Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:00:
Afbeeldingen zijn erg matig, je ziet niet eens de teksten in de knoppen van het hoofdmenu door mijn brakke fotoskills, ben ik me van bewust.
Aha Dikkiedikdik, de "dutchuser" die ik dus aan de PM had, zo zie je maar 1 + 1 = meestal 3 .. 8)

Ik weet niet of het op de SMP ook zo is maar op de HUB zit een screenshot functie.

Je kan via het setup/instellingen menu functies toewijzen aan de knoppen op de AB. Van deze functies is "Snapshot" er dus 1 van. Wijs deze toe aan b.v. de 0. Wanneer je dan op het scherm staat waar je een screenshot van wilt hebben druk je op de 0 en je kan de jpg terug vinden op de root van de schijf in de HUB.

Anyway thnx voor de credits en have fun er mee!

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 19:14
Dikkdiedik: Dank voor het thema, ga hem zo eens bekijken. Nog nooit een custom thema gebruikt. Kom er dus ook net pas achter dat de WD TV Live ook een web interface heeft.

Even terug gelezen in dit topic, ik zag dat jij wel vaker met themes bezig was.
GoodBye Black Mamba theme ook uit het topic van WDC gedownload, ook eens bekijken (zag dat er het een en ander aan gedoe is geweest maar ok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is altijd wel gedoe op dat andere forum :P

Je moet bij black mamba wel even uitkijken. Die versie die er nu is heeft van die sheets die niet goed werken op de live versie, de hub waar die voor bedoelt is werkt er beter mee. Ik heb wel black mamba's die wel werken, laat maar weten als je iets nodig hebt.

Van de meeste themes die enigzins de moeite zijn heb ik vaak wel copy's en bronbestanden e.d. liggen omdat ik het wel leuk vind er wat aan te sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:27:
Aha Dikkiedikdik, de "dutchuser" die ik dus aan de PM had, zo zie je maar 1 + 1 = meestal 3 .. 8)

Ik weet niet of het op de SMP ook zo is maar op de HUB zit een screenshot functie.
Yep, al wordt mijn werk hier meer gewaardeerd dan op het andere forum, kennelijk krijg ik het elke keer voor elkaar daar in conflict te raken met een ieder 8)

En credits voor jouw hulp is meer dan normaal, al ben ik dat meen ik ook weleens vergeten toen ik hier een vinding van jouw kant toonde, meen met die browser.

Dit leek me een wat betere plek om de aangepaste / Vernederlandiseerde theme te delen dan op het wd forum, was ik eigenlijk eerst niet van plan, maar was vanochtend nog even bezig met jouw taal psd bestanden en dacht: ach, misschien doe ik er iemand een plezier mee.

Ik zal eens zien of ik die screenshot functie aan de praat krijg, omdat ik via de nas afspeel werkte dat nooit. Maar wellicht kan ik een usb stick erin stoppen en even zien of dat gaat werken bedenk ik me nu.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 09:38
Vandaag nieuwe receiver gekocht en gelijk eens een blu-ray (geen rip) via de WD TV Live afgespeeld. Zolang hij 1 m2ts bestand moet afspelen gaat het prima (incl. HD audio). Moet hij switchen van bestand dan gaat het beeld versnellen en valt het geluid weg.

Werkt al met al best goed als je het via een Externe HD aan de WD TV doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
@Dikkiedikdik

Nou je hebt gelijk, het kan er daar soms wat vreemd aan toe gaan dat ben ik met je eens. Het zijn dan goede momenten om er een tijdje niets te posten.

Die browser ... ja dat was blijkbaar wereld nieuws toen ik daar mee tevoorschijn kwam haha nou ja laten we dat maar voor gezien houden want echt spannend is tie niet, leuk maar daar blijft het dan ook bij.

Heb nog wel een paar plaatjes van betere kwaliteit die zowel op de SMP als de HUB hetzelfde zijn.

De Dark versie:

Afbeeldingslocatie: http://community.wdc.com/t5/image/serverpage/image-id/11807iC4F3AB6F14240ECD/image-size/original/is-moderation-mode/false?v=mpbl-1&px=-1

Afbeeldingslocatie: http://community.wdc.com/t5/image/serverpage/image-id/11808i907EFE0798FB2E5C/image-size/original/is-moderation-mode/false?v=mpbl-1&px=-1

Afbeeldingslocatie: http://community.wdc.com/t5/image/serverpage/image-id/11865iE756E93336EA4B75/image-size/original/is-moderation-mode/false?v=mpbl-1&px=-1

Afbeeldingslocatie: http://community.wdc.com/t5/image/serverpage/image-id/11866i315AE3F3563C2EF5/image-size/original/is-moderation-mode/false?v=mpbl-1&px=-1

Afbeeldingslocatie: http://community.wdc.com/t5/image/serverpage/image-id/11867i6082242EE757AAB8/image-size/original/is-moderation-mode/false?v=mpbl-1&px=-1

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
Weet iemand hoe het komt dat er bij mij automatisch een film start wanneer de WD van het stroom is geweest? Als ik hem uit standby haal, dan gaat hij gewoon naar het hoofdmenu, maar na een powercycle start telkens dezelfde film. Deze film heb ik al eens verwijderd, maar nu start hij telkens een andere film.
Eigenwijs ding :P

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Staat automatisch afspelen misschien aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
Pjotr22 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 10:32:
Staat automatisch afspelen misschien aan?
Het zal toch niet zo simpel zijn dacht ik, maar nee. Deze optie stond al op "uit".
Als niks helpt zal ik hem wel een keer terugzetten naar Fabrieksinstellingen ofzo.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:41
DaBeetle schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:21:
[...]

Eindelijk weer eens tijd gehad om wat te testen. Heb even beide kabels op de NAS gehangen en een 17GB bestandje verplaatst naar de PC en terug:

Kabel 1: NAS-->PC: 20 - 40 MBytes/s, --> NAS: 20 - 45 MBytes/s
Kabel 2: NAS-->PC: 30 - 40 MBytes/s, --> NAS: 35 - 45 MBytes/s

Dat is ruim boven de 100MBit die de WDTV aan kan. Dus t is of mijn router, die problemen heeft met de overgang van GBit naar 100MBit (geen idee of dat ook maar kan), of zou het de netwerk interface op de WDTV gewoon zijn die aan het overlijden is?

Edit: merk nu ook dat youtube filmpjes haperen via de kabel (ongeacht welke van de 2 ik gebruik) en vloeiend spelen via wireless.
Even een quote van mezelf. De oorzaak is bekend: De linksys E2000 router. Mijn ziggo modem is onlangs vervangen door de Wifi/Router versie, en nu speelt alles ook bekabeld weer vloeiend af.

Nu maar weer eens wat gaan updaten aan de WD. Zie hier wat leuke theme varianten staan bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Laatst online: 13-09 23:21
Nou, dat van ronddraaiende pijltje, oftewel SAOD = Spinning Arrow Of Death (volgens de forum gebruikers van WD), is heeeel makkelijk te reproduceren. Mijn vriendin liep achter met Once Upon A Time. Dus ik de divx bestanden binnengehaald. Na 2 afleveringen, jahoor, de volgende die ik aanklik, dar gaat ie weer. Eerst helemaal opnieuw opstarten, en dan kunnen er weer 2 gekeken worden. Simpele Xvid bestanden die mijn 7 jaar oude yamaha dvd speler moeiteloos kan afspelen (jammer dat het de .mp4 bestanden niet kon afspelen, anders had ik geen WD gekocht denk ik).

Dus, niets geen foute bestanden. Heb de bestanden in een apart mapje staan, maar na 2 keer stopt het gewoon. Leuke ook is, dat ik mijn NAS gewoon op standby hoor vallen, alsof hij de bestanden ook helemaal niet meer aanspreekt. Maar of het nu puur de WD is, of ook icm met de nas, ga ik nog uitzoeken. Zal ze eens op een USB stick zetten en dan opnieuw proberen.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ginod schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:51:
Maar of het nu puur de WD is, of ook icm met de nas, ga ik nog uitzoeken. Zal ze eens op een USB stick zetten en dan opnieuw proberen.
met mijn synology geen problemen, maar ik laat hem niet in slaap vallen. Voorheen wel, maar toen ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
ginod schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:28:
Ik heb de laatste firmware. Maar lees net in de officiele issues list van WD forum dat een firmware terug een soort gelijk probleem kan verhelpen. Hier gaat het om, dat je eerst een bestand wel kan draaien (zonder problemen) maar later as je er op klikt, niet meer.

Tot nu toe heb ik nog maar 1x gehad, dat er een melding kwam dat het bestand niet gesupported is. Dat is al heel wat vriendelijker dan alleen maar dat pijltje wat blijft draaien.

Ik doe alles tot nu toe via QNAP nas met NFS. Dus het is (helaas) geen USB issue bij mij.

Edit: Als je via google op de termen wd live spinning arrow zoekt, dan blijk ik lang niet de enigste te zijn met het probleem. Het speelt ook bij de oudere WD mediaplayers. Sommigen hebben het ook i.c.m. een Qnap nas. Misschien daar nog eens spelen met wat instellingen.
Ik heb met de nieuwste firmware ook problemen met afspelen van video. Ik heb een Qnap ts210 nas. Ik heb de wd op automatisch scannen staan maar hij scant niet, ik zie de nieuw toegevoegde videos folders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Wat belachelijk dat de WD TV Live (2011) geen DTS Master HD ondersteund :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Morpheus2003 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:59:
Wat belachelijk dat de WD TV Live (2011) geen DTS Master HD ondersteund :(
Ach hoor jij echt het verschil met normaal DTS?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
MeNTaL_TO schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:08:
[...]

Ja, heel veel. Geluid is veel dynamischer en er wordt veel beter gebruik gemaakt van de beschikbare kanalen. Als je het verschil niet hoort dan ligt dat meestal aan je receiver of speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:12:
[...]

met mijn synology geen problemen, maar ik laat hem niet in slaap vallen. Voorheen wel, maar toen ook geen problemen.
Het in slaap vallen is niet de issue. Heb gisteren met USB getest. En ja hoor, na 1 aflevering gekeken te hebben, ik klik op de volgende.... alleen maar een draaiend pijltje. Maar goed, ik heb gelezen, dat het zou kunnen zijn, dat, omdat de NAS nog aangesloten is, de WD nog steeds om zeep kan helpen. Maar het blijft wel vreemd.

Heb gisteren ook om te proberen NFS uitgezet, en alleen via SMB sharing mijn QNAP benadert. Gaat op zich (net zo) goed. Wat ik alleen wel merk, is dat hij soms de login gegevens kwijt is, en opnieuw om die gegevens vraagt. Bij NFS gebeurd dat niet.

Al met al, een apparaat met wat kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Leuke mediauplayer, alleen helaas op dit moment nergens leverbaar.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Hoezo ?
pricewatch: Western Digital TV Live (2011)

Minder beschikbaar, maar zeker niet "nergens".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:33:
Als er nog specifieke wensen zijn, laat het dan weten. Sommige zaken zijn eenvoudig aan te passen, vind het geen probleem dat te doen als ik wat tijd heb.
Is er bij deze theme ook mogleijkheid om 18 films tegelijk te laten zien, zoals in de Alaska 18? Verder ziet het er perfect uit!! Vanavond eens installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
U2psv schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:09:
[...]

Is er bij deze theme ook mogleijkheid om 18 films tegelijk te laten zien, zoals in de Alaska 18? Verder ziet het er perfect uit!! Vanavond eens installeren :)
oh , dat is wel mogelijk. Ik zal even wat bouwen, even zien of het vandaag nog lukt, volgens mij is het relatief simpel.

een linkje naar alaska 18 helpt wel, als je die nog hebt? Al gevonden

Edit 2: het is me onduidelijk welke view je aangepast wilt hebben. Kan je zeggen welke aan de hand van dit plaatje (even gepakt van joeysmith, scheelt weer wat paint werk):

Afbeeldingslocatie: http://community.wdc.com/t5/image/serverpage/image-id/11803i91A720C11748947A/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Het is wel redelijk snel aan te passen. Ik hoor ook graag welke opties je in het menu wilt hebben. Het moeten er minimaal 6 zijn (bijv. video, muziek, rss, games, browser en instellingen).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik bedoel niet leverbaar bij mijn winkels waar ik graag bestel.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
MeNTaL_TO schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:08:
[...]

Hoor t verschil heel erg goed, DTS is mooi maar Master HD is echt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Pjotr22 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:28:
[...]

Hoor t verschil heel erg goed, DTS is mooi maar Master HD is echt fantastisch!
Jullie horen ook verschil tussen 44 Khz en 96 Khz samplingrate en 16bit en 24bit? Het staat leuk, maar qua geluid is het echt niet beter.
http://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Mijn probleem met de "spinning wheel" lijkt te zijn opgelost ! Het zat hem in een instelling in QNAP. Na goed zoeken op internet kwam ik via het forum van qnap op de oplossing:

With QNAP on again, I started disabling various services and found that "UPnP Port Forwarding" is the culprit.
(MyCloudNAS Service - Auto Router Configuration - Enable UPnP Port Forwarding; uncheck this option to disable).

Nu lijkt het goed te werken. Gisteren een hoop videoclips laten spelen (dat deed hij daarvoor ook, maar na een clip of 5 / 6 bleef het stil...) daarna een dvix, ging ook gelijk, dus het lijkt erop dat de problemen voorbij zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wellicht fijn om ook op het originele forum te plaatsen? Denk dat veel qnap gebruikers er heel blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Hey. Ik heb het ook gevonden in het qnap forum: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?t=52701 Alleen, is het altijd even graven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
@dikkiedikdik Bij de Music en photo browse heb je 18 thumb, bij video browse 12 deze staat nu ingesteld bij mij op 18(alaska 18) als je deze zou kunnen aanpassen, perfect!. Ik gebruik de WD alleen voor video en youtube. Aangezien ik de rest niet gebruik zou het mooiste zijn dat je in je hoofd menu al je mappen hebt van bv Actie, thriller en serie. Maar dat is denk ik meer iets voor de toekomst ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, duidelijk.

Ik plaats hem hier zodra ik hem af heb.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Ik heb een synology ds213+ aangeschaft en alles ingesteld zoals op de vorige pagina's staat beschreven alleen als ik op de wd ga zoeken om een share toe te voegen dan ziet hij alleen mijn MYBOOKLIVE.
Ik heb alles al naar fabriekinstelling teruggezet maar dat hielp niet hij ziet de nas niet.
Op de nas heb ik user aangemaakt voor de wd met rechten en Mediaserver aangezet en ook nfs service. De wd tv ziet de nas nergens(bestanden, video, mediabieb)?
Ik zal wel ergens een vinkje verkeerd hebben staan? of moet ik buiten mediaserver nog iets anders downloaden op mijn Synology?

[ Voor 15% gewijzigd door U2psv op 24-01-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwastiels
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-04-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:41:
Er is altijd wel gedoe op dat andere forum :P

Je moet bij black mamba wel even uitkijken. Die versie die er nu is heeft van die sheets die niet goed werken op de live versie, de hub waar die voor bedoelt is werkt er beter mee. Ik heb wel black mamba's die wel werken, laat maar weten als je iets nodig hebt.

Van de meeste themes die enigzins de moeite zijn heb ik vaak wel copy's en bronbestanden e.d. liggen omdat ik het wel leuk vind er wat aan te sleutelen.
Je kan de GoodBye theme van Black Mamba thans perfect werkende krijgen op een SMP.
Dit is makkelijk te doen door eenmalig het theme_path aan te passen in de firmware naar de USB.
Draait hier al een maandje ofzo met een usbstick waar ik de linksheets op heb staan.

Indien interesse kan ik de bestanden wel aanleveren die ik daarvoor gebruikt heb.
Ik heb als basis de bestanden genomen van het WDLXTV theme maar aangezien die versie van de firmware teveel zaken had die niet werkten heb ik het gewoon in de originele firmware aangepast.

Pas bij updaten firmware word dit terug overschreven naar default waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is wel slim bedacht. Wat is het pad voor de usb stick in de wd? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Ik ga er zelf niet mee werken, gebruik eigenlijk geen moviesheets e.d., maar ben wel benieuwd hoe je de usb stick kan aanspreken, dan kan ik wat meer bouwen met bijv. grotere afbeeldingen en heb ik wat meer creatieve vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwastiels
Het was eigenlijk vrij simpel aan te passen. Brad gebruikt om zijn custom firmware te laten draaien een lek in de php afhandeling in de wdtv media player. Hiermee had hij de mogelijkheid om custom firmware te laten draaien direct vanaf de usb stick. Na een paar keer testen van deze firmware zag ik toch dat er een heel aantal zaken niet werkten. Ik ging het toch alleen maar gebruiken om het draaien van linksheets mogelijk te maken dus heb ik met hulp van KAD de scripts aangepast die Brad gebruikte om tijdelijk een telnet sessie open te zetten (word terug afgesloten bij reboot) om vervolgens in de config file de waarde van THEME-PATH aan te passen naar mij USB stick. Zal eens kijken thuis of ik het preciese path nog terug vind maar kan je in telnet mits een beetje browsen wel vinden.
Na dit path te hebben aangepast zet je gewoon de theme bestanden op de usb stick en steek je deze in de wdtv en boot je de wdtv. Nu gaat hij gewoon kijken naar de usbstick voor het laden van de theme en kan je mooi linksheets gebruiken. En deze werken echt wel goed :)

EDIT: De USB achteraan mijn wdtv smp heeft volgend path /tmp/media/usb/USB210/8290-F0BD. Of dit anders is bij een ander apparaat weet ik niet. Dat laatste (8290-F0BD) ziet er wel variabel uit

[ Voor 8% gewijzigd door rwastiels op 24-01-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
tbv Synology, ik heb via instellingen de linux share optie aangezet ennvia ip adres van mijn Synology hem gekoppeld werkt perfect!

alleen een werkt handmatig info ophalen niet meer(option filminfo ophalen) als ik deze via instellingen op auto zet vind hij er maar een paar.

[ Voor 38% gewijzigd door U2psv op 24-01-2013 19:48 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Nieuwe firmware is aanwezig:
http://community.wdc.com/...mware-1-13-18/td-p/535292

hele lijst met resolved dingetjes: :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, top 32 speed, eindelijk, moet nog wel een icoontje voor de theme bouwen, maar allemaal zieke kids thuis... Dus kom nergens aan toe
rwastiels schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:36:

EDIT: De USB achteraan mijn wdtv smp heeft volgend path /tmp/media/usb/USB210/8290-F0BD. Of dit anders is bij een ander apparaat weet ik niet. Dat laatste (8290-F0BD) ziet er wel variabel uit
Dank je, leuk project om mee te spelen als ik wat meer tijd heb

Als je gaat updaten, kan je dan nog laten weten of het zo blijft werken?

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:22
Hmmm Opt-In product-verbetering.... stuurt gebruikersstatistieken door, maar wat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
catchingfire schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:20:
[...]

Hmmm Opt-In product-verbetering.... stuurt gebruikersstatistieken door, maar wat precies?
Hij vraagt omtoestemming na de update, dikke NEE dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 06:23
rwastiels schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:36:
Het was eigenlijk vrij simpel aan te passen. Brad gebruikt om zijn custom firmware te laten draaien een lek in de php afhandeling in de wdtv media player.
Het ziet er goed uit en als ik het goed begrepen heb werkt het snel met sheets. Wat ik alleen niet begrijp hoe dat werkt met de sheets op een usb stick.

Waar geef je aan welke film naar welke sheet verwijst of andersom? Moet je dan in Thumgen wat aanpassen ofzo?

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwastiels
Gendji schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:17:
[...]

Het ziet er goed uit en als ik het goed begrepen heb werkt het snel met sheets. Wat ik alleen niet begrijp hoe dat werkt met de sheets op een usb stick.

Waar geef je aan welke film naar welke sheet verwijst of andersom? Moet je dan in Thumgen wat aanpassen ofzo?
De sheet van de film/serie heeft identiek dezelfde naam en extentie als de film/serie. (bv sheet voor film.mkv heet film.mkv (acherliggend is dit wel een jpg)) en deze kopieer je gewoon in de root van de theme op de usb. Hoe het allemaal precies werkt met het ophalen weet ik ook niet precies, maar snel gaat het wel. Het duurt langer om de icoontje onderaan zichtbaar te krijgen dan de grote sheet dus dat zegt genoeg.

Je moet anders de topic van goodbye black mamba lezen. Staat vrij veel in over de linksheets en iver thumbgen enzo.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
U2psv schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:33:
@dikkiedikdik Bij de Music en photo browse heb je 18 thumb, bij video browse 12 deze staat nu ingesteld bij mij op 18(alaska 18) als je deze zou kunnen aanpassen, perfect!.
Ik heb nog geen reactie op mijn DM bericht, ik heb de alaska 18 even nodig, ik begrijp namelijk niet hoe je 18 thumbs erin krijgt, dat zit je op 2 rijgen van 9 of 3 rijen van 6, maar dan krijg je erg brede iconen of juist een boel tussenbreedte, ik moet even de alaska 18 zien om het goed te kunnen maken.

Ik kan alleen (mede door de brakke search op het wd forum) geen alaska 18 vinden.

Ik heb even snel wat geknutseld, is niet af, maar ik ga verder niks doen totdat ik de alaska 18 van je krijg, dat scheelt me veel werk en ik zit erg krap in mijn tijd momenteel.

Test deze maar eens uit:

http://www.mediafire.com/?b5by5yjiemqy55x

En zodra ik de alaska 18 in mijn mailbox, in mijn DM of hier aantref ga ik verder voor je als ik tijd heb.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 15:10
Allen, ik zit er over te denken om deze speler (Western Digital TV Live (2011)) voor de slaapkamer aan te schaffen. Als ik specs lees via pricewatch en in de topicstart van dit topec, wordt er beweerd dat deze speler geen .ISO bestanden zou afspelen, maar als ik door wat posts heen lees lijkt het erop dat dit wel kan. Dus jullie voelen natuurlijk mijn vraag al aankomen.. doet ie het nu wel of niet, of moet ik hier iets speciaals voor doen?

Als ik wat reviews lees, moet dit toch wel een leuk mediaspelertje zijn wat in feite alles slikt, en prima de bestanden van een share (NAS) af haalt, in tegenstelling tot een AC Ryan, die hier nog wel eens problemen mee wil hebben.

Ik hoor graag jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
@dikkiedikdik ziet er goed uit alleen layout klopt niet helemaal. verdere layout ziet er mooi uit!
http://www.mediafire.com/?qt4karmfn4un2oa hierbij download link voor alaska 18,
alvast bedankt, hoop het hier een tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:49
demokert schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 00:19:
Allen, ik zit er over te denken om deze speler (Western Digital TV Live (2011)) voor de slaapkamer aan te schaffen. Als ik specs lees via pricewatch en in de topicstart van dit topec, wordt er beweerd dat deze speler geen .ISO bestanden zou afspelen, maar als ik door wat posts heen lees lijkt het erop dat dit wel kan. Dus jullie voelen natuurlijk mijn vraag al aankomen.. doet ie het nu wel of niet, of moet ik hier iets speciaals voor doen?

Als ik wat reviews lees, moet dit toch wel een leuk mediaspelertje zijn wat in feite alles slikt, en prima de bestanden van een share (NAS) af haalt, in tegenstelling tot een AC Ryan, die hier nog wel eens problemen mee wil hebben.

Ik hoor graag jullie reacties!
Ik speel afwisselend iso en vob bestanden af, via een externe harde schijf. Tot nu toe nog nooit meegemaakt dat de WD geen iso afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
U2psv schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 00:29:
@dikkiedikdik ziet er goed uit alleen layout klopt niet helemaal. verdere layout ziet er mooi uit!
http://www.mediafire.com/?qt4karmfn4un2oa hierbij download link voor alaska 18,
alvast bedankt, hoop het hier een tegen te komen.
Nee, klopt inderdaad niet helemaal. Heb even simpel de muziek layout erin geplakt, had gisteren 2 zieke kids. De kids zijn volgens mij weer wat beter, ik heb er denk ik morgen en anders dinsdag wel tijd voor om het even perfect te maken.

Ik heb naar jouw zip gekeken, maar daarin zit een rv_video_browse met 2 rijen van 6 iconen. Dat komt niet overeen met jouw 18 iconen.

Het is me niet helemaal duidelijk welk scherm je aangepast wilt hebben, bedoel je dit scherm hieronder?

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/4096/wdtvlivehub201301140803.jpg

Of wil je deze aangepast hebben?

Afbeeldingslocatie: http://community.wdc.com/t5/image/serverpage/image-id/11783i1C0AA35B376817E6/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Je had het over rv_video_browse , dat is de rechtse afbeelding in het onderste plaatje waar Hansel and Gretel geselecteerd is. Maar die hoef je dus niet aangepast te hebben?

Of wil je het zoals nu in in wat ik gisteren geupload heb met een testversie. Dus 18 vierkante blokken, 6 per rij en dan 3 rijen zoals bij muziek en fotos?

Hier nog een keer de namen van alle schermen:

Afbeeldingslocatie: http://community.wdc.com/t5/image/serverpage/image-id/11803i91A720C11748947A/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1
demokert schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 00:19:
Als ik specs lees via pricewatch en in de topicstart van dit topec, wordt er beweerd dat deze speler geen .ISO bestanden zou afspelen, maar als ik door wat posts heen lees lijkt het erop dat dit wel kan. Dus jullie voelen natuurlijk mijn vraag al aankomen.. doet ie het nu wel of niet, of moet ik hier iets speciaals voor doen?
Iso's en .img bestanden werken hier prima. Ik speel alles ook van een nas af en kom ook van de ac ryan af. Ik heb mijn oude ac ryan mini 1 aan schoonzus gegeven en aan mijn ouders een ac ryan mini 2, altijd nog goede apparaten die alles afspelen (vanaf de nas / usb schrijf). Alleen de vormgeving is minder en de internet functies zijn brak op de ryan. De wd is veel leuker, veel leukere vormgeving, simpeler, reageert veel en veel sneller dan de ac ryan, goede koop, heb hem hier ook op de slaapkamer staan (en in de woonkamer).

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
  • Laatst online: 07-04 11:51
Ik ben op zoek naar een nieuw thema voor de wd en als ik dat zo lees hier zijn dat er nogal wat.
Ik gebruik echter de meeste opties ook niet zoals foto, rss en bestanden bv. Ik gebruik eigenlijk alleen de video optie.
Heeft iemand een idee voor een goede theme waar ik eventueel zelf nog iets aan kan veranderen.

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan alle themes kan je zaken veranderen. Het hoofdmenu aanpassen kan bij de meeste thema's (mits ze niet een volledig menu gebruiken in 1 afbeelding, maar voor elke menu optie een losse afbeelding (zoals in het alaska theme).

De opties van wat je in het hoofdmenu ziet zitten in inc_rv_home_menu_node.xml

De nieuwe alaska remix van JoeySmith is het eenvoudigst om mee te starten. Een theme als black mamba is een stuk complexer en meer voor als je er wat beter inzit.

Feitelijk kan je alles van hier gebruiken (van de hub versie, werken allemaal ook op de live versie):
http://community.wdc.com/...ub-Themes/bd-p/hub_themes

De alaska remix is hier te vinden:
http://community.wdc.com/...IX-LIGHT-DARK/td-p/327445

zelf pas ik alles aan met notepad (sinds kort notepad ++ omdat daar wat kleurtjes voor html inzitten en dat werkt wat fijner). Het is wel steeds iets aanpassen, naar de speler uploaden en testen. Daar gaat nog de meeste tijd inzitten omdat je maar aan het heen en weer lopen bent van de pc naar de speler. Of je moet met de laptop ernaast gaan zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb sinds deze week dit apparaat als vervanging van m'n POHD. Bevalt me tot nu toe prima, enige grote minpunt is dat het apparaat standby blijft staan, daardoor warm blijft en toch relatief veel stroom blijft verbruiken.

4.4 watt gemeten met een Voltcraft Energy 3000.

Iemand tips om daar wat aan te doen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
van de stroom halen is niet echt een oplossing, dan gaat dat ding altijd aan als je de stroom erop doet en is hij altijd de verbinding met je nas e.d. kwijt.

4.4 is wel wat veel zeg, ik heb er 2, dus al 9 watt per uur x 24 uur... Kan je ook eens zien wat hij verbruikt als hij aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja, dat heb ik net gedaan. Dan gaat ie naar 4,8 watt.

Tijdens het afspelen van 1080p content staat ie op 5,8 watt.

Hele interface blijft in standby gewoon actief, een ping blijft antwoord geven op het IP-adres bijvoorbeeld en de webinterface is ook benaderbaar.

edit: ik heb de oplossing; je moet de powerknop 10 seconden ingedrukt blijven houden 8)7
ik hoop dat dat in te programmeren is in m'n Logitech Harmony

[ Voor 67% gewijzigd door Gunner op 26-01-2013 13:29 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
Om de speler helemaal uit te schakelen moet je inderdaad de uit knop 10 sec. ingedrukt houden anders staat hij altijd standby. Ik gebruik de standby altijd omdat dan ds audio wel gewoon werkt die bedien ik dan via mijn transformer, ideaal is dat omdat de tv niet aan staat.

@dikkiedik: bedankt ik zal maar beginnen met de makkelijkste en dan maar even prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
transformer schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:59:
Om de speler helemaal uit te schakelen moet je inderdaad de uit knop 10 sec. ingedrukt houden anders staat hij altijd standby. Ik gebruik de standby altijd omdat dan ds audio wel gewoon werkt die bedien ik dan via mijn transformer, ideaal is dat omdat de tv niet aan staat.
Dat is wel handig.

Zelf heb ik een tablet voor de muziek (goedkop ding met daarop spotfiy, heb het inmiddels overal in huis). Had niet gedacht aan deze oplossing, had me weer wat geld bespaard. Je had deze tip een paar maand eerder moeten geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

@Dikkiedikdik Ik heb je vernederlandsing van het Alaska theme gedownload en het ziet er erg goed uit! complimenten.

2 vragen/problemen:

1) Links bovenin staat "Items" met daarachter het aantal items in de lijst. Dat getal staat bij mij door de tekst 'items' heen ipv erachter. Wat heb ik fout gedaan of fout ingesteld?
2) In de music player kan ik kiezen voor ofwel de bestandsnaam van het mp3 bestand te laten zien, of de titel. Is het op de een of andere manier mogelijk om "Artiest - Titel" te laten zien in de die lijst?
Ik heb bijvoorbeeld een map met top 40 muziek en dan is het vreselijk irritant als je alleen de titel ziet en niet de artiest die daarbij hoort.
Snap je wat ik bedoel?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
@dikkiedikdik, het gaat alleen om de de tweede afbeelding rechtsboven (coveronly),
Zie nu ook dat dit er 12 zijn(schaam schaam).
Maar bij de bovenste afbeelding heb je wel 3 rijen iconen en zou 18/21 covers op een pag. wel mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Andre21 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:49:
@Dikkiedikdik Ik heb je vernederlandsing van het Alaska theme gedownload en het ziet er erg goed uit! complimenten.

2 vragen/problemen:

1) Links bovenin staat "Items" met daarachter het aantal items in de lijst. Dat getal staat bij mij door de tekst 'items' heen ipv erachter. Wat heb ik fout gedaan of fout ingesteld?
Het woord items hoort er niet te staan, ik vermoed dat je eerslt de engelse variant hebt gebruikt. Ga naar instellingen en dan uiterlijk en kies themas gebruikerinterface, selecteer nogmaals de theme die je erop gezet hebt en druk op ok op de afstandsbediening en kies thema toepassen, dan moet het goed zijn.

Overige vragen ga ik straks even bekijken, ook die van u2psv. Zo op het eerste oog moet het allemaal lukken. Ik hoop er vandaag wat tijd voor te hebben, anders dinsdag.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 09:15:
[...]

Het woord items hoort er niet te staan, ik vermoed dat je eerslt de engelse variant hebt gebruikt. Ga naar instellingen en dan uiterlijk en kies themas gebruikerinterface, selecteer nogmaals de theme die je erop gezet hebt en druk op ok op de afstandsbediening en kies thema toepassen, dan moet het goed zijn.
Ik heb gedaan wat je hierboven beschrijft, maar het woord items staat er nog steeds. Ik heb de versie gebruikt van de link van jou een paar pagina's terug. En dan de volledige menu versie zonder live tv.

Er valt mij nog wat op nu trouwens:
Als ik in de music player afspeel vanuit de mediabibliotheek als bron, zie ik rechtsonderin het cd hoesje netjes bij de titel van het nummer staan, maar daarboven staat ook een groter plaatje. Maar daar staat bij elk nummer alleen een witte afbeelding van een soort speaker met daarboven "muziekbibliotheek" en "items".
Als ik via de networkshare als bron, muziek af ga spelen staat daar wel een groot cd hoesje.

Verder zie ik ook dat rechtsbeneden bij de knoppen van voor en achteruit spoelen, het icoontje voor 'shuffle' dwars door het icoontje van 'een track terug' heen staat.

Ik kan niet echt handig screenshots plaatsen dus ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, ik moet er even induiken. Ben nu met die muziek bezig. Ik speel alleen zelf geen muziek ermee af, dus ik moet even knutselen.

Ik zie wel dat het in de originele themes van JoeySmith ook niet werkt, ook niet in v1.6 van de light versie van alaska die wat verder is in het afronden. Ik zal even zien of ik er wat uit kan slopen zodat het klopt, het helemaal aanpassen kost gigantisch veel werk, even zien wat het snelst en meest acceptabel is.

In het hoofdmenu zie ik ook wat dingen gebeuren die niet kloppen als er muziek afspeelt, maar dat is nog lastiger op te lossen zonder alles te gaan herschrijven. In now playing zie je een witte tekst, kan niet helemaal zien wat daar staat, dat maakt het oplossen wat lastig.

Ik doe wat er mogelijk is, aanpassingen zijn prima, maar een hele theme herschrijven kost me letterlijk minimaal 80 werkuren en zoveel vrij tijd heb ik helaas niet.

Edit: heb dat muziek vraagstuk al redelijk opgelost, nog even wat knutselen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Everts
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Transformer schreef dat hij een transformer gebruikt. ehhhh .... wat is een transformer ?

(quote) de standby altijd omdat dan ds audio wel gewoon werkt die bedien ik dan via mijn transformer, ideaal is dat omdat de tv niet aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Everts
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
transformer schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:59:
Transformer schreef dat hij een transformer gebruikt. ehhhh .... wat is een transformer ?
Sorry : kan vorig bericht niet deleten ...

[ Voor 4% gewijzigd door Everts op 27-01-2013 14:06 . Reden: fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
Een asus transformer tablet om precies te zijn een tf101 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat aanpassen van het muziek gedeelte is wel wat meer werk dan ik dacht. De code van JoeySmith zit zo vol met fouten dat ik stukken heb moeten herschrijven, boel werk.

Ik heb een eerste probeersel, moet het hoofdmenu nog aanpassen, daar zit ik wat mee te experimenteren, maar ik zet het weer terug naar de oude staat (het is nu anders bij muziek afspelen).

Volgens mij is het muziek afspeeldeel verder nu klaar:
http://www.mediafire.com/?gxcbnc73h3meptw

Misschien heb ik vanavond nog wat tijd om het hoofdmenu goed te krijgen. Ik moet ergens nog een stukje code wissen waardoor je bij now playing witte letters in het menu krijgt met wat hij afspeelt, moet even alle code doornemen om te zien waar dat nu staat. Volgens mij heb ik nu wel de juiste xml beschrijving, dus dat gaat wellicht straks lukken.

Het menu met 18 of 21 iconen is het volgende project, dat gaat wat meer tijd kosten vermoed ik.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
ziet er goed uit! gebruik nu de thema waar foto en muziek uit is gehaald.

sinds ik een synology heb ipv mybooklive krijg ik geen covers meer in de hoofdmappen.
bv map Actie daar zit wel een Actie.jpg in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet een folder.jpg hebben, geen Actie.jpg

Dus alles hernoemen naar folder.jpg, daarna werkt het vaak het beste om op de wd de mappen uit de mediabibliotheek te halen en daarna weer toe te voegen, dan indexeert hij alles netjes en moet het weer werken.

Ik zal straks nog even een update van "mijn" theme plaatsen, ga er nog even een half uurtje aan prullen in de hoop het hoofdmenu goed te krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
Ik gebruik ook een synology nas en mijn afbeeldingen voor de mappen hebben wel dezelfde naam.
Dit werkt prima

Ik heb je thema ook even geprobeerd dikkiedik maar ik heb nog wel een foto, bestanden, rss en muziekmap erin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nieuwe versies van het theme. Eentje speciaal voor U2psv (kwam toevallig iemand op het WD forum tegen die er net mee bezig was, dus even meegenomen, is allemaal nog niet in de juiste kleur, laat even weten of de kleuren nog anders moeten).

U2psv versie met stripped menu:
http://www.mediafire.com/?wq522m2vwmmi1ws

Versie met volledig menu:
http://www.mediafire.com/?psuv2sb1s3lts7m

Versie met semi stripped menu (geen live tv en ip camera):
http://www.mediafire.com/?1k9xppz2x18ckkk

Versie met stripped menu (geen foto, geen rss, geen muziek):
http://www.mediafire.com/?cmtm4icdxncns63
http://www.mediafire.com/?2m2obv5j7yud1v6

Er is nog 1 klein probleem bij het afspelen van de muziek. Als je dan naar het hoofdmenu gaat staat de titel van de cd in witte letters (dus niet heel goed zichtbaar) in het menu icoon. Dat is irritant, maar ik kan nergens de code vinden die dit veroorzaakt, ik vermoed dat ik een xml bestand moet aanmaken om dit te voorkomen, maar heb er al 4 uur mee lopen prullen en zal even op het WD forum posten of iemand dat weet. Liever doe ik het zelf, maar door de week kom ik er toch niet aan toe door werk en wellicht is iemand daar gemotiveerd om het uit te zoeken. Het stoort verder niet zo hoor en zit in alle themes van JoeySmith (althans diegene die ik getest heb). Dit blijkt niet aan te passen te zijn, zit hard coded in de firmware. Het kan weg, maar dan beweegt het menu niet meer en dat is dus geen oplossing. Stoort het je? Je kan de .png afbeelding van het menu aanpassen zodat je bijv. de tekst kan zien (tekst is wit, dus neem een donkere achtergrond).

Nou, volgens mij heb ik nu alle vragen / probleempjes opgelost en als er meer is hoor ik het wel weer.

En een notitie voor mijzelf: media bibliotheek png afbeelding moet iets breder aangezien die nu gecropped wordt met ongeveer 20 pixels.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me aan het oriënteren in de wereld van mediaplayers. Voor mijn behoeften voldoet de WD TV Live modeljaar 2011 waarschijnlijk. Als ik bij de meeste webshops kijk zie ik dat levering lastig is. Bijna nergens is de WD TV Live op voorraad en een exacte levertijd wordt niet vermeld.

Daarom krijg ik het vermoden dat Western Digital bezig is met een opvolgend model van de WD TV Live. Is hier iets over bekend, want als ik zeker weet dat op korte termijn een nieuw model beschikbaar komt wil ik daar eigenlijk wel op wachten.

Weet iemand dus iets over een nieuw model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 20:48
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:36:
Ik ben me aan het oriënteren in de wereld van mediaplayers. Voor mijn behoeften voldoet de WD TV Live modeljaar 2011 waarschijnlijk. Als ik bij de meeste webshops kijk zie ik dat levering lastig is. Bijna nergens is de WD TV Live op voorraad en een exacte levertijd wordt niet vermeld.

Daarom krijg ik het vermoden dat Western Digital bezig is met een opvolgend model van de WD TV Live. Is hier iets over bekend, want als ik zeker weet dat op korte termijn een nieuw model beschikbaar komt wil ik daar eigenlijk wel op wachten.

Dit wil ik ook wel eens weten, ben namelijk ook op zoek naar een vervanger voor mijn Popcorn Hour A-110.
Wat ik extreem mis is dat de mediaspeler aangeeft of de film / serie al dan niet bekeken is. En dat ie bij series (zoals bij Plex bv.) voortgaat met de volgende "unwatched" aflevering in een seizoen. Filmposter en wat -info is ook mooi meegenomen, maar geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Idem hier, zoek naar een vervanger van m'n HDX-1000 (draaiend op Popcorn Hour firmware) omdat sinds overgang van ingebouwde HD naar een Synology DS-212+ het starten van een film problemen geeft indien de NAS nog in sleep-mode is. De folderstructuur wordt nl. lokaal gecached en de file kan dan niet gevonden, worden, en de HDX moet dan geheel herstart worden. Iemand ervaring met de WD TV Live in combinatie met het wekken van een NAS die nog in sleep-mode is? Wacht hij netjes af tot de verbinding er is of geeft hij op zijn minst een foutmelding zodat het daarna nogmaals geprobeerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dajappie schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:11:
Iemand ervaring met de WD TV Live in combinatie met het wekken van een NAS die nog in sleep-mode is? Wacht hij netjes af tot de verbinding er is of geeft hij op zijn minst een foutmelding zodat het daarna nogmaals geprobeerd kan worden?
Ik heb een synology nas en die slaapt de laatste tijd niet meer omdat sickbeard anders tv series niet meer kan binnenhalen door de takedowns op usenet, maar als hij slaapt, dan kan ik via de mediabibliotheek van de WD zelf wel browsen, als ik een film aanklik duurt het vervolgens wel 20 seconden voordat hij start omdat de nas eerst wakker moet worden. Je krijgt geen foutmelding, alleen een ronddraaiende pijl dat hij wacht op verbinding.

Ik weet alleen niet of dat bij andere merken ook zo is, maar voor de synology werkt het uitstekend. Ik heb zelf trouwens de 212j, dus het moet heel sterk zijn wil het niet werken met de 212+.
Er is niks bekend over een nieuw model. Wel zou er een nog simpelere streamer komen, maar die was niet heel aantrekkelijk omdat je dan wel wat zaken mist. Die heb ik echter nooit op de markt gezien in Nederland. Hier een link:
http://www.engadget.com/2...-hub-revealed-by-the-fcc/

WD laat nooit van te voren weten wat eraan zit te komen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:37:
[...]

Ik heb een synology nas en die slaapt de laatste tijd niet meer omdat sickbeard anders tv series niet meer kan binnenhalen door de takedowns op usenet, maar als hij slaapt, dan kan ik via de mediabibliotheek van de WD zelf wel browsen, als ik een film aanklik duurt het vervolgens wel 20 seconden voordat hij start omdat de nas eerst wakker moet worden. Je krijgt geen foutmelding, alleen een ronddraaiende pijl dat hij wacht op verbinding.

Ik weet alleen niet of dat bij andere merken ook zo is, maar voor de synology werkt het uitstekend. Ik heb zelf trouwens de 212j, dus het moet heel sterk zijn wil het niet werken met de 212+.
Dat klinkt goed, even wachten is niet erg zolang hij daarna maar gewoon afspeelt i.p.v. zoals nu geheel stopt met afspelen van elk bestand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dajappie schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:40:
Dat klinkt goed, even wachten is niet erg zolang hij daarna maar gewoon afspeelt i.p.v. zoals nu geheel stopt met afspelen van elk bestand :)
Nee, dat is irritant, gelukkig werkt hij prima samen met de synology. Met andere merken nassen doet hij soms wat lastiger, maar de synology +wd tv live is een goede combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
Bij mij werkt het ook prima mijn nas een synology 212j laat ik wel in slaapstand gaan en kan alleen maar beamen wat dikkiedik er ook al over zei.

@dikkiedik: bedankt voor de moeite, ik zal de themes ook weer even proberen.

@wolv: de wd tv live geeft wel aan of iets al bekeken is alleen als je nas gebruikt werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
transformer schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:26:
@wolv: de wd tv live geeft wel aan of iets al bekeken is alleen als je nas gebruikt werkt dat niet.
Hmm, dat is wel hetgeen ik nodig heb, ik heb nl. ook een Synology NAS. Waarbij werkt het dan wel? Je kan toch geen HD in deze mediaspeler steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
Nee maar wel een externe harde schijf eraan koppelen of usb stick.

Ik heb eigenlijk ook geen idee waarom dat is als je een usb stick of externe harde schijf gebruikt.
Ik gebruikte eerder een externe harde schijf en toen werkte het wel, maar nu met mijn nas houd ie het niet vast ik kan bv. ook geen rating meer geven d.m.v sterren dit is ie ook de volgende keer gewoon weer kwijt. 8)7

Mischien dat iemand anders er een oplossing voor heeft :)

[ Voor 74% gewijzigd door transformer op 28-01-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
Da's wel jammer. Dit lijkt me toch een veelgevraagde feature. Zijn er uberhaupt andere players die dit wel kunnen / ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
@dikkiedikdik Mooi! precies zoals ik het wou, zelfs meer films op een pagina(27!).
bedankt.

Mocht je nog tijd hebben een keer:
- scrollen bij meer dan 27 films moet je eerst naar film 27 gaan om bij de volgende pagina te komen. Eerst was het 2/3 x pijltje naar beneden op de eerste film, en je was op de volgende pag.
-ik moet kalibratie schermgrootte op 95% zetten om ook de tekst erom te lezen.
-kleur veranderen v zwart naar hoofdmenu kleur.

Maar ziet er nu al goed uit! En bedankt ervoor!
echt een aanrader voor mensen die alleen films kijken en geen extra info hoeven!

[ Voor 1% gewijzigd door U2psv op 28-01-2013 16:32 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met de tekst eromheen bedoel je de tekst links en rechtsboven?

Het klinkt allemaal niet als lastig om aan te passen, dat scrollen weet ik wel de codes van die ik moet aanpassen, kleur e.d. zal ik ook even doen. Ik zal ook even uitzoeken hoe het nu komt dat je hem op 95% moet zetten. Je hebt neem ik aan bij andere themes dit probleem nooit gehad?
wolv schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:10:
Da's wel jammer. Dit lijkt me toch een veelgevraagde feature. Zijn er uberhaupt andere players die dit wel kunnen / ondersteunen?
Ik heb op mijn android tablet en mijn ipad een app hiervoor, dat vind ik persoonlijk nog fijner werken. Deze apps werken ook goed op een mobiele telefoon. Misschien is dat een idee voor je? Ik weet zo 123 niet uit mijn hoofd hoe die apps heten, maar ik kan je zo de namen geven. Het fijne is dat je dan ook achtergrond info bij series hebt, links naar imdb etc. en dat is erg fijn als je bijv. een acteur ziet die je ergens van meent te kennen en ze houden perfect bij wat je gezien hebt.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
nee ook bij de vorige versie hoefde ik niks aan te passen alleen bij deze nu, staat filmtitel onderaan maar die zie je dan voor de helft maar, zelfde geld voor boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
wolv schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:10:
WDTV Live Hub .... ook vanaf een NAS.

Favoriet, waardering en ook de gedeeltelijke of geheel gezien icoontjes.

Het enige wat deze weer niet doet is de covers in cache opslaan op een NAS, niet dat het wat uit zou maken want de speler moet ze hoe dan ook via het netwerk halen en zichtbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
WD-Medic schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 01:10:
[...]
WDTV Live Hub .... ook vanaf een NAS.
Ok cool. Zonde dat de WD TV Live het niet kan, want de compactheid van de speler staat mij wel aan, alsook de ingebouwde Wi-Fi. De speler die ik zoek moet gewoon vanaf mijn nas over het netwerk video-bestanden vloeiend afspelen (720p of 1080p, mkv, mp4, …), srt ondertitels ondersteunen en bijhouden wat er al gezien is en wat niet. De interface moet gebruiksvriendelijk zijn en mag er natuurlijk ook mooi uit zien. :) Dus kwam ik oa. de WD TV Live tegen, en ook de Roku. Boxee box vind ik een lelijk ding. Een HTPC is waarschijnlijk het beste maar daar ben ik technisch niet genoeg in onderlegd om daarmee te gaan "knoeien"…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet alle themes ondersteunen het icoontje of je al iets gezien hebt of niet, daar moet je wel wat rekening mee houden.

Ik meen dat de wd tv live het wel met de nas deed in het verleden. Ik zal het straks even voor je testen. De hub en live zijn bijna identiek, het zou vreemd zijn als dit anders zou werken (maar je weet het nooit met de firmwares van wd, dus ik moet testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:59:
Ik meen dat de wd tv live het wel met de nas deed in het verleden. Ik zal het straks even voor je testen
Bedankt om dit even te testen! Om duidelijk te zijn: het is toch dat de WD TV Live (Hub) het (automatisch) met een icoontje aanduidt als een video bekeken is - of moet je dit zelf manueel aanduiden? Want ik zoek iets waar het automatisch gaat - zoals bv. bij Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het ging automatisch bij mij, ik maak anders wel even een video ofzo ervan. Ik heb het vanmiddag wel af. Heb het nog niet getest omdat ik wat aan het theme bouwen ben.

Verder heb ik vanmddag versie 3 van de theme die ik aanpas, ik heb de opmaak van u2psv standaard in de theme ingebouwd, het ziet er echt goed uit. Als ik de theme afheb laat ik het theme bouwen weer even zitten, zal wel de updates van joeysmith in de gaten houden, maar volgens mij is hij redelijk perfect en is alles aangepast wat aan te passen is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo dat hij dat icoontje weergeeft als je tussentijds stopt met de film?
Want volgens mij geeft dat icoontje namelijk aan dat je verder kan gaan waar je gebleven bent. Als je de hele film uit kijkt verdwijnt hij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bij mij werd hij helemaal zwart na het kijken van een film, maar dat icoontje wordt inderdaad bedoelt. Ik heb het althans wel werkende gehad bij een firmware van een half jaar tot een jaar geleden. Zal zo eens zien hoe hij bij mij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
Bij mij werkte het tot ik mijn films van mijn nas ging halen, het werkt nu wel alleen is ie het weer kwijt als mijn nas in slaapstand is geweest, of als ik mijn wd helemaal uit heb gehad.
Wat dikkiedik ook al zegt, het word lang niet door alle themes ondersteund houd hier ook rekening mee!

@wolv: las net dat je de wifi interessant vind om 1080p te streamen, ook daar zijn de meningen over verdeeld op dit forum. Ik heb hier overigens geen ervaring mee omdat ik alles bedraad aangesloten heb hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:53
Ik heb zojuist de Theme van Dikkiedik gedownload, waarvoor dank, maar ik krijg geen toegang tot de wdtv.
Ik heb in mijn browser de ip van de wdtv ingegeven maar ik krijg een xml bestand te zien ipv het login scherm.
Doe ik iets fout of lukt het niet meer met de laatste update?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat geef je exact op qua ip adres?

Gewoon iets als (dus zonder http of www ofzo ervoor)?

192.168.0.102

of iets anders? Dit adres moet je invoeren in een browser op een computer / laptop, internet explorer geeft vaak problemen, firefox werkt goed hiervoor.

Ik post trouwens binnen een uur een geheel geupdate theme, dus ik zou nog even wachten (mocht je erop kunnen komen).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:53
Het is me inmiddels gelukt.
Ik ben via Hardware gaan kijken naar de eigenschappen van de WDTV en daar stond een url bij. Dit was bij mij: <IP wdtv>/index.php, misschien ook handig voor anderen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 18:10
Vraagje, ik heb een shared map op mijn nas Synology 211+ aangemaakt "Movies and Concerts" met daarin vier mappen, kies ik de shared map "Movies DVD" met de WDTV-live verschijnen alle DVD's keurig in beeld met de afbeelding, alleen de meta info en backdrops verschijnen pas wanneer ik op de film nogmaals op de OK knop druk.

Zet ik de film's op een USB drive (niet in een map) dan verschijnen alle films ook keurig in beeld maar dan ook gelijk de meta info en backdrops van de film waar ik op sta, is hier een reden voor of instelling dat ik die niet gelijk zie vanaf de nas.

@ Dikkiedikdik: thanks voor de info.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Habana op 29-01-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De final versie van het Alaska Remix Dutch theme is klaar.

Let op: voor een optimale werking in de configuratie van de wd instellen dat je nieuwe items per 1 dag wilt zien. Het is niet uit te schakelen in een bewegend menu dat hij dit niet laat zien, bij meer dan 99 items valt een heel klein stukje van het menu "films/series" weg, niet storend, maar zo kan je het voorkomen.

Ik heb de komende tijd geen vrije knutseltijd meer over voor het theme, ik ben er nu een paar dagen mee bezig geweest en hij is helemaal af mijn inziens. Ik heb helaas geen tijd meer voor andere verzoeken.

Heb je versie 1 of 2 meegepakt, dan raad ik je aan deze te vervangen voor de final versie. Ik heb voor u2psv ook een look erin met 27 icoontjes, je kan wisselen tussen de looks met de gele knop van de afstandsbediening.

Ik heb dit keer 1 zip met daarin de 3 verschillende opties van de theme. Spreekt allemaal wel voor zich. Heb je de theme geinstalleerd? Ga dan nog een keer naar instellingen en kies nogmaals de theme zodat hij optimaal werkt, anders kan je zaken uit de oude theme soms zichtbaar of werken functies niet helemaal lekker.

Veel plezier ermee:

http://www.mediafire.com/?d6qzg3i1j6zfbzo
Habana schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:19:
Vraagje, ik heb een shared map op mijn nas Synology 211+ aangemaakt "Movies and Concerts" met daarin vier mappen, kies ik de shared map "Movies DVD" met de WDTV-live verschijnen alle DVD's keurig in beeld met de afbeelding, alleen de meta info en backdrops verschijnen pas wanneer ik op de film nogmaals op de OK knop druk.
Is alleen op te lossen door van de video_ts mappen e.d. iso bestanden te maken. Dus een iso met een VIDEO_TS en (eventueel) een AUDIO_TS erin.
transformer schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:52:
Bij mij werkte het tot ik mijn films van mijn nas ging halen, het werkt nu wel alleen is ie het weer kwijt als mijn nas in slaapstand is geweest, of als ik mijn wd helemaal uit heb gehad.
Wat dikkiedik ook al zegt, het word lang niet door alle themes ondersteund houd hier ook rekening mee!

@wolv: las net dat je de wifi interessant vind om 1080p te streamen, ook daar zijn de meningen over verdeeld op dit forum. Ik heb hier overigens geen ervaring mee omdat ik alles bedraad aangesloten heb hier.
Ik heb het nog eens getest, bij mij blijft de indicatie wel zichtbaar bij het volledig van de stroom halen van de wd, nu kan ik het niet testen met een restart van mijn nas omdat die in gebruik is, maar volgens mij werkt dat ook. Ik heb het idee dat je een paar keer een firmware hebt geinstalleerd en daarna niet alle fabrieksinstellingen hebt teruggezet. Dat deed ik ook nooit todat ik steeds meer vreemde problemen gaf. Wellicht los je dit probleem hiermee op.

En 1080p over wifi gaat met geen enkele mediaspeler fijn werken, tot 720p gaat wel.

Edit: nog even tijd gehad om de nas te ontkoppelen en laten herstarten en de wd van mij heeft onthouden wat ik al gezien heb, het zou dus goed moeten werken net als de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:50
DikkieDik..Kudo's voor al je werk.
Ziet er prachtig uit.

Nog een paar vragen, heeft volgens mij niet zozeer met het thema te maken, maar gebruik even de afbeeldingen als voorbeeld.

Al sinds ik de mediaspeler heb vraag ik me af hoe ik de beschrijving e.d krijg zoals in het venster wat in onderstaande afbeelding is te zien (de afbeelding linksboven).

Ik krijg de metadata te zien als ik eerst de film kies. maar dat komt denk ik omdat ik de info zelf heb aangemaakt met Thumbgen.

Afbeeldingslocatie: http://community.wdc.com/t5/image/serverpage/image-id/11783i1C0AA35B376817E6/image-size/original?v=mpbl-1&px=-

en hoe krijg ik dit scherm?

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/4096/wdtvlivehub201301140803.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat onderste scherm heb ik er niet inztten, wordt gemaakt op dit moment door joey smith op het wd forum, voor het alaska remix light theme is hij er al wel. Ik kan die er wel inzetten als hij straks uit is. Zelf maken zou ook kunnen, maar dat is zeker 15 uur werk en aangezien joey hem toch maakt kan ik hem er dan later wel inzetten ter vervanging van dat scherm linksboven met die info.

En die meta data kan de wd zelf downloaden of je kam hem opdracht geven daartoe. Ik zou het zelf doen, klik opoptions als je op een titel staat en kies haal info op en klaar ben je.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:50
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:21:
Dat onderste scherm heb ik er niet inztten, wordt gemaakt op dit moment door joey smith op het wd forum, voor het alaska remix light theme is hij er al wel. Ik kan die er wel inzetten als hij straks uit is. Zelf maken zou ook kunnen, maar dat is zeker 15 uur werk en aangezien joey hem toch maakt kan ik hem er dan later wel inzetten ter vervanging van dat scherm linksboven met die info.

En die meta data kan de wd zelf downloaden of je kam hem opdracht geven daartoe. Ik zou het zelf doen, klik opoptions als je op een titel staat en kies haal info op en klaar ben je.
Ah, ok. Dan is het daaar nog even wachten op.

Het met de mediadata krijg ik niet vor elkaar. Als ik in de view zit waar ik alle films heb staan met daaronder de metadata dan zie ik het niet. Als ik dan een film selecteer en kies voor opties dan krijg ik niet de mogelijkheid om info binnen te halen.

Als ik vervolgens een film selecteer en dan in het venster ben van alleen die film en dan kies voor opties dan keijg ik de mogelijheid om:
- info weergeven
- info verwijderen
- info voor opnieuw scannen.

Als ik kies voor weergeven dan zie ik info incl. rating.
Bij info scannen kies ik ook de titel en haalt die het op van TMDB. Deze info zie ik daarna ook keurig staan.

Keer ik vervolgens weer terug naar het venster met alle films dan zie ik daar de info niet staan.
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het zelf niet, dus kan beter geen advies geven, maar je moet alle films in 1 map hebben, dus een stel avi's of mkv's bijvoorbeeld in een map thrillers en dan zou het moeten werken. Ik vermoed dat je elke film los in een map hebt?

Maar er zijn vast users hier die het exact weten.

Ik vind het altijd een geklungel en had ook altijd dit soort problemen, maar andere users willen nooit meer zonder.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
@dikkiedikdik nogmaals bedankt perfect zo, videokalibratie wel op 95% maar zie geenn zwarte rand meer bij de film, dus perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn tv kan hij op 100%, apart, geen idee waarom dat bij jou zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Zal eens kijken in mijn tv setting misschien heeft mijn dochter daar mee zitten spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
@Dikkiedikdik: Is jouw theme enkel te installeren op de WD TV Live hub, of ook op de kleine WD TV Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wolv schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:28:
@Dikkiedikdik: Is jouw theme enkel te installeren op de WD TV Live hub, of ook op de kleine WD TV Live?
Ik heb zelf alleen WD TV Lives in huis, geen hubs. Dat zegt genoeg ;)
Pagina: 1 ... 16 ... 57 Laatste