• mstreutker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 13:56
Het blijft een mysterie.
Ik heb nog steeds problemen met het afspelen van MOV's van mn iphone 4s. Mijn eerste vermoeden was dat het lag aan een limiet van samba, maar ik heb nog een paar extra testjes gedaan;

- MOV afspelen via netwerk share (samba) op mn WDTV : Fail
- MOV afspelen via DNLA op mn WDTV: Succes
- MOV afspelen via een netwerk share (samba) op een andere PC: Succes
- MOV converteren naar WMV, afspelen via netwerk share (samba) op mn WDTV (zelfde verhouding/bitrate): SUCCES

Ik tast hier echt even in het duister. Het ligt dus niet aan samba, want dan zou de andere PC ook stotteringen moeten krijgen bij de MOV. En ook de WMV doet het gewoon via samba. Het enige wat niet werkt, is de MOV via samba.
Ik kan hier echter NIETS van terug vinden op internet :/ Erg vreemd. Misschien toch iets verkeerd gegaan bij de vorige firmware?
Heeft niemand anders van jullie een dergelijk probleem?

UPDATE---------------

Ik heb gisteren het volgende geprobeerd: ik heb een MOV opnieuw ge-encode naar een MKV, maar heb hierbij zowel de audio als videostream intact gehouden. M.a.w. er is alleen een andere container omheen gekomen.
En wat blijkt? De MKV draait ook als een zonnetje.
Ik denk dat ik hier gewoon een bug in WDTV te pakken heb.

[ Voor 16% gewijzigd door mstreutker op 13-09-2012 07:18 . Reden: Aanvullende test ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat de mov bestanden van de iphone voor de audio gebruik maken van signed Linear PCM codec's en die worden niet ondersteund waardoor hij gaat bufferen. Althans, daar lees ik wel wat zaken over op fora.

Ik heb alleen geen idee of je daar met de iphone wat aan kan doen, ik vermoed van niet. Dus dan ben je er nog niet verder mee dan met je huidige workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:49
Ik heb thuis alle apparatuur op een stekkerdoos die 's nachts uitgezet wordt vanwege energiebesparing.
Als de stroom dan weer wordt aangezet gaat de WD mediaspeler altijd aan terwijl dat niet altijd nodig is.

Kan de WD worden ingesteld dat deze niet automatisch opstart wanneer de adapter weer stroom krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 06:23
Even tussendoor. De nieuwe versie van Thumgen werkt nu met "Bundles". Dit houd in dat theme bouwers een bestand kunnen maken die ingelezen wordt in Thumbgen zodat profiles enz automatisch aangemaakt worden voor de sheets.

De nieuwe Black Mamba heeft dat al bijvoorbeeld.

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leader98 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:52:
Kan de WD worden ingesteld dat deze niet automatisch opstart wanneer de adapter weer stroom krijgt?
Nee
Gendji schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:59:
Even tussendoor. De nieuwe versie van Thumgen werkt nu met "Bundles". Dit houd in dat theme bouwers een bestand kunnen maken die ingelezen wordt in Thumbgen zodat profiles enz automatisch aangemaakt worden voor de sheets.

De nieuwe Black Mamba heeft dat al bijvoorbeeld.
Interessant, ik zie dat er een update van deze theme is. De maker van thumbgen heeft ook wd's thuis staan, dat is erg positief in dit geval. Ik ga de theme eens proberen.

Edit: die nieuwe black mamba is wel een erg dikke aanrader zeg, werkt ook goed zonder moviesheets trouwens. Ik ga zelf nog wat achtergronden aanpassen, maar op een paar mini foutjes na is hij helemaal af (zal de maker nog even een overzichtje van mini bugs sturen als ik alles getest heb).

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 16:46 ]

• Gendji
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:07:

Edit: die nieuwe black mamba is wel een erg dikke aanrader zeg, werkt ook goed zonder moviesheets trouwens. Ik ga zelf nog wat achtergronden aanpassen, maar op een paar mini foutjes na is hij helemaal af (zal de maker nog even een overzichtje van mini bugs sturen als ik alles getest heb).
Ja werkt echt goed, ook voor series als je de library gebruikt, heb je dat hele sorting niet nodig omdat de profiles al automatisch werken met de nummering die Thumgen aangepast heeft voor de titels van series (afleveringen krijgen een opvolgend nummer in de titel 01 - 02 enz).

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Verwijderd

Ik probeer dat nieuwe theme, maar hoe zet ik het op mn WD?
Ik heb de streaming versie, ik heb het geupload via de web ui, maar nu 3 uur later, is hij blijkbaar nog bezig met uploaden?
Er staat de hele tijd "een ogenblik geduld"

• doncarpachio
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 23:24
Hey hello mede tweakers !

Jullie hulp bij het volgende :

Ik heb de WD TV live sinds een paar dagen in mijn bezit. Via HDMI aangesloten op mijn panasonic tv en wired (gigabit) aangesloten op mijn netwerk.

Het lukt mij niet om mkv bestanden zonder stotteren te streamen, ook niet via plex of serviio.

mkv codec h264 mpeg 4 avc met 1920x800 en 24 frames/s 8.54 gb

Waar moet ik op letten en of naar kijken ?

bvd !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:23:
Ik probeer dat nieuwe theme, maar hoe zet ik het op mn WD?
Ik heb de streaming versie, ik heb het geupload via de web ui, maar nu 3 uur later, is hij blijkbaar nog bezig met uploaden?
Er staat de hele tijd "een ogenblik geduld"
Het moet 1 minuut duren ongeveer, pak even een pc met een vaste verbinding als je het nu via een laptop doet (Dat werkt bij mij ook niet).

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
doncarpachio schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:16:
Hey hello mede tweakers !

Jullie hulp bij het volgende :

Ik heb de WD TV live sinds een paar dagen in mijn bezit. Via HDMI aangesloten op mijn panasonic tv en wired (gigabit) aangesloten op mijn netwerk.

Het lukt mij niet om mkv bestanden zonder stotteren te streamen, ook niet via plex of serviio.

mkv codec h264 mpeg 4 avc met 1920x800 en 24 frames/s 8.54 gb

Waar moet ik op letten en of naar kijken ?

bvd !
Ik zou naar de NAS kijken, de router is het waarschijnlijk niet want zelfs op 100mbit kan je stotter vrij streamen. Ik stream tevens stotter vrij over 802.11n met een Synology DS112+ (10GB mkv)

• doncarpachio
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 23:24
HitDyl schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:22:
[...]

Ik zou naar de NAS kijken, de router is het waarschijnlijk niet want zelfs op 100mbit kan je stotter vrij streamen. Ik stream tevens stotter vrij over 802.11n met een Synology DS112+ (10GB mkv)
Ik heb momenteel (nog) geen NAS, stream vanaf een vista pc (q6600 8gb asus p5b met realtek gigabit controller) via airport extreme naar WDTV via gigabit switch.

Er gaat dus iets niet goed maar ik kan het niet ontdekken... nog meer suggesties ?

Het werkt overigens prima via usb maar ik heb geen zin om elke keer een hd/usb te vullen met film, wil graag streamen...

Verwijderd

Topicstarter
Black Mamba in de mix met CoCo:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/jzfxh1.png

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/35ist8x.png

Alle functies van Black Mamba werken verder, heb alleen in deze versie het menu zitten aanpassen omdat ik het niet mooi vond. Download:

http://www.mediafire.com/?s27yh0raw6s9bu2

Bij eventuele updates van Black Mamba kan je gewoon de menu afbeeldingen uit de zip halen en in de nieuwe versie stoppen.

Ik pas deze versie nog verder aan voor persoonlijk gebruik, maar dat is niet zo boeiend voor iedereen.
Dit soort aanpassingen / mixen van themes is niet erg lastig, in dit geval heb ik alleen afbeeldingen bewerkt, verder geen onderliggende xml codes.

Voor beide originele themes kan je terecht op het wd officiele forum, dit is gewoon wat leuks wat ik met jullie wil delen, maar al het lastige xml werk is niet door mij gemaakt dus (heb alleen afbeeldingen aangepast).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2012 20:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:22:
[...]

Het moet 1 minuut duren ongeveer, pak even een pc met een vaste verbinding als je het nu via een laptop doet (Dat werkt bij mij ook niet).
Pff, heb even met vaste pc gedaan, werkte niet :(
Ook jouw versie werkt niet.
Kan het niet via usb oid?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dikkiedik, ik hb je thema gedownload, maar hoe installeer ik deze nu als thema?
Op USB kopieren heb ik gedaan, maar mijn WD ziet hem niet. :)

Gulfstream G650

Verwijderd

SalimRMAF schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:40:
Dikkiedik, ik hb je thema gedownload, maar hoe installeer ik deze nu als thema?
Op USB kopieren heb ik gedaan, maar mijn WD ziet hem niet. :)
Je moet het ip van het netwerk van je wd opzoeken (instellingen)
Dan dat ip in het webadres van je computer ingeven.
Dan moet je inloggen ( wachtwoord was 'admin' bij mij)
En dan kun je je theme uploaden.
Alleen lukte dat laatste niet bij mij :(

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmm, je moet een bestand uploaden maar de thema zelf bestaat uit tal van losse bestandjes.

Het moet een "legacy.theme" bestand zijn.

Gulfstream G650

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Het thema moet verpakt blijven in een .zip bestand en ze zo via je browser uploaden.
In je WDTV dit nieuwe thema selecteren, het originele thema blijft wel bewaart en zo kan je nog steeds gemakkelijk terug.

Verwijderd

Topicstarter
Op het officiele wd forum is in het black mambo topic nu ook een psd om folder.jpg's te maken in die stijl en er komt een familie versie uit met meer kleur en geen enge afbeeldingen, maar dat duurt meen ik nog 2 weken voordat die er is.
Voor zover ik weet niet, heb ook geen idee waarom het bij jou niet lukt, zou even het officiele wd forum afstruinen, ik zie het soms voorbijkomen namelijk. Heb alleen nooit gelezen wat de tips zijn.

Met firefox doet hij het bij mij op een vaste pc, op de laptop met IE doet hij het nooit.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2012 23:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:07:
Op het officiele wd forum is in het black mambo topic nu ook een psd om folder.jpg's te maken in die stijl en er komt een familie versie uit met meer kleur en geen enge afbeeldingen, maar dat duurt meen ik nog 2 weken voordat die er is.

[...]

Voor zover ik weet niet, heb ook geen idee waarom het bij jou niet lukt, zou even het officiele wd forum afstruinen, ik zie het soms voorbijkomen namelijk. Heb alleen nooit gelezen wat de tips zijn.

Met firefox doet hij het bij mij op een vaste pc, op de laptop met IE doet hij het nooit.
Eens geprobeerd op de laptop met chrome, en het lukt _/-\o_
Het lag dus aan IE.
Bedankt voor die tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07 16:12
Ik zit te denken om een live tv 2011 aan te schaffen, maar is er iets bekend over een eventueel 2012 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onne81 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:50:
Ik zit te denken om een live tv 2011 aan te schaffen, maar is er iets bekend over een eventueel 2012 model?
er komt een 2012 (of begin 2013) model welke geen netwerkaansluiting heeft, de wd tv play. Mocht je een netwerkaansluiting willen, dan is deze de beste keuze. Voor een ingebouwde schrijf moet je de hub versie hebben.

WD geeft niet heel vaak apparaten uit, maar blijft ze wel erg lang ondersteunen. Ik denk dat er in 2014 pas weer nieuwe komen.

Voor ongeveer 80 euro kan je er nu eentje kopen bij o.a. BCC, ze zijn wel wat goedkoper geworden de afgelopen maanden (ik betaalde voor de 1e namelijk 109 euro).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 19:01 ]

• DSTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik overweeg om een WDTV Live Hub aan te schaffen, maar 1 ding is me nog steeds niet volledig duidelijk. Kan je nu wel movie sheets gebruiken op de WDTV Live Hub om je filmcollectie op tv te tonen of niet?

Onderstaande link verduidelijkt wat ik precies bedoel
link : http://www.taurus35.adsl24.co.uk/Sheets/xMovie%20CT-2.jpg

Voor alle duidelijkheid, het hoeft niet exact hetzelfde te zijn zoals in bovenstaande link, maar het concept is wel hetzelfde. Dat je je films kan tonen op je tv op een mooie en duidelijke manier.

Heb ook al veel gegoogled en veel gelezen, maar er is zoveel informatie ter beschikking gesteld dat ik totaal verward ben. Soms lijkt het dat dit wel zou gaan bij de Hub, maar de andere keer ben ik dan weer niet zeker of dat dit gaat.

Er zijn veel pagina's op het internet die gaan over het verkrijgen van movie sheets op de WDTV Live, maar mag je dan veronderstellen dat dit ook werkt op de WDTV Live hub?

Tussen al het googlen en lezen in ben ik al wel terechtgekomen op het programma 'thumbgen'. Als ik het goed heb zou dit gebruikt worden om movie sheets te genereren, klopt dit?

Mijn keuze is gevallen op de WDTV Live Hub omdat deze een ingebouwde harde schijf heeft van 1 TB en de WDTV Live heeft geen interne HDD. Nu vroeg ik mij wel af of de interne HDD een betere playbacksnelheid biedt om je video's op de tv af te spelen, waar de WDTV Live de video's afspeelt vanaf een externe HDD of via Wifi. Ik had al ergens gelezen dat films soms even vasthangen of happerig afspelen wanneer ze vanaf een externe HDD afgespeeld worden, bestaat deze kans dat dit gebeurt?

Alle hulp en advies is welkom, zodat deze kwestie hopelijkwat duidelijker wordt voor mij.

• mstreutker
Ik heb zelf een WDTV Live (dus geen HUB) en daar heb je eigenlijk twee mogelijkheden qua moviesheets:
1) Je laat het aan de WDTV zelf over. Dit gaat behoorlijk goed, de WDTV gaat dan zelf op zoek naar info, covers, etc. Zelfs als er geen hit wordt gevonden, kun zelf nog een handmatige override doen een film selecteren.
2) Je regelt zelf de metadata, bijv met thumbgen. Ik zie hier zelf nog niet het voordeel van in, wellicht als je met aangepaste themes werkt. Maar daar kunnen anderen je wellicht iets over vertellen.

Qua performance, ik stream vanaf mijn NAS via een bedraad netwerk (1GB) en dat gaat vlekkeloos. 1080p geen probleem. Via externe schijf heb ik het nog niet geprobeerd, maar ik denk dat dit ook zonder problemen gaat. De overdrachtssnelheid van USB zou hier toereikend voor moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is zeker mogelijk, maar je moet wel een theme hebben die dit ondersteund. De standaard theme doet dit niet, maar als je een theme download of zelf maakt kan je dit erin stoppen. Aanrader is de black mamba die hier al veel besproken is, daar zitten echt mooie sheets in.

Dus je kan het de wd zelf laten doen of met thumbgen aan de slag.
DSTweaker schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:45:
Ik had al ergens gelezen dat films soms even vasthangen of happerig afspelen wanneer ze vanaf een externe HDD afgespeeld worden, bestaat deze kans dat dit gebeurt?
Als je een speler met ingebouwde schrijf wilt kan je inderdaad beter voor de hub gaan, die is feitelijk hetzelfde als de najaar 2011 live editie, maar dan zonder rss (dat toch ruk is) en zonder schrijf. De usb poort aan de voorkant doet het goed, aan de achterkant minder en er blijft stroom op je schrijf staan. Ga dus voor de hub als je geen nas hebt of lokaal wilt afspelen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
edit: dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 14:36 ]

• DSTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10-2024
Erg bedankt voor al jullie reacties. Het heeft al heel wat duidelijkheid gebracht :)

Dus als ik het goed begrijp moet je eerst een theme dat moviesheets ondersteund instellen op de WDTV Live Hub. En hiervoor heb je geen custom firmware voor nodig, toch?

Ik heb ook al begrepen dat je voor moviesheets internettoegang nodig hebt. De Hub is niet voorzien met wifi, maar wel met een ethernet-poort. Helaas staat mijn router te ver van de plaats waar ik de Hub wil installeren? En heb ook geen zin om een draad te leggen door het hele huis. Maar daarom dacht ik een Wireless wifi adapter te kopen zodat je toch draadloos internet hebt op de Hub, maar heeft iemand hier al ervaring mee? Valt de internetverbinding mee of stelt ze teleur?

Verwijderd

Topicstarter
DSTweaker schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:28:
Dus als ik het goed begrijp moet je eerst een theme dat moviesheets ondersteund instellen op de WDTV Live Hub. En hiervoor heb je geen custom firmware voor nodig, toch?
Nee, het is zeg maar een wallpaper net als op een windows pc, zo te vervangen en er kan niks mis gaan. Bij de hub werkt het ook zo. Dat is wel het leuke van dit apparaat, je kan zelf er wat mee knutselen en menu's enzo maken of meepakken van anderen en er komen de laatste tijd best leuke themes uit.

Je mist trouwens wel veel zonder internettoegang, dus zou zeker zorgen dat je draadloos of bedraad internet krijgt, vooral youtube enzo is erg fijn op dit apparaat.

Maar ik zou het even in het hub topic plaatsen, hier zitten weinig mensen met een hub ben ik bang.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 20:12 ]

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Een nogal irritant gedrag van de WD is dat als m'n NAS (waar m'n media op staat) offline is geweest voor wat voor reden dan ook en ik haal de WD uit standby dan krijg ik dit:
"De laatste inhoudsbron is verwijderd. Selecteer een nieuwe inhoudsbron. <annuleren> / <OK>

Als ik op anneleren druk en vervolgens naar video ga krijg ik weer deze zelfde popup.

Het thuisfront uitleggen dat ze op OK moeten klikken, Netwerk-share, Windows netwerk-share, dan de NAS selecteren is niet echt handig. Is hier geen andere oplossing voor?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
Je NAS niet uitzetten :+

Maar nee ik heb het maar aan mijn laten zien. Overigens wordt de Media Library wel na X tijd automagisch gevonden ( stel dat hij in de nacht uit is geweets merk je er in de ochtend nietx van)

Xbox Live ID:Notna8310

• catchingfire
Notna schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:00:
Je NAS niet uitzetten :+

Maar nee ik heb het maar aan mijn laten zien. Overigens wordt de Media Library wel na X tijd automagisch gevonden ( stel dat hij in de nacht uit is geweets merk je er in de ochtend nietx van)
Volgens mij heb je bij een nieuwe Synology al een probleem als deze in system hibernation gaat om stroom te sparen.

Als de WD nou niet zo lang nodig had om koud op te starten zou ik 'm op de master/slave contactdoos als slave van m'n tv aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
catchingfire schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:19:
Volgens mij heb je bij een nieuwe Synology al een probleem als deze in system hibernation gaat om stroom te sparen.
Bij mijn 212j heb ik dat (gelukkig) niet, al gaat hij amper in hibernation door sickbeard en autosub en mijn websites. Volgens mij heb ik hem maar 1 keer in hibernation aangetroffen in de ochtend in de afgelopen 3 maand. ik heb hibernation wel op de maximale tijd gezet omdat hij anders de hele tijd heel kort in hibernation ging (minder dan 15 minuten).

Als ik hem uitdoe en weer aan (moest laatst omdat ik hem verplaatst heb), dan heb ik inderdaad die melding. Een nacht later is die melding inderdaad ook weer weg, de mediaplayer vind hem dan vanzelf weer kennelijk.

Ik begrijp trouwens niet echt het nut van het uitdoen van een nas? De synology kan zoveel als hij 24/7 online is, dat wil je toch niet missen?

Ik vermoed trouwens dat je dit probleem grotendeels kan omzeilen door aan de mediaspeler op te geven dat hij heel vaak de media library moet scannen op nieuwe content, dus niet alleen als hij niet gebruikt wordt. Ik weet alleen niet wat voor effect dat heeft op het streamen van bijv. een 1080p bluray bestand.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
Iemand een oplossing voor mijn probleem? Ik heb gisteren een nieuwe WD TV Live (nieuwe model) gekocht voor op de slaapkamer. Deze is via WiFi met mijn router verbonden. In de woonkamer staat een oude WD TV Live, die direct met kabel aan de router verbonden is en op de WD TV Live een 2TB HD aangesloten. Ik dacht nu even vanaf de slaapkamer gewoon de HD aan de andere WD TV Live te kunnen benaderen, dit lukt wel vanaf PC/Android, maar mijn nieuwe WD TV Live ziet met geen mogelijkheid de de oude WD TV Live met de HD er aan. Is dit nog makkelijk op te lossen? Anders een goedkope oplossing waarbij ik niet te veel aan de setup hoef te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 23:40:
Als ik hem uitdoe en weer aan (moest laatst omdat ik hem verplaatst heb), dan heb ik inderdaad die melding. Een nacht later is die melding inderdaad ook weer weg, de mediaplayer vind hem dan vanzelf weer kennelijk.

Ik begrijp trouwens niet echt het nut van het uitdoen van een nas? De synology kan zoveel als hij 24/7 online is, dat wil je toch niet missen?
Waarom zou ik m'n NAS stroom laten verstoken als dat niet nodig is?? M'n 4-bay doet toch al snel 40W actief, zinloos als ie 's nachts aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
catchingfire schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:19:
[...]

Ik heb een 213+ en dit werkt gewoon goed hoor. Als ie in hibernation zit en ik zet mn WD TV aan, dan wordt de syno gestart en kan ik gewoon door mn content browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
catchingfire schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:30:
Waarom zou ik m'n NAS stroom laten verstoken als dat niet nodig is?? M'n 4-bay doet toch al snel 40W actief, zinloos als ie 's nachts aan staat.
In hibernation gebruikt een redelijk nieuwe (2011 of later) 4 bay nas 15W, dat is 0,04 cent voor 12 uur. Als je uitgaat van 12 uur volledig draaien en 12 uur hibernation kom je op 0,14 cent per dag.

Als je zoals ik heb ingesteld de nas niet in hibernation laat gaan (of amper), dan kost het je 0,19 cent per dag (in mijn geval nog wat minder omdat ik een 2 bay nas heb, maar in dit rekenvoorbeeld ga ik uit van een 4 bay nas).

Dat zijn nu niet echt bedragen om actie op te ondernemen, althans niet voor mij. Mijn synology download trouwens 's nachts tv series, als ik hem dan fysiek van de stroom zou afhalen geeft sickbeard in veel gevallen gedonder.

Als je de nas van de stroom afhaalt gaat de wd in iedergeval opnieuw indexeren, dat kost een aantal minuten. Als je dus geld / stroom wilt besparen ontkom je hier niet aan (of je moet de mediatheek uitzetten, maar dan mis je weer functionaliteit).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds dit weekend heb ik deze speler als vervanger voor de Eminent EM-7080 en de eerste ervaring is erg goed. Aansluiten, verbinding maken met de pc en afspelen maar. Toen kwam ik op dit forum en zag de dingen die nog meer kunnen. Ooit maar eens in verdiepen...

Op dit moment kom ik er alleen achter dat de speler een tijd aangeeft die 20 minuten voorloopt dan de werkelijke tijd. En ik kan dit niet aanpassen. (al geprobeerd opnieuw in te stellen maar kan alleen de tijdzonde aangeven). In de handleiding kan ik ook niks vinden... waar kan ik dit aanpassen?

(bedenk me dat ik nog niet gekeken heb of er een handmatige optie in zit bedenk ik me nu...)

EDIT: nadat ik de speler 2x opnieuw geinstalleerd had pakte hij de tijd wel goed... maar handmatig aanpassen is dus niet mogelijk...

[ Voor 9% gewijzigd door hemiparo op 29-09-2012 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
mstreutker schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:57:
Ik heb zelf een WDTV Live (dus geen HUB) en daar heb je eigenlijk twee mogelijkheden qua moviesheets:
1) Je laat het aan de WDTV zelf over. Dit gaat behoorlijk goed, de WDTV gaat dan zelf op zoek naar info, covers, etc. Zelfs als er geen hit wordt gevonden, kun zelf nog een handmatige override doen een film selecteren.
kun je me uitleggen hoe dat moet? ik heb hem op automatisch gezet maar er gebeurd weinig; nergens verschijnen er thumbnails of wat voor info dan ook..

Edit: ik heb er nog geen hdd aan hangen wellicht dat ie ze daarom niet kan downloaden :p

[ Voor 7% gewijzigd door FireFoz op 26-09-2012 00:03 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• mstreutker
FireFoz schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:16:
[...]

kun je me uitleggen hoe dat moet? ik heb hem op automatisch gezet maar er gebeurd weinig; nergens verschijnen er thumbnails of wat voor info dan ook..

Edit: ik heb er nog geen hdd aan hangen wellicht dat ie ze daarom niet kan downloaden :p
Het staat ook niet superduidelijk beschreven in de handleiding ;)
Ik ben nu niet thuis, dus het kan zijn dat ik de menu-items niet helemaal bij de juiste naam noem, maar je moet ongeveer zoiets doen:
- Je moet de films via een share benaderen (dus niet via een mediaserver oid).
- De WDTV moet schrijfrechten hebben op de desbetreffende share (omdat hij de filminformatie download en 'naast' je film zet)
- Je moet 'metadata' (staat ergens in het menu) op 'automatisch' zetten (kan ook handmatig, maar dan moet je het handmatig doen).

Tip om te testen: Navigeer naar een film en kies dan voor Options (afstandsbediening). Ik geloof dat je dan het eerste item moet hebben (iets in de richting van 'informatie bijwerken'). Dan doet ie voor die film een hard refresh. Dan kun je iig zien of dat werkt.

Mocht je er niet uitkomen, laat het dan even weten. Dan kan ik even een keer voor de TV kijken wat je exact in moet stellen.

• sulukman
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 23:13
Hey Iedereen,

Ik heb een probleempje.

Vandaag mijn WD live binnen en probeer om mijn video map op mijn pc te sharen. deze probeer ik dan te openen op mijn WD live met netwerk-share maar krijg telkens het volgende error : ' Kan geen verbinding maken met de geslecteerde bron. controleer of de geselecterde bron actief is en beschikbaar is voor het delen.'

Iemand enig idee hoe ik mijn map op mijn pc terug kan zien op de WD live ?

alvast bedankt

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 18:55
sulukman schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:57:
Hey Iedereen,

Ik heb een probleempje.

Vandaag mijn WD live binnen en probeer om mijn video map op mijn pc te sharen. deze probeer ik dan te openen op mijn WD live met netwerk-share maar krijg telkens het volgende error : ' Kan geen verbinding maken met de geslecteerde bron. controleer of de geselecterde bron actief is en beschikbaar is voor het delen.'

Iemand enig idee hoe ik mijn map op mijn pc terug kan zien op de WD live ?

alvast bedankt
Even zoeken en zie hier: Verwijderd in "[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)" ;)

• sulukman
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 23:13
Alles gedaan wat hij deed maar nog steeds zie ik geen shared mapje staan ?

Het werkt ! schijnt dat ik mn WD live ff opnieuw moest opstarten |:(

[ Voor 11% gewijzigd door sulukman op 26-09-2012 20:55 ]

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
mstreutker schreef op woensdag 26 september 2012 @ 07:15:
[...]

Het staat ook niet superduidelijk beschreven in de handleiding ;)
Ik ben nu niet thuis, dus het kan zijn dat ik de menu-items niet helemaal bij de juiste naam noem, maar je moet ongeveer zoiets doen:
- Je moet de films via een share benaderen (dus niet via een mediaserver oid).
- De WDTV moet schrijfrechten hebben op de desbetreffende share (omdat hij de filminformatie download en 'naast' je film zet)
- Je moet 'metadata' (staat ergens in het menu) op 'automatisch' zetten (kan ook handmatig, maar dan moet je het handmatig doen).

Tip om te testen: Navigeer naar een film en kies dan voor Options (afstandsbediening). Ik geloof dat je dan het eerste item moet hebben (iets in de richting van 'informatie bijwerken'). Dan doet ie voor die film een hard refresh. Dan kun je iig zien of dat werkt.

Mocht je er niet uitkomen, laat het dan even weten. Dan kan ik even een keer voor de TV kijken wat je exact in moet stellen.
Nadat ik mn USB hdd er aan heb gehangen werkt het prima, dat was dus het probleem :) Thanks for de uitleg, ben zeer tevreden over de player tot nu toe.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee naar welk forum de theme builders zijn gegaan?

Ze zijn allemaal boos en opgestapt op het originele wd forum, ze hebben het over een ander forum waar ze wel gewaardeerd worden? Maarja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPGELOST

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 14:52 . Reden: OPGELOST ]

• hemiparo
  • Niet online
Wat was de vraag? Misschien hadden anderen ook iets aan het antwoord...?

• catchingfire
catchingfire schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:34:
Een nogal irritant gedrag van de WD is dat als m'n Synology (waar m'n media op staat) offline is geweest voor wat voor reden dan ook en ik haal de WD uit standby dan krijg ik dit:
"De laatste inhoudsbron is verwijderd. Selecteer een nieuwe inhoudsbron. <annuleren> / <OK>

Als ik op anneleren druk en vervolgens naar video ga krijg ik weer deze zelfde popup.

Het thuisfront uitleggen dat ze op OK moeten klikken, Netwerk-share, Windows netwerk-share, dan de NAS selecteren is niet echt handig. Is hier geen andere oplossing voor?
Dit gebeurd nu echt typisch altijd als ik niet thuis ben... als de kids ongeduldig op de bank zitten te trappelen om een film te kijken en niemand weet hoe uit deze situatie te komen... want papa is niet thuis.

Zit nu te denken om een "reboot sequence" in m'n Harmony te programmeren, maar dat is ook bloedlink, want de "reboot" optie in het systeem menu zit een (1) positie onder de "factory reset" optie. Als er iets misgaat zijn dus alle settings weg. Misschien een power-off/power-on sequence?

Iemand ideeen om het geheel toch wat robuuster te maken? Heb al verschillende mediaspelers gehad maar nog nooit dit irritante gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35
Weet iemand of er inmiddels een app is waarmee je spotify kan bedienen op de wb tv live met een android tablet zonder dat de tv aan moet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:24
Ik ben meer dan tevreden over dit fijne apparaat.
Alleen zou ik graag Spotify via de Ipad bedienen, is daar een app voor die werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:46
Ben nu al lang ermee bezig, wil me niet lukkken. Zou graag moviesheets willen zoals http://www.taurus35.adsl24.co.uk/Sheets/xMovie%20CT-2.jpg
Ik ben wel zo ver gekomen dat ik het met thumbgen heb gemaakt en heb de black mamba gedownload, maar heb geen idee hoe- en wat ik nu precies verder moet doen, bijv. wat ik precies met de black mamba moet doen. Iemand die mij dit zou kunnen uitleggen, kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raymm schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:13:
Ben nu al lang ermee bezig, wil me niet lukkken. Zou graag moviesheets willen zoals http://www.taurus35.adsl24.co.uk/Sheets/xMovie%20CT-2.jpg
Ik ben wel zo ver gekomen dat ik het met thumbgen heb gemaakt en heb de black mamba gedownload, maar heb geen idee hoe- en wat ik nu precies verder moet doen, bijv. wat ik precies met de black mamba moet doen. Iemand die mij dit zou kunnen uitleggen, kom er niet uit.
bij de black mamba zitten voorbeelfolders, heb je die niet? Daarin kan je het heel goed zien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
Raymm schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:13:
Hoe een moviesheet eruit komt te zien, hangt van de desbetreffende theme en bijgeleverde templates af. In het geval van Black Mamba hangt het een beetje van de versie af.

De laatste versie van Black Mamba (1.9) in combinatie met versie 1.3 van Thumbgen, maakt gebruikt van een bundle zoals dat heet. Die bundle kopieer je in de thumgen folder ergens en met de knop Manage Bundles, kun je hem toevoegen.

De oudere versies van Black Mamba, hebben de templates in een aparte directory staan die je dan zelf moet kopiëren naar de Templates folder in de Thumbgen folder.

De nieuwe versie maakt automatisch de benodigde profiles aan in Thumbgen, bij de oudere versies moet je dit zelf doen zoals het omschreven staat in de bij Black Mamba geleverde pdf (Black Mamba User Guide).

Om dan vervolgens de sheets te maken kies je het profiel TV Sheets, Movie Sheets of TV Season - Series covers, afhankelijk van waarvoor je sheets wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noob-vraagje:

Ik heb al een tijdje mijn WD TV Live en daarop heb ik een HDD van WD aangesloten.
Nu zou ik graag via mijn pc draadloos bestanden doorsturen naar mijn HDD zodat ik die later kan bekijken. Echter, ik kan die HDD nergens terug vinden op mijn computer.
Hij vindt wel de WD TV Live, maar ik kan nergens de bestanden vinden die op mijn HDD staan.
Via de MacBook die ik hier ooit eens heb gebruikt, vond die de HDD wel zonder problemen.
Hoe krijg ik dit euvel opgelost?

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
Gendji schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:23:
[...]

Hoe een moviesheet eruit komt te zien, hangt van de desbetreffende theme en bijgeleverde templates af. In het geval van Black Mamba hangt het een beetje van de versie af.

De laatste versie van Black Mamba (1.9) in combinatie met versie 1.3 van Thumbgen, maakt gebruikt van een bundle zoals dat heet. Die bundle kopieer je in de thumgen folder ergens en met de knop Manage Bundles, kun je hem toevoegen.

De oudere versies van Black Mamba, hebben de templates in een aparte directory staan die je dan zelf moet kopiëren naar de Templates folder in de Thumbgen folder.
Dank,maar waar kan ik die black mamba 1.9 vinden? Had wel een link gevonden, maar die deed het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 21:28

fritske23

Echte naam Rob

Alle mappen en films worden 2 keer getoond,wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raymm schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 10:48:
Dank,maar waar kan ik die black mamba 1.9 vinden? Had wel een link gevonden, maar die deed het niet meer.
Geef ff een berichtje als je hem hebt, de maker wil uploaders van het theme juridisch gaan aanpakken (yeah right), maar omdat ze ruzie heeft met dat wd forum heeft ze hem ingetrokken:

http://www.mediafire.com/?f5aq0a8zc24d39w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:04:
[...]

Geef ff een berichtje als je hem hebt, de maker wil uploaders van het theme juridisch gaan aanpakken (yeah right), maar omdat ze ruzie heeft met dat wd forum heeft ze hem ingetrokken:

http://www.mediafire.com/?f5aq0a8zc24d39w
Ok... die is binnen! Hele noob vraag natuurlijk maar hoe installeer ik dit...? Blont... nou ja, eigenlijk nieuw en onervaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb black mamba weer verwijderd. Geen probleem om hem weer eens te uploaden als iemand hem zoekt.

Theme installeren kan je het beste op een pc met firefox erop installeren. Ga in de browser naar het ipadres van je wd speler en dan log je in met username admin (geen password nodig). Nu ga je naar appearance en upload je de zip file.

Vervolgens is het handig naar de wd speler te gaan en dan bij instellingen nog een keer de nieuwe theme aan te klikken , soms krijg je anders 2 themes door elkaar (zit ergens bij beeld, zo kan je ook weer terug naar de default theme).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een WD TV Live Mediaplayer en sinds een paar dagen een probleem. Ik heb er altijd een usb-stick inzitten en op mijn pc zie ik dan bij Netwerk altijd WDLive of zoiets staan. Sinds een paar dagen dus niet meer, terwijl ik niks gewijzigd heb. Gisterenavond alles teruggezet naar fabrieksinstellingen en toen werd ie weer herkend. En vanmiddag zag ik hem weer niet. Weer alles teruggezet, maar dat heeft helaas nu niet geholpen.

Het is geen wereldprobleem, kan de usb-stick gewoon in de pc stoppen, bestanden kopiëren en plakken en dan de usb-stick weer terug in de mediaplayer doen, maar het was zo lekker makkelijk.

Heb uiteraard de handleiding bekeken en alles staat goed, maar toch zie ik de usb-stick niet meer op de pc. Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraag van RAYMM die bij mij op DM binnenkwam, ik zet hem even hier neer omdat ik krap in de tijd zit:

Ik heb Black Mamba op mijn wd werkend gekregen. Zie echter alleen de filmposters en niet de filminfo zoals hier http://www.taurus35.adsl24.co.uk/Sheets/xMovie%20CT-2.jpg
Met Thumben heb ik de info wel aangemaakt en zie, als ik vanuit mijn laptop kijk, dat er wel wat bestandjes zijn bijgekomen, alleen ik krijg die plaatjes niet op mijn tv te zien.
Heb inmiddels ook surreal media center geinstalleerd omdat ik hoopte dat dit zou helpen, echter ook zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
3 keer op de gele knop (C) drukken en heel even wachten tot het beeld (achtergrond) opgebouwd wordt. Als alles goed gegaan is met Thumbgen, heb je van elke film een _sheet.jpg bestandje. Dat is de achtergrond met info die je dan ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 10:30:
Noob-vraagje:

Ik heb al een tijdje mijn WD TV Live en daarop heb ik een HDD van WD aangesloten.
Nu zou ik graag via mijn pc draadloos bestanden doorsturen naar mijn HDD zodat ik die later kan bekijken. Echter, ik kan die HDD nergens terug vinden op mijn computer.
Hij vindt wel de WD TV Live, maar ik kan nergens de bestanden vinden die op mijn HDD staan.
Via de MacBook die ik hier ooit eens heb gebruikt, vond die de HDD wel zonder problemen.
Hoe krijg ik dit euvel opgelost?

Willem
Hij vindt wel WD TV Live? In Network? Dan zou je enkel op het icoontje moeten dubbelklikken. Dit werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
Gendji schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 15:16:
3 keer op de gele knop (C) drukken en heel even wachten tot het beeld (achtergrond) opgebouwd wordt. Als alles goed gegaan is met Thumbgen, heb je van elke film een _sheet.jpg bestandje. Dat is de achtergrond met info die je dan ziet.
Het is mij nog niet helemaal gelukt zoals ik het wil. Moet nu de filmhoes aanklikken en dan kan ik de info vd film ophalen. Wat ik graag wil is dat je bijv onderin de filmhoezen hebt, daardoor heen kan scrollen en dan direct de informatie van de film kunt lezen.
Heb de instellingen Thumgen gecontroleerd en die staan precies zoals in de tutorial vermeld.
Iemand enig idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:44:
Theme installeren kan je het beste op een pc met firefox erop installeren. Ga in de browser naar het ipadres van je wd speler en dan log je in met username admin (geen password nodig). Nu ga je naar appearance en upload je de zip file.

Vervolgens is het handig naar de wd speler te gaan en dan bij instellingen nog een keer de nieuwe theme aan te klikken , soms krijg je anders 2 themes door elkaar (zit ergens bij beeld, zo kan je ook weer terug naar de default theme).
Dank je, vanavond even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Raymm schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:55:
[...]

Het is mij nog niet helemaal gelukt zoals ik het wil. Moet nu de filmhoes aanklikken en dan kan ik de info vd film ophalen. Wat ik graag wil is dat je bijv onderin de filmhoezen hebt, daardoor heen kan scrollen en dan direct de informatie van de film kunt lezen.
Heb de instellingen Thumgen gecontroleerd en die staan precies zoals in de tutorial vermeld.
Iemand enig idee wat te doen?
Heb je je films in allemaal verschillende mapjes staan en gebruik je geen mediabibliotheek? Want in dat geval zie je hem inderdaad pas als je het mapje hebt geopend.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
GuitarJJ schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:26:
[...]
Heb je je films in allemaal verschillende mapjes staan en gebruik je geen mediabibliotheek? Want in dat geval zie je hem inderdaad pas als je het mapje hebt geopend.
Ik heb op mijn harde schijf een map "films" en daarin een paar verschillende mappen waarin de films zitten.
Zojuist wat films op een usb gezet, met thumbnail de info erin gezet. Mediabibliotheek staat aan, maar blijft hetzelfde dat ik eerst de film moet aanklikken en dan pas de info kan lezen.
Geen idee wat ik nog fout doe?

Edit: Eindelijk is het me gelukt! Heb 1 map aangemaakt en daar alle films los in gezet en het werkt! Bedankt zij die mij geholpen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Raymm op 10-10-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een uitnodiging van WD ontvangen om deel te nemen aan het beta programma van de firmwares van deze mediaspeler.

Moet nog even goed het contract doorlezen voordat ik teken en ga deelnemen (als ik dat wil na het lezen van het contract).

Meer mensen hier die uitgenodigd zijn om te gaan beta testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Ik heb gisteren mijn WD ontvangen maar kan geen verbinding maken met draadloos netwerk (kabel nog niet geprobeerd)

Alle andere apparaten werken wel thuis. Zijn er speciale instellingen voor de WD TV nodig?

Hij doet ook beetje raar als ik netwerkwachtwoord heb ingegeven gaat ie naar het scherm waar je automatisch of handmatig kunt kiezen en daarboven staat dan het netwerk maar dat verspringt soms naar andere netwerken in de omgeving?! Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
catchingfire schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:19:
[...]
Iemand ideeen om het geheel toch wat robuuster te maken? Heb al verschillende mediaspelers gehad maar nog nooit dit irritante gedrag.
Je kunt ervoor kiezen op de medialibrary uit te zetten, zo niet dan even geduld hebben totdat alle folders er staan. Moet zeggen dat het bij mij thuis goed werkt bij de kinderen. "Wachten tot alle plaatjes er staan, dan drukken!" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog de thumbgen files van de black mamba 1.9 ? Ik heb de theme wel ,maar die pack niet en dan heb ik mijn collectie themes weer compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

IK heb het niet kunnen vinden tot nu toe.
Ik zoek antwoord of mijn video's, gemaakt met mijn camera ook kunnen worden afgepeeld:
het zijn AVCHD filmpjes, met extensie *.MTS, gefilmd in 50p.

Kunnen deze filmpjes zonder stotteren en vloeiend worden afgespeeld??
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:01:
Bedankt
Geen probleem om te testen, misschien kan je er eentje van een paar minuten online zetten ergens? Volgens mij gaat het werken, maar dan heb je 100% zekerheid.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Krijg een simpele 19mbit/s m2ts niet vloeiend werkend via samba, meer die dat hebben? rest zoals mkv's werken wel normal, dit alles via bedraad gbit netwerk.

Ook tussen 2 pc's geen problem netwerk kan zeker 90MB/s aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:50
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:28:
Ik heb een uitnodiging van WD ontvangen om deel te nemen aan het beta programma van de firmwares van deze mediaspeler.

Moet nog even goed het contract doorlezen voordat ik teken en ga deelnemen (als ik dat wil na het lezen van het contract).

Meer mensen hier die uitgenodigd zijn om te gaan beta testen?
Nee, ook geen idee waar je hiervoor kan inschrijven?
Handig dat we een insider hebben voor de toekomstige releases. :9

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
  • Laatst online: 12:54
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:01:
Hoi,

IK heb het niet kunnen vinden tot nu toe.
Ik zoek antwoord of mijn video's, gemaakt met mijn camera ook kunnen worden afgepeeld:
het zijn AVCHD filmpjes, met extensie *.MTS, gefilmd in 50p.

Bedankt
He, ik kijg een dejavu gevoel...
Heb je deze toevallig met een JVC camera gemaakt?
Ik heb zelf een maand of 2 geleden dezelfde vraag hier gesteld, en kan deze bestanden inmiddels met veel plezier terug kijken op de WD TV player. Het antwoord is dus ja, dat kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 16:22
Hallo,

Sinds kort ook in het bezit van dit mooi apparaatje.

Deze zit in mijn gigabit netwerk ingeplugd en ik draai films en series vanaf mijn windows 2008R2 server. Dit gaat vooralsnog best aardig. Nu vroeg ik mij af wat de maximale bestandsgrootte mag zijn van een MKV bestand.
Laatst was ik een film aan het afspelen van 12,5GB (toen nog in een 100mbit netwerkje) waarbij e.e.a. begon te stotteren. Toen ik dezelfde film in mijn gigabit netwerkje afspeelde had ik geen last van stotteren.

Heeft iemand ervaringen met nog grotere MKV bestanden en eventueel tips oid?

Gr. Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat de grootte uitmaakt. Het gaat om de bitrate.
Echter ken ik geen videos met een bitrate die in de buurt komt van 100mbit, dus vreemd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanpeers schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:00:
Nee, ook geen idee waar je hiervoor kan inschrijven?
Handig dat we een insider hebben voor de toekomstige releases. :9
Ik moet eerst het contract nog uitprinten , ondertekenen en inscannen en weer opsturen, maar zit op het werk erg krap in de tijd. Ik probeer het maandag even te doe.

Ik vind het ook geen probleem om beta's te delen met jullie (geen idee of het mag, maar dat zal me worst zijn). Misschien komt er wel een uitzending gemist in.
gewonecolalight schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:09:
Heeft iemand ervaringen met nog grotere MKV bestanden en eventueel tips oid?

Gr. Maarten
Een 50GB grootte mkv kan ik zonder problemen over 1 wd mediaspeler afspelen (bedraad giganetwerk). Echter kan ik dan niet fijn meer een kleinere MKV (van 1 a 2 GB) meer afspelen op mijn andere mediaspeler in hetzelfde netwerk.

dus het werkt prima, maar dan niet voor meer dan 1 mediaspeler tegelijk.

Een 12 GB versie kan ik trouwens wel op 2 apparaten tegelijk afspelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 16:22
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:43:
[...]

Een 50GB grootte mkv kan ik zonder problemen over 1 wd mediaspeler afspelen (bedraad giganetwerk). Echter kan ik dan niet fijn meer een kleinere MKV (van 1 a 2 GB) meer afspelen op mijn andere mediaspeler in hetzelfde netwerk.

dus het werkt prima, maar dan niet voor meer dan 1 mediaspeler tegelijk.

Een 12 GB versie kan ik trouwens wel op 2 apparaten tegelijk afspelen.
Ok das goed nieuws dan. Lag het waarschijnlijk toch aan mijn 100Mbit netwerk in combinatie met andere apparaten die nog data aan het slurpen waren via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Zonekill schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:15:
Ik heb gisteren mijn WD ontvangen maar kan geen verbinding maken met draadloos netwerk (kabel nog niet geprobeerd)

Alle andere apparaten werken wel thuis. Zijn er speciale instellingen voor de WD TV nodig?

Hij doet ook beetje raar als ik netwerkwachtwoord heb ingegeven gaat ie naar het scherm waar je automatisch of handmatig kunt kiezen en daarboven staat dan het netwerk maar dat verspringt soms naar andere netwerken in de omgeving?! Heel raar.
Draadloos doet het nu. Ik heb eerst de encryptie van mijn router uitgezet dus een open netwerk, Daarmee kan de WD wel draadloos verbinden. Toen heb ik de encryptie er weer opgezet en toen pakte die hem wel.....!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Kan je met deze speler ook iso files afspelen, met behoud van dvd menu?
En hoe gaat hij met bluray's om? Pakt hij automatisch de hoofdfilm eruit en speelt hij die af, of kan je beter zelf alleen de hoofdfilm erop zetten.

Ik had al begrepen dat hij de nieuwe standaard AVCHd 50P wel kan afspelen, zonder stotteren enz.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 09:44:
Hoi,
Kan je met deze speler ook iso files afspelen, met behoud van dvd menu?
En hoe gaat hij met bluray's om? Pakt hij automatisch de hoofdfilm eruit en speelt hij die af, of kan je beter zelf alleen de hoofdfilm erop zetten.
DVD iso's werken prima, bluray's hebben geen menu (maar dat is volgens mij bij bijna alle mediaspelers zo, ik krijg altijd de hoofdfilm). Alleen zijn de meeste blurays op internet meen ik ook zonder menu, maar een bluray image werkt perfect met de hoofdfilm alleen.

Ik weet alleen niet wat hij doet met een bluray met meerdere films / afleveringen erop, maar die kom ik ook amper tegen. Een film werkt dus zeker perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:39
Heeft er misschien iemand nog de Black mamba 1.9 even ter download beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Katseviool schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:36:
Heeft er misschien iemand nog de Black mamba 1.9 even ter download beschikbaar?
Linkje dat actief is tot woensdag 17 oktober:

http://www.mediafire.com/?m35r9ntc7mhmsdh

Ik had het hier al eerder gevraagd, ik heb die sheets niet (gebruik ik zelf namelijk niet), maar kan iemand die nog uploaden van de black mamba 1.9? Dan is hij helemaal compleet. Dus die moviesheet met handleiding enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:39
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:49:
[...]

Linkje dat actief is tot woensdag 17 oktober:

http://www.mediafire.com/?m35r9ntc7mhmsdh

Ik had het hier al eerder gevraagd, ik heb die sheets niet (gebruik ik zelf namelijk niet), maar kan iemand die nog uploaden van de black mamba 1.9? Dan is hij helemaal compleet. Dus die moviesheet met handleiding enzo.
Super bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik merk wel dat Black mamba een stuk slomer is dan de Mochi standaard lay-out.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SalimRMAF schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:30:
Ik merk wel dat Black mamba een stuk slomer is dan de Mochi standaard lay-out.
ik gebruik hem zelf ook niet meer, heb een mochi theme met een aangepaste video_large xml erin zodat ik covers van films wel lekker groot heb. Verder nog wat zaken uit het hoofdmenu gesloopt (zoals rss, photo's en muziek). Ik hoor altijd veel mensen klagen over dat mochi theme, maar mij bevalt hij eigenlijk het beste, ik kom er steeds op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een WD TV Live media player te kopen, alleen heb ik een paar vragen.
Hoe zit de youtube interface eruit? En op welke kwaliteit zijn de videos te zien? Ook vroeg ik me af of je kan inloggen met je youtube account en of de videos van de kanalen waarvan je geabboneerd bent te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 01:13:
Ik ben van plan om een WD TV Live media player te kopen, alleen heb ik een paar vragen.
Hoe zit de youtube interface eruit? En op welke kwaliteit zijn de videos te zien? Ook vroeg ik me af of je kan inloggen met je youtube account en of de videos van de kanalen waarvan je geabboneerd bent te zien zijn.
youtube is werkelijk fantastisch. Je logt in en je gegevens blijven bewaard, ook als je hem niet aan hebt staan. Je kan hd kijken en niet hd, hd beeld is echt top. Je kan je abonnementen zien, dat werkt heerlijk. Het enige wat ik mis is dat je je favorieten niet kan zien als je afspeellijsten hebt.

Nu zijn afspeellijsten niet zo interessant als je al abonnementen hebt. Maar dat is het enige, favorieten maak ik nu niet meer, ik stop mijn favorieten in een afspeellijst en dan is dat ook opgelost.

Youtube was een hafl jaar geleden trouwens echt matig, maar wat er nu inzit is werkelijk fenomenaal goed. Maar dat heeft WD niet gemaakt, maar Youtube / Google zelf.

Ohja, vooruitspoelen is kut. Je kan 10 of 20 seconden per keer springen, maar niet een heel stuk in 1 keer vooruit, dat is wat matig. Ik had liever gezien dat je meer opties had hiervoor. Maar meestal ga je toch niet spoelen en alleen kijken.

Het probleem is alleen dat als je eenmaal youtube aanzet en gestrekt gaat liggen, je hele avond opeens voorbij is, dat is een stuk verslavender dan op de pc.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:12
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Playon HD mini2. De Playon voldoet als media player an sich wel maar ik word echt moedeloos van de trage interface en opspelende netwerk issues zoals schokkend beeld bij het streamen over WIFI (al zou dat natuurlijk ook aan mijn netwerk kunnen liggen), netwerk shares ineens niet meer zichtbaar zijn, randomly netwerk log in gegevens in moeten vullen als ik een shared folder wil benaderen etc.

In de MM Eindhoven heb ik een tijdje met deze mediaspeler kunnen spelen en ik moet zeggen dat deze mij wel bevalt op het eerste gezicht. Hij is klein, heeft een USB poort aan de voorkant, een overzichtelijke interface en als ik de ervaringen lees komen netwerk gerelateerde issue een stuk minder voor dan bij de Playon HD mini2. Ook de prijs is gunstig, ik ben eigenlijk niet van plan om meer dan €100 te besteden aan een mediaspeler.

Kan iemand mij bevestigen dat mijn vermoedens en indrukken over deze mediaspeler correct zijn? Is het ook bekend of WD niet toevallig met een opvolger gaat komen de komende maanden? Ik zou het zonde vinden om deze aan te schaffen terwijl er op (korte) termijn een opvolger aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ilex schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:26:
Kan iemand mij bevestigen dat mijn vermoedens en indrukken over deze mediaspeler correct zijn? Is het ook bekend of WD niet toevallig met een opvolger gaat komen de komende maanden?
Er komt een nieuw model aan dat ik hier ergens in dit topic heb neergezet, de wd play, maar die is dusdanig matig qua mogelijkheden (echt alleen wat afspelen) dat ik die niet zou aanraden.

Ik stuur morgen het formulier voor betatesting in, ik begrijp dat ik nu ook nieuwe mediaplayers enzo mag gaan testen en andere wd spullen, ik wil wel een wd red testen (nee, herstel ik wil er wel 5 testen :9 :P )

Zelf kom ik van ac ryan af en dit is zoveel beter. AC Ryan mini 2 was prima om af te spelen vanaf een usb hdd, maar dit werkt veel en veel fijner en sneller. De WD vind een slechte verbinding trouwens heel vervelend, gaat hij ook shares verwijderen. Dus stap over op bedraad of fix die netwerk issues, daar ga je wellicht ook tegenaan lopen. En dan krijg je ze net zo lastig en irritant terug als het met de ac ryan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:12
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:27:
[...]

De WD vind een slechte verbinding trouwens heel vervelend, gaat hij ook shares verwijderen. Dus stap over op bedraad of fix die netwerk issues, daar ga je wellicht ook tegenaan lopen. En dan krijg je ze net zo lastig en irritant terug als het met de ac ryan gaat.
Ik heb momenteel mijn PC (waar ik vanaf stream) via Wifi met de router verbonden. Dit is bij mij dus de bottleneck want de AC Rayan is wel bekabeld verbonden. Met downloaden op de PC heb ik nooit problemen, alles gaat redelijk snel en stabiel. Vandaar dat ik het raar vind dat de AC Rayan wel allerlei problemen heeft met shares die op die PC staan. Maar goed ik zal eerst is kijken of ik nog wat kan verbeteren in de huidige setup, wellicht is het gebruik van een bekabelde NAS of iets dergelijks toch beter in mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettynifty
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:45
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:23:
Heeft iemand nog de thumbgen files van de black mamba 1.9 ? Ik heb de theme wel ,maar die pack niet en dan heb ik mijn collectie themes weer compleet.
Wat heb je precies nodig?
ik heb het hele pakketje hier (denk ik 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de theme zelf, maar er was nog een zip met een handleiding hoe je die moviesheets moest maken en er zaten wat bestanden bij voor die moviesheet.

Als je die zip nog hebt, dat zou heel mooi zijn.
Ilex schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:12:
Maar goed ik zal eerst is kijken of ik nog wat kan verbeteren in de huidige setup, wellicht is het gebruik van een bekabelde NAS of iets dergelijks toch beter in mijn situatie.
Bekabeld is altijd beter, zeker bij streamen van mediabestanden. Maar het is helaas wel wat werk om netjes weg te werken waar ik alles van weet (tot en met een kozijn kapot boren omdat me het wel handig leek buitenom te werken :X ).

Maar als het klaar is pluk je er wel de vruchten van. Draadloos gebruik ik ook, maar dan alleen voor de laptop en tablets en mobiele telefoons. De nas, twee mediaspelers en pc zitten bedraad.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

graag wat hulp :)

Ik kan mijn device niet meer updaten. Hij geeft aan dat de wireless internet connectie te zwak is maar dit is onzin. Heb het ook al met UTP kabel geprobeerd maar krijg nog steeds de zelfde fout medling. Ik probeer van versie 1.09 naar 1.11 t te gaan.

En dan nog een kleine vraag: Hoe kan ik muziek die op mijn ipad staat streamen naar de WDTVLIVE?

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07 16:12
Heb al een maandje dit mooi apparaatje, ben er erg tevreden over alleen heb ik 1 ding wat ik niet zo snel terug kan vinden. Mn WD is met mn stereo aangesloten met de minijack uitgang en HDMI aan de tv. Nu als ik een film ga afspelen gaat de audio naar mn stereo en naar mn tv. Ik wil graag de audio-ouput van de HDMI uit willen zetten omdat ik anders altijd mn tv op mute moet zetten. Ik heb de audio output op stereo staan. Weet iemand hoe/of dit kan?

Dit zal mss al een keer gevraagd zijn maar kan zoeken in dit topic niet zo snel terug vinden op het "verbeterde" tweakers.. Die zoekbalk bovenaan gaat alle topics door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:47:
Ik probeer van versie 1.09 naar 1.11 t te gaan.
1.11 bestaat niet, wel 1.10.13 (aanrader!) en 1.11.14 (dat is echt een afrader), zie hier een handleiding om het via usb te doen:

http://wdc.custhelp.com/a...3L3NpZC9zYUQ5Y1NSaw%3D%3D
Onne81 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:16:
Heb al een maandje dit mooi apparaatje, ben er erg tevreden over alleen heb ik 1 ding wat ik niet zo snel terug kan vinden. Mn WD is met mn stereo aangesloten met de minijack uitgang en HDMI aan de tv. Nu als ik een film ga afspelen gaat de audio naar mn stereo en naar mn tv. Ik wil graag de audio-ouput van de HDMI uit willen zetten omdat ik anders altijd mn tv op mute moet zetten. Ik heb de audio output op stereo staan. Weet iemand hoe/of dit kan?
Dat kan niet. Bij stereo heb je over zowel hdmi als over de audio jack en optische aansluiting een stereo signaal.

Je kan het oplossen (en dat is een aanrader) om je wd aan te sluiten via de optische kabel op je stereo toren. Even aangenomen dat je op je stereo een optische ingang hebt. Dan heb je geen geluid meer over hdmi.

Een alternatief zou een toslink naar rca blokje kopen, kost tussen de 15 (ebay) en 50 (conrad) euro, als je even zoekt moet je wel rond de 20 a 25 euro slagen schat ik in. Dan een optische kabel (kost rond de 10 euro) van je wd naar dat blokje en dan de audio kabels van dat blokje naar je stereo.

Nog een alternatief: vanuit de koptelefoonaansluiting van je tv een kabel naar je stereo, dan lus je het geluid door. Dat zou een goedkope oplossing kunnen zijn als je de kabel wat netjes kan wegwerken.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:39:
[...]

1.11 bestaat niet, wel 1.10.13 (aanrader!) en 1.11.14 (dat is echt een afrader), zie hier een handleiding om het via usb te doen:

http://wdc.custhelp.com/a...3L3NpZC9zYUQ5Y1NSaw%3D%3D

[...]
Hoezo een aanrader? kan je hier wat meer over zeggen? draai nu 2weken met 1.11.14 en totnutoe geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
devil-strike schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:46:
Hoezo een aanrader? kan je hier wat meer over zeggen? draai nu 2weken met 1.11.14 en totnutoe geen problemen.
Je hebt met de 1.11.14 een paar zaken die niet goed lopen (worden wel opgelost in een nieuwe firmware update). Het afspelen van bestanden start trager en de navigeeropties bij iso's en video_ts zijn deels verdwenen. Het werkt verder wel hoor, maar die fouten storen mij. Voor een compleet overzicht van problemen kan je het beste even op het officiele forum kijken, daar staan 8 pagina's met klachten. Maar zoals gezegd, het is bruikbaar hoor, dus trek je eigen conclusie. Op dat officiele forum zitten ook veel zeikerds namelijk.

Als dat trager opstarten van een videofile je niet stoort (of je hebt er geen last van), dan zou ik het zo laten. De 11.14 is wat bagger, is volgens mij ook de reden dat WD nu haar testteam aan het uitbreiden is. De laatste tijd zijn de meeste firmwares van WD niet helemaal top, eerder een verslechtering dan een verbetering.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Hoe kan ik met mijn tablet een internetvideo van bv. uitzendinggemist streamen naar mijn WD?
Pagina: 1 ... 12 ... 57 Laatste