Notna schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:44:
Waar ondervind jij dan problemen?
Edit; ah no media in folder. Nooit last van eerlijk gezegd, zeker niet als ik de media player niet compleet uitzet (dus stand by en niet 5 seconden ingedrukt houden). Als hij compleet uitgaat moet ik dus even wachten

Het is eigenlijk niet de "No media in folder" bij nader inzien, het is deze melding:
"De laatste inhoudsbron is verwijderd. Selecteer een nieuwe inhoudsbron. <annuleren> / <OK>"
Wat ik in principe doe is als ik naar bed ga: hele tv-hoek uit met een klikaanklikuit (inclusief wdtvlive en popboxv8)
Even later gaat de NAS uit volgens z'n schedule, dit doe ik omdat die van mij helaas geen 1W restverbruik heeft maar m'n NAS+netwerkprinter+switch stoken 24/7 50W als ik niks uitzet.
's Morgens gaat in principe eerst de NAS vanzelf weer aan volgens schedule voordat de TV aan gaat.
In principe gaat dit goed... echter... de problemen ontstaan als bijvoorbeeld iemand vergeet de TV-hoek uit te klikaanklikuit'en en vervolgens gaat dan de NAS uit.
Dan is het 's morgens als de TV aangaat (en de WD dus niet echt uit is geweest):
"De laatste inhoudsbron is verwijderd. Selecteer een nieuwe inhoudsbron. <annuleren> / <OK>"
De PopboxV8 hangt met z'n bijna identieke Sigma chipset aan hetzelfde netwerk, zelfde switch, zelfde klikaanklikuit en heeft hier absoluut geen enkele last van. Rock-solid netwerkconnectie.
edit: net had ik het zelfs toen ik een film een paar uur op pauze had staan. Wilde hervatten, scherm wordt zwart, en komt terug met:
NAS is niet uit geweest, hooguit de disks in sleep.
[
Voor 8% gewijzigd door
catchingfire op 16-12-2012 21:10
]