Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds het installeren van de nieuwe firmware een heel vaag probleem. Ik heb een WD Studio externe harddisk (3tb) aan mijn WD TV Live hangen en op volkomen willekeurige momenten lijkt de mediaspeler het contact met de harddisk te verliezen.

Dit gebeurt ook tijdens het afspelen van video's, wat natuurlijk bloedirritant is. De video loopt dan vast en ik krijg de melding dat "het contact met het externe opslagmedium verloren is". De enige oplossing is dan om de harddisk opnieuw op te starten. Voor het installeren van de nieuwe firmware had ik dit probleem nooit.

Anderen met dit probleem? Ik kan me niet voorstellen dat het aan de harddisk ligt. Ik heb voor de zekerheid ook de slaapstand op de WD Studio uitgeschakeld, maar dat mocht niet baten.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
Zonekill schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:12:
Hoe kan ik met mijn tablet een internetvideo van bv. uitzendinggemist streamen naar mijn WD?
Niet. Zou ook niet weten hoe je erbij komt dat dit uberhaubt mogelijk is?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
renzo4000 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:06:
Ik ben nog maar eens verder gaan kijken wat de mogelijkheden zijn van streaming vanaf mijn Galaxy S3. Mijn conclusie is dat dit redelijk uitgebreid is :D. Ik heb een paar apps uitgeprobeerd icm met BubbleUPnP en die werken allemaal (Youtube, uitzendinggemist, ice stream, etc). Kortom, je kan met deze combi feitelijk alle (online) content streamen naar je WDTV.
Ik quote even je bericht naar aanleiding van een vraag hierboven.

Edit: bericht van Zonekill voor de duidelijkheid.
Zelf geen ervaring mee trouwens, maar het is dus wel mogelijk (en als ik zo renzo4000 zijn bericht zie is het ook eenvoudig te regelen en werkt het perfect).
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:39:
Anderen met dit probleem? Ik kan me niet voorstellen dat het aan de harddisk ligt. Ik heb voor de zekerheid ook de slaapstand op de WD Studio uitgeschakeld, maar dat mocht niet baten.
Je kan op het officiele forum kijken, komt het vaker voorbij. Eenvoudigste oplossing is 1 firmware update teruggaan (even aangenomen dat je daarmee geen problemen had). Je zou ook de andere usb poort kunnen proberen (maar heb je vast al gedaan).

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:56:

[...]

Je kan op het officiele forum kijken, komt het vaker voorbij. Eenvoudigste oplossing is 1 firmware update teruggaan (even aangenomen dat je daarmee geen problemen had). Je zou ook de andere usb poort kunnen proberen (maar heb je vast al gedaan).
Thanks, ik heb inmiddels een downgrade gedaan naar 1.10.13. Net even getest en nog geen vastlopers gehad. Hopen dat het zo blijft.Ik had gisteren al even vluchtig op het forum van WD gekeken, maar zag daar zo snel niemand met hetzelfde probleem.

Ik begin eerlijk gezegd een beetje wantrouwend te worden wat betreft de firmware updates. De updates brengen regelmatig nieuwe problemen met zich mee. Eerst speelt het apparaat OGG niet goed af, vervolgens is er een update waardoor de mediaspeler spontaan reset bij het openen van dvd-rips en nog wat later volgt een update waardoor het contact met externe harddisks spontaan wegvalt....

Ik hoop dat de volgende update er weer eentje is waarbij een stap vooruit wordt gezet zonder dat tegelijk een stap achteruit wordt gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:50
Dikkiedik (of iemand anders) heb je misschien het originele mochi thema nog?
Heb al eens een bestand gedownload maar als ik het via de web-interface wil installeren krijg ik de foutmelding dat het bestand te groot is. :s

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:56:
[...]

Ik quote even je bericht naar aanleiding van een vraag hierboven.

Edit: bericht van Zonekill voor de duidelijkheid.
Zelf geen ervaring mee trouwens, maar het is dus wel mogelijk (en als ik zo renzo4000 zijn bericht zie is het ook eenvoudig te regelen en werkt het perfect).

[...]

...
Ah ok, dan zal ik dat eens gaan proberen. Ik wist dat het waarschijnlijk wel zou moeten kunnen.

Ik heb het met DEZE geprobeerd en daarmee werkt het niet. Dat is een internetbrowser en vanaf daar zou je dan video naar mediaspelers kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanpeers schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:38:
Dikkiedik (of iemand anders) heb je misschien het originele mochi thema nog?
Heb al eens een bestand gedownload maar als ik het via de web-interface wil installeren krijg ik de foutmelding dat het bestand te groot is. :s
ja, die heb ik wel, maar die kan je ook niet wissen hoor, dus als je hem wilt terugzetten ofzo, dat kan altijd, heb je die file niet nodig.

maar bij deze:

versie 1.08 (vorige versie):
http://www.mediafire.com/?dkbw80knz5ic6cf

versie 1.09 (huidige versie):
http://www.mediafire.com/?drep0qsc9868ist

versie 1.09 (mini versie, gebruikt de mochi uit de firmware, maar ik heb live tv uit het menu gehaald):
http://www.mediafire.com/?1ll4s5tvnzxr1dm

Dikkiedikdik remake (mini versie, maar dan de dikkiedikdik remake, rss feeds en live tv en nog wat zaken uit het menu gehaald, grote afbeeldingen in video_large en dat was het volgens mij, ik gebruik deze versie zelf en die bevalt toch het beste):
http://www.mediafire.com/?xy93a614kg5524x (volgens mij had ik ook muziek uit het menu gehaald en foto's, maar ik ben het even kwijt zo uit mijn hoofd, deze versie is voor mij ideaal, denk dat er wel mensen zijn die opeens menu opties missen, dus deze is wellicht niet een aanrader, maar kijk maar wat je bevalt).
Zonekill schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:10:
Ik heb het met DEZE geprobeerd en daarmee werkt het niet. Dat is een internetbrowser en vanaf daar zou je dan video naar mediaspelers kunnen streamen.
Als je nog wat leuks tegenkomt, laat je het dan weten? Ik zoek iets voor een ipad, dus als iemand nog wat daarvoor weet?

Ik vermoed alleen dat het beeld wel brak is op een grote tv, maar wel handig om het achter de hand te hebben, kan je denk ik ook vakantie films ofzo naar je tv streamen.
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:01:
Ik hoop dat de volgende update er weer eentje is waarbij een stap vooruit wordt gezet zonder dat tegelijk een stap achteruit wordt gezet.
De laatste tijd gaan ze in functionaliteit achteruit in plaats van vooruit met nieuwe updates, je staat er soms versteld van, net of ze daar niet testen :D

Maar de een na laatste firmware doet het hier prima. Ik heb updaten ook maar uitgezet, kijk af en toe op het forum daar en hier of er een update is en wacht eerst maar reacties af, ik vertrouw er niet meer zo op en het is de ergernis niet waard. En eigenlijk werkt hij nu echt perfect, ik ga alleen nog updaten als er uitzending gemist of iets anders interessant bijkomt.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:25:
[...]

[...]

Als je nog wat leuks tegenkomt, laat je het dan weten? Ik zoek iets voor een ipad, dus als iemand nog wat daarvoor weet?

Ik vermoed alleen dat het beeld wel brak is op een grote tv, maar wel handig om het achter de hand te hebben, kan je denk ik ook vakantie films ofzo naar je tv streamen.

[...]
Het beamen met Twonky Beam werkt nu wel. De kwaliteit is idd slecht. De kwaliteit is beter met de uitzendinggemist app en dan via BubbleUPnP maar dan loopt de video na een 20tal seconden vast.
Het kan ook met Twonky Mobile maar dat moet ik nog proberen. Moet nog eens op zoek naar een andere UPnP speler voor Android.

Twonky Mobile zou je kunnen gebruiken met de ipad (ligt aan welke). Dit werkt goed om media naar spelers/PC etc. te streamen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zonekill op 26-10-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Notna schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:02:
[...]

Niet. Zou ook niet weten hoe je erbij komt dat dit uberhaubt mogelijk is?
Werkt wel met een iPad, Airplay naar AppleTV. Maar daar is de WD TV Live niet voor gemaakt.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:47:
graag wat hulp :)

...

En dan nog een kleine vraag: Hoe kan ik muziek die op mijn ipad staat streamen naar de WDTVLIVE?

Bedankt voor de hulp!
Met Twonky Mobile kun je 'alle' media streamen. Ik gebruik dat voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga die twonky ook proberen dit weekeinde op de ipad, ben benieuwd.

Edit: mwa, dat is niet echt goed werkende te krijgen op een ipad. Hij streamt wel, maar soms duurt het 10 seconden en soms 3 minuten of soms pas als je twonky afsluit 8)7

En uitzending gemist pakt hij bij mij niet, het enige wat goed werkt en wat sneller was dan de rest was youtube, maarja, dat heb je al op de wd tv live en ook best goed. Nog even TED geprobeerd, ging ook traag, kan je ook die service van WD gebruiken.

Vreemd genoeg ziet Twonky wel goed mijn wd tv mediaspelers en het is ook grappig dat je ze alleen aan hoeft te zetten en gewoon iets kan afspelen, ook al zit je in het hoofdmenu. Zou ideaal zijn geweest als ik nog jonger was en een vervelende broer had met een wd apparaat, dan streamde ik allemaal zooi via de ipad naar zijn kamer toe >:)

Mocht iemand met een ipad uitzending gemist en rtl gemist aan de praat hebben, dan hoor ik graag hoe.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Is het intussen al mogelijk gemaakt om een bepaalde map te beveiligen voor de kinderen dmv van een pincode/parental control?

De mappen staan wel op de NAS, dus niet aan een gekoppelde externe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettynifty
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 13:45
Hé Dikkiedikdik,

Het duurde even maar het lukt toch nog.

http://www.mediafire.com/?68psby84u38xrr8

of

http://www.mediafire.com/?sfeg7vm34hnca4p

Laat het even weten als je het hebt gevonden :P

edit: Heb je toevallig al ondekt waar de theme developers heen zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door prettynifty op 29-10-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
top! Ik zit nu nog op het werk, ga er vanavond even naar kijken en laat het weten.

Ik weet helaas niet waar de theme developers heen zijn gegaan, willen ze mij niet vertellen omdat ze alle 4 (even de belangrijkste) boos zijn omdat ik een opmerking had gemaakt dat devicious wat kinderachtig was door alles te verwijderen en het eerst jaren lang had gedeeld. Nu is dat natuurlijk haar eigen keuze, maar ze willen mij in iedergeval niet vertellen waar ze heen zijn.

Ik zal het vanavond eens rondvragen daar aan wat mensen die ik daar wat beter ken, wellicht hebben die een idee.
Moris schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:12:
Is het intussen al mogelijk gemaakt om een bepaalde map te beveiligen voor de kinderen dmv van een pincode/parental control?

De mappen staan wel op de NAS, dus niet aan een gekoppelde externe schijf.
Je kan ervoor kiezen ze niet zichtbaar te maken en er dan met de bestandsbrowser heengaan. Je moet dan wel via de nas er een wachtwoord opzetten en dat niet laten onthouden door de WD. Ik zou een username van 1 letter of cijfer nemen en een wachtwoord van 1 letter of cijfer zodat je niet hele teksten hoeft in te voeren via de afstandsbediening, want anders kom je er zelf ook niet op.

Niet ideaal ,maar beter dan niks.

Ik ken ook iemand die voor de kids beneden de wd heeft en voor eigen gebruik een 2e op de slaapkamer en dan bij beide andere mappen (sommigen op beide apparaten, kinderfilms dan beneden en volwassen films weer boven).

Niet helemaal ideaal, maar twee opties waar je misschien wat aan hebt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Oké, bedankt.

Ik laat je nog weten of het lukt om op die manier parental control toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
prettynifty schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:12:
Laat het even weten als je het hebt gevonden :P
Top, ik heb ze meegepakt, hartelijk dank!

Zo, ben eindelijk helemaal toegelaten tot het WD intranet om deel te nemen aan tests. Je moet aardig wat informatie verstrekken zeg, ze willen bijna alles weten wat in mijn huis staat, maar afijn, als ik daarmee gratis dingen kan testen, het is ook weer geen geheim dat ik bijv. een Nintendo WII heb enzo.

Hier de mail:
Welcome *** - Branded Beta User to the Western Digital Beta Program,

Please log into the internet Western Digital Issue Tracking Report (iWDITR) system here: https://extranet.wdc.com/iWDITR/

Your user name is: ***
Your temporary password is: ***

The iWDITR system is your mechanism to communicate to us the bugs, user interface issues, positive feedback and feature requests you would like to see implemented.

User Profile [Edit Profile]:
Please update your profile with accurate contact info, preferences and test environment.
Opportunities for participating in future WD Beta programs depend on how thorough you are in filling out your information. Make sure you fill out the WD products section in your profile.

Western Digital’s Mission
Western Digital’s mission is to ensure the products released to the public meet a high level of quality, functionality and usability. We do our best in lab conditions to identify quality issues; however, our “expected use case scenarios” do not always identify what the public prefers or what is considered “not user friendly.” Our experience has shown us the best way to highlight these hidden quality issues is to conduct Beta tests.

WD systemically conducts Beta tests on various products. You were selected to be part of our Beta programs with the expectation that you will provide feedback. You may be invited again to participate in other programs depending on the quality and quantity of your feedback. We encourage you to take advantage of our upcoming Betas and get a chance to preview our exciting products. We invite you to share any of your constructive criticism and your ideas with as much detail you can provide.

Ultimately, we would like you to enjoy your WD product. We look forward to your input and hope that you will enjoy this experience and others in the future.

Best regards,

Kim Turner
Manager - Consumer Applications Engineering
Western Digital, Inc.
Ben benieuwd wat er nu gaat komen, ik kan verder nog niks uitvoeren of zien, denk dat ze nu eerst mijn profiel gaan bekijken. Heb maar bij alles wat ze maken een vinkje gezet dat ik het interessant vind. Ik wil namelijk wel gratis apparaten hebben en dan wat testen :P

Ik heb ook geen idee of ik nu zaken die wij belangrijk vinden voorrang kan geven, maar als dat kan ga ik natuurlijk uitzending gemist enzo even bovenaan de lijst zetten en de wensen van tweakers, als ik daar bij WD invloed op kan uitoefenen, die gaan natuurlijk ook allemaal met prioriteit gemarkeerd worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:46
Heb mijn films onderverdeeld in 3 mappen: gezien, documentaires en nieuw.
De map gezien krijg ik niet te zien als ik via "video's" naar mijn filmmap ga.
Ik kan deze map wel zien via "bestanden".
Hoe krijg ik deze map toch zichtbaar via "video's"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, ook bij versie 1.10.13 blijkt de mediaspeler soms spontaan het contact met mijn externe harddisk te verliezen. Beetje treurig als ik een NOG verdere rollback moet gaan doen om te proberen de mediaspeler weer normaal werkend te krijgen. Goed bezig WD...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
vraag: Kun je je mediabibliotheek oook meerdere mappen aan maken, ik heb er nu 7 in staan en als ik nu er nog een bij wil zetten geeft hij aan mediabibliotheek is vol.
Heb alles op genre staan (actie thriller etc) ik wil als ik naar video's ga direct mijn mappen zien zonder daar weer sub mappen in te moeten maken.
Zit hier misschien verschil in welke theme je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:33:
Je kan ervoor kiezen ze niet zichtbaar te maken en er dan met de bestandsbrowser heengaan. Je moet dan wel via de nas er een wachtwoord opzetten en dat niet laten onthouden door de WD. Ik zou een username van 1 letter of cijfer nemen en een wachtwoord van 1 letter of cijfer zodat je niet hele teksten hoeft in te voeren via de afstandsbediening, want anders kom je er zelf ook niet op.

Niet ideaal ,maar beter dan niks.

Ik ken ook iemand die voor de kids beneden de wd heeft en voor eigen gebruik een 2e op de slaapkamer en dan bij beide andere mappen (sommigen op beide apparaten, kinderfilms dan beneden en volwassen films weer boven).

Niet helemaal ideaal, maar twee opties waar je misschien wat aan hebt.
Wanneer ik op mijn NAS ervoor kies om de afzonderlijk parent map "privé" niet zichtbaar te maken, dan is ze voor de WD TV Live totaal niet zichtbaar en kan ik er dus via de bestandsbrowser ook niet naar toe gaan.
Als ik de "Privé" map dan toch zichtbaar wil maken dan moet ik hiervoor op de NAS een nieuwe gebruiker aanmaken met paswoord, enz.. Het gevolg is dan dat ik de andere mappen niet niet meer kan benaderen omdat hetzelfde wachtwoord voor het inloggen op de NAS niet overeenstemt.

Ik heb zowel in de leefruimte als op de Zolder een WD staan, maar vanzelfsprekend wil ik op de beiden mijn map privé met beveiliging voor de kids kunnen benaderen.

Misschien heb ik de setup verkeerd begrepen, helaas nu nog zonder gewenst resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moris schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:39:
Als ik de "Privé" map dan toch zichtbaar wil maken dan moet ik hiervoor op de NAS een nieuwe gebruiker aanmaken met paswoord, enz.. Het gevolg is dan dat ik de andere mappen niet niet meer kan benaderen omdat hetzelfde wachtwoord voor het inloggen op de NAS niet overeenstemt.
Bah, daar was ik al bang voor. Er is helaas geen andere oplossing. Dit is niet helemaal fijn geregeld op de WD apparaten.

Zelf heb ik het opgelost door mappen van de kids onder video te zetten en mappen waar ze niet zo bij moeten komen benader ik via optie bestanden. Dan is het niet zo snel zichtbaar en kan jij er wel bij. Niet optimaal , maar beter dan niets.
prettynifty schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:12:
Heb je toevallig al ondekt waar de theme developers heen zijn?
Kreeg deze reactie terug op mijn vraag:

As far as I know the others are not developing for the the SMP/HUB on this site or any other.

I think Joey is doing stuff for XBMC (on Raspberry PI), but I not sure even about that. And I have no idea if DeVisious is doing anything.
Raymm schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:17:
Heb mijn films onderverdeeld in 3 mappen: gezien, documentaires en nieuw.
De map gezien krijg ik niet te zien als ik via "video's" naar mijn filmmap ga.
Ik kan deze map wel zien via "bestanden".
Hoe krijg ik deze map toch zichtbaar via "video's"?
Ga naar bestanden, selecteer de map (niet openen) en druk op options en dan toevoegen aan mediatheek en dan komt hij bij video te staan.
U2psv schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:23:
vraag: Kun je je mediabibliotheek oook meerdere mappen aan maken, ik heb er nu 7 in staan en als ik nu er nog een bij wil zetten geeft hij aan mediabibliotheek is vol.
Heb alles op genre staan (actie thriller etc) ik wil als ik naar video's ga direct mijn mappen zien zonder daar weer sub mappen in te moeten maken.
Zit hier misschien verschil in welke theme je gebruikt?
Dat maakt per theme niet uit.

Ik ken die limiet van 7 niet, ik heb zelf onder video deze 3 keuzes: films, tv series en kinderfilms. Daaronder weer veel submappen (dan heb je niet die harde limiet). Ik vind 7 wel een vreemd aantal, maar dat is niet afhankelijk van het theme dat je pakt, dat zit dan zo ingebakken in de firmware en kan je niet wijzigen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
weet ook niet of het exact 7 zijn maar kreeg wel een melding vandaar vraag het hier even heb namelijk niet alles in sub mappen zitten maar misschien toch gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Nieuwe beta firmware versie 1.12.14 verschenen op wdc forum.

Changelog:
Below are the list of fixes in this version
•Supports Windows 8.
•Supports JSTV (Europe only.)
•Supports Hauppauge in select countries. Compatible WinTV tuners are WinTV-HVR-950Q for NA, ATSC and WinTV-NOVA-T for Europe and ANZ, DVB-T.
•Supports Slingbox 350 and Slingbox 500.
•Resolved issue pressing power button for more than 3 seconds breaks CEC.
•Resolved system freezes in network setup with NFS share added to the My Media Library.
•Resolved skip to desired time is not available for certain video containers.
•Resolved CinemaNow issue NAS share loses connection after standby and resume.
•Resolved BILD.de: Headlines on Start page are rendering incorrectly.
•Resolved get content info for TV shows does not include backdrop images.
•Resolved hiding Slingplayer in Parental Controls also hides Flingo Launchpad.
•Resolved Accuweather only displays the weekend forecast when language is set to English.
•Resolved playing AVI video files from PC share drops sound when played wirelessly.
•Resolved VOB video files with DTS audio will not play sound when audio is set to Stereo.
•Resolved playback issue DTS 96 Khz/24 bits audio will not play with audio settings set to "Digital Pass-Through via HDMI only".
•Resolved several translation and user interface issues.
•Resolved no audio output if MPG video contains PCM audio codec.
•Resolved missing Repeat One icon in UI in music and video options menu.
•Resolved theme issue video_run.xml replaced by video_run_buf.xml.

Download:
http://community.wdc.com/...ive-Streaming/td-p/495752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:46:
Bah, daar was ik al bang voor. Er is helaas geen andere oplossing. Dit is niet helemaal fijn geregeld op de WD apparaten.

Zelf heb ik het opgelost door mappen van de kids onder video te zetten en mappen waar ze niet zo bij moeten komen benader ik via optie bestanden. Dan is het niet zo snel zichtbaar en kan jij er wel bij. Niet optimaal , maar beter dan niets.
Dan zal het zo maar moeten en inderdaad beter iets dan niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
devil-strike schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:05:
Lol, dat is ook een manier, beta erbij zetten , krijgen ze vast minder gezeur als iets niet werkt :+

Is die moderator Bill een Nederlander trouwens, ik zie namelijk dit staan bij het hub forum:
Haha... You guys are cold. Actually, it means that we fixed a couple of what we thought were small issues that weren't necessarily major issues; and they all had to do with the User Interface. So, we lumped them together. And yes, Joey, I will pass this along as a recommendation.
Nederland is toch het enige land waar haha gezegd wordt ipv lol ofzo?
Edit: mmm, misschien heb ik dat mis, zie Wikipedia: Haha

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beta firmware is beter dan de meest recente firmware, sneller, maar nog niet op de snelheid van de 1.10.13 firmware.

Ondertiteling doet ook wat lastig, selecteert niet meer automatisch nederlandse subs, maar begint bij mijn mediaspelers altijd met de engelse vreemd genoeg (moet er nog wat verder mee testen).

Als je de huidige firmware gebruikt en die bevalt, stap dan zeker op de beta over. Dan heb je een beter en sneller werkende mediaspeler. Als je op 1.10.13 zit en je mist niks, dan zou ik daarop blijven momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ondersteunt de WD TV Live geen subtitles die embedded zitten in een MP4 bestand?

Ik had een aantal afleveringen van een serie weer terug omgezet van MKV naar MP4 met ondertitels er bij in. In VLC worden ze keurig afgespeeld. De WD TV live ziet ze niet.

De ondertitels zijn omgezet van SRT naar TTXT.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd wanneer die beta firmware daadwerkelijk uitkomt.
Ik heb n.l. altijd dat het lijkt alsof de wd player 2x opstart. Dan als ik een film wil afspelen vanaf mijn usbstick (3.0) iso file, dat tie dan vastloopt ofzo en dat tie dan weer opnieuw opstart. redelijk vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

devil-strike schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:05:

Changelog:
Below are the list of fixes in this version
•Supports Windows 8.
Beantwoord gelijk mijn vraag of deze wel Windows 8 support, kan iemand hier ook vertellen of dat via shares werkt of via de nieuwe windows8 methode?

MIjn asus o!play krijg ik namelijk niet meer pratend met mijn shares en via upnp geen subs en dus op de nominatie om vervangen te gaan worden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 410Gone
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-09 02:09
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:38:
Ik heb n.l. altijd dat het lijkt alsof de wd player 2x opstart. Dan als ik een film wil afspelen vanaf mijn usbstick (3.0) iso file, dat tie dan vastloopt ofzo en dat tie dan weer opnieuw opstart. redelijk vervelend.
Ik heb precies hetzelfde.. als ik 'm aanzet, lijkt het wel alsof het apparaat 2 keer opstart, krijg namelijk 2 keer het WD logo in beeld ?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

410Gone schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:15:
[...]

Ik heb precies hetzelfde.. als ik 'm aanzet, lijkt het wel alsof het apparaat 2 keer opstart, krijg namelijk 2 keer het WD logo in beeld ?! 8)7
Volgens mij is dit standaard. Ik heb het standaard theme vervangen. Ik krijg eerst het logo van de WD TV Live. En dan heb ik even geen signaal en dat weer een WD logo, maar dan met "WD TV Live HUB" text er onder en dit komt uit het theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:38:
Ze hebben gewoon van de beta een final gemaakt, wat een lutsers.

Maarja, meer zeg ik er niet over. Heb mijn reactie al op het WD forum gegeven, ongeregeld zooitje dat het daar is. Deze firmware doet het trouwens wel prima bij mij, maar de manier waarop beta's en finals uitgegeven worden is te bizar voor woorden.

Net of iedereen daar maar wat doet.

Ik heb trouwens echt nooit vastlopers (via afspelen van nas).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha volgens mij moet jij maar in de testfase mee gaan werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
•Resolved playing AVI video files from PC share drops sound when played wirelessly.

Zou het dan werkelijk eindelijk gefixed zijn? Duurt een paar maanden, maar dan heb je ook wat.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Krijg melding dat er nieuwe firmware is. Is die beter of kan ik beter bij de vorige firmware blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonekill schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:15:
Krijg melding dat er nieuwe firmware is. Is die beter of kan ik beter bij de vorige firmware blijven?
de 1.12.14 is wel aan te raden, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 06:23
Versie 1.12.14:
Even though the internal scrapper will now get the backdrops for TV shows, you can no longer use the <backdrop>my_image.jpg</backdrop> in the TV show xml to display local images.
Waarschijnlijk veroorzaakt door: *Resolved get content info for TV shows does not include backdrop images.

Net even getest en het klopt. Met films werkt het nog wel. Het is ook altijd wat met die firmware updates van WD. Gewoon ff een tag verwijderen die iedereen tot dan toe gebruikt heeft bij het maken van sheets voor, in dit geval, TV shows.

Wat dat betreft zit er ook totaal geen lijn in die firmware updates. Alsof iedereen maar wat doet daar. Niet verwonderlijk dat een aantal theme bouwers gestopt zijn want op deze manier kun je onmogelijk werken.

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de WD TV Live voornamelijk voor films en series. Werkt naar mijn idee perfect, zeker met de Surreal Theme. Maar ik vraag me af of er meer mogelijkheden zijn waar ik iets aan heb.

Wat wil ik:
Muziek afspelen van laptop of pc. Geluid moet verstuurd worden naar de Onkyo TX NR508 receiver. Deze heeft géén internetaansluiting/WiFi. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Kan de WD TV Live hier een rol spelen?

Uiteraard is de WD TV Live nu al wel aangesloten op de receiver en TV. Voor het afspelen van muziek wil ik echter niet telkens de tv aanzetten. De WD TV Live zou in de ideale situatie voor mij dus slechts een doorgeefluik zijn voor geluid aan de receiver. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:33:
Ik gebruik de WD TV Live voornamelijk voor films en series. Werkt naar mijn idee perfect, zeker met de Surreal Theme. Maar ik vraag me af of er meer mogelijkheden zijn waar ik iets aan heb.

Wat wil ik:
Muziek afspelen van laptop of pc. Geluid moet verstuurd worden naar de Onkyo TX NR508 receiver. Deze heeft géén internetaansluiting/WiFi. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Kan de WD TV Live hier een rol spelen?

Uiteraard is de WD TV Live nu al wel aangesloten op de receiver en TV. Voor het afspelen van muziek wil ik echter niet telkens de tv aanzetten. De WD TV Live zou in de ideale situatie voor mij dus slechts een doorgeefluik zijn voor geluid aan de receiver. Kan dit?
Ik heb zelf nog geen wd tv live, maar volgens mij mijn broertje wel en die bedient zijn wd via zijn Asus tablet (android) en heeft die wd aangesloten op een Onkyo receiver en kiest zijn af te spelen nummers van de tablet..

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53

Wat wil ik:

Kan, tenzij het geluid via hdmi eerst naar je tv gaat. Als je de WD Live via optical verbindt met je receiver, zou het dus moeten werken lijkt me.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:39:
[...]

Het doet me zo sterk denken aan die virusscanner die zichzelf opeens als virusscanner zag (laatst in het nieuws). Gelukkig kan je eenvoudig naar een vorige firmware terug en gelukkig is er altijd wel eentje die in jouw situatie goed werkt.
Ja idd lol, wat een prutsers :).

Iemand heeft trouwens ontdekt wat het probleem is en hoe het wel werkt.
In plaats van b.v. Breaking.Bad.S01E01.BDrip.avi, moet er nu ineens een punt tussen Season en Episode, dus Breaking.Bad.S01.E01.BDrip.avi. Dan werkt het wel 8)7.

Betekend dus dat je of handmatig de cover, sheet en xml moet veranderen (inlcusief in de xml de <backdrop> verwijzingen) of ff alles overnieuw moet doen.

Teruggaan naar de vorige FW versie werkt dan een stuk sneller.

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
Ik zit nog met een vraagje maar kan het antwoord niet zo snel terugvinden, dus ik vraag het even aan de mensen die zo'n WD TV Live in huis hebben.

Kan ik gewoon op mn iMac de dvd drive sharen, en dan verder zonder enige handeling een DVD-tje kijken via de WD TV Live? Dus eigenlijk gewoon de DVD drive van m'n mac gebruiken als DVD-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
Geen idee of het met een iMac gaat maar net even met windows pc getest en daar werkt het mee. DVD drive geshared, wordt dan op de WD aangegeven, play en beeld.

Ik weet niet hoe dat met de media library werkt, die gebruik ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gendji schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:58:
Iemand heeft trouwens ontdekt wat het probleem is en hoe het wel werkt.
In plaats van b.v. Breaking.Bad.S01E01.BDrip.avi, moet er nu ineens een punt tussen Season en Episode, dus Breaking.Bad.S01.E01.BDrip.avi. Dan werkt het wel 8)7.
Lol, dat zal ook wel mijn subs probleem oplossen.

Er is trouwens wel een tooltje uit die volgens mij goed moet werken, zie http://www.therenamer.com/ , alleen past die niet de xml bestanden aan, maar wellicht handig voor iemand hier.

Echter is dit niet de standaard en bijv. sickbeard kan hier niet mee overweg met post processing, dus je moet dan echt alles handmatig blijven doen 8)7

Ik schakel weer even terug naar 1.10.13, dat is de enige die echt alles perfect bij me doet. Als ze dit nu even oplossen is de huidige firmware weer prima.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:57:
[...]

Ik heb zelf nog geen wd tv live, maar volgens mij mijn broertje wel en die bedient zijn wd via zijn Asus tablet (android) en heeft die wd aangesloten op een Onkyo receiver en kiest zijn af te spelen nummers van de tablet..
Ja zo speel ik ook muziek af. Gaat goed, dan hoef ik tenminste niet de tv aan te zetten. Ik zet de WD aan met de tablet (Asus TF101) via wifi en zet dan de receiver aan en kan dan met de tablet en de app UPnP play nummers kiezen die op mijn NAS staan en die afspelen naar de WD. Dus de NAS is de bibliotheek en de WD de speler maar het kan natuurlijk ook PC zijn en een TV etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill

Wat wil ik:

Ja dat kan:
Met een tablet of telefoon of met een PC kun je muziek naar de WD TV sturen je kunt dan met de juiste software kiezen welke (muziek) bibliotheek en welke speler je wilt gebruiken. Je kunt zo ook films starten. Ook is het mogelijk om met Twonky Beam Browser, bv. naar de uitzendinggemist site te gaan en dan een video te beamen naar de WD TV of andere mediaspeler.

Met Twonky Server kun je trouwens ook Youtube filmpjes beamen naar de WD TV van een tablet of telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Zonekill op 02-11-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Resolved message “Unable to connect to the selected source” when accessing a NAS that was previously playing a video.
EINDELIJK! Dacht ik toen ik de release notes zag van de laatste firmwarerelease. De eerste keer echter dat m'n NAS ging slapen en weer wakker werd terwijl de WDTV aan stond resulteerde weer in "Unable to connect to the selected source".... jaja, en krijg dan je kinderen maar eens uitgelegd dat ze dan op ok moeten klikken, dan naar windows netwerkshare, dan naar NAS, dan .....

Dit.. en waarom kan de WDTV niet fatsoenlijk omgaan met meerdere audio channels in een DVD ISO/VIDEO_TS. In m'n Popbox heb ik ingesteld dat ik een voorkeur heb voor NL-gesproken en dan kiest hij gewoon automagisch elke keer NL als audiotaal. De WDTV kiest echter altijd het eerste audiokanaal, wil ik een ander dan moet ik op een soort van trial&error manier door de channels heenstappen, want ze zijn gewoon genummerd 1-2-3-4-5-.... totdat ik een keer de NL te pakken heb. Niet handig met een Dora DVD in 23 talen.

[ Voor 33% gewijzigd door catchingfire op 02-11-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Sinds 2 weken ook eigenaar van de live, gemiddeld genomen ben ik happy en de problemen waar ik tegen aan loop lees ik online terug dus het meeste ligt (helaas) niet aan mij...

Wel een vraagje, als ik naar video´s ga dan zie ik daar alle shares die in de root van mijn NAS staan. Het merendeel daarvan wil ik helemaal niet zien zoals backup mappen etc. Alleen downloads, series en films zijn voldoende, nu is het onoverzichtelijk.

Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg? Ik ben verbonden als windows share en draai op de laatste firmware 1.12.14

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Zonekill schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:19:
[...]

Ja dat kan:
Met een tablet of telefoon of met een PC kun je muziek naar de WD TV sturen je kunt dan met de juiste software kiezen welke (muziek) bibliotheek en welke speler je wilt gebruiken. Je kunt zo ook films starten. Ook is het mogelijk om met Twonky Beam Browser, bv. naar de uitzendinggemist site te gaan en dan een video te beamen naar de WD TV of andere mediaspeler.

Met Twonky Server kun je trouwens ook Youtube filmpjes beamen naar de WD TV van een tablet of telefoon.
Media House (aanrader) voor android en Serviio (dlna server, op de pc, ook een aanrader) is de combinatie die ik gebruik, moet je voor twonky niet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Ceejay schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 01:04:
[...]

Media House (aanrader) voor android en Serviio (dlna server, op de pc, ook een aanrader) is de combinatie die ik gebruik, moet je voor twonky niet betalen?
Media House heb ik ook op mijn tablet (Asus TF101) staan maar gebruik die niet omdat die geen ICS support heeft voor bijvoorbeeld lockscreen en taskbar.

Twonky is gratis en zonder reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende 3 bestanden in een map:

666 Park Avenue - 01x03 - The Dead Don't Stay Dead - 720p WEB-DL.mkv
666 Park Avenue - 01x03 - The Dead Don't Stay Dead - 720p WEB-DL.nl.srt
666 Park Avenue - 01x03 - The Dead Don't Stay Dead - 720p WEB-DL.usa.srt

Heeft iemand een verklaring waarom de WD bij het afspelen van het mkv bestand als eerste in dit geval de usa subtitle laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Heeft het niet te maken met de datum en tijd van het *.srt bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:50
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:20:
Ik heb de volgende 3 bestanden in een map:

666 Park Avenue - 01x03 - The Dead Don't Stay Dead - 720p WEB-DL.mkv
666 Park Avenue - 01x03 - The Dead Don't Stay Dead - 720p WEB-DL.nl.srt
666 Park Avenue - 01x03 - The Dead Don't Stay Dead - 720p WEB-DL.usa.srt

Heeft iemand een verklaring waarom de WD bij het afspelen van het mkv bestand als eerste in dit geval de usa subtitle laat zien?
Kan je normaal in het instellingen menu niet kiezen welke subtitles je standaard wil?
Maar dan moet je de "USA" wel "Eng" of "English" noemen dacht ik.

Werkt hier toch zonder problemen.

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Zonekill schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:44:
[...]

Media House heb ik ook op mijn tablet (Asus TF101) staan maar gebruik die niet omdat die geen ICS support heeft voor bijvoorbeeld lockscreen en taskbar.

lockscreen? op je tablet? hij is meestal thuis dus dat heb ik uitstaan. Wat moet ik me voorstellen bij ics support voor taskbar? mediahouse laat wel een icoontje zien in de taskbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanpeers schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:04:
Kan je normaal in het instellingen menu niet kiezen welke subtitles je standaard wil?
Maar dan moet je de "USA" wel "Eng" of "English" noemen dacht ik.
Ik heb nergens die optie gezien om dat aan te passen, bij een ander merk mediaspeler heb ik dat wel. Dan moet ik inderdaad Eng ofzo ervan maken. Maarja, er is niks in te stellen.

Ik snap niet helemaal waar het probleem vandaan komt. Alles staat op mijn nas, het is begonnen toen ik de beta versie van 1.12.14 erop heb gezet, maar ben ondertussen weer wat firmwares teruggegaan, maar het probleem gaat niet meer weg.

Beetje vaag, maarja, heel erg is het niet, even subtitle indrukken als hij op usa staat en dan pakt hij nl als die er is. Ik kan wel usa helemaal opheffen, maar soms wil ik niet wachten op de nl subs en als mijn vrouw slaapt is een sub eronder wel fijn omdat de tv dan niet echt hard kan en ik anders dingen mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook met de nieuwste firmware verliest de mediaspeler nog steeds op willekeurige momenten spontaan contact met externe schijven. WD geeft dit probleem duidelijk prioriteit....not. Na drie firmware versies nog steeds niet verholpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:13:
Ook met de nieuwste firmware verliest de mediaspeler nog steeds op willekeurige momenten spontaan contact met externe schijven. WD geeft dit probleem duidelijk prioriteit....not. Na drie firmware versies nog steeds niet verholpen.
Externe schijven als in USB of als in Netwerkschijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:07:
[...]

Externe schijven als in USB of als in Netwerkschijven?
USB 3.0. WD MyBook van 3tb. Extra pijnlijk dus dat de mediaspeler niet goed samenwerkt met een harddisk van hetzelfde merk....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnsharp
  • Laatst online: 25-05-2019
Als ik (sinds firmware update 1.12.14) via Linux netwerk share een media bestand van mijn Qnap NAS probeer af te spelen blijft het laden icoontje zichtbaar en gebeurt er niets. Meerdere die hier last van hebben? Ik ga zo maar terug naar firmware 1.11.14.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnsharp
Chips, terug naar 1.11.14 lukt niet. Hm, netjes in root usb stick gezet en herstart maar geen upgrade. Wat doe ik fout?

update: Sorry, gevonden in een post van Dikkiedikdik :)

[ Voor 19% gewijzigd door damnsharp op 05-11-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damsoft schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:41:
Chips, terug naar 1.11.14 lukt niet. Hm, netjes in root usb stick gezet en herstart maar geen upgrade. Wat doe ik fout?

[Never mind. Reactie te laat]

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
damsoft schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:41:
Is al mijn overvloedige geklets hier in iedergeval nog ergens goed voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnsharp
@Dikkiedikdik: absoluut :)

Hm, nu heb ik de WD terug naar vorige firmware maar nog steeds het probleem met het streamen van films via linux share (qnap nas). Oranje pijltje blijft ronddraaien.
Tips welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnsharp
Nog een vraagje, werkt "elk" wireless keyboard op de WD? Bijv. http://www.1dayfly.com/nl...toetsenbord-met-trackball of http://www.amazon.co.uk/g...=UTF8&smid=A1154S2GWENJEY
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonekill schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:44:
[...]

Ik heb het werkend gekregen met windows media player 12: afspelen met --> WD TV Live. Hoewel dit werkt,ben ik geen fan van deze oplossing. Vervolgens heb ik van alles geprobeerd, waaronder XMBC, Serviio en Foobar. Ook met Foobar is het gelukt om met een plugin muziek te streamen naar de WD TV Live, zonder daarbij de tv in te schakelen. Echter, ook dit werkt niet naar behoren omdat de plugin niet standaard met foobar opstart en ik het ook niet standaard geïntegreerd krijg.

Bestaat er niet gewoon een plugin voor bijvoorbeeld MediaMonkey of Winamp? Ik wil eigenlijk een dergelijk programma opstarten, muziek kiezen, op play drukken en gelijk de muziek uit de receiver horen. Dit in ieder geval via de laptop.

Twonky is misschien voor android wel gratis maar niet voor windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnsharp
Wat betreft mijn afspelen films probleem: ben maar weer terug naar 1.10.13 en nu geen problemen meer.

Hm, tips voor wireless keyboard (merk/type) met trackball oid erop: graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Ik heb hier een wireless keyboard van Logitec, K400.
Leuk, niet te klein, niet te groot en met een touchpad aan de rechterzijde.
Prijs was rond de 34 € dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:27:
Bestaat er niet gewoon een plugin voor bijvoorbeeld MediaMonkey of Winamp?
Winamp zal denk ik werken, je moet een shoutcast server gaan draaien, kan je meen ik ook op private zetten en vermoedelijk ook wel intern op je netwerk draaien en daarmee kan je dan verbinden via de shoutcast app van wd.

Maar ik heb dit niet getest, ik doe een aanname.

Of doe zoals ik gedaan heb: voor 60 euro een goedkope android tablet gekocht, via wifi in je netwerk en met een audio kabeltje naar je stereo. Kan je daar muziek opzetten en afspelen of bijv. via spotify. Zet je er ook een app op zodat je scherm niet dimt, ding continue aan de stroom en je hebt een mooie goed uitziende oplossing voor je problemen en helaas wel 60 euro armer.

Maar een scherm van 7 inch met daarop de cd cover van de muziek die je luistert maakt veel goed, vind ik persoonlijk een fijnere oplossing dan via de wd.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:27:
[...]

Ik heb het werkend gekregen met windows media player 12: afspelen met --> WD TV Live. Hoewel dit werkt,ben ik geen fan van deze oplossing. Vervolgens heb ik van alles geprobeerd, waaronder XMBC, Serviio en Foobar. Ook met Foobar is het gelukt om met een plugin muziek te streamen naar de WD TV Live, zonder daarbij de tv in te schakelen. Echter, ook dit werkt niet naar behoren omdat de plugin niet standaard met foobar opstart en ik het ook niet standaard geïntegreerd krijg.

Bestaat er niet gewoon een plugin voor bijvoorbeeld MediaMonkey of Winamp? Ik wil eigenlijk een dergelijk programma opstarten, muziek kiezen, op play drukken en gelijk de muziek uit de receiver horen. Dit in ieder geval via de laptop.

Twonky is misschien voor android wel gratis maar niet voor windows.
Volgens mij is deze Twonky wel gratis, als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag windows 7 eens geinstalleerd en werkt allemaal prima.
Alleen nu heb ik een probleem met de netwerkshare van de WD. Hij vraagt nu continu om een wachtwoord.
Ik heb alles al geprobeerd, denk aan: admin, admin. Alleen gebruikersnaam admin en geen pw. Niets invullen etc.
Nu weet ik echt niet hoe ik dit kan omzeilen. Ligt dit aan het het delen van mappen ? Want ik heb gewoon een map gedeelt in W7.

Heeft iemand enig idee ? Heb al gezocht, maar daar vind ik helaas ook geen antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnsharp
@delacer: dank je, die Logitech K400 ziet er goed uit en ga die bestellen.

Welk media server (DLNA compliant) is het beste voor afspelen (die ook op mijn Qnap NAS werkt)?

(ik gebruik Twonky voor afspelen films (geinstalleerd op mijn Qnap NAS) maar deze speelt geen externe subs :'( . Via netwerk linux share wel maar dat geeft bij mij vaak afspeel problemen. Serviio kreeg ik niet aan de praat).

[ Voor 22% gewijzigd door damnsharp op 08-11-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:40:
Heeft iemand enig idee ? Heb al gezocht, maar daar vind ik helaas ook geen antwoorden.
Verwijderd in "[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)"
damnsharp schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:05:
Welk media server (DLNA compliant) is het beste voor afspelen (die ook op mijn Qnap NAS werkt)?

(ik gebruik Twonky voor afspelen films (geinstalleerd op mijn Qnap NAS) maar deze speelt geen externe subs :'( .
Ik zit er niet supergoed in, maar ik meen dat DLNA geen subs kan meesturen. Kan je geen samba gebruiken? Ik weet niet welk type je hebt, maar hier een handleiding die voor de meeste modellen wel opgaat:
http://docs.qnap.com/nas/en/index.html?share_folders.htm

Samba voor de wd werkt ideaal, heb er werkelijk nooit problemen mee.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnsharp
@Dikkiedikdik: share folders werkt en ook met subs maar ik heb het idee (niet onderbouwd) dat ik daar meer problemen mee heb. Regelmatig haperen films. Misschien ligt het meer aan de netwerkverbinding. Ik heb nu ethernet via stroom met TP-Link Powerline AV200 kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
damnsharp schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:30:
Misschien ligt het meer aan de netwerkverbinding. Ik heb nu ethernet via stroom met TP-Link Powerline AV200 kastje.
Dat zou inderdaad het probleem kunnen zijn. Je zou het wel kunnen uitsluiten door de wd bij de router te zetten en met een utp kabel te testen.

Er zijn echter wel wd bezitters hier met een powerline waar het wel goed werkt, maar ik geloof dat die tweakers 500mbit powerlines hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnsharp
Ah dank je Dikkiedikdik. Ik ga naar snelheid kijken en kabel dat zeker ook testen :)

Al wat nagezocht, in de meterkast zat nog een 100Mbit switch die ik ga vervangen door de D-link dgs-1008d dus dan komt het vast goed.

[ Voor 44% gewijzigd door damnsharp op 09-11-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn dank is groot dikkiedik!!! Ik had gezocht op dit fora, echter was deze post me niet opgevallen.

Gisteren geprobeerd met als gevolg dat ik niet eens meer in mijn eigen laptop kwam...
Vandaag met nieuwe moed geprobeerd het filmpje te volgen (wat gaat dat snel...) en de tekst erbij te combineren.
En warempel ik kom ineens in mijn gedeeld map :P

Thnx!

edit: Dit is een nieuwe voor mij: Kan geselecteerd bestand niet afspelen. Raadpleeg de handleiding voor een lijst met ondersteunde bestandsindelingen.

Tis toch echt een gewone .avi :S

Edit 2: de video_ts bestanden speelt hij wel gewoon af. Echter geen avi. Iemand enig idee ??

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me helpen, het volgende probleem heb ik, Net werk shares aan maken gaat goed kan alles af spelen via mijn netgear nas. Alleen als de nas een keer uit is geweest wegens reboot of spanning weg valt.
Krijg ik geen verbinding meer. Hij geeft bij de status van de media shares aan >> netwerk shares disconnected >> via de laptop kan ik gewoon bij alle shares geen probleem. Ik moet de wd tv live (gen3) een volledige reset geven en alle shares weer aanmaken. Is er een makkelijke manier om de shares terug te krijgen. Ik heb een WD tv Live nieuw type met een readynas NV+ V2. Aan de nas kan het niet liggen aangezien alles te bereiken is via laptop en een desktop. Ik vind dit een zeer vervelend probleem van de wd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oplossing voor mijn probleem was het installeren van een volledige codec pack! Dit ter info voor eventuele anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:09:
Aan de nas kan het niet liggen aangezien alles te bereiken is via laptop en een desktop. Ik vind dit een zeer vervelend probleem van de wd
Het is ook irritant. De beste oplossing is je nas niet uit te zetten, vanuit slaapstand gaat het wel goed (althans bij de synology nassen). Ik heb zelf een synology nas en hoef hem eigenlijk maar 2 keer per jaar te resetten voor een update, maar ik pak ook niet alle updates mee.

De meest recente firmware zou het wel wat moeten verbeteren (geen idee of dat zo is). Ik merk dat als je de wd aandoet en de nas was in de tussentijd uit, dan werkt het vaak om gewoon een paar minuten te wachten en dan is de verbinding er opeens weer. Dat scheelt wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info, ik vind dit een zwaar klote probleem. Als de shares er zijn werkt alles prima. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:41
Gekke vraag: De WDTV live moet toch gewoon FullHD (1080p) vanaf een NAS (Synology 211j) kunnen streamen? De laatste tijd kan ik vrijwel geen film meer kijken zonder om de zoveel tijd weer opgescheept te zitten met een laadcirceltje die soms een paar seconden, soms een minuut in beeld blijft. Soms een half uur zonder problemen, en dan ineens weer om de paar seconden een halve minuut wachten. Wordt er knettergek van. Iemand die dit herkent?

Ik kan me niet herinneren dat dit altijd zo geweest is. Heb toch best wel wat filmpjes gekeken via de Nas. Met series (veelal 720p en kleinere bestanden) ook geen enkel probleem.

Ga nu eerst eens kijken of ik een wat grotere 720p film heb om te testen, en de NAS eens opschonen (90% van de disk in gebruik). Firmware downgraden van de Live zou ook een poging waard zijn als ik dity topic zo doorlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaBeetle schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:52:
Gekke vraag: De WDTV live moet toch gewoon FullHD (1080p) vanaf een NAS (Synology 211j) kunnen streamen?
Bedraad zeker met bijv. een bluray image van 50 GB, mits er op je interne gigabit netwerk niet teveel andere bijzonderheden gebeuren.

Ik zou zeker eerst een andere firmware proberen voordat je dingen gaat wissen vanaf je nas.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
DaBeetle schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:52:
Gekke vraag: De WDTV live moet toch gewoon FullHD (1080p) vanaf een NAS (Synology 211j) kunnen streamen? De laatste tijd kan ik vrijwel geen film meer kijken zonder om de zoveel tijd weer opgescheept te zitten met een laadcirceltje die soms een paar seconden, soms een minuut in beeld blijft.
Bedraad of wireless?
Mediaserver op de NAS, of gewoon een shared folder of hoe zo iets ook heet?
Wat voor filesize?

Ik heb totaal nooit problemen met een NFS share, bedraad (gigabit) en ongeveer 12GB full-HD films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
vanaalten schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:18:
[...]

Bedraad of wireless?
Mediaserver op de NAS, of gewoon een shared folder of hoe zo iets ook heet?
Wat voor filesize?

Ik heb totaal nooit problemen met een NFS share, bedraad (gigabit) en ongeveer 12GB full-HD films.
FW 1.12.14 (laatste), mediabieb uitgeschakeld, connectie met een Linux Share, bedraad via een Linksys E2000 (Gigabit Lan), waarbij de WDTV aangeeft 100MBit te zijn (Dacht dat t een GBit ding was, maar zou niet uit moeten maken lijkt me). Kabels getest met behulp van speedtest. Via beide kabels (NAS en WDTV) haalde ik de Max internet snelheid van 120MB.

EN vanmiddag zonder stotteren een FullHD film (Green Lantarn, 9GB full HD) gekeken vanaf n USB disk. Dezelfde film vanaf de NAS was gewoon niet te volgen door alle pauzes en stotteringen. Overall beeld leek zelfs vloeiender te lopen vanaf de USB disk.

[ Voor 8% gewijzigd door DaBeetle op 11-11-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Sinds ik ben overgestapt naar Windows 8, werkt mijn veelgebruikte programma "WDTVHubGen.v2.1.1" niet meerom, dat zeer eenvoudig covers, backgrounds en filmbeschrijvingen maakt.
Als alternatief wilde ik XML-Editor 1.0.0.1 gebruiken, maar dit wil helaas ook niet werken onder Windows 8. Ook uitvoeren in de compatibiliteits-modus als Windows 7 of uitvoeren als administrator wilde hierbij ook niet lukken.

Iemand hier die hetzelfde probleem ervaart :?

Om intussen verder te kunnen gebruik ik voorlopig het programma ThumbGen 1.3.0.0 Lite, dat voor mijn wensen veel te uitgebreid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:18:
Sinds ik ben overgestapt naar Windows 8, werkt mijn veelgebruikte programma "WDTVHubGen.v2.1.1" niet meerom, dat zeer eenvoudig covers, backgrounds en filmbeschrijvingen maakt.
Als alternatief wilde ik XML-Editor 1.0.0.1 gebruiken, maar dit wil helaas ook niet werken onder Windows 8. Ook uitvoeren in de compatibiliteits-modus als Windows 7 of uitvoeren als administrator wilde hierbij ook niet lukken.

Iemand hier die hetzelfde probleem ervaart :?

Om intussen verder te kunnen gebruik ik voorlopig het programma ThumbGen 1.3.0.0 Lite, dat voor mijn wensen veel te uitgebreid is.
W8 ondersteund hyper-v. Je zou dus een vm met windows 7 / xp kunnen maken en daar alles in kunnen installeren. Je kan ipv hyper-v ook virtual box kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
damnsharp schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:08:
Als ik (sinds firmware update 1.12.14) via Linux netwerk share een media bestand van mijn Qnap NAS probeer af te spelen blijft het laden icoontje zichtbaar en gebeurt er niets. Meerdere die hier last van hebben? Ik ga zo maar terug naar firmware 1.11.14.

Thanks.
Dat heb ik ook, laad icoon blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info:
Wat blijkt, met een win7 werkt zelfs het draadloos streamen van volledige dvd's ! (4,5 gb)
Waar bij vista dit alleen maar haperde, gaat het nu probleemloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:13:
Mijn dank is groot dikkiedik!!! Ik had gezocht op dit fora, echter was deze post me niet opgevallen.

Gisteren geprobeerd met als gevolg dat ik niet eens meer in mijn eigen laptop kwam...
Vandaag met nieuwe moed geprobeerd het filmpje te volgen (wat gaat dat snel...) en de tekst erbij te combineren.
En warempel ik kom ineens in mijn gedeeld map :P

Thnx!

edit: Dit is een nieuwe voor mij: Kan geselecteerd bestand niet afspelen. Raadpleeg de handleiding voor een lijst met ondersteunde bestandsindelingen.

Tis toch echt een gewone .avi :S

Edit 2: de video_ts bestanden speelt hij wel gewoon af. Echter geen avi. Iemand enig idee ??
Avi zegt niks over de gebruikte codec. Tis is een container als het ware, waarschijnlijk is die avi gecodeerd met een niet ondersteunde codec. Heb je nog andere avis om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb een paar vragen bij de mediabibliotheek en de cache.

Ik heb een netwerk file share (WD MyBook Live) waar ik een aantal filmpjes op heb, ingedeeld in mappen met de correcte naam en het jaartal tussen haakjes, bijvoorbeeld "Filmpje (2009)". Vroeger gebruikte ik XBMC voornamelijk voor dit gebeuren met alle content (folder.jpg, fanart.jpg, <filename>.nfo) gereedgemaakt voor XBMC.

De eerste keer heb ik deze mappen toegevoegd aan de Media Library door de bovenliggende map toe te voegen. Ook al had hij alle films correct gevonden, hij gebruikte de meegeleverde files helemaal niet en sommige films zijn voorzien van een anderstalige poster als thumbnail. Om dit op te lossen heb ik ThumbGen gebruikt om een cover.jpg en een <filename>.jpg te genereren, de info boeide me weinig aangezien hij ze toch succesvol binnenhaalde en het lukte me niet via ThumbGen.

Echter na het wissen van de Media Library en de door de WDTV toegevoegde files op de netwerk share te wissen, neemt hij nog steeds de anderstalige affiches ergens vandaan, terwijl alle mappen voorzien zijn van de juiste files, veronderstel ik.

Wat doe ik fout ? Ik vermoed dat er nog ergens een thumbnail cache is die ik moet wissen maar dat zou dan op het apparaat moeten zijn waar ik niet aan kan, veronderstel ik. Is er een manier om dit in orde te krijgen zonder het toestel naar factory defaults te laden ? Ik zou niet graag andere spullen kwijtgeraken wat ik reeds heb ingegeven.

Ook kreeg ik de info xml file niet in orde, ik heb bij ThumbGen gekozen voor "WDTV Live Hub" en "WDTV Live Hub (new fw)" voorkeur maar beide lijkt niet te werken ?

Hoe kan ik zorgen dat de WDTV helemaal NIET gaat online zelf metadata gaat fetchen, aangezien ik alles zelf wil beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:30:
[...]

Bedraad zeker met bijv. een bluray image van 50 GB, mits er op je interne gigabit netwerk niet teveel andere bijzonderheden gebeuren.

Ik zou zeker eerst een andere firmware proberen voordat je dingen gaat wissen vanaf je nas.
Na een firmware verlaging (10.13) werd het nog rampzaliger. ELke 5 seconden 2 seconden bewegend beeld en 3 seconden stilstaand beeld. Wat wel opviel was dat de film sneller opstarte (zonder laad circeltje) en ook tijdens de breaks geen laadcirkeltje.

Vanavond de volgende test maar eens doen: De film streamen vanaf mijn PC om problemen met de NAS uit te sluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Phuncz schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:35:
Echter na het wissen van de Media Library en de door de WDTV toegevoegde files op de netwerk share te wissen, neemt hij nog steeds de anderstalige affiches ergens vandaan, terwijl alle mappen voorzien zijn van de juiste files, veronderstel ik.
Ik denk dat je dat automatisch ophalen op aan hebt staan en wellicht een verkeerde bron.ingesteld.

Kijk even bij instelling, systeem en dan moet haal beschrijving op op handmatig staan. Vervolgens kijken bij metabronbeheer. Standaard staat die voor film alleen op TMDB meta source en bij tv series op TVDB meta source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat klopt inderdaad maar ik dacht dat hij de voorkeur zou geven aan files die al op de NAS staan ipv. eerst te gaan zoeken. Blijkbaar niet :) Zijn er andere meta sources aan te raden die enkel duidelijke affiches hebben want blijkbaar kun je niet je enige meta source wissen...

EDIT: Metafetching op Handmatig gezet, Library gewist, Netwerkshare gewist, Netwerkshare opnieuw toegevoegd, laten scannen, nog steeds anderstalige affiches. Dus maar een "herstel naar fabrieksinstellingen" gedaan, same result: neemt niet de meegeleverde affiches (cover.jpg, folder.jpg, <filename>.jpg) aan, in de resoluties 320x480 en 300x200.

EDIT 2: hidden files, *.METATHUMB, eens wissen en zien wat dat doet !
EDIT 3: blijkbaar haalt het niet uit als je ze wist, de WDTV haalt de afbeeldingen nog steeds ergens vandaan. Maar weer eens fabrieksinstellingen toepassen.

[ Voor 54% gewijzigd door Phuncz op 14-11-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
DaBeetle schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:23:
[...]

Na een firmware verlaging (10.13) werd het nog rampzaliger. ELke 5 seconden 2 seconden bewegend beeld en 3 seconden stilstaand beeld. Wat wel opviel was dat de film sneller opstarte (zonder laad circeltje) en ook tijdens de breaks geen laadcirkeltje.

Vanavond de volgende test maar eens doen: De film streamen vanaf mijn PC om problemen met de NAS uit te sluiten..
Kleine update: Via Wireless speelt dezelfde film vanaf de NAS wel weer vloeiend af. Zou het dan toch de router zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaBeetle schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:30:
Kleine update: Via Wireless speelt dezelfde film vanaf de NAS wel weer vloeiend af. Zou het dan toch de router zijn? :)
Ik zou eerder aan de utp kabel denken die brak is dan aan een deels niet goed functionerende router. Aan routers kan eigenlijk niet zoveel kapot, ze doen het of ze doen het niet, maar meestal niet half.

• Mert
  • Laatst online: 16-09 11:20

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Ik heb nu een week de WD Tv Live maar zit nog met wat vraagjes.
Ik heb de media library aan gezet en naar een van de multimedia shares gewezen, daarna gaat de WD de share scannen maar op het dashboard zie ik maar 4 nieuwe films staan terwijl er toch echt meer op de share staan (ook na een herstart). Ook zie ik nergens de moviesheets tevoorschijn komen, alleen de covers staan bij de bestandsnamen.
2e probleem is dat ik niet een tweede share (op dezelfde NAS) kan toevoegen aan de media library, why?

Afspelen e.d. gaat allemaal goed, ik heb gelukkig ook Twonky draaien op mijn NAS wat het overzichtelijk houd.
Iemand goede tips/oplossingen? Ik heb dit draadje al doorgelezen (niet helemaal want dat is me net iets teveel) maar kom niet echt een oplossing tegen.

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat van de onjuiste "nieuwe films" heb ik ook, geen idee waarom helaas.
Moviesheets zijn zover ik weet niet ondersteund in de standaard theme.

• Mert
  • Laatst online: 16-09 11:20

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Phuncz schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:26:
Dat van de onjuiste "nieuwe films" heb ik ook, geen idee waarom helaas.
Moviesheets zijn zover ik weet niet ondersteund in de standaard theme.
Aha, dus een andere theme installeren. Nog goede aanbevelingen?

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 10:39
Even een klein vraagje.
Op mijn WD TV Live (2011) heb ik 2 YouTube "apps" staan.
Een met het normale logo en een met een grijs logo.
Welke is de beste en waarom?
Pagina: 1 ... 13 ... 57 Laatste