• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Serotonine schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:27:
Even een klein vraagje.
Op mijn WD TV Live (2011) heb ik 2 YouTube "apps" staan.
Een met het normale logo en een met een grijs logo.
Welke is de beste en waarom?
Als ik me niet vergis is die met het grijze logo de youtube XL variant gemaakt voor TV maar die vind ik slechter dan de 'gewone' Youtube die met het normale logo dus.

Jammer dat niet meer online services hier beschikbaar zijn die in andere landen wel beschikbaar zijn. Het zwart witte logo staat niet eens op de officiële site.

[ Voor 20% gewijzigd door Zonekill op 15-11-2012 13:59 ]

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Mert schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:46:
[...]
Aha, dus een andere theme installeren. Nog goede aanbevelingen?
Helaas, geen aanbevelingen. Zelf heb ik geen behoefte aan een andere theme en heb hier ook nog geen onderzoek in gedaan.

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Mert schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:02:
... maar op het dashboard zie ik maar 4 nieuwe films staan terwijl er toch echt meer op de share staan...
Phuncz schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:26:
Dat van de onjuiste "nieuwe films" heb ik ook, geen idee waarom helaas.
Je kunt dit vinden in de gebruiksaanwijzing. :P

Op bladzijde 187 staat:

Show New Items (Nieuwe items weergeven)

Gebruik dit menu om een datumbereik te selecteren voor wanneer aan uw
inhoudsbronnen toegevoegde mediabestanden als nieuw worden gemarkeerd.
Het aantal nieuwe items wordt weergegeven wanneer u Video, Music (Muziek),
Photo (Foto) of Files (Bestanden) selecteert in het beginscherm, of wanneer
u New Items (Nieuwe items) selecteert op het dashboard.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

WD-Medic schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:44:
[...]

[...]

Op bladzijde 187 staat:

Show New Items (Nieuwe items weergeven)

Gebruik dit menu om een datumbereik te selecteren voor wanneer aan uw
inhoudsbronnen toegevoegde mediabestanden als nieuw worden gemarkeerd.
Het aantal nieuwe items wordt weergegeven wanneer u Video, Music (Muziek),
Photo (Foto) of Files (Bestanden) selecteert in het beginscherm, of wanneer
u New Items (Nieuwe items) selecteert op het dashboard.
Dat had ik al geprobeerd. Ik ga vanavond eens aan de gang met de Mochi theme die in dit topic genoemd word. Word vervolgt.

Maar weet iemand of het klopt dat je niet 2 netwerkshares aan je Media Library kan hangen? (op dezelfde NAS welliswaar)

[ Voor 6% gewijzigd door Mert op 15-11-2012 15:36 ]

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

WD-Medic schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:44:

Op bladzijde 187 staat:
Damn ik zat pas op pagina 179 ! :')
Sarcasm

Heb er nooit naar gezocht omdat het me weinig kon boeien. Heb de Media Library functie gewoon uitgeschakeld want het zorgde voor meer kopzorgen (onjuiste affiches, wachttijd gebruiksklaar) dan oplossingen (vermelding nieuwe films).

Verwijderd

Topicstarter
youtube leanback moet je hebben, die zwarte met dat grote rode logo. Daar kan je op inloggen (en dat blijft in het geheugen), dus je eigen video's en abonnementen bekijken en hd beeld, die andere is echt oud en geen hd.
Mert schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:29:
[...]

Dat had ik al geprobeerd. Ik ga vanavond eens aan de gang met de Mochi theme die in dit topic genoemd word. Word vervolgt.

Maar weet iemand of het klopt dat je niet 2 netwerkshares aan je Media Library kan hangen? (op dezelfde NAS welliswaar)
Mochi is het standaard theme van de wd, die heb je dus al.

je kan meerdere shares koppelen, heb ik ook.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:24:
[...]

[...]

Mochi is het standaard theme van de wd, die heb je dus al.

je kan meerdere shares koppelen, heb ik ook.
Ik ben gisteravond nog even bezig geweest maar als ik de tweede share koppel geeft de WDtv aan dat deze share al gekoppeld is, kijk ik in mijn Media Library dan staat er toch maar 1 share (ook is alleen die content zichtbaar). De 2 shares leven op dezelfde NAS.

[ Voor 7% gewijzigd door Mert op 16-11-2012 13:55 ]

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mert schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:35:
Ik ben gisteravond nog even bezig geweest maar als ik de tweede share koppel geeft de WDtv aan dat deze share al gekoppeld is, kijk ik in mijn Media Library dan staat er toch maar 1 share (ook is alleen die content zichtbaar). De 2 shares leven op dezelfde NAS.
Je moet de mappen op de shares koppelen. Dus op share 1 heb je een map films en bijvoorbeeld op share 2 een map tv series. Dan kan je deze 2 mappen gewoon koppelen. Het werkt volgens mij alleen niet als je 2 keer een map met dezelfde naam hebt.

Ik zou anders even opnieuw beginnen, dan via bestanden naar de mappen en dan die koppelen zodat ze onder video komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:13:Je moet de mappen op de shares koppelen. Dus op share 1 heb je een map films en bijvoorbeeld op share 2 een map tv series. Dan kan je deze 2 mappen gewoon koppelen.
Precies zo heb ik het ook gedaan. Op me NAS 2 mappen die ik als aparte share heb gekozen. Werkt prima.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 08:28
Hallo allemaal even een gekke vraag,sinds een paar dagen ziet mijn wd mijn nas niet meer als linux.
Ik heb niks veranderd aan mijn opstelling of zoiets maar hij ziet hem wel als windows share maar linux blijft hij maar zoeken en als hij hem wel eens een keer ziet kan die er niet mee verbinden.
Het is de ds212+ en heb de horizon box als router.4groeten ikkeenjij36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 13:56
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:24:
[...]
youtube leanback moet je hebben, die zwarte met dat grote rode logo. Daar kan je op inloggen (en dat blijft in het geheugen), dus je eigen video's en abonnementen bekijken en hd beeld, die andere is echt oud en geen hd.
[...]
Ik wil het toch even vragen;
Als je de leanback app gebruikt, is het dan de bedoeling dat ik die met mn telefoon ga bedienen?
Want ik ben ingelogd op de app, maar zie niet waar ik dan mijn eigen content kan benaderen. En met eigen content bedoel ik dan mn 'watch later' en 'favorites'. Het enige wat ik nu zie is een 'log off' button, dus het is mij niet echt duidelijk wat het nut van inloggen is (aangezien er helemaal niets verandert na het inloggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:13:
[...]

Je moet de mappen op de shares koppelen. Dus op share 1 heb je een map films en bijvoorbeeld op share 2 een map tv series. Dan kan je deze 2 mappen gewoon koppelen. Het werkt volgens mij alleen niet als je 2 keer een map met dezelfde naam hebt.

Ik zou anders even opnieuw beginnen, dan via bestanden naar de mappen en dan die koppelen zodat ze onder video komen te staan.
Top! Het werkt inderdaad nu allemaal naar behoren. Ik heb van de 2 shares de 1080p en 720p mappen toegevoegd, op beide shares leven dezelfde mappen i.v.m. Twonky media server. Nu ziet de WD TV ze wel prima en heb ik een bibliotheek met 304 films met moviesheets :D Ik ben er blij mee O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 12:27
ik krijg mijn firmware niet geupdate... draadloos en bedraad lukt het niet... netwerk niet stabiel genoeg :S

kan ik hem ook vanaf USB installeren en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

WDTV Live USB Firmware Update

[ Voor 30% gewijzigd door Phuncz op 21-11-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Bestaan er mogelijkheden om nieuwe (mogelijk nutteloze) services te installeren op de WD TV Live? Stel dat ik mijn WD TV Live over 3 maanden kado wil doen aan een vriend in de UK, kan hij dan BBC iPlayer installeren?
Ik baseer mijn vraag heel erg losjes op de mogelijkheid tot custom roms op android devices en de mogelijkheid apps erop te installeren die niet in NL beschikbaar zijn. Ik hoop dat een vergelijkbare mogelijkheid voor onze mediaplayer bestaat.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
orejas schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:45:
Bestaan er mogelijkheden om nieuwe (mogelijk nutteloze) services te installeren op de WD TV Live? Stel dat ik mijn WD TV Live over 3 maanden kado wil doen aan een vriend in de UK, kan hij dan BBC iPlayer installeren?
De bbc iplayer komt automatisch in het menu als je hem in Engeland aan het internet hangt. Het kan zijn dat je hem eerst even naar default settings moet zetten, maar dat zou moeten werken.

Nu meen ik wel dat de laatste minuut van de bbc iplayer filmpjes niet afgespeeld wordt, dat speelde in vorige firmware updates, maar wellicht is dat inmiddels al opgelost.

Maar andere services erop zetten kan helaas niet, je kan alleen maar draaien wat wd beschikbaar stelt (en dat verschilt per regio, in Engeland bijv. bbc iplayer en in duitsland wat duitse apps). Ik zou zelf graag een eigen service maken en draaien bijvoorbeeld, maar dat kan niet. Je komt er ook niet bij, dat zit ergens in dat apparaat en wordt niet vrijgegeven. Als gebruiker kan je alleen de schril er omheen deels aanpassen.
mstreutker schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:07:
[...]

Ik wil het toch even vragen;
Als je de leanback app gebruikt, is het dan de bedoeling dat ik die met mn telefoon ga bedienen?
Want ik ben ingelogd op de app, maar zie niet waar ik dan mijn eigen content kan benaderen. En met eigen content bedoel ik dan mn 'watch later' en 'favorites'. Het enige wat ik nu zie is een 'log off' button, dus het is mij niet echt duidelijk wat het nut van inloggen is (aangezien er helemaal niets verandert na het inloggen).
Je kiest voor mijn youtube en dan heb je de keuze uit abonnementen en afspeellijsten. Als je afspeellijsten niet gebruikt (dus leeg hebt in youtube), dan zie je daar favorieten staan. Watch later wordt helaas niet ondersteund.

Het lijkt erop dat je niet een van de meer recentere firmwares hebt als je dit niet krijgt? Of je zit in de verkeerde youtube. Je moet dat zwarte icoon met de rode kleur hebben en niet het zwarte icoon met de witte teksten.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2012 14:56 ]

• mstreutker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 13:56
Ik ben up-to-date met de firmware en gebruik (volgens mij) ook de juiste versie van de youtube app. Waarschijnlijk heb ik alles in watch later staan ipv abonnementen/afspeellijsten. Ik zie nu namelijk alleen maar een 'login' knop (en als ik ingelogd ben, een 'log off' knop) :P
Ik zal eens proberen iets aan een afspeellijst toe te voegen, bedankt voor de tip!

• orejas
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:45:
De bbc iplayer komt automatisch in het menu als je hem in Engeland aan het internet hangt. Het kan zijn dat je hem eerst even naar default settings moet zetten, maar dat zou moeten werken.

Nu meen ik wel dat de laatste minuut van de bbc iplayer filmpjes niet afgespeeld wordt, dat speelde in vorige firmware updates, maar wellicht is dat inmiddels al opgelost.

Maar andere services erop zetten kan helaas niet, je kan alleen maar draaien wat wd beschikbaar stelt (en dat verschilt per regio, in Engeland bijv. bbc iplayer en in duitsland wat duitse apps). Ik zou zelf graag een eigen service maken en draaien bijvoorbeeld, maar dat kan niet. Je komt er ook niet bij, dat zit ergens in dat apparaat en wordt niet vrijgegeven. Als gebruiker kan je alleen de schril er omheen deels aanpassen.
Aha! Dat is info waar de dapp're burger iets mee kan. Dank! Jammer, maar helaas dus.

Stam + t

Verwijderd

Topicstarter
mstreutker schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:00:
Ik ben up-to-date met de firmware en gebruik (volgens mij) ook de juiste versie van de youtube app. Waarschijnlijk heb ik alles in watch later staan ipv abonnementen/afspeellijsten.
Je kan dat wel in 1 keer overzetten meen ik, ik had dat eerst ook. Ik hoop dat dit er nog wel inkomt, er is sinds kort ook een knop youtube verbeteren, die was er volgens mij eerder ook niet.

Ik zou graag alle opties van youtube erop willen, ik kijk nog maar amper youtube op mijn pc of tablet namelijk. De kanalen die youtube aanbied zijn ook dikke aanraders, dat is erg mooi in categorietjes gestopt, ik kan zo avonden achter elkaar me ermee vermaken.

En dan te bedenken dat ik 15 jaar geleden van mening was dat youtube een dikke mislukking zou worden omdat video's niet interessant waren 8)7

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Phydomir

Dennis

Klopt het dat het rondje wat aangeeft wat je wel en niet gezien hebt niet lekker werkt? Lijkt wel haast willekeurig wel of niet te veranderen als ik iets gekeken heb. Nu is het niet een hele belangrijke feature maar voor series is het wel handig, kan je snel zien waar je gebleven bent.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat rondje gebruik ik zelf niet, werkte bij mij ook nooit goed.

Als je een smartphone / tablet hebt, hier goede apps:

android:
Google Play: TV Show Favs

ios:
https://itunes.apple.com/nl/app/ilovetv/id492436949?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:41
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:26:
[...]

Ik zou eerder aan de utp kabel denken die brak is dan aan een deels niet goed functionerende router. Aan routers kan eigenlijk niet zoveel kapot, ze doen het of ze doen het niet, maar meestal niet half.
Eindelijk weer eens tijd gehad om wat te testen. Heb even beide kabels op de NAS gehangen en een 17GB bestandje verplaatst naar de PC en terug:

Kabel 1: NAS-->PC: 20 - 40 MBytes/s, --> NAS: 20 - 45 MBytes/s
Kabel 2: NAS-->PC: 30 - 40 MBytes/s, --> NAS: 35 - 45 MBytes/s

Dat is ruim boven de 100MBit die de WDTV aan kan. Dus t is of mijn router, die problemen heeft met de overgang van GBit naar 100MBit (geen idee of dat ook maar kan), of zou het de netwerk interface op de WDTV gewoon zijn die aan het overlijden is?

Edit: merk nu ook dat youtube filmpjes haperen via de kabel (ongeacht welke van de 2 ik gebruik) en vloeiend spelen via wireless.

[ Voor 7% gewijzigd door DaBeetle op 23-11-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt het er niet makkelijker op, dan kan het je router zijn of je wd mediaspeler en dat is wat lastiger testen. Zou even bij buren / vrienden met een andere router testen, dan heb je dat uitgesloten en ligt het aan je mediaspeler inderdaad.

Dat zijn van die irritante problemen, kosten je bergen tijd om uit te sluiten wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand waar ik die bundles van Black Mamba kan vinden?
Ze stonden op mn pc, maar die is gecrasht.
En via diezelfde link lukt het ook niet meer omdat ze naar een ander forum zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:24:
Weet er iemand waar ik die bundles van Black Mamba kan vinden?
Ze stonden op mn pc, maar die is gecrasht.
En via diezelfde link lukt het ook niet meer omdat ze naar een ander forum zijn.
Ik had ze nog online staan, ik denk dat ik 1 file teveel heb in mijn mediafire accountje (het waren meen ik 2 zip files en niet 3 zoals hieronder, dus ik denk dat er wat dubbels bijzit), maar bij deze:

http://www.mediafire.com/download.php?m35r9ntc7mhmsdh
http://www.mediafire.com/download.php?ri9vbkdyuv5v769
http://www.mediafire.com/download.php?aob9ww9xl1823p9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:19:
[...]

Ik had ze nog online staan, ik denk dat ik 1 file teveel heb in mijn mediafire accountje (het waren meen ik 2 zip files en niet 3 zoals hieronder, dus ik denk dat er wat dubbels bijzit), maar bij deze:

http://www.mediafire.com/download.php?m35r9ntc7mhmsdh
http://www.mediafire.com/download.php?ri9vbkdyuv5v769
http://www.mediafire.com/download.php?aob9ww9xl1823p9
Bedankt, ik zal het wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:49
Ik zit zelf op de nieuwste firmware maar ervaar veel spontane reboots en videos die niet kunnen worden afgespeeld.

Welke firmware gebruiken jullie nu en loopt dat wel lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Leader98 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:50:
Ik zit zelf op de nieuwste firmware maar ervaar veel spontane reboots en videos die niet kunnen worden afgespeeld.

Ik heb hem pas een week of twee en toen de firmware geupdate. Dat zal dus ook wel de laatste zijn en dat loopt vlekkeloos.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de laatste loopt bij mij redelijk, de een na laatste liep beter (eigenlijk perfect). Die zou ik even proberen als alternatief.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 15:25
Leader98 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:50:

Ik heb hem nu een week, geupdate naar de laatste firmware.
Tot nu toe nog geen problemen ondervonden. dvd-isoos en video_ts mappen speelt ie zonder problemen af.
Hangt een externe hd van 2TB aan van de aldi. Ook kopieren via netwerk gaat probleemloos van een W7 pc.

Maar het duurt nog wel ff voordat ik de hele handleiding heb doorgewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:22
Heb met de laatste (en voorlaatste) firmware veel problemen met het out-of-sync lopen van beeld en geluid.

Speel veel 720p spul af (avi en mkv) en daar treedt het het meeste op. mkv's zijn voornamelijk series, de avi's zijn 720p films van pakweg 3GB.

Klinkt dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is er een manier om echt volledig terug te gaan naar fabrieksinstellingen? Als ik nu herstel blijven toch de custom theme's in het geheugen staan namelijk.

[ Voor 63% gewijzigd door Ronwiel op 03-12-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJKluft
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-04 15:57
mrnn schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:13:
Sinds 2 weken ook eigenaar van de live, gemiddeld genomen ben ik happy en de problemen waar ik tegen aan loop lees ik online terug dus het meeste ligt (helaas) niet aan mij...

Wel een vraagje, als ik naar video´s ga dan zie ik daar alle shares die in de root van mijn NAS staan. Het merendeel daarvan wil ik helemaal niet zien zoals backup mappen etc. Alleen downloads, series en films zijn voldoende, nu is het onoverzichtelijk.

Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg? Ik ben verbonden als windows share en draai op de laatste firmware 1.12.14

alvast bedankt!
Ook ik kom dit probleem tegen.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
In Windows (server) heb ik het account waarmee ik inlog vanaf de WDTVLive heeft alleen toegang tot de map "movies" en "music" maar toch blijf ik alle mappen zien die ik geshared heb! Dit is vooral vervelend voor de WAF want die moet nu tussen alle mappen zoeken naar de juiste.....

bjkluft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

miroen schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:16:
[...]

Ook ik kom dit probleem tegen.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
In Windows (server) heb ik het account waarmee ik inlog vanaf de WDTVLive heeft alleen toegang tot de map "movies" en "music" maar toch blijf ik alle mappen zien die ik geshared heb! Dit is vooral vervelend voor de WAF want die moet nu tussen alle mappen zoeken naar de juiste.....
Volgens mij heeft het probleem wat jij omschrijf met het volgende te maken:
Turn on sharing so anyone with network access can read and write... - BUT, I removed (this is just ME) from: My Computer -> Right Click -> Manage -> Shared Folders -> Share: User(s) -> Right Click -> Stop Sharing
- Why I done this? -> Because when I access with WDTV Live to my pc, I do not want to see anything else except files I shared

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Heel het weekend pogingen gedaan om met OSX 10.8 fatsoenlijk een aantal mappen te sharen. Nu wist dat er allerlei tutorial rondgaan rond NFS shares en dergelijke. Maar is het nu echt dat het hele 'share' verhaal niet out of the box werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met een nas in je netwerk heb je zowel met het sharen als het instellen geen problemen met de wd qua lastige instellingen (met gebruik van samba). Het zijn vooral windows en ios die het lastig maken, op de wd hoef je eigenlijk niets in te stellen op 2 keuzes na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Moet inderdaad zeggen dat de WDTV redelijk gebruiksvriendelijk is. Alleen jammer dat dit niet lekker werkt. Ik denk ook niet dat het heel zinvol is om een oplossing van WD te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:52

Gallus

Cheesy

Ik gebruik de WD TV Live (2011) al enige maanden. In het begin met enkel een WD Elements hardeschijf. Dit werkte op zich prima. Onlangs heb ik er een tweede (WD Elements Portable) bijgekocht.

Met deze nieuwe schijf gaat er heel vaak iets mis met de indexering of iets dergelijks. Ook als de mediabibliotheek uitgeschakeld is, dan worden de bestanden in sommige mappen niet weergegeven (no media in current folder of iets dergelijks). Aangesloten op de PC is alles wel gewoon zichtbaar. Wanneer ik dan het mediabestand in kwestie ook onder een andere naam en eventueel andere locatie opsla, dan is deze vervolgens wel zichtbaar op de mediaspeler. De mediaspeler resetten lijkt ook te helpen.

Ik kan er niet precies de vinger achter krijgen wanneer het wel en niet werkt. De firmware is bijgewerkt tot de laatste versie.

Is er iemand die dit probleem herkent? Of heeft er iemand nog suggesties die ik kan proberen?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
De WD TV is erg gevoelig voor het al dan niet online zijn van media. Ik heb m'n media op een NAS staan, als de WD TV live aangezet wordt voordat de NAS aangezet wordt kan de WD nooit iets vinden, die "no media in current folder" melding krijg ik dan. Erg lastig en primitief. Een Popcornhour heeft hier totaal geen last van bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Laatst online: 11-04 12:53
catchingfire schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:21:
Heb met de laatste (en voorlaatste) firmware veel problemen met het out-of-sync lopen van beeld en geluid.

Speel veel 720p spul af (avi en mkv) en daar treedt het het meeste op. mkv's zijn voornamelijk series, de avi's zijn 720p films van pakweg 3GB.

Klinkt dit bekend?
Ik heb regelmatig dat de lipsync niet optimaal is, maar gelukkig zit er een standaard functie op dit apparaat om lipsync te corrigeren. Tijdens afspelen op 'options', ga naar lipsync.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
pkopf schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:15:
[...]

Ik heb regelmatig dat de lipsync niet optimaal is, maar gelukkig zit er een standaard functie op dit apparaat om lipsync te corrigeren. Tijdens afspelen op 'options', ga naar lipsync.
Ja, maar handig is dat niet, en het verloopt gedurende het afspelen ook nog regelmatig. Heb naast de WD een PopboxV8 staan (die andere problemen heeft), maar die heeft qua lipsync geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
catchingfire schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:11:
De WD TV is erg gevoelig voor het al dan niet online zijn van media. Ik heb m'n media op een NAS staan, als de WD TV live aangezet wordt voordat de NAS aangezet wordt kan de WD nooit iets vinden, die "no media in current folder" melding krijg ik dan. Erg lastig en primitief. Een Popcornhour heeft hier totaal geen last van bijvoorbeeld.
Een nas is bedoelt om 24/7 aan te staan en de WD gaat prima overweg met de slaapstand van een nas.

Maar afgezien daarvan is het wel vreemd gedrag van het apparaat dat hij zo doet, maar WD ziet het nut er niet van in om dat aan te passen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:10:
Een nas is bedoelt om 24/7 aan te staan en de WD gaat prima overweg met de slaapstand van een nas.
Persoonlijk vind ik dit onzin en anno 2012 vanuit energieoogpunt bekeken een verspilling. Waarom zou ik in hemelsnaam mijn NAS, >50W laten consumeren terwijl niemand er iets van nodig heeft, plus deze ook nog verbinden met internet (altijd meer risico dan uitzetten). Ik denk ook dat de WD niet kan omgaan met de nieuwe System Hybernate mode van Synology. Ik zie het al gebeuren dat je elke keer als de Syno denkt even te kunnen gaan slapen dat de WD de kluts kwijt is.
Maar afgezien daarvan is het wel vreemd gedrag van het apparaat dat hij zo doet, maar WD ziet het nut er niet van in om dat aan te passen.
Het is echt van de zotte dat WD zoiets niet robuust kan maken. Ik kom er wel uit, maar ik kan toch geen flowchart op de salontafel gaan leggen voor het geval dat vriendin/kids/oppas ook eens een filmpje/serie willen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
catchingfire schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:47:
Ik denk ook dat de WD niet kan omgaan met de nieuwe System Hybernate mode van Synology.
Zoals ik al zei kan de WD daar prima mee overweg. Met elke nas met slaapstand trouwens (gemiddeld verbruik van 15 a 20 KW wat neerkomt op 4 euro op jaarbasis bij pakweg 9000 uur slaapstand).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

catchingfire schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:47:
[...]
Persoonlijk vind ik dit onzin en anno 2012 vanuit energieoogpunt bekeken een verspilling. Waarom zou ik in hemelsnaam mijn NAS, >50W laten consumeren terwijl niemand er iets van nodig heeft, plus deze ook nog verbinden met internet (altijd meer risico dan uitzetten). Ik denk ook dat de WD niet kan omgaan met de nieuwe System Hybernate mode van Synology. Ik zie het al gebeuren dat je elke keer als de Syno denkt even te kunnen gaan slapen dat de WD de kluts kwijt is.
Het is onzin om anno 2012 een dure NAS te hebben maar jezelf het wel moeilijk te maken door het uit en aan te zetten elke dag om een paar euro per jaar te sparen. Om nog maar te zwijgen over de hogere failure rate dat gekoppeld is aan het vaak aan- en uitzetten van apparatuur die bedoeld is om 24/7 aan te staan.

Als je je zorgen maakt over je verbinding met internet, moet je je eens bijlezen over firewalls en network security zodat je je geen zorgen hoeft te maken. Als je achter een router zit heb je sowieso al een laag passieve beveiliging (dankzij de ingebouwde standaard firewall) en met de juiste settings (firewall, NAS security) kan je ook vermijden dat eender welke service die je open hebt staan naar buitenaf, niet beschikbaar is tenzij voor specifieke gebruikers/toestellen.

Ik kan begrijpen dat je hieraan geen boodschap hebt om dit te leren, maar dan moet je ook niet de wijze raad van anderen afslaan als zij je uitleggen dat wat je doet niet de juiste manier is en mogelijk de oorzaak van je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Phuncz schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:35:
Het is onzin om anno 2012 een dure NAS te hebben maar jezelf het wel moeilijk te maken door het uit en aan te zetten elke dag om een paar euro per jaar te sparen. Om nog maar te zwijgen over de hogere failure rate dat gekoppeld is aan het vaak aan- en uitzetten van apparatuur die bedoeld is om 24/7 aan te staan.
De consumer schijven die in de NAS'en zit zijn niet gemaakt om 24/7 te draaien, tenzij het WD RED's zijn.
Het is absoluut geen moeilijk doen om het uit te zetten, dat is een simpele rule om het ding bijv tussen 23:00 en 7:00 uit te zetten.

Aangezien daarmee ook een switch en netwerkprinter (die allebei 's nachts niks hoeven te doen) in mijn geval minstens 50W worden uitgeschakeld over een uur of 8 is dit 50W*8*365/1000=146kWh wat toch 30 euro is. Ga ik liever een keer van uit Grieken. En nee, mijn NAS gaat niet fijn slapen naar 5W, de ding blijft pak 'm beet 50W slurpen continu.
Als je je zorgen maakt over je verbinding met internet, moet je je eens bijlezen over firewalls en network security zodat je je geen zorgen hoeft te maken....
Pff ik noemde het puur als illustratie. Een device wat aan het net hangt heeft meer risico dan een device wat uit staat.
Ik kan begrijpen dat je hieraan geen boodschap hebt om dit te leren, maar dan moet je ook niet de wijze raad van anderen afslaan als zij je uitleggen dat wat je doet niet de juiste manier is en mogelijk de oorzaak van je probleem.
Oh dus de goede raad is dat ik maar gewoon m'n NAS altijd aan moet laten staan, omdat de WD TV Live anno 2012 nog niet in staat is om een netwerkverbinding die even onderbroken is zelf opnieuw op te bouwen, iets waar zelfs een HDX1000 of Popcornhour A-100 van een jaar of 5 oud geen enkel probleem mee had. Idd wijze raad! He, dat ik daar zelf niet op was gekomen! Natuurlijk doe je dat, niet het probleem bij de bron op lossen maar je werkt er gewoon om de beperkingen heen.

[ Voor 13% gewijzigd door catchingfire op 11-12-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

catchingfire schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:08:
Idd wijze raad! He, dat ik daar zelf niet op was gekomen! Natuurlijk doe je dat, niet het probleem bij de bron op lossen maar je werkt er gewoon om de beperkingen heen.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:10:
de WD gaat prima overweg met de slaapstand van een nas.
Ja de problemen liggen bij de WDTV Live... Bij mij blijft ie het ook gewoon doen met slapende NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Het ging niet om het slapen van een NAS... het probleem treed op als de NAS uit stond of om een andere redenen onbereikbaar is terwijl de WD TV Live aan staat. En nu kun je je favoriete player in de hemel blijven prijzen en zeggen dat ik m'n NAS dan maar aan moet laten staan, maar dat is niet het punt. Het punt is dat het een probleem is waar de WD TV Live erg gevoelig voor is en andere mediaplayers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

catchingfire schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:00:
Het ging niet om het slapen van een NAS... het probleem treed op als de NAS uit stond of om een andere redenen onbereikbaar is terwijl de WD TV Live aan staat. En nu kun je je favoriete player in de hemel blijven prijzen en zeggen dat ik m'n NAS dan maar aan moet laten staan, maar dat is niet het punt. Het punt is dat het een probleem is waar de WD TV Live erg gevoelig voor is en andere mediaplayers niet.
Ja de rest heeft (volgens mij) ook geen media indexing wat de WD live wel heeft.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze mediaplayer gisteren gekocht en ook al heb ik wat problemen met het afspelen van bestanden via het netwerk, vindt ik het echt een goede aankoop. Alleen ik vindt het menu niet echt soepel. Ik moet nog kijken of alles daadwerkelijk soepl loopt en dat er geen stotteringen optreden tijdens een hele film. Maar al om al best tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch een problem tegengekomen dan na mijn best wel positieve post ...
Als ik een film wil afspelen via een usb dan stopt de film met spelen na 10 minuten. Dan pak ik de afstandsbediening en druk ik op play en dan speelt de film weer verder maar het is meer een slideshow dan een film, de film lagt dan heel erg.

Het bestand is een .mp4 van 700mb die op een usb stick staat. Ook draai ik gewoon de nieuwste firmware. De mediaplayer is niet ouder dan 24 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Probeer eens een andere USB-stick ? Kan zijn dat die wat je hebt niet 100% is.

Heb laatst zelf nog 2 van de 4 sticks kunnen weggooien omdat ze nog niet eens een benchmarktest konden afronden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batjo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 20:31
@GxTi7 Heb je de laatste firmware geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batjo
OK, ik lees nu dat je idd de nieuwste firmware hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga wel een andere usb stick gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een andere usb geprobeerd en de film loopt toch weer vast. Het valt me op dat de films op dezelfde tijd vastlopen. om 6:38 en om 16:45. Verder weet ik het niet omdat ik het niet afgekeken. Best wel sneu ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
catchingfire schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:00:
Hij bouwt het prima op, maar niet direct. Meestal gaat het per update van de media library welke 1 keer per uur is. Dat dit niet direct is na het opstarten is jammer maar niet onoverkomelijk.

Voorbeeld; mijn nas met WD green schijven doen gewoon een spindown en gaan dus effectief uit; NAS doet dit na 30 minuten van geen activiteit. De NAS verbruikt dan 1W/u om de verbinding actief te houden met het algemene netwerk.

Als om wat voor reden de stroom uitvalt, gaat de NAS niet automagisch aan. Echter, als ik deze dan aanzet heeft de WD binnen 5 minuten de verbinding weer op gang dus ik heb geen idee waarom het bij jou dan zo problematisch is?

Omgekeerde is ook het geval; als de WD helmaal uitgaat en dan weer aan is binnen 5 minuten de source weer terug.

Waar ondervind jij dan problemen?

Edit; ah no media in folder. Nooit last van eerlijk gezegd, zeker niet als ik de media player niet compleet uitzet (dus stand by en niet 5 seconden ingedrukt houden). Als hij compleet uitgaat moet ik dus even wachten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 15-12-2012 17:47 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de fabrieksinstellingen weer kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batjo
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:52:
Weet iemand hoe je de fabrieksinstellingen weer kan installeren?
Volgens de user manual ...

Resetknop (onderkant van het apparaat) één seconde ingedrukt houden om de fabrieksinstellingen te
herstellen (zie “Apparaat resetten” op pagina 205). Houd 10 seconden ingedrukt om te schakelen tussen NTSC en PAL. Gebruik een pen met een lange punt of het uiteinde van een paperclip om de resetknop in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Notna schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:44:
Waar ondervind jij dan problemen?

Edit; ah no media in folder. Nooit last van eerlijk gezegd, zeker niet als ik de media player niet compleet uitzet (dus stand by en niet 5 seconden ingedrukt houden). Als hij compleet uitgaat moet ik dus even wachten :)
Het is eigenlijk niet de "No media in folder" bij nader inzien, het is deze melding:
"De laatste inhoudsbron is verwijderd. Selecteer een nieuwe inhoudsbron. <annuleren> / <OK>"

Wat ik in principe doe is als ik naar bed ga: hele tv-hoek uit met een klikaanklikuit (inclusief wdtvlive en popboxv8)
Even later gaat de NAS uit volgens z'n schedule, dit doe ik omdat die van mij helaas geen 1W restverbruik heeft maar m'n NAS+netwerkprinter+switch stoken 24/7 50W als ik niks uitzet.
's Morgens gaat in principe eerst de NAS vanzelf weer aan volgens schedule voordat de TV aan gaat.

In principe gaat dit goed... echter... de problemen ontstaan als bijvoorbeeld iemand vergeet de TV-hoek uit te klikaanklikuit'en en vervolgens gaat dan de NAS uit.
Dan is het 's morgens als de TV aangaat (en de WD dus niet echt uit is geweest):
"De laatste inhoudsbron is verwijderd. Selecteer een nieuwe inhoudsbron. <annuleren> / <OK>"

De PopboxV8 hangt met z'n bijna identieke Sigma chipset aan hetzelfde netwerk, zelfde switch, zelfde klikaanklikuit en heeft hier absoluut geen enkele last van. Rock-solid netwerkconnectie.

edit: net had ik het zelfs toen ik een film een paar uur op pauze had staan. Wilde hervatten, scherm wordt zwart, en komt terug met:
NAS is niet uit geweest, hooguit de disks in sleep.

[ Voor 8% gewijzigd door catchingfire op 16-12-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:51
Ik overweeg deze speler aan te schaffen, maar is er ondertussen al een update geweest waardoor deze speler ook de menu's van DVD's kan afspelen?

Of is er een handige work-around bekend? Dit aangezien ik veel series op dvd bekijk en anders is het lastig de episodes selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
daanNL schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:34:
Ik overweeg deze speler aan te schaffen, maar is er ondertussen al een update geweest waardoor deze speler ook de menu's van DVD's kan afspelen?
Dit gaat bij mij goed, als ik maar de OK/ENTER knop gebruik om een dvd .iso file te starten en niet de PLAY knop, dan ziet ie geen menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:51
catchingfire schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:36:
[...]

Dit gaat bij mij goed, als ik maar de OK/ENTER knop gebruik om een dvd .iso file te starten en niet de PLAY knop, dan ziet ie geen menu's.
Ah, een bug dus? Wordt dan waarschijnlijk in de volgende firmware gefixed?

Besteld O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook soms bij jullie dat navigeren door het menu uitermate sloom gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Er zit een vertraging van een paar honderd milliseconden op, maar meer dan dat ook niet. Heb je er USB-spul op aangesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
catchingfire schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:04:
[...]

Het is eigenlijk niet de "No media in folder" bij nader inzien, het is deze melding:

Wat ik in principe doe is als ik naar bed ga: hele tv-hoek uit met een klikaanklikuit (inclusief wdtvlive en popboxv8)
Even later gaat de NAS uit volgens z'n schedule, dit doe ik omdat die van mij helaas geen 1W restverbruik heeft maar m'n NAS+netwerkprinter+switch stoken 24/7 50W als ik niks uitzet.
's Morgens gaat in principe eerst de NAS vanzelf weer aan volgens schedule voordat de TV aan gaat.

In principe gaat dit goed... echter... de problemen ontstaan als bijvoorbeeld iemand vergeet de TV-hoek uit te klikaanklikuit'en en vervolgens gaat dan de NAS uit.
Dan is het 's morgens als de TV aangaat (en de WD dus niet echt uit is geweest):

De PopboxV8 hangt met z'n bijna identieke Sigma chipset aan hetzelfde netwerk, zelfde switch, zelfde klikaanklikuit en heeft hier absoluut geen enkele last van. Rock-solid netwerkconnectie.

edit: net had ik het zelfs toen ik een film een paar uur op pauze had staan. Wilde hervatten, scherm wordt zwart, en komt terug met:
NAS is niet uit geweest, hooguit de disks in sleep.
Dat is toch wel raar, aangezien ik dus de WD TV Live nooit helemaal uitzet (als in; stroom eruit; standby knop 5 seconden indrukken) en bij mij de NAS wel in slaapstand gaat. Wellicht dat het toch aan de stand van de NAS ligt? Vaag iig

Dat hij mekkert dat de laatste source verwijderd is heb ik ook als de NAS eraf is geweest of de stroom van de WD TV eraf is geweest maar als ik 5 minuten wacht heeft hij meestal wel weer de media library terug.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Waarschijnlijk "pingt" de WDTV Live de NAS om de zoveel tijd, eventueel om in de achtergrond uptodate te blijven, en als ding ziet dat de NAS er niet meer is, geeft het de foutmelding. De meeste mensen hebben er hier geen last van omdat de NAS nooit echt volledig uitgaat of dat hun media player nooit de verbinding checkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
daanNL schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:03:
Ah, een bug dus? Wordt dan waarschijnlijk in de volgende firmware gefixed?

Besteld O+
Je weet nooit of dat hersteld wordt (soms blijven kleine bugs lang staan, soms lossen ze snel op en soms komen bugjes weer terug na verloop van tijd, daar is niet echt een pijl op te trekken en het blijft wel goed werken, 1 keer was er wel gedonder met video_ts en iso's van dvd's en toen was het binnen een paar dagen gefixed), maar eigenlijk gebruik je altijd de ok knop omdat de play knop onhandiger op de afstandsbediening zit dan de ok knop. En in het menu gebruik je ook de pijltjestoetsen en ok knop, ik had niet eens gemerkt dat dan de menu's worden overgeslagen omdat ik altijd ok gebruik.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik gebruik de orginele remote niet maar een Harmony One. Kom je bij een VIDEO_TS folder niet als je op OK drukt gewoon in de folder terecht, terwijl als je op PLAY drukt op de folder dat ie dan gaat afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik moet inderdaad 2 keer op ok klikken, 1 keer om video_ts te openen, dan zie je een map met de naam van de film (beetje apart omdat die map eigenelijk niet bestaat) en dan druk je nog een keer op ok en gaat hij afspelen.

Ik meen dat het voorheen (bij oudere firmwares) zo was dat je op een .vob bestand moet klikken, dat is gelukkig weg. Maar misschien ben ik nu in de war met een andere mediaspeler.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Afgelopen nacht, als kerstcadeautje voor vaders en moeders toch maar een WD TV Live (2011) gekocht via mediamarkt.nl voor 85,99.
Heb sowieso zelf al goeie ervaringen gehad met deze mediaspeler op het werk (Computerafdeling Media Markt) en na wat research toch ook wel hele, hele goede reviews gelezen, dus heb het toch maar gedaan!

Trouwens niet voor de WD TV Live Hub gegaan omdat wij over een tijdje onze netwerk HDD (externe HDD gekoppeld aan router) over een tijdje willen gaan verruilen voor een heuse Synology NAS welke ditzelfde natuurlijk 100.000x beter kan uitvoeren en dan heb ik geen 1TB aan opslag nodig ;)

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28
Tot op heden nog steeds erg content met mijn WDTV Live, echter loop ik sinds vandaag tegen een probleempje op die ik niet opgelost kan krijgen... Misschien dat iemand anders het kan testen, of de oplossing weet?

Ik gebruik de WDTV Live i.c.m. een Synology DS212+ en loop tegen het volgende aan:

- spelen van WAV via WDT Live werkt prima
- spelen van WAV via "Sharing Content From Windows" (via DS Audio app op mijn iPad) werkt niet

Nu kan ik het wel oplossen door alle WAV files om te zetten naar FLAC, maar uiteraard wil ik eerst kijken of ik het op een andere manier kan oplossen....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

(Ik begrijp het probleem misschien verkeerd)

Mogelijk omdat "Sharing Content From Windows" helemaal niets te maken heeft met een iOS app van Synology.
De app zal geen SMB/CIFS protocol gebruiken om opnieuw uit te sturen, het lijkt me dat de iOS app bedoeld is als client voor de Synology DS212+, die op dat moment dient als server.

Dus:
- van je DS212+ naar je WDTV
- van je DS212+ naar je iPad
- niet van je DS212+ naar je iPad naar je WDTV

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 20-12-2012 15:10 ]

• kevin303
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 18:11
Dag

Vandaag een WD TV Live gekocht. Alles goed verlopen behalve dat hij in mijn belangrijkste map
geen mediabestanden vindt.
"Er staan geen media in de huidige map"
Dus mijn 2 TB hard disk in mijn pc draadloos gedeeld met als hoofdmappen : muziek, games, films, foto's enz.
Alleen de map films(800gb) wilt maar niet lukken, de rest wel. Niet door videos en niet door bestanden.
Iemand een idee waar het probleem ligt ?

firmware : 1.12.14

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij deel je de files van de film map niet goed, er staat hier ergens in dit topic een copy en paste met handleiding in het engels voor windows, misschien helpt dat?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2012 23:05 ]

• kevin303
Toch raar dat de hele hard disk wilt lukken behalve die ene map niet.
En daar zeg je wat "ergens in dit topic" .
Is wat groot voor helemaal door te bladeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

https://www.google.nl/search?q=wdtv+live+manual

Maar het kan vanalles zijn, eventueel een probleem met rechten/permissions. Check even na of de map "films" dezelfde settings (gebruikers en rechten) heeft voor "delen/sharing" en "beveiliging/security" in de eigenschappen (rechtsklik map -> "eigenschappen/properties").

De grootte van de map maakt weinig uit, tenzij je praat over tientallen terabytes of duizenden films. Dan kan hij wat meer tijd nodig hebben om het te checken :) Bekijk zeker de handleiding over de instellingen van netwerk-shares om niets over het hoofd te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin303
Thx. Opgelost, Blijkbaar stond de map niet ingesteld voor everyone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kevin303 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:14:
Toch raar dat de hele hard disk wilt lukken behalve die ene map niet.
En daar zeg je wat "ergens in dit topic" .
Is wat groot voor helemaal door te bladeren :)
ik zat op de ipad, dan kan ik nooit zoeken, maar het is opgelost, dus perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Met iOS kun je zoeken op Google en op de page die je bekijkt via Safari, gecombineerd met de zoekbalk van Tweakers voor de post te zoeken. Maar handig of snel is het wel niet in vergelijking met een PC natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batjo
B-rad is bezig met een homebrew package voor de WDTV Live streaming media player. Zie http://b-rad.cc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Batjo schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:45:
B-rad is bezig met een homebrew package voor de WDTV Live streaming media player. Zie http://b-rad.cc/
Heb die versie draaien, en als die gast dit goed werkend krijgt, dan is het een leuke toevoeging voor gen3 player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie niet veel waarin ik interesse heb. Maar deze man heeft toch ook een nieuwe schil gemaakt? Met goed werkende coves enzo, daarin zou ik wel interesse hebben namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje:

Ik heb een WD TV Live in mijn woonkamer staan. Deze is daar aangesloten op mijn HDD, een bekabeld netwerk en natuurlijk mijn TV.
Als ik nu nog een WD TV Live koop en deze aansluit op mijn TV in de slaapkamer en het bekabeld netwerk daar, kan ik dan in mijn slaapkamer films en series zien die op mijn HDD staan in de woonkamer?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-08 01:55

R-P

Iemand raadde mij deze aan als vervanger voor mijn PlayOn Mini HD2 die niet overweg kan met grote files (o.a. 12GB MKV file die na een uur vastloopt en alleen met 1.5x de normale snelheid vooruitgespoeld kan worden of een 25GB file die heel schokkerig verloopt).

Is dit een optie, of toch gewoon een andere speler met USB3.0 aansluiting kopen? (3TB schijf aan de PlayOn is USB3.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
A3-D schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:36:
Tot op heden nog steeds erg content met mijn WDTV Live, echter loop ik sinds vandaag tegen een probleempje op die ik niet opgelost kan krijgen... Misschien dat iemand anders het kan testen, of de oplossing weet?

Ik gebruik de WDTV Live i.c.m. een Synology DS212+ en loop tegen het volgende aan:

- spelen van WAV via WDT Live werkt prima
- spelen van WAV via "Sharing Content From Windows" (via DS Audio app op mijn iPad) werkt niet

Nu kan ik het wel oplossen door alle WAV files om te zetten naar FLAC, maar uiteraard wil ik eerst kijken of ik het op een andere manier kan oplossen....
Hier hetzelfde probleem. Ik heb een WDTV Live i.c.m. een QNap ts210. Via android tablet en twonky of upnplay app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

R-P schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:28:
Iemand raadde mij deze aan als vervanger voor mijn PlayOn Mini HD2 die niet overweg kan met grote files (o.a. 12GB MKV file die na een uur vastloopt en alleen met 1.5x de normale snelheid vooruitgespoeld kan worden of een 25GB file die heel schokkerig verloopt).

Is dit een optie, of toch gewoon een andere speler met USB3.0 aansluiting kopen? (3TB schijf aan de PlayOn is USB3.0)
USB 2.0 kan tot 480Mbit bandbreedte aan. Een BluRay-schijfje heeft een maximale bitrate van 54Mbit en dat is bij een grootte van ~30GB al voldoende voor zeer hoge kwaliteit. Hoe kleiner de file, hoe lager de bitrate; tenminste met een gelijkwaardige duur van de film.

Het probleem is bij de PlayOn Mini waarschijnlijk de chipset die niet krachtig genoeg is. USB 3.0 gaat je oplossing geven aangezien USB 2.0 al 8x meer dan voldoende is voor BluRay kwaliteit video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn wdtv live vooral gekocht omdat deze windows 8 certified zou zijn, zodat ik vanuit windows apps de play-to feature kan gebruiken. Dit lukt echter niet omdat windows 8 aangeeft dat mijn wdtv not certified is. Heeft iemand dit probleem ook, of beter nog, kunnen oplossen. Ik draai wel, volgens wd, de juiste firmware. 1.12.14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 21:04:
Ik heb mijn wdtv live vooral gekocht omdat deze windows 8 certified zou zijn, zodat ik vanuit windows apps de play-to feature kan gebruiken. Dit lukt echter niet omdat windows 8 aangeeft dat mijn wdtv not certified is. Heeft iemand dit probleem ook, of beter nog, kunnen oplossen. Ik draai wel, volgens wd, de juiste firmware. 1.12.14
Misschien begrijp ik iets niet, maar waarom wil je dat? Moet je dan elk filmpje aanzetten op je desktop? Ik zou zeggen gebruik shares of een dlna-server als serviio, kun je alles wat op je pc staat direct afspelen op de WDLive, hoeft de pc enkel voor aan te staan, selecteren kan op de WD Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil bijvoorbeeld een muziek dvd afspelen zonder mijn tv aan te zetten. Vanaf mijn windows rt tablet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Zojuist de WD TV Live kado gegeven aan ouders, meteen aangesloten, ingesteld en wat testjes gedaan via het netwerk. Tot nu toe positieve geluiden, hoewel na een tijdje film te hebben gekeken begon 'ie wel wat meer en langer te bufferen (1080p/Full HD film), maar dit zou ook heel goed aan de modem/router kunnen liggen die niet de snelste is (ik heb vandaag de WD My Net N900 router besteld met oa Fastrak Plus technologie voor het prioriteren van netwerkverkeer), de non-Gigabit switch waar het aangekoppeld is of de HDD zijn ;)

In ieder geval hoop ik met de My Net nog betere performance te behalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als de mediaspeler bedraad is aangesloten zou het prima moeten werken met een redelijk up to date modem/router eraan gekoppeld.

Met bufferen bedoel je even wachten voordat de film start? Dat is sinds de laatste 2 firmwares wat trager omdat hij dan met sommige nassen beter werkt, in vorige firmwares ging het sneller (scheelt wel 2 seconde bij mijn setup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 08:58:
als de mediaspeler bedraad is aangesloten zou het prima moeten werken met een redelijk up to date modem/router eraan gekoppeld.

Met bufferen bedoel je even wachten voordat de film start? Dat is sinds de laatste 2 firmwares wat trager omdat hij dan met sommige nassen beter werkt, in vorige firmwares ging het sneller (scheelt wel 2 seconde bij mijn setup).
Tsja, 't is een Fritz.Box 7340, maar denk dat 't deels toch ook wel aan de prioritering van het dataverkeer maar ook de max doorvoersnelheid van de modem/router ligt, daarom hoop ik een groter bereik/betere dekking en sneller/stabieler internet te krijgen met die WD My Net N900, waarbij ik hoop dat oa die prioritering (Fastrak Plus) goed z'n werk zal doen waardoor schokken en buffering tot de verleden tijd behoren ;)

Edit: het is een bedrade aansluiting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 21:04:
Via windows 8 update kan je dacht ik nieuwe driver voor wdtv downloaden en installen, daarna zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op woensdag 26 december 2012 @ 11:55:
[...]

Via windows 8 update kan je dacht ik nieuwe driver voor wdtv downloaden en installen, daarna zou het moeten werken.
Ah, ben nu niet thuis maar ga het gelijk proberen straks.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik zojuist het gemakkelijke apparaatje ook aangeschaft en natuurlijk gelijk ingestoken. Alleen heb ik een vreemd probleem. Ik heb alle films in mappen staan (zodat alles van 1 film bij elkaar staat), maar de WD TV ziet alleen maar de 1e zes mappen. Als ik vervolgens filter op Alles, krijg ik alle filmbestanden te zien, dus alle .m2ts, .mkv, .vob, enzo... Ik kan dan wel aan de titel zien welke film het is als het een mkv bestand is, maar voor de rest kan ik er niets uithalen.
Ik gebruik een WD 1,5TB externe harddisk voor m'n films, die zit op de usb-aansluiting aan de achterkant. Firmware is up-to-date en heb al vanalles geprobeerd en gezocht, maar kan niet iets vinden...
Als ik de schijf weer aansluit aan m'n laptop, zie ik gewoon netjes alle mappen met daarin de filmbestanden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:22:
[...]

Ah, ben nu niet thuis maar ga het gelijk proberen straks.
Ik heb gezocht maar in geinstalleerde updates lijst staat hij niet en bij de optionele kan ik het ook niet vinden. Zoek of kijk ik verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:28:
[...]

Ik heb gezocht maar in geinstalleerde updates lijst staat hij niet en bij de optionele kan ik het ook niet vinden. Zoek of kijk ik verkeerd?
misschien heb je hier wat aan? Kennelijk moet je niet met een microsoft account op windows 8 inloggen om het aan de praat te krijgen? Vaag, maar wie weet werkt het, staan ook wat andere tips:

http://community.wdc.com/...ws-8-WDTV-Live/m-p/498502
Bartjezz schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:24:
Ik zojuist het gemakkelijke apparaatje ook aangeschaft en natuurlijk gelijk ingestoken. Alleen heb ik een vreemd probleem. Ik heb alle films in mappen staan (zodat alles van 1 film bij elkaar staat), maar de WD TV ziet alleen maar de 1e zes mappen. Als ik vervolgens filter op Alles, krijg ik alle filmbestanden te zien, dus alle .m2ts, .mkv, .vob, enzo... Ik kan dan wel aan de titel zien welke film het is als het een mkv bestand is, maar voor de rest kan ik er niets uithalen.
Ik vermoed dat je het aan de praat krijgt door alle filmmapjes in 1 map te zetten die je bijvoorbeeld films noemt. Daarna in de media library deze toevoegen (via bestanden, dan options op de map films en add to medialibrary) en daarna na het indexeren van de schrijf ga je naar video toe en ik denk dat je ze dan ziet.

Zie ook http://community.wdc.com/...er-Limit/m-p/392841#M7926

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2012 18:30 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Bedankt Dikkiedikdik, ik heb zojuist even m'n schijf aan de pc gehangen, alles in 1 map geplempt, opnieuw laten indexeren en klaar!

• ProfoundValue
  • Niet online
ProfoundValue schreef op woensdag 26 december 2012 @ 11:06:
[...]

Tsja, 't is een Fritz.Box 7340, maar denk dat 't deels toch ook wel aan de prioritering van het dataverkeer maar ook de max doorvoersnelheid van de modem/router ligt, daarom hoop ik een groter bereik/betere dekking en sneller/stabieler internet te krijgen met die WD My Net N900, waarbij ik hoop dat oa die prioritering (Fastrak Plus) goed z'n werk zal doen waardoor schokken en buffering tot de verleden tijd behoren ;)

Edit: het is een bedrade aansluiting ;)
Zit hier net zelf nog eens over na te denken, maar wat zeggen jullie, zal 't helpen?
Pagina: 1 ... 14 ... 57 Laatste