Het blijft een mysterie.
Ik heb nog steeds problemen met het afspelen van MOV's van mn iphone 4s. Mijn eerste vermoeden was dat het lag aan een limiet van samba, maar ik heb nog een paar extra testjes gedaan;
- MOV afspelen via netwerk share (samba) op mn WDTV : Fail
- MOV afspelen via DNLA op mn WDTV: Succes
- MOV afspelen via een netwerk share (samba) op een andere PC: Succes
- MOV converteren naar WMV, afspelen via netwerk share (samba) op mn WDTV (zelfde verhouding/bitrate): SUCCES
Ik tast hier echt even in het duister. Het ligt dus niet aan samba, want dan zou de andere PC ook stotteringen moeten krijgen bij de MOV. En ook de WMV doet het gewoon via samba. Het enige wat niet werkt, is de MOV via samba.
Ik kan hier echter NIETS van terug vinden op internet
Erg vreemd. Misschien toch iets verkeerd gegaan bij de vorige firmware?
Heeft niemand anders van jullie een dergelijk probleem?
UPDATE---------------
Ik heb gisteren het volgende geprobeerd: ik heb een MOV opnieuw ge-encode naar een MKV, maar heb hierbij zowel de audio als videostream intact gehouden. M.a.w. er is alleen een andere container omheen gekomen.
En wat blijkt? De MKV draait ook als een zonnetje.
Ik denk dat ik hier gewoon een bug in WDTV te pakken heb.
Ik heb nog steeds problemen met het afspelen van MOV's van mn iphone 4s. Mijn eerste vermoeden was dat het lag aan een limiet van samba, maar ik heb nog een paar extra testjes gedaan;
- MOV afspelen via netwerk share (samba) op mn WDTV : Fail
- MOV afspelen via DNLA op mn WDTV: Succes
- MOV afspelen via een netwerk share (samba) op een andere PC: Succes
- MOV converteren naar WMV, afspelen via netwerk share (samba) op mn WDTV (zelfde verhouding/bitrate): SUCCES
Ik tast hier echt even in het duister. Het ligt dus niet aan samba, want dan zou de andere PC ook stotteringen moeten krijgen bij de MOV. En ook de WMV doet het gewoon via samba. Het enige wat niet werkt, is de MOV via samba.
Ik kan hier echter NIETS van terug vinden op internet

Heeft niemand anders van jullie een dergelijk probleem?
UPDATE---------------
Ik heb gisteren het volgende geprobeerd: ik heb een MOV opnieuw ge-encode naar een MKV, maar heb hierbij zowel de audio als videostream intact gehouden. M.a.w. er is alleen een andere container omheen gekomen.
En wat blijkt? De MKV draait ook als een zonnetje.
Ik denk dat ik hier gewoon een bug in WDTV te pakken heb.
[ Voor 16% gewijzigd door mstreutker op 13-09-2012 07:18 . Reden: Aanvullende test ]