugen voor het encoderen. Hoe zit dat bij de wd tv?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:21
Er zit gelukkig wel wat geheugen in :p

The WD TV Live has WiFi and a Sigma Designs SMP8670AD 700mhz processor with 512MB of DDR2 memory from Nanya.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb er eens een 30GB MKV tegenaan gegooid en de WDTV leek niet onder de indruk te zijn, want hij speelde het probleemloos af. Dat was wel via USB, Wireless trekt dat hier niet stabiel en via LAN nog niet kunnen testen.

De AppleTV2 heb ik ook gehad, het probleem daarmee is dat de hardware niet toereikend genoeg is voor high-bitrate 720p of de meeste 1080p media.

[ Voor 34% gewijzigd door Phuncz op 08-01-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ach, de verbinding zelf (USB of LAN) zal niet snel de bottleneck zijn:

30GB MKV voor een, zeg, 2 uur film: 4MB/sec (of 32Mbit/sec). Daar is geen gigabit-lan voor nodig, lijkt mij. USB2 kan effectief 280Mbit/sec halen. Wifi wordt dan inderdaad wel krap, dat kan dan best stotteren. Maar goed, een USB harddisk zal dus ook probleemloos de gewenste snelheid halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een 12 MB/sec heb ik met draadloos bedraad streamen getest en werkte prima. Maar dat was wel heel extreem, neemt ook veel te veel ruimte op je nas in.

Vette tv trouwens

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Met de AppleTV 2 had ik het 5GHz netwerk enkel en alleen voor dat toestel, de WDTV ondersteunt enkel 2.4GHz en daar zitten in het huis een vijftal apparaten actief op. Met de AppleTV had ik zéér zelden een onderbreking, met de WDTV heb ik het bij grotere files bijna altijd. Router staat op 4 meter, bijna line-of-sight.

Ach ja, ik verwacht het ook niet dat dat stabiel gaat altijd, simpelweg omdat er zoveel factoren zijn die signal quality beinvloeden. In de lente eens wat netwerkkabels door het huis trekken, sowieso van plan als de nieuwe NAS er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een WD TV live media speler aangeschaft maar ben een leek op dit gebied.
Een vraag: Als ik een USB stick in de WD TV live stop duurt het eeuwen voordat ik wat bestanden kan zien op de WD TV live. Is dit normaal?
Ik heb nu een 30 Gig USB stick er in gestopt maar boven in het tv scherm zie ik steeds :
Compiling media library ...
Druk ik dan verder door krijg ik: WD TV is scanning etc
met daaronder de keuze : I'll wait of Folder view
kies ik dat laatste dan krijg ik een melding dat er No media in current folder is?
Dit duurt al meer dan een uur.
Ik begrijp wel dat er gescanned moet worden maar moet dit zo lang duren? Of heb ik geen geduld?
Kan je ook buiten de media library om video bestanden af spelen? En gaat dat dan sneller om een video af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Phuncz schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:25:
Met de AppleTV 2 had ik het 5GHz netwerk enkel en alleen voor dat toestel, de WDTV ondersteunt enkel 2.4GHz en daar zitten in het huis een vijftal apparaten actief op. Met de AppleTV had ik zéér zelden een onderbreking, met de WDTV heb ik het bij grotere files bijna altijd. Router staat op 4 meter, bijna line-of-sight.
Excuus, typefout van mijn kant, ik bedoel bedraad. Draadloos haal ik op mijn netwerk als ik met de ipad test maar 20mbit per seconde, daar zie ik geen 1080p film overheen gaan zonder problemen.

Ik heb alles nu bedraad en dat is echt een mooie verbetering voor elke mediaspeler (of hij nu van wd is of van een ander merk). Draadloos heb ik nu vooral voor de telefoons en tablets.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
vanaalten schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:26:
[...]

Ik krijg wel verbinding maar krijg melding dat er geen media in de map staat. (wat niet klopt ik heb 150 films in de map Video staan)
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:23:
[...]

dat is sowieso beter omdat je dan ook subs hebt (.srt bestanden die je er los bijzet), anders werken die niet als je de synology als mediaserver gebruikt.
Ik download alleen films met subs (los of ingebakken) en die pakt ie altijd no prob (dus als media server)

Dank voor meedenken allebei!

Iemand een idee wat ik moet instellen om de media te zien wanneer ik de NAS als windows share benader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pjotr22 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:00:
Iemand een idee wat ik moet instellen om de media te zien wanneer ik de NAS als windows share benader?
Windows bestand service op de nas inschakelen en user name aanmaken voor je wd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 09:55
Ben me vanavond eens een beetje gaan verdiepen in mediaspelers, lijkt me toch leuk om te hebben. Kwam de WD TV Live regelmatig tegen. Ik heb wel een paar vragen.

Zo las ik wat tegenstrijdige/vage berichten over menu's van DVD's. Kan deze player die wel of niet afspelen?
En daarnaast, is het installeren via WiFi ook voor een leek op dit gebied makkelijk? Ik wil bestanden vanaf mijn laptop streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wifi is heel simpel, dvd menu werkt altijd, bluray menu niet, maar hoofdfilm afspelen wel.
Een tv met vga in of hdmi op je laptop gebruiken lijkt me echter voor jou een betere keuze.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 09:55
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:22:
Wifi is heel simpel, dvd menu werkt altijd, bluray menu niet, maar hoofdfilm afspelen wel.
Een tv met vga in of hdmi op je laptop gebruiken lijkt me echter voor jou een betere keuze.
Hoe doe je dat dan met series gedownload op bluray? Begint ie dan vanaf de eerste aflevering te spelen en dan moet je zelf doorscrollen naar de aflevering die je wilt zien?

Ook las ik dingen over YouTube, Facebook etc, maar zit er heel toevallig Uitzending Gemist op?

Ik wil juist een media player omdat ik het irritant vind steeds m'n laptop aan m'n tv te moeten aansluiten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Black-Death op 10-01-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:23:
[...]

Windows bestand service op de nas inschakelen en user name aanmaken voor je wd speler.
Staat al ingeschakeld, naam is workgroup, welke ook zichtbaar is op de WD... 8)7 :? |:(

daaronder staat:
* WINS server (staat nu niks ingevuld)

--> moet ik hier iets invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Black-Death schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:26:
Hoe doe je dat dan met series gedownload op bluray? Begint ie dan vanaf de eerste aflevering te spelen en dan moet je zelf doorscrollen naar de aflevering die je wilt zien?

Ook las ik dingen over YouTube, Facebook etc, maar zit er heel toevallig Uitzending Gemist op?
Dat van die bluray series weet ik niet, misschien iemand anders? Ik heb alle tv series in mkv formaat namelijk.

Youtube zit erop, die is echt meer dan uitstekend en vind ik fijner dan de browser versie op een computer. Facebook zit erop, maar gebruik ik zelf niet. Uitzending gemist is er niet, kijken de ontwikkelaars al wel een jaar naar maar ik verwacht er niks van.

Hier staan de mogeljikheden van deze zaken:
http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=570

Het gebruik van wifi met hd materiaal is echter (bij geen enkele mediaspeler) niet een heel groot succes. Een bluray streamen zie ik zo 123 niet slagen.
Pjotr22 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 07:50:
Staat al ingeschakeld, naam is workgroup, welke ook zichtbaar is op de WD... 8)7 :? |:(

daaronder staat:
* WINS server (staat nu niks ingevuld)

--> moet ik hier iets invullen?
Je kan dus via de knop bestanden naar de nas en daar bestanden afspelen? Zo ja, dan op de map gaan staan in bestanden, klik op options op de afstandsbediening en kies toevoegen aan mediatheek. Dan gaat hij even indexeren en als het bijv. videomateriaal is komt het onder het knopje video in het menu te staan.

Maar ik vermoed dat je eerder vastloopt. Kan je wat exacter omschrijven wat lukt en wat niet? Het is geen probleem om wat screenshots van de nas te maken of van de wd. Ik zit momenteel echter op het werk. Ik meen dat WINS leeg is bij mij.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2013 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:27:
Hi
Ik krijg Audio Station op de iPad niet aan de praat met mijn Synology NAS en WD TV Live Media speler.
Ik kan op de iPad de iPad zelf als uitgang kiezen en dat werkt wel. Maar als ik de WD TV media speler wil kiezen staat er soms 'in use' achter. Als ik die dan opnieuw opstart vanuit power off lijkt hij niet meer 'in use'.
Maar als ik dan de media speler kies als uitgang en er op probeer te spelen werkt het nog steeds niet. Het scherm van de WD TV wordt zwart met onderaan iets wat op een time balk lijkt, maar er zit geen beweging in. En soms speelt er wel muziek maar dat is dan de muziek die ik ervoor op de WD TV gedraaid heb, en niet de muziek die ik met Audio Station op de iPad gekozen heb!

Voor mij was deze functionaliteit een reden om de WD TV te kopen. Ik hoop dan ook dat iemand mij opweg kan helpen hoe ik dit probleem kan oplossen.
Vervelend! Ik heb er zelf geen last van. Je gebruikt de Ds Audio Station app?

Heb je hetzelfde probleem als je Audio Station via de webinterface op je synology gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik zit te twijfelen om een media player te kopen. Na wat lezen en gelet op prijzen lijkt mij de WD TV live een leuke oplossing. Momenteel stream ik via allshare, echter dit is niet alles.

Gaat geluid (5.1) ook over HDMI? Ik wil dan namelijk met HDMI op mijn home cinema aansluiten en vanaf daar kijken (HDMI ingang).

En hoe gaat de media player om met 3D films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
[
...
Je kan dus via de knop bestanden naar de nas en daar bestanden afspelen?

Nee. Maar weet niet goed wat je bedoelt

Zo ja, dan op de map gaan staan in bestanden, klik op options op de afstandsbediening en kies toevoegen aan mediatheek.

Er gebeurt niks als ik naar Bestanden, Video, Mapnaam (of nog laag dieper) ga wanneer ik op options druk. ik zie dan wel niet-iso bestanden en kan die ook afspelen

Thanks iig
Ook last van, voorheen nooit.

ik gebruik daarom alleen nog maar de mediaplayer functievan de receiver('s app) voor muziek
Pannekoek81 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:51:
Ik zit te twijfelen bla bla

Gaat geluid (5.1) ook over HDMI? Ik wil dan namelijk met HDMI op mijn home cinema aansluiten en vanaf daar kijken (HDMI ingang).

En hoe gaat de media player om met 3D films?
geluid: ja zie specs. optisch kan ook maar ja dan geen nieuwste codecs
3d nee (maar zie hier voor icon bit aanbieding?)

Ook leuk. Tijdens typen zie ik ineens dat de WD deze tekst op mn scherm tovert:
Er is een fatale systeemfout gedetecteerd. Het apparaat wordt opnieuw opgestart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen even mijn instellingen posten voor je (nas en wd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 21:33
Ik heb mn nas via nfs geshared, dus geen Windows share, en toegang gegeven door ip adres van wd tv bij de nfs share in te vullen. Aan deze share geen user toegekend. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alaska remix dark is uit, zelf ben ik nog wat bezig met aanpassingen voor eigen gebruik (Nederlandse vertaling, wat andere iconen, eigen menu), maar erg mooie basis en ook prima te gebruiken voor wd tv live eigenaren die het zelf niet kunnen aanpassen.

Nederlandse vertaling van user medic staat ook ergens in dat topic, ook simpel aan te passen met psd files.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img163/6085/alaskaremixdark1.png

Download en topic van maker: http://community.wdc.com/...IX-LIGHT-DARK/td-p/327445

Verder zoals ik beloofd had de instellingen op mijn synology nas om de wd via netwerk share --> windows share te benaderen:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/k04ujc.png

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/orjygn.png

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/23lxdgp.png

Zonder user vind ik het niet fijn, dan kunnen mijn kids bijv. per ongeluk een hele schrijf wissen op mijn nas en dat wil ik voorkomen. Dus de wd van de kinderen heeft andere rechten dan de wd van mijn vrouw en mijzelf.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Je hebt, zie ik, ook NFS service ingeschakeld. Dus als het goed is kan je dan ook via een Linux drive vanaf de WDTV connecten. Weet niet of het voordelen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Thanks!
Heb geprobeerd of ik nu iso,'s kan afspelen. Via de map Video krijg ik weer de melding; bladeren door inhoud. Inhoud niet beschikbaar. Via de map bestanden / Video krijg ik wederom de melding; Er staan geen media in de huidige map...

Dat met die media library ziet er ook vet uit, ik heb alleen maar mapjes zichtbaar en geen plaatjes:
Pjotr22 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 10:37:.......
.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet eerst naar bestanden toe en dan de share toevoegen (dus bijv. inlognaam opgeven), heb je dat wel gedaan? Je kan pas na video toe als je een eigen mediabibliotheek hebt gebouwd namelijk en die heb je zo te lezen nog niet.

kijk even hoe ver je komt, anders maak ik even een korte tutorial.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 19:51
Black-Death schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:21:
Ben me vanavond eens een beetje gaan verdiepen in mediaspelers, lijkt me toch leuk om te hebben. Kwam de WD TV Live regelmatig tegen. Ik heb wel een paar vragen.

Zo las ik wat tegenstrijdige/vage berichten over menu's van DVD's. Kan deze player die wel of niet afspelen?
En daarnaast, is het installeren via WiFi ook voor een leek op dit gebied makkelijk? Ik wil bestanden vanaf mijn laptop streamen.
Met de nieuwste firmware speelt ie hier dvd-menu's perfect af. Bluray menu's werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Hoogstens BD-Lite. Volledige support zit niet in de chip (licenties).

Streamen via Wifi moet je niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:41:
Je moet eerst naar bestanden toe en dan de share toevoegen (dus bijv. inlognaam opgeven), heb je dat wel gedaan?

Ja gedaan. Kan gewoon de NAS selecteren. Dan krijg ik de melding Er staan geen media in de huidige map

Je kan pas na video toe als je een eigen mediabibliotheek hebt gebouwd namelijk en die heb je zo te lezen nog niet.

Heb even de handleiding opnieuw doorlopen maar het lukt niet, er staat voor mij net niet genoeg informatie om mee uit de voeten te kunnen, ze slaan cruciale stappen over:

Media Library Manager for Network Share (Mediabibliotheekbeheer voor
netwerkshare)

Gebruik deze optie om handmatig afzonderlijke sharemappen aan de
mediabibliotheek toe te voegen. Selecteer Add network share to media library
(Netwerkshare aan mediabibliotheek toevoegen) om een share in Windows of Linux
aan te sluiten (zie “Network Share (Netwerkshare)” op pagina 31 voor meer
informatie).

--> op pagina 31 staat niet genoeg informatie. Ik kan de NAS gewoon selecteren maar er zouden geen media staan

--> er staat niet duidelijk hoe je dan een netwerk share moet toevoegen

Druk tijdens het bladeren door de inhoud op Option (Optie) om een
sharemap aan de mediabibliotheek toe te voegen.

--> ik kom niet in het stadium dat ergens ' bladeren door inhoud oid getoond wordt.

kijk even hoe ver je komt, anders maak ik even een korte tutorial.
Dus als je kunt helpen zou dat super zijn! :)

......
....
Ik kijk geen dvd's met de WD want al die VOB SUB mapjes doorlopen is irritant, het beeld is heel erg slecht (DVD speler uit 2001 is vele malen beter) maar het ergste is het beeld blijft altijd haperen bij dvd, na paar minuten moet je de WWD hard resetten (alles bekabeld). MKV daarentegen is fantastisch, beeld en geluid zijn geweldig!

[ Voor 13% gewijzigd door Pjotr22 op 13-01-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het zo even noteren allemaal, ben bijna klaar met het aanpassen van het theme van joey naar mijn smaak (Nederlandstalig). Die zal ik hier niet uploaden omdat ik hem voor mijn eigen gebruik bouw en ik zaken als muziek, rss, live tv e.d. eruit sloop omdat ik die niet gebruik.

Edit: nog 6 uur aan geknutseld, had nogal wat wensen en heb het even weer tiptop gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Synology :

Ga op de wd naar instelling, kies network share management en zet windows share server op aan. Ga naar werkgroup en stel deze in als op de nas.

Ga nu aar instelling en dan systeem en kies mediabibliotheek , zet die aan en kies dan voor mediabibliotheekbeheer voor networkshare en netwerkshare toevoegen, kies windows share en kies je nas,log in en laat die gegevens door de wd onthouden.

Ga nu naar bestanden in het hoofdmenu, druk op de rode knop op je afstandsbediening en kies netwekshare, ga naar je nas en ga op de naam van een map staan die je wilt toevoegen, kies options op de afstandsbediening en kies toevoegen aan mediabiblioyheek. Herhaal dit voor alle mappen die je wilt toevoegen.

Ga naar hoofdmenu, kies video, druk rode knop weer in en kies mediabibliotheek en voila.

Dvd's spelen hier trouwens goed af, maar er gaat niks boven een mkv van 720p of meer. Maarja, oudere zaken zijn ook leuk, dus we kijken hier geregeld video ts mappenof iso's. Misschien werkt het straks beter vanaf je nas dan nu. Dat haperen herken ik namelijk niet met de meest recente firmware.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:31
Hallo,

Ik heb sinds een aantal maanden een WD Live. Tot vanavond heb ik geen enkele moeite gehad met afspelen van videobestanden (Vob, ISO tot .264 etc). Maar vanavond blijft het misgaan met .264 bestanden. De resolutie bedraagt 1080p maar dit zou toch geen probleem mogen zijn?
Ik speel de bestanden af vanaf een externe harde schijf die ik heb gekoppeld aan de WD Live. Na een minuut of 10-15 bevriest het beeld en dien ik de stekker uit het stopcontact te trekken. Soms gaat hij terug naar het menu maar vervolgens zegt hij dat de harde schijf onvindbaar is. Ook het doorspoelen levert problemen op.
Is 1080p soms te veel gevraagd van dit apparaat? Of kan het ergens anders aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Wellicht een corrupt bestand. 1080P is geen probleem voor het apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:40:
Synology :

Ga op de wd naar instelling, kies network share management en zet windows share server op aan. Ga naar werkgroup en stel deze in als op de nas. --> als wat ?

Ga nu aar instelling en dan systeem en kies mediabibliotheek , zet die aan en kies dan voor mediabibliotheekbeheer voor networkshare en netwerkshare toevoegen, kies windows share en kies je nas,log in en laat die gegevens door de wd onthouden.

--> tot zover geen probleem
Ga nu naar bestanden in het hoofdmenu, druk op de rode knop op je afstandsbediening en kies netwekshare, ga naar je nas en ga op de naam van een map staan die je wilt toevoegen

--> ik krijg alleen de keus of ik de NAS of ander apparaat in netwerk wil toevoegen, geen mappen te zien., kies options op de afstandsbediening

--> dit gaat niet want de melding dat er geen media in de map staan verschijnt en kies toevoegen aan mediabiblioyheek. Herhaal dit voor alle mappen die je wilt toevoegen.

Ga naar hoofdmenu, kies video, druk rode knop weer in en kies mediabibliotheek en voila.

Dvd's spelen hier trouwens goed af, maar er gaat niks boven een mkv van 720p of meer. Maarja, oudere zaken zijn ook leuk, dus we kijken hier geregeld video ts mappenof iso's. Misschien werkt het straks beter vanaf je nas dan nu. Dat haperen herken ik namelijk niet met de meest recente firmware.

--> Gebruik laatste firmware.
ben heel benieuwd wat ik verkeerd doe. Zal het aan de instellingen op de NAS liggen?
Thanks weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffelke
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08-2023
Hallo,

even een kort vraagje, ben van plan een wd live aan te schaffen, heb vooral video_ts folders staan op mijn synology. Kan ik de volledige dvd folder afspelen of kan ik enkel de vob files kiezen ?
Zal het dvd menu dan ook werken ?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pjotr22 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 07:56:
--> ik krijg alleen de keus of ik de NAS of ander apparaat in netwerk wil toevoegen, geen mappen te zien., kies options op de afstandsbediening
Als je de nas selecteerd, dan krijg je meen ik toch een scherm om een inlognaam en wachtwoord in te vullen? De inlognaam maak je aan op de nas en dan geef je lees/schrijfrechten op die mappen. Schrijfrechten zijn nodig omdat hij anders niet kan bijhouden waar je bent met een video.

Als je de inlognaam en het wachtwoord hebt ingevuld moet je de mappen zien die gedeeld zijn op je nas.
stoffelke schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:18:
Hallo,

even een kort vraagje, ben van plan een wd live aan te schaffen, heb vooral video_ts folders staan op mijn synology. Kan ik de volledige dvd folder afspelen of kan ik enkel de vob files kiezen ?
Zal het dvd menu dan ook werken ?

bedankt
Kan beiden. Je kan gewoon op de video_ts map staan en play drukken en dan speelt hij hem exact af als op een dvd speler. Je zou ook losse bestanden kunnen gaan afspelen, dat werkt ook , maar daar zal je voorkeur wel niet naar uitgaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Zojuist deze ook maar gekocht. Normaal speel ik een film af via mijn game pc op de Plasma tv, maar dit kost me allemaal toch teveel stroom. Nu ga ik hem aansluiten aan de tv en sluit ik er een externe hardeschijf op aan om de films af te spelen. Hopelijk werkt dit allemaal goed :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Dikkiedikdik,

Mag ik je even wat vragen?

Ik volg dit topic en zit met een soortgelijke vraag maar dan voor de WD TV LIVE van 2009.
Deze heb ik gisteren opnieuw geinstalleerd, krijg geen vebinding meer.

Ik kom wel vanaf mijn PC Windows XP naar de mediaspeler maar niet van de mediaspeler naar de PC (kon dit wel).
Ik lees jouw uitleg maar begrijp het niet helemaal.

Als ik naar Networkshare ga dan vind ik niets, als ik naar MediaServers ga vond ik altijd de PC ..... nu niet meer. Ik kan nu niet doorklikken op de icoon Networkshare, ook niet op de icoon Mediaservers. Kon dit wel.
Ik dacht dat ik iets moest doen met Workgroup, op mijn Windows XP het ik de gedeelde mappen geactiveerd.
Ik weet dat ik niet ver weg ben maar heb even wat hulp nodig.
Moet ik een IP invullen van de PC op de mediaspeler?

Nog een paar zaken die ik heb geprobeerd:
- WD LINK geïnstalleerd;
- WORKGROUP staat op PC ingesteld als op de mediaspeler;
- Eenvoudig delen staat ingesteld, mappen staan op delen (2 vinkjes aan);
- MY-COM gebeld, helaas kon de vriendelijke medewerker mij niet verder helpen.

Kun je mij op weg helpen?

Bedankt tot zover. :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Ik heb hem ook sinds kort, en kwaliteit van streaming en etc ben ik best tevreden over. Mappen met mooie thumbnails en etc doe ik niet, want ik kijk niet zo vaak een film 2x dus die gaat er dan vaak ook af op de nas.

Wat me wel een beetje tegenvalt, is dat blijkbaar de "service" om andere videobestanden te spelen crashed. Dus ik ga naar Video's. Ga naar een map met .WMV of .AVI files. En vaak gebeurd dan, dat ik alleen maar een rondraaide pijl zie, alsof hij aan het laden is, maar voor de rest gebeurd er niets. Alleen een reboot werkt dan.

Is ook bij WD bekend zelfs: http://wdc.custhelp.com/a...deo-on-a-wd-tv-live,-live

Maar het gebeurd wel heel vaak eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:53:
[...]

Als je de nas selecteerd, dan krijg je meen ik toch een scherm om een inlognaam en wachtwoord in te vullen? De inlognaam maak je aan op de nas en dan geef je lees/schrijfrechten op die mappen. Schrijfrechten zijn nodig omdat hij anders niet kan bijhouden waar je bent met een video.

Als je de inlognaam en het wachtwoord hebt ingevuld moet je de mappen zien die gedeeld zijn op je nas.
Ik krijg geen scherm met inlog / ww: Wachtwoord en inlog naam heb ik vorig jaar meteen ingesteld, had deze overgenomen van de NAS: dus hoe ik daar inlog. Vandaar dat de WD er nu niet naar vraagt?
Denk je dat ik hier iets anders moet opgeven dat gebruikersnaam en inlog van de NAS? Je geeft namelijk ook aan dat je een inlog naam op de NAS moet aanmaken; is deze specifiek voor delen met de WD bedoeld?

Ik zie dat je momenteel als helpdesk fungeert d:)b d:)b beter want ik kan niet meer inloggen bij synology (e-mailadres onbekend bij opnieuw opvragen ww :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

ginod schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:10:
Ik heb hem ook sinds kort, en kwaliteit van streaming en etc ben ik best tevreden over. Mappen met mooie thumbnails en etc doe ik niet, want ik kijk niet zo vaak een film 2x dus die gaat er dan vaak ook af op de nas.

Wat me wel een beetje tegenvalt, is dat blijkbaar de "service" om andere videobestanden te spelen crashed. Dus ik ga naar Video's. Ga naar een map met .WMV of .AVI files. En vaak gebeurd dan, dat ik alleen maar een rondraaide pijl zie, alsof hij aan het laden is, maar voor de rest gebeurd er niets. Alleen een reboot werkt dan.

Is ook bij WD bekend zelfs: http://wdc.custhelp.com/a...deo-on-a-wd-tv-live,-live

Maar het gebeurd wel heel vaak eerlijk gezegd.
Oplossing lijkt me duidelijk. Ik heb hier nog nooit last van gehad, maar mijn files staan ook keurig in aparte folders gescheiden en daarin iedere film weer in zijn folder.
Je hebt dus er een file tussen staan in een niet ondersteund formaat.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahhhh, ik heb het gevonden.
Of te wel: "Mijn buurman heeft mij ondersteund".

De virusscanner blokkeerde e.e.a.
Via de mediaspeler (en op tv zichtbaar) kan ik nu wel - en wireless - mijn pc benaderen.

Tot ziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
MeNTaL_TO schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:02:
[...]
Oplossing lijkt me duidelijk. Ik heb hier nog nooit last van gehad, maar mijn files staan ook keurig in aparte folders gescheiden en daarin iedere film weer in zijn folder.
Je hebt dus er een file tussen staan in een niet ondersteund formaat.
Hmm, dat wordt dan lastig zoeken.

Wat ik wel ervaar met tot nu toe elke DIVX. Als ik er naar kijk, en besluit na een half uur even terug of door te spoelen, dan werkt dat niet. Krijg ik een melding van dat het niet ondersteunt wordt ofzoiets. (moet ik even nakijken welke melding precies). Als ik dan op back druk op de afstandbediening, of OK, dan kom ik terug in de browserlijst, terwijl de film nog doorspeelt. Maar die krijg ik met geen mogelijkheid nog gestopt. Kan daarna dus ook niets meer starten ofzo. Alleen volledige herstart lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pjotr22 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 07:41:
Ik krijg geen scherm met inlog / ww: Wachtwoord en inlog naam heb ik vorig jaar meteen ingesteld, had deze overgenomen van de NAS: dus hoe ik daar inlog. Vandaar dat de WD er nu niet naar vraagt?
Het is wat lastig zo, volgens mij is het redelijk snel aan de praat te krijgen als ik het zou zien.

Je moet in iedergeval een user aanmaken op de synology voor de wd. Geef die lees en schrijfrechten op de mappen die je wilt benaderen op de wd.

Nu begrijp ik dat je niet meer kan inloggen op je synology zelf? Dan heb je wel een probleem omdat je geen users meer kan aanmaken e.d. Als dat het geval is zou ik het even navragen hier: Het grote Synology topic - deel 5

Ik vermoed dat je contact moet opnemen met synology om dit op te lossen. Als het weer werkt dan de user voor de wd aanmaken en zet vervolgens om even een schone start te hebben de wd weer in de fabrieksinstellingen en volg dan mijn stappen nog een keer op. Dan zou je een inlognaam en wachtwoord moeten opgeven. Ik vermoed dat er nu ergens iets schreef staat waardoor het niet lukt en dat zou zo opgelost moeten worden.

Mocht je wat in de buurt wonen (lees Friesland), dan kan ik wellicht een keer langsrijden en het instellen (mits je wat op de route woont waar ik dagelijks rijd).

Ik heb het zelf als volgt gedaan:

Mijn synology heeft een user admin waarmee ik inlog op de pc als ik hem benader. Voor alle apparten zoals de ipad, de tablets, de mediaspelers etc. hebben een eigen inlognaam met rechten die per inlognaam soms verschillen. Je kan natuurlijk overal met je admin wachtwoord op inloggen, maar ik vermoed dat dit problemen geeft omdat je wd continue contact blijft houden met je synology en de synology je anders op dezelfde naam op een ander intern ip adres ziet inloggen en dat kan (wellicht zoals nu) problemen geven.

Zo heb ik een eigen interne amazon.com achtige site draaien voor al mijn eboeken. Die kunnen benaderd worden door onze ereaders en de ipad, maar de mediaspelers kunnen hier weer niet bij. Het is voor je eigen beheer duidelijker als je het zo instelt.
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:00:
Ahhhh, ik heb het gevonden.
Of te wel: "Mijn buurman heeft mij ondersteund".
Ah mooi, had hier een dag of 2 niet gekeken en je vraag las ik net pas. Mooi dat het opgelost is.
ginod schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:10:
En vaak gebeurd dan, dat ik alleen maar een rondraaide pijl zie, alsof hij aan het laden is, maar voor de rest gebeurd er niets.
Als je de meest recente firmware draait moet het al beter zijn. Ik heb er zelf geen last van. Met firmware 1.10.13 had ik het wel. Firmware 1.09.10 en ouder zouden dit probleem niet moeten hebben (althans, ik heb er nooit wat over gelezen).

Hier een uitleg om een firmware (of meerdere) terug te gaan:
http://wdc.custhelp.com/a...3L3NpZC9zYUQ5Y1NSaw%3D%3D
ginod schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:17:
Wat ik wel ervaar met tot nu toe elke DIVX. Als ik er naar kijk, en besluit na een half uur even terug of door te spoelen, dan werkt dat niet. Krijg ik een melding van dat het niet ondersteunt wordt ofzoiets.
Ik heb een keer gelezen dat dit vooral voorkomt bij het gebruik van usb schrijven. Vaak lost het dan op door een andere usb poort op de wd te gebruiken (helaas niet altijd).

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Ik heb de laatste firmware. Maar lees net in de officiele issues list van WD forum dat een firmware terug een soort gelijk probleem kan verhelpen. Hier gaat het om, dat je eerst een bestand wel kan draaien (zonder problemen) maar later as je er op klikt, niet meer.

Tot nu toe heb ik nog maar 1x gehad, dat er een melding kwam dat het bestand niet gesupported is. Dat is al heel wat vriendelijker dan alleen maar dat pijltje wat blijft draaien.

Ik doe alles tot nu toe via QNAP nas met NFS. Dus het is (helaas) geen USB issue bij mij.

Edit: Als je via google op de termen wd live spinning arrow zoekt, dan blijk ik lang niet de enigste te zijn met het probleem. Het speelt ook bij de oudere WD mediaplayers. Sommigen hebben het ook i.c.m. een Qnap nas. Misschien daar nog eens spelen met wat instellingen.

[ Voor 25% gewijzigd door ginod op 17-01-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:34:
[...]

Je moet in iedergeval een user aanmaken op de synology voor de wd. Geef die lees en schrijfrechten op de mappen die je wilt benaderen op de wd.

.....
Dit was het inderdaad!!!
- huidige inlog verwijderd
- nieuwe inlog op de NAS aangemaakt specifiek voor de WD
- je vorige stappen doorlopen, nu kon ik wel mappen toevoegen

Ben nu ISO (jawel!) van Dredd aan het kijken

Ga dit weekend kijken of ik de mediabieb aan de praat krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
@ Dikkiedikdik:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met hulp van user Medic (van het WD forum) en met het theme van JoeySmith (ook van het WD forum) een Nederlandse versie gebeouwd van het Alaska Remix Dark theme van Joey. Joey heeft het theme online gezet, was niet naar mijn smaak en ik heb zaken aangepast.

Kleuren zijn anders, aangepaste iconen en ik heb de voortgangsbalken e.d. ook aangepast zodat je bij het afspelen van video's met ondertiteling niet een menu over de ondertiteltekst heen krijgt.

Medic heeft de bronbestanden voor de vertaling aangeleverd en had al de vertaling voor de hub gedaan. Ik heb wat zaken van zijn vertaling aangepast en woorden als hub vervangen door live (gezien onze speler).

Ik zal de theme up to date houden als JoeySmith updates plaatst.

Afbeeldingen zijn erg matig, je ziet niet eens de teksten in de knoppen van het hoofdmenu door mijn brakke fotoskills, ben ik me van bewust. In werkelijkheid ziet er fantastisch uit, dus probeer hem maar uit.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/6s9egz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/16a651t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/29wtvdf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2l8b49i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2wex3xi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/orjdxi.jpg

Ik gebruik zelf geen foto en muziek en ook geen rss. Hier een link waaruit dat uit het menu gesloopt is:
http://www.mediafire.com/?o89nm1c6c5tc8l0

Wil je wel een volledig menu behalve de live tv menu optie? Pak dan deze mee:
http://www.mediafire.com/?gkcd27xk4bg314k

Wil je het volledige menu met live tv er ook in (voor het geval je bijv. een slingbox hebt), pak dan deze:
http://www.mediafire.com/?k3vtegokcd6lft2

Alle credits voor het theme gaan naar JoeySmit. En de hulp van Medic was fijn, heeft me veel tijd bespaart. JoeySmith is wel van mening dat een theme moet blijven zoals hij het bedoelt heeft, echter werkt zijn theme niet fijn met ondertitelingen (hij heeft in zijn theme bijv. ook de info disabled van de subtitle button op de remote). Aangezien hij het theme deelt voor een ieder staat het een ieder ook vrij aanpassingen / verbeteringen te maken en dus bij deze deel ik mijn werk.

Mocht er behoefte zijn aan het sjabloon van de mappen (folder.jpg afbeeldingen), laat het dan even weten, dan upload ik die ook.

Mocht iemand behoefte hebben aan bronbestanden, lettertypes, photoshop werk etc., laat het dan weten, geen probleem om het te delen met jullie.

Tot slot een link naar de thread van JoeySmit op het WD forum:
http://community.wdc.com/...IX-LIGHT-DARK/td-p/327445

Daar staat ook een wat beter afbeelding, althans van het origineel (dus niet Nederlands en zonder mijn aanpassingen):

Afbeeldingslocatie: http://community.wdc.com/t5/image/serverpage/image-id/11783i1C0AA35B376817E6/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mooi werk ! Top !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als er nog specifieke wensen zijn, laat het dan weten. Sommige zaken zijn eenvoudig aan te passen, vind het geen probleem dat te doen als ik wat tijd heb.
Pagina: 1 ... 15 ... 57 Laatste