Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matin112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 13:16
Ik heb de tutorial van Rourke gevolgd mbt metadata, maar wat moet ik vervolgens doen om het op de wd tv live smp te zien? Ik zie nergens de optie om te exporten zoals bij Yadis.

Oh nvm. Gaat vanzelf. moest alleen change view doen...

[ Voor 43% gewijzigd door matin112 op 18-08-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Topicstarter
Ik heb er sinds gisteravond een goede home theater set aan gehangen en het geluid is nu bijzonder goed. Ik heb alles af afgesteld via mijn set, maar kwam later in de wd settings ook deze optie tegen:

dolby dynamic range control

Standaard staat die op aan. Is dat wel wenselijk? Iemand die daar mee geëxperimenteerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 22:35
Ik heb net deze player gekocht en vanaf het beginscherm al reageert mijn afstandbediening niet of traag. Soms gaat het ineens weer goed en dan weer niet. Beetje op het internet gekeken en uiteindelijk een factory reset gedaan. Echter dit helpt ook niet, het eerste menu waar ik de taal moet selecteren werkt voor geen centimeter als ik op de pijltjes druk, soms slaat hij er ineens twee over. Ik heb ook al de batterijen vervangen, maar dit heeft weinig effect.

Het rare is dat de speler soms ineens wel goed reageert, maar 1 minuut later weer niet.

Iemand nog tips? of gewoon terugbrengen?

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Iemand tips voor het benoemen van je films voor de metadata etc?

Heb een aantal films ertussen staan die niet herkend worden en dus informatieloos is de viewer worden afgebeeld.
Heb de namen als synchroon gezet met tmdb, maar dat helpt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
@ isomis
Welke firmware was er gebruikt toen je hem kocht ? Misschien best de laatste er eens op installeren.
Toen ik de mijne kocht stond er 1.03.... op en soms had ik ook zo'n fenomeen als jij, maar niet zo erg als jij beschreef. Nu werkt ie heel vlot sinds de laatste 2 firmware versies.

Weet er iemand hoe ik het toesenbord layout zou kunnen wijzigen, met een azerty toesenbord via usb-kabel blijft hij qwerty typen |:(
Dit had ik gisteren eens gebruikt als test met het oog op de aanschaf van een draadloos setje zoals de Logitec K400. Het ziet er naar uit dat ik misschien een qwerty model zal moeten aanschaffen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
delacer schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 10:55:
@ isomis
Welke firmware was er gebruikt toen je hem kocht ? Misschien best de laatste er eens op installeren.
Toen ik de mijne kocht stond er 1.03.... op en soms had ik ook zo'n fenomeen als jij, maar niet zo erg als jij beschreef. Nu werkt ie heel vlot sinds de laatste 2 firmware versies.

Weet er iemand hoe ik het toesenbord layout zou kunnen wijzigen, met een azerty toesenbord via usb-kabel blijft hij qwerty typen |:(
Dit had ik gisteren eens gebruikt als test met het oog op de aanschaf van een draadloos setje zoals de Logitec K400. Het ziet er naar uit dat ik misschien een qwerty model zal moeten aanschaffen :|
Toen ik hem had aangesloten heb ik hem gelijk geupdate. Ik ga hem terugbrengen, want volgens mij is er gewoon iets mis met de afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leidel77
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 20:17
@ isomis

Wat je ook kunt doen is de taal in Frans of Duits zetten en kijken hoe de layout van het toetsenbord is van de mediaplayer. is die qwerty dan heb je denk ik pech en ondersteund hij geen andere layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand die weet of je een live stream van youtube kan bekijken? Ik krijg het niet voor elkaar live streams van lowlands erop te krijgen, wel de losse filmpjes (ook aanrader), maar als ik op de pc naar youtube ga kan ik live kijken en van tent wisselen.

Dat zou ik ook wel op mijn wd willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zoek een goedkope mediaspeler voor mijn ouders welke al moeite hebben met het aanzetten van de tv ;-). Graag jullie advies:

- Is deze media speler geschikt voor een digibeet? Ik zoek een speler waarbij er zo min mogelijk handelingen nodig zijn om aan te zetten en direct op de synology in de finished film map films te spelen.

- Mijn ouders hebben een langzame internet verbinding, dus het zullen vooral dvd5 files worden. Het probleem met de vorige mediacenter die ik daar neer heb gezet is dat ze er NIET uit kwamen met de dvd bestanden. Er stonden vele video ts bestanden in de map en ze begrepen niet welke ze moesten aanclicken. Kan de WD dit automatisch inlezen/afspelen?

- Kan deze nas direct vanuit het start scherm een NAS folder openen? of moet er via diverse submappen gebrowsed worden om daar te komen?

- Werkt de WD ook met een harmony?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 22:52
Kijk eens naar een Dune 101 TV.
In een Dune kan je een snelkoppeling in het hoofdscherm maken waarmee direct in de filmfolder op je NAS uitkomt.
Daarnaast kan je ook nog instellen wat de Dune moet doen met een DVD map (openen of direct afspelen). Voorkeur voor een ondertiteltaal aangeven is ook nog mogelijk. Weet alleen niet of dit ook met DVD werkt

Dune werkt ook gewoon met een Harmony

Ik wil absoluut WD niet bashen. Ik vind dat WD een hele leuke lijn op de markt heeft gezet maar hebben WD spelers nou net problemen met afspelen van DVD mappen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-06 07:13
DVD mappen werkt ook met de SMP (op de map gaan staan en play drukken) maar waarom zou je voor elke DVD een map willen hebben als je ook ISO kan gebruiken.

Als je de Media Librairy gebruikt geef je 1 keer aan waar de te gebruiken bestanden gelezen moeten worden en staan alle films onder video.

Hoe het met een NAS werkt geen idee maar er zijn genoeg mensen hier die daar ervaringen mee hebben.

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:54
leonvw schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:06:
Iemand tips voor het benoemen van je films voor de metadata etc?

Heb een aantal films ertussen staan die niet herkend worden en dus informatieloos is de viewer worden afgebeeld.
Heb de namen als synchroon gezet met tmdb, maar dat helpt niet..
Ik ga altijd naar TheMovieDB en kopieer daar dan rechtstreeks de naam en het jaartal.
Dit zorgt er dan voor dat het altijd werkt bij mij, raar dat het bij jou dan niet werkt.
over welke films hebben we het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
@ isomis

Ik heb hem omgeruild en ook deze player heeft dezelfde symptomen. Kortom, het moet nu wel de software zijn. Ga hem weer terugbrengen en ga voor een ander merk.

Edit:
Zo te zien ben ik niet de enige: http://community.wdc.com/...omly-freezes/idi-p/366171

[ Voor 7% gewijzigd door isomis op 20-08-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
CKSotos schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 07:25:
[...]

Ik ga altijd naar TheMovieDB en kopieer daar dan rechtstreeks de naam en het jaartal.
Dit zorgt er dan voor dat het altijd werkt bij mij, raar dat het bij jou dan niet werkt.
over welke films hebben we het dan?
De meeste films pakt hij uit zichzelf, ook met de 1080p/web-dl/etc toevoegingen erbij. En bij degene die hij niet pakt, kopieer ik ook idd de naam vanuit tmdb. Maar bij een film als Drive (2011) bijvoorbeeld, krijg ik de informatie er maar niet bij. Zowel met de originele naam, als met de gekopieerde naam van tmdb niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hij is nogal picky met namen deze speler; je moet iig de bestandsnaam aanpassen (niet de naam bij het zoeken naar meta data) zodat deze de boel reflect. Ik had met Drive ook aardig wat problemen om deze te vinden meen ik mij te herinneren.

Deze speler heeft bijv ook problemen met namen van films met nummers in het begin: 50/50, 101 Dalmatians enz.
Workaholic schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:22:
Ik zoek een goedkope mediaspeler voor mijn ouders welke al moeite hebben met het aanzetten van de tv ;-). Graag jullie advies:

- Is deze media speler geschikt voor een digibeet? Ik zoek een speler waarbij er zo min mogelijk handelingen nodig zijn om aan te zetten en direct op de synology in de finished film map films te spelen.

- Mijn ouders hebben een langzame internet verbinding, dus het zullen vooral dvd5 files worden. Het probleem met de vorige mediacenter die ik daar neer heb gezet is dat ze er NIET uit kwamen met de dvd bestanden. Er stonden vele video ts bestanden in de map en ze begrepen niet welke ze moesten aanclicken. Kan de WD dit automatisch inlezen/afspelen?

- Kan deze nas direct vanuit het start scherm een NAS folder openen? of moet er via diverse submappen gebrowsed worden om daar te komen?

- Werkt de WD ook met een harmony?
1. Ligt eraan: als je het eenmaal opzet is het prima, maar als de stroom er een keer afvalt of als de source verwijderd wordt, hij crashed enz. moet je de source opnieuw aangeven en dat is wel wat vervelend
2. Geen ervaring mee; maar ik weet wel dat hij prima gaat met ISO bestanden
3. Nope; Media Library aanzetten en you are good to go :) (dan kan je namelijk aangeven welke mappen er getoont moeten worden als je op Video drukt bijv. maar je hebt wel het probleem van nummer 1.; als de stroom wegvalt of wat dan ook moet je wel ff wat handelingen doen om de source goed te krijgen)
4. Yup, Harmony 700 hier en werkt prima. Je moet wel even wat tweaken met custom buttons, maar dan is het verder ook prima

[ Voor 70% gewijzigd door Notna op 20-08-2012 16:06 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandaag een 2e wd tv live gekocht voor beneden, in 5 minuten klaar met alles en dat is wel heerlijk. Youtube op beiden aan de praat, geen enkel probleem verder met iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 13:44
Gisteren ook eens de vernieuwde you tube (leanback) getest. Werkt goed, viel me een beetje tegen dat je niet de afzonderlijke video's in de afspeellijst kan selecteren. Hij speelt de complete lijst af.
Wat wel zeer goed werkt is de koppeling met je smartphone of tablet! Ideaal! Gewoon zoeken en lijsten selecteren op je phone en de video's worden direct gestart op je TV! Super.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Holgster schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:07:
Wat wel zeer goed werkt is de koppeling met je smartphone of tablet! Ideaal! Gewoon zoeken en lijsten selecteren op je phone en de video's worden direct gestart op je TV! Super.
Kan je op die manier ook een abonnement afspelen? Ik heb bijvoorbeeld een abonnement op lowlands en daarin zitten de video's van lowlands 2012.

Ik heb dus geen afspeellijst ervan gemaakt. Ik kan op de pc zelf wel alle video's van een abonnement afspelen zonder afspeellijst.

voor de rest maak ik eerst afspeellijsten op de pc en als ik dan wil kijken heb ik ze klaar staan. Maar helemaal ideaal is dat niet omdat nieuwe zaken er niet automatisch bijkomen. Als aanvulling kijk ik daarom altijd bij mijn abonnementen waarin automatisch de nieuwe video's komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22-08-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 13:44
Je gebruikt dan deze android app, YouTube Remote om de video's op je TV af te spelen. Volgens mij zitten daar ook abonnementen in. Hoe deze worden afgespeeld weet ik niet zeker.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Holgster schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:23:
Je gebruikt dan deze android app, YouTube Remote om de video's op je TV af te spelen. Volgens mij zitten daar ook abonnementen in. Hoe deze worden afgespeeld weet ik niet zeker.
Ik ga het proberen. Ik zag die optie wel in het menu voorbijkomen. Heb helaas wel een klein schermpje op mijn mobiel (samsung galaxy young), even zien of dat lekker werkt.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11
Ik ben nog maar eens verder gaan kijken wat de mogelijkheden zijn van streaming vanaf mijn Galaxy S3. Mijn conclusie is dat dit redelijk uitgebreid is :D. Ik heb een paar apps uitgeprobeerd icm met BubbleUPnP en die werken allemaal (Youtube, uitzendinggemist, ice stream, etc). Kortom, je kan met deze combi feitelijk alle (online) content streamen naar je WDTV.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Topicstarter
Dank voor deze supertip!!!

Ik ga er vanavond gelijk mee aan de slag. Ik heb zelf een Galaxy young, hoop dat die het ook wat trekt.
Zo niet, dan gaat mijn vrouw een nieuw telefoonabonnement krijgen wat ze nog niet weet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:55
Werkt deze WD tv live ook met mountain lion? De WD TV zijn voorganger namelijk niet, content is niet te zien op de wdtv. Ik speel bestanden via het netwerk af.

[ Voor 13% gewijzigd door Untouchablezz20 op 25-08-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:40:
Werkt deze WD tv live ook met mountain lion? De WD TV zijn voorganger namelijk niet, content is niet te zien op de wdtv. Ik speel bestanden via het netwerk af.
Mountain lion weet ik niet, maar lion tutorial (misschien kom je er dan uit):

http://wdc.custhelp.com/a...3MzU0My9zaWQvSjdSYXdTUGs=

Als je op die site zoekt kom je wel meer mountain lion tegen, dus ik denk dat het gaat werken, zie ook:

http://wdc.custhelp.com/a...wL3NpZC84czFuSUI0bA%3D%3D

Je kan hem natuurlijk altijd kopen bij een grotere zaak als een mediamarkt en als het toch niet werkt terugbrengen dezelfde dag en een ander merk kopen. Maar wellicht zijn hier Apple gebruikers (ik heb alleen een ipad).

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 25-08-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:55
^ Thanks, maar wat een handelingen om een map te delen. Ik ga me er eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:44
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:23:
[...]

Ik durf er wel geld op te zetten dat het aan je netwerk instellingen ligt :+

Hier een handleiding in (steenkolen) Engels:

OS: Windows7 x64 Enterprise edition | Evaluation Edition for IT

Mine settings:
Windows Firewall - OFF
Network: Home Network
Shared Libraries - Nothing, all OFF
Media Steaming - OFF

Advanced Sharing Setting:
Turn on network discovery
Turn on file and printer sharing
Turn on sharing so anyone with network access can read and write... - BUT, I removed (this is just ME) from: My Computer -> Right Click -> Manage -> Shared Folders -> Share: User(s) -> Right Click -> Stop Sharing
- Why I done this? -> Because when I access with WDTV Live to my pc, I do not want to see anything else except files I shared
Use 128 bit encryption
Allow Windows to manage homegroup connection

WDTV Live:
Network Setup: Automatic IP
Clear login info

This is important stuff - How to make share with Windows 7 and WDTV Live:
Part1:
My Computer -> Right Click -> Manage -> Shared folders -> Right Click on Shares -> Click New Share -> Next -> Browse folder with media files -> Next -> Next -> Select Customize Permissions -> Click Custom:
Group or user names:
- Administrators - FullControl, Change, Read - Check
- Everyone - FullControl, Change, Read - Check
(If any of these missing, add them)
Click OK -> Finish -> Finish

Part2:
Go to Computer Managment -> Shared folders -> Shares: Right Click on Share -> Properties -> Security (tab) -> Advanced -> Change Permissions:
Remove/Uncheck - Include inhertable permissions from this object's parent
REMOVE
(Then) Add Administrators - Allow EVERYTHING
(Then) Add Everyone - Allow Reading permissions (I didn't try full permisisons, but it should work) - basically everything with word "read" in it
press OK

Part3:
Go to the "Owner" Tab (in Advanced Security Settings for "Your Shared Folder")
Current owner must be "Administrators", if it's not then:
Press: EDIT, Select Administrators, check "Replace owner on subcontainers and objects" -> OK -> OK -> OK -> OK -> Exit Computer Managment

Extra notes:
You don't need to create extra user for WDTV (like some people suggested - this suggestion works great with WinXP, but it's not needed for Win7)
I tested this also with sharing whole drive -> also work without any problems.

Play your media files:
With WDTV Live go to videos menu -> Network Shares -> YourPC: and your folder should appear now in WDTV without any errors!

En bijbehorende video's waarin het getoond wordt:

http://www.2shared.com/fi..._setup_Win7_-_Folder.html

http://www.2shared.com/fi...older_and_Subfolders.html
Ik heb sinds kort problemen met het benaderen van shares.

Hierboven de instellingen geprobeerd maar ik blijf de melding ontvangen:
Ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord. Probeer het opnieuw.
Ook al een nieuwe user met pass aangemaakt, werkt niet.
Windows Live ID login assistant is er ook af, was een suggestie op een ander forum.
Iemand nog ideeen? Heb de laatste firmware erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:44
Hmm, vreemd. Netwerk opnieuw laten aanmaken op de wdtv, daarna nieuwe user aangemaakt en deze gebruikt. Nu ziet hij ineens wel weer alles met zelfde instellingen als eerst.. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:39
suedje schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:06:
Dikkiedikdik en vanpeers, bedankt voor het aanbod.
er had al iemand aangeboden om het te testen die zelf ook een JVC camera heeft, vandaar dat ik nog niets heb geupload.
Ik zal vanavond eens kijken of ik een geschikt filmpje heb om te uploaden.
Thanks

update:

Inmiddels hab ik begrepen van Yorroy dat het werkt, thanks.
Ook zag ik gisterenavond dat het nu ook in de handleiding vermeld staat, dat .MTS bestanden worden ondersteund.
Ik ga eens op zoek waar ik deze speler zal gaan halen.
nogmaals bedankt voor de moeite.
En dit weekend aangeschaft.
Het werkt inderdaad perfect, de MTS bestanden worden prima afgespeeld.
Nu nog kijken hoe ik de WD TV live player zichtbaar krijg in de WD TV remote app op mijn Ipad.
Vanavond verder stoeien hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
  • Laatst online: 27-01 13:56
Ik ben ook sinds kort eigenaar van een WD TV Live en heb een vraag waar jullie hopelijk een antwoord op hebben.
Ik heb mijn WD aangesloten op mn synology, waar ik drie mappen share: video, photo en music. Als ik nu op mn WD het item 'Video' open, dan zie ik alle 3 folders maar kan alleen de video openen. Dat vond ik niet erg mooi. Mede door dit topic kwam ik erachter dat ik dit kan omzeilen door in de Media Library drie koppelingen aan te maken: Music, Video en Photo en die resp. aan mn synology-shares knoop. Vervolgens kan ik dan in Video de 'Video'-share als bron opgeven. Dan zie ik de juiste folders bij de juiste menu-items.

Maar wat ik me nu afvroeg: Is dit werkelijk de enige manier om die folders te koppelen? Want als ik het goed begrijp, dan ben ik met deze methode verplicht om een Media Library aan te maken.
En het nut van de Media Library is me nog niet helemaal duidelijk... heb ik die echt nodig? Of is de performance anders laag?

En @Dikkiedik, begreep ik nou goed dat ik bij stroomonderbreking de sources opnieuw moet koppelen? Geld dat alleen bij 'custom koppelingen' of ook bij 'gewone shares' (dus dat je wel die meerdere mappen ziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mstreutker schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:24:
En @Dikkiedik, begreep ik nou goed dat ik bij stroomonderbreking de sources opnieuw moet koppelen? Geld dat alleen bij 'custom koppelingen' of ook bij 'gewone shares' (dus dat je wel die meerdere mappen ziet).
Als je je nas van de stroom haalt, dan duurt het even voordat de wd ze weer ziet. Een paar minuten, de koppelingen worden inmiddels met de meest recente firmware wel onthouden, dat was bij een van de vorige firmwares niet het geval.

Je kan trouwens ook met de bestandenbrowser naar je bestanden toegaan. Zelf heb ik onder video deze mappen:

films en documentaires
kinderseries
tv series

Ik heb ze alle 3 gekoppeld en dat werkt heel fijn, moet je alles wel wat ordenen (dat vind niet iedereen leuk).

Maar ik begrijp niet helemaal wat je met media library bedoelt, volgens mij iets anders dan ik. Ik voeg de mappen toe via network shares en dan windows shares en dan mijn synology server en dan de map toevoegen die ik wil.

Als je liever via bestanden erheen browsed kan dat ook, heeft geen invloed op de performance.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 27-08-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Anoniem: 32279 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:34:
[...]
Maar ik begrijp niet helemaal wat je met media library bedoelt, volgens mij iets anders dan ik. Ik voeg de mappen toe via network shares en dan windows shares en dan mijn synology server en dan de map toevoegen die ik wil.

Als je liever via bestanden erheen browsed kan dat ook, heeft geen invloed op de performance.
Bedankt voor je reactie!
Ik zal even toelichten wat ik bedoel met 'media library', misschien gebruik ik niet de goede term ;)

Als ik voor de eerste keer op 'Videos' klik, dan vraagt ie welke bron ik wil gebruiken. Als ik dan kies voor Network Shares / Windows Shares dan krijg ik mijn NAS als optie. Bij mij vraagt ie niet wélke share ik wil gebruiken, maar connect ie gewoon met de NAS en geeft daarna een browsefolder van de gevonden shares. Ik heb 3 shares (Music, Video en Photo) en ik zie ze dan ook alle drie onder Video.

Als ik echter via Settings naar Systeem ga en dan naar Media Bibliotheek (of Media Library) dan kan ik ook netwerkverbindingen opgeven. Alleen hier kun je exact opgeven welke share je wilt benaderen. Bijv NAS\Video.
Als ik déze koppeling als bron gebruik voor het Video-menu, dan zie ik alleen de folder Video.
Dat is volgens mij ook wat jij hebt gedaan (correct me if I'm wrong).
Maar dat werkt dus (kennelijk) alleen maar als je je Library aan hebt staan. Zet je die uit, dan ziet je NAS 'gewoon' alle beschikbare shares en kun je niet zeggen dat je alleen Video onder Video wilt zien.
Althans, dat is mijn bevinding tot nu toe. ;)

Ik heb dus volgens mij twee opties:
1) Ik maak in mn library een koppeling voor elke share en zie dus alleen video onder Video, music onder Music, etc.
2) Ik zet library uit en koppeling algemeen op mn NAS en zie onder elke menu alle folders.
(Meer opties heb ik toch niet?)

(Maar het aanzetten van Library betekent wel dat alles geindexeerd gaat worden en ik vroeg me af of je daar nou zoveel voordeel van hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Meer opties heb je inderdaad niet, mijn library staat altijd aan (wel handig omdat je dan nieuwe bestanden er ook inkrijgt). Hij scant bij mij alleen als hij in standby staat, dus dan duurt het ongeveer 20 uur voordat ik nieuwe files zie (of ik moet handmatig scannen).

Die library aan is ook met een nas de meest handige optie aangezien je anders wel erg veel aan het klikken bent. Bij een usb harde schrijfje is het niet zo nuttig.

Dat indexeren duurt niet zo lang, althans ik heb 2 TB aan data en dat duurt ongeveer 10 minuten maximaal. Ik heb dan wel aanstaan dat hij niet aanvullende informatie moet gaan ophalen, anders is hij veel langer bezig (zoals backdrops en beschrijvingen).

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 27-08-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Gisteravond even bezig geweest met wat instellingen, ik heb nu Video en Photo via mijn library gekoppeld.
Muziek niet, omdat ik de interface (of ik doe iets verkeerd) niet heel indrukwekkend vond via de library. Daarom heb ik de muziek via de mediaserver van mn NAS gekoppeld, want dan kan ik gemakkelijk per folder, artiest, genre, etc. selecteren. Als ik dat via library doe dan zie ik alleen folders..

Trouwens, weet ook iemand wat de library met muziek doet? Want met films krijg je kekke beschrijvingen, backdrops, etc. maar met muziek zie ik geen albumhoezen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mstreutker schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:38:
Trouwens, weet ook iemand wat de library met muziek doet? Want met films krijg je kekke beschrijvingen, backdrops, etc. maar met muziek zie ik geen albumhoezen of iets dergelijks.
Dat is wel mogelijk, althans met aangepaste themes. Ik weet alleen niet of het standaard erin zit. Zelf heb ik namelijk een spotify achtige oplossing voor mijn muziek (met aansturing door tablets die ik in de muur heb gebouwd).

Ik heb onlangs op het WD forum een theme gezien die dit kan, info kwam volgens mij van www.cdnow.com af, volgens mij had diegene zelf een xml gemaakt (wat wel veel werk is). Ik heb nu geen tijd om het te zoeken, als ik het tegenkom pas ik het bericht hier aan. Ik neem aan dat ik vandaag of uiterlijk morgen het wel gevonden heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 28-08-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Ah ok, dan ligt het dus niet aan mij ;)
Wel verrassend dat bij een film automatisch beschrijvingen, backdrops en covers worden gezocht maar dat een album voor een CD niet native werkt!
Want 'music' heeft wel een eigen metabron.. wat doet die dan concreet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mstreutker schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:47:
Want 'music' heeft wel een eigen metabron.. wat doet die dan concreet :?
Die haalt info over de band op, ik dacht van cdnow ,maar dat bestaat kennelijk niet meer. Wel grappig om te zien, maar er passen niet superveel regels op het scherm, dus heel boeiend is het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Dat is inderdaad wat minder interessante informatie. Ik heb liever info over de muziek zelf; Genre, Artiest, Album, etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20
Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:13:
[...]

Die haalt info over de band op, ik dacht van cdnow ,maar dat bestaat kennelijk niet meer. Wel grappig om te zien, maar er passen niet superveel regels op het scherm, dus heel boeiend is het ook weer niet.
De info komt van Freebase. Ik zag het logo net staan toen ik er ook eens naar ging kijken. Bij sommige albums die ik erop heb gezet toont ie info van een vorige album. Ik ga nu na inlog op Freebase wat ontbrekende info (album cover) e.d. toevoegen aan Freebase en kijken of dit effect heeft op mijn Live hub (na een sync).

Het blijft jammer dat er maar zo weinig info te zien is. Het genre, datum van uitbrengen en wat album info zit 'verstopt' achter de 'Options' knop als je op een track staat had er nooit goed naar gekeken eigenlijk. Wat basis info zou leuk zijn naast album cover, artiest, track en genre en een kleine beschrijving. Iets zoals de view bij de Boxee box zou fraai en mogelijk moeten zijn:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.ghacks.net/wp-content/uploads/2008/08/boxee-album-view-screenshot.png
Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2009/12/Boxee_Beta_Music_Albums_Sidebar.png

Ik zag wel dat de AEnish Hub FR Revision 2 theme een weergave heeft waarin je bij het kiezen van het album het jaar, genre en beschrijving ziet staan zonder op die 'Options' button te drukken. Echter de theme is ook niet volledig als je t mij vraagt en hij werkt mogelijk niet goed met nieuwere firmware versies.

Afbeeldingslocatie: http://community.wdc.com/t5/image/serverpage/image-id/6421iAF5350776852BD42/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Al is de weergave bij het doorklikken vervolgens weer gebrekkig (zonder genre, jaartal zo te zien).
Afbeeldingslocatie: http://community.wdc.com/t5/image/serverpage/image-id/6419iCD2A08FBDD80CCFB/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 28-08-2012 22:08 . Reden: toevoeging foto en tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die boxee screenshots zijn wel mooi, jammer dat die mediaspeler weer gelijk duurder is.

Zelf regel ik de muziek nu met een tablet van 60 euro van dixons met spotify erop, dan heb je alles , van genre tot aan een biografie van een artiest en het werkt 100 keer beter dan iets zoeken met de remote van de wd.

Maarja, het is wel weer een investering (aangezien je hem ook nog moet ophangen wat rond de 30 euro kost).

Voor muziek vind ik de WD , maar trouwens bijna alle mediaspelers gewoon niet heel fijn werken. Het werkt, maar handig is het vaak niet, zeker omdat je zonder smartphone ook het tv scherm aan moet doen om iets te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Ik ga vandaag/morgen/binnenkort eens kijken naar Audio Station (Synology). Vaak als ik muziek wil afspelen staat de Tv toch uit, dus eens kijken of ik via de DS Audio app de WD TV een beetje fatsoenlijk kan bedienen.

Ook heb ik nog een vraag over het scannen van de library. In eerste instantie had ik deze op 'alleen bij standby' staan. Maar hoe vaak gaat ie dan scannen? De reden dat ik dit vraag, is omdat bij iedere scan de HDD's in mn NAS uit hibernate geplukt worden. Ik heb de scan-interval nu op 1 dag gezet, maar gaat ie dan tijdens standby 1x per dag scannen, of moet ie dan echt aanstaan? Dat kan ik niet echt terugvinden in de documentatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 06:45:
Die boxee screenshots zijn wel mooi, jammer dat die mediaspeler weer gelijk duurder is.

Zelf regel ik de muziek nu met een tablet van 60 euro van dixons met spotify erop, dan heb je alles , van genre tot aan een biografie van een artiest en het werkt 100 keer beter dan iets zoeken met de remote van de wd.

Maarja, het is wel weer een investering (aangezien je hem ook nog moet ophangen wat rond de 30 euro kost).

Voor muziek vind ik de WD , maar trouwens bijna alle mediaspelers gewoon niet heel fijn werken. Het werkt, maar handig is het vaak niet, zeker omdat je zonder smartphone ook het tv scherm aan moet doen om iets te zoeken.
Voor muziek wil ik vooral een mediaspeler gebruiken. Ik heb al een aantal spelers getest maar geen van allen werkte echt goed. Ik wil dus gewoon de speler aanzetten en dan met de tablet muziek kiezen. De tv hoeft dan niet aan. Ben nog steeds op zoek naar een goede speler met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zonekill schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:39:
Voor muziek wil ik vooral een mediaspeler gebruiken. Ik heb al een aantal spelers getest maar geen van allen werkte echt goed. Ik wil dus gewoon de speler aanzetten en dan met de tablet muziek kiezen. De tv hoeft dan niet aan. Ben nog steeds op zoek naar een goede speler met wifi.
Is het in jouw geval dan niet handiger om met een tablet met bluetooht en een bluetooth ontvanger op je stereo zo muziek af te spelen (of een goedkope tablet als music streamer te gebruiken)?

Voor het goede spul met ingebouwd scherm ben je helaas minimaal +300 euro kwijt.

Met de WD kan je wel wat met een smartphone ofzo erbij, maar ik vind het verre van ideaal.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:24
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:05:
[...]

Is het in jouw geval dan niet handiger om met een tablet met bluetooht en een bluetooth ontvanger op je stereo zo muziek af te spelen (of een goedkope tablet als music streamer te gebruiken)?

Voor het goede spul met ingebouwd scherm ben je helaas minimaal +300 euro kwijt.

Met de WD kan je wel wat met een smartphone ofzo erbij, maar ik vind het verre van ideaal.
Wat deze persoon zoekt is iets als een Sonos Zoneplayer... Werkt perfect met een smartphone of tablet als controller.

Heeft alleen niets meer te maken met de WD mediaspeler...

• mstreutker
Ik ben bezig om de filmpjes van mn iPhone ook binnen mn WD TV beschikbaar te maken en zoek eigenlijk een tooltje of methode waarmee ik het eerste frame uit de film als 'coverart' kan laten tonen. Nu zijn alle previews zwarte blokjes en dat zoekt een beetje lastig. Iemand hier toevallig ervaring mee?

Topicstarter
Leader98 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:56:
Wat deze persoon zoekt is iets als een Sonos Zoneplayer... Werkt perfect met een smartphone of tablet als controller.

Heeft alleen niets meer te maken met de WD mediaspeler...
Sonos is echt mooi inderdaad, maar vergeet niet de nieuwe serie van Logitech (smart radio enzo), de eerste producten uit die serie zijn net gereleased en er komt meer als het goed is. Scheelt je toch wat geld aangezien Sonos echt extreem duur is. Met die 300+ euro apparaten bedoelde ik onder andere Sonos (werkt wel perfect, heb een demonstratie gehad 2 weken geleden in een winkel). Marktplaats is wel een goede plek voor 2e hands Sonos spul.

Maarja, dit gaat inderdaad wel erg offtopic.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 30-08-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:15:
[...]

Sonos is echt mooi inderdaad, maar vergeet niet de nieuwe serie van Logitech (smart radio enzo), de eerste producten uit die serie zijn net gereleased en er komt meer als het goed is. Scheelt je toch wat geld aangezien Sonos echt extreem duur is. Met die 300+ euro apparaten bedoelde ik onder andere Sonos (werkt wel perfect, heb een demonstratie gehad 2 weken geleden in een winkel). Marktplaats is wel een goede plek voor 2e hands Sonos spul.

Maarja, dit gaat inderdaad wel erg offtopic.
Die Sonos is echt belachelijk geprijsd! Het enige wat ik wil dat 'het' ding moet doen is muziek van mijn NAS naar de versterker 'brengen' en hiervoor wil ik mijn tablet gebruiken. (aan bluetooth heb ik dus niets en is ook beperkte kwaliteit) Met een mediaspeler zou dit goed moeten kunnen. De WD deed dat niet echt goed maar de LG deed het wel goed helaas niet meer te krijgen. Ik denk dat ik me nog maar eens de WD ga proberen misschien dat met nieuwe firmware het beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou moet ik ophouden met offtopic te reageren, maar in synology nassen kan je een usb audiokaartje stoppen (12 euro bij de mediamarkt, nog goedkoper in China) en zo muziek afspelen. Enige nadeel is wel dat je dan een scherm moet hebben om muziek te starten vanuit de synology interne website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 13:11
Of gewoon je mobieltje gebruiken om je NAS te bedienen ;-)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Voor de synology gebruikers onder ons: iemand toevallig al geprobeerd of de nieuwe Video Station uit DSM 4.1 qua metadata een beetje goed samenwerkt met de WD TV? Ik ben benieuwd of de WD TV overweg kan met de covers, informatie, etc die Video Station kan genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Interessant, ben er even mee bezig op mijn synology.

Edit: ok, de eerste 2 stappen die ik ondernomen heb:

1) video station geinstalleerd en 1 film gekoppeld als test
2) media server geinstalleerd aangezien ik er anders volgens mij weinig mee kan
3) in de mediasever heb ik dit vervangen door alleen Folder.jpg :

code:
1
cover.jpg;Cover.jpg;COVER.jpg;folder.jpg;Folder.jpg;FOLDER.jpg

Zo, nu kan ik via mediaserver op mijn wdtv inderdaad mijn synology server vinden. Alleen is de map video nog leeg omdat hij eerst gaat indexeren. Nu heb ik vele terabytes aan data, dus ik moet denk ik even een uur ofzo geduld hebben (hopelijk niet meer).

Zo te zien ziet de Synology ook mijn apparatuur die nu gekoppeld is, te weten twee wdtv's en een tablet:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2diiv51.png

Ik houd jullie op de hoogte. De eerste blik die ik erop werp is erg erg goed, maar ik weet niet of ik de metadata op de wdtv kan krijgen, video station stopt in iedergeval geen bestanden in de map van de film zelf (kan ze ook zo 123 niet ergens anders vinden).

Maar als dit gaat werken :9~

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 03-09-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
WD TV stopt ze doorgaans wél in de map zelf, ik ben dan ook bang dat ie de Synology metadata niet gaat vinden. Maar als het inderdaad wel gaat werken, dan biedt dat weer hele nieuwe mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We komen ergens:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2s1aa2u.png

Ik moet er nog even verder mee, maar ben ondertussen aan het boren en verven, dus niet helemaal ideaal :+
Dat profiel zit opeens na een update van gisteravond in mijn synology (4.1 dsm), dus het moet mogelijk zijn. Maar ik moet door een fout weer opnieuw indexeren :X

Met een standaard profiel heb ik al wel een cover werkende (geen idee waar hij die vandaan haalt trouwens, niet uit de map zelf), nog niet de informatie waar het eigenlijk om draait (covers kan ik zelf ook wel zoeken, dat kost niet zoveel tijd).

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 03-09-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Klinkt interessant!
Mag ik vragen hoe jij de films van je NAS leest, via een share of via de Media Server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mstreutker schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:31:
Klinkt interessant!
Mag ik vragen hoe jij de films van je NAS leest, via een share of via de Media Server?
nu van een share, maar als ik dit aan de praat krijg ga ik de media server denk ik gebruiken. Maar wat dat ding nu aan het indexeren is, hij blijft maar bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Nadeel van media server (vind ik) is dat ie dan onder het submenu van 'Video' ook weer de foto's en de muziek laat zien. Dat had ik nu mooi opgelost via specifieke shares voor mn films.
Zo te horen heb jij ongeveer dezelfde setup als ik, ik ben erg benieuwd of het iets bruikbaars oplevert! Het zou mooi zijn als de NAS voor de metadata zorgt ipv de WD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mstreutker schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:57:
Nadeel van media server (vind ik) is dat ie dan onder het submenu van 'Video' ook weer de foto's en de muziek laat zien. Dat had ik nu mooi opgelost via specifieke shares voor mn films.
dat probleem heb ik nog niet gezien, maar ik heb er ook nog geen muziek op staan (was er wel mee bezig, maar heb de keuze gemaakt voor spotify + losse tablets voor aan de stereo toren).

Ik hoop alleen niet dat die synology nu ook al mijn foto's opnieuw gaat indexeren, dan is hij pas morgen klaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Volgens mij niet. Indexfolder van de Movie Station is volgens mij /Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, afgezien van de cover krijg ik geen info erbij. Ik zie die info wel als ik via de browser op een pc naar video station ga, maar niet op de wd tv's.

Verder werken ondertitels niet, dat is ook irritant.

Dat gaat het hem dus niet worden, wel jammer, dat ophalen van video film info door de nas werkte wel snel en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Ben je er al achter waar de metadata opgeslagen wordt? Het zou mooi zijn als je Movie Station kan configureren om de metadata in dezelfde folder te plaatsen (a la WD TV), maar dat kan waarschijnlijk niet.
Wel jammer, dit klonk als een héle mooie oplossing.
Vreemd dat de subs ook niet werken overigens.. je biedt het nu aan via de Media Server? Je zou verwachten dat zoiets als subs dan wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mstreutker schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:27:
Ben je er al achter waar de metadata opgeslagen wordt? Het zou mooi zijn als je Movie Station kan configureren om de metadata in dezelfde folder te plaatsen (a la WD TV), maar dat kan waarschijnlijk niet.
Wel jammer, dit klonk als een héle mooie oplossing.
Vreemd dat de subs ook niet werken overigens.. je biedt het nu aan via de Media Server? Je zou verwachten dat zoiets als subs dan wel werken.
Nee, ben er verder niet ingedoken omdat ik anders een boze vrouw straks thuis heb omdat het mijn klusdag is :+

Bij het verwijderen van video station vraagt hij wel of hij de database moet verwijderen. Maar daar kan je volgens mij alleen met putty bij en dat is veel te veel werk, dan kan je denk ik beter een tooltje gebruiken die die meta data voor je verzamelt.

Ik heb op mijn verlanglijst voor het einde van het jaar een ipad staan, dan ga ik er weer eens induiken. Maar voor nu is het wat teveel werk met te weinig opbrengsten in mijn situatie.

Die subs via media server werken inderdaad niet, dat is al een tijdje zo meen ik (geen idee of dat aan het protocol ligt of aan synology's media server of aan de mediaspeler). Maar zonder subs krijg ik weer gezeur met de overige familieleden. Sowieso heb je veel minder opties met afspelen via deze methode, dat bevalt me ook al niet zo.

Kortom, een share gebruiken is de beste keuze als je geen ipad hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 03-09-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Boze vrouwen moet je ten allen tijden vermijden ;)
Ik zal er binnenkort ook even naar kijken, maar ik denk dat Video Station out-of-the-box niet lekker aansluit op de metadata van WD TV. Nou ja, gelukkig zijn er nog een hoop andere alternatieven.
Voor een IPad heb ik het benaderen van mn content vrij eenvoudig voor elkaar gekregen (gewoon via mediaserver) maar daar zie ik dan weer geen covert-art.. maar dat is hier een beetje off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
Sinds een week in mijn bezit, en doet wat hij moet doen. Het belangrijkste was de filmpjes van de video camera afspelen (MTS files) en dat gaat prima.
Youtube wordt erg gewaardeerd door de kids, en daarom heb ik zowel de WD TV Remote app als de Zappo TV HD app geinstalleerd op mijn Ipad. Werkt prima om te zoeken met de IPAD in plaats van de afstandsbediening, zolang er verbinding is, en dat is het probleem. Ik heb de WD TV speler draadloos in mijn netwerk opgenomen, via mijn Huwaui moden van Online. Om de haverklap is de verbinding tussen WD TV en Ipad weg. Dit gebeurd op de gekste momenten. Zo zitten we wat te kijken, met de IPAD als afstandbediening, en zo is de verbinding weg. Het maakt niet uit of we een film van de harde schijf kijken, of een Youtube fimpje via internet.
Volgens de netwerkstatus van de WD TV speler is de verbinding okee, en het gekke is dan wel dat ik het IP adres van de WD TV kan benaderen op de Ipad in Safari, en ik kan ook gewoon Youtube filmpjes blijven kijken via internet. Maar zowel in de WD TV app als de Zappo app staat geen device gekoppeld en is ook niet te vinden. Open ik de volgende dag 1 van deze 2 apps op de Ipad dan is de verbinding er weer wel, enige tijd.
Iemand hier ervaring mee, of een tip hoe dit op te lossen is? Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:20

CeesKees

I rest my Kees

Kabel tussen WD en router? dan heb je een van de twee alvast uitgesloten..

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 13:20

CeesKees

I rest my Kees

Anoniem: 32279 schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:06:

Kortom, een share gebruiken is de beste keuze als je geen ipad hebt.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Kan het nog helpen om je WD TV een statisch IP te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
CeesKees schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:04:
Dat zou misschien wel helpen, maar de tv met WD TV en mijn modem staan in de kamer zo ver mogelijk uit elkaar als maar kan, Kabel wordt een aardige operatie. ik wil het nu nog draadloos proberen.
mstreutker schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:18:
Hier ga ik eens naar kijken en mee aan de slag.

bedankt allebei voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171592

Ik had bijna het zelfde probleem, hji vond het draadloos erg lastig te vinden (schijnbaar goed verstopt...)
Dit heb ik echter opgelost door een draadje te leggen van mijn WD naar de router (onder de vloer).
Nu vind tie zonder problemen het netwerk en draait alles probleem loos!
(ik schakel altijd de WD helemaal van de power af n.l.)

Anoniem: 356887

Ik heb een vraagje.
Ik heb de mediaspeler besteld, en ik ben al wat aan het voorbereiden.
Voor de series, ik heb de psd van dikkiedik gebruikt, maar die is 680X1000 pixels.
Is dit niet te veel?
Dan heb ik ze geëxporteerd naar folder.jpg, grootte is ongeveer 110kb.
Kan de WD dit nog tonen?

edit:
Ook nog een ander vraagje over de films.
Ik heb altijd een film en een ondertitel, elk apart.
Ik heb het nu zo staan:
Films\Drive (2011)\Drive.2011.720p.BDRip.XviD.AC3-ViSiON.avi
Films\Drive (2011)\Drive.2011.720p.BDRip.XviD.AC3-ViSiON.srt

Is het handiger zonder apart mapje per film?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 356887 op 06-09-2012 20:14 ]

Topicstarter
Anoniem: 356887 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:10:
Ik heb een vraagje.
Ik heb de mediaspeler besteld, en ik ben al wat aan het voorbereiden.
Voor de series, ik heb de psd van dikkiedik gebruikt, maar die is 680X1000 pixels.
Is dit niet te veel?
Dan heb ik ze geëxporteerd naar folder.jpg, grootte is ongeveer 110kb.
Kan de WD dit nog tonen?

edit:
Ook nog een ander vraagje over de films.
Ik heb altijd een film en een ondertitel, elk apart.
Ik heb het nu zo staan:
Films\Drive (2011)\Drive.2011.720p.BDRip.XviD.AC3-ViSiON.avi
Films\Drive (2011)\Drive.2011.720p.BDRip.XviD.AC3-ViSiON.srt

Is het handiger zonder apart mapje per film?
Ik heb al mijn folder.jpg's 300x450 pixels, ze zijn allemaal net onder de 100kb, 110kb gaat prima trouwens. Ik hanteerde de 100kb grens omdat mijn andere mediaspeler het anders niet kon tonen (maar die is inmiddels het huis uit). 100kb is wel een fijne grootte, is het scherp genoeg voor op een grotere tv. Boven de 350kb ga ik pas wat vertragingen merken trouwens, hangt ook af hoeveel mapjes je weer hebt.

Als je folder.jpg afbeeldingen wilt gebruiken en geen moviewall achtige oplossing, dan kan je ze in mapjes doen. Wil je wel zo'n moviewall hebben, dan werkt het niet als ze in mapjes zitten. Je kan dus eigenlijk zelf kiezen, beiden werkt, aan jou de keuze wat je het fijnst vind werken.

Denk er wel even goed over na, achteraf aanpassen is gewoon een bult saai werk, dat kan je beter voorkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 06-09-2012 20:21 ]

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:20:
[...]

Ik heb al mijn folder.jpg's 300x450 pixels, ze zijn allemaal net onder de 100kb, 110kb gaat prima trouwens. Ik hanteerde de 100kb grens omdat mijn andere mediaspeler het anders niet kon tonen (maar die is inmiddels het huis uit). 100kb is wel een fijne grootte, is het scherp genoeg voor op een grotere tv. Boven de 350kb ga ik pas wat vertragingen merken trouwens, hangt ook af hoeveel mapjes je weer hebt.

Als je folder.jpg afbeeldingen wilt gebruiken en geen moviewall achtige oplossing, dan kan je ze in mapjes doen. Wil je wel zo'n moviewall hebben, dan werkt het niet als ze in mapjes zitten. Je kan dus eigenlijk zelf kiezen, beiden werkt, aan jou de keuze wat je het fijnst vind werken.

Denk er wel even goed over na, achteraf aanpassen is gewoon een bult saai werk, dat kan je beter voorkomen.
Oke, ik ga het eens testen als ik hem heb, met die folder.jpg's

Dit is trouwens een movie wall neem ik aan? : Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/icpyD.jpg

En dit een de andere?
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/3518ena.jpg

Topicstarter
Jazeker, probeer maar wat je het meest bevalt.

Er is trouwens een nieuwe firmware, netflix is terug, kan je daar nu als nederlander een abbo op nemen?
Als ik kies voor member, dan kan ik inloggen namelijk.

Verder een vaag hindi kanaal.

Het updaten hier ging 2 keer opnieuw, duurde al met al 10 minuten.

What's in this update? Release 1.11.14 (9/6/2012)
Wohnzimmer-Videothek (Media Markt - Germany Only)
Supports YuppTV.
Supports Geo Location reset location feature.
Resolved several My Media Library issues with NAS storage devices.
Resolved Samba issue high bitrate .M2TS videos stutter when switching audio stream.
Resolved remote buttons A, B, C, and D do not work in SlingPlayer.
Resolved YouTube Leanback login credentials not saved after reboot or restarting.
Resolved network share issue with master browser.
--------------------------------------------
General Info
Note: Enable Linux Share settings are off by default.
Note: YouTube Leanback will require login after firmware upgrade.
Note: SlingPlayer will require login after firmware upgrade.

Geo location? Waar dan?

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 06-09-2012 21:49 ]

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:42:
Jazeker, probeer maar wat je het meest bevalt.

Er is trouwens een nieuwe firmware, netflix is terug, kan je daar nu als nederlander een abbo op nemen?
Als ik kies voor member, dan kan ik inloggen namelijk.

Verder een vaag hindi kanaal.

Het updaten hier ging 2 keer opnieuw, duurde al met al 10 minuten.

What's in this update? Release 1.11.14 (9/6/2012)
Wohnzimmer-Videothek (Media Markt - Germany Only)
Supports YuppTV.
Supports Geo Location reset location feature.
Resolved several My Media Library issues with NAS storage devices.
Resolved Samba issue high bitrate .M2TS videos stutter when switching audio stream.
Resolved remote buttons A, B, C, and D do not work in SlingPlayer.
Resolved YouTube Leanback login credentials not saved after reboot or restarting.
--------------------------------------------
General Info
Note: Enable Linux Share settings are off by default.
Note: YouTube Leanback will require login after firmware upgrade.
Note: SlingPlayer will require login after firmware upgrade.

Geo location? Waar dan?
Ik ga voor de moviewall denk ik :p
Ik ga de handleiding van Rourke volgen
Dus dan heb ik in de map films bv
Drive.avi
Drive.srt
Drive.jpg
Drive.xml
En dan nog een mapje Drive.backgrounds met daarin
background00.jpg
background01.jpg
...

Klopt dit?

Topicstarter
Jazeker, veel mooie skins voor die keuze, neem straks zekeR een kijkje op het officiele forum en je kan heel goed hub themes (skins) gebruiken voor jouw keuze.

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:08:
Jazeker, veel mooie skins voor die keuze, neem straks zekeR een kijkje op het officiele forum en je kan heel goed hub themes (skins) gebruiken voor jouw keuze.
Oke, zal ik zeker doen, bedankt :)
Hoe zit het trouwens met series?
Ik heb ze nu zo staan:
Series\Breaking Bad\S01\Breaking Bad.S01E01.Pilot.avi
Komen die dan ook in de moviewall?
Ik zou graag zo'n mappenstructuur hebben voor mn series en een movie wall voor de films, of is dat niet mogelijk?

Topicstarter
Tv series zijn zo te zien al helemaal goed ingedeeld voor beide views.

Je series werken zo prima in moviewall en de folder structuur, met de rode knop op de afstandsbediening wissel je van view.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 06-09-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 15:50

P-ter

...

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:42:
Weet iemand wat de beschrijving van deze issue is? Ik heb namelijk regelmatig bij opnieuw starten dat de netwerk share opnieuw gekozen moet worden. Het zou mooi zijn als dat hiermee is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op het officiele forum zijn de beste posters / contributors / theme builders in opstand aan het raken. Een van de beste themebuilders heeft een kwartier geleden de handoek al in de ring gegooid. Reden is dat veel xml bestanden andere namen hebben en daardoor werken themes niet meer goed.

Verder gaat de video nu op pauze als je op options klikt (in iedergeval bij de hub), daar is men boos over (zelf nog niet geconstateerd, vind het zelf ook geen probleem).

Er is in iedergeval een flinke ruzie nu daar gaande.

Er zal wel weer een update komen die dit fixt, bij mij is het allemaal weer wat sneller met mijn synology nas.
P-ter schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:46:
[...]

Weet iemand wat de beschrijving van deze issue is? Ik heb namelijk regelmatig bij opnieuw starten dat de netwerk share opnieuw gekozen moet worden. Het zou mooi zijn als dat hiermee is opgelost.
In de meeste gevallen is dit opgelost bij een bedraad netwerk met vast ip nummer voor je nas en mediaspeler(s).

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 07-09-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:20:
Ik heb al mijn folder.jpg's 300x450 pixels, ze zijn allemaal net onder de 100kb, 110kb gaat prima trouwens. I
Herstel, hier zat ik fout. Het is aan te raden een afbeelding maximaal 94kb groot te hebben, vanaf 95kb gaat je wd mediaplayer zelf een compressie toepassen die echt heel slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 15:50

P-ter

...

Dikkiedikdik schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:26:
In de meeste gevallen is dit opgelost bij een bedraad netwerk met vast ip nummer voor je nas en mediaspeler(s).
Bedankt voor de tip. Volgens mij heeft mijn WD TV Live een vast ip adres (op bedraad netwerk), maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Ik zal het vanavond (voor het flashen van de firmware) even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:02
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:34:
Herstel, hier zat ik fout. Het is aan te raden een afbeelding maximaal 94kb groot te hebben, vanaf 95kb gaat je wd mediaplayer zelf een compressie toepassen die echt heel slecht is.
En die 300x450 is dat ook een hard limit? Moeten het ook deze dimsensies zijn of een W-max van 300 en H-max 450 pixels?

Kwam er laatst achter dat al m'n folder.jpg's 1000+ pixels in W en H waren, had Ember Media Manager default ingesteld op "large" poster download. Heb dit nu verandert naar medium die probeert posters van 500x750 te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
catchingfire schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:00:
[...]

En die 300x450 is dat ook een hard limit? Moeten het ook deze dimsensies zijn of een W-max van 300 en H-max 450 pixels?

Kwam er laatst achter dat al m'n folder.jpg's 1000+ pixels in W en H waren, had Ember Media Manager default ingesteld op "large" poster download. Heb dit nu verandert naar medium die probeert posters van 500x750 te vinden.
Nee, 300x450 is geen harde limiet, het is wel een verhouding die goed werkt. Het is in iedergeval aan te raden dezelfde afmetingen voor alle folder.jpg's te gebruiken, anders zie je dat sommige groter of kleiner zijn.

500x750 kan ook prima, dan heb je dezelfde verhouding als 300x450. Het is wel aan te raden ze maximaal 94 kb te maken wat bij 500x750 misschien wat lastiger is. Als je dit niet doet zal je zien dat de mediaspeler in veel gevallen zelf gaat comprimeren en dat doet hij echt heel slecht en dat zie je wel duidelijk op een hdtv.
P-ter schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:53:
[...]

Bedankt voor de tip. Volgens mij heeft mijn WD TV Live een vast ip adres (op bedraad netwerk), maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Ik zal het vanavond (voor het flashen van de firmware) even bekijken.
Met de nieuwe firmware moet het anders zeker goed gaan als ik zo de release notes bekijk. Het flashen duurt wel lang, bij mij ging hij bij beide wd mediaspelers 2 keer achter elkaar flashen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 07-09-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb wat tijd gehad om met de nieuwe firmware te spelen. Die gaat er gelijk weer af. Als ik een wmv bestand aanklik dat niet ondersteunt wordt, dan moet ik de hele wd herstarten voordat ik een video kan afspelen. Dat plus een aantal problemen die al op het officiele forum zijn genoemd geven mij het idee dat dit gewoon een echt heel brakke update is.

Mocht je ook terug willen , hier is de link met uitleg:

http://wdc.custhelp.com/a...3L3NpZC9zYUQ5Y1NSaw%3D%3D

1.10.13 is een erg goede firmware naar mijn idee. Soms is updaten ook niet zo handig bij wd, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Laatst online: 17:46
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 21:26:
Heb wat tijd gehad om met de nieuwe firmware te spelen. Die gaat er gelijk weer af. Als ik een wmv bestand aanklik dat niet ondersteunt wordt, dan moet ik de hele wd herstarten voordat ik een video kan afspelen. Dat plus een aantal problemen die al op het officiele forum zijn genoemd geven mij het idee dat dit gewoon een echt heel brakke update is.

Mocht je ook terug willen , hier is de link met uitleg:

1.10.13 is een erg goede firmware naar mijn idee. Soms is updaten ook niet zo handig bij wd, zucht.
Ben blij dat er nog zo regelmatig update's komen, vooral die sleeptimer was superhandig!

Btw; netflix werkt niet (in Belgie).
Ik heb een account maar krijg daarna gewoon "sorry netflix is not available in your country yet. :(

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Meestal zijn de updates ook prima, de meest recente voor mijn setup helaas niet.

Toch jammer dat netflix niet werkt, mijn router kan geen truuk aan om netflix te laten denken dat ik in de usa woon, dus dit was wel top geweest als het werkte, dank voor testen.

Ik blijf tot de volgende update wel bij 1.13, wd kennende komt er snel een fix voor deze wat brakkere update.
Misschien nog wel met uitzending gemist... Blijf hoop houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188899

Ik heb nu een AC Ryan Playon mini2. Op zich prima apparaat, maar firmware updates zijn natuurlijk niet meer te verwachten..

Wil mogelijk een WD TV Live aanschaffen, zeker omdat WD wel actief is met firmware updates en lees over het algemeen goede reacties in dit forum. Echter ik heb veel DVD5's en lees in dit forum dat de kwaliteit op een HD tv dan niet goed / slecht is..? Wie heeft deze ervaring? Of is het meer een theoretische discussie en zie je het in de praktijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 22:52
Het is zeker zichtbaar vooral als het beeld van de DVD, 576i/480i resolutie is, 576p/480p geeft minder kwaliteitsverschil. De Realtek (AC-Ryan) kan hier gewoon een beter beeld van maken. Dit heeft niets met WD te maken. De gebruikte chip chip mist helaas de mogelijkheden DVD's beter weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 11:51
hallo hoe benaderen jullie een synology nas (212j) met de WD TV live? die van mij ziet hem niet meer nl. en ik heb geen idee wat ik (per ongeluk????) veranderd heb in de instellingen.
ik kan nu alleen nog maar via mediaserver bij mijn nas.
als iemand een idee heeft graag want ik heb al van alles geprobeerd.

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
transformer schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 11:54:
hallo hoe benaderen jullie een synology nas (212j) met de WD TV live? die van mij ziet hem niet meer nl. en ik heb geen idee wat ik (per ongeluk????) veranderd heb in de instellingen.
ik kan nu alleen nog maar via mediaserver bij mijn nas.
als iemand een idee heeft graag want ik heb al van alles geprobeerd.
windows share moet je hebben en dan je synology selecteren.

eerst even via het menu de wd herstarten, dat wil ook weleens helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 08-09-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
ik heb beide al eens weer teruggezet op fabrieksinstellingen en gereset maar onder windows share zie ik alleen mijn laptop staan??? eerst werkte het wel dat is het vreemde ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
transformer schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:33:
ik heb beide al eens weer teruggezet op fabrieksinstellingen en gereset maar onder windows share zie ik alleen mijn laptop staan??? eerst werkte het wel dat is het vreemde ook.
Ook de synology en router al herstart?

Het is wat vreemd, het zou gewoon moeten werken met windows share. Ik weet niet welke firmware update je hebt, de meest recente werkte niet superfijn bij mij, bij een paar wmv bestanden kon ik na het aanklikken ook mijn nas niet meer vinden, ik ben 1 firmware teruggegaan en nu geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
ik heb hem net weer geupdate deze week en inderdaad alles opnieuw opgestart (nas, wdtv live, router) en terug naar fabrieksinstellingen en toch werkt het niet ik snap er ook niets van. 8)7 8)7 8)7 8)7 (bedraad aangesloten trouwens)
hoe zet ik hem een aantal firmware updates terug dan?

[ Voor 14% gewijzigd door transformer op 08-09-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188899

Athome schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:42:
Het is zeker zichtbaar vooral als het beeld van de DVD, 576i/480i resolutie is, 576p/480p geeft minder kwaliteitsverschil. De Realtek (AC-Ryan) kan hier gewoon een beter beeld van maken. Dit heeft niets met WD te maken. De gebruikte chip chip mist helaas de mogelijkheden DVD's beter weer te geven.
ok, thanks. Met het programma MediaInfo kan ik niet zien of mijn DVD5 interlaced of progressive zijn. Of ik kijk niet goed, hoe kan ik het wel bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06 19:17

fritske23

Echte naam Rob

Anoniem: 356887 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:31:
[...]

Oke, ik ga het eens testen als ik hem heb, met die folder.jpg's

Dit is trouwens een movie wall neem ik aan? : [afbeelding]

En dit een de andere?
[afbeelding]
Hoe krijg ik informatie over de film erbij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
transformer schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:44:
hoe zet ik hem een aantal firmware updates terug dan?
zie:

1.10.13 werkt heel goed bij mij.
fritske23 schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:13:
[...]

Hoe krijg ik informatie over de film erbij??
tijdens o.a. het bekijken van het bestand even options klikken en dan get info intoetsen.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 10-09-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Gisteren heb ik een aantal filmpjes van mn iPhone (4s) naar mijn NAS overgezet.
Nu heb ik echter een probleem met het afspelen van deze bestanden. Om de 5 seconden is mijn WDTV ongeveer 2 a 3 seconden bezig cachen (of iets dergelijks, je ziet dan die oranje pijl draaien). Dit maakt het bekijken van deze filmpjes bijna niet mogelijk.
Even wat achtergrond informatie:
- De filmpjes komen rechtstreeks van mn telefoon, het zijn dus .MOV bestanden
- De bitrate is relatief hoog (24 Mb/s, ter illustratie: een gemiddelde 1080p film zit ongeveer op de helft)
- De WDTV is bekabeld aangesloten, afspelen van andere bestanden (bijv 1080p MKV's) zijn geen probleem
- Als ik via een wired PC de filmpjes start dan doen ze het wel, mn NAS zou het dus aan moeten kunnen.

Iemand enig idee wat hier mis gaat? Te hoge bitrate? Slechte compatibiliteit met .MOV bestanden? Brakke firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

hOI.

Ik wil graag een mooi thema voor mijn WDTV 2011. Op de forum van WD zie ik echter dat je alleen voor de WDTV LIVE HUB een thema kunt downloaden, en niet voor mijn 2011 versie! Hoe zit dit?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
mstreutker schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 07:40:
Iemand enig idee wat hier mis gaat? Te hoge bitrate? Slechte compatibiliteit met .MOV bestanden? Brakke firmware update?
Kleine update; als ik als bron niet network share (samba) kies, maar MediaServer (NAS), dan doen de filmpjes het wel. Maar ja, dan heb ik weer geen moviewall bij mn gewone films..
Het lijkt dus alsof Samba de bottleneck is :S
Ik blijf even verder zoeken, suggesties zijn welkom!

Edit: Kennelijk kan samba maar tot ongeveer 20Mb/s aan. NFS doet het wel iets beter, maar bij drukke filmpjes zie ik daar ook stotteringen. MediaServer blijft wel goed gaan. Ik denk dat er niets anders op zit dan de kwaliteit van de filmpjes wat omlaag te brengen..

[ Voor 20% gewijzigd door mstreutker op 11-09-2012 22:01 . Reden: Voortschrijdend inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SalimRMAF schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:09:
hOI.

Ik wil graag een mooi thema voor mijn WDTV 2011. Op de forum van WD zie ik echter dat je alleen voor de WDTV LIVE HUB een thema kunt downloaden, en niet voor mijn 2011 versie! Hoe zit dit?
Je kan de hub themes gebruiken, er kan niks kapot, enige wat bij de hub themes vaak mist is de rss optie, mar die gebruik je vast niet. Dus lekker proberen en zien wat je bevalt. Wel zijn veel themes nog niet aangepast voor de .14 firmware, wel voor de .13 en eerdere firmwares, maar dat lees je wel in de reacties bij de themes.

Zelf iets bouwen is ook niet heel moeilijk, kost alleen wel wat tijd. Een alternatief is themes combineren.

De originele theme kan je trouwens niet wissen, dus je kan altijd terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
CeesKees schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:04:
Dat zou misschien wel helpen, maar de tv met WD TV en mijn modem staan in de kamer zo ver mogelijk uit elkaar als maar kan, Kabel wordt een aardige operatie. ik wil het nu nog draadloos proberen.
mstreutker schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:18:
Hier ga ik eens naar kijken en mee aan de slag.
-------

Bedankt allebei voor het advies.Statisch IP adres geprobeerd te geven aan de WD tv live speler heeft niet geholpen.
Het vreemde is nu dat ik met de Zappo TV app wel verbinding heb met de speler, ik kan de speler in Safari benaderen door het ip adres in te geven, maar de WD Remote app vind maar geen device.
de speler is nog steeds draadloos in mijn netwerk opgenomen, via het Huwai modem van online.
Iemand nog een idee?

[ Voor 16% gewijzigd door suedje op 12-09-2012 09:18 ]

Mijn mediaspeler is aangekomen.
Ik heb hier een harde schijf van Iomega met al mn films, series...
De mediaspeler bereikt het internet draadloos.
Nu zoek ik een manier om vanaf de mediaspeler mijn films te bekijken.
Ik kan de harde schijf niet gewoon in de mediaspeler steken, dan herkent hij hem niet.
Ik probeerde dus een map te delen vanaf de harde schijf.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/29mlgr8.jpg

Dan ging ik naar bestanden -> netwerkshare -> windows netwerkshare
Daar zag ik alleen een geel pijltje dat ronddraaide, en zo is het de hele tijd.
Wat doe ik verkeerd?
Is er een andere manier? (ik heb geen NAS ofzo)

edit: al opgelost, naam van werkgroup verandert naar WORKGROUP

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 356887 op 12-09-2012 17:28 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 57 Laatste